Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vertonghen: 'Duel met Feyenoord is klassieker, maar geen topper'

Laatste update:

Jan Vertonghen vindt dat de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord de voorbije jaren flink is gedevalueerd. De verdediger van de Amsterdammers snapt de commotie rondom de beladen confrontatie maar al te goed, maar vindt wel dat dit gebaseerd is op sentimenten uit het verleden.

/

In een interview met AT5 laat de stopper weten het duel tussen Amsterdam en Rotterdam wel een klassieker te vinden, maar geen topper. Hiervoor wijst de Belg naar de stand op de ranglijst. Ajax staat derde en doet mee om de landstitel, terwijl Feyenoord nog alles behalve veilig is voor de onderste drie plekken.

“Het is een voetbalcliché maar het is een wedstrijd op zich”, aldus Vertonghen. De verdediger vormt zondag naar alle waarschijnlijkheid samen met landgenoot Toby Alderweireld het hart van de Amsterdamse defensie.

Ben jij het met Jan Vertonghen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar is geen twijfel over.
De nummer 4 tegen de nummer 13 kun je inderdaad geen topper noemen.

17 december 2010 om 17:19

laten we dan maar hopen dat het een topwedstrijd wordt

17 december 2010 om 17:34

vroeger was het een topper maar nu niet meer dus ik vrees voor het ergste voor feyenoord 7-0 voor ajax mijn voorspelling .

17 december 2010 om 17:51

is die voorspelling niet wat onrealistisch. Ongelofelijk hoe veel Ajacieden net doen of die 10-0 zo vanzelfsprekend was en er maar gewoon van uit gaan dat het zondag ook die kant op gaat.

17 december 2010 om 18:02

Feyenoord stelt ook echt geen kloot voor he. Ik sta echt raar te kijken als Feyenoord een punt haalt, al hoop ik het wel.

17 december 2010 om 18:07

@marvvliet

laat ik je beeld dan maar iets afzwakken , de klassieker is een wedstrijd op zich en met 3 punten ben ik al blij. Of het nou 1-0 of 4-0 word , ik hoop gewoon op een overwinning. 10-0 was Feyenoord een uur met 10 man , tegen Ajax ga ik ervanuit dat het gewoon 11 tegen 11 blijft. Het zal echt niet zo makelijk worden, ik hoop dat de spelers en De Boer wakken voor de onderschatting waar sommige mede Ajacieden aan lijden.

Ik denk dat Ajax zal gaan winnen maar cijfers als 5-0 of hoger zijn denk ik niet aan de orde. (hoewel ik er stiekem wel van droom)

17 december 2010 om 18:42

11 tegen 11? Nou, als het net zo gaat als vorig jaar, met die belachelijke rode kaart voor Babovic, terwijl Suarez daarvoor al rood had moeten hebben. Ik ben daar nog steeds woedend over.

Feyenoord heeft hier echt weinig kans, met een punt zal ik heel blij zijn, maar ik reken helemaal nergens op. Feyenoord is gewoon zwak.

17 december 2010 om 18:50

jajaja jezus man en moet ik dan weer bedginnen over die schwalbe van Landzaat en het niet geven van de penalty van de vrij op Suarez??? zo hebben we het allemaal wel eens mee of tegen! doe toch niet zo gefrustreerd.

Hoop dat het een mooie beladen wedstrijd, ben blij dat Feyenoord komt om te winnen dat komt de wedstrijd alleen maar ten goede.

17 december 2010 om 20:26

@maffiabaas
PSV stelt geen juist geen kloot voor, iedereen heeft het over de 10-0 nederlaag van Feyenoord en niemand heeft het over de 10-0 winst van PSV dit geeft meteen het belang van Feyenoord en het onbelang van PSV aan.
On topic: als Feyenoorder ben ik blij met een een punt maar hoop natuurlijk op een overwinning maar Vertonghen heeft helaas gelijk dat het alleen een klassieker is en geen topwedstrijd.

17 december 2010 om 20:28

Maar tegenwoordig durven de scheidsrechters geen rode kaarten te trekken voor de sterspeler van de thuisclub. En zeker niet naar 10 minuten. Ze zouden dat eigenlijk wel moeten doen. Maar als ze het doen worden ze de hele wedsrijden uitgefloten en er worden spreekkoren over je gezongen. En dan denk je dat je fout zit en dan ga je onterechte kaarten trekken voor de uitclub als goedmakertje. Natuurlijk absurd. Je moet als scheids je eigen beslissingen durven te nemen en je kunnen afsluiten van alles om je heen. Dan ben je een topscheids. Een scheids die dit soort wedstrijden durft te fluiten. En als je dan thuiskomt heb je ook nog een stapel onvriendelijk brieven op je deurmat liggen. Gewoon schandalig tegenwoordig. Je moet die man gewoon z'n werk laten doen en accepteren. Ik snap dat je alles over hebt voor je club, maar dit gaat echt te ver.

17 december 2010 om 22:45

jij hebt gelijk ik ben een ajax fan maar dit is niet realistisch weet je nog aja won met 8-2 van feijenoord maar feijenoord werd wel kampioen snap jij dat

17 december 2010 om 22:50

ja klopt hier een ajax fan je mag blij zijn als wij met 1-0 winnen niet zo slecht praten over feijenoord is mijn favoriet naar ajax en velen zijn met mij
kijk maar na cruijf een echte ajaxied maar ging wel naar feijenoord of je haat ons maar je houd ook van ons

Klopt helemaal, tegenwoordig is Feyenoord geen topclub meer qua prestaties. Maar toch blijft altijd uitkijken naar deze klassieker. De spelers van beide teams worden namelijk tot het bot gemotiveerd door de supporters naar aanloop van deze wedstrijd, en dus is er meestal altijd wel veel strijd in deze duels.

Helaas wel weer geen Feyenoord supporters in de Arena...

17 december 2010 om 17:22

Zeker jammer dat er dan geen uitsupporters aanwezig zijn!

Hopelijk speelt Feyenoord zoals ze het hele seizoen doen, dan blijven de punten in Amsterdam.

tsja, blijft een belg hé, qua stand klopt het maar van de belevingswereld in nederlans heeft ie weinig kaas gegeten. Komt er na afloop wel weer een domme uitspraak van hem ben ik bang

17 december 2010 om 17:24

Wat maakt zijn opmerking zo 'belgisch' dan? Hij meldt in mijn ogen volkomen terecht dat het geen topper meer is, dat zal toch ook geen enkele Nederlander kunnen ontkennen. Verder zegt hij dat het een wedstrijd is met veel sentimenten dat deze daarom op zich staat. Maar qua topaffiche is Ajax - Feyenoord flink gedevalueerd de laatste jaren.

Ik geloof niet dat er iets in te brengen is tegen zijn betoog. Leg dat 'belgische' nou eens uit??

Ik denk overigens dat Vertonghen als Ajax-meubelstuk (hij is in 2003 in Amsterdam gekomen) een van de ajacieden is bij wie Ajax - Feyenoord het meeste leeft. Reken maar dat dat ook in de jeugdelftallen speciale wedstrijden zijn.

Voor mij blijft het in elk geval tot in de eeuwigheid de wedstrijd van het jaar, potjes tegen PSV of Twente komen daar echt niet bij in de buurt, tegen Utrecht misschien nog het meest voor mij persoonlijk.

17 december 2010 om 17:30

Tjaa inderdaad erg dom wat ie zegt he, hoe haalt hij het in zijn hoofd?
De nummer 4 die 3 punten achter staat op de nummer 1 tegen de nummer 14 van de Eredivisie, hoe kan je dat nou geen topper noemen?

Sarcasme uit

Doe normaal man, ik had wel weer verwacht dat Feyenoorders weer dit zouden bestempelen als arrogant of dergelijke, maar hij spreekt gewoon de waarheid, dit is geen topper, verre van zelfs.

17 december 2010 om 17:43

95% van de mensen is het wel met hem eens denk ik..... hij zegt eigenlijk niets vreemds. Dat doe jij wel voor hem secret. Tuurlijk is het geen topper meer! al jaren niet

17 december 2010 om 17:45

Hij zegt feitelijk niks doms, maar zo'n uitspraak werkt wel provocerend , en dat is ook dom.

17 december 2010 om 17:52

Deze uitspraak werkt provocerend? Kom op zeg. Als iemand door een uitspraak als deze geprovoceerd wordt, dan wordt het wel erg abominabel allemaal. Jan Vertonghen zegt niets anders dan de waarheid.

17 december 2010 om 17:55

provocerend?? amsterdamse bluf noemen we dat de worden die hij sprak na de bekerwinst die waren wel provocerend en dom maar ook wel humor :P

17 december 2010 om 18:43

Echte humor is per definitie nooit dom.
Dit was dus op z'n best onnadenkend en lomp en dus te verwachten van iemand met de herseninhoud van een garnaal.

17 december 2010 om 18:57

Goiana, ach als jan vertonghen de herseninhoud van een garnaal heeft is het slecht gesteld met de rest van het voetbal. Lees het stukje hieronder, wat een domme jongen zeg zo zie je ze zelden in het voetbal. De meeste doen natuurlijk een universitaire studie bah vertonghen zeg met zijn Hbo.

Als één van de weinig profvoetballers houdt hij er naast zijn voetbalcarrière een studie op na. Vertonghen: ''ik ben nooit gestopt met studeren. Het belangrijkste toen ik bij Ajax kwam, was om het te combineren met school. Ik volg een sportmaketing-studie aan de Hogeschool van Amsterdam en moet nog twee jaar.

17 december 2010 om 21:57

Beste Eltanque,

leer van het volgende...... over de verschillende intelligentie niveaus...

Dat iemand een universitaire of hbo studie volgt zegt iets over zijn rationele intelligentie en hoegenaamd niets over de aanwezigheid van sociale intelligentie.
Jan Vertonghen heeft zo langzamerhand genoeg bewezen dat dit aspect bij hem nagenoeg niet of onvoldoende ontwikkeld is.

18 december 2010 om 14:12

Zelfs over rationele intelligentie zegt het niet zoveel.

Ik ken mensen die niets van hogere opleiding genoten hebben, die véél intelligenter kunnen spreken dan veel mensen met een universitair diploma.

Ik ken een vrouw die elke dag een paar uur leert, en zo een universitair diploma beetheeft na dit academiejaar. Maar als je ermee moet praten, is ze zo dom als een achterdeur.

Motivatie is belangrijker dan talent, ook in de sport is dit zo. Je studies zeggen weinig over je intelligentieniveau dus.

Grtz

Ik verwacht dat Feyenoord veel minder aanvallend ingesteld het veld in zal gaan als tegen Psv, en dat het daarom nog best eens een lastig middagje kan worden!

Hoor een hoop Ajacieden om me heen al grapjes maken over 'de vernedering', maar ik moet het nog maar zien!

Inderdaad geen topper. Feyenoord speelt flutvoetbal en Ajax heeft de laaste jaren ook niks meer gepresteerd. To bad.

17 december 2010 om 18:10

Nee , want de Nederlandse Beker of een 2de plaats zijn per definitie een slechte prestatie ? zelfs een doelsaldo van 106-20 stelt tegenwordig volgens jouw niets meer voor . Binnen het Nederlands voetbal doet Ajax nog altijd bovenin mee.

Al stonden Ajax en Feyenoord 18de en 17de , de klassieker is de mooiste wedstrijd van het seizoen

19 december 2010 om 18:00

Nee, de beker vind ik geen echte prijs het is meer een troostprijs die elke ploeg kan winnen met een beetje geluk. En 2e worden met een doelsaldo van 106-20 nou gefeliciteerd weer geen prijs.

Een verdwaalde belg gaat zeker hier uit maken wanneer iets een topper is en wanneer iets een klassieker is. Feyenoord-ajax zijn altijd gewoon top-wedstrijden. Dan niet qua niveau dan wel qua inzet en strijd. Er gebeurt altijd wat tijdens deze confrontaties. Inderdaad, Ajax wint vaker van Feyenoord dan andersom maar dat hoeft de pret niet te bederven.

En dat we een keer 13e staan doet daar niets vanaf. Je kan niet 100 jaar historie afbreken in 1-2-3 slechte seizoenen. Vind je dat wel dan ben je nauwelijks serieus nog te nemen. Feyenoord komt er ongetwijfeld bovenop evenals Borussia/az en consorten.

17 december 2010 om 17:30

ongetwijfeld komen ze er weer bovenop,maar dat zal niet zondag gebeuren het verschil in kwaliteit en vorm is gewoon te groot alleen een wonder kan de realiteit verdraaien.

17 december 2010 om 17:58

@isinii Die ''verdwaalde belg'' heeft er wel meer kijk op dan jij. Als jij met droge ogen durft te beweren dat Ajax - Feyenoord een topper is, dan ben jij, mijns inziens, niet serieus te nemen. Dit is allesbehalve een topper, puur omdat het kwaliteitsverschil tussen beide ploegen te groot is en de stand op de ranglijst boekdelen spreekt. Overigens, als ik uitga van jouw redenatie, namelijk ''er gebeurt altijd wat tijdens deze confrontaties'', dan is iedere wedstrijd in jouw ogen dus een topper. Immers, er gebeurt in iedere wedstrijd wel wat. Dat lijkt mij niet het criteria om een wedstrijd te beoordelen als 'topper'. Dat het een klassieker is, is onomstreden. Maar een topper, nee.

17 december 2010 om 18:00

Hoe kom je erbij dat Vertonghen uitmaakt wanneer iets een topper is? Vertonghen kijkt ook naar de ranglijsten van de afgelopen jaren en huidig jaar.

Feyenoord - Groningen of Feyenoord - Heerenveen is tegenwoordig een topper. Je moet beseffen dat Feyenoord al een tijdje niet strijd voor een landstitel en dat zal de komende jaren onveranderd blijven.

Maar ik hoop dat het in de toekomst allemaal weer goed komt, want ik krijg al rillingen over mijn rug als Ajax tegen Twente moet spelen en wordt genoemd als een topper. Ik wil de oude topper gewoon weer terug. Ajax, PSV en Feyenoord.

17 december 2010 om 18:35

@isinii #9
Ik zal je helpen.
Een topper is vaak een wedstrijd die gaat om de koppositie van de ranglijst dus zou nu zijn een wedstrijd tussen PSV en FC Twente of een PSV tegen FC Groningen of FC Twente tegen FC Groningen.
En in Nederland is er maar één echte klassieker en dat is de confrontatie tussen Feyenoord en Ajax. En dat heeft niets te maken met de positie van de clubs op de ranglijst.

- edit: gecorrigeerd dankzij bliek.

17 december 2010 om 20:59

asd dat is de wedstrijd tussen feyenoord en ajax maar voor de rest heb je gelijk hoor

17 december 2010 om 20:19

@isinii

Weer eens een lesje 'begrijpend lezen' volgen??? Hij zegt ook dat hij begrijpt wat de sentimenten zijn, dat het een wedstrijd opzich is, en dat het geen Toppper is. Qua ranglijst.

100 jaar geschiedenis breek je inderdaad niet af in 1,2 of 3 jaar, maar Feyenoord is al langer op weg om dit af te breken. Dus zijn ze al ver over de helft, en is afbraak dichterbij dan opbouw.dus die verdwaalde belg heeft er meer kaas van gegeten dan een hersenloze voetbalsupporter (als jij je een voetbalsupporter wilt noemen).

Hiervoor wijst de Belg naar de stand op de ranglijst. Ajax staat derde en doet mee om de landstitel, terwijl Feyenoord nog alles behalve veilig is voor de onderste drie plekken.

Uhmm Ajax staat 4e

Dit is idd geen topper meer. Ajax is al bijna 7 jaar geen kampioen geworden en feyenoord al meer dan 10 jaar niet. V erder is het de nr. 4 tegen de nr. 13.

17 december 2010 om 17:54

met het kleine verschil dat Ajax meestal wel om de titel meedoet en Feijenoord al jaren niet meer.

17 december 2010 om 18:58

dat is inderdaad een klein verschil want het levert beide doorgaans niets op.

17 december 2010 om 20:25

Nee Champions League voetbal levert inderdaad niets op

18 december 2010 om 11:59

Goh ook weer eens een keertje.

Dit is inderdaad geen topper meer. Twente en AZ zijn ipv Feyenoord bij de top gekomen. Feyenoord mag dromen dat het in het linkerrijtje zal eindigen als ze zo doorgaan. Gok op een 3-0 overwinning

Nog altijd een topper, als je kijkt naar de supporters!

Nee, geen topper meer, daar is Feyenoord te slecht voor tegenwoordig, helaas. Ja, want ik zie liever Feyenoord dan die provincieclubs. Ik ga ervan uit dat Ajax wint, 2-0 ofzo. Hopelijk pakt Jan Vertonghen de microfoon weer als Ajax wint!!

Uiteraard is het geen topper maar het zal voor velen een emotioneel beladen duel zijn.
Als Groninger zegt het mij niets en heeft het geen enkele speciale waarde (behalve dat ik hoop dat Feyenoord wint)

Bij beide kanten is het geen topper meer , beide ploegen hebben meer dan 7 jaar geen landstitel gewonnen.
Maar het blijft wel een belade wedstrijd

17 december 2010 om 17:57

is Milan-juve een topper? of Real-atletico? of nog 1: Arsenal- Liverpool? hoelang hebben Atletico, Liverpool, Milan, Juve en Arsenal geen landskampioenschap gewonnen?

17 december 2010 om 18:04

Als beide clubs in de top meedraaien is het een topper, anders is het gewoon een derby of een mooie wedstrijd. Als een van de clubs vlak boven de degradatiestreep staat kan je niet gaan beweren dat het een topper is...

17 december 2010 om 18:11

zo is het

17 december 2010 om 18:07

Met hoeveel punten verschil is Ajax dan al 7 jaar geen kampioen geworden?

Het verschil is dat Ajax altijd voor de landstitel gaat en als je kijkt naar de aantal punten die Ajax vorig jaar had gehaald, dan weet je dat je normaal kampioen bent. Helaas was Twente gewoon net iets beter.

Tsjaa, voor mijn gevoel is het nog altijd een topper. En dan zegt de in ,mijn ogen, de meest gehate ajaxcied het ook nog!

Daar zal niemand het mee oneens zijn. Het geloof in een stuntje is er dan ook helemaal niet bij mij. Het wordt zondag tegenhouden en de schade beperkt houden denk ik. Ajax zal het, mits Feyenoord het weer toe laat, ook niet nalaten om er 10 te maken.

Klassieker mag je het nog wel noemen, maar top voetbal van beide kanten zeer zeker niet

ook Ajax draait voor geen meter wil niet zeggen dat Feyenoord in mindere vorm is dan Ajax

En vertongen vergeet 1 ding niet Fc Groningen staat 1 punt voor op jullie dus maak er maar plaats 4 van

17 december 2010 om 17:56

Misschien is het een typefout van VZ?

Voor mij is het geen topper. En dat zal ik even uitleggen puur omdat het een voetbal wedstrijd is geworden van de nummer 3 tegen een middenmoter. Het is qua naam een klassieker en een topper. Maar eigenlijks is het gewoon een 3 punten wedstrijd tegen een matige tegenstander.

17 december 2010 om 17:51

@lodeiro:

De nummer vier bedoel je zeker? Groningen staat derde. Maar goed, op basis van de ranglijst is dit een duel tussen een subtopper en een middenmoter. Toch blijft het Ajax-feyenoord, en dus is deze wedstrijd speciaal, waar beide ploegen ook staan. Al denk ik dat de sentimenten over deze wedstrijd toch vooral leven bij de supporters van beide groepen. Ik als Psver loop niet meer warm voor Ajax-feyenoord. Dit in tegenstelling tot de edities van enkele jaren geleden. Sinds Feyenood's instorting is dit voor mij geen hele speciale wedstrijd meer.

Nee klopt Verthongen. Weet je wat toppers zijn, als je tegen Real Madrid moet voetballen.
En alle kanten voorbij gelopen wordt...
En owja: Jan verthongen is een leuke voetballer, maar geen topper

17 december 2010 om 18:16

ja he ajax moet zich echt schamen bah bah weggspeeld worde door real nee echt triest die stellen echt niks voor hebbe pas 1x verlore in de compettie maar nee ajax moet zich echt heeeeeeel diep schamen en vertonghen ook weggespeeld worde door die houthakkers ronaldo en ozil die kunne er echt niks van

ajax-feyenoord 4-0

Een Real madrid wat 2 keer aan toe van alle kanten over Ajax heen loopt dan mag je mij wel 1 topper op noemen wat er bij ajax speelt ? kan het zelf zo 1 2 3 niet bedenken

17 december 2010 om 18:01

Lekker makkelijk om Real-ajax erbij te halen. Psv-feyenoord vergeten? Moet je voorstellen wat voor uitslag Real-feyenoord zou zijn.. 30-0? 40-0? Ajax heeft tenminste de kans gehad tegen Real te spelen, als Feyenoord zo doorgaat halen ze in 50 jaar nog geen CL.

17 december 2010 om 18:41

Verglijk Ajax nu niet met barcalona Feyenoord is op moment bagger

maar wil niet zeggen dat ajax nu wel de sterren van de hemel speelt

maar ik heb wel genoten van Real - Ajax Ajax - Real alleen jammer dat het bij 2 - 0 0 - 3 bleef

18 december 2010 om 14:08

eeeh, het word 0-4 hoor, dus ken je feiten aub voordat je iets roept.

Maar er is maar 1 echte Klassieker. Leuk dat volgens sommige mensen alleen Twente-psv een topper kan zijn, je blijft van die opportunistische leken hebben.

17 december 2010 om 18:01

De enige echte klassieker wordt niet in Nederland gespeeld, maar in Spanje

17 december 2010 om 18:39

@edensnator #40
Echt? Wat te denken van Boca Juniors - River Plate? Zeker ook geen klassieker... sommige mensen hebben gewoon een kleine belevingswereld...

17 december 2010 om 19:35

Nee sorry, ik geef je gelijk.
De enigste echte klassiekers zijn Boca Juniors - River Plate en FC Barcelona - Real Madrid.

17 december 2010 om 19:10

Ajax zal ook dit jaar niet gaan strijden om de landskampioen

Maar 1 ding zal Ajax zonder meer gaan winnen de grofsye overtreding van het jaar op naam van Suarez wees er trots op dat zulke spelers er rond lopen bij ajax

o,ja en vergeet de jong ook niet

17 december 2010 om 20:20

Je slaat de spijker op z'n kop...als je op 3 punten afstand staat van de koploper staat doe je inderdaad niet meer mee.. P.s. We hebben wel degelijk iets gewonnen dit jaar..dat zou jij toch wel moeten weten...

Mag ik je glazen bol lenen Vertongen?
Volgens mij staat Groningen nog steeds 3de!

Jammer dat het qua stand/selectie niet meer zo spannend is als vroeger.
En nog minder is dat de supp van beide elftallen 5 jaar niet uit mogen bezoeken.
Maar normaal is de beleving de oprechte passie en emotie in dit duel de grootste.
En voor mij blijft dit altijd de klassieker!

17 december 2010 om 18:54

dit is een fout van voetbalzone hoor, er wordt gezegd dat vertonghen het heeft over de ranglijst en dan zegt voetbalzone dat ajax 3de staat, dus eerst goed lezen voordat je iets schrijft

on: wordt denk ik wel 4/5-0 ofzo

17 december 2010 om 19:09

Inderdaad dat komt erg denigrerend over naar Groningen, ook erg onproffesioneel. Sowieso zet FC Groningen een geweldige prestatie neer en verwacht dat ze wel minimaal als nummer 3 de winterstop ingaan, aan hun de taak het vast te houden en er uiteindelijk een heel mooi seizoen ervan te maken onder het bewind van Pieter Huistra.

Vertonghen als je er minimaal 1 inpegelt of kopt vind ik alles weer goed jongen. Ga ervoor en zet een mooie uitslag neer tegen Feyenoord!
Het wordt 3-0.

De klassieker leeft ook veel minder, de kuip was vorige keer niet eens uitverkocht. PSV - ajax is hard op weg om de klassieker te overklassen.

17 december 2010 om 18:09

Voor het bij supporters zo ver is, zal dat nog wel heel lang gaan duren in mijn ogen...

17 december 2010 om 18:29

Misschien even het boek ''de klassieker''kopen, dan lees je de hele historie van deze wedstrijd. Ben met je eens dat ajax - psv op dit moment ''de topper'' genoemd mag worden, maar de naam klassieker zal het nooit krijgen.

17 december 2010 om 18:39

Psv-ajax zal nooit de klassieker Ajax-feyenoord overklassen. Ajax-feyenoord blijf bijzonder vanwege het verleden, de historie, van beide ploegen. Vandaar ook een klassieker. Daarnaast hebben zowel Ajax als Feyenoord supporters uit heel Nederland, een enorme schare supporters, waardoor deze wedstrijd veel meer leeft. Dit is dus echt dé klassieker.

17 december 2010 om 18:42

@maffiabaas040 #41
Nooit zal een andere club dan Feyenoord aangemerkt kunnen worden als rivaal van Ajax.
Dat heeft niet alleen te maken met de prestaties van de beide ploegen maar ook omdat het een strijd is tussen de twee grootste steden van Nederland.
Nee ik als Ajacied voel zelfs nog meer rivaliteit met supporters van FC Utrecht en Ado Den Haag dan met Psv. Maar Feyenoord zal voor altijd de enige rivaal van Ajax blijven.

17 december 2010 om 20:22

Precies jonge, PSV is een concurrent, meer ook niet. Dat ze daar in Eindhoven anders over zullen denken is hun zaak.

feyenoord is niks meer ajax laatse jaren ook niet veel mja spele wel elk jaar om de titel winnen wel nog ff 3x beker doen redelijk in europa en kunnen zegge dat ze nr 1 zijn in NL op basis van verleden en wat kan feyenoord psv is ze qua prijzen voorbijgstreefd en nu spele voor degredatie oh ja mooiste stadion en trouwste fans hebbe ze wel.

Slimme opmerking voor een Belg.

Daar is het verschil op de ranglijst inderdaad te groot voor.

17 december 2010 om 20:18

Nederlanders slimmer dan Belgen? Waarom zijn er in Limburgse ziekenhuizen dan veel meer Belgische dan Nederlandse verplegers en dokters? Ik kan Nederlanders goed hebben , maar niet generaliseren

On : Ajax-feyenoord is gewoon een doodnormale wedstrijd geworden. Ajax is gewoon een topploeg en Feyenoord niet meer. Meer kan je er niets over zeggen.

Tsja wanneer spreek je over een topper? Je kan er zelf aan twijfelen of ajax nog wel een topploeg is. Als je 5/6 jaar geen kampioen word, ben je niet meer top.

17 december 2010 om 20:20

Dus Arsenal, Liverpool , Tottenham , Juventus , Bremen zijn ook geen topploegen ? Topploeg is iets dat je krijgt als je grote resultaten haalt en altijd bovenin eindigt rond plaats 1 tot 4. Dan doen ze toch wel vaak en dan vind ik het toch wel topploegen.

17 december 2010 om 20:52

Nu noem je ook de grote landen. In vergelijking met nederland zijn dat inderdaad wel topploegen. Maar je had van mij ook SC Lokeren op kunnen noemen, of FC Midtjylland. Staan ook nummer 4 in Belgie en Denemarken. Zijn toch ook geen topploegen?

17 december 2010 om 20:56

Inderdaad, wat hebben die vroeger dan bereikt ? Ik snap eigenlijk wat je probeert te bedoelen. Feit is gewoon dat Ajax nog steeds een topclub is in Nederland en Feyenoord niet meer.

Klopt Jan, het is de middenmotor tegen een subtopper, maar qua achterban is het natuurlijk wel een topper

Voor al die haters die vertonghen niet mogen vanwegen dat je weet wel hij heeft gewoon gelijk het is geen topper meer alleen een klassieker

Hij heeft geloof ik geen idee wat een ajax-feyenoord is ofwel.. Ik zat met volle teugen te genieten van het artikel van eriksen hoe realitsch hij wel is en ik had al iets bij mn zelf van vertonghen zal wel weer iets gaan zeggen, en ja hoor. Ongeacht hoe de stand is blijft dit natuurlijk een topper want beiden ploegen willen en gaan voor de volle winst klaar ook al is er een klasse verschil ook ajax zit na deze 2de wedstrijden niet opeens op volle vertrouwen. Door uitspraken als dit hoop ik alleen maar dat feyenoord stunt ookal ben ik een feyenoord supporter en verwacht ik het niet. En voor de ajacieden wil niks provoceren heb respect voor iedereen en voor wie jullie steunen daarom zei ik ook al hiervoor dat eriksen veel realitscher is.

Ajax-feyenoord is gewoon de wedstrijd van de supporters (die wedstrijd wint Feyenoord wel elk jaar).
Qua voetbal stelt het allemaal niet zo veel voor, ik heb dan ook een hard hoofd in het resultaat.

Ik ben ook op en top Ajacied. Maar Ajacieden doe maar niet zo arrogant. We winnen net 1-0 van Vitesse. + er komt bij dat dit een wedstrijd op zich is, daarom waarom ineens allemaal 5-0 zeggen?

17 december 2010 om 19:18

@menk #68
Ik lees juist veel berichten van mede-ajacieden die helemaal niet ervan uitgaan dat het niet een wedstrijd wordt met een hoge uitslag.
Ik als Ajacied vind het juist vreemd dat veel Feyenoord supporters laten weten dat ze blij zijn met 1 punt.
Dus ik zeg als Ajacied echt niet dat Ajax zomaar met 5-0 wint.

17 december 2010 om 19:34

We kunnen moeilijk pas tevreden zijn met een overwinning op Ajax toch? We hebben nog geen uitwedstrijd gewonnen en dan zouden we nu wel winnen tegen een titelkandidaat in vorm.

Ik ben best een optimistische jongen, maar na de eerste seizoenshelft van Feyenoord moet je ook realistisch zijn. Zolang ze hard werken en geen domme fouten maken, ben ik tevreden. Al hoop ik natuurlijk op een klein wonder.

17 december 2010 om 20:53

@010dekuip #80
Ik begrijp je standpunt maar ben het op twee punten niet eens met je:
- ik vind het veel te vroeg om te spreken van Ajax als zijnde een titelkandidaat
- en Ajax is in mijn ogen verre van in vorm. Natuurlijk vond ik het dat het er de afgelopen twee wedstrijden beter uitzag maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Ajax verre van stabiel is en dat Ajax nu elke wedstrijd voetbal laat zien. Dat was wel duidelijk te zien in de tweede helft tegen Vitesse.

@ Just14 gaat beetje moeilijk als er geen uitsupporters aanwezig mogen zijn.

Ot: Ajax gaat winnen als dit feyenoord al niet kan winnen van W2 dan vrees ik het ergste voor de Feyenoorders.niet te min Succes!

De Klassieker is al jaren geen Topper meer.

Maar ja, dat is Vertonghen zelf ook niet anders voetbalde hij wel buiten Nederland!

Mede (on) mogelijk gemaakt door: De Knvb.

Zonder thuis en uit- supporters is er geen sfeer meer te bespeuren.

Laat Vertongen Lullen met zijn belgie pffffff ben ik blij dat hij geen nederlander is

Anders werdt het nederlands elftal ook nog bedorfen

17 december 2010 om 20:14

Nou, als er een poll zou zijn met de vraag: wie zie je liever als Nederlander, Vertonghen of Fffeyenoord? Dan zou ik voor Vertonghen kiezen. Ik neem namelijk voor het gemak even aan dat hij geen dingen typt als 'werdt' en 'bedorfen', daar hij een HBO opleiding volgt. Bovendien heeft hij steekhoudende argumenten, waarmee hij zijn mening kracht bijzet. Dat zie ik jou in jouw reactie niet doen. Afijn, dit is slechts mijn visie

Niet dat vertonghen niet gelijk heeft maar elke topper vs feyenoord komt hij op voetbalzone.

17 december 2010 om 20:19

Dus? Wil jij nu insinueren dat hij een inside man heeft bij voetbalzone, die hem in de aanloop naar wedstrijden tegen Feyenoord extra aandacht geeft?

Vertonghen kan er toch niets aan doen dat uitspraken van hem op voetbalzone terecht komen? Dat is een keuze van voetbalzone. Een begrijpelijke keuze ook, aangezien de klassieker komende zondag gespeeld gaat worden en het nu eenmaal gebruikelijk is om voor te beschouwen op een dergelijke wedstrijd. Uitspraken als die van Vertonghen zijn dan ook relevant in deze.

Hoewel Jan Vertonghen hier niets verkeerds zegt, kan hij denk ik toch beter zijn mond houden in de aanloop naar de klassieker. Sinds dat natrappen in de competitie en dat liedje na de bekerfinale zien sommige mensen in alles wat hij zegt iets verkeerds. Als je dan slim bent geef je gewoon ff een weekje geen interviews

Naturlijk is Feijenoord Ajaax een topper,

Maar alleen zijn beide ploegen geen topploegen meer ,feijenoord niet en ook Ajax niet .

Dat Verthongen steeds iets moet zeggen met een negatief tintje richting Feijenoord had ik wel ver wacht

Hij is zelf maar van een matig kaliber ,die iedere week wel zijn foutje heeft.

17 december 2010 om 20:58

Zwakke reactie van jezelf , maar ook wel van Vertonghen. Feit is dat de waarheid hard is , maar wel waar

17 december 2010 om 21:03

Jou reactie is nog zwakker ,inhoudsloos .
het verschil tussen de plaats 1 en 15 is zo groot niet ,iedereen kan van iedereen winnen
dat is wel al gebleken dit jaar .

17 december 2010 om 21:06

Je zegt al vaker onzin en nu ga je zeggen dat ik iets inhoudloos zeg ? Ga terug naar school zou ik zeggen ! Daarom dat PSV met 10-0 won van Feyenoord, want plaats 1 tot 15 is toch allemaal hetzelfde voor jou dus maken ze nog evenveel kans op de titel ofwat ?

17 december 2010 om 21:56

Heb het niet over kampioen worden ,
kijk de uitslagen maar eens na .dat bevestigt wat ik schrijf
Heb naast jou in de klas gezeten op de lagere school in lanaken


Ajax - nec
Ajax -ado
Och vul de uitslagen zelf maar in.

Geen topper? Inderdaad het is namelijk de klassieker. Dat is mooier dan welke topper dan ook in Nederland. Het is amsterdam tegen Rotterdam. Deze wedstrijd heeft meer geschiedenis dan welke wedstrijd dan ook. Dus mr vertonghen als jij het maar een klassieker noemt op zo een toon dan snap je echt niet wat er speelt.

@ vz: volgens mij staat ajax toch echt 4e vlak onder groningen

en dit lijkt me een zeer makkelijke overwinning zondag voor ajax.. al hoop ik natuurlijk ( voor groningen en ook voor feyenoord) op een gelijkspel ofzo.

Het is en blijft een klassieker, maar een topper is het al een paar jaar niet meer. Ajax zal Feyenoord zondag helemaal oprollen met 5-0 ofzo..

Natuurlijk heeft hij gelijk, maar hij geniet er ook van om weer even te gaan provoceren..
Dit had hij natuurlijk niet hoeven zeggen!

vertonghen moet gewoon zijn mond houden,
hij is een middelmatige verdediger, die blij mag zijn om bij ajax te spelen,
hij heeft alleen klassiekers gespeeld waarbij feyenoord niet de middelen heeft om tegen ajax te spelen.

17 december 2010 om 22:09

Vertonghen moet zijn mond houden om welke reden?
Hij is een middelmatige verdediger, die blij mag zijn om bij Ajax te spelen? Tuurlijk met belangstelling van Arsenal, Inter en M United. Hij is een van de beste verdedigers op de nederlandse velden met een fantastische trap. Anders ga je even wat meer wedstrijden van Vertonghen kijken.

Hij heeft alle klassiekers gespeeld van de afgelopen 5 jaar behalve vorig jaar. Toen had Feyenoord wel de middelen? Wake up, dit is Feyenoord.

Ajax zonder Suarez en Hamdaoui. Dus heeft Ajax een gelegenheids aanval.
Als Feyenoord het aandurft om met 11 man voor de eigen 16m te gaan hangen pakt het een punt .

Ajax - Feyenoord is beland op het niveau NEC - Vitesse of Twente - Heracles.
Thuisclub zwaar favoriet dus.

iedereen zegt dat ajax feyenoord al jaren geen klassieker meer is, omdat feyenoord de laatste tijd ''zwak'' presteert. Maar ajax is in de laatste 7 jaar ook geen kampioen geworden toch?

Vertonghen is zelf geen topper!!!

Ik vind het jmmr genoeg ook niet meer zo heel spannend.(als Feyenoord fan)
Maar ik vind wel dat ie niet zo arrogant moet doen.
Hij is een belg,speelt in de Eredivisie,dan moet ie respect hebben voor de klassieker!!
Dat soort uitspraken moet je iig binnen de deuren houden!!

Die gast is echt geschoffeld zeg:
''de verdediger van de Amsterdammers snapt de commotie rondom de beladen confrontatie maar al te goed, maar vindt wel dat dit gebaseerd is op sentimenten uit het verleden.''

Sentimenten uit het verleden? Wie stond er vorig jaar na de gewonnen bekerwedstrijd ook al weer te schreeuwen als een idioot op het podium in bij de huldiging?

Kom op jongen, laat zien dat je geheugenspanne langer is dan die van een goudvis!

Maarja, volgend jaar wordt weer hetzelfde geroepenm en vorig jaar werd dit ook wer geroepen. Iedereeen weet wel dat dit gene topper meer is.

Tja ajax hoort dit gewoon te winnen.

off: is dat plaatje niet van dat ajax won van dynamo kiev?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren