Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona ontvangt recordaantal ticketaanvragen voor CL-finale

Laatste update:

De populariteit van Barcelona kent geen grenzen. De Spaanse topclub moet binnenkort haar kaarten voor de Champions League-finale verdelen en ontving in totaal een recordaantal van 96.267 aanvragen. Dat terwijl Barcelona maar 16.415 tickets mag weggeven.

/

In totaal gaan er 24.360 supporters van Barcelona naar de eindstrijd op Wembley, maar er zullen dus heel wat fans teleurgesteld worden. Barcelona ontving nog nooit eerder zoveel ticketaanvragen: het oude record werd ook dit jaar gezet, toen 72.767 fans naar de Copa Del Rey-finale tegen Real Madrid wilden gaan.

Voor de Champions League-finale van 2006 tegen Arsenal ontving Barcelona in totaal 72.680 aanvragen, terwijl er twee jaar geleden ‘slechts’ 57.262 Spaanse supporters naar de finale in Rome tegen Manchester United wilden reizen. De ploeg van Sir Alex Ferguson is op 28 mei opnieuw de tegenstander.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelofelijk wat een aanvragen. Ook ik heb 2 kaarten aangevraagd met de clubcard van me oom.
Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar zo te zien wordt de kans kleiner en kleiner. Volgende keer beter!

10 mei 2011 om 13:57

Ja ik heb de hoop ook al bijna opgegeven, mischien die heineken actie daar geven ze 2 kaarten weg je weet het nooit

Belachelijk dat beide finalisten blijkbaar maar over een dikke 24.000 tickets beschikken ; de bobo's krijgen blijkbaar voorrang.

In een stadion van 90.000 toeschouwers zoals Wembley zouden er 75.000 moeten verdeeld worden tussen Man Utd en Barcelona.

Het blijkt dat dit een hele naïeve gedachtengang is.

10 mei 2011 om 14:35

Onzin, in een stadion van 90.000, moeten 90.000 tickets gewoon eerlijk verkocht worden. Niks weggeven, alleen echte fans die er voor betaald hebben en net zo veel kans hadden om er 1 te krijgen als de rest.

10 mei 2011 om 14:53

Met de prijzen die gevraagd worden voor deze wedstrijden haal je sowiezo alleen de bobo's binne!

10 mei 2011 om 15:00

Wat begrijp jij onder eerlijk verkopen ? Voor mij moeten de supporters van beide clubs het leeuwendeel in handen kunnen krijgen aan redelijke prijzen.

Dit is nu duidelijk niet het geval.

10 mei 2011 om 15:12

Ja ook ik zie graag dat de 90.000 tickets aan de echte fans worden verkocht maar helaas een utopie, we leven vandaag de dag in een rare kapitalistische/zelfzuchtige wereld en dan heb je met dit soort dingen te maken. Het is de laatste tijd een beetje een repeterend verhaal in het voetbal.
Neem bijvoorbeeld de verschillen tussen de competities die maar blijft groeien, het verschil tussen arm en rijk dat groter wordt zowel onder de bevolking als de competites onderling, grote competities waaronder de Premier League die vergalt worden door opgekochte clubs die naar mijn persoonlijke mening veranderen in kapitalistische nep voetbalfabrieken.

Hierdoor krijg je straks denk ik 2-4 grote compeitites die je over houdt, de Champions League die voor de meeste landen geen rol meer zal spelen en de normaal betalende support onder normale omstandigheden geen van deze wedstrijden meer bij kan wonen. Ja het zal dan wel weer op symbolische wijze zoals nu gebeuren waar slechts een kleine 17.000 kaarten onder de supporters zal worden verloot, maar ook dit aantal zie ik nog wel verder slinken. Ach ik maak mij er steeds minder druk om, ik voorzie toch wel een revolutie binnen nu en 10-15 jaar in de voetbalwereld. Tot die tijd zal ik dit soort dingen met lede ogen moeten aanzien, jammer maar helaas.

10 mei 2011 om 16:02

''het verschil tussen arm en rijk dat groter wordt zowel onder de bevolking ''

Het SP partijprogram is geen bijbel. Anders zoek je de cijfers even op bij het cbs.

Die kapitalistische voetbalfabrieken zorgen ervoor dat het prachtigste voetbal ooit vertoond op de mat word gelegd. In jou communistische droompje voetbalt messi gewoon bij de lokale club op de hoek.
Economische vrijheid is één van de belangrijkste pijlers van een vrije samenleving. Zelf beslissen wat je met je centen doet of niet doet.

10 mei 2011 om 20:33

Als je kijkt naar de aantallen die willen gaan hoef je je echt niet druk te maken dat ze niet verkocht worden lijkt me zo.

Weet iemand hoe de plekken verdeeld zullen worden ? 24.360 voor Barca en United supporters en de rest gewoon neutrale verkoop ? Ben ik wel benieuwd naar.

10 mei 2011 om 16:44

Er gaan natuurlijk veel kaarten naar sponsoren...zonder sponsoren is een tournooi onmogelijk, dus dat begrijp ik wel. Ook de clubmensen zullen kaarten krijgen. Maar van die 90.000 zitplaatsen een plek of 15.000 reserveren lijkt me meer dan voldoende. Zo hou je tenminste 75.000 plaatsen over voor de échte fans! Maar helaas is dat slechts een illusie anno 2011.

Ik vind het echt spijtig dat er geen finale Barça -madrid plaatsvind, wat een gevecht zou dat zijn zeg!

10 mei 2011 om 13:44

Helaas geen gevecht om een mooie voetbal avond te showen. -.-'

10 mei 2011 om 13:43

@ Younie.

Dat zou geen gevecht worden. Dat zou dezelfde wedstrijden worden zoals de laatste 4 Classico's.
Mourinho zal weer verdedigend spelen en loeren op een counter. Manchester United gaat uit van hun eigen krachten en spelen gewoon aanvallend voetbal waardoor je ook gewoon een leuke wedstrijd krijgt.
Nee doe mij maar Manchester United- Barcelona ook al heeft United wraak gevoelens.

10 mei 2011 om 13:46

Nee,

Ik denk dat dat als Mourinho zo ver was gekomen en geleerd van de vorige Classico's dat hij wel zou gokken.

10 mei 2011 om 13:49

Geloof ik niet want Mourinho leert niet. Hij is een ego en een Cupfighter. Hij zal zijn tacktiek nooit aanpassen.

10 mei 2011 om 13:59

Mourinho past juist vrijwel altijd zijn tactiek aan.

10 mei 2011 om 14:08

@ Younie
Hij had dan alleen wat kunnen leren van de 5-0 in competitieverband en van de copa del Ray. Die andere 2 'extra' wedstrijden in de CL waren anders niet gespeeld als ze in de finale hadden gestaan. En trouwens, Mourinho kan europees nergens meer heen met die schorsing van hem ;-).

10 mei 2011 om 15:44

Maar niet tegen Barcelona daar zal die gewoon hetzelfde blijven spelen.
4 Classico's 4x dezelfde tacktiek. Oftewel ik heb het over Mourinho vs Barca. Niet tegen een ander.

10 mei 2011 om 13:50

Barca - Man Utd doet daar niet voor onder. De aanstaande kampioenen van de 2 sterkste competities van de wereld tegen elkaar, mooier kan het bijna niet. Denk dat de afgelopen classico's wel bewezen heeft dat het aan charme verloren heeft

Kan iemand mij de ticket verdeling eens uitleggen tussen Barcelona en United? Ik lees dat Barca circa 24 duizend kaarten krijgt. Maar in het stadion zelf kunnen ongeveer 90 duizend man. Ik neem niet aan dat United er dan 76 duizend krijgt? Of wel?

10 mei 2011 om 13:45

90-24=66, niet 76. En er gaan een hoop tickets naar bobo's en sponsors, neem ik aan.

10 mei 2011 om 13:47

@ Fk1908,

De clubs hebben dezelfde aantal kaarten gekregen.
De rest zijn voor de sponsors, de bobo's, de neutrale supporters en waarschijnlijk de mensen die meegewerkt hebben aan de cl wedstrijden zoals scheidsrechters enzovoort.

10 mei 2011 om 20:36

Hoe meld je je aan als neutrale toeschouwer? Ik zie daar wel kansen haha

Wat ben ik blij dat de tijd van de witte zakdoekjes over is.

Het enige wat de supporters niet moeten doen is Barca in mindere tijden laten vallen.
De meest verwende supporters op de wereld.

Visca Barca.

Ik vind het maar raar hoe weinig ze verkopen. Stadion is meer dan 90.000 en ze verdelen ongeveer 25.000 aan Barca en 25.000 aan Man U. De rest is denk ik neutraal.

Dit record is nog niets vergeleken met het record ticketaanvraag van Borussia Dortmund. Dat was iets in de 360.000

Dat is nog eens een mooi aantal fans zeg. Ben alleen benieuwd wie nu een kaartje krijgt Loten of iets dergelijks?

10 mei 2011 om 13:48

@ Afca137,

Dat klopt. Er wordt inderdaad geloot

10 mei 2011 om 13:49

Oke, bedankt voor de bevestiging.
Dat is wel zo eerlijk maar als ze slim waren lieten ze de mensen gewoon bieden en veilde ze de kaarten vanaf een bepaald bedrag voor alle seizoenskaarthouders en zo houden ze toch een mooi bedrag over.

10 mei 2011 om 13:51

Die inkomsten krijgen ze toch wel voor Tv-rechten, sponsors, reclame en voor het winnen van de CL of de 2e prijs krijgen ze heus wel een bonus voor. Nee daar liggen ze niet wakker van hoor.

pff wat een getallen en je zou onderhand wel denken dat ze die finale's wel gewend zijn maar blijkbaar niet

elk team krijgt 25.000 kaarten en de rest gaat naar vips van de bedrijven die sponseren ....dus als je het geluk hebt dat er een familielid een belangrijke post bekleed bij ford , coca cola of mastercard dan ben je bijna zeker van een ticket en de gewone , hardwerkende supporters die hun zuurverdiende centen spenderen aan hun favoriete club blijven in de kou staan.....40.000 kaarten voor de booboos....schandalig en net daarom mag van mij dit hele gebeuren afgeschaft worden .....voetbal is voor de gewone mens en zonder ons is het gedaan met de CL en alle andere corrupte competities !!

10 mei 2011 om 14:41

De hele wereld is al afgesteld op gewone mensen, ben je nog niet verwend genoeg of zo dat je ook nog om meer tickets moet gaan zeiken?

10 mei 2011 om 15:06

zeiken is gaan pissen in de belgische taal en dat hoef ik ni.....ge weet toch dat zonder de gewone mens de wereld stilstaat dus zonder ons nothing.....of denk je dat de wereld toe behoort aan diegene met wa poen op de bank ??

10 mei 2011 om 15:35

Ge leest nie wa'k zeg, de wereld is al rondom u geschapen.

Maar nou moet u niet arrogant gaan doen want er zijn wel meer groepen zonder wie de wereld stil zou staan en mensen met poen op de bank spelen daar zeker een rol in. Een Russische Amerikaan heeft daar ooit een boek over geschreven --> Atlas Shrugged. Neem dat maar eens door om ook een beeld te krijgen van waar je zou staan zonder mensen met poen op de bank. Ik neem tenminste aan dat jullie normale mensen weten hoe je een boek moet lezen, anders zullen ze het ook wel in audiovorm hebben ergens.

10 mei 2011 om 16:05

Bouwen we gewoon een stadion waar 10 miljoen mensen in kunnen. Kan iedereen erbij zijn. Tot die tijd moet je keuzes maken.
Daarnaast verloten grote bedrijven dit soort kaarten vaak onder de werknemers. Ook de Vipbox plaatsen worden vaak verloot onder iedereen die in het bedrijf werkzaam is.

Kijk het zit waarschijnlijk zo: 1/4 van het stadion(dus achter doel 1) zal gevuld worden met Man U fans,
1/4 van het stadion(dus achter doel 2) zal gevuld worden met Barca fans. Voor de beide zijkanten zal de Fifa kaartjes verkopen aan sponsors en neutrale supporters.

Je kan hier wel uit concluderen dat er sinds 2005/2006 tot nu wel enorm in de supporters zijn gestegen. Veelhiervan zullen dus gloryhunters zijn.

10 mei 2011 om 14:30

Het is toch logisch dat mensen sympathie tonen voor ploegen die mooi voetbal spelen en prijzen winnen? Ik vind de term 'gloryhunters' trouwens vrij negatief klinken, alsof Barcelona opeens enkel nepsupporters heeft.
Bovendien trek je wel een erg foute conclusie, aangezien enkel socio's een aanvraag mochten indienen voor tickets, en gezien het vrij moeilijk tot onmogelijk is om tegenwoordig nog socio van de club te worden, lijkt het me vrij sterk dat dit allemaal gloryhunters zijn.

10 mei 2011 om 14:41

Kijk hem dan weer eens even een sneer willen uitdelen. Gefrustreerd dat Chelsea 3x pak rammel heeft gekregen van United ofzo ? Hou op met je haat jongen je bereikt er niets mee. Deze topic heeft hier helemaal niets mee te maken en jij vind het nodig om te komen provoceren. Als er al zoveel gloryhunters zijn, zijn er net zoveel haters dat blijkt maar weer . En Chelsea sinds wanneer hebben die supporters ? Juist ja, sinds een Rus er ineens geld in gestopt heeft daarvoor was het een middemoter in Engeland. Een Europese topclub wil ik ze ook nog niet noemen, daarvoor moet je wel een CL op je naam hebben staan .

10 mei 2011 om 15:21

drogbaa@ Wanner hou je in keer op ga naar je eigen team kijken half miljard euro uit gegeven en je hebt nog geen cl zielige jongetje benje

Grote club. Ik ken zelf ook een jongen die een ticket heeft aangevraagd. Komt gewoon uit Nederland.

Sjezus, wat een aanvragen. Moet je nagaan. In Wembley passen er 85000(?) toeschouwers, en dan mogen er maar 16000 van Barcelona naar binnen? Gewoon fifity-fifty wat mij betreft. Nu krijg je alleen maar bobo's die wel 300 euro willen betalen voor een kaartje, maar niks met voetbal hebben...

10 mei 2011 om 16:48

Maar wel veel geld pompen in het mogelijk maken van de CL of het geld pompen in de clubs...het is dus wel degelijk noodzakelijk dat ze uitgenodigd worden! Zo zit het tegenwoordig nu eenmaal in elkaar.
Bovendien zie ik de CL finale veel liever op een asociaal grote tv met een lekkere fles bier en wat hapjes erbij! Kun je tenminste lekker rustig met een groep gezellig de finale bekijken. Aangezien de prijzen zo belachelijk hoog zijn zou ik nooit naar een CL finale willen gaan...dat heb ik er echt niet voor over.

Dat er zoveel aanvragen zijn komt ook mede doordat de finale op een zaterdag valt en een weekendje Londen erbij kan geen kwaad.

'dat terwijl Barcelona maar 16.415 tickets mag weggeven.

In totaal gaan er 24.360 supporters van Barcelona naar de eindstrijd op Wembley, maar er zullen dus heel wat fans teleurgesteld worden.'

Dus ze ontvingen ruim 96.000 aanvragen maar er morgen maar 16.415 kaarten worden weggegeven wat doen die andere 7.945 mensen (want er gaan 24.360 mensen terwijl er maar 16.415 tickets worden weggegeven) dan op Wembley? Of lees/begrijp ik het verkeerd? :s

Omg.

Altijd moeilijk en nu zal ik van die schijnheilige ' nerds' op me krijgen, maar oké.

Waarom verkopen ze die kaartjes in vredesnaam gewoon niet!? Hiermee bedoel ik dat de kaartjes online moeten staan bijvoorbeeld op 13 mei en dat iedereen, ongeacht ras, fan of wat dan ook, een kaartje kan kopen.

Zo moeilijk?

10 mei 2011 om 18:29

Dan zal binnen een paar minuten de boel uitverkocht zijn..

10 mei 2011 om 20:28

Misschien niet zo moeilijk maar voor mij zouden geregistreerde Man Utd en Barcelona voorrang moeten krijgen op minstens 75 pct van de beschikbare tickets ; het zijn geregistreerde supporters dus geen gloryhunters om die term ook maar eens te gebruiken en het is mijn mening dat die mensen het meeste recht hebben om de finale bij te wonen.

Via het net ligt de boel waarschijnlijk binnen de twee minuten plat, dus misschien toch niet zo een goed idee.

90.000 tickets houdt voor mij in : 70.000 tot 75.000 tickets vnoor Barcelona en Manchester United.

Helaas, de wereld zit anders in elkaar, ongeïnteresseerde bobo's met connecties bij Heineken, Cocal Cola of Mastercard zijn veel belangrijker.

Werking van de vrije markt, ik ken het principe maar toch hou ik er soms een mottig gevoel aan over.

Tuurlijk was te verwachten. Na de 4 classicos hebben alle acteurs het acteerwerk van barcelona gezien en ze willen hun nu van dichtbij bekijken

Heb ik maar 1 woord voor... Respect!

11 mei 2011 om 13:29

Helemaal mee eens! Die busquets pedro mascherano en tegenwoordig zelfs Messi!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren