Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez is niet langer aanvoerder maar wil gewoon bij Ajax blijven

Laatste update:

Luis Suárez is niet bezig met een winters vertrek bij Ajax. De aanvaller, die zijn aanvoerdersband is kwijtgeraakt aan Maarten Stekelenburg, wordt de laatste tijd steeds vaker in verband gebracht met het Engelse Tottenham Hotspur. Suárez laat zich echter niet gek maken: “Ik blijf bij Ajax. Er worden allerlei clubs genoemd, maar ik weet van niets.”

/

Na de 4-2 nederlaag tegen Hamburger SV stelde de Uruguayaan de fans van Ajax gerust: “Er zijn veel verhalen geschreven, ook in Nederland. Maar ik heb maar één interview gegeven en daarin nooit gezegd dat ik weg wil. Alleen dat ik een contract heb tot 2013”, zei Suárez tegen NUSport. “Ik hoop kampioen te worden met deze club.”

De aanvaller wil zich op zijn eigen spel gaan richten en bevestigt dat hij niet langer aanvoerder van Ajax is. “Het was mijn eigen initiatief. Iedereen kijkt nu naar mij. Het is beter voor mij als dat niet meer zo is”, zei Suárez. “Maarten zit al heel lang bij de club, hij kan goed Nederlands praten. Ik heb een heel druk jaar achter de rug met het WK en de geboorte van mijn eerste kind. Ik wil nu alles geven voor het team.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Verbaast me ik vond suarez nou niet iemand die snel zijn aanvoerdersband zou afgeven.

8 januari 2011 om 20:19

Suarez is niet zo moeilijk. Die wil gewoon acties en goals maken dat hele gedoe rond om het aanvoerderschap kan hem niks schelen. Vraag me af hoe dat was gegaan als het Mounir was geweest

8 januari 2011 om 21:01

het zijn allebei van die eigenheimers, eerst wordt suarez zijn plekkie ingepikt door Mounir daarmee was hij niet blij en kwamen de eerste prikkelingen.
Nu wordt zijn aanvoerdersband ook nog eens afgepakt?!

Ik krijg dan mixed feelings:
1 alles wordt hem afgenomen dus wil hij nu zo spoedig mogelijk weg zoals hij aangaf in zijn vaderland aan de journalisten daar.
2 na de beet die hij aan Bakkal gaf is hij in europa bij de toppers zijn credits kwijt.
dus zal hij zich moeten bewijzen tot aan de zomer!!

kortom het is moeilijk in te schatten maar zelf zeg ik, ondanks zijn fratsen is het wel een speler waarvoor je naar een stadion gaat!!.
dus laat hem tot de zomer lekker blijven.

8 januari 2011 om 21:22

Ik Vind je wel een beetje kort door de bocht hier met je 2e punt.
Denk je det in europa iemand een hout geeft om wat hij bij bakkal heeft gedaan?
Iedere trainer en voorzitter zal zeggen schande dit en dat..
Maar als ze een speler als hem nodig hebben in de ploeg trekken ze de portemonnee echt wel hoor heeft niet met credits te maken..
Als je goed bent kan je bijna alles maken kijk maar naar een Mutu, Adriano, Adebayor, of in het verleden Romario en dat soort jongens genoeg op de kerfstok maar maak je het verschil lult niemand er meer over.

8 januari 2011 om 21:24

wat zeur je nou, er staat dat hij de anvoerders band zelf wag gaf

8 januari 2011 om 21:56

Alexensche, ik snap niet waarom iedereen denkt dat hij zo'n moeilijk ventje is. Op het veld is hij voor de tegenstander soms irritant, omdat hij inderdaad vaak loopt te zeiken op de scheids en soms ook vast wel provoceert, maar die schwalbes maakt hij sinds vorig seizoen allang niet meer. In de groep ligt hij juist heel goed, en hij doet er alles aan om te winnen, je hoort de spelers altijd zeggen dat hij de groep echt prikkelt en er echt op gebrand is te scoren en te winnen. Hij is voor de club en zijn teamgenoten helemaal geen moeilijk ventje, in tegenstelling tot El Hamdaoui. En zowieso is zijn aanvoerdersband niet afgenomen, dit topic is juist neergezet om te zeggen dat hij hem zelf heeft afgegeven. Hij zal zich inderdaad moeten bewijzen, maar dat gaat hem ook echt wel lukken nu hij zich alleen nog maar op voetballen hoeft te richten, en ik hoop dat we de oude Suarez weer terug gaan zien, dat blijft voor alle Ajacieden toch altijd genieten

8 januari 2011 om 23:29

Helemaal mee eens. Goede uitleg.

9 januari 2011 om 01:59

Wie stond er vorig jaar in de spits dan beetje slapehap wat je eruit gooit voor beiden punten.

8 januari 2011 om 20:24

Zoals ik in het voorgaande topic dus al zei en nu bevestigd word. Dit is gewoon in goed overleg gedaan met Frank en al enkele weken terug voor het eerst besproken.

Dus iedereen ga maar weer andere onzinverhalen bedenken en nieuwe drogredenen bedenknen .

Jammer voor al die andere mensen in het andere topic die al druk aan het speculeren waren en weet ik het allemaal. Goed voor Ajax en goed voor Suarez dit!

8 januari 2011 om 20:39

Toch denk ik dat het beter is voor Ajax als ze hem gewoon verkopen na dit seizoen, het gaat goed zonder hem.
Een contract van 2 jaar is niet veel, hij word alleen maar minder waard en ik heb het gevoel dat hij alleen maar naar een paar clubs zou willen en als die niet komen loopt hij dalijk voor een paar miljoen het stadion uit.

On:
Heb altijd het idee gehad dat hij alleen aanvoerder was in de hoop dat hij een beetje rustiger zou worden, maar een aanvoerder is hij nooit geweest, het is dan ook meer dan terecht dat Stekkelenburg de band heeft.

zie je wel.. en iedereen die gereageerd heeft op het vorige topic zit er weer helemaal naast. ik word onderhand echt gek dat er bij alle Ajax-spelers óveral wat achter gezocht wordt. laat die mensen gewoon is met rust man, het zijn dezelfde soort mensen als bij psv en twente en die verzinnen ook geen ziektes en geven ook geen vage 'hints' naar welke clubs ze gaan en of ze blijven of niet! dit is veel beter voor Suarez, nu is hij weer een 'gewone' speler van Ajax en zo krijgt hij hopelijk minder gezeik over zich heen. Iedereen die zeikt over zijn instelling, laat hij hier niet gewoon zien dat die instelling fantastisch is? het is geen egoïst, want anders had hij die band wel gehouden, het is dus echt iemand die alles doet voor het team!

8 januari 2011 om 22:49

'het is geen egoïst, want anders had hij die band wel gehouden'

Alsof Suarez bepaald wie de aanvoerder is! Volgens mij bepaalt de trainer dat.

Als de trainer bepaalt dat Stekelenburg aanvoerder wordt, dan heeft Suarez daar geen enkele letter over te zeggen!

9 januari 2011 om 00:38

Denk jij dat iemand niet mag zeggen dat hij de band in wil leveren? Als Suarez zich niet voelt zoals een aanvoerder dat moet doen, kan hij gerust toch afstappen van het aanvoerderschap? Suarez zal echt niet gezegd hebben: ''hey Maarten, hier heb je de aanvoerdersband. Vangen!''. De Boer heeft die opvolger gekozen.

9 januari 2011 om 00:47

Ja, dus? Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen?

De trainer heeft bepaald, iets wat ik zei en wat jij, uiteindelijk, met flinke, onduidelijke omwegen, zei, dus snap ik niet waarom je een reactie plaatst!

Het gaat hier niet om 'dat hij de band in wil leveren' of 'zich niet voelt zoals een aanvoerder dat moet doen', want ' De Boer heeft die opvolger gekozen'.

Precies een copie van mijn reactie, dus snap ik al helemaal dat (inmiddels) groene randje niet!

9 januari 2011 om 02:41

@fact:

Volgens mij snap je het hele punt niet.

Het gaat niet om wie de nieuwe aanvoerder is. Het gaat erom dat Suarez de band inlevert en dat is een beslissing die hij zonder een trainer kan nemen. Je kan iemand immers niet dwingen aanvoerder te zijn. Dat hij hem inlevert geeft dus toch wel aan dat hij absoluut geen egoist is lijkt me.

Dat hij niet bepaald wie de band wel krijgt is logisch, maar daar gaat het helemaal niet over.

Vreemd. Ik vond Suarez altijd juist het team op sleeptouw nemen en daardoor vond ik hem een goede aanvoerder. Misschien voelt ie teveel druk, misschien gaat ie nu wat vrijer spelen, want de eerste seizoenshelft was niet best.

8 januari 2011 om 20:33

Suarez was/is een goede aanvoerder voor een elftal door zijn manier van voetballen. Voor elke bal willen gaan, nooit opgeven, dat soort spel. Maar aanvoerder is ook meer dan dat, ook buiten het veld, altijd gelijk de pers te woord staan. En hij heeft nou eenmaal een controficiele manier van voetballen. Komt ook nog eens bij kijken dat die jongen is inprincipe pas 23, of hoe oud is ie, jong dus nog, denk dat dit dan een verstandige keuze is, mede omdat hij hier zelf mee aankomt.

Het kan best zijn dat hij nu beter gaat voetballen, maar goed vergeet niet, hij heeft nu ook een goede vakantie achter de rug, dus zal ook mede daardoor waarschijnlijk wat frisser in zijn hoofd zijn.

Gelukkig geeft Suarez aan te willen blijven, geeft ook aan wat voor type sportman hij is. Waarschijnlijk zal hij na dit seizoen weg gaan, maar het verbaast me niks, hij heeft dit al een paar keer aangegeven, dat hij per sé kampioen wil worden met ajax Hoop dat hij het nu, samen met de rest, eindelijk eens waar kan maken

Kijk dit is nu nieuws waar we wat aan hebben ipv alle geruchten!

Mooie professionele reactie.

Dit is zeker goed voor allebei, nu kan hij zich gewoon weer richten op zijn eigen spel, meestal is ook de keeper de beste aanvoerder. Gelukkig dat hij zich hierin kan vinden

Verstandig van Suarez, als het initiatief echt van hem komt, maar daar twijfel ik een beetje aan...

Yay, hij geeft de eredivisie kleur! Dan maar een keer iemand gebeten, dat maakt hij elk seizoen ruimschoots goed!

8 januari 2011 om 20:22

Het feit dat hij elk seizoen goed voetbal laat zien, staat compleet los van het feit dat hij Bakkal heeft gebeten. Dat kun je niet goed maken, op geen enkele manier. Je kunt je excuses aanbieden, het nooit meer doen, maar goedmaken kun je het gewoon niet want het is gebeurd en dat kun je niet meer terugdraaien.

8 januari 2011 om 20:33

@ De Snor
dus als iemand jou ooit zou bijten is er geen enkele manier waarop ze het goed kunnen maken??
Ben blij dat Luis dit heeft gezegd, denk dat hij misschien wel de rol van spits op zich gaat nemen de 2e seizoenshelft.(vele goals verzekerd zoals je ook vandaag zag) met Ebecilio en Sulejmani aan de buitenkanten.
want Siem bakte er wederom niet veel van al was het dit keer niet als spits.

8 januari 2011 om 20:37

Wat er is gebeurd kan niet meer terug gedraaid worden nee maar jezus zeg, de spelers zijn er over heen , shit happens - jij moet ook je leven weer op pakken of wil je nu op iedere topic over Suarez weer over dat bijt-incident beginnen?

8 januari 2011 om 20:41

Als je mijn reactie hier ergens onder ziet, zie je dat ik niks tegen Suarez hebt, in tegendeel zelfs, ik hou wel van iemand die in het veld schijt heeft aan alles en iedereen, maar buiten het veld om ook spijt heeft van zijn gedrag in het veld (klinkt beetje ingewikkeld misschien..).

Maar je hebt wel gelijk, ik zeg het ook een beetje raar, ik bedoelde het eigenlijk wat anders.. Ik bedoel, mensen zullen op een gegeven moment denken van tjah gebeurd is gebeurd en zullen het hem 'vergeven'. Maar hij zal er toch nog heel erg lang aan herrinert worden, dit vergeet je niet. Als je over een paar jaar aan Suarez denkt, dan denk je aan een geweldige voetballer, maar ook aan het bijt-incident zegmaar, op die manier

8 januari 2011 om 21:21

Die bijtincident dat vergeet ik zo weer hoor, het is echt niet wanneer ik aan Suarez denkt dat ik dan vooral aan zijn bijtgedrag denk. Nee totaal niet, mensen moeten ook niet overdrijven vind ik, ik heb veel ergere dingen gezien op het veld en die worden na een paar dagen alweer vergeten. Als hij iemands oor eraf beet dan was het weer een ander verhaal, maar mensen moeten nou eens kappen om daarover te praten, lijkt wel of ze zelf allemaal ervaring mee hebben. Verbaast me niet hoor..

8 januari 2011 om 21:48

Je zegt zelf, dat mensen erover blijven praten, dat is nou precies wat ik bedoel. Als iets over Suarez gaat, komt het bijt-incident automatisch weer naar voren.

8 januari 2011 om 22:00

@ Kooltie

Het is inderdaad goed dat Suarèz dit gezegd heeft. Hij kan zich ook beter richten op het voetbal. Ik gun het maarten ook wel hij is een goede aanvoerder en een geweldige keeper!

On topic:

Suarèz in de spits lijkt mij ook een goed idee. De opstelling ziet er dan als volgt uit: zie opstelling. alleen dan iets aanvallender . Eriksen meer als schaduwspits en Emanuelson en van der Wiel aanvallender.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderwereld
Verthongen
Emanuelson
de Jong
Eriksen
de Zeeuw
Ebelico
Suarèz
Sulijami

Niks aan de hand bij ajax dus.. Lijkt me een vrij logische zaak dat een ander de aanvoerdersband krijgt, ik vraag me alleen af of het niet verstandiger is om deze aan een veldspeler te geven? Niks ten nadele van Stekelenburg want dat is een echte held hoor, maar ik zou de aanvoerdersband aan Vertonghen geven.

8 januari 2011 om 20:22

Vind je hetzelfde van Iker Casillas en Gianluigi Buffon?

8 januari 2011 om 20:25

Hmm jaah ik vind het zelf wel wat logischer als een veldspeler aanvoerder is... Maarja dat wil niet zeggen dat Stekelenburg geen goede aanvoerder kan zijn zoals Buffon en Casillas natuurlijk..

8 januari 2011 om 20:32

Nee oke, just checking. Ik ben het wel met je eens, als keeper heb je niet zoveel invloed op het spel van je team, maar toch kan een keeper veel coachen naar achterhoede en middenveld. Wat ik ook vind is dat misschien wel het belangrijkste van een aanvoerder tegenwoordig is, dat hij de club moet uitstralen, en dat doen zowel Casillas, Buffon als Stekelenburg heel erg goed. Allen (bijna-)iconen van de club, en dat weegt natuurlijk ook heel erg mee.

9 januari 2011 om 02:20

Ach,hij kan vast de instructies geven aan zijn spelers tijdens een corner of als ze dichtbij hem staan. Maarten ziet wel alles. Zo hoorde ik hem nog zeggen tijdens een interland van Nederland tegen Wout Brama dat hij niet met de kudde mee moest lopen maar op zijn positie blijven. Dat terwijl Maarten nog geen aanvoerder was. Nee hij is de ideale vind ik, ondanks zijn positie.

Denk dat hij tot de zomer blijft maar na de zomer is hij echt wel weg...
Ajax kan het geld goed gebruiken en suarez wil hoger op...
In zijn vorig intervieuw gaf hij zelf aan verder tewillen voor zijn ontwikkeling....

Terecht dit, iemand die zo'n vieze rode kaart pakt verdient de aanvoerdersband niet,
Vraag me af of er een buitenlandse club is die aan de vraagprijs van ajax wil voldoen, zou toch minimaal 25 miljoen zijn verwacht ik. Daarvoor presteert hij dit jaar gewoon niet goed genoeg.

8 januari 2011 om 20:22

Hij heeft al lang en breed bewezen die 25 miljoen waard te zijn in de vorige twee seizoenen, dat er nog mensen zich afvragen of hij dat wel waard is ligt meer aan een mogelijke antipathie richting Suarez (begrijpelijk!) dan aan een objectieve blik.

9 januari 2011 om 02:12

Onzin wat je hier zegt. Als op kantoor de ene na de andere klant binnenhaalt 2 jaar lang en allemaal grote winsten veroorzaakt en je maakt een keer een foutje, verdien jij die promotie dan ook niet meer.. ik vind van wel.

Echt een klasse en professionele actie van Suarez. Niet blèren, maar gewoon die aanvoerders band afgeven, zonder na te trappen of zo iets dergelijks, tekent in mijn ogen weer de klasse van Suarez aan. hoop dat hij zich nu beter op zijn spel concentreert en het seizoen grandioos afmaakt.

Zo hé,

Suarez laat iedereen even versteld staan. Schitterend dat hij de kracht en persoonlijkheid heeft om zijn ego opzij te schuiven, chapeau!
Suarez bewijst hier dat als hij zelfs de eigen supporters versteld kan doen staan van loyaliteit dat hij een échte ajacied is.

Hoelwel geen aanvoerder meer toch voorgoed:

Onze capitano!

Hier zie je dat hij een eerlijke jongen is die echt niet zo'n heethoofd als in het veld, hij weet precies welke verantwoordelijkheden hij moet laten en welke hij moet nemen. Verstandig besluit van De Boer trouwens, wat Suarez aangeeft, dat iedereen op het let is inderdaad waar, misschien komt hij nu wat in de luwte.

8 januari 2011 om 20:27

Precies. Hij geeft alles voor de winst in het veld. Maar Suarez is een hele aardige kerel met een groot hart. Ik heb het idee dat hij ook wil blijven tot eind van zijn contract. Tenzij er een club komt met een belachelijk aanbod - maar dan nog moet 'alles' kloppen voor Suarez want hij is een loyale jongen en geen geldwolf zoals de meeste voetballers. Deze speelt echt voor zijn plezier

8 januari 2011 om 20:43

Ik denk ook dat Suarez, mede door zijn drang om te winnen, zijn vechtlust, persé kampioen wil worden bij ajax, alvoorens hij vertrekt naar een andere club.

9 januari 2011 om 02:17

Inderdaad Dorgolinho, Suarez gaat dit seizoen alle registers opentrekken om kampioen te worden en ik denk ook dat dit gaat lukken, andere jaren had ik weinig vertrouwen er in maar dit jaar moet het lukken. frank de boer moet ook gewoon met deze opstelling spelen omdat dat een goede diepgang geeft en goed positiespel. helaas kan ik de Jong dus niet opstellen maar die komt gewoon op de plaats van Suarez als het seizoenafgelopen is en suarez weg is

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Verthongen
Emanuelson
De Zeeuw
Eriksen
Enoh
Sulejmani
Suarez
Ebecilio

Ik betwijfel of het zijn eigen initatief was, maar het is wel een slimme zet om hem geen aanvoerder meer te maken. Hij kon het voetballen en het leiding geven niet goed combineren. Vorig seizoen had hij meer de aandacht voor het voetbal en richtte hij zich voor 80 90% daarop en de rest op het coachen, maar dit seizoen moest hij denk ik meer gaan coachen. Dat is ten koste gegaan van zijn prestaties. Misschien dat hij zich nu weer volledig op het voetbal kan richten en voor Ajax veel goals maakt.

Ook is het moeilijk coachen vanuit de aanval als het team bijna alleen maar vooruit speelt. Een controlerende middenvelder of verdediger zou in mijn ogen het beste zijn, die hebben een goed overzicht en kunnen alle spelers ook bereiken. Ik weet niet of Stekelenburg dat ook kan, maar we zullen zien. Stelelenburg is ook een goede optie, ervaren, weet wat hij is en zal geen gekke dingen doen.

Goed dat Suárez hier verder geen punt meer van maakt. Zou ook belachelijk zijn, eerst die soap rond El Hamdaoui, en nu bij Suárez.
Suárez moet ook gewoon geen aanvoerder zijn. Hij spreekt matig Nederlands, en als iets niet lukt of als hij niet in vorm is gaat ie gekke dingen doen. Stekelenburg is gewoon een betere captain.

Goede reactie van Suarez! Goed dat hij het zo oppakt en ik geloof altijd wat Suarez zegt, dus ik denk dat hij blijft Hij moet nu alles geven en dat is hij de beste spelers van de Eredivisie. Ik heb alle vertrouwen in hem. Hij maakt Ajax super en hopelijk worden we kampioen met Steek die de schaal omhooghoud

Goed nieuws dit, vooral dat hij het op eigen initiatief heeft gedaan, doet me goed...ik denk ook wel dat hij nog blijft tot de zomer, is momenteel niet op de top van zijn kunnen en zal nog een half jaar willen laten zien wat hij waard is in Amsterdam. Dan van de zomer een mooie transfer maken waar hopelijk meer uitkomt dat de bedragen die de laatste weken rondzingen want een Suarez in vorm is dodelijk!

begrijpt iedereen nu waarom elke Ajacied zo van deze jongen houdt? voor iedereen die roept dat zijn instelling helemaal verkeerd is: hij bewijst nu het tegendeel. Hij doet álles om te winnen, álles om beter te worden en álles in het teambelang. Prachtig dat hij dit doet en hopelijk dat er nu na de 90.000e keer herhalen dat hij bij Ajax blijft wel mensen zijn die het geloven. Vind het erg slim van hem om even alle aandacht van zich af te houden.

8 januari 2011 om 20:37

Suarez, wijze jongen. Alles over hem en z'n team heen gekregen, en hij staat voor zichzelf in dus levert hij de aanvoerdersband in om het team te beschermen. Respect.

8 januari 2011 om 20:49

geweldige actie suarez en nou weer lekker voetballen en goals maken.

Slim van hem hij is nooit echt een leider geweest bij ajax en het is ook geen speler waarvan je het voorbeeld zou geen nemen

In de gegeven omstandigheden is het inderdaad beter om (nog een half jaar) te blijven. Wanneer hij zijn oud niveau terug vindt kan hij mss wel afscheid nemen met de titel. Dat zou een fantastisch afscheid zijn voor beide partijen.

Spijtig dat hij zijn band moet inleveren, als aanvaller is het een stuk makkelijker om je werk als aanvoerder op het veld te doen dan als keeper. Stekelenburg zal echter ook een zeer goede aanvoerder (naast het veld) zijn.

Ik denk dat dit voor Suarez ook beter is, want hij zal het gevoel hebben gehad dat hij toch als aanvoerder het niet waar kon maken. Hij gaf niet het goede voorbeeld, door te klagen bij scheidsrechters, tegenstanders te provoceren, en niet te vergeten het bijt-incident.
Ik denk dat Suarez zelf dondersgoed aanvoelt dat hij het niet goed heeft gedaan, en juist dát vind ik dan zo mooi om te zien bij zo'n jongen die toch veel haat over zich heen krijgt, dat hij gewoon ballen toont en de aanvoerdersband afstaat, chapeau Luis!

Dat hij dit zegt, wil natuurlijk niet zeggen dat hij het wil, dat is wat anders. Maar als ik iemand op dit moment een transfer gun, dan is het Suarez wel. Wat die man allemaal wel niet heeft gebracht bij Ajax. Een schitterende aanvaller! Hij wordt door zoveel mensen die voor bijvoorbeeld Psv staan uitgespuugd, maar ze moesten hem daar maar eens onder contract hebben staan. Zijn ''arrogante''gedrag is een verschrikking voor elke tegenstander, maar een zege voor de ajacied.

Luis Suarez, de eerlijkste Ajacied van de laatste jaren, prachtig.
Wat een liefde voor Ajax, echt ontzettend mooi om te zien. Moet je hem eens vergelijken met Mounir El Hamdaoui, qua mentaliteit. Echt geweldig Luis!!

8 januari 2011 om 21:21

Haha, een eerlijke reactie en je vind hem de eerlijkste speler?
Ik vind een speler een kaart proberen aan te naaien niet eerlijk. Dat probeert hij elke wedstrijd een paar keer.
Maar verder is hij gewoon een geweldige speler en veel beter dan El Hamdoui!

Laat hem maar lekker vertrekken dat knaagdier. Hij kan lekker gaan voetballen bij Tottenham wat mij betreft. Ik zie echt niet wat die club in die bijter ziet. Hij heeft heeft hierdoor alles verziekt.

8 januari 2011 om 20:35

En waarom dan wel?
Hij kan nog steeds uitstekend voetballen..
Door 1 bijt actie? Laat me niet lachen vent!
Zelfde als de Jong zeker met z'n karatetrap? Dat is ook gewoon een groot opgeblazen gebeuren van de media.. come on dude..

Dat de fifa het wk van 2022 in Qatar organiseert, ga je daar maar eens druk om maken en niet voor een Uruguayaan die in een zogenaamde Mickey-mouse competitie speelt die een andere clown bijt...

Heerlijk als je zo snel op voetbalzone je gelijk kan halen, de helft was al overtuigd van zijn vertrek hahaha!

Luis Suarez iseen van de grootste Ajacieden Ooit; en iedereen die wat anders beweert heeft geen objectieve blik op de situatie; Zijn Goals, Zijn enthousiasme, Zijn loyaliteit zijn allemaal dingen die voor een 23 jarige buiten proportioneel Goed zijn. Koning Suarez! Love u!

Prima reactie maar blijft natuurlijk vreemd om hem de aanvoerdersband af te nemen op basis van Nederlands spreken. Nu heeft de keeper hem en die hoort niemand omdat hij in het doel staat :S Bovendien is hij 3e aanvoerder en hoe kan dat dan als zijn nederlands niet goed genoeg is?

Als dit zo is vind ik het helemaal proffesioneel van hem. Het kan natuurlijk niet dat iemand aanvoerder is die nu een schorsing uit zit vanwegen een vanmpiersbeet op het veld bij een andere speler. Nu staat er ook wat minder druk op die jongen. Goede keuze.

Is beter voor Suarez en Ajax. Maar had het echt nooit verwacht dat Suarez dit zou doen. Hij leek me te trots om dat te doen. Wel jammer voor iedereen die wou wat speculeren over een andere club
Het kampioenschap is denk ik wel voor Ajax. Twente doet het goed maar komt denk ik net iets te kort. PSV heeft met het verlies van Reis en Affelay het kampioenschap verloren denk ik. Het verlies van Reis zal niet zo erg belangrijk zijn want Berg is natuurlijk ook een goede speler.

Suarez, mensen verafschuwen hem maar ik blijf me verbazen over zijn professionaliteit. Alles doen om te winnen. Dan steel jij mijn hart!

Heel volwassen van Suarez dit, hij stelt het teambelang voorop... duidelijk. Daarbij merkt hijzelf waarschijnlijk ook dat hij geen goede aanvoerder was.
Alleen had ik voor Jan gekozen maar Maarten is ook goed.

Jongens jongens wat zijn we weer lekker negatief!!!
Suarez is gewoon een fantastische eerlijke voetballer die een keer over de schreef gaat. Ik wil het niet goed praten maar ook hij heeft emotie. En laten we Bakkal en Affelay niet vergeten twee ontzettende opruiers. Waarvan Bakkal ook zeker geschorst had mogen worden.
Maar het gaat over de aanvoedersband, ik zeg goed bezig en hoop dat Suarez weer lekker gaat ballen.

Misschien is het inderdaad beter dat hij de rest van het seizoen geen aanvoerder meer is. Die band geeft toch extra druk en misschien is het voor hem wel lekker als hij weer wat vrijer kan spelen, zonder die druk op zijn schouders..

Ik den ki dat het wel goed is om Suarez even wat minder belangrijk te maken, nu kan hij zich zoals hij zelf al zegt meer op zijn eigen spel richten en is de kans groter dat hij snel weer in zijn topvorm geraakt. en misschien kan hij dan zelfs mét Mounir erg goed spelen. Dat zou natuurlijk erg mooi zijn voor Ajax

Suarez is geen echte Aanvoeder.
Hij kan zich beter bezig houden met het voetbal wat hij zelf speelt.
Als je mensen bijt ben je geen echt aanvoerder hij heeft het ook niet inzich om de ploeg (ajax) te dragen . En ik verdedig Bakkal ook niet want hij moest eigenlijk 2 wedstrijden geschorst worden.

8 januari 2011 om 20:54

ben het er wel mee eens. Zulk gedrag kan absoluut niet als aanvoerder. Toch denk ik dat wanneer hij wat ouder is, dat hij een uitstekend aanvoerder zou kunnen zijn. Dan moet hij echter zijn negatieve gedrag beter onder controle krijgen

8 januari 2011 om 21:00

Hij is geen aanvoerder net zoals Cocu en Fabregas die de ploeg op de rails kunnen houden net zoals vanmiddiag Ar\rsenal - Leeds United
Suarez moet op zijn eigen letten en weer in Vorm komen

Hij zegt toch niet dat hij de aanvoerdersband afgestaan heeft aan Steek omdat Steek beter Nederlands kan?
Al het speculeren ,dat hij weggaat is nergens op gebasseerd door de meeste.
Ze hopen dat hij weggaat omdat Ajax dan zwakker word en in hun ogen dan geen titelkandidaat meer is.
Maar Luis heeft iedere x gezegd dat hij bij Ajax blijft,en hij houd gewoon woord.

Ohh, wat ben ik blij met dit bericht! Van alle ajacieden van de afgelopen 10 jaar is Luis degene die mijn hart gestolen heeft. Wat een heerlijke voetballer, geeft altijd 100%. Ik gun hem straks een overstap, maar hij verdient ook een waardig afscheid, daarom zou het niet leuk geweest zijn als hij nu zou vertrekken. Bovendien, hebben we hem nodig!

Suarez!!

8 januari 2011 om 20:53

ik zou niet te blij doen. Tuurlijk wil hij best blijven maar wanneer een goede club met een bod komt waar ajax tevreden mee is, dan is hij toch echt weg.

Wat een held! Wat een heerlijk eerlijke jongen is het toch!.. Zelfmet het initiatief komen, omdat hij echt voor de club wil gaan! Suarez heeft al meerdere maen aangetoond echt een voetbalhart te hebben en een hart voor de club. Toch hebben er zoveel mensen altijd allemaal vooroordelen.

En wat gun ik Suarez dat kampioenschap (niet alleen suarez natuurlijk :P, maar dat staat in dit topic centraal)

Ik denk juist dat Suarez de druk als aanvoerder op een gegeven moment niet meer aan kon, vandaar dat hij zo matig speelde en dat hij gefrustreerd een hapje nam uit de schouder van Bakkal. Voor het team, en voor Suarez is dit het beste. Suarez moet lekker zonder druk spelen en er rustig op los scoren, en de nodige assists geven. Suarez is op zijn best als hij een vrije rol heeft in het veld. We gaan Suarez nog vaak genoeg zien in de 2e seizoenshelft, dat is een zekerheidje!

Schattige reactie van Luis over ''het aanvoerder af zijn'' en moet dus ook gezien worden als een typische Latijns Amerikaanse reactie om zijn geknakte trots te verbergen.

Zuid Amerikanen zijn altijd op zoek naar de herbevestiging van hun status. Zit ingebakken in hun cultuur.
Die status welke door Jol verleend is heeft Suarez nu ook van de nieuwe staf proberen te krijgen door - indien waar - op eigen initiatief zijn band in te leveren.
Suarez had dus maar één antwoord van de Boer verwacht ''nee, mijn allerbeste Luis, je bent en blijft mijn aanvoeder, mijn verlengstuk in het veld.......''

Helaas voor onze Luis heeft de Boer niet aan zijn verwachting voldaan, maar hem zelfs teruggezet naar de 3de plaats in de pikorde.
Die zit dus nu enorm te knarsentanden over zoveel miskenning....

8 januari 2011 om 21:04

Lekker speculatief!

8 januari 2011 om 21:10

Dan geloof je toch dat mooie verhaaltje wat Suarez heeft opgedist in de media.......

Zal me, eerlijk gezegd, volkomen worst wezen......

8 januari 2011 om 21:17

Het is wel waar het is puur speculatie wat je doet.

Iedereen roept al 2 jaar lang bij elk verhaal van Suarez over zijn liefde voor Ajax dat het een leugen is en dat die snel weg zal gaan.

En als die dan naar 8 transferperiodes eindelijk weggaan dan roepen ze straks, zie je wel ik zei toch dat die weggaat.....

We weten dat Suarez niet te harde is voor de rest van Nederland.....

8 januari 2011 om 21:30

@goiania #139
Beetje zwak, als je het echt weinig kon schelen dan had je niet eens gereageerd.
Daarbij heeft Afcaxx in mijn ogen volkomen gelijk: puur speculatief.

8 januari 2011 om 22:30

Begrijpend lezen een beetje moeilijk voor je?
Het kan me geen moer schelen of afcaxx (of jij) de uitlatingen van Suarez voor zoete koek slikken....... in tegenstelling tot de voor mij heel herkenbare uitspraken van ons aller Latino Luis in een dergelijke situatie....

8 januari 2011 om 22:39

Die jongen was toen 19 en net alleen in Nederland, met een onbetrouwbare zaakwaarnemer. Inmiddels is ie niet meer alleen, maar getrouwd en met een kind en heeft gebroken met die zaakwaarnemer. Ik geloof ook dat als er een droomclub als Barcelona komt, dat hij die kans zal pakken, maar die clubs gaan niet voor hem komen en getuigene zijn uitspraken wil hij graag nog een half jaar bij Ajax blijven. Lijkt me ook verstandig, midden in een seizoen tijdens een schorsing naar een nieuwe club gaan, is niet verstandig! Luis moet gewoon komende zomer de overstap gaan maken.

8 januari 2011 om 23:24

@goiania #171
Begrijpend lezen is zeker niet moeilijk voor me maar blijkbaar wel voor jou. Hoef je niet meteen aangebrand te doen.
Je zegt dat het je niets kan schelen wat Afcaxx of ik ervan vinden maar toch reageer je op Afcaxx (en zelfs nog op wat ik schrijf).
Hahahahahahahahaha
Misschien eerst zelf doorgronden wat je nou eigenlijk wilt schrijven want het blijkt dus nergens op te slaan.
Hahahahahahahahaha
Het niets kunnen schelen dat Afcaxx hetgeen jij schrijft als speculatief betitelen en gelijktijdig dus Suarez op zijn woorden geloven maar dan wel erop reageren, is gewoon een teken van het feit dat het jou wel wat doet.
Hahahahahahahahaha

En sorry maar je kraamt nog meer onzin uit:
''in tegenstelling tot de voor mij heel herkenbare uitspraken van ons aller Latino Luis in een dergelijke situatie.... ''
Welke situatie?
Hoezo herkenbaar?
Allemaal speculatie en ongefundeerde uitspraken die je doet.
Ook al zou je zelf een Latino zijn dan kan jij niet in het hoofd van Suarez kijken.

Je doet allemaal uitspraken en probeert een situatie te schetsen waar je zelf geen deelgenoot van zijn kan geweest behalve als jij zelf Suarez bent of De Boer (of iemand in hun nabije omgeving).
Hahahahahahahahaha

''die status welke door Jol verleend is heeft Suarez nu ook van de nieuwe staf proberen te krijgen door - indien waar - op eigen initiatief zijn band in te leveren.
Suarez had dus maar één antwoord van de Boer verwacht ''nee, mijn allerbeste Luis, je bent en blijft mijn aanvoeder, mijn verlengstuk in het veld.......''

Helaas voor onze Luis heeft de Boer niet aan zijn verwachting voldaan, maar hem zelfs teruggezet naar de 3de plaats in de pikorde.
Die zit dus nu enorm te knarsentanden over zoveel miskenning....''

Hahahahahahahahaha
Moet nog steeds lachen om dit vermakelijk stukje fantasie en jezelf dan nog steeds zo serieus nemen dat je op mij moet reageren om jezelf te verdedigen en dan nog terug komen zonder enige fundament voor je uitspraken.
Hahahahahahahahaha

Dank je wel voor het vermaak...

9 januari 2011 om 00:36

Het vermakelijkste van dit alles is dat je reageert als een ''hondje van Pavlov'' (schijnt een veel voortkomend fenomeen bij ajaxiedjes te zijn) en je ''hahaha'' de bekende boer met kiespijn alle eer aandoet......

Nog vermakelijker is dat datgene wat je mij verwijt eerder exact van toepassing op jouzelf is met die lange woordenbrij bestaande uit copy en paste en gelardeerd met wat stompzinnig gehinnik.....
Het kan jou kennelijk nogal veel schelen wat die vermaledijde Goiania van jouw afgodje Suarez vindt....

Doe er wat aan anders krijg je nog een hartverzakking en boven op de kast blijven zitten is bepaald niet bevorderlijk voor een goede nachrust.......

9 januari 2011 om 02:32

@goiania #184
Het mooiste is gewoon dat je aantoont dat je niet met een verweer komt maar dan gewoon op de man gaat spelen en weer met onzinnig en ongefundeerde gebrabbel komt zonder dingen te weerleggen.

Waar jij je kracht vandaan haalt, is het ongefundeerd doen van uitspraken zoals je wederom doet in deze post van jou.
Het feit dat jij mij iets verwijt waar volgens jou veel Ajacieden (ach het feit dat je mensen of supporters van Ajax moet verkleinen om jezelf groter te doen voelen zegt eigenlijk voldoende maar dat je dan niet eens weet hoe je Ajacied correct schrijft, is gewoon lachwekkend) geeft eigenlijk aan dat je zelf last hebt van die kwaal.
Helemaal lachwekkend als je in gedachten houdt dat jij beweert dat het jou geen moer kan schelen wat Ajacieden van jouw mening vinden en toch op mij blijven reageren. Wie is er nou het hondje van Pavlov?
Helemaal omdat je volgens mij maar niet weg kan blijven van Ajax gerelateerde onderwerpen terwijl je zelf hebt aangegeven niets met Ajax te hebben. Ajax woef Suarez woef Ajax woef hahahahaha

Waar jij je uitspraken op baseert, begrijp ik niet maar ik kan je zeggen dat ik Suarez echt niet verafgood. Suarez is voor mij gewoon een voetballer die op dit moment onder contract staat bij Ajax: niet meer, niet minder..

Als jij het begrijpend lezen wat beter onder de knie zou hebben dan zou je in mijn reacties kunnen lezen dat ik heel reëel ben en nooit zomaar dingen aanneem zoals jij telkenmale wel lijkt te doen.

En het feit dat je denkt dat ik lach als een boer met kiespijn is ook weer een uitspraak van jou die nergens op gebaseerd is. Of je moet een camera in de ruimte hebben hangen waar ik verblijf. Weet je eigenlijk wel wat dat inhoudt? Want jouw stukjes en reacties geven mij echt wel reden tot lachen hoor...

Ik verwijt jou van het feit dat jij speculatieve uitspraken doet. Ongefundeerde uitspraken en dat kan je mij niet verwijten. Dat jij niet begrijpt waarom ik bepaalde door jou geschreven citeer is omdat jij daarentegen alleen maar uitspraken doe die nergens op gebaseerd zijn terwijl ik dus het bewijs wil leveren van jouw ongefundeerde gebrabbel.

En dat jij je zorgen maakt om een zogenaamde hartverzakking omdat ik zogenaamd op een kast zou blijven zitten, is eigenlijk typisch kenmerkend voor jouw ongefundeerde gebrabbel. Misschien dat je het niet weet maar lachen schijnt goed te zijn voor het hart en voor de gezondheid. Daarbij is een hartverzakking het gevolg van stress en nee jouw gebrabbel bezorgt mij geen stress maar juist tranen van het lachen. Nogmaals bedankt.

Wat mij inmiddels wel duidelijk is geworden, is dat jij zelf het begrijpend lezen niet onder de knie hebt. Misschien is dat de reden dat jij geen gefundeerde posts kan plaatsen en dat maakt het begrijpelijk. Waarom ik dit zeg? Omdat ik dus mijn post niet schreef omdat het mij wat kan schelen wat jij denkt van Suarez... Nee ik schreef die post omdat ik:
- je wilde bedanken voor het vermaak van zo'n fantasierijke post
- wederom wilde aantonen dat je uitlatingen geen basis hebben (zoals je met je laatste reactie ook weer je onkunde tentoonspreidt om met gefundeerde argumenten aan te komen)
- kenbaar wilde maken dat je jezelf tegenspreekt door te stellen dat jou het weinig kan schelen wat Afcaxx van jouw post vindt maar er dan toch op reageert. Daarentegen heb ik namelijk nooit gezegd dat het mij niets interesseert wat jij van mijn posts vindt. Hahahahahaha... weer een veronderstelling die jij maakt.

Even voor de duidelijkheid:
1. lachen is goed voor het hart
2. ik verafgood Suarez niet

Ach het mooie is dat je na mijn post en de vragen die ik erin stel niet eens met een weerwoord komt die ervoor zou zorgen dat ik mijn woorden terug zou kunnen nemen. Want als jij kan onderbouwen dat daadwerkelijk Suarez op zo'n manier en met die gedachtegang de aanvoerdersband heeft ingeleverd dan zal ik echt wel mijn reacties herzien. Helaas geef jij mij daar op dit moment geen redenen voor maar kan ik nog steeds genieten van jouw gebrabbel.

9 januari 2011 om 08:00

Ik ken de Zuid Amerikaanse cultuur van binnenuit, sterker, ik woon er midden in en het klopt in grote lijnen wel wat je zegt. Alhoewel ik niet weet hoe dit precies voor Uruguay uitpakt.

Met je laatste zin ben ik het niet eens. Inderdaad, de manier van brengen houdt hem bij de buitenwereld groot, maar ik denk dat het voor hem een opluchting is de druk van de aanvoerdersband kwijt te zijn. Dat past veel beter bij een oudere, ervaren speler die de Nederlandse pers goed te woord kan staan.

Op deze manier doet hij eervol afstand van de band (belangrijk in de ZA cultuur), maar ik denk niet dat hij dit met pijn in het hart doet.

9 januari 2011 om 10:23

Beste Suysiem,
ik ken niet alleen de Zuid Amerikaanse cultuur, maar ben er zelf eentje.
De Uruguese mentaliteit en het sociaal gedrag vormt daarop in zijn algemeenheid geen uitzondering.
Uiterlijke kenmerken en vertoon zijn daar van een veel grotere importantie dan hier in Europa en al helemaal het calvinistische Nederland.
Vandaar dat aan die aanvoerdersband veel meer belang wordt gehecht en het dragen daarvan uitstijgt boven het functionele aspect. En wel dusdanig dat het praktisch nooit als een last wordt ervaren maar als een eer en erkenning van de persoon.
Een dergelijke band bij Ajax - vanwege haar mondiale uitstraling - vergroot alleen maar dat effect dan dat het zou zijn bij, pak 'm beet, Vvv.
Dit is dus voor Suarez een niet gewenste situatie en bovendien heeft het alle schijn dat de Boer de beslissing genomen heeft. Ondanks alle uitspraken.

9 januari 2011 om 11:07

@goiania #199
Beste Goiania,
zonder dollen.. hetgeen je hier als reactie schrijft, vind ik dus goed onderbouwd. Het is in mijn ogen concreet en maakt het voor mij als buitenstaander enorm duidelijk en verschaft ook een inzicht die ik anders niet zou hebben.

Je geeft bijvoorbeeld aan dat Suarez het dragen van een aanvoerdersband niet als last zou moeten verdragen maar cultureel gezien als een eer en dan is het begrijpelijk wat je in je eerste reactie probeerde uiteen te zetten.

9 januari 2011 om 12:26

Toch begrijp ik nog steeds niet waar jij die schijn vandaan haalt. Suarez zegt dat hij het zelf heeft aangegeven en Frank de Boer bevestigd dat. Daarbij ben je zelf ook geen typische Zuid-amerikaan dan, want die staan altijd vooraan om te ontdekken dat uiterlijk vertoon belangrijk is!

9 januari 2011 om 13:15

@q_asd1975
Alle waardering voor deze reactie.
Overigens heb ik in een eerdere, soortgelijk VZ topic, al iets dergelijks geponeerd, dus was ik lichtelijk - en geamuseerd - verbaasd over de reacties.

Het is voor mij nu de vraag hoe Suarez verder met deze situatie omgaat.
Daarover kan ik dus geen enkele uitspraak doen omdat hier het persoonlijke karakter zwaar gaat meetellen.
Ik ga er wel vanuit dat hij het seizoen gewoon afmaakt.
Op dit moment afhaken midden in een zware schorsing en een incident dat de hele wereld is rondgegaan, is bepaald niet in het (financiele) voordeel van Luis.
En voor zo schrander zie ik hem wel aan.

9 januari 2011 om 13:25

@afcaxx
Als je de meest recente verklaring van de Boer goed leest dan kun je alleen maar constateren dat zijn beslissing van het toekennen van de aanvoerdersband primair genomen is op grond van communicatie en is het afstaan daarvan door Suarez maar van secundair belang (alhoewel voor mij nog steeds niet vaststaat dat de verklaring van Suarez geheel conform de werkelijkheid is).

Frank de Boer ziet een aanvoerder als een verlengstuk van hemzelf in het veld (m.i. de juiste benaderingswijze) en zou deze beslissing sowieso genomen hebben.
De keuze voor Vertonghen als reserve-aanvoerder en niet Suarez bevestigt dit alleen maar.

P.s.
Je argument over de typische Zuid Amerikaan naar mij toe is me niet helemaal duidelijk en een beetje cryptisch.
Overigens woon ik al langer in Nederland dan ik ooit in Zuid Amerika gewoond heb en je weet ''wie met pek omgaat wordt ermee besmet''....

Mooie actie dat hij er gewoon zelf mee komt,alleen een keeper als aanvoerder vind ik altijd een beetje raar
Voor de rest is Stekelenburg gewoon een held

Hoop dat die zich vol op zijn spel concentreert nog ff 10 doelpunten scoort in de eredivsie en dan na de zomer lekker bij Valencia speelt, gun ik die jongen

Ik denk helaas voor ajax dat suarez of deze maand al vertrekt en zo niet dan gaat hij wel na dit seizoen weg..
Toen hij bij ons in Groningen voetbalde zei hij ook ik ga hier nooit weg...totdat ajax kwam en voor hem financieel en sportief gezien natuurlijk een logische vooruitstap was...maar die vooruitstap gaat hij nu ook weer krijgen en maken...

Tja, ik zie veel Ajacieden die nu lacherig gaan doen naar mensen die denken dat Suarez gekrenkt zou zijn. Dat is wel heel naïef. Suarez zegt nou wel dat hij wil blijven, maar wat is een woord waard in de voetballerij. Suarez zelf heeft in het verleden aangetoond dat een belofte zo gebroken kan worden. Ik hoop voor jullie dat hij straks niet weg gaat door een arbitragezaak aan te spannen.

8 januari 2011 om 21:39

@frtorres #136
Heel leuk dat je Ajacieden ergens op aan wilt spreken maar spreek dan gelijk ook die mensen aan (vooral niet-ajacieden) die blijkbaar weten wat er in Suarez omgaat.
Op dit moment is Suarez nog een speler die bij Ajax onder contract staat en hoe graag sommige mensen willen dat hij elke transferperiode vertrekt bij Ajax speelt hij nog steeds in het rood-wit van Ajax.
En in tegenstelling tot niet-ajacieden die schijnbaar de woorden van Suarez telkens maar weer in twijfel willen trekken terwijl dat nergens op gebaseerd is, moet je de meeste Ajacieden gelijk geven dat Suarez nog steeds Ajacied is. Hoe lang hij nog Ajacied blijft, is niet bekend maar hij is nu nog niet weg.

8 januari 2011 om 23:06

Kom op zeg! Ben je nu zo naïef? Bij Groningen wilde hij dolgraag blijven, tot Ajax langskwam. Bij Ajax is hij dolgelukkig, maar in de Z-amerikaanse media zegt hij dat hij klaar is in Nederland. Hij zit het hele seizoen niet lekker in zijn vel, ik denk (speculatie, kan ik natuurlijk niet bewijzen) dat hij teleurgesteld was/is doordat hij van de zomer geen transfer heeft gekregen, nadat hij voor zijn gevoel een goed WK had gespeeld. Feit is in elk geval dat hij dit seizoen nog geen moment in zijn vel heeft gestoken, waar komt dat door? Door El Hamdaoui? Lijkt mij helemaal sterk. Een Suarez in vorm zou dat zeker binnenskamers hebben gemeld als El Hamdaoui hem niet zinde, en daar zou Ajax dan ook maatregelen tegen treffen. Nee, ik denk dat hij helemaal niet meer in Nederland wil spelen en dat hij blij is dat hij geschorst is (overigens denk ik niet dat hij zijn beet vooraf gepland had)

Ja, Suarez is er nog, maar ligt dat aan Suarez zelf? Ik denk dat er niet één aanbieding bij Ajax is binnengekomen tot nu toe waar Suarez zelf wel wat voor voelde. Anders was de gang naar de arbitragecomissie alweer snel gevonden.

8 januari 2011 om 23:35

@frtorres #177
Wie zegt dat ik of andere Ajacieden zo naief zijn zoals jij het voorstelt?
Weer zo'n uitspraak die nergens op gebaseerd is. Net zoals die mensen die beweren die weten wat er in Suarez omgaat.
Ik wacht het allemaal af.
Onthou het volgende van mij:
Ik baseer me op het heden. Op dit moment (!!!!!) is Suarez nog steeds een speler die onder contract staat bij Ajax. Aangezien er nu een transferperiode is, kan het zijn dat hij morgen een contract ondertekent bij een andere club.

Jij speculeert nu namelijk ook door te stellen: ''ja, Suarez is er nog, maar ligt dat aan Suarez zelf? Ik denk dat er niet één aanbieding bij Ajax is binnengekomen tot nu toe waar Suarez zelf wel wat voor voelde. Anders was de gang naar de arbitragecomissie alweer snel gevonden. ''
Wie zegt je niet dat Ajax bereid is om Suarez te verkopen als er een goed bod komt?
Wie zegt je dat Suarez echt een vertrek zou forceren voor een aanbieding waar hij zelf wel wat voor voelde?
Op dit moment is het allemaal niet aan de orde.
Mocht er morgen een club langskomen die voor Suarez interessant is dan zien we dan weer wat de situatie met zich meebrengt.
Ben ik zo naïef om te denken dat Suarez niet een vertrek zou forceren door een arbitragezaak aan te spannen? Nou nee, mocht morgen bijvoorbeeld FC Barcelona (zijn droomclub) langskomen en Ajax weigert medewerking te verlenen aan een transfer dan zou het mij niet verbazen als Suarez daadwerkelijk alle middelen zou gebruiken om alsnog die transfer af te dwingen.
Maar als een club als AS Roma of Villareal langs zou komen dan kan ik niet met zekerheid zeggen dat Suarez echt een vertrek zou forceren. Ik kan ook niet zeggen dat hij het niet zou doen.
Maar het gespeculeer van sommige mensen om zo Ajacieden uit de tent te lokken, slaat nergens op en daar mag dan ook wel iets over gezegd worden.

Nogmaals: op dit moment (!!!!) speelt er naar mijn weten niets. Speelt Suarez nog bij Ajax. Morgen kan dat anders zijn...

Suarez is ook geen aanvoerder, wel een goede speler met veel passie maar geen leider!
Hij raakte veel te veel betrokken met incidenten en het aanspreken van de scheidsrechters.
Ik vind inderdaad Stekelenburg de juiste keus, en anders inderdaad Vertonghen die ook leiderschap uitstraalt.
Als je een goede spelers bent, maakt je nog niet gelijk een aanvoerder in mijn ogen!
Een hoop reacties hierboven zitten ook met zoveel haat naar Suarez toe, Heerlijk!
Mensen reageren hier dat hij toen bij Groningen ook weg ging, en dingen zei die hij niet nakwam.
Suarez was toen pas 19/20 jaar jong, als Ajax dan voor je aanklopt is dat zeer verleidelijk lijkt mij.
Hij heeft zich in Amsterdam fantastisch ontwikkeld en is misschien wel toe aan een stap hoger.
Ik zou dan zeggen : Bedankt Suarez en je hebt die transfer verdiend!

8 januari 2011 om 22:28

Om die reden zou ik hem graag aan het eind van het seizoen zien willen vertrekken. Want hij verdient een waardig afscheid. Nu midden in zijn schorsing door de achterdeur vertrekken zou toch zonde zijn? Daarbij kan je beter in de zomer transferen, in de winter worden te vaak paniek aankopen gedaan.

@frtorres,

Gelijk heb je, maar kon het ff niet laten!!

Suarez is een held.
Kan niemand zich meer herinneren dat hij vorig jaar zei dat hij beslist wilde blijven?
Vervolgens heeft hij als 1 van de weinigen zijn contract verlengd , dat noem ik loyaal naar je club zijn.
De meesten weigeren een contract te verlengen omdat ze dan gratis weg kunnen en er zelf beter van worden.
Ik noem een Emanuelson en een Affelay ,maar zo zijn er velen , maar niet Suarez.
De man had nooit moeten bijten , helemaal mee eens , maar hij is daar ook behoorlijk voor gestraft.
Een ander die gebeten had (sansoni) kwam met minder straf weg.

8 januari 2011 om 22:11

Ben het met je eens, maar wat natuurlijk ook een grote rol speelde was zijn enorme salarisverhoging :D

Ik begreep nooit waarom Suarez aanvoerder was.
Hij kan niet eens normaal Nederlands praten, volgens mij is het belangrijk dat je weet waar de aanvoerder over heeft of zie ik dat verkeerd?

helemaal gelijk fraayax, echt een held. Iedereen weet het mooi te vertellen maar suarez is er nog steeds, precies zoals hij telkens weer uitspreekt. zijn kwaliteiten gaan we nog hard nodig hebben.

Zeer verstandige beslissing.

Suarez kreeg eigenlijk de aanvoerdersband om aan te geven hoe belangrijk hij voor het team was. Het was een soort zoethoudertje van Martin Jol om hem in Amsterdam proberen te houden. Toen vond ik dat begrijpelijk, al had ik zelf niet voor Suarez gekozen. Suarez weet echter zelf ook hoe belangrijk hij voor Ajax was en zag dat hij dat dit jaar niet meer was. Hij ging vervelend doen naar tegenstanders en scheidsrechters en dan is het logisch dat je dan geen aanvoerdersband waardig bent.

Als aanvoerder kreeg hij alle aandacht en een groot deel van de verantwoordelijkheid op zich. Nu kan hij gewoon weer zijn ding doen en staat hij de aanvoerdersband af aan jongens die daar meer geschikt voor zijn. Hele goede beslissing dus.

hij zou wel daar moeten blijven,het bijtincident heeft geen goede reclame achter gelaten.als er een clubke komt met een beetje naam dan is ie weg let maar op.wel een goede beslissing van de boer want een aanvoerder moet een voorbeeld zijn.dat is hij echt nog nooit geweest er is telkens wel iets wat niet bij een aanvoerder thuis hoort.

Ik vind het volkomen terecht. Suarez is een geweldige speler, maar geen man om de band te dragen! Bijten in iemand kan echt niet als aanvoerder. Ook als het niet mee zit, gaat hij tegen zijn eigen spelen. Hij gaat dan lopen irriteren, penalty's proberen te veroorzaken en provoceren.. Nee daar leren spelers niks van. Ik gun het Verthongen en Stekelenburg!

wat ik me altijd afvraag is: waarop baseren mensen dat suarez het super erg zou vinden als zijn aanvoerdersband afgenomen zou worden?
ik lees hier dan vaak: ja hij is een zuid-amerikaan, die is zo trots en het zit ingebakken in die cultuur.
is dat niet hetzelfde als amerikanen die zeggen dat alle europeanen alleen maar wijn drinken en gay zijn?

Dus Maarten Stekelenburg is de nieuwe captain van Ajax? Zonder te oordelen over zijn leiderschapskwaliteiten, want daar volg ik Ajax niet genoeg voor, is het altijd de veiligste keuze om je keeper de aanvoerdersband te geven. Staat immers altijd op het veld, is uitermate belangrijk voor een team en bovendien is zelfvertrouwen een enorm belangrijk facet voor een doelman.

Maar ik dacht dat Vertonghen onderkapitein was?

9 januari 2011 om 02:24

Komt omdat Jol iemand was die tegen is om een keeper aanvoerder te laten maken. Heeft hij zelf aangegeven bij Barend en Barend. Nu is Verthongen 2e captain en dus vandaag 1e. Verhoeven mocht spelen en Maarten op de bank.

Kenmerkend voor Luis.
Altijd voorop in de strijd en als het in het teambelang is staat Luis voorraan.
Alles of niets!

9 januari 2011 om 00:06

suarez doet alles in het bellang van het team. die beet bij bakkal was ook niet in het belang voor het team of zie ik dat verkeerd .

Wat een klasbak is het toch. Hij schikt zich in alles voor het teambelang. Hij moet uit de spits weg en doet dat. Hij moet verdedigender denken en doet dat met verve. Hij ziet dat het beter is als Stekelenburg aanvoerder wordt en accepteert dat. Dat alles maakt hem een echte professional die het eigenbelang ondergeschikt maakt aan het team. Hij zal heus nog wel eens weggaan bij Ajax. Misschien deze maand, misschien deze zomer, misschien later, maar de club die hem haalt, haalt een echte prof in huis die wil voetballen en niet op de bank zijn rekening voller wil zien groeien.

Fantastisch gebaar van een nederige Suarez. Een uitstekend gebaar naar de ploeg en niet te vergeten de fans. Dit is een stap dichter naar het kampioenschap voor Ajax.

Het probleem van Jol was, hij maakte een paar spelers in de ploeg, veel te belangrijk. Het hele bijtincident was een beschamend voorbeeld hiervan. Hij KON Suarez niet afvallen, Ajax was Suarez en andersom. Deze ontwikkeling wilde Frank de Boer stop zetten, hij slaagt hier tot nu toe zeer aardig in. Deze actie is een flinke steun in de rug voor Frank, maar ook voor alles wat met Ajax te maken.

Ajax fans, gefeliciteerd. Het kampioenschap komt dichterbij.

Vind het altijd een beetje misplaatst om op deze manier sympathie te kweken maar ik doe het toch:

Gegroet, een Feyenoorder

Als hij kampioen wil worden met ajax dan mag ie wel voor 7 jaar bijtekenen.

Dit is ook de juiste keus! Want als je een topspeler bent betekent niet dat je de aanvoeder moet zijn. Ik denk dat ie zich meer op z'n spel kan richten als hij die extra last er niet bij heeft. Dat maakt van hem een nog completere speler!

Luis is een erg wisselvallig mannetje; in zijn geboorteland Uruguay gaf hij aan dat hij nu éénmaal tot rust was gekomen hij eigenlijk wel klaar is voor een vertrek bij Ajax (sugereerde daar zelfs dat het tijd was om hoger op te willen komen...). Nu is hij toch weer van plan om bij Ajax te blijven. je hebt niets aan dit soort uitspraken. Hij weet niet wat hij wil (of doet alsof) en dus krijg je weer een speler met een kort lontje die weer van alles gaat uithalen op het veld wat er niet thuis hoort.... kan beter vertrekken.

haha hoppaa suarez gaat weer knallen!!
wel grappig hoe hij dat zegt van maarten is al heel lang bij de club, hij kan goed nederlands praten xd
ja goh hij is hier geboren :P

Het gaat nu even goed (tenminste zo lijkt het ) met Frank de Boer. 2-0 winnen van een al geplaatste milan, 1-0 winnen van vitesse, en 1-0 winnen van AZ die dit seizoen toch al niet goed draaien. Is naar mijn inziens niet echt succesvol tot nog toe. Straks als het een paar wedstrijden verliest krijgt hij op zijn kop, redenen>>waarom pak je de aanvoerdersband van suarez af, nu speelt ie ongemotiveerd, waarom heb el hamdaoui wissel gezet destijds.....ik hoop voor Frank de Boer dat ie het gaat maken en dat ajax weer eens kampioen word, want dit jaar moet het echt gaan lukken. Als het dit jaar ook niet gebeurd dan ben ik bang dat we nog een jaar of twee moeten wachten, omdat een aantal spelers verkocht worden en moet de team weer opnieuw gebouwd worden.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren