Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ook vleugelverdediger Van Rhijn traint mee bij Ajax

Laatste update:

Frank de Boer blijft maar jongelingen bij het eerste elftal van Ajax halen. De opvolger van Martin Jol liet Lorenzo Ebecilio afgelopen weekend al debuteren tegen Vitesse en donderdag was er opnieuw een nieuw gezicht te zien op het trainingsveld. Jody Lukoki trainde voor het eerst mee met het Amsterdamse vlaggenschip, meldt Ajax op haar digitale thuis.

“Het is heel leuk’’, sprak de rechtsbuiten, afkomstig uit de A1 van Ajax, na de training. “Het niveau is natuurlijk hoger dan bij de A1 en de jongens in de selectie zijn groter en sterker.’’ Demy de Zeeuw en Christian Eriksen hebben tijdens de training de meeste indruk op hem achtergelaten: “Demy en Chris zijn écht heel goed’’, aldus Lukoki.

Aankomende zondag speelt Ajax in eigen huis de Klassieker tegen Feyenoord, waardoor Lukoki mag dromen. Of hij vrijdag weer meetraint weet hij echter nog niet: “Maar dit is al een kans voor mij. Ik moet mijn ding blijven doen: focussen en goede acties maken. Eigenlijk wat ik altijd doe.’’ Lukoki is na Ebecilio de tweede buitenspeler die een kans krijgt van De Boer.

Update 15:14 uur - Ook vleugelverdediger Van Rhijn traint mee bij Ajax
Niet alleen Jody Lukoki krijgt de kans om zich te laten zien bij het eerste elftal; ook Ricardo van Rhijn deed donderdag mee op de training, zo meldt AjaxLife. De negentienjarige rechtsback speelt dit seizoen zijn wedstrijden bij Jong Ajax en wordt door Frank de Boer bij het eerste elftal betrokken. Van Rhijn speelt niet alleen op dezelfde positie als Gregory van der Wiel; qua uiterlijk heeft hij ook veel van hem weg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk en goed om te lezen dat dit soort jongens een kans krijgen.zonde dat dit de afgolpen jaren geblokkeerd is. Ben wel erg benieuwd naar de wedstrijd van zondag.....

16 december 2010 om 14:52

Absoluut mooi om te lezen, dit bevestigd gewoon twee dingen:'

Eén:
Martin Jol heeft het gewoon belachelijk gedaan en heeft alleen maar oog voor de senioren gehad. Altijd maar klagen dat zijn huidige spelers het niveau niet hadden, en dat hij het spelersmateriaal niet had. En dan maar belachelijk aankopen doen als Taino, terwijl er wel degelijk spelers in de jeugd rondliepen. Hij maakte van Ajax een lachertje en hij praatte alles krom en scheef hij maakte Ajax kapot.

Twee:
F. de Boer moet behouden worden, hij heeft wel oog voor de jeugd, net zoals van Gaal. Hij gaat liever voor een jeugdspeler dan een of andere Taino. Hij klaagt niet over het materiaal, hij kijkt gewoon verder dan martin Jol.

Ajax gaat de goede kant zo weer op, ik weet zeker dat ze daar over een paar jaar weer trots kunnen zijn.

16 december 2010 om 15:08

Precies. De Boer hanteert het mooie principe: ik wil 4-3-3 spelen. Mijn rechtsbuitens zijn Suarez en Sulejmani. Suarez is een tijdje afwezig, dan laat ik geen huidige selectiespeler op een voor hem afwijkende positie spelen, maar ik haal gewoon een rechtsbuiten uit het 2e. En als ze die daar niet hebben, dan uit de A1. Geweldig is dit en natuurlijk slim ingespeeld op de lange schorsing van Suarez.

Ik ben benieuwd hoe De Boer zondag gaat spelen, vooral voorin. Ik verwacht:
Sulejmani - De Jong - El Hamdaoui of
Sulejmani - El Hamdoui - Ebecillio of
Sulejmani - De Jong - Ebecillio

16 december 2010 om 15:42

In die laatste zin ligt denk ik de kern van het probleem Jol. Frank de Boer kijkt naar de toekomst van Ajax, Jol wilde gelijk presteren. Hij maakte echter de fout te denken dat al zijn nutteloze 'versterkingen' meer zouden toevoegen dan sommige A1 spelertjes.

16 december 2010 om 15:47

De Boer wil een balvaste spits dus ik denk dat El Hamdoui daar niet zal spelen. Hij zei dat El Hamdoui zich op de linksbuiten positie moest concentreren.

16 december 2010 om 16:12

@viss, met alle respect, maar die jongens mogen alleen maar meetrainen.

Het is dus nog maar de vraag of ze uberhaupt speelminuten krijgen in Ajax 1 en zo ja, of ze dan het vereiste nivo blijken te hebben.

Ik hoor ons al als Frank de Boer zesde wordt met een elftal vol A-junioren; 'ja, je moet ook, zoals Martin Jol, kiezen voor een mix van jeugd en routine, niet alleen maar jeugd.'

ik vind het ook leuk dat die jongen een kans krijgt, maar om op basis hiervan nu Martin Jol nog eens een trap na te geven en de Boer op te hemelen vind ik waanzin.

16 december 2010 om 16:16

Ik vind Sulejmani toch een betere linksbuiten dan El Hamdoui. Dit omdat hij meer de flanken opzoekt, de actie aangaat en een voorzet geeft. Daarnaast is hij ook nog eens snel.

El Hamdoui gaat daarentegen vaker zelf, gaat binnendoor als dat mogelijk is en heeft minder snelheid. Denk dat de Boer gewoon voor de Jong in de spits moet gaan en dan Sulejmani en Ebecillio op de flanken laten spelen.

16 december 2010 om 16:45

@ Cyprioot

Ik dacht dat jij als ajacied afgelopen weekend wel de wedstrijd zou hebben gezien, blijkbaar niet dus. Nou er speelde een speler mee genaamd Ebicilio, en die deed het meer dan aardig. En als ik alle Ajax supporters mag geloven zijn deze jongens ook meer dan aardig, de Boer kijkt gewoon verder dan Jol.

Ik dacht dat jij als Ajacied daar wel blij mee moet zijn, nu hoor je tenminste verhalen dat er weer jeugd op komst is, ten minste iemand die ze de kans wil geven. Wat onder Jol zelden of niet gebeurde.

Of jij moet natuurlijk een voorstander zijn van het beleid van Jol met aankopen zoals Taino en Mido, en de jeugd laten wegrotten. Maarja daarmee verweek je de glorie van Ajax en maak je de club een lachertje. Ik weet niet of je oogkleppen voor hebt maar de hele wereld lacht Ajax met deze aankopen uit.

16 december 2010 om 17:05

@ Ajax_joden

Ik denk geen van jou opties. Als je goed hebt gekeken naar de wedstrijden tegen Vitessen en Milan én de opmerking van de Boer over El Ham hebt gehoord 'mounir kan als spits spelen of in een vrije lol vanaf links. Als spits is hij nu nog te beweeglijk voor Ajax.' dan kon je tot de conclusie komen dat Sulejmani op rechts staat en El ham of wissel of vanaf links. Siem is voorlopig dus een zekerheidje

16 december 2010 om 17:19

Wat ben jij voor een $%#$&, de grootste prestatie van Ajax in de afgelopen jaren is geleverd met de jong in de spits.
Ac Milan(nr 1 in de Serie A) - Ajax(ja in San Siro) 0-2...

On;

Goed dat de Boer durft te gokken, als het misgaat helaas dan zijn de talenten in ieder geval getest en te licht bevonden ipv te licht bevonden zonder test!

16 december 2010 om 17:22

volgens mij moet wat meer ajax gaan kijken want de afgelopen 2 wedstrijden stond siem in de spits.
en de boer heeft gezegd dat dat waarschijnlijk zo blijft, met de aanvoer vanaf de flanken door mickey en mounir of ebicilio.

misschien ga jij het spelletje wel nooit begrijpen

16 december 2010 om 17:53

Beter als een El Hamdoui en Suarez. Die kunnen niet samen in een team spelen en ook al zijn ze duur. Wil je ze laten spelen omdat ze veel geld kosten of wil je het beste team laten spelen?

De Boer durft te gok te nemen met de Jong in de spits en misschien kan dit verder ook goed uitpakken verder. Hij kan wel meer betekenen want hij legt toch meer de bal af en heeft een goed spelinzicht.
Suarez kan altijd nog op rechts. En ja sorry, ook al koste hij veel geld, ik vind el Hamdoui nou niet echt een speler voor Ajax.

Zo te horen begrijp je het spelletje zelf niet helemaal leverworst.
Maar ieder mag toch zijn eigen mening hebben erover. De praktijk zal de waarheid uitbrengen. Ik ben benieuwd.

16 december 2010 om 17:56

1. Suarez is er voorlopig nog niet..
2. Sulejmani kostte 16 miljoen en el hamdauoi 4/5
3. Het gaat er niet om welke waarde hoger ligt.. het gaat erom wie er beter is op het moment!
4. Begin jij maar vast zondag met ajax kijken, knuppel...

On:

Ben blij dat er weer voor jeugd wordt gezorgd, zij moeten het uiteindelijk weer gaan maken voor Ajax!

16 december 2010 om 19:22

Suarez is zijn eerste spits,maar die is er tot Februari niet bij.

16 december 2010 om 16:42

Natuurlijk is het goed om te lezen en ik juich het ook zeker toe.
Ik hoop alleen wel dat de Boer weet wat die doet en dat hij hier niet in overdrijft. Tuurlijk is het inbrengen van de jeugd een goede zaak, maar ze moeten niet gelijk voor de leeuwen gegooid worden.

Top top F.de Boer. Zei het een paar dagen terug al dat hij deze speler echt bij de selectie moest halen. Heb hem meerdere malen in de jeugd aan het werk gezien en wat een heerlijke speler is dit. Mooi dat F.de Boer hem nu alvast laat ruiken aan het eerste.

16 december 2010 om 16:13

@ajacied777, dat vroeg ik me namelijk af, is die van Rhijn inderdaad een goede speler ? Is hij snel ? Hoe is hij opbouwend ? En fysiek ?

16 december 2010 om 19:04

Mijn post was vooral gericht op Lukoki... dat vind ik echt een geweldige speler met veel potentie.

Om antwoord te geven op je vraag;
Van Rhijn is een hele goede mandekker. Snap dan ook niet waarom hier staat rechtsback want ik heb hem toch vooral centraal in de verdediging zien spelen. Positioneel heel goed, snel en wendbaar. Erg veel rust en opbouwend ook een redelijke pass. Moet eerlijk bekennen dat ik hem niet heel vaak heb zien spelen (keer of 5). Maar maakte op mij toen een hele goede en betrouwbare indruk. Verdediger die niet snel te kloppen was.

Hahah Jol met ze 10 miljoen word steeds ongeloofwaardiger hierdoor!! er zijn dus wel degelijk buitenspelers met kwaliteit binnen ajax

nee zonder gekheid dit is een erg belangrijke ontwikkeling natuurlijk. Dit soort jongens kunnen veel leren van trainen met het 1e en natuurlijk zonder problemen in een aantal (thuis))wedstrijden een keer meedoen tegen de graafschap en excelsior bijvoorbeeld ..

Dit word ook sowieso eerder geaccepteerd door het publiek aangezien die jongen pas 18 is, het eigen jeugd is en het zoals ik het lees een jongen is waar je voor naar het stadion komt!

Begin de laatste weken steeds blijer te worden door de berichten van ons aller ajax

16 december 2010 om 14:46

Nou je lacht erom maar eigenlijk is het wel zo. Door bij de jeugd te gaan kijken kun je een hoop oplossen, maar het is natuurlijk makkelijker om maar te roepen dat je miljoenen nodig hebt, belachelijk eigenlijk. Ben blij dat Jol weg is, want de filosofie van Ajax zou altijd moeten zijn dat jeugdspelers aan het grote werk mogen ruiken. Dat deed Jol heel even in het begin en daarna hield het om onverklaarbare redenen op en toen het heel slecht met Ajax ging liet hij dus wel spelers debuteren en dat was volkomen verkeerd want dat moet je zulke jonge jongens niet aandoen. Maar dit is slim, laat ze lekker meetrainen, zo kunnen ze wennen aan het niveau en door ze dan rustig te brengen aan het einde van wedstrijden of bijvoorbeeld thuis tegen Willem II. Het beleid van Frank de Boer is echt een verademing, al is dat eigenlijk ook waanzinnig als je bedenkt dat dit al jaren het beleid van Ajax was en dat zoiets dan genegeerd wordt door passanten. Te gek voor woorden.

16 december 2010 om 14:53

Lars, als ontwikkeling is dit natuurlijk heel goed. Laat die jongens maar wennen aan het hogere niveau in plaats van tweederangs profs met een eersterangs salaris naar je club te halen.

Maar laat die gasten eerst maar eens goede dingen doen op het veld, je juicht nu wel erg vroeg. Iedereen kan spelers naar het eerste halen, maar daarmee zijn ze niet automatisch een verbetering voor je eerste elftal.

16 december 2010 om 15:23

Ik juich niet omdat we nu opeens 2 toptalenten mee laten doen ofzo. tuurlijk ik zie die lukoki en ebecillio ook niet elke week spelen.. maar ik juich wel deze manier van werken van FDB (tot nu toe) toe. hij geeft ze de kans en laat nu al 4 spelers in 1.5 week aan het 1e ruiken en dan zullen heus geen spelers zijn die er meteen staan maar dat zijn er ook niet veel. maar in ieder geval zoals FDB nu werkt binnen ajax dat juich ik zeker toe en daar wordt ik blij van!

16 december 2010 om 15:47

Ik word er ook blij van! Na anderhalf jaar jol en de nodige voorgangers had ik echt de indruk gekregen dat Ajax wel degelijk een om het zo even te noemen ''zwakke'' lichting in de jeugd had, met maar een paar spelers die ''goed'' genoeg waren voor het eerste. Bovendien vond ik dat spelers die op het randje staan zoals Blind Jr. te lang aan de kant gehouden worden waardoor ze uiteindelijk willen of mogen vertrekken (zie bijvoorbeeld Goossens die doet het bij N.e.c. ook niet slecht). Als laatste stuiptrekkingen heeft Jol natuurlijk ook al een paar nieuwe spelers bij het eerste betrokken en Frank de boer lijkt deze lijn een stuk consequenter door te zetten. Dus wat mij betreft is de eerste stap in de juiste richting weer gezet en ik ben benieuwd wat dat ons dit seizoen nog gaat brengen.

Oh dit is toch oud nieuws? Ik dacht nog 1 na Lukoki. Klinkt Fins Lukoki. Iemand?

Niettemin leuk natuurlijk dat de Boer de aanvallers weer eens kansen gunt. Volgens mij betekent dit wel exit Zeegelaar.

16 december 2010 om 14:39

komt uit Congo, is als baby al met zijn ouders naar NL gekomen

16 december 2010 om 14:41

Het is een Nederlander met Congolese roots. Speelt ook in Oranje onder de 19 als ik het me goed herinner.

En niet te vergeten, Ricardo van Rhijn ook! Opvolger voor van der Wiel

F. de Boer is goed bezig. IK ben zeker geen ajax supporter maar F. de boer is de juiste coach voor ajax.

Off: hoop wel dat f. de boer bij het nederlands elftal blijft.

Kijk hier heeft Ajax wat aan. Hoewel ze nog lang niet het niveau aankunnen wel al van het niveau laten proeven. Met F. de Boer hebben ze toch een trainer die ook aan de toekomst van Ajax denkt. Dat vind ik juist het mooie van Ajax: De jeugdopleiding

we zijn straks weer de jongste van de hele club. frank zal wel denken wat van gaal kan dat kan ik ook met die jonge jongens

Lukoki groot talent, De Boer kent deze spelers natuurlijk uit de jeugd. Goed om te zien dat hij ze kansen geeft. Ben benieuwd wanneer we Klaasen en Bouiy gaan zien in het eerste elftal!!

Blijkbaar zijn er genoeg buitenspelers bij Ajax, alleen kregen die de laatste jaren geen kans en werd er teveel druk op hun uitgeoefend. Maar als je ze gewoon een kans geeft (zoals de Frank doet), gaan ze zich alleen maar beter voelen en beter worden. Frank is goed bezig en daarbuiten ziet het er ook rooskleurig uit voor Ajax.

Ik heb al wat leuke talenten gezien sinds Jol weg is, 3 of 4 jonge jongens. Dat gaat de goede kant op.

Leuk allemaal dit, maar we moeten niet vergeten dat er ook spelers zijn die kunnen voetballen en die niet uit de jeugd komen. Als we zo gaan beginnen kun je net zo goed met de a1 + de zeeuw en stekelenburg aan komen zetten. Je kunt het ook overdrijven op een gegeven moment. Je gaat mij niet vertellen dat lukoki, ebicilio, ozbilliz en wss nog meer na een tijdje ons naar die zo begeerde landstitel gaan leiden. Het is niet meer 1995 en we moeten ook een beetje realistisch blijven Frank. Ik ben ook een voorstander van jeugdspelers, maar niet van een jeugdelftal.

16 december 2010 om 14:44

Ze krijgen nu al een kans om eens flink te ruiken aan het 1e elftal. Het wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk alle 3 in de basis beginnen dat wordt ook nergens verteld. Alleen door ze langzaam te brengen maak je die speler ook alleen maar beter, en wanneer het echt nodig is zullen ze er dan staan. Dat scheelt ons ook weer een domme zak met geld als we de kwaliteit zelf in de voorgaande jaren al hebben gekweekt.

16 december 2010 om 16:31

Inderdaad. Er staat zelfs nergens dat ze bij de wedstrijd selectie zijn gehaald. Ze mogen meetrainen en op die manier proeven aan het niveau.

Je moet er niet meteen vanuit gaan dat ze mee mogen spelen in een officiële wedstrijd.

16 december 2010 om 19:34

ok dat is waar, jullie hebben wel gelijk daarin dat ze niet meteen spelen, maar je kunt op een gegeven moment niet 20 jeugdspelers hebben binnen een korte tijd en niemand staat daarvan in de basis, dat kan gewoon niet.

16 december 2010 om 20:26

Ben ik ook helemaal met je eens hoor, met 20 jeugdspelers worden we ook geen kampioen maar dat zal ook zeker niet de visie van Frank zijn. Maar het is wel goed om veel jeugdspelers achter de hand te hebben die moeiteloos een positie kunnen invullen in tijden van nood. Hierdoor bespaar je geld dat je anders opmaakt aan eventuele transfers om gaten op te vullen.

Wanneer je dit dus wil zou je wel de talenten aan het echte werk moeten laten ruiken, en dat is juist perfect door ze mee te laten trainen en in oefenwedstrijden of relatief makkelijke wedstrijden mee te laten spelen. Het is toch prachtig als straks 4 spelers door omstandigheden niet kunnen spelen dan dat we gerust kunnen zeggen dat er 4 hele goede jonge spelers zijn die perfect die positie in kunnen vullen ipv te zeggen, verdorie nu moeten we weer miljoenen uitgeven om dit gat te vullen. Lijkt me een prachtig toekomstbeeld.

16 december 2010 om 14:46

Precies, eindelijk iemand die het snapt. ik ben ook voor ajax maar je kunt mij niet wijsmaken dat deze jongens ons kampioen gaan maken!

genieten dit, weer een talent uit de jeugd halen. ebecillo deed het geweldig de eerste 70 minuten tegen vitesse, hopelijk staat hij er weer in tegen feyenoord.
geen dure spelers meer aantrekken in de winterstop maar doorbouwen op de talenten en hopen dat ajax weer een klein beetje word zoals het was in 1994 tot 1997

Wat is er eigelijk met Zeegelaar gebeurt? Dit was een lange tijd een groot talent. Ik vind het mooi om te zien hoe de Boer deze jonge jongens de kans geeft, al zou ik toch even afwachten met het voor de leeuwen gooien van deze jongens. Ik denk dat deze opstelling met de punt naar achter een erg sterke is, als iedereen beschikbaar is natuurlijk.

*boele moet Boere zijn. Een erg sterke spits die in mijn ogen ook de enige beschikbare spits voor Ajax is op het moment. Liever zou ik Castillion zien maar hij is jammer genoeg geblesseerd.

Stekelenburg
v.d. Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Emanuelson
De Zeeuw
Enoh
Eriksen
Suarez
Boele
El Hamdaoui
16 december 2010 om 14:45

Waarom geen Sulejmani dan? ik denk dat die op de vleugel meer in het ajax spelt past van een El Hamdoui eerlijk gezegd. Plus het feit dat Mickey eindelijk weer begint te voetballen en bij vlagen geniaal bezig is.

16 december 2010 om 14:48

Omdat ik El Hamdaoui gewoonweg een betere voetballer vind, en heeft bovendien een Nederlands paspoort. Ik vind dat er bij Ajax (en iedere nederlandse voetbalclub) minimaal zes spelers met een Nederlands paspoort in moeten staan.

16 december 2010 om 15:03

De tweede helft tegen Vitesse was Sulejmani niet vooruit te branden. Dan liever iemand die wat meer power toont.

16 december 2010 om 16:55

Maar wie was dat de tweede helft wel? Iedereen moest eraan wennen dat er nu full pressie werd gespeeld natuurlijk zit je er dan redelijk doorheen. Maar ik ben van mening dat de man van 16 miljoen die in een redelijke vorm zit ook de kans moet krijgen, want er zit zeker een stijgende lijn in zijn spel. Bij mounir wordt het elke week mindere en hij leidt gewoon teveel balverlies en heeft juist weinig power.

16 december 2010 om 17:27

dat van een nederlands paspoort slaat natuurlijk nergens op. dan moet je ook echt nederlander zijn en voor het nederlands elftal uitkomen. niet alleen een paspoortje hebben en lekker voor marokko spelen.

ik ben ook een voorstander om mickey er in te zetten., hij komt eindelijk weer wat iin zn oude spel, dat zie je gewoon, en mounir gaat de laatste wedstrijden zovaak alleen en verliest zovaak de bal.. nee, ik wil sulejmani zien vlammen!

16 december 2010 om 14:46

Castillion heeft inmiddels zn eerste minuten alweer gemaakt en traint weer volledig mee, het duurt nog wel een tijdje voor hij echt 100% wedstrijd fit is.

16 december 2010 om 15:09

Zeegelaar speelde laatst nog mee maar wat ik zag heeft hij niet veel meer dan wat fysieke kracht en een mooie pass. Wel een prachtige pass moet ik zeggen. Ik denk eigenlijk niet dat hij het gaat redden.

16 december 2010 om 16:19

Ikt vind El Hamdoui niet echt binnen het systeem wat de Boer wilt spelen passen. Ik zou Sulejmani op links zetten en de Jong in de spits. Hij moet nog iets balvaster worden, maar het is een goede speler. En dan een jong talent of Suarez op rechts mocht hij blijven.

16 december 2010 om 19:26

Zeegelaar heeft toch tegen Milaan mee gespeelt.

Wie kent de talenten beter dan Frankie zelf. Ik zie dat liever dan een uitgerangeerde 36-jarige speler op de bank.

Klaasen in de spits, die jongen kan alleen maar beter worden, zelfde verhaal als Castaignos.

16 december 2010 om 14:49

Dat is een nummer 10 toch?

16 december 2010 om 14:51

Klopt. De nummer 9 is Boere.

Dit is een uitermate goede ontwikkeling voor zowel de jeugd als de club, op de lange termijn.
Echter, als ik dan toch ergens kritisch over mag zijn, vraag ik me af of dit juist niet het jaar is dat Ajax haar kans op het kampioenschap moet pakken. Natuurlijk, als dat met jeugdige spelers kan hou ik als eerste mijn kaken op elkaar, echter staat jeugdigheid ook voor wisselvalligheid en denk ik desondanks dat de vorm en kwaliteit van de concurrentie Ajax goede kansen cadeau gaan geven op de titel. Alhoewel hier bij mij ook enigszins het opportunisme regeert.
Maar goed, dit is ook de enige kanttekening die ik kan verzinnen. Goede ontwikkeling, perspectief en visie. Yes you can.

Weer een groot talent die bij de selectie komt. Frank de Boer heeft een duidelijke visie, Martin Jol achtte alle talenten nog niet goed genoeg en dus vroeg ie maar om 10 miljoen. Alsof Ajax even 10 miljoen kan neertellen voor Martin de Hebberige. Nu blijkt maar weer dat Ajax talent zat heeft, het is alleen een kwestie van kijken wie er dicht tegen aan zit, en diegene er vervolgens bij halen! Ik ben benieuwd naar Lukoki, hoop dat hij mag debuteren zondag.

16 december 2010 om 16:41

Ik snap best wel dat iedereen blij is door dit niuws, maar dit hoeft nog niet te betekenen dat ze ook daad werkelijk tegen het eerste aan zitten. Dit betekent voor mij alleen dat er ook is goed gekeken word na de jeugd bij ajax. Ik denk ook dat ze nu getest worden en vegeleken met de spelers van het 1e. Zo krijgt de Boer wel fatsoenlijk inzage in zijn selectie, en wat er bij moet komen.
Het is gewoon klasse van Fdboer dat hij wel eerst kijkt na de jeugd, kijkt wat op korte termijn door kan groeien na het eerste, en waar ze eventueel nog versterkt moeten worden. Er begint dan toch eindelijk weer structuur te komen bij Ajax, waar ze jarenlang om bekend stonden. Zo veel mogelijk eigen jeugd laten door stromen, en alleen vesterkingen halen wie er ook gelijk staan, en Ajax beter maken. Ik schat ook in dat hij het komende half jaar gaat bouwen aan een ouderwets Ajax, wat misschien dit jaar en anders volgend jaar weer feest viert om het kampioenschap.

16 december 2010 om 17:41

@ fct1978

Ik ben het met je eens op alle fronten behalve dat ene punt. Spelers die mee mogen trainen bij Ajax 1 zitten wel degelijk tegen het 1e van Ajax aan. Anders laat je die jongens toch ook niet mee trainen ? Je laat zulke jongens niet voor de sier mee trainen. Het is een hele ervaring als je al mag mee trainen, laat staan debuteren. Ik hoop dat de Boer Ajax weer op de kaart kan zetten, en goed ook

16 december 2010 om 18:47

thuntelaar

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat niet elke jeugdspeler op korte termijn geschikt is voor de A selectie, laat staan dat ze zo snel al een basisplaats kunnen bemachtigen. Met het mee trainen van deze jongens heb je denk ik veel beter vergelijkingsmateriaal, dan als je ze alleen ziet met zijn leeftijds genoten. Dit zullen de jongens zijn waar ze toekomst van verwachten, en wie van hun lichting het moeten gaan laten zien bij Ajax1. Door mee te trainen kunnen ze laten zien hoe ver ze zijn in hun ontwikkeling, Maar dat wil echt nog niet zeggen dat ze er al zijn. Het zou ook zo maar kunnen da t ze worden afgetest en dat er toch wel wat bij gekocht moet worden. Het is alleen goed dat er nu eerst rond gekeken word in de eigen gelederen voordat de knip getrokken word.
Als je nu even de reacties ziet wat hier nou al weer geplaatst word, dan zie ik zo al meer dan 10 namen voorbij komen. Het zullen echt wel jongens zijn wie kunnen voetballen, maar of ze allemaal geschikt zijn is denk ik toch maar de vraag. Ik zie toch veel post waar men spreekt van top talent, maar als het echt toptalent was, had Jol ze ook wel gebruikt. dus ik schat niet in dat hier echt een wereldspeler tussen zit. (op Erikson, Alderweireld na ) dat neemt niet weg dat ze voor Ajax niet goed genoeg kunnen zijn.

Ik hoop niet dat Fdboer het heel erg goed gaat doen, maar je ziet mijn Avater ook wel. Al is het natuurlijk mooi als jonge gasten kunnen door groeien na een hoger niveau. En als ik ze dan mooi voetbal zie spelen, dan kan ik daar als neutrale voetballiefhebber ook wel van genieten, al is het Ajax

Al zou het alleen maar zijn omdat de jongere spelers nu tenminste het gevoel krijgen in Ajax 1 te kunnen belanden.

Oh ik vind dit zo fantastisch al dat jonge spul bij het 1e. Laatste paar maanden leek het wel of ik uit pure tijddoding naar wedstrijden van Ajax zat te kijken. Aan dank van Jol blijkt nu dus. Ik zit me gewoon te verheugen op de volgende wedstrijd van Ajax, echt te verheugen. Dat is toch wel een tijd geleden. Interesseert me niet eens of ze dit jaar kampioen worden of niet, daar denk ik nog niet eens aan. Ik wil gewoon weer mooi Ajax-voetbal zijn met eigen talent in de aanval en dat gaat volgens mij eindelijk weer gebeuren.

Zeer gevaarlijke buitenspeler. Pijlsnel en technisch goed onderlegd. Heb hem een aantal keer zien spelen en maakte een goede indruk. In mijn ogen heeft deze jongen meer potentie dan Jozefzoon. Jozefzoon mist explosiviteit en mag blij zijn als hij bij een eredivisieclub terechtkomt.

Met van Rhijn en Bouy hebben we ook nog twee toptalenten die snel hun kans gaan krijgen.

Na zijn uitspraken verwacht ik wel wat van deze jongen, mooi dat de Boer veel jeugdspelers bij de selectie haalt denk dat elke jeugdspeler hierdoor een zetje in de rug krijgt en dat Ajax 1 hun streven word.

Hoe zit het met die Rodney Sneijder? Daar praat niemand over, kan die er wat van?

16 december 2010 om 14:55

Die was toen geloof ik samen met Ebicilio bij de selectie gekomen. Wat ik van veel mensen hoor is dat ie wel op zijn broer lijkt alleen stijf 1benig is (welk been weet ik niet :P)

16 december 2010 om 15:00

rodney is linksbenig!

16 december 2010 om 15:04

Is inderdaad stijf linksbenig en niet zo'n groot talent als zijn broer. Is een beetje het type jeugdspeler die de opleiding van de laatste jaren typeerd (blind, Van der Heijden, Donald...). Veel potentie maar toch essentiele eigenschappen missen om als voetballer om te slagen bij Ajax.

16 december 2010 om 15:57

Van der Heijden heb ik nog niet afgeschreven eerlijk gezegd. Ik zie toch wel wat in hem. Ik hoop voor hem dat hij volgend jaar een kans krijgt om zich te bewijzen in Ajax 1 en dat hij gewoon een jaar erbij blijft. Als dat toch niks word dan moet je concluderen dat het helaas maar jammer is.

16 december 2010 om 15:58

Ik schrijf bovenstaande spelers ook nog niet af, op Donald na. Maar topspelers zullen het nooit worden.

Als iedereen en alles zich blijft ontwikkelen staat er over enkele jaren een geweldig elftal. Met enkele aankopen, maar bovenal veel talent uit de 'eigen' jeugd zal Ajax weer een redelijk team hebben om misschien mee te doen in de Europese top!

*waarbij ik rekening houdt met een vertrek van enkele 'top'-spelers.*

Vermeer
Ligeon
Alderweireld
Sporkslede
Dijks
*Aankoop*
Bouy
Suarez
Klaassen
Sulejmani
*Aankoop*
16 december 2010 om 15:01

volgens jou wordt iedereen bijna verkocht behalve suarez? is dat in jou opinie geen topspeler of blijft ie zijn hele carriere bij ajax!

16 december 2010 om 15:05

Suarez volstaat niet in de top inderdaad. Tegen VVV een topspeler, maar tegen bijvoorbeeld een grootmacht onzichtbaar.

16 december 2010 om 15:14

Inderdaad Suarez was volledig onzichtbaar in de beide wedstrijden tegen Milan, bijv vorig jaar uit bij Psv en in de overige topwedstrijden.

Suarez is geen absolute top en het is maar de vraag of hij bij een topclub het niveau aan kan. Maar dat hij bij Ajax nooit belangrijk is geweest in wedstrijden tegen (inter)nationale grootmachten is natuurlijk onzin.

16 december 2010 om 15:23

heb je het wk niet gezien?
als je daar 3x kunt scoren + een aantal assists geeft...dan ben je voor ajax absoluut een topspeler

16 december 2010 om 15:58

flauwekul misterb. Suarez hoeft zich ook internationaal niet meer te bewijzen. Zit nu in een dip maar mag ook wel een keer. heeft tijden de kar bij Ajax getrokken.

16 december 2010 om 16:10

haha onzichtbaar tegen milan... op een briljante assist in beide wedstrijden na?

16 december 2010 om 17:58

@manodedios
Dat van marvvliet was natuurlijk sarcasme...

on:
Jeugd is natuurlijk leuk en ook zeker goed, maar je moet wel een paar leiders met routine in je team hebben/houden!

16 december 2010 om 15:19

Suarez had tegen Milan thuis nog een aissist door één van de beste verdedigers van de laatste jaren door de benen te spelen. Hij speelt als het meezit nog maximaal anderhalf jaar bij Ajax, want daarna moet hij gezien zijn contract wel verkocht worden wil Ajax nog aan hem verdienen.

Sporkslede speelt bij de A's voornamelijk als middenvelder, omdat een ander groot talent Denswil ook linker centrale verdediger is. Dijks is een talent, maar zit vaak op de bank door het grote aantal talentvolle linker verdedigers (boilesen, Denswil, Koppers). Verder ben ik niet onder de indruk van Vermeer. Een goede lijnkeeper, maar heeft een slechte uittrap, coachend matig, in de lucht zwak en is bij het uitkomen erg wild. Als je dan over het elftal van over zo'n 2 jaar wilt denken, verwacht zoiets (vermeer staat bij mij in de goal, omdat ik er vanuit ga dat er geen vervanger voor Stekelenburg wordt gehaald).

Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Denswil, Boilesen; Sporkslede, De Zeeuw, Bouy; Lukoki, Castillion, Sulejmani.

Maarja, het blijft speculeren. Het is maar afwachten of de talenten het waar gaan maken, want de kans is groter dat ze dat niet gaan doen. Ook mede omdat er voor spelers als Suarez en co. toch een vervanger wordt gehaald.

Over Lukoki: Ik ken hem niet echt en ook maar weinig over hem gehoord tot aan 2 weken terug. Maar wat ik over hem gehoord heb is positief. Snelle buitenspeler die zowel de bal in de voeten als in de ruimte voor hem kan worden aangespeeld, technisch sterk met een goede voorzet.

16 december 2010 om 15:33

Davy Klaassen?

16 december 2010 om 15:37

Dat kan inderdaad ook nog ja. Aan Bouy heb je inderdaad ook meer wanneer er een 10 voor 'm staat.

16 december 2010 om 15:19

Niemand kan in de toekomst kijken, wie weet lukt het de gasten die jij noemt om door te breken maar misschien ook niet, misschien staan jongens als Bonevacia, Van der Heijden, Lukoki, Boilesen, Anita, Ozbiliz, Burnet, Kappelhof, Padt, Blind, Sneijder, Van Rhijn, Bizot, Jozefzoon, Castilion en Ebecilio, straks wel in het eerste. Zolang ze maar de kans krijgen om te bewijzen of ze het niveau aankunnen ben ik tevreden.

Padt
Van Rhijn
Kappelhof
Boilesen
Blind
Bonevacia
Sneijder
vd Heijden
Jozefzoon
Castilion
Ebecilio
17 december 2010 om 10:55

Ah mooi opstelling voor over een jaartje of 2-3.
Goeie talentvolle opstelling, alleen zit er dan geen ervaring tussen van oudere spelers met wat routine.
Aan de andere kant, als je het gaat proberen met Taino, Atouba, Ooijer en Mido, dan kun je idd beter met 11 jeugdspelers beginnen.

Makkelijk om te roepen dat het nu wel gebeurt en onder Jol niet. Ook onder Jol waren er veel eigen jeugdspelers in de selectie. Alleen Jol wilde ook wat routine hebben met het oog op de CL. Makkelijk nogmaals om op Jol af te geven. Wil de mensen wel eens horen als de resultaten tegen gaan vallen met de eigen jeugd spelers. Iets wat ik uiteraard niet hoop.

16 december 2010 om 15:12

Jol bakte er toch gewoon niets van, dat mag toch eerlijk toegegeven worden. En met die ''oude'' spelers waren de resultaten dramatisch, dus het kan alleen maar beter gaan. En ook al zou het tegenvallen met deze jonge spelers, dat is nog altijd beter dan verliezen met oude spelers die sowieso niet beter worden.

Dus ook als we een paar weken verliezen(wat ik absoluut niet verwacht), zal niemand om Ooijer, of Tainio roepen

16 december 2010 om 15:23

Waar zat je de 2e seizoenshelft? Liep jij toen ook niet in de polonaise mee? En toen Ajax zich kwalificeerde voor de CL?

16 december 2010 om 15:54

Krijgen we dit weer. Als je gewoon logisch nadenkt weet je men totaal afhankelijk was van Suarez. Als die er 35 inschiet ben je al behoorlijk ver. Ik zeg ook niet dat er vorig jaar slecht gespeeld werd en ook ik was even blij met Jol, maar na deze waardeloze start van het 2e seizoen mag Jol hier toch gewoon op afgerekend worden! Maar jij vond natuurlijk dat er een geweldig spelsysteem aanwezig was en dat er mooie driehoekjes te zien waren en alles is de schuld van de spelers zonder dat Jol er iets mee te maken heeft? Ga lekker weg, iedereen ziet dat Jol er een bende van gemaakt heeft door elke week met een ander elftal te spelen en zijn gelijk wilde halen met waardeloze aankopen door ze op te stellen

Owja, en die jeugdspelers die Jol inzette, deed hij alleen maar bij gebrek aan alternatieven, want toen het er echt op aan kwam werd gekozen voor Tainio ipv Bonevacia en Ooijer voor Alderweireld

16 december 2010 om 16:43

@drukwerk1968

Het is gewoon een succes supporter als het even minder gaat is het gelijk de trainers schuld dat ie er niets van bakt. Jol heeft het gewoon uit stekend gedaan CL gehaald en bijna kampioen geworden terwijl iedereen Ajax afgeschreven had

16 december 2010 om 16:46

Fr.7

Vertel jij mij dan maar waarom een spelersgroep die exact hetzelfde gebleven is, 3 klassen beter speelt onder De Boer dan onder Jol en met betere resultaten.

Jij weet niet eens wat een successupporter is, ik ben mijn hele leven al Ajacied en zal dat ook altijd blijven. Je mag gewoon eerlijk zijn en kritiek op een trainer geven.

16 december 2010 om 15:25

'alleen Jol wilde ook wat routine hebben'.

'wat' routiners? Hij dacht met spelers als Tainio en Ooijer eerder een goed resultaat neer te zetten als met Bonevacia en Alderweireld. Alderweireld heeft vorig jaar een uitstekend seizoen gehad en ik heb Tainio tegen VVV gezien en dat was echt dramatisch. Dan kun je nog zo veel ervaring hebben, maar daar ligt de oplossing niet. Verder gooide Jol er met de pet naar, wat ook de laatste dagen uit berichten valt te leiden die naar buiten komen. Het schijnt dat hij al meerdere malen had aangegeven ontslagen te willen worden en het Ajaxbestuur op de laatste voor het blok zette door te zeggen 'blind weg, of ik weg'. Hij maakte tactisch gezien de meest vreemde beslissingen en ik verdenk hem er ook van dat hij dat bewust heeft gedaan, omdat hij het wel had gezien bij Ajax. Meneer wou gewoon niet zelf ontslag nemen omdat hij met een dikke portomonnee wou vertrekken.

De dingen waar ik mij aan ergerde bij Jol waren natuurlijk ook de slechte resultaten, maar vooral de belachelijke tactieken en spelerskeuze. Die laatste twee dingen heb ik bij Frank de Boer nog niet gezien. Achter zijn opstelling en tactiek zit een goede gedachte en zet de beste en fitste spelers op het veld.

16 december 2010 om 18:37

Het is niet makkelijk roepen te roepen dat het onder Jol niet gebeurt en onder de Boer wel.
Jol heeft ook een aantal jongens erbij gehaald em warem er al een aantal die er net doorgebroken waren.
Maar wat Jol doet is nieuwe, ''oude'', speler kopen. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Mido en Ooijer. En deze gaan bij hem boven eigen talent. Alderweireld wordt er onbegrijpelijk uit gehaald en Mido staat de doorontwikkeling van bijvoorbeeld de Jong in de weg. Toch een veel betere speler lijkt mij.

Daarnaast durft de Boer het nu wel om ze erin te zetten. Ok, het geeft geen garanties, maar het zegt wel wat. En daarnaast vind ik ook dat er niet teveel A jeugd erbij gehaald moet worden. Maar een aantal erbij kan zeker geen kwaad.
De routine moet blijven, maar die is er ook. Alleen zie ik geen potentie voor spelers als El Hamdoui, Ooijer en Mido bij Ajax, terwijl Jol ze er wel allemaal bij haalde.

16 december 2010 om 19:35

Och wat een klets Drukwerk1968, Jol wilde de ervaring voor in de Cl?! Hou toch op man. Die ervaring speelde ook wekelijks in de competitie en zelfs tegen Veendam betraden jongens van de oudere garde het veld. Dus doe niet alsof het alleen in de CL was. En doe niet alsof de talenten ook bij Jol werden gebruikt want dat was absoluut niet zo. De wedstrijden waarin dat wel zo was zijn op 1 hand te tellen en toen het dramatisch liep ging hij ze opeens wel inpassen. Waar zit daar de logica? Ik zie het niet, jij wel? De resultaten waren onder Jol dramatisch, het spel was abominabel en onherkenbaar en de wekelijkse wisselingen waren een doorn in het oog van bijna elke Ajax-fan. Dat je dan een beetje populair denkt te moeten doen door weer terug te komen op de geweldige 2e seizoenshelft van afgelopen jaar begrijp ik niet? Die was goed ja, maar toen schoot Suárez er elke week 3 in, dus dan win je inderdaad wel en dat verbloemt de realiteit nog enigszins. Jol is een regelrechte koekenbakker gebleken dit jaar en het is niet meer dan terecht dat hij daarop wordt afgerekend. Ik word een beetje misselijk van dat geblaat over die 2e seizoenshelft van vorig jaar waarop hij dus volgens jou op had mogen parasiteren?! Aan resultaten(als je 2e worden überhaupt een resultaat durft te noemen) in het verleden hebben we helemaal niks. Als ik Ajax tegen Nec zag ploeteren kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ik Ajax sinds jaren niet meer zo slecht heb zien voetballen. En dat jij, als Ajax-fan, dat niet inziet is echt schrijnend. Volg je de wedstrijden en het spel van je eigen club wel? Aan je praat over Jol te zien blijkbaar niet.

Deze jongen was afgelopen zaterdag tegen Utrecht A1 1 van de uitblinkers aan Ajax zijde, hij is echt heel erg goed.

16 december 2010 om 15:29

Lukoki speelde niet tegen Utrecht.

Vind wat frank doet wel goed. Gewoon laten beginnen met meetrainen en laten beginnen met invalbeurten en de jongens rustig brengen. Ik ga uiteraard niet zeggen dat jol fout is, ik snap best dat jol voor de ervaring ging. met alleen jeugd in de CL waren we nooit 3e geworden. Ik ben jol daar ook heel dankbaar voor. Maar ben toch blij dat de Boer nou als hoofdcoach is gekozen en hoop dat dat blijft. Minder aankopen en doorverkopen verminderd natuurlijk de miljoenenschulden.

Maar de Boer moet er ook niet ineens teveel jeugd in gaan zetten want dan win je de wedstrijden ook niet. Vind het uiteraard mooi dat er wat nederlandse vleugels spelers aan zitten te komen.
Ik kijk weer met een lach naar de toekomst van ajax. Maar ben jol zeer dankbaar voor wat hij gedaan heeft!

16 december 2010 om 15:41

Ik ben jol ook dankbaar voor het behalen van de Cl en dat prachtige seizoen,maar ten opzichte van de jeugd heeft hij nooit iets gedaan. Ik snap best dat je als trainer routine op het veld wil, maar hij liet ook veels te weinig talenten meetrainen. De Boer laat elke week nu al een paar talenten meetrainen, ik snap ook niet waarom Jol dat bijna nooit deed. Is alleen maar beter voor de ontwikkeling en het is toch een training dus dan kan zon jeugdspeler lekker laten zien wat hij kan en ook fouten maken.

jol heeft goede dingen gepresteerd maar hij had wel wat meer met de jeugd moeten doen, al was het alleen maar een paar spelers elke week mee laten trainen.

16 december 2010 om 16:20

Ik vind dat jol gewoon teveel vrijheid kreeg van het bestuur. Jol is gewoon geen trainer die past bij ajax. Bij de meeste clubs heeft hij niet echt met jeugd gewerkt. Terwijl ajax toch wel een beetje bekend staat op een goede jeugdvoetballers door kunnen breken. En aangezien jol eigelijk altijd met het materiaal deed of bijkopen viel het natuurlijk wel te verwachten dat dat hier niet anders zou gaan.

Verder kan meetrainen in dr daat geen kwaad. Maar de ene trainer is goed met jeugd de anderen niet. En de boer kent de jeugd van ajax ook wel beter tuurlijk. dus die weet het allemaal wel een beetje hoe ze al in elkaar steken enzo das alleen maar een voordeel

16 december 2010 om 16:27

Klopt maar dat is dan de fout van het bestuur( al was ik ook hartstikke blij met de komst van Jol) die hadden een trainer moeten zoeken die bij ajax past. Een trainer die veel met jeugd kan werken, want de jeugd is toch uiteindelijk de toekomst van Ajax

Ik hoop dat SUK er nog een keertje komt. Een speler die als een echte nr 9 kan spelen.
Door de komst van Mido, valt die een beetje buiten de boot. Erg jammer.

16 december 2010 om 15:27

Suk laat in het tweede niks zien. Waarom hij dan wel zou slagen in het eerste is mij een raadsel. Tuurlijk het is grappig om die Koreaan te zien in een Ajax shirt, in die paar invalbeurten vorig jaar dan. Maar op zijn fitheid na is het niet veel.

16 december 2010 om 15:30

Helemaal mee eens. Hij heeft de mentaliteit en fysiek van een topper, maar voetballend is het heel matig. Het zou mij verbazen als ze zijn contract verlengen na dit seizoen.

16 december 2010 om 15:31

Suk is het boegbeeld van het aankoopbeleid van Jol. Die jongen gaat er echt niet komen en geluk loopt zijn contract af deze zomer.

integenstelling tot Jol heeft de Boer blijkbaar geen zak met geld nodig (10 miljoen ?!). een zak met talenten uit de eigen jeugd is even veel waard, ook al is worden de titelkansen gehypotikeerd door de inbreng van eigen jeugd, op lange termijn heeft Ajax er alleen maar profijt mee!

deze jongens zijn er nog helemaal niet klaar voor, maar dat wordt ook niet van ze verwacht. als je de posities bekijkt zie je dat het plekken zijn van spelers in het 1e die kunnen worden weggekocht. misschien aankomende zomer al. dit is precies wat men bij Ajax wil. de verkoop van een basiskracht opvullen met eigen jeugd. prima beleid!

Iedereen loopt nu op Jol af te geven, maar kijk eens wat hij vorig jaar heeft bereikt: na de winterstop was Ajax voor alles en iedereen onverslaanbaar. Scoorde per wedstrijd 5 keer, Stekelenburg hield keer op keer zijn doel schoon en het voetbal was ook niet verkeerd. Nu loopt het, mede door een WK, niet goed en iedereen geeft af op Jol.

Wat ik mij trouwens afvraag: ziet Frank de Boer het niet zitten in Gregory van der Wiel? Hij is afgelopen week gewisseld tegen Vitesse en nu traint er een rechtsback mee... Ik heb wel gehoord over deze van Rhijn (meende trouwens dat het een Centrale Verdediger was, maar dat terzijde) en het moet een groot talent zijn. De buitenspeler ben ik benieuwd naar.

16 december 2010 om 15:28

van der Wiel had griep en wilde eigenlijk niet spelen. De Boer heeft hem er in gezet met de opdracht: spelen tot je niet meer kunt

16 december 2010 om 15:31

Van der Wiel was ziek afgelopen weekend, De Boer wilde dat Greg even doorbeet aangezien ze hem nodig hadden in de wedstrijd.

16 december 2010 om 15:32

OK, thnx! Dat had ik gemist. Vanuit dat standpunt ook logisch dat er een extra rechtsback meetraint.

16 december 2010 om 15:34

Het ging niet zozeer omdat ze hem nodig hadden, maar omdat De Boer gewoon niet wil dat je bij elk pijntje de wedstrijd maar aan je voorbij laat gaan.

16 december 2010 om 15:32

Jol gooide er dit seizoen met de pet naar. Hij heeft de hele tactiek van vorig seizoen weggegooid en een route gekozen met versleten voetballers als Ooijer en Tainio. Dat mag hem best kwalijk genomen worden. Ik denk dat hij dat met opzet heeft gedaan omdat hij niet meer bij Ajax wilde zijn.

16 december 2010 om 15:50

@teetje, Ben het helemaal met je eens. Voorlopig heeft De Boer alleen uit van Vitesse gewonnen, als het er echt om ging. Jol krijgt wel extreem weinig waardering, terwijl hij toch ook een hoop dingen goed heeft gedaan en een paar talenten heeft door laten breken (aldeirwereld, Eriksen) en ook zat jeugdspelers heeft mee laten trainen.

Verder stond van Rhijn vroeger inderdaad altijd centraal (net als van der Wiel) , maar ze hopen dat hij een vergelijkbare ontwikkeling op rechtsback kan doormaken. Dus nu speelt hij al een tijdje op die positie.

Jol heeft het volgens mij niet zo op talenten want deze zullen een hoop moeten leren. Die koopt liever spelers welke al iets bewezen hebben. Dit was gewoonweg geen trainer die bij Ajax paste. De Boer is dit zo te zien wel. Wordt weer tijd dat Ajax wat talenten gaat laten doorbreken. Hiermee kan je toch aardig verdienen als club. Voor weinig opleiden, plezier van hebben en met winst aan een buitenlandse club verkopen.

Haha binnekort heel A1 in het 1e selectie. Ach ja goed van de boer het is leuk om te zien.

16 december 2010 om 15:39

Tot dat Ajax een paar wedstrijden verliest, dan zijn ze weer niet goed genoeg. Vind het zelf goed dat er jeugd wordt opgesteld maar wat een opportunisme toch weer in Nederland!

16 december 2010 om 15:40

Dat ligt er aan. Zolang je maar ontwikkeling ziet in het team vind ik het niet erg om dit seizoen geen kampioen te worden.

16 december 2010 om 15:47

Je moet dit niet zien op de manier dat ze direct worden opgesteld, ze mogen gewoon meetrainen en misschien debuteren zoals ebecilio. Maar dat ze nu meetrainen betekent niet dat ze elke week spelen. En als Ajax een paar keer verliest dan heeft de eigen jeugd altijd nog meer krediet dan een 30 jarige transfervrije speler

16 december 2010 om 16:26

Ik vind dat hij nu wel aan de max zit hoor. Een boel talenten erbij halen is leuk, maar je hebt er weinig aan. Ze een paar keer mee laten trainen met het eerste is goed om ze ervaring op te laten doen en met betere spelers te laten trainen.
maar om ze vast bij de groep te halen is het te vroeg voor. Een paar spelers die eraan toe zijn of iets toevoegen zoals buitenspelers is goed. Maar daarbij moet de Boer het ook laten. Het is een goed team, voor achterin vind ik v/d Wiel, Verthongen en Alderweireld heel sterk. Alleen op de linksback positie moet er nog een versterking komen. Misschien Blind?

Verder staat het middenveld ook wel zijn mannetje. Al mag daar wel een iets meer technische speler bij met diepgang. Verder moet je Enoh laten staan want dat is een heel bruikbare speler. Ook de Zeeuw zal zijn niveau wel weer haan halen. Verder vind ik Emanuelson ook een redelijke speler met dreiging. Daar moet nog een versterking uit de jeugd of van buitenaf komen.

In de voorhoede ontwikkeld Sulejmani zich toch weer goed en zorgt met zijn snelheid voor veel dreiging. Ook houdt hij vaak het veld breed en durft hij de actie aan te gaan. De Jong mag het van mij wel een tijdje in de spits proberen. Hij moet iets balvasters worden maar kan zeker van groot belang zijn.
En op rechts dan een talentje uit de jeugd. Die Ebecillio is een goede en kan de kans krijgen. El Hamdoui vind ik dan weer minder binnen het systeem passen. En als Suarez niet weg gaat en zijn schorsing heeft uigezeten kan hij ook noh op rechts.

16 december 2010 om 17:17

Het ene moment spelen er teveel oudjes, nu weer teveel jonkies? Volgens mij, ben je net zo schijterig als Martin Jol om de jeugd een kans te geven.

En daarbij, volgend jaar zullen er een aantal spelers vertrekken. Dus wat de Boer doet is prima, ze alvast laten proeven aan het niveau. Of wil je volgend jaar een team zien met Olequer en dergelijke? Ik hoop dat we verlost zijn van dat korte termijn denken onder de Boer.

16 december 2010 om 17:35

Heb je mij ooit horen zeggen dat er teveel oudjes waren?
De jeugd moet een kans krijgen, dat vind ik wel. Maar dat moet bij elke club. Maar ze moeten wel langzaam gebracht worden en alleen als ze er klaar voor zijn. En vind het raar dat als er een hele periode niet veel zijn doorgebroken en nu opeens wel.

Daarnaast heb ik Jol tactisch als trainer ook nooit goed gevonden en gezegd dat de jeugd een kans moet krijgen onder hem. En dat hij dat nooit heet gedaan door spelers aan te trekken die niet bij Ajax passen en hun beleid.
Alleen je kunt ook teveel jonge spelers erbij halen. Kijk bijvoorbeeld naar Feyenoord dat dit helemaal geen zin heeft. Je hebt je ervaren spelers nodig binnen een team. Verder heeft Ajax een goede selectie en gaat Emanuelson weg inderdaad. Wie nog meer dan?

Heel misschien Suarez voor een hoog bod. Ik zeg alleen dat je ze voorzichtig moet brengen en niet allemaal tegelijk. Doe er nu twee of drie en over een half jaar weer. En als iemand er echt bovenuit springt dan kun je altijd een uitzondering maken.

Iedereen loopt nu af te geven op Jol, maar ik moet zeggen dat ik de tweede helft van vorig seizoen toch echt van Ajax onder Jol genoten heb.
Echter, dit seizoen stelde hij opeens erg teleur met al zijn wisselingen, geen alderweirld, geen de zeeuw, mensen op verkeerde plaatsen. Nou besef ik heus dat er mensen uit hun ritme waren, maar dan moet je ze misschien juist laten staan.
Ik ben wel blij dat Frank als echte Ajacied erbij is gehaald. En idd alle jong spelers die nu komen hebben niet meteen een basisplaats, zou ook misschien nog niet kunnen.
Maar puur door ze mee te laten trainen met het eerste en sommige een paar minuten speeltijd geven, doe je precies wat ajax altijd deed. Spelers rustig brengen.
Zo kunnen ze wat meer techniek en handelings-snelheid aanleren via het eerste en dat dan in het tweede of de A1 verder perfectioneren.

Dat er hier nog mensen zijn die kritiek leveren op teveel juegdspelers... bah... ik snap dat Ajax weer een keer kampioen moet worden, maar er is geen geld! Dus de jeugd bij het 1e betrekken en ze al laten ' ruiken' aan het 1e is een erg goede ontwikkeling. Ajax staat/stond altijd bekend om zijn bekende en uitstekende jeugdopleiding. Maar de laatste jaren zijn er veel trainers geweest die niet de Ajax filosofie (namelijk de jeugd) toegepast hebben. Ajax heeft zich de afgelopen jaren gedragen als menig andere grote club (zowel binnen als buitenland) namelijk kopen, kopen, kopen. Het moeten presteren is erg hoog en daarom denk men beter af te zijn met ervaren spelers die voor veel geld gekocht zijn. Dit zorgt er mede voor dat Ajax 1 vaak geen hecht team is en met name na de zomer nog zoekende is naar de juiste formatie. In de jeugd begint men al met dezelfde denk en speelwijze aan te brengen. Zodoende is het makkelijker een jeugdspeler in te passen dan een aankoop. Momenteel spelen er al heel wat spelers uit de jeugdopleiding in Ajax 1, en dit zijn uitstekende spelers, maar bepaalde posities word er steeds nog ingekocht. Een aankoop moet een overduidelijke aanwinst zijn en anders niet. Ook moeten we Frank nu de tijd geven en hem laten bouwen. Nu hebben we 2 gespeeld en 2 gewonnen maar er komt ook nog wel een terugslag, dan is het de kunst om de rust en vertrouwen te bewaren. Dit is Ajax en jeugd is het handelsmerk, ben blij dat dit eindelijk weer eens gezien en uitgevoerd wordt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon echt vrolijk word als ik dit soort dingen lees.
Dit is precies wat Ajax hoort te doen, dit is precies waar Ajax voor staat, dit is precies waarom vroeger Ajax de club was waar iedereen jaloers op was vanwege de jeugdopleiding.

Als je na gaat dat de laatste spits die succesvol uit de Ajax opleiding was gekomen Kluivert was, dan word het maar weer eens tijd toch?

Blijf zo doorgaan Frankieeee!

16 december 2010 om 15:55

Mja je hebt Babel nog maar om dat nou succesvol te noemen... Ik kan me nog herinneren dat iedereen zijn hoop vestigde op Brutil Hose die in de jeugd aan de lopende band scoorde. Dat is helaas nooit wat geworden.

Ik heb een keer één wedstrijd gezien van het Nederlands jeugdelftal en toen vond ik Van Rhijn heel erg matig en zelfs slecht voetballen. Nu baseer ik dat op één wedstrijd, maar ik zou graag meer van willen zien en daar krijg ik nu misschien ook de kans voor. Ondanks dat ik helemaal niks met Ajax heb ben ik toch nieuwsgierig naar deze jongen.

16 december 2010 om 15:48

Nee klopt het is ook nog niet zo'n geweldige speler op hoog niveau, maar wat nog niet goed is kan het nog worden.

Het contrast tussen Martin Jol en Frank de Boer is onmens groot.
Frank de Boer ziet alle, eigenlijk logische dingen, die Martin Jol over het hoofd zag.
Jol hield meer van vastheid in zijn team en wilde denk ik daarom geen jeugdspelers bij het eerste elftal betrekken. Hij hield dus meer van ervaren spelers die wisten hoe het spelletje in elkaar zat, dat is ook de reden waarom hij Atouba, Mido, Ooijer en Tainio heeft gehaald.
Maar het zit natuurlijk helemaal anders. Die jonkies die de Boer nu bij het eerste laat trainen zijn denk ik al klaar voor die stap. Ebecilio heeft bij mij en ik denk bij meer mensen een hele goede indruk achtergelaten. Hij durfde veel en veel acties lukten dus ook goed. Ik zie dit zo veel liever dan die bejaarden die Jol heeft gehaald. Het was gewoon niet meer serieus te nemen.
Natuurlijk blijf je als supporter achter je team staan als het beroerd gaat, maar nu Frank er is weet ik weer hoe Ajax kan voetballen en dat voelt goed.

Ik vind het een goede zaak dat De Boer jonge spelers mee laat trainen bij het eerste. In tegenstelling tot Martin Jol (die trouwens niet alles fout heeft gedaan, zoals teetje al zei) geeft hij jeugd een kans in plaats van alleen maar te kopen en schulden op te bouwen.

Gaan we nou elke keer als er iemand door geschoven word voor een training overal lezen dat die meegetraind heeft? zo interessant is het niet

16 december 2010 om 16:06

Dan lees je het toch niet. Ik vind het namelijk wel interessant. Lang geleden dat de jeugd zo intensief werd betrokken met het eerste elftal.

16 december 2010 om 17:38

Je kan ook bij Ajax A1 & Ajax 2 op de training gaan kijken! zie je ze ook allemaal lopen, en zo goed doen ze het niet bij Ajax 2

16 december 2010 om 20:32

Je snapt toch wel dat er erg weinig mensen zijn die tijd hebben om naar Amsterdam te rijden om een training van de jeugd te kijken hé? Beetje rare opmerking van je vind je ook niet?

Er zijn heel veel Ajax supporters die dit op dit moment wel boeien, dus je hoeft er niet op te klikken, je hoeft het niet te lezen en je hoeft er dan ook niet op te reageren. Dus ik snap je punt en je probleem niet zo? Dit hoort er nu eenmaal bij, nieuwe coach, nieuwe visie en dus nieuwe spelers.

16 december 2010 om 23:06

Och och, wat een sneue opmerking. Gaat het soms niet goed bij je eigen clubje dat je je zo afreageren moet? Als je Ajax een beetje meer volgde zou je wel weten waarom de resultaten bij Jong Ajax ietwat tegenvallen. En dat heeft alles te maken met de nieuwe weg die ze zijn ingeslagen dit seizoen.

16 december 2010 om 16:11

@ mike10

Jij vind het niet interessant, maar andere mensen vinden het wel interessant, zoals ik. Leuk voor die jonge jongens dat ze mee mogen trainen en stiekem mogen hopen op een debuut in Ajax1. Dit zijn spelers die op den duur moeten gaan doorbreken en 'de opvolger van' moeten worden. Frank de Boer kent die jonge jongens door en door en hij weet dondersgoed waar ie mee bezig is.

Martin Jol

Ik ben eigenlijk de hele tijd heel erg blij met hem geweest , en dan praat ik vooral over vorig seizoen.
Dit seizoen werd eigenlijk duidelijk dat hij niet de ajax gedachte had.
Ook al had hij die vorig seizoen ook niet , als de resultaten tegenvallen valt dat pas op.
Langzaam maar zeker begon hij steeds meer kromme smoesjes te verzinnen waarom het team niet presteerde.
Deze smoesjes zijn eigenlijk niet waar gebleken doordat de Boer in een weekje tijd laat zien dat hij het op een andere manier veel beter aanpakt.
Waar het mij eigenlijk omgaat zonder een pagina vol te typen is: Jol had een smoes met als ik 10 miljoen had dan kan ik een fatsoenlijke speler kopen.
Ajax leeft op de jeugd en heeft dit eigenlijk altijd al gedaan .
De laatste 3 trainers hebben meer spelers uit het buitenland gehaald als alle andere trainers van de afgelopen jaren.
Als je met zon beleid gaat trainen dan kan je de jeugd net zo goed opdoeken.
Want ze krijgen de kans niet en zo groeien tot een bepaald punt , maar doordat ze de kans niet krijgen blijven ze hangen terwijl ze wel beter kunnen.
Kortom:

Ben Hartstikke blij met wat de Boer doet , hij heeft de kijk op voetbal die Ajax nodig heeft en die Ajax weer uit het dal kan krijgen

Wel oppassen dat het geen tweede feyenoord wordt. Mochten er een paar spelers weg gaan in de winterstop, wordt het risico wel groot dat er dalijk teveel jeugdspelers in het eerste staan. Maar ik wil niet negatief doen, dus hup Frank! Goed bezig!

16 december 2010 om 20:33

Heb je een goed punt in, alleen denk ik dat indien er een dergelijke situatie voorkomt dat Ajax wel het vermogen heeft om dat op te vangen met eventuele kapitaal injecties. Ze zijn nog niet zo financieel als Feyenoord.
Neemt niet weg dat het natuurlijk niet goed is om té veel spelers ineens erbij te halen.

Ik moet het eerst nog allemaal zien met F de Boer. Ik ben blij voor alle jeugdspelers die een kans krijgen. Leuk voor hun maar meer ook niet. Heel veel mensen hebben nu al weer goeie hoop maar ik moet het allemaal nog maar zien. Ik geloof er niks van dat een jeugdteam ajax kampioen kan maken!

16 december 2010 om 16:11

Natuurlijk niet, maar er komen ook heus geen 11 A-spelers in te staan. Het elftal moet gewoon kloppen. Het Ajax uit 1995 is daar het perfecte voorbeeld van. Al waren die spelers natuurlijk wel héél erg goed voor hun leeftijd.

16 december 2010 om 16:14

Ik ken daar een gepaste uitdrukking voor:

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Dat had niks te maken met leeftijd maar alles te maken met kwaliteit. Overal waren die jongens doorgebroken. Heus niet alleen bij ajax. Het was gewoon een unieke lichting van jeugdspelers. Ongekend wat een kwaliteiten die jongens hadden. Dit is hierna niet weer voorgekomen en ik denk niet dat die geschiedenis zich gaat herhalen. De grootste talenten worden toch overal weggeplukt en als Jol het niet zag in de talenten kan ik me niet voorstellen dat dit supertalenten waren want anders had Jol het wel gezien. Maar dat is mijn bescheiden mening.

16 december 2010 om 16:21

Je herhaalt nu toch gewoon wat ik ook al zei? Ik gebruikte het als voorbeeld. Ik verwacht heus niet dat Ajax binnen 2 jaar weer om de champions league meedoet.

Jol zag dat talent heus wel en de jeugdtrainers hebben hun talenten ook heus wel aangeprezen bij de trainer. Alleen Jol had een andere visie en had meer vertrouwen in de oudere spelers. Ik verdenk Jol er echter wel van dat hij de gebruikte tactiek bewust hanteerde zodat hij ontslagen zou worden bij Ajax.

eindelijk gaan ze de goede kant op. het is gewoon zonde om te zien hoeveel talent ajax per jaar laat gaan zonder dat ze een eerlijke kans hebben gekregen. kijk bv. naar will, die was rechtsback en de aanvoerder van jong ajax had denk ik onder de boer ook makkelijk een kans bij het eerste gekregen maar was onder jol overbodig en ontwikkelt zich nu prima bij nec vind ik. zelfde geldt bv ook voor goossens. ik zeg niet dat zij allemaal een versterking voor ajax zouden zijn, maar zonder een eerlijke kans kom je daar ook nooit achter. prima beleid dit!

16 december 2010 om 16:18

Goossens is een beetje een verkeerd voorbeeld. Was een groot talent in de jeugd, maar raakte zwaar geblesseerd kort nadat hij bij het eerste zat. Daarna ging het zijn niveau enorm omlaag en kwam Jong Ajax als 'oudje' zelfs op de bank. Hij herpakte zich echter als linksback in dat elftal er zat dicht tegen het eerste aan. Maar na dat seizoen wilde hij zelf weg'.

De jeugd de kans geven is ook een kweste van doorselecteren. Met Van der Wiel hadden we vorig seizoen al een toprechtsback en Van Rhijn die iets jonger is dan Will had meer potentie. Dan vind ik het opzich best logisch dat die jongen vertrokken is als je je ook nog eens bedenkt dat hij gewoon niet goed genoeg was.

Dit is het voordeel als je een jeugdtrainer laat doorstromen naar het eerste elftal.
Hij kent de spelers, hij geeft ze kansen, en áls ze die een enkele keer niet kunnen benutten houdt hij het vertrouwen in de spelers omdat hij weet wat hun kwaliteiten zijn.

Ga zo door Frankie!

Ook een positief iets is dat Frank de Boer de spelers die het hardste ervoor werken een kans geven bij het eerste. Sneijder en Ebecilio zijn niet de grootste talenten van hun lichting, maar deden de laatste weken wel enorm hun best. Dan is het een goed signaal naar de andere spelers toe dat juist zij de kans krijgen, omdat er nog genoeg talenten zijn die denken dat het ze allemaal wel aan komt waaien.

Laten we niet vergeten dat Frank de Boer een duidelijke visie heeft.

Ik wil zeggen dat de spelers in het eerste elftal niet allemaal passen in de visie van Frank de Boer. Om toch zijn visie te kunnen uitvoeren zal hij spelers uit de jeugd moeten halen die wel in die visie passen.

Ik denk dat we de komende weken daarom veel nieuwe spelers zullen zien die afkomstig zijn uit de jocht. Ik ga er niet vanuit dat er bijna elke week weer een nieuwe jeugdspeler een kans krijgt.

Wel vind ik het een goede ontwikkeling dat spelers mogen ruiken aan het hoogste niveau van Ajax. Uiteindelijk leer je natuurlijk het meeste van mensen die beter zijn dan jizelf. Echter is routine een must als de club een bepaalde doelstelling voor ogen heeft.

Nou, nou nou wat een nieuws weer! geweldig! Wat is die de Boer goed bezig! Zo goed?
Het schijnt overigens dat bij PSV en feyenoord ook wel eens een speler meetraint om te ruiken aan het grote werk! tsja!

16 december 2010 om 17:31

Het gaat alleen om het feit dat de Boer zoals het hoort talenten een kans gaat geven, net als in de succesvolle jaren. Jol zat te zeuren om geld voor een extra buitenspeler terwijl nu gewoon duidelijk blijkt dat er voldoende materiaal rondloopt bij de jeugd. En trouwens, dat er bij Psv een talent mee traint bij het 1e elftal zegt toch niets, die krijgen toch geen kans.

1. ajax hoeft niet opzoek naar een opvolger voor Martin Jol, deze is er al binnen de club namelijk Frank de Boer, als deze man tijd krijgt en vertrouwen dan weet ik zeker dat hij Ajax weer voetbal laat spelen waar de voetbal liefhebbers zo graag na kijken.

2. Iedereen roept dat Martin Jol het slecht gedaan heeft en dat het een mislukte trainer is, diezelfde mensen die dit nu roepen, zeiden een half jaar geleden dat Jol het helemaal was toen ze mooi voetbalde en nog bijna Fc Twente inhaalde voor het kampioenschap. beetje respect is wel op zijn plaats.

3. Als er al iemand schuldig is dan zijn het wel de directeuren voor wanbeleid, want de afgelopen 5 jaar heeft ajax ook 5 trainers gehad ongeveer denk ik. al deze trainers mochten allerlei spelers halen die ze maar wouden hebben. nu heb ik het niet over suljemani of atouba, want dit waren inderdaad versterkingen op dat moment(dat atouba geflopt is, licht ook aan blessures). maar ik heb het wel over spelers als delorge, sno, ooijer, mido etc.

4. ik zie het helemaal goed komen met ajax als ze deze lijn doorzetten en niet als het even een paar wedstrijden niet loopt direct de trainer weer weg moet en er nieuwe spelers moeten komen. Frank is op dit moment de juiste trainer, aangestuurd door Blind en straks waarschijnlijk de meester, niet omdat ze nou toevallig twee keer gewonnen hebben of omdat zij wel jeugdspelers de kans geven, maar gewoon omdat dit 100% ajax mensen zijn.

ik als voetbal liefhebber ben dat wanbeleid wel beu! minder lullen en meer voetballen!

Ik voel me zo goed weet je, zo wil ik Ajax zien.

Forza, de Boer

Dit is alleen maar goed voor ajax .
Als hij een keer verliest met die talenten hebben de Ajax supporters er vrede mee
Omdat talenten ook moeten leren & kan Cruijf nu ook geen onrust meer stoken.

toch fijn, ajax wordt eindelijk waar ajax en eindelijk ook een trainer die van ajax houd en niet pure en alleen naar ajax komt aleen omdat ze goed betalen.
Jol maar zeiken over wat er allemaal niet mogelijk is en ajax totaal onherkaarbaar laten spelen.
Terwijl De boer in een tijdbestek van een week laat zien wat er ook wel mogelijk is met ajax en niet loopt te zeiken over wat er niet kan, en daarbij ajax eindelijk weer als ajax laat voetballen en ineens is daar wel weer talentvolle jeugd.
Terwijl Martin ons wilde laten geloven dat er totaal geen talent meer aanwezig was.
Heel blij dat Jol is opgezout!
En ajax geef F. De Boer een contract voor 5 jaar en laat hem zijn contract eens uitdienen wedden dat ajax er op vooruit gaat.

Ben echt blij om dit te lezen

Geweldig dat de jeugd weer de kans krijgt en daar eerst naar wordt gekeken, voordat senioren worden aangetrokken. Dit kan Ajax een hoop geld besparen (geen transfersom) en daarnaast ook nog geld opleveren (verkopen met vette winst), financieel gezien een win-win situatie.

De eerste indrukken die ik van Frank de Boer als hoofdcoach hebben zijn uitstekend

ajax heeft bijna de beste jeugd van nederland.
daar maakt F. de boer slim gebruik van.
hij is een goede trainer en zal hopelijk nog lang bij ajax blijven.
het word net als het seizoen 2002/2003 toen ajax met een vet jong team in de champions leauge speelde.
dat halen ze niet meer maar ze zullen het zeker goed gan doen

iedereen heeft hier wel kritiek op Martin Jol maar we moeten niet vergeten dat hij de 2de helft van vorig seizoen een fantastisch reeks hebben gehad onder de leiding van Martin en hebben ook een paar hele mooie wedstrijden beleefd zoals ajax-psv 4-1 en de overwinning op Dynamo Kiev in de champions league en Martin heeft ons in de champions league gebracht maar we hebben hier wel met zijn allen gelijk dat hij alleen voor de vedettes heeft gekozen en niet voor de jeugd want wij hebben nou wel eenmaal de beste jeugdopleiding van europa

16 december 2010 om 23:11

Dus omdat Jol een half jaar goed gevoetbald heeft met Ajax moeten we dat absolute wanbeleid van de laatste tijd maar door de vingers zien? Ik ben Jol dankbaar voor zijn eerste seizoen bij Ajax, maar wat hij de afgelopen maanden deed kan gewoon echt niet: Na elk puntverlies om geld zeuren, tactisch de meest vreemde beslissingen maken, matige oudjes de voorkeur geven boven de talentvolle jeugd en als klap op de vuurpijl het Ajaxbestuur smeken om ontslagen te worden. Nee, ik denk nog steeds dat Jol het bewust verkloot heeft in de hoop op ontslag. Nou aapie, het is gelukt. Je bent van ons af en met nog een volle portomonnee ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren