Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Mensen denken dat Ajax alleen Suárez is, dat maakt me boos'

Laatste update:

Het lukt Luis Suárez voorlopig nog niet om zijn moyenne van vorig seizoen ook nu weer vol te houden. Na een lang seizoen met Ajax en een WK dat tot het laatst duurde, is de Uruguayaanse spits nu weer bezig om de Amsterdammers zo goed mogelijk te leiden. Dat het nu even niet loopt, komt mede doordat Suárez zelf moeite heeft het doel te vinden. “Ik baal daar zelf het meest van. Ik kan niet te veel missen, dan wordt het moeilijk in mijn hoofd”, erkent de aanvoerder.

/

Vorig seizoen maakte Suárez 35 goals voor Ajax in de Eredivisie. Daarnaast was hij trefzeker in de Europa League. In de laatste negen wedstrijden vond de topschutter echter maar drie keer het net. Met name de paal en de lat staan succes vaak in de weg. “Ik moet maar eens praten met de lat. Ik word helemaal gek van dat ding. Misschien moet ik ergens anders op mikken”, geeft Suárez te kennen. De suggestie dat hij zelf te vermoeid zou zijn, verwerpt hij naar het rijk der fabelen.

“Iedereen schrijft dat. Word ik ook gek van. Ik ben niet moe! Ik slaap gewoon goed, mijn baby is een echte Suarez en maakt lange nachten. Ik dus ook”, aldus de spits. “Mijn werk is doelpunten maken en assists geven. Mensen denken dat Ajax alleen Luis Suárez is. Dat maakt me boos. Ajax bestaat uit 23 spelers. We moeten harder werken, meer passie tonen”, stelt hij. “We moeten zorgen dat we geen punten meer verliezen. Dan kan het nog. Te beginnen tegen PSV. Ik geef niet op. Nooit!”

Luis Suárez staat nu op zeven Eredivisie-goals, op hoeveel eindigt hij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Z'n passie en instelling voor Ajax valt altijd absoluut te bewonderen vind ik zelf, in dat opzicht is hij een goede aanvoerder omdat hij de rest daarmee kan aansteken.

Alleen z'n gedrag als het tegenzit door midden van zeuren, schreeuwen, vallen, huilen en provoceren vind ik dan weer jammer. Ik begrijp het wel en het mag ook wel maar als aanvoerder vind ik dat dan toch niet zo'n mooi gezicht als ik dat zie.

Toch heeft hij er trouwens gewoon 7 inliggen uit 12 wedstrijden wat voor een buitenspeler eigenlijk prima is, moet je nagaan hoe hoog de verwachtingen zijn en terecht ook.

17 november 2010 om 14:58

Precies. Hij doet het helemaal niet slecht, maar omdat hij heel veel schiet lijkt het alsof alles tegenzit.

Als je het op deze manier bekijkt;
Suárez scoort 7 keer. Tel je alle aluminiumpogingen er bij op zit je op rond de 18. Tel je er nog een páár gemiste grote kansen op zit je op 22 of zo en sta je 10 doelpunten boven de huidige eredivisie-topscorer.

Hij doet het nog altijd goed en zijn instelling is er één om een voorbeeld aan te nemen. Dan maar dat gezeur erbij.

17 november 2010 om 20:25

En vergeet het aantal assist niet.

Eigenlijk is hetook wel logisch dat Suarez een minder seizoen draait dan vorig jaar, want vorig jaar was hij top en vloog bijna alles erin, ook had hij een aantal wedstrijden hattricks gemaakt dus dan schiet het wel op. Het was ook wel knap geweest als hij een nog beter seizoen zou draaien dan vorig jaar.
Zal wel een combinatie zijn van wk vermoeidheid, verandering van positie, en wellicht toch spijt dat hij nog bij Ajax voetbalt.

wat een geweldige vent hij heeft teminste de juiste instelling je ziet ook dat hij zn best wel doet maar het gewoon niet lukt, daardoor wordt ie ook sneller kwaad maar vooral op zichzelf
en dat hij zegt dat hij op de lat mikt dan kan ie maar gewoon beter richten op de kruising dan schiet ie daar maar alles in

17 november 2010 om 13:28

inderdaad maar ik denk self dat het komt door el hamdaoui el hamdaoui kan je beter verkopen aan Chelsea ofso , Dan vind Luis wel ze draai.

17 november 2010 om 13:29

ja het komt door wat voor type spits el hamdaoui is
1 van de 2 moet in de basis en dan kies ik liever voor suarez dus el hamdaoui mag van mij idd verkocht worden met een flinke winst

17 november 2010 om 13:54

Wat zijn jullie op zijn zachtst gezegt niet intelligent zeg! Sowieso, El Ham verkopen aan Chelsea? Wat gaat hij daar doen dan want aan voetballen zal hij niet aan toekomen met Kalou, Drogba, Anelka en nog een paar van dat kaliber voor hem. En daarnaast.. Hij is pas sinds pak hem beet 15 wedstrijden Ajacied en jullie vinden nu alweer dat die weg moet? Vervolgens weer het 'slechte' beleid de schuld geven als het dan sportief weer minder gaat en we geen echte spits hebben? Lijkt me geen goed idee dus...

17 november 2010 om 14:06

@afca_frank

dus jij vind el-hamdaoui een spits? hij is een 2e spits dat is heel wat anders want dat is suarez namelijk ook en die 2 lopen mekaar in de weg vorig jaar had het bestuur eindelijk een goede aankoop gedaan met pantelic en toen moest hij opeens weer weg dom dom dom met zon speler gaat suarez alleen maar beter voetballen.

17 november 2010 om 13:29

buiten het veld heeft hij een prima instelling.. maar in het veld wat een klaagbak is hij toch altijd ligt het aan de medespelers en het arbitrale trio dus zo geweldig is hij niet.

17 november 2010 om 13:33

maar het ligt op dit moment ook aan de medespelers met een inzet van 0,0
en ja als het met hem niet loopt en als dan de scheids nog een fout maakt of grens kan ik t me voorstellen dat hij daar ook kwaad op wordt.
de enige die ook nog zn best doen zijn stekelenburg, sulejmani en vertonghen ook meestal

17 november 2010 om 13:48

sulejmani moet wel zijn best doen om het eerste uberhaubt al te halen.. maar zie je andere spelers die bepalend zijn voor teams zo overdreven achtelijk reageren als suarez doet? je behoort je gewoon te gedragen want zo dwing je ook geen respect af. Hij word niet voor niets zoveel gehaat.

17 november 2010 om 13:59

ja nah dat is toch goed dat sulejmani dat dan doet of niet dan liever je best moeten doen om er bij te zitten dan dat je maar als een zak stront op t veld staat
ja hij wordt gehaat door buitenstaanders maar is geliefd bij de supporters van ajax
als hij bij twente speelde of psv was het andersom geweest wat maakt dat nou weer uit dan
zo geld het ook met de club ajax je houdt er van of je haat het

17 november 2010 om 14:10

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar bij suarez en ajax is het extreem, het is ook al vaak in media gekomen dat het de meest gehate club van nederland is. En hoe komt dat? door de club zelf. Ik ken trouwens genoeg ajaxsupporters die hem voetballend geweldig vinden maar zijn mentaliteit en de manier als aanvoerdesschap weer totaal belachelijk vind. Ik zelf vind het een prima voetballer alleen tja zoals ik al zei:

zijn karakter.

Zijn baby is een echte Suarez en maakt lange nachten haha.
Wat doet Luis zelf dan in de nacht, dat hij lange nachten maakt? Nieuwe baby's maken of buiten ''spelen''?

17 november 2010 om 13:28

haha, hij doelt uiteraard op lange slaapnachten. Oftewel, zijn baby slaapt lekker door net als hijzelf

17 november 2010 om 14:23

Doen ze dat niet allemaal in zuid en midden amerika.? Siesta (hoe cliché het ook klinkt)

On: Ik denk dat Suarez het er zelf een beetje naar heeft gemaakt dat hij Dé speler van Ajax is door ten eerste veel assists en goals te maken (vorig seizoen)
en ten 2e door te klagen als hij de bal niet krijgt..

17 november 2010 om 14:49

Zo cliche klinkt het niet he..want volgens mij is een Siësta overdag en hij heeft het over s'avonds.

Denk dat het allemaal wel goed komt. Ook al is hij uit vorm hij is nu zelfs nog gevaarlijk..als de vorm weer terug is komt het helemaal goed!

als ajacied heb je qua instelling het liefst 11 suarez'en gehad (qua mentaliteit en inzet). Uiteraard heeft hij zijn vervelende maniertjes maar hij zal er altijd voor 200 voor gaan. Daar mogen de urby's, Greg's en Demy's van deze wereld een voorbeeld aan nemen

en toch scoort luis er nog op los

Jol verpest Suarez gewoon in zijn opstelling. Ik vind dat ajax 4-4-2 moet spelen met Suarez en Elhamdoui in de spits en daarachter Suljemani. Met de gedachten dat die drie continu in beweging zijn en van positie wisselen. Dat lijkt me niet te verdedigen.

Daarbij moet Jol ook een keer inzien dat die gekke psv'er achterin ons veel te veel punten kost.

Stekelenburg
v/d Wiel
Alderweireld
Vertongen
Emanuelson
Enoh
de Zeeuw
Eriksen
Suljemani
Suarez
El Hamdoui
17 november 2010 om 13:32

Dit is geen 442, maar een 433 zonder flankspelers. Sulejmani is niet de man van slimme passes. Hij gaat waarschijnlijk zelf lopen met de bal.

17 november 2010 om 14:14

Je kan het ook zien als een 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Snap ook niet echt hoe je hier een 4-3-3 inziet. Duidelijk 2 spitsen en 4 middenvelder maarja

Suarez heeft in zijn praatjes altijd goede dingen gezegd, nu moet hij het alleen eens op het veld laten zien en daar ook een voorbeeld zijn voor de jongens. Niet gaan zeuren, miepen, huilen, vallen en aanstellen. Als het tegenzit is dat namelijk het enige wat hij doet. Dan moet hij het Team op sleeptouw nemen en laten zien waarom hij aanvoerder is. Dat laat hij nu alleen buiten het veld en in de kleedkamer zien!

17 november 2010 om 13:33

nee weet je wat het is Luis en Mounir passen gewoon niet bij elkaar
Ik zou maar Mounir verkopen en dan zo spelen

Steek
v/d Wiel
Aldewereild
Vertonghen
(aankoop)
Demy
Enoh
Eriksen
(Aankoop)
Suarez
Sulejmani
17 november 2010 om 13:36

''rechtsbuiten (aankoop)'' waarom? Jozefsoon, ebicilio en ozbiliz kunnen daar alledrie spelen? scheelt weer een hoop geld.

17 november 2010 om 13:55

Zucht.. snap het nou, met suarez als centrumspits kan je toch niet 4-3-3 spelen. Hij is toch geen goede kopper en pure nummer 9. Hij is de man van de actie en onvoorspelbaarheid, die moet je niet opsluiten als centrumspits.

Gewoon 4-3-3 met Elhamdaoui hangend op links, Suarez hangend op rechts en dan geen vaste spits. Eriksen/de jong, Suarez en El hamdaoui die constant van positie wisselen zie ik ook wel wat in.

17 november 2010 om 13:58

waarom zou jij mounir verkopen? als hij er meer in krijgt dan suarez zeg ik liever Doei tegen suarez of niet??

17 november 2010 om 13:58

Idd, waarom aankopen terwijl er toch wel aankomende 'talenten' zijn.
Ik zie in de opstelling ook 6 spelers die allemaal in een zogenaamde driehoek naar het doel willen spelen, en geen buitenspelers, zo graaf je zonder techniek je alleen maar in tegen verdedigende ploegen, creeer ruimte buitenom en maak meer plaats in de 16. Sulejmani wilt ook altijd naar binnen kruipen...

17 november 2010 om 14:01

@ Barcelona Fc

omdat elhamdaoui net zospeelt als vorig jaar suarez deed maar suarez is daar beter in hij kan beter klieren en treiteren en als hij dat weer doet is die ook veel beter in doelpunten maken.

17 november 2010 om 14:03

@jermaint

Ajax heeft in de jeugd genoeg buitenspelers maar dan moeten ze wel kansen krijgen 2 jaar geleden kreeg zeegelaar die wel nu hoor je daar bijna niks meer van. Jozefsoon mag afentoe een minuut meedoen terwijl dat de enige buitenspeler is die soms mee mag doen ze hebben met ebicilio, zeegelaar, ozbiliz en jozefsoon 4! toekomstige toppers op de buitenpositie maar ze spelen te weinig.

17 november 2010 om 14:22

Ajax645:
Dat is inderdaad zo, misschien moet je die gewoon 'in het diepe gooien'.
Juist tegen de zogenaamde minder wedstrijden als Ado, in het verleden van Ajax toch gebleken dat als het goedloopt, de jeugd ook omhoog kruipt.
Voor Ado en Auxerre liep het goed bij Ajax....
Maar toch weet je nooit hoe het uitpakt, Bonevacia vond ik goed tegen Vitesse in de eerste wedstrijden voor een debuut.....

17 november 2010 om 14:39

@jermaint

Precies davids werd uit tegen madrid ook in het diepe gegooit en was de beste man op het veld in 95 ze zullen toch ooit moeten spelen.

17 november 2010 om 21:11

Ik denk dat iedereen zich te veel blind staart op het spelen van het geijkte 4-3-3. Tijden veranderen en je speel stijl pas je aan aan het materiaal wat je heb. Als je een muur wit wil verven en je hebt alleen maar blauw, kan je blijven schilderen wat je wil, maar wit wordt hij niet. Misschien een rare vergelijking, maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Jol HAD afgelopen zomer zijn gewenste vluegelaanvallers kunnen kopen/behouden, maar koos er voor om het niet te doen. Wees creatief en laat je tactisch vermogen zien. Dit is juiste HET punt waar ik Jol vind falen.

in mijn opstelling kan je verschillende kanten op. Specifiek deze opstelling omdat je daar mee ook je eigen jeugd een kans kan geven. Je moet die jonge gasten wel de tijd geven om te wennen. Ze eruit halen na 1 slechte wedstrijd gaat echt niet motiverend werken voor die jonge honden.

El Hamdaoui voorin. Laat hem daar maar een beetje zwerven en hij zal 2 verdedigers echt wel bezig houden. Suarez en Sulejmani er een korte linie achter. Suarez zie ik vaak de bal komen halen, dus zet hem 1 qua lijn iets achter El Hamdaoui en hij kan meerdere kanten op. Als hij naar binnen trekt, gaat El Hamdaoui naar buiten en trek 1 of 2 verdedigers mee, waardoor Suarez redelijkerwijs vrij baan krijgt. Dit geld ook visa versa natuurlijk. Sulejmani is echt niet slecht, zet hem op dezelfde linie als Suarez. Laat hem buitenom gaan, or dezelfde truuk uitvoeren met El Hamdaoui als Suarez (waardoor je zelfs Suarez een kans zou kunnen bieden).

Middenveld. De Zeeuw oprechts, indien nodig switch je hem met Enoh geduurende de wedstrijd zodat hij van middenuit de doorvoor naar de spitsen kan verzorgen. Enoh en de Zeeuw blijven in princiepe op die linie spelen en nemen de verdedigende rol van het middenveld op zich. Laat Erkisen zijn aanvallende kwaliteten maar ten toon spreiden. Hij kan buiten om, over Sulejmani heen, of zodra Suarez en Sulejmani naar buiten trekken, Eriksen binnen door.

De verdidiging spreekt voor zich. Stelletje jonge honden die je gewoon moet motiveren. Steek een paar veren in hun achterste (moet wel op mijn taal letten met al die jonkies hier ) en ze doen alles voor je. Wissel ze nou niet meteen na 1 fout en laat ze coachen door Stekelenburg. Rustige sluitpost in het doel met genoeg ervaring om de tactiek en het begeleiden van de verdediging op zich te nemen. Het voordeel van deze verdediging zit hem in v.d. Wiel. Hij is erg goed in het opkomen, dus maak daar gebruik van, wat je doet in deze opstelling. Als Suarez het een beetje in de gaten houdt, gaat hij (opzichtelijk) naar binnen zodra v.d. Wiel OF de Zeeuw de bal hebben. v.d. Wiel kan dan via rechts opstomen, positioneerd zichzelf op de 16 meter, El Hamdaoui op de stip en de voorzet kan komen. Sulejmani die een afvallende bal aan de linker kant op kan vangen, Eriksen een afvallende bal tussen de 16 en de middellijn, Demy en Enoh staan tegenstanders (die nog durven ) op te wachten op de middellijn... hou je nog 3 man achterin voor de eventueel nog verdwaalde aanvaller van de tegenstander...

Ja ja, het lijkt zo simpel op papier en natuurlijk doe ik gemakkelijk overkomen. Het gaat om het principe, werk met wat je heb en als je het mij vraagt, heeft Ajax heel wat. Ik ben sinds mijn geboorte AZ fan, maar bovenal voetbal fan, dus vind het leuk om over dit soort zaken te filosoferen Goed genoeg geluld voor een avond

Stekelenburg
v.d. Wiel
Aldewereild
Vertonghen
Anita
De Zeeuw
Enoh
Eriksen
Suarez
Sulejmani
El Hamdaoui
17 november 2010 om 13:52

haha wel leuk dat het nu weer een gekke psver is nu hij er niets van bakt !! aan het begin van het seizoen was het nog een ajaxied want hij had de jeugdopleiding gehad ! toch goed gezien van onze fred

Suarez is heel erg gegroeid als aanvoerder en het bovenstaande artikel getuige daarvan.helaas nog wat kleine irritante dingen in het veld maar een superspeler.

Volgens mij bestaat Ajax uit meer dan 23 spelers en dat is het probleem....
Dat is namelijk het financiele probleem van Ajax.

17 november 2010 om 13:37

@ arjan4ajax

Jij slaat de plank echt volledig mis met deze reactie in dit topic!

en ajax-supporters maar roepen dat het wk en te weinig rust het probleem is !!

17 november 2010 om 14:00

Haha, ja we moeten toch ergens oorzaken zoeken. Misschien is het nog de ontkenningsfase, .

Mooie reactie van Suarez, je ziet duidelijk dat hij groeit. Hij zit wat in een mindere periode, maar zal daar sterker uitkomen denk. Nog een paar maniertjes afleren zou prettig zijn. En 12x op de lat is ook wel uniek denk ik, met een beetje geluk had hij er al wat meer inliggen en dan ziet de wereld er voor hem weer heel anders uit. Dat blijft voetbal.

17 november 2010 om 14:09

ben het helemaal met je eens , maar die manieren afleren wordt nu toch wel echt tijd ! ja en 12x op de lat dat is pech hoop dat ie tot na het weekend wacht met weer scoren en dan mag hij heel madrid dollen van mij haha !

Ik vind juist helemaal niet dat hij bezig is om Ajax te leiden. Hij is met zijn gezeur en armgebaren alleen maar bezig het team uit de concentratie te halen. Als hij daar nu eens mee stopt komt de rest vanzelf wel

Ik heb 2 oplossingen 1 Mounir verkopen zodat Suarez weer helemaal alleen de ster is en mag doen en laten wat hij wil want hij word vreselijk in de weg gelopen. en voor mounir kun je nu wel 15 miljoen krijgen als je een video met de goals tegen heereveen en nac opstuurt naar Manchester City.
En verder moet Suarez geen aanvoerder zijn. Hij lijkt zich er helemaal niet in fijn in te voelen hij wil lekker zuigen, klieren, schoppen en weet ik veel wat allemaal en dat mag hij van mij ook want als hij dat allemaal doet schopt die er elke wedstrijd weer 1 of 2 in.
Hij is gewoon mijn held een geweldige voetballer en een geweldige mentaliteit daar kunnen de andere spelers nog wat van leren.

Ik begrijp niet waarom de meesten nu roepen dat El Hamdaoui weg moet. Iedereen prijsde het aanvalsduo aan het begin van het seizoen en tot voor kort, en na 1 (inmiddels 2, Auxerre niet meegerekend) wedstrijd(en) zouden ze absoluut niet met elkaar kunnen spelen en kan er beter 1 weggaan. Die supporters die dat vinden zijn in mijn ogen geen haar beter dan de beleidsbepalers van die club die worden verweten een te oppotunistische beleid te voeren. Ook wel hypocriet genoemd.

17 november 2010 om 14:19

Wel raar hè. Mensen willen dat Ajax hun topscorder verkoopt, zodat Suarez weer beter gaat voetballen. Wie maakt dan die doelpunten?

Die jonge heeft een top mentaliteit, nu moet hij nog zorgen dat hij dat over kan brengen aan de rest! Dat zal hem niet gaan lukken door dat gezeur op alles en iedereen.

ik denk dat Ajax zo moet gaan spelen, daarin zullen Suarez en ElH beter renderen.

De jong voorin als balvaste spits, suarez en el hamdoui meer in een vrije rol zoals de jong en Ruiz bij twente(als je begrijpt wat ik bedoel) en Sulejmani van links

dan met enoh als ijsbreker op het middenveld en emanuelson verdedingend met toch meer creativiteit!

Stekelenburg
van de wiel
alderwereild
vertonghen
anita
Enoh
El Hamdaoui
Emanuelson
Suarez
De jong
Sulejmani
17 november 2010 om 13:54

Denk niet dat dit gaat werken. El Ham is namelijk helemaal geen middenvelder, is-ie veel te aanvallend voor ingesteld. Houd je dus eigenlijk maar twee echte middenvelders over en juist van daaruit moeten de spitsen bediend worden. Het middenveld is nu juist ook het manco van Ajax daarom spelen ze ook steeds van die lange ballen.

17 november 2010 om 13:55

sorry hoor ik heb altijd vertrouwen in gehad dat mickey zou slagen maar ik geef de hoop een op want hij bakt der echt niks van dan zullen der wel weer mensen zijn die zeggen dat hij steeds beter in vorm raakt maar dat is niet zo dat is alleen maar hoop.

Suarez is niet in vorm en ajax verliest wedstrijden,

hoezo is ajax niet alleen Suarez ?

17 november 2010 om 13:44

Omdat
S.de Jong hopeloos uit vorm is, omdat D.de Zeeuw hopeloos uit vorm is, omdat G.van der Wiel uit vorm is.

Er zijn wel meer spelers uit vorm, niet alleen Suarez, de enige die eigenlijk wekelijks zijn niveau haalt is Stekelenburg. En dat komt echt niet alleen door Suarez.

Waarom kunnen ze het tegen Dynamo Kiev en AC Milan thuis dan wel? Tegen Milan thuis speelde Ajax een goede wedstrijd, uit bij Twente speelde Ajax misschien wel de beste wedstrijd van dit seizoen. Volgens mij zit het ook grotendeels tussen de oren.

17 november 2010 om 14:06

Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen: hoe is het in godsnaam mogelijk dat dezelfde pionnetjes die vorige 2e seizoenshelft en een aantal wedstrijden dit seizoen het zo goed deden, nu collectief zo lopen te kloten??

Dat vraag ik me namelijk vaak af.

Ligt dat aan:
* niet kunnen terugvallen op een collectief en afspraken
* niet durven te voetballen
* geen inzet in de vorm van je het snot voor je ogen lopen en duels winnen?

Persoonlijk denk ik aan een mix van bovenstaande

Alleen denk ik wel dat het duo El Ham en Luis niet goed is voor het spel van Siem de Jong. Hij sluit nu veel minder bij en zie hem eigenlijk verzuipen in de omschakeling.

17 november 2010 om 14:08

Ik denk ook een mix van het bovenstaande, met als toevoeging dat Siem de Jong en Gregory van der Wiel, vorige jaar een heel goed seizoen hebben gekend, beiden zijn het nog hele jonge voetballers, en daar moet je niet van verwachten dat ze gelijk weer zo'n seizoen op de mat gaan leggen. Elk talent kent wel een dipje in zijn carrière, en die hebben beiden eigenlijk nog helemaal niet gekend sinds ze bij Ajax 1 zitten.

El Hamdaoui hoeft helemaal niet verkocht te worden om Suarez beter te laten functioneren, er moeten alleen duidelijke afspraken gemaakt worden in het veld, er moeten lijnen uitgezet worden en daar moeten de spelers zich aan houden, maar dat is lastig als je coach elke week met een andere opstelling speelt.

Volgens mij speelde El Hamdaoui bij AZ ook in een variant van de 4-3-3, met Lens en Dembelé op de vleugels? En Dembelé eigenlijk net als Suarez een beetje op rechts hangend?

Kan me vergissen hoor, maar ik vind niet dat Suarez minder speelt alleen door de komst van El Hamdaoui.

17 november 2010 om 14:11

Jij zegt dus nu dat je Dembelé en Suarez hetzelfde vind spelen? Zou kunnen maar vind het totaal niet vergelijkbaar.
Achja suarez heeft dit jaar 12x paal of lat geraakt hij kan ook gewoon paar cm naar beneden of links mikken en hij heeft der alweer 19 inliggen zo kun je het ook bekijken.

''always look at the bright side of live''.

17 november 2010 om 14:14

Nee, dat vind ik niet, maar het is nog steeds een 4-3-3. Ik vind niet dat je het spel van Suarez nu kan afschuiven op El Hamdaoui.

We moeten harder werken, meer passie tonen”, stelt hij. “We moeten zorgen dat we geen punten meer verliezen. Dan kan het nog. Te beginnen tegen Psv. Ik geef niet op. Nooit!”

Vind ik persoonlijk beter dan: ''always look at the bright side of live''

17 november 2010 om 14:23

dat was meer om duidelijk te maken dat als het een beetje mee zat had hij van die 12 latballen der 8 ingeschoten stond die nu ruim alleen aan kop in doelpunten klassement en had ajax 8 punten meer gehad dus als je het zo bekijkt is het een beetje pech.

En ik blijf die laatste zin geweldig vinden die hij angeeft : ''ik geef niet op. nooit!'' als de andere 22 spelers ook die instelling hadden spelen ze psv helemaal zoek.

veel mensen zeggen dat suarez in de spits moet.
Maar waarom niet een keer iets anders proberen?

Ik zou zeggen, zet El hamdaoui diep, en suarez een beetje erachter. Probeer zo dat Suarez bal van het middenveld haalt, Suarez zoekt El Hamdaoui op en gaat er overheen.
Sulejmani op links en op rechts kan ik niet zo effe bedenken ( ben geen ajax supporter ).

lijkt me ideaal

17 november 2010 om 14:14

maar El hamdaoui blijft niet diep staan die gaat ook zwerven net als Suarez en Sulejmani die gaat met zijn 3en zwerven en hebben dan niemand om de bal aan te geven voor een kaats of 1-2tje

Ik vind suarez een uitermate gelimiteerde voetballer, vorig jaar had hij geluk, als een blinde een actie inzetten en met geluk de bal mee krijgen dat is suarez.
Het ontbreekt hem aan overzicht en voetbal intelligentie.
Nu zit het allemaal even tegen, en een echte topspeler zou zichzelf dan nog aan de malaise kunnen ontrekken, een echte topspeler had zijn goaltjes meegepikt, dat is suarez dus niet.
Hij is een bruikbare speler voor de eredivisie, maar dat is dan ook zijn limit.
Vorig jaar 35 goals, maar was toen heel ajax niet beter? kijk naar een speler als siem de jong, vorig seizoen was suarez goed omdat ajax goed was.
Suarez moet de rest van zijn leven bij ajax blijven, want bij elke grotere club zal hij floppen.

17 november 2010 om 13:52

Ja hoor...... is 1 april vervroegd dit jaar?

- vorig jaar had hij geluk, als een blinde een actie inzetten en met geluk de bal mee krijgen dat is suarez.

Nee, Suarez heeft geen geluk gehad vorige jaar, Suarez is juist een onvoorspelbare aanvaller, die uit het niets ineens zijn man voorbij kan lopen, hij zet niet blind een actie in, hij zet snel een actie in.. daarom is die zo onvoorspelbaar, zijn goede goals en acties, bij Groningen en Nacional in Uruguay waren natuurlijk ook al die jaren geluk?

- Het ontbreekt hem aan overzicht en voetbal intelligentie.

Weetje wel wat je zegt? Suarez is één van de meest geniale voetballers in de Nederlandse eredivisie, kijk naar zijn doelpunten. Uit ondenkbare hoeken ballen in het net jagen, als de keeper iets te ver voor zijn doel staat de bal er overheen stiften, voorzetten van achter het standbeen,omhaals.....nee sorry je hebt gelijk dat heeft niets met inzicht en intelligentie te maken.

- Nu zit het allemaal even tegen, en een echte topspeler zou zichzelf dan nog aan de malaise kunnen ontrekken, een echte topspeler had zijn goaltjes meegepikt, dat is suarez dus niet

Volgens mij heeft die ondanks zijn mindere vorm, toch nog steeds 7 á 8 doelpunten gemaakt, bovendien maakt die nog steeds voorbereidende actie´s. Dat niet alles lukt, dat klopt maar dat die niets meer laat zien slaat nergens op.

- kijk naar een speler als siem de jong, vorig seizoen was suarez goed omdat ajax goed was.

Dat is toch juist ook wat die wil? Hij wil niet de alles bepalende speler zijn, overigens is Suarez niet alleen goed als Ajax goed is, hij heeft vorige seizoen enkele keren Ajax persoonlijk drie punten bezorgd, door de volledige score op zicht te nemen, bijvoorbeeld uit bij Vvv-venlo, toen speelde Ajax helemaal niet goed, maar Suarez scoort wel viermaal.

Was dat dan geluk, of hoe verklaar je dan dat Suarez toen wel goed speelde, maar Ajax niet?

17 november 2010 om 14:00

Jij maakt jezelf echt belachelijk suarez als een blinde de bal met geluk meekrijgen hahaha.

Hij was vorig jaar gewoon ongrijpbaar en dit jaar word die in de weggelopen.

Hij moet weer lekker gaan klieren, zuigen, schoppen, slaan en wat the **** ook dan voelt hij zich lekker als die afentoe eens lekker op zijn kopkrijgt en van medespelers en van jol te horen krijgt dat hij het niet alleen moet doen dat het een team sport is en dan weglopen en jol achter zijn rug om uitlachen gewoon doen en laten waar die zin in heeft dan krijgen wij weer die geweldige voetballer die zo onvoorspelbaar is als maar kan en ballen van onmogelijke posities strak in de kruising knalt.

17 november 2010 om 14:36

Als flankspeler zóveel scoren is ten eerste al erg knap. Dat zie je niet veel flankspelers hem na doen. Scoren is niet zijn 'doel'. Hij moet zorgen voor de assists en dat doet hij gewoon nog steeds. Het is allemaal erg opgeblazen in de media omdat hij even niet zoveel scoort, maar verder is het gewoon de onvoorspelbare Luis van alle andere jaren, wat dus geen geluk meer kan zijn.

17 november 2010 om 15:00

-wat dus geen geluk meer kan zijn

Ik ben het er deels mee eens dat het ook een gebrek aan kwaliteit bij de tegenstander is.
Suarez is de meest overschatte speler in nederland, komaan in de champions league heeft hij niks laten zien. Zelfs tegen Auxerre ado en az laat hij nul zien.
suarez laat het afweten in de grote wedstrijden, en een stapje hogerop zit er dus niet in.
En scoren is niet zijn doel? hij loopt er anders wel aardig gefrustreerd bij voor iemand die het niks uitmaakt , mooiste voorbeeld is het juichen tegen veendam (waar hij er minstens 3 had moeten maken )

17 november 2010 om 15:06

Wie zegt dat het hem niks uit maakt? Tuurlijk wel, hij wilt zichzelf altijd verbeteren en in een mindere periode is het frustrerend. Ik zelf ben een middenvelder die veel opruimt en scoor dus zelden, maar als ik een keer een kans krijg om te scoren en ik mis deze, word ik ook boos. Als je enkel wedstrijden tegen Veendam kijkt en niet naar wedstrijden waarin Ajax tegen betere teams speelt is het makkelijk praten. Suarez maakte heel Ac Milaan gek, de eerste wedstrijd tegen Auxerre was hij ook zeer dreigend. Kiev had gehoopt dat Suarez niet mee deed tegen hun. Vorig jaar had Juventus de grootste moeite om Suarez tegen te houden, het jaar daarvoor was het Hsv, Fiorentina en Marseille die gek van hem werden.

Ook in ons kikkerlandje hebben clubs als Twente, Psv en Feyenoord het altijd lastig met hem.

Daarnaast heeft Suarez ook een geweldig WK gespeeld tegen grote landen en ook in de kwalificatie duels van Uruguay was hij vaak erg belangrijk.

Wat zijn mensen toch bekrompen afentoe. Suarez is helemaal niet uit vorm, het zit hem gewoon wat tegen. Gaan van die 11 latballen er 6 in, is hij gewoon medetopscorer en zeurt niemand erover.

Hij gaat zijn goals heus wel maken en schiet er dit jaar gewoon 25+ in. Het scheelt ook dat Ajax geen penaltys krijgt de laatste tijd, dat zijn altijd makkelijke klusjes voor Luis, dus het komt wel goed hoor.

17 november 2010 om 13:49

Zo kan je het ook zien. Maar als Suarez niet scoort zoals nu zie jij toch ook wel dat hij na een paar slechte ballen zichzelf ook een beetje uit de wedstrijd praat. Ook al werkt hij hard, dat moet hij niet doen. Laat enoh en lindgren maar werken en suarez voetballen

17 november 2010 om 13:53

Ja, dat is waar. Maar dat had hij vorig jaar ook gewoon, alleen werd dat genegeerd omdat hij elke wedstrijd wel scoorde.

Suarez is en blijft gewoon een vreselijke vent, behalve als hij gescoort heeft. Daarom vind ik het ook belachelijk dat hij aanvoerder is, omdat een aanvoerder het goede voorbeeld moet geven. Qua inzet doet hij dat zeker wel, maar qua gedrag is het niet om uit te staan vind ik. Gewoon Stekelenburg aanvoerder maken en als je geen keeper als aanvoerder wil(wat ik ook snap), dan Vertonghen.

17 november 2010 om 14:21

Je heb helemaal gelijk, winnen van psv brengt ajax weer terug mentaal en ook in het klassement.

Laten we maar snel weer beginnen met een inhaalrace net als 2e seizoenshelft vorig seizoen...

Als Suarez niet in vorm is, is ajax al snel een heel stuk minder. El hamdoui en Suarez moet je gewoon even laten wennen aan elkaar.

Hopelijk zien ze bij ajax in dat hun aanval niet versterkt moet worden maar hun middeveld!
Ze missen een spelverdeler. En dat is de zeeuw echt niet, komt gewoon te kort.
En nu enoh en lindgren moeten gaan voetballen blijken ze al snel te kort te komen aan de bal.

en gaan er van die 11 latballen 6 over heb je niet het idee dat het gewoon pech is...
het is maar net hoe je het bekijkt

17 november 2010 om 13:54

Ja zo kan je het bekijken, maar als jou club op de lat schiet, zeg je dan: Oeh hij zat er bijna in, of Oeh hij was bijna over, maar hij ging gelukkig nog op de lat....

Ik denk dat we beiden het antwoord wel weten.

17 november 2010 om 14:54

als momentopname is het jammer, maar over een langere periode zegt het helemaal niets. Dat probeer ik ermee aan te geven

Prachtkerel die Suarez. Alleen nog wat minder frustratie op het veld en gewoon hard werken, dan komen de doelpunten vanzelf weer, zeker bij hem.

17 november 2010 om 14:16

kan zijn dat ik het nu verkeerd lees hoor maar zeg jij nu dat hij dus niet hard werkt? dan moet je toch echt vaker kijken hij sleurt en rent zich de pleuris is gewoon echt een harde werker hoor maar sommige mensen willen dat niet zien.

17 november 2010 om 14:20

In welke zin die ik schrijf lees je dat Suarez niet hard werkt?

Misschien moet ik er doorwerken van maken en minder frustratie. Positieve energie werkt beter voor je medespelers, zeker als je aanvoerder bent. Zijn kwaliteiten en werklust staan niet ter discussie.

17 november 2010 om 14:26

Ik gaf al aan dat ik het verkeerd lees omdat jij zegt: en gewoon hard werken. dat klinkt net of hij dat nou nog niet doet maar nu jij het zo zegt geef ik je helemaal gelijk.

Persoonlijk vind ik die frustratie echt geweldig ik kan er echt van genieten dat hij 90 minuten lang 3x de lat raakt 2x de paal en alles net over of naast en dan in de laatste minuut de 5-0 maakt ofzo en dan staat te juichen als een 2 jarige die een snoepje mag eten.

Ajax is zeker niet alleen Suarez want dat waa in de tweede helft van vorig seizoen wel duidelijk door het aantal kansen wat ajax cxreerde kwam hij ook heel vaak in de positie om te scoren en de laatste wedstrijden is dat veel minder hoe komt dit is de vraag denk ik .

Ik snap niet dat hier zo achterlijk veel kritiek is op el hamdoui dat hij verkocht moet worden zodat 'pareltje' suarez in zijn vorm kan komen... alsjeblieft man. El hamdaoui presteert momenteel 10x beter dan suarez hij is een aankoop geweest en hij voetbalt gewoon goed.. je gaat toch niet iemand verkopen die prima voetbalt maar omdat de aanvoerder daardoor niet in vorm raakt verkopen we hem weer.

Suarez: je bent een held! als je die 22 andere spelers nou ook zo laat denken dan spelen jullie zaterdag psv van de mat! dus schiet wel een beetje op aub! ;-)

nu zonder dollen: ik ben blij dat hij er zo over denkt en dat hij ook ziet dat er harder gewerkt moet worden en dat er met meer passie gespeeld moet worden (dat was zondag namelijk niet te zien).

Go Ajax!

Waarom wil iedereen el Hamdoui verkopen hij is topscoorder van Nederland en heeft ajax deze competitie heel wat punten opgeleverd verkoop dan Suarez als je toch iets wilt, Suarez is degene die er tot nu toe niks van bakt.

17 november 2010 om 14:12

Helemaal 100% mee eens zie 2 post boven deze waarom ik hetzelfde zei..

17 november 2010 om 15:49

Dat is het probleem nou juist ynwa_lfc, een Suarez in deze vorm wilt geen enkele club kopen en juist daar is Mounir El Hamdaoui voor verantwoordelijk, pure kapitaalsvernietiging dus om je beste speler door een aankoop minder te laten functioneren!

17 november 2010 om 16:02

Wat een onzin zeg.. sorry hoor dat het aan el hamdoui ligt dat suarez zo in vorm is? suarez krijgt per wedstrijd ik weet niet hoeveel kansen.. dat die er niet ingaan ligt niet aan el hamdoui.. wat verwacht je dan van el hamdoui als hij bij ajax komt dat hij voor suarez moet gaan werken? pff

' Ik kan niet te veel missen, dan wordt het moeilijk in mijn hoofd'

grappig dat ie hier de vorige jaren dan geen last van had...missen deed en doet ie namelijk vrij veel

17 november 2010 om 14:02

Dat is wel erg raar bekeken van je,in voorgaande jaren scoorde die na een gemiste kans minimaal 1 wedstrijd , zij het niet dezelfde wedstrijd alsnog..

Hij heeft denk ik nog nooit zo lang zonder doelpunt in de competitie gezeten. En dat bedoeld die met te veel missen.

17 november 2010 om 14:22

dat kan wel, maar hij mist altijd teveel...hij heeft altijd veel kansen nodig om er 1 te maken..

misschien krijgt ie nu gewoon minder kansen, waardoor het op valt...

17 november 2010 om 18:55

Hij krijgt nog steeds veel kansen. Als ik zie hoe vaak hij nog op goal schiet dan is dat vaak. Alleen maakt hij nu minder de actie bij de goal en schiet hij wat vaker van afstand en dat is niet zijn kwaliteit. Dan mist hij vaker. Hij moet in de 16 bezig zijn.
Daarnaast heeft hij ook vaak pech in de afronding, Het loopt gewoon even niet.

ajax heeft een goede spelers mits ze op goede posities staan maar nu worden de spelers ' misbruikt' met waar ze nu staan mij opstelling zou er als volgt eruit zien.

ik zou alleen als suarez/suljemani de rendement laag is dan el hamdaoui erin.
en iedereen denkt sno waarom nou hij is heel talentvol alleen komt het er niet uit maar met wat vertrouwen komt hij wel ver

steek
vd wiel
aldeirwereld
vertonghen
atouba
enoh
sno
de zeeuw
eriksen
suarez
sulejmani

@ehmnummer9, zoeffhethasje heeft gelijk, suarez scoort (de) wel veel, maar hij mist een hoop kansen. stel dat hij 10 kansen krijgt scoort hij der 3 dat is natuurlijk te weinig.

17 november 2010 om 14:11

Jawel, maar als je in een wedstrijd 6 kansen mist, maar uiteindelijk sta je toch 2 x op het scorebord, loop je toch met een ander gevoel de kleedkamer in.

Wat wel gek is: Suarez krijgt van dubbele of zelfd 3-dubbele dekking. Dan zouden er toch andere spelers ergens vrij moeten kunnen lopen, zou ik zeggen...

17 november 2010 om 14:11

Ik zeg toch niet dat die ongelijk heeft over het aantal kansen dat die mist? De periode is alleen anders, als Suarez in voorgaande jaren een kans mist, dan was dat maar van korte duur, meestal een minuut of 40? Maximaal een wedstrijd of 2.

Nu staat die al een paar wedstrijden droog, en mist die veel kansen, dat is een hele andere situatie.

Ligt eraan wat jij weinig vind, als hij er 3 per wedstrijd scoort, dan draag ik hem op handen en voeten. Als die in 3 wedstrijden 10 kansen krijgt en er maar 3 scoort, ja dan is dat erg weinig.

Ligt er ook aan wat je verwacht van een valse rechtsbuiten, alleen maar doelpunten, of ook voorbereidend werk? Waarbij je moet opmerken dat Suarez misschien niet altijd de bal op het juiste moment afspeelt, maar wel jaarlijks assisten-koning van de eredivisie is geweest.

Onze beste speler van de afgelopen 10 jaar!

17 november 2010 om 14:19

Hij is zeker goed maar denk dat Sneijder, Van der vaart, zlatan, chivu en huntelaar dat ook waren.

Zo lang ajax zonder idee blijft voetballen..dan zijn ze gewoon te afhankelijk van de individuele klasse van ajax...want voetballend wordt er weinig gecreeerd..

Dat iemand als De Zeeuw één van de belangrijkste spelers van ajax is zegt genoeg..

Vroeger liepen op die belangrijke positie andere veel betere spelers rond..

Siem de Jong zelfde verhaal, prima voetballer maar niet het niveau dat ajax nastreeft..

Stekelenburg, vd Wiel, Verthongen, Suarez zijn de enige spelers mijns inziens die dat niveau wel hebben..

Verder zouden jongens als Jozefzoon en Blind veel meer kansen moeten krijgen.

Denk dat ajax pas weer gaat presteren als Frank de Boer klaar is om de klus van Jol over te nemen..

17 november 2010 om 14:54

Ik ben het helaas met je eens dat veel spelers van Ajax niet Ajax waardig zijn. Alderweireld en in de toekomst Eriksen zou ik er zeker bij zetten. Het beste kan Ajax eens op nul beginnen na dit seizoen. Lekker terug naar de traditionele 4-3-3 met echte flankspelers. De smaakmakers zullen hoogstwaarschijnlijk vertrekken, dan kun je beter de net-niet spelers er ook uit gooien. Suarez, Stekelenburg, Van der Wiel, Emanuelson, Ooijer en wellicht El Hamdaoui en Vertonghen zullen vertrekken. Daarmee ben je al de helft van de huidige basis kwijt. Waarvan vijf belangrijke spelers. Voor Suarez, El Hamdaoui, Van der Wiel en ook Vertonghen kun je een flinke som op halen. Stekelenburg zal ook wel wat zijn maar niet wat je 'normaal' aan hem zou verdienen aangezien hij dan nog maar een éénjarig contract heeft. Verkoop daarnaast jongens als Enoh, De Zeeuw die niet kunnen domineren op het middenveld, veel balverlies hebben en waarbij Enoh wel veel inzet heeft maar veel en veelte vaak domme gevaarlijke overtredingen maakt en De Zeeuw er wekelijks als een zoutzak bij loopt. Anita is een prima speler, maar nooit meer voor de back positie houden. Als middenvelder is hij prima, maar niet meer dan dat. Lindgren zou je wel kunnen houden omdat hij altijd een voldoende haalt en nooit zeurt als hij op de bank moet plaats nemen. Vermeer is een prima keeper voor een middenmoter maar zal nooit Ajax 1 waardig zijn. Brengt met zijn chaos enkel zijn eigen verdediging in de problemen. Mido en Tainio zijn prima breedte aankopen, maar hebben geloof ik een aflopend contract. Als je hun echt een salaris zou geven zouden ze te duur zijn voor de breedte, daarnaast moet een club als Ajax enkel spelers uit de eigen jeugd halen voor de breedte.
Verkopen; Stekelenburg, Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Anita, Enoh, De Zeeuw, De Jong, Sulejmani, Suarez, El Hamdaoui, Vermeer, Verhoeven
Transfervrij; Emanuelson, Ooijer, Tainio, Mido (atouba?)
Houden; Blind, Alderweireld, Lindgren, Lodeiro, Eriksen, Josefzoon

Van het geld dat je krijgt voor de transfers kun je talenten gaan halen in het buitenland. Geen dure aankopen meer met een overdreven salaris. Er lopen genoeg relatief goedkope talenten* rond. Geen gek idee is overigens om proberen een Vorm of Tyton te halen. Ga praten met Theo Janssen, niet geschoten is altijd mis.

Vorm
*
Alderweireld
*
Blind
Eriksen
Janssen
Lodeiro
Josefzoon
*
*
17 november 2010 om 15:09

Het is inderdaad nogal een lijst mjet spelers die weg moeten (vrijwillig of gewoon omdat ze goed zijn).

Denk inderdaad dat Vorm een prima keeper voor ajax zou zijn bij een vertrek van Stekelenburg.. als ze Vermeer erin zetten blijven ze in het patroon zitten dat ze met veel minder genoegen nemen.. Vorm is op dit moment gewoon de beste (nederlandse) vervanging voor ajax..

Theo Janssen zou ik ook zeker proberen te halen als ik ajax was.. die kan mooi 2 jaar lang vormgeven aan het middenveld..

Misschien kunnen ze proberen Braafheid te halen voor de linksback.. komt ie weer aan spelen toe en kan ie zich in de picture spelen bij oranje..

17 november 2010 om 15:13

Het liefst zie ik de bepalende spelers gewoon blijven maar die moet je ook een keer een stap hoger gunnen.
Vermeer kan leuke reddingen maken, maar daarnaast is het ook opvallend hoe vaak hij zijn eigen fout moet herstellen.

Twente zal Janssen niet zomaar naar Ajax laten gaan en ik vraag me af of hij het zelf wel wilt, maar er waren al geruchten dat Theo weg wou en dat Ajax geïnteresseerd is. Ik zie hem eerder naar het buitenland gaan ook vanwege zijn leeftijd.

Braafheid daar heb ik zo mijn twijfels over. Hij deed het goed destijds bij Twente, maar daarvoor en daarna was het eigenlijk niks bijzonders. Dan zie ik liever dat ze eigen jeugd de kans geven. Blind is in potentie minstens zo goed.

@nr1ajaxnr, ik denk dat wesley sneijder en van der vaart toch wel betere voetballers waren.

17 november 2010 om 14:48

Het zou leuk zijn als die hun carriere willen afsluiten met nog een seizoen of 2 seizoenen bij ajax rond hun 32e hehehe

Haha, Luis maak je niet druk.
Binnenkort kom je weer los.
De probleem is nu vooral zoals hij zelf al aangeeft de manier van spelen.
De spelers tonen geen passie en inzet.
Gregory van der Wiel was vorig jaar een van de meest beweeglijke zo niet de beweeglijkste speler van Ajax.
Kijk is wat er dit seizoen van over is.
Hij blijft constant achterin.
En zelfs daar speelt hij niet eens stabiel.
Gezien het feit hoe vaak Wernbloom nota bene of Klavan hem voorbij liepen.
Hetzelfde geldt voor Urby,demy,siem.
Qua inzet is Enoh er altijd als de kippen bij, gaat elk duel in en is nooit bang.
Maar ik zal nu eerlijk zijn.
Tot nu toe zijn er maar 3 spelers die er een beetje boven uit steken:

-stekelenburg.
-suarez. ( Zelfs al is hij niet in vorm is hij belangrijk omdat hij altijd zijn tegenstander opzoekt en altijd de verdedigers gek maakt. Hij is onvoorspelbaar).

-El Hamdaoui. ( Tot nu toe de beste speler van Ajax.)

Ik denk en dat blijf ik herhalen als Ajax wint van Psv. Betekent dat de definitieve ommekeer.
Let maar op.

Hoop dat Ajax vanaf nu weer positief in het nieuws komt.
De laatste tijd wordt alles wat met Ajax maakt zo opgeblazen.

Ajax:

-barmhartig
-vastberaden
-heldhaftig

Onsallerajaxamsterdam!!

Mensen roepen allemaal, verkoop Suarez of Mounir. Klinkklare onzin, elke voetballer moet ongeacht welke teamgenoten kunnen presteren. Een goede voetballer moet ongeacht welke spelers in het veld staan, gewoon zijn mannetje staan. Het begint bij de basis, verdedigers moeten gewoon verdedigen en de middenvelders moeten de wedstrijd controleren. Suarez en Mounir moeten zich niet met middenvelders bemoeien en alleen focussen op scoren en aanvallen! Zulke jonge gasten moeten vanuit discipline spelen. Zelfs slechte wedstrijden moet Ajax gewoon kunnen winnen. Kijk naar Twente, hoeveel spelers zijn daar international? Kijk bij Ajax? Pff en helemaal als je de begroting naast elkaar legt, gewoon mentaliteit erin bakken en niet zeiken maar presteren zoals 1995!

17 november 2010 om 14:28

En zlatan ibrahimovic dan? die presteerde toch ook niet goedgenoeg bij barca het spel en je team genoten moeten je gewoon liggen het is totale onzin dat je ten koste van wat moet presteren der zijn veel verschillende factoren die bepalen of een speler goed speelt.

17 november 2010 om 15:05

ja joehoe, dat is barca he.
daar was ibrahimovic ook niet echt de topspeler.
dat waren messi, iniesta, xavi etc.
daar draaide het om.
bij ajax draait het om el hamdaoui en suarez en het is nu de taak van Jol om ze samen te laten spelen op een hoog niveau...

17 november 2010 om 16:59

zoals laatst in studio voetbal al gezegd werd: je moet altijd voor het hoogst haalbare streven.

17 november 2010 om 17:18

ja streven ja, maar jij vergelijkt het ajax van nu met barca, dat kan natuurlijk niet he

17 november 2010 om 17:22

Je moet het in verhouding zien
ik vergelijk iemand die op eredivisie niveau goed is met een speler die wereldtop is en een team dat op eredivisie niveau goed is met een team dat wereldtop is dus in verhouding klopt het wel.

Ach Suarez toch. Mensen denken dat Ajax om jou draait en je wordt boos. Je valt een keer in de vijfde minuut en je krijgt een keer geen vrije trap en je wordt boos. Je mist een kans en je wordt boos. Je geeft een slechte pass en je wordt boos. Je krijgt zelf een slechte pass en je wordt boos etcetera. dat is nou net zijn probleem. Hij wordt altijd boos. Hij heeft voldoende inzet, maar gewoon spirit tonen in plaats van irritatie en het komt vanzelf goed.

Je ziet vooral aan de laatste alinea dat Suarez gewoon een echte topmentaliteit heeft.
Vooral het laatste woord 'nooit!' sluit het perfect af.
Nu ik het lees geniet ik al van dit interview, laat staan als ik het zou zien.

Ik ben al die jaren al een fan geweest van Suarez en zou hem graag nog jaren hier willen zien, hoewel een stap hogerop logischer lijkt ..

17 november 2010 om 14:41

Als alle spelers van Ajax deze mentaliteit zouden hebben was Ajax nu dichter bij 2e ronde van champions leaque en hadden ze vier aan kop gestaan in de Eredivisie

Alles bij DIT ajax draait om ELH en Suarez. Valt er ééntje weg dan is het helemaal niks. EN zijn ze beiden net niet top, dan is het ook niks, want dan gaan ze alleen maar voor eigen succes.

Vorig seizoen zou Suarez nog 40 miljoen moeten opbrengen. Vraag me af wat er nu nog van over is. Volgens mij is naast het aankoopbeleid het verkoopbeleid ook niet meer al te best. Ik denk ook niet dat de echte top waar Suarez zo graag naar toe wilt nog steeds interesse in hem heeft.

17 november 2010 om 15:03

uuhm kun je dan even uitleggen waarom het verkoopbeleid niet goed zou zijn?
het is niet zo dat er iemand 40 miljoen voor suarez ofzo neer wilde leggen he, ook niet eens 25 ofzo, allemaal geruchten en geruchten hoeven niet waar te zijn...

17 november 2010 om 15:20

Veel ajacieden hier op voetbalzone dachtten een half jaar gelededen dat Suarez 40 miljoen waard zou zijn. Ook ajax (vd Boog) zelf riep dat hij pas bij 40 miljoen ging nadenken over een transfer. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel Suarez nu waard is volgens al die ajacieden hier en vd Boog. Als dat verschil erg groot is, dan is het verkoopbeleid niet al te best. Zeker niet voor een club met 23 miljoen verlies. Daarbij is er bij ajax ook nog een Emanuelson die ze een half jaar geleden konden verkopen en nu aan het eind van het seizoen gratis de deur uit gaat. En op dit moment denk ik dat beide spelers niet echt een meerwaarde zijn, oftewel ze zijn vervangbaar. Ajax heeft tenslotte maar net zoveel punten als Groningen. Maar 3 punten verwijderd van de 6e plaats, en 6 van de bovenste. Kijk ik naar de champions leage, dan zou ajax er ook niet veel slechter voor staan zonder Suarez en Emanuelson.

Hoeveel denk jij dat Suarez een half jaar geleden waard was, en hoeveel nu?

17 november 2010 om 17:00

het is heel makkelijk hij gaat gewoon niet onder de 32-35 weg dat wij en het bestuur allemaal roepen 40 miljoen is om de tegenstander af te schrikken.

17 november 2010 om 17:21

verkoopbeleid? maar ook voordat hij dat niet zei was er geen concrete interesse en dat van emanuelson waren ook allemaal geruchten.
jij baseert je oordeel op geruchten en dat vind ik niet juist...
van verkoopbeleid is sprake als er echte concrete interesse is en dat er een bod is gedaan, aangezien dat niet het geval was kun je niet spreken van slecht verkoopbeleid vind ik

17 november 2010 om 17:39

@ajax645:

Als de ajacieden hier op voetbalzone en jij (ik neem aan dat je daarmee ''wij'' bedoeld) 40 miljoen roepen schrikt een tegenstander daar niet van. Weinig kans dat een buitenlandse club leest wat er hier allemaal over Suarez wordt gezegd. Dus met welk nut roep je dat? Wanhoop?

Als het bestuur 40 miljoen roept, zal de interesse misschien wel wat minder worden. Stel dat het bestuur toen 25 - 30 miljoen zou zeggen, was hij heel waarschijnlijk verkocht. Dat lijkt me een half jaar geleden wel een reëel bedrag. Op dit moment denk ik dat ajax blij moet zijn als er 15 miljoen voor Suarez betaald wordt.

Als je Emanuelson te koop zou aanbieden voor pakweg 5 miljoen, lijkt het me dat een club wel zou toehappen. Misschien niet heel erg veel, maar het is meer dan dat hij in het seizoen 2010 / 2011 waard is.

hij heeft wel gelijk hoor!
er moet idd meer passie komen, niet denken:''de bal is nu bij el hamdaoui en suarez, ze bekijken het maar''
meer bijsluiten, hoger baltempo, met passie spelen, creativiteit...

Heerlijke mentaliteit...
Komt wss doordat ie aanvoerder is geworden. Hierdoor is echter wel hetgene weggegaan wat Suarez extra had, wat anderen niet hadden.
Dat jammeren, emmeren, treiteren, zieken, zeiken, duiken hoorde bij hem. Dat is eruit nu.
Maar daardoor hadden de verdedigers het nog eens extra moeilijk met hem.. hij was zo onvoorspelbaar. Maar ook voor zijn teamgenoten. Nu hij aanvoerder is, heeft Jol dat eruit gesloopt.

Suarez is nu gewoon een zeer goede voetballer voor de Eredivisie maar die extra kwaliteiten (ja, ik vind het kwaliteiten) zijn nu weg..

17 november 2010 om 15:07

uuhm, ok nu snap ik het niet meer.
ook dit seizoen hoor ik allemaal van die klanken als:''wat een etter'' ''wat een zeikert'' etc.
en volgens jou is dat nu weg?
het is niet weg hoor, hij is nog altijd zeer actief tegen de scheidsrechter, zeer actief tegen tegenstanders etc.
het is niet weg, het enige wat nu het geval is, is dat hij tegenwoordig penalty's echt verdient i.p.v. het te versieren maar toen hij ze versierde kreeg hij ze nog wel eens maar nu hij ze verdient krijgt hij er geen meer.
klopt niet helemaal volgens mij maar zegt meer over de scheidsrechters hier...

17 november 2010 om 15:31

Alleen heeft hij nu 'verantwoordelijkheidsgevoel' door die aanvoerdersband.
En Suarez is, vind ik, niet iemand die aanvoerder moet zijn. Hij moet dat verantwoordelijkheidsgevoel niet krijgen. Hij is een eenling, die ook leider kan zijn zonder die band.
Hij begaat nu geen onbezonnen acties meer, soms positief uitpakkend, soms negatief. Dát is weg. En dat had geen enkele andere voetballer!

17 november 2010 om 17:22

uuhm dan gewoon een vraag, wat versta jij onder onbezonnen acties?

In sommige dingen heeft hij wel gelijk maar ik zie in Ajax al 2 a 3 jaar niet veel meer dan Suarez, wanneer hij niet meedoet gaat er een stuk minder dreiging van uit en is het voor mij echt geen titelkandidaat. Hij slaapt goed, zn baby is een echte Suarez, ligt die ook de hele tijd op de grond dan?

Misschien zou Jol het moeten proberen met Mido centraal in de aanval en Suarez en El Hamdaoui om hem heen, dan spelen ze tenminste het echte ajax systeem met een spits die in de punt aangesteld is en ook daar blijft.

17 november 2010 om 17:01

Dan spelen ze nog steeds niet het echte ajax systeem want dat is gebaseerd op 2 echte vleugelspitsen maar die laat jol nooit of bijna nooit spelen.

Deze man heeft echt een goede mentaliteit en ookal scoort hij even hij zorgt altijd voor gevaar en werkt o zo hard hij is eigenlijk de betere uitvoering van kuyt vind ik.
maarja, het moet echt beter anders weer een seizoen voor niks, want zo kun je het wel noemen als we weer geen kampioen worden.
nouja ik blijf maar gewoon hoop houden.

17 november 2010 om 15:38

Kuyt heeft in tegenstelling tot Suarez tot nu toe wel de stap gemaakt naar de absolute top en dat is niet voor niks. Suarez heeft zeker zijn kwaliteiten en als het meezit dan ramt hij er 3 in tijdens een wedstrijd. Zit het echter een tijdje tegen dan loopt hij alleen maar te zeiken en over de grond te rollen. Dit is toch wel even andere koek dan hoe Kuyt speelt.

Ajax is niet alleen Suarez, maar de vorm van Suarez hangt al jaren samen met de resultaten van Ajax. Speelt hij de sterren van de hemel, dan wint Ajax met 4-0. Speelt Suarez slecht of niet, dan verliezen ze af en toe. Die wisselvalligheid speelt Ajax al jaren parten.

17 november 2010 om 17:03

Liverpool absolute top noemen is net zo dom als zeggen dat slagroomtaart met frikandel en stroop lekker is slaat dus helemaal nergens op.

17 november 2010 om 17:13

Kuijt is naar Liverpool gegaan een jaar nadat ze de Champions League hadden gewonnen. Dat mag je dus wel absolute top noemen. Dat het nu iets minder gaat, doet daar niks aan af. Denk na voor je zo'n domme reactie geeft.

17 november 2010 om 17:26

Dat is alweer 5 of 6 jaar geleden dus toen waren ze top nu zijn ze suptop nog niks mis mee want suptop is ook het niveau van Kuijt kan de echte top niet aan.

17 november 2010 om 17:32

@010 dekuip

Dat over de grond rollen valt best wel mee de laatste seizoenen, maar voor de rest heb je wel gelijk!

Ajax is te wisselvallig en daardoor zijn we al jaren geen kampioen meer geworden. En inderdaad, vaak lijkt de uitslag van Ajax inherent aan de vorm van Suarez,

Neemt niet weg dat hij het natuurlijk ook allemaal niet in zijn eentje kan, dan mag je ook niet van een speler verwachten.

18 november 2010 om 20:20

suarez blijft ook altijd hard werken hoor daarbij is dat rollen over de grond van 2 jaar gelenden tuurlijk ligt hij nog weleens maar hij word ook altijd vastgehoueden en oke soms is er misschien weinig tot niks maar dat doen zoveel voetballers en je kunt toch niet zeggen dat je van kuyt meer geniet dan van suarez ik weet zeker dat hij het aan zou kunnen.
kuyt heeft wel een ding beter hij is niet zo egoïstisch. dat kan ik je dan wel nageven

Suarez is met misschien een paar spelers meer de enigste die echte arbeid leveren, maar Suarez gaat wel weer scoren. probleem bij ajax is het fysiek zwakke middenveld waarbij creativiteit ontbreekt.

17 november 2010 om 15:27

Fysiek zwak?
Ik weet niet hoor, maar die enoh die ramt er in elk duel in.. die is beresterk
En de Zeeuw kan er ook wel wat van.. Alleen Eriksen is nog licht.

17 november 2010 om 15:34

Ze komen allemaal niet boven de 1.75m hoor!
Dat is fysiek zwak, Enoh weet het nog te compenseren door zijn slimme aanpak en enorme felheid maar De Zeeuw en Eriksen zijn lichtgewichten.
De Jong heeft al meer body maar bijvoorbeeld een Engelaar, bijna 2 meter, heeft echt zijn lichaam mee en gebruikt dat nu ook steeds vaker..

17 november 2010 om 15:35

Voor de eredivisie is een enoh wel leuk om te hebben maar in de PL word die omver gekegeld en de Zeeuw is slappe hap. Voor de eredivisie zijn het wel bruikbare middenvelders maar die maken je niet kampioen zulke spelers.
Het kan misschien aan mij liggen hoor maar ik vind het middenveld de zwakste schakel bij Ajax. Wat vinden de Ajaxieden hier van?

Ik heb ook nog alle hoop, het komt altijd wel weer goed met ons Ajax.
Ja ik vind die mido wel een goed aanspeelpunt, hijs sterk aan de bal.
Ajax gaat gewoon winnen van PSV en dan zijn we weer helemaal terug ouwee

Ik zag iemand in het begin zeggen dat die iemand als Pantelic weer zou willen kopen en Hamdaoui wegdoen. Want een kortzichtige visie. Op het moment dat Pantelic er is wil je hem weer inruilen voor een ander. Want wie er ook staat, het is werkelijk waar nooit goed, terwijl Pantelic harstikke functioneel was.

Zo is dat Riggy-afca ;-) het komt idd wel goed met ons Ajax.
Ajax gaat winnen a.s. zaterdag van Psv. Ik zeg Mido in de spits,en suarez en El-hamdoui op de vleugels. Dan gaan ze vlammen daarvoor.

Dan zijn we zeker terug ouweee!!!

17 november 2010 om 15:56

.... en wie zet je op het middenveld? De Jong? Emmanuelson? Dan heb je teveel spelers die hun mannetje laten lopen, met bewegelijk spitsen als Lens en spelers als Toivonen en Dudszack word je op het middenveld overlopen.

Voetbaltechnisch een hele goede spits, beste van de wereld misschien wel, maar qua attitude nog veel te leren. Hij roept hierboven wel dat we passie moeten tonen en harder werken. Maar in de wedstrijd (?) tegen AZ liet hij het hoofd hangen, iedereen kon zien dat hij niet lekker in zijn vel zat. Hij liet Klavan opstomen om zo de 1-0 voor te geven. Hij moet zelf dus wel het goede voorbeeld geven in het veld. I.p.v. alleen maar te lopen mekkeren bij de scheids.

Momenteel is er bij Ajax 2 problemen

1. Geen echte nummer 9, maarja dat kan nog met elhamdoui

2. Middenveld, in aanvallend opzicht zijn ze aan het poepen

17 november 2010 om 18:59

1. El Hamdoui wordt nooit een echte nummer 9 bij Ajax, en al helemaal niet binnen dit team. Er lopen voorin te veel bewegende spelers en dat moet niet. Er moet een balvaste spits bij komen waar Suarez lekker omheen kan lopen. Daarnaast twee spelers op de flanken.
Sulejmani op links en Josefzoon op rechts proberen. Dan kom je aan voetballen toe.

2. Het middenveld valt zowel verdedigend als aanvallend tegen. Spelers als de Jong en de Zeeuw zijn helemaal uit vorm. En met Enoh, Lindgren en de Zeeuw heb je te weinig aanvallend inzicht. Er moeten een spelverdeler bijkomen die wat kan brengen.

ONS Ajax hehe inderdaad!

Op het middenveld zou ik enoh verdedigende middenvelder, links emanuelson, rechts de zeeuw en aanvallende middenvelder de jong.. links buiten zou ik toch sulejmani zetten, die kan in zo'n wedstrijd als deze vlammen.. zeker tegenover zo'n trage bouma spits el hamdaoui en rechts suarez en die kunnen afwisselen

ik ben totaal geen fan van mido maar misschien moet je dit proberen mido als aan speel punt want hij kan toch niet rennen. en hij is groot en sterk en kan goed koppen. dus mido als aanspeelpunt kan de jong ook weer bij sluiten. en heeft het middeveld iemand om aan te spelen want nu moet je eerst zoeken waar suarez en el ham aan het lopen zijn.

steek
v/d wiel
alderwereld
vertongen
urby
de zeeuw
de jong
enoh
suarez
mido
el ham

suarez is een winnaar , suarez is de beste speler van ajax !!
Hoge bomen vangen veel wind daar moet suarez ook aan wennen.
Maar laat niemand hier beweren dat suarez slecht is , vervelend is , irritant is !!
Hij is een winnaar en die kennen niet tegen hen verlies

Ik denk zeker dat Suarez er wel weer boven op komt. Een voetballer heeft zijn ups en downs in zijn carriere maar suarez zit duidelijk in een dal. Maar ik denk als je hem ziet voetballen dat je wel ziet dat het een goede voetballer is. Alleen ik denk dat de jong de juiste speler is om erachter te zetten omdat hij ook vaak naar voren komt alleen de zeeuw is misschien wel beter dan de jong op die plek, maar voor suarez denk ik toch dat de jong een type speler is die hem goed licht want hij wil zelf ook kunnen rondzwerven alleen de zeeuw blijf in het centrum en de jong gaat over heel het middeveld waardoor suarez meer ruimte krijgt.

Prachtige woorden van een nog prachtiger speler!

ajax heeft 86 spelers

@ v-rick-r
waarvan heel veel jeudigde spelers met een pepernotencontractje.

On:
Suarez heeft gewoon even veel gescoord als Bulykin, maar daar hoor je niemand over.

In het begin van het seizoen werd er veel verwacht van Suarez,als hij zo door blijft gaan zal hij even uit de opstelling verdwijnen

Suarez spreekt hier goed, maar het geeft ook wat aan. Hij wordt moe van de Nederlandse media. Als hij naar een topclub wil gaan, zal hij hier nog meer mee te maken krijgen. En dan zijn het geen feiten meer, maar worden het Echt nare verhalen.. Als hij hierdoor al uit zijn spel raakt, ben ik bang voor zijn toekomst..

El Hamdaoui kan altijd met goede aanvallers opschieten. Hij scoorde aan de lopende band toen Ari naast hem stond, later toen Pelle naast hem stond en na de winterstop van 2 seizoenen geleden scoorde hij aan de lopende band toen Dembélé naast hem stond. Ook vorige seizoen scoorde hij aan de lopende band toen Dembélé en Lens naast hem stonden.

Nu komt er eens een goede aanvaller naast Suárez spelen en dan dit.

17 november 2010 om 19:02

ari is niet goed, pelle is niet goed en dembele is ander soort dus niet te vergelijken (die andere 2 ook niet trouwens)

17 november 2010 om 19:06

Ari had anders een groot aandeel in AZ haar titel net als Pelle trouwens. Dembélé speelde naast El Hamdaoui (4-4-2) en Suárez naast El Hamdaoui ook als 4-4-2.

Maar om te zeggen dat Ari niet goed is spreekt van weinig kennis, want deze jongen heeft iedere kans gepakt bij AZ en doet het ook nu goed bij zijn club zowel in de competitie als in de CL.

En owja, na zondag kun je moeilijk zeggen dat Pelle niet goed is. Een Pelle in vorm speelt Vertonghen en Ooijer 90 minuten van de mat.

De kwaliteiten van Dembele en Lens spreken volgens mij voor zich. Deze twee zouden met 2 vingers in de neus basisispeler zijn bij Ajax. Of het nou ten koste zou zijn van Mounir en Luis of Urby en de Jong maakt allemaal niet uit.. Feit is dat Ajax gewoon niets meer heeft dan een leuk elftal maar niet mee kan daaien voor de titel.

Zij gaan samen met FC Groningen en AZ vechten voor plek 3/5 denk ik.

17 november 2010 om 19:08

Ari is een middelmatige voetballer die af en toe per ongeluk de bal goed raakte. elhamdaoui heeft az kampioen gemaakt samen met romero

17 november 2010 om 19:11

Wat een onzin. Ik als AZ clubwatcher weet wel zeker dat ten eerste Schaars en Romero de belangrijkste namen waren. Daarna El Hamdaoui en Dembélé en Martens en dan de Zeeuw.

17 november 2010 om 19:15

@mahads

Nou maak jejezelf echt belachelijk lens en dembele beter dan suarez en mounir hou toch op jongen je weet zelf dat je nou onzin aan het lullen bent dus hou maar op met jezelf belachelijk maken. ik lach me helemaal kapot hier.

18 november 2010 om 13:52

Ik heb nergens gezegd dat ze beter dan Mounir en Luis zijn. Sterker nog, naar mijn mening is Mounir de beste voetballer van Nederland.

Dus lees het nog eens rustig na en geef dan weer een reactie

18 november 2010 om 18:11

''de kwaliteiten van Dembele en Lens spreken volgens mij voor zich. Deze twee zouden met 2 vingers in de neus basisispeler zijn bij Ajax. Of het nou ten koste zou zijn van Mounir en Luis of Urby en de Jong maakt allemaal niet uit.''

Dit is jouw reactie dus je zegt wel degelijk dat je vind dat ze beter zijn anders zouden ze der niet instaan ten koste van Luis of mounir? Dus ik zou jou adviseren je eigen reactie eens te lezen

17 november 2010 om 19:52

ja en als psv beter met hun scouting enzo omgingen hadden ze zo kunnen spelen:

slaat nergens op met andere woorden ( als je me sarcasme niet zou begrijpen )

buffon
daniel alves
terry
ferdinand
bastos
sneijder
van der vaar
bale
messi
ibrahimovich
ronaldo

Een uitstekende reactie van een prima aanvoerder. Suarez is een speler die handelt op intuitie. Hij heeft alleen dit seizoen nog niet echt mazzel gehad. Dat kan. Hij is al jaren een doelpuntenmachine. Nu hapert het even. Maar zijn mentaliteit en inzet is bewonderingswaardig. En als ik eerlijk ben vind ik hem helemaal niet slecht voetballen. Alles gaat prima, tot aan de 16. Zelfs in deze vorm heeft ie al behoorlijk wat assists op zijn naam staan. En hij zoekt continu naar El Hamdaoui, alleen loopt Mounir nog wel eens de verkeerde kant op. Een kwestie van wennen aan elkaar. Dat komt heus wel goed.

maarja suarez het probleem van ajax is dat die ''mensen'' ook nog gelijk hebben ook

Suarez spreekt zich enigzins tegen: ' Mijn werk is doelpunten maken en assists geven'

Op dit moment gebeurt dat niet en de resultaten zijn op dit moment óók niet om over naar huis te schrijven, dus weldegelijk geldt: Ajax is Suarez, zéker op dit moment!

Wat niet is, kan nog komen, dat denk ik zeker, op as. weekend na, want Ajax zal zeker niet winnen in de Arena tegen Psv!

@mahads

Jij kraamt hier echt onzin uit. Mounir El Hamdaoui(topscorer 2008-2009 Eredivisie ) en Luis Suarez (topscorer 2009-2010 Eredivisie ) minder goed dan Dembele en Lens?
Ajax niet goed genoeg voor de titel?
Ze zitten gewoon even in een dipje. Punt. Ze komen hier heus wel weer uit. Ajax heeft volgens mij minstens zon goede selectie als PSV en Twente , alleen komt het er nog niet uit.

ON: gelijk, suarez. Ajax heeft meerdere goede spelers alleen denken ze dat jij hun kampioen maakt en het team draagt en zij geen flikker hoeven te doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren