Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Turkse media: 'Galatasaray zit op een dood spoor met Rijkaard'

Laatste update:

Het zijn zware tijden voor Frank Rijkaard bij Galatasaray. De coach haalde met de Turkse topclub in de eerste twee competitieduels geen enkel punt en dreigt in de Europa League al snel uitgeschakeld te worden, na de 2-2 remise van vorige week in eigen huis tegen FK Karpaty. AD/Sportwereld maakte een rondje langs de Turkse kranten en concludeerde dat Rijkaard moet vrezen voor zijn baan.

/

De Nederlander krijgt te maken met de nodige kritiek. “Rijkaard is geen goede trainer”, schrijft Hurriyet bijvoorbeeld. “Hij heeft geen passie en betrokkenheid. Zijn gezag bij de voetballers is nul, zijn communicatieve vaardigheden zijn zwak. Hoeveel hij ook over voetbal weet, hij is geen leider. Hoewel de wereld om hem heen instort, lijkt dat hem totaal koud te laten. Galatasaray is op een dood spoor met hem.”

Ook Today’s Zaman is kritisch: “Galatasaray kon tien jaar geleden bijna niet verliezen, nu kan ze niet meer winnen. En dat is een chronisch dilemma voor de eens zo machtige leeuwen”, schrijft de krant. Plaatsvervangend directeur van Galatasaray, Murat Helvaci, ontkent dat Rijkaard op de schopstoel zit: “Van Rijkaard wegsturen is geen sprake; hij geniet nog alle vertrouwen bij ons allen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De resultaten vallen bitter tegen en als dan de supporters en met name de media gaat roeren, dan weet je het wel.

Kortom Rijkaard heeft binnenkort een sabbitacal !

25 augustus 2010 om 12:00

dit is dus wat ik niet begrijp.
iedereen moet het van rijkaard hebben, maar niemand kijkt naar het bestuur.
rijkaard heeft veel spelers aangewezen die hij in zijn selectie wil. wat heeft het bestuur gedaan? die halen cana en pino. rijkaard wou die twee niet eens... en ze wouden alle transfers al eindigen voordat ze met de competitie gingen beginnen

kortom ik zie het bestuur als de schuldige. het begon al met haldun ustunel wegsture. die adnan sezgin weet niks van voetbal.. er moet echt een schoonmaak komen. wanneer dan de resultaten nog steeds tegenvallen dan pas kan je praten over de mislukking van rijkaard.

trouwens van mij mag ustunel wel naar fener komen hehe :P

25 augustus 2010 om 12:13

Vorig seizoen, heeft het bestuur alle spelers aangetrokken die Rijkaard verlange. Met spelers zoals: Jo en Dos Santos op de bank kon je heel goed begrijpen hoe sterk de selectie was, maar vooralsnog bleven de resultaten uit. Kortom het bestuur heeft Rijkaard de kans gegeven om een goeie team neer te zetten, maar die kans heeft hij niet gepakt. Mocht Galatasaray morgen de groepsfase Europa League niet halen, kan hij wat mij betreft zijn koffers inpakken.

25 augustus 2010 om 12:38

Je verhaal klopt niet helemaal. Rijkaard heeft een lijstje gegeven met de spelers die hij wenste te verwelkomen, en van die lijs is alleen Dos Santos gekomen. Voor de rest zijn de overige aankopen van de bestuur zelf geweest!

25 augustus 2010 om 12:47

Haha, je kunt zo zien dat je dit van een dergelijke krant hebt.
Maar ik zal je zeggen dat je dat niet moet geloven! Wie ben jij om te weten dat het de transfers van het bestuur is geweest? Ten eerste word dat nooit naar buiten gebracht, zolang de trainer nog in dienst is, dat kost namelijk zijn baan. Want Galatasaray is één geheel, alle beslissingen -helemaal voor transfers- worden samen genomen. Ten tweede worden dat soort verhalen naar buiten gebracht door anti Galatasaray kranten. Al met al fictie.

25 augustus 2010 om 16:04

Tuurlijk jongen,

En vertel jij dan is waar jij je inside informatie vandaan heb?

26 augustus 2010 om 20:13

En wie zou hem dan opvolgen volgens jou?
Als hij verliest vanavond

Die kranten zijn van die onruststokers en vinden het mooi om aan de stoel van Rijkaard te zagen. Zo lokken ze toch discussies uit bij de mensen en zullen er altijd mensen zijn die zowel voor of tegen zijn bij een onderwerp. Zo gaat dat met discussies. Rijkaard heeft alle vertrouwen van het bestuur en in mijn beleving ook van de meeste fans..

Ik heb er in ieder geval vertrouwen, ondanks dat het seizoen dramatisch is begonnen.

25 augustus 2010 om 10:42

Bij uitschakeling verliest hij al snel het vertrouwen van menig fan. De pers brengt alleen de berichten die Riojkaard haalt, en als die niet goed zijn mogen die best kritisch zijn. Zo werkt dat met alles. Wie weet is Rijkaard niet zo'n bijzondere trainer en kan hij het alleen met echte grote voetballers....

25 augustus 2010 om 11:02

Pers mag natuurlijk ook kritisch zijn, maar als er dan wordt gekeken naar wat het kritiek is of zijn dan gaat het vaak nergens over. Er zijn genoeg oude voetballers die na hun carriere als journalist aan de slag gaan. In Nederland komt dat niet veel of vaak voor, omdat het gewoon een vak apart is.

Onlangs schreef zo'n oud speler van Trabzonspor en Fenerbahce, dat hij vanuit de tribune even opmaakte dat de spelers geen vertrouwen meer hebben in Rijkaard en blablabla.. Veronderstellingen zijn vaak de bronnen van waaruit er wordt geschreven.

Het is natuurlijk logisch dat de spelers niet gaan springen en juichen na een nederlaag..

25 augustus 2010 om 11:06

Ik wil eerst erop wijzen dat het geen Turkse media is, maar gewoon duidelijk Anti-galatasaray media is, zo gaat het al jaren, laten we bijvoorbeeld als onderwerp de schulden nemen, er zijn 18 clubs in de competitie.. en de enige waarvan de schuld wordt besproken in de media is Galatasaray, terwijl de voorzitter van Fenerbahçe ook wel eens per ongeluk zei torenhoge schulden te hebben.

Buiten het financiele zijn er nog tal van onderwerpen die deze schijnheilige ratten gebruiken om Galatasaray kapot te maken, ga nou maar beginnen vanaf Bulent Korkmaz, wat verder ging naar Hakan Sukur.. vervolgens Lincoln, en nu proberen ze Arda Turan kapot te maken, ik kan me niet voorstellen dat er zo een zielig paparazzi mannetje de hele dag achter Gokhan Gonul aanloopt, wel zou het zo zijn als hij voor Galatasaray zou uitkomen.

En dan nog het aller leukste.. de transfers die de turkse media voor ons doet, als we moeten geloven wat de turkse media ons allemaal te vertellen heeft zou de opstellingen van Galatasaray er zo uit zien (ze zijn zo achterlijk dat ze de 6+2+2 regel vergeten)

Doni
Sabri
Neill
Pepe
Cissokho
Ledesma
Lass Diarra
Hazard
Misimovic
Arda
J.Baptista
25 augustus 2010 om 21:43

jij zit in dromenland met die opstelling van je hahaha!

26 augustus 2010 om 20:15

Alleen 2 turken in de basis?

27 augustus 2010 om 11:52

jij zit in een dromenland in het algemeen.. lees de laatste alinea en kom vervolgens pas reageren de volgende keer..

Ik denk als hij de transfers die hij wilt dat Rijkaard beter gaat presteren. Maar morgen is er al een beslissend duel. Ik als Besiktasli denk helaas dat Gala wordt uitgeschakeld .

Off: Kewell 2 weken geblesseerd slecht nieuws voor Gala.

Rijkaard treft de minste blaam. Rijkaard speelt 4-3-3, hiervoor is Rijkaard ook gehaald, als je dit systeem speelt heb je 3 goede middenvelders nodig die snel en accuraat de bal rond kunnen spelen. Wij hebben drie zeer beperkte middenvelders Sarp, ayhan en Baris die nog niet eens een pass over 2 meter kunnen spelen.
Rijkaard is al 2 maanden 2 middenvelders beloofd en nog steeds is er geen transfer in zicht.
Als Rijkaard wordt ontslagen is dat in ieder geval mijns inziens niet zijn schuld, maar de schuld van het bestuur.

25 augustus 2010 om 11:04

Dit zijn allemaal smoesjes. Hij is gehaald als zogenaamd ''toptrainer'' maar heeft tot nu toe helemaal niets laten zien. En misschien zijn er ook spelers aan hem beloofd maar dat is toch krom dat ie alleen goed kan werken als ie zijn transfers krijgt? Ondanks alles hoort hij zeker niet zo ondermaats te presteren als ie nu doet. Hij heeft voor Turkse voetbalstandaarden nog steeds een redelijk goed elftal maar het blijkt maar weer eens dat ie totaal geen goede coach is. Sparta supporters begrijpen mij wel. Ja het is niet zo makkelijk he als je geen Messi, Eto en Ronaldinho hebt????

25 augustus 2010 om 12:09

Sarp, Ayhan, Baris is een van de slechste middenvelden van de Tsl. Ook al geef je Mourinho deze spelers zal hij er niks van bakken.
Met de terugkomst van Elano en Cana en een nieuwe middenvelder zal het veel beter gaan. Dat is tenminste als Rijkaard de komende 2 wedstrijden overleeft.

25 augustus 2010 om 12:17

@ hitaf

Wat jij nu zegt, slaat werkelijk nergens op. Iedereen weet hoe goed Ayhan en Baris het deden in de Europa League paar jaar terug met die Duitser als trainer. Ayhan was zelfs een tijdje de aanvoerder van Galatasaray. Rijkaard moet gewoon een goed team neerzetten met het materiaal dat hij heeft, als hij dat niet kan is hij niet Galatasaray waardig.

25 augustus 2010 om 12:36

Ayhan is ondertussen bijna 34. Onder Skibbe speelden we ten eerste geen 4-3-3, waren hun taken heel anders en hadden we een speler rondlopen die Lincoln heette. De taken van Ayhan en Baris waren heel simpel, pak de bal af en geef de bal aan Lincoln. Lincoln dirigeerde vervolgens de aanval als de maestro die hij was. Nu is Lincoln vervangen door Sarp en wordt er van deze spelers verwacht dat ze 4-3-3 spelen, iets wat onmogelijk is.
Je kan Rijkaard verwijten dat hij koppig vasthoudt aan zijn systeem, maar daar is hij juist voor gehaald, om dit systeem te incorpereren in het hart van Galatasaray. Waarom zou je anders Rijkaard halen? Daar hadden we het toch vorig jaar allemaal over, Barcelona systeem enz.
Het bestuur moet zich gewoon aan zijn beloftes houden.

25 augustus 2010 om 12:41

Sarp was niet de vervanger van Lincoln. Arda was dat. Het is inmiddels wel duidelijk dat het systeem van Rijkaard niet deugd bij Galatasaray. Galatasaray heeft daar gewoon niet de juiste spelers voor. Hopelijk worden er nog goede spelers aangetrokken die wel in het systeem passen, zodat niemand hoeft te vertrekken.

25 augustus 2010 om 12:44

Ben 't met je eens hitaf. Rijkaard heeft niet de gewenste middenvelders die hij tot zijn beschikking heeft om de 4-3-3 door te voeren in de team. Dat is met de huidige materiaal onmogelijk. Pas als ze een maestro als Misimovic halen en daarnaast een breker op het middenveld als Emana die met zijn fysieke kracht op het middenveld met de punt naar voren kan spelen zou echt geweldig zijn. Dan zou ik gala wel eens willen zien en hoe we de tegenstanders kapot weg zullen spelen!!

@ Gerpro

Wat jij nu zegt is onterecht en vooral onzin, Rijkaard kan toch onmogelijk met de huidige spelersmateriaal 4-3-3 spelen of vind jij dat wel? De spelers waar jij het over hebt, Ayhan Baris en Sarp zijn niet geschikt voor de 4-3-3 systeem omdat ze gewoonweg kwaliteit tekort komen. Dat wilt niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ze komen gewoon te kort klaar. Ayhan is niet meer de oude wat hij is geweest en over Baris en Sarp wil ik het volgende kwijt. Het zijn middenvelders die goed de bank warm kunnen houden en vooral met hun hart spelen, maar meer ook niet. Het zijn werkpaarden, zulke spelers heb je op de bank nodig.

25 augustus 2010 om 12:46

Probeer eens een begrijpend te lezen, voordat je met onzin reacties komt als Arda is de vervanger van Lincoln.

25 augustus 2010 om 13:17

Misschien is het niet de schuld van het bestuur maar moet je de realiteit onder ogen zien dat spelers gewoon niet willen spelen voor Galatasaray. Laten we eerlijk zijn, de laatste jaren zeer slecht Europees gepresteerd, landelijk ook niks om naar huis te schrijven en een 100 jaar oud stadion dat uit mekaar valt en belachelijk slechte accomodaties. Op dit moment zijn ze zowel in Turkije als in Europa niet meer dan een zeer middelmatig team.....probeer dan maar eens spelers te kopen.......

25 augustus 2010 om 13:43

Wat een lulkoek, de afgelopen 2 jaar hebben we degelijk geprestreerd in europa, we hebben over 3 maanden een hypermodern stadion met een capaciteit van 55000 en Florya een slechte accomodatie noemen is je reinste leugen of pure onwetendheid.
De afgelopen jaren hebben we spelers als Elano, Baros, Kewell, Keita en Lincoln weten te strikken, dit door de competentie van 1 man: Haldun Ustunel.
Nu is hij vervangen door interne jaloezie en zijn we opeens niet meer in staat om een degelijke transfer te doen, dit door de incompetentie van zijn vervanger: Adnan Sezgin.

25 augustus 2010 om 14:58

Dit is echt om in een deuk te liggen.

Baros is de enige speler die zijn geld waard is.

Elano zet zich totaal niet in, getuige zijn 1 goal en 2 assists vorig seizoen. Maar op het WK is het ineens een totaal andere mens alleen maar om een transfer af te dwingen.

Kewell speelt ongeveer 10 wedstrijden per seizoen want die is gewoon chronisch om de zoveel tijd geblesseerd, net als nu weer 2 potjes gespeeld, 3 weken weer uitgeschakeld.

Keita?? Ik weet niet wat ik over deze fopduiker pur sang moet zeggen. Was alleen maar negatief in het nieuws. Rode kaart tegen Fenerbahce. Zit nu in Abu Dhabi ofzo te cashen.

En Lincoln is een speler die sinds dag 1 in Turkije voor niets anders dan problemen heeft gezorgd en tot vreugde van alles dat rood-geel is eindelijk weg is. Zelfs nu nog een probleem door Baptista te bellen en een te zeggen dat ie een aanbieding van Galatasaray niet moet aannemen omdat het gewoon een baggerclub is.

En Haldun Ustunel?? Nou bedank hem ook maar voor die geweldige Jo die binnen no time in het Turkse uitgaansleven dronken werd afgevoerd......

En geloof me nou maar dat als ze morgen ook nog eens uit Europa worden geknikkerd, en die kans is erg groot, probeer dan maar eens een paar seizoenskaarten te verkopen.tot de nek in de schulden en ook geen inkomen meer dit jaar......2010/2011 word erg lang voor Gala......

25 augustus 2010 om 15:23

Groot gelijk hebje, zelfde mening heb ik ook.

25 augustus 2010 om 15:49

*zucht*

Eerst kom je met een onzinverhaal gebaseerd op leugens en als dat weerlegd wordt probeer je de discussie een andere kant op te trekken.

Jij kwam er mee dat GS geen goede transfers zou kunnen doen om de redenen die jij zo leuk had verzonnen.
Een Lincoln een Keita, een Elano zijn stuk voor stuk sublieme transfers, dat deze transfers wel of niet verkeerd uitpakken hangt af van meerdere factoren, maar doet niet af aan het feit dat het goede transfers zijn.

Ter voorbeeld: Als BJK Robinho weet te strikken en na een jaar gaat het fout omdat hij ruzie krijgt met Quaresma, doet dat niks af aan de grootte van de transfer. Kaka is een jaar geleden voor 65 miljoen naar Real verhuisd en heeft nog steeds niks laten zien.

Hij had nooit naar galatasaray moeten gaan of uberhaupt naar turkije..het is daar zo''n heksenketel en de pers is soms nog erger dan de spaanse!verder heeft hij een middelmatige selectie en willen topspelers niet naar turkije en kiezen ze eerder voor een avontuur in spanje of frankrijk voor minder..hij had een jaartje moeten wachten want dan was hij nu coach in milan!heel erg jammer!

25 augustus 2010 om 10:46

Ik wil je even laten weten dat Rijkaard tijd zat heeft gehad. Ronald Koeman is vorig jaar ook na een paar wedstrijden ontslagen bij Az.

Rijkaard heeft vorig jaar geen enkele prijs gepakt en twee keer tegen Fenerbahce verloren.
Aartsrivaal van Galatasaray.
Tel nu eens de slechte seizoenstart erbij op, plus het feit dat hij 4-3-3 blijft spelen en tadaa!

Dat zal wel gaan veranderen denk ik als ze straks worden uitgeschakeld door Karpaty ze hebben de vorige wedstrijd nog net 2-2 gemaakt anders was het al voorbij hij kan beter de eer aan zichzelf houden en gewoon opstappen het Turkse voetbal past gewoon niet bij Rijkaard

Vorig jaar won Rijkaard de eerste 7 competitie wedstrijden. Dit seizoen heeft hij de tot nu toe 2 gespeelde wedstrijden verloren.
De resultaten vallen tegen en worden steeds slechter.
Schuld van Rijkaard? Denk eerder van het bestuur die al veel eerder had moeten ingrijpen.

De selectie en situatie bij Gala ken ik niet al te best, daar ben ik eerlijk in, maar ik was het einde van afgelopen jaar en ook nu al negatief verrast door de matige resultaten die Rijkaard boekte.

Bij Barcelona heeft Frank geweldige successen geboekt, maar de seelctie was er dan ook één waarmee winnen vanzelf makkelijker wordt. Het lijkt erop dat Rijkaard, zoals Van Basten, niet direct een topcoach is, maar wel gezag van sterren weet af te dwingen door zijn staat van dienst als voetballer. Daarmee zijn dit soort trainers eigenlijk vooral geschikt voor topspelers, waar resultaten 'vanzelf' wel komen en waar ze de spelers op basis van charisma onder 'de duim' houden.

Ik denk dat het zowel voor Frank als Gala beter isom verder te kijken. Frank heeft nog niet de reputatie van Koeman en kan dus nog altijd uitstekend bij mooie ploegen aan de slag (zelfs Koeman kan dat overigens nog). Het zou helemaal prachtig zijn als Frank en Marco samen bij AC aan de slag zouden kunnen. Toch wat mooier dan Allegri.

rijkaard is zwaar overschat op trainersniveau , bij barcelona had hij het geluk met een zeer talentvolle groep te mogen werken en dankzij de steun van johan cruyff want anders had hij nooit die kans gehad...communicatie is geen sterk punt van hem....beleving evenmin....tactisch zwak ....

25 augustus 2010 om 10:58

Rijkaard heeft alles gewonnen wat er te winnen valt en plotseling is hij geen goede trainer? Wat een onzin. Als zijn club wint dan ligt het aan de spelers, maar als het slecht gaat aan de trainer?

Soms heb je gewoon dat een spelersgroep niet goed overweg kan met de werkwijze van een trainer (en vice versa), maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het een slechte trainer is. Kijk maar naar bijv. Stevens. Compleet gefaald bij Psv, maar succesvol geweest bij meerdere clubs. Verder is het natuurlijk ook een kwestie van hoeveel speelruimte hij krijgt van de technische staf. Als hij bijvoorbeeld geen goede mogelijkheden krijgt om zich te versterken is het ook erg moeilijk om door te selecteren (kijk maar naar het relaas van Battigol hieronder). Pas als hij bij al zijn opeenvolgende clubs faalt heb je een punt, maar dit nu al roepen is gebaseerd op niks.

25 augustus 2010 om 11:07

akkoord dat hij alles gewonnen heeft bij barcelona maar welke prijzen heeft hij gewonnen bij andere clubs en hoe staan ze daar tegenover zijn trainerskwaliteiten ?? bij kleinere clubs zoals sparta zullen ze ook niet echt met hem weglopen vrees ik

25 augustus 2010 om 11:30

@centaurus

Guardiola heeft ook alles gewonnen wat er te winnen valt en toevallig hebben beide heren de best voetballende team onder hun hoede, hoe zou dat nou komen?

Rijkaard heeft puur geluk gehad dat hij Etoó in topvorm en Ronaldinho in absolute supervorm had met daarbij Xavi, Messi, Puyol, Iniesta en Deco.

Een goede trainer kan je herkennen aan de wissels die hij doet.

In zijn eerste wedstrijd dit seizoen haalde Rijkaard onze beste speler Arda eruit voor een matige verdedigende middenvelder terwijl we nota bene 2-1 achterstonden.

Hoe kom je erop?

25 augustus 2010 om 11:12

Wat een onzinnige post!barca liep voor geen ene meter toen hij daar werd aangesteld...seizoen daarvoor waren ze al 6e geindigd..daarna alle prijzen gewonnen...je moet topspelers ook kunnen laten ballen en vaardig laten spelen!!heeft de huidige Barca opgebouwd dat zeggen alle spelers inclussief Guardiola!zie Chelsea,manchester City of Real Madrid...die hebben ook wereld beste spelers maar waarom winnen die geen grote prijzen??rijkaard is wordt juist onderschat het is een zeer bekwame trainer die tactisch sterk is maar ook nog eens een peoples manager is..

25 augustus 2010 om 11:58

Je hebt t over dat toppers niet naar TR willen gaan..

Klopt misschien wel, ze gaan er net zo snel naartoe als naar NL helaas.
Maar je vergeet dat alle clubs met hetzelfde probleem te maken hebben, gelijke omstandigheden en hij maar meer uitgeven. Je zeg net geen toppers maar hij heeft een selectie waar velen van kunnen dromen tot zijn beschikking.

Ik heb m hier bij Sparta ook gezien dus kom bij mij niet Rijkaard vertellen
Hij is een goede trainer als ie absolute top spelers tot zijn beschikking heeft

25 augustus 2010 om 13:44

ik denk dat jij je sterk vergist ....ten cate was tactisch sterk ....de enige kwaliteit dat rijkaard heeft buiten zijn naam is dat hij heel rustig van aard is en goed omkan met vedetten

Dit snap ik natuurlijk niet, de bestuur zegt dat ze volle 100 achter Rijkaard staan, maar tegelijkertijd staan ze hem niet bij als Rijkaard schreeuwt om transfers. Wat kunnen we verwachten van gs als we slechts spelers hebben aangetrokken als Pino en Cana, terwijl de tegenstander er op los koopt met geweldige aankopen als Niang, Stoch, Guti, Quaresma, Insua, Jackson Coelho, Aurelio..

Ik bedoel maar wanneer Rijkaard de spelers bij krijgt die hij geschikt acht voor dit huidige team dan heb ik wel vertrouwen in een goeie afloop. Met spelers als Baris, Sarp, Ayhan kom je er natuurlijk niet als je een formatie hanteert van 4-3-3.. Rijkaard graaft zijn eigen graf als hij dit formatie komende duels aanhoudt. Ik zie ze eeerlijk gezegd donderdag niet winnen van Karpaty en komende weekeinde van Eskisehir. Mijn vertrouwen is helemaal weg, pas als spelers zoals Emana en Misimovic komen kan ik nog wat succes ruiken anders is het een verloren seizoen en einde avontuur van Frank Rijkaard.

25 augustus 2010 om 15:58

Ik vind dit toch een erg eenzijdig verhaal. Ten eerste is het volgens mij gewoon niet waar dat Rijkaard geen van zijn gewenste versterkingen heeft gekregen. Nonda is zelfs weggestuurd zodat er plaats gemaakt kon worden voor Jô en Dos Santos. Niettemin wist GS de eerste plaats en een voorsprong van 7 punten binnen no time te verspelen.

Ten tweede: stel nou dat je gelijk zou hebben en Rijkaard heeft niet het materiaal voor zijn geliefde 4-3-3. Waarom volhardt hij er dan toch in? Laat hem dan een tactiek kiezen die beter bij zijn selectie past.

Ik verlies niet graag, maar hé, dat is onderdeel van het spel. Maar GS laat gewoon compleet geen voetbal zien. Het lijkt echt helemaal nergens op. Er zijn geen automatismen en de spelers hebben geen idee wat ze moeten doen. We zijn al meer dan een jaar verder en Rijkaard weet nog steeds niet wat de sterkste opstelling is, waar hij zijn beste spelers moet neerzetten of hoe hij zijn team moet organiseren zodat ze niet keer op keer doelpunten weggeven als ze onder druk komen te staan.

Ik denk dat Pino en Cana, die Rijkaard beide wilde, omdat hij een rechtsbuiten wilde en een fysiek sterke en harde middenvelder, prima transfers zijn. Maar het zal niet genoeg zijn, omdat Rijkaard overduidelijk het vertrouwen van zijn ploeg is kwijtgeraakt met het gezwabber en de voortdurend veranderende posities. Eerst was Servet niet goed genoeg en werd Emre opgesteld, nu is Emre verkocht en staat Servet weer in de basis. Hakan Balta speelde altijd degelijk totdat Rijkaard de grote faler Caner als linksback opstelde. Caner vertrok (gelukkig) weer en Çaglar werd gehaald. Maar omdat die geblesseerd is, staat de inmiddels compleet onzekere Balta weer linksback. Ali Turan speelde zes maanden niet en is eigenlijk een centrumverdediger, maar staat inmiddels elke week te falen op de rechtsbackpositie. Arda heeft inmiddels overal gestaan en leeft in onmin met zijn trainer. Sarp is een uitstekende box-to-box middenvelder die nu op de 10-positie moet staan en daar aan zijn lot wordt overgelaten. Franco bracht niets en werd terecht van de hand gedaan, maar zijn vervangers Aykut en Ufuk voldoen niet. Eerst werd Aykut (die GS twee jaar geleden eigenhandig de CL door de neus boorde door twee blunders tegen Steaua) opgesteld met het te verwachten resultaat: onzekerheid en blunders. Dus mocht Ufuk opdraven, maar inmiddels wel in de wetenschap dat Rijkaard de falende Aykut dus eigenlijk beter vindt. En dat terwijl de vorm van een keeper staat of valt met vertrouwen. Intussen voetbalt GS als een dweil en is niet duidelijk wie wat moet doen, zodat daarvoor ongeschikte voetballers als Ayhan en Mustafa Sarp de kar moeten trekken.

Dat is aan niemand anders dan een Frank Rijkaard te wijten. Ik had veel van hem verwacht, maar sinds de winterstop faalt hij volledig als manager/coach.

Als hij uitgeschakeld wordt voor de EL, dan kan hij zijn koffers vast en zeker pakken en verstrekken.

Misschien heeft ook iedereen de kwaliteiten van Henk ten Cate onderschat. De man die samen met Frank bij Barca de trainingen heeft geleid. Henk maakt de spelers tactisch sterker en frank was de man met aanzien voor de spelers. \

Nu staat Frank er weer alleen voor en wordt het toch een stuk moeilijker. Verder kun je een gemiddeld team niet heel snel ver boven zich zelf uit laten stijgen. Je kunt wel een aantal weken boven je niveau presteren, maar je zal altijd zien dat er op een gegeven moment er weer de klad inkomt.

Een tacticus als henk ten cate kon spelers beter maken en wijzen op de zwakheden van de tegenstander. En daar dus wat resultaten mee bereiken.

“rijkaard is geen goede trainer”, schrijft Hurriyet bijvoorbeeld.

Het is al jaren bekend dat Hurriyet een Anti-gs krant is en daarom neem ik het niet meer serieus...
We moesten Keita gewoon niet verkopen, Cana niet halen, Haldun Ustunel behouden en Franco moest allang weg. Dit soort fouten kost ons wellicht het kampioenschap voor dit jaar, nog steeds geen overwinning.

25 augustus 2010 om 11:10

@ kaya ua

dat is allemaal achteraf gepraat, hij moet het doen met wat die heeft.
En zijn fout is dat hij de spelers laat spelen wat ze niet kunnen.
hij moet de spelers aanpassen aan een dergelijke systeem, maar neit aan een systeem die niet werkt.

Ik zou het beter doen dan die clown daar, en dat is geen grap.

Grappig dat de Turkse journalisten vaak artikelen schrijven als zijnde echte supporters. Je proeft gewoon de teleurstelling over de resultaten uit die teksten. “hij heeft geen passie en betrokkenheid. Zijn gezag bij de voetballers is nul, zijn communicatieve vaardigheden zijn zwak. Hoeveel hij ook over voetbal weet, hij is geen leider. Nou nou, dat is nogal wat. Als je dat zo leest had hij eigenlijk nooit trainer moeten worden. Is natuurlijk ook wel een schande mocht Gala uitgeschakeld worden door FC Karpaty. Hoewel ik een uitschakeling door dergelijke ploegen eigenlijk moeilijk op het conto van een trainer kan schrijven. Als je op iedere positie een betere speler hebt staan moet je eigenlijk puur op kwaliteit en inzet zo'n ploegje aan de kant kunnen zetten. Maarja, het lijkt er op dat iedere wedstrijd nu al de laatste kan zijn voor Rijkaard...

25 augustus 2010 om 12:01

Ze schrijven net als supporters, omdat ze 'hun' Turkse teams succesvol willen zien. Dit doen ze bij elke Turkse club. Als ze een beetje in de gedachten van supporters gaan schrijven, zal dat ook bij de echte supporters meer aantrekken, en zal de krant ook meer verkocht worden. Zo zullen de vele supporters ook met hun eens zijn. Daarnaast kan je met de gedachten van een supporter juist flink uithalen, en dat maakt de Turkse media dus extra hard. De kritiek zeggen ze zonder pardon. Persoonlijk vind ik Rijkaard niet een goede trainer, wat Hürriyet eigenlijk een beetje schrijft klopt enigszins. Rijkaard heeft deels de schuld, maar ook de bestuur maakt er een potje van. Ik denk dat vooral voor Rijkaard, deze wedstrijd en tegen Eskisehirspor aan 't einde van de week erg belangrijk zullen zijn voor z'n toekomst.

Dit is zowat de eerste keer dat ik deze kranten geloof, want hij doet het echt dramatisch, en mag van mij ook gewoon op dit moment vertrekken!

en hij mag zijn 4-3-3 systeem meenemen!

als je weggaat frank,

bedankt voor deze teleurgestelde gs-supporter, die nu niet meer teleurgesteld is als gs verliest, want het is normaal geworden, we zijn het gewned om te verliezen en punten te laten liggen.

Mijn vertrouwen in hem is 0,0
maar ik wens hem alle succes mocht hij weggaan.

Hebben ze dat nu pas door dat Rijkaard een koele kikker is.zit er toch al een jaar en loopt bijna zijn hele leven in de voetballerij rond.

Met een fantastisch Barcelona pakt hij mooie prijzen, met een team dat opgebouwd moet worden pakt hij niets. Wat zegt dat over Rijkaard als trainer?

Rijkaard heeft ook nooit echt wat gepresteerd. Hij was de eerste trainer ooit die met Sparta degradeerde. Bij Barcelona en het Nederlands elftal had hij de beschikking over zoveel wereldspelers, dat zelfs ik of jij er een goede prestatie mee zou neerzetten.

25 augustus 2010 om 11:42

fout
ten eerste, iedereen zou daar met Sparta degraderen

tweede, Barca zat in een heel diep gat, onder Rijkaard kwamen ze eruit en wonnen alles

ik denk dat hij juist het meest geschikt is met grote sterren, die kan hij als people manager kneden
Ergens in Turkije is niks voor hem

25 augustus 2010 om 11:49

Nee, de waarheid is gewoon hard, ik was al benieuwd wat hij met Galatasaray ging presteren toen hij er tekende, want het was de eerste echte test na Sparta. Zeker nu Ten Cate weg is komen zijn matige capaciteiten aan het licht.

rijkaard is geen clubcoach hij zou beter een bondscoach kunnen worden van noem maar op ..,,, korea ofzo

Als Ajax de C L niet haalt dan gaat Jol weg, dan kan Rijkaard misschien komen bij Ajax?

Het is niet Frank Rijkaard die het fout doet, maar het bestuur! Wie verkoopt nou een vaste basis speler die het afgelopen erg sterk speelde (keita. Mehmet Topal) je haalt er vervolgens twee spelers voor terug die nu al een blessure hebben + bij lange na niet de kwaliteiten hebben van de spelers die zijn vertrokken.

Heb niet veel van die Pino gezien, maar hij moet wel grandioos spelen wilt hij Keita doen vergeten. En Mehmet Topal is één van de beste Turkse middenvelders op het moment en je haalt er ten eerste en buitenlander voor met de naam Lorik Cana. Had het geld bespaart en in een fatsoenlijke keeper gestoken.

Galatasaray moet dringend een keeper hebben. Een verdediger die wel kan opbouwen een vervanger voor Sabri (die was er al Ugur Ucar, maar werd verkocht) een stofzuiger op het middenveld die ruimte moet bieden aan Elano om zijn spelletje te kunnen spelen. En het belangrijkste van allemaal Arda Turan weer op aarde krijgen want die jongen gedraagt zich al langer dan vandaag als een echte vedette terwijl hij tot nog toe weinig heeft gepresteerd. Het is geen aanvoerder waar je voor door het vuur gaat.

Het bestuur is de grote schuldige die transfers belooft en spelers verkoopt om een budget te creeeren, maar vervolgens niet durft te spenderen.

25 augustus 2010 om 12:38

Precies, Rijkaard schreeuwt al 2 jaar dat hij niet met Servet wilt verder gaan. Daarnaast wou Rijkaard dat Keita niet moest vertrekken, maar Adnan Sezgin zei dat hij een betere speler kon vinden dan Keita dat ook veel goedkoper was.

We wachten al 2 maanden op middenvelders, waar blijven ze in godsnaam?

Daarnaast begrijp ik de kritiek niet op de Nederlandse sites? Rijkaard is nog steeds de minst schuldige van de slechte prestatie van Galatasaray.

Hurriyet Vatan Fotomac enz enz zijn sensatie kranten betreft sport nieuws, als je echt een schuldige wilt aanwijzen kijk maar naar Adnan Sezgin of Adnan Polat.

Rijkaard heeft nog steeds het meeste krediet in Galatasaray.

Het is voor mij nog steeds een wonder dat Rijkaard nog steeds de trainer van Galatasaray is. Hij had allaang weggemoeten. Clubicoon Bulent Korkmaz mocht na paar maanden met een matige selectie onder een groot fluitconcert vertrekken. Terwijl Rijkaard met een veel beter selectie het slechter doet, maar nog altijd zeer populair is

Rijkaard had vorig seizoen de op 1 na beste selectie in de geschiedenis van Galatasaray. Maar weet heeft Rijkaard gedaan? Vreemde opstellingen, rare wissels, de enige spits wegsturen, Arda in de spits, spelers die ongedisciplineerd zijn in het veld, uitwedstrijden die maar niet worden gewonnen en vroegtijdig uit de beker. Maar het ergste is dat ze 2 keer de derby tegen Fenerbahce hebben verloren

Rijkaard vond het wel goed gaan. Want hij werd derde en dat is nog altijd beter dan de 5e plaats van een jaar eerder. Na iedere wedstrijd komt ie met smoesjes. En afgelopen weekend mochten de journalisten geen vragen aan hem stellen tijdens een persconferentie. Tsja dan is het niet zo gek dat de journalisten gaan schrijven over Rijkaard en kritisch zijn. Maar nee volgens het merendeel van de Gala supporters ligt dit allemaal niet aan hem. Maar aan Adnan Sezgin, een klein mannetje die zonder toestemming van Adnan Polat geen stap buiten het stadion mag doen en met een klein zakje met geld grote spelers moet halen. En word de naam van Haydun Ustunel gescandeerd terwijl die alleen maar miskopen heeft gedaan.

Het is een chaos bij Galatasaray. De voorzitter kan Rijkaard niet wegsturen, want dat leidt tot gezichtsverlies. De Gala supporters vinden hem nog altijd een goede trainer voor hun club. Verder stond de voorzitter altijd achter Rijkaard en ze hebben hem nog een jaar de kans belooft. Het wegsturen van Rijkaard zou dus ook het einde van de voorzitter betekenen. Adnan Sezgin eruit gooien is helemaal nutteloos, want voor hem in de plaats komt ook iemand die de bevelen van de voorzitter op gaat volgen en met een klein zakje geld spelers moet halen. Kortom alle hoop is gevestigd op een serie overwinningen

25 augustus 2010 om 12:34

Ik word echt ontzettend gek, als mensen beweren dat Rijkaard een super selectie had vorig seizoen, je moet niet vergeten dat we 6 maanden zonder Baros en Kewell hebben gespeeld. Dat Arda in de spits moest spelen.

25 augustus 2010 om 12:49

Met Keita, Arda, Elano, Jo en Dos Santos moet je minimaal de champions leauge voorronde kunnen halen of de beker pakken of de derbies winnen. Verder hadden Fenerbahce en Bursaspor echt geen betere selectie dan Galatasaray. En dat Arda in de spits moest spelen kwam door Rijkaard die geen vertrouwen had in Nonda en hem later weg stuurde. En ook al had Gala geen super selectie, dan moet een toptrainer als Rijkaard toch wel in staat zijn om de spelers beter te maken. Maar ook dat lukt niet, ze worden met de week slechter. Kortom Rijkaard heeft geen toegevoegde waarde.

25 augustus 2010 om 12:55

Nee Savlo je hebt het mis, Kewell kon de bestuur niet wegsturen omdat er over 1.5 maand verkiezingen begonnen. En je moet niet vergeten dat Kewell de favoriete speler van de fans en zelfs van het bestuur was.

Daarnaast hadden Fenerbahce en Bursa op papier misschien geen goede selectie als Gala, maar vergeet niet dat Jo niet kwam om te voetballen maar om te feesten. Elano nooit in zijn duels ging omdat hij bang was om geblesseerd te raken. En Keita alles in zijn eentje moest doen.

En over het laatste stukje, heel Turkije wacht nog steeds op Sezgin. Ookal speel je 4-5-1 of 4-4-2 met Sarp Servet Baris Ayhan Serdar Ozkan, het zijn allemaal spelers die Galatasaray niet waardig.

25 augustus 2010 om 13:41

Hoe bedoel je Kewell konden ze niet weg doen. Ze konden toch ook die drama keeper Franco weg doen of het contract van Kewell tijdelijk ontbinden? Het wegsturen van de enige spits die altijd wel zn goaltjes meepikt, was een grote blunder.

Waarom haal je als club Jo of Elano. Dit zijn toch de transfers van Rijkaard. Sarp speelt goed, Servet is de centrale verdediger van de nationale elftal, Baris en Skibbe speelden onder Skibbe goed. En Serdar Ozkan is ook gehaalt door Rijkaard en ik ben als Besiktas supporter Rijkaard zeer dankbaar. Geloof me een Fatih Terim of zelfs een gymleraar haalt meer uit deze selectie.

25 augustus 2010 om 13:46

Nej je gaat een spits niet vervangen voor een keeper. En Franco was de eerste helft van het seizoen niet eens zo slecht.

Daarnaast was Elano een droomtransfer, niemand kon Elano weigeren hetzelfde geldt ook voor Jo. Het is alleen jammer dat ze in Turkije niet optimaal gingen presteren. Allebei voor verschillende redenen.

En dat Servet in de nationale elftal speelt betekent niet gelijk dat hij goed is,en Serdar Ozkan is gehaald door Sezgin. Rijkaard heeft zich nooit bemoeit met binnenlandse transfers.

En over de gymleraar, ja tuurlijk jo een gymleraar maakt Real natuurlijk ook elke seizoen kampioen, met zulke spelers. Daarom zijn Aragones Del Bosqeu allemaal gefaald, terwijl sommige Turken met Fifa manager ervaring het altijd beter kunnen.

25 augustus 2010 om 13:58

Tsja zo heeft Fenerbahce ook van die spelers die niet optimaal gepresteerd hebben of Fener onwaardig zijn. Guiza, Santos, Bilica, Topuz, Onder, Kazim, Deniz Baris noem ze maar op. Ook Fenerbahce had spelers die niet goed speelden of simpelweg drama zijn. Maar het verschil is dat zij een trainer hadden die wel serieus met zn vak bezig was en er alles aan heeft gedaan om kanpioen te worden en dit was ze bijna gelukt.

En niet mijn woorden verdraaien. Ik heb niet gezegd dat een gymleraar Galatasaray kampioen gaat maken. Ik heb gezegd dat hij het niet slechter zal doen als Rijkaard. Dus even slecht of zelfs beter, voor het geval dat je het niet begrijpt.

25 augustus 2010 om 14:09

Ja je zegt het zelf hij haalt meer uit deze selectie, dat betekent dus dat we of 2de of 3de moesten worden in een seizoen waarin we dus hoger moesten eindigen dan FB aangezien Bursa kampioen werd.

En over Fener, je vergeet een belangrijke speler namelijk Alex. Als Alex speelt dan speelt Fener veel beter hetzelfde geldt ook voor Baros. Het maakt niet uit hoe slecht het team is, met een Alex of Baros pak je punten. Dit was daarom ook de reden waarom Fener hoger eindigde dan Gs.

Een 2de verschil is dat Santos Topuz Kazim, wel spelers zijn die het verschil maken, ookal spelen ze niet optimaal. Er is altijd wel 1 speler die was extra's kan geven. Bij Galatasaray hadden we dit wel in het begin van het seizoen, maar na het uitvallen van Baros Kewell en dip van Arda hadden we dit niet. Tenminste het kwam maar van 1 speler en dat was Keita. Terwijl Daum gewoon rustig met Guiza kon beginnen, en de meeste gevaar van Alex Topuz of Semih kwam.

Wie heeft Ridvan Dilmen gehoord? na de wedstrijd tegen Bursaspor, en heeft vandaag de Column gelezen van Hincal Uluç??

dan weten jullie genoeg, wat er mis is, bij Galatasaray... je hoeft echt alleen dat te lezen, en je hoefde alleen Ridvan te horen...

wat Ridvan zei, was onderandere, dat Rijkaard gewoon lui is, en zich bij niks betrekt (lijkt wel of hij solliciteerde naar een ontslag)., en het feit, dat hij zijn witte broodsweken belangerijker vond, dan nieuwe spelers halen en spelers bekijken op het wk.

en wat hincal uluc zegt, nja.. dat is wat er gaande was met Haldun Ustunel en de vice voorzitter, waardoor de voorzitter onder druk kwam te staan bij de harde kern.. en die nu maffia praktijken aan het voeren zijn (door zoals gratis kaarten weg te geven, zodat zij niet tegen de voorzitter protesteren e.d.)

Galatasaray supporters.. succes in deze donkere dagen, hoop dat jullie in ieder geval deze week wel Europees overleven...

25 augustus 2010 om 12:46

Wie heeft jou nou een groene randje gegeven.. moet je kijken over wie je het hebt.. Ridvan Dilmen de FB supporter, oud speler en nu denkende de ultieme sportkenner te zijn van Turkije en Hincal Uluc.. Hincal heeft op het gebied van voetbal, misschien een paar keer in zo'n kooi-tje gevoetbald met wat koffiehuis maatjes van hem..

Dit zijn nou van die schrijvers die schrijven om onrust te stoken!

25 augustus 2010 om 13:12

Ik heb op NTV die hele programma bekeken en was inderdaad geschockeerd. Als je die programma inderdaad hebt gevolgd kom je erachter dat er meer dingen spelen dan dat we denken. Ik zelf, eerlijk gezegd dacht dat het aan de bestuur lag, maar na die programma dacht ik er gedeeltelijk anders over. Rijkaard heeft ook een schuld aan dit wanprestatie van zijn team. Het was zijn schuld dat hij te laat begon met de seizoen doordat ie een lange vakantie hield en op huwelijksreis ging met zijn echtgenoot. Dit is bijzonder jammer voor de supporters, want dit verdienen wij niet. Na een mislukte seizoen, keken we als supporters snel naar een nieuw seizoen, maar na 2 nederlagen zien we de bui al hangen en het ergste is dat we al vroeg in het seizoen af gaan haken in de uefa. Dat betekent dat gala niet alleen in turkije zijn gezicht verliest, maar ook in Europa. Ik zie ons langzamerhand afzakken als topploeg, terwijl ploegen als Trabzon, Bursa en vooral Besiktas ons overklassen in rap tempo.

Conclusie: Rijkaard solliciteert inderdaad naar ontslag, om wat centjes te verdienen. Hij realiseert zich al dat het trainerschap in turkije niet voor hem is weggelegd en ook niet meer werkbaar is onder de huidige omstandigheden, vandaar die wanvertoning en ongeinteresseerde houding. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. 1 ding weet ik wel, het is 1 grote chaos daar binnen het club.

25 augustus 2010 om 13:51

Weet je hoe ze dit ook wel noemen.. Manipuleren!!!

Laten we wel in gedachte houden, dat Rijkaard eind vorig seizoen nog een contract kon tekenen bij GS voor een aantal jaren, waardoor hij dus nog meer geld kon verdienen.. Dit heeft hij niet gedaan en had tegen president Polat gezegd, dat hij het moet verdienen!!

Laat je niet beïnvloeden door de manipulatieve pers..

25 augustus 2010 om 14:45

Ik begrijp wat je bedoelt, ik geloof de media ook niet, maar we moeten aan de andere kant wel eerlijk en realistisch zijn. Ik zeg niet dat Rijkaard verkeerde trainer is, ik zeg altijd en sta nog steeds achter het feit dat Rijkaard het wel beter had gedaan als hij wel de middelen had die hij nodig achtte. Op dit moment ontbreekt een creatieve speler en een breker op het middenveld. Op goal en verdediging kunnen we volgend jaar pas naar gaan kijken, vooral het middenveld is het hoogste prioriteit vind ik. Dan denk ik snel aan de namen van Misimovic, Obraniak en brekers als Emana, Diarra.. Mocht deze spelers niet komen of haalbaar zijn dan moet de bestuur zo snel mogelijk aftreden. Want dan heb je niks aan een trainer met faam die geen materiaal heeft.

Het begint nu wel heel duidelijk te worden dat Rijkaard presteerde bij Barca dankzij trainingen van Ten Cate en enkele wereldsterren zoals Ronaldinho en Eto.

Vorige seizoen had Rijkaard bij Galatasaray zeker een topploeg in handen met Baros, Kewell, Keita, Elano, Arda en Dos Santos.

Gs had minimaal CL moeten halen en ver moeten reiken in Europa!

En dit seizoen heeft Galatasaray de slechtste start ooit in de geschiedenis!

Sg

25 augustus 2010 om 16:20

ja haal kewell en baros maar weg want alle gedoe begon met de blessures van deze 2 en die hadden we nou nodig.

Ik vind ook dat de fout bij het bestuur ligt en niet iedereen zo gemakkelijk meot wijzen naar Rijkaard.
Vrig jaar won deze man de eerste 7 comp wedstrijden. Er wordt van alles beloof, ze hebben een keeper en zeker 2 goede middenvelders nodig.

Ik hoor mensen zeggen dat ze vorig jaar 2 x van rivaal Fenerbache hebben verloren, ik begrijp natuurlijk dat dit heel erg zuur, ik vergelijk deze situatie gewoon met Feyenoord-ajax, wij kunnen omdat we geen geen geld hebben geen sterke spelers bij kopen en heirdoor is het onrealistisch om het kampieonschap of 2 overwinningen op onze aartsrivaal te eisen!!!

Galatasaray heeft nu een enorm zwak middenveld en hiermee mag je als supporter geen titel eisen, je moet niet wijzen naar rijkaard, maar je moet gaan protesteren bij je bestuur!!!
Je moet zorgen dat Galatasaray weer spelers heeft waarmee je mag strijden om de titel, zodra je dat hebt en de resultaten blijven uit, dan ga je pas naar de trainer wijzen

Het bestuur van Galatasaray moet weg. Vooral Adnan Sezgin. Die man weet niks van transfers regelen.
Als je naar Haldun Ustunel kijkt die heeft pas sterren naar Turkije gehaald, 'bijv' : Elano,
En het bestuur moest allang al transfers hebben gedaan, en elke dag komt er wel een andere naam voor in de media. (adnan Sezgin weg Haldun Ustunel terug) + Sterspelers halen en Rijkaard weg met zijn 4-3-3 systeem en weer prijzen pakken

Galatasaray staat erom bekend dat we uitwedstrijden in Europa beter spelen dan thuiswedstrijd dus misschien nog kans voor morgen met FK Karpaty Lyiv

Ufuk
Sabri
Neill
Servet
Caglar B.
Cana
Transfer
Elano/Kewell
Transfer
Arda
Baros

1-0 winnen is genoeg dus het is niet onmogelijk .

Dit is de beste artikel over Galatasaray en Rijkaard.
Toen Rijkaard kwam naar gala was ik één van de vele supporters wiens drroom in vervulling ging maar met onderstaande is alles gezegd... complimenten Voetbalzone..

“hij heeft geen passie en betrokkenheid. Zijn gezag bij de voetballers is nul, zijn communicatieve vaardigheden zijn zwak. Hoeveel hij ook over voetbal weet, hij is geen leider. Hoewel de wereld om hem heen instort, lijkt dat hem totaal koud te laten.

Oeioeioei, morgen dag van de waarheid dus voor Rijkaard, anders Moet het bestuur hem vanwege alle druk wel wegsturen.

Het is heel simpel als die morgen eruit gaat met galatasaray in de EL word die eruitgeknikkerd. Het is maar goed ook voor ze want, ik denk dat het probleem structrueel is en niet een tijdelijk probleem is dat opgelost kan worden tussen de spelers en de trainer.

25 augustus 2010 om 13:08

De kans dat we morgen doorgaan is ongeveer 30% nu ook Kewell geblesseerd is, maar de kans is groter dat door de druk van de fans Adnan Sezgin of Polat worden eruitgeknikkerd dan Rijkaard.

25 augustus 2010 om 13:44

Tsja als Adnan Sezgin en Adnan Polat eruit gegooit worden dan moeten er opnieuw verkiezing gehouden worden. En de nieuwe voorzitter en bestuur gaan voor 100 procent zeker niet verder met de Frank Rijkaard van Adnan Polat.

25 augustus 2010 om 13:48

Ja maar ze blijven wel tot aan het eind van het seizoen door met Rijkaard, plus Rijkaard zal ook never nooit zijn contract verlengen.

Dat Rijkaard een slechte trainer is, is natuurlijk onzin. Sowieso zit hij daar met Neeskens en samen vormen zij een prima koppel. Rijkaard wilt aanvallend positiespel spelen (4-3-3). Maar hiervoor moet je als speler toch opgeleid zijn. Je kunt moeilijk in 1 jaar alle spelers in mooie driehoekjes laten spelen. Het vergt techniek, inzicht en loopvermogen. Nederlandse trainers, die verzorgd en aanvallend voetbal willen spelen zullen nooit slagen in Turkije omdat er te veel cultuur- en mentaliteitsverschillen op het gebied van voetbal zijn. Ik zou hem willen aanraden om ergens anders als trainer aan de slag te gaan.

Alles komt op Rijkaard af, en dat is natuurlijk niet eerlijk want hij kan er zelf heel weinig aandoen. De media en de kranten kunnen zeggen en schrijven wat zij willen maar die man heeft een zwakke selectie! Eerder zei ik het ook, mocht er één vervanger komen voor Rijkaard, dan zal het heus niet beter op worden. Nogmaals Rijkaard is ook een goede choach alleen zijn matige spelers met enkele kwaliteit spelers zoals Kewel, Baros, Arda Neil. die enige zijn die nog kunnen voetballen, Daarmee kan je de oorog niet mee winnen. En de hele GS staf klopt ook voor geen meter!
Ik geloof het niet maar heel mischien winnen zij morgen en komt het mischien nog wel allemaal goed.
Je moet ook realistisch zijn dat GS gelijk pech heeft met de tegenstanders die zij krijgen zoals Sivas uit en dan Europa leauge daarna Bursa ook niet de makkelijkste. Moeilijke programma meteen!
Maargoed positief blijven!

Galatasaray is een drama club geworden.maar Fener lopen uitlachen omdat wij Aykut hebben gehaald die het slecht doet.. Ik hoop dat Gs veel slechter gaat. Ik hoop wel dat ze doorgaan in Europa.

@ultraslan1

als Rijkaard zo door blijft presten wordt hij ontslagen,
kansen voor morgen zijn er altijd ondanks alle blessures. Nu maar hopen dat het goed komt!

Gerpro

1. En wie ben jij om te weten dat de transfers niet van het bestuur is geweest, weet je het niet hier is Turkije.

2. Je zegt ook dat Galatasaray in de periode van Adnan Polat een geheel is, geloof je daar echt in? niemand ziet het behalfe jij wow.

3. Je noemt Ayhan en Baris een goeie speler, hahaha op dit reactie heb ik niks geen een woord te zeggen echt grappig ben jij.

Ach, de Turkse media zijn natuurlijk sterk in het opblazen van verhalen en hebben er zelf een handje van om geruchten de wereld in te brengen. Jammer. Ik vind Rijkaard nog steeds een goede trainer en heb, ondanks de matige seizoensstart, nog alle vertrouwen in hem en Galatasaray.

Ik vind naar mijn mening dat rijkaard niet de enige is die schuldig moet bevonden worden. Ik heb dit al zo vaak gezegd dat rijkaard iets uitprobeerd in Turkije zonder dat hij er materiaal voor heeft. Voorbeeld. Hij wil Achterin opbouwen en een middenveld die diepgang heeft, dus geen ayhan akman die elke bal terug speelt of sarp die paniek zaait als er druk komt en servet en gokhan zan, sabri en hakan balta kunnen niet opbouwen. Vandaar dat hij elano niet weg wil hebben. En dan de flankspelers. Keita sturen ze weg goed of fout ze hebben er niet hetzelfde voor terug. En Arda zit met een transfer in zijn hoofd. Speelt soms de sterren van de hemel. als hij er zin in heeft dan. Maar ik wil er wat aan toevoegen dat als er een trainer ik noem maar lucescu gerets of feldkamp aan het roer was vorig jaar. Zou GS zwaar kampioen zijn. GS had namelijk de beste selectie. Hier kan niemand omheen. En dan te komen naar het bestuur. Ik heb daar totaal geen woorden voor. Meeste van jullie zullen het al meerdere malen gehoord hebben.

Dan kan je nog eerder zeggen dat Rijkaard op een dood spoor zit met Galatasaray. Het is niet allemaal zijn schuld natuurlijk. Gala is niet sterker geworden t.o.v. vorig jaar maar zwakker. En Gala heeft ook veel pech gehad met blessures kan Rijkaard ook niks aan doen. Met de huidige selectie zijn er niet veel trainers die Gala zo makkelijk weer op de rails kunnen krijgen.

Prachtig nieuws. Rijkaard gaat niet never nooit meer op de rails krijgen. Daarnaast wil ik niet over een kam scheren, maar hebben in het algemeen Neder;andse trainers niet de capaciteiten om in Turkije te werken, de reden is hiervoor: stress. Stressbestendig zijn moet in je zitten, en Rijkaard gaat bij een achterstand al rare dingen vertonen in de dug-out. Rijkaard is geen waardige trainer voor mijn Galatasaray, omdat hij met zijn domme 4-3-3 tactiek geïmporteert uit Holland, die totaal niet past in het Turkse voetbal dacht een selectie met grotendeels technische belabberde spelers als Barça te laten voetballen.. En hij onderschatte de Turkse competitie door gelijk al over het kampioenschap te beginnen bij het begin, schijn bedriegt dus duidelijk..

Rijkaard: [ ] geschikt, [X] ongeschikt.

Het ligt allemaal aan de bestuur.
Adnan sezgin heeft totaal geen verstand van transferpolitici. Wat betreft Rijkaard levert geen motivatie op aan spelers, maar als ik Rijkaard was en bepaalde transfer wou en die niet worden volbracht zou ik ook niet met een lompe team een succes behalen.

De Ideale opstelling vind ik :

Doni
Sabri
Neill
Servet
Hakan B.
Cana
Arda Turan
Kewell
Elano
Baros
Transfer!!!

De enige die het geld waard zijn in GS zijn Baros, Arda en Neill.

De andere zijn het niet waard om bij GS te spelen!
Heb ik met trots mijn nieuwe GS forma gekocht.
Wat blijkt dat het niks waard is eigenlijk om een forma te kopen van een team die zo presteert.

One thing, ': Adnan Sezgin, Istifa! .

off: Voor de nog niet wetende er is een site over Adnan Sezgin '

www.adnansezginistifa.com

Rijkaard heeft de mooiste club van Turkije verpest met zijn visieloze voetbal.
Hij is niet in staat om profvoetballers te laten voetballen en hij snapt het niet.

Elano heeft bij Galatasaray al op alle mogelijke posities gespeelt, behalve de positie waar hij in het Braziliaanse elftal speelt. Dit verwijt is dan direct aan mislukkeling Rijkaard.
Hakan Balta, Servet Cetin en Arda Turan zijn de hoekstenen van het Turks elftal en spelen goed, bij Galatasaray spelen ze slecht, hoe dat komt ?? Door mislukkeling Rijkaard.

Ik herhaal mezelf nu wel maar het niveau in Turkije is gewoon te hoog voor mislukkeling Rijkaard, hij moet terug gaan naar Barca waar de arbiters gemiddeld per seizoen 35 punten voor hem halen of ga terug naar Oranje, daar wordt je ook door arbiters gedragen, maar bij Galatasaray moet je het zelf doen, dan ga je op je bek en weet je waarom ?? Omdat jij mislukkeling Rijkaard bent.

Turkse pers is nog mild over deze mislukkeling, maar 1 ding is een feit zolang de mislukkeling aanblijft zal Galatasaray voetballen om degradatie ve voorkomen, zal de mislukkeling na Sparta ook Galatasaray laten degraderen? Ook voor Galarasaray zou dat de eerste keer zijn in de clubhistorie, zoals dat bij Sparta ook het geval was.

Enige speler die speelt die hij heeft gehaald is Neill, ironische genoeg is dat de zwakste schakel van het team.

25 augustus 2010 om 20:56

Mooi betoog.
Sterk geschreven ook.
Hou dit niveau vast, dan kom je er wel.

Ik als FB fan, zeg gewoon eerlijk dat het Verschrikkelijk slechte trainer is. Ik hoop dat GS ook een Turkse trainer zal nemen. Aykut gaat het dit jaar wel maken, ondansk de slechte resultaten nu, maar We zijn opweg naar een goed team. Gs kan dus kortom beter nu beginnen met een trainer als alternatief voor rijkaard te zoeken.

De schuld ligt aan beide kanten, het bestuur zit niet mee en ook is het Rijkaard vorig jaar niet gelukt om kampioen te worden waarbij hij over goeie spelers beschikte. De status waarin hij nu verkeerd is natuurlijk anders wegens gebrek aan spelers vanwege blessures etc etc, nu de transfers ook niet komen zit hij in een moeilijke status. Degradatie zal niet voorkomen maar of GS goed gaat presteren is nog maar de vraag, dit kan tenslotte zijn baan kosten!

daum heeft vorig jaar het kampioenschap op 1 haar na gemist. en hij werd ontslagen. had fener gewonnen tege trabzon, dan was daum nog steeds trainer... was fener kampioen geweest, dan had niemand iets gezegd over de opstelling van daum.. maar nu is het guiza dit en duiza dat en alex dit en dat.....

vorig jaar kon gs meer bereiken dan dat ie heeft bereikt. oorzaak hiervan? baros, kewell, nonda

arda als spits laten spelen gaat niet hem als nr 10 laten spelen gaat ook niet. maar rijkaard had geen keus. toch heeft hij een 3de plaats gehaald... nooit goed voor gs, maar goed genoeg met ayhan, sarp, baris, franco.....

de geblesseerde topal kreeg zelfs meer voorkeur dan die 3 op het middenveld.....
dit jaar moet rijkaard noodgedwongen met die 3 spelen op het middenveld.....

zelfs een barcelona zonder messi, xavi, iniesta heeft het moeilijk om 3 punten te pakken.. laat deze mannen 4 wedstrijden niet spelen 2 van de 4 wedstrijden verliezen ze zeker.... wat dan? ga je pep ontslaan?

rijkaard heeft gewoon 2 spelers op het middenveld nodig en een keeper. daarna zijn we weer op gang met gs

het is wel waar dat hij niet goed bezig is maar, het is ook niet alleen zijn schuld.

Rijkaard wil in Turkije 4-3-3 spelen (wat soms tot geweldig voetbal lijd maar, ook af en toe op een verlies in een wedstrijd die GS dramatische speelde en helemaal niet tot voetballen kwam)
en om 4-3-3 te spelen heeft rijkaard vorige jaar zijn gewenste transfers gekregen maar, jammer genoeg door blessure van Baros en Kewell heeft Gs na een geweldige reeks wedstrijd wat minder gespeeld waardoor opeens Rijkaard ''de geweldige trainer'' de '' de clown van Turkije'' werd.

En dan komen we naar deze jaar Rijkaard wil 4-3-3 spelen maar, wie krijgt hij als spelers en deze tacktiek te spelen:
1. Serdar Ozkan nog niks laten zien,
2. Pino blessure gevoelige jongen I.p.v Keita,
3. Cana nog niet in vorm I.p.v Mehmet Topal.
Rijkaard wil al 5 maanden een aanvaller en wie heeft hij gekregen alleen Batdal van Bucaspor meer niet en nu wil ik zeggen:

Wie is de schuldige:
de trainer die steeds de schuld krijgt of
de bestuur die zich achter de trainer verstopt en de benodigde spelers niet haalt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren