Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als aanbevelingen worden nageleefd, is Ajax in tien jaar terug aan de top'

Laatste update:
/

Keje Molenaar en Theo van Duivenbode zijn druk in de weer om aan de slag te gaan met de ideeën die Johan Cruijff de laatste weken opperde bij zijn oude club, Ajax. Molenaar werkt aan namen van kandidaten voor de ledenraad, Van Duivenbode legt vervolgens de contacten. “De belangrijkste criteria zijn dat het echte Ajacieden moeten zijn, met kennis van voetbalzaken en de durf zich eerlijk uit te spreken”, legt Van Duivenbode uit in Voetbal International.

Vorige week werd Van Duivenbode tijdens een bijeenkomst benoemd tot voorzitter van Lucky Ajax. Cruijff bracht toen een onverwacht bezoek. “Johan heeft uitgelegd wat zijn plannen zijn. De moraal van zijn verhaal was dat er veel meer voetbal in de club moet komen. In alle geledingen. Ik zal duidelijk zijn: het zou ideaal zijn als Cruijff zitting neemt in de raad van commissarissen, met technische zaken in zijn portefeuille. Daar kan hij meer invloed uitoefenen dan op de achtergrond.”

/

De aanmeldingstermijn voor mensen die zich willen aanmelden als kandidaat-lid van de ledenraad, sluit over zes dagen. Medio december zullen vervolgens op de ledenvergadering knopen worden doorgehakt, meldt het weekblad. Molenaar heeft voor deze week een bijeenkomst gepland. “Het is de bedoeling dat we op mijn kantoor bijeen komen met de mensen die bereid zijn zich kandidaat te stellen. Ze moeten het echt uit betrokkenheid voor de club willen doen, niet om andere redenen. Uiteindelijk gaat het erom dat we de ideeën van Johan kunnen implementeren in de huidige organisatie.”

“Ajax vaart de verkeerde koers”, geeft Molenaar aan. “Er moet nu iets gebeuren, anders gaat het faliekant mis. Op cruciale punten wordt afgeweken van het rapport-Coronel en dat is een kapitale fout. Er staat werkelijk niet één foute zin in dat rapport, het moet de leidraad zijn voor het beleid bij Ajax. Sterker nog, de beginselen uit het rapport zouden in elke kamer in de Arena en op De Toekomst aan de muur moeten hangen. Als alle aanbevelingen worden nageleefd, is Ajax binnen vijf tot tien jaar weer helemaal terug aan de top. Daar twijfel ik geen moment aan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

We kunnen dus niet snel genoeg beginnen.

Ik kan niet wachten totdat V/d Boog, Vd Aat en Slop eruit geschopt worden. Liever vandaag nog dan morgen.

24 november 2010 om 16:08

Vergeet de broeders Jol niet!

ON: zo zo. Dan zijn nogal woorden van Molenaar. Ik weet echter niet of dat zal gebeuren maar ik zeg doe maar. We wachten al 6 jaar op een kampioenschap en 7 jaar op wat success in Europa. Het zal zowiezo niet slechter kunnen dan dat het al is, zowel sportief als financieel.

Goed dat iemand dit ook durft te zeggen. Ik denk dat Molenaar in tegenstelling tot het huidig bestuur zo'n termijn kan stellen, en als het niet lukt dan neemt hij ook de verantwoordelijkheid voor in plaats van allerlei smoesjes.

24 november 2010 om 16:17

Ja, maar wie moet dat doen dan? Ik hoor steeds mensen klagen dat zij weg moeten, maar als zij daadwerkelijk slecht werk verrichtten, dan waren ze toch allang weggestuurd?

24 november 2010 om 16:25

ze zijn zelf de baas, dus wegsturen gaat moeilijk.

Erg raar dat Coronol op cruciale punten van zijn eigen rapport afwijkt!

Maar goed. Het kan nooit kwaad om meer ex-spelers binnen Ajax te krijgen. Laten we hopen dat er iets moois uitkomt.

24 november 2010 om 15:59

heeft hij niet alleen voor het zeggen.

Zo heeft Jol al meerdere malen aangegeven maling te hebben aan het rapport want zo zegt hij: ''dit is ten tijden van mijn voorganger samen gesteld.'' Hier heb je het onder andere over aankoopbeleid, jeugdopleiding en doorstroming van de jeugd.

Ik denk dat dit cruciale punten zijn in het beleid, waar Jol dus maling aan heeft. Jammer dat er dan een coach is die niet mee denkt met de club en zijn eigen weg volgt.... Hopelijk voor Ajax komt er snel een (ander) cordaat bestuur en (andere) technische staf.

24 november 2010 om 16:02

Hier was ik niet van op de hoogte! Ik neem aan dat dat rapport is geschreven om nageleefd te worden. Jol is hoe dan ook een passant en zou zich ten alle tijde aan de cruciale punten moeten houden.

24 november 2010 om 16:17

Precies, niemand moet zich beter voelen dan Ajax. Dat Jol een vervanger wilde voor Pantelic kan nog wel, maar de andere spelers waren niet nodig geweest. Maar het bestuur moest wel gehoor geven aan Jol, want anders zou weg gaan. Jol had toch de Champions league gehaald en dus had Jol een bepaalde macht. Er valt dus flink te twijfelen aan het Ajax gevoel bij Jol.

24 november 2010 om 16:48

daarbij komt kijken dat El Hamdaoui geen vervanger is van pantelic maar dat daarmee geanticipeerd is op een eventueel vertrek van Suarez.... Dus die 6 miljoen hadden ze (achteraf gezien) makkelijk kunnen besteden aan pantelic. contract van 2 jaar tegen een salaris van 2 miljoen en je houd nog 2 miljoen over ook....

Ik zeg: vakmensen aan de top bij ajax

24 november 2010 om 18:34

Even los van de discussie MEH tov Pantelic... het bestuurlijke element is natuurlijk waar de pijn zit... welke voetballer heeft het automatisch in zich een grote organisatie met veel belangen en facetten te runnen?

Het is daarom niet zonder reden dat er mensen die in andere branches zich als bestuurder hebben bewezen aangenomen worden voor zulke functies.
Er komt voor een BVO natuurlijk nog meer kijken omdat je 'aandeelhouders' liefhebbers zijn met extreme zichtbaarheid.

Mijn punt is: geen voetbalmensen aanstellen omdat het voetballers zijn geweest, maar omdat ze het spel (wat zich grotendeels buiten het veld afspeelt) doorhebben.

Onzin, het Bosman arrest heeft er voor gezorgd dat er nooit meer een Nederlandse club aan de top zal geraken.

24 november 2010 om 16:00

Heb je gedeeltelijk gelijk in wat betreft de europese/wereld-top, maar als je dan ook nog eens wanbeleid voert aan de top, kun je ook de Nederlandse top vergeten...

24 november 2010 om 16:04

Dan kunnen we net zo goed meteen onze Champions league plaatsen terug geven aan de Uefa. kom op man. Als sport man en organisatie streef je altijd het hoogste na. Natuurlijk moet je niet in paniek raken als je het niet haalt. Want dat ben je als Nederland in de huidige situatie ook helemaal niet verplicht. Maar dan als nog moet je dat wel als doel hebben. Als je namelijk net te kort komt voor de top in Europa, dan ben je wel de absolute top in Nederland. Dus waarom mag je als Ajax leiding niet streven naar die top.

PS: streven is niet hetzelfde als eisen.

Yes, yes, yes en nogmaals yes. Dat is toch wat wij willen, dat is wat de supporters willen. Kan me echter niet voorstellen dat het huidige bestuur dit niet wilt. Kortom ze zullen dus mee moeten werken, anders zal een groot deel van de Ajax supporters denk ik gaan boycotten.

JC is een held, een idool en een symbool. Het symbool van Ajax. Sluit hem niet buiten. Jullie hebben het logo al van ons afgepakt, neem niet onze idool weg. Laat hem helpen en geef hem alle benodigdheden, kijk maar wat hij Barcelona heeft opgebouwd met visie en tijd. Dat kan hier ook.

24 november 2010 om 16:10

Nee, dat kan hier niet. Daarvoor is Nederland simpelweg te klein.

De Nederlandse competitie zal altijd een opstap blijven voor spelers. Simpel voorbeeld, spelers als Puyol, Xavi en Iniesta breken door bij Barcelona en blijven de club hun gehele leven trouw. Dit is niet alleen clubliefde, maar ook omdat ze bij Barcelona vorstelijk verdienen en altijd om de hoofdprijs zullen spelen. In Nederland is dat simpelweg niet mogelijk. Kijk eens naar de spelers die de afgelopen 10 jaar bij Ajax gespeeld hebben. Kijk eens wat voor elftal Ajax nu zou hebben als Ajax die spelers niet gedwongen had moeten verkopen. Sneijder, de Jong, van der Vaart, Zlatan, Seedorf, Huntelaar, Heitinga etc etc...

Helaas, wat er bij Barcelona is opgebouwd, is in Nederland niet mogelijk. Zelfs het opbouwen van dezelfde schuldenlast is hier (gelukkig) niet mogelijk.

24 november 2010 om 16:14

Indien straks de salarislimieten, financial fairplay en 6+5 regeling ingevoerd gaan worden en de adviezen van JC nageleefd gaan worden denk ik dat er wel het een en ander mogelijk gaat worden voor Ajax in Europa. Het zal geen wereldtop worden. Onmogelijk op dat termijn, maar het gaan wel weer een sterke subtopper worden in Europa en de Champions League.

Nederland barst van het talent en kan dan ook eindelijk behouden worden en als andere grote ploegen uitgesloten worden van Europese deelnames heeft Ajax een streepje voor op hen, waardoor deze talenten nog langer blijven. Zodoende kan gepaard met succes een kleinere versie van een podium als in Barcelona opgebouwd gaan worden.

24 november 2010 om 16:19

Salarislimieten, financial fairplay en 6+5 regeling zouden voor een club als Ajax geweldig zijn. Ik vrees echter dat het er nooit van zal komen. Salarislimieten zullen ontweken worden door tactische constructies, de Uefa zal Barcelona en Real Madrid nooit uitsluiten van de Champions League en met de huidige regeling voor het opleiden van spelers in eigen land is Fabregas zelfs Engels.

24 november 2010 om 16:35

Deze soort van transparantie van de landen is niet goed voor de kleinere landen en op deze wijze wordt dus gelijkheid ten onrechte gebruik. De kleinere landen worden gediscrimineerd en wordt op deze wijze geachte buitenproportionele bedragen neer te gaan leggen voor overhypte of zelfgenoegzame spelers. Dit schiet niet opt en de Uefa/fifa moet hier wat tegen doen.

Ik heb gehoord dat de financiel fairplay vanaf het seizoen 2012/2013 zijn intrede zal doen en daarom clubs als Internazionale ook niet veel geld meer uitgeven als transfers om zodoende dan aanwezig te mogen zijn bij de Europese toernooien. Blijkbaar is Barcelona niet op de hoogte. Naja ik hoop dat dit lukt en dat JC Ajax weer op de rails krijgt, want dan kan binnen enkele jaren Ajax wellicht weer structureel ver komen in Europa.

24 november 2010 om 16:58

@ronaldo

In essentie heb je gelijk!
Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je organisatie dan ook in te richten als 'the last stop before the top'.
Sterker nog, dat is waar Ajax historisch goed in was. Talent opleiden en er succes mee boeken, dan verkopen en de opvolger was al in opleiding.
Als Ajax probeert aan te klampen op basis van aankopen, kun je het gewoon vergeten!

24 november 2010 om 18:07

je hebt volkomen gelijk.. het was toch ook zo als ajax een speler koopt moet hij of het team direct kunnen versterken of het is een jong talent.

Goed zo, ga zo maar door met al die populistische teksten.....

Overigens begrijp ik de plannen van deze mannen heel goed hoor. Het zou geweldig zijn voor NL als Ajax weer de focus zet op talent ipv 3e rangs veteranen. Maar aan de Europese top zie ik Ajax, op eigen kracht, never nooit meer komen.

De enige groep die daar voor kunnen zorgen is niet Cruijff en co, maar Platini en co!!! Als zij die salarislimieten e.d doorzetten, kan het Nl'se voetbal wel weer boven komen drijven, anders is het een neerwaartse spiraal!!

Maar nogmaal: Het zou het voor het Nl-elftal wel gewledig maken, want de selectiedruk zal dan sterk omhoog gaan, waardoor de kwaliteit zal toenemen!

24 november 2010 om 16:11

Ben ik van overtuigd dat de salarislimieten, financial fairplay en 6+5 regeling ingevoerd gaat worden dat Nederlandse ploegen opeens heel sterk zijn in Europa.

24 november 2010 om 16:26

Precies, dat zeg ik dus.

Dan zal talent/jeugd weer het basisfundament zijn van succes,, terwijl dat op dit moment vooral geld is.

Bij de eerste de beste tegenspraak loopt Cruijff weer stampvoetend en schreeuwend weg.

Deze man heeft uiteraard veel kennis van zaken maar moet ook leren om naar andere mensen, met verstand van voetbal die ongetwijfeld nu en in de toekomst bij ajax bestuursfuncties zullen vervullen, te luisteren om samen tot een oplossing te komen.

24 november 2010 om 16:15

Volgens mij heb je de tekst niet helemaal goed begrepen;
Molenaar heeft het namelijk niet over de aanbevelingen van Johan Cruijff, maar over de aanbevelingen uit het rapport-coronel. Ze komen op veel punten sterk overeen, maar het is iets anders. Verder ben ik het met je standpunt over Cruijf wel eens;
Onze Johan was een geweldige voetballer en is een goede analist, maar heeft de trekjes van een klein kind; het gaat op mijn manier en anders ga ik zielig doen. Als dat nog niet werkt ga ik gillen. Werkt dat nog niet dan ren ik naar mijn kamer en gooi met de deuren.

ik ben geen fan van Cruijff maarja aangezien hij bewezen heeft bij barca een goede jeugdopleiding neer te zetten zou hij toch echt wel iets kunnen. want 70 % van barca is eigen jeugd volgens mij.

Als hij dit nu in Nederland ook kan doen word Nederland er zelf ook nog eens beter op kijk maar naar spaanse elftal waarvan de meeste bij barca spelen.

24 november 2010 om 21:52

Volgens mij bestaat ook het 1e van Ajax op dit moment uit veel eigen jeugd, zoals Stekelenburg, Vd Wiel, Anita, Vertonghen, De Jong, etc.
En verder is Barcelona met Ajax vergelijken appels met peren vergelijken. Barcelona kan Messi een contract aanbieden, zodat hij nergens meer kan verdienen en dus nooit weg hoeft te gaan. Bovendien speelt hij met Barcelona in 1 van de sterkste competities. Ajax heeft die mogelijkheden uiteraard niet en dus gaan alle jeugdspelers al op jonge leeftijden weg.
Verder heeft Barcelona een tekort van meer dan 400 miljoen, Dat is 20x zo veel dan bij Ajax. Als je kijkt hoeveel ze verlies ze hebben geleden op spelers als Zlatan of Henry . Dan doet Ajax het zo slecht nog niet.
Dus leuk die vergelijking, maar het slaat nergens op.

Ik vind het allemaal kort door de bocht werk. Alleen omdat Resultaten uitblijven wordt dit bereikt.
Ajax is vorig jaar gewoon 2e geworden, met een punt achterstand op Twente. vorig jaar hadden ze ook een inhaalslag nodig.
Op sommige momenten lijkt het of meerdere personen van deze situatie gebruik willen maken voor een functie binnen Ajax, waar ze als de resultaten er wel waren nooit voor in aanmerking waren gekomen. Niet perse Molenaar of Cruijff, maar iedere persoon die op TV komt heeft er nu wel een mening over.

Ik wil t nog wel zien of het met deze mannen opeens wel gaat lopen. Want als Ajax over een half jaar kampioen wordt, ligt dat er echt niet aan dat deze mannen nu een kruistocht zijn begonnen.

24 november 2010 om 16:05

Het punt is dat Ajax geen inhaalslag nodig moet hebben. Ajax is en blijft een topclub in Nederland en moet zelf bovenaanstaan en niet het gehele seizoen jagen op achterstand en dan achteraf tot de conclusie komen dat we een punt of één doelpunt tekort komen. Dat kan niet met ons imago.

Vorig jaar speelden we goed en haalden we punten. Nu spelen we niet goed en dat is het grootste probleem onder de Ajacieden. Dat de punten niet gehaald worden, oké. Maar niet met het spel dat nu vertoond wordt. Dan is er iets goed mis, tel dit op bij de penabele financiele situatie en het gebrek aan gericht talent. Duidt er toch op dat er iets mis is. Kom maar Jc!!

24 november 2010 om 16:06

Toch gaf Cruyff al aan dat het niet klopt bij Ajax toen ze nog aan kop in de eredivisie stonden. Dus eigenlijk klopt jou redenatie niet helemaal!

24 november 2010 om 16:12

Ik geef Cruijff en Molenaar alle krediet, ik hoop dat ze het kunnen laten slagen. Dit zijn personen die weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb het meer over alle broers, schoonmoeders etc van oudspelers die nu hen steentje willen bijdragen, allemaal hebben ze wel plannen hoe het moet.

Ik zou bij PSV echt niet hopen dat er ooit zo'n opstand komt waarbij een volledig bestuur zou moeten opstappen, meen je wat dat betekend als volledig nieuwe dat van de een op andere dag moet invullen.
Bedrijfsmatig slaagt dat zelden tot nooit.

24 november 2010 om 16:14

Je hebt volkomen gelijk!

Ik gun dat geen enkele club, het is gewoon zwaar balen dat het zo slecht in nederland ervoor staat. Als we kijken naar de eredivisie 10 jaar geleden. Dan had het goede beleid van Twente nog maar tot een 4e plaats geleid. Alles is een puinhoop. Voordat een nederlandse club weer een rol in Europa kan spelen moeten alle clubs een aantal stappen vooruit. Helaas zal dit nog jaren duren, als het er uberhaupt van komt!

24 november 2010 om 16:15

Vage reactie van je.. en krijg je ook nog een randje voor? wat een niveau.. Aangezien je hierop reageerd neem ik aan dat je het nieuws rondom ajax de laaste tijd gevolgt hebt?! Daarin komt steeds harder naar voren dat jol niet de juiste man is voor ajax net als een aantal directie leden.. En dat kun je al concluderen uit de reacties die ze in de media geven..

Jol: Rapport??! is er een rapport dan??!! ( toch te triest voor woorden dat die gozer daar naar anderhalf jaar nog geen zin uit gelezen heeft??) en ga zo maar ff door..

Er zit in de top bij ajax helemaal geen mensen met verstand van Voetbal toch iets wat me niet onbelangrijk lijkt..

Jol heeft vorig jaar geluk gehad dat de jongens er toen nog wel voor wilden gaan.. maar dankzij zijn preken en reacties in de media heeft die er dit jaar voor gezorgt dat die jongens niet meer met lol naar hun wedstrijden gaan. Ik heb nog genoeg voorbeelden om je te laten zien dat het structueel fout gaat daar bovenin, en er alleen maar mensen zitten die er zelf beter van willen worden, zonder enige clubliefde..

24 november 2010 om 16:44

Klopt, goede reactie. Valt me op dat veel supporters van andere clubs verstandigere analyses geven dan sommige Ajax supporters die alleen maar roepen dat Vd Boog weer weg moet. (maar dat wel supporter-eigen zijn) En al die mensen die dat roepen, zullen dat bij het volgende bestuur weer gaan roepen. Dat is 1 van de redenen waarom het voor Ajax als club lastiger presteren is. Ik zie juist een hoop dingen beter gaan dan bijv 4 jaar geleden en tuurlijk gaan er nog dingen mis, maar bij welke club niet.

En mbt de personen die @hellfire aangeeft: deze mensen kunnen zich toch al veel langer beschikbaar stellen voor de ledenraad, maar toen hadden ze kennelijk geen zin.

24 november 2010 om 18:02

Hellfire het gaat niet om het feit dat we nu 4e staan, dat zou een korte termjn-visie zijn. Wat de meeste, zo niet alle Ajax-supporters willen is dat we verder gaan op de voet waarop we vroeger zo succesvol waren. Een ijzersterke jeugdopleiding aangevuld met wat routine en buitenlanders die het spel van Ajax naar een hoger niveau tillen. En we willen met klassieke buitenspelers spelen die een man kunnen passeren en dan met een voorzet een spits kunnen bereiken. Dat alles wordt momenteel verloochend. Er zijn geen klassieke buitenspelers want Suárez, Sulejmani en Emanuelson vullen de positie op hun manier in maar het kan veel beter. Daarnaast stroomt er te weinig jeugd door en is de kwaliteit ook veel te gering. En het geld wordt uitgegeven uit uitgerangeerde buitenlanders die helemaal niets toevoegen aan Ajax. Kortom, in alle geledingen gaat het fout. Er is ooit een rapport opgesteld om de Ajax-cultuur en -visie veilig te stellen. Dat er dan een trainer(passant) komt die zegt, ”dat rapport geldt niet voor mij want het is van voor mijn tijd” heb je er helemaal niets van begrepen. Dat rapport is Ajax en als trainer heb je je er maar aan te houden en anders sodemieter je maar op. Niemand is groter dan de club Ajax en we werden in het verleden altijd zo bewierookt om het aanvallende 4-3-3 spel en de geweldige jeugdopleiding. Daar is niets meer van over, er zitten mensen in het bestuur die nog niet eens weten hoe een voetbal eruit ziet en geen enkele binding met Ajax hebben. Dat moet veranderen, hoe maakt eigenlijk niet zoveel uit. Of het nou Johan Cruijff is of Zjelko Petrovic of Ivan Gabrich zal me een biet zijn, als er maar wordt uitgegaan van de spelopvatting die Ajax altijd zo kenmerkte. Dan is iedereen tevreden. En als ik nog 3 seizoenen op de 4e plaats moet eindigen maar dat daarna de jeugdopleiding en scouting zijn vruchten begint af te werpen heb ik dat er zeker voor over.

Tsja, ik ben geen expert ofzo. Maar met de manier waarop voetbal tegenwoordig werkt lijkt de eredivisie eigenlijk niet meer dan een lagere divisie van de grotere competities. Als een speler het hier goed doet dan verdient ie promotie naar La Liga, Serie A, Premier League of Bundesliga. Ajax kan het nog zo goed doen qua beleid, je kunt zo eigenlijk geen team opbouwen dat mee kan doen om de champions league tenzij je een echte gouden lichting hebt en / of heel veel mazzel. Ajax zal wel om de eredivisietitel mee blijven doen, maar echte top? Om dat mogelijk te maken moet de eredivisie zelf een aantal stappen maken, het moet een grotere competitie worden. Bijvoorbeeld door samen te gaan de Belgische Jupiler League (waarbij ze niet als 1 land gelden voor Europese plekken, weet niet of dat regeltechnisch mogelijk is).

Stel je voor dat Ajax Ibramovich, Wesley Sneijder, van der Vaart, Huntelaar etc. had kunnen behouden zoals teams in de grote competities dat kunnen (niet dat ze dat altijd doen). Zo kun je voor elke ''nederlandse topclub'' wel een lijstje maken.

Kijk het is mogelijk, begroting is aardig groot. Maja als je 160 mensen ofzo in dienst hebt dan is 60% of meer weg aan de salarisen. Dus lijkt me duidelijk om daarmee te beginnen en als je dan met prestatiecontracten werkt en jeugd dan ben je weinig kwijt, en dan zou je eventueel ooit iets kunnen betekenen. Maar dan moet wel alles goed lopen. En das is juist zo moeilijk. Maja hoop dat het me club lukt en dat we ooit nog eens een grote jonge worden in europa. Ben namelijk 20 jaar oud en heb de goede tijden van ajax niet eens meegemaakt maja toch heb ik seizoenskaart en woon ik 1,5 uur reizen van A'dam vandaan

Welke top bedoelt Molenaar? Als je binnen 5 tot 10 jaar terug naar de top van NL wil dan doe je nog steeds iets niet goed gezien de begroting. Als ze naar de top van Europa willen dan wens ik ze veel succes maar zie ik het nog wel even doormodderen. Een Nederlandse club in de top van europa lijkt mij onmogelijk

Haha, ja natuurlijk... Over 10 jaar winnen we met 4-0 van Madrid in Madrid... Ik was even van plan om een beetje hoop op te hangen aan de heren, maar na deze opmerking laat ik het gewoon weer. We worden steeds weer warm gehouden met nieuwe plannen, totdat er iemand op wat weerstand stuit of de plannen voor de media en het publiek niet snel doorgevoerd worden. Irritant.
Voor de plannen van Cruijff is ook veel geld nodig, zoals voor alles eigenlijk, we hebben alleen geen geld!!

Het lijkt er dan eindelijk op dat er iets gaat veranderen binnen Ajax. Alle problemen zullen alleen niet één-twee-drie opgelost zijn.
Maar er zal nog zoveel moeten gebeuren en dat zal nou eenmaal flink wat tijd kosten..

Ten eerste moet het niveau vd jeugdopleiding weer omhoog. Als ik zie dat de C1 van ajax verliest van een amateurclub, de A1 met 3-0 onderuit gaat tegen psv A1 en Jong ajax ergens onderaan in de middenmoot bungelt, krijg ik tranen in mijn ogen en zie ik ook de toekomst somber in. De B1 van vorig jaar was een prima lichting, maar daar is dit jaar ook maar weinig van te zien.
Vooral in aanvallend opzicht breken er veel te weinig spelers door bij ajax. Het zijn vooral verdedigende spelers die nog enigszins doorbreken zoals Vertonghen, Alderweireld ( overigens gepasseerd door Ooijer :S ), VD Wiel en Vermaelen. De enige aanvallend ingestelde speler die de laatste jaren het eerste heeft gehaald is Siem de Jong. Maar eigenlijk is Siem niet een echte nummer 10. Meer een harde werker die veel vuil werk opknapt op het middenveld, maar waar je niet veel aan hebt in aanvallend opzicht. Kan Siem ook niks aan doen en ik vind het een nuttige speler, maar we missen nu wel een speler a la sneijder die met prachtige passes strooit en zelf ook nog regelmatig scoort.
Ik zou niet één twee drie weten hoe dit op te lossen is, maar dit is absoluut een groot structureel probleem en er moet verandering in komen!

Ten tweede moet het aankoopbeleid op de schop.waar ajax vroeger jonge talentvolle spelers uit het buitenland kocht, kopen we nu vaak al doorgebroken spelers waardoor we veel meer geld moeten neerleggen.
Neem nou Ibrahimovic, Maxwell, Litmanen Kanu en bijvoorbeeld Chivu. Al deze spelers werden op jonge leeftijd gehaald omdat men er potentie in zag. Natuurlijk gaat het ook wel eens mis als je een talentje haalt, maar ik denk nog altijd dat je beter talentjes kunt scouten dan spelers halen die al doorgebroken zijn. Suarez, El Hamdaoui en Sulejmani zijn bijvoorbeeld allemaal gehaald nadat ze waren doorgebroken. Het zijn natuurlijk prima voetballers maar je moet vaak wel een gigantisch bedrag betalen voor zulke spelers.

Als laatste moet het bestuur het niet toelaten dat een trainer als Jol allemaal van die nutteloze aankopen doet in de hoop er op korte termijn beter van te worden. Al die 'aankopen' via die Raiola(?) zijn absoluut niet goed voor de lange termijn visie die Ajax moet hebben om weer in de top mee te kunnen doen.

Het zal een hoop tijd kosten om aan deze factoren te werken maar in mijn ogen is dit absoluut nodig om weer een beetje het Ajax te worden wat we geweest zijn!

Ik ben er een groot voorstander van als dit daadwerkelijk gaat gebeuren, maar ik betwijfel nog steeds of Cruijf een verantwoordelijke positie wilt bekleden. Als Cruijf dat niet doet zie ik het plan helaas niet slagen.

Ik vind het zelf ongelooflijk dat na de vorige wisseling van de wacht er nu weer precies hetzelfde is gebeurd. De basis van de vorige wisseling van de wacht was nota bene het rapport. Vervolgens worden de richtlijnen uit het rapport keihard genegeerd. Onder andere de stompzinnige breedte-aankopen waren zogenaamd bedoeld om Ajax door het drukke schema heen te loodsen zonder kleerscheuren. Deze maand is Ajax finaal in elkaar gezakt. De breedte-aankopen hebben dus geen ene moer toegevoegd.

Helemaal terug aan de internationale top komen lijkt me zo ie zo een onmogelijkheid met de huidige financiële ongelijkheid, maar een goede internationale subtopper kunnen we zeker weer worden. Zoiets als de Europa League moet Ajax toch wel weer eens kunnen winnen.

Dat klinkt niet slecht, al ben ik bang dat er dan een 6+5 regel of iets dergelijks doorgevoerd moet worden!!
Johan stap er eens echt in, begin met de schoonmaak en bouw het goed op!

Ik ben te oud om in sprookjes te geloven...ik geloof best dat Ajax in Nederland weer de beste ploeg van het land kan worden, maar in Europa? Zolang de macht bij clubs als Real, Barcelona, Manchester City/united en Chelsea liggen kan zelfs Cruijff niks doen. Serieus, waar hebben ze het over? Over Europese subtop ok, maar met clubs als Real Madrid kan Ajax niet vechten. Elk 'talent' wil meteen naar het buitenland dus dat is al hopeloos. Zelfs de generatie van 1995 rende vroeger of later meteen weg. Toen was Ajax nog echte wereldtop!?!

Cruijff en zijn aanhang moeten geen zoete broodjes aan de Ajacieden verkopen. De weg waarover Ajax nu loopt werkt niet, dat is duidelijk, maar je kan mij niet wijs maken dat Ajax over tien jaar bij de Europese top hoort. Kom op zeg, deze sprookjes zijn net zo geloofwaardig als de sprookjes van van Hanegem (over de situatie van Feyenoord) en Jordania...

24 november 2010 om 17:22

Voorlopig zou ik wel tevreden zijn als we weer betere wedstrijden te zien krijgen, en de daarbij behorende landstitels. Dat Ajax geen constante wereldtop kan zijn is een feit, maar het is zeker wel mogelijk om eens in de zoveel tijd een gooi te doen naar de cup met de grote oren. Psv heeft het nog niet zo lang geleden ook gedaan, het is zeker mogelijk al komt er ook wat geluk bij kijken. Maar laten we ons eerst maar op de landstitel richten, de EL winnen zou ook mooi zijn.

Ben in ieder geval blij dat er wat in beweging is gezet want op deze manier zitten we op een dood spoor.

Als Molenaar en consorten kunnen beloven dat grote talenten zoals bijvoorbeeld een Sneijder of een van der Vaart nu wel tot hun 33e gebonden kunnen worden aan de club geloof ik het, maar als deze nog altijd op hun 21e staan te trappelen om naar het buitenland te gaan zie ik het somber in.....

Welke top bedoelen ze? Nederland of Europees?

Eerst zien en dan geloven. Daarbij mag hij ook wel duidelijk maken welke top hij bedoeld. Nederlandse top moet lukken (zijn we min of meer al, alleen door het gebrek aan titels zou je wel kunnen zeggen dat we dat niet zijn), maar dat hoor ik nou ook al zo'n 10 jaar.

Europese top geloof ik niet in, dat haalt geen enkele Nederlandse club. Hoogstens een enkele opleving in de Champions League, zoals Ajax in 2002/2003 (Of 2001/2002, ik weet het geen eens meer) en Psv een paar jaar later toen ze op zo'n ongeloofelijk vervelende manier verloren van Ac Milan.

Het zou wel goed zijn als het rapport wat meer gevolgd werd. Geen random spelers meer voor de breedte enzo. Ik hoop dan ook dat Molenaar en co het waar kunnen maken.

Dat wordt een groot kippenhok daar bij Ajax. Iedereen claimt te weten waar het aan ligt maar het echte criterium waar die mensen aan moeten voldoen is of ze zich willen wegcijferen voor de club lijkt me?

Ajax-helden!

Als Ajax-fan wordt ik al blij van het feit dat er daadwerkelijk naar de woorden van Cruijff wordt geluisterd en er echte Ajacieden opstaan om zich met de crisis te gaan bemoeien en wie-weet, er wel wat aan kunnen veranderen.

Ik heb er goede hoop in Ajacieden!
Stand up, Speak up AFC Ajax!

www.geefajaxzijngezichtterug.nl

Ik ben blij dat er nu in ieder geval actie wordt ondernomen. Waar het toe leidt blijft natuurlijk afwachten maar de beweging is positief. In ieder geval ligt er een rapport dat blijkbaar nog steeds gedragen wordt door de groep Cruijff. Hoeven ze daar in ieder geval niet meer over na te denken.

Ajax moet gewoon eens keer de kast opentrekken en goede spelers kopen. Mensen als Sulejmani en weetikveel die mensen moeten gewoon weg. Kosten veels te veel en brengen weinig voor de club. Al mag ik Ajax niet, maar vind wel dat ze in de top mee moeten draaien en zich niet zo met de buitenwereld moeten bemoeien. Real paar jaar geleden hetzelfde. Paar mensen uit het bestuur ensoo laten vetrekken en kijk ze nu eens spelen! Is toch zo of zit ik er naast? Ook al komen ze in de schulden, met een goed spelend team waarbij iedereen iets kan brengen voor het belang van het team tot gevolg van winst dan komt het geld van zelf stromen. Omdat ze dan mee draaien bovenin, Cl-league gaan spelen, verkoop van kleding gaat weer beter etc.

Dus AFC Ajax make a holl new Start!

24 november 2010 om 21:55

Oke heb jij een zak met 400 miljoen net als Real Madrid. dan kunnen we dit snel regelen.

Zolang TV inkomsten in landen als Spanje, Engeland, Italië en Duitsland hoger zijn dan NL, en in de meeste van die landen er minder streng naar het financiële beleid van clubs gekeken wordt, lopen we op sportief gebied grote achterstand op. Geldt ook voor clubs als Psv, Twente en AZ.

Ach, de Nederlandse divisie komt elk jaar een paar km meer achter Spanje en Engeland te liggen. Alleen een fusie met de Duitse en Belgische competitie zou de eredivisie kunnen redden. Het zou de competitie sterker maken, en spelers zouden langer blijven en spelers uit andere divisies zouden dan sneller komen...!

Ajax..heeft wanbeleid...zo'n 40 spelers van het kaliber Suk , Wieleart en Olegeur...! Ajax moet dat nooit meer doen. Waarom geven zo'n jonge als Blind niet veel meer speeltijd? Ajax moet weer putten uit eigen jeugd. Daarnaast moeten ze een trainer hebben met een Ajax hart, en iemand die 3-4 jaar aan het team wil werken.

Ik verwacht dat Jol aan het einde van het seizoen vertrekt..misschien alsnog naar Fullham.

”als alle aanbevelingen worden nageleefd, is Ajax binnen vijf tot tien jaar weer helemaal terug aan de top. Daar twijfel ik geen moment aan.”.... aldus Molenaar...........

Ik hoop dat hij bedoelt ''terug aan de top in Nederland''.
Zoniet dan is hij nog een grotere halve zool dan dat ik dacht omdat hij zich dan met een pure utopie en een onrealistische droom bezig houdt...

Ajax moet de jeugdopleiding weer top krijgen want wil Ajax echt terug naar de top dan moeten er tenminste twee spelers per seizoen vanuit de jeugdopleiding naar het eerste komen. Als ze dan ook de jeugdscouting optimaliseren en elk jaar een speler als Eriksen of Boilesen naar Amsterdam weten te halen dan komt het helemaal goed.

Op de korte termijn moet Ajax een stap terug zetten om later twee stappen vooruit te kunnen doen. Verkoop alle dure spelers die niet in het Ajax systeem thuis horen en bouw aan een jong team vol eigen jeugdspelers. Jongens als Blind, Jozefzoon, Van Rhijn, Bonevacia, Eriksen en Boilesen moeten definitief naar het eerste worden gehaald en meer aan spelen toe komen.

Wat vergeten word is dat Nederland financieel gewoon niet meer de middelen heeft om terug te komen in de top. Dus waarom zou Ajax dat wel lukken... De Nederlandse top oke, maar daar beschouw ik zelfs als PSV fan ajax ook al toe. Ajax is nou niet bepaald in Nederland een klein clubje te noemen.

Het probleem bij ajax ligt intern. Het volgende moet veranderd worden :

-1. Ajax moet zijn aankoopbeleid afstemmen op de eredivisie. Elk team van de eredivisie moet worden geanalyseerd op basis van zwaktes en sterktes van een eredivisieteam. Aan alle sterktes zoek je een tegengestelde oplossing stem je je spelers daarop af en hetzelfde doe je bij de zwaktes. Wat voor team krijg je dan ? een team die dynamisch is en kan veranderen van tactiek dat afstemt op een eredivisie club.

-2. Ajax moet een regelgeving toepassen waarbij de huidige kwaliteiten van de desbetreffende spelers die in de jeugd is voorrang moeten geven op in de eerste team dan de spelers uit de aankoopbeleid.

-3. Ajax moet eens begrijpen dat aanvallend voetbal niet de enige tactiek is in de wereld we leven in een dynamische voetbal wereld ,dus je moet je spelers/transfers afstemmen op de sterktes en zwaktes van de Eredivisie en niet van de champions leugue.

-4. Er moet meer rekening worden gehouden met de situatie rondom huidige voetbalclubs in de eredivisie, Als je analyseert en dit door geeft aan de trainer dan heeft de trainer genoeg stof om de training op de zwaktes en sterktes te richten van de tegenstander op dat moment

-5 . Wat gebeurt er nu ? nu wordt er helemaal niet geanalyseerd , dus er is geen stof voor de training er wordt er vanuit gegaan we winnen wel met onze huidige tactiek maar ondertussen worden de directie , bestuursleden , trainers wel met de feiten benadrukt in deze reele voetbalwereld.

Kijk als ik kritiek geef , geef ik ook een oplossing voor ajax
Ga Analyseren en stemt je spelers op de eredivisie af. Ga niet egoistisch doen , maar sta open voor andere tactieken en stem je spelers daarop af , doe waar je goed in bent dat is de jeugdopleiding geef hen voorrang op het eerste team dan de aankopen. Maar Blijf Analyseren Anders Eindig JE ALS Feyenoord NU HEB JE HET Geld NOG OM HET Goed TE Maken ALS HET ZO Doorgaat GA JE TEN Onder.

graag reactie hierop als je het eens of oneens bent.

Het wordt tijd dat Ajax weer eens mannen op het veld krijgt ipv jongetjes. Iedereen zegt wel dat Real veel beter is en in normaal is dat ook zo maar de jongetjes van Ajax waren gewoon bang gisteren en in Madrid. Ajax had veel te veel respect voor Real. Als Ajax er vol tegen aan was gegaan had het echt geen 4-0 hoeven te worden.
Verder kan Ajax wel terug naar de top willen over een paar jaar, maar dan moet de Fifa eens eerst maatregelen nemen, zodat de rijkere clubs niet meer de mindere competities kunnen leegkopen.

Binnen 10 jaar terug aan de top? Welke top?

De Europese? Met al dat financiele geweld van de absolute topclubs? Denk 't toch eventjes niet! Het financiele gat is in die 10 jaar alleen maar groter en groter geworden.

De Nederlandse? Ik mag hopen dat dat voor Ajax minder lang gaat duren dan 10 jaar!

Het probleem van Ajax is dat ze keer op keer verkeerde trainers hebben aangetrokken. Co Adriaanse is gewoon weggepest door Leo Beenhakker, het is vriend van Ronald Koeman. Verder is de kwaliteit van de spelers ook probleem en de scoutingstaf moet je vertrouwen. Jeugdopleiding is niet echt de probleem maar slimheid is de probleem in de jeugdopleiding. Waarom jeugdopleiding niet probleem? Want nu hebben iedere clubs een goede jeugdopleiding. Vroeger was Ajax misschien wel de enige club die jonge goede spelers opleiding heeft, maar nu heeft iedere clubs dat wel. Dat is het verschil tussen nu en vroeger wat jeugdopleiding betreft. Komt ook door tv, media en analyse. Nu kan iedere clubs de keuken nemen bij Ajax om te zien hoe het werkt, 'copieren' kun je wel zeggen.

Sorry hoor Molenaar, maar wat wil je nu bereiken met dit soort onzinuitspraken. Ik neem aan dat je de Europese top bedoelt, want tot de Nederlandse top reken ik Ajax nog wel, ondanks ze nu 6 punten achterstaan op Psv. Want vorig jaar werd Ajax met een ongelofelijk hoog puntenaantal (85, waarmee je normaal altijd kampioen wordt) nog 2e. En 3 wedstrijden geleden stonden ze nog gelijk met Psv.
Dus als je het zo bekijkt, behoren ze pas 3 wedstrijden niet meer tot de Nederlandse top.
Maar hoe wil je de Europese top bereiken met een begroting die zo enorm veel kleiner is dan de Europese top. Iedereen weet toch dat als er een goede jeugdspeler bij Ajax doorkomt, deze tegenwoordig op 21 of 22 jarige leetijfd of vaak nog eerder al wordt weggekocht.

Nou kom maar op!! Als ajax er weer top van word prima! Er willen best bekwame mensen aan werken. Schrok me dood toen ik de ledenraad zag. Allemaal oude mannen die niks met voetbal hebben. Schandelijk gewoon. Die Molenaar is toch een slimme man. Ken de rechten en zaken van het voetbal. Heeft een ajax hart en kan samen met Cruijf en van Duivenbode de richtlijnen aangeven. Met nog een paar ajacieden die mee willen doen. ZOu de jeugdopleiding op schop gooien. Want het is toch raar dat een speler als bijv Martina de hele jeugdopleiding doorloopt en dan pas bij jong ajax word gezien dat hij tekort komt? Daar moet je eerder achter komen. En de scouts moeten beter. Dan had je spelers als dzudzak en Chadli binnen gehad. Dus dat kan ook vooruit. En stel een bekwame trainer aan die goede spelers haalt. Het is toch iets raar dats nederland werkt met TD terwijl die nooit met de groep werkt. Laat een goede coach komen en laat hem bepalen wie moet komen etc. En ik zeg goede anders heb je een Jol die weer tainios haalt etc. Elke topclub doet het zo. Ferguson haalt eigen spelers en niet een mannetje op kantoor. Eerst nauturlijk de financien op orde krijgen anders gaat het niet.. Maar zet maar stap voor stap alles op. Ik ben benieuwd. Als ajax dan weer CL mag spelen. ( hoop volgend jaar) Dan kunnen we kijken of we vooruitgang hebben geboekt t.o.v. van dit jaar. En moeten we weer spelen als na de winterstop!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren