Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Boer verrast bij vuurdoop en zet El Hamdaoui op de bank'

Laatste update:

Frank de Boer heeft bij zijn debuut als hoofdtrainer van Ajax direct een verrassing in petto. ELF beweert dat de opvolger van Martin Jol woensdagochtend zijn opstelling bekend heeft gemaakt en topscorer Mounir El Hamdaoui op de bank laat beginnen. De voorhoede zou bestaan uit Miralem Suleljmani, Siem de Jong en Luis Suárez.

/

Ook afgelopen zaterdag tegen NEC begon El Hamdaoui niet in de voorhoede, maar speelde hij kort achter centrumaanvaller Mido. De plek ‘op tien’ is echter voor Christian Eriksen, die de kans krijgt zich op het hoogste niveau te laten zien. El Hamdaoui moet daardoor genoegen nemen met een plek op de bank en de Marokkaan zou daar erg teleurgesteld over zijn.

Ajax strijdt bij het debuut van De Boer, die maandag de opgestapte Jol opvolgde, voor Europese overwintering. De Amsterdammers staan derde in de groep, maar kunnen nog ingehaald worden door Auxerre, dat het dan beter moet doen tegen Real Madrid dan Ajax tegen AC Milan. De Spanjaarden en Italianen zijn al zeker van plek één en twee in de poule.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu afwachten of Suarez het goed gaat doen..

8 december 2010 om 14:52

Hopelijk kan Frank de Boer het voetbal weer uit Siem de Jong halen want we hebben begin dit jaar allemaal gezien dat hij ontzettend goed voor Ajax kan zijn. Verder ben ik geen fan van El Hamdaoui omdat hij vaak de bal te lang aan zijn voet houd. zelfde geld voor sulejmani maar nu die in vorm is maakt het niet uit. naar mijn inziens is het altijd beter wanneer er snel in een hoog tempo wordt doorgespeeld, een van de handelsmerken van ajax maar dit seizoen nog niet gezien

8 december 2010 om 15:32

Eindelijk weer een kopsterke aanvaller in de spits. Siem de Jong kan ook goed kaatsen, dus doet het ook goed als aanspeelpunt.

Waarschijnlijk gaat het vanavond nog niet veel uitrichten, maar de komende wedstrijden heb ik er zeker vertrouwen in. Nu nog hopen dat Real wel wint van Auxerre.

Poehh... ik weet het niet hoor...

Als het is om El Hamdaoui op scherp te zetten voor de toekomst: Goede zet.

8 december 2010 om 15:01

tja,weet wel dat je als dit waar is een mokkende mounir krijgt.die voelt zich veel te goed voor de bank.kan nog gezellig worden daar.

8 december 2010 om 15:44

Ik denk dat hij dat bij een Ronald Koeman kon flikken maar ik denk dat het bij Frank de Boer snel over zal zijn met dat gemok van El Hamdaoui dan.
Maar hij heeft gewoon gelijk want Suarez en El Hamdaoui zijn dezelfde type spelers en samen voorin betekent gewoon dat je de bal bij hun inlevert en niet meer krijgt en dus op den duur alleen lange ballen krijgt en je middenveld helemaal overslaat.

8 december 2010 om 17:26

Eindelijk! Helemaal mee eens met deze opstelling. De Jong is dan misschien niet een echte spits, maar wel een speler die als aanspeelpunt kan fungeren, door de lucht wat kan en in dienst van het team speelt. Geen van deze kwaliteiten bezit EH. Al moet de Jong dan niet te ver terug gaan zakken, want dan gaat ie Eriksen in de weg lopen.

Eriksen op de juiste positie, nr 10. Ook logisch ...
Als dan de pootjes ook nog goed staan (mickey op links, suarez op rechts) dan zien we misschien weer een breed spel waar ruimtes te benutten zijn. Positiespel zal nog niet direct goed gaan, maar de opstelling komt tenminste logisch over. Misschien de vleugels gedurende de wedstrijd een paar keer omwisselen mocht dat nodig zijn.

logische keuze, hij moet nu het ajaxspel gaan spelen

8 december 2010 om 16:44

Denk niet dat het alleen met het Ajax spel heeft te maken dat hij er langs zit. Er wordt onlangs al aangegeven dat Mounir niet fit was en dat hij ook niet helemaal fris in zijn hoofd was (mentaliteit). Gewoon lekker rust geven en dan zien we komend weekend wel weer.

Yes mijn gebeden worden gehoord!
El Hamdaoui is een luie draak die geen bal raakt de laatste tijd.
Grootste fout van Jol was afgelopen weekend El Hamdaoui op het middenveld neer te zetten...
El Hamdaoui moet eens leren werken voor zijn team voordat hij weer mag spelen, als zelfs Mido je eruit loopt qua kilometers en qua snelheid ben je gewoon basis onwaardig.
Als Ajax goed in vorm was geweest kan een luie spits niet zoveel kwaad, maar bij Ajax moet nu gewoon iedereen keihard werken.

8 december 2010 om 15:02

Door wat je nu zegt doe je echt Mido tekort vind ik.
Hij heeft niet zo vaak gespeeld maar doet het toch aardig.
Veel mensen praten alsof Mido voetballen verleerdis, schrijf nooit een speler af die in de premier league heeft gespeeld!

8 december 2010 om 15:17

Dan moet je even iets verder naar onderen scrollen, zul je zien dat ik het juist voor Mido opneem. Maar feit is dat Mido niet de meest getrainde speler is die bij Ajax loopt, dan mag je aannemen dat een speler als El Hamdaoui wel wat meer uithoudingsvermogen en werklust kan laten zien.

8 december 2010 om 16:15

Kijk zelf hoe hij eruit ziet... tegen veendam, vvv, nec kan dat nog wel uit pure nood. maar, kom op zeg in san siro met mido in de spits??? Er loopt in de jeugd heus wel een speler die hetzelfde kan als mido.

8 december 2010 om 15:09

Je weet niet waar je over praat, want Mounir had Zaterdag samen met Sulejmani de meest km's gemaakt, dus verkondig hier a.u.b. geen onwaarheden. Hij was met Aras de enig die voorin constant aan het storen was.

8 december 2010 om 15:19

Ach hou toch op.
Elke wedstrijd weer erger ik me mateloos aan El Hamdaoui.
ALS hij al stoort is het met een slakkengangetje.
El Hamdaoui is een goede speler met veel individuele klasse, maar hij is geen speler voor ajax op dit moment.

8 december 2010 om 15:37

En dus kun je maar beter Siem 'het spook' de Jong in zijn plaats in het elftal zetten? Sorry hoor, maar EH heeft nog altijd 10x meer laten zien dan Siem dit seizoen. Daarnaast scoorde De Jong vorig jaar zijn doelpuntjes, maar had je er verder ook helemaal niets aan....
Onbegrijpelijke keuze. Hopen dat ik het compleet mis heb.

8 december 2010 om 16:51

Nou, nou, ' had je er verder helemala niet aan'

de Jong maakte zeer veel metere, verdedige mee, heeft/had diepgang, kan kaatsen, d ebal vasthouden. Hij is zelf erg sterk als hij rond de 16 d ebal krijgt en weinig tijd heeft. Hij maakte vorig seizoen vrijwel altijd de goede keuze.

Of hij in d espits moet staan is een andere discussie. Daar ben ik zelf ook niet over uit.

8 december 2010 om 16:45

@shorty91

Jammer dat ze el hamdaoui zo snel afschrijven. Misschien wel de eerste stap, EL Ham was aankoop van Jol.. functioneert niet super en mag gelijk plaatsnemen op de bank.. omdat passant Frank de Boer beinvloed is door de kritiek die misschien Johan Cruijff of andere bealngrijke iconen die Frank de Boer hebben ingefluisterd. Teneerste is het raar dat je hem eerst koopt voor 5 miljoen, hij zou juist nu zn klasse moeten laten zien om dit podium. Zodat hij nog een paar centjes opleverd als hij straks weer mag opdoeken omdat hij niet in het systeem past.

9 december 2010 om 03:31

Ikvond het de juiste beslissing, en kijk het is de juiste gebleken Speelde goed voetbal, en El Hamdaoui speelt de laatste weken heel zwak, jaagt niet.. ga zo maar door... Als je er geen zin in hebt, dan speel je toch niet.

De voorhoede zou bestaan uit Miralem Sulejmani, Siem de Jong en Luis Suárez.

Dat klinkt als de ruit van Cruijff. Ik ben erg benieuwd!

8 december 2010 om 14:52

Voor de mensen die er nog nooit van gehoord hebben, er is een bijgevoegd filmpje waarin de legendarische 14 het zelf uitlegt. Helaas ging er iets mis bij mn 1e post, vandaar de reply.

8 december 2010 om 15:03

Ik dacht dat de bedoeling was om Siem in de ''spits'' te laten spelen.

Maar met jouw Video, snap ik dat Siem op de 10 komt te spelen.

Trouwens, echt weer een geniale uitleg van Cruijf, kijken of Ajax ook 3-3-4 gaat spelen.

Thanksz voor deze video.

Terecht een groen randje, alleen al voor het delen van het filmpje.

8 december 2010 om 15:13

Briljant, hoop voor Ajax dat het gaat werken.

8 december 2010 om 15:18

Geniaal hè, die Cruijff. Komt met een opstelling zoals Oranje de laatste jaren ook speelt, 4 2 3 1, terwijl dit iets van jaren daarvoor is. Ik denk trouwens dat Siem de Jong echt als diepe spits speelt, anders is de keuze voor Eriksen onlogisch.

8 december 2010 om 15:18

Leuk fimpje!! Zo zie ik Cruijff het liefst. Die stukjes in de Telegraaf vallen daarbij in het niet !

8 december 2010 om 15:34

mijn dank is groot voor dit geweldige filmpje, waarin cruijf tussen neus en lippen door ook even aangeett dat hij eigenlijk gewoon verdedigend is ingesteld, terwijl ik en vele met mij dachten dat cruijf alleen naar de aanval keek!

8 december 2010 om 15:37

Afcaxx

Dat wilt cruijff nou net bij de hele opleiding invoeren, maar mensen die denken aan 't geld ipv de club, die zitten daar en weigeren vooralsnog om op te stappen of naar cruijff's woord te luisteren.

Daarom wilt cruijff dat de visie breed wordt gedragen door oudvoetballers die begrijpen wat er met bijvoorbeeld met een ruit bedoeld wordt of andere voetballende termen etc...

On:
Ik ben benieuwd hoe Ajax vanavond gaat spelen en nu zie je dat de Boer de visie die hij samen deelt met Cruijff in de praktijk wilt doorzetten.

Succes Ajax en gewoon de 3 punten mee naar huis nemen en met opgeheven hoofd het toernooi verlaten en laat 't maar zien in de Europa League waar ook grote jongens rond lopen.

8 december 2010 om 15:38

Nee jack, jij snapt hem niet.

De zeeuw en Eriksen zijn beide aanvallende middenvelders, alleen dan aan respectievelijk rechter en linkerkant. Enoh als enige controleur en Siem de Jong die alleen meevoetbalt, en zonodig de 16 instormt. Dus die speelt als valse centrumspits, eigenlijk als schaduwspits om daar de opbouw helpen te verzorgen.

Eigenlijk is het een 4-3-3 met de punt naar achter, en dan met een schaduwspits in plaats van een 9. Niets moeilijks aan toch?

8 december 2010 om 15:44

@ jackdegier

Dat zou niet onlogisch zijn want dan speelt Eriksen linkshalf, De Zeeuw rechtshalf, Enoh verdedigend en De Jong als nummer 10. met suarez en sulejmani als 2 spitsen.

Wiel-aldeweireld-verthongen-emanuelson
---------------------enoh---------------------
---------dezeeuw------eriksen--------------
--------------------dejong-----------------------<... -----------sulejmani---suarez--------------

je kan het ook zo doen?

Wiel-aldewireld-verthongen-emanuelson
-----------------enoh-----------------
-------dezeeuw---eriksen-------
--sulejmani-------------suarez---
-----------------dejong---------------

maar omdat dejong geen echte spits is zal het de eerste variant worden maar als een echte spits ala huntelaar,kluiver,nistelrooy enzovoort speelt dan speel je de 2e vorm.

Het is even goed luisteren maar dan snap je hem ook wel.

8 december 2010 om 15:46

Nog even goed luisteren dan!

8 december 2010 om 15:51

Zo'n Filmje weer even terug zien is net als een mooie herrinering naar boven halen! Op zijn Cruijff-iaans legt hij heel begrijpelijk uit hoe hij de ruit interperteerd! Hoezo zijn er dan mensen die Cruijff niet begrijpen? hahah!!
Echt heerlijk dat filmpje!

Of het niet opstellen van El Hamdoui waar is weten we natuurlijk niet maar het zou me enigzins wel positief verassen als het waar is! Hij speelt de laatste weken als een natte krant die zijn weg naar de brievenbus niet kan vinden!
Is niet helemaal aan El Ham toe te schrijven maar gezien zijn rendement en vechtlust die hij niet toont wordt hij dan misschien geofferd door de Boer!

Ben benieuwd straks! Toch maakt alles wat er gebeurt is deze week het wel weer een beetje spannend moet ik zeggen!

@afcajaxie
De opstelling volgens Cruijff zijn ruittheorie
De Jong gaat als valse spits fungeren! En Urby wordt dan de lopende man waar Cruijff het over heeft!

Steek
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Urby
Enoh
Eriksen
de Zeeuw
Suarez
Siem de Jong
Miralem
8 december 2010 om 15:54

@ Tjit

Cruijff zijn eigen woorden luiden:
De aanval is de beste verdediging!

Dus met verdedigend ingesteld bedoelt hij vooruit dekken! Zie Barca!
Bij verovering ben je sneller in staat om te schakelen omdat je de tegenstander dmv van verdedigend positiespel al aftroeft!

Cruijff is een specialist vanuit de ruimte!

8 december 2010 om 16:01

Oh echt typisch krijg, zeg! Ik hoop echt dat we zo eens gaan spelen. Iedereen in een rol die hem schikt en ook nog eens met een ruit op het middenveld. Met die vier kun je lekker combineren, en als dat niet lukt speel je de bal tussen de linksback en LCV door in de loop van Suarez, of tussen de rechtsback en de RCV door in de loop van Sulejmani. Klinkt allemaal heel erg logisch, ben echt benieuwd of het zal werken!

8 december 2010 om 16:06

Hahaha, dat laatste deel. Als de linkercentrale back naar schuin naar voren gaat rennen:
Bereik je 2 dingen: Of het hele elftal gaat ******** (dat woord herhaal ik liever niet)
Of die spits is na 10 keer zo kapot dat hij aanvallend niks meer laat zien.

Geniale beredening!

8 december 2010 om 16:09

Het woord dat je niet wil zeggen heeft niks met de ziekte te maken maar is een op zichzelf staand woord, het betekent mopperen, klagen, etc. Al snap ik wel dat het er erg veel op lijkt. Maar inderdaad, hij legt 't het luid en duidelijk uit!

8 december 2010 om 16:33

dan komt het er dus op neer dat je zo speelt?

v/d Wiel ----- alderweireld --------- Verthongen
------ Anita/... ------------
----de zeeuw ---------- enoh

Suarez ------- eriksen ---------- mickey

-------de jong--------

of enoh op Anita z'n plek maar weet niet wie daar dan moet

of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

8 december 2010 om 16:34

Dat is precies ook de manier hoe Barca speelt met Messi op de 10 positie en Villa en Pedro aan de buitenkant.

8 december 2010 om 16:49

@ Busteraap

Thanks voor de video, ik vraag me alleen af: Wie is die man die ook wat op het bord tekend. Die zei dat hij dat tijden gestudeerd had?

8 december 2010 om 17:34

Mooi hoe et uitgelegd wordt, kdacht eerst hoe veel kan je veranderen aan de ''ruit'' die iedereen gebruikt, maar Johan kan er dus wat anders van maken xd
lijkt mij wel een goede en slimme opstelling, hopelijk werk het tegen AC

8 december 2010 om 17:45

ja idd geniaal hoe die dat zegt, lekker langdradig, terwijl ze naar de reclame moeten xD maar zonder die uitleg snap ik de ruit niet, hoop dat ajax zo gaat spelen, wie weet wat er gebeurd

8 december 2010 om 18:11

geniaal stukje, maar hij heeft wel gelijk

8 december 2010 om 18:26

@chafa, dat begrijp ik, maar ik vind zijn manier van communiceren jammer. Ik begrijp ook wel dat men daar niet op reageert zoals Cruijff hoopt. Ook zijn idee om iedereen in de jeugd maar te ontslaan daar kan ik niet achter staan.

Overigens schijnen Coronel, van den Boog en Cruijff wel met elkaar in gesprek te zijn hoor, dus ze luisteren wel degelijk naar hem.

Ten aanzien van de opstelling: Ik denk dat de opstelling van Michielr in zo'n systeem het beste is. Emanuelson heeft altijd tijd nodig om om te schakelen en dat lijkt me op die positie onwenselijk.

9 december 2010 om 03:39

Ja en wat is de beste verdediging... De aanval!

8 december 2010 om 15:02

Haha dacht ik gelijk aan.

Siem de jong als valse centrumspits, en Luis en Miralem die de vleugels bezetten.

Ik vraag me af hoe ze op het middenveld de ruit afmaken met Eriksen, De Zeeuw en Enoh?

8 december 2010 om 15:04

Ik denk inderdaad de beste oplossing is voor het middenveld, Eriksen zal sowieso wel spelen denk ik aangezien juist Frank de Boer Eriksen heeft laten excelleren in de A1 waarna hij 'm ook nog aanraadde bij Jol.
Enoh en de zeeuw lijken me voor de andere posities de meeste logisch oplossingen, Lindgren/tainio zie ik totaal niet zitten en Frank waarschijnlijk ook niet.

8 december 2010 om 15:09

Zoiets dacht ik ook al. Dan wordt het volgend de ruit van Cruijff iets als dit:

Alleen met Suarez en Miralem die echt de vleugels bezetten, en het veld breed houden. En Siem die tussen de linies loopt . Heerlijke opstelling, zo heb ik het nog niet bekeken.

Steek
Van der wiel
Alderwiereld
Verthongen
Anita
Enoh
Eriksen
De Zeeuw
De jong
Suarez
Sulejmani
8 december 2010 om 15:26

Ik zat meer aan deze opsteling te denken en dan Vertonghen het middenveld in laten schuiven zodat Eriksen dichter tregen de voorhoede aanspeelt. Zoals we het spel van Ajax kennen.

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
De Zeeuw
Eriksen
Emanuelson
Suarez
De Jong
Sulejmani
8 december 2010 om 18:41

Cruijff bedoelt het volgens mij zo:

In balbezit:
3
1
2
1
3
(waarbij de meest linkse verdediger doorschuift bij balbezit naar waar de ruimte ligt, op links dus)

en bij balbezit van de tegenstander:
4
(1)
1 (of 2 en niemand daarachter, afhankelijk van wie gaat verdedigen)
1
3

8 december 2010 om 18:43

Ik ben er niet zeker van.
Enoh mist een hoop basis techniek en ''helpt'' de spelers op de verkeerde manier.
Wat Enoh doet is de bal inspelen en er altijd keihard achteraan rennen, wardoor hij hem negen van de tien keer terug krijgt omdat hij ruimte afpakt.
Ook vind ik de paas van enoh slordig en mist hij basis techniek bij de aanname van de bal.

Toch vind ik het een hele goede verdediger, zoals hij Seedorf verdedigde vond ik knap en is het geen onaardige voetballer.
Ik ben benieuwd hoe of hij hem opstelt.
Ik begrijp beide keuzes bij voorhand.

OT: Ik vind El hamdoui alleen geschikt als spits in een 4-4-2.
Wat je ziet bij Ajax is dat El heel vaak het middenveld in duikt.
Daarmee trekt hij de ruimtes dicht voor de middenvelders en ontbreekt het aan een aanspeelpunt en diepte.

Ik vind het commentaar op Siem de Jong niet altijd terecht.
Mijn commentaar ging vooral uit naar El Hamdoui die het voetbal voor siem heel moeilijk maakte.

Met een spits als bijvoorbeeld Janko laat je de middenvelders beter voetballen, deze rol denk ik dat Siem gaat krijgen of ajax gaat meer 4-4-2 spelen met siem achter Miralem en Suarez.

We gaan het zien!

Ik vind het commentaar

8 december 2010 om 15:07

hmm oke. Maar hoe kun je een ruit maken met maar 3 spelers?

8 december 2010 om 15:08

Kijk eerst eens het filmpje en probeer daarna nog eens te reageren.

8 december 2010 om 15:09

Ja dat lukt niet zit op mijn werk. Zal het vanavond eens bekijken.

8 december 2010 om 15:11

Ah oke, voor deze ene keer dan!

Het klinkt inderdaad onwaarschijnlijk, maar in het filmpje legt Johan Cruijff himself het volkomen duidelijk uit.

8 december 2010 om 16:03

Voorin speel je met Suarez, Sulejmani en Siem de Jong (deze dient als de voorste punt van de ruit). Daarachter zullen De Zeeuw en Eriksen spelen, deze zijn de twee middelste van de ruit. Erachter zal Enoh beginnen, die de ruit completeerd. Je speelt als het ware met 4-1-2-3.

8 december 2010 om 16:10

Ik snap je redenering, maar ik zou er eerder in een tekst uitleg 4-1-2-1-2 van maken.

8 december 2010 om 16:12

Het gaat ook niet om de ruit in de voorhoede, maar om de ruit die je creeert op het middenveld.

8 december 2010 om 16:23

In het filmpje zegt Cruijff dat hij dat juist níet bedoelt, omdat je dan zonder vleugelspelers speelt. Dan zou De Zeeuw/eriksen langs de lijn moeten gaan lopen, maar dan is je ruit weg. Vandaar die 4-1-2-3.

9 december 2010 om 00:07

@busteraap. Nou heb inmiddels het filmpje gezien (had hem al eens eerder gezien maar kon het maar vaag herinneren) en de wedstrijd. Ze speelden min of meer de variant die Cruijf uitlegt. Was mooi op te zien. Weliswaar niet met die 3 verdedigers maar goed. Moet er wel even bij zeggen dat het verschil in felheid waarschijnlijk meer invloed heeft gehad dan de formatie.

Meteen duidelijk wat hij vindt van de aankopen van Jol: Niet gericht op speelwijze en selectie van Ajax. Denk dat hij hiermee wel iedereen op scherp zet en vooral Mounir zal zich moeten aanpassen.

8 december 2010 om 14:52

Val Jol niet af op de aankopen.
De aankopen zijn door het bestuur geregeld, als het aan Jol lag waren Pantelic en Rommedahl nog in dienst bij Ajax.

8 december 2010 om 14:57

Mido, Hamdaoui, Ooijer zijn allemaal op aanraden van Jol gehaald. Daar mag je hem best op afrekenen.

Ook spelers als Atouba valt Jol aan te rekenen. (het Ajax bestuur etc ook dat ze Jol dat toelieten)

Je mag hem niet afrekenen op het vertrek van Pantelic en Ajax.

8 december 2010 om 15:00

Hahaha Rommedahl was gewoon wisselspeler en Pantelic wou een meerjarig contract
Dat het bestuur daar een stokje voor stak was volledig terrecht omdat we laatst een Coronel rapport hebben gemaakt weet je nog? Dat was min of meer het enige waar ze zich wel aan het rapport hielden.( geen oudere spelers langdurige contracten aanbieden) Dat Pantelic niet wou inbinden begrijp ik enerzijds ook wel.

Maar Jol is toch echt de waardeloze aankopen aan te rekenen.

8 december 2010 om 15:00

Mido is tot dusver zeker geen miskoop gebleken, jij met jouw naam zou dat moeten weten. Mido doet wat er van hem gevraagd wordt.

Als het bestuur Pantelic een contract had geboden had Jol El Hamdaoui niet hoeven halen, had ie dan vast ook niet gewild. Maar als je de speler die je wilt niet krijgen kan moet je iets anders halen en er blijkt dan niet veel beschikbaar te zijn.

Ooijer ben ik het mee eens, heeft werkelijk waar niets te zoeken bij ajax.
Hadden ze beter aan kunnen stellen als veldtrainer voor die jonge jochies.

8 december 2010 om 15:08

Mido heeft mijns inziens niets bij Ajax te zoeken. Hij heeft misschien niet heel slecht gepresteerd en deed wat hij moest doen, maar ik vind het treurig dat Ajax zo'n speler nodig heeft die totaal niet afgetraind is. Mijn naam doet daar niets aan af. Mido is niet de Mido van vroeger. IK zou veel liever een jeugd spits zien dan Mido op dit moment. En ik verwijt daarin Mido niets, maar Jol wel die hem aantrok.

Natuurlijk als Pantelic bleef was het anders. Maar dan was het aan Jol om een vervanger te zoeken. Jol koos voor een extreem ander type dat valt hem wel aan te rekenen.

En Ooijer heeft alleen op het WK 1 leuke wedstrijd gespeeld laatste jaren. Maar sowieso voor de ontwikkeling van 1 van je grote talenten (alderweireld) vind ik het niet verstandig om Ooijer in de basis zetten.

Ooijer en Mido zijn beide spelers die misschien enigszins te rechtvaardigen zijn als wisselspeler. Maar ik persoonlijk zou dan liever een jeugdspeler op de bank zetten, dan een veteraan die laatste jaren overal te slecht bleek.

Hehe, de Boer is er net een uurtje en heeft nu al meer visie en tactisch inzicht dan Jol... Je kan niet met 2 van dergelijke voetballers 4-3-3 spelen... Daar ging het oa ook mis afgelopen tijd. Vorig seizoen hadden we Pantelic, die paste daar perfect in, zeker met de Jong er net achter... Ik denk dat Ajax vanavond gaat verassen, zeker omdat Milan spelers rust gaat geven...

Als de Boer nu al vreemde keuzes gaat maken zie ik het helemaal niet meer goed komen met Ajax dit seizoen. Een van je beste spelers op de bank zetten die ook wel eens verbeten wil reageren. Geen goed idee dit.

8 december 2010 om 14:53

Je hebt er duidelijk geen goede kijk op... Het gaat niet om de spelers maar om je team!

8 december 2010 om 15:04

@bekkerz

tuurlijk gaat het om het team, maar individuele kwaliteit is ook iets waard. En die heeft El hamdaoui meer dan de andere spelers (afgezien van Suarez). Ajax heeft vorig seizoen in de tweede seizoenshelft zoveel punten gehaald omdat Suarez zo goed in vorm was en niet omdat de anderen zo goed als team speelden. Dat deed Twente vorig seizoen en dit seizoen nog steeds. Ajax moet het hebben van de individuele kwaliteit want als team zijn ze niet zoveel waard. Je ziet het nu Suarez in een dip zit, Ajax verspeelt punt op punt. Als je dan ook nog El hamdaoui eruit gaat halen is helemaal het einde zoek.

8 december 2010 om 15:06

Geef je dan de Boer nu niet juist gelijk?
Dat hij gaat zoeken naar een opstelling die als team beter uitpakt en minder afhankelijk is van individuen.

8 december 2010 om 15:10

Nee want ik zie, met de spelers die Ajax op dit moment heeft, het veldspel niet verbeteren. Het enige waar ze dit seizoen op kunnen leunen is hun individuele kwaliteit. Want een team zal dit Ajax toch niet worden.

8 december 2010 om 15:11

Ajax heeft op het veld echt niet minder kwaliteit staan dan Twente of PSV hoor.
Het team moet alleen op de juiste manier gesmeed worden.
Alsof Janko zo geweldig individueel is, om over Landzaat (die hopeloos faalde bij Feyenoord) nog maar te zwijgen. Wie weet maakt de Boer van deze jongens W E L een echt team. Geef hem nou eerst eens de kans.

8 december 2010 om 15:17

Ik denk dat het team zonder El Hamdaoui gewoon minder is, hij past prima in dit Ajax, alleen het loopt gewoon niet zo lekker. Dat is zonde want ik denk dat El Hamdaoui nu wordt geslachtofferd omdat het team niet lekker draait, terwijl hij juist een van de belangrijkste spelers is voor het team en het veldspel van Ajax is.
Ik ben het met je eens dat Ajax zeker geen minder kwaliteit op het veld heeft staan als PSV en Twente. Ik denk zelfs dat ze meer kwaliteit hebben. Alleen moet het er een keer uitkomen.

8 december 2010 om 15:21

Precies 'het moet er een keer uitkomen'!
Maar jij pleit hierboven nog steeds voor de individuele klasse van El Hamdaoui waardoor de kwaliteiten van andere spelers niet (volledig) benut kunnen worden. Bovendien is het zeer aannemelijk dat Auxerre vanavond hoe dan ook verliest van Real, dan is dit een wedstrijd waarin je wel eens wat anders kan proberen waar je waarschijnlijk niet direct slechter van wordt.

8 december 2010 om 15:24

El Hamdaoui heeft helemaal geen individuele kwaliteit, zie jy hem ooit eens een mooie actie maken en dan een goal scoren?
Nee El Hamdaoui is alleen goed als afmaker, maar hij moet juist bedient worden, en dat gebeurt bij Ajax niet.
Dus ik vind het een logische keuze van De Boer

8 december 2010 om 15:36

Wel jammer dat je amsterdammer Landzaat '' misbruikt '' om jezelf en Ajax moed in te praten. Dat heeft deze superprof zeker niet verdient. Als het middenveld van Ajax vanavond net goed speelt als Landzaat gisterenavond dan mag je tevreden zijn.

Overigens hoop ik dat Frank de Boer Ajax weer op de rails krijgt te beginnen vanavond tegen Milan.

8 december 2010 om 15:41

Je snapt mijn reactie niet.
Landzaat doet het zeer goed bij FC Twente omdat ze daar echt als team spelen.
Het was dus om mijn argument kracht bij te zetten dat een team niet alleen bestaat uit spelers met individuele klasse.
Ik heb juist veel respect voor Landzaat, een jongen die weggebonjourd werd bij Feyenoord omdat ie het niveau niet meer bij zou kunnen benen en nu volwaardig speler is bij een kampioenskandidaat!

8 december 2010 om 15:44

Je hebt gelijk dat Ajax meer individuele kwaliteiten heeft dan psv en twente. Waar je niet gelijk in hebt is dat El Hamdaoui eruit halen slecht is voor het team. Als er een speler niet rendeert, kan je kiezen om hem te blijven steunen of je zet hem op de bank om hem scherp te houden. Ik denk dat De Boer hem scherp wilt houden, omdat bleek dat Mounir de afgelopen paar wedstrijden ongemotiveerd rondliep op het veld.
Ten tweede zag je vorig jaar dat Siem de Jong aan het einde van het seizoen de ene na de andere mooie treffer produceerde. Ik zal je vertellen waarom. Pantelic was een balvaste spits, die de ruimte vrij maakte voor Suarez en De Jong om ook eens op doel te schieten. Dit seizoen mist er een dergelijk aanspeelpunt voorin. Suarez is een bewegende speler, die vanuit de kluts snel eruit kan komen en explosief kan toeslaan. Als er echter geen aanspeelpunt is voorin, kunnen zijn kwaliteiten niet optimaal benut worden omdat Luis de ballen dan gaat halen. Dit is juist waarmee hij door de mand valt, net als met verdedigen.

Ajax moet weer gebruik gaan maken van zijn positiespel. Ze hebben daar ook de spelers voor, ook al ziet dat er niet naar uit gezien de afgelopen weken maar ik geloof heilig erin dat Ajax het verkeerde systeem gebruikt op dit moment. Alhoewel ik niet van Erikssen gecharmeerd ben, is dit wel een speler die het positiespelletje van Ajax beheerst. De Zeeuw en Enoh erachter, zodat je de hierboven besproken ruit kunt gebruiken. Sulejmani op links, Suarez op rechts, De Jong en Erikssen achter elkaar en klaar is kees.

8 december 2010 om 15:44

@pebe1973

Dat is helemaal niet jammer, aangezien hij hem helemaal niet misbruikt. Hij geeft alleen aan dat de kwaliteiten die Landzaat heeft bij Twente goed gebruikt worden.

Dat is dus een compliment, maar als je je toch weer vernederd moet voelen vanwege een hoog embrio (lees geschiedenis) gehalte, dan ga gerust je gang.

Kom op zeg, we hebben het hier over Ajax, en Twente doet het momenteel (alweer) beter dan ons, dus waar dat misplaatste verdedigen bij alles waar Twente genoemd wordt vandaan komt is mij een raadsel.

8 december 2010 om 14:54

Jij volgt Ajax zeker niet?
El Hamdaoui is buiten een paar mooie goals om hopeloos uit vorm en is niet een type spits dat Ajax op dit moment nodig heeft. Veel balverlies, weinig werken en weinig rendement bij deze jongen.

8 december 2010 om 15:07

@shorty1991

El hamdaoui is inderdaad niet zo heel goed in vorm, maar hij is wel de enigste die de individuele kwaliteit heeft om een goal uit het niets te maken. Die kwaliteit heeft verder alleen Suarez maar die is dus voor de competitie geschorst. En Ajax kan zich niet optrekken aan het veldspel want dat is erg slecht op het moment. Ze hebben gewoon iemand nodig die ze er inlegd. En daar zijn alleen Suarez en El hamdaoui geschikt voor.

8 december 2010 om 15:17

Niet heel goed in vorm? wat een understatement, die gast heeft werkelijk waar een aantal wedstrijden echt geen bal fatsoenlijk geraakt. Zoals het nu gaat speel je in feite met 10 man dan( misschien nog wel 9 als je ziet hoe Enoh ook de ballen telkens inlevert die hij zelf heeft veroverd). Zelfs Jol had dat door en heeft hem een paar keer in de rust gewisseld.

Je kan wel wachten tot je een ons weegt, tot je 1 van die zeldzaam mooie El Hamdaoui momenten krijgt. Zoals die nu speelt is het gewoonweg te weinig voor Ajax.

8 december 2010 om 15:23

Het gekke is dat dit bij Twente ook aan de gang is. In meerdere mate zelfs. Janko voert daar ook niks uit en heeft zelfs nog minder gebracht dan El Hamdaoui, alleen bij Twente staat gewoon een goed team en die spelen voetbal wat Ajax ook voor ogen heeft. Je zegt dat hij te weinig voor Ajax brengt, maar alle spelers van Ajax brengen te weinig voor Ajax begrippen (afgezien van Stekelenburg). Vandaar dat het zo slecht loopt. Het komt echt niet alleen door El Hamdaoui!

8 december 2010 om 18:55

@bramharff #91
Onnodig om FC Twente erbij te halen want elke reactie die een Ajacied hierop geeft, kan weer ervoor zorgen dat FC Twente dat als een aanval op hun club ziet.

Desondanks zal ik als Ajacied jou dan wel even van repliek willen dienen door te stellen dat ondanks dat Janko in jouw ogen weinig uitvoert en nog minder heeft gebracht dan El Hamdaoui Janko juist in mijn ogen juist datgene brengt dat El Hamdaoui niet kan brengen. En dat Janko meer bijdraagt aan het spel dat FC Twente tentoonspreidt dan dat jij doet voorkomen.

Ondanks dat Janko misschien geen doelpunten maakt, levert hij meer bijdrage aan het spel van FC Twente dan dat jij misschien denkt. Janko zorgt voor een aanspeelpunt in de aanval. Janko maakt ruimte voor opkomende spelers zoals Luuk de Jong of Brama. En hoe graag Jol het probeerde met El Hamdaoui, El Hamdaoui doet dat gewoonweg niet. El Hamdaoui heeft laatst zelf aangegeven dat hij niet zo'n type speler is en dat Ajax dat al wist toen ze hem aantrokken.
El Hamdaoui zorgt er in mijn ogen voor dat het niet loopt bij Ajax omdat hij niet in staat is om in teamverband te spelen. El Hamdaoui is geen aanspeelpunt in de aanval. En gaat ook geen combinaties aan met opkomende spelers zoals Siem de Jong of De Zeeuw. Nee El Hamdaoui speelt liever met zijn gezicht naar het doel in plaats van met zijn rug naar het doel wat voor het spel dat Ajax wil spelen nodig zou zijn.

8 december 2010 om 14:55

Hij is inderdaad een van de beste spelers, maar hij speelt waardeloos de laatste tijd, hij is een hele goede speler maar past niet in het Ajax-systeem.
Ik hoop dat het in de toekomst nog wat wordt, maar ondanks zijn mooie goals enz is hij nog niet een echte toevoeging.

Ajax bleek vorig jaar al te veel afhankelijk van Suarez.
Nu Suarez in crisis vorm is valt dat meteen op.
Ik denk dat de Boer beter Elhamdoui op kan stellen en Suarez even in de schaduw moet laten staan.
Als voorhoede zou ik Sulumani en Erikson op de flanken zetten met Elhamdoui als spits.

Ik denk dat dit een goede keuze is, ondanks ik het erg jammer vind voor Elhama, maar goed moet wel en ik denk dat hij ook niet echt zal passen in het systeemm, wanneer er weer gespeeld wordt zoals het moet (ajax voetbal ala 433).

Goede teken van de Boer, hij durft tenminste en hij moet ook Josefzoon speelminuten geven die ozbilik! Gewoon doen, geef de jeugd weer hoop!

De ouwe 4-3-3 systeem is back!
In mijne ogen kan Ajax hopelijk nu weer helemaal meestrijden
Mounir was de aankoop van Jol en de Miskoop van Jol wat heb je aan een speler die alleen maar met zijn buitkant schiet om mooi te doen..

Deze opstelling zal voorlopig alleen maar voor deze wedstrijd gelden denk ik. Want de volgende wedsrijden is Suarez er toch niet bij.
Anders gezegd: zou dit betekenen dat beide spelers wellicht in zijn geheel niet meer samen zouden spelen als de schorsing van Suarez voorbij is?
Interessant.

Nee! Dit geloof ik toch echt niet.. de Jong erin en El Hamdaoui eruit? Is de Boer gek? Dit kan echt niet.. El Hamdoaoui hoort er gewoon in. Hoe dat ook! Als het echt waar is zou ik het erg jammer vinden, want de Jong is totaal uit vorm. Voor Eriksen is het wel mooi, maar komt toch echt te kort voor dit niveau. Ik weet het niet. Ik zie dit als de beste voorhoede op dit moment voor Ajax: Sulejmani-el hamdaoui-suarez.

8 december 2010 om 14:57

De Jong zal als aanspeelpunt moeten spelen denk ik. Met El Hamdaoui voorin loopt het gewoon niet. Dan kan je willen dat ie altijd speelt maar wat heeft dat ons gebracht de afgelopen maanden....helemaal niks op een paar mooie doelpunten van hem na. Het gaat om het team! We moeten die bal voorin vast blijven houden en niet die dribbelaar van een El Hamdaoui die liever zelf 10 minuten met de bal dribbelt voor ie hem afspeelt!
We hebben nu al vaak genoeg gespeeld met die 3 die jij nu opnoemt! Dat wil niet!

8 december 2010 om 14:59

Maar waarom is De Jong uit vorm ? Wellicht heeft het te maken met het soort voetbal wat El Ham speelt. Ik verwacht nu De Jong in een soort Pantelic rol. Jagen op de bal, hard werken en kaatsen naar de bewegende Suarez, Sulejmani en Eriksen.

Dit hoeft zeker niet verkeerd uit te pakken !

8 december 2010 om 15:05

Volgens mij is al gebleken dat Suárez en El Hamdaoui niet samen kunnen spelen, juist omdat het dezelfde soort spelers zijn. Hoewel De Jong geen spits is, kan hij er wel spelen (bij afwezigheid van Mido) en past beter in het Ajax-systeem dan El Hamdaoui (ik vond sowieso al dat die 5,5 miljoen weggegooid geld was, hadden ze beter Pantelic kunnen laten staan). Als èchte Ajax-spits zie ik òf Castaignos of Luuk de Jong. Technisch, balvaardig, fysiek sterk (voor hun leeftijd) en slim.
Dat Sulejmani in de basis staat doet mij wel goed, ik vind dat een geweldenaar.

9 december 2010 om 03:47

Haha heerlijk hoe het toch goed uitgepakt heeft. Zo zie je maar niet te voorbarig reageren. En Eriksen komt toch echt niet te kort.
Man wat ben ik blij dat hij het eindelijk weer es laat zien. Want je kunt toch niet zeggen dat hij het niet kan. Grootste Ajax-talent van het moment.

9 december 2010 om 07:17

Zeker! Het heeft gewoon goed uitgepakt en daar ben ik heel erg blij om! Eriksen heeft echt super gespeeld en dat op zo'n jonge leeftijd, petje af!

Kijken hoe dit uitpakt maar er gebeurd in ieder geval wel wat. Ben benieuwd naar vanavond.

Frank de Boer, je laat meteen zien dat je een held bent!

Hij snapt hoe je moet voetballen. El Hamdaoui is een goede spits, maar past niet in een 4-3-3 zoals Ajax het speelt, maar daar moet je de bal vasthouden en op je positie blijven. Iets wat Mounir niet doet.

8 december 2010 om 15:08

Helemaal mee eens, precies goed uitgelegd. Ik hoop dan ook ernstig dat het waar is! Go Frank!!

8 december 2010 om 15:13

Hopen dat hij dit doorzet. Suarez gaat weg(ik hoop het ook)hopelijk haalt hij dan een echte rechtsbuiten. Sulejmani op links en je speelt weer ouderwets 4-3-3 met Eriksen achter de spitsen. Geweldig. In de wandelgangen hoorde ik dat Juve Hamdoui zou willen. Ik zou zeggen, verkopen voor 5mil. en dan Bas Dost halen(of een type, want vraag me af of hij al goed genoeg is).

8 december 2010 om 15:15

Je kan El Hamdaoui wel voor meer dan 5 miljoen verkopen hoor.
Dat Ajax hem zo goedkoop kreeg was ook enkel omdat hij geen langdurig contract meer had.
Voor 10 miljoen verkopen en een van Wolfswinkel halen zou ik zeggen.

8 december 2010 om 15:32

El Ham naar Juve (of waar dan ook) zou goed zijn. Maar zijn die mensen bereid om de lastenpost van zijn sportwinkeltje in Rotterdam op te vangen?

ON: hopelijk krijg De Boer het talent van Eriksen er ook een keertje uit. Dost zit bij Heerenveen niet lekker, maar ik weet inderdaad ook niet of hij klaar is voor Ajax. El Ham mag in elk geval weg!

Dat geeft gelijk blijk van durf en verstand. Erg goede zet lijkt mij. El hamdaoui heeft nog geen enkele topwedstrijd indruk gemaakt. Altijd met zichzelf bezig en het ontbreekt hem aan ook maar het kleinste beetje overzicht.
Dieptepunt was natuurlijk afgelopen weekend. Jol wist ook niet meer wat hij met Mounir aan moest en zette hem uit armoede maar op tien. Mijns inziens hoort op tien een speler te staan met dynamiek, die het spel kan verleggen en 3/4 keer per wedstrijd een speler wegstuurt achter de defensie. Bij aanvang van Ajax-nec was al duidelijk dat Mounir dit niet is en het ook nooit zal worden.
El Hamdaoui is een speler die alleen goed speelt als de rest van het team goed speelt. In die gevallen kan hij tot de uitblinkers behoren. Het is geen spits die het team op sleeptouw neemt, doormiddel van de bal vast houden en zuinig zijn.

8 december 2010 om 15:07

El Ham is gewoon een geweldige speler in een 2 spitsen systeem waarbij je van uit de counter speelt zoals AZ met v.gaal.

Op zich is dit niet zo handig want in de competitie moet je het toch weer zonder Suarez doen. Dus lijkt mij het handiger om El Hamdaoui gewoon op te stellen.

Suarez is voor de komende competitiewedstrijden geschorst betekend dit dat mounir tegen vitesse wel weer speelt???

8 december 2010 om 15:07

Ik hoop dat Özbiliz of Jozefszoon spelen in plaats van El Hamdaoui. Strikje erom en wegwezen. Hij is totaal geen Ajax-spits. Een prima voetballer, maar geen Ajax-spits. Ruilen tegen Castaignos of tegen Luuk de Jong!

8 december 2010 om 15:39

Ik vrees dat Joop Munsterman weinig voelt voor een ruil Hamdaoui - Luuk de Jong.
Hij wil er natuurlijk wel op vooruit gaan !

8 december 2010 om 15:51

@pebe

Ondanks dat je dit provocerend bedoeld (het is me al eerder opgevallen dat het anti-ajax gevoel hoog is bij je), heb je per ongeluk gelijk. Niet dat de Jong een betere speler is, maar wel dat Twente er niet op vooruit zou gaan.

El Hamdaoui is technisch stukken beter, maar ligt altijd met zichzelf in de knoop. De Jong is een nuchtere jongen met ambitie, en zijn kwaliteiten zouden bij Ajax erg goed tot zijn recht komen.

Daarbij zal El Hamdaoui niet voor Twente willen spelen, in zijn hoofd mag Ajax al in zijn handjes knijpen met hem, en staat hij wederom in zijn hoofd al bijna op het veld bij Real ofzo.

Ik zou voor die deal tekenen dus, maar niet omdat De Jong een 'betere' speler is. Wel omdat hij een grote bijdrage zou kunnen leveren aan het team.

8 december 2010 om 18:23

Jozefzszoon is geblesseerd, die komt na de winterstop pas weer.

Je kan het van twee kanten bekijken..

Aan de ene kant is het voor dit moment een hele slechte zet door hem eruit te halen en te vervangen voor De Jong, hiermee neem je de sluwheid en doelgerichtheid dei El Hamdaoui heeft weg uit de wedstrijd.

Aan de andere kant weet je nooit wat de bedoelingen hierachter zijn. Het kan zijn dat hij El Hamdaoui op scherp wilt zetten, of hij kan het niet in hem zien.

8 december 2010 om 15:05

Ik begrijp de keuze enigszins, alleen vind ik De Jong totaal geen centrum-spits.
Ik zelf zie Siem liever op 10 spelen.

8 december 2010 om 15:34

kijk nog een keer naar het filmpje van cruijff, dan kan je zien dat je in zijn ruit ook met De Jong op 10 kan spelen. Zolang je de zijkanten maar goed breed houdt!

Goede keuze denk ik. El Hamdaoui vertraagt in balbezit en heeft veelal dezelfde loopacties als Suarez. Daarnaast is meneer ook niet bereid om veel werk te verzetten bij balverlies.

De Jong daarentegen heeft nu meer ruimte om in te bewegen en meer ruimte om een een diepe bal te versturen. Gevaarlijk bij het plaatsen van een counter. Misschien wel een goede zet om een laf puntje of drie punten mee te nemen uit Milaan.

Misschien ziet hij in de Jong een type spits dat een aanspeelpunt is, en beseft hij dat Hamdaoui een negatieve invloed heeft op Suarez, De Jong en het systeem 4-3-3.

De Jong zal aanwijzingen krijgen om in de sptis te blijven hangen, veel kaatsen met Suarez. De Jong is natuurlijk geen echte spits, maar hij heeft wel een geweldig gevoel voor positie in het strafschopgebied, vorig seizoen waren we daar allemaal getuige van.
De Boer kent Eriksen van de A1 en achter de spits is hij natuurlijk op zijn best, niemand kent Eriksen beter dan de Boer bij Ajax.

8 december 2010 om 15:04

Ik vind De Jong juist goed als hij Komt in de 16 en niet als hij er al staat, dan mist hij beweeglijkheid en snelheid.

8 december 2010 om 15:14

Daar heb gelijk in, maar De Jong weet wel waar hij moet staan om in een kansrijke positie te komen, dat bedoelde ik. Hij is ook meer een aanspeelpunt die zich helemaal wegcijfert voor Suarez.

8 december 2010 om 15:22

Ik hoop dat Eriksen nu echt belangrijk kan worden voor Ajax nu hij waarschijnlijk het volledige vertrouwen zal krijgen van De Boer.

Staat De Jong in de spits dan? En suarez en sulej op de flanken of hoe moet ik dit zien??

8 december 2010 om 15:41

Moet je ff kijken naar de reactie van busteraap #6 / #10. Hier staat een filmpje hoe johan cruijff het uitlegt. Dit verklaart een hoop.

8 december 2010 om 15:49

Het word een 4-1-2-1-2 met suarez en sulejmani als spitsen, de jong als nummer 10 en eriksen en de zeeuw als links en rechtshalf.

Ik lees allemaal negatieve verhalen over El Hamdaoui dat hij slecht is? Ik vind dat heel vreemd mede omdat hij 2e topscorer van nederland is. Nu doet iedereen alsof Siem de Jong eventjes elke wedstrijd 3 goals scoort. Ik denk dat de meesten zich dan lelijk zullen vergissen. El Hamdaoui is en blijft de spits die moet spelen bij ajax. Het lijkt nu een beetje op t verhaal van Wolfswinkel en Bas Dost. Zij kunnen er niets van en zitten vaker op de bank. Tis gewoon vreemd als je kijkt dat El Hamdaoui zoveel doelpunten scoort.

8 december 2010 om 15:28

Niemand zegt dat Mounir slecht is. Het is een geweldige voetballer, maar zoals Ajax wil spelen is hij niet geschikt. Ajax onder de Boer wil weer 4-3-3 spelen, waarbij je een spits nodig hebt die als aanspeelpunt dient, ballen vast kan houden en op zijn positie blijft. Dat doet El Hamdoui totaal niet. Bij veel andere clubs zou hij zeker slagen en omdat je bij Ajax veel kansen krijgt zal hij er vast 20 inleggen, maar hij haalt niet het optimale rendement uit een heel team.

Siem de Jong is ook niet de Ajax spits die goed genoeg is, maar past beter in de rol die ik zojuist omschreef dan Mounir. Het is te hopen dat Ajax Mounir kan verkopen deze winter of zomer voor een miljoen of 5, anders is het weer een absolute miskoop geweest.
En dat is de kern van het probleem van Ajax. Er wordt puur naar een individuele speler gekeken, ow Mounir legt er 25 bij AZ in, dus we nemen hem, maar je moet kijken hoe hij past in het systeem dat je wilt spelen en wat voor spelers je al in huis hebt.

8 december 2010 om 15:32

Siem de Jong is gewoon experiment dat niets te maken heeft met de spitspositie bij ajax. Je kan zeker niet in zo'n belangrijke wedstrijd als vanavond zulke risico's nemen. Daarnaast klopt het mischien wel over El Hamdaoui, maar je kan hem altijd nog vanaf de rechter of linkerkant laten opdraven. Zo heeft hij zelf bij excelsior gespeeld en ook bij Az werd hij vaak vanaf de rechterkant geposteerd.

De Boer heeft het in mijn ogen al beter door dan Jol, maar kan denk ik nog Net niet de opstelling maken die hij wil. Aan deze opstelling kan ik zien dat hij waarschijnlijk dezelfde kant op wil als ik. Namelijk Ajax laten spelen zoals Psv dat doet. Het enige wat Ajax hem ontbreekt is een goede spits, die ze wel hebben, maar De Boer heeft een spits nodig die de rest beter maakt.

Als hem dat lukt die spits te vinden in de winterstop dan denk ik dat De Boer uiteindelijk zo gaat spelen in aanvallend opzicht: Een middenveld met Emanuelson links, De Jong/eriksen op de nummer 10 en aan de rechterkant gok ik op De Zeeuw. In de aanval Sulejmani, Aankoop, en rechts Suarez.

Ik hoop dat het hem gaat lukken, maar ik zie Ajax met deze selectie nooit ver eindigen. Met alle respect maar dit is niet Het Ajax waardig. Alleen Suarez, Vertonghen, Van der Wiel en Stekelenburg kunnen het echte mannenwerk aan. Maar tijden zijn veranderd, dus ik hoop dat De Boer het hier mee red. Het is te hopen dat de verdediging zijn aanvallende spel aan kan.

9 december 2010 om 16:31

Spelen zoals PSV dat doet.. sorry hoor maar die snap ik niet helemaal. Waarom zou Ajax ooit het PSV spel willen spelen, en uberhaupt al kijken na hoe PSV functioneert. En PSV speelt nou ook niet echt sprankelend. En wat je verder zegt Van der wiel is dit seizoen echt een drama. Maar hopelijk kan De Boer weer ff wat pit erin gooien. Verversing en vooral laten zien wat Ajax is en waar Ajax voor staat. Want ik geloof dat als deze selectie een team wordt die die elkaar blindelings kunnen gaan vinden en voor elkaar willen vechten, dan kun je met deze selectie zeker kampioen worden. Enkel een spits halen wellicht, jammer dat we op het moment niet echt een spits in de jeugd hebben lopen die het nu al aan zou kunnen voor zover ik weet.

Weet iemand trouwens hoe het met Castilion zit??

Ik denk niet dat hier om een éénmalige actie om ElH op de bank te zetten. De Boer heeft al lang genoeg bij Ajax 1 gezeten om te zien wat ElH wel of niet kan. Ik zeg het begin van het einde van ElH bij Ajax. Wederom Kapitaalvernietiging!!!!

8 december 2010 om 15:13

Nee hoor, als we de geruchten mogen geloven kan Ajax hem nog verkopen voor een bedrag boven de 5 miljoen euro, maak je er nog winst op ook.

Hij gaat zo spelen vanavond!

Siem de Jong zal de ballen moeten vast houden en kaatsen.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
De Zeeuw
Eriksen
Enoh
Sulejmani
De Jong
Suarez
8 december 2010 om 15:15

Geen urby ipv anita? dan heb je 2 aanvallende backs.

8 december 2010 om 15:19

Zou ook kunnen maar het ging me meer om het middenveld en de voorhoede.

Best een goede zet... De Jong als aanspeelpunt, die de ballen vast moet houden en naar Suarez moet spelen, of Mickey. Denk dat dit wel gaat werken.

Maar hij zou volgende weken wel gewoon spelen neem ik aan

8 december 2010 om 15:10

Als spits moet je dodelijk zijn in de 16. Denk aan Huntelaar. De Jong heeft hele andere kwaliteiten. Dit is juist goed als hij de meters kan maken in de combinatie en uiteindelijk de 16 in kan komen. Niet er al staan.

8 december 2010 om 15:13

En Pantelic dan?

En de vorige wedstrijden hebben wel uitgewezen dat iedereen als een gek de 16 in duikt. Zo'n aanspeelpunt voorin is prima, sowieso het uitproberen waard.

8 december 2010 om 15:18

Vind ik toch een echte spits. Maar wie weet kunnen we dat van De Jong ook maken

lijkt me sterk dat het nu al bekent is, wat een onzn

Dit is de visie van Frank, ik vind dat Mounir niet meteen moet reageren en dat hij gewoon moet accepteren dat er op dit moment door de coach voor andere gekozen wordt.

Denk wel dat Mounir in zijn eer gekrenkt is en vanavond laat zien (mits hij erin komt) dat het toch wel een klasse spits is.
Afgezien het feit of hij nu wel of geen ''echte'' Ajax spits is, dat doet er op dit moment niet toe omdat hij bij Ajax onder contract staat en het dus moet doen met de middelen die er zijn.

Ik ben benieuwd vanavond, ook al verliezen we met 8-0, als ik maar een paar lekkere combinaties zie!
Geef die de zeeuw weer het volle vertrouwen en zeg tegen Eriksen dat ze haar leuk zit, knallen met die ballen! Ik heb er zin in! Vooral de persconferentie op het einde :D

Wat heeft iedereen toch tegen El Hamdaoui??? Hij speelt nog geen half jaar bij ajax en heeft al de mooiste doelpunten in jaren gemaakt. Het feit dat Suarez niet presteert heeft hij te danken aan vermoeidheid en frustratie... Iedereen weet toch dat Suarez overal om zich heen begint te slaan als iets niet lukt. Dat ligt dus aan hem zelf en niet aan EL H.

En btw, die De Jong is een schande voor ajax. Ik heb nooit wat in die jonge gezien, behalve dat ie laconiek en erg arrogant is aan de bal. Die geeft helemaal niks om voetbal, misselijke speler, en dat terwijl hij nog zo jong is en nog niks heeft gepresteerd. Een beetje passie en vechtlust kan geen kwaad.

ik ben benieuwd hoe het straks gaat , ik vind juist dat het middenveld van ajax vaak wordt overlopen , en eigenlijk zetten ze er dan nog een man minder neer . maar als je zo naar het filmpje van cruijff kijkt , dan krijgt het midden veld het juist makkelijker als je met 3 voorhoede spelers speelt . Want die kunnen dan in positie blijven en hoeven dan niet de backs van de tegen stander op te vangen . Vind het alleen wel jammer dat elh dan wissel moet staan.de jong is wel een goede speler , maar is een luie speler , dus als die harder zou gaan werken zou die van mij erin mogen staan . voor anita moet een ander gezocht worden . mijn opstelling zou zo zijn .

stekelenburg
van der wiel
alderweireld
vertongen
anita/ ander
de zeeuw
erik /de jon
enoh
sulej / suar
suarez / elh
emanuelson

Helemaal goed! De boer, een man naar mijn hart laat die niks presterende elham met zijn arrogante kop maar een keer op de bank zitten. Ik zie de jong het in de spits ook nog wel doen, heeft meer techniek dan zijn broer. Kan niet wachten op vanavond.

ik snap echt niet waarom siem de jong in de spits staat.
die jongen heeft wel scorend vermogen maar dan moet hij vanuit het middenveld in de spits positie komen, dan is hij gevaarlijk, anders niet.
ik vind hem nou ook niet echt iemand die de bal ff vast kan houden.

sulejmani, suarez en el hamdaoui moeten altijd spelen.
ben wel blij dat eriksen waarschijnlijk speelt maar goed.
geef el hamdaoui gewoon de taak op in de spits positie te blijven, geef hem dus geen vrije rol meer en dan moet dat toch gewoon kunnen?

8 december 2010 om 15:37

@crazydj07 #93
Helaas zal het niet werken bij El Hamdaoui om hem als taak te geven om in de spits te blijven.
El Hamdaoui heeft recent ook aangegeven dat hij een ander type spits is dan een spits die maar in de punt blijft hangen en dat Ajax (jol dus) dat ook wist.

8 december 2010 om 16:23

ook el hamdaoui kan kaatsen, kan de bal vasthouden.
het is gewoon een kwestie van willen!
iemand moet el hamdaoui en suarez durven zeggen dat ze in een team spelen, dat ze in dienst spelen van het team.
elke spits die een beetje lengte heeft en niet al te tenger is kan een bal vasthouden en kaatsen.
el hamdaoui dus ook, het is gewoon een kwestie van willen...

8 december 2010 om 16:32

@crazydj07 #176
Ben het met je eens dat het ook een kwestie van willen is maar daardoor volgde dus ook de repliek van El Hamdaoui dat hij eenmaal op een bepaalde manier speelt en dat Ajax dat al wist en dat Ajax dat dus ook maar moet accepteren van hem.
En ik vind juist dat je veel van Suarez kan zeggen maar dat het juist wel één van de spelers is die in dienst speelt van het team.
Nogmaals ik zeg niet dat El Hamdaoui niet als een diepe spits kan spelen maar dat El Hamdaoui recent zelf heeft aangegeven dat hij liever op een bepaalde manier speelt.

Als dit waar is dan is het geweldig nieuws.
En jammer voor El Hamdaoui maar hoop gewoon dat hij in de winter een overstap kan maken naar een leuke club in een leuke competitie.

Top aktie van de Boer. Iedere leek kan zien dat Mounir een lui sekreet is en als hij de bal heeft op rechts vervolgens naar links met die bal gaat lopen om hem daar kwijt te raken.
Waardeloze ajax voetballer.
Frank Success

Goede actie Frank!

Zelfs als PSV er merk ik op dat de ajax school de laatste jaren niet meer bij Ajax 1 uit de verf kwam.

Even een opstellingkie gemaakt waarin ik denk dat er vanuit de ajax gedachte weer gebald kan worden.

Let op! bij de 2 middenvelders dien je te lezen dat Vertongen de defensieve middenvelder is en Eriksen de nummer 10. Hetzelfde zoals in '95 Frank Rijkaard en Litmanen dit invulden.

Steek
vd Wiel
Alderweireld
Blind
de Zeeuw
Vertongen
Eriksen
Enoh
Suares
de Jong
Sulemani
8 december 2010 om 15:50

Ik zou het anders doen, namelijk zonder enoh die het snelle positiespel niet snapt en niet zuiver genoeg kan passen. Ik zou het systeem iets anders neerzetten. Bekijk mijn opstelling. Dan zou ik Sulejmani en suarez aan de buitenkanten. De jong er tussen in, Emanuelson en Eriksen aanvallende middenvelders en Verthongen en de Zeeuw controlerend er achter. Met balverlies staat Verthongen in de verdediging en met balbezit op het middenveld. Met balverlies komt de Jong ook een linie terug

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Blind
de Zeeuw
Verthongen
Eriksen
De Jong
Emanuelson
Sulejmani
Sulejmani

elham pas niet bij ajax in vele opzichten... en matched totaal niet met suarez.
Wisselwerking suarez en siem in de spits lijkt me een heel nuttig probeersel.
De Boer grijpt direct in, nu eens kijken hoe die rotterdammer hier mee omgaat.
Zijn 2e seizoen bij AZ liep ie al meteen heel vervelend te doen.

Ik als ajacied vind dit een goed begin van een amateur die het voetbal weer omhoog probeert te brengen bij ajax door el hamdaoui op de bank te zetten. Totaaal Idioot , buiten dat het slecht gaat met ajax is mounir wel de enige die ze kan scoren en met hem valt toch wel te combineren dat suarez 11x op de lat schiet heeft puur te maken met het ontbreken van geluk.

Kortom met el hamdaoui op de bank en siem in de spits gaat het totaal niet lopen vrees ik ...

8 december 2010 om 16:11

@berwin
Wie noem je nou een amateur? Doel je hier op Frank de Boer?? (zeer misplaatst)
Jij steld eigenlijk gewoon dat alles met pure pech te maken heeft?? (pure onzin)

Ik heb Ajax in jaren niet zulk slecht voetbal zien spelen. Jij als Ajacied moet toch begrijpen dat Jol totaal geen Ajax- voetbal speelde. De Boer wil dit terug brengen en maakt in mijn ogen een uitstekende keuze. Hij gaat het veld breed houden en wil er voor zorgen dat er meer uitsluiting komt vanuit hem middenveld. Dit begint eigen achterin, Jan Vertonghen zal wat vaker doorschuiven en over Enoh heen gaan.. Zo speel je weer pressie- voetbal... Dat is precies wat er ontbreekt bij Ajax. Totaal geen verrasingen in het spel wat Ajax de afgelopen weken speelde.
Kun je wat beter uitleggen wat je nou bedoeld? Ben wel benieuwd? Jij wil volgens mij Suarez en El Hamdaoui in 1 team zien spelen toch? Geloof mij onmogelijk!!!

Willen jullie zeggen dat El Hamdaoui niet past bij Ajax of juist te slecht voor Ajax? Want dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Want volgens mij hoort El Hamdaoui bij de top van de engelse competitie of iets dergelijks.. Louis van Gaal gaf laatst aan dat El hamdaoui behoort tot de gevaarlijkste spitsen die hij kent. Het is duidelijk dat El Hamdaoui dus niet bij Ajax past maar wel bij een andere club die misschien nog veel beter is en wel behoefte heeft aan zn type speler. Ajax gaat weer de fout maken door hem voor een schram te verkopen en uiteindelijk blijkt hij een topper te zijn.

8 december 2010 om 15:41

Mee eens .. en ik ben een ajacied van hart tot de nieren maar dit wordt alweer een grote fout ...
en ik vrees dat ajax dit jaar 4e of 5e gaat worden. En dat FC twente duidelijk de titel verdient.

Goeie zaak denk ik dat El Hamdoui is gepasseerd, hij is wel een goede speler, alleen hij past niet in een Ajax systeem. Het is nu alleen nog te hopen dat hij niet gaat spelen met Enoh en of Lindgren, want dan zit er weer helemaal geen voetbal in het team, kan niemand de bal kwijt en word het weer een drama om naar te kijken. Emanuelson zal wel starten denk ik met naast hem De Zeeuw ,dat is lekker aanvallend en er zit voetbal in. Frank de Boer zal Sulejmani en Suarez wel instrueren om echt op te flanken te blijven denk ik zo dat je echt weer een systeem in de ploeg krijgt.

Stekelenburg
v.d.Wiel
Aldeweireld
Vertonghen
Blind
De Zeeuw
Eriksen
Emanuelson
Suarez
De Jong
Sulejmani

De enige zowat die op dit moment kan scoren moet eruit, dan heeft men het over dat hij niet past in het systeem, Mounir kan makkelijk als spits fungeren, hoe komt het anders dat hij topscorer is van de Eredivisie ? Hij is diegene die notabene het enige doelpunt tegen Milan maakte, is beslissend geweest in de voorondes voor de CL. Heel Ajax speelt gewoon belabberd en dat ligt echt niet aan El Hamdaoui, laten we maar eens beginnen met het middenveld, Enoh, Siem, Lindgren, De Zeeuw, allen kunnen er op dit moment geen pepernoot van, totaal geen creativiteit, alleen maar ballen naar achter terug kaatsen en meer ook niet, ze missen gewoon een nummer 10 die Mounir kan bedienen, Siem kan dat niet omdat hij veel te statisch is. Ik sta daadwerkelijk verbaasd hoe Ajax supporters over Mounir praten, Suarez kan en mag alles, die speelt al helemaal total los, maar als Mounir even niet draait ( wat mede door het team komt ) loopt iedereen te zeiken. Mounir, het is beter dat je een andere club zoekt, men waardeert je mooie doelpunten niet, en wacht maar weer op ee ingeving van Suarez als hij weer in vorm is.

8 december 2010 om 15:45

Klopt hij wordt niet gewaardeerd bij de ajacieden althans niet bij alle hij maakt van de 11 goals zeker 5 fantastische goals en als het nu even niet loopt dan is het weg ermee. Ik ben een enorme fan van el hamdaoui en dat sinds het kampioensjaar van AZ maar ik vrees dat hij het niet meer gaat maken bij ajax dus ik ik zou zeggen maak je klaar voor eventueel een stap naar een club als bijv. olympic lyon, Juventus subtopper in europa in iedergeval.

En het gaat wederom rommelen bij Ajax want het ego van Mounir is veelste groot om op de bang te gaan zitten met zijn duurste mercedes!

Meneer el Hamdaoui zou nu wel onrust gaan schoppen nu hij op de bank beland is. Zon grote ego op de bank .. we zullen zien

Ben benieuwd, aan de ene kant vind ik het wel terecht want El Hamdoui is duidelijk uit vorm. Aan de andere kant vind ik dat Siem de laatste tijd ook onder maats heeft gepresteerd. Maar dat zijn nog wel meer spelers van Ajax.

jullie kraken elhamdoui allemaal af maar hij heeft wel veel betekent voor jullie ondankbare club, topscores en ook zijn die goals prachtig, maar goed als ze vanaovd ook kansloos verliezen is het toch weer de schuld van Frank

8 december 2010 om 15:50

ik vind dat je 25% gelijk hebt en 75% ongelijk.
Ja, El Hamdaoui is een goede spits en heeft beauty's van doelpunten gescoord bij Ajax.
Maar El Hamdaoui past helemaal niet bij Ajax. Hij past niet in het positiespel dat Ajax altijd speelt en hij maakt, natuurlijk onbewust, spelers om hem heen slechter. El Hamdaoui moet naar een club waar zijn kwaliteiten optimaal benut kunnen worden, want dat verdient hij wel.
Alleen ben ik het dikke 100% eens met de opstelling van Frank de Boer zoals hij hier staat.
Eriksen vind ik een groot talent en ik heb al vaker gezegd dat Siem de Jong in de spits moet spelen. Sulejmani maakt een groei door en Suarez brengt gevaar. Ik heb echt heel veel vertrouwen in Frank de Boer.

8 december 2010 om 15:53

heb je de intervieuw bij de nos gezien, hij zei toen ik ben geen type pantelic spits en Ajax weet dat waarom halen ze hem dan in godsnaam, kon hij beter naar het buitenland gaan

8 december 2010 om 15:55

Ja, inderdaad, dat vind ik ook. Maar de aankoop van El Hamdaoui is weer een voorbeeld van het wanbeleid bij Ajax. Hij past niet bij Ajax, hij verdient inderdaad een transfer naar het buitenland bij een club waar ze zo'n type spits nodig hebben.

8 december 2010 om 16:27

@psvmocro1 #140
Klopt wat je zegt maar je vergeet even dat degene die hem heeft gehaald (jol) inmiddels zelf ook weg is bij Ajax.
Daarbij heeft Jol ook aangegeven dat El Hamdaoui is gehaald om te anticiperen op een last minute van Suarez afgelopen zomer wat dus uiteindelijk niet is gebeurd.
Als El Hamdaoui in de winterstop over kan stappen naar een club in het buitenland dan zou dat voor iedereen het beste zijn.

Geweldig dat Eriksen een kans krijgt.
Heeft toch laten zien dat hij verschrikkelijk goed kan voetballen.
Helaas komt dit er 9 van de 10 keer niet uit.

El Hamdaoui mag inmiddels wel een keer op de bank,
volgens mij leer je in de F al dat je een bal meestal met de Binnenkant van de voet moet spelen.

Onervaren trainer, die gelijk een fatale fout maakt.

Als je gelijk in je eerste wedstrijd partij kiest tussen Suarez en Elhamdaoui, kan je nog veel ellende tegemoet zien.

Zeker omdat Elhamdaoui scoort en Suarez de laatste tijd niet.

Als De Boer 2 wedstrijden geen goal voor Ajax ziet vallen, zal die toch met hangende pootjes weer een beroep moeten gaan doen op zijn topscorer.

8 december 2010 om 15:54

Wat is dit nou weer voor rare kritiek?
Frank is net 2 dagen bij Ajax en experimenteert wat in de opstelling(als deze opstelling die hier staat wel echt de opstelling is voor vanavond). Ik vind dat El Hamdaoui helemaal niet bij Ajax thuishoort. Siem de Jong is denk ik namelijk een hele goede spits. Hierdoor kan je Eriksen op 10 zetten. Dit zou een hele goede oplossing zijn, echt waar

8 december 2010 om 15:56

Ooit overwogen dat Suarez misschien deels uit zijn normale doen is, omdat El Hamdaoui nou eenmaal een egoistische, en ja zelfs asociale jongen is?

En daarbij, De Boer zal helemaal niet met hangende pootjes bij hem aankomen. Liever nog stellen we een voorbeeld wat we doen met hautaine spelers met een grote smoel, en laten we hem een jaar of 2 op de tribune zitten in een clownspak.

Kom op zeg, we hebben het hier over Ajax. Daar wordt niet mee gesold, en al helemaal niet door Mounir El Hamdaoui.

Ja, El Hamdaoui is een goede spits en heeft beauty's van doelpunten gescoord bij Ajax.
Maar El Hamdaoui past helemaal niet bij Ajax. Hij past niet in het positiespel dat Ajax altijd speelt en hij maakt, natuurlijk onbewust, spelers om hem heen slechter. El Hamdaoui moet naar een club waar zijn kwaliteiten optimaal benut kunnen worden, want dat verdient hij wel.
Alleen ben ik het dikke 100% eens met de opstelling van Frank de Boer zoals hij hier staat.
Eriksen vind ik een groot talent en ik heb al vaker gezegd dat Siem de Jong in de spits moet spelen. Sulejmani maakt een groei door en Suarez brengt gevaar. Ik heb echt heel veel vertrouwen in Frank de Boer.

Je zet je topscorer niet eruit voor een speler die uit vorm is .
Oke ELH en Suarez kunnen niet samenspelen maar nogal moet je hem niet eruit halen maarja

ben benieuwd wat er gaat gebeuren zonder El Hamdaoui, een verandering in de tactieken kunnen ze best wel gebruiken. maar weet wel zeker dat Mounir 2de helft wel erin vliegt :P

Opmerkelijk. De jong in de spits. Kan misschien goed uitpakken! Maar ik had erikson niet op 10 gezet. Groot talent maar komt nog te kort voor dit soort wedstrijden. Dan lijkt me el ham toch meer geschikt die kent het klappen van de zweep.

@ Iniesta Hero, mooie nickname maar,

Of je de bal nou met de binnenkant aaneemt of je buitenkant, als hij de bal goed kan controleren, moet het geen probleem zijn, net zoals men zat zeiken over z'n schoten met de buitenkant.. Het moest ook met links ? Haha, laat me niet lachen, zo tiest, hij heeft vaak genoeg met links gescoord, maar hij kan beter schieten met z'n buitenkant. Vele mensen hier praten de mensen van VI of Studio voetbal na, die niet altijd gelijk hebben en gewoon dingen zoeken om te praten.

Zonder Mounir heb je geen scorend vermogen meer bij Ajax, want wie gaat ze nu scoren dan ? Suarez is OOK uit vorm, mensen praten nog altijd positief over Siem, maar die speelt al maanden lang op. Geen controle over de bal, techniekloos, helemaal niets. En maar over Pantelic praten, die man is er niet meer, met hem erbij speelde je inderdaad anders, toen kwam Siem uit de verf, maar nu moet je het met dit team doen, het is een kwestie van aanpassing en andere middenvelders erin gooien. ( Die je nu dus niet hebt )

Ben het met sommige mensen eens dat Eriksen het mag proberen, alhoewel ik vind dat hij niet tegen Milan moet starten, is toch een ander niveau, maar wie weet kan hij ons verassen. Ik vind het nog steeds jammer dat men Aissati heeft laten gaan, want hij was diegene die Mounir kan bedienen met steekpassen, creativiteit en lopjes. Hoop dat Eriksen dit kan invullen, maar dat kost tijd.

Pff hehe... een coach die het snapt.

Met El Ham als diepe spits (met een actie) zorg je ervoor dat Sulj zijn ruimte beperkt wordt en snel dicht wordt gelopen. Dat is ook de reden waarom hij uit vorm was.
Zie NEC : Mido staat voorin = ruimte = een sterke Sulj.

Met De Jong in de spits (zie mooie fimpje Cruijf hierboven) heb je geen echte spits die dus sneller terug komt lopen. Hierdoor bouwt hij meer mee op = Meer ruimte voor de lopende mannen met de actie, en dat zijn Suarez en Sulj.

Dat was ook het sterke punt van Pantelic, die liet Suarez beter spelen.

heel simpel
Hij laat Luis spelen om hem te verkopen in de winterstop zodat hij Mounier na de winterstop alleen heeft. Iedereen blij een kleine twintig miljoen erbij en 1 speler die zich kan uitleven zonder dat hij hoeft te verdedigen

Ben benieuwd, het hoeft toch niet zo zijn dat het je in deze formatie met een ruit gaat spelen?
Iedereen koppelt deze opstelling aan het filmpje, tja het zou kunnen maar het kan ook heel anders.

Dus eigenlijk slachtoffert hij Elhamdoui voor Eikkssen, dat is op ze minst opmerkelijk te noemen,

Anderen praten hier over dat De Jong tussen de linies gaat spelen, dat is toch juist niet te bedoeling? Ze hebben toch meer behoefte aan een spits die kaats? anders had je net zo oged Mounir daar neer kunnen zetten.

Verder hoop ik dat Blind erin gaat komen ipv Anita.

Lijkt me een terechte keus, vind Mounir al weken voor zichzelf voetballen en past niet in het systeem wat Frank en Ajax wil spelen. Of Mounir of Luis niet allebei...siem in de spits is de enige optie om een aanspeelpunt te creeren. Klinkt al goed, we zullen het zien vanavond.

Hij durft in iedergeval keuzes te maken en heilige huisjes om te trappen..

Mooi dat Eriksen speelt, denk dat hij helemaal kan opbloeien onder De Boer. Speelde ook lang bij hem in de A1, daar was hij abnormaal goed. El Ham mag van mij op de bank, hopelijk zien we de oude luis terug!

Elham is te slecht voor Ajax: Topscorer!

Elham past niet in Ajax systeem: wanneer heeft hij Uberhaupt in een degelijk ''ajax systeem''gespeeld??

Elham is lui: Hij maakt Bovengemiddelde kilometers voor een spits.

Elham laat Suarez, de Jong, de Zeeuw, Emanuelson etc. slecht presteren: Voeg dan ook maar Jol, vd Boog en binnenkort de Boer eraan toe

Mensen zien gewoon wat ze willen zien. Suarez presteert zwaar onder de maat en misdraagt zich ook nog, Maar nee Elham is het probleem. Het lek is boven water. Laat me niet lachen.

Mounir, het is je door velen niet gegunt.....

Haha whatever... droom maar verder jongens.. Ik kan het al voorspellen, de jong gaat alweer zoals gewooonlijk als een geest spelen en nergens te zien zijn. Alleen zijn gele schoenen zal je wel eens zien.. Maar goed, jullie zulle zien, na de eerste helft gaat iedereen met me eens zijn dat de jong gewoon een absolute miskoop is voor Ajax en totaal niets kan bijbrengen aan het team...

Hamdaoui integendeel zal invallen en meteen meer opvallen, haha werkelijk, ben ik de enige dan die zich dood ergert aan het spel van de jong? hij is zo nutteloos! :s

8 december 2010 om 16:08

@mustaopinho

Je slaat wartaal uit. Siem de Jong werd dit heel seizoen overgeslagen omdat hij op het middenveld stond, het middenveld werd overgeslagen door de lange bal. Ze gebruikten de lange bal omdat ze dachten dat Suarez en El Hamdaoui wel iets zouden regelen. De Jong is helemaal niet opgemerkt omdat hij en de andere middenvelders werden overgeslagen.
En ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar Siem de Jong komt uit de jeugdopleiding en kan dus nooit een miskoop zijn. Ik persoonlijk vind het geweldig dat Siem nu een echte kans krijgt.
El Hamdaoui is een goede voetballer, maar hij past absoluut niet bij Ajax

En terecht! El Hamdaoui speelt als een verdwaalde natte krant. Hi jweet niet waar hij moet lopen en laat elke bal van zijn voet springen. Wordt tijd dat we Suarez en Sulejmani samen aan het werk komen te zien. Siem de Jong maakt de ruit met De Zeeuw en Eriksen, en met Enoh. Klinkt heel logisch, ben hartstikke benieuwd!

8 december 2010 om 16:11

Grappig dat je op Sulejmani na, in jouw reactie de grootste falers van de afgelopen maanden noemt. Hou AUB op zeg!

8 december 2010 om 16:15

Het waren de grootste ''falers'' (zoals jij ze wilt noemen) omdat El Hamdaoui ze slechter maakten. El Hamdaoui is een goede spits maar hoort niet bij het spel van Ajax.
Zonder El Hamdaoui zullen alle spelers langzamerhand beter gaan voetballen en vooral het middenveld kan ik je vertellen.

8 december 2010 om 16:26

Wat jaspurtja zegt, het systeem werd op El Hamdaoui gebasseerd, maar dit lukte voor geen meter. Als je een balvast iemand hebt kunnen ze aansluiten, kaatsen en doorspelen. Dit is wat vorig seizoen met deze drie spelers zo goed ging met Pantelic; ook een aanspeelpunt. En De Boer heeft al gezegd dat hij zo gaat spelen, dus ik kan slechts over Lindgren, Tainio en Bonevacia beginnen want die spelen niet.

Laten we alsjeblieft Frank de Boer even het voordeel van de twijfel gunnen en hem de tijd geven om een team neem proberen te zetten. Ook al zou Ajax met 5-0 verliezen. Het ziet er momenteel bij Ajax even niet goed uit en dat vind ik ook kut, maar laten we maar op De Boer vertrouwen. Shit kost tijd.

8 december 2010 om 16:11

Een prachtige reactie en ik sta er volledig achter.
Ik ben ontzettend blij met de aanstelling van Frank de Boer en ik vind dat alle Ajax-supporters, waaronder ik, achter hem moeten staan. Want dit elftal gaat niet 1,2,3 draaien.
Blijf achter Frank staan en zorg ervoor dat hij de tijd krijgt om dit team op te bouwen, want dat gaat hem, denk ik, zeker lukken.

Goeie zet van Frank, elhamdoui bakte er niks van.
Ik zal zo spelen:

Stekel
V/D Wiel
toby
jan
dikbil
ejong
demy
siem
urby
luis
micky
8 december 2010 om 18:15

Vind alleen het middenveld zo slecht.

Enoh die is sterk,maar laat voordurend zijn man lopen
De Zeeuw is lang niet explossief genoeg en kan het niet bijbenen
Eriksen zet zijn gewicht er niet in

Zie veel liever een spelertje als Schöne spelen dan De Zeeuw, maarja Ajax moet het er mee doen.

Natuurlijk wel Super voorhoede, hopen dat Micky keer tot zijn recht komt

Volgens mij begrijpen de meeste hier het echt niet.
Suarez en El Hamdaoui zijn dezelfde type spelers. Als jij een Europese topwedstrijd moet spelen, wie zou je eerder opstellen als je ze beiden ter beschikking had? Persoonlijk zou ik Suarez opstellen. Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk betekenen dat in de competitie nu El Hamdaoui wordt opgesteld, aangezien Suarez daar geschorst is.

Geef die man het voordeel van de twijfel. Deze man begrijpt hoe het Ajaxspelletje gespeeld moet worden. Hij heeft heus wel visie en tactisch inzicht. De jeugd die onder zijn leiding stond voetbalde beter dan het 1e die onder Jol's leiding stond.

Ik ben in ieder geval blij met Frank en laat het m maar bewijzen. Ik heb vertrouwen in 'm!

8 december 2010 om 16:16

En ik ook.
Alle Ajax-supporters, waaronder ik, moeten achter hem gaan staan en niet gaan zeuren als hij maatregelen neemt in de opstelling, die vind ik, gewoon terecht zijn.
Kom op jongens, steun Frank, dan komt het vanzelf goed.

Boenvacia, die spelers die jij dus opnoemt, Allemaal uit vorm, Eriksen kan ik niet beoordelen, maakt veel te weinig minuten, Enoh ? Die kan alleen verdedigen, dan nog maakt hij lompe overtredingen, voetballend voegt hij niets toe, hoeft niet. Maar ze zetten hem vaak op een positie waar hij moet voetballen. De zeeuw, bij hem springt ook bijna elke bal van z'n voeten. Laat me raden, wanneer Sulejmani vandaag niet goed functioneert, zal men hem afbranden en is hij weer die miskoop van 16 mil. Zo gaat dat met sommige supporters. Mounir werd trouwens nooit echt gewaardeerd, hoe hij z'n goals ook maakte. Ik ben het er mee eens dat hij op dit moment niet goed speelt, maar dat doet heel het team niet,en kom niet met dat verhaaltje dat door hem heel het team niet goed speelt. Er zijn spelers die zijn loopacties niet begrijpen, die hem niet in de voeten spelen, maar hij krijgt van die lange ballen vanuit achteruit, wat kan hij daarmee ? Luis die boos word omdat Mounir teveel scoort dus hem geen ballen meer gunt, is allemaal duidelijk te merken. Mounir is een goede spits die gewoon voor iedere team een aanwinst is, mits je hem goed gebruikt.

1e fout van de boer, el hamdaoui zet je Nooit op de bank.. kom maar terug naar alkmaar.. daar voelde je zelf ook beter op je plek.. Zou precies hetzelfde voelen bij dat Patservolk!

8 december 2010 om 18:17

Mounir heeft veel te veel balbezit. Hij ziet nu dat hij zijn plek moet verdienen en dan zou hij automatisch beter gaan spelen.

De Jong is veel degelijker en houdt de bal tenminste een keer vast, daarom kiest Frank de Boer hier voor.

Sorry maar dit vind IK echt raar. iedereen zegt wel dat elhamdaoui er niks van bakt maar welke speler van ajax heeft de laatste tijd goed gespeeld? dit seizoen heeft elhamdaoui meer laten dan suarez!! beetje vreemd dit!

8 december 2010 om 17:14

@refaat #175
Je mag het raar vinden maar ik vind helemaal niet dat El Hamdaoui de laatste tijd goed heeft gespeeld. Nee de enige spelers van Ajax waarvan je in mijn optiek kan zeggen dat die wel hebben gepresteerd de laatste tijd zijn Vertonghen en Stekelenburg. En van Sulejmani vind ik dat je kan zeggen dat hij vooruitgaat maar dat je nog niet kan zeggen hoe lang en of hij nog beter in zijn spel komt.

Ik denk dat het geen kwaad kan om El H even in de luwte te plaatsen. Jol klaagde al dat hij moe is. Veel mensen schijnen verder niet in te zien dat dit een soort 4-4-2 is.

De Jong zal zich namelijk vaak laten terugzakken naar het middenveld en zal daarmee de centrale verdedigers van AC vrij laten in de opbouw.

Dit is een variant die ooit door Michels is bedacht voor wedstrijden tegen Engelse ploegen. Die hadden vaak Cv's die beperkt waren in de opbouw en op deze manier heb je een mannetje extra op het middenveld.

Het is dus een enigszins verdedigende variant van het Ajax spel, maar uit tegen de nummer 1 van Italie vind ik dat niet zo onlogisch.

Achteraf bezien heeft Jol thuis tegen RM nmm ook veel te aanvallend gespeeld. Een punt is mooi in zo'n wedstrijd, versterk je middenrif dan, zou ik zeggen.

Maar ja, 'we zijn Ajax dus thuis moeten we aanvallen.'. Wat een onzin ...

8 december 2010 om 16:28

Ik ben het met je eens,

Maar een ander pluspunt is dat De Jong een goede kopper is en nóóit opgeeft. Hij wil alles doen voor zijn medespelers en dat is precies de rol die Mido ook heeft in het centrum: Ballen afleggen en andere spelers in stelling brengen.

Ik ben ook zeer blij dat Frank Eriksen eindelijk op zijn goede positie zet
Maarja..het is natuurlijk nog niet 100% zeker deze opstelling, maar ik hoop dat het hem wel wordt.

Ik vind het wel gedurfd van Frank de Boer als hij dit echt doet.

Het is gewoon vrij logisch wat hij wil, het idee is wel aardig, van de Jong een kopsterk, aanspeelpunt op de 9 hebben met Suarez en een opgebloeide Sulejmani er naast natuurlijk.
Maar ik vraag me gewoon af of Ajax kwalitatief er nou echt op vooruit gaat. El Hamdaoui is natuurlijk een hele goede speler, kan wel niet in het systeem spelen, maar het lijkt me duidelijk dat De Jong gewoon kwalitatief minder is.
De vraag is dus eigenlijk: pas je je spelers aan aan je systeem, of je systeem aan je spelers?! Jol deed min of meer het tweede, ik ben benieuwd of dat eerste gaat werken.

Jajaaa.. het zal weer allemaal wel waar zijn. Wat kan de wereld toch hypocriet zijn? dan is El Hamdaoui fantastisch en ongeloofelijk, en noem maar en noem maar op.. opeens is hij het zwarte schaap die de hele ploeg slechter laat spelen ? hahaha hou toch op man, doe eens even normaal ja? Wees eens beetje realistisch voor je gewoon mensen begint te beschuldigen van het slechte spel van Ajax. Ja de zoveel slechte passes in het middeveld of van achter komt allemaal door El Hamdaoui, de geïncasseerde goals ook hebbe jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal gelijk in!

Ik zeg niet dat hamdaoui geweldig gespeeld heeft laatste tijd, maar hem even van alles beschuldigen dat het fout liep vind ik wel eh...

@ Refaat, daarom juist. Mounir scoort meer en speelde voor zijn en iedereen zn dip beter, men wil dat liever niet. Lieverdje Suarez moet beter draaien. Kwestie van misgunnen. Niet iedereen die zo denkt, maar vele reacties weergeven dit, vele roepen: beter, nu hopen dat Suarez beter gaat spelen, of : nu gaat het team beter draaien. Zonder onderbouwing met de rest meepraten.

Zoals eerder als is gezegd, hij kan beter terug naar AZ of naar een andere leuke club waar men hem waardeert.

Op zich is dit een verrassing te noemen, omdat Mounir bijna alles tot nu toe heeft gespeeld alleen als je kijkt naar de huidige vorm van Mounir kun je zeggen dat geen verrassing is.

@ Cyprioot, je wilt dus verdedigend spelen ? In andere woorden, niks creeren en hopen dat Milan er niet doorheen komt. Wat schiet je hiermee op? Damage control, meer ook niet. Je wilt toch gewoon voetballen, net als Twente dat prachtig voetbal liet zien en met lef voetbalde. Dit is je laatste wedstrijd in CL, strijden tot het einde, bruut tot de laatste minuut, knalle als een malle! Natuurlijk is twente beter qua veldspel, maar ik ben van mening dat verdedigen geen enkele zin heeft tegen een milan. Ga dan in ieder geval strijdend ten onder. Mounir moet erin blijven, is de enige die op dit moment nog kan scoren. Als Suarez en Mounir ( met name Suarez ) die bal aan elkaar gunnen, gaat het lopen, herinner je nog die match tegen Roda? Ze waren beide weergaloos, en toen was met vol lof. Maar nogmaals: Andere middenveld neerzetten, koop één, of kijk eens in de jeugd of je een goede 10 hebt, haal desnoods Aissati weer terug.

Veel slechter kan siem de jong het niet doen als dat hij de laatste weken speelt. Ik heb hem de laatste weken echt niks goeds zien doen. Laat zich altijd veel en veel te makkelijk van de bal zetten. Ik denk dat hij ook met vrouwen voetbal mee mag doen iig zo speelt hij.

El Ham presteert dit seizoen beter dan Suarez maar heeft het nu helemaal afgedaan bij de Ajax supporters. Ik kan dit niet begrijpen. Suarez is al weken hopeloos uit vorm maar zijn positie staat kennelijk niet ter discussie. Past Suarez dan wel in het (klassieke) Ajax systeem? OK, hij heeft veel gescoord maar dat doet EL Ham ook? M.i. is ook Suarez niet geschikt voor het Ajax systeem. Siem de Jong wel maar dan niet als spits maar als nummer 10.

8 december 2010 om 16:53

@master 1 #191
Ik kan alleen voor mezelf spreken en proberen uit te leggen waarom Suarez wel en El Hamdaoui niet bij Ajax past.
1. Suarez lijkt alles te willen geven voor Ajax. Gaat het slecht dan trekt hij zich dat ook aan. Voor El Hamdaoui is Ajax gewoon weer een club waar hij voor voetbalt en daar is niets mis mee maar dat zorgt ook ervoor dat El Hamdaoui door mij meer wordt gezien als broodvoetballer in plaats van iemand die trots is om in het Ajax shirt te spelen.
2. Suarez speelt in teamverband. Natuurlijk gaat hij veel voor zijn eigen acties en doelpunten maar vorig seizoen heeft Suarez veel assists afgeleverd waaruit andere spelers scoren. Ik zie steeds meer El Hamdaoui meer met zichzelf bezig zijn dan met zijn medespelers.

Jij kijkt waarschijnlijk naar het scoringsgedrag van de spelers en legt dat tegen elkaar af. Ik kijk eerder naar de toegevoegde waarde van de speler in verband met het spel dat er wordt gespeeld en daarin zie ik dat El Hamdaoui gewoonweg niet past bij het spel dat Ajax hoort te spelen.

is lodeiro nog geblesseerd? anders zou ik hem ook wel eens op 10 willen zien spelen

Ik vind het wel slim van De Boer. Door De Jong voorin te zetten heeft hij ook een echte Ajax jongen voorin rondlopen die alles wil geven en Siem heeft ook bepaalde kwaliteiten om een afmaker te zijn tussen de creatieve jongens. Bovendien denk ik ook dat hij het vooral doet om El Hamdaoui op scherp te zetten. Hij geeft zo ook aan hem een signaal af dat hij veel beter kan en moet. Ik ben benieuwd hoe Suarez het doet die heeft nu toch redelijk wat rust gepakt en moet vrij fit zijn. Ik verwacht dat wanneer zijn schorsing afloopt hij weer als vanouds gaat draaien.

Maar mensen , laten we aub niet een bak met kritiek over De Boer heen gooien wanneer we vanavond keihard onderuit gaat...

ikke12377, zo is de voetbalwereld eenmaal. Doet hij het goed, heeft hij gelijk, gaat het slecht, is het zijn fout.

De Boer heeft karakter en gezag. Hij laat direct zien dat hij een onafhankelijke geest heeft en dat hij geen politiek correcte dingen doet. Zo begon Cruyff ook in 1987. Die liet nota bene ene Frank Verlaat zijn debuut maken in Ajax 1 in een Europacupfinale... Dat is echt des Ajax. Met zulke mensen aan het roer heb ik er weer vertrouwen in voor de langere termijn.

Het was te verwachten....

De boer en blind waren helemaal niet blij met Jol zijn voetbalvisie, en al helemaal niet met zijn aankopen....

Nu kan (en waarschijnlijk wil) de boer niet anders....

Op zich ook logisch.....ik heb het al vaker gezegd...el hamdaoui is een fantastische voetballer, maar je hebt niets aan hem en suarez in één team....

De Boer heeft gezegd dat hij met Jol niet over voetbalzaken sprak, aangezien hij het niet eens was met Jol zijn beleid.....toch erg vreemd, aangezien we het hier over een échte ajacied en de belangrijkste jeugdtrainer hebben....

Dit laatste geeft overigens wederom weer waarom de huidige leiding absoluut weg moet bij ajax...als je zoiets merkt, dan moet je direct maatregelen nemen en ingrijpen....vd boog heeft het lekker laten etteren....

Hopelijk gaat het werken voor Ajax.
Misschien speelt Suarez vanavond weer als vorig seizoen
Hij heeft nu vakantie gehad en waarschijnlijk speelt hij in de spits, daar is hij toch beter als rechts vind ik. Maar op rechts is hij ook al een wereldaanvaller

Ik denk dat als Suarez nu goed speelt dat de interesse van Chelsea en Barca alleen maar groter wordt, hij is nu wat goedkoper als afgelopen zomer, misschien geeft dat de doorslag + dat hij misschien vanavond in vorm komt

verlies je vanavond en win je ook niet van feyenoord, dan wordt het verhaal natuurlijk snel anders...maar zo gaat het in de voetballerij....uiteraard heeft het niets te maken met geluk, maar op de juiste momenten 'pieken' en net dat balletje er wel of niet in, kan grote consequenties hebben.....

wordt toch een belangrijk eerste duel voor de boer.....

als psv-er vind ik het wel leuk dat de boer coach wordt...rustige reeele man....ik zou ook graag cocu bij psv zien (op termijn)...en denk dat dat ook gewoon gaat proberen....die wordt nu in de luwte klaargestoomd voor het eerste elftal....bij de boer had men dat ook willen doen...maarja, zo gaat dat nou eenmaal in de voetballerij.....

8 december 2010 om 17:30

@joehoe #206
Ik als Ajacied ben alleen maar blij met de komst van De Boer.
Ik verwacht zeker niet dat Ajax nu opeens alle wedstrijden wint dus ook al verliest Ajax vanavond van AC Milan (wat geen schande is) en wint het ook niet van Vitesse of van Feyenoord dan heb ik er zeker ook geen probleem mee. Zolang Ajax voetbalt op de voor Ajax kenmerkende manier.
Het draait er bij mij namelijk niet alleen om het resultaat maar ook om de beoefening van het spel en dat laatste was onder Jol van een enorm bedroevend niveau.

Nogal logisch dat Mounir geslachtofferd wordt. Laten we eerlijk zijn...hij werd al door heel Nederland uitgekotst nog voor hij zn debuut maakte voor Ajax. Ruzie met Koeman, zeggen dat een journalist rare vragen stelt plus het is een Marokkaan. Al met al het ideale recept om bij voorbaat al te mislukken bij de ajax-staf, journalisten, voetbalfans en voetbalzoners.

Jammer genoeg scoort hij aan de lopende band fluweeltjes. Dus de vlieger van 'hij kan het niveau niet aan' gaat helaas niet op. Omdat het sowieso Mounir zn schuld moet zijn dat ajax niet goed speelt, heeft iemand bedacht dat hij Suarez minder laat functioneren en niet kan kaatsen met de opkomende middenvelders. En heb je één reactie gelezen op voetbalzone, heb je ze allemaal gelezen. Want opeens vindt iedereen dat hij geen teamspeler is. Dus nu is het alsnog lekker Mounirs zn schuld, ook al heeft hij 17 (??) keer gescoord.

Feit blijft dat dezelfde verdediging van Ajax, die vorig jaar nauwelijks tegendoelpunten kreeg in de tweede helft van de competitie, gatenkaas is. En de voorhoede van ajax alleen lange ballen van achteren te verwerken krijgt. Dat komt omdat de middenvelders niet presteren.

Enoh heeft misschien wel de slechtse passing in huis van heel de eredivisie
De zeeuw hopeloos uit vorm
De jong, na de tweede helft van vorig jaar (toen heel het team goed speelde) nooit kunnen imponeren.
Lindgren is een niets toevoegende 'tikki-breed, balletje-trug' speler
Eriksen, veel te licht

Het zal misschien bij menigeen pijn doen, maar de oplossing ligt 'em in nog een Marokkaan. Of Hadouir of Aissati is wat ajax nodig heeft op het middenveld...dames en heren, Start the hating

8 december 2010 om 19:11

@smoothcrimi #208
Hahahahahahahaha kruip eens lekker in je slachtoffer rol.
Geen 1 speler is groter dan de club en ook geen El Hamdaoui.
Ik ben al van dag 1 geen fan van El Hamdaoui bij Ajax.
En ik kan er niets mee dat hij reeds 17 keer gescoord heeft aangezien het niet moet uitmaken wie er scoort bij Ajax maar dat Ajax op een bepaalde manier voetbalt. En de manier waarop Ajax wilt voetballen, kan gewoonweg niet met El Hamdaoui in de ploeg.
De dingen die jij aanwijst waardoor Ajax op dit moment zo slecht speelt, hebben wel degelijk te maken met El Hamdaoui.

Jij schreef:
''feit blijft dat dezelfde verdediging van Ajax, die vorig jaar nauwelijks tegendoelpunten kreeg in de tweede helft van de competitie, gatenkaas is.''
Verdedigen begint voorin. Dat was altijd de kracht van Ajax. Doordat de voorhoedespelers van Ajax druk legden op de verdedigers van de tegenstander kon Ajax en ver van het doel af verdedigen maar ook sneller de bal weer heroveren omdat de meeste verdedigers uit paniek de bal zo snel mogelijk weg willen hebben. En wie staat er voorin bij Ajax? El Hamdaoui.

Jij schreef:
''en de voorhoede van ajax alleen lange ballen van achteren te verwerken krijgt. Dat komt omdat de middenvelders niet presteren.''
Middenvelders moeten nu een veel groter stuk beslaan doordat bepaalde voorhoedespelers blijkbaar niet mee kunnen verdedigen of druk op de bal kunnen zetten. Het gebied wat de middenvelders moeten bestrijken, is gewoonweg niet te belopen. Daarbij presteren de middenvelders slecht omdat ze geen aanspeelpunt hebben voorin. En als de bal voorin is dan kunnen de middenvelders ook niet aansluiten omdat El Hamdaoui liever richting het doel gaat en voor zijn actie en doelpunt gaat dan dat hij de bal klaarlegt voor opkomende spelers.

Jij schreef:
''enoh heeft misschien wel de slechtse passing in huis van heel de eredivisie
De zeeuw hopeloos uit vorm
De jong, na de tweede helft van vorig jaar (toen heel het team goed speelde) nooit kunnen imponeren.
Lindgren is een niets toevoegende 'tikki-breed, balletje-trug' speler
Eriksen, veel te licht''
Deze middenvelders hebben geen aanspeelpunt in de aanval. En in tegenstelling tot vorig seizoen kunnen de middenvelders niet aansluiten omdat El Hamdaoui daarvoor zorgt doordat hij in tegenstelling tot Pantelic (held) liever met zijn gezicht richting het doel speelt in plaats met zijn rug naar het doel. De afstanden worden voor de middenvelders gewoonweg niet te belopen.

Van mij mag Aissati terugkomen in de winter maar dan hoop ik wel dat Ajax een aanspeelpunt in de aanval heeft en dat zal naar alle waarschijnlijkheid geen El Hamdaoui zijn.

Dat wordt afwachten hoe dit uitpakt. Ik was persoonlijk in de zomer al voorstander van Siem de Jong in de spits en als je nu moet kiezen tussen Suarez (die je in principe nooit passeert), Sulejmani die steeds beter in vorm komt en El Hamdaoui dan is de keuze op zich wel een logische


en suarez speelt niet zo goed door el hamdauoui

Dit zou ik doen
Vd wiel en emanuelson kunnen allebei de hele flank bestrijken

Dit zal ELH niet ten goede komen,de Boer heeft het bij hem verpest..
Passeren in een prachtige wedstrijd doe je niemand aan en al helemaal niet Elh...
Hij zal hier niet beter op spelen,je moet spelers vertrouwen geven vanaf het begin nu is De Boer al door het ijs gezakt.een geweldige aanvaller die 5miljoen kostte zet je niet zomaar op de bank in San Siro...

Ik hoop dat dit de opstelling gaat worden.
Sulejmani en Suarez tegen de zijlijn,
De Jong zich iets laat terugzakken.
En dan De zeeuw, Anita en Eriksen het spel gaan maken.
Met veel aansluiting op de aanval.
Geen lange bal van achteruit.
Maar gewoon opbouwen.
De jong zal veel terug gaan leggen en met zijn kopkracht en lengte komt hij een heel eind
Het wordt net zoals barcalona.
Maar dan zonder iemand op '10' a la Messi.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertongen
Blind
De Zeeuw
Anita
Suarez
Eriksen
Sulejmani
De Jong
8 december 2010 om 18:20

waarom dan niet Lindgren voor Anita. Anita is echt bagger de laatste tijd hoor. Blind vind ik wel goede daar op linkerkant

Mounir El Hamdaoui is een verschikkelijk goede voetballer,maar niet voor het systeem dat Ajax wilt spelen.wat F.de Boer nu gaat laten spelen is echt op z'n Ajax.
Dit is dus hoe Cruijf het wilt zien.

Ff een vraagje, als ajax nu verliest van milan, en auxere speelt gelijk tegen real wie is er dan door? Onderling resultaat is hetzelfde. Gaat het dan op doelsaldo?

goed dat hij een keer voor een verassing zorgt. ik denk dat eriksen op 10 ook wel een goede beslissing is. dit is een goede voorbereiding op hopelijk weer een goede reeks van ajax

8 december 2010 om 18:18

Klopt, hopen dat Micky en Christian tot hun recht komen en lekker gaan voetballen

Op zich geen verkeerde keuzes. El Hamdaoui presteert de laatste weken niet naar zijn kunnen, dan eindig je uiteindelijk op de bank. In plaats van teleurgesteld te zijn (op zich niets mis mee) moet El Hamdaoui gewoon het ongelijk van de trainer bewijzen en dat doe je met je voeten.

tuurlijk moet mounir op de bank kan suarez nog even laten zien wat hij kan voordat hij voor Straf 3 weken op vakantie gaat,dat excuusfilmpje hadden ze ook niet op de site hoeven te zetten,belachelijk laat mounir toch spelen.weer een speler die de dupe wordt van de trainers wisseling.

goede zet, hij is de laatste tijd niet in vorm

Mooi zo...

Al zie ik liever een sterkere opstelling.. Waar ze evt nog Lindgren/emanuelson zouden kunnen afwisselen met Enoh en de Zeeuw.
Ook vind ik het erg riskant om nu al gelijk met Erikssen te starten, die is leuk voor de tweede helft ofzo.
Maar ik zou beginnen met wat meer controllen op het middenveld. (zeeuw/enoh)

Stekelenburg
v/d Wiel
Verthongen
Alderwereld
Anita
Lindgren
De Jong
Emanuelson
Suarez
Mido
Suleljmani

Is het een optie om na de winterstop met deze formatie te spelen. Als emanuelson in de winterstop vertrekt (wat ik hoop zodat je nog wat geld vangt) zou je op die positie anita kunnen zetten.

stekelenburg
wiel
alderweireld
vertonghen
blind
de zeeuw
eriksen
emanuelson
jezefzoon
suarez
sulejmani

Terrecht dat El hamdaoui eruit gaat, heeft laatste tijd weinig laten zien

El ham. moeten ze in de winterstop ruilen met Janko !
Beide spelers zijn in de zomer voor iets van 5 M gekocht, Ajax wil een aanspeelpunt en twente wil weer een wat meer bewegende spits. Janko is ideaal voor suarez en el ham. is weer ideaal voor luuc de jong.

Toen ik een opstelling maakte zonder El hamdaoui werd ik voor gek verklaard! Ik ben heel blij met deze opstelling kijken hoe het uitpakt!

8 december 2010 om 19:27

maar misschien wordt dat na vanavond nog wel bevestigd ook
lol

ik vind persoonlijk dat el hamdaoui, sulejmani en suarez altijd moeten spelen maar ja...

8 december 2010 om 19:34

Ja hoop het niet. Ik geloof er heilig in dat Ajax beter gaat voetballen als hij niet speelt hij past niet in het team. Dit is precies de opstelling die ik ook in gedachten had!

Een logisch gevolg. Als een centrumspits niet scoort en te weinig aandeel heeft in de aanvallen, dan krijgt een ander de kans of komt er een andere speelwijze.

Mounir zal dus echt scherp voor de goal moeten zijn en zorgen voor de kaats.

Verder niet al te moeilijk overdoen. Suarez is dit weekend geschorst, dus waarschijnlijk is het een signaal en speelt en scoort hij tegen Vitesse weer !

Ik vind het persoonlijk een schande dat de Jong de voorkeur krijgt boven de topscorer van Ajax.
Hij is letterlijk hopeloos uit vorm terwijl el Hamdaoui alleen in een mindere fase zit.
El Hamdaoui heeft ook meer ervaring met goals scoren.
de Jong is gewoon een overschatte speler die Ajax-onwaardig is.
De grootste fout van Mounir was om naar deze club te gaan met al die druk.
Hoop dat hij er nog wat kan maken dit jaar en dan maar lekker de sneltrein pakt naar Valencia of Sevilla.

Wedden, dat de Boer spijt zal krijgen

Ben benieuwd hoe dramatisch de voorhoede zal zijn zonder Mounir.

8 december 2010 om 20:14

Nou erger dan de laatste Champions League wedstrijden kan bijna niet, want we hebben in de afgelopen 3 wedstrijden maar een kans over 5 gecreeërd.

ot:
Ik ben benieuwd, verandering is nooit weg bij dit Ajax, want er wordt zeer weinig van gebakken. El Hamdaoui begon sterk, maar zakt nu toch redelijk weg. Het hele team presteerd natuurlijk ondermaats, dus je als spits(!) losrukken uit deze vorm is lastig, maar inzet tonen moet altijd.

Opstelling is inmiddels bekend, maar weer met Emanuelson en Enoh. Dat wordt weer 90 minuten ergeren aan die twee.

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Verthongen
Emanuelson
De Zeeuw
Eriksen
Enoh
Sulejmani
de Jong
Suarez

Elhamdaoui is heel stom geweest om voor Ajax te kiezen.

Suarez speelt al maanden drama maar geen enkele hond die hem uit de basis wil hebben. Elhamdaoui is topscorer en om hem vertrouwen te geven roept iedereen dat hij uit de basis moet.

Bij Ajax en Feyenoord zal nooit een marokkaan slagen. het beleid is daarop gericht.

Deze actie van Frank de Boer vind ik gewoon schandalig. Als er momenteel iemand is bij Ajax die zeker een basisplaats verdient dan is dat als eerste El Hamdaoui wel. Hij is beter dan een Suarez. El Hamdaoui is een echte afmaker. Hij heeft maar 2 a 3 kansjes nodig om te scoren, waar Suarez er soms wel 10 voor nodig heeft. Daarnaast is El Hamdaoui een echte teamplayer en niet zo egoistisch als Suarez soms is omdat hij veel mist. Je kan duidelijk zien dat hoe vaker Suarez mist hoe egoistischer hij wordt omdat graag wilt scoren.

Dit word hem voor na de winterstop ,

Over de tacktiek, Kijk reactie hierboven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren