Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wil Emanuelson een fikse salarisverhoging voorschotelen

Laatste update:
/

Ajax heeft zich er absoluut niet bij neergelegd dat Urby Emanuelson te kennen heeft gegeven na dit seizoen te willen vertrekken uit Amsterdam. De vleugelaanvaller heeft een aflopend contract in de Amsterdam ArenA en heeft inmiddels al maanden van onderhandelingen met de club erop zitten. Die lijken echter nog niet definitief gestopt, als het in elk geval aan Ajax ligt.

De ploeg van trainer Martin Jol speelt vrijwel iedere week met het jeugdexponent in de basis en wil hem dan ook niet kwijt. Zo stelde Jol op het wekelijkse perspraatje dat Emanuelson een flink contract krijgt voorgeschoteld in Amsterdam. “Hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”, zo noteerde RTV Noord-Holland op uit de mond van de oefenmeester.

“Ik wil hem er graag bij hebben en we hebben alles geprobeerd om hem te houden, maar als hij elders wil spelen dan kan ik hoog of laag springen maar dat heeft geen zin. Hij heeft zijn beslissing genomen. Urby heeft hier vanaf de jongste jeugd gespeeld, speelt al zeven jaar in het eerste. Dan is het vervelend als hij de deur uitloopt.”

Urby Emanuelson zou qua kwaliteiten één van de grootverdieners bij Ajax moeten zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Handig als je salarishuis al de grootste van de Eredivisie is en waardoor de financiele huishouding één groot drama is...

5 november 2010 om 15:49

Tja ik wou het niet zeggen. Ajax zit al niet ruim in de centjes en dan dit soort ''fratsen''?

5 november 2010 om 16:00

Ik weet niet hoor, maar weet jij wel hoeveel dure spelers Ajax al geloost heeft?
Juist, heel veel dus het salarishuis wordt alleen maar kleiner waardoor er minder wordt uitgegeven.
Dus nu kan Emanuelson weer wat meer krijgen.

5 november 2010 om 16:04

Eigenlijk niet, want als er 1 weg gaat, en er gaat er 1 meer verdienen, is het weer gelijk. Dus compleet nutteloos...

5 november 2010 om 16:05

@johnnie10

Onlangs was ajax anders nog vrij negatief in het nieuws qua financien. Of hebben ze het toen bij het verkeerde eind gehad? Ik dacht het niet.

Begrijp me niet verkeerd, Ajax moet lekker doen wat ze denken dat ze moeten doen, maar alles wijst er op dat ze in zwaar weer verkeren. Dan kan je dergelijke reacties van al dan niet ajax supporters verwachten.

5 november 2010 om 16:05

Tsja, ze hebben die dure spelers wel geloost, maar toch is het salaris huis na het vertrek van Luque / Ogararu etc Gestegen.. En dat blijft de komende jaren nog wel omdat spelers ''vreemde'' constructies in hun contracten stan.

5 november 2010 om 16:14

Tommy, of ze dat verkeerd hebben gehad? Dat dacht ik wel! als je effe terug ga lezen weet je dat Coronel hier al op heeft gereageerd... Als je de statistieken van Graydon bedoeld... die gaan tot seizoen 2009/2010 dus niet in het nieuwe seizoen waarin er heeeeel wat spelers weg zijn en er enorm gesaneerd is...
Groot misverstand dus, Ajax is flink aan het saneren.

Neemt niet weg dat ik het ook een hele vreemde gang van zaken vind hoor... zeker als het een flinke verbetering is!

5 november 2010 om 16:20

Als iedereen 1 keer verder kijkt dan de dingen die hij wil zien (ajax in zwaar weer) dan zullen jullie experts allemaal zien dat de toekomst er weer goed uitziet voor Ajax. Ja, vroeger werd er een verschrikkelijk slecht beleid gevoerd en dat valt niet goed te praten. Ajax is het afgelopen jaar alleen maar wezen puinruimen en dat heeft effect gehad want, nu komt het:

Ajax is financieel gezond, heeft een bovengemiddeld eigen vermogen als percentage van de omzet én loost aan het eind van dit jaar nog meer dure spelers zoals Wielaert (uit het wanbeleid) zodat Ajax weer verder kan met jeugdexponenten als Emanuelson.

Amen.

5 november 2010 om 16:21

@ Tommy_fct

Ze willen transvergeld voor hem vangen en als het zo doorgaat gaat dat niet gebeuren dus geven ze hem een goed contract kunnen ze van de zomer hem verkopen en is dat salaris weggepoetst.

5 november 2010 om 16:31

@tommy
Je zegt dat alles erop wijst dat ajax in zwaar weer verkeren, terwijl ze juist emanuelson willen verlengen, het is dus erg tegenstrijdig en niet logish wat je zegt.

5 november 2010 om 16:32

Het is maar niet te hopen dat volgend seizoen de seizoenskaarten duurder worden om het salarishuis omhoog te houden.

5 november 2010 om 17:11

@tommy_fct

Snap je niet dat Ajax deze contractverlenging neerlegt om nog iets aan hem te kunnen verdienen. Je denkt toch zelf niet dat Emanuelson dan nog eens 3 jaar bij Ajax speelt om alsnog transfervrij te vertrekken.

5 november 2010 om 17:33

Wat maakt jou het uit als Psver, of de Ajax fans meer zouden moeten betalen voor hun seizoenskaart?

5 november 2010 om 18:09

Ik wil niet veel zeggen, maar Ajax speelt hier heel slim op in. Urby zal waarschijnlijk (mocht hij bijtekenen) in de zomer van 2012 vertrekken. Dan kan je er toch nog 7 miljoen voor vangen. Als hij deze zomer de deur uit loopt, krijg je niks. Dan zou het toch handig zijn om hem een salaris van 1,8 miljoen per jaar te geven, met terugwerkende kracht, dan ben je misschien 4 miljoen aan salaris kwijt aan Urby voor 2 jaar, maar krijg je er wel een transfersom voor terug.

5 november 2010 om 18:14

En heb je er al bij stil gestaan dat hij mogelijk niet verkocht wordt? Dan heb je een speler met een mega salaris in je selectie!

Het lijkt allemaal zo makkelijk, zoals je het uitlegt, maar dat is het niet.
Het kan werken zoals je het zegt, maar garanties heb je beslist niet!

5 november 2010 om 19:36

Huh, ik volg jou even niet.

Op zich hebben ''contractverlenging Emanuelson'' en ''financieel zwaar weer voor Ajax'' niets met elkaar te maken.

De slechte ''salaris huishouding'' en de ''salaris verhoging bij verlenging contract Emanuelson'' hebben wel een duidelijke binding.

Tommyfct heeft dus gelijk als hij bedoelt dat het niet verstandig is voor Ajax om het contract van Emanuelson te verlengen als daar een gigantische salarisverhoging aan vast zit.

Daarbij gaat deze salarisverhoging ook gevolgen hebben voor de mogelijk transfer voor Urby. Hij wordt namelijk minder waard voor de club. Als je wilt dat ik die even voor je uitleg, roep maar even.

5 november 2010 om 22:58

Kan zijn dat iemand dit al gezegd heeft, maar als ze hem laten gaan (gratis) moeten ze in zijn plaats een nieuwe (buitenlandse) speler halen voor een paar miljoen met een misschien wel hoger salaris. Het is juist slim om hem (weet niet veel van de grote vd salarissen af) 800.000 aan te bieden. Dan weet je i.i.g zeker dat je geen rare buitenlander hoeft te halen.

5 november 2010 om 15:59

Ik had het laatst nog met een vriend over de soortgelijke situatie met Afellay bij Psv. Ik beweerde toen ook dat PSV en nu dus Ajax juist wel een flinke salarisverhoging moet doorvoeren. Laat die jongen zich een half jaar de koning voelen, geef hem 2 miljoen extra salaris, maar verkoop m dan en verdien 10 miljoen terug. Je hoeft niet goed te zijn in rekenen om te begrijpen dat je als club door dat risico te lopen, veel meer voordeel hebt

5 november 2010 om 16:09

Precies! Dat is denk ik ook de bedoeling... Ik vind Emanuelson echt een goede voetballer! Nog jaren lang zeer bruikbaar en moet zich gewoon neerleggen als Eeuwige Ajacied, want in het buitenland (topclub) zal het moeilijk worden, denk ik...

5 november 2010 om 16:22

Dat is het probleem dus: er is geen club in de wereld die 10 miljoen voor Emanuelson wil bieden. Sterker nog, er is geen club in de wereld die meer dan 2 miljoen voor Emanuelson wil bieden.

Die jongen is zo wisselvallig, echt ongelooflijk. En dat is dan in een van de makkelijkste competities van de europese (sub)top!! Er zal echt geen club voor Emanuelson komen en wat Ajax nu doet is de komende 2-3 jaar dus nog steeds een speler in huis hebben die bijna 2 miljoen per jaar verdient en dat helemaal niet waard is!

5 november 2010 om 16:16

Daar verkijk je je dus op! Ajax' salarishuis is juist zo hoog omdat ze teveel spelers onder contract hebben die het niveau Niet hebben! Dit geldt zeker niet voor Emanuelson.

Als er voor hem geen contractverbetering in zou zitten komt dit omdat Ajax' geld in de loop der jaren is verdampt.

Ik noem: Sno, Bakricioglu, Cvitanich, Aissati, Sulejmani, Oleguer, Atouba, Bruno Silva, Lodeiro, Wielaert, Delorge, Ogararu, Mitea, Kuffour, Luque.... (moet ik nog doorgaan?) Allemaal spelers die bij Ajax goed geld hebben verdient en Niks hebben gepresteerd.

Ajax nam genoegen met 5 miljoen voor Van der Vaart. die toendertijd hopeloos op zoek was naar zijn vorm. Verstandig? Niet als je weet wat je in huis hebt!

Emanuelson heeft zich bewezen en verdient een contractverbetering! Daarnaast kan je hem mondeling toezeggen dat er over een transfer in de toekomst te praten valt!

Kortom: Ajax? Betalen!

5 november 2010 om 16:20

Het punt is dat Emmanuelson toch een redelijk goede speler is.
Hij is multifunctioneel, heeft veel ervaring.

Om niet in de breedte te verzwakken, zou Ajax weer iemand moeten aantrekken die ook salaris zal opstrijken. Met Sulejmani en Anita alleen kom je er niet.

Vind maar eens een speler met de kwaliteit van Emmanuelson en met die hoeveelheid ervaring, ddie ook nog eens jong is en een poosje mee kan en minder verdiend dan Emmanuelson.

Juist, dat vind je niet zo snel en in dat geval zijn de reacties van de zelfde gebakken lucht: Ajax trekt spelers aan terwijl ze zo'n riant salarishuis hebben. Oh oh wat onverstandig...

5 november 2010 om 17:50

@frml Het is kiezen of delen, als die voor niks de deur uit loopt heb je ook niks, daarbij zal je ook nog een vervanger aan moeten trekken, de geruchten gaan al over Teo Jansen die zal ook wel 3 of 4 miljoen moeten kosten.
Jansen is bijna 30 dus geen rest waarden en het is maar de vraag of de het bij Ajax ook kan maken (zie Wielaert).
Dus ik denk dat Emanuelson een paar ton per jaar er bij geven veel goedkoper en veiliger oplosing is.
Met hem weet je wat je heb, wordt toch elk jaar nog wat beter en hij is nog jong dus als er een keer een club komt dan kan je je inverstering nog terug verdienen ook.
Feit is dat die zelf weg wil dus denk dat het geen zin heeft een nieuwe aanbieding, ik vind wel jammer.

ik denk niet dat dat nodig is hoor! nog meer salaris.. geef dan iemand anders de kans en laat hem vertrekken in de winter, als er iemand geïnteresseerd is! en dan sulejmani een kans geven. het is ook beter voor hem zelf dat hij vertrekt want is nu al een paar seizoenen en het zelfde niveau en dat zet zijn carrière stop! lekker naar een club als villareal of sevilla gaan.

5 november 2010 om 15:52

Ben het volledig met je eens

Waarom nu wel meer bieden en ten tijde van de onderhandelingen star vasthouden aan de ingezette lijn van versobering? Uiteindelijk betekent dit dat urby transfervrij de deur uitwandelt. Wat dom.

Ik ken de financiele situatie van Ajax niet persoonlijk, maar oh oh oh, wat klinkt dit onverstandig. Niemand is groter dan de club!

5 november 2010 om 18:56

Niemand is groter dan de club??? Kan je me uitleggen wat jij bedoelt??? Ik snap het niet en ik zie geen verband???

Ik denk dat het weinig kans van slagen heeft om Emanuelson langer te binden. Hij is nu actief in de CL en vermoed dat er in de winterstop of aan het einde van het seizoen voldoende clubs aan zijn mouw trekken voor zijn diensten. Bovendien bied een transfervrije status een speler weer hele andere (interessante) perspectieven. Zie o.a. Affelay.

Niet nog meer geld aan uitgeven, laat Emanuelson nu gewoon vertrekken en ontwikkelen in een andere competitie. Een type speler als Emanuelson is niet moeilijk te vervangen, dus strik erom heen en wegwezen. Kunnen jongere spelers ook een kans krijgen

5 november 2010 om 16:33

Inderdaad. Ik kan me echt niet voorstellen dat er niet meer van die soort Emanuelsons rondlopen in de jeugd. Van het nieuwe salaris van Emanuelson kan je weer 7 jeugdspelers a 250,000 euro kopen....

Emanuelson lijkt het toch tewinnen van ajax.
Ajax had gezegd dat er niemand in het elftal salarisverhoging zal krijgen en dat de salarissen afhankelijk zouden worden van de prestatie!!!
Dus niet!!!
Ben benieuwd wat voor salaris ze hem gaan bieden.
Ik hoop wel dat emanuelson blijft heeft vele mooie dingen laten zien (behalve afgelopen woensdag) en hij is natuurlijk een echte jongen van de club.

Het liefst heb ik dat Urby bij Ajax blijft omdat het een goede speler is tijdens belangrijke wedstrijden en soms nog vaker, bovendien telt Urby voor 10 aangezien je hem zowel in de verdediging, op het middenveld en in de aanval kan zetten. Toch is het ook zo dat Ajax flink zal moeten besparen in de salarissen, dus ik heb er wel een beetje dubbel gevoel bij.

Ajax moet op een andere manier besparen. Op doel kan je besparen op een derde keeper. Indien Stekelenburg deze zomer vertrekt, zal Ajax een nieuwe jonge keeper aantrekken die kan concurreren met Vermeer. Verhoeven mag dan wel vertrekken aangezien Padt dan mooi derde keeper kan worden. Dit zorgt ervoor dat je aardig wat geld krijgt voor Stekelenburg en aangezien hij de bestbetaalde speler is scheelt het veel salaris en dan ook nog het salaris van Verhoeven eraf.

In de verdediging zullen Oleguer, Wielaert, Atouba en Ooijer vertrekken, wat heel veel scheelt in het salarishuis. Deze plekken kunnen opgevuld worden met jeugd zoals Boilesen en Kappelhof. Ze zijn jong maar op deze manier pikken ze wat wedstrijdjes mee en doen ze ervaring op.

Op het middenveld lopen ook zat contracten af, zoals die van Tainio en Sno wat ook al weer scheelt. Voor beide spelers is het niet noodzakelijk om vervangers te halen, aangezien ze beiden nu al niet nodig zijn.

Voorin zal Suarez waarschijnlijk vertrekken wat miljoenen oplevert. Van dat geld kan je in ieder geval het salaris van Emanuelson betalen, een paar talentvolle aanvallers met een laag salaris halen want Ajax zit dun in de aanvallers, en nog aanvullen met eigen jeugd.

Ik hoop dat Ajax er weer helemaal bovenop komt, deze maatregelen zijn misschien wel drastisch maar ook nodig.

geef dan je geld aan spelers die het waard zijn en niet aan zo een die een handvol goede wedstrijden per seizoen speelt. Je hebt Sule al voor links voorin. En koop een fatsoenlijke back, probleem opgelost

“hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”

En terecht, is al 4 jaar lang een vaste klant in de basis van Ajax, een echte Ajacied, en die mag niet transfervrij de deur uit lopen. Ik heb liever een salarisverhoging voor Urby, dan dat het geld weer uitgegeven wordt aan een nutteloze breedte aankoop.

5 november 2010 om 16:33

Terecht? Iemand die al 5 jaar lang dezelfde stomme fouten blijft maken?
Aanvallend is het matig, verdedigend is het een garantie voor 1 tegengoal. Voor die paar leuke wedstrijden per jaar hoeft ie niet te blijven

5 november 2010 om 16:57

Hehe. Dat is volgens mij de eerste keer dat ik dit over Emanuelson lees van een Ajacied. Ik kan zelfs als Feyenoorder best genieten van sommige Ajax spelers, maar Emanuelson is toch echt niet een van hen.

Als linkshalf is het nog net acceptabel wat hij laat zien, maar ik heb in het verleden al eens hier gepost dat ik hem oprecht een van de minste linksbacks in de eredivisie vind. Ik ben echt dolgelukkig als hij weer eens als linksback op mag draven als het Ajax tegen Feyenoord is.

Met andere woorden, prima dat je hem wil behouden vanwege zijn ervaring en multifunctionaliteit, maar voor sommige hier telt echt, ga nou niet net doen of het zo'n wereldspeler is die twee miljoen mag verdienen ofzo. Geef dan je jeugd gewoon de kans.

5 november 2010 om 17:13

Terecht? Geld moet je eerlijk verdienen. Het zegt genoeg over Emanuelson dat hij nog bij Ajax voetbalt. Waarom? Omdat hij een handvol goede wedstrijden per jaar speelt. Rest van de wedstrijden loopt hij erbij alsof hij er geen zin in heeft of de wedstrijd van te voren al heeft gewonnen. Hij maakt elke wedstrijd veel fouten en dat mag op die leeftijd niet meer. Hij zit samen met Stekelenburg het langste bij de selectie en je had al kunnen verwachten dat hij het team op sleeptouw zou nemen maar dit doet hij niet. Dat hij een echte Ajacied is, is leuk, maar dat zijn er wel meer. Verkopen maar, kun je er een aanvaller in zetten die wel een actie durft te maken en niet telkens de bal terug of breed legt en het scheelt je ook veel tegendoelpunten.

5 november 2010 om 17:23

kben juist niet zo'n fan van Emanuelson, en om hem dat zelfs als een van de grootverdienen te bekronen, ik heb zo'n me twijfels. Ik zou op zijn plaats liever Eriksen zien voetballen. En in de verdediging vind ik hem al helemaal niks, maarja dat is zijn specialiteit ook niet misschien dat hij een goed vleugel midenvelder zou zijn maar waar hij nu speelt zal ik hem zelfs uit de basis halen.

Laat die vent nou aub vertrekken. Hij maakt gewoon veel te veel kostbare fouten die hij veel en veel te weinig compenseert en je zou van iemand die al 7 jaar in het eerste van Ajax voetbalt wel moeten verwachten dat hij eens een sleutelspeler zou worden.

Urby is een aardige speler, maar hij zakt veel te vaak door de ondergrens, ook na al die seizoenen in het eerste. Ik vind hem dat hoge loon niet waard en verwacht trouwens ook niet dat hij wil bijtekenen. Hij is transfervrij en zal bij een leuke subtopper als Sevilla of een club in Engeland een beter salaris op kunnen strijken dan hij als topverdiener bij Ajax doet.

5 november 2010 om 16:07

Sevilla?! Sorry hoor, maar als je hem al te slecht vind voor Ajax, zal ie bij Sevilla al helemaal door de mand vallen (aangezien Sevilla echt wel beter is dan Ajax).

Ik hoop overigens dat hij 'gewoon' blijft bij Ajax. Ok, hij speelt misschien niet altijd even constant (al heb ik wel het idee dat het beter begint te worden), maar het is wel een enorm nuttige speler die je op meerdere plekken kan zetten. Bovendien hoop ik stiekem als Ajacied zijnde dat er eindelijk weer eens een speler komt alla Danny Blind (al heeft hij dan nog voor Sparta gespeeld) of zelfs Sjaak Swart; een speler die maar voor één club wil spelen! Ik denk dat Emanuelson wel eens deze man zou kunnen zijn...

Ik denk dat Urby niet hier op ingaat. Hij gaat naar het buitenland en laten we eerlijk zijn dat zou beter zijn voor zijn ontwikkeling, dat zie je alleen maar al aan Sneijder, v.d. Vaart, de Jong. En daarnaast geef je de jeugd ook weer meer hoop dat zij kunnen strijden voor een vrijgekomen plek in de A-selectie. Je hebt nog die Jozefzoon, Bonevacia en er zullen wel nog meer namen voor Urby zijn plekkie zijn

nou ik hoop het niet!
laat sulejmani en anita toch lekker ontwikkelen joh! ook moeten we letten op het salarishuis en voor zo'n overschatte speler moet je niet veel salaris geven (miljoen max.)

5 november 2010 om 15:59

Inderdaad, voor hetzelfde geld heb je een zeer aardige linksback in huis. Kan je beter investeren in iets waar je nodig hebt dan in Emanuelson!

5 november 2010 om 16:27

Als Urby niet zo misbruikt zou worden als linksback en linksbuiten zou hij de waardering krijgen die hij verdient. Geweldige voetballer, maar geen linksback of linksbuiten. Hij is DE perfecte linkshalf, maar meneer Jol speelt altijd zonder linkshalf, er klopt werkelijk niets aan de tactiek.

Top 5 best betaalde spelers lijkt mij niet onterecht. Volgende zomer verkoop je Vd Wiel en Suarez toch en misschien Stekelenburg ook,dus lijkt mij niet onverstandig om een speler die het niveau wel aankan te behouden!

Urby moet gewoon vertrekken.
is maar een matige speler die je niet als grootverdiener moet hebben.
ajax heeft al te veel spelers dus alleen maar beter voor het salarishuis.
ook zal sulejmani een basisplek krijgen en daar zal ajax veel meer plezier aan hebben(in goede vorm)

Laat die jongen lekker gaan. Dit word de tweede Kiki Musampa.

Ik vind als hij wil vertrekken dat ze hem moeten laten gaan. Het zou toch ook mooi zijn als hij naar een grote, buitenlandse club gaat en het daar maakt en dan in de laatste jaren van zijn loopbaan terug zou komen.
Ik denk dat je hem eigenlijk niet kan overkopen met hoger salaris.

Zo dus Ajax wil Emanuelson behouden ten koste van alles. Ik ben zeer gecharmeerd altijd geweest van deze jongen, heb het altijd een leuke en goede speler gevonden. Maar gezien het feit dat Emanuelson al eerder aangaf weg te willen, lijkt het me sterk dat hij daadwerkelijk hier op ingaat. Tenzij de salarisverhoging werkelijk riant is.

Emanuelson heeft te kennen gegeven te vertrekken aan het eind van het seizoen bij ajax,weet niet of hij alsnog overstag gaat met een salaris van de 5 best verdiende spelers van ajax.
Het salaris huishouden is al het hoogst van alle ere divisie clubs van nederland.
Dacht iets van 60% van alle clubs het hoogst van alle clubs,en ze wilde snijden is saliarissen,nu gaan ze spelers toch meer betalen om emanuelson te laten blijven en bij tekenen.
Erg raar denk dat als ze in amsterdam zo door gaan,dat het erger wordt en dat ze moeten saneren in het salarissen en nog veel meer.
Emanuelson is denk ik wel toe aan een ander avontuur,engeland is zijn favo land en ligt echt zijn spel.

Ook al speelt hij niet elke week top. Ik hoop toch dat hij blijft, want hij kan op de hele linkerkant spelen en hij voegt toch wat toe aan dit elftal.

Lekker bezig Ajax, maakt jezelf nogal belachelijk hiermee. Kom je als werkgever ook niet helemaal geloofwaardig over is het wel? Voet bij stuk houden, er was geen ruimte en Urby moest maar genoegen nemen met... en nu 5 voor 12 dat hij gratis weg kan lopen een dikke worst voor houden.

Je moet ook kijken naar de namen die weggaan of al weg zijn.

Al weg:
Bakircioglu
Rommedahl
Gabri
Ogararu
Martina
Wielaert
Sarpong
Luque
Kerlon
Zé Eduardo
Shakison
Pantelic

Gaan (waarschijnlijk) weg:
Atouba
Aisatti
Oleguer
Cvitanich

Gekomen:
El Hamdaoui
Tainio (pay as you play)
Mido (pay as you play)
Ooijer

Lijkt mij een fikse vooruitgang op financiëel gebied, want deze geloosde spelers telden nog niet mee bij het megaverlies. Daar kun je best de gekomen spelers (en wellicht Emanuelson) nog tegen afstrepen.

Ik hoop eigenlijk dat Urby niet gaat verlengen als ik eerlijk ben. Het is een geweldige jongen en een speler boordevol techniek. Maar hij is vaak te wisselvallig en te nonchalant. Als hij dan een salarisverhoging op zijn al dikke salaris wilt hoeft het van mij niet. Ik gun hem die transfer naar het buitenland en ik gun hem de prachtigste club die hij zich kan wensen, want Urby is een kind van Ajax. Alleen moet hij niet zo egoïstisch zijn als hij weet dat Ajax financiëel niet goed draait. Dan zie ik hem liever vertrekken, want op links hebben we Eriksen, Lodeiro en Sulejmani al klaarstaan.

Op de linksback hebben we dan alleen nog Anita. Er loopt vast nog wel ergens een talentje rond in Europa die graag voor Ajax wilt spelen. Aangezien Atouba ook weggaat hebben we wel nog een back-up nodig.

5 november 2010 om 16:53

@ Bonevacia

Je rijtje klopt voor een groot gedeelte. Atouba zal alleen niet vertrekken want we zitten al heel erg krap in de linkspoten,en hij is net fit. Oleguer zal ook niet weg gaan omdat Jol alle posities dubbel bezet wil hebben. Over Aissati zal er nog wel gepraat worden neem ik aan en Cvitanich wordt definitief verkocht.

Emanuelson is een speler die zeldzame kwaliteiten heeft vind ik. Hij kan overal op links uit de voeten,en dat is zeldzaam! Er zijn al zo weinig linkspoten,en het zou doodzonde zijn als hij dan ook daadwerkelijk vertrekt. Idd een flinke salarisverhoging geven en voor 5 jaar binden met een clausule in zn contract.

5 november 2010 om 17:28

Atouba zijn contract loopt in 2011 af. Als hij een riant salaris verdient (lijkt mij niet gek) zal Ajax niet voor de tweede keer hierin trappen en hem een lager salaris geven. Lijkt mij niet dat hij hier mee akkoord gaat als hij ook nog eens tweede keus is.

Oleguer is al oud en heeft ook een vet salaris. Ik zie hem er wel voor aan om in een Arabisch land zijn zakken extra te vullen, want zijn salaris halveren heeft die ook geen zin in. Met Ooijer erbij en volgend jaar wellicht Kappelhof en Van Rhijn zijn alle posities bezet. Als Alderweireld én Vertonghen uitvallen (is al spaarzaam) zul je pas een jeugdspeler in moeten brengen. Als er maar ééntje van de basisspelers afwezig is hebben we Ooijer achter de hand.

5 november 2010 om 22:04

Martin Jol denkt dat Urby Emanuelson definitief vertrekt bij Ajax. De multifunctionele linkspoot komt er niet uit met de clubleiding.

Martin Jol baalt enorm van de keuze van Emanuelson om zijn aflopende contract niet te verlengen. Ajax heeft diverse malen geprobeerd om de allrounder langer te binden, maar de linksbenige Ajacied ziet meer in een nieuw avontuur buiten Amsterdam.
''ik wil hem er graag bij hebben en we hebben alles geprobeerd om hem te houden, maar als hij elders wil spelen dan kan ik hoog of laag springen maar dat heeft geen zin'', verklaart teleurgestelde trainer Jol op de clubsite van Ajax.

De oefenmeester verklaart dat Ajax geen nieuwe pogingen meer gaat wagen bij Emanuelson. ''hij heeft zijn beslissing genomen. Urby heeft hier vanaf de jongste jeugd gespeeld, speelt al zeven jaar in het eerste. Dan is het vervelend als hij de deur uitloopt.''

Bron: www.goal.com

Ik wil dus ook even melden dat dit bericht ontkent wordt. Ajax zal Emanuelson géén nieuwe aanbieding doen! Als www.goal.com Jol goed citeert, is het dus onzin.

Ach mensen die het hier over het salarishuis van Ajax hebben, die vergeten dat Maarten, Luis, Gregory en Jan binnenkort waarschijnlijk toch ontbonden worden. En ik denk dat ik met bovenstaand rijtje minstens 3 van de 5 grootverdieners te pakken heb. Ajax doet het juist goed, beter investeren in dure spelers die iets toevoegen dan al die goedkope krachten ''in de breedte''..hoop dat Urby dan ook bij gaat tekenen..

Nou ja als ik Emanuelson was zou ik gewoon lekker weggaan bij Ajax. Hij roest een beetje vast bij Ajax vind ik. En om nou echt je portemonnee te trekken voor Emanuelson vind ik ook weer wat te overdreven. Om hem te behouden mag er best wel wat salarisverhoging inzitten. Maar het elftal staat of valt niet met Emanuelson en zal dat denk ik ook nooit doen.

Mooi overzicht van bonevacia , tevens is cvitanich ook al verkocht aan panucha ?.. mooie vooruitgang
On: ajax doet er wel degelijk wel goed aan om emanuelson nog een contract aan tebieden alleen al om hem niet transfervrij telaten gaan.. en als die deze zomer niet zou vertrekken heb je altijd nog wat aan hem voor de hele linkerkant is hij inzetbaar

5 november 2010 om 16:53

Het is nog niet bevestigd door beide clubs dat Cvitanich weggaat. Het stond op Voetbalzone niet voor niets tussen aanhalingstekens omdat het een gerucht was. Als het nog niet 100% zeker is zal dit tussen haakjes blijven.

6 november 2010 om 00:21

De club heet Pachuca.
Ik denk wel dat ze hem verkopen. Emanuelson mag blij zijn met het salaris wat hij heeft, bijtekenen tegen minder of vertrekken. Veel zal hij toch niet qua transfersom opleveren..

Van mij mag ajax hem verkopen, is maar een matige speler. Ajax zou beter eens in zijn eigen jeugd moeten kijken, lopen volgens mij wel genoeg degelijke spelers rond. Als je Jozefzoon zo ziet spelen, denk ik dat ie wel meer potentie heeft voor de toekomst dan Emanuelson. Ajax zou beter eens kijken naar de situatie bij Feyenoord, want zo'n loonsverhoging ís natuurlijk absurd als je op de begroting al in de min staat.

P.s. Bestuur kan beter vertrekken! Laat mensen die verstand van voetbal hebben de leiding overnemen! Het heeft al lang genoeg geduurd dit wanbeleid!

Technisch gezien één van de beste spelers van Ajax. Toch mag hij van mij vertrekken. Tot op de dag van vandaag blijft die jongen nonchalant voetballen, waardoor hij altijd dodelijke fouten maakt. Alleen spelers die aantonen week in week uit een meerwaarde te zijn mogen zo´n hoog bedrag verdienen.

ik hoop dat jol een keer zo durft te spelen, en urby mag blijven is in mijn ogen een zeerbruikbare middenvelder alsje 433 speelt met controleurs en 1 defensieve middenvelder
hebben die jongens voor genoeg ruimte om posities te wisselen ruimte trekken voor anderen etc..
systeem wat we nu hanteren hebben we naar mijn mening niet de juiste spelers voor...
als je 4-2-3-1 speelt. moet je 2 defensieve middenvelder hebben,die de bal durve te vragen met een man in hun rug zoals bijv Janssen he bij twente doet...wij hebben dat soort spelers niet helaas.

steek
v/d wiel
toby
jan
aankoop
dejong/zeeuw
enoh
emanuelson
suarez
el hamdaoui
sulejmani

Kerlon is toch nog niet weg?
volgens mij lag die er uit door een zware knieblessure..

hiernaast vind ik Urby nou niet onvervangbaar..

5 november 2010 om 16:53

Kerlon is al terug naar Brazilië meen ik.

5 november 2010 om 19:08

Hij heeft alweer 4 wedstrijden gespeeld bij Inter Milan.

5 november 2010 om 20:23

Sorry, dan ben ik in de war met Zé Eduardo. Ze gingen beide weg, en één van die twee ging naar Brazilië. Bedankt voor de correctie

ach ja wvisser18.je zegt het zelf al. Waarschynlyk!!!.maar doe maar lekker hoor Ajax.gewoon op dezelfde voet verder gaan,en dan binnenkort weer piepen en janken.

Ik zou Emanuelson laten vertrekken. Aardige speler, maar niet meer dan dat. Emanuelson vind ik niet constant genoeg presteren voor de top. De potentie is er wel, maar op elke positie is het gewoon 'net-niet'. Ajax moet juist van hoge salarissen af, Emanuelson is het in mijn ogen niet waard om de ingeslagen koers te wijzigen.

Niet doen!!!! Niet doen!! Emanuelsson is de vleesgeworden verpersoonlijking van waar het bij Ajax de afgelopen 10 jaar misloopt! Namelijk mentaliteit. Altijd dat koppie omlaag, die knijpende oogjes als het regent, de mauwtjes over de handen getrokken als het kouder is dan 13 graden en zijn beste wedstrijden spelen tegen grote clubs en het volkomen laten afweten met concentratieproblemen en daarmee dure punten verprutsen tegen de kleintjes.

Weg met deze gast! Heb het helemaal gehad met hem. Na Auxxerre liet hij weer zien dat hij ondanks zijn ervaring nog steeds niet een leider kan zijn en gewoon meegaat in de teloorgang van het elftal. Deze man zou het Ajaxhart allang op de goede plek moeten hebben zitten en een vd Wiel aan zijn oor naar de uitsupporters moeten sleuren als eerst genoemde denkt even arrogant zijn middelvingertje te kunnen opsteken.
Als Urby van Ajax houdt zou hij als geen ander weten dat CL iets is waar de club en supporters al jaren op wachten, en dus het onderschatten van tegenstanders of met gebrekkige mentaliteit aantreden iets is wat onverkoopbaar is naar je achterban! Urby verdiend net als die andere 10 clowns van afgelopen woensdag een hels fluitconcert dit weekend!

5 november 2010 om 17:16

dolfie, ik geef je helemaal gelijk betreft vd wiel, die jongen denkt dat hij god is.. maar is vergeten dat hij 2.5 jaar geleden bij haarlem (huurbasis) speelde, hij heeft zich aardig ontwikkeld maar als j puur naar zijn verdedigende kwaliteiten kijkt.. is het een amateur.. dus als ik hem was zou ik maar gauw weer normaal doen tegen de supporters waar hij zijn 'sterrenstatus'' nu aan te danken heeft.. weg die arrogantie en werk aan je spel greg.. want jij bent Zooo nog niet klaar voor t buitenland...tis alleen zo jammer dat hij t zelf nog niet inziet

waar haal je het lef vandan greg.. eerlijk waar..zonder supporters ben je niks jonge!

Houden. Ik, als een van de miljoenen Ajax supporters weet de oplossing.

4-3-3 met de ouderwetse punt naar voren. Urby op 10. Sulejmani op Links.

Succes.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
Lindgren/Eno
Urby
De Jong/De Z
Suarez
El Hamdaoui
Sulejmani
5 november 2010 om 16:31

Helemaal mee eens dat Urby moet blijven, en als het aan mij ligt spelen we volgend jaar zo:

(en ga er vanuit dat Vd Wiel en Suarez vertrekken)

Dan moet je een echte rechtsbuiten halen en een verdedigende middenvelder van 1.90m. In zware wedstrijden kun je er dan altijd nog voor kiezen om Enoh erin te zetten voor Eriksen

Stekelenburg
Aankoop
Alderweireld
Vertonghen
Blind
Eriksen
Aankoop
Emanuelson
Aankoop
El Hamdoui
Sulejmani
5 november 2010 om 16:43

Ik snap alleen niet waarom je een aankoop wilt als verdedigende middenvelder? Enoh doet zijn taak prima ook al zit hij momenteel niet in zijn beste vorm, verder is de zeeuw ook een prima speler maar Jol moet hem aanspreken op zijn taken, puur verdedigen en het voetballen overlaten aan emanuelson of eriksen.

5 november 2010 om 16:46

Wat is dat een aanvallende opstelling zeg. En je weet dat het achterin niet sterk genoeg is. Dan nog met Eriksen en Emanuelson op het middenveld spelen die allebei aanvallen! Zo krijg je juist doelpunten tegen.

5 november 2010 om 17:01

Lezen is ook een kunst. Die aankoop moet een fysiek sterke speler worden voor de balans. Ajax is in bijna elke wedstrijd de beste, dus heeft het meeste balbezit en nogmaals: in zware wedstrijden kan Enoh erin voor Eriksen.

Ik wil een aankoop als verdedigende middenvelder omdat Enoh niet goed genoeg is. Begon goed, maar lijkt weinig te leren. Wel goed als backup of als 2e verdedigende middenvelder, maar ik heb toch liever een echte reus in plaats van een bikkel die toch maar 1.80m is

5 november 2010 om 18:19

Nee, dat is handig. Urby speelt al op zoveel plekken en komt overal net dat kleine beetje te kort en dan wil je hem nu ook nog eens op 10 gaan zetten?

En je weet dat de originele positie van Sulejmani nummer 10 is he? Dus dan kan je die twee beter omwisselen.

Kan me best voorstellen dat je na 7 jaar Ajax eens ergens anders wil kijken en eens wil zien of je ergens in Europa nog een paar jaar mee kan pakken

Ik denk dat Emanuelsen volgend seizoen gratis bij FC Twente binnen wandeld,en hij is van harte welkom in Enschede.

5 november 2010 om 16:41

Is goed hoor, kan ie daar een lekker loon opstrijken, is Ajax tenminste ervan af. Ajax kan simpelweg gewoon niet meer op hoge voet blijven leven.

5 november 2010 om 16:42

Leuk, en Ruiz naar Ajax. Dan spelen de spelers weer waar ze kwalitatief thuishoren

5 november 2010 om 18:20

Lol, ik denk het niet. Emanuelson is een kind van Ajax en dan ga je niet eventjes naar de concurrent. Als Urby in Nederland wil blijven, tekent hij bij bij Ajax. Zoniet, dan gaat hij naar het buitenland.

6 november 2010 om 00:25

Ik denk dat hij liever bij Ajax blijft spelen, aangezien hij een grotere club zoekt, en geen stap achteruit wilt maken..

Hij geeft al zo lang aan dat ie weg wil, laat hem dan gewoon gaan. Ben alleen bang voor hem dat er echt niet een hele rij clubs voor hem in de rij staat. Te wisselvallig, te veel fouten, kortom een gewone voetballer met heel af en toe een knappe wedstrijd. En die ene knappe wedstrijd wordt vaak gevolgd door een aantal weken hele slechte partijen. Als Ajax al een keer heeft kenbaar gemaakt dat niemand in salaris stijgt dan zeker hij niet!!!

Ach nee he. Kom op zeg laat die gast gaan! Hij heeft ons al teveel punten gekost. Nationaal en Internationaal! Zag hem deze week weer alles op Anita schuiven want meneer vond het teveel moeite om mee te verdedigen en dan krijgt Anita alles over zich heen!

Waarom nou weer? Die vent hoort absoluut niet tot een van de beste bij ajax, en als je dan moet saneren moet hij dus niet in de top-5 van salarissen komen. Laat hem gewoon niet meer spelen totdat hij een nieuw (redelijk) contract tekent, dan zie je aan het eind van het seizoen wel wie nog in hem geinteresseerd is.

En dan die reacties hier allemaal....

- Ajax heeft een hoog eigen vermogen. Niet als je bedenkt dat het eigen vermogen 10 of 20 jaar geleden (weet het even niet meer) nog 100 miljoen was en nu nog maar 40. Dus over de afgelopen jaren 60 miljoen!! verlies.

- Ajax heeft dure spelers geloosd? Dan zou ik nog maar eens heel goed naar de cijfertjes kijken. De salariskosten zijn dit jaar namelijk met 6 miljoen toegenomen in verhouding tot vorig jaar. 3 miljoen daarvan was contractueel vastgelegd. Dat betekent dus dat ajax voor 3 miljoen meer aan contracten heeft afgesloten dan geloost het afgelopen jaar. Dus er klopt echt helemaal niks van dat zogenaamde nieuwe beleid. Daarnaast komen veel van die spelers (die alleen betaald zouden krijgen als ze spelen) van buiten Europa. Dat betekent dus minimaal 4 ton aan vast salaris ongeacht hoeveel je speelt.

Werkelijk schandalig. Ik zeg, een grote strik er om en weg met die man. Met alle respect maar Urby heeft Ajax haast alleen maar punten gekost ipv dat hij punten opleverd. Zie afgelopen woensdag!!!!

5 november 2010 om 16:51

Ik vind dat wel erg overdreven wat je nu zegt. Urby was niet de enige die ondermaats speelde,de gehele ploeg gezamen heeft de drie punten laten liggen en niet 1 individuele speler.

Wat een wanbeleid weer. Die speler kan er ten eerste al helemaal niks van en hij wilt weg. Gewoon niet meer opstellen en blij zijn dat je eindelijk van deze net alles niet af bent.

Master D, het klopt hij dat hij zijn mindere en betere fases heeft. Maar blijft een bruikbare speler voor de hele linkerkant!

“hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”, zo noteerde RTV Noord-holland op uit de mond van de oefenmeester.

Ik dacht dat Urby daar al bij zou zitten, is samen met stekelenburg toch de meest ervaren speler van Ajax, ik hoop dat hij blijft, maar eigenlijk verdient deze jongen een mooie transfer.

Mag hij wel eens zijn instelling veranderen. Hij speelt de laatste weken als een dood lijk. Misschien moet Jol hem op vakantie sturen met een paar lekkere wijven en een goede zak wiet. Misschien dat onze rastaboy dan weer de een na de andere bal met links EN MET Rechts ( tegen PSV ) erin schiet. Maar mijn zege heb je, furby........

5 november 2010 om 17:34

volgens mij vog jij het voetbal niet zijn haar is er af

Deze jongen is nog vrij jong en heeft veel potentie zoals hij laat zien, veel clubs zijn al in hem geintereseerd en hij kan vrij de deur uit lopen.
Als ajax dan een extreem goed salaris voorschoteld met een afkoop som van 5 tot 7 miljoen in zijn contract, wat zondermeer haalbaar moet zijn voor buitenlandse clubs is het dus een goede investering van ajax om die jongen een goed contract voor te schotelen.
Moet ie uiteraard geen ernsige blesure oplopen.
Risico management dus

Gelukkig wil Ajax deze speler behouden: diverse keren betrokken bij beslissende acties die het missen van of voortijdige uitschakeling van de CL tot gevolg hebben gehad voor de Godenzonen.
Zo iemand moet je koesteren......;-))

5 november 2010 om 18:16

Ik ben het hier niet mee eens.
Over welke beslissende acties heb jij het dan?
Een van de weinige pluspunten van Emanuelson is dat hij zowel linksvoor als linksback kan spelen. Voor de rest vind ik het meer een blok aan het been. Ik zou Sulejmani gewoon elke wedstrijd laten spelen. Dat is pas een echte investering in de toekomst. Zo iemand moet je koesteren. Als hij weer in zijn goede vorm raakt is hij by far de beste speler van de Eredivisie.
Het is sowieso asociaal van Urby om veel geld te eisen als dat zo is van Ajax in deze moeilijke economische tijden. Desnoods investeer je in de jeugd maar Urby hoeft er van mij niet per se bij te zitten.

7 november 2010 om 10:55

Wel goed lezen, Doelpunt 14: als ik Ajax was, zou ik deze speler alleen bij gebrek aan spelers opstellen.....(verantwoordelijk voor het Missen van CL)

Laat a.u.b. gaan deze Emanuelson.
Dit soort spelers zullen nooit het echte Ajax niveau halen.

Er zijn en zullen betere jeugd speler beschikbaar zijn.

Ik snap die Jol echt niet meer hoe hij over bepaalde speler s altijd positief kan blijven terwijl dezelfde speler s te vaak betrokken zijn bij balverlies wat te vaak een tegengoal voor Ajax opleverd.

Lekker wanbeleid weer als dit doorgaat.

Eerst geen krimp geven als Urby om een salarisverhoging vraagt en nu hij uiteindelijk weg wil hem meteen één van de best betaalde Ajacieden maken..

Hmm heb hier toch mn bedenkingen bij. Laat af en toe zien dat hij goed kan voetballen, maar is nog steeds veel te wisselvallig. Ik vind het persoonlijk geen topper, en hij zal het nooit meer worden ook. Speelt als zo lang in het eerste en is gewoon nog steeds niet constant genoeg. En als hij dan zoveel van deze club houdt waarom tekent hij dan niet gewoon bij voor een iets hoger salaris. Maarja clubliefde is bij de meeste spelers toch ver te zoeken deze dagen. Persoonlijk zal ik hem niet echt gaan missen denk ik.

Niks salarisverhoging !
Wees blij, dat hij eindelijk de Arena gaat verlaten. Hij is misschien een iets verbeterde versie van types a la Wooter en Musampa. Ook zij zwierven door Europa heen en hadden overal zogenaamd pech ! Ook van Urby gaan we straks bij andere clubs klaaggezang horen !!

Tegen Auxerre weer gezien. Aan die 2e goal ging een simpele overtreding van Urby aan vooraf en toen de vrije trap werd genomen, stond meneer te slapen. Dat er in buitenspel gescoord werd, maakte het extra zuur !

Nieuws in naar buiten. Urby vertrekt definitief.

Bron Ajax.nl (De site heeft ook een filmpje van Urby die toelichting geeft op zijn beslissing).

Ik vind het echt gewoon zo zwak van die urby dat hij ajax het niet eens gunt om geld te verdienen aan hem.

dan ben je zo'n ego tripper.

eigen succes alles.

Haat HIJ AAN Spelers DIE Alleen AAN HUN Eigen Marktwaarde Denken !!!!

Toe maar, stapel de salarispost nóg maar verder op!

prima beleid in Amsterdam!

Salarispost wás 60 miljoen vorig seizoen, is alleen maar gegroeit (met 6 á 10 miljoen) dit seizoen!

In vergelijking met bijvoorbeeld Psv: daar betalen ze 'slechts' ongeveer 25 miljoen....., bijna 3x zo weinig..........

Hou vol, Ajax!

6 november 2010 om 01:15

Salarispost van 60 miljoen, maar nu zijn Bakircioglu Rommedahl Gabri Ogararu Martina Wielaert Sarpong Luque Kerlon Zé Eduardo Shakison Pantelic al gegaan, waardoor er zeker 10 miljoen van de salarispost kwijt is. Alleen Luque verdiende al 2 miljoen. Daar komen dan nog El Hamdaoui en Ooijer bij. Bij elkaar schat ik die ook op 1,5-2 miljoen. Acht miljoen minder dus, dus wat jij zegt klopt van geen kanten.

6 november 2010 om 02:34

Blijft (volgens jou 'slechts') nog ('maar') 52 miljoen (plus, naar mijns inziens, maar goed....) over, gewoonweg te belachelijk, veel te belachelijk voor woorden!

52 miljoen.............. (laten we 't daar dan maar op houden)..........................

Twee-en-vijf-tig.................met 6 nullen........

Ziek? Ja!

6 november 2010 om 09:56

Ja dan blijft er rond de 52 miljoen over. Ik heb nergens 'slechts' gezegd, want 52 miljoen is ook nog heel veel. Alleen moet je ook inzien dat dit de fouten van 3 á 4 jaar geleden waren. Ajax is nu op een andere koers gegaan, ze gaan Emanuelson géén nieuwe aanbieding doen, en als een club als Ajax in één jaar 13,5% van de lonen kan lozen moet je ook inzien dat Ajax op de goede weg is. Verwacht maar niet dat het mogelijk is om gelijk de helft van je spelers de straat op te mieteren. Dit is een goed begin. Ziek? Nee!

Een Pantelic die het team beter liet spelen mocht er geen cent bij krijgen en deze gast die op geen enkele positie uitblinkt, na 6 jaar nog de zelfde fouten maakt en steevast garant staat voor enkele onnodige tegengoals zou bij de grootverdieners gaan horen ? Terwijl de club elk jaar moet interen op het slinkende eigen vermogen ? Ik schaam mij diep. Nee, ik bedoel eerder: laat mij maar voorzitter worden. Een huishuidboekje runnen kan elke huisvrouw, maar is blijkbaar te hoog gegrepen voor iemand die daarvoor geacht wordt gestudeerd te hebben.
Sulie op links, koop eens een fatsoenlijke back na Maxwel en zorg dat de opleiding de backs weer zelf aflevert. Een back, hoe moeilijk kan het zijn!

geef sulejmani gwn de kans en laat urby maar gaan vind hem maar een beperkte voetballer en met sulejmani heb je een uitstekende vervanger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren