Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een constant Feyenoord doet niet onder voor Ajax, PSV of FC Twente'

Laatste update:

Diego Biseswar wacht op een uitnodiging van Feyenoord om te praten over het openbreken van zijn volgend jaar zomer aflopende contract. "Natuurlijk sta ik ervoor open om hier langer te blijven", zegt de 23-jarige rechtsbuiten in gesprek met het weekblad NUsport. "Dat lijkt me logisch. Feyenoord is de mooiste club van Nederland, wie wil daar nou niet voor spelen?"

"Het maakt mij niet uit dat er eerder met die andere jongens wordt gesproken dan met mij", reageert Biseswar op het feit dat er eerst met Stefan de Vrij, Leroy Fer, Ron Vlaar en Georginio Wijnaldum zal worden gesproken "Iedereen weet dat de clubleiding hen als de top vier beschouwt, als het gaat om spelers die ze voor de club willen behouden. Of ik de laatste weken met mijn prestaties heb afgedwongen dat Martin van Geel straks ook met míj om de tafel wil, weet ik niet. Ik blijf gewoon mijn wedstrijden spelen en dan zie ik wel wat er gebeurt."

Feyenoord won zondagmiddag overtuigend met 3-1 van PSV. "Als je een van de kampioenskandidaten zó kan wegspelen, zegt dat heel wat over onze kwaliteiten. In de laatste twee wedstrijden van het seizoen gaan we de stijgende lijn doortrekken. Hopelijk mogen we daarna nog een paar wedstrijden spelen in de play-offs. Volgend seizoen moeten we meteen goed beginnen. Constanter presteren dan dit jaar. Altijd een zeven halen. Als we dat doen, doen we niet onder voor Ajax, PSV of FC Twente."

'Een constant Feyenoord doet niet onder voor Ajax, PSV of FC Twente'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En juist dit is voor mij kenmerkende verschil tussen de zogenoemde top 4 en Diego Biseswar. Kijk waar je vandaan komt dit seizoen, spreek dan niet over gelijke kwaliteiten als Ajax, Twente of Psv. Omhoog kijken, niet omhoog praten.

25 april 2011 om 11:06

Kon het niet meer eens met je zijn! Ze hebben een talentvolle ploeg, dat staat natuurlijk vast maar als je zo'n seizoen achter de rug hebt lijkt het me niet echt juist om jezelf te vergelijken met de andere 3, ook al heb je 3 (of 4?) wedstrijden op rij gewonnen.

25 april 2011 om 11:22

En als je is kijkt naar de tweede seizoenshelft? Daarin is Feyenoord één van de best presterende ploegen.

25 april 2011 om 11:36

Dat geloof ik graag, maar dat is Udinese in Italie ook. Echter moeten zij niet beweren dat ze indien ze constant zijn, net zo goed als ACM zijn.

Ik wil alleen niet dat Feyenoord vergeet waar het vandaan kwam en eigenlijk nog is. Jongens, we staan tiende, vergelijk jezelf dan gewoon niet met Twente, PSV of Ajax maar kijk alstublieft naar de club (heracles notabene) die boven ons staat.

Feyenoord heeft nu 4 wedstrijden goed gespeeld nadat er zeker het driedubbele ervan veel minder is gegaan. Praat dan gewoon niet over de top 3. Enige bescheidenheid is dan wel op zijn plek.

25 april 2011 om 11:37

12-02-2011heracles Almelothuis2 - 1winst
20-02-2011ado DEN Haaguit2 - 2gelijk
27-02-2011fc Groningenthuis5 - 1winst
06-03-2011sc Heerenveenuit0 - 1winst
13-03-2011nac Bredathuis2 - 1winst
10-04-2011fc Utrechtuit0 - 4winst
17-04-2011willem Iithuis6 - 1winst
24-04-2011 PSV Thuis 3-1 Winst

Wedstrijden waar Feyenoord trots op mag zijn. Net wat je zegt Vesteph, Feyenoord is één van de betere ploegen in de 2e seizoenshelft.


Edit: Waar Feyenoord vandaan komt? Ze komen van de top vandaan.... laat dat niet vergeten worden door een slechte seizoenshelft.

25 april 2011 om 11:49

Dat je Heracles-thuis, Nac-thuis en Willem Ii-thuis erbij zet is lachwekkend, Heerenveen-uit mag je blij zijn dat je niet met 4-1 verliest. De andere zijn inderdaad erg knap

25 april 2011 om 11:58

@tinoss

Ze komen van de top vandaan? Gast kom op man. Wees alsjeblieft realistisch. Rapid JC was ook fantastisch vroeger. DIT is de realiteit Feyenoord heeft niet beter gepresteerd dan dit. Aantal maanden terug verloren ze gewoon thuis van de Graafschap dus blijf realistisch en bescheiden.

Niet alleen naar de mooie dingen kijken, dan kan je gaan zweven. Houd het hele seizoen in je hoofd en durf kritisch te zijn.

25 april 2011 om 12:14

06-03-2011sc Heerenveenuit0 - 1winst

Qua resultaat mogen ze daar inderdaad trots op zijn, maar je bent toch met me eens dat ze in deze wedstrijd, 90 minuten van het veld zijn gespeeld??

25 april 2011 om 12:23

je mag best trots zijn op deze wedstrijden maar de grap is dat ze meer hebben verloren dan gewonnen. in mijn beleving ben je dan geen topploeg. in de 2e seizoenshelft goed spelen en veel winnen is in mijn beleving ook geen topploeg maar een team in vorm.

een topploeg is een ploeg die al deze wedstrijden had gewonnen en in de eerst EN tweede seizoenshelft in het hoog linkerrijtje staat. daar was dit hele seizoen geen sprake van. ze stonden steeds rechts van het rijtje.

Feyenoord heeft de achterban en de naam van een topploeg maar presteert al jaren niet meer als topploeg. dit is niet incidenteel maar structureel. het dieptepunt is het afgelopen jaar waar ze op de ranglijst stonden van een potentiele degradatiekandidaat. en helemaal pijnlijk is die 10- 0 in eindhoven.

dus ontzettend goed dat feyenoord gister heeft gewonnen maar om nou gelijk te roepen dat ze top zijn of heel goed..... bescheidenheid is op zijn plaats en om het op z'n rotterdams te eindigen

geen woorden maar daden anders ga je namelijk op ajaxieden lijken, die lullen namelijk te veel

25 april 2011 om 12:23

@

Vesteph

Feyenoord mag dan één van de best presterende ploegen zijn in het tweede seizoenshelft maar je hebt ook nog een eerste seizoenshelft en als je constant wil presteren zoals Diego Biseswar dat graag wilt dan zul je ook een goede eerste seizoenshelft moeten draaien . Feyenoord heeft talent zat maar met alleen talent ga je het nu niet redden.

25 april 2011 om 14:38

@pizzakoerier, ten eerste waarom Udinese met Feyenoord vergelijken?
Feyenoord is een veel grotere club dat in een opbouw fase zit.

En je gaan vergelijken met Heracles is helmaal belachelijk, dat klein denken hebben ze in het eerste half jaar gedaan en kijk waar dat ons bracht.

25 april 2011 om 15:26

tinosss: Is Feijenoord pas op 12 februari begonnen na de winterstop? En is er in de periode tussen 13 maart en 10 april niet gevoetbald?
Het lijkt me, dat je een paar essentiële wedstrijden bent vergeten, waardoor je een flatterend beeld geeft van Feijenoord na de winterstop. Laat overigens onverlet, dat Feijenoord het in de 2e helft van het seizoen aardig doet. Maar om na de wedstrijd tegen een zwak PSV vergelijkingen te gaan maken met de top 3 lijkt me erg overdreven.

25 april 2011 om 16:04

@wehave,

Jahoor, we hebben de domste en meest uit het verband gerukte reactietje. lees mijn eerdere post waarom ik die 2 aanhaal.

Daarbij was ik niet degene die vergeleek met heracles...

& het klein denken heeft je gebracht waar je nu bent. Schouders eronder en vechten in plaats van wij zijn Feyenoord en we winnen van iedereen

25 april 2011 om 17:33

Off: Als je het doet, doe het dan goed aub!

zo 6/2 vitesse feyenoord 1-1 eredivisie
zo 30/1 fc Twente feyenoord 2-1 eredivisie
za 22/1 feyenoord de Graafschap 0-1 eredivisie
wo 19/1 ajax Feyenoord 2-0 eredivisie

Bovendien heeft Feyenoord de laatste 6 wedstrijden telkens gespeeld tegen ploegen, die meer aan het worstelen waren met zichzelf, dan met feyenoord. Neemt niet weg dat ze gisteren erg goed gespeeld hebben. Maar om nu zo hoog van de toren te blazen, slaat natuurlijk nergens op. Richt je op de 8ste plek. Dat zal namelijk al moeilijk genoeg worden.

25 april 2011 om 17:42

8ste plek? Dat is dan toch al héél wat beter dan wat iedereen voor de winterstop zei, dat we 100% zeker zouden gaan degraderen...

25 april 2011 om 21:59

@ kevinfoppe om 12:14 uur,

Het gaat toch om de punten? Ajax, Twente en PSV hebben ook wel eens onverdiend gewonnen.

Tegen Twente waren we de veel betere ploeg, maar we verloren.

26 april 2011 om 10:08

@t alleswatjehoort

Hier konden jullie alleen maar van dromen voor de winterstop. Het voetbal was niet om aan te zien!

Dat de ommekeer is gekomen is wel mooi voor feyenoord, dat gun ik de supporters wel!

Groeten van een Ajaxcied!

25 april 2011 om 11:25

Tja hij zegt hierin niets onwaars. Dat constante heeft alleen de kampioensploeg waaruit blijkt dat constant zijn erg lastig is. Als de 3 andere ploegen constant spelen eindigt iedereen op 80 punten.

Ik hoop dat ze die 4 jongens kunnen laten bijtekenen want je ziet wel dat er een hoop voetbal in zit. Dan heb je nog jongens als van Haaren en Clasie achter de hand met van Huijgevoort als CV stand-in. Een hoop talent in Rotterdam. Helaas hebben we dit seizoen gezien dat die vaak dus absoluut niet constant zijn.

25 april 2011 om 18:24

Je zegt het inderdaad goed, en dat geeft aan hoe waardeloos de opmerking van biseswar is. Een constant presterend feyenoord in vergelijking met een constant presterende top 3 is nog altijd een wereld van verschil. En niet zo een beetje, want de top drie gaat ook zwalkend door de competitie. En winnen de meeste wedstrijden ook gewoon door verschil in kwaliteit en niet omdat het zo een geolide machines zijn.

25 april 2011 om 13:01

Pizzakoerier, Wie gaf er gisteren even 3 assisten?? Diego is even belangrijk als Wijnaldum, Fer, Vlaar en De Vrij in mijn ogen. Hij is dreigend aan de kant, kan naar binnen, maar ook opeens die bal voor gooien, en nog goed ook

En Feyenoord is in mijn ogen(dan kijk ik miss wel door een Feyenoord-bril) een goede, stabiele ploeg geworden. Die aan het begin van het seizoen, slechter was dan Psv, Ajax en Twente, maar nu gewoon er gelijk aan is en er ook overheen kan gaan(zoals gisteren). Dus Bedankt Feyenoord, voor deze afgelopen mooie wedstrijden, Nu nog 2 overwinningen erbij plakken en dan misschien wel plek 8. Dat zou het seizoen gewoon weer goed maken. Van zo'n drama aan het begin tot hier. Geweldig gepresteert

25 april 2011 om 16:02

Man hou toch op ze spelen Vier Wedstrijden goed en je noemt ze stabiel? Dat slaat toch gewoon nergens op?

25 april 2011 om 18:47

'En Feyenoord is in mijn ogen(dan kijk ik miss wel door een Feyenoord-bril) een goede, stabiele ploeg geworden.'

Ik zeg: Geworden, niet dat ze van het begin af aan zijn. Ze spelen btw de hele 2e seizoenshelft stabiel, maar dat zal ik dan weer mis gezien hebben....

En ik denk, dat kapitein Biseswar best wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Toch 3 assists gegeven gisteren. Zijn voorzetten zijn om van te smullen! Nu de rest nog een beetje op peil brengen. Gewoon bijtekenen, want hij kan aardig voetballen. Alleen jammer dat hij zoveel moeite heeft om te presteren als het elftal niet in vorm is. Want dan die je Biseswar nooit uitblinken.

25 april 2011 om 11:13

2 assist, mokotjo gaf de laatste op castaignos, maar voor de rest ben ik het met je eens

25 april 2011 om 11:15

Helemaal waar! Bedankt voor de correctie

25 april 2011 om 11:23

ik snap de hosanna stemming wel maar realistisch is het niet. de clubs die hij noemt hebben zelf eveneens een ongekend wisselvallig seizoen maar het kwaliteitsverschil is te groot. dit feyenoord mag blij zijn als ze komende jaren aanhaken bij de subtop. dat neemt niet weg dat ze op een goede dag van iedereen kunnen winnen, zeker thuis. laten we hopen dat de prestatie van gisteren en de goede sfeer die het meebrengt een zetje in de rug van de twijfelaars geeft om bij te tekenen. want als na castaignos ook bijvoorbeeld vlaar en wijnaldum vertrekken doe je toch weer een stapje terug.

de problemen van psv zijn overigens niet te overzien als ze geen cl halen. benieuwd hoe ze daarmee om zullen gaan.

25 april 2011 om 11:36

Biseswar gelijk??? Een constant Feyenoord doet inderdaad niet onder voor een ongeïnspireerd psv, een slapend ajax en een zwalkend twente. Maar als deze 3 ploegen ook constant zouden zijn, wat de vergelijking beter maakt, maakt feyenoord geen kans.
Ik ga toch ook niet zeggen, als messi zijn been heeft gebroken; als ik mijn best doe, kan ik beter dan messi voetballen... Nee duh, messi heeft een gebroken been!

25 april 2011 om 11:51

Kijk maar eens goed naar de potentie die in deze ploeg zit. Er was gister geen speler ouder dan 25 jaar! Dat gaat ten koste van de stabiliteit in de ploeg, maar het wil wel wat zeggen over de talenten die Feyenoord heeft. Feyenoord is nu aan het doen wat Ajax eigenlijk zou moeten doen. Je team vullen met spelers uit de jeugd(feyenoord domineert in de jeugdelftallen). Het team is wat onbevangen maar op elke positie loopt een speler rond die het niveau aan kan en een goede toekomst voor zich heeft.

25 april 2011 om 12:21

Wat Ajax zou moeten doen?

Vermeer , Vertonghen , van der Wiel , Ebicilio , Alderweireld , De Jong , Anita , Boilesen en Eriksen speelden gisteren allemaal en Blind viel in? Hoezo je elftal vullen met jeugd???

Bedoel je niet dat PSV dat zou moeten doen?

25 april 2011 om 14:39

Het meerendeel van de spelers die je noemd zijn jong gescout, dat is iets anders dan eigen jeugd, volgens jouw definitie zouden Boerrigter en Elia ook jeugdspelers van Ajax zijn.

25 april 2011 om 15:36

Meeuwis speelde toch echt hoor en die is toch echt 30...

ot:
Feyenoord speelt een aantal goede wedstrijden en de ''mannetjes'' staan alweer op. Feyenoord heeft inderdaad een aardige ploeg en als ze volgend jaar constant spelen dan zie ik ze meedoen om plaats 4. Kampioenskandidaat zijn ze echter zeker niet en dat is ook logisch; ze hebben geen cent te makken.

Verder Feye88, is Ajax kampioen bij de A's kampioen geworden, nog altijd de competitie waar de prestige in de jeugd gescoort kan worden. Feyenoord is heeft een goede jeugdopleiding, maar domineert absoluut niet.

Het valt mij trouwens op dat veel Feyenoord-fans zich schuldig maken aan de daden waarvan zij de Ajax-fans vaak beschuldigen; overmoed en arrogantie...

26 april 2011 om 00:22

Dus jong scouten hoort niet meer bij een jeugd opleiding??? Wat is dat dan? Gevestigde namen halen?

Ik heb sinds de laatste paar wedstrijden wel meer respect voor feyenoord gekregen ik heb het gevoel dat ze er wel weer helemaal bovenop komen

En laat dat nu net het moeilijkste gedeelte zijn.
Iedereen kan een keer een goede wedstrijd spelen, maar het constant zijn is het lastige gedeelte.
Verder heeft Feyenoord veel kwaliteit, maar niet de ervaring en slimmigheid om een wedstrijd dood te spelen, dat heeft een kampioen toch ook nodig.

25 april 2011 om 11:08

Klopt dat het het moeilijkste gedeelte is. Daarom staat er ook 'als'. Maar als ze de eerste seizoenshelft zo speelden als de 2e, waren ze kampioen. Dus waarom kan dit niet een geweldig leeerjaar geweest zijn om zodoende volgend jaar wél zo'n seizoen te hebben?

Enne, wij hebben 14x de landstitel binnen gehaald, Twente vooralsnog maar 1x, dus ik denk dat jouw advies met een flinke korrel zout genomen kan worden. Bij Feyenoord weten ze echt wel wat winnen is

25 april 2011 om 11:22

Haha grapjas! Op het toppen van hun kunnen halen ze 23 punten na de winterstop in 14 wedstrijden. Stel ze zouden dat een heel seizoen constant houden (wat bijna geen 1 ploeg doet in een seizoen) dan kwamen ze na 34 wedstrijden uit op (naar boven afgerond) 56 punten, dus bij lange na nog geen kampioenschap. Niet eens genoeg voor plek 4. Dus droom lekker verder.

25 april 2011 om 11:25

We hebben inderdaad een geweldige geschiedenis. maar dat we 14x de landstitel hebben gewonnen betekent niet dat wij weten wat winnen is. Dat heeft namelijk geen invloed op het team dat er nu staat.

25 april 2011 om 11:38

Lekker bezig Fr4r

Leuk dat Pierre van Hooijdonk weet hoe het is om de Uefa cup te winnen, maar daar koop je niets meer voor.. Twente wint, Feyenoord niet. Wees bescheiden en kijk omhoog. Praat niet zo hoog, want Wijnaldum, Fer en al die andere helden hebben maar één x naar een beker mogen kijken en kregen toen geweldig klop van Ajax.

Dus nee, dit Feyenoord weet niet wat winnen is.

25 april 2011 om 11:47

Klopt niet helemaal wat je zegt, onder Bert van Marwijk won Feyenoord de beker, toen zaten Wijnaldum en Fer ook al bij de selectie. Tevens hebben we dit seizoen de Zilveren Bal gewonnen, waar met name Martins Indi heeeeeeel blij mee was.

25 april 2011 om 11:56

Met een bomvolle prijzenkast heb je geen advies nodig van een schamele club die zeggen en schrijven 1 prijs heeft. Misschien een beker?

En als pizzakoerier kan ik alleen maar tegen je zeggen: wacht maar gewoon af. Dan zie je dat ik gelijk krijg Geduld, en verder lekker pizza's bezorgen!

25 april 2011 om 12:02

Ik wacht af. Enige wat we nu kunnen constateren is dat AZ laatst won als betere club in de kuip. Heracles boven Feyenoord staat. PSV Ajax en Twente meedoen om de titel. Feyenoord geen geld heeft, maar wel talent.

Echter heeft Ajax ook talent, Twente de beste spelers en PSV weet zijn rug altijd te rechten. Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik ben allang al blij als Feyenoord volgend jaar gewoon mee doet om de plekken 5-8. Hoogmoedswaanzin heeft mij al een aantal keer pijn gedaan bij Feyenoord.

Als je seizoenen lang zo speelt, verdien je niet beter.

Edit: @ Frtorres, oja die was ik vergeten. Excuus!

Hij geeft best vaak lekkere assist. Alleen is zijn rendement in het algemeen te laag. Hij loopt te weinig de diepte in en zijn trucjes worden meestal doorzien.

Hij heeft wel een mooie opleving gehad en is momenteel een van de belangrijkere spelers van Feyenoord, maar soms stoor ik ontzettend aan zijn manier van voetballen.

Feyenoord begint wel steeds beter te spelen, maar meten met de top kunnen ze zich nog niet.

Hopen voor ze dat ze de toppers bij zich kunnen houden, en dan zie ik ze wel weer aansluiten!

Misschien van de vorm van twente/ajax en psv nu niet, maar als zij beginnen te voetballen, dan doet fijenoord er nog wel voor onder.

Hopelijk kan feijnoord alle spelers behouden, dan wordt de competitie alleen maar spannender.

Jammer dat Biseswar zoveel salaris heeft, want dan neem je automatisch de overweging om hem toch te verkopen. Maar als je alleen naar zijn kwaliteiten kijkt dan zou ik gelijk verlengen. Ik merk dat er weinig Biseswar fans zijn maar hij heeft wel een goede voorzet en een fantastisch schot. Mensen vergeten wel eens dat hij ook nog harstikke jong is.

25 april 2011 om 11:16

Ik denk dat andere spelers meer geliefd zijn omdat Biseswar nog altijd het iets te mooi wil doen. In de Kuip ziet iedereen het liefst een sterk collectief waarbij schoonheid ondergewaardeerd is aan teamspirit. Biseswar valt vaak en makkelijk en gaat soms toch teveel voor de show overbodige acties maken. Dat hoeft van mij niet. Gister was hij vaak onzichtbaar, maar als je twee assists geeft doe je het toch weer goed. Zolang hij de assists geeft zeurt niemand, maar vaak genoeg dit seizoen was Biseswar überhaupt onzichtbaar.

25 april 2011 om 11:41

Hmm , ik vond hem dit seizoen toch echt constanter spelen dan ik noem maar wat een Fer of Wijnaldum ! Wijnaldum heb ik wedstrijden lang niet gezien en viel ie me pas op toen ie werd gewisseld ? Fer hetzelfde verhaal speelde zo nu en dan een mooie pot maar was daarna wekelnag bagger waardoor hij zelfs zijn plek in het elftal verloor ?biseswar vond ik juist dit seizoen een van de sterkhouders binnen het team ?

ontopic: laten we niet vergeten dat volgend seizoen Meeuwis (volgens v Geel niet belangrijk genoeg) En dat japannertje(waarschijnlijk verhuurd aan Roma ) waarschijnlijk weg zijn ? Die 2 hebben toch een aardige invloed gehad op dit team ?
En niet te vergeten Castaignos die weg gaat !

25 april 2011 om 11:44

Ik dacht dan van Geel had gezegd dat een spits vinden prioriteit #1 was. Dat hij daarom met Meeuwis verder niet bezig was om te onderhandelen. Als dat zo is dan heeft hij gelijk want Feyenoord heeft weinig spitsen en harstikke veel middenvelders. Ook al is Meeuwis een bruikbare kracht met al zijn ervaring.

25 april 2011 om 11:59

Alle spelers geven Meeuwig veel credits voor het betere spel. Zou het jammer vinden als hij weggaat. Hetzelfde geldt voor Miyaichi. Die geruchten over een vertrek geloof ik niet helemaal want Feyenoord heeft hem dit seizoen voor 0 euro terwijl er clubs waren die hem tegen zijn volledige salaris wilden huren. Waarom zou hij nu dan ineens naar een andere club moeten? Lijkt me voor Miyaichi zelf ook niet prettig om elk seizoen een ander onderkomen te hebben.

Spits is het eerste wat ze moeten vinden (hoop zelf die Gerndt, wil graag en getipt door Larsson). Ik gok dat alleen Vlaar pleite gaat en Wijnaldum, Fer en de Vrij nog minimaal 1 goed seizoen willen draaien voordat ze een stap maken.

Wanneer feyenoord de rust vind in hun spel, en constant blijft spelen geef ik ze volgend seizoen best een redelijke kans om bij de top 4 te gaan eindigen, natuurlijk is het altijd afwachten of er spelers weg gaan of erbij komen maar qua kwaliteit van de spelers zit er zeker potentie in

Biseswar valt eigenlijk niet zo erg op bij Feyenoord, omdat hij weinig scoort. Toch heeft hij een hoop assists gegeven de laatste tijd. Lijkt me zeker een speler om langer vast te leggen.

je wint een paar wedstrijden en meteen denken ze dat ze bij de 1e 3 horen?

Kom op zeg! Dit feynoord gaat volgend jaar Niet bij de 1e 5 komen!

25 april 2011 om 11:15

Niet eens bij de eerste 5 nog wel?

Wij hebben geen minder materiaal dan Roda, ado, groningen of utrecht.

Dus je moet ook weer niet overdrijven.

25 april 2011 om 11:29

De selectie gaat bij Feyenoord niet veel versterkt worden waarschijnlijk. De jonge ploeg wordt natuurlijk wel een jaartje ouder en dus beter, maar er gaan waarschijnlijk ook belangrijker spelers weg, want de vier gaan echt niet allemaal bijtekenen. Als er geen externe investeerder komt die miljoenen beschikbaar stelt voor nieuwe spelers krijgt Feyenoord dus een vergelijkbare selectie als dit jaar, en die jaar komen ze niet in de buurt van de 5e plaats, dus zijn uitspraak is niet zo heel raar hoor.

25 april 2011 om 11:33

Over het hele seizoen gezien komt Feyenoord idd niet in de buurt van een top 5 plek. Maar het Feyenoord van na de winterstop is zeker niet het Feyenoord van voor de winterstop.

Of er mensen vertrekken weet ik niet, dat zou best kunnen. Ik bedoel alleen dat het huidige Feyenoord, dus zoals we het gisteren tegen psv zagen, of tegen utrecht uit, of groningen thuis wel mee doet voor een plek bij de eerste 5.

En een constant Twente, Ajax of PSV had nu al 80 punten gehad en was kampioen geweest

Als feynoord dit team bij elkaar kan houden kunnen ze volgend jaar top 5 spelen.
Maar dan moeten ze zeker ryo weten te behouden.
die jongen heeft samen met wijnaldum de beste individuele aktie.
die ryo heeft zo een goede versnelling daar kan je bijna geen grip op hebben als verdediger.

Helemaal mee eens, Feyenoord is een voorbeeld voor de huidige top 3. Feyenoord is een ploeg dat veel tikt, ruimtes zoekt en ook veel snelheid en kopkracht heeft.

25 april 2011 om 11:57

haha,een voorbeeld,ja van hoe het niet moet.dit Feyenoord is gewoon een middelmatige ploeg niets meer niets minder.
Volgend seizoen zullen ze ook niet in de buurt van Twente,ajax en Psv komen.

Welke club kan tegenwoordig nog 34 wedstrijden constant spelen ?

25 april 2011 om 12:26

beetje kortzichtig om alleen naar dit seizoen te kijken en dat bestempelen als 'tegenwoordig'
laten we komend seizoen afwachten en dan bepalen hoe de nederlandse top ervoor staat. Wanneer ajax en twente dan weer constant presteren is 2011 alleen maar een slecht jaar geweest, geen trend.
Bij psv is het een klein beetje anders. Vorig seizoen was het niet constant, dit seizoen is het niet constant. Wanneer het volgend seizoen weer niet goed is heb ik mijn twijfels.

25 april 2011 om 12:35

Ik bedoelde het niet negatief, kwalitatief is het misschien allemaal minder, maar ik vind de competitie leuker dan ooit.

Nou draaft hij wel een beetje door. Dat ze het gisteren prima hebben gedaan en dat het de laatste weken beter draait spreekt voor zich natuurlijk. Maar om je te meten met de godenzonen uit Amsterdam gaat wel erg ver na een paar goede wedstrijden.

De strijd kunnen ze met twente/psv aangaan. Maar iedereen zal het toch met me eens zijn dat de klassiekers de laatste jaren standaard een prooi zijn voor Ajax. Daar is geen speld tussen te krijgen. Misschien over een jaar of 3/4 dat feyenoord met de grote jongens mee kan doen. Tot die tijd moeten ze zorgen dat ze alles eromheen op de rit krijgen.

Ik kijk er naar uit om weer eens een klassieker te spelen tegen een waardig Feyenoord.

25 april 2011 om 11:24

Maar als je de klassiekers hebt gezien van de afgelopen tijd, dan zul je het toch met mij eens zijn dat het bij Feyenoord ook volledig ontbrak aan bezieling. Keije Molenaar zei het ook al gisteren in studio voetbal.

Het is dan ook een beetje selectieve verontwaardiging, want wanner wij zonder bezieling tegen jullie spelen hoor ik je er niet over en vindt iedereen het maar normaal, maar als wij gisteren op dezelfde manier tegen psv zouden spelen worden wij beschuldigd van een gebrek aan inzet.

Ik zou het Feyenoord van gisteren, dat wel met bezieling, passie en strijd tegen psv speelde, wel eens willen zien spelen tegen Ajax. Helaas worden wij op dat vlak vaak teleurgesteld tijdens de klassieker.

Ik denk dat het huidige Feyenoord niet minder is dat groningen, ado, utrecht of roda maar toch wel iets minder dan de huidige top 3, al maak je met strijd en passie ook gewoon kans tegen die ploegen.

25 april 2011 om 11:31

Klopt, heb je volledig gelijk in. Dat heeft van Marwijk ook eens aangekaart tijdens een klassieker bij Ajax, hij vond toen dat zijn team eens moest spelen met de beleving zoals Heitinga die klassieker beleefde.

Toch denk ik dat wanneer ze gisteren tegen Ajax hadden gemoeten het andere koek was geweest. Wat veel mensen vergeten, en ik natuurlijk wel zie, is dat psv de laatste weken gewoon dramatisch draait. Ik kijk dan ook niet op van een gelijkspel tegen Vitesse en een nederlaag bij Groningen. Tevens zal de wedstrijd tegen vitesse in het teken staan van het wegkrijgen van Rutten.

Ik hoop natuurlijk voor jou dat feyenoord de lijn van gisteren door trekt en ze sowieso europees gaan spelen. Als ze de selectie bij elkaar weten te houden kunnen ze volgend seizoen weer een stap maken, de titel moeten ze nog even niet aan denken.

25 april 2011 om 11:39

Ben ik ook met je eens. Ik vind ook dat Feyenoord minder kwaliteit heeft dan Ajax, maar passie en strijd maken veel goed.

Ik vond het ook prachtig om de passie bij Heitinga te zien toen hij scoorde tegen Feyenoord, dat mis ik toch vaak aan onze kant.

Mits Feyenoord deze selectie bij elkaar kan houden moeten we volgend jaar wat stappen kunnen maken, maar iedereen weet hoe de situatie bij Feyenoord is, dus die kans acht ik niet groot.

25 april 2011 om 12:00

Na ja, de bekende 4 moeten gewoon verlengen, dan ben je voor de komende jaren wel uit de problemen. Of dit ook gaat gebeuren is nog even afwachten. De Vrij is een speler die blij moet zijn dat hij met zijn leeftijd al in de basis kan staan bij een club als Feyenoord.

Vlaar is al wat ouder en die krijgt nu zijn beste jaren. Van hem zou ik het wel begrijpen als hij weg wilt gaan bij een mooie aanbieding. Wijnaldum moet ook gewoon lekker blijven en zich verder ontwikkelen. Fer is ook een belangrijke pion op het middenveld en moet ook bijtekenen.

Dan hoop ik verder voor jullie dat die Ryo nog een jaartje blijft en dan kan het best een leuk seizoen worden komend jaar.

25 april 2011 om 12:00

kijk jij bent tenminste realistisch,spelers denken tegenwoordig meer aan hun eigen dan aan de club waar ze bijna alles aan te danken hebben.zelf denk ik ook dat Wijnaldum,vlaar,fer en de Vrij gaan profiteren van hun contract dat afloopt in 2012.en die Japanner gaat straks ook weer weg.feyenoord kan ze gaan hoge salarissen bieden en voor andere clubs in het buitenland zijn ze aantrekkelijk want ze hoeven geen hoge transfersom te betalen en salaris is geen probleem.

25 april 2011 om 12:02

haha wat ben je toch een mannetje. Dat je die provocatie-act zolang op kan houden is wel knap.

Wat jij niet ziet, maar ik uiteraard wel, is dat Ajax de ploeg is die zwalkt. Dat kun je maken tegen een Excelsior of Nec, maar tegen Heerenveen en Twente gaan ze, zoals tegenwoordig gewoon is, de boot in. Geen schijn van kans. Ik denk dat ze de komende jaren nog maar niet aan dat 3e sterretje moeten gaan denken. Als je een extra sterretje wil zien, kijk dan naar Oh Oh Cherso.

25 april 2011 om 15:44

Wat ik zie is dat we in de Arena onder de Boer in 2011 7 thuiswedstrijden hebben gespeeld, 21 punten, 18 doelpunten voor, 1 tegen! Dát is wat ik zie. Geen speld tussen te krijgen zoals gewoonlijk.

Dat we het nodige geluk hebben gehad spreekt voor zich, echter niet meer dan psv/twente dus dat slaat ook werkelijk nergens op! Ik voorzie dan ook een eenvoudige overwinning op Heerenveen en een mooie overwinning op twente erna, zowel in de beker als competitie.

25 april 2011 om 12:28

de klassiekers zijn misschien een prooi voor ajax, de wedstrijden tussen de titelkandidaten dit seizoen is in het voordeel van Twente. Zelfs wanneer twente over 2 weken verliest heeft twente het met 7 punten beter gedaan dan ajax (die tot nu toe nog geen topduel wist te winnen)

25 april 2011 om 15:45

Wedstrijden met twente zie ik niet als topduel Hier ga ik dus verder ook niet op in, zonde van me tijd. Over 2 weken zul je zelf zien dat Ajax met die schaal staat. Heerenveen is nog wel de moeilijkste van de 2, Twente maak ik me totaal geen zorgen over.

Had het in het begin van het seizoen niet gedacht. Maar zoals ze gisteren hebben gespeeld tegen Psv, waar toch duidelijke groei van diverse spelers werd gezien, is zijn mening niet zo vreemd.
Oké kampioen zit er niet in, maar een vierde plek zou niet ondenkbaar zijn.
Wel zie je wisselvalligheid. Dit komt waarschijnlijk door de leeftijd. In heel veel reacties van Ajaxieden zie ik dat ze niet uitsralen dat ze kampioen willen worden. Zo'n lamlendigheid zie je, zeker in het begin van het seizoen, ook bij Feyenoord.
Verrassend was het dan ook ze gisteren wel 90 minuten uit te stralen te willen winnen.
En dan het gemak waarmee Groningen, Utrecht en Willem II werd verslagen, geeft de burger (feyenoordsupporter) toch weer wat moed.

Dit Feijenoord zal normaal net onder de eerste 3 kunnen spelen
Met een goede versterking in elke linie kunnen ze zeker hoger eindigen dan nu.
Want laten we eerlijk zijn
als je het niveau van alle clubs bekijkt dit jaar , dan kan je van geen enkele club zeggen dat ze er boven uit stijgen.
Misschien stijgen sommige clubs zoals ADO en Groningen boven zichzelf uit ,
Feijenoord is na de winterstop een van de beste clubs gebleken qua resultaten, met een korte dip

Voetballend was het niet altijd even goed, maar het werd wel stabieler.

door onervarenheid werd er hier en daar onnodig punten verspeeld, en door een paar blunders van Swerts niet te vergeten.

Als je Dit jonge elftal bij elkaar kan houden en de jeugd kan zich ontwikkelen ziet het er redelijk goed uit voor Feijenoord.
Fernandez en Schenkeveld zullen er volgend jaar hopelijk weer bij zijn.

Maar ook belangrijk is dat Feijenoord een aantal dingen veranderd in hun spel.
meer lopen zonder bal, vroeg druk blijven geven naar voren , en niet op buitenspel spelen met de huidige spelers, want die zijn tegen snelle spelers altijd te langzaam

Tja en als Twente, PSV en Ajax ook weer eens een jaar constant spelen dan is het gat zo weer 10-20 punten.
Feyenoord is namelijk niet de enige ploeg die moeite heeft met constant spelen. PSV was gisteren dramatisch slecht en in de overige 5 wedstrijden tegen Twente, Ajax, PSV werden 0 punten gehaald. Voeg daarbij de ranglijsten van de afgelopen jaren dan zie ik weinig aanleiding waarom Feyenoord opeens wel mee kan met deze 3 clubs (om nog te zwijgen over het mogelijke vertrek van een rits spelers).

Als Feyenoord de trent van na de winterstop weet door te trekken naar volgend seizoen, zonder grote downs, dan doen ze mee om plek 4 en misschien plek 3 als Ajax, Twenten, PSV een slecht seizoen speelt.

25 april 2011 om 11:25

Tja ze spelen 3 weken achter elkaar goed waarbij ik vooral Wijnaldum goed vind spelen en ze denken meteen dat ze bij de top 3 mee kunnen doen... Als Psv, Twente en Ajax dit jaar constant hadden gespeeld hadden ze ongeveer hetzelfde puntenaantal als vorig jaar, dus rond de 80. Ik zie dit elftal volgende week ook gwn dramatisch spelen en uit bij VVV punten morsen.

kwalitatief gezien zijn die teams toch wel wat sterker vind ik en laten we wel wezen, psv speelde gisteren niet zoals het kan spelen...
ajax, twente en psv spelen dit seizoen ook niet constant maar staan toch veel hoger dan een feyenoord dat ook niet constant speelt, volgens mij zegt dat genoeg...
overigens vind ik wel dat feyenoord in thuiswedstrijden het gewoon goed doet tegen zulke clubs maar in uitwedstrijden betwijfel ik of ze ook zo'n resultaat neer kunnen zetten (ik denk het niet...)

25 april 2011 om 11:32

PSV zit hopeloos in de knoop met zichzelf en als je dan ook nog een bevlogen Feyenoord tegenover je hebt en je vanaf minuut 1 bij de strot pakt is het niet lekker voetballen. Als de een goed speelt dan speelt de ander automatisch slecht. Zie bijvoorbeeld de 10-0 tegen PSV eerder dit seizoen.

Over sterkte van de selectie zou ik niet zo goed kunnen oordelen. Het blijven talenten en je weet nooit hoeveel rek er in al die gasten zit. Als je indenkt dat ze allemaal onder de 25 zijn zou je verwachten dat ze allemaal nog een aantal stappen kunnen maken in hun ontwikkeling. Zelfde geldt overigens voor Ajax en in mindere mate voor Twente (minder talenten).

Een constant willen II doet niet onder voor Ajax, Psv of FC Twente.

25 april 2011 om 11:48

Willem 2 speelt constant hoor!! Constant heel erg slecht iedere wedstrijd doelpunten weggevend!!

25 april 2011 om 11:51

Een constant Willem2 doet alsnog onder voor een niet constant top 3 team, omdat het kwaliteitsverschil veeeeeeeeeeeels te groot is.

Een constant Feijenoord doet echter wel onder voor een constant Twente, Ajax of Psv. Die spelen ook de ene wedstrijd veel zwakker dan de andere en binnen een wedstrijd hebben ze ook veel wegtrekkertjes. Kwaliteit zegt ook wel wat en Feijenoord heeft nog teveel blanke plekken in het team.

Mooie reactie van Biseswar

Hij heeft begrip voor het feit dat er eerst naar andere jongens wordt gekeken om te verlengen en daarna pas naar hem. Want dit is wat Feyenoord nodig heeft; geduld.
De laatste weken spelen ze goed en vooral thuis ( laten we eerlijk) spelen in ieder geval met meer beleving dan de topdrie. Ik vind Feyenoord ook onderdoen van de top-3, maar een beetje ambitie moet er zijn. Als ze geluk hebben, en niet pas na de winterstop beginnen met voetballen moet een plek 4tm 6 mogelijk zij.

Off: Mijn opstelling voor volgend seizoen zal denk ik anders zijn dan die van iedereen hier, maar het lijkt mij het beste. Hier bij ga ik er vanuit dat er geen spelers bijkomen, al hoop ik tegen beter weten in dat Schone/hadouir/koolwijk/clasie volgend jaar in de Kuip te bewonderen is/zijn. Tomasson zal nooit meer helemaal fit terugkeren, een spits lijkt me wel een must.

En dan nog iets wat misschien gek lijkt, meer dan een goede spits en eventueel een van bovenstaande middenvelders. hoeft er volgens mij niet bij te komen. Darley is een goede tweede keeper. Van Haaren en Bruins kunnen op het middenveld uit de voeten, Cabral kan wennen als buitenspeler. Schenkeveld en Bahia zijn net als Swerts handig als stand in voor de verdediging. En nieuwe jeugd kan voorzichtig aan het grote werk ruiken.

Mulder
Fernandez
De Vrij
Vlaar
Martins Indi
Fer
Mok/Leer
Biseswar
Wijnaldum
Ryo
Aank/Cisse

Feyenoord kan met 3/4 gerichte aankopen meedoen om de titel.

Daarbij heeft constant zijn ook met kwaliteit te maken. Het is voor Feyenoord te hopen dat ze de contracten kunnen verlengen want dan kunnen ze weer omhoog kijken. Een middenveld met Fer, Wijnaldum en Meeuwis (zoals die gisteren speelde) is beter dan bijvoorbeeld een middenveld met Engelaar, Hutchinson en Bakkal.

Feyenoord heeft prima gespeeld tegen een lamlendig Psv.
Maar ze moeten zichzelf niet gelijk weer topclub van Nederland wanen . Mits ze de huidige spelers kunnen houden en een goede opvolger voor de spitspositie kunnen strikken hebben ze wel een talentvol team dat over een jaar of 3 hopelijk weer de aansluiting kan vinden bij de top.
De 1ste seizoenshelft was het spel afentoe bedroevend alhoewel ze vaak ook wel wat pech hadden , de 2de seizoenshelft hebben ze daarintegen soms behoorlijk gemazzeld.
Plussend en minnend mag je concluderen dat op dit moment de strijd om plek 8 een reeel beeld geeft van waar Feyenoord nu staat.
Nu de contracten van de jongens allemaal verlengd krijgen en er gloort weer hoop voor Feyenoord.

Kijken we naar de laatste 5 jaar dan kom je uit op een top 4 dat nu waarschijnlijk ook de top 4 zal worden: Ajax, Psv, Twente en AZ. Men moet nu niet naast zijn schoenen gaan lopen want PSV wordt met de dag dramatischer. Als Vitesse volgende week in Eindhoven een overwinning zou boeken moeten ze ook niet lopen te schreeuwen dat ze volgend seizoen wel eens een hoge notering kunnen gaan halen. Roda en Ado doen het buiten gewoon goed maar kunnen volgend seizoen ook weer terug vallen. Nogmaals de bovenste 4 ploegen hebben de afgelopen jaren de dienst uit gemaakt en dat zie ik ze nog wel een tijdje doen.

Het probleem is juist dat Feyenoord niet zo constant is.

25 april 2011 om 12:56

Precies..constant zijn heeft alles met kwaliteit te maken. Dit Feyenoord wordt nooit constanter, de kwaliteit is er niet. Met 4 gerichte aankopen wel ja. Leuk, als Ajax 4 harde versterkingen haalt doen ze ook niet onder voor Juventus...ja zo lust ik er nog wel een paar: Waar het om gaat is dat je niet constant bent en dat ligt aan je kwaliteit!

Ten eerste wil ik even zeggen dat Biseswar niet gelijk heeft, het kwaliteitsverschil met Ajax, PSV en Twente is toch te groot denk ik. Maar er zit zeker een kern van waarheid in. We hebben zowel Groningen, Utrecht (uit nog wel) en PSV nu met hoge cijfers van de mat gespeeld in vrij korte tijd, we hebben uit heel goed gespeeld tegen Twente (waar we minimaal een gelijkspel hadden moeten halen) en we waren uit de betere ploeg tegen Ado, alleen stond de verdediging te slapen waardoor we alsnog gelijk speelden. Ik denk zeker dat Feyenoord veel meer in zijn mars heeft dan dat het dit seizoen heeft laten zien.

Maar om even over Biseswar te beginnen: Hij laat sinds de winterstop zien toch wel een heel goede rechtsbuiten te zijn. Met zijn dikke kont is hij misschien niet de snelste en hij loopt daardoor ook niet altijd waar hij moet lopen, maar altijd als hij aan de bal is weet hij genoeg ruimte voor zichzelf te creëren om een voorzet te geven of om te schieten. En ik vind echt dat die man de laatste tijd bewijst over een geniale traptechniek te bezitten, al helemaal als het op voorzetten aankomt. Het is daarom ongelofelijk jammer dat we geen kopsterke spits hebben a la Vennegoor, Koevermans of Pierre ofzo, want bij die voorzetten van Diego hoef je er echt alleen maar tegenaan te lopen. Hulde voor deze man, echt waar. Hij is alleen wat te nonchalant bij spelhervattingen, maar die neemt hij al sinds de komst van Ryo niet meer.

Biseswar heeft hier totaal gelijk maar het gaat niet perse om de kwaliteit binnen het team maar om enkele sleutelspelers en het vooral constant spelen. Neem bijvoorbeeld ADO en Roda, Roda is super constant omdat Hadouir, Vormer en Junker hun beste seizoen van hun leven spelen en bij ADO is het zelfde verhaal met Bulykien, Verhoek en Kubik. Ook bij Twente als Janssen, Ruiz en Douglas weg zijn is het in eens een heel stuk minder. Verder qua kwaliteit in de ploeg hebben Ajax en PSV dat in het algemeen wel.

Als Wijnaldum, fer en Vlaar met daarbij een goed functioneerde spits een constant seizoen draaien zijn ze zeker titel kandidaat

''als we dat doen, doen we niet onder voor Ajax, PSV of FC Twente.''

Als ik geen piemel had gehad was ik een meisje geweest

Constant zijn als ploeg is een kwaliteit, dus Feyenoord kan nog wel even verder gaan met dromen.

25 april 2011 om 12:28

Toch zie ik ze dan niet onder doen. Dat houdt niet in dat ik gelijk zeg dat ze bij de top 5 horen. Ik bedoel alleen: Als Feyenoord een goeie dag heeft en ze moeten tegen een ploeg uit de top 3, dan zijn ze zeker niet kansloos, vooral niet thuis.

Een constant factor is het moeilijkste vooral voor talenten.. Dus aan zijn berichtgeving heb je niks. Dit feyenoord zou constantheid door 5,6 door de wol geverfde routiniers die ook echt een meerwaarde zijn voor de club. Maar het vervelende is dat het ontbreekt aan financiële stabiliteit. En ik zie daar wel een correlatie in financiële stabiliteit en constant presteren. De winst van feyenoord zie ik meer als een oprisping want over het algemeen is het echt niet boven gemiddeld en dat moet het wel zijn als je tot een kampioensploeg wil behoren.

Wanneer het kwartet Vlaar, Wijnaldum, Fer en De Vrij bijtekent denk ik dat Feyenoord volgend seizoen bij de bovenste 5 meedoet. Als je ziet dat alleen Meeuwis (30) en Biseswar (23) ouder zijn dan 21 heb je gewoon een hele jonge ploeg die ook heel goed kan voetballen.

Castaignos gaat helaas naar Inter, maar wat als Feyenoord een aanvaller kan aantrekken (externe financiers) die er per seizoen net zo veel inlegt als een Huntelaar of Kezman destijds? Na het vertrek van Afellay vind ik psv in ieder geval erg matig. Ajax heeft ook een jong team, maar in mijn ogen wel het zwakste in jaren. Vertonghen en Eriksen zijn hele goede voetballers, maar verder zie ik er niet veel bijzonders in. Alleen FC Twente vind ik sterk, alleen presteren zij niet zo goed als vorig jaar. Ik vind de woorden van Biseswar helemaal zo gek nog niet.

Daar heeft hij zeker een punt, maar het is niet zo dat ze de eerste seizoenshelft ook zo speelde en gewoon minder constant zijn. Feyenoord heeft zich in de winterstop enorm versterkt. Veel mensen onderschatten dat, maar ze zijn op elke linie flink vooruit gegaan.

In de achterhoede kwam Swerts erbij. Nu ben ik van mening dat Swerts voor geen enkele eredivisieclub een versterking is, maar het is wel zo dat door zijn komst de Vrij naar het centrum is gegaan en daar enorm gegroeid is. Prachtig om te zien hoe iemand van 19 zo belangrijk kan zijn. Een van de grotere talenten op de Nederlandse velden. Daarnaast kan Swerts nu vervangen worden door Leerdam, die echt een gigantisch loopvermogen heeft.

Op het middenveld is ten eerste Meeuwis gehaald. Die wordt onderschat, maar als je gisteren keek zag je weer hoeveel ballen hij afpakte en nog mooier, vrijwel al zijn passen komen aan. Niet omdat hij de nieuwe xavi is, maar omdat hij ervaren genoeg is om te weten wanneer je een pass wel kan geven en wanneer niet. Aan iemand die de bal verovert, vervolgens zonder risico naar een medespeler paast en zich weer positioneert heb je enorm veel. Meeuwis wordt echt onderschat, maar hij is enorm nuttig. Ik weet niet hoe het met zijn contract zit maar ik hoop dat hij nog een jaartje blijft. Ten tweede is Fer weer fit, en laat hij ook weer zien hoe onmisbaar hij is. Dat zijn dus 2 van de 3 posities die versterkt zijn. Bovendien speelt Wijnaldum ook weer stukken beter nu hij betere spelers om zich heen heeft lopen.

Dan de voorhoede. Biseswar heeft mij vanaf de eerste keer dat hij rechts stond ipv links overtuigd een toevoeging te zijn aan het elftal. Hij is niet meer de man die naar binnen kapt en schiet, hij is nu een veel nuttigere voetballer aan de rechterkant. Hij heeft een goede voorzet, dat zag je gister ook weer want de eerste 2 goals kwamen allebei direct van zijn voorzet, is sterk aan de bal, is technisch en heeft een goed schot met beide benen. Aan de andere kant hebben we nu Ryo, iemand waar enorm veel gevaar van afgaat zodra hij de bal krijgt en ook een speler met een goede individuele actie. Eigenlijk heeft Been na anderhalf jaar eindelijk zijn buitenspelers en dat zie je ook terug. Daarnaast is Castaignos enorm gegroeid als je hem vergelijkt met het begin van het seizoen.

Feyenoord is dus niet alleen constanter geworden, maar ook stukken beter. Het gevaar is natuurlijk hoe het volgend jaar gaat. Dat Castaignos zo vroeg en goedkoop weg gaat is eeuwig zonde, en als niet alle contracten verlengd kunnen worden gaat Feyenoord het weer moeilijk krijgen.

Ach ik denk dat Feyenoord op de goede weg is ! Ben alleen benieuwd hoe ze het verlies van Castaignos , en (waarschijnlijk) Meeuwis en Ryo op gaan vangen ? Al schijnen er in de jeugd weer genoeg talenten te zitten ? Dus ik ben benieuwd ! Ik hoop in ieder geval dat de rotterdammers deze lijn door kunnen trekken en de weg omhoog voort kunnen zetten ! Want laten we eerlijk zijn he , een club als Feyenoord hoort gewoon bovenin mee te draaien en om de titel te spelen ! Deze club is veel te groot om in de middenmoot mee te moeten doen of zelfs eronder .
Ik hoop dan ook van ganser harte dat Feyenoord de play-offs haalt en wint , waardoor ze europees kunnen spelen en zich door kunnen ontwikkelen !
Feyenoord Succes .....!!

hij heeft wel gelijk hoor , een constante feyenoord is niet minder dan bijvoorbeeld ajax , psv en twente.
Maar dat zijn ado, heerenveen, az, roda, utrecht, heracles en groningen ook niet.

Als ik Feyenoord zie voetballen de laatste maanden dan zie ik alles wat ik graag van mn cluppie wil zien;
inzet, creativiteit, herkenbaarheid, talent, gogme en spelvreugde. En ook belangrijk het is een team. Als ik kijk naar Ajax en PSV dan ziet het er echt niet uit en het enige wat je bij beide clubs ziet is dat het vaak onherkenbaar is en dat het zeker geen team is. Dan mag Ajax misschien kampioen worden ik denk dat Feyenoord op dit moment gewoon verder is dan dit Ajax, met misschien Eriksen als enige lichtpuntje. Sulemanji valt weer door de mand en El Hamdaoui moet zich schamen, wat een anti-sportman.

25 april 2011 om 12:05

Het enige waar ik het met je eens bent is je reactie over El Hamdaoui,voor de rest praat je grote onzin.

25 april 2011 om 12:09

Als Feijenoord dit team de komende jaren bij elkaar kan houden, dan gaan ze weer met de top 5 meedoen.

Dit Feijenoord is niet verder dan Ajax.

25 april 2011 om 13:03

Lol Feyenoord verder dan Ajax? Ben wel blij dat zo optimistisch bent maar neem even een koel drankje en denk er nog eens goed over na

Sulejmani bewijst dit jaar juist eindelijk zijn klasse en is belangrijk voor Ajax, gisteren weer een prachtige assist. Verder staan de Europese topclubs in de rij voor van der Wiel, Vertonghen, Stekelenburg, en worden ook de Jong en Eriksen gevolgd en ja zelfs Anita kan naar Dortmund.

He, ik ben blij voor je dat Feyenoord weer wat opkrabbelt en ik gun het ze ook echt, zelfs als Ajax fan, maar blijf realistisch. Ajax staat 24 punten boven nummer 10 Feyenoord en Feyenoord is dus niet verder dan Ajax, maar ligt nog mijlenver achter op Ajax en het is nog de vraag of dat de komende jaren anders wordt.

Echt waar heeft hij het over ??? Dus ook meedoen om de Titel ??
Feyenoord is een topvereniging in Nederland maar kijk de feiten er eens op na. Hoe vaak is feyenoord de afgelopen 40 jaar kampioen geweest ??? 4 maal volgens mij.
Ok een europacup dankzij ene van Hooydonk voornamelijk met zijn vrije trappen. Een beker winnen komt ook geluk bij kijken maar een kampioenschap is toch weggelegd voor de sterkste na 34 westrijden.
Feyenoord is toch echt de nummer drie qua historie van Nederland, van supporters de nummer één maar prestatie lopen ze toch duidelijk achter. Feyenoord zal altijd een outsider zijn voor een kampioenschap gezien de historie. 1 maal in 10 jaar is niet echt structureel toch ?

25 april 2011 om 12:13

''1 maal in 10 jaar is niet echt structureel toch ?''

Dat is wel veel vaker dan de meeste clubs in de Eredivisie en Jupiler League.

25 april 2011 om 15:28

Nou dan mag je Ajax en Twente ook wel van je rijtje halen want die winnen ook 1 prijs in 10 jaar. Wat een bullshit redenering. Dortmund en Liverpool zijn dus ook geen topclubs? Die winnen immers ook de afgelopen 10/20 jaar bijna niks.

28 april 2011 om 15:08

Dat klopt helemaal wat je zegt. Dortmund staat al jaren in de schaduw van Bayern en Liverpool van Manchester en Chelsea. Ajax alleen laatate 7 jaar daarvoor tructureel en doet altijd mee om de prijzen. Over Twente heb ik het niet gehad. Begrijend lezen is blijkbaar moeilijk. Het gaat niet om de aanhang van een club maar om de prestaties.
Reageer laat sorry daarvoor

28 april 2011 om 15:24

Ja nou ook in prestaties hebben die clubs het een en ander gewonnen. Liverpool draait altijd bovenin mee, wint genoeg toppers, speelt uitgezonderd van dit seizoen altijd CL. Won diezelfde prijs in de afgelopen 10 jaar. Helemaal mooi dat jij Chelsea noemt, dat is de Twente van Engeland. Die hebben nooit veel gewonnen afgezien van de afgelopen jaren.
Dan Dortmund, won in de jaren negentig nog de CL, finale Uefa Cup Feyenoord, meermaals landskampioen maar weggezakt door financiële ellende. Beginnen er nu eindelijk weer bovenop te komen dmv een landstitel dit jaar.

Als het zijn van een topclub volgens jou afhangt van prestaties is PSV de enige topclub die we nog in NL hebben.

Een knappe prestatie van Feyenoord gisteren tegen Psv, net als de prestaties van Feyenoord in de wedstrijden daarvoor, zoals de 4-1 tegen Utrecht en de de 6-1 tegen Willem II. Het lijkt makkelijk maar AZ laat bijvoorbeeld zien dat het ook anders kan uitpakken tegen een hekkesluiter.

Waar ik wel bang voor ben is de iets te vroege jubelstemming die nu rond Feyenoord heerst. Ze doen nu net of de 10-0 is weggepoetst, maar dit kan gewoon niet. Die 10-0 staat in de geschiedenisboeken en verdwijnt niet door deze overwinning.
En dan nu weer de verhalen dat als Feyenoord het hele seizoen zo had gespeeld als de tweede seizoenshelft dan ..... Dat onderscheidt nou eenmaal een topclub met de andere clubs. Feyenoord moet zorgen dat ze dit seizoen goed maken door de achtste plek te pakken. Daar moeten ze zich nu op concentreren. Als ze te lang blijven jubelen over deze knappe wedstrijd, dan ben ik bang dat dit het hoogtepunt van het seizoen was, terwijl het alleen nog maar mooier kan worden.

Feyenoord geeft de jeugd, weliswaar misschien noodgedwongen, de kans en dat betaalt zich op ermijn uit. Bij PSV moeten zelf opgeleide spelers als Marcellis plaatsmaken voor aankopen als Manolev, waarvan er dertien in een dozijn gaan. Daarom veel meer respect voor Feyenoord en Ajax , waar de eigen jeugd wel een kans krjgt, dan PSV met zijn niks toevoegende aankopen uit verwegistan.

25 april 2011 om 15:30

Grappig dat je het daarover hebt, want ik zat gisteren steeds mijn pa aan te tikken als Labyad weer op avontuur ging. Die speelde als 1 van de weinigen een fatsoenlijke pot alleen totaal geen assistentie van zijn team. Volgens mij heeft PSV genoeg talent, maar niet de ballen om ze er in te zetten. Wellicht dat door de financiële problemen ook bij jullie spelers door gaan breken!

niemand ouder dan 25, vlaar bahia en meeuwis dan ????//

25 april 2011 om 14:08

van dijk

Nu moet Feyenoord zich niet gaan overschatten. PSV had gewoon slecht dag. Als een van de 3 topclubs in normale doen is, is Feyenoord geen partij.

Het is echt te hopen dat ze dit stelletje bij elkaar kunnen houden de komende twee jaar. Gaan er twee lopen dan wordt het lastig. Talent genoeg, absoluut. Laat jongens als Vlaar, Wijnaldum, de Vrij, Leerdam en Fer nou beseffen dat ze een schitterende lichting hebben en dat er nog een hoop moois kan groeien in Rotterdam. Wat dat betreft dood- en doodzonde dat Castaignos vertrekt voordat ze er goed en wel van hebben kunnen genieten.

Als Feyenoord een paar ervaren krachten haalt voor op het middenveld en een goalgetter in de aanval, dan zie ik ze volgend jaar al een bedreiging vormen voor de de top 3, maar er is te weinig geld om dit te realiseren.

25 april 2011 om 13:41

Er zijn investeerders die in tegenstelling tot eerdere seizoenen nu wél willen opstaan om spelers te financieren. De schuld is fors afgenomen en investeerders hebben veel vertrouwen in het beleid wat nu gevoerd wordt. Daarnaast heeft Pim Blokland toezicht op dat beleid.

De naam Gerndt van Helsingsborgs IF is de afgelopen weken veel gevallen en is veelvuldig ook bekeken door scouts en Been. Ook zullen er deze zomer nog een aantal spelers naast Castaignos vertrekken die geld zullen opleveren, hoewel dat niet veel zal zijn.

on: de titel zegt al gelijk waar het op slaat. Als Feyenoord eens constant wordt, zoals deze tweede seizoenshelft kunnen we weer een bedreiging worden zoals vanouds.
De kritiek die Been te verduren heeft gehad in de eerste seizoenshelft, is totaal verdwenen nu blijkt dat Meeuwis (en wellicht Miyaichi) een belangrijke schakel zijn in dit Feyenoord.

Ik heb na deze tweede seizoenshelft al veel vertrouwen in het volgende seizoen, ook al zal Europees voetbal wellicht niet behaald worden.

25 april 2011 om 13:58

Laten we maar hopen dat Feyenoord wel wat spelers haalt in de zomer. Verder heb ik er wel vertrouwen in dat Feyenoord in ieder geval wel de play offs haalt als ze de laatste 2 wedstrijden winnen. Utrecht en Heracles moeten namelijk nog tegen AZ en Ado.

25 april 2011 om 14:09

Ik ben het me je eens grotendeels, alleen Biseswar doet net alsof je die constantheid 'even' uit de lucht pukt. Maar het ontbreken van constantheid heeft alles te maken met een gebrek aan kwaliteit. 'als-->dan' redeneringen leveren in het voetbal helaas niks op, want voor elke club kun je een 'als, dan' constructie maken. Als Psv...dan waren ze nu kampioen...áls Willem 2 zus, dan waren ze nu niet gedegradeerd. Klopt, maar die 'als' ontbreekt nu juist en komt er niet zo snel.

Voor de investeerders idem. Ik hoop het echt hoor, maar hoeveel jaar horen we nu al niet berichten dat investeerders 'nu echt willen investeren!' ? ik ben de tel kwijt geraakt.

Met zon team kan Feyenoord 3-1 van ajax winnen, 1-0 of 2-1 van FC Twente winnen, en ze hebben al gewonnen met 3-1 van psv, en geweldige prestatie, Feyenoord begint volgens seizoen opnieuw in de eredivisie, ik denk dat ze weer een landstitel kunne winne of de Knvb Beker, Trust me

Mulder
De Vrij
Vlaar
Bahia
De Cler
Meeuwis
Wijnaldum
Fer
Simon
Castaignos
Larsen
25 april 2011 om 13:13

Dan moeten jongens als Vlaar, De Vrij, Fer, Wijnaldum wel bijtekenen, want anders begin je weer van vooraf aan. Daarbij is de top 3 wel heel erg wisselvallig dit seizoen, even afwachten of dat volgend seizoen weer zo is..

25 april 2011 om 13:28

Goede opstelling! Op deze manier kan Larsen zijn snelheid volop gebruiken!!

25 april 2011 om 13:35

Grappig dat je Larsen erin zet, die kerel kan er helemaal niks van en het nare is dat je dat van te voren al kon weten als je kijkt naar zijn prestaties bij zijn vorige clubs.

Ik denk dat Biseswar een ding vergeet. Als Ajax, PSV en Twente ook constant zijn dan is Feyenoord niet evensterk als deze ploegen. Hij vergelijkt ze denk ik met hoe de top 3 op dit moment in vorm steekt. Tegen het Twente en Ajax van de vorige seizoenshelft zou dit Feyenoord gewoon weggespeeld worden, van het PSV van vorig jaar weet ik het niet zeker.

Helemaal waar!
Alleen voor volgend seizoen is het helaas anders aangezien minstens 5 van basisspelers twijfel geval zijn of ze blijven. Ik zelf hoop de iedereen blijft, maar een mooi bedrag voor Vlaar zou ik geen nee zeggen.

Ik hoop dat ze iedereen bij elkaar kunnen houden dan kan Feyenoord misschien volgend jaar weer meedoen om dat titel!!!

Als alles naar wens gaat kan de opstelling van Feyenoord er volgend jaar zo uit zien...

Bank: Lamprou, Bahia, Ramsteijn, Leerdam, Van Haaren, Biseswar en Achahbar

Mulder
D. Fernandez
De Vrij
Vlaar
Indi
Meeuwis
Wijnaldum
Fer
Bellamy
Gendt
Miyaichi
25 april 2011 om 13:46

Bellamy kun je wel uit de lijst halen en daar bisewar neerzetten. Bellamy is veel te duur en die zie ik eerder nog naar een engelse subtopper verdwijnen.

Een constant Feyenoord doet nog steeds veel onder voor een constant Twente, PSV en Ajax. Zelfs voor een Ado, Groningen, AZ en misschien Utrecht. 'constant' is echter ver te zoeken dit eredivisie jaar.

25 april 2011 om 13:49

Sorry maar zo constant is ado niet meer vond ze goed spelen alleen 20 wedstrijden goed spelen betekent niet dat ze ineens een topteam zijn,az en groningen spelen al jaren mee voor europees voetbal,van ado moeten we dat nog eerst gaan meemaken of dat blijft... Voor feyenoord is dit seizoen t 1e wat echt slecht was,vorig jaar nog gewoon 4e en bekerfinale dus ben t met biseswar eens als dit elftal bij elkaar kan blijven ze zeker mee kunnen gaan doen met psv,twente en ajax... Misschien niet volgend jaar maar zeker over 2 jaar

25 april 2011 om 16:17

Maar ik heb het over een Constant Ado. Zoals ze de 1e seizoenshelft voetbalde, daar was ik meer van onder de indruk dan dit Feyenoord om eerlijk te zijn.

26 april 2011 om 04:23

Denk dat Feyenoord in de 2e seizoenshelft ook indruk heeft gemaakt,kijk ik weet ben Feyenoord fan maar ben realist genoeg om te zeggen dat t vaak knudde was,vooral ook erg veel angst! Heb ze hele goede helfden zien spelen en daarna grote terugvallen zien krijgen,je zal gaan lachen maar zelfs de 10-0 in eindhoven was feyenoord in t begin iets sterker,maar t elftal was zo onzeker dat ze werden overlopen... Ik heb altijd vertrouwen gehad in luc en kijk de statistieken erop na er zijn maar weinig spelers die op die leeftijd zoveel scoren
wat ik hiermee wil zeggen,dit elftal heeft veel talent,kan van iedereen winnen,maar miste veel vertrouwen dus kon ook van iedereen verliezen... T zit erg dicht bij elkaar zie je dus succes of verlies...

Eerlijk is eerlijk, bij vlagen voetballen ze geweldig, maar een Feyenoord in vorm is nog niet zo goed als een FC Twente, PSV of Ajax in vorm. Dat is nou eenmaal het kwaliteitsverschil. Maar goed, we zullen zien waar het eindigt, wie weet staan ze volgend jaar weer in de top 5.

Helemaal mee eens,maar zorg wel dat t dan constanter word in positieve zin... de 1e seizoenshelft was namelijk ook erg constant,constant verlies....

En een constant Ajax, PSV of FC Twente wordt gegarandeerd kampioen.

25 april 2011 om 14:09

lees de tekst, en ga niet alleen uit van de titel.

zoals feyenoord de laatste paar weken speelt, verdienen ze ook gewoon nog om mee te spelen in de europa league, en met deze vorm zullen ze inderdaad niks onder doen bij psv ajax en twente

25 april 2011 om 14:12

En een constant Excelsior had Europees voetbal gespeeld en een constant Willem 2 stond nu niet op de laatste plaats. Voor elke club geldt een als --> dan verhaal, dat vergeet Biseswar even.

Wanneer Feyenoord zijn belangrijke spelers kan behouden kunnen ze mogelijk over een 1 a 2 jaar mogelijk weer meedoen voor het kampioenschap zoals van Hanegem aangaf. Zit denk ik genoeg potentie is deze ploeg, komend seizoen lijkt mij nog niet!

Maar Feyenoord supporter ben je niet alleen voor de resultaten daar zit veel meer achter, een feyenoord supporter is meer van mouwen opstropen en geen woorden maar daden mentaliteit. Is niet voor niets dat spelers als Kuijt, de Wolf , van Hanegem, Kiprich, Israel, van Gobbel etc zo populair zijn.

Ik denk dat wanneer je 100 neutrale supporters zou vragen wie de beste aanhang, mooiste stadion, beste sfeer van Nederland heeft minimaal 95% zou antwoorden Feyenoord !

Fans ( supporters ) die roepen wij staan wel in de bovenste regionen, doe lekker je ding !
Supporter zijn zit veel meer achter ! Feyenoord.

'een constant Feyenoord doet niet onder voor Ajax, PSV of FC Twente'

Eigenlijk moet hij zeggen dat een constant Feyenoord niet onder voor Ajax, PSV en FC Twente als die drie zelf niet constant zijn en de dag niet hebben. Wanneer deze drie constant zijn en normaal spelen, zijn ze echt te sterk voor Feyenoord. Maar geen enkele ploeg is het hele seizoen constant, er zitten altijd wat dipjes in een seizoen. Feyenoord dit seizoen is allesbehalve constant. Ik ben het dus niet geheel eens met Biseswar, maar voor een deel wel.

Dit slaat dus echt helemaal nergens op. PSV is al weken niet in goede doen.
Diego Biseswar vergeet ook dat de ploegen Twente en PSV (en Ajax iets minder) heel lang
europees gespeeld hebben wat ook echt meeteld.
Ook hebben Twente, PSV en Ajax heel veel internationals die het WK hebben gespeeld of heel vaak kwalificatieduels moeten spelen. Ik kan eerlijk gezegd geen international van Feyenoord noemen. Vlaar is te wisselvallig, Tomasson is van de aardbodem verdwenen...

Het lijkt ook wel of Diego Biseswar de 10-0 nederlaag is vergeten in Eindhoven, de kansloze 2-0 nederlaag in Amsterdam en de 2-1 nederlaag in Enschede tegen Twente, die toen driekwart wedsrtijd speelde zonder Ruiz.

Biseswar heeft zelf niet eens een basisplaats, en dan zo oppurtinistisch spreken...

25 april 2011 om 15:45

Biseswar heeft wel degelijk een basisplaats. En naar mijn mening doet hij het laatste half jaar gewoon prima. Hij heeft zijn beperkingen, maar ik kan daar wel mee leven.

Ik vind dat Feyenoord zijn contract moet verlengen. Als je hem laat gaan moet er toch een vervangen worden gehaald en met Biseswar weet je wat je in huis hebt. Daarnaast is het een jongen die al jarenlang bij Feyenoord speelt en dus weet wat dat in houdt.

26 april 2011 om 11:25

Tomasson is van de aardbodem verdwenen door het WK ja, dus Feyenoord heeft wat dat betreft oook nadeel ondervonden hiervan.

Daarnaast heeft Biseswar al een tijdje een basisplaats.

@jozua86

Wees eens eerlijk, Biseswar heeft totaal niet uitgeblonken dit seizoen, dan vind ik Fer, Wijnaldum en Vlaar veel meer waarde hebben voor Feyenoord. Biseswar stopt ook met meedoen als Feyenoord een tegenslag krijgt. Biseswar heeft het laatste halfjaar absoluut geen constante basisplaats. Ik vind hem daarom, zoals je zelf al zegt, een zeer beperkte voetballer, die geen meerwaarde heeft voor Feyenoord. Als je kijkt naar wat Verhoek, Assaidi, Narsingh, Beerens, Tadic, Dsudszak, Chadli, Sulejmani, Mertens, Asare en Labyad kunnen brengen op de vleugel, vind ik deze jongen wel heel beperkt in zijn kunnen,

Feyenoord doet echt wel onder voor FC Twente, PSV en Ajax. Ik vind dat een club als Feyenoord in de huidige status mee moet kunnen strijden om de 4e plaats, maar eerdergenoemde clubs zijn toch wel een klasse beter (qua selectie, budget en recente resultaten).

Een constant Feyenoord doet wel onder voor een constant Ajax, Twente en Psv.

Een constant Feyenoord eindigt waarschijnlijk zeker wel hoog in de Eredivisie, al durf ik niet te zeggen of ze dan ook gelijkwaardig zijn aan Ajax, PSV en Twente. Volgend jaar hoop ik dat we eindelijk is een beetje het geluk aan onze kant hebben. Luc vertrekt naar Inter, dan lijkt Gerndt me wel een goede vervanger voor hem. Het is te hopen dat we volgend seizoen ook weer beschikken over Tomasson, Miyaichi en Cissé, en dan heb je nog de spelers die hun contract nog moeten gaan verlengen. Er kan een hoop gaan gebeuren in de zomer.

Mulder
Férnandez
De Vrij
Vlaar
Martins Indi
Mokotjo
Fer
Biseswar
Wijnaldum
Miyaichi
Gerndt

zit wat in...als je ziet hoeveel wedstrijden ze onnodig punten hebben laten liggen..

excelsior uit, az uit en thuis, twente uit en thuis, nac uit, de graafschap thuis, ado uit, roda thuis, enz enz...had t vooral de 1e seizoenshelft iets meer meegezeten, dan hadden ze nu minstens 15 punten meer gehad en veel dichter tegen de top aangezeten

Feyenoord draait de laatste tijden steeds beter, het lijkt wel of de komst van Rio gezorgd heeft voor een grote ommezwaai. Wellicht is dat iets te gemakkelijk gezegd, maar sinds hij er is draait Feyenoord gewoon beter. Waarbij andere spelers zich optrekken aan zijn niveau.

Laat ik voorop stellen dat de huidige top drie op het moment niet lekker draait en dat Feyenoord tegen PSV een prima pot op de mat legde. Nu denk ik alleen wel dat Ajax, Twente en PSV nog een paar maatjes te groot zijn. Dat heeft met name te maken denk ik, met de ( internationale ) ervaring bij de huidige top drie en daarvan juist het gebrek bij Feyenoord. Als Feyenoord deze lijn kan door trekken naar het volgende seizoen moet een hogere eind klassering zeker mogelijk zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren