Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Jol gaat akkoord met contract voor drie seizoenen bij Fulham'

Laatste update:

Martin Jol is met Fulham tot een akkoord gekomen over een driejarig contract. Dat meldt de doorgaans zeer goed geïnformeerde The Guardian. De oefenmeester van Ajax zal deze week zijn handtekening zetten, mits beide clubs overeenstemming bereiken over de hoogte van de afkoopsom. Jol heeft nog een tweejarig contract bij de Amsterdammers en dat moet afgekocht worden.

/

Het is volgens het Britse medium alleen nog zaak voor algemeen directeur Alistair Mackintosh, die sinds dinsdag in Nederland verblijft, om Ajax ervan te overtuigen Jol te laten gaan. Gezien de voorkeur van Jol voor de Premier League-club en de aantrekkelijke financiële mogelijkheden die de Londenaren hem bieden, verwachten The Cottagers dat de overeenkomst snel getekend zal worden.

Jol gaat op Craven Cottage een aardige grijpstuiver verdienen. De Scheveninger gaat op jaarbasis bijna 2,5 miljoen euro verdienen. Dat is bijna één miljoen meer dan hij jaarlijks in Amsterdam verdient. Donderdag zal Ajax zeer waarschijnlijk naar buiten treden over de gang van zaken. Algemeen directeur Rik van den Boog, die woensdag zijn vakantie heeft afgebroken, gaat donderdag met Jol om de tafel.

Jol gebruikte de concrete belangstelling van Fulham eveneens om de Ajax-leiding ervan te overtuigen met geld over te brug te komen. De coach constateerde een spitsenprobleem door het vertrek van onder anderen Marko Pantelic. Een vertrek van Luis Suárez, Gregory van der Wiel en Maarten Stekelenburg lijkt ondertussen ook aanstaande. Met name Arsenal zou heel concreet zijn.

Heb je begrip voor de eventuele beslissing van Martin Jol om te vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu hopen dat ie degradeert! Wat een laffaard!

22 juli 2010 om 00:27

Inderdaad, wat een zwak persoon is het ook.

22 juli 2010 om 00:30

Ach joh kom op, het is nog helemaal niet zeker. Plus ik denk dat we hem dankbaar mogen zijn voor vorig jaar, 100+ goals , amper tegendoelpunten. Ik zou het echt heel jammer vinden als hij echt weggaat, maar ik ben hem ook dankbaar voor vorig jaar.

22 juli 2010 om 00:33

Dankbaar voor vorig jaar ja, maar hij heeft alleen maar die lompe Beker. Als hij een held was met ambitie voor de club Ajax was hij gebleven en had hij Ajax eindelijk weer eens kampioen gemaakt. De kansen daarvoor waren na het sterke opbouwjaar van vorig jaar groter dan ooit.

Nu is het gewoon weer op 0 beginnen.

22 juli 2010 om 00:37

Ik ben het met je eens dat als hij ambitie voor Ajax had, hij had moeten blijven. Alleen heeft ie vorig jaar toch zeer goed gepresteerd. Helaas voor hem deed Twente het alleen nog iets beter..

22 juli 2010 om 01:09

Beetje jammer dat hij ruim een jaar heeft geroepen dat Ajax zijn droomclub is, en die club gaat hij dan nu verlaten voor pegels,............. beetje jammer. Hij kan ook nooit meer tegen een speler zeggen dat hij voor de sportieve uitdaging moet gaan. Persoonlijk is er voor mij weer een trainer minder, en een geldwolf extra in het leven.

22 juli 2010 om 01:21

Ik zie niet in waar je hem dankbaar voor zou moeten zijn. Als hij gebleven was dan had je vorig seizoen als een opbouwseizoen kunnen zien, nu is het een verloren jaar geweest. Aan die beker hoef je geen waarde te hechten en voor het doelsaldo wordt ook geen prijs uitgereikt.

22 juli 2010 om 01:21

@futures; dit slaat nergens op!
Hij heeft met Ajax een zeer goede prestatie geleverd gezien het feit dat Ajax niks was toen hij er begon. Hij heeft de beker binnen gehaald en is op 1punt na landskampioen geworden. Hij heeft aangegeven dat er op verschillende plekken waarschijnlijk versterking moest komen en Ajax (met nog 40miljoen?) gaf hem niet de mogelijkheid uit te breiden waar het nodig was. Fullham geeft hem wel de kans een 'fatsoenlijk' team neer te zetten. Ajax geeft hem dus geen kans te presteren op een niveau die hij nastreeft, dus is het begrijpelijk dat hij 'opstapt'. Iedereen zou precies hetzelfde doen maar niet iedereen heeft de ballen het toe te geven.
Martin Jol, veel succes bij Fullham, je hebt gedaan wat je kon bij Ajax en dat is een heuse prestatie, respect daarvoor!

22 juli 2010 om 01:34

geen zwak persoon, maar wel op geld belust, mocht het waar zijn dat hij weg gaat. zou het echt verschrikkelijk vinden als hy weggaat.
Hadden hem echt nodig, ajax had hem echt alles moeten toezeggen.

Helaas.

22 juli 2010 om 01:40

@ Miata... Iedereen zou precies hetzelfde doen , maar niet iedereen heeft de ballen om het toe te geven zeg jij.

En wie ben jij dan wel om dat te zeggen. Heb je misschien een bijzondere gave ofzo dat je voor iemand anders denkt.

geef een paar voorbeelden wat je precies bedoeld met ''iedereen''

22 juli 2010 om 02:35

Ik kan het me goed voorstellen dat hij weg wilt.

Het halve team wordt weggekocht, de andere helft bakt er niks van en de engelse competitie is beter dan de nederlandse. Fulhum is daarnaast ook beter dan Ajax momenteel..

22 juli 2010 om 00:31

Je kunt ervan vinden wat je wilt maar hij zal zijn duidelijke redenen ervoor hebben, zoals wordt gezegd zijn zorgen over de selectie en de afwachtende houding van Ajax. Je weet niet wat er nog meer allemaal speelt, zoals vandaag te zien was heeft hij al eerder zorgen gehad over bepaalde zaken, alleen toen kwam het niet naar buiten. Makkelijk oordelen zo vanachter je computer, zeker als je niet precies weet wat er aan de hand is.
OT: wanneer hij daadwerkelijk zal vertrekken is het een ramp voor Ajax, dan kun je er donder op zeggen dat spelers als Suarez, vd Wiel en Stekelenburg vertrekken..een reden om te blijven is altijd Jol geweest, naar mijn idee de kracht achter Ajax zoals het in de tweede helft van het vorige seizoen speelde. Wanneer die wegvalt + de belangrijke spelers en de spelers die al weg zijn gevallen krijg je een heel nieuwe situatie. Nieuwe trainer, nieuwe spelers, dus aanpassen en kwaliteit inleveren, dat is dodelijk voor een club als Ajax die dit jaar echt kampioen moet worden om eens CL te halen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de voorronde van CL die al voor de deur staat.

22 juli 2010 om 00:32

Ik vind nu wel dat je heel erg kort door de bocht bent. Het is gewoon voor die man een mooie club om coach van te zijn want Fullham die gaat nog wel van zich laten horen.
Ik gun het Jol om naar fullham te gaan mooie club voor een goede trainer.

22 juli 2010 om 00:38

Fullham een uitdaging? Het is een aardige club, maar als hij echt zo'n clubman was had ie kunnen blijven.

Ik vraag me overigens af of Jol ooit wel eens iets noemenswaardig (naast de beker vorig jaar) heeft gewonnen bij zijn clubs..? Iemand?

22 juli 2010 om 01:02

ja nog een keer die beker met Roda JC en met Scheveningen algeheel amateur kampioen... nee zeker Fullham is een uitdaging
Erelijst Uefa Intertoto Cup winnaar in 2002 (1 van 3)...erg indrukwekkend, NOT

22 juli 2010 om 03:39

Dan is het toch zeker een uitdaging om die erelijst groter te maken of niet ?

22 juli 2010 om 07:34

Het is een club met nieuwe geldschieters en een flink budget.... Plaats 12 vorig jaar als ik me niet vergis. Zeker als hij een lekker budget heeft en de selectie is nu al aardig. Dan denk ik dat Jol er best iets van kan maken.

[offtopic] Als Psver ben ik hier ergens ontzettend blij mee, weer een titel kandidaat minder. Want er zal onder dwang van de Ajax fans wel weer een ''echte Ajacied'' worden gehaald. Die weer mooi voetbal moet spelen en 1/4e van de wedstrijden verliest en dus, zoals Ajax al ruim bijna 10 jaar doet, sterft in schoonheid (wat ik persoonlijk wel mee vindt vallen, die schoonheid).

22 juli 2010 om 00:47

was dan vorig jaar ook niet gekomen en had dan meteen aangeklopt bij fulham dit jaar. dan hadden we misschien een trainer die zijn team niet in de steek zou laten door het budget wat een andere club je bied.

en kom niet aan zeiken over 2 jaar dat je een andere functie wilt krijgen bij ajax want die gunnen we je allemaal niet ! verader !

22 juli 2010 om 00:55

er is nog helemaal niets definitief !
ajax heeft nog geen overeenkomst bereikt met fulham .
de ajax website heeft ook nog geen definitieve berichten los gelaten over jol.

22 juli 2010 om 01:54

erg jammer dat veel trainers tegenwoordig maar 1/2/3 jaar blijven en dan weer vertrekken. Zo kunnen de clubs nooit een stabiel beleid voeren. Blijkbaar ziet Jol in dat hij met ajax de gestelde doelen niet kan halen. Met name de CL kwalificatie is natuurlijk heel erg lastig met dit ajax.

Nou, ontslaat Ajax eens geen coach, gaat hij zelf weg. Jammer voor Ajax, ben heel benieuwd naar een eventuele opvolger.

22 juli 2010 om 00:27

Ten Cate ging ook weg voor het grote geld.

22 juli 2010 om 00:29

van Basten ging ook al zelf weg .... jammer hoor. Ze willen al niet eens meer voor Ajax coachen, Fulham is schijnbaar tegenwoordig al een grotere uitdaging (althans, een grotere tas geld)

22 juli 2010 om 00:33

van Basten ging niet bij Ajax weg voor een andere club.

22 juli 2010 om 00:44

en het lijkt me dat als hij zelf niet weg was gegaan dat hij ook ontslagen werd door Ajax

22 juli 2010 om 00:52

@futures: Des te erger toch?

@fcba14: Das suggestie. van Basten deed het qua resultaat niet zo slecht hoor. Jol deed het amper beter met een betere selectie en een dosis coach ervaring. Ik had 't wel 's willen zien als Bassie wel crediet en tijd gekregen had ...

22 juli 2010 om 01:02

@xstream
Had jol een betere selectie dan v. Basten? Denk het toch van niet.
V. Basten had noch Vermealen en Huntelaar en had een flinke zak met geld die hij grotendeels weg gegooid heeft.

22 juli 2010 om 01:04

Huntelaar was maar een half seizoen en ook nog eens niet in vorm en nog lange periode geblesseerd

22 juli 2010 om 01:16

Als van Basten nog een week of 2 bleef zitten bij Ajax, dan werd hij ontslagen. Was gewoon om zijn eigen eer te redden zoals Koeman dat ook heeft gedaan. (koeman in de tijd bij Ajax)

22 juli 2010 om 02:15

Ik denk dat Jol een verstandige keuze maakt.

Ik neem aan dat Ajax kwaliteit inleverd voor komend seizoen. Jol zal dan minder in de schijnwerpers staan, omdat ik verwacht dat ze ze het dan minder doen dan afgelopen seizoen.

Na een goed seizoen, weliswaar zonder prijzen, heeft hij toch indruk gemaakt.

Ik zie Jol ook liever bij Ajax blijven en verder bouwen, maar als Ajax de topspelers laat gaan, zodat dat de opbouw belemmert van Jol en een ambitieuze club als Fulham langskomt, dan geef ik hem geen ongelijk. Fulham Europa leaque finalist en middenmoter in de Premier Leaque wil wel verder bouwen en laat zich roeren op de transfermarkt.

22 juli 2010 om 08:58

Ja, een half jaar Hunter idd.
Maar hij moest ook de klap opvangen toen die vertrok halverwege het seizoen. Niet Jol.

Jol kocht de Zeeuw. Had inmiddels tijd om een spits te vinden etc Alle spelers (vd Wiel, Anita, Vertonghen etc) een jaar verder. Alderweireld die door van Basten er al in werd gegooid af en toe die het dit seizoen dan ook heeft laten zien. Allemaal dingen waar Jol op kon voort borduren.

van Basten moest toch meer bouwen ... Jol ging ermee verder.
En ja, er zijn een paar zeer risicovolle aankopen gedaan, en die pakte niet goed uit ... mag je hem kwalijk nemen, maar verder snap ik niet dat Marco ... de Marco ... niet wat meer crediet kreeg van het Ajax publiek. Er was al kritiek toen hij 1 potje verloor met een hele jonge selectie met veel jeugd.

Nou nou, erg jammer dit... Ik hoop dat // het doorgaans goed geïnformeerde the Guardian \\ het deze keer niet goed heeft.

Laten we nou eerst maar wachten totdat Beide clubs dit bekend maken, aangezien Ajax wel zal tegenstribbelen... Ik hoop voor Ajax en de Nederlandse Eredivisie dat hij blijft...

Edit: ALS het waar is moet er in ieder geval een trainer komen die bereid is om niet een mega-salaris op te strijken en genoegen neemt met de penible financiële situatie van de Amsterdammers. Manuel Pelegrini werd al genoemd, maar ik denk dat hij te veel verdient... Eentje van Nederlandse makelij hoop ik, niet een vereiste natuurlijk. Iemand enig idee wie er in dit plaatje past?

Begint de leegloop dan toch bij Ajax? Ik had inmiddels wel verwacht dat Jol zou blijven en dat hij Fulham als dreigement wilde gebruiken om zijn team intact te houden en misschien een paar aankopen te kunnen doen. Jammer voor Ajax en de Eredivisie, hopelijk trekken ze een goede trainer aan en gaan er niet te veel dragende spelers weg.

Straks Jol dus weg en Stekelenburg weg en Suarez weg en Van der Wiel weg...

Nou is die derde ster dus ook heel ver weg!!!

22 juli 2010 om 00:25

Waarom zouden die lui vertrekken? Ajax laat na veel gehannis misschien Jol gaan... is dat een reden om aan te nemen dat het ineens uitverkoop is in Amsterdam? Wat een onzin! Voor alle drie is geen concrete belangstelling dusse...

22 juli 2010 om 00:30

Natuurlijk gaan die lui vertrekken en Jol weet dat als geen ander. Ik ben ervan overtuigd dat hij daarom ook weg zal gaan. Hij wil met een goede groep beginnen en binnen ajax hebben ze tegen Jol gezegd dat ze wel moeten verkopen. 1+1=2 en Jol vertrekt.

22 juli 2010 om 00:32

Let maar op!

Jol naar Fulham, Stekelenburg naar Arsenal, Suarez naar Man United en Van der Wiel naar Bayern...

Herinner me over een maandje nog maar aan deze uitspraak.

Alle sterkhouders gaan weg, er zit straks weer geld in het laadje.

Probleem is alleen dat er geen ingespeeld elftal staat, dat daarom wederom de CL niet wordt gehaald. Dat alle clubs in NL de hoofdprijs gaan vragen als Ajax aanklopt (stam, Dembele, El Hamdaoui).

En dat er dus weer een jaar verloren gaat.

PSV wordt kampioen en Ajax kan volgend jaar weer in de voorronde CL gaan spelen.

22 juli 2010 om 00:32

Oh? En dat weet jij, omdat je in het bestuur van Ajax zit? Doe normaal man, je verlaagt je bijna tot niveau Jol.

22 juli 2010 om 00:33

@tommie

zou me niet eens verbazen als jol vertonghen mee probeert te nemen naar fulham,

22 juli 2010 om 00:35

@ Ajax23vdv

Reken maar dat de spelers dit ook niet tof vinden. Als ze al twijfelden over een extra jaar bij Ajax, maakt deze zet van Jol hun stap veel makkelijker.

22 juli 2010 om 00:37

@ Tombolala: En waarom denk je dat? Als Ajax weigert ze te laten vertrekken is het heel simpel. Daarnaast zijn er weinig clubs die de gevraagde bedragen op kunnen hoesten. Daarnaast; Waarom zou Ajax enkele weken geleden aangeven dat het niet hoeft te verkopen en gaat het dat nu wel doen? Dat is vooral voor een beursgenoteerd bedrijf zeer link om te doen en lijkt me uitgesloten.

@tommie: Hahahaha, laat me niet lachen. Zeg drie namen en noem er drie clubs bij en ik moet het geloven? Man U heeft net Hernandez binne gehengeld en hebben Suarez totaal niet nodig. Luis is slim genoeg geworden om dat in te zien. Als Jol vertrekt wil Luis misschien weg, maar wie gaat dat bedrag ophoesten?

@fellaini: Zozo, grote jongen! Wat een heerlijke onderbouwing. Meer wil ik niet kwijt tegen zulke zinlose schreeuwers...

22 juli 2010 om 00:38

@fellaini,

Ik geef alleen mijn mening en dat is volgens mij de bedoeling bij dit soort sites.

Ik zie het gewoon somber in voor Ajax komend seizoen. En ik hoop van harte dat ik ongelijk heb!

Beleid onder Van Basten gaat zich nu wreken...

22 juli 2010 om 00:41

@afca13: Vertonghen is een ambiteuze jongen van de club. Die gaat allereerst Ajax niet verlagen omdat hij zelf al aangeeft daar totaal niet aan toe te zijn. Daarnaast... wie gaat er buiten Jol met dollars in de ogen naar een club als Fulham?

Suysiem: Precies...twijfelen. Suarez geeft al 10000x aan dat hij niet twijfelt om te blijven en dat ie alleen naar een echt grote club wil. Stekelenburg zie ik niet vertrekken...die volgt volgend seizoen gewoon Edwin op bij Man U. Vd Wiel zie ik wel vertrekken maar who cares? op nationaal niveau zijn er zat jongens in de jeugd die dat kunnen opvangen

22 juli 2010 om 00:59

@ Ajax23vdv

Een nieuwe trainer moet eerst maar weer eens de 'chemie' vinden met de spelers.

Ajax wordt hier A L T I J D slechter van.

22 juli 2010 om 01:15

nee joh, Vertongen is een echte ajacied! Die gaat niet naar zo niks zeggende club als Fulham.
Ik dacht dat Jol wel smaak had.

22 juli 2010 om 01:54

geloof mij, el hamdaoui gaat niet naar ajax. anders was hij al voorgesteld. el hamdaoui gaat lekker mee met jol. ze hebben daar geldd!

22 juli 2010 om 03:39

@tommie: Je gaat denk ik heel erg gelijk krijgen, hoewel ik het van stekelenburg nog net niet weet.

@ajgangstar: Echte clubliefde bestaat niet meer. Bied ze een iets grotere zak geld een een beter perspectief op de toekomst en ze zijn weg.

@ajax23vdv: Suarez wilt niet meer bij ajax blijven aangezien hij na het redelijke WK zichzelf al bij een grote club ziet spelen, en niet in de eredivisie. Dus als er een bod komt van hoger dan 20-25 mil is tie weg.
''waarom zou Ajax enkele weken geleden aangeven dat het niet hoeft te verkopen en gaat het dat nu wel doen? Dat is vooral voor een beursgenoteerd bedrijf zeer link om te doen en lijkt me uitgesloten.'' Antwoord: iemand die of verstand heeft van het voetbalzaken doen, of verstand heeft van de economie zag zeggen dat ze dit doen omdat ze natuurlijk de prijs omhoog willen krikken. Als ze zeggen dat ze het geld hard nodig hebben, wat dus ook zo is, zullen de clubs veeel minder bieden voor de spelers dan als ze iets zeggen als: ''ach, wij hoeven ze niet kwijt hoor''.
Je ziet genoeg berichten van dat ajaxspelers op het verlanglijstje staan van grote clubs. In diezelfde berichten stonden een week geleden ook dat Jol wellicht naar fulham zou gaan. En kijk nou! Wat gaat er gebeuren?!? Daarnaast, na zo'n goed WK van die 3 spelers is het onmogelijk ze te behouden voor een club als ajax. Suarez naar Man Utd? Heel goed mogelijk! Lekker naast Rooney, met Hernandez en Owen op de bank, want daar zie ik berbatov ook wel vertrekken want die bakt er niets van. Luiz wordt dan dus de 5e spits daar. Ik kan je zo een aantal clubs opnoemen die wel meer spitsen hebben dan dat, en als een club aan de wereldtop heb je dat aantal wel nodig, want mocht er 1 of 2 geblesseerd raken heb je nogsteeds een uitmuntende selectie. Om al niet om de concurentie te spreken, die de spelers nog beter maakt.
Over vertonghen: lees mijn reactie op ajgangstar, en lees de reactie van tommie maar eens goed door, want hij verteld het aankomend seizoen van ajax en de eredivie erg goed.

22 juli 2010 om 03:43

Daarbij komt: Fulham doet het altijd goed als niet grote club in de premier league. Je hebt daar alleen een slecht seizoen als je bij de laatste 5 eindigt, en ze hebben veel meer geld dan een eredivieclub. Daarbij: ze haalde de finale van de europa league dit seizoen, een prestatie waarvan Ajax alleen maar kan dromen de komende paar seizoenen.

22 juli 2010 om 06:57

Haha ja dat kun je zeggen, maar een Suarez die een mooie deal kan maken bij een Barca of Manu die is echt wel vertrokken. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks, Zo is ie destijds ook bij Ajax binnen gekomen. Steek en vd Wiel zullen, naar mijn idee, en ik hoop het voor Ajax, meer hart voor de club hebben.

Daarbij is al vaker gebleken dat garanties vanuit spelers om te zullen blijven minder waarde genieten dan zand in de Sahara.....

22 juli 2010 om 07:47

Ajax word er niet slechter van, ajax is er al slechter van geworden. Dit soort geruchten zorgen alleen maar voor een bult onrust binnen ajax, en dat kun je volgens mij niet hebben vlak voor 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.

Als Jol vertrekt zullen denk ik Stekelenburg vdwiel en Suarez ook vertrekken. Misschien dat ook een vertongen nog wel vertrekt. Jol is na mijn mening de spil in de selectie van Ajax. Hij heeft op het sportieve vlak toch behoorlijk wat structuur binnen de club gebracht.

Er van uit gaande dat hij vertrekt zal ajax toch snel moeten handelen voor een nieuwe trainer, of De boer/blind voor de groep zetten. Ik denk dat Ajax 3 van de 4 boven genoemde spelers moet verkopen. 50 miljoen + vangen. Het verlies van vorig jaar wegwerken en dan pak en beet 20 miljoen in het voor uitzicht stellen voor de nieuwe trainer, want anders denk ik dat je die ook niet aan kunt trekken. Want er zijn denk ik maar heel weinig trainers wie niet zonder geld voor transfers willen werken. zie waarom jol volgens de meesten wil vertrekken .

Ik had vandaag nog even de hoop dat het goed zou komen en dat Jol zou blijven.
Weet ook niet zo goed of ik hem deze overstap moet gunnen of het hem kwalijk moet nemen dat die nu het financieel tegenzit bij Ajax na een jaar alweer vertrekt.

Wordt tijd voor duidelijkheid!! Wordt denk ik een lastig jaar komende jaar voor Ajax

Voordat het gesprek tussen Vd Boog en Jol morgen niet afgelopen is, geloof ik niks meer. Eerst die haakjes maar eens weg. Pas als die weg zijn, zal ik de scheldkraan wel open zetten...

haagse blufferd! ajax weer terug bij af. maar goed dat ze niet hebben toegegeven aan jol. Slappe ZAK IS Het!!

Dit is inderdaad dan een flinke domper voor Ajax, hij had Ajax eindelijk weer een beetje aan het voetballen.

Dit is egt heel vies van Jol,
wij als Ajaxsupporters hadden vertrouwen in hem maar dit is gewoon heel erg vies....
maarjaa ik wens hem wel succes daar zal toch niet veel bereiken..

22 juli 2010 om 02:37

Hoezo vies?

Liever Fulham dan Ajax momenteel.
Ajax wordt leeggekocht, Hij verdient er meer en Fulham is op papier gewoon beter en speelt in Engeland.

En alsof hij bij Ajax veel bereikt heeft dan? Jullie hebben gewoon Weer een jaar zonder echte prijzen achter de rug.

22 juli 2010 om 07:09

Er is nog niemand verkocht.
Al dat geouwehoer over die gaat weg en die en zus en zo.
Jol was weg toen weer niet en nu weer wel. Ik moet het eerst maar eens zien.

Tja, niets aan te doen voor Ajax, stel het lukt ze om hem tegen te houden dan zitten ze met een trainer die eigenlijk liever ergens anders zit, dat gaat niet werken. Bovendien kan Jol zich beroepen op financiele positieverbetering, zoals Suarez ook heeft gedaan bij zijn transfer naar Ajax.

Het mooiste voor Ajax zou zijn als opvolger een combinatie zoals bij Feyenoord het geval is, Been/beenhakker. Een jonge trainer met een hart voor de club die al wel wat ervaring heeft, maar niet bij het eerste het beste bod uit het buitenland weg is, bijgestaan door iemand die alles al meegemaakt heeft en die ook nog eens connecties heeft in de hele wereld. Probleem is alleen dat dat soort mensen niet voor het oprapen liggen.

Ajax, gewoon niet meewerken? Hou jol aan zijn contract, doe er alles aan om hem te behouden!
Komop zeg, wij zijn ajax, wij laten toch niet met ons sollen door 1 of ander 3e rangs clubje uit Engeland?
Show them who we are!

22 juli 2010 om 00:26

wat heb jij aan een trainer die toch weg wilt??

22 juli 2010 om 00:29

Dit is toch enorme onzin man?
Sinds wanneer zijn de coaches groter dan de club?
Jol heeft zich maar te houden aan wat de club wil !?
Wij zijn Ajax, en wie is jol om te denken dat hij groter is?

22 juli 2010 om 00:31

Jij hebt wel gelijk maar ik denk niet dat het bestuur met zo trainer nog verder wilt..

22 juli 2010 om 00:33

Je slaat door hoor vriend?? is het de hitte misschien??

t is toch al jaren duidelijk dat niet de clubs de baas zijn maar, trainers , spelers , zaakwaarnemers familie et etc

ja tuurlijk ook ik zou het graag willen zien zoals jij zegt want in theorie heb je gelijk.

Conclusie is alleen en het is weer gebleken ''money Rules''

22 juli 2010 om 00:36

Tuurlijk zijn de clubs de baas, zij beheren de contracnten, zij beheren over wie er komen en wie er weggaan.
Zij hebben alle macht in handen!
Hou hem aan zijn contract, laat zien dat Ajax zich niet laat sollen door zo'n middelmatig cluppie.
Het moet toch allemaal niet veel gekker worden zeg.
We zien Jol volgend jaar gewoon op de bank bij Ajax, en anders heeft het bestuur van Ajax een enorm harde flater geslagen.

22 juli 2010 om 00:43

????

ik denk dat een afspraak bij de dokter een goede optie voor je is.....
en loop op de weg daar naar toe ook gelijk langs de apotheek, kun je paracetamol kopen voor de kater die je gaat krijgen.

geloof mij nou..... jol is vertrokken , gone with the wind...

nogmaals, ik ben het meer dan 100000000000% met je eens dat zoals jij het beschrijft het zou ''moeten '' gaan, alleen is de realiteit niet zo.

accepteer dat

22 juli 2010 om 00:48

Gast, hartstikke leuk dat jij het anders ziet, maar laat andere in hun waarde ja? En maak niet van die onnozele opmerkingen als in je 1e alinea (en andere reacties).

Verdere discussie is overduidelijk niet nodig aangezien je ongefundeerde reacties plaatst.

Dank u.

22 juli 2010 om 00:54

Oh gaan we nou ineens de moraalridder uithangen, kom op gozert
volgens mij ben jij diegene die ongefundeerde uitspraken doet, las ajax daadwerkelijk jol aan zijn contract moet houden hebben jullie een probleem.

JOl heeft een gelimiteerde transfersom..... en zoals je waarschijnlijk wel weet zal fulham die betalen en jol dus met ze reistas op schiphol een enkeltje londen boeken.

Verder heb ik totaal geen enkeln belang om jou te kakken te zetten alleen reageer ik net zo debiel als jijzelf doet in jou eerdere reacties,

Dat amsterdamse bravoure komt dan naar boven en dat siert je niet, blijf kijken naar de realiteit en ga niet zitten blaaskaken ''wij zijn ajax en wij zijn groot '' en al die bla bla

Glorietijden '95 zijn voorbij maat, leef in t heden

ajuus

22 juli 2010 om 00:28

maar voor de rest gaat alles goed met je.......??

als ze hem gaan houden aan zijn contract wanneer hij met zijn hoofd al bezig is met Fulham gaat hij toch nooit meer serieus te werk bij ajax.....

Ik geloof er nog niks van. Ik wil eerst weten wat er morgen gebeurt.

Dat vind ik dus oprecht dik kl*te voor Ajax. En ik hoop dat de Guardian deze keer niet gelijk heeft.

Als hij zou gaan zou ik het een ontzettende pannenkoek vinden. Bah.

Ik vind zulke acties altijd maar zwak vann een trainer om als het maar even minder gaat met de club, gelijk overstappen naar de volgende club. Nooit van Jol verwacht dat tie een club voor het geld in de steek zal laten.

Oef das zuur voor Ajax om je trainer te verliezen in de voorbereiding..
Zal een zwaar seizoen kunnen worden zo..

Jammer voor Ajax, zeg ik als Feyenoorder. Martin Jol is een meerwaarde voor Ajax en de Eredivisie.

Dit is goed nieuws en slecht nieuws.
het goede nieuws is dat we geen ongelukkige coach hebben rondlopen die niks zou mogen spenderen en een hele hoop dragende spelers kwijt zou raken.
het slechte nieuws is dat we geen kut rechte lijn hebben lopen. de ene coach bouwt het team zogenaamd op en dan vertrekt ie weer zodat de ander het kan opruimen of verkankeren.
ik ben niet blij man.

Ik ben blij dat ze niet hebben toegegeven aan zijn eisen. Als hij de zogenaamde bazige manager wil spelen dan moet hij dat maar lekker bij Fulham gaan doen. Niemand is groter dan Ajax!!

Wat een ongelofelijke arrogante kwal is die Jol zeg,........dick Advocaat II !!!!!!!
Van alles roepen, maar zelf ook gewoon achter het grote geld aan!!!!

22 juli 2010 om 00:31

en nog verbaasd zijn ook??? ff serieus !!! onder welke steen heb jij gelegen de laatste jaren, wie speelt of traint er nog bij een club uit echte liefde....... ze zijn op 1 hand te tellen.

Geld speelt al jaren een grote rol in het voetbal, en zolang het geld op NM1 blijft en voetbal op NM2 zullen we nooit meer mooie wedstrijden zien.....

22 juli 2010 om 02:38

Mario Been.

Wie zegt dat dit waar is?

Een guardian kom op zeg. in het begin van de avond heeft Rvd Boog nog aangegeven morgen zelf nog met jol om de tafel te gaan.

Eerst zien dan geloven

22 juli 2010 om 00:31

in het begin van de avond heeft Rvd Boog nog aangegeven morgen zelf nog met jol om de tafel te gaan.

----------

Ja en ? Tot die tijd mag Jol doen en laten wat hij wil. Wie zegt dat Van den Boog de situatie gaat redden dan, haha. Van den Boog had ook eerder uit Italië terug kunnen keren, misschien was het dan anders gelopen.

22 juli 2010 om 00:34

Dat slaat nergens op aangezien van den boog het niet eens voor het zeggen heeft binnen ajax, dat is nog altijd de Rvc.
Dus het maakt niks uit of hij nou eerder terug was gekeerd of niet.

Jol, leuk, maar je blijft gewoon. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Anders ben je voor de rest van je hele fokking leven niet meer serieus te nemen.
Klote begin van het seizoen weer, kan het dan nooit een rustig blijven?
Wat een gekloot om een derderangs kl*te clupje uit Engeland zeg.

22 juli 2010 om 00:38

Bij een middenmoter in de PL valt anders meer eer te behalen dan bij een club die om het jaar van trainer verwisselt en nimmer de CL haalt. En Fulham? Altijd netjes in de middenmoot onder ploegen waar Ajax dik van verliest en bovendien afgelopen seizoen f i n a l i s t van de Europa League.

22 juli 2010 om 00:44

Hiervoor is dus het gezegd: één zwaluw maakt nog geen zomer in het leven geroepen.
Heb je ook meegekregen hoe enorm veel geluk fulham heeft gehad in de europa league?
Zo niet, dan moet je je diep schamen.

Dik van verliest? Ik wijs je graag nog op vorig jaar waarin we maar net met 3-2 van arsenal verloren tijdens het Amsterdam toernament.
Ik wijs je graag op de wedstrijden tegen juventus waarin we overduidelijk de betere waren, juventus die gemakkelijk de strijd zou hebben gewonnen met fulham als die rooie kaart niet was gevallen.

Dus ik weet niet wat je allemaal loopt te lullen over dat er meer eer te behalen valt.
Want ajax is overduidelijk een veel grotere club dan fulham, en zal dat altijd blijven!

22 juli 2010 om 01:05

Wat klets jij nou weer? Van de Boog is Algemeen Directeur bij Ajax, natuurlijk heeft hij het voor het zeggen. Alleen is het zo dat de RvC controle mogelikheden heeft wat wil zeggen dat ze bepaalde zaken kunnen blokkeren, maar dat zorgt dan meteen voor nog meer bestuurlijke chaos binnen Ajax dus dat doen ze niet meteen. Nee Ajax is een visieloos geheel geworden. Een voorzitter die niet zichtbaar is in dit soort tijden en zegt niks te weten.. Mijn god.

O ja, dat bericht uit de Cardian is van 16:30... dus lekker op tijd Vz

jol jol jol wat doe je toch, echt weer voor het geld kiezen, wat een geld wolf zeg best wel zwak vind ik dit. echt jammer voor ajax, weer een nieuwe trainer zoeken en weer op nieuw begingen, de ajax fans zullen het nu wel erg teleurgesteld in je zijn, maarja het is jou keuze,, doei jol, maak fulham maar kapot, falliet met die club, echt zielig voor ajax dit.

Interessant, ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen bij Ajax.

Wie wordt er aangetrokken volgens jullie?

Ik hoop F.de Boer, hem zie ik wel 4 5 jaar bij Ajax blijven.
En hij heeft nodige ervaring gedaan naar mijn mening..

22 juli 2010 om 00:35

De Boer? Dan heb je weer iemand zonder ervaring.. Dat bleek met Van Basten niet echt te werken..

22 juli 2010 om 07:03

Heeft Kluivert ook niet zijn diploma behaald?

Natuurlijk kun je Jol nu van alles gaan noemen, maar probeer je eens te verplaatsen in zijn situatie.
Een opslag van 75 procent..........
Ben eerlijk, wie zou dit in de eigen situatie lachend afwijzen??????

Elke keer denk je dat het volgend jaar wel goed komt, krijg je toch weer een klap in je gezicht...

22 juli 2010 om 00:32

Ja jongen ik kan er helaas over meepraten met mijn cluppie

Maar ooit op een dag zal het voor ons beide goedkomen, ik weet het zeker

22 juli 2010 om 00:38

haha laten we in ieder geval blijven hopen ja..

22 juli 2010 om 00:44

Mischien over een jaar of 5 allebei Jupiler League, maar wij staan er gewoon om Onze club te steunen !

22 juli 2010 om 00:59

Over een paar jaar zijn we allebei weer de grootste zoals het hoort.

Als dit waar is, vrees ik het ergste voor Ajax dit seizoen. Een nieuwe trainer heeft ook nieuwe ideeën en dat zal allemaal al volgende week goed moeten werken. Het begin van de competitie kun je dus sowieso al vergeten en natuurlijk de nodige miljoenen uit de Champions League. Dan wordt het ook dit jaar geen derde ster, vrees ik.

Slecht nieuws voor de club. Mijn club. Dit zorgt voor nieuwe onrust en instabiliteit. Het leek er lang op dat Ajax sinds lange tijd weer eens een nieuw seizoen met dezelfde trainer zou ingaan. Nu begin je weer op nul. Met een nieuwe trainer die weer z'n eigen koers gaat varen. Spelers zullen dit ook niet leuk vinden en dit zal gevolgen hebben voor transfers en motivatie.

Dit wordt wéér een tussenjaar. En dus weer geen titel.

Heel slecht van / voor Ajax. En zeer slap van Jol.

lafaard, verrader en geldwolf, met andere woorden Dick Advocaat Ii!!!

Zo zie je maar weer dat werkelijk alles mogelijk is in de voetballerij. Eerst zegt Jol dat hij blijft en nu beweren ze in Engeland dat hij al rond is met Fulham. Persoonlijk vind ik het altijd een beetje zwak van een trainer als hij na 1 jaartje al de handdoek in de ring gooit, want hij wist van te voren al dat er weinig geld zou zijn voor versterkingen (alleen door te verkopen, maar dat vond Jol ook al niet goed).
Maar het is nog maar een sterk gerucht, dus we zien wel wat er gebeurd, maar ik hoop voor Ajax dat hij blijft.

Jol is een schande voor Den Haag net als Dick Advocaat. Vieze geldwolven zijn het. Puur alleen gericht op de centen! Wat the hell ga je anders doen bij een fucking derderangs clubje uit engeland of in Advocaat's geval trainer worden in st Petersburg. NO Life die twee

Doodzonde dit, maar iedereen zit te zeuren over salaris enz. maar als wij dit moeten geloven verdient jol het meest van allemaal!
Zo gaat het de goede kant op met de salarisposte!

Tjaaa dit zat er natuurlijk aan te komen ! Optel sommetje , met als zwaartepunten een beter salaris en wel een transferbudget !!

Als het maar niet Danny Blind word , helemaal geen hoge pet van op, maar ik vrees dat het voor het huidige ajax bestuur de meest logische keuze is !

Als ik Ajax was zou ik eens kijken of Co ( Adriaanse) zijn telefoon opneemt !! En dan heel beleefd vragen of hij AUB terug wil keren

22 juli 2010 om 00:34

Waarom zou Adriaanse terug naar Nederland komen? Hij zit lekker vakantie te houden in Qatar om af en toe een wedstrijd te bezoeken en een paar spelers uit te pikken voor het olympische elftal, en er dan ook nog flink geld mee verdienen ook

22 juli 2010 om 00:37

Rot toch op man, je wilt toch niet nog zo'n bladaap voor de groep die als het even kan na een jaar weer weg is.
Je zal een type Ron Jans moeten hebben.

Maar dit alles is niet nodig om over te speculeren, want jol blijft.

Jezus, bestuur Jol is de juiste man voor dit Ajax.
Doe maar alles wat hij zegt dan komt het goed.
Dit is niet de fout van Jol, hij ziet zijn selectie afzwakken en de conurrentie beter worden.
Ook kan hij naar een mooiere competitie en een beter salaris.
Maar Meneer van der Boog gaat rustig op vakantie en heeft schijt aan Ajax
Na TEG helpt hij ook Ajax om zeep.
Bedankt rick, koekenbakker.

22 juli 2010 om 00:39

Jij ziet alles totaal verkeerd vriend.
Je moet Jol juist naar de club dr pijpen laten dansen en niet andersom.
De club is de baas, de coach moet zich daar maar in schikken.
Zo is het en zo zal het voor altijd moeten blijven.
Laat het goede voorbeeld zien Ajax!

22 juli 2010 om 00:44

Ja en dan, jol krijgt niks, gaat weg.
krijg je een trainer die alles doet wat de club (met geen voetbalmensen aan het roer!!) zegt, zo speel je nooit voor het kampioenschap.
Jol is een trainer met een duidelijke visie, hij weet wat hij wil.
De club laat pantelic, rommedahl en gabri gaan.
Gabri is op te vangen met jeugd, maar er moet gewoon een 9 komen en een rechtsbuiten.
Daar is opeens geen geld voor.
Wat kan Jol dan doen, hij heeft een selectie zonder spits.

22 juli 2010 om 00:46

Gast, heb jij het nieuws wel gevolgd de afgelopen dagen?

Er is toestemming verleend om een spits En een rechtsbuiten te halen.

Ik begrijp het ook niet. Van ajax naar fulham, dan ga je toch een stap terug?

22 juli 2010 om 00:35

Jol heeft altijd al terug gewild naar Engeland. Bij Fulham gaat hij meer verdienen, hij kan meer besteden, en hij speelt in een grotere competitie. 1+1=2

onzin die krant staat dagelijks met grote onzin in de wandel gangen bovendien verdient jol iets van drie mil bij ajax dus wat een mil meer dat getuigt alweer genoeg hoe goed ze zijn

22 juli 2010 om 00:36

Lees de eerste zin is 'martin Jol is met Fulham tot een akkoord gekomen over een driejarig contract. Dat meldt de doorgaans zeer goed geïnformeerde The Guardian.'

Wil je hiermee zeggen dat vz dat verzint of zo?

22 juli 2010 om 08:44

ik weet dat ze op voetbal gebied iig vaak de plank mis slaan

22 juli 2010 om 00:39

Fijn, een zestienjarige die denkt te weten dat de grootste kwaliteitskrant van Engeland vol onzin staat en ook op de hoogte is van het jaarsalaris van Jol.

22 juli 2010 om 08:44

dat je mijn leeftijd er moet bij halen zegt meer over jou dan over mij en dat het de grootste kwaliteit krant van engeland zou zijn zegt meer over de engelse kranten dan over the guardian kijk maar in de wandel gangen staan ze vaak genoeg in met foute geruchten misschien zijn ze wel goed over wereld politiek ed maar niet over voetbal

22 juli 2010 om 08:57

en raad eens wie het fout had? inderdaad de grootste kwaliteit krant van Engeland goh hoe kan dat toch ik dacht dat ze zo goed waren geïnformeerd maar ja ik als 16 jarige zal dat wel fout hebben gedacht haha

Laten we hopen dat zijn vertrek niet de start zal zijn van een leegloop van spelers want dan zal het wel heel zwaar worden voor Ajax.
We zullen wel zien wat er morgen gebeurt, er is nog niets officieel vermeld.

Als je op sportief gebied gaat kijken is het voor mij een enorme achteruitgang van Ajax naar Fulham, maar op financieel gebied is het voor Jol een begrijpelijke keuze, hij gaat 2.5 miljoen per jaar verdienen, tsja, en daar zeg je dan niet zomaar 'nee' tegen.

Veel succes in Engeland Martin!

22 juli 2010 om 00:45

Vergis je niet, Fullham stond toch in de finale van de Europa League.. Het is inderdaad een sportieve achteruitgang, alleen geen ''enorme''..

Morten Olsen kom maar binnen en word gelijk net zoals je 1e trainerschap kampioen :P

Hij zal zijn redenen hebben, maar ik heb hier geen begrip voor. Ze zitten midden in de voorbereiding en dan alsnog vertrekken. Ik hoop ten eerst voor alle ajacieden dat dit niet doorgaat want dat zou niet zo mooi zijn. Zo vlak voor het seizoen nog een nieuwe coach te moeten aanstellen. Eens kijken wat het word.

mhhh is het raar dat ik dit persoonlijk niet zo heel erg vindt ?
Zal er wel aan liggen dat ik voor een andere club ben

O.t:
Kan me Jol enigsinds wel voorstellen
Als coach wil je natuurlijk verder komen en je team versterken.
Als er dan in het verschiet ligt dat je je beste spelers misschien kwijt (afwachten op dit moment) raakt en je misschien amper mag investeren (ivm met het verlies van 21 mil.) tja dan kan ik het me in principe ook nog wel voorstellen al praat ik het niet goed natuurlijk en is het denk ik voor elke ajax supporter een ramp als hij vertrekt immers speelde ajax goed voetbal afgelopen jaar

ik geloof het pas als hij het zelf naar buiten brengt die engelse kranten lullen ook maar wat ik zie het morgen wel.
Maar ik denk dat hij wel blijft hij wou ajax onderdruk zetten voor een transfer budget dat hij nu heeft gekregen. Hij mag een goedkope spits en rechtsbuiten aan trekken en wellicht kan hij stekelenburg, suarez en vdw behouden.
Daarnaast geloof ik ook niet dat hij zo een laffaard is dat ie nu na 1 jaar weg wilt ajax omdat het ff tegen zit. Ajax is een grotere uitdaging om na 7 jaar kampioen te worden dan met fulham middenmoot om nix te spelen.

Wacht nog steeds op een officieel bericht. Eerder wil ik het niet geloven.

haha Ajax fans zitten hier al te schelden op Jol terwijl het nog niet eens zeker is. Dit is nog steeds een gerucht, er is nog niets bevestigt door Fulham noch Ajax. Straks blijkt dat Jol gewoon blijft en heeft iedere Ajax fan hier al hem lopen uitschelden

Zelfs al blijft hij niet, dan vind ik het nog steeds ondankbaar en achterbaks dat Ajax fans hem nu uitschelden, terwijl hij in dat ene jaar zo veel voor Ajax betekend heeft.

22 juli 2010 om 01:07

ze schelden hem terecht verrot, ik zou hetzelfde doen als been zoiets zou flikken.

22 juli 2010 om 01:22

Wat heeft hij dan voor ajax betekend? Een beker gewonnen die vrij weinig voorstelt.

22 juli 2010 om 01:34

Hij heeft een aantal spelers groot gemaakt en het maximaal haalbare uit Ajax gehaald. Van der Wiel, Stekelenburg en Suarez leveren nu veel geld op, zo niet, zijn ze van veel sportieve waarde. Vorig seizoen zijn ze op een haar na kampioen geworden, ze mogen Jol best dankbaar zijn in Amsterdam.

haha mooi he het voetbalwereldje! Zo word je bejubeld als je binne komt om het ''oh zo grote'' ajaks weer is kampioen te make en zo word je afgezeke en uitgescholde prachtig!
3de ster is weer ver weg

jammer om te zien dat mensen gelijk zo'n man gaan haten.
waarom gunnen jullie het Martin Jol niet om in de mooiste competitie van de wereld een mooie club als Fulham FC te trainen?
ik vind het in ieder geval een mooie stap, en ik hoop dat Fulham de resultaten van vorig jaar door zet, jammer dat ze niet gekwalificeerd zijn voor de Europa League, maar misschien met Jol aan het roer vanaf volgend jaar wel weer!

22 juli 2010 om 00:45

Als dit nieuws waar is hoop ik voor jou dat die volgend jaar Fulham ook voor ander club verlaat , dan wil ik wel zien als je dan nog zo praat....

22 juli 2010 om 01:10

haha, ook gestresst door Jol's vertrek?

ik ben Fulham fan, en wat er ook gebeurt, ik blijf supporten want dat doet een Echte fan.

ik ben geen leraar maar leer wat van deze reactie

22 juli 2010 om 01:31

Wie zegt dat als jol vertrekt de fans ajax niet meer gaan supporten?

Dus eigenlijk voor het geld?
Zal wel zeer laag zijn maar wil het eerst zeker weten.

Tjah wat kan ik hier op zeggen, het is natuurlijk ontzettend klote voor alle Ajax fans. Ten tweede had ik het persoonlijk niet verwacht van Jol, ik dacht echt dat hij een man van zijn woord was.

Aan de andere kant, wanneer hij een aantal dingen heeft die hij belangrijk vindt of vond en die kan Ajax niet nakomen, dan kan ik mij enig zins indenken dat zoiets erg vervelend is. Jol wil namelijk ook een goed elftal hebben maar als hij dat in zijn ogen niet kan waarmaken dan houdt hij dus de eer aan zichzelf ( daar bedoel ik mee, dat hij bij Fulham wellicht meer mogelijkheden heeft qua geld etc )

Echt schandalig als Jol bij Ajax vertrekt!

Ik heb het echt te doen met de Ajax-fans. Elk jaar worden ze weer flink genaaid wanneer het seizoen gaat beginnen. Zijn het niet de beste spelers die hun in de steek laten, dan is het wel het bestuur of de trainer die ze hard naait. Het leek er eindelijk op dat ze in Amsterdam een keer de tijd namen om rustig aan een team te bouwen, maar notabene de man die daarvoor is aangetrokken, verpest het allemaal. Begin er dan gewoon niet aan, papzak!

Op deze manier kan Ajax nooit meer verder groeien naar het niveau waar ze horen!

Tja, weer allemaal loze beloftes van ons aller Ajax, er mocht zogenaamd niets veranderen aan de basis selectie? vervolgens zijn er al twee weg! Moet toch wel zeggen dat als ik 13 jaar wordt voorgelogen door mijn vrouw ik echt ga scheiden. Dit is om gek van te worden, een zogenaamd rapport, wat is het volgende spelletje welke de bestuurders gaan spelen om de supporters tot stilte te manen? Ik ben er echt klaar mee ( mits dit waar is), bij Ajax zijn ze nog steeds kortzichtig, daar heeft dat rapport van Dhr Coronel niets aan verandert! Het oude bestuur creëerde zonder de Champions league tenminste nog geld, zelfs zonder verkopen van spelers! Maar ach de gemiddelde Ajacied heeft een grote mond maar pikt het wel. Jol, Luis Suárez, Gregory van der Wiel en Maarten Stekelenburg gaan allemaal weg, geld, geld, geld en nog eens geld!

Nou ik wist het wel als ik een miljoen meer kon verdienen in een jaar
dan was ik er oko vandoor gegaan zo raar is zijn beslissing nog niet

Als na Jol ook zoals verwacht Stekelenburg, v/d Wiel en Suarez ook zullen vertrekken denk ik dat Ajax na wat mindere en wat pech jaren nu werkelijk ook de aansluiting zal missen met de PSV en Twente.
Uiteindelijk wel geld maar geen trainer en spelers, ze kunnen misschien wel weer wat kopen Maar er zal veel tijd nodig zijn om aan het team te bouwen.
Jammer..............

Aan de andere kant: Ajax komt altijd wel weer met nieuwe jonge talenten en zal ook voor a.s. seizoen wel weer wat spelers op het oog hebben, maar ik gok toch op een EL plaats als alles zo verder gaat.

inmiddels is wel bekend dat jol niet verkocht gaat worden, beetje verwarrend die berichten na elkaar

Wat een hypocriete supporters zeg(sommige niet dan). Jol heeft toch helemaal niets met Ajax. Hij zocht succes in Nederland, was Psv met een aanbieding gekomen, zat hij daar. Jol is en blijft een Hagenees die nooit een gevoel voor Ajax heeft gehad. Hij heeft nooit gezegd dit is mijn club of wat een prachtige club. Hij zei alleen Ajax is een grote club. En als je de situaties bij elkaar optelt dat
-ajax niet zijn club is(ado zal dat altijd blijven zoals hij al zei)
-fulham qua salaris aantrekkelijker is
-fulham meer kan doen op de transfermarkt
-jol houdt van de premier league
-ajax's selectie alleen maar zwakker wordt

Dan vindt ik het een compleet logische keuze als hij daadwerkelijk naar Fulham gaat.

@ willemtwee:

ja mooie stadionnaam he?
maar het is toch echt Craven cotagge

Betreurenswaardig als hij inderdaad vertrekt en zwak van hem om de uitdaging van Ajax na 1 jaar al vaarwel te doen. Typisch een persoon die als je een grotere zak geld voor de neus hangt gelijk toehapt. Ajax -> Fulham is geen logische overstap anders dan dit met stinkende engelse ponden en Premier League te maken heeft. Premier League kan hij ook over 2-3 jaar nog doen

Bij de kleinste tegenstand is ie weg. Been heeft bij Feyenoord toch ook amper geld om te investeren? Opnieuw een jaar dat begint met een crisis. en vorig jaar leek het vooruitzicht op dit seizoen nog zo goed. Jol gaat liever naar een club in Engeland die zich niet eens voor de Europa League plaatste dan bij Ajax te blijven en misschien in de Champions league spelen en waarschijnlijk mee te strijden om het kampioenschap. Wat valt er bij Fulham nou voor prijs te halen? die kans is bij Ajax toch echt groter. Maarja, het geld is jammer genoeg belangrijker. Het ergste vind ik nog dat hij een paar dagen geleden zei: in Principe blijf ik bij Ajax, zeg dan gewoon niks, want hiermee geeft hij iedereen alleen maar valse hoop. Ben benieuwd wie de nieuwe trainer wordt, maar hoop nog altijd dat dit bericht niet waar is.

Ajax klom uit het dal, en na een jaar vallen ze er zo weer in.. Verdomme wat word ik hier kwaad om, Jol was de perfecte trainer, in de tweede seizoenshelft magistraal voetbal laten spelen. Wie gaat er nu komen? Blind? Frank de Boer? Die ook zeker na een jaar zullen vertrekken. Waar is de eindelijk de Ferguson of de Wenger van Ajax, die langdurige periode coach is en niet 1 jaar.

Als dit bericht klopt, hoef ik Martin Advocaat nooit meer in Amsterdam te zien..

P.s Twente, Feyenoord, Psv Fans, harstikke bedankt voor jullie medeleven in deze vervelende kwestie!

22 juli 2010 om 00:59

ik mag dan wel een feyenoord supporter zijn maar dat maakt mij geen ajaxhater.....
Ik vindt het wel degelijk zoals ik eerder gepost heb een kwalijke zaak, dit gaat een sneeubaleffect hebben op de spelers selectie van ajax en dat gaat ten koste van de kwaliteit van ajax, maar ook zeer zeker ten koste van de eredivisie,

nog niet te spreken over europa, we moeten punten halen om die turken en grieken voor te blijven anderss hebben we strak niemand in de Cl

ik ben er dus niet blij mee

22 juli 2010 om 01:09

Het gaat iig de laatste tijd steeds beter op voelbalzone, de supportersgroepen beginnen elkaar steeds meer te respecteren! Dat is een geweldige ontwikkeling, en je hebt helemaal gelijk. Ajax, Feyenoord, Twente & Psv moeten het doen voor Nederland!

22 juli 2010 om 01:17

Voetbalzone is niet het echte leven.

Er zal nooit veel respect zijn tussen Ajacieden en feyenoorders.
En weet je wat het is? dat moet je ook niet willen.
Dat kan en zal nooit gebeuren en erg rouwig ben ik daar niet om moet ik zeggen.

22 juli 2010 om 01:37

Frozentears

Ik beweer niet dat ze vrienden van elkaar zijn, ik constateer alleen dat het iets beter gaat! Zolang de supporters groepen, elkaar niet de hersens in slaan en zinloos geweld is het prima!

zwak als hij echt vertrek. Het houd ook nooit op bij ons...ajax zal door dit soort dingen nooit meer kampioen worden. Telkens het wanbeleid van het bestuur, telkens belangerijke spelers die vertrekken. En nu zal misschien wel ook nog een goede coach vertrekken. Danny blind mag van mij hoofdtrainer worden, maak niet uit dat hij het verknald dat zijn we nu toch onderhand wel gewend. Hij heeft teminste een ajax hart. Daar hebben wij hebben wij ajacieden behoefte aan. Een bestuur met clubliefde!

Wie gaat er morgen eventjes een bezoekje brengen aan de arena?

22 juli 2010 om 01:05

Juist in deze tijden moet iedereen Ajax steunen, niet in de tweede helft pas binnen komen. Het bestuur had toch ook al toezeggingen gedaan aan Jol om hem te behouden of niet dan? Jol gaat waarschijnlijk gewoon weg, omdat hij bij Fulham meer geld kan verdienen en omdat de Premier League zijn droom is, daar kan het bestuur toch niets aan doen?

22 juli 2010 om 01:07

Echt, als het gaat over het bestuur etc. dan moet je niet bij mij zijn. Ik kan genoeg dingen vertellen over het voetbal, maar ik weet hier niet veel van. Ik probeer me er meer mee bezig te houden, maarja.

Plus ik zeg niet dat ik voor deze actie ben.

Mijn woorden: Laten we wachten en kijken wat er morgen gebeurd.

22 juli 2010 om 01:35

miccoli, het staat volgens mij welgeteld op dit moment op 2 sites.
en ook niet zozeer die sites roepen dat op, nee 1 of andere malloot die zich supporter durft te noemen roept dit en ja een andere malloot neemt dit serieus en plaatst het vervolgens ook weer op een site...
ik ben het redelijk eens met Forazhelmond, ik heb dan ook een reactie geplaatst op 1 van de sites waar die oproep staat (ajax1.nl)

22 juli 2010 om 01:36

Oke dan weet ik dat ook weer. Dankje.

Dit is dus echt een enorme tegenvaller, hadden we eindelijk een goede trainer waar we lang op moeten hebben wachten en dan gaat hij zelf na 1 jaar alweer weg.

Wie zal het dan gaan worden? Frank de Boer? Denk niet dat Danny Blind opnieuw als trainer uit zal komen.

@ Miccoli:

waarom zou je de ploeg die je steunt een 1e helft 'in de steek laten'
belachelijke berichten van de Ajax aanhang, ik dacht dat als je fan van was dat je dan je club steunt in goede EN slechte tijden.

22 juli 2010 om 01:03

Ja ik weet het ook niet. Ik heb het slechts gehoord. Maar als Ajax supporter kan je gewoon weinig doen. De supporters zouden alle aandelen van Ajax kunnen kopen maar dat zie je toch niet gebeuren? En om het bestuur nu te gaan aanvallen gaat ook weer te ver. We kunnen gewoon zo weinig hier aan doen. Dus daarom denk ik dat het juist deze acties zijn.

22 juli 2010 om 01:15

@miccoli heb je er over nagedacht gewoon het team 90 minuten lang toe te juichen. Ongeacht of dit zonder de beste spelers is en een andere coach op de bank zit. Dat zou op de fansite dienen te staan. Niets meer en minder, je club steun je door dik en dun

22 juli 2010 om 01:21

Ach als er al jaren wanbeleid is en het word steeds erger dan moet er wat veranderen. En door 90 minuten lang je spelers toe te juichen helpt niets, want het probleem zit er in het bestuur. Dan kan je je spelers toejuichen wat je wilt maar er zal niets veranderen.

Acties zijn gewoon goed, als het maar normaal blijft.

22 juli 2010 om 01:25

@dadada

And again: Ik schotel je het alleen voor. Er zijn Ajax supporters die Ajax al veel langer volgen dan ik, die ajax langer volgen dan ik oud ben. Zij hebben de goede tijden meegemaakt en de slechte. Maar wat ik heb gehoord van veel van deze 'die-hards' is dat het bestuur gewoon klote is de laatste 10 jaar. Nou wil ik niet dom overkomen, maar als die supporters nou straks gewoon 90 minuten lang aanmoedigen en ajax wint de JC schaal, denk je dan dat het bestuur denkt: ''ooh nu moeten we alles veranderen''. Nee dat doen ze niet. Als de supporters 1 helft niet komen opdagen , dan denken ze hoogstwaarschijnlijk zoiets van: 'ooh shit, wat krijgen we nu?' Dan gaan ze tenminste denken. En echt , mij maakt het niks maar dan ook niks uit of Ajax die JC Schaal wint of niet. Ik heb liever dat alles goed gaat dan dat we de JC schaal binnenhalen.

En ik zeg het maar weer voordat je me er op aanvliegt; Ik doe hier niet aan mee. Ik kan het alleen wel begrijpen van sommige mensen.

Dit jaar voor Ajax de 6de plek als Jol weg gaat geen kampioen ajax wordt voorronde Europa league

in mijn ogen, als je supporter bent van een club, waar je fan van word door de sfeer, de stad, de spelers en het beleid toch ook, kan je bij Ajax deze tegenslagen verwachten.
als je dat niet trekt word je fan van ijselmeersevogels, waar dit soort situaties eens in de 10 jaar voorkomen.

22 juli 2010 om 01:09

Ja maar kijk Fulham F.c. Ajax heeft de laatste 10 jaar alleen maar tegenslagen gehad volgens veel supporters die Ajax al hun hele leven volgen. Ze zijn klaar met het bestuur. Voor sommige is het nu echt genoeg geweest. Mensen willen dat er iets gaat veranderen.

Edit; En ookal gaat Jol weg en worden we 6de ik blijf ajax toejuichen.

22 juli 2010 om 01:21

kijk, dat doet me goed, een fan die altijd steunen zal!

Ik zou hem graag de schuld geven en de huid vol schelden, maar ik denk dat hem loze beloftes zijn gedaan. Je kan niet verwachten dat zo'n goede trainer niet krijgt wat hij wil. Zo veeleisend is hij ook niet. Jol wil gaten dichten maar krijgt daar geen ruimte voor. Zoiets verwacht je niet bij een topclub als Ajax. Dan lenen ze maar geld.

Ik hoor het hem nog roepen aan het begin dat hij wil bouwen aan Ajax. Blijkbaar is het grote geld in Engeland weer machtiger dan Ajax.

22 juli 2010 om 02:25

@rieskos,
Jol wil best bouwen aan Ajax, echter hij kreeg geen stenen meer. Stenen op metselaar naar huis

een vraag voor jullie allemaal:
en voordat jullie gaan beledigen en schelden eerst dit, ik vind ajax de mooiste club van Nederland.

Als jullie coach waren van een nederlandse club waar je hart duidelijk niet ligt, kan kiezen voor een club die speelt in de mooiste competitie van de wereld 1 miljoen euro per jaar.

90 kiest dan voor eigen succes, dus voor Fulham

22 juli 2010 om 01:17

Jol zou toch 2,5 miljoen verdienen bij Fulham? Bij Ajax verdient hij 2,9 miljoen.

Maar als je de vraagstelling zo maakt dan wordt het moeilijk om voor de 1ste te kiezen. Dan kun je nog beter dit zeggen.

Als jullie coach waren van Nederlandse Topclub met een enorm rijke historie maar nu wel last heeft van financiele problemen waardoor je amper geld kan uitgeven, kan kiezen voor een club die speelt in één van de mooiste compeitites ter wereld waar je genoeg geld tot je beschikking hebt, wat zou je dan kiezen?

22 juli 2010 om 01:31

voeg ff bij optie 2 toe: ''maar wel een middenmoter is in die competitie''

Nou als Jol idd al rond is met Fulham, lekker laten gaan dan. Een trainer die niet wil moet je laten gaan.

Er staat nog niks op de site van Ajax, daarom wacht ik nog maar even af, maar het zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.
Jol heeft zijn redenen hebben we kunnen lezen wanneer hij vertrekt. Als het echt rond is, wens ik hem dan alle succes bij Fulham en ben ik hem ontzettend dankbaar voor de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Hij was een van de weinige trainers in de afgelopen jaren die een team op het veld wist te zetten wat goed op elkaar was ingespeeld.

Daarom zou het dus ontzettend klote zijn als de Guardian het juist heeft. Juist nu, op dit moment, midden in de voorbereiding en een week voor de Cl-voorronde.
Dan kan er weer een nieuwe trainer aan de slag en dit zal spelers als Suarez, Van der Wiel en Stekelenburg waarschijnlijk wel een extra zetje geven om te vertrekken.
In dat geval zie ik het aankomende seizoen bijzonder somber tegemoet, maar laten we afwachten tot Ajax het nieuws zelf bekend maakt.

Gelukkig heeft hij die 4 miljoen voor lodeiro wel goed besteed. Daar had je nu gewoon een goede spits van kunnen halen.

En nu klagen dat hij niets kan doen. Laat hem maar lekker gaan. We weten nu hoe hij in elkaar zit.

Grote praatjes opbouw bij Ajax, blablabla, lang project, talenten weetikveel wat.

Tsjonge jonge, ik mag niet hopen dat dit echt is anders mag hij ook lekker opdonderen.

Verdomme.

- Ajax bestuur heeft vorige jaar loze beloftes gedaan, en financieel alles beter voorgespiegeld dan in werkelijkheid is.

- Jol wil bouwen aan Ajax. Maar waarom? Wat is de uitdaging? Europees hoort Ajax helaas niet meer bij de top. De enige echte uitdaging is de landstitel, maar met het verkoop van klasse spelers is dit elk jaar moeilijk en er is wel een gigantische druk. Maar bouwen aan een goed elftal kan niet.

- Ik verwacht dat Jol een aantal spelers van Ajax meeneemt naar Fullham.

* Vertonghen - Stekelenburg en de Zeeuw zie ik wel naar Fullham vertrekken.
* Suarez verwacht ik naar Chelsea. vd-wiel gaat echt nog wel tekenen bij Bayern Munchen.

Jammer...voor de Nederlandse Eredivisie.

dit is onzin lijkt me, van den boog onderbreekt zijn vakantie echt niet om te praten met Jol over ajax terwijl hij al rond zou zijn met fulham, kom op zeg...
ik heb er nog steeds vertrouwen in, heb net ook een interessant stuk gelezen over de zaakwaarnemer van Jol, als Jol blijft heb ik zomaar het idee dat de ridder nog wel eens zou kunnen komen...
maar goed, zolang ik nog niks officieel heb vernomen ga ik er gewoon van uit dat hij blijft.
zou ook erg raar zijn, Jol zou vandaag praten met ajax, wel erg vreemd dat terwijl het gesprek met van den boog nog moet komen hij al rond zou zijn met andere club, snel kan het gaan maar zo snel lijkt me sterk
(misschien is wens ook wel de meester van de gedachten hoor...)

er is nog niks bekend gemaakt op de Ajax EN de Fulham site:

aan alle mensen die Jol sinds een uurtje in 1 keer haten, wat gaan jullie zeggen als hij blijft!?!

haha

22 juli 2010 om 01:28

Ja precies, als die straks weer gaan juichen kun je ze toch gewoon niet serieus meer nemen?

22 juli 2010 om 01:30

Hoezo niet? Jol blijft omdat het moet, maar eigenlijk wilt hij weg. Dan zullen ze echt niet meer voor hem juichen.

22 juli 2010 om 01:32

Ik bedoel:

Als die supporters die hem nu uitschelden straks weer helemaal fan van hem zijn als hij gewoon blijft. Dan vind ik niet dat ik die mensen heel erg serieus kan nemen. Maarja ik geef nu de gevoelens maar de schuld

22 juli 2010 om 01:29

Dat ligt eraan, blijft hij omdat hij dat wilt of blijft hij omdat het moet?

haha

Als het aan die Engelsen lag was Jol al 2 weken trainer van Fulham , ik ga er van uit dat het onzin is omdat 80% wat die kranten produceren is gebaseerd op geruchten net als dat Jol al afgelopen maandag gepresenteert zou worden.

en als jol weg gaat is het hopen op Morten Olsson ofso

Ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer van Ajax zal gaan worden...

Weinig goede opties op dit moment...!

Ten Cate, Adriaanse zitten in de woestijn met heel veel geld. Geen schijn van kans.
Rijkaard zit in Turkeije, die komt niet. Stevens is geen optie. Koeman is beschikbaar, maar dat zullen ze niet doen. Advocaat is rijk aan het worden in Rusland.

22 juli 2010 om 01:36

Frank Rijkaard, Olsen, Pellegrinni, de Boer.

Wat een geldwolf...

@boterhamkaas:

misschien Rene van der Gijp?

Hij krijgt de kans om een miljoen (!) per jaar meer te verdienen. Dan zou ik het ook wel weten, we zijn allemaal mensen en deze kans krijgt hij misschien niet meer op zijn leeftijd.
Verder kun je bij Fulham drie wedstrijden verliezen zonder dat iemand het je kwalijk neemt, als je bij Ajax drie wedstrijden met 1-0 wint met lelijk voetbal dan staat je positie ter discussie. Ik kan hem wel begrijpen, ik kan ook trouwens wel de reactie van de Ajax supporters begrijpen, het is immers niet de netste manier om weg te gaan.


@fulhamf.c.
Ja maar kom op man, dit is toch wel heel veel rook voor als er geen vuur is, we hebben dit toch al eerder meegemaakt?
Dat het niet op de sites van de clubs staat zegt me niet zoveel, die zijn sowieso altijd het laatst met het melden van nieuws..

@crazydj07
Van den Boog denkt natuurlijk 'gvd, het zal me toch niet gebeuren dat Jol ervandoor gaat terwijl ik op vakantie ben, dan krijg ik straks echt iedereen over me heen'

Maar ja, er ligt een aanbieding, dat is op zich normaal, hopen dat Jol blijft, maar ik heb er een hard hoofd in.. Om al niet te denken aan alle spelers die dan kunnen gaan denken: fuck it, ik ga ook maar.. fingers crossed

Laten we eerst rustig afwachten of dit werkelijk waar is, dan zien we wel verder.
Eerst zien, dan geloven.

ik heb niet het idee dat er om 01.45 een club dit gaat melden.
als het bericht echt waar is dan melden ze dit denk ik rond 08.00 vanochtend

Ik kan me volkomen inleven in het besluit van Jol. Als Ajax niet kan garanderen dat de ''ster'' sperlers blijven zou ik ook gaan. Hij zal zijn visie aan moeten passen en de selectie zal altijd minder worden. Een kampioenschap is dus vrijwel uitgesloten
Daarnaast denk ik niet dat Jol het alleen voor het geld doet, hij is toch al binnen. Fulham is een schitterende club die historie, maar ook ambitie ademt. Ze zwemmen in het geld, (denk meer dan Ajax) en ik denk dat ze mede door Mohammed AL Fayed binnen drie jaar in de top vijf spelen. Dus Jol een lafaard noemen die enkel voor het geld gaat is onzin. Onderschat Fulham niet

22 juli 2010 om 01:49

haha, ja Al Fayed doet inderdaad elk seizoen een flinke investering in de club.

ik weet nog wel dat we 3 jaar geleden in het rechter rijtje stonden en toch even Andy Johnson voor 12 miljoen wegkochten bij Everton.

22 juli 2010 om 01:52

Ja maar welke club kan nou wel garanderen dat hun 'ster' spelers blijven? Clubs als Manchester en Real Madrid kunnen dat misschien nog doen. Zelfs die kunnen hun sterspelers niet altijd behouden. Speel je leuk bij Ajax dan sta je gewoon standaard in de belangstelling van een grote club.

22 juli 2010 om 01:56

Daar heb je ook gelijk in, maar toch geef ik hem geen ongelijk. Iedere leek in Nederland kan inzien dat een Ajax zonder Suarez, Stekelenburg enz geen kampioen wordt.

22 juli 2010 om 01:59

Mwah ik weet het niet hoor, van dat geld kunnen weer opvolgers gehaald worden. Natuurlijk wordt dat even goed scouten (iets waar Ajax niet al te best in is). Maar er zijn zeker spelers die Suarez kunnen vervangen. Stekelenburg kan worden vervangen door Vermeer, ik vind dat niet zo'n probleem. Van der Wiel vind ik ook geen probleem, Oleguer, Blind en Anita kunnen allemaal op de rechtsback positie staan. En wie weet staat er bij Ajax wel iemand anders op als Suarez weggaat.

22 juli 2010 om 02:08

Historie?
Top 5? je gaat me toch niet zeggen dat ze beter worden dan Man u, man city, Arsenal, Liver, worden elke top speler gaat liever naar die clubs dan naar een niets zeggende Fulham.
Ajax is een club met Historie. Nederlandse Historie. Ik zou liever in de Historie van een nederlandse top club willen horen. Dan bij een middemoter als Fulham. ergens waar mijn kinderen en klein kinderen en hun kinderen trots op kunnen zijn. Waarzij kunnen zeggen mijn vader, mijn Opa, mij overgrootvader die was trainer van ajax. Hij heeft de derde ster voor ajax gepakt.

ik heb er zeker wel begrip voor ja als tegen jou gezegt wordt je kan bij mij 150 euro in de maand meer verdienen dan ben je toch ook weg en zo moet je dit ook zien maar van mij mag je weg hoor forza psv

Het spijt me echt,. Jol is geen echte ajacied. Hij is een Haagenees.

Het schuld zit hem grotendeels bij het bestuur. Ik zag het nog gebeuren Cruijff komt naar de club Hij maakt bekend dat hij Ajax helemaal opnieuw wilt inrichten en hij wordt gelijk naar buiten geknikkert. Waarom? omdat die mensen in het bestuur natuurlijk niet weg willen van hun droom baan bij ajax. Daar begon het ellende.
Nu hebben ze Rommendahl zijn contract niet verlengt. Wanneer Jol aangaf graag rommendahl erbij te willen hebben. Rommendahl die zijn salaris zelfs wou halveren. het enige dat hij vroeg was een 2 jarig contract.
Nu kunnen ze geen cent uitgeven omdat ze marco een uitgaven lieten doen van 16 miljoen. Omg. met 16 miljoen kan je de nieuwe messi binnen halen. maar nee ze halen suljemani ermee.
Het bestuur moest Jol tevreden houden. Daarzijn de blijkbaar niet in geslaagd aangezien de Focking Guardian dit naar buiten brengt. En dat is niet de eerste beste BS krant uit G-b.

Maar verder Jol. Gvd hoe kan je zo n mooie club verlaten voor het nietige Fulham. Een middemoter for crying out loud. Je hebt geld zat en nog steeds meer willen. Je kon koning worden voor de supporters maar nu ben je maar een loser. en neem die nutteloze broer van je mee.

22 juli 2010 om 02:14

Cruijff werd niet weggestuurd door het bestuur, van Basten was het niet eens met de veranderingen die Cruijff door wilde voeren en toen iscruijff zelf weggegaan.

Het beleid is dat ze spelers van boven de dertig nog maar éénjarige contracten aanbieden. Als ze van dit beleid afstappen voor een speler met de kwaliteiten van Rommedahl zink je toch echt wel diep en maak je het beleid totaal ongeloofwaardig. Rommedahl draaide een aardig seizoen, maar hij is niet een speler die zo'n grote kwaliteiten heeft waarvoor je uitzonderingen moet maken.

22 juli 2010 om 02:39

ik zeg ook niet dat Rommendahl een top speler is. Maar je zit nu als ajax is een dusdanige situatie waar je geen waardige vervanger kan halen voor rommendahl. Wat maakt die twee jarige contract nou uit. Wij zijn Arsenal niet. We hebben het geld niet voor om een nieuwe speler te halen met Rommendahl zijn kwaliteiten. Hij is de schakelmoment van ajax. iets waar we vorig jaar de nodige punten mee hebben gepakt. en dan moeilijk doen voor twee jaar met een halvering van zijn contract. kom nou. wat is dat voor beleid. En natuurlijk was de oorzaak OOK marco. Maar niet de enige niet alles komt naar buiten. De nieuws dat naar buitenkomt is het nieuws dat wij willen lezen en horen.

Tja, zo zie je maar weer wie de echte club mensen zijn denk ik maar zo. Ongelooflijk, ik snap best dat Jol pissig wordt, omdat alles wat hij vorig jaar heeft opgebouwd waarschijnlijk voor niks is geweest. Als je sterkste spelers als Suarez,stekelenburg en van der Wiel weggaan en er is geen geld voor versterkingen dan ziet het er natuurlijk niet rooskleurig uit. Uiteraard kan je dan wel nieuwe spelers aantrekken, maar je zal opnieuw moeten bouwen aan een team.

Echter, als je een echte clubmens bent dan kies je niet voor het geld en dan ga je juist meer met je eigen talenten werken dat is toch ook een hele uitdaging ? Meneer Jol laat hiermee zien een echte golddigger te zijn, ik heb respect voor zijn prestaties afgelopen seizoen met name de 2e seizoenshelft heb ik met veel plezier naar mijn Ajax gekeken. Maar dit is typerend voor wat voor rol geld speelt hedendaags, jammer maar het is niet anders.

heeel veel begrip voor deze beslissin, als je bij een inmiddels Niet voetbal club zit. en je mag naar een Echte voetbal club zou ik het ook wel weten. Ajax moet tegenwoordig tog een vreeselijke club zijn om te werken. altijd de verwachting dat alles gewonnen moet worden. met spelers materiaal waar je in engeland niet eens de middenmoot haald. in tegen stelling tot Fulham waar ja altijd wind zo lang je er in blijft. Fulham is een prachtige club. de naam van het stadion is al net zo mooi als het stadion zelf ''craven cottage''

@ajgangster:

ik zal even snel een rijtje voor je maken.

het nietige Fulham, die middenmoter, won dit jaar van:
Juventus
HSV
Shaktar Donetsk
Wolfsburg
Man. Utd,
Liverpool
en daarbij de finale speelden van de europa league, wanneer speelde Ajax ook al weer een
europese cup finale?? IK KAN HET Niet Eens Meer Herinneren!

daar komt bij dat de middenmoot van engeland ( Tottenham, Aston Villa, Everton, Man City en Fulham) stuk voor stuk meedoen voor het kampioenschap in de eredivisie.

22 juli 2010 om 02:07

denk dat deze teams fluitent kampioen worden... temas als sunderland en stoke worden met 2 vingers in der neus kampioen in nederland...

22 juli 2010 om 02:28

@fulham

Gast! Geld speelt wel een hele grote rol. En ze hebben dit jaar een goed jaartje gedraaid. boehoe. over 5 jaar strijden ze om degradatie te voorkomen. zodra de kraan dicht gedraaid wordt.
En natuurlijk winnen ze een keertje van man u, liverpool, dat is competitie voetbal. Als ajax net zoveel ieder jaar mag investeren als Fulham. dan hadden wij wel een paar keer CL gewonnen.
1. Grotere spelers komen eerder naar ajax dan Fulham.
2. Wij brengen de grootste talenten voort uit onze jeugd.
3. Ajax wilt altijd totaal voetbal spelen. Iets dat Barcelona van Ajax heeft overgenomen.

Dus kom nou niet met dat ene jaartje aanzetten. Oja sorry 2002 was ik vergeten. toen hadden jullie toch de intertoto cup gewonnen.
gast als je toch supporter van club wilt worden in Engeland waar niet iedereen fan van is kies dan bijv Leeds United. dat is pas een mooie club.

22 juli 2010 om 02:35

haha jij moet eerst je huiswerk doen.
als ajax net zo zou kunnen investeren als fulham werden ze inderdaad kampioen.
maar ajax heeft concurrentie van Psv, AZ en Twente!
als fulham kampioen wil worden moeten ze Man utd, Arsenal Liverpool en Chelsea achter zich laten!!!
als fulham strijd om degradatie dan hebben ze concurrentie van teams die niet onderdoen voor ajax.
jammer dat ze morgen tegen chelsea oefenen, en niet tegen Stoke of Newcastle
dan kwamen ze niet verder dan een fel bevochte 1-1!

22 juli 2010 om 02:46

daar komt bij dat Fulham een club uit duizenden is dat al langer dan 125 jaar bestaat.
ajax heeft ook al een behoorlijke eeuw erop zitten, dat vind ik mooi maar zet ze naast elkaar qua het supporter worden van de club.

de Arena is in mijn ogen geen mooi stadion.
Craven Cottage daarentegen bestaat al sinds 1896, en is een echt ouderwets stadion wat half over een rivier hangt!

kinderen worden fan van ajax omdat het De club uit nederland is en kinderen kiezen de winnaar.

fulham neemt het in londen op tegen clubs als chelsea, arsenal, tottenham, west ham en ga zo maar door.

en toch weten ze met hun mooie historie en spel de mensen voor zich te winnen, echte trouwe fans.

de fans van ajax, laten zichzelf maar weer mooi zien op deze pagina, de ene na de andere heeft het al weer gehad met de club terwijl het seizoen nog moet beginnen!!

ajgangster, he ik lees net ook dat je gangster bent, keigaaf kicke man!

jij zet jezelf, je club, en je medefans van ajax zwaar te kakken!

met vriendelijke groet

22 juli 2010 om 02:52

Ik heb je toch punten gegeven waarom ik aantoon dat Wij de CL winnen. Als wij net zoveel konden investeren als Fulham. Ik heb het toch niet over de kampioenschap gehad. Kom nou wel beter lezen.
Als wij netzoveel kunnen investeren als Fulham dan kunne wij: : : :
1. Grotere spelers aantrekken dan Fulham.
2. Wij brengen al de grootste talenten voort uit onze jeugd.
3. Ajax wilt altijd totaal voetbal spelen. Iets dat Barcelona van Ajax heeft overgenomen.
DUS deze drie punten met de financiele mogelijkheden van Fulham. Omg.
Dan wil ik weleens zien wie ons kan afstoppen. Het is hetzelfde verhaaltje als bij bayern nu. ze hebben Geld, goeie Talenten, En ze spelen op zijn Nederlands.

22 juli 2010 om 03:08

@fulham

hahaha. aah gosie toch. persoonlijk worden. ik had ook niks anders verwacht van een jochie. Jij bent zo n type. dat dit jaar pas fan bent geworden van Fulham omdat ze de Uefa cup finale hebben gehaald. en daarna snel via Wikipeda wat info over ze heeft opgezocht. Daarom zei ik al kies dan voor een mooie club met historie zoals Leeds.
Weetje waarom ze die stadion nog hebben. Dat komt omdat ze niet meer dan \24000 supporters hebben. anders krijgen ze de stadion niet vol. zelfs de stadion van Vitesse kan meer supporters aan.
Jochie je zet jezelf alleen maar voor lul met je Fulham. Hou nou maar op voor dat het te laat is.

Ik snap wel waarom Jol vertrekt want hij kan zijn selectie daar veel meer versterken als hier en hij krijgt nog meer salaris ook. Ik vind het alleen niet kunnen na 1 jaar Ajax terwijl je 3 jaar tekent. Daarbij wist hij vorig seizoen al dat er weinig geld was en heeft het toch nog voor elkaar gekregen om De Zeeuw en Lodeiro te kopen. Zeker Lodeiro vind ik geen handige aankoop en anders had hij nu nog wat geld over. Daarbij vind ik dat hij nu de uitdaging uit de weg gaat omdat het nu juist lastig wordt met Ajax. Dan ben je wat mij betreft geen waardig trainer. Hij ziet geen spelersmateriaal om kampioen te worden en dus ga je maar weg? Vind ik erg slap. Een week geleden zou ik het een groot verlies vinden voor Ajax maar op dit moment moet Ajax gewoon proberen er nog wat geld uit te slepen zodat het ze nog wat opleverd want aan een trainer die uitdagingen uit de weggaat hebben we niks. Dan maar proberen met Blind en de Boer, dat zijn tenminste echte Ajax mensen (of dat goed gaat moet ook maar blijken want ook het v. Basten verhaal kennen we allemaal nog goed)

na het kampioenschap van fc tukkerland het zoveelste voorbeeld van de ondergang van de ooit zo aansprekende eredivisie

Ok. Duidelijk. Ajax volgend jaar weer geen kampioen. Lekker is dat. Zullen we zo ongeveer wel de 20ste trainer in 10 jaar krijgen..

De ellende is dat we totaal niet weten wat er speelt. Het zijn allemaal
geruchten die ook nog eens overal anders worden weergegeven.
Pak nou alleen het salaris van Jol. Eerste wat ik las was dat het bij
Fulham 1 miljoen lager zou liggen dan bij Ajax...vervolgens ligt het
een miljoen hoger...en wat andere varianten.

Jol wist, en dat is cruciaal, dat er financieel niets mogelijk was.
Aan de andere kant bespaart Ajax op de salarissen van menen die
weg zijn Gabrich, oleguer, pantelic, rommedahl etc. Het is niet de
bedoeling dat je dan achterover leunt. Dat geld moet op een
creatieve manier geinvesteerd worden.

Waarom? Simpel...ajax wil meedoen om de prijzen.
Jol, maakt zich daar terecht zorgen over. Of het allemaal sjiek is
om te schermen met Fulham, waag ik te betwijfelen, maar de
essentie staat en daar heeft Jol gelijk in.

Daar is natuurlijk wel uit te komen, middels onderhandelingen,
en daar zijn ze nu mee bezig. Verder las ik (voor wat het waard is)
dat Arsenal interesse heeft in alle drie de spelers (maarten, Greg
en Louis). Dat komt natuurlijk omdat Wenger problemen heeft
in deze linies.men zou 50 miljoen willen besteden.

Steld dat dat echt concreet wordt, zoals hier in het artikel staat
omschreven.....geef Jol dan 30 miljoen om te investeren

Dan kan hij op zijn manier verder bouwen

Als Feyenoord fan in hart en nieren, zou je toch verwachten dat ik hoop dat Ajax er weer een heerlijke puinhoop van maakt! Maar niets van dit alles! Ik hoop dat Ajax weer gaat doen, en wat Feyenoord nu gedwongen moet doen. Dat is weer terug naar de jeugd. Dat is altijd de kracht van Ajax geweest. Kopen van dure spelers(machlas, Sulejmani etc) heeft Ajax niets gebracht.

Twitter twitter aan de wand, Jol blijft bij Ajax in het land

Jol blijft trainer van Ajax

Morgen in De Telegraaf: JOL Blijft BIJ Ajax!!! #ajax #jol

Rechtstreeks van de twitter van een verslaggever van de Telegraaf.
http://twitter.com/mikeverweij

Als dat waar zou zijn, dan blijkt maar weer wat een weggooiers de ajax supporters zijn.

belangrijkste voor mij uit dit artikel is dat hij nog niks getekend heeft en Rik van den Boog dus gewoon nog kan zeggen Neeej je gaat niet wij gaan niet akkoord.

Die britse pers moet eens ophouden met de boel opnaaien steeds. Mensen trappen er allemaal in en denken dat het waar is. JOl zegt iets voor de camera en even later komt de britse pers met een compleet tegenover gesteld verhaal. Eerst zou hij vrijdag al in Londen zijn geweest....was niet waar. Toen zou hij maandag al gepresenteerd worden. Toen bleek dat dat niet waar was hebben ze dat een dag opgeschoven naar dinsdag. Toen zou hij Woensdag ineens akkoord zijn. Kom op man. Die gast is gewoon met Ajax bezig om de boel op te lossen. Mensen raken gewoon in paniek door die bullshit verhalen.

22 juli 2010 om 07:10

Sorry Ajaxdude? Hoezo moet de Britse pers ophouden met de boel opnaaien? Zullen ze dit ergens geleerd hebben? Jol heeft afgelopen seizoen ook met regelmaat via de pers de boel op lopen naaien: voorbeelden, scheitsrechter voor de wedstrijd onder druk zetten, steeds beginnen over verhuurde spelers tegen Ajax opstellen en zo zijn er nog emervoorbeelden. Noem dit nou mooi koekje van eigen deeg. Is wel heel vervelend he als dit steeds gedaan wordt, nu weten jullie hoezo andere supporters hier steeds tegen aggeerden.
Zou het voor Ajax wel jammer vinden als hij weg gaat. Jol had het team goed staan en heeft een buitensporig goed tweede helft van het seizoen gedraaid. Ook het moment waarop dit gebeurd is ongunstig, net voor een CL wedstrijd. Alhoewel ik denk dat ajax die wedstrijd nu ook wel zal winnen.

Lekker achterhaald bericht Voetbalzone. Dat bericht is gistermiddag al door The Guardian gepost.

Veel succes Martin bij Fullham. Ik hoop voor je dat daar geen rik van den boog zit. Bedankt voor afgelopen jaar, je hebt een matige ploeg toch redelijk aan het voetbal gekregen. Suc6 man!

vandaag in de telegraaf staat : met jol volle kracht vooruit

en jol zegt definitief fulham af en wil doorbouwen bij ajax

vizier op de toekomst!

korttom jol gaat gewoon blijven bij ajax, voor die miljoen extra per jaar hoeft hij het niet te doen, zijn zakken heeft hij al genoeg kunnen vullen bij hsv

22 juli 2010 om 07:22

Op basis van een flutartikel in de Televaag van drie alineas zonder ook maar 1 uitspraak baseer jij dat Jol opeens gaat blijven, knap.

Ik word een beetje moe van dit gezeur over jol.
Ik geloof geen een krant meer.
En ik hoop dat er snel duidelijkheid komt vandaag.
en dat dan danny en frank het over nemen of dat jol blijft zitten.

3 alinea's?? bijna pagina groot.. misschien op de voorzijde een paar korte regels maar een pagina in de sport!.

voetbalzone heeft ook al 3 keer geqoute dat 'van der wiel tekent bij bayern'

er is jol verzekerd dat er minimaal 1 vertrekt en dat geld mag hij gebruiken voor nieuwe spelers.
suarez zal waarschijnlijk gaan naar arsenal die heeft vergaande onderhandelingen

Ik krijg steeds meer respect voor Mario Been !!!
En dan hoef ik verder niets toe te voegen ......

Iedereen zou hier naar een andere werkgever gaan als daar een beter salaris en betere doorgroeimogelijkheden zouden zijn, wat een hypocrisie. Voor die man is het zijn baan...

Jol, je hebt helemaal gelijk. Als een club niet in het team wil investeren, dan moet je ergens anders heen gaan.

Hij blijft, dus hier kan een slot op ?

een beetje rare actie van Jol maar ik bergrijp het wel
als je 1 miljoen meer kan verdienen en in de Premier League
waar hij terug wou, maar tog een beetje naaiende actie van Jol tegen Ajax

Dit bericht is natuurlijk allang achterhaald.. op alle andere fora lees ik inmiddels juist dat Jol en vd Boog hebben gesproken en dat Jol niet weggaat en niet eens weg M A G. Zelfs niet voor 10 miljoen. Daarbij zou Ajax concessies gedaan hebben en zou Jol nu geen reden meer hebben om te vertrekken.

Dit is slecht voor de seizoenstart van Ajax, nu moet er weer een nieuwe trainer komen waar alle spelers weer aan moeten wennen, misschien een andere speelstijl..

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren