Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en FC Twente houden negen miljoen euro over aan CL-deelname

Laatste update:
/

Ajax en FC Twente hebben met hun optreden in de Champions League zeker negen miljoen euro verdiend. Beide Nederlandse clubs werden derde in de groep en spelen na de winter in het toernooi om de Europa League.

De deelnemers aan het Europese kampioenenbal krijgen 7,2 miljoen euro aan startgeld. Een zege wordt beloond met een bedrag van 800.000 euro. Een gelijkspel levert 400.000 euro op. Voor een plaats bij de laatste 32 van de Europa League kunnen beide clubs nog eens twee ton bijschrijven.

Ajax won twee keer en speelde één keer gelijk, wat neerkomt op een totaal van 9,4 miljoen euro. Twente boekte slechts één zege in het miljoenenbal, maar pakte drie keer een punt. De Tukkers hebben daarom recht op hetzelfde bedrag. Bij het totaal kunnen nog bijdragen uit de televisie-inkomsten en de kaartverkoop bij thuiswedstrijden komen.

Wie heeft een betere indruk achtergelaten in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

toch goed nieuws
nu afwachten wat de 3 grootmachten van NL gaan treffen in de 1ste ronde rechtstreekse uitschakeling van de uefa cub...

iig een goed debuut van Twente en goeie Return van Ajax

9 december 2010 om 17:56

*uefa Cup! ---> Europa League

On: Hoop niet een te zware loting, maar hebben Champions league gangers niet een bepaalde voorkeurspositie?

9 december 2010 om 18:02

De 4 beste nrs 3 hebben een voorkeurspositie en kunnen niet tegen de poulewinnaars loten. De andere 4 worden juist bij de nummers 2 van de EL ingeschaald.

Ajax is derde geworden van de nummers 3. Twente is obv doelsaldo 4e geworden. Zij zijn dus net als PSV geplaatst voor de loting.

9 december 2010 om 18:58

@harjax
Twente zelfs niet op doelsaldo, maar op basis van het aantal gescoorde doelpunten (rubin Kazan had ook een doelsaldo van -2, maar had zelf maar 2 keer gescoord. Twente heeft 9 doelpunten gemaakt).

9 december 2010 om 19:52

Het klinkt leuk, maar met goede pech kan je nog altijd een ploeg als Benfica treffen en dat is toch ook niet mals.

9 december 2010 om 20:06

Goede pech, bestaat dat ook nog?

10 december 2010 om 08:17

Zeker! Uitglijden over een staaf goud en daarbij je been breken..

Ajax en Twente hebben leuk bijverdiend zo te lezen.

zo ze hebben dan alle bij een mooie bedrag gemaakt.
daarmee kunnen ze gelijk een grote deel van de spelers.
betalen

9 december 2010 om 17:22

Dat hoeft niet zit al in de begroting. Dit word allemaal meegenomen naar volgend jaar bij de eindcijfers.

9 december 2010 om 17:24

Ik dacht dat ajax EL had begroot en een verlies. Het verlies zat hierdoor dan ook lager uitgaan vallen, gelukkig.

9 december 2010 om 17:26

Klopt, Ajax heeft EL begroot.

9 december 2010 om 17:39

Bij twente is het niet in de begroting opgenomen volgens Jan van Halst.

9 december 2010 om 18:11

Boy in red

waarom heeft twente CL niet opgenomen in de.
begroting ter wel ze zeker waren van CL

9 december 2010 om 18:51

@josefzoon,

aangezien ze dat bestempeld hebben als incidenteel. het geld van de CL gaan ze gebruiken voor de uitbreiding van het stadion. een tijd terug is dit al eens aan de orde geweest.

9 december 2010 om 20:29

Als ze op EL begroten, besparen ze dus het verschil tussen EL en CL. Als ze zich aan hun begroting houden dan maken ze op dat gebied dus winst.

Ik vind het een vreemd systeem van de Uefa, winst levert 3 punten op in een poule, maar in de financiering en de Uefa ranking maar 2 keer zoveel als gelijkspel?

Edit: ik ga er vanuit dat Ajax ook nog een flinke winstmarge op de kaartverkoop verdient.

9 december 2010 om 17:23

De prijzenpot per wedstrijd is gewoon 800.000 geloof ik, dus of een partij wint en ontvangt de hele som of het bedrag wordt verdeeld tussen beide clubs.

Maar 3 ton per gelijkspel zou niemand vreemd van opkijken inderdaad en zou ze nog wat geld schelen ook.

9 december 2010 om 17:35

Ok, dat klinkt wel logisch, maar dat verklaart nog niet waarom je 2/het aantal deelnemende clubs per gewonnen wedstrijd krijgt en 1/het aantal deelnemende clubs bij gelijkspel (in de Uefa ranking).

9 december 2010 om 17:23

Ik denk dat we zeker veel winst hebben gemaakt aan de CL. Ik had heel globaal de kaarten uitgerekend. En dan kom je toch op miljoenen uit. Als de gemiddelde 140 kost, en bijna de hele Arena zat tot 50.000 man vol.

9 december 2010 om 17:37

Ik denk dat de gemiddelde kosten voor de passe-partouts wel iets lager liggen? Gezien het beperktere aantal stoelen in het duurdere segment. Ben overigens benieuwd hoeveel de Uefa nog van die kaartverkoop neemt.

9 december 2010 om 17:41

De Uefa neemt helemaal geen deel van de kaarten. Die krijgen geld van de sponsoren van al die borden. Ajax die krijgt hier gewoon geld voor. Ik heb er nu al zin in. Denk dat de Europa League helemaal spannend word. Want Ajax is een perfecte kandidaat daarvoor. Net als Fc Twente en PSV hoop dat hun al hun spelers kunnen behouden. Want we staan goed op de Europese ranglijst zijn vandaag weer omhoog gegaan.

NED 36.463 punten tot nu toe.

Dit jaar hebben we totaal 7.500 punten behaald. Dan moet er nog EL punten komen van de andere ploegen die er nog in zitten.

9 december 2010 om 19:16

Volgens mij moest Twente in totaal 1/3 afstaan aan de Uefa (die dan een deel weer weggaven aan sponsoren). Ze konden dus maar 2/3 aan de supporters verkopen. Lijkt me gek als Ajax dat dan niet hoeft te doen.

9 december 2010 om 20:50

Klopt ongeveer, Twente moest per wedstrijd 2000 kaart aan de Uefa geven. Die waren bestemt voor de sponsoren van de Uefa. Als de Uefa niet alle kaarten kwijt raakte aan die sponsoren kreeg Twente het restant terug.

Ik weet niet hoe dat bij Ajax zat. Denk dat hun wel meer kaarten moesten afstaan aangezien ze toch een status hebben in Europa.

Wa betreft kaart verkoop voor sponsoren de meeste sponsoren hebben kaarten voor alle wedstrijden van dat seizoen. dus inclusief de Champions league wedstrijden. Daar kunnen ze niet aan verdienen.

9 december 2010 om 22:21

Gemiddelde passe partout kostte gemiddeld ongeveer 175 euro. Er waren er geloof ik 40.000 verkocht dus dat is al een bedrag van 7 miljoen. De overige 10.000 kaarten zijn bij alle 3 de wedstrijden in de losse verkoop verkocht voor een gemiddeld bedrag van 75 euro dus dat is ruim 2 miljoen euro. Dus boven de 9 miljoen aan prijzengeld komt er nog 9 miljoen aan recetteinkomsten bij dan zit je al op 18 miljoen. Tel daarbij nog de inkomsten uit parkeren, eten en drinken, merchandise van wedstrijddagen, tv gelden en extra reclame inkomsten en dan kom je zeker op een bedrag van rond de 22-23 miljoen. Er gaat nog hooguit een miljoen aan onkosten verloren (bus/vliegreis, hotel en overige kosten voor de 3 uitwedstrijden). Dan heeft de CL Ajax dit seizoen toch mooi een bedrag van rond de 20 miljoen opgeleverd. Zo zie je maar hoe belangrijk deelname aan dit toernooi is.

Wat te denken over de horeca die in eigen handen is van FC Twente. Die tukkers zuipen er wat vanaf op zo'n avond en de rest van de merchandising. Beide clubs halen de 10 miljoen wel.

9 december 2010 om 17:27

ik denk dat ze de 10miljoen wel ruim halen,, maar dit zijn vast de cijfers die we nu weten,,
als je dit zo ziet is het jammer dat we geen 3e Nlse club in het miljoenenbal hebben, en is het meteen logisch waarom de grote clubs toch zoveel geld hebben

9 december 2010 om 18:00

Alcohol is niet toegestaan tijdens europese wedstrijden, dus dat valt nog wel mee!

9 december 2010 om 18:58

ik heb heel wat bakjes koffie gehad anders

neej lekker cashen zo'n toernooitje natuurlijk.. hopelijk volgend jaar (en niet alleen om het geld) weer!

9 december 2010 om 20:54

Ik anders ook wel, maar toch denk ik dat ik meer bier had gedronken dan koffie zoals nu! De koffie was vooral tegen de koud :P

9 december 2010 om 19:03

Bij Twente zijn het vooral de kroegen in Miracle Planet en de supportersverenigingen die vruchten plukken van de regel dat er geen alcohol geschonken mag worden voorafgaand en tijdens de wedstrijden. Na afloop een biertje lukt nog net...

Blijf het trouwens raar vinden.. Heineken sponsor van een toernooi waar niet eens een biertje gedronken mag worden...

10 december 2010 om 00:15

Ik heb anders flink wat bier gehad tijdens Twente-tottenham. Het bier mocht alleen niet mee de tribunes op!

10 december 2010 om 00:21

Via supportershome Vak-p denk ik? Tsja.. daar kan ik niet bij tijdens de wedstrijden..

9 december 2010 om 22:24

De 10 miljoen wel??? Zeg maar 10 miljoen ruim.

Recette inkomsten van verkochte kaartjes leveren Ajax al ruim 9 miljoen op. 40.000 passe partouts verkocht voor gemiddeld 175 euro (goedkoopste waren rond de 110 en duurste rond de 280) dus dan zit je rond de 7 miljoen. Daarbij gingen de 10.000 losse verkoopkaarten ook tot 3 maal toe allemaal over de toonbank voor gemiddeld 75 -80 euro als het niet meer is dus dat levert ze ook 2 miljoen op.

En daar komt nog het televisiegeld bij, wat ook veel geld is. Het moet natuurlijk wel met twee ploegen gedeeld worden, dus dat zal wel minder zijn dan AZ vorig jaar kreeg.

Heel lekker bedrag! Zeker aangezien Twente en Ajax niet in de makkelijkste poules zaten is het toch mooi om te zien dat ze zoveel punten hebben gepakt. Ook omdat de televisie-inkomsten en kaartverkoop er niet bij zijn gerekend, kan dit bedrag heel hoog uitlopen! Als ik rekening houdt met een uitverkochte Amsterdam Arena en dat de prijs van een kaartje rond de €40,- bedroeg, kom ik ongeveer uit op 52.000 x 40 x 3 = 6.240.000! Dit zal denk ik niet voor de volle honderd procent de kas ingaan, maar dat geeft toch wel aan dat er nog een vet bedrag bij gerekend kan worden.

9 december 2010 om 17:31

Precies en dan heb je nog kaarten die duurder zijn als normaal. Ieder geval hebben we een vetpot meegekregen. En ik zie Ajax wel verder komen als de 32ste final van EL. Daar komen ze als het goed is tegen een ploeg die 2e is geworden. En ze ontlopen de grote clubs.

9 december 2010 om 17:50

Er is geen 32e finale Je hebt de 1/16e finale, 1/8e finale, kwart, half en de finale zelf. Ajax komt inderdaad tegen een nummer twee uit de Europa League of uit een Champions League ploeg die niet de beschermde status geniet. We kunnen dus zeker nog een lastige tegenstander ontmoeten, maar kunnen ook geluk hebben met een ploeg als Kharkiv of AA Gent als die doorgaan. Beetje geluk hebben we wel nodig.

9 december 2010 om 17:53

Ok, dan zat ik verkeerd namelijk. Maar de kans is groot dat we tegen een mindere ploeg spelen. Vorig hoe ver kwamen we toen toch ook in de 16e finale? Ik denk dat Ajax zeker een goede kans heeft. Hoop dat ze de 2e wedstrijd thuis spelen zal gunstig wezen.

9 december 2010 om 19:05

Een tweede voordeel van de plaatsing bij de loting, is inderdaad dat de tweede wedstrijd thuis gespeeld wordt...

9 december 2010 om 22:27

Prijs van een kaartje rond de 40 euro??? Jij bent blijkbaar niet bij de wedstrijden geweest haha. Goedkoopste vrije verkoopkaarten lagen rond de 50 euro en de duurste rond de 100. En de goedkoopste passe partouts lagen rond de 100 en de duurste rond de 270

Reken maar uit. 40.000 passe partouts x 175 euro
30.000 losse verkoop tickets (alle 3 thuiswedstrijden 10.000) x 75 euro

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/compon...

9 december 2010 om 22:56

Nee ik ben inderdaad niet bij de wedstrijden geweest, haha Ik heb eerlijk gezegd niet eens naar de prijs gekeken van een kaartje, omdat ik toch niet van plan was om te gaan. Dit om mijn eigen redenen, maargoed. Ik had de prijs gebasseerd op het kleinste bedrag dat ik had gehoord in mijn omgeving. Dan zou het altijd nog hoger uit kunnen vallen, zoals nu ook maar blijkt!

Tja, wat moet Ajax ermee. Ze spenderen het toch meestal aan verkeerde spelers en duurbetaalde managers. Liever geen geld en een goede visie/structuur, daar komen ze veel verder mee. Terug naar de basis!

9 december 2010 om 19:06

kip-ei verhaal.. Zonder geld kom je nergens, zonder visie ook niet... Het is de kunst om beide op elkaar af te stemmen..

Feit blijft dat we met 3 Nederlandse ploegen aan de knock-out beginnen. Met een beetje geluk in de loting zie ik 1 van de 3 ploegen nog wel een halve finale halen dit seizoen.

das zeker een mooi bedrag

offtopic: hoor trouwens net dat crujif de nieuwe technisch manager wordt van ons aller ajax

9 december 2010 om 17:31

Dan heb je het verkeerd begrepen.
Er is duidelijk aangegeven door Cruijff en de Ajax staff dat Cruijff zelf geen rol binnen de club wil hebben.
Meer een rol als adviseur, ongeveer een vergelijkbare rol als dat hij bij Barca al jaren bekleedde.

Dit bedrag is voor beide clubs zeer welkom, vooral voor Ajax aangezien het dit seizoen waarschijnlijk weer een verlies gaat boeken.

9 december 2010 om 17:33

maar net was op journaal dat cruijf der uit was gekomen met van der boog

9 december 2010 om 17:44

Nos/rtl?

Zou graag natuurlijk een aantal bevestigende (betrouwbare) bronnen zien van zulk nieuws.

9 december 2010 om 17:57

@hilarisch

het ws op rtl z nieuws

9 december 2010 om 18:12

Nou ik heb ook even gekeken naar het Rtl z nieuws van 17.00 maar daarin wordt alleen gezegd dat ie adviseur wordt.

9 december 2010 om 18:16

dan heb ik het verkeerd begrepen/gehoord

Dit bedrag was bij voorhand al ongeveer ingeschat, maar dat maakt het er niet minder op.
Het is een aardig mooi bedrag dat Ajax met name wel goed kan gebruiken, gezien het dalend vermogen van de club.

Wie Ajax gestemd heeft in de poll heeft het waarschijnlijk niet begrepen.
Ajax heeft wel geimponeerd gisteren en ook de eerste wedstrijd tegen Milan was aardig, maar Twente heeft gewoon de beste indruk gemaakt.
Zowel qua spel als resultaat heeft het als debutant zeer goed gedaan.
Tegen Real heeft Ajax absoluut geen goede indruk gemaakt in beide wedstrijden niet.
De wedstrijden die Twente verloor waren nogal geflatteerd vond ik, vooral die eerste wedstrijd tegen Tottenham.

9 december 2010 om 17:30

Waarom heb ik het niet begrepen dan? Een mening mag iedereen hebben toch? Twente was goed maar had in mijn ogen een makkelijkere poul.

9 december 2010 om 17:43

ik sla bremen en tottenham wel iets hoger aan dan auxerre

9 december 2010 om 17:49

duivenman komop man... inter in deze vorm, en tottenham en werder zijn niet te vergelijken met real madrid en ac milan... alleen is auxerre dan wel weer wat zwakker maar het was in de poule van twente makkelijker om 2e te worden dan bij ajax in de poule

9 december 2010 om 17:55

Donmaximus, dacht je dat Acmilan op de manier, waarop ze gisteren speelden (en overigens eerder ook al tegen Madrid en bij Ajax en Amsterdam) erg ver in de Cl-competitie komen? En denk je, dat als de wedstrijd voor Acmilan nog ergens om gegaan was voor hen, dat ze in deze opstelling en op deze gemakzuchtige manier hadden gespeeld? Vergelijkingen maken zijn overigens altijd onzinnig. Maar kijk naar de commentaren in kranten, e.d. en dan lijkt mij, dat beantwoording van de poll wel voor zich spreekt.

9 december 2010 om 19:27

Je moet Tottenham natuurlijk niet onderschatten. Nee ik reken ze in deze situatie even sterk als AC Milan, ja dan is Inter dit seizoen natuurlijk minder dan Real, maar Werder in huidige vorm stel ik wel gelijk aan Auxerre.

Ajax heeft inderdaad pech gehad met de loting en dan is een 3e plaats met 4 punten tegen AC Milan een prestatie van formaat. Frank De Boer liet verzorgt en opbouwend voetbal zien in een rustig tempo.

Ja ook FC Twente heeft pech met de loting gehad en ook hun 3e plaats is een prestatie van formaat. Als je moet spelen tegen de nr 1 van Europa, een aankomende topper in de PL en een topper uit Duitsland, dan heb je pech ja.

Volgend jaar zie ik heel rooskleurig in. FC Twente wordt ieder jaar sterker en dat vind ik eigenlijk wel vreemd gezien ze elk jaar een nieuw half team hebben.

Ik vertrouw er op bi FC Twente dat er met die 9.4 miljoen euro weer slimme aankopen worden gedaan.

Bij Ajax hoop ik dat ze natuurlijk een deel steken om de schulden af te lossen en het andere deel zoals FC Twente om slim te kopen of voor de scouting gaan.

9 december 2010 om 17:31

mwoah, ajax heeft weer meer punten gehaald. Ajax heeft ook pech gehad tegen auxerre met het 2de tegendoelpunt en scheids zat bij milan zeker niet mee.

9 december 2010 om 17:36

@dennisvti en Stanafca
Twente heeft ook pech gehad bij Tottenham, maar speelde zeker niet zodanig slecht als het resultaat doet vermoeden.
Ajax heeft naar mijn mening gewoon laten zien dat het nog heel veel moet groeien om terug naar bij de top te komen.
Al is het sowieso lastig voor een club uit de Eredivisie om dit te realiseren.
Hoe dan ook Twente heeft als ''debutant'' zeker meer overtuigd als Ajax.
Tegen Real heeft Ajax 2 ongelofelijk slechte wedstrijden gekend en de verlieswedstrijd tegen Auxerre speelde het ook niet groots.
Twente heeft daarentegen tegen Inter 1 wedstrijd zeer degelijk gespeeld en 1 wedstrijd tegen Tottenham zeer aardig gespeeld.
Tegen Werder was het 2maal superieur vond ik.
Het puntenaantal wil niks zeggen, maar het gaat om de indruk die de clubs achterlaten en dat heeft Twente gewoon beter gedaan.

9 december 2010 om 17:33

Ajax heeft meer punten gepakt in een sterkere poule. Tja de feiten spreken in dit geval voor zich.

Maar goed. Lekker voor Twnete en Ajax om die miljoenen te pakken. TV opbrengst zal ook zo rond de 5 miljoen per club liggen. Hopelijk kunnen we in de EL ook nog een rol van betekenis spelen.

9 december 2010 om 17:40

Zoals ik hierboven al aangeef het gaat niet om het puntenaantal, maar om de indruk die de clubs achterlaten.
Twente heeft gewoon een betere indruk achtergelaten dan Ajax qua spel dat het speelde tegen de clubs uit de poule.
Ajax heeft 1 wedstrijd een echt goede indruk achtergelaten en dat was tegen Milan gisteren.

9 december 2010 om 17:44

Daar gaan ze weer ik een beetje meer dan jij.
Schei tocht eens uit met die kinderachtige opmerkingen, en wees blij voor het NL voetbal waar de centjes hard nodig zijn zodat we over korte tijd weer meegaan tellen in Europa,en ze niet meer een wedstrijd tegen een NL club met negen man uit durven spelen.
En wat sterker poule, was Ajax wel eerste geworden dan in de poule waar Twente zat?

9 december 2010 om 18:14

dat weten we nou wel dat jij Twente beter vond dan Ajax! Vond ze thuis tegen Auxerre redelijk goed thuis tegen Milan ook wel! Uit tegen Real en thuis dramatisch en uit tegen Milan prima! Auxerre uit had er meer in gezeten... Twente speelde prima tegen Werder dat absoluut uit vorm is en aardig tegen Tottenham en Inter thuis. Natuurlijk is het resultaat van Ajax gisteren erg in het oog springend. Milan is normaal gesproken wel sterker dan Ajax en Real zeker. Werder en Inter zijn absoluut niet in vorm maar Tottenham wel.de resultaten van Twente en Ajax onlopen elkaar niet zoveel denk ik. Laten we blij zijn dat ze allebei 3e zijn geworden tenminste... Jammer dat we niet zullen weten hoe het zou zijn gegaan als Ajax alle wedstrijden zoals gisteravond had gespeeld! Dus op zijn Ajax... Nog eventjes voor Rijvers hierboven: Over kinderachtige opmerkingen gesproken!! Jouw laatste zin.

9 december 2010 om 18:53

Er zegt hier niemand dat Twente beter is dan Ajax.
Wees blij dat we samen uiteindelijk toch nog een aardige indruk hebben achtergelaten in de Cl.
En dan nog even jou zin: ik weet niet hoe het gegaan zou zijn als Ajax alle wedstrijden zoals gisteren had gespeeld.
Over koffiedik kijken gesproken.

9 december 2010 om 19:25

Als je de feiten voor zichzelf wil laten spreken dan hoor je dat Twente minder verliespunten heeft dan Ajax. Vandaar dat ze net zoveel prijzengeld hebben gepakt.

Maar wat ik indrukwekkender vindt is dat Twente langer (en kansrijker) in het toernooi mee heeft gedaan voor plaatsing voor de 2e ronde CL. De wedstrijd tegen Inter (voorlaatste) was voor beide teams echt erop of eronder!

9 december 2010 om 19:47

@ claro2

Ajax heeft twee draken van wedsrtijden gespeeld tegen Real, dat is wat ik en velen met mij lang zullen onthouden. Niet die andere wedstrijden, die toch ook niet echt overtuigend waren. Twente daarentegen heeft geen enkele draak van een wedstrijd gespeeld, dat zal men ook onthouden. Vandaar dat Twente een betere indruk heeft achtergelaten. Kan me geen argument bedenken dat dit kan ontkrachten.

9 december 2010 om 21:43

Twente heeft meer verliespunten. lol

Twente 6 punten van 18, is 12 verlies
Ajax 7 punten van 18, is 11 verlies.

9 december 2010 om 17:34

Ik had Twente anders wel tegen Madrid willen gezien.. elke NL club zou daar ten onder gegaan zijn. Uiteindelijk overwinteren beide clubs, dus who cares wie beter was

9 december 2010 om 17:42

Maar de loting heeft anders beslist dus gaat het erom hoe ze gespeeld hebben tegen de clubs in de poule.
Beide clubs overwinteren wat zeer goed is voor het nederlandse voetbal.
Nu kunnen we hopelijk weer wat puntjes sprokkelen om te stijgen in de co-ef lijst.

9 december 2010 om 19:52

maar niet op zo'n knullige manier

9 december 2010 om 21:49

ehm... knullige manier? vind ik wel meevallen, allebei bij de 4 beste nummer 3's en allebei hadden met een b eetje meer mazzel 2e plaats kunnen halen

Gunstig voor het Nederlandse voetbal lijkt mij

Dit kan ajax goed gebruiken op dit moment. Ajax moet de sanering natuurlijk wel doorgaan zetten maar dit geeft toch wat extra lucht. Het is 9,4 miljoen + televisieinkomsten + winst op kaartverkoop. wat zou een gemiddeld kaartje kosten? 100 euro gemiddeld toch wel minimaal? dan is het 51000 * 100 5,1 miljoen - 2,5 miljoen (kosten) = 2,6 miljoen per wedstrijd winst? Als dat een redelijke aanname is dan zou het neer komen op 7,8 miljoen aan kaartverkoop extra.

9 december 2010 om 17:43

Een kaartje gemiddeld 100 euro per wedstrijd?
Dat lijkt me een beetje veel, ik zelf heb 118 euro betaald voor de 3 wedstrijden, wel in het goedkoopste vak, vak 413.
Maar goed, het blijft veel geld!

9 december 2010 om 18:01

okay iets minder dan maar blijft inderdaad een hoop geld

Twente heeft de betere indruk achtergelaten, als debutant

Ajax Twente en PSV kunnen nog geld bij elkaar sprokkelen in de Europa League dus dat is dan ook weer mooi meegenomen

9 december 2010 om 17:45

Verdiensten in de Europa League zijn aanzienlijk minder, pas bij het bereiken van de finale ontvang je 2miljoen.
De rondes daarvoor ontvang je dus ook wel wat maar in vergelijking met de Champions League is het natuurlijk niets.

Wel mooi meegenomen alsnog uiteraard.

Koers van Ajax staat ruim 4% in de plus. Zien we niet vaak op de beurs:
AFC Ajax NV 6,5400 4,64%

kan iemand mij vertellen wanneer de loting is voor de uefa? psv moet volgende week geloof ik nog eens spelen dus dat zal dan wel de 16de of de 17 zijn?

9 december 2010 om 17:44

Volgende week vrijdag, dacht ik.

Mooi bedrag en nu kijken dat ze ver kunnen komen in de El...
9miljoen is niks, helemaal voor Nederlandse clubs..

9 miljoen is prettig voor beide clubs als je kijkt naar het wanbeleid van ajax en een paar miskopen van twente bijv parker bajrami kunnen ze het allebij wel gebruiken

9 december 2010 om 18:19

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Bajrami een miskoop is? We hebben nog niet echt een oordeel over hem kunnen vellen niet?

9 december 2010 om 19:11

Oke dus Atouba is ook geen miskoop. Hebben we ook nog niet veel van gezien

Dat is een lekker meevallertje vooral omdat Ajax op de EL heeft begroot.
Hoop maar dat het Ajax bestuur hier iets goeds mee gaat doen om het verlies te compenseren.

Weet trouwens iemand hoeveel ze krijgen voor tv-geld dit is waarschijnlijk ook veel geld.

Ik hoop dat Psv, Ajax en Twente in de Europa Ligue ver zullen komen... Goed voor het Nederlands voetbal.

Je kan er vanuit gaan dat Ajax en Twente ongeveer hetzelfde bedrag verdienen aan de Europese campagne van dit jaar als PSV een paar jaar geleden. Uiteindelijk zal de winst van beide clubs dus ongeveer rond de 15miljoen uitkomen. Wat een heerlijk bedrag is al zeg ik het zelf.

PSV hield er ruim 20 miljoen aan over toen maar dat kwam omdat ze het geluk hadden dat de nummer 2 niet door de voorrondes van de Champions League kwam en zo alle TV inkomsten kregen.

Maar dan nog. De winst van Ajax en twente in de Europ; +- 15milj en Psv; =- 3milj. Zie je maar weer dat de de CL halen een must wordt voor deze clubs.

dat zijn mooie bedragen, met de kaartverkoop etc. erbij kom je rond de 10 miljoen uit. dat is zeker niet verkeerd.

Wel een onnodige poll, want volgens mij is er hier bekeken over de hele groepsfase maar 1 antwoord op.

Dat is wel een monsterbedrag voor deelname aan de cl. En wat te denken van de thuiswedstrijden, waar het publiek in grote getalen aanwezig was? Dit leidt ook tot inkomsten natuurlijk.

Er is dit jaar 350 miljoen euro aan tv-geld te verdelen over alle deelnemers. Aangezien Ajax en Twente in een poule zaten met grote tegenstanders, zouden ze er best een leuk bedrag aan over kunnen houden. Ik gok dat alles bij elkaar ( tv-geld, kaarten, CL prijzengeld ), ongeveer tussen de 20 en 25 miljoen euro zal opleveren. Vooral bij Ajax waren de kaartjes erg duur, dus die zullen wel in hun handjes klappen. Mooie opsteker voor bijde clubs.

9 december 2010 om 18:43

De TV gelden worden uitgekeerd naar rato van de inleg van de landen. Omdat de Nederlandse televisierechten maar weinig opleveren krijgen nederlandse clubs maar een relatief klein bedrag wat ook nog gedeeld moet worden tussen Twente en Ajax. Twente krijgt als ik het me goed herinner iets meer omdat ze landskampioen zijn.

Al met al zal Twente ongeveer 12-14 miljoen overhouden aan de CL. Kunnen ze perfect gebruiken voor de uitbreiding van het stadion.

Ik denk dat ze beiden in totaal rond de 15 miljoen euro hebben verdiend aan de CL, maar het zou zelfs meer kunnen zijn (tv-gelden). Dat is toch aardig en belangrijk vooral. Dan komen de clubs er in de Europa League maar bekaaid vanaf.

9 december 2010 om 18:20

Ja, daarom ook is het van zeer groot belang om in de Nederlands competitie hoog te eindigen.
FC Twente is niet voor niets vorig seizoen kampioen van de eredivisie geworden.
Daarom ook is FC Twente nu ook al bezig om in het huidige seizoen eerste of tweede te worden.

9 december 2010 om 19:21

Ja want als je niet naar de CL zou mogen zou je ook niet je best doen om eertse te worden...

9 december 2010 om 21:55

ajax warschijnlijk nog meer dan twente...

nogal wat groter stadion en duurdere entreee.

Moet met pijn in me hart zeggen dat twente betere indruk heeft achter gelaten.
Als vond ik bremen en inter wel beetje tegen vallen. had meer van verwacht Qua spel.
En ajax heeft 3 wedstrijden maar goed gespeel in de poul ( milan en auxerre thuis)

Voor de rest is wel mooi dat ze zo veel geld krijgen.
Maar als Ajax zelfde gat in hand blijft houden heb nog niks aan.
ben bang dat de aankopen van jol nu weer naar zij spoor worden verwezen.
omdat de boer in Ajax cultuur gelooft en jonge spelers gaat inpassen.
en heb weer een passant die geld heeft uitgegeven waar niks mee gedaan word.( kapitaalsvernietiging)

En ook hier in heeft twente toch laten zien dat ze een beter beleid hebben.
Als komen de miskopen nu ook wel te komen.
Maar die worden tacties stil gehouden.
Door dat andere het heel goed doen ( chadli)

korttom ajax heeft het meeste binnen gehaald. meer mensen in de arena en giga hoge kaartprijzen!

Mooi dat iedereen het over die positieve bedragen heeft bij Ajax en Twente, maar niemand heeft het over eventuele kosten.. Kosten van vliegreizen, kosten van hotels, enz enz..
Je kan mooi je stadion gevuld hebben, maar er zitten al weet ik niet hoeveel journalisten, genodigden (vips), sponsoren, e.d.

En het belangrijkste.. Hebben de speler van Twente en Ajax geen winstpremies..
Ik denk dat zeker bij Ajax daar nog veel van het bedrag afgeschreven gaat worden.. Daar hebben tenslotte veel spelers dikke contracten..

Hopelijk voor het Nederlandse voetbal komen Ajax, Twente en PSV nog een paar rondes verder, niet perse voor het geld, maar wel voor de prestige.. Voetballend Nederland moet weer eens positief op de kaart!!

9 december 2010 om 19:01

Ajax heeft geen winstpremies meer.
Pas als er wat gewonnen wordt, of als er ergens een volgende ronde gehaald wordt dan pas gaat ajax bonussen geven op het salaris.
Dus ajax zal een beetje geld moeten betalen omdat ze door zijn in de EL, maar dat zal niett zoveel zijn denk ik

9 december 2010 om 20:54

En volgens mij moeten ze ook nog geld betalen aan Barcelona en Heerenveen. Dit waren volgens mij afspraken wie gemaakt zijn toen ze Oleguer en Sulejmani hebben binnen gehengeld. Je hebt gelijk hoor, Inkomsten min kosten is wat je overhoud, en waar je wat mee kunt doen. Al zijn dit soort bedragen altijd leuk om te horen, als je club ze binnen haald.

FC Twente heeft een veel betere indruk achter gelaten dan Ajax.
FC Twente zat ook in een zwaardere poule, Ajax had slechts 1 zware tegenstander, namelijk Real Madrid, en dat was dus ook te zien.
FC Twente had achteraf meer verdiend gezien de tegengoals en de manier van penaltys tegen krijgen.
FC Twente speelde tegen Werder Bremen, Inter Milaan en Tottenhem Hotspur, alle drie de tegenstanders zijn in staat om van Ajax te winnen.
FC Twente heeft een elftal voor de toekomst, FC Twente voerd een goed beleid, FC Twente heeft aandacht voor de jeugd, FC Twente is financieel erg gezond, FC Twente heeft een erg goede voorzitter die FC Twente op een nog hoger europees niveau zal brengen.
Kort gezegd; Europa zal nog vaker van FC Twente horen en zien.

9 december 2010 om 18:21

volgens mij ben jij voor twente.. haha

9 december 2010 om 18:24

Neen, ik ben voor oppertunistisch voetbal.
FC Twente toond al meer dan twee jaar aan daar volop mee bezig te zijn.
Sinds gisteren doet ook Frank de Boer verwoede pogingen om ook ajax weer op dat aanvallende pad te krijgen.

9 december 2010 om 18:42

keiser doe ff normaal.
nu begin je een discussie die totaal niks toevoegt hier.
(en dan heb ik het nog niet eens over spelfouten en absurde dingen die je zegt)

9 december 2010 om 20:22

vandaar dat twente bij je favoriete clubs staat, of ben je er zo eentje dat als twente ff niet draait en ajax of psv wel dat je dan over gaat lopen??

Vind dat er voor beiden eigelijk meer in had gezeten en een 2e plaats haalbaar had kunnen zijn er denk dat ze beiden (psv ook overigens) een aardige kans hebben om ver te komen in de El.

Twente speelde constanter dan Ajax en daarom vind ik ook dat Twente het beter heeft gedaan tot nu toe.

9 december 2010 om 20:53

het lukte hem anders aardig goed

9 december 2010 om 18:40

Zwaarder poule, moewhahah laat me niet lachen!

Alleen de Spurs is op dit moment sterk. Inter en vooral Werder bakken er dit seizoen niks van. Dus die opmerking over een sterkere poule gaat niet op. Zoek voor de grap de posities van Inter en Werder in hun competities maar eens op.

i rest my case

9 december 2010 om 18:52

Neen,
Ajax heeft er wel wat van gebakken, tegen Auxerre totaal laten afweten, sorry, dit was dus onder Jol.
Gisteren tegen een AC Milaan dat alles goed vond, echter indien Ibrahimovic vanaf het begin mee had gedaan dan had Ajax misschien 1 punt gepakt. Nogmaals AC Milaan was al geplaatst.
De enige sterke ploeg in Ajax s poule was en is Real Madrid.
Ajax in Auxerre vorm had van zowel Inter als Werfder verloren.
Zo keek ik er tegen aan.
Vergeet niet dat ik zeer en zeer blij ben voor Ajax dat Frank de Boer nu voor Ajax als trainer staat.

9 december 2010 om 18:57

Jij zit alleen in dit topic om Ajax af te kraken he?

Dit gaat over Champions league verdiensten, en jij gebruikt een hele clubexpert column om uit te leggen dat Twente een zwaardere poule had?
best wel triest.

9 december 2010 om 19:00

Gelukkig hebben beide clubs veel miljoenen kunnen verdienen ja,

ik geef slechts aan dat Ajax meer had kunnen verdienen. En das jammer.

9 december 2010 om 19:29

Je geeft helemaal niet 'slechts' aan dat Ajax meer had kunnen verdienen kerel... Wat jij 'aangeeft' is dat je Ajax afkraakt en twente ophemelt alsof je er voor betaalt krijgt.

Wat een hypothetische bullshit loop je te verkondigen met 'misschien' als ibrahimovic had meegedaan.. zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Kerel, wees blij met je clubje dat ze het zooo goed gedaan hebben en laat het bitchen achterwege.. heeft geen zin.

On: Heel goed natuurlijk dat er gecasht is en dit geeft maar weer aan dat de C L voor elke club in de top broodnodig is om uberhaubt in de zwarte cijfers te blijven.

9 december 2010 om 21:06

Ibrahimovic,

heb jij ajaxwestham de acties gezien in die twintig minuten dat ibrahimovic mee deed?
AC Milaan zou indien gestart met Ibrahimovic zeker minimaal 1 punt zo niet drie punten hebben gepakt.
Echter we moeten met zijn allen toegeven dat AC Milaan al door was, niet zijn sterkste bezetting neerzette, Ajax liet voetballen.
Desondanks ben ik blij dat Frank de Boer drie punten heeft gepakt met Ajax.
Dat is altijd goed voor het Nederlandse voetbal.

En waarom denk je dat FC Twente ook dit seizoen bovenin draait?
En de trainer er op hamerfd dat de nationale competitie belangrijker is dan de Cl?

9 december 2010 om 22:01

oh ja, want ibrahimovic zorgt ervoor dat heel AC milan opeens geweldig speelt,
heel eerlijk, ajax domineerde AC, en AC had misschien in totaal 3-4 doelkansen en ajax zo'n 15,
dus ajax had bijv. 2-1 kunnen winnen als Ibrahimovic meedeed, ik denk dat Ajax dan nog steeds beter dan AC milan was geweest,

en bovnedien is AC gewoon nummer 1 in de Serie A,
Daar wint ajax gewoon ff van,

9 december 2010 om 18:43

over westerse arrogantie gesproken......uch!
ajax had de pech dat ze twente niet zijn anders waren ze heeeeeel ver gekomen!!!!twente heeft de pech dat ze ajax niet zijn want dan had europa al heeeeeeeel veel van ze gehoord en gezien

On:mooie bedragen en dan te bedenken dat er nog tv gelden en kaartverkoop etc bijkomt....hopelijk doen ze er wat goeds mee

9 december 2010 om 19:34

@keiser, FC Twente heeft minder punten gehaald dan Ajax.
Ajax zat in een zwaardere poule, met 2 Europese toppers. De nummers 1 en 2 in Twente's poule zijn (momenteel, dus ook Inter) subtoppers.
Ajax had achteraf ook meer verdiend omdat ze door een arbitrale blunder hebben verloren in Auxerre, Twente verdiende het ook zonder de arbitrale blunders te verliezen in Londen.
Ajax wint ook wel van Bremen. Twente wordt afgemaakt door Ac en Real Madrid.
Ajax heeft veel meer goede eigen jeugd, inclusief 8 spelers uit de eigen jeugd in de basis, heeft Twente niet, dus Ajax heeft meer toekomst.
Ajax heeft een veel groter vermogen dan Twente, dus is financieel gezonder.
Coronel heeft in zijn kleine linkerteen meer voetbalervaring dan die provinciaalse paljas van een Munsterman. Dan komt straks ene Cruijff er ook nog bij, need I say more ?
Twente is net als AZ, een incident, alleen duurt het wat langer.

9 december 2010 om 21:00

Dat is puur lef praten wat jij verkondigd Cypriooot.
Op dit moment is trouwens FC Twente gezonder.
We zullen zien of de verdiende euro s goed besteed worden bij FC Twente en Ajax.
En de heer Munsterman is net effies wat meer dan wat jij durft aan te halen.
Voor iedere betaalde voetbal club zou het een eer zijn om zo een fluwelen voorzitter te mogen hebben.
En over vijf jaar praten we nog over FC Twente, reken maar van wel.

10 december 2010 om 09:01

Luister, tuurlijk is Twente gezonder, er komt meer in dan eruit gaat en bij Ajax is het net andersom.

En Munsterman heeft het natuurlijk fantastisch gedaan.

Ik overdreef het eea in mijn reactie, maar vind dat jij het ook erg overdreef. That's all.

En we zullen zien over vijf jaar. Ik gun het Twente van harte hoor om aan de top te blijven, maar ik blijf mijn twijfels houden of ze dit op lange termijn kunnen volhouden.

heerlijk die miljoentjes kom maar hoor
we kunnen het goed gebruiken

Dit is toch een mooie opbrengst. Hopelijk wordt het geld nuttig besteed en niet aan domme aankopen.

Twente vanuit pot 4 derde geworden, ajax vanuit pot drie derde, hoewel voor beide goede prestatie is er maar 1 club die boven verwachting heeft gepresteerd!

9 december 2010 om 18:45

wat een onzin....we wisten van te voren dat het voor allebei haalbaar was om 3e te worden zeker gezien de staat van werder op dit moment...

9 december 2010 om 18:47

ja achteraf is makkelijk paard in kont kijken

9 december 2010 om 18:50

ik zeg dat t haalbaar was ook vooraf gezien...niet dat t ook daadwerkelijk ging gebeuren...vooraf is t makkelijk paard in de bek kijken..

achteraf is ook mooi wonen trouwens

9 december 2010 om 18:53

waarom zijn er hier mensen die allerlei prestigestrijdjes proberen te starten en te winnen?
en dan heb ik het echt vooral over mensen die voor twente zijn.
waar is dat goed voor joh?

doe ff normaal joh, ajax en twente hebben het allebei uitstekend gedaan zo simpel kan het ook zijn namelijk...

9 december 2010 om 18:59

ik zeg nog: voor beide goede prestatie :-)

9 december 2010 om 19:12

ja maar houdt het daar dan ook bij...
”hoewel voor beide goede prestatie is er maar 1 club die boven verwachting heeft gepresteerd!”
dus je houdt het niet simpel want je probeert toch even duidelijk te maken dat twente het beter gedaan zou hebben dan ajax (wat ik niet met je eens ben maar die discussie ga ik niet voeren ook)

Wel veel gezeik door aanhang van FC Twente en Ajax! Ik als Ajacied boeit me niet of we leuk spelen in CL in de CL geld alleen de punten en meer niet(en de money). In punten op zicht heeft Ajax hat beter gedaan. Maar wat dan nog FC Twente en Ajax hebben het geld plus nog 5 miljoen ofso van TV en nog wat van de kaartverkoop. Dus zal nog wel op lopen naar 16 miljoen Euro voor beide(heb het alleen over Cl) maar wat me wel verbaasd Ajax krijgt toch ook geld voor de overwinningen op Paok en Kiev en als je door komt krijg je ook nog geld dus het geld van Ajax hoort dan toch hoger te liggen?

9 december 2010 om 19:06

Ajax krijgt tevens nog een bonus van Aegon van enkele miljoenen omdat het zich heeft geplaatst voor de CL. Dat staat in de sponsorovereenkomst

9 december 2010 om 19:12

Ja financieel maakt CL het jaar weer goed, maar als je cl mist dan maak je flink verlies. Erg jammer dat je zo begroot (heb het niet over Twente, maar over mijn ajax en mijn cluppie Psv)

9 december 2010 om 20:06

Ajax heeft voorgaande jaren inderdaad dom begroot op CL, maar dit jaar absoluut niet, op EL heeft ajax begroot. Niet dat het extreem veel helpt ajax zal dit jaar ondanks dit geld een verlies gaan draaien (mits suarez, van der wiel voor wat knaken worden verkocht, waar ik groot voorstander van ben). Dat jaar erop zal ajax als het goed weer een positief resultaat hebben. Aan het einde van dit seizoen lopen namelijk de volgende contracten af; atouba, emanuelson, ooijer, mido, tainio, wieleart, sno, oleguer dat scheelt weer een hoop knaken op jaarbasis.

goed wat geld voor de NL clubs heel mooi ,, en met EL kan het nog wel een beetje oplopen
Hoop dat ajax het geld goed besteed en niet uitgeeft aan spelers die niets toevoegen

Off: anders gaan de organisatie(s) van de Europese toernooien even werk maken om de Europa League aantrekkelijker te maken
Ik vind het verschil in het geld wat je ervoor krijgt veel te groot,, en als een grote club nu toevallig een keer de CL mist en naar de EL moet is het stadion halfleeg (schandalig om te zien)
Winst in de CL 800.000 en winst in de EL 80.000 toch ? veel te groot verschil, gaat nergens over

Voor de wedstrijd Twente - Tottenham interviewde de NOS Munsterman. Munsterman gaf aan dat er tussen de €13 en €14 miljoen verdiend is. Dat houdt je dus niet over, daar moeten nog premies en andere gelden af. Toch mooi, zo'n 10 miljoen extra voor de uitbreiding van het stadion.

Overigens word ik een beetje moe van de eeuwige Twente/ajax heeft het beter gedaan want........waar vervolgens een geheel subjectieve mening volgt die als feit wordt gepresenteerd. Richt je lekker op je eigen team, mij zal het persoonlijk niet interesseren wie het beter doet. Voor mijn part was Ajax 1e in haar poule geworden (graag zelfs), ik ben blij dat Twente na de winterstop verder gaat in de EL.

Off topic: Ik vond ook al heb ik helemaal niks met Ajax, het leuk om te kijken gisteren en verfrissend spel dat een leuke indruk achterliet. De Boer en Cocu zijn trainers met veel voetbalinzicht. Hoop ook dat Cocu het daarlijk overneemt bij PSV en De Boer blijft voor het nederlandse voetbal. Bij Twente Schreuder of een van Halst die misschien eens wil trainen.

On topic:
Geweldig dat geld voor beide clubs. Voor de Europa league hebben we aardige ploegen nu met Ajax, PSV en Twente. Jammer dan van Utrecht die ik graag erbij had gezien. Er zijn een aantal ploegen die het heel moeilijk kunnen maken zoals Liverpool, Cska, Zenith, Man City,(athletico),porto,psg maar in dat rijtje plaats ik ook makkelijk een van de nederlandse clubs.
Het is en blijft een bekertoernooi en daar winnen de kleintjes ook van de grote clubs.
Ik hoop dat hierin het nederlandse voetbal weer op de kaart wordt gezet

Ajax heeft 2x uitstekend gepresteerd tegen Milan, Thuis tegen Auxerre was ook goed, maar zijn tegen Real en uit tegen Auxerre toch wat door de ondergrens gezakt. Twente heeft met het gelijke spel tegen Inter en Tottenham zowel als de winst op Werder een betere indruk achter gelaten, omdat ze steeds een stabiele factor waren!

Dat is tenminste mijn mening!

Trouwens, even voor de grap een greep uit ploegen die Ajax/twente tegen kunnen komen in de EL! (is maar de vraag of die 2e worden in hun poule, maar wie weet!)

Lech Poznan, Atletico Madrid, Villareal, Psg, Sevilla, Borussia Dortmund, Besiktas, Napoli

Dat lijken mij zo'n beetje de betere, met wat meer geluk:

Young Boys, Metallist Kharkiv, AA gent, Paok Saloniki, Aris Saloniki

En dan nog ploegen zoals Anderlecht, Dynamo Kiev, Bate Borisov, ik weet nooit echt wat je van dat soort ploegen kan verwachten. Enfin, iemand nog een voorkeur? :P

Mijn complimenten voor Ajax en Twente. Allebei een mooi bedrag aan de CL overgehouden. Twente is na mijn inziens toch een beetje beroofd.. Penalty's die te makkelijk gegeven werden en lullige tegen doelpunten. Maar dat hoort bij het spelletje. Nogmaals ben ik erg trots op deze clubs!

Economisch gezien is het misschien jammer dat deze clubs naar de Europa League gaan, maar als je gaat kijken op prestaties leveren is de EL een betere competitie voor ze. Hier valt meer uit te halen. De CL is gewoon nog TE hoog voor Nederlandse clubs tot mijn spijt.

Ajax en Twente hebben het erg goed gedaan in de CL! Hopen dat er iets moois kan komen in de EL.

Ik denk dat er wel een Nederlandse finale uit kan rollen als Twente zo speelt als tegen Tottenham en Inter thuis. PSV staat altijd erg georganiseerd en weet slechte wedstrijden om te zetten tot winst. Hopelijk heeft Afca zijn draai nu ook te pakken.

Wat een dom gezeur over wie beter is? wat maakt het uit dat Ajax een puntje meer heeft of Twente uit pot 4 geloot is. Feit is dat Ajax eerherstel gehaald heeft uit bij AC wat echt een prachtig resultaat is en Twente die over het algemeen de wedstrijden met een betere indruk heeft afgesloten.

Als supporters van het Nederlandse voetbal moeten we tevreden zijn met de huidige top 3 in de volgende ronde van de EL met wellicht alle drie de beschermde status!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren