Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlandse media lyrisch: 'Ajax heeft gezicht terug'

Laatste update:

Ajax heeft woensdagavond in Milaan indruk gemaakt op de vaderlandse media. De Amsterdammers wonnen bij het debuut van Frank de Boer als hoofdtrainer met 0-2 bij AC Milan en stelden daarmee plaatsing voor de Europa League veilig. “Ajax heeft zijn gezicht terug”, schrijft De Telegraaf. “Ajax juicht weer”, voegt AD/Sportwereld er aan toe.

/

Niet alleen het resultaat, maar ook het vertoonde spel zorgde voor positieve stukken in de ochtendbladen. “Voor het Champions League-duel met AC Milan gaf Frank de Boer aan dat de voorbereiding te kort was om wonderen van hem te mogen verwachten”, schrijft De Telegraaf. “Toch bleek het voldoende om samen met Danny Blind de poppetjes weer op de juiste plaats te zetten én de vertrouwde opdrachten mee te geven. In San Siro maakte Ajax grote indruk, werd net als op 23 november 1994 gewonnen (0-2) en op eigen kracht plaatsing voor de knock-outfase van de Europa League afgedwongen.”

“De Boers oogappeltje Christian Eriksen was het symbool van de frisheid, die de Ajacieden op de mat legden”, vervolgde de krant. “De uitblinkende jonge Deen was als nummer tien voortdurend in beweging, zorgde voor diepgang zonder bal, combineerde goed en bleek daarmee onmisbaar in het prima positiespel van de gasten.” Ook De Volkskrant zag Eriksen sterk spelen: “Telkens was de achttienjarige Eriksen vrij, omdat hij een intelligente voetballer is, een van de grootste talenten van Europa. En naarmate de wedstrijd vorderde, toonde hij meer lef, door de bal telkens kunstiger aan te nemen of een nog duidelijker geplaatst schot af te leveren.”

AD/Sportwereld zag dat het plezier terug was: “Het plezier terugbrengen, dat noemt Frank de Boer zijn belangrijkste opdracht voor zijn eerste weken als hoofdtrainer van Ajax. En plezier straalden zijn spelers gisterenavond uit binnen de muren van het San Siro-stadion. Ajax stelde er puur op eigen kracht Europees voetbal na de winterstop veilig. Verdiende de eerste helft al het predicaat ‘fris’, de tweede helft was van Ajax-kant zelfs spectaculair met twee doelpunten.”

Ajax heeft zijn gezicht terug

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Er waren zeker lichtpuntjes gister maar je moet ook niet vergeten dat de zeeuw gister als een dweil speelde. Natuurlijk kunnen we positief zijn en hopen dat het nu de draad weer oppikt. Ik moet het nog maar zien, te beginnen bij Vitesse Uit!

9 december 2010 om 11:06

Met alle respect, als je gister zo staat te ballen tegen een gerenommeerde topclub met allemaal ervaren jongen mag je best positief zijn. Met het spel van gister moet Vitesse geen probleem zijn maar dat is juist afwachten: zullen ze weer zo spelen?

En natuurlijk is het geen zomer bij Ajax, maar denk jij dat ze onder Jol ook zouden winnen?

9 december 2010 om 11:10

Het verschil tussen axc milaan en Vitesse is dat de middenvelders. van Vitesse wel meehelpen met Verdedigen. Dan wordt het weer een stuk moeilijker om dit spelletje spelen. Iedereen heeft gister kunnen zien dat het middenveld van Milaan het vertikte om mee te verdedigen.

Ik wil niet negatief overkomen hoor. Want dit is natuurlijk wel een mooie start en een droomdebuut, maar er valt nog wel veel werk te verrichten. Ook denk ik dat ajax eerst nog een heel proces moet meemaken wat gaat met vallen en opstaan. Dus ik zie ze niet de komende 3 wedstrijden voor de stop op rij winnen.

9 december 2010 om 11:20

Er mag best wat genuanceerder naar de wedstrijd van gister worden gekeken. Natuurlijk was het een goede wedsrijd voor Ajax, zeker tegen een ploeg als AC Milan. Vergeet echter niet dat Milan niet meer zonodig moesten winnen en italianen hebben dan vaak de neiging om dat ook niet te doen..

Toch zag ik wel een stuk meer positiespel dan de afgelopen weken onder Jol. Ik ben benieuwd of ze op deze weg door kunnen gaan.

9 december 2010 om 11:58

@ frietpiet
Ik denk juist dat jij een hele goede kijk op het spel van Ajax had gister. De Zeeuw speelde echt heel slecht, terwijl hij genoeg ruimte kreeg. Ik vind hem al een tijdje waardeloos (al schoot hij die bal toch lekker in). Eriksen was wel goed, alleen kreeg ook hij ontzettend veel ruimte en ik vond dat hij vaak onnodig voor eigen succes ging met schoten op doel. Ajax stond zo heerlijk aan te vallen door de hele 16 te omsingelen en dan ging hij of de Zeeuw met schoten naast en over het goal beginnen. Zonde. Toch complimenten aan de Boer en Ajax.

9 december 2010 om 12:03

''met het spel van gisteren moet vitesse geen probleem zijn''

lees ik hier al een vorm van amsterdamse arrogantie die in no time weer is teruggekeerd? Als vitesse doet wat het moet doen ben ik bang voor je dat je inderdaad moet concluderen dat 1 zwaluw geen zomer maakt.
Hoop dat ajax zal ondervinden dat er meer nodig is om er bovenop te komen.

dat dit wel gaat gebeuren onder frank de boer heb ik wel vertrouwen in maar velen schieten wel door. Moet het nog zien tegen een team dat wel strijdvaardig is en wel de wil heeft om te winnen.
Eriksen speelde zeer goed, maar kan hij dat ook als hij wel fysiek wordt aangepakt?
gisteren waande hij zich in een speeltuin. Hoop dat die gesloten is aanstaande zondag.

Ben zeker niet negatief over de nieuwe stap die gezet wordt in amsterdam maar blijf wel realistisch graag!

9 december 2010 om 12:22

Dus jij zegt dat Ajax ondanks het feit dat ze het spel van gisteren tegen Milan speelden tegen Vitesse in de problemen raakt?

Dan heb jij er geen verstand van. Vitesse is een goede ploeg maar Ajax voetbalde gisteren echt heel goed vind ik, stonden goed in de organisatie, speelden gedisciplineerd en in een hoog baltempo.

En dat in San Siro, dan kan het volgens mij ook wel in het Gelredome tegen een huurlingenleger dat nauwelijks op elkaar ingespeeld is en de beste speler een B- Ajacied is.

Ik zeg al in mijn reactie, het is afwachten of ze überhaupt zo goed gaan spelen tegen vitesse, want in dat geval is vitesse (in mijn optiek) geen enkel probleem. Nogmaals, waarom zou je geen problemen hebben met AC Milan en dat vervolgens wel met Vitesse, dat druist tegen mijn voetbalverstand in.

9 december 2010 om 12:38

@djstoffel:

''lees ik hier al een vorm van amsterdamse arrogantie die in no time weer is teruggekeerd?''

Het enige correcte aan deze zin is het vraagteken. Het antwoord is: nee. Hij zegt dat als Ajax zo speelt als gisteren dat het geen probleem is, maar alleen als ze zo spelen. Een AC Milan dat niet tot het gaatje gaat is nog altijd een paar klasses beter dan Vitesse, dus zou je normaal gesproken met het spel van gisteren ook van Vitesse winnen. Geen arrogantie, maar logica.

Ik merk meteen als Ajax wint dat er mensen achter elke boom een arrogante Ajacied gaan zien. Beoordelen op de inhoud graag en niet op de clubvoorkeur.

9 december 2010 om 13:18

Aangezien hij geen Amsterdammer is nee!

9 december 2010 om 13:47

In de context van alle misere mogen we toch positief zijn?
Onder Jol presteerde ze slecht, maar het ergste was nog dat er geen lijn zat in het spel.
F. de Boer zit er net 2 dagen en is al in staat Ajax weer herkenbaar te laten voetballen. Met name door wat basis instructies en de juiste mensen op de juiste plaats te zetten.

Dat dit geen garantie voor de toekomst is lijkt me duidelijk, maar het geeft wel hoop en plezier, voor zowel de spelers als de fans. Ook als Ajax gisteren verloren had was ik nog blij geweest, omdat ze speelde met enige rust, positie spel, en de bal sneller rond tikte. Bij Jol waren de afstanden veel te groot, was het 3 keer draaien voordat een bal werd gegeven en lange peren naar voren.

Dat is met name de winst en rede voor positiviteit. Dat Milan niet op volle krachten speelde, ok, maar dat neemt nog niet weg dat de intentie en het vertoonde spel des Ajax was, herkenbaar. Dat is waar de hoop en lof op gebaseerd is.

Dus je kunt verder lullen wat je wilt, voor mij is dat de winst die gisteren vertoond werd, het spel, het resultaat is dan een mooie bonus.

9 december 2010 om 13:53

''ik merk meteen als Ajax wint dat er mensen achter elke boom een arrogante Ajacied gaan zien. Beoordelen op de inhoud graag en niet op de clubvoorkeur.'', zeg je.

Volgens mij doet djstoffel precies wat je vraagt. Als je zegt dat een bepaalde wedstrijd geen probleem zou moeten zijn, dan toon je arrogantie, vooral aangezien je de afgelopen wedstrijden vaker op je muil bent gegaan dan dat je hebt gewonnen.

Van Milan winnen is een prestatie. Maar of dat nou door goed spel van Ajax kwam of het ongelooflijk slome en arrogante (sic!) spel van Milan, daar kun je over twisten. Ik vond het een draak van een wedstrijd waarin de winst van Ajax met name te danken was aan het bejaarde middenveld van Milan en het feit dat de Milanezen niets meer te winnen of te verliezen hadden.

Ik vind de jubelverhalen in de pers dan ook niet alleen onzinnig, maar zeker ook wat voorbarig. Als Ajax nou de komende vijf wedstrijden goed speelt en af en toe wat wint, dan mogen er complimenten komen. Persoonlijk denk ik dat deze stap veel te vroeg komt voor Frank de Boer en dat ook hij zich zal stukbijten op de onevenwichtige selectie en de hooggespannen verwachtingen. Want het gejubel komt niet zozeer door het resultaat of het spel, maar door wishful thinking.

9 december 2010 om 13:54

ik ga er vanuit dat ajax ook strijdvaardig is en wil winnen,
en ondanks de reeks van de afgelopen weken is vitesse toch niet een ploeg die ons angst inboezemt...
tuurlijk was dit een wat minder AC, maar ik denk dat ze toch alsnoge een paar stappen beter zijn dan een ''strijdvaardige'' Nederlandse club uit het rechter rijtje.

9 december 2010 om 14:03

Aangezien hier altijd veel mensen zijn die wat te zeiken hebben op Ajax heb ik een reactie van Marca webpagina vertaald. Ik vind het onaangenaam om vrijwel altijd te lezen dat Ajax internationaal niets meer voorsteld.vooral omdat dit mensen zijn die eigenlijk helemaal geen mening kunnen hebben. Ze zitten gewoon in Nederland! en kijken meestal ook geen spaanse praatprogrammas.

In Spanje is men altijd ppositief over Ajax, de Juan Derksos alhier dacht dat Ajax kon meestrijden om plaats 2 in de champions league groep. Men vindt de Arena ook echt helemaal geweldig. Ik ken de Sevilla reservekeeper persoonlijk en in zijn opinie is de Arena het mooiste stadion waar hij ooit is geweest. Voor de wedstrijd Ajax-r.madrid was er zelfs een special over. Tijdens de wedstrijd had de commentator na 10 minuten een opmerking over het geweldige publiek. Na 23 minuten zei hij dat ze nog steeds niet waren gestopt. Die gasten in de Arena creeeren echt wel een positieve indruk.

Afgelopen wedstrijd; Tuurlijk gaat het nieuws voornamelijk over spelers van Milaan maar goed er zijn best veel positieve reacties. Ik heb ter informatie een hele extreme vertaald aangezien ik denk dat er veel mensen zijn die de reactie van een onafhankelijke Spanjaard wel willen lezen..

Ajax jugo con los Milanistas con el juego tipico escuela Ajax/michels/cruijf/barcelona. Tiqui-taca impresionante, super debut de Frank!!! Suerte en tu nueva carera de entrenador, lo llevas adentro!
=
Ajax speelde met de Milanisten, met een spel tipische school Ajax/michels/cruyff/barcelona. Imponerend tikkie takkie, een super debuut van Frank!!! Het beste in je nieuwe cariere als trainer. Dat je het goed gaat!

Nou dat vind ik leuk om te lezen.
Voetbalzone als jullie echt op een Spaanse opinie zitten te wachten. Ik zit in Sevilla. Saludos!

9 december 2010 om 14:09

Jij mag de jubelverhalen onzinnig vinden, maar als jij niet inziet dat veel mensen hoop putten uit het spel van gisteren dan neem ik jou niet serieus. Want zelfs een blinde kon zien dat het spel gisteren veel frisser was dan welke wedstrijd dit seizoen ook.

Ik ben het overigens ook niet met je eens dat het allemaal wishful thinking is, op basis waarvan moet men die Ajax support dat baseren? Precies, op het spel incluis resultaat wat er gisteren is neergezet.

Nogmaals, zie jij niet dat er gisteren een prima prestatie is neergezet (wat jij zelf al zegt) en dat mensen hierdoor sinds begin November weer moed uit putten?

Bovendien vind ik dat je mag twisten over het feit dat deze stap te vroeg is voor De boer. Ook over het feit dat gisteren een toevallige samenloop van omstandigheden was mag je twijfelen.

Maar één ding weet ik zeker: Frank is een bescheiden jongen die ten rade gaat bij iedere prominent die Ajax een warm hart toedraagt, in tegenstelling tot Van Basten destijds. En hoe onevenwichtig is deze selectie eigenlijk? Of stonden gisteren alle poppetjes op de juiste plaats?

Tot slot vind ik dat je twee dingen af moet wegen: Hoe was het spel de afgelopen maanden, en hoe was het spel gisteren. Dan kan je de voorlopige conclusie trekken dat er relatief fris werd gevoetbald door Ajax en de veldbezetting eindelijk eens goed was. Je kan van alles zeggen, maar die wedstrijd van gisteren pak je geen enkele ajacied af.

9 december 2010 om 14:20

Naar mijn inziens verdedigd het middenveld van AC Milan juist extreem mee. Ze stonden meer dan eens met een blok van 7 a 8 man achter de bal, daarom kwamen er ook zoveel afstandsschoten uit de 2e lijn.

Wat Eriksen heel goed deed is zich iets terugzakken om zodoende tussen de linies te komen. Hierdoor was hij veel aanspeelbaar en kon hij vervolgens weer het spel verlegen, een actie maken of op goal schieten.

Wat Milan juist had moeten doen is meer vooruit voetballen en verder van de goal. Aan de andere kant was dit ook weer het verdienste van Ajax dat Milan soms vaak ver terug moest.

Verder is er nog veel ruimte voor verbetering bij Ajax. Maar Ajax speelde eindelijk weer eens volgens een Ajax visie. Weinig lange ballen op Suarez en vaak voetballend de oplossing gevonden.

9 december 2010 om 14:36

ik snap niet dat iedereen zo lyrisch is. AC Milan was al geplaatst. Milan zou als tweede eindigen. Ik denk dat er nog niks is veranderd met dit ajax. Iedereen is helemaal euforisch maar ik denk dat het na dit weekend wel weer mee zal vallen. Winnen van een geplaatste ploeg is volgens mij een van de meest gangbare in de hedendaagse voetbal.

9 december 2010 om 14:42

''lees ik hier al een vorm van amsterdamse arrogantie die in no time weer is teruggekeerd?''

Wat een belachelijk commentaar. Zijn ajaxcieden weer eens blij en hoopvol, en dan wordt het gelijk bestempelt als arrogantie. Zo zie je maar dat anderen Ajax dwangmatig moeten haten.

Natuurlijk kan Ajax Vitesse verslaan als ze zo spelen zoals tegen AC Milan, dat is niet arrogant om te zeggen. Wat jij zegt is juist arrogant. Alsof Vitesse dan ook met 5-0 zou winnen van Milan.

9 december 2010 om 15:01

Real hoefde ook niet tegen Auxerre. En die wilde ook winnen. Waarom zou Milan dan niet van Ajax willen winnen. Onzin dus wat je zegt.
Ajax was gister gewoon ouderwets goed. Hopen dat dat doorzet. En dat niet alleen gister maar in de thuis wedstrijd was Ajax ook beter. Jammer van buitenspel goal andes waren we door geweest in de CL.

9 december 2010 om 15:05

@ Rpe1986

Hoeveel mensen gaan nog zoals jou reageren
pfffff. je bent denk ik de 10000e die deze verklaring geeft
heel goed knul

9 december 2010 om 18:02

@betisfc

'' In Spanje is men altijd positief over Ajax ''
om te beginnen bij cruijf hij hersenspoeld mensen
hij heeft op alles en iedereen kritiek maar om zelf hoofdtrainer te worden HO maar, hij heeft afgelopen WK heel erg veel gezeurt over het spel van Bert van Marwijk, cruijf is zelf ooit gevraagd om trainer te worden van oranje maar daar past die voor maar hij kraakt wel alles en iedereen af.

verder denk ik dat ajax beter gaat presteren onder de Boer maar een kampioenschap zit er niet in dit jaar.

9 december 2010 om 18:09

Ik zie Ajax in deze vorm, met dit voetbal juist wel van iedereen winnen voor de winterstop.

Waarom?
Als je in een dip zit, waar Ajax echt in zat en je trainer stapt op en er staat een nieuwe trainer voor de groep en je pakt meteen zijn visie op, die in grote delen van de wedstrijd nog getoond werd ook en je AC Milan wegspeelt, dan ben je al ver.

Ajax liet bij vlagen zien hoe Barcelona het spel maakt, maar dan 6 tempo's lager, kijk maar goed naar de looplijnen van de middenvelders, overal waren er driehoekjes op het veld te zien en waren de linie's van achter tot voor kort op elkaar.
Ik als Rotterdammer heb zitten genieten van het spel van de Amsterdammers, want zo hoort voetbal gespeeld te worden en dat demonstreerde Ajax gisteren in Milaan.

Gefeliciteerd Ajax, ik had jullie al afgeschreven (onder Martin Jol) als titelkandidaat, maar met dit vertoonde spel verwacht ik nog een spannende competitie!

9 december 2010 om 19:47

Dat is nou precies de valkuil. Sluit me aan bij frietpiet. 1 zwaluw maakt nog geen zomer

9 december 2010 om 11:09

de zeeuw speelde niet heel goed (in vergelijking met de rest) maar was wel continu vrij. Als hij dus wel goed speelt kan hij daar veel meer mee doen. Na zijn goal zag je hem het ook beter oppakken. Goed voetballen begint met vertrouwen. Dat is gisteren maar weer eens bewezen.

9 december 2010 om 11:13

De reden dat hij continu vrij stond kwam door de luiheid van de middenvelders van ac milaan. Normaal krijg je nergens zoveel vrijheid. Ik vindt dat als je zoveel vrijheid krijgt er veel meer mee moet doen. Dit gebeurde niet en ondanks zijn doelpunt vond ik hem te veel balverlies lijden en te weinig een goede opening vinden bij suarez en Sulejmani, die daarin tegen wel weer goed speelden.

9 december 2010 om 11:49

Klopt helemaal ook. Hij speelde niet goed omdat hij er niks mee deed (al werd het na zijn doelpunt ietsje beter). Ik bedoelde te zeggen dat Ajax in 1 keer wel de vrije man kon vinden waar dat de laatste wedstrijd niet gebeurde.

Ajax heeft gewoon goed geprofiteerd en geanticipeerd op de zwakte van Milan (de omschakeling van de middenvelders)

9 december 2010 om 11:18

Dit stond ook in de Telegraaf! Precies in dezelfde woorden! jammer dat ze dat er nu net niet bij zetten!

9 december 2010 om 11:19

Sorry maar de Zeeuw speelde een onzichtbare wedstrijd, maar wel in dienst van het team. Speelde nog niet op zijn beste niveau, maar zeker niet als een dweil.

9 december 2010 om 11:38

@jordan_23. Juist ik heb me in voorgaande CL wedstrijden kapot lopen irriteren aan de Zeeuw en eigenlijk ook wel aan de rest maar vooral aan de Zeeuw. Deze wedstrijd speelde hij alweer een stuk frisser. Lang niet alles ging goed maar vond het wel een dikke voldoende bij hem. Ben geen Ajax fan maar heb toch wel aardig staan genieten gisteren. Tuurlijk speelde Milaan niet zijn beste spel en miste ze een paar basisspelers maar ze hadden toch nog een beter team staan dan bijvoorbeeld NEC waartegen Ajax bij vlagen werd weggespeeld. 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar heb gisteren toch al wat meer zwaluwen gezien.

Het voetbal zag er heel aardig uit gisteren. Maar ik kan moeilijk geloven dat een trainer zoveel kan veranderen in 2 dagen. Ik denk dat het vooral tussen de oren zit.

9 december 2010 om 11:05

Dat denk ik ook. Erg opvallend dit haha, ik denk niet dat El Hamdaoui hier erg blij mee is.

9 december 2010 om 11:09

En Spotlight, gisteren nog genoten van Eriksen?

9 december 2010 om 11:16

Haha, ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar wat ik heb gezien dat beviel me!

Neemt natuurlijk niet weg dat hij daarvoor er helemaal niks van bakte!

9 december 2010 om 11:16

De Boer heeft eigenlijk hele logische aanpassingen gedaan die zowat alle Ajacieden inzagen behalve de heer Jol. Door Anita eruit te gooien, El Hamdaoui niet in de spits te laten, met een echte nummer '10' te spelen en Sulejmani vanaf rechts te laten komen en Suarez vanaf links zodat ze naar binnen kunnen trekken kom je al een heel end.

9 december 2010 om 11:25

En dat is toch eigenlijk heel schrijnend dat zo'n man zulke simpele beslissingen niet kan nemen en dat tactisch dus niet neer kan zetten als het minder loopt. Ik denk dat Jol nooit langer dan 2 wedstrijden in dezelfde opstelling heeft gespeeld en toen het minder ging was het elke week raak. Nu worden dus zijn zwakheden echt pijnlijk blootgelegd, ook omdat hij het deed voorkomen alsof Ajax geen traditionele 4-3-3 kon spelen met het huidige materiaal. Frank de Boer weerlegt dit dus binnen 2 dagen door inderdaad de juiste spelers op de juiste flank te zetten en heel duidelijk de opdracht mee te geven het veld breed te houden. Daarnaast lag ook het accent op de omschakeling en verzoop het middenveld niet meer zoals de afgelopen weken wel het geval was. Een zegen voor het voetbal van Ajax, laten we hopen dat deze lijn wordt doorgetrokken de komende weken.

9 december 2010 om 11:28

precies, het klinkt zo makkelijk maar het zijn toch de meest logische aanpassingen die je hier opnoemt. hulde.

9 december 2010 om 12:59

Dat Frank de Boer dit er in 2 dagen niet in kan hebben gebracht is logisch. Ik denk dat hij heel duidelijk heeft aangegeven dat hij Ajax in haar hoogtijdagen heeft meegemaakt en dat het een eer is voor deze club te spelen. Ze moeten blij zijn om voor een club als Ajax te spelen en ze moeten ook uitstralen dat ze willen voetballen en dat ze blij zijn dat ze voor Ajax voetballen.

Dat is voor mij als internet-ajaccied(woon bij Den Haag en heb het geld niet om naar t stadion te gaan) het allerbelangrijkste. De reden dat ik vertrouwn heb in Frank de Boer is dat hij heel duidelijk oogt in zijn doen en laten. Hij straalt passie uit. Hij laat spelers zien waarom ze moeten voetballen. Hij is ondanks die arbitragesmet wel oprecht Ajaccied en hij staat voor wat hij doet. Als je ziet welke trainers Ajax heeft gehad, kwamen ze vooral over als zoutzakken(kwaliteiten daargelaten). Als het spel dan tegenvalt wijs je sneller naar een trainer, omdat hij ook geen felle uitstraling heeft.

Het grote probleem bij Ajax is vaak de motivatie. Talent hebben ze wel. Het allerbelangrijkste is in mijn ogen dan ook dat er een trainer voor de groep staat die streng is, maar die wel inziet dat passie en plezier heel belangrijk zijn. Ook speelt gezag uiteraard een grote rol. Wat mij betreft voldoet Frank hier echt aan en ik wens hem alle succes toe. Voor het eerst in tijden dat ik echt vertrouwen heb in een nieuwe trainer.

9 december 2010 om 18:55

Precies, ik denk dat dit gewoon een lucky shot was.
Het is niet reeël om te denken dat Ajax zijn gezicht terug heeft, nu al.
Eerst moet het in orde zijn op financieel en sportief gebied.

hier krijg ik als ajacied nou een warm gevoel van! Heerlijk!

Gezicht terug wil ik niet zeggen, Het is een goed uitgangspunt. Hopelijk word dit doorgetrokken naar de competitie, en dan bedoel ik het spelen als team: driehoekjes, samen verdedigen, vrije man zoeken, en niet zoals vorige week alleen lange ballen. Ik heb het de afgelopen maanden gezegd, het is geen team en ze willen zich niet optimaal inzetten, Gisteren was het een echt team zins maanden, Vitesse here we come.

9 december 2010 om 13:02

Ik denk dat dat met motivatie te maken heeft. Martin Jol had geen grip op zijn spelers, ze waren hun plezier kwijt. Dat probeert Frank de Boer nu terug te krijgen. Harry Vermeegen kwam ooit met de zin ''als je graag wilt winnen, moet je aan de bar beginnen''. Nu wil ik niet zeggen dat je er van alles naast moet doen, maar teambuilding is gewoon heel belangrijk. En dat is Franks speerpunt godzijdank.

Ik vind het nu erg overdreven worden.
Het is maar een wedstrijd die ze goed speelden tegen een geweldig moeilijke tegenstander.
Maar ze moeten het zondag maar laten zien, en de aankomende wedstrijden tegen Feyenoord, AZ en Utrecht als ze die winnen dan is de Boer pas echt een succes denk ik

9 december 2010 om 12:35

zaterdag hebben ze alleen een training, dus wat moeten ze laten zien?

Nu de Buitenlandse media nog lyrisch krijgen over het spel van Ajax. Maar Binnenlandse media is een goed begin. En het is terecht.

Nederland moet wel weten, dat Milan nergens meer om speelde, want als het een kwartfinale zou zijn geweest, dan zou Milan meer mentaliteit hebben en dat hadden ze nu totaal niet!

Na de wedstrijd van gister heb ik tot nu toe de beste club gezien van Nederland!

Kan hier een heel verhaal neerzetten:

Maar volgens mij is het geheel terecht, Ajax speelde bevrijd en herboren!

Nu is het zaak het goede spel voort te zetten.

9 december 2010 om 12:05

Jackie123 over 2 maanden wanneer Ajax weer 3 keer punten heeft verspeeld. (even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ze dit gaan doen, maar wanneer dit scenario zich afspeelt)

We hadden Jol nooit moeten laten gaan de Boer bakt er geen kloot van, ik heb altijd al gezegd at Ajax niet herboren is bla bla bla.

Blijft leuk mensen die van wanhoop naar hosanna gaan en terug

9 december 2010 om 14:18

Ik zeg toch nergens dat ik hosanna ben! ik vond het een prima wedstrijd.

Laat maar eens zien dat ze het kunnen,

dat De Boer er geen kloot van bakt? waar baseer je dat op? kom eens met feiten dat de boer een geen kloot van bakt?

Pas dan neem ik je weer serieus...

9 december 2010 om 15:02

Begrijpend lezen is een vak. Denk jij dat ik een glazen bol heb, of denk jij dat ik denk dat ik een glazen bol heb?

Ik zeg namelijk helemaal niet dat er NU iets aan de hand is ik stel een scenario voor....

Zodra je snapt wat ik hier zeg neem ik jou weer serieus.

Het zag er goed uit! Ik zag alleen Daley Blind nog steeds niet in het veld. Zat hij bij de selectie? Ik ben benieuwd of Frank de Boer het in hem ziet zitten. Zo niet, dan maar hopen dat Frank en Danny vriendjes blijven

Het blijft natuurlijk 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar een lekker egin is het wel.

Ineens leken allerlei mensen weer vrij te staan. Met name de zeeuw en enoh hadden veel vrijheid. Er werd weer direct gespeeld en geprobeerd om echt op te bouwen en (wat mij betreft) het meest positieve punt vd Wiel liet weer zien dat hij kan voetballen en diepgaan etc. Dat is 1 van de dingen die Ajax echt gemist heeft de laatste maanden. Hopelijk gaat De Boer echt specifiek op dingen trainen die hij terug wil zien. Dan zal het wel met vallen en opstaan gebeuren, maar de intentie is nu positief.

9 december 2010 om 11:32

Ik ben het volledig met je eens. Vooral het opkomen van Van der Wiel heb ik echt weken gemist. Het leek alsof hij er helemaal niets meer van kon, maar gisteren stoomde hij op alsof het een lieve lust was en ook verdedigend was hij heel sterk. En dan zie je gelukkig weer waarom hij zo'n geweldige voetballer is op die positie. En Enoh, die echt wekenlang alleen maar balverlies leed en grossierde in het maken van verkeerde keuzes, was heel sterk aan de bal, speelde simpel als het moest, direct als het kon en probeerde vooruit te denken. Alleen De Zeeuw viel me nog tegen in de passing maar die jongen mist het zelfvertrouwen, dat komt vanzelf wel weer goed. De intentie is inderdaad weer positief en dat is al heel wat... want als ik me dat misnoegde gezicht van Jol weer voor de geest haal met zijn continue geklaag ga ik bijna letterlijk over mijn nek. Je hebt trainers die gaan klagen en zeuren als het niet meer loopt maar je hebt ook trainers die hun schouders eronder zetten en door keihard te werken voor de ommekeer proberen te zorgen. Volgens mij valt De Boer in de laatste categorie gelukkig.

Laten we wel even oppassen met de lovende woorden. Het was goed, het was fris, maar wel tegen Milan B. En je kan nog zoveel argumenten aanvoeren dat Milan best wou ('want ze brachten Ibra nog!' en 'zag die tackles dan, ze vochten er echt voor!'), maar zij speelden niet op 100.

Desondanks was het spel van Ajax zeker hoopgevend. Als Ajax zo speelt kunnen ze in Nederland (weer) iedereen aan. Maar het moet allemaal nog blijven hangen natuurlijk.

Edit: Kan een ajax-fan me uitleggen waarom Enoh trouwens speelt. Die man is aan de bal zo dramatisch. En als balafpakker is hij misschien fantastisch, maar hij krijgt veel te veel de rol van voetballer, veel te veel de bal nu. Elke keer als hij de bal kreeg vertraagde het spel, kwam er een ongelukkige of matige pass. Ik snap er niks van, ik vind Lindgren niet minder, die kan veel beter voetballen.

9 december 2010 om 11:33

daar word ik nou schijtziek van!! Milanb? waarom? Alleen Nesta en Ibra van de vaste basisspelers deden niet mee! Ok Amelia ipv Abbiati maar dat is zeker geen verslechtering!! DAT Milan er weing aan deed ok maar Bteam? No way!!

9 december 2010 om 11:52

Ik meen dat de commentator zei dat er 4 man meespeelde die van het weekend ook meegedaan hebben.

Op zich lijkt het dan wel Milan B, maar met deze spelers kan Milan gewoon kampioen worden in de eredivisie hoor. Zo slecht was het allemaal niet wat er op papier stond. De uitvoering was wel slecht.

ik vond trouwens die keeper erg goed! Zonde dat die normaal op de bank zit.

9 december 2010 om 12:08

Het gaat er ook om dat Milan zich duidelijk niet 100% inzette. Ik ontken niet dat het nog steeds knap is van Ajax, maar een beetje relativeren mag wel. Daar zijn de media over het algemeen niet zo goed in, het is veel adhoc journalistiek.

Als (als!) Ajax dit weet vast te houden dan is dat fantastisch voor Ajax, maar ik moet het eerst zien dan geloven.

9 december 2010 om 12:12

tuurlijk moet je resultaat relativeren maar Milan speelde niet met een B-ploeg en zowel de fans de trainer en de pers waren zeker niet blij met dit resultaat van Milan. Denk dat Milan gewoon op zijn Italiaans een stiekeme overwinning wilde maar dat lukte gisteren niet.

9 december 2010 om 12:45

Het was echt geen milan B. Omdat zlatan niet speelde? Die viel anders gewoon in. En voor hem stond er een ene ronaldinho erin! Verder speelde silva,pirlo ambrosini robinho antonini allemaal basiskrachten dus wat je zegt slaat nergens op. En dan krijg je mensen die zeggen dat milan niet wilde. Jaja.. daarom rende ronaldinho ze ass eraf om die bal steeds te pakken. En schopte robinho de billboards als hij een kans misste en zlatan bleef hopeloos liggen op het gras na een gemiste kans. Milan wilde echt wel winnen! Zelfs toen ze moesten winnen in de Arena speelde ze 1-1 tegen ajax. ajax speelde gewoon heel goed en heeft ze weggetikt. Ik wil niety zeggen dat alles nu weer goed is blabla.maar uit winnen bij milan is gewoon heel knap. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat want zaterdag kan je gewoon weer verliezen. Hoop het niet maar over deze wedstrijd valt echt niks af te dingen! Superieur ajax tegen een sterk milan die er niet aan te pas kwam.

9 december 2010 om 13:51

@tottiman
Zo, toch weer iemand weten te vinden voor wie ik speciaal weer even moet inloggen.
Ik zal je even uitleggen waarom Enoh speelt en hoort te spelen.
Hij is een fantasche balafpakker, zijn overtredingen worden haast nooit bestraft, heeft nog nooit rood gepakt in dienst van Ajax ookal komt ie soms onbezonnen in en je kunt op hem bouwen.
Je kunt niet van een speler van 23 verwachten dat hij gelijk alles beheerst right?
Zijn passes zijn inderdaad niet altijd even goed, maar dat vind ik ook aan het team liggen.
Heb gister geen slechte pass van hem gezien. Zoals Frank Snoeks terecht opmerkte (dat ik dat nog een keer in mn leven mocht zeggen) wilde de ajacieden weer voor elkaar werken, compact spelen en voor elkaar door het vuur gaan. Dan is er iemand bij Enoh in de buurt naar wie hij de bal fatsoenlijk on afspelen. Eerst was het met Enoh aan de bal kon hij hem niet goed kwijt, bedenkt ie wat doms en dat kost je de bal.

Je kunt toch niet van verdedigende middenvelders verwachten dat het spel sneller gaat als je ze de bal geeft? Ook een Nigel de Jong, Lassana Diarra maken het spel niet sneller hoor.
En de passes van Lindgren zijn nog erger als die van Enoh. Ik zie 20x liever Enoh, Lindgren speelt als een natte dweil die ze zelfs bij Vitesse niet op zouden stellen schat ik zo (no offense voor Vitesse )

Er moet inderdaad niet zo snel zo enthousiast worden gedaan, want dan kan het natuurlijk alleen maar slechter gaan. We moeten niet vergeten dat Milan al door was en het bijna nergens meer om speelde, ook stond het niet met de beste opstelling.
Ajax speelde inderdaad sinds tijden een zeer sterke wedstrijd, maar dit moet natuurlijk wel volgehouden worden en daarom zou het beter zijn als deze kranten niet gelijk zoals gezegd helemaal 'lyrisch' worden..
Positief is wel dat het de tegenstanders in de Europa League misschien toch wel een beetje afschrikt!

Leek goed gisteren. Al moet de Boer nog wel wat werk verrichten. Het gemis van Suarez zal hij creatief in moeten vullen. en met de keuzes van Jol had ik altijd mijn twijfels maar de Boer heeft veel verstand van voetbal en is naar mijn mening(nu al) een betere coach voor Ajax dan Jol was

ON: Cruyff zal wel blij zijn voor zijn oogappeltje Frank de Boer, Frank de Boer zal wel blij zijn voor zijn oogappeltje Christian Eriksen

iets met zwaluwen en zomers inderdaad. Wat hebben wij een lachwekkende media zeg. Als ze dit nou schrijven na een stuk of 10 wedstrijden, dan had ik hier begrip voor.

maar serieus.. Na 2 dagen trainen en 1 wedstrijd is dit wel heel erg optimistisch. Vergeet niet dat AC Milan niet hoefde te winnen, totaal niet zijn best deden en als een stel oude luie zwijnen over het veld liepen.

Straks begint de competitie weer en zijn alle clubs in Nederland gebrand om van Ajax te winnen.
Wat een grap die media. bah!

9 december 2010 om 11:36

je moet ook nier vergeten dat Ajax als het niet goed speelt ook altijd als eerste hard wordt aangepakt door de media....waar de pers bij andere clubs vaak veel milder is.

ze hebben het in het artikel over Eriksen
maar weet je wie pas echt opviel?
de man van 16 miljoen.

Die suljemani en Suarez waren dodelijk voorin.
het middenveld werkte hard, waardoor de lange bal niet nodig was..

Siem de jong vond ik alleen erg on opvallend spelen, net als Enoh..
en El Hamdaoui moest er natuurlijk vanaf het begin in.

Ajax speelt al een tijdje gwn tegen het net niet aan.

Maar ik kan altijd genieten van Ajax.
OOk wanneer ze de lange bal hanteren.

Deze ploeg gaat Altijd voor de aanval. zelfs al staan ze 2/3 -0 voor..
PSV en Twente gooien het dicht als ze in de 15e minuut de 1-0 maken.
bij Twente scoren ze meestal pas in de 80ste minuut..
dus de overige 79 minuten kan ik er niet echt van genieten normaal gesproken.
(in de champions leaugue verraste ze me wel)

9 december 2010 om 11:26

wat een onzin kraam jij uit. Eriksen viel positief op, dus terecht dat zo'n jonge kerel aandacht krijgt. Sulejmani speelde wel aardig in het begin. Suarez vond ik niet echt gelukkig spelen.

El Hamdaoui op de bank laten starten leek me vooraf een vondst. Siem de Jong vulde het helaas niet al te best in, maar door suarez zonder el hamdaoui te laten spelen had het zomaar gekund dat het weer ging lopen (en, eerlijk is eerlijk, ajax voetbalde beter dan voorgaande wedstrijden dit seizoen, ook al werd dat ze ook niet moeilijk gemaakt door die zonedekking van AC milan, waardoor ze continu ruimte kregen om de bal rond te spelen).

Het ging er bij de italianen vooral om dat er niemand geblesseerd raakte aan hun zijde. dat was aan alles te zien.

PSV gooit het niet echt dicht na een 1-0 voorsprong vind ik trouwens, geloof dat ze onlangs nog met 10-0 wonnen ofzo.. maargoed.. daar kraakt het in de verdediging en wil er wel eens een tegendoelpunt vallen, waardoor het niet eens echt dichtgegooid KAN worden.

Twente wil dit nog wel eens doen, dat ben ik met je eens, en daar ben ik ook niet trots op. Voetballend zijn ze in nederland vrijwel altijd de betere ploeg, maar ze maken het zichzelf onnodig moeilijk, door achteruit te gaan voetballen bij een voorsprong. Dat gelul over scoren in de laatste 10 minuten vind ik wel zo'n bullshit.. dat was vorig seizoen een aantal keer zo, onder mcclaren. Dit seizoen wordt er fris en zeer aanvallend voetbal gespeeld onder Preud'homme.

Je hebt er niet echt verstand van geloof ik. geeft niet, maar maak dan niet allemaal van die onzin statements.

9 december 2010 om 11:27

pffff nou, fctwente heeft in de laatste 26 wedstrijden maar liefst 3x met 1-0 gewonnen (psv, Feye, Ajax), moet niet veel erger worden...
Dat twente minder makkelijk scoort dan Ajax betekend niet dat ze het niet proberen...
Laatste weken is het wat minder geworden, maar dat komt door vermoeidheid, hierdoor lieten ze ook punten liggen.
Voor de rest is het gewoon pure onzin.

9 december 2010 om 11:31

Het klopt wel wat jij zegt. Sulejmani begint los te komen. Dat komt natuurlijk ook door het spel van De Jong en Suárez. Waar Suárez en vooral El Hamdaoui gaan zwerven voorin, is Sulejmani een echte flankspeler. Als vervolgens Suárez en/of El Hamdaoui jouw gat in loopt, dan kan Sulejmani niet spelen.

Je zegt dat Siem de Jong onopvallend speelde, dat ben ik niet met je eens. Hij speelde een verdienstelijke pot en toen hij naar 77 minuten gewisseld werd had hij 3 km meer gelopen dan Emanuelson.
En dat El Hamdaoui moet starten... ik riep vanaf augustus al dat hij eenzelfde type als Suárez is en daarom nooit samen met hem zou moeten spelen. El Hamdaoui is een goede voetballer, maar positioneel-tactisch minder inzetbaar in het Ajax-systeem. Hij is uitermate geschikt in een 4-4-2 systeem, of in een 4-2-3-1 systeem, maar niet in een 4-3-3 systeem met 'vaste' vleugelspelers.

Verder moet Emanuelson meer de achterlijn halen. Van der Wiel vond ik gisteren fantastisch. Weer 20x de achterlijn (komt ook door het postiespel van Sulejmani en het niet de gaten inlopen van El Hamdaoui en Suárez). Nu Emanuelson op links ook nog. Het middenveld Enoh-de Zeeuw-erikssen met een teruggeschoven De Jong of een ingeschoven Vertonghen maakte de mooiste, korte combinaties.

Ik zie het plotseling weer zitten met dit Ajax. Nu Suárez nog verkopen (voor minimaal 25 miljoen) een speler als Özbiliz of Jozefszoon vaker de kansgeven als buitenspeler en automatismen in gaan bouwen... denk dat Ajax met Frank de Boer de juiste man op de juiste plaats heeft.

Lekker hoor uit bij Milan winnen. We overwinteren in de Europa League. Hopen dat ze de lijn zo doortrekken.

We hebben tenminste nog een prestatie van formaat behaald met deze overwinning. Had het van te voren niet verwacht, maar geloof mij dat als Ibracadabra de hele wetstrijd had gespeelt het toch iets anders gelopen zou zijn. Ben vooral blij dat de Boer alderweireld vertrouwen geeft, en eriksen hoort gewoon elke wetstrijd te spelen. Na de winter knallen met Suarez erbij!

Ook ik was positief verrast met dit resultaat en nog meer met de manier waarop, maar zoals eerder gezegd, denk niet dat dit gelijk op het conto van de Boer geschreven moet worden. Het lijkt me niet dat hij binnen een paar dagen dit op 'vaste basis' heeft kunnen invoeren en dus zie ik dit als een signaal van de groep dat z'n stinkende best heeft gedaan...

Aan de Boer om de verschrikkelijke wisselvaligheid eruit te S T A M P E N, want dat ze lekker kunnen ballen hebben ze in het verleden al vaker bewezen... de mentaliteit.. dát is ons probleem...

Supporters accepteren het niet meer als je de ene week met lekker voetbal van een topploeg wint, maar daarna tegen een minder ploegje loopt te ploeteren als een amateur..... Dát is het verschil tussen een subtopper en een topper... Frank, maak alsjeblieft het verschil zichtbaar de komende periode..........

Het is nog vroeg om te zeggen dat dit ligt aan de Boer, maar ik vond het wel opvallend dat nu El Hamdaoui aan de kant stond er weer uitstekend gespeeld werd. Toeval of niet, het liep weer eens goed bij Ajax. Of El Hamdaoui hier blij mee is kan niet relevant zijn... een team staat altijd boven een speler.

Het was zeker goed voetbal gisteren en heb sinds tijden nog eens met plezier naar Ajax kunnen kijken.
Maar de Nederlandse pers zou de Nederlandse pers niet zijn als je niet ontzettend ophemelen en je zien als winnaar van alles. Zoals je ze met een verlies meteen degradatiekandidaat maken.
Ik vond ajax ook goed spelen, maar ik denk niet dat dat de verdiensten waren van Frank de Boer, hij staat amper 2 dagen voor de groep, waarvan ze een dag hebben gereisd.

Chapeau ajax!!!

Ben geen fan van Ajax , maar als voetballiefhebber en supporter van het nederlands voetbal kan ik zeggen dat Ajax het gisteren erg goed heeft gedaan. Ik heb een lekker voetbalavondje gehad.

Heb mooie dingen gezien, en met name de instelling!!! netjes hoor!!

En nu de lijn doortrekken tot de wedstijd tegen Feyenoord! Die zie ik jullie liever verliezen.

Gefeliciteerd!

Even mijn hart luchten over dat twente het zo goed deed dinsdag tegen een super zwakke spurs. maar milan had er geen zin in en speelde met een b elftal. wat een jaloers volk is dat hé. al gaat t het om 1 wedstrijd.

En laten we niet vergeten dat we Real dankbaar moeten zijn dat ze hun sportieve plicht hebben gedaan om gewoon hun best te doen, en dat ze gemotiveerd waren om te winnen van de Franse.

En nu hoop ik wel dat ze dit ook doen dit weekend in de competitie, anders is deze overwinning weer snel vergeten.

9 december 2010 om 11:30

waarom real dankbaar zijn ? ajax heeft gedaan wat ze moesten doen om door te gaan !!

9 december 2010 om 14:27

Lees hier onder….

9 december 2010 om 12:26

Hoezo Real dankbaar zijn. Als Real had verloren dan was Ajax nog steeds als derde geëindigd en Auxerre vierde.

9 december 2010 om 14:26

Dat klopt, maar als Real achter had gestaan in de eerste helft dan had misschien de druk na de rust om te scoren zo hoog geweest dat het niet zou lukken, en juist door dat Real al snel voor kwam, kon Ajax zijn spel spleen zonder druk.

9 december 2010 om 15:28

Ach dat is weer eens allemaal ''achteraf geklets'' en daar hebben we niets aan. Met zulke opmerkingen kun je toch nooit weten of Ajax anders had gespeeld. Misschien was de drang naar doelpunten wel hoger en had het misschien 0-3 kunnen zijn. Zuke dingen weten we gewoon niet en zullen het ook nooit weten.

Met overwinningen in de CL verdiend een club aardig wat geld, dus Real speelde echt wel voor winst. Je bent iemand pas dankbaar als het iets extra's heeft toevoegd en aangezien Real gewoon zijn sportieve plicht heeft gedaan, wat ook verwacht wordt van een profclub, zie ik het niet als iets extra's.

Tsja, en dan zeggen ze dat supporters bij de waan van de dag leven haha.
De kranten kunnen er ook wat van.

Dat Ajax heel goed kan voetballen weet iedere Ajacied denk ik wel, en dit jaar hebben we tegen Auxerre thuis en Twente uit de 1ste helft ook erg goed voetbal laten zien.
Maar toegegeven, gister speelde Ajax erg goed, was constant beweging, de bal ging goed van de een naar de ander, en ze speelden de beste wedstrijd van het seizoen tot nog toe.
Hopelijk is dit geen incident en spelen we op deze manier ook Vitesse en Feyenoord van het kastje naar de muur

die media kun je ook niet meer serieus nemen he..

Ik vond het spel niet zo fantastisch. voor ajax-doen van de laatste tijd was het wel aardig, maar met een tegenstander die zo op half gas speelt zegt 0-2 natuurlijk niets. Media praten die Snoeks ook maar een beetje na. Wat een ajax-geile verslaggever is dat.. sensatie maken die er niet is.. ''ajax overklast AC Milan'', ''op alle fronten afgetroefd'', ''ajax speelt als herboren''.... wat een onzin allemaal zeg. Vond het een saaie wedstrijd eerlijk gezegd. Met iets minder geluk had AC Milan nog gewoon op 2-2 kunnen komen ook.

Even weer met beide benen op de grond allemaal, alsjeblieft zeg.

9 december 2010 om 11:25

Als je gewoon neutraal kijkt zie je gewoon dat Milaan niks in te brengen had. Tuurlijk hadden die niks meer om voor te spelen, maar wat er op het veld stond is toch best indrukwekkend.
En Milaan had op 2-2 kunen komen? Volgens mij hebben ze net 5 schoten gehad. Kijk naar hoevaak Ajax heeft geschoten, kijk naar balbezit enz. Ajax was gister gewoon veel beter

9 december 2010 om 11:32

Kijk naar het aantal keer dat beide teams echt dichtbij het doel zijn gekomen. dat aantal van ac milan werd in het laatste kwartier nog wel behoorlijk opgeschroefd toen ze even een klein beetje aanzetten. ajax is eigenlijk nauwelijks gevaarlijk geweest, wat geen schande is tegen een italiaanse verdediging hoor!

Ajax was ook wel de betere van de twee, kreeg alle ruimte om de bal eens lekker rond te spelen, en dan vallen er 2 ballen in, waarvan de tweede trouwens heel mooi was. Het gaat me meer om de schaamteloosheid waarmee snoeks en de media dit soort uitspraken doen. ik zou woorden als overklassen en aftroeven niet in de mond durven nemen. als je tegen een 2e rangsselectie van AC Milan speelt (dat al lang het ac milan van vroeger niet meer is overigens), dat ook nog behoorlijk de rem er op heeft, en je verliest dan nog, dat is ronduit beschamend. Deze overwinning is terecht, maar niet iets om van de daken te schreeuwen. That's my point.

9 december 2010 om 12:02

ach, laat de ajacieden en media toch blij zijn. Ik snap jouw punt maar ook tegen een milan dat misschien niet op 100% speelt is het zeer lastig winnen.

Kijk naar Madrid. Die speelden in de arena ook niet vol gas en bliezen ajax nog weg. Dus het is altijd makkelijk praten van milan speelde niet 100%. Klopt maar dan nog is het een knappe prestatie. We zien de volgende wedstrijden wel weer of ajax dit niveau kan vasthouden

Natuurlijk heeft Ajax verdiend gewonnen en speelde het aantrekkelijk. Maar feit is dat Milan al geplaatst was en daarom niet zonodig meer moest winnen. Als Milan moest winnen had het een hele andere wedstrijd geweest en had ik Ajax niet zo makkelijk zien winnen. Maar zo'n wedstrijd is wel goed voor het vertrouwen en de visie van De Boer was duidelijk te zien, Jol zou blijven vasthouden aan El Hamdaoui en De Boer durft hem rustig op de bank te zetten.

Toch opvallend dat eriksen laatste tijd speelde als een krant en je oprecht aan zijn kwaliteiten kon twijfelen en nu hij op 10 speelt hij wel tot zijn recht komt.
Heeft jol dat nu echt niet gezien,of wilde hij perse dat el hamdaoui moest spelen aangezien het zijn aankoop was.
El hamdaoui zal heus nog wel zijn speeltijd krijgen,moet hij alleen zijn irritante trekken maar achterwege laten o.a door f..ck you te roepen tegen een medespeler als hij gescoort heeft,ook niet bepaald bevorderlijk voor je populairiteit in de groep,denk dat dat meespeelt met een plaats op de bank.

En de voetballerij is gelukkig helemaal niet opportunistisch. Laat Ajax zondag maar eerst 3 punten halen in Arnhem. Dan zien we wel verder

Een stap in de goede richting!

Gisteren geen een van de aankopen van Jol op het veld, en waarempel, het loopt. Het verschil op dit moment is vooral dat iedereen met een schone lei begint. Bij Jol was niemand zeker van zijn plek (op Suarez, Stekelenburg, Mounir na) en was denk ik het vertrouwen bij/in de spelers ook een stuk minder.

De juiste poppetjes op de juiste plek, ik denk dat dat het belangrijkste is wat De Boer gedaan heeft. En eindelijk Eriksen (!!) op 10. Hier heb ik al een paar maanden naar uit gekeken. Niet dat De Jong slecht is, maar Eriksen is op zoveel belangrijke punten nu al beter. Hopelijk blijft hij hier de komende weken staan.

En de belangrijkste aankoop van Jol... Gister heb ik hem geen moment gemist, toen hij erin kwam wist ik weer waarom. Met Suarez heb je al zo'n zelfde speler, en twee van hetzelde werkt gewoon niet, is wel gebeleken.

De ommekeer is ingezet (lets hope)
Prima debuut voor de boer. Hopelijk is dit geen incident.

Wat ik wel grappig vind op diverse fora is dat wanneer twente 3-3 speelt tegen Tottenham (al geplaatst en niet sterkste formatie) dat bijna iedereen roept netjes gedaan etc goed debuut in CL (6 punten) en wanneer Ajax zoals nu wint van Milan uit, dat de meeste roepen van ach milan b-elftal (robinho, ronaldhino, pirlo, seedorf, later nog zlatan, ja inderdaad b-elftal) of ze roepen Milan had geen zin. Daarbij lees ik ook veel van Ajax slecht gedaan in de Cl.

Kan iemand mij vertellen vanwaar die scheve verhoudingen vandaan komen? Twente 6 punten en 'goed' tegen Tottenham. Ajax 7 punten en 'cadeautje' van Milan. Twente was toch immers de beste van Nederland afgelopen seizoen?

In mijn ogen hebben zowel Twente en Ajax gedaan wat ze konden doen en is de 3e plek in de poule reeel. Beiden zijn zeker niet kansloos om te stunten in de EL. Dit geld evenwel voor Psv.

los lateros

9 december 2010 om 11:22

Mee eens, maar dit heb denk ik meer te maken dat mensen meer verwachten van Ajax.
Dat terwijl Twente laatste tijd veel beter voetbalt, alleen in de Champions League geen echte resultaten heeft gepakt. Maarja dat komt door de faam van Ajax.

Wel geinig dat de groep van Ajax gerangschikt is op het aantal Champions league overwinningen.

9 december 2010 om 11:27

is ook zo. Men vergeet ook dat Tottenham gewoon met een B-elftal op de proppen kwam, want Defoe, Jenas, Palacios, Kranjcar en Corluka zitten normaliter 'gewoon' op de bank en zijn qua niveau niet minder of beter dan de B-keus van Milan. En ik wil Ambrosini, Robinho, Pirlo, Thiago Silva, Flamini, Ronaldinho en Seedorf nou niet bepaald B-keus noemen...

Maar goed de verwachtingen van Ajax zijn over het algemeen hoger dan van welke andere Nederlandse ploeg dan ook, dus dan is men ook harder als het fout gaat, terwijl men minder enthousiast is als het wel goed gaat.

Ik weet zeker als Twente met 4-0 naar huis was gestuurd in bijvoorbeeld Madrid de Nederlandse pers veel minder hard was, want Twente komt pas net kijken op het niveau, terwijl Ajax afgemaakt wordt. Het iets waar je als topclub mee te maken hebt en mee moet leren leven.

Beide ploegen hebben het in principe goed gedaan. het enige zure voor Ajax is die verlies partij bij Auxerre die nu wel heel pijnlijk is. Bij een gelijkspel daar hadden ze in de volgende ronde gestaan. Dan is dat klote doelpunt toch wel extra zuur....

Ajax speelde lekker, maar ik denk dat de tegenstander ook hielp, die speelden ook als een zak zout!

Maar daar doe ik ajax wel te kort mee, ze speelden eindelijk eens hoe het hoort te spelen. Nu alleen kijken of het een incident bleek of dat het structureel zo blijft spelen

Ik vond het persoonlijk ook een verademing om een weer een trainer langs de kant te zien staan met een pak aan ipv een trainingspak.

9 december 2010 om 11:23

Vind het trainingspak van de Technische staf anders erg mooi!

Maar inderdaad het straalt meer uit.

9 december 2010 om 11:24

Nou hoort dat niet zoveel uit te maken, maar ik moet zeggen dat ik het inderdaad wat netter en serieuzer vind overkomen.

oh god het is weer zo ver. Ze spelen één keer goed en men is direct lyrisch.

Ze speelden inderdaad goed, maar de situatie leende zich er wel perfect voor natuurlijk. Ik ben ook blij dat ze goed speelden, maar om nou te zeggen dat Ajax zijn gezicht terug heeft gaat iets te ver.

Al dat gedoe over Milan-b. Als Ajax onterecht een rode kaart krijgt tegen Excelsior roept iedereen: ''maar Ajax is het aan zijn stand verplicht om zelfs met acht man te winnen van Excelsior''. Na gisteravond hoor ik echter niemand roepen: ''milan is het aan zijn stand verplicht om zelfs met derde of vierde keus van Ajax te winnen''. De objectiviteit is soms ver te zoeken!

Nu de groepsfase voorbij is wil ik bij deze Twente complimenteren met het uitstekende spel en de mooie resultaten, en De Boer complimenteren met zijn allereerste opstelling. Twente en Ajax eindigen zeer overtuigend als derde in de poule. Heus niet slecht als je kijkt naar de tegenstanders!

Mijn vriendin zei nog tegen mij 'moet je geen voetbal kijken?' (jaja, leuke vriendin heb ik). Mijn antwoord was: 'Ja ga wel kijken maar ben bang dat ik wat weg zap want het zal wel weer niks worden. Nou, heb toch gekeken en genoten van heel leuk en fris voetbal. Na Twente dinsdag weer een Nederlandse club om tros op te zijn!

Een hele knappe prestatie van dit jonge Ajax maar er kan natuurlijk pas over een aantal weken (misschien zelfs maanden) echt beoordeelt worden of het 'oude' ajax weer terug is. Een goed begin en lekker voor het zelfvertrouwen maar niet te vroeg juichen. Onder Jol hebben we ook positieve uitschieters gehad nog niet eens zo heel lang geleden (milan thuis bv). Ook toen speelde Ajax erg sterk. Ik hoop gewoon dat De Boer, ook al vallen resultaten straks misschien wat tegen, wel vasthoudt aan de Ajax filosofie. En mochten de resultaten wat tegenvallen dat moeten de supporters niet gelijk gaan janken maar achter De Boer en de spelers blijven staan. We hebben gezien waar het toe leid de afeglopen jaren, welgeteld 0 kampioenschappen. Ajax onwaardig en dat ligt echt niet alleen aan trainers of spelers.

9 december 2010 om 12:11

jonge ajax? dat valt ook wel mee toch? overdrijven is ook een vak.
De tegenstander van zondag is gemiddeld een stuk jonger. (21,3 vorige wedstrijd)
Dat had jol ondertussen allang uitgerekend om te verkomen dat hij verkeerde argumenten zou gebruiken om de nederlaag goed te praten.

9 december 2010 om 12:23

Vergelijk het maar is met de gemiddelde toptploeg uit de champions league en dan kan je toch echt wel stellen dat ajax een relatief jonge ploeg heeft.

Tuurlijk blijft het maar een wedstrijd, maar ze hadden eindelijk de poppetjes weer eens goed staan.
Luis en Micky hielden regelmatig het veld breed, waardoor er meer ruimte op het middenveld was.
Siem de Jong heeft niet veel kansen gehad, maar hij heeft wel diep gespeeld als ''spits'' zodat Eriksen meer ruimte achter hem had. Als bijv. Hamdaoui daar had gespeeld had hij zich veel meer laten terugzakken, waardoor de ruimte beperkter zou zijn.

De scheids was trouwens ook goed deze wedstrijd, dat mag ook wel een gezegd worden.
Hij was consequent en zag veel dingen goed.
Die man kan op een goede afscheidswedstrijd terugkijken.

9 december 2010 om 11:31

Ben ik het niet mee eens, de scheids floot in mijn ogen niet goed.
Veel overtredingen liet die gewoon door gaan, dank hierbij aan de overtreding op Suarez.
Normaal gesproken acteert die wel, maar nu zag je dat die pijn had! Ronaldinho had ook minstens 2x geel moeten hebben voor het doorgaan op stekelenburg en zijn dwaze slidings.

Al met al, vond ik hem niet goed fluiten.

9 december 2010 om 11:46

Gelukkig mogen we een andere mening hebben.

Ronaldinho had wel geel (2x) mogen hebben voor zijn overtredingen.
De overtreding op suarez had ook als je de herhaling terug ziet wel bestraft mogen worden, alleen was het tijdens de wedstrijd voor de scheids moeilijk te beoordelen, omdat het ook een tackle op de bal kon zijn waarna de man ook meegaat. Dus achteraf een kaart maar in a split second neem ik het de scheids niet kwalijk.

Ik had in ieder geval niet tijdens de wedstrijd dat ik de scheids heel irritant vond fluiten of foute discutabele beslissingen vond nemen. En dat is de laatste weken wel eens anders geweest.
Dus al met al kom ik op ruim voldoende uit.

Echt zo typisch de Media ajax speelt 1 aardige wedstrijd, maar er werden heel veel dingen verbloemt dor het dramatische spel van Milan.

het doet echt pijn aan je ogen als je zo een tweede rangs verdediger als Yepes daar ziet staan.
Robinho speelde gister als een natte krant.

dus het is heel leuk dat ajax gewonnen heeft maar denk niet dat je hier nou zoveel conclusies aan moet verbinden milan is op zichzelf al een motiverende tegenstander.
of ze dit vol houden zullen we het weekdn zien.

Jajajaja,jongens laten we gewoon blij zijn ,dit is lekker

Denken jullie nou echt dat de reservespelers van milan zich niet wilden bewijzen?
Ajax speelde gewoon een zeer goede wedstrijd.
Dus zou het niet door het spel van Ajax gekomen zijn, dat milan er niet aan te pas kwam?

Tuurlijk speelde Ajax gisteren beter dan onder Jol. Maar AC Milan had er ook weinig zin aan.
Had Jol er nog gezeten, dan was dit resultaat denk ik niet bereikt. Bij de spelers gaat toch een knop om als er een nieuwe trainer staat.

Tja, dat speel je een aardige pot waar niet zoveel op het spel staat voor Milan (behoudens vrij blijven van blessures o.i.d.) en dan prijzen onze vaderlandse media de Godenzonen alweer de lucht in...

kijk, dit was een momentopname...meer niet

Ajax zal nu moeten gaan aantonen dat ze consequent dit spel kunnen uitvoeren...uit en thuis...en tegen mindere goden en grotere, betere tegenstanders...wanneer er minder druk op staat en wanneer de druk zeer groot is...

wij allemaal weten dat zo'n proces met vallen en opstaan zal gaan plaatsvinden...dus blijf lekker kalm en ga niet teveel naast je schoenen lopen...geniet nu even maar ga dan weer over op de orde van de dag en dat is de bestuurlijke en organisatorische puinhoop die Ajax wordt genoemd....

9 december 2010 om 16:06

Hierin maakt iedereen naar mijn mening één misverstand. De media en Ajax worden te vaak door elkaar gehaald, het is niet Ajax dat nu hoog van de toren blaast, maar het zijn de media die dit doen. Frank de Boer is juist een man die enorm goed beseft dat ze er nog niet zijn. In het interview na de wedstrijd gaf hij ook aan dat hij het spel 'redelijk' vond, er valt nog veel aan te verbeteren.

Ajax heeft nog altijd een grote status en wordt daarom vaak het slachtoffer van de media, ik denk dat Ajax onder Frank de Boer zich hier niet in laat meeslepen. De prestatie van gister is uitstekend en lag niet alleen aan de B-keus van Milan.

Ik kan nu al niet wachten op de wedstrijd tegen Vitesse, wanneer het spel weer zo is als tegen Milan moet dat eindelijk weer eens een goede competitie-overwinning worden.

9 december 2010 om 18:30

Dat ben ik helemaal met jou eens en ik vind ook niet dat de club Ajax te hoog van de toren blaast...het is idd vaak de media die er een overdreven spektakel van maakt wanneer Ajax weer eens wat laat zien...mijn reactie ging daar in feite ook over...blaas met zijn allen maar een toontje lager en laat Ajax de boel eerst eens goed rechtzetten intern...

De Boer reageerde m.i. ook goed na de wedstrijd...voor de camera's van de Nos stelde hij dat het team het best aardig deed...prima...geen hosanna en gewoon normaal doen...laat het maar in het veld zien...zoiets toch?het liefst idd de a.s. wedstrijd tegen Vitesse...

Ajax speelt 1 goede wedstrijd en er is weer meteen euforie, het zal wel nooit veranderen.
Het zit volgens Cruijff structureel fout bij Ajax en dat wordt met 1 wedstrijd niet opgelost.

9 december 2010 om 11:49

Sluit me hier volledig bij aan.

9 december 2010 om 11:53

Ik ook. En daarnaast vergeten mensen dat AC Milan voor Jan-met-de-korte-achternaam op het veld stond. Niet ten nadele van Ajax, zij hebben prima gevoetbald, maar een zwaluw maakt in dit geval nog lang geen zomer. Ben benieuwd of ze ook zo het spel kunnen maken met mooi combinatiespel tegen tegenstanders die wel 100% voor de winst gaan.

9 december 2010 om 19:10

De structurele fouten waar Cruijff op duidt zitten in de beleidsstructuur binnen Ajax. Door het aanstellen van een nieuwe coach kan op sportief vlak een boel bereikt worden, mits het beleid langzamerhand ook verandert. Met het spel van Ajax tegen Milan kun je op sportief vlak een enorm goede kans hebben op de titel, maar dat betekent niet dat het niet structureel fout zit.

Eriksen speelt een keer goed en is meteen weer supertalent, er wordt gewonnen van een elftal dat geen zin leek te hebben in deze wedstrijd en Ajax is ineens weer een topploeg ... pffffffff

Laten we realistisch blijven zeg. De Boer moet eerst maar eens over de lange termijn bewijzen dat hij de boel weer op de rails krijgt en houdt. Dan zien we wel verder.

Vind het leuk dat ze gewonnen hebben (als Feyenoorder ja ..) maar ze zijn er echt nog niet.
Want wat als Emanuelsson, vd Wiel en misschien wel meer in de winter vertrekken ??

Zo opportunistisch is de media. Hoezo Ajax is terug.... vanwege een keer een goed resultaat? En als ze de volgende keer verliezen is het weer een grote crisis in Amsterdam? Zo blijf je een instabiele hap...wat een zooitje...

Mooie en goede overwinning van Ajax maar ik hecht er voorlopig nog niet teveel waarde aan. Het is in ieder geval wel de gewenste start naar betere tijden.

Hoewel ik erg blij ben met de overwinning (oh ironie, andere supporters, wo die van Twente, maakten gehakt van onze prestaties in de CL en roemden Twente's prestaties; Ajax heeft uiteindelijk meer punten behaald in een duidelijk moeilijkere poule dan Twente !) vind ik niet dat we moeten doordraven.

Ik vind plaatsing EL belangrijk en ik vind die 8 ton belangrijk. Tuurlijk ben ik ook blij met de positieve vibe, maar veel belangrijker vind ik nu dat we voor de winterstop 6 punten uit 2 wedstrijden halen. Pas dan krijg ik er wat meer vertrouwen in, vooralsnog blijf ik sceptisch. 1 zwaluw maakt nog geen zomer, en AC deed erg weinig. Met name onze middenvelders kregen alle ruimte om te voetballen. Of lag dat aan het positiespel ? Ik kan alleen maar hopen.

Het plezier terugbrengen bij verwende miljonairs, het moet niet gekker worden. Ik zou eerst Vitesse-uit van komend weekend maar eens afwachten. Dan gaat het er weer echt om, dit acceptabele potje tegen een ongemotiveerde tegenstander in een slecht gevuld stadion kan geen graadmeter zijn,

AC Milan speelde nergens voor en dat was wel te zien zeg.. Totaal geen druk zetten Ajax had vaak alle tijd en Ronaldinho had ook zijn dag niet Tien ze even druk zette kwam Ajax gelijk in de problemen vooral toen Ibracadabra er in kwam. Dus ik denk dat ze in het weekend pas echt kunnen laten zien of ze op de goede weg zijn.

Hm, Ajax speelde een behoorlijke pot en de instelling was zeker in vergelijking met de wedstrijden hiervoor stukken beter, maar de media zijn wel aan het overdrijven. Het is niet zo dat Milan met een b-team speelde ondanks enkele afwezigen, maar het was duidelijk dat er behalve de knaken helemaal niets meer op het spel stond voor de Italianen. Er werd weinig druk gezet en niet of nauwelijks meeverdedigd door de voorste spelers. Ajax kreeg derhalve behoorlijk wat ruimte, waardoor bijv. VD Wiel weer eens aanvallend kon denken.. In de 1e helft waren het vooral schoten vanuit de 2e lijn, pas in de 2e helft kregen de spelers het idee dat er wat te halen viel. Dat speelden ze goed uit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat deze overwinning niks voorstelt, integendeel. Maar Ajax moet denk ik voorzichtig zijn en niet direct denken dat alles weer boven jan is. Dat doet men volgens mij ook niet, dat idee krijg ik iig van de reacties hier.

Ajax speelde erg goed gisteravond maar niet bij iedereen kon ik het plezier van voetballen merken. Bijvoorbeeld bij Suarez. Europees valt hij me erg vies tegen. Alleen bij het WK speelde hij wel goed. Sulejmani moet ook nog veel leren want soms duurde het net even een tikkeltje te lang evenals El Hamdoui. Die vertraagt het spel ook telkens.

Emanuelson vond ik onwijs sterk spelen. Echt een supernuttige speler in zulk soort duels op de linkshalf-positie. Onwijs zonde dat hij gewoon transfervrij vertrekt. Een italiaanse club zou zeer zeker goed bij hem passen.

Kortom Ajax is er nog niet maar heeft wel een grote stap voorwaarts gezet.

knappe prestatie van ajax.
hoe dan ook lekker sulemani en suarez op de flanken, eriksen netjes gespeeld op 10.
de Boer heeft het goed neergezet.
ben er mee ens, een zwaluw maakt geen zomer, maar dit heeft ajax in de pocket.
de Boer een ras ajaxied, past hoe dan ook zeer goed bij zijn club.

Dit is tevens de zwakte van Ajax. Na 1 goede wedstrijd denken dat ze de hele wereld aankunnen. Een gebrek aan zelfbeeld in combinatie met arrogantie heeft ze het de afgelopen 7 jaar niet ver geschopt.
Hopelijk hebben ze hier een keer van geleerd maar het ziet er naar uit dat ze weer gaan zweven nu.

9 december 2010 om 13:11

Dit zie jij dus helemaal verkeerd... De supporters zijn inderdaad enthousiast na weken lang saai slecht en ongeïnspireerd voetbal te zien.. Terecht!!
Als je de interviews van de spelers hebt gezien zie je nergens arrogantie oid! Je spiegelt je mening aan het verleden.. De media is ajax niet!
Je ziet in alles dat ze deze pot wel kunnen relativeren.. De Boer is er nuchter onder.. Stekelenburg idem dito.. Je opmerking raakt dus kant nog wal !

Tuurlijk, 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar ik zag nu tenminste de intentie om goed vooruit te voetballen en ook al was AC niet best moeten ze het toch maar doen.
Wat ook belangrijk was is dat ze de 0 weer hebben gehouden door met z'n allen goed te staan. Daar heb ik veel respect voor over.
Frank heeft het gewoon goed tussen de oren zitten en kan die gasten blijkbaar raken.
Wel ben ik bang dat we voorlopig Mounir niet terug zullen zien want die is totaal niet te gebruiken in het systeem dat De Boer wil spelen.
Ik ben benieuwd

Het getoonde spel was inderdaad leuk voetbal. Maar om nu al te roepen dat de Boer de verlosser is van Ajax gaat me iets te ver... Dit was natuurlijk ook wel effe radicaal het roer omgooien en dan is een soort shock effect meestal wel aan de orde.
Kijk het eerst wel effe paar wedstrijden aan....

In de media zitten zoals zo vaak te veel oppertunischtisch en te veel negatieve mensen.
Te velen hebben weinig kaas gegeten van het hoofdstuk dat voetbal heet.
Dat Ajax gisteren onder de Boer vijf klassen beter speelde als de laatste vijf competitie wedstrijden onder Jol was een genot.
Echter wat zegd over de nabije toekomst?
Ajax is nu effe beter af, maar hoe dit over drie maanden is weet niemand.
AC Milaan zonder die lange klasse speler Ibrahimovitch is en zeer middelmatig elftal.
Indien de zweed vanaf begin af aan had mee gedaan was Ajax wellicht met 1 punt of micchien 0 punten terug gekeerd.
Wel kunnen we stellen dat Jol absolluut de regie kwijt was en Ajax onwaardig liet spelen.
Dat ik geloof in Frank de Boer moge helder zijn.
Echter Ajax zit dieper, die smerige hooiligans die de boel verziekten moeten voor eeuwig worden geweerd, het bestuur moet drastisch worden omgeturnd naar beter managment.
Er is dus volop werk te verrichten daar bij ajax.

ik vind het wel leuk voor de boer....maar we moeten het nou ook weer niet gaan overdrijven...ik vond milan erg matig...

Zondag is weer een compleet andere wedstrijd...een verdedigend vitesse, veel strijd op het middenveld, en ajax zónder suarez....

Ik denk dat de boer zondag suarez wel eens zou kunnen vervloeken....

vitesse-feyenoord-az tot de winterstop....eerst maar eens zien of ajax die 3 kan winnen....laat je 2x punten liggen, en twente en/of psv doet dat niet, wordt het gat toch weer groot!!

Zoals Frank de Boer al zei; 'eén zwaluw maakt nog geen zomer!'

Laten we, als Ajax fans en voor de spelers en technische staf zelf hopen dat ze het spel van gisterenavond elke week weer op de mat kunnen leggen dan komt het wel goed met Ajax!

Was goed om te zien dat spelers voor elkaar wilde werken! Zelfs Vertonghen en Alderweireld wisselde elkaar af met doorschuiven zoals in de goeie ouwe tijd van Frank de Boer en Danny Blind centraal achterin.

Kortom: HUP Ajax Hup, Rood Witte Scharen, Dappere Strijders Fier EN Koen....................

de grootste verbetering vond ik dat er weer geprobeerd werd om te voetballen. Er zullen dit seizoen echt nog wel veel tegenslagen komen maar dit is wel de juiste weg die is ingeslagen.

Inderdaad leuke pot gister. En wat een verademing dat El Ham een keertje niet in de basis stond. Voor mijn gevoel scheelt dat meteen alweer enorm veel balverlies en de aanval verliep veel soepeler. Echter, AC Milan heeft zich niet echt ingespannen. Leuke overwinning voor het zelfvertrouwen v/d spelers, en leuk voor De Boer dat hij Ajax naar de eerste overwinning in San Siro ooit coacht, maar veel meer waarde moet er niet worden gehecht aan deze overwinning. Eerst maar zonder verdere kleerscheuren de winterstop bereiken...

Ja klopt de 0-2 was niet in San Siro maar in Triest

God wat een bipolaire stemming als het over Ajax gaat. De ene wedstrijd is kommer en kwel, Jol stapt op en er hangt alleen maar een bedrukte stemming, en er wordt één wedstrijd goed gevoetbald (tuurlijk, goed is goed, maar één zwaluw maakt zoals gezegd nog geen zomer) en de stemming is weer holladiejee en hiephiephoera. Ik meen uit de grond van mijn hart dat Ajax weer structureel goed gaat voetballen en dat het de club voor de wind gaat (zolang ze mijn cluppie maar niet te veel in de weg zitten ), maar ik vind het jammer dat een groot deel van de mensen dat Ajax een warm hart toedraagt dit succes aangrijpt alsof de juiste weg is ingeslagen en de grootste problemen van tafel zijn. Zo is de situatie nu eenmaal niet. Blijf realistisch, en pak de bezem om de rommel op te ruimen. Dat de sneeuw gesmolten is wil nog niet zeggen dat het stoepje schoon is.

Mooie overwinning voor Ajax, tegen een grote tegenstander. Het spel zag er weer frisser uit en er zat weer wat lijn in het spel. Eriksen speelde inderdaad goed, al kreeg hij natuurlijk wel heel veel ruimte van het middenveld van Milaan, dat weinig zin aan verdedigen had. Met de geboden ruimte had Eriksen eigenlijk veel meer moeten doen.

suarez vond ik op één od twee acties na nog steeds slecht spelen. Veel lopen met de bal en vooral de eerste helft veel foutpasses. Denk dat het wel een goede zet is om EH uit de basis te laten, die is te lui en werkt niet mee. Dan maar een iets mindere spits als de jong er in, die wel 90 minuten vol aan de bak gaat.

De komende weken zal moeten blijken hoe Ajax er voor staat. Milaan is een grote club, maar als ze maar 60% geven stelt het ook weinig voor. Daarnaast mocht ajax van geluk spreken dat Zlatan maar even mee deed, was direct 3 keer gevaarlijk.

Al met al goede week voor het Nederlands voetbal. Twente en ajax mooi geplaatst bij de loting, PSV trouwens ook?

Mensen moeten niet te snel denken dat alle problemen hiermee opgelost zijn. Ik heb al meerdere mensen gehoord over het ''de Boer-effect'', dat gaat me nog wel een beetje te ver. Het speelt ook mee dat Milan redelijk ongeïnteresseerd speelde.

Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat de trainerswissel een goed idee is. De Boer brengt de filosofie van Cruijff met zich mee en Ajax heeft gisteren ook gewoon redelijk goed gespeeld. 4-3-3 is wel degelijk mogelijk met de spelers die ze hebben en ik hoop dat De Boer dat kan bewijzen.

Ajax speelde gister een aardige pot voetbal. Uitblinkers voor mij erikson en sulejmani die met steeds meer lef begint te spelen. Grappig dat de media dan de volgende dag gelijk lyrisch is, bij twee mindere wedstrijden is het 'crisis' bij ajax, bij de eerste goede wedstrijd is het gelijk 'ajax heeft zijn gezicht terug' . Ik hoop dat mensen die een beeld willen vormen bij ajax gewoon de wedstrijden kijken en een eigen objectieve mening vormen ipv af te gaan op het totaal surrealistische beeld wat de media vormt.

kijk altijd dat gezeik dat ac milan er niks om gaf etc.
hallo, ze speelden thuis he!!!!
italianen geven er vrij weinig om als ze uit spelen, maar thuis, oef, dan willen ze niet verliezen neem dat van mij aan.
dat zag je ook! ze brengen niet voor niets ibrahimivich erin, ronaldinho maakt niet voor niets van die slidings.
natuurlijk speelden ze niet op 100% maar als je in een uit wedstrijd!!! ac milan zo verslaat met 0-2 dan ligt dat niet zozeer aan milan maar aan ajax...

9 december 2010 om 12:56

Dat ben ik toch niet met je eens. Je wil me toch niet gaan vertellen dat die Italianen gisteren koste wat het kost wilden winnen? Dat ronaldihno zwaar gefrustreerd 3 domme slidings inzet, heeft niets met het feit te maken dat hij graag wilde winnen. Hij heeft een beetje lopen sjokken en trucjes uitgehaald en bij balverlies bleef hij staan kijken.

Op het middenveld kreeg Ajax zeer veel ruimte en dat heb je normaal niet tegen een Italiaanse club die nog ergens voor strijdt. Natuurlijk speelde Eriksen goed, maar hij en de Zeeuw kregen toch ook wel erg veel ruimte.

9 december 2010 om 13:07

als je nou gewoon even mijn verhaal goed leest en dan ook de 1 na laatste regel dan zie je ook dat ik zeg dat ze niet op 100 speelden he...
maar dan nog, als je dan in een uitwedstrijd met 0-2 wint is dat uitstekend!

Er werd in ieder geval weer vanuit de ajaxgedachte gevoetbald, durf met vleugels en uitgaan van eigen kwaliteiten. Die Jol heeft dan vorig seizoen wel aardig gepresteerd maar nooit dat je zegt dit is nu echt Ajax. Ze mogen blij zijn dat hij opgezout is. Nu nog al die idiote aankopen van hem de laan uitsturen dan gaat het al de aardige kant op. Maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr 1 zwaluw maakt nog geen zomer, de intentie van De Boer is echter duidelijk. Ik verwacht heel snel meer jeugdspelers bij de selectie.

Waar ik me zo veel aan erger is wanneer Ajax zo'n overwinning behaalt dan zeggen Enkele mensen (inclusief de media) dat het aan de tegenstander ligt etc etc...

Maar wanneer bijvoorbeeld Fc Twente zo'n overwinning behaalt dan zijn alle verdiensten aan Twente.
Ik hoorde de NOS alleen maar zeggen ; Twente debutant dit debutant dat, goed voor de eerste x Champions league enzovoort. ( Ben ik ook mee eens. Ze hebben het ook heel goed gedaan)

Terwijl Ajax sinds 2005 geen kampioenen bal heeft gespeeld en zowat de hele selectie debuteerde.
Maar omdat het 'ajax' is dan is het weer niet goed.

Ajax is Ajax niet meer ( tot mijn grootste verdriet ) van 15 jaar geleden en heel veel mensen zien dat niet.

9 december 2010 om 13:53

Begrijp je frustratie over de media. Alle respect voor Ajax gisteren Zo'n 2-0 overwinning in Milaan doet echter toch weer behoorlijk aan die mooie tijd voor Ajax denken... Natuurlijk bood milan minder tegenstand maar om zo te worden weggetikt voelt niet prettig lijkt me.

9 december 2010 om 14:39

Achja, Ben blij dat ik die mooie tijden heb mee kunnen maken van Ajax.

maar idd gisteren zag je bij vlagen de oude tijden herleven.

Dat lyrische is gevaarlijk. Ik ben blij dat Ajax weer goed op weg is, want zo hoort Ajax te zijn. Maar ze zijn op weg, dat is belangrijk - na één wedstrijd ben je er nog niet.
Zeker niet tegen een Milan wat nergens voor speelt.

Ik hoop dat Ajax zo doorgaat, want ze hebben echt heel goed gespeeld!

Ach ach ach, ze vergeten er even bij te melden dat Milan met een compleet B-elftal speelde waarvan de helft niet de indruk maakte er ook maar enige zin in te hebben. Dan is het inderdaad makkelijk voetballen. Wat een kansloos opportunisme weer zeg. Laat ze eerst winnen van Utrecht, AZ, Feyenoord en Vitesse de komende wedstrijd. Pas als dat er goed uitziet mag je weer praatjes hebben.

9 december 2010 om 12:59

De media heeft praatjes he. Niet Ajax. Anders krijgen we dat gezeur weer.

Verder heb je volkomen gelijk overigens.

Typisch media. Als we dit weekend niet van Vitesse winnen is het weer brandhout en zitten we in een crisis en dat soort praat.

Ajax heeft verdiend gewonnen en goed gevoetbald.maar na elke trainerwissel bij Ajax horen en zien we deze euforische berichten.dat de fans na alle trainerwissels nog steeds denken,dat het aan de trainer lag is onbegrijpelijk.de problemen bij Ajax liggen veel dieper,maar zullen nu wel weer ondergesneeuwd worden.iedereen heeft kunnen zien dat AC Milan op 2 a 3 meter van de bal en speler verdedigde.dit is niet gebruikelijk in het topvoetbal.

Er werd inderdaad weer goed gevoetbald en je kan niet beter starten als Frank de Boer zijnde. Het is natuurlijk ook weer lekker voor de spelers om weer eens complimenten te krijgen na de afgelopen weken, die matig waren. Gisteren maakte Ajax een frisse indruk en dat was gewoon leuk om te zien. Ze gaven weer alles en het resultaat is er. Eens kijken of Ajax dit vol kan houden en de media gelijk kan geven.

Ajax speelde gister goed maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Ac Milan speelde nog een op 70% van hun kunnen het was eigenlijk een trainingspotje kon je wel zien bij de wissel van Zlatan die werdt gewoon van de bank gehaald zonder warmte lopen zo kon je toch wel zien hoe belangrijk de wedstrijd was voor AC.

Gister wel een mooie pot voetbal gezien aan de kant van ajax, wel trots op ze en laten we het nu door zetten!

wauw wat een wedstrijd.
ik denk niet dat het zozeer aan Frank de Boer ligt.
maar dat de jongens (onze jongens @ ajax supporters) dachten dit is een nieuwe start een nieuwe kans.
ze wisten dat het nu konden laten zien met een nieuwe coach
ze hebben laten zien dat ze ut konden
en nu moeten ze dit voortzetten!!!
Afca(l)

Euforisch zijn mag in dit verband een keer. Dit Ajax is een metamorfose in vergelijking met het Ajax van de afgelopen weken en maanden. Frank de Boer heeft de vinger exact op de zere plek gelegd. Een logische veldbezetting, goed positiespel en met aanvallers die zich niet alleen beperken tot het aanvallen. Prima gezien en gecoacht. Alle complimenten naar Frank de Boer. Gefelicteerd Ajaxieden!

Wat een optimisme meteen weer.. Tuurlijk heeft Ajax gister goed gespeeld en tuurlijk is dat erg knap! En 0-2 winnen is gewoon erg goed, maar Werder wint ook met 3-0 van Inter! En waarom? Omdat die Italiaanse teams, zodra er niets meer op het spel staat, gewoon verzaken. Dat moet niet vergeten worden. Ik denk in ieder geval dat ze het tegen Vitesse weer lastiger gaan krijgen, omdat daar mannen staan opgesteld die wél 100% ervoor gaan.

Laten we realistisch blijven mensen. Ajax speelde idd erg goed, maar wel tegen een tegenstander die niets aan deze wedstrijd had, behalve de centen misschien. Denk dat de uitslag anders was geweest wanneer ajax bij auxerre gewonnen had, en milan nog niet geplaatst was geweest voor de volgende ronde.
Toch hoop ik (als feyenoorder) dat ajax weer ajax wordt onder de Boer, weer met mooi verzorgd voetbal, lef en bravoure gaan voetballen zoals in het verleden.
Verstandige keuze om deze vent aan het roer te zetten bij zo'n club!

Ajax heeft gister absoluut haar eer een beetje hersteld. Kan niet anders dan dat de hele wereld geschrokken is van hoe Ajax 2x totaal is weggespeeld door Madrid, verloor in Auxerre, dat was absoluut niet het Ajax zoals veel mensen het kende. Gisteravond hebben ze echter sinds lange tijd weer eens echt gevoetbald met veel drang naar voren, ik moet zeggen dat ik zelfs als PSV fan ervan heb genoten en trots was op Ajax, dat het niet tegen een op en top Milan was dat terzijde.

Een zwaluw maakt echter nog geen zomer, nu is het taak om dit voort te zetten. Ik geloof niet dat met de komst van De Boer alles ineens is opgelost en Ajax met het spel van gister fluitend de titel pakt. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar de Boer heeft gister wel zijn visitekaartje afgegeven. Of hij de juiste man is voor Ajax is moeilijk te zeggen, want dat wordt nu al zo'n 10 trainers lang geroepen.

De overwinning van gister blijft echter wel een hele mooie en daar mogen ze best even trots op zijn, maar het is nu wel taak om met beide voetjes op de grond te blijven.

Ik vond Ajax gisteren vrij goed spelen of in elk geval straalden ze de wil uit om te winnen. Van der Wiel liet van zich spreken en Eriksen heeft me overtuigd zeker een talent te zijn. Ik vond er nooit veel aan en vond hem overhyped maar heeft gisteren laten zien dat het een erg goede speler is. Wat ik vooral opvallend vond is dat er meer naar voren gedekt werd in tegenstelling tot eerdere wedstrijden.

Een zwaluw dit een zwaluw dat.... damnnnn... Jongens een zwaluw vliegt en de bal is rond..

Laat ons even blij zijn met deze overwinning en vooral blij zijn met het vertoonde spel. Het zag er erg verzorgd uit... bovendien straalde Ajax vertrouwen en rust uit. Dit zijn precies de aspecten die er bij Ajax al maanden ontbreken. Tuurlijk weten we dat dit 1 wedstrijd is, dat Frank net 48uur aan het roer staat. Maar we hebben wel een opstelling gezien die bij Ajax past. Een opstelling waarbij iedereen in het veld zich vertrouwd voeld. Ik hoop dat dit een voorbode is voor de rest van het seizoen. Frank, fantastisch neergezet en ga zo door...

@ewoud niet te bijdehand 80% van de journalisten zijn oprecht Ajaxied dus aub.
Ze speelden leuk en fris voetbal alle credits daarvoor.
Maar we moeten ook niet doen alsof Ajax altijd een Josty team geweest is onder Jol.
Vergeet ook niet dat de ploeg meer vertrouwen heeft als Suarez erin staat!!

Ik denk dat Ajax het zelfde probleem in de selectie heeft als Milan.
Het zijn zoals Jans zei jongen die uitgedaagd moeten worden een ploeg die als alles klopt geweldig kan zijn maar als het tegen zit snel gaat mokken.
Een ploeg die geniet van grotewedstrijden maar die zich moeilijk kan opladen voor op papier minder belangrijke potten.
Ajax word soms door mensen overdreven aangepakt maar aan de andere kant is er altijd een deel journalisten die Ajax zo kunnen overhypen omdat ze volgens mij als een stijfe krijgen bij de gedachte het oude ajax jaren 70,90 terug te zien.

allereerst wil ik zeggen dat ajax gister goed gespeeld heeft maar dat kan ook als de spelers van ac milaan je gewoon lekker vrij laten rond lopen
er werd goed getikt maar als er zo veel ruimte is ik verwacht dat ajax in de eredivie niet zo veel vrijheid krijgt want iedereen speelt tegen ajax al een tandje beter en ik denk dat de tegenstanders in de eredivisie wel genotiveerder zijn als die van ac milaan en ik moet nog maar zien of ze zondag maar winnen want vitesse gaat de laatste weken ook beter misschien kea resultaat maar wel kwa voetbal er wordt het wordt een leuke wedsrijd zondag 2 ploegen die willen voetballen ik ben benieuwd

persoonlijk ben ik nu erg blij met het behaalde resultaat. dat sommigen het afdoen als een overwinning op een b-elftal neem ik voor lief.
( ik zou een elftal met : seedorf, ronaldinho, robinho, pirlo,ibra, enz wel eens in de nederlandse competitie willen zien spelen, volgens deze mensen zullen zij wel het niveau willem2 halen met een beetje geluk.)

ook heb ik goede hoop voor de komende tijd, ondanks dat suarez geschorst is.
want daar is stand-in el hamdaoui ( goed ingekocht voor dit soort momenten) dan de logische vervanger denk ik.

Zo eindelijk thuis vanuit Milaan en wat heb ik heeeeerlijk genoten van Ajax. Heerlijk combinerend voetbal, veel duels gewonnen en Milan onder druk gezet. Sfeer in het uitvak werd daardoor ook erg goed. Veel zeiden, het boeit ons niet of Milan op halve kracht speelt, hun (b) team is nog steeds een stuk sterker dan ons a team. De jongens speelde erg goed. Ben erg trots en blij dat ik dit heb mogen meemaken.
Ajax bedankt voor een topavond, het was het allemaal meer dan waard.

Complimenten aan de Boer en Ajax!

Ik heb eindelijk weer eens een stukje Ajax gezien waar ik al een tijd naar verlang! Wij (ajacieden) moeten alleen niet te voorbarig worden... Is dit blijvend? Laten we het in ieder geval hopen! Ik ga nergens van uit, maar ik ben een stuk positiever geworden na deze wedstrijd.

Milan speelde inderdaad niet vol uit, ze hadden wel verwacht te winnen met een B-elftal.. nou mooi niet dus =) Je zag ook dat ze licht geirriteerd raakten bij de achterstand.. Ibracadabra komt erin en inderdaad: Ibracadabra! Wat een voetballer zeg, maar goed dat hij niet vanaf minuut 1 in het veld stond anders hadden we het waarschijnlijk niet zo gemakkelijk, want dat was het vrijwel!

Ik kijk uit naar het weekend tegen Vitesse.. laten we hopen dat deze lijn doorgetrokken kan worden

getekend: Een positieve ajacied!

Bij Ajax lachen ze altijd alleen als ze winnen.....dat is de mentaliteit binnen de club. Gaat het niet goed zie je allemaal misbaar en gevloek.

Dus maar zoveel mogelijk winnen dan....zien we tenminste blije gezichten.

zozo die erickson kan er wat van, wat een fantastische wedstrijd speelde hij toch. Het zit voor el hamdoui slecht uit als erickson elke week zijn niveau weet te halen zoals tegen ac milaan

9 december 2010 om 15:41

erickson? eriksen zul je bedoelen

Ik ben heel, heel, heel erg blij met die wedstrijd van gister! Van die wedstrijd krijgen de spelers ontzettend veel zelfvertrouwen. Ik hoop dat we deze lijn kunnen doortrekken en misschien er een kampioenschap in zit. Ga zo door zou ik zeggen

Je ziet gewoon dat Nederlandse ploegen het goed doen tegen Italiaanse. Het lijkt wel of deze speelstijl ons wel ligt. In Spanje gaat het spel snel en hier zie je onze ploegen moeite mee hebben.

Een zwaluw maakt nog geen zomer!

mooi overwinninging, maar laten we eerst op lange termijn kijken laten we heel eerlijk zijn milan wou niet echt spelen.

Mooie overwinning van Ajax, daar is helemaal niks op af te dingen.
Maar laten we nu niet meteen gaan roepen dat Frank de Boer het allemaal ff voor elkaar gaat krijgen!
En Ajax opeens toch wel weer kampioen gaat worden. (al hoop ik natuurlijk van wel)
Dit is 1 wedstrijd en er zijn nog vele te gaan waarin Ajax moet laten zien dat ze dit voetbal ook daadwerkelijk vast kunnen houden.
Het begint goed, ik ben echt benieuwd hoe het de komende wedstrijden gaat!

ajax speelde gewoon een goede wedstrijd gisteravond, maar om nu al te zeggen dat ajax terug is vind ik iets te ver gaan. eerst eens een paar wedstrijden voetballen en dan zien we wel.

maar een overwinning in san siro is niet niks, dus complimenten voor de boer

Ik zie dat veel Ajacieden al te blij zijn op de overwinning op Milan en terecht maar je moet de volgende wedstrijden pas laten zien dat dit niet eenmalig is .
Vitesse uit word de volgende lastige uitduel die ze denk ik gaan onderschatten na
die winst op Milan.

Eriksen speelde echt echt goed gister!

Er zijn maar een paar opties denk ik:
- Jol is een bijzonder slechte trainer waar de spelers niet naar luisteren.
- De Boer is Pep 2 !

Nou, Milan deed naar mijn mening ook niet echt haar best gisteren.

Maar los daarvan vond ik dat Ajax weer lekker aan het spelen was, ze speelden als een echt team. Het was dit keer ook niet alleen FC Suarez. Dat zijn de belangrijkste punten die we mee kunnen nemen de volgende wedstrijden. En wat kan Eriksen toch goed voetballen zeg.

Bij elke wedstrijd van Ajax heb ik commentaar geleverd.
Ik riep dan ook steeds dat Jol op weg was met Ajax naar een spel wat verdacht veel leek op het engelse voetbal van de jaren 70 en 80.lange ballen naar voren,alles op suarez,en we zien wel.
Niet goed dus.

Frank bedank,eindelijk heb ik gisteravond weer het vertrouwde beeld gezien van het gewoon tikken naar elkaar,met het uitgangspuint we zien wel hoe ver we er mee komen.
Nou het kwam verder dan ver. 2 mooie goals als resultaat.
ALs oud ajax fan heb ik weer genoten.
En dat gelul van we hebben de goede spelers niet is gelukkig weer uit de wereld.

Cruiff riep het al,ajax heeft de beste spelers in eigen gelederen.
Enkel nog een tiental spelers terughalen uit de ere,enjupiter legue (wildschut t/m goossens)
en Ajax staat weer op de wereldkaart als vanouds.

Wat kan het leven oftwel het voetballeven toch simpel zijn.
Oja,journalisten roepen vaak dat Nederland niet de spelers hebben,gelul Nederland heeft met Brazilie de beste spelers van de wereld,mee eens?toevallig zijn het inderdaad veel spelers die via Ajax in het buitenland de boventoon voeren.vreemd? ik denk het niet.

Groet en proficiat Frank,
red: coach van een (top) team

Ac Milan speelde wat ze konden.
reacties als deze:
Nou, Milan deed naar mijn mening ook niet echt haar best gisteren.
Gelul,ac Milan is een team (veel bejaarden spelers red) wat altjd wil presteren en zeker tegen Ajax waar ze in het verleden dikwijls van verloren.
Ac Milan kon gisterenavond juist fris zonder druk spelen,helaas Ajax was een maatje te groot.

Ajax speelde goed met Eriksen als uitblinker maar Ac Milan speelde zielloos,als Milan het serieus had genomen dan was het een ander verhaal..
Ajax heeft geluk,nu kunnen ze weer vol vertrouwen richting Vitesse gaan.hopelijk spelen ze niet goed tegen Feyenoord.

Pfff dus omdat ze tegen een B ploeg dat reeds geplaatst was hebben gewonnen is het lek weer boven?
Eens kijken als het weekend meneer Elhamdaoui er weer in staat...en de 5 wedstrijden daarna ook en niet Suarez.
Als Milan nog niet geplaatst was geweest had Milan waarschijnlijk net als Real ajax helemaal zoek gespeeld.
Meteen die Amsterdamse telegraaf arrogantie weer.......

ongelooflijk. Heb gisteren speciaal op Suarez gelet om de poll te kunnen beoordelen. Er zijn weinig spelers die zo slecht een bal inspelen en toch nog een 7 hierboven krijgen. Zet aub die Ajaxbril af en maak eens een objectieve beoordeling. Janko die over het algemeen lage cijfers krijgt had eergisteren beduidend minder balverlies dan suarez!! en maakt ook geen Schwalbes!!

Ben ermee eens dat Ajax terecht gewonnen heeft maar wel tegen een lamlendig team die Ajax niets in de weg legde. Zullen het de komende wecstrijden weel zien wat dit waard is. Ga er maar vast van uit dat de volgende wedstrijden flink zwaarder zullen zijn.

De waan van de dag regeert kennelijk in de vaderlandse pers. En wat gaat men schrijven als Ajax komend weekend maar één punt pakt in Arnhem? Is Ajax dan zijn gezicht opeens weer kwijt?

10 december 2010 om 02:01

Jij hebt de hele dag nog geen positief woord over Ajax gezegd he?

on:
Het is en blijft gewoon een topploeg die je hier verslaat. En ik geloof niet dat Milan in eigen huis graag zo weggespeeld wordt. Dan brengen ze niet nog 2 verse aanvallers, waarvan 1 Zlatan himself. Twente speelt dinsdag gelijk tegen een Tottenham dat al geplaatst was, niets dan lof van iedereen ook van mij. Maar dan is het wel erg zwak dat alle tegenstanders van Ajax als enig argument aandragen dat Ajax enkel goed kon spelen omdat Milan al geplaatst was.

10 december 2010 om 10:53

Tja, ik wil ook best positief zijn als er aanleiding toe is hoor! Nou vooruit dan, het was een prima overwinning van ajax.

Maar vergelijk dat nou ajb niet met die wedstrijd van Twente tegen de Spurs want dat was iets heel anders om verschillende redenen:

1. Ja Spurs was geplaatst maar wilden graag nummer 1 in de poule worden;
2. Ja Spurs was geplaatst maar is een engels team en die gaan sowieso voor de winst;
3. Milan was geplaatst en zij geloofden het verder wel.

toch succes verder, ik denk overigens dat de beslissing om de Boer coach te maken een hele goede is, mark my words.

Tja dan staan ze weer met beide voeten op de grond.zaak is dat Frank de Boer wel buitenspelers vond en goed gebruikte,het aandurfde die dure Mounir er naast te zetten en Eriksen te laten starten,omdat hij hem kende van de A1 en weet wat Eriksen kan,zelfs De Jong in de spits wat gedurfd was,maar het werd wel gelijk na 1 wedstrijd pijnlijk duidelijk wat Jol nooit zag lopen in zijn team en maar bleef volhouden geen buitenspelers en geen echte nr 10 te hebben,maar een speler voor 5 mil te kopen die zo te zien voorlopig de bank warmhoud,want als Eriksen nu al zo speelt,ben benieuwd wat hij over een paar maanden doet.

Och, Ajax wint van het B-elftal van AC Milan, dat volgens mij niet eens zin had in deze wedstrijd. Ze speelde beter dan de afgelopen wedstrijden en bij vlagen ook wel gewoon leuk, maar om nou meteen te beginnen dat ze hun gezicht terughebben... Nee, woensdag is inderdaad duidelijk geworden dat Ajax toch wel leuk kan voetballen, maar toch ook dat spelers als Sulejmani, De Zeeuw, Emanuelson en De Jong gewoon véél te kort komen van het niveau dat een club als Ajax na hoort te streven! Als ze zondag verliezen zijn ze gewoon weer terug bij af hoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren