Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax opent in januari nieuw stadion van Galatasaray

Laatste update:

Ajax is door Galatasaray uitgenodigd om in januari het nieuwe stadion van de Turkse topclub te openen. De ploeg van Martin Jol overwintert in Turkije en speelt midden januari de openingswedstrijd in het nieuwe voetbalbolwerk, zo meldt Voetbal International.

Ajax vertoeft een week voor de opening, op zaterdag 15 of zondag 16 januari, al in het Turkse Antalya, waar de ploeg een trainingskamp gepland heeft. Voordat de Amsterdammers terugkeren naar Nederland voor het restant van de competitie, wordt er nog geoefend tegen Galatasaray.

Het nieuwe stadion van de Turkse topclub biedt plaats aan ongeveer 61.000 toeschouwers, terwijl de equipe van Gheorge Hagi haar thuisduels nu nog in een stadion met een capaciteit van 23.500 man speelt. Eerder dit seizoen werd Frank Rijkaard ontslagen bij Galatasaray.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

van 23000 naar 61000? Wat een verschil. Ik volg het voetbal in Turkey niet zo, maar is het er dan altijd zo druk?

27 november 2010 om 12:24

Vergelijkbaar met Nederland. Als de grote clubs succes hebben dan is het stadion praktisch elke wedstrijd vol. De derbywedstrijden (klassiekers in Nederland) zijn altijd uitverkocht.

27 november 2010 om 12:25

Maar wat een verschil van 40.000 dan. Zie je dna niet alleen maar lege plekken of leeft het voetbal erg veel in Turkije?

27 november 2010 om 12:29

Het stadion van Gala was al jaren te klein. Nu met hun nieuwe stadion past het meer bij hun supporters potentie.
De wedstrijden bij de grote clubs in Turkije zijn meestal wel helemaal gevuld, dus wat Razzz verkondigd is niet helemaal waar.
Nu het minder gaat met Galatasaray en Besiktas zijn er niet ineens veel minder toeschouwers zoals hij beweerd.

Of terwijl niet zoveel lege plekken, maar gevulde plekken.

27 november 2010 om 12:30

De huidige stadion van Galatasaray is niet meer up-to-date en daarbij veel te klein voor een club met een groot aanhang in Turkije. Juist omdat het voetbal erg leeft in Turkije en men bereid is veel te investeren in het voetbal is besloten voor een grotere stadion. De wedstrijden in Europa, van het nationale team, en de wedstrijden tegen Besiktas en Fenerbahce zullen hoe dan ook uitverkocht worden. Daarnaast is met de capaciteit ook rekening gehouden met concerten en andere evenementen. Het is niet zo dat de stadion praktisch elke wedstrijd leeg zal zijn.

27 november 2010 om 12:33

@royale

ik zeg dat als er sucessen zijn dat de stadions eerder zijn uitverkocht dan wanneer er geen succes is. dat blijkt nu wel. maw als je een succesvol team hebt dan heb je tegen de hekkensluiter ook een volle bak, nu Gs 9e staat heb je niet iedere wedstrijd een volle huis. wat ik verkondig is wel waar.

27 november 2010 om 12:40

@ Razzz

Wat je verkondigd is toch niet waar. Als je de wedstrijden bekijkt tegen welk team dan ook zijn bij de clubs uit Istanbul wel alle plekken gevuld. Dat is gewoon een feit. Wordt ook opgenomen door de camera's tijdens de wedstrijd en die bewijzen dus jou'n tegendeel.

Je theorie is wel logisch maar gaat in dit geval dus niet op. Jij baseert je theorie op verwachtingen. Ik baseer mijn theorie op bevindingen die live te zien zijn.

27 november 2010 om 12:45

Jij hebt het over plekken die gevuld zijn. het is inderdaad voor een camera veel interessanter om de gevulde plekken te laten zien dan de niet gevulde plekken. Mijn ''theorie'' is gebaseerd op het feit dat GS nu de resultaten slecht zijn ze niet in een vole huis spelen wanneer de hekkensluiter op bezoek komt. Dit soort ontwikkelingen zijn een feit en dit geldt voor elke grote club waar dan ook. Het verscil tussen jouw opmerkingen en de mijne is dat jij het hebt over gevulde plekken, ik heb het over stadion dat niet is uitverkocht.

27 november 2010 om 13:01

Nee ik heb het gewoon over de gevulde plekken ten opzichte van wat er nog overblijft. Want als je gewoon naar de wedstrijd kijkt zie je alle hoeken van het stadion, want de camera filmt de bal. Als je dan bijvoorbeeld tijdens het nemen van de corner ziet dat de hele hoek leeg is, kun je stellen dat er lege plekken zijn. Echter als je overal waar de camera een glimp van de tribune opvangt, volle plekken ziet, betekent het niet dat het stadion niet uitverkocht is. Begrijp je nu wat ik bedoel?

27 november 2010 om 13:07

Als er in een stadion maar 1 plek niet gevuld is dan betekend het dat de stadion niet is uitverkocht. Wanneer GS in deze vorm tegen de hekkensluiter speelt is er meer dan 1 plek leeg. Dus wanneer de resultaten tegenvallen dan zijn er meer lege plekken dan wanneer er succes is. Mijn punt is dat ook in Fener, Bjk en Gs niet in een volle huis spelen wanneer de resultaten tegenvallen. De wedstrijden onderling zijn altijd uitverkocht. ik snap dat je gevulde plekken ziet op tv en ik zeg ook niet dat er geen toeschouwers komen. ik zeg alleen maar dat een vol stadion gepaard gaat met succes. De laaste wedstrijd van GS thuis tegen Manisaspor speelde GS niet in een uitverkocht stadion (omdat de reusltaten gedurende het seizoen slecht zijn). Snap jij wat ik bedoel??

27 november 2010 om 13:13

Ik begrijp wat jij bedoelt. Echter mij ging het zozeer om het feit dat letterlijk alle plekken gevuld waren, of anders gezien dat het uitverkocht was.
Mij ging het om het feit dat er niet zo veel lege plekken waren als jij eerst deed voorkomen. Jij zei namelijk:
' Vergelijkbaar met Nederland. Als de grote clubs succes hebben dan is het stadion praktisch elke wedstrijd vol. De derbywedstrijden (klassiekers in Nederland) zijn altijd uitverkocht.'

Mijn punt was dat het praktisch elke wedstrijd vol (let op niet uitverkocht) zit, ook al gaat het slecht met de club. En ik baseer dit op wat de commentator zegt tijdens de wedstrijd, en op wat je te zien krijgt door de camera's dus.
Dus nogmaals wat jij zegt klopt niet.

27 november 2010 om 13:28

Ik snap wat jij bedoelt. Ik gaf in mijn eerste post die jij aanhaald een antwoord op een vraag. Deze was of het voetbal in turkije ook dusdanig leefde dat er 60 duizend mensen naar een wedstrijd komen. Als we het toch over vol of uitverkocht hebben, als de grote 3 in Turkije goed voetbal spelen en presteren in Europa ook goed, dan zit de stadion wekelijks vol, ongeacht tegen wie ze spelen. ik weet niet wat jij onder een vol stadion verstaat, maar gezien het liefde voor voetbal in Turkije zijn de supportersaantallen van Gs op dit moment bedroevend (voor turkse begrippen). Dit omdat de resultaten slecht zijn. ik zal niet ontkennen dat de wedstrijden goed gevuld zijn, maar gezien de potentie en hoe het nu loopt bij GS, zijn de toeschouwersaantallen teleurstellend. Dit is mijn punt, en dit geldt ook voor de grote clubs in Nederland. Wanneer je succes hebt dan zijn meer mensen geintresseerd om te komen kijken, wanneer de resultaten uitblijven dan komen er minder mensen op af. Daarnaast lijkt een stadion van 25.000 (sami yen) ook wel sneller gevuld omdat het vrij klein is. Als GS in zijn nieuwe stadion weinig succes boekt dan zal je met 40.000 al snel veel lege plekken zien, terwijl de potentie wekelijks een vol stadion is. Nogmaals ik zal niet ontkennen dat de stadions goed gevuld zijn, maar gezien de potentie is het teleurstellend (naar turkse begrippen) aangezien de resultaten uitblijven. Volgens mij klopt datgene wat ik zeg wel, want ik heb in het succesjaar van Gs (2000-2001) een half jaar in Turkije stage gelopen en was ik regelmatig in een volle Sami Yen, tegen bv de hekkensluiter. Dit is mijn maatstaf en niet dat op de camera's wel of geen volle plekken te zien zijn.

27 november 2010 om 12:27

Dat is toch niet meer dan logisch, 23.000 is net zoveel als Groningen. Turkije telt daarbij 60 miljoen inwoners, waarvan denk ik meer dan 6 miljoen Gala fans.

27 november 2010 om 12:31

Dat je zes miljoen fans heb over heel Turkije wil niet zeggen dat het stadion daarom altijd goed gevuld zal zijn. Beste voorbeeld is mijn club Juve. In heel Italie meer als zes miljoen fans maar het stadion zit ook niet altijd vol. Het verschil van 23.000 naar meer als 60.000 is toch behoorlijk veel. Konden ze misschien niet beter eerst een tussenstap maken naar bv 44.000 en als dat goed vol zit uitbreiden naar 60.000? Maar het is wel mooi voor Ajax dat zij het stadion mogen openen, ook omdat het toch een mooie tegenstander is. Ben overigens benieuwd welke club mijn club gaat uinodigen want hun stadion is ook bijna klaar.

27 november 2010 om 12:41

Ik denk dat het aantal mensen dat voor Galatasaray is eerder één derde is. 20 miljoen in Turkije en heel wat miljoenen buiten Turkije zal eerder in de buurt komen.

27 november 2010 om 12:42

Uhm er zijn 70 miljoen geregistreerde inwoners in Turkije, maar in totaal denk ik dat het rond de 80 miljoen is. Ik weet het niet precies, maar ik denk dat Galatasaray wel meer dan 15 miljoen supporters heeft in Turkije. Ik denk dat de stadion in het begin wel vol zal zijn door de interesse voor de nieuwe grote Arena, maar na een tijdje met slechte resultaten zal er wel wat gaten ontstaan in de stadion. Vergelijkbaar met Ajax eigelijk.

27 november 2010 om 12:50

Deze Wiki-wijsheden kende ik niet, ik deed maar een blinde gok over het aantal supporters. Het lijkt mij in ieder geval geen probleem om dat stadion te vullen.

27 november 2010 om 22:52

Ik wil wel even melden dat er nu al 30.000 seizoenskaarten uitverkocht zijn waarschijnlijk nog wel meer.

27 november 2010 om 13:06

Ja, alleen bij Fenerbahce..
Zelfs Bursaspor heeft een gemiddeld aantal toeschouwes dat maar 100 man onder die van Gs ligt....
Gs heeft nu alleen een groter stadion omdat ze erg achterliepen t.o.v. Fb.
De stadion zal in het begin volzitten, maar naarmate het seizoen zal vorderen, zullen de toeschouwesaantallen alsmaar zakken.(let op mijn woorden)...

Btw: slim van Gs om tegen Ajax te spelen. Groot club met historie dat het slecht doet. Dus een overwinning voor eigen publiek...
(niet dat ze gaan winnen)

27 november 2010 om 14:47

Naja Fener heeft meer toeschouwers wegens het grote stadion bij Gs en bursa heb je dat niet.althans tot vandaag

Info Turk Telekom Arena

Toeschouwers:52.000
Uitvak:10.000
Geopend: 15 januari
Gekost :180 Miljoen
Bouwjaar: 2007-2010
Uefa :5 Sterren stadion
Bijnaame leeuwenheuvel

Deze stadion voldoet aan de eisen om een 5 sterren stadion in europa te worden dus heel mooi!
De stadion is veel beter dan die van Fener vind ik.........
Waarschijnlke omdat ik eeN GS Fan ben...

27 november 2010 om 18:13

Dat galatasaray een uitvak krijgt met 10.000 plaatsen geloof ik er niets van. Moet je eens voorstellen : 10.000 Besiktas, Fener, Bursa fans in het uitvak.

Maar daar wil ik verder niets over zeggen. ( zou heel tof zijn als dat gebeurt)
Verder ben ik wel blij voor Gs supporters, is een heel mooi en groot stadion.

27 november 2010 om 21:21

Verhuizing van de Meer naar de Arena is ongeveer vergelijkbaar hoor. Als Ajax nu nog zou moeten verhuizen dan had het nieuwe stadion ook wel min 60.000 plekken gekregen.

Ik vind het altijd een eer als je wordt uitgenodigd voor zulke gelegenheden. Ik weet nog dat Ajax het nieuwe stadion van Arsenal ook mocht openen en dat Huntelaar daar het eerste doelpunt ooit scoorde. Hopelijk komt Ajax wel een beetje voor de dag daar in Turkije en Galatasaray ook want het zijn twee clubs die momenteel echt dramatisch voetbal op de mat leggen.

27 november 2010 om 12:28

Tsja tis ergens wel begrijpelijk dat men voor een club als Ajax kiest.
Zou men voor een Madrid of Barça kiezen en met 0-10 afgedroogd worden dan valt de grande opening gelijk in het water.
Ajax daarintegen heeft Europees gezien een zwak elftal, maar wel een grote naam in Europa, dus de kans dat men een goed resultaat tegen een grote naam neerzet bij de opening van het nieuwe stadion is stukken groter.

27 november 2010 om 12:36

In jouw beredenring kunnen ze net zo goed Celtic, Feyenoord of Rode ster belgrado uitnodigen.

Maar goed, Ik blijf er bij dat Ajax best een aardige selectie heeft maar rendeert slechts voor de helft.

bovendien is dit een prima wedstrijd voor Galatasaray, toch gelijkwaardige teams.

27 november 2010 om 12:42

Kiezen voor Barca of Real ? Deze teams hebben een overdrukke schema en dan is zo een uitzondering teveel van het goede. Men verliest liever 0-3 met de spanning dat je kon winnen van een wereldclub terwijl je Messi of Ronaldo in actie ziet, dan dat ze 1-0 van Ajax winnen met een eigen doelpunt van Anita.

27 november 2010 om 12:45

Celtic, Feijenoord of Rode ster Belgrado hebben lang niet zo'n grote naam en historie als Ajax.
Ook stellen die ploegen op dit moment nog minder voor dan Ajax en je wil natturlijk wel een beetje tegenstand in zo'n wedstrijd.

27 november 2010 om 12:45

Gelijkwaardig? Ajax droogt Galatasaray met de huidige vorm helemaal af. Ze zijn op dit moment in een soort Feyenoord situatie. Het verschil is dat Galatasaray kan investeren in nieuwe aankopen in de winterstop. Als Galatasaray met de huidige selectie aantreedt tegen Ajax worden ze weggespeeld.

Wat ik niet begrijp waarom Ajax. En dan vooral in de periode dat ze hun status als grootmacht in Europa verliezen.
De bedoeling van het bestuur van Galatasaray was om het stadion groots te openen, tegen Barcelona. Dit ging niet door en Manu had ook een te druk programma.
Maar kunnen ze dan even doorvragen bij clubs als Real, Inter, Bayern om er maar een paar te noemen.

Ik vind het tekenen van onkunde om te openen tegen Ajax. Dat is niet denigrerend bedoeld naar Ajax, maar ze zouden openen tegen een Europese grootmacht. Dat is Ajax niet.

27 november 2010 om 12:30

Ik zie het probleem niet, het stadion wordt nu feestelijk geopend en je wilt dan ook de gala-wedstrijd voor eigen publiek winnen. Als je Ajax uitnodigd is dat in ieder geval verzekerd

27 november 2010 om 12:36

Ja natuurlijk als je Ajax uitnodigt heb je nog een reële kans om te winnen. Maar wat ik tot nu toe heb gelezen van het Galatasaray bestuur was dat ze het stadion tegen een tegenstander van grote naam willen openen. Dat is nu niet het geval.

27 november 2010 om 12:43

De grootste reden dat ajax is uitgenodigd komt omdat het nieuwe stadion van galatasary is afgeleid van de arena.

27 november 2010 om 16:40

Maar Ajax is wel nog een grote naam en tuurlijk die Europese grootmacht hebben we allang niet meer maar wat je ook bij de CL loting zag is gewoon Ajax een grote naam. En wat Shakhtar ook al aangeeft als je Barcelona of Real wilt hebben betaal je 10x meer en heb je gewoon kans op echt een dikke nederlaag omdat het niet serieus is gaan ze mooi trucjes doen wat ook nadelig kan werken.

En met een tegenstander als niveau Ajax haal je gewoon een gelijkwaardige tegenstander binnen maar wel met een grote wereldwijde naam. En het affiche Galatasaray - Ajax is toch wel een mooie opening van een stadion. Ondanks dat Ajax niet meer het Ajax is van vroeger.

27 november 2010 om 12:32

Zie reactie nr 10 van Wijze_neus

27 november 2010 om 12:43

De reactie van Wijze_neus is maar half. Dit omdat alle personen die hier lezen zonder achtergrondinformatie te hebben, verkondigen dat het een mooie tegenstander is voor Galatasaray en dat ze dan niet zullen worden afgedroogd.

Echter zoals ik hierboven al een paar keer heb aangegeven, ze wilden het stadion juist openen op grootse wijze. Dat gebeurt dus niet tegen Ajax. Dat is mijn punt.

Een grote eer voor Ajax.

Dit is geen kleine uitbreiding van 23500 naar 61000 wat een verschil.

Ajax ook al is het maar een oefenduel laat zien dat het niveau van Nederland hoger ligt dan in Turkije.

27 november 2010 om 12:47

Ajax laat zien dat het niveau van Nederland hoger ligt dan in Turkije want?
Omdat ze worden uitgenodigd?

Het is wel waar wat je zegt, want de Turkse clubs presteren ondermaats in Europa. Maar je redenatie vind ik kant noch wal raken!

27 november 2010 om 13:56

Hij bedoelt dat Ajax moet laten zien dat het niveau in Nederland hoger ligt dan in Turkije. Het is een soort oproep.

''kom op Ajax! Laat zien dat het niveau (blablabla)!''

Zoiets

Ze hebben zeker gedacht we moeten een club hebben met een grote historie en naam maar aan de andere kant moet de club niet te sterk zijn want zou schandalig zijn als we in ons eigen stadium zouden verliezen haha. Dus vallen Inter, barca, Milan, Real etc af .
Wel mooi om te zien dat de naam van Ajax nog steeds groot is en voor de spelers zal het ook een leuke afwisseling zijn. Ik hoop wel dat de club eindelijk sportief ook net zo groot wordt als welheer want wat ze dinsdag lieten zien was gewoon vernederend.

Weet iemand trouwens dat Gala meteen het grootste stadium van Turkije dan heeft?

27 november 2010 om 12:33

Nee, de Olympische stadion is het grootst. Die heeft namelijk een capaciteit van 80.000

27 november 2010 om 12:34

Heel grappig om te lezen dat er VZ leden zijn die zulke theorieën bedenken. Het is overduidelijk dat je het Turkse voetbal niet volgt.
Het is namelijk zo dat Galatasaray bij Barça en Manu heeft aangeklopt maar deze 2 konden niet wegens een te drukke programma. Waarom ze niet bij de rest van de topclubs zijn geweest is mij ook een raadsel.

En Galatasaray heeft niet het grootste stadium. Er is nog het Olympisch Stadion in Istanbul dat onderdak bied aan Istanbul Buyuksehir Belediyespor dat plaats bied voor 80.000 toeschouwers.

27 november 2010 om 12:35

Het was juist de bedoeling om een groot team te brengen naar het TT arena, maar die hadden het te druk (zoals hierboven ook staat).
Dit is niet de grootste stadion van Turkije, dit is het olympisch stadion. Volgens mij heeft het een capaciteit van 80.000 toeschouwers.

27 november 2010 om 12:53

Was er al gezegd dat het Olympisch stadion het grootst is?

27 november 2010 om 13:03

Ja, dat was al gezegd.
Ik weet niet op wie je reageerde maar iig toen ik mijn reactie schreef, was dat nog niet gezegd.

Galatasaray heeft naar mijn weten nog nooit eerder tegen Ajax gespeeld. Ik volg voetbal al sinds '94, maar heb in archiefboeken ook nooit een wedstrijd kunnen vinden van voor '94.

27 november 2010 om 12:41

Ajax heeft zeker wel tegen Galatasaray gespeeld. Toen Frank de Boer bij Galatasaray speelde weet ik nog dat ze op het Amsterdam Tournament aanwezig waren.

27 november 2010 om 12:50

Hebben ze toen wel tegen elkaar gespeeld? Ik kan mij alleen herinneren dat GS tegen Inter heeft gespeeld.

27 november 2010 om 12:52

Ajax speelde toen niet tegen Galatasaray, je hebt gelijk!

27 november 2010 om 12:54

Ajax - Besiktas, PSV - Galatasaray en dat soort wedstrijden herinner ik me wel, maar de grootste club van Nederland tegen de grootste club van Turkije inderdaad niet.

27 november 2010 om 12:56

Dat ze aanwezig waren wil niet direct zeggen dat ze ook daadwerkelijk tegen elkaar gespeeld hebben, aangezien Ajax altijd maar tegen 2 tegenstanders speelt. Ik was toen aanwezig en herinner me nog dat k het jammer vond dat Ajax niet tegen gs ging. Gs speelde tegen inter werd een bloedeloze 0-0 volgens mij, de andere tegenstander weet k niet meer maar weet wel dat Cesar prates toen een geweldige vrije trap had gescoord.

27 november 2010 om 16:36

Volgens mij was het eerder een nulletje of 3 tegen inter en een overwinning op liverpool met een 2-1
------

Het is leuk binnen een kort tijd 2 vriendschappelijke wedstrijd uit NL tegen Turkije is/word gespeeld.
-------
Nederland - Turkije is in het voordeel van NL gevallen en laten we hopen dat het dit keer het omgekeerde weg opgaat.

Ajax en Galatasaray hebben een goede relatie. Ajax nodigt regelmatig Galatasaray uit voor de Amsterdam Tournament, dus dit is wel een mooie gebaar naar Ajax. Je kunt zeggen wat je wil over Ajax, maar ze hebben in Turkije veel status. Ik hoop dat de Nederlandse televisie dit uitzend. Galatasaray is bezig aan hun slechtste seizoen uit de historie en Ajax is ook niet in beste doen. Daarentegen zal de nieuwe stadion een enorme boost geven aan de selectie en optimisme brengen binnen de club.

Galatasaray en Ajax hebben eigenlijk een zelfde achtergrond. Ze hebben de grootste prijzenkast. De meest prestigieuze vertegenwoordiger in Europa. Galatasaray wordt echter net als Ajax verkeerd bestuurd. Clublegendes als Hakan Sukur, Fatih Terim weigeren dienst, omdat er onkruid zit in het bestuur. Er wordt niet meer geinvesteerd in de jeugd. Ze halen grote namen die op hun weg terug zijn. Bestuurlijk zit het fout, dit geldt overigens voor de andere twee grote clubs uit Istanbul.

Het wordt een interessant duel !

27 november 2010 om 15:39

Nu gaat het toch wel beter. Er zijn al vier jonkies gedebuteerd onder Kocaman bij Fener, en Besiktas heeft goudhaantje Necip. Köybasi is ook niet verkeerd, en ook bij Besiktas zie ik meerdere talenten komen in de toekomst. Dus bestuurlijk zit het voornamelijk fout bij Galatasaray, de andere twee doen het qua transferbeleid en prestatie toch beter!

27 november 2010 om 16:42

hij geeft duidelijk aan dat hij het over GS heeft en niet over directe concurenten FB en Bjk.

voor de rest heb je wel gelijk, maar het vraag blijft of elke talent dat een kans krijgt daarwerkelijk hen kansen benutten en doorbreken.

27 november 2010 om 17:52

Even goed lezen, hij geeft dit aan: ''bestuurlijk zit het fout, dit geldt overigens voor de twee andere grote clubs uit Istanbul''. Dus dat is wél richting Fenerbahçe en Besiktas.

Gaaf voor Galatasaray. Mijn Turkse vrienden hebben verteld over de fantastische sfeer die daar tijdens wedstrijden, en in het bijzonder tijdens derby's heerst. De Turkse fans zijn geweldig, dat hebben we tijdens Nederland-turkije weer gezien. Ooit hoop ik tijdens zo'n beladen derby op de tribunes te zitten. Geweldig.

De stadion heeft trouwens een capaciteit van 52,000 zitjes. Ik begrijp niet waar ze die 60,000 vandaan hebben getoverd.

27 november 2010 om 13:11

Inderdaad, naar mijn weten is het in de 55,000. Ze zouden ongeveer 2500 zitplaatsen meer dan Fenerbahçe moeten hebben.

27 november 2010 om 13:13

Een vak met 8000 staanplaatsen misschien, skyboxen?

27 november 2010 om 13:31

Nej het is in totaal 55duizend nog wat, dat is incl skyboxen staanplaatsen heeft onze stadion niet

Heel leuk dat ze Ajax uitgenodigd hebben. Ze hebben heel lang geleden tegen elkaar gespeeld. Dus het werd welis tijd. Als gala wint, wel leuk om effe mn ajax vriende te peste.
Ik ben er van overtuigd dat sowieso belangrijke wedstrijden of sterke tegenstanders het stadion helemaal vol gaat zitten

Leukt me leuke wedstrijd om te spelen zal zeker helemaal vol dzitten. goede oefenwedstrijd beter kan haast niet

'de equipe van Gheorge Hagi', oh wat klinkt dat toch mooi. Word echt wennen om Galatasaray te zien spelen in het Tta.. ik heb nog wat bekenden wonen in Istanbul waar je vanaf hun balkon het Ali Samiyen stadion kon zien.

hier een link 15 foto's van 22 november hoe de staat nu van de stadion is via de officiele site van galatasaray http://www.galatasaray.org/turktelekomarena/haber/...

Ik heb de stadion van dichtbij gezien toen ik er in de vakantie was echt een voetbaltempel
Ik voelde me trots dat mijn cluppie eindelijk een groter stadion had maar ook weer een beetje raar gevoel om afscheid te nemen van De Straks ex-stadion Ali Sami Yen!
Na al die jaren in het stadion wekt allemaal hereniringen op zoals de winst op allerlij clubs in de uefa cup of champioens leauge

Gala met Arda is leuk om te zien!, maar zonder hem bakken ze ook niet veel denk ik,
Wel een leuke wedstrijd ajax-gala

Dat wordt een mooie wedstrijd!!! Ik raad jullie aan de foto's in de gaten te houden van het stadion, je kunt deze vinden op www.aslantepe.biz of op de site van Gala galatasaray.org. Je kunt ook efe googlen op Turk Telekom Arena.
Het stadion is in de top-5 van Europa, qua faciliteiten/comfort/bereik/commercie etc. Het heeft onlangs een speciale treinstation aangemaakt onder het stadion waardoor je simpel bij het stadion bent. Je woprdt vanaf Mecidiyekoy gratis gebracht met een shuttle naar het stadion. Het stadion is langs de snelweg waardoor het makkelijk te bereiken is.
Er zijn 9.000 Vip-seats, een van de hogoste van Europa. Jaarlijks krijgt Gala minimaal 25 miljoen hiervna.
Het stadion is 55.000. Je kunt de dak open en dichtdoen. Buiten het stadion is er LED verlichting zoals de Allianz Arena dat heeft.
De afstanden van tribune-veld is schrikbarend. Achter het doel is er maar 8 meter verschil en van de zijlijnen 3 meter. De supporters zitten dus zowat op het veld.
Ik hoop dat we de 1e wedstrijd winnen, we zijn zelf erg slecht en Ajax doet het toch beter dan ons. Ik verwacht iig een leuke wedstrijdn, hopelijk gaan imbecielen zoals Sarp en Serdar etc weg tot die tijd, want ons stadion vervuilen met dat geteisem is zonde van dat ding.

Voor diegenen die Galatasary zo'n mooi stadion niet gunnen: Galatasaray heeft op dit momentm in de lsechte periodes al een aardige gemiddelde van 21.000. Dat is niet slecht voor een 10e positie. Met dit nieuwe stadion zal iig 1.5 jaar een gemiddelde van minstens 40.000 zijn, omdat we al ongeveer 10(!) jaar wachten op dit stadion. De seizoenskaarten gelden voor 1.5 jaar als je ze nu haalt. Turk Telekom Arena owrdt de modernste stadion van Turkije, qua capaciteiten en faciliteiten Olimpiyat Stadi is gee voetbalstaidon, het is een goedkoop onderkomen voor IBB en er worden tal van andere sporten daar bedreven.

27 november 2010 om 23:02

Je hebt het heel mooi samengevat ik wil er iets bij toevoegen.
Er zijn op dit moment al ongeveer rond de 30.000 seizoenskaarten verkocht.
Misschien wel meer of minder.

28 november 2010 om 00:03

Helaas gaat het dak niet open en dicht. Het huidige aannemersbedrijf Toki heeft dit een paar maanden terug laten weten.
Galatasaray heeft laten weten pas na het einde van het seizoen het schuifbare dak te laten plaatsen door een Duits bedrijft. Kosten zullen circa 20 miljoen bedragen en GS moet dit geheel zelf betalen.
Ik geloof er niet in dat ze 20 Miljoen euro uit eigen zaak zullen en kunnen betalen. Ze kunnen het momenteel veel beter in ''betere'' voetballers investeren. Misschien zelfs in het huidige ''medische staf''.
Ik wens Galatasaray een hoop succes, maar ik geloof er niet in dat ze van het huidige Ajax kunnen winnen. Ajax speelt echt veel beter dan GS.

28 november 2010 om 01:39

Het dak gaat wel open en dicht, dit zei Polat. Dit zal echter pas in de zomer gemonteerd worden, iig later dan volgende maand. We hebben tenminste veldverwarming dus we hebben geen last van sneeuw/regen etc.

Altijd fijn om een makkelijke tegenstander te hebben bij de opening van je stadion.

27 november 2010 om 18:35

Nou makkelijk zal het niet worden want beide ploegen zijn uit vorm..

klopt niet wat er staat ! capaciteit van het nieuw stadion is 52.500 en niet 61.000

Hoop dat we wel winnen. Anders komt er mij weer een zware tijd tegemoet, net zoals tegen Nederland. Ach ja..

Beste mensen ik lees reacties van mensen dat alleen over de relatie tussen GS en Ajax gaan.
Maar ik denk dit de achterliggende idee om Ajax als tegenstander te kiezen is omdat het nieuwe stadion een uitgebreider versie van de Amsterdam Arena is.

momenteel draait GS sportief gezien helaas niet best en dat geeft wel een seintje aan van dat het stadion uitgezonderd topwedstrijden niet vol gaat zitten.
maar de Galatasaray supporter wacht al jaren op een luxe en grote stadion daarom zullen de eerste wedstrijden uit nieuwsgierigheid wel vol zitten.

Het is mooie eer voor Ajax om het nieuwe stadion van Galatasary te openen. En nog leuk ook,als ik zelf Ajax-speler was zou ik me wel verheugen om onderdeel te mogen zijn van zo'n feest, want dat zal het worden.

Hier de juiste informatie (bron officiele site van stadion)
www.turktelekomarena.com

Naam: Turk Telekom Arena
Plaats: Aslantepe (seyrantepe)
Ster Uefa: maximale 5 ster stadion
Capaciteit: 52.650
Skybox: 157
Vip zitplaatsen: 5500
Parkeerplaatsen binnen stadion: 2900
Verdiepingen: 9 (5 boven, 4 ondergronds)
Catering plaatsen: Vip plaatsen, Vip market, premium food court, Galatasaray museum
Speciale plaatsen: Galatasaray mega store, vip restauranten

Overig info:
Stadion krijgt een dak, dat compleet open en dicht kan, maar dat word pas aan het einde van seizoen gemonteerd. Heeft ook een verwarming onder het gras.
De stadion heeft een hele goede ligging, meteen tegen de snelweg aan. Er is een hele nieuwe metro verbinding gemaakt speciaal voor de stadion. Van stadion naar de metro is er een lopende band aangelegd.

Stadion zal 7 dagen functioneren, zoals concerten en evenementen.
Ook kan je dagelijks naar stadion voor shoppen en restaurant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren