Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik nadenk over verhuur'

Laatste update:
/

De kans is aanwezig dat Daley Blind na de winterstop niet meer tot de A-selectie van Ajax zal behoren. Vorig jaar was dat ook al het geval, toen de verdediger voor een half jaar werd uitgehuurd aan FC Groningen. En dit seizoen zou dat zomaar opnieuw het geval kunnen zijn. Blind heeft geen basisplek veroverd in Amsterdam en denkt aan zijn ontwikkeling.

“Alle supporters weten dat ik een echte Ajacied ben en het is mijn droom in het eerste te spelen. Maar mijn ontwikkeling moet niet stil blijven staan. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik nadenk over verhuur. Ik wil me blijven ontwikkelen en klaarmaken voor het echte Ajax”, aldus de jongeling tegen de website van supportersvereniging Ajax Life.

Bij FC Groningen liet hij afgelopen seizoen een positieve indruk achter als huurling. De noorderlingen willen de verdediger opnieuw huren, terwijl ook NAC Breda en Anderlecht zouden hengelen naar de diensten van Blind. Bij Ajax krijgt hij geen kansen. “Alle posities zijn goed bezet, maar ik moet, denk ik, toch realistisch blijven door open te staan voor verhuur tot het einde van het seizoen.”

Daley Blind dient een kans te krijgen in de basis bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom maar naar De Graafschap! Misschien kun je ons helpen om er een onvergetelijk seizoen van te maken en te strijden voor het linkerrijtje!

Ik vind dit dus echt een fantastische speler die alleen maar beter kan worden door veel te spelen. Bij Ajax krijgt hij geen kans maar bezit wel de kwaliteit om op den duur daar te slagen. Het is belangrijk voor hem om nu veel aan spelen toe te komen, zodat hij straks op zijn 23e er kan staan.

25 november 2010 om 13:07

Waarom zou hij kiezen voor degradatiekandidaat De Graafschap als hij vorig seizoen bij Groningen al heeft bewezen een uitblinker te zijn in de defensie. Hij moet gewoon een ploeg vinden die om een Europees ticket strijd, Groningen/heerenveen zijn iets moois voor hem zijn.

26 november 2010 om 09:41

Ben ik met je eens, daarom zeg ik ook dat hij de kwaliteiten bezit om bij Ajax te slagen maar hij moet dan wel spelen. Groningen en Heerenveen zullen inderdaad prima clubs voor hem zijn. Dat van De Graafschap moet je ook niet te zwaar aan tillen. Wij hebben een prima defensie. Maar ik denk wel dat wij bewezen hebben geen degradatiekandidaat te zijn.

26 november 2010 om 11:26

Ik blijf De Graafschap nog echt als degradatiekandidaat zien, dit omdat ze net zijn gepromoveerd. Ook worden Feyenoord en Vitesse degradatiekandidaten genoemd terwijl die dicht op De Graafschap staan. Maar goed, De Graafschap heeft aankomende weekend de kans om uit te lopen op Vitesse, al moet ik je bekennen dat me dit niet realistisch lijkt als je Vitesse de laatste paar weken ziet spelen. Blind is voor vrijwel elke Eredivisieclubs een meerwaarde, mits hij dezelfde vorm als vorig jaar heeft. Ik denk zelfs dat hij bij PSV en Twente in de basis zou staan want ik heb geen hoge pet op van Kromkamp/hutchinson en Rosales. Ook AZ zou goed bij hem kunnen passen.
Ajax is gewoon dom bezig weer.

Zo is het Blind.... wij begrijpen je als geen ander, dus laat je verhuren en wacht tot Jol het veld heeft geruimd... kan niet erg lang meer duren dacht ik zo. Onbegrijpelijk dat Jol je niet rustig weet te brengen, net als de verdere jeugd.....

25 november 2010 om 11:16

En in plaats van die jeugd kijken we naar Mido en Ooijer. En zondag mogelijk naar Suk, de speler waar arme arme Martin in Venlo mee moet werken. Terwijl hij Suk zelf heeft aangetrokken, die liep vorig jaar toch de plaggen uit de grond? En nu mekkert hij over de noodzaak van Mido. Hij zet Tom Boere maar in de spits, Lukoki rechtsbuiten en Mickey links.

Ik ben deze klasseloze, onzin blatende, excuus zoekende, schijt aan de clubcultuur en fans hebbende trainingspakcoach helemaal zat. Hopelijk gaat hij snel weg met die broer van hem. F. de Boer, Bergkamp en Blind maar maar de groep, mocht Rijkaard, Olsen of Bielsa niet komen.

25 november 2010 om 12:00

@babinho. Ik ben deze klasseloze, onzin blatende, excuus zoekende, schijt aan de clubcultuur en fans hebbende trainingspakcoach helemaal zat. Heerlijk verwoord!!!
ik snap niet dat jol blijft vasthouden aan anita...deze man faalt elke wedstrijd opzichtig, daarom snap ik best dat danny blind boos is op jol.
Daley blind kan onmogelijk slechter zijn dan anita. Vorig jaar vond ik hem bij groningen echt uitstekend spelen. Hij is misschien niet de snelste maar heeft wel een goed inzicht in het spelletje waardoor hij toch niet vaak wordt uitgespeeld.
Dat jol nou aankomend weekend met suk moet spelen vind ik net goed. Hij liep idd vorig jaar te blaaskaken dat dit een geweldige voetballer was en alles was super, nou dat kunnen we dan vanaf nu echt gaan beoordelen. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Zoals jij al zegt heeft jol geen lang leven meer bij ajax. De komende 2 weken zullen cruciaal zijn denk ik. Als je tegen vvv, Nec verliest is het denk ik al over en sluiten voor jol. Denk dat f. de boer idd een super vervanger is.

25 november 2010 om 12:11

hij lijkt op z'n vader in dat opzicht: geen supersnelle speler, maar maakt alles goed met z'n inzicht.

25 november 2010 om 13:05

Ik ben het er helemaal mee eens. Het loopt voor geen meter, dus geef sommige jongens eens een kans. Ik had dat liever eerder in het seizoen gezien toen het wel nog enigszins liep, maar beter laat dan nooit. En ook ik heb het helemaal gehad met Jol. De beste man speelt nooit in dezelfde opstelling, elke week is het weer wachten op wat ie uit zijn hoge hoed tovert en het werkt zelden tot nooit. En als je je niet aan het rapport wenst te houden, ga dan lekker bij Fulham je geld opstrijken maar niet meer in Amsterdam. Ik hoop echt dat Ajax nog een paar flinke zeperds oploopt, want anders komen we nooit van die Jol af. Want er staan trainers klaar die wél weten hoe het moet. Aanvallend voetbal, vleugelspelers, een goede jeugdopleiding en uitstraling en flair. Spelers die zelf nog met die Cup hebben gestaan en van de meester hebben geleerd. Ik kan niet wachten tot Ajax ook weer een Ajax-gezicht krijgt want met die fantasieloze opstellingen en die oude meuk glijden we alleen maar verder af.

25 november 2010 om 15:15

Ik weet nog hoe die in z'n eerste wedstrijd Stoch er helemaal uitspeelde. Ik dacht vooraf: met enig geluk houdt hij de rappe Stoch een paar keer tegen, maar toen de wedstrijd eenmaal was aangebroken, moest Stoch achter Blind aan rennen. Was ook mooi te zien hoe Blind een bal over de kleine Stoch heen lobte, zo van: die dwerg komt er zo al helemaal niet bij.

25 november 2010 om 16:07

@babinho
Bielsa, mijn god daar had ik zelf helemaal niet eens aan gedacht.
Hij zou inderdaad goed passen in de filosofie van Ajax, aangezien hij van Gaal als zijn grote voorbeeld ziet.
Hij speelde op het Wk met Chilie ook lekker fris voetbal met voetbal die de mensen graag zien, lekker aanvallend!!

Olsen zal denk ik niet te halen zijn, aangezien hij met Denemarken nog 1 prestatie wilt leveren op het komend EK 9heeft nog contract tot 2012).
Rijkaard heeft ook al tig keren aangegeven dat hij nog niet terug wilt naar NL en het liefst op het hoogste niveau zich onderscheid, alhoewel het voor hemzelf misschien beter is om misschien weer een stapje terug te doen (sinds zn slechte prestaties bij Galatasaray).

Ik persoonlijk denk dat Frank de Boer of Co Adriaanse de voornaamste kandidaten zijn om hoofdtrainer te worden, mocht Jol vertrekken.
Ik weet alleen niet of Frank vindt dat hij er al klaar voor is.

Blind zelf hoort gewoon basis te staan en ik denk dat er vele mensen zijn die het met me eens zijn.
Zijn prestaties bij Groningen als bewijs, daar kan je toch gewoon niet omheen lijkt mij.
En ik kan me niet voorstellen dat hij het er slechter ervanaf zou brengen dan Anita (aangezien ze beide eigenlijk middenvelders zijn).
Wat mij betreft mag hij ook eens Boilesen op die positie proberen (als hij Blind toch passeert), naar mijn mening is hij wel klaar voor het grotere werk.
Maar goed, ik denk dat Groningen zich zeker gaat melden voor Blind in de winterstop, al zullen ze hem het liefst direct contracteren en niet huren (was begin dit seizoen ook het geval).
Huistra is van hem gecharmeerd en heeft al vaker met hem gewerkt in de jeugd, dus ik zie alleen maar een win win situatie in dit geval.

25 november 2010 om 16:18

Goede reactie, Jol heeft bewezen dat het geen Ajax coach is! Oleguer als Blind moet spelen, Ooijer erin en Alderweireld zijn vertrouwen beschaden, Mido en Taino halen en ook de situatie met Sulejmani, het is lachwekkend zo triest en on-ajax

Lekker aan Anderlecht verhuren, laat daar maar zien aan Jol dat je niveau aankan, dan kan hij volgend seizoen, zeker na het vertrek van Vertonghen en VD Wiel, moeilijk om je heen!

25 november 2010 om 11:54

Tis toch ongelovelijk. Dat je Anita als linksback laat prutsen en Daley niet eens een fatsoenlijke kans geeft.

25 november 2010 om 11:55

Tja inderdaad, maar goed hopelijk zijn we Blind niet voorgoed kwijt en beleven we in de toekomst nog veel plezier aan hem.

Ik denk dat dat het beste is voor beide partijen! Ik vind hem nu nog te licht voor Ajax( laat soms zijn mannetje lopen en kiest toch nog wel eens verkeerd positie) dit is totaal niet erg maar kun je verbeteren door veel te spelen inderdaad zie hem het liefst nog een half jaartje naar Groningen gaan.

Blind, geloof me nou, jij moet niet verhuurd worden. Jij moet gewoon naar een Nederlandse subtopclub waar ze wel kijken naar je kwaliteiten. Niet op huurbasis, maar gewoon weg bij Ajax. Misschien lastig vanwege je clubhart, maar kijk naar je eigen toekomst. En over 2 jaar, dan kom je maar lekker Championsleague spelen bij Psv.

25 november 2010 om 11:08

Helemaal mee eens. Daley je zal helaas op korte termijn geen kans krijgen bij Ajax zolang Jol daar nog zit.

25 november 2010 om 11:39

En Jol die zit er nog wel op lange termijn denk jij?
Begrijp me goed, ik haat het om de roep om bij iedere tegenslag de trainer te ontslaan, maar ik denk niet dat Martin het nog lang uithoud, hij maakt er gewoon een zooitje van, en de man die daar mede verantwoordelijk voor is (zijn baas vd Boog) mag ook vertrekken, die man zegt het ene, en doet het andere

25 november 2010 om 11:11

Die jongen gaat echt niet bij PSV spelen. Lees het artikel, daaruit blijkt hoe graag de jongen bij Ajax wilt slagen, echt een jongen van de club. Ikzelf denk ook dat een verhuurperiode goed voor h em is, maar dan kan hij ook naar clubs als Nac, Utrecht of Groningen.

25 november 2010 om 11:30

Nouja, ze hebben wel altijd de hele jeugd doorgelopen, maar er zijn altijd voorbeelden, die toch naar de concurrent gaan. Clubliefde is tegenwoordig niet zoveel meer, maar ik geloof wel dat Daley het wel oprecht meent. Het is gewoon zonde dat hij geen kans krijgt, terwijl Anita wekelijks blundert, over Emanuelson maar niet te spreken...

25 november 2010 om 11:34

Ik zeg ook niet dat die voorbeelden er niet zijn, maar Blind jr. is net als zijn vader een jongen van de club. Dat zie ik dan ook niet zo snel gebeuren.

25 november 2010 om 11:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Daley Blind graag bij Psv. Is een prima alternatief voor Manolev, ik denk zelfs dat hij Stanislav uit de basis kan spelen. Wij moeten hem alleen niet huren, maar kopen, dan mag Ajax hem voor veel geld terug kopen

Maar even zonder dollen, Blind moet gewoon vertrekken bij Ajax, hij klotp daar al te lang aan de deur en krijgt geen kans!

Ik ben opgelucht. Ik was zo bang dat ze hem zouden verkopen.

Beste Daley, ga lekker weer een half jaartje naar Groningen. Kieftenbeld doen het weliswaar steeds beter, maar ik denk dat je hem, als je zo speelt als vorig jaar, wel uit de basis kunt tikken. Bovendien zien ze je hier graag terugkomen, ken je de trainer en draait het elftal heerlijk.

Nog even geduld Daley. Over een korte periode gaat Johan de club zuiveren en ben je van die excuustrainer in zijn trainingspak af. Dan kan je volgend seizoen ipv van Anita op linksback, of als rechtsback spelen mocht Van der Wiel vertrekken

Groningen lijkt mij voor Daley het beste. Ofschoon Groningen wel moet bespreken met optie tot koop.

Dat snappen we wel Blind. Als je maar niet verkocht wordt!
We willen je graag behouden!

25 november 2010 om 11:23

Lekkere manier van je eigen talenten behandelen. Die jongen geeft alles en krijgt niks terug. Tijd om ajax te verlaten Daley. Terugkeren kan later altijd nog. Op deze manier kom je echt niet verder in je ontwikkeling.

25 november 2010 om 11:40

@viking; Het lijkt mij vrij duidelijk dat de club Ajax er in principe niet eens zo heel veel aan kan doen. Het is 1 persoon (en evt zijn meegebrachte staf) die hem niks teruggeeft voor alles wat hij geeft. En die persoon is Jol. Jol is een passant en hoewel spelers ook vaak passanten zijn, denk ik dat Blind wat dat betreft eerder bij de club zou moeten blijven dan een Jol, met z'n Raiola kliekje.

Van mij mag hij naar Groningen gaan en daar ook blijven. Onbegrijpelijk dat je over dit talent die zich al heeft laten gelden niet opstelt en laat wegrotten in het 2e van Ajax. Wanbeleid vind ik het, maar daar is het iedereen overigens mee eens toch ?

Zoveel talentvolle spelers in de jeugd en toch breken er maar weinig tot helemaal geen spelers door.

25 november 2010 om 11:13

Ik betwijfel echt of het goed is voor een jonge jongen als Blind als hij nu Ajax zo slecht functioneert er gelijk moet staan. Ik denk dat het beter is om even te wachten. Blind moet eigenlijk ook iets beter worden in het lezen van het spelletje. Hij komt namelijk aan snelheid wat te kort en dat zal ie moeten compenseren.

25 november 2010 om 11:17

Ben het deels met je eens, laat hem nu proeven denk ik en dan wanneer ze in een flow raken zoals vorig seizoen in het 2e deel zal hij meegaan. En hoeveel slechter dan Anita kan hij het nou doen ? Paar invalbeurten zouden toch niet misstaan. En snelheid kan je altijd opbouwen en aanleren, gewoon op de loopband zetten en rennen dat is geen probleem. Maar nu bij Ajax blijven helpt hem niet, waarom bij Ajax in het 2e spelen terwijl je in de subtopt basisplek kan hebben en vanuit daar weer kan doorstromen tot de top.

25 november 2010 om 12:31

Ik denk dat het inderdaad wel goed voor zijn ontwikkeling zou zijn om naar Groningen te komen. Maar hoe goed is het voor de ontwikkeling van Groningen?

Als hij super speelt en na een half jaar weer terug naar Ajax gaat, heb je er als Groningen zijnde helemaal niets aan. Je maakt alleen je concurrent sterker en en bij je eigen spelers onderbreek je de ontwikkeling. Da's ook niet goed.

25 november 2010 om 14:18

Ja klopt maar daarom moet hij gekocht worden door de subtop. Niet wachten bij Ajax want als hij niet goed speelt (wennen) dan gaan we horen dat Jol gelijk had.

Triest weer dit......ajax moet zo'n talent als hemgewoon laten spelen.

Als hij per se bij Ajax wil blijven dan is een verhuur de beste optie voor zijn ontwikkeling ja maar kom op man deze speler heeft echt gemakkelijk de kwaliteite om het 1e van Ajax te spelen erg stom van Jol dat hij die jongen geen kans geeft

Ik heb vanaf het begin gezegd dat Daley Blind een geweldige voetballer is.
Wat heeft die Jol in zijn ogen zitten? Blind heeft vorig seizoen een fantastisch seizoen gedraait bij Groningen en hij hoort gewoon in de basis te staan bij Ajax. Linksback of op het middenveld maakt niet uit, het is zoiezo beter dan hoe het nu gaat.

Alle ajax-supporters willen dat je blijft Daley!!
Laat zien aan die gepofte aardappel dat je in de basis van Ajax 1 thuishoort!!

25 november 2010 om 11:37

de supporters maken nog steeds de opstelling niet jaspurtja !! maar ben het verder met je eens vind daley stukken beter als plopkontje anita ! in ieder geval moet jol hem een kans geven vind ik maar ja wie ben ik !

25 november 2010 om 11:42

''wat heeft Jol in zijn ogen zitten?''

Ik denk een stapeltje euro's afkomstig van Raiola als beloning voor het binnenhalen van wat van Raiola's klanten.

Zie maar als hij zou worden verhuurd of verkocht, aan een andere club dat hij dan slaagd? Zo lopen er altijd goeie spelers weg bij Ajax.

Kom Shakison maar gezelschap houden in Sittard! Vast wel plaats voor je hier!



Nee, lijkt me voor hem sowieso niet slecht om ergens in de eredivisieniveau beter te laten worden. Kans op het eerste elftal wordt echt niet kleiner als hij zich goed kan laten zien.

Blind ik vind het onbegrijpelijk dat jij geen kans hebt gekregen van Jol. Ik vraag me dan altijd af, wat heb je die man toch aan gedaan? Heb je zijn broer Cock, naar zijn werkelijke functie bij Ajax gevraagd zou je bijna denken?! Ik zou zeggen laat je weer lekker verhuren, in dat warme nest in Groningen! En zorg dat je nog sterker & beter terug komt, en Jol niet meer om je heen kan..

25 november 2010 om 11:28

Laten we de wens iets aanpassen: Hopelijk draai je wederom een uitstekend half jaar in Groningen, zien de nieuwe algemeen directeur (molenaar) en trainer (rijkaard/bielsa/f. de Boer) geheel terecht dat jij bij Ajax hoort. En sta je volgend seizoen op de plek van Anita.

25 november 2010 om 11:41

Rijkaard? Ik begrijp echt niet dat mensen zo'n fan zijn van Rijkaard? Wanneer heeft die bewezen dat hij met talenten om kan gaan? Hij heeft het alleen bij Barcelona goed gedaan en volgens mij had dat deels te maken met Henk ten Cate, of in ieder geval de wisselwerking tussen die twee.

Ik zie dan nog liever een duo van Blind en De Boer.

25 november 2010 om 13:56

@ Afcaxx

Als Rijkaard geen goede trainer is omdat die alleen bij Barca heeft gepresteerd is meneer Guardiola volgens jou ook geen goede trainer. Hij heeft alleen nog bij Barca getraind en ik zie hem niet bij een club als Galatasaray slagen. Wie kan er nou niet met het materiaal van Barca goed presteren..

Beste redactie, graag wel bij de feiten blijven, ookal is het een klein verschil. Het gaat om deze zin, die niet strookt met de realiteit en wat al eerder is aangegeven hier:

''bij FC Groningen liet hij afgelopen seizoen een positieve indruk achter als huurling. De noorderlingen willen de verdediger opnieuw huren, terwijl ook NAC Breda en Anderlecht zouden hengelen naar de diensten van Blind. ''

Zoals bekend bij vele voetbalvolgers en waar je op zijn minst mag verwachten dat een redactie van een toonaangevende site op hoogte is van de juiste feiten, slaan jullie hier de plank mis. Groningen wilde Blind kopen, Daley wilde echter alleen verhuurd worden om de deur naar Ajax open te houden. Daarop is de deal afgeketst, Groningen wil pertinent niet meer huren namelijk, terwijl jullie precies andersom beweren. Ken uw feiten als redactie.

25 november 2010 om 11:29

Dat we elke toekomstige huurdeal uitsluiten klopt niet helemaal, maar in het geval van Blind mag het wel duidelijk zijn. Voor de 2de keer op rij hem een half jaar huren werkt gewoon niet. Stel dat ajax toezegt dat hij zowel dit seizoen als het komende seizoen hier blijft; dan zou ik het prima vinden. Voor zowel ons als Blind zelf is het gewoon belangrijk dat een speler en z'n team langer bij elkaar blijven. Ajax was in de zomer al akkoord over een verkoop met terugkoopclausule. Blind was daarentegen clubman genoeg om voor zijn plek bij ajax te vechten. Achteraf de verkeerde keuze, maar het toont wel aan wat voor mentaliteit die jongen heeft. En precies die mentaliteit kunnen wij heel goed waarderen bij de fc. Daley, kom een contract tekenen bij de club waar ze je wel waarderen. Gaan we het ongelijk van ajax bewijzen.

Ik zie hem wel graag bij Vitesse komen, samen met Rajkovic achterin de boel dichttimmeren...
Het is zonde dat Ajax zich B L I N D staart op ''wat grote namen hadden moeten zijn'' en zich niet bezighoudt met de jeugd ''wat een grote naam kan worden''...
De oude tijden zijn helemaal weg, de jeugd moet plaatsmaken voor een bedrijf. Een bedrijf waar beleid wordt gevoerd om regelrecht de afgrond in te duiken ipv de top te willen bereiken!!!
Ajax is niet langer een voetbalclub..nee... Ajax is een bedrijf dat zijn hoofd boven water probeert te houden met wanbeleid!!!
Daley, ik hoop dat je een goeie club vindt en daarmee bedoel ik te zeggen... laat de club die in je hart zit niet je hart breken, maar zoek een club die jou talenten waardeert en jou die laat ontplooien!!!

25 november 2010 om 16:17

Dat zou wel eens goed mogelijk kunnen zijn dat Ajax hem zal gaan stallen bij Vitesse, aangezien Aissati het zo goed doet daar en Vitesse op zoek is naar een betere defensie, tenminste laten we daar dan op hopen, aangezien ze nogal vaak goals tegen krijgen.

Blind zou zeker niet misstaan bij Vitesse en Ferrer (met Cruijff als grote voorbeeld) zal denk ik wel raad weten met een speler als Blind, die opgeleid is bij een club als Ajax.
Blind kan naast die back posities ook nog eens op het middenveld uit de voeten, aangezien hij van nature een middenvelder is,
Dus ook hier, net als bij Groningen, zie ik een win win situatie.
Hij kan doorgroeien, dus heeft Ajax hier baat bij en Vitesse heeft een speler wat van waarde zou kunnen zijn voor het team.

Ik ben echt benieuwd waar Daley voor gaat kiezen.
Vertrekt hij of kiest hij voor een verhuur?
Het is beide nog altijd mogelijk, ook al staat hier dat hij het liefst verhuurt wordt.

Laat ik beginnen met dat ik Blind vorig seizoen, het tweede deel, bij Groningen goed vond spelen. Maar wij weten niet wat er allemaal op de trainingen gebeurd. Misschien is Blind wel helemaal niet goed genoeg en doet Anita het op de training wel veel beter. Het kan toch niet zo zijn dat Jol de mindere spelers laat spelen. Ik denk dat Jol het beste wil voor heel Ajax. En zijn keuze's naar eer en geweten maakt..

25 november 2010 om 11:43

Ja, je hebt gelijk. Voor een groot deel roepen we ook maar wat. Begreep van mensen die altijd bij het tweede kijken dat hij het daar niet zo goed doet, misschien is dat wel een belangrijke reden voor Jol's keuze.

25 november 2010 om 11:55

Misschien speelt ie niet zo goed bij het tweede centraal, maar ik vind het sowieso krom dat een trainer van het 1e elftal zich met de opstelling van het 2e bemoeit, ik heb er dan ook geen begrip dat ie daar per se centraal moet spelen van Jol.
Aan de andere kant hebben we deze stelling al een beetje te vaak gehad.
Maar het hele middenveld klopt niet bij het 1e van Ajax, dus laat ie of Anita daar is een keer zetten of Blind, sneijder of nog wat anders, het middenveld moet maar is compleet overhoop gegooid worden. Blijkbaar heeft ie alleen de Haagse bluf, maar niet het lef daarvoor.

25 november 2010 om 13:54

Ik begrijp de keuze om Blind centraal te zetten juist heel goed.
Hij komt in principe snelheid te kort om bank of middenveld te spelen. Het kan wel, tegen de kleintjes, maar op lange termijn denk ik dat hij zich meer op de positie centraal in de verdediging moet concentreren. Dan kan hij op termijn de positie van Vertonghen overnemen (die wat dat betreft ook wel vergelijkbaar is met Blind).

Vind het jammer dat er zo met daley blind om wordt gegaan. Waarom krijgen spelers als Jozefzoon en Bonevacia wel een kans in het eerste en Blind niet. En zondag komt daar ook nog eens Bodul of Suk bij. Blind verdiend ook gewoon een kans met alle respect voor de kleindere clubs maar dit zijn de wedstrijden waar je hem bij de selectie kunt halen en een aantal minuten kunt gunnen. Oke alle kleintjes zijn voor ons moelijk maar het gaat om het principe. Maar als ik hem was zo ik idd voor een verhuur kiezen weg bij Ajax. En dat hebben ze allemaal aan zich zelf te danken( Jol dus). En als ze hem verkopen dat is hij over een paar jaar een toppertje bij een andere club net zoals onze andere talenten,

Wederom verhuur is de beste optie voor alle partijen...

Volgend seizoen krijgt hij dan een nieuwe kans onder een andere trainer want ik denk dat de opportunist Jol tegen die tijd wel ergens in Engeland aan het cashen is geslagen...mits hij niet plots prijzen gaat pakken en weer wat macht krijgt door goede prestaties...

Hij verdient een eerlijke kans, zo moge duidelijk zijn en ik denk en hoop dat hij dat duidelijk zal laten zien in een nieuwe verhuur-periode bij bijvoorbeeld FC Groningen...

pleace,niet naar onze fc. grunn...... laat Kieftenbelt zich daar maar lekker ontwikkelen. Blind zit TE veel met Ajax in zn hoofd. onze Fc is goed bezig door geen spelers meer te huren. ook Blind dus niet

25 november 2010 om 12:00

Eens. Blind is een prima baller maar inderdaad continue bezig met zn terugkeer naar Ajax. Ik heb liever een eigen speler die zich ontwikkeld zonder bang te hoeven zijn dat zn huurcontract afloopt.
Kieftenbelt ontwikkeld zich goed, geef hem maar een kans dit seizoen. tgaat prima.

25 november 2010 om 12:36

Hou ook rekening met het feit dat Granqvist waarschijnlijk vertrekt? En ook Stenman zijn contract loopt af en daar is ook nog geen duidelijkheid over. Blind kan op alle posities in de verdediging zspelen en ook ng op het middenveld. Als vervanger voor Granqvist of Stenman zie ik hem heel graag komen.

ik denk dat een club als nec wel goed bij hem past voor zijn ontwikkeling. en ik denk dat nec hem ook graag ziet komen want mark otten en rens van de eijden zijn toch vaak gebleseerd.

ja dat begrijpen wij maar al te goed daley!
het is hem nog te prijzen dat hij het heeft over verhuur en niet over transfer...

Mij lijkt het goed dat Blind vertrekt (al dan niet tijdelijk) uit Amsterdam. Misschien dat dan ze irritaties tussen zijn pa en Jol ook minder wordt. In het begin van het jaar had Anderlecht intresse in hem.
Ik denk dat hij bij Anderlecht ook de druk voelt van het moeten winnen en zo.
Maar weet niet of Anderlecht nog intresse heeft.

Blind moet gewoon naar een andere club. Niet telkens voor een half jaar maar gewoon voor 2 jaar.
Er echt voor gaan en niet steeds met een half oog naar Ajax kijken. Als hij 22, 23 is moet hij goed genoeg zijn voor een topclub, misschien Ajax, en anders gewoon voor subtop blijven spelen.
Een poosje naar de Championship in engeland lijkt me ook heel leerzaam. Gewoon weg bij papa en ajax.

Als Blind aan Anderlecht verhuurd wordt, kan Ajax die Bulykin dan niet huren/kopen, al zal dan wel het huurcontract bij ADO voor hem afgekocht moeten worden, is tenminste een spits die kan koppen en terugspelen,
Bij Ajax kunnen alleen een paar verdedigers koppen en de Jong dan verder veel te weinig anderen in ieder geval, kan Suarez dan nu misschien is op gaan oefenen.

Als je de tekst goed interpreteert dan zie je dat ie zegt Het Echte Ajax. Met andere woorden. Hij rekent erop dat Jol weggaat hahahaa

on: Deze jongen kwijnt gewoon weg. Snap niet dat je als trainer zo met de eigen jeugd omgaat terwijl hij heeft bewezen te kunnen ballen.
Zonde voor die jongen. Het is wel een echte ajacied dus die gaat echt niet naar Twente, PSV of die club uit Rotterdam

25 november 2010 om 12:11

En toch denk ik dat hij bij die club uit Rotterdam nog niet eens zo verkeerd zou zitten,
Oke het is voor een Ajaxied waarschijnlijk ondenkbaar maar bij Feijenoord zou hij zeker elke wedstrijd vol aan de bak moeten en daar zal hij zeker sterker van worden

Helaas denk ik niet dat Blind nog een goede kans gaat krijgen bij Ajax onder Jol. Ik zou hem verhuren aan de subtop en volgend jaar bij de selectie betrekken. Het is en blijft een potentiele basisspeler, helemaal als er deze winter of volgend jaar zomer er spelers vertrekken.

Ga maar mooi weer naar de mooiste club van het land.bij groningen wordt je gewaardeerd.

Alle ajacied hebben wel vertrouwen in hem, behalve 1tje. Laat dat nou net de trainer zijn naja hopelijk word hij jaartje verhuurt en is jol dan weg ;o

Blind, wie kent em niet, een echte ajacied! ik zie als supporter met ledenogen aan hoe martin jol de kwaliteiten van deze jongen zwaar onderschat. Als hij definitief vertrekt zou dat ook volkomen logisch zijn, maar nee: hij overbrugt het laatste half jaar van Jol bij Ajax door zich te verhuren aan een andere club en verovert volgend jaar onder een nieuwe ajax trainer een basisplaats. De kwaliteiten heeft hij absoluut, dat heeft hij vorig jaar bij groningen laten zien...

Daley moet toch een kans krijgen op linksback ! Anita kan er helemaal niks van. Alleen maar ballen terug spelen op Vertonghen.

We hebben bij Ajax enerzijds het geklaag dat de spelers zo vaak moeten spelen en amprer rust krijgen, en aan de andere kant horen we dat talent amper een kans krijgt. Het zou toch voor de hand liggen als je in bepaalde wedstrijden spelers als Suarez, de Zeeuw en vd Wiel rust gunt en hun posities laat innemen door talent. Op deze manier geef je de jeugd een kans en forceer je je sleutelspelers niet. Dat Jol niet de guts heeft zoiets te doen toont aan de uitermate ongeschikt is om trainer van Ajax te zijn. Er loopt genoeg talent rond bij Ajax dat best een keer voor Suarez, de Zeeuw of vd Wiel kan spelen zonder dat het team erop achteruit gaat. Ik ben van mening dat Jol niet een een team kan bouwen, want een team bestaat niet uit 11 spelers, maar uit 25 selectiespelers. Jol is verantwoordelijk slechte resultaten en de directie van Ajax moet nu toch een keer inzien dat de koers die zij hebben gekozen niet bij Ajax past en dat ze op deze manier de club, de talenten en de speelstijl van Ajax kapotmaken.

Als Daley voor de winterstop geen kans krijgt dan moet hij inderdaad verhuurt worden want hij kan het Eredivisie niveau makkelijk aan en hij moet zo veel mogelijk spelen om zich verder te ontwikkelen.

Het probleem is bij verhuur dat dat de hurende clubs wel geld kost. Bij Groningen is geen geld (die bezuinigen niet voor niets) en die hebben Kieftenbeld al dus denk niet dat zij geld gaan uitgeven die zeker kwaliteit zou toevoegen, maar niet strikt noodzakelijk is. Het gaat immers goed. NAC heeft volgens mij nog minder geld dus misschien dat Vitesse hem wil huren of dat hij naar België gaat. Bij Ajax gaat het niet spelen en laten we nu ook eerlijk zijn: Die jongen deed het goed bij Groningen. Dat is wat anders dan klaar zijn voor het eerste van Ajax

25 november 2010 om 12:51

Hoezo Grunn geen geld, dat hebben ze als een van de weinige juist wel.

25 november 2010 om 12:55

Nee ze hebben winst geboekt. Ze doen het financieel goed, maar het geld dat er dit jaar was te investeren in de spelersgroep is op (vooral door aanschaf Tadic). Groningen heeft nu verder dit jaar geen geld voor aankopen. Ten minste Nijland heeft zelf gezegd dat de club moest bezuinigen. Tering naar de nering zetten. Daarom doet Groningen het financieel zo goed. Omdat zij wel bezuinigen als dat moet en niet maar geld blijven uitgeven.

25 november 2010 om 13:01

...en die winst kwam ook alleen maar door de ''berg-verkoop'', anders had grunn ook een dramatish verlies geboekt. Maar aangezien ze afgelopen zomer Blind al hadden willen kopen neem ik toch aan dat er nog wel een paar centjes overzijn.

25 november 2010 om 14:27

Het kan ook dat ze nu het goed loopt dat geld lekker als buffer achter de hand willen houden natuurlijk

groningen heeft de optie om blind neer te zetten, hij heeft zich daar al bewezen en op advies van pieter huisstra is hij vorige keer ook naar grunn gegaan.
Van mij mag hij naar grunn komen

Er is nog geld, er is weer een soort van nieuw fonds opgezet welke alweer redelijk vol loopt. En tevens heeft Nijland aangegeven dat er wel wat op de plank ligt voor buitenkansjes als Blind. Tevens moet je nu vast kijken naar opvolgers van Granqvist en Stenman en Blind is daar ideaal voor.

25 november 2010 om 13:09

Blind is niet ideaal als opvolger van Granqvist, aangezien deze niet te vervangen is momenteel.
Echter als de kans zich voordoet om Blind te halen zeg ik: direct doen, deze jongen valt inderdaad in de categorie buitenkansjes, hoewel die afgelopen seizoen in de play-offs ook niet meer zo'n sterke indruk maakte. Maar oke, als opvolger van Stenman...goed idee!

Bij sommigen hier viert het oppurtinisme weer hoogtij. Jol eruit en F. de Boer erin.....dat wordt al jaren gezegd met vervolgens Blind, Ten Cate, Van Basten en Jol. Zouden al deze trainers er niks van kunnen ?

Ja het is duidelijk dat hij in ieder geval dit seizoen onder Jol niet meer fatsoenlijk aan spelen toe zal komen. Zou mooi zijn als hij weer richting Groningen zou kunnen gaan, waar hij eerder al goed gepresteerd heeft.

Kom maar naar Groningen, is nog een sportieve verbetering ook Kan hij eindelijk de zwakke broeder Kieftenbelt uit z'n leiden verlossen op de rechtsbackpositie.

Blind heeft bij Groningen laten zien een meer dan goede verdediger te zijn. Weer een verhuurperiode levert Blind niets extras op. Duidelijk is dat Jol op een verkeerde manier bezig is. Heeft de twee beste spitsen die er op de nederlandse velden rondlopen maar weet daar geen team omheen te bouwen. Ook tegen Real Madrid... leuk ballende spelers maar ze weten niet een spits in scoringspositie te krijgen. Snap de frustratie van een Suarez wel. Als Jol echt gevoel voor zijn spelers zou hebben had hij ingezien dat spelers als Suarez, van der Wiel en misschien ook Stekelenburg na de WK te weinig rust hebben gehad. Hoop dat Jol hem komende wedstrijd opstelt, zie hem anders een grote speler worden bij bv Twente.

Laat die jongen nou toch eens een keertje spelen, talent krijgt op het moment geen enkele kans meer bij Ajax, het zijn telkens dezelfde falende spelers die worden opgesteld.

Ooijer = oud, voegt niets toe achterin en pakt alleen maar stomme kaarten.
Oleguer = allang vergane glorie.
Enoh = eerst maar eens een paar weken leren aanspelen van medespelers.
Emanuelson = gaat toch weg, geeft geen voorzet, maakt geen goals, voegt aanvallend helemaal niets toe.
De Jong = geen echte nummer 10 en kan op die plek weinig doen met spitsen als Suarez en El hamdoui voor zich.
De Zeeuw = misschien een spreekverbod in de media geven, die gast roept wekelijks de raarste dingen en staat bijna elke dag op vz, hij moet zich eens wat meer op zijn spel focussen, want dat is ook al niet zo best de laatste tijd.
Mido = alleen bruikbaar geweest in de beker tegen een club uit de jupiler league.. lijkt wel op een type urzaiz op die manier.

We zijn groot geworden door de jeugd een kans te geven, maar als Jol maar blijft doorgaan met het opstellen van steeds dezelfde falende spelers, wordt het zolang hij er zit nooit meer wat met Ajax.

25 november 2010 om 14:02

Voeg daar Atouba= Leuke acties in die 2 wedstrijden, maar voegt echt niks toe.
Tainio= Zou zo goed moeten zijn en we zien hem nooit.
El- Hamdiou= Rendeerde bij AZ door Dembele, maar is eigenlijk net zo een egoïst aan de bal als Suarez.

Geef de volgende jongens eens wat meer tijd naast Daley Blind.
Nico Boilesen = Geef hem de tijd tegen iets mindere teams.
Marvin Zeegelaar= Kan de linskbuiten zijn waar Jol om zeurt.
Florian Jozefszoon= Zie Zeegelaar alleen dan op rechts.

25 november 2010 om 14:30

inderdaad, maar ik noemde Atouba en Tainio niet omdat die volgens mij alleen maar geblesseerd zijn.

Hamdoui vond ik net iets te ver gaan om te noemen, omdat hij toch al een hoop goals heeft gemaakt. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen zonder Suarez de komende 7 wedstrijden.

Eriksen zou als grootste talent ook veel vaker moeten spelen.

Ajax speelt nu toch niet meer om de titel, speelt niet meer mee in Europa en heeft alleen de beker om zich op te concentreren.
Gooi al die bejaarde, zelfoverschattende spelers eruit. En geef de jeugd een kans. Die laat je gewoon een half jaar wennen aan het niveau. En dan heb je volgend jaar met wat versterkingen een jeugdig elftal dat voor de titel kan gaan. Volgens mij is dat ook de filosofie van Ajax, met eigen jeugd spelen. Maar in plaats van de jeugd, zoals bv Bliind, een kans te geven, worden Taino, Ooijer en Mido gehaald.

25 november 2010 om 14:18

Speelt niet meer in Europa? Heb ik iets gemist of speelt Ajax nog steeds voor de 3de plaats in de groepsfase van de Cl??

25 november 2010 om 14:26

Je hebt gelijk, mijn fout. Ze zullen naar alle waarschijnlijkhied in de EL terechtkomen.
Maar voor de rest klopt mijn verhaal wel vind ik

Het experiment Anita is volledig mislukt. Ik snap niet dat Blind helemaal geen kans krijgt om zich op de backpositie te bewijzen. Zelfs tegen BV Veendam werd urby naar achter gehaald (naar de linksbackpositie) en kon Anita rechtsback gaan voetballen. Ik snap dit absoluut niet, Anita bewijst keer op keer dat hij Nooit een Ajax-waardige back zal worden.

25 november 2010 om 15:05

Jij snapt dat niet? Nou ik snap dat wel! Voor de 180.000.000.000.000.00ste keer.........hij is geen back!!!!!!
Je zet Sulejmani toch ook niet centraal in de verdediging? Kom op zeg! Je moet niet kijken naar wat Groningen met hem gedaan heeft want die hebben hem misbruikt op een positie waar hij niet hoort te staan. Jol ziet gelukkig in dat hij geen back is. En als Danny Blind zelf zegt dat zijn zoon op het middenveld beter tot zn recht komt. Waarom blijven mensen dan nog steeds doorzeuren om hem op de back positie neer te pleuren.tis de bedoeling dat we nu eens af raken van spelers maar op de backs neer te pleuren terijl ze daar niet horen te staan. Zo gaat het nu al 10 jaar. Moet nu eens klaar zijn!

25 november 2010 om 21:35

Hij is van origine inderdaad geen back. Net zoals Anita dat ook absoluut niet is. Hij staat ddaar ook ontzettend onnatuurlijk te voetballen en weet totaal niet wat hij moet als hij de bal wel heeft. Ik schets drie mogelijke vervolgacties die ik ondertussen al 88000x bij hem gezien: 1) Hij wilt naar binnen kappen en raakt de bal kwijt. 2) hij gaat met de bal rennen en a) hij verliest hem of b)hij kapt naar binnen en geeft een kutvoorzet die of door de verdediger wordt weggekopt, dan wel door de keeper wordt gevangen, dan wel 3 meter over de achterlijn belandt. Ik zeg niet dat Blind een echte rechtsback is. Nee dat is hij absoluut niet, maar Anita valt keer en keer door de mand, waardoor er maar 1 conclusie te trekken valt: Vurnon als linksback is absoluut geen succes! Blind wordt wellicht ook verkracht op die backpositie maar heeft in Groningen heeft hij iig op dat niveau iets laten zien.

Ik dacht dat Blind definitief wilde vertrekken. Ik ben erg blij dat ik hoor dat hij nog steeds voor Ajax 1 gaat en zich nog een keer wil laten verhuren. In mijn ogen is het echt heel jammer dat Jol Blind geen kans geeft. Blind heeft zijn potentie bewezen tijdens zijn vorige verhuurperiode. Er zijn meerdere wedstrijden geweest waar Blind prima had kunnen invallen, maar dan moest Jol zo nodig de voorkeur geven aan een Oleguer die nooit heeft kunnen bewijzen een meerwaarde te zijn voor Ajax. Verder is het ook tergend om te zien dat Emanuelson nog steeds gebruikt wordt als back-up linksback. Emanuelson is net als Anita een erg matige linksback en beide zijn altijd betrokken bij het leeuwendeel van de tegendoelpunten. Geef dan een jeugdspeler de kans. Hopelijk weet Blind zichzelf nog te bewijzen bij Ajax.

het is geen danny blind maar martin blind! Hij was vorig jaar nog bang voor blind dat hij het goed zou doen tegen Ajax en hij had gelijk. Aan het begin van het seizoen dacht ik gelijk aan blind linksback of als van der wiel weg zou gaan rechts back. Nu speelt Enoh dramatisch en De Zeeuw en De Jong ook in een dip. Hij moet zich bijna schamen dat hij er niet in staat. Haalt hij tainio, ongelofelijk!!!!

Logisch idd, vind dat hij een groot Ajax hart toont door toch te willen blijven als Ajax speler.
Had het ook gesnapt als hij helemaal weg wil, die Jol verneukt z'n carriere opzichtelijk expres.
Een speler die tot grootste talent van de jeugd is verkozen moet altijd het voordeel van de twijfel krijgen en echte kansen heeft hij amper gehad. De keuze van Jol voor Lindgren, Tainio, Anita, Enoh en ga zo maar door zijn regelrechte provocaties naar de Ajax jeugdopleiding en natuurlijk naar zijn vader.
Zo'n man kan nooit het beste voor hebben met Ajax. Ga liever nog een jaar in de rode cijfers door Martin 5 miljoen mee te geven dan dit drama zich verder te laten voltrekken. Jol maakt steeds meer kapot en dat ie uiteindelijk ook verlies. Een stapje terug om er daarna 3 vooruit te gaan.

Anita er uit en Blind er in.

maar geld voor meer posities
Ooijer er uit aldewereld er in .
Emanuelson ( gaat toch weg ) Josefzoon ( als weer fit is er in )
in de plaats van Taninio of Mido breng je (lodero als hij weer fit is )

tegen de onderste ook speler die weekelijk uitblinken bij jong ajax mee nemen ( bv bonovatia )
en dan inbrengen als het kan. ( zo zijn. er meer)
dan ontwikkelen deze jongen zich ook dan krijgen ze een kans en als dan goed genoeg zijn blijven ze ook want er is uitzicht op eerste ( wat er nu niet is )

weg met atouba Tainio Mido ooijer
verdienen te veel voor wat in brengen.

en verkoop de andere 30 spelers die niet in selectie zitten.
desnoods laat gewoon gaan er moet Bezuinigt worden op salarisen.

25 november 2010 om 15:06

Verdienen te veel? Een Blind verdient nog meer dan een Mido en een Taino bij elkaar zeg

Iedereen moet niet zo overdrijven. WAt heeft hij nu laten zien. Van der wiel is gewoon beter. En anita speelde zelfs aardig tegen Real. En dan heb je nog dat hij niet echt een vaste positie heeft. Het is een linkspoot dus om hem dan rechtsback te zetten gaat niet als je al een WK ganger op de rechtsback hebt. En jajaa van der wiel is uit vorm maar altijd nog een geweldige speler. Iedereen doet een beetje of blind het verschil gaat maken. JE zet hem erin en dan. Paar leuke passjes. Want hij laat vaak ze man lopen. En dan heb je een onervaren persoon erin. Dat kan je nu niet gebruiken. Begrijp heel goed dat jol hem niet opstelt. HIj heeft een half jaartje bij groningen gespeeld op een positie die al bezet is bij ajax. Nou dan houdt het toch op lijkt me. Hij is 20. JOl zal heus wel zien of hij eht aankan. En hij denkt van niet. Dat hij blind heet wil niet zeggen dat hij inneens 30 goals maakt en ajax kampioen maakt. Beetje objectief bekijken allemaal. Hij is gewoon nog niet goed genoeg!! Gewoon lekker verhuren zodat hij veel speelt en dan kijken we verder.

Waarom nu ineens wel dan. Hij kon in de zomer weer naar Groningen maar toen wilde meneer niet. Hij had toen ook al kunnen weten dat er nu voor hem geen plaats zou zijn!
En mensen moeten niet zo hysterisch doen over Blind. Sommigen doen net alsof hij de beste speler ter wereld is. En waarom willen mensen hem op de back positie zien! Dat is zijn positie niet!!!!!
Groningen heeft hem daar misbruikt en nu denkt iedereen dat dat zijn positie is. Net zoals bij Anita zal dat altijd aan hem vastkleven. zn Vader geeft zelfs aan dat hij op het middenveld hoort te spelen. Dat zegt toch al genoeg!!!!nou daar is geen plek voor hem.

25 november 2010 om 17:05

Hoe weet je dat er op het middenveld geen plek voor hem is? Ik heb hem daar nooit zien spelen maar jij vast ook niet vaak. En veel slechter dan De Zeeuw of Lindgren en zelfs De Jong kan hij het niet doen. Hij kan hem op z'n minst een kans geven. En verder kan hij hem ook uitproberen als linksback, deed het bij Groningen heel aardig en veel slechter dan Anita kan niet.

ik wil niet veel zeggen maar ik vind blind veel en veel beter dan anita in welk opzicht dan ook blind is sneller dan anita heeft veel betere timing betere pass kan over de vleugels goed opkomen met goede voorzet ik zeg gewoon blind in plaats van anita

25 november 2010 om 15:22

ja ik denk dat 9 op de 10 ajacieden dat wil.. maar onze jol weer niet!! echt heel erg jammer, want blind kan ook de linksback worden van het nederlands elftal! echt heel, heel erg zonde als ajax hem laat gaan. dus lekker verhuren lijkt me het beste. deze jongen moet spelen en moet wachten tot jol weg is en dan kan ga in de basis gaan staan, want nu komt hij nooit in de basis met die jol! wat een blinde gek is het ook..

Waarom dreigen met nadenken over een verhuur.gewoon doen of betaald Ajax toch voldoende voor een plek op de bank.

Van die clubs zal hij denk ik voor Groningen kiezen,al hoop ik dat nec ook een poging doet,we kunnen best een goeie verdediger gebruiken

En daar gaat er weer eentje..
O en, let maar op, wedden dat hij voor niks de deur uitloopt en over 3 of 4 jaar voor een hele hoop geld moet worden teruggekocht?

Deze jongen is een talent, en stukken beter dan Anita. Maar Jol wil geen ongelijk krijgen en zal hoe dan ook Anita blijven opstellen om zijn gelijk te halen.

Al die onzinnige dingen van Jol.. Wanneer houdt het op? Wanneer komt er een nieuw bestuur? Wanneer wordt het rapport nou uitgevoerd? Wanneer komt de beloofde 3e ster op het shirt?!

25 november 2010 om 16:18

Ik denk niet dat Blind bij Ajax vertrekt, hooguit een verhuur. Hij is een jongen van de club en weet als geen ander dat Ajax het beste opstapje is naar de top in Europa, naast het feit dat Ajax de mooiste club in Nederland is. Ook zal zijn vader wel een aandeel hebben in zijn beslissingen. Ik verwacht niet dat Jol nog erg lang bij Ajax blijft, als Ajax niet met hem verder wil komt er vast wel een andere club die hem graag wil hebben. Blind weet ook heel goed dat zijn kans dan wel komt, aangezien Ajax straks ''verplicht'' is de jeugd op te stellen, helemaal wanneer Jol de deur uit is.

25 november 2010 om 16:33

Als Jol aanblijft zal hij vertrekken, dat durf ik zelfs te garanderen. Namelijk, Blind senior zijn dagen zijn geteld als Jol blijft, en Daley is ook niet stom, die jongen wil spelen, in the picture raken, naar een grote club en geld verdienen. Maar hoe gaat hij dat doen als hij niet speelt? Dan kan je nog zo veel talent hebben en kan Ajax de grootste club zijn en het beste opstapje naar de top in Europa, maar als je niet speelt heb je daar niks aan..

Wat je zegt is waar, de mogelijkheid van verhuur is zeker aanwezig, maar niet voor de hand liggend omdat het vrij duidelijk is dat Jol niet met hem verder wil.

25 november 2010 om 17:22

Met een verhuur doel ik meer op de winterstop, voor een half seizoen. Wat er daarna gaat gebeuren is even afwachten. Met een vertrek van Jol weet ik bijna zeker dat hij blijft. Maar het lijkt mij heel sterk met alles wat nu in gang wordt gezet dat Jol niet gaat vertrekken, dat is immers niet de manier hoe Jol graag wil werken. En Ajax onder druk kan straks moeilijk toegeven aan Jol. Uit eindelijk valt alles wel op zijn plek.

Jol ben je blind?

On: deze man moet helemaal niet verhuurd worden! Hij moet gewoon speeltijd krijgen in Ajax 1! Hij heeft bij Groningen en Ajax 2 al bewezen ontzettend talentvol te zijn.

martin ben je Blind?'

Daley is een top voetballer gebruik hem!

Deze jonge mag niet het slachtoffer worden van het minderwaardigheidscomplex van zijn vader. Danny Blind is gefrustreerd sinds er nooit een buitenlandse club voor hem is gekomen. Alle spelesr met wie hij heeft gespreeld hebben de overstap gemaakt naar het buitenland en hij is daardoor frusti geworden. aan de andere kant is er geen enkel contract sneller getekend dan dat van Daley Blind. Dat vind ik dan ook weer niet kunnen. Zolang je op de loonlijst staat wordt er ook niets anders van Daley verwacht dan dat hij een 'echte' Ajaxcied is. Clubliefde bestaat overigens niet. Alleen spelers als Riquelme die hun salaris aan de club schenken hebben de trekjes van echte clubliefde.

Vitesse zou hier gebruik van moeten maken. In de zomer wouden ze Blind ook al binnen halen, maar toen mocht hij niet gaan. Waarom eigenlijk niet, hij speelt toch nooit.

Davey, ik zou naar vites gaan, links-, of rechtsback. Dat zijn de zwakke plekken van Vitesse, Blind lijkt mij de ideale man voor de back bij Vitesse

Hij kan dan wel een goede voetballer zijn, maar goed genoeg voor Ajax weet ik niet. Hij moet zoiezo nog groeien.... Blind: Je tijd komt echt nog wel!

En toch denk ik dat hij voor Groningen kiest, ookal komen Vitesse, Nac, Nec en Heerenveen met een voorstel. Waarom? 1) Hij heeft er al furore gemaakt en kent de club een beetje. 2) Hij heeft al onder Huistra getraint bij Ajax. 3) Groningen is een stabiele subtopper. 4) Hij vind de stad Groningen een fijne plek om te wonen en te leven (gelijk hebt ie). 5) Groningen heeft nog wat geld op de plank liggen itt tot vele andere clubs behalve Vitesse. 5) Hij wil weg bij Ajax om te spelen in een stabiele omgeving, dat is Vitesse toch allerminst op het moment.

Logisch natuurlijk dat hij nadenkt over een verhuur, vooral als je jong bent moet je zoveel mogelijk spelen. Hij heeft potentie, maar is nog niet goed genoeg voor het 1e van Ajax.

Ik denk dat hij weer naar Groningen gaat (zie reactie van '''groene666stier'')

Ik zou als ik hem was naar Groningen gaan, was vorig jaar ook een succes. Daarnaast hebben ze in het hoge noorden wel een trainer met een visie, rust en een idee van spelen.

Sjonge jonge de reacties die ik hier lees over Jol: Hij heeft bewezen geen Ajax trainer te zijn..het is door supporters als jullie dat Ajax stil blijft staan; Jol heeft het vorig seizoen gewoon ontzettend goed gedaan, en nu pakken we de hele maand amper punten maar staan we nog ''slechts''6 punten achter op de koploper. Ik zeg niet dat ik het met al zijn keuzes eens ben, maar vorig jaar was zijn netwerk oh zo handig, en had ie het zo goed voor mekaar dat ie Pantelic en de Zeeuw had gehaald, wat een inzicht! Meer dan 100 goals en het is gewoon aan de overvolle speelkalender te wijten dat de spelers nu een dip hebben. We zijn in een negatieve spiraal beland, maar als Jol blijft zitten, verwacht ik net zo'n tweede seizoenshelft als vorig seizoen. En met het vertrek van Affelay en (misschien Janssen) gaan PSV en Twente ook wel verzwakken. EN als hij straks aan het einde van het seizoen misschien wel landskampioen is, is hij opeens weer de baas die altijd zen visie heeft vastgehouden, zelfs in tijden dat het slecht ging. We hebben niet nog een passant nodig, de jeugdopleiding moet op de schop! Laatst een documentaire gekeken uit 92 gekeken over Ajax en het Ajax concept; heel simpel. Vind dat talent, en vanaf de F'jes tot aan het eerste wordt hetzelfde systeem gespeeld: 4-3-3 Jongens moeten zich richten op 1 positie, specialist worden. Emanuelson is het grootste voorbeeld van het falen van de jeugdopleiding: Opgeleid als nummer 10, begonnen als linksback, linkshalf, linksbuiten. Als die jongen vanaf dag 1 in Ajax op nummer 10 had gestaan, had je nu een geweldige nummer 10 gehad die we voor 30 miljoen konden verkopen. IPV daarvan loopt hij nu gratis de deur uit omdat hij al jaren loopt te kwakkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren