Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verslikt zich in AZ, ziet Ajax passeren en geeft Feyenoord vrijgeleide

Laatste update:

PSV heeft allerminst geprofiteerd van het puntenverlies van Ajax op bezoek bij FC Emmen. De Eindhovenaren verslikten zich op eigen veld in AZ, dat aan een treffer van Vangelis Pavlidis genoeg had voor de overwinning: 0-1. Mede daardoor meldt de club uit Alkmaar zich nu weer in de top van de ranglijst en moet PSV lijdzaam toezien dat Ajax door het ene punt in Drenthe op doelsaldo langszij komt. Feyenoord kan zich zondag ondertussen kronen tot winterkampioen.

Ruud van Nistelrooij startte met Xavi Simons, Luuk de Jong en Cody Gakpo in de basis van PSV. Zij mogen zich maandag allemaal melden in Zeist ter voorbereiding op het WK in Qatar met Oranje, maar eerst moet er nog afgerekend worden met AZ. Noni Madueke begint opnieuw op de bank. AZ-trainer Pascal Jansen kon ondertussen niet beschikken over de al langer geblesseerden Bruno Martins Indi en Zinho Vanheusden. Dani de Wit en Pavlidis stonden, vergeleken met de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk (3-1 nederlaag) van vorige week, in de basis. Dat ging ten koste van Riechedly Bazoer en Maxim Dekker.

Gesterkt door het puntenverlies van Ajax in Emmen ging PSV goed van start. De Eindhovenaren probeerden AZ de wil op te leggen en blaften een aantal keer, maar beten niet gevaarlijk door. Dat deden de gasten uit Noord-Holland bij de eerste mogelijkheid wel. Vangelis Pavlidis werd na zeventien minuten de diepte in gestuurd door Jesper Karlsson, die de bal over kon nemen na een fout van Joey Veerman, en de Griekse spits wipte de bal heel leep over de uitkomende Walter Benítez heen: 0-1.

De Alkmaarse openingstreffer ontketende echter een stormloop van PSV. Zo kon Luuk de Jong net niet in stelling worden gebracht, kopte Cody Gakpo voorlangs na een fraai uitgespeelde aanval en eindigde een kopbal van Érick Gutiérrez op de paal. De grootste kans werd echter gecreëerd door AZ. Tijjani Reijnders vond de bal vlak voor rust voor zijn voeten en zijn kiezelharde schot teisterde de lat. Mede daardoor bleef de marge één doelpunt in Noord-Hollands voordeel.

De tweede helft zou voor PSV dan ook in het teken moeten staan van de jacht op de gelijkmaker en een kansenregen. De fans in het Philips Stadion kwamen echter bedrogen uit. Na een klein uur konden ze even juichen toen Gakpo een voorzet van invaller Anwar El Ghazi in het hoekje kopte, maar de VAR zette vanwege buitenspel al snel een streep door die treffer. Verder speelde de formatie van Van Nistelrooij weinig klaar en met nog ruim twintig minuten te gaan werd Madueke gebracht in plaats van Simons. De Engelsman moest voor meer dreiging zorgen.

Dat lukte geen moment, mede door het slordige spel van het Eindhovense middenveld. De voorwaartsen konden amper aan het werk worden gezet en AZ kon tot aan de slotfase relatief eenvoudig standhouden. Vanaf dat moment werd het echter wel penibel, want zeven minuten voor tijd was het Madueke die zichzelf knap vrijspeelde op de achterlijn en zijn poging in de korte hoek op de paal uiteen zag spatten. In de resterende tijd beukte PSV op de poort, maar ondanks vijf minuten blessuretijd viel de gelijkmaker niet meer. Daardoor komt Ajax dankzij het betere doelsaldo langszij op de ranglijst en kan Feyenoord zondag winterkampioen worden.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3018662660
4AZ3016772455
5Ajax301398748
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3071211-1833
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3051015-2025
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax loopt gewoon 1 punt in op de koploper … Topprestatie in Amsterdam… Hulde aan de trainer van de Hoofdstedelingen !!

12 november 2022 om 22:57

Dankje

13 november 2022 om 07:31

Op deze manier kunnen Twente, Sparta of Utrecht wellicht ook kans maken op het kampioenschap...

12 november 2022 om 22:58

Het slechte Ajax sinds jaren staat gelijk met psv. Tsja

12 november 2022 om 23:02

Lee112 misschien dat de Ajax selectie ook erg moe is waardoor zij erg slecht presteren. Neem het ze niet kwalijk aangezien zij wekelijks 100 minuten voetballen bij een achterstand. In Mei bij een achterstand speelt Ajax gewoon 42 minuten blessuretijd als het moet.

12 november 2022 om 23:03

Twintig keer zo veel uitgegeven als de rest van de Eredivisie bij elkaar en dan met ‘het slechtste Ajax in jaren’ te horen krijgen. Pardon?

12 november 2022 om 23:03

Sterker nog Ajax krijgt 90 minuten zuivere speeltijd! Man man man

12 november 2022 om 23:03

Lee ja want psg speelt natuurlijk dit seizoen geweldig..

12 november 2022 om 23:04

Dat Xavi Simons nog kan lopen na die enorme charge tege RKC is misschien nog wel knapper

12 november 2022 om 23:04

Frustraties?

12 november 2022 om 23:05

Tsja en nog is het slecht. Maar bij de concurrent gaat het goed

12 november 2022 om 23:06

Eindhovenaar10, sterkte jongen. Je hebt gelijk hoor de KNVB, UEFA,FIFA,NOS,RTL,ESPN en all
e kranten zijn pro Ajax.

12 november 2022 om 23:11

John Terry: als je voor 250 miljoen verkoopt en voor 100 miljoen inkoopt ga je er gewoon op achteruit.

12 november 2022 om 23:11

Ook voor 20x zoveel verkocht..

12 november 2022 om 23:13

Is maar hoe je het bekijkt, als je 2 spelers verkoopt en je krijgt er 4 terug ga je er op vooruit 😜

12 november 2022 om 23:15

Maar dat snappen sommigen niet zytto34. Als ik m'n villa verkoop voor 1 miljoen en ik haal een rijtjeshuis van 350K ervoor terug dan ga ik er op achteruit. Ook al koopt de rest een boomhut bij wijze van en heb ik meer dan de rest. Ikzelf ga erop achteruit. Dus ja Ajax heeft 100 miljoen geïnvesteerd (sterker nog weggegooid), maar dezelfde kwaliteit haal je echt niet zomaar ervoor terug.
Antony
Haller
Mazraoui
Gravenberch
Martinez
Tagliafico
En nog een handvol spelers. Besef het verlies. Gecombineerd met een matige coach.
Is het onmogelijk? Nee zie Feyenoord ! Hulde!

12 november 2022 om 23:16

Het slechtste Ajax sinds jaren, maar dan wel de trainer de schuld geven terwijl het dus gewoon aan de kwaliteit van de selectie ligt?

12 november 2022 om 23:22

Je bent het slechtste Ajax sinds jaren, omdat de trainer het zo neerzet dat niemand in zijn kwaliteiten komt te spelen en er tactisch niks van klopt. Het Ajax van 12/13 had bijvoorbeeld veel minder individuele kwaliteiten, maar zou dit Ajax helemaal dronken spelen. Laat staan het Ajax van 16/17, dat ook minder individuele klasse had.

12 november 2022 om 23:25

Het ligt nooit aan 1 ding ff serieus. Als het leven zo makkelijk was...
De kwaliteit van deze selectie is minder dan vorig jaar. Dat is toch ook niet zo gek ?
Nergens zeg ik de kwaliteit van dit Ajax is minder dan vd concurrent. Dat zeg ik niet. Wel echt minder dan vorig seizoen

12 november 2022 om 23:26

Maar goed. Gaat alweer teveel om Ajax in een psv AZ topic. Waarbij de felicitaties voor az op z'n plaats zijn

12 november 2022 om 23:26

Maar beste @lee112, dan maak je toch ook een denkfout? Want ja, jij gaat er op achteruit... van 1 miljoen naar een huis van 350k. Maar als de waarde van de huizen in de rest van de straat slechts 150k is, dan is jouw huis toch nog steeds het 'best'?

12 november 2022 om 23:34

En daarom geef ik ook aan voor mezelf ga ik erop achteruit ook al zal ik meer hebben dan de rest van de buurt.
En daarom zeg ik ook niet dat deze Ajax selectie minder is dan dat van Feyenoord of psv. Dat zeg ik nergens. Maar men verwacht dezelfde sportieve prestaties van dit Ajax vergeleken het Ajax van vorig seizoen. Europees bijvoorbeeld totaal onrealistisch. En nu echt genoeg..

12 november 2022 om 23:34

Eindtovenaar10 Wat wil je nu precies zeggen met dit comment? Afgelopen dagen hadden veel PSV-ers leedvermaak over het feit dat Ajax zo slecht speelde en punten verloor. Maar dit PSV is ook behoorlijk wisselvallig.. Teleurgesteld???

12 november 2022 om 23:36

El fenomeno: combinatie van natuurlijk. Selectie is kwalitatief wel duidelijk de minste in jaren in mijn ogen. Niet gek als je selecties met De Ligt, De Jong, Van de Beek, Ziyech en later met Martinez, Antony en Haller hebt gehad aangevuld met Mazraoui, Tagliafico, Onana en Tadic/Blind (in vorm) die het topclubs in Europa het enorm lastig hebben gemaakt. Echter heb je nog steeds veel meer kwaliteit dan de andere clubs in Nederland, maar waar zitten we naar te kijken? Er is geen enkel patroon in het spel te herkennen. Er is geen enkele vastigheid in het spel geprobeert te krijgen. Dat hele tijd doorwisselen met Kudus en Brobbey. Tadic en Bergwijn om de wedstrijd op rechtsbuiten. Berghuis die elke week weer op een andere positie op het middenveld staat en ook nog een aantal wedstrijden op rechtsbuiten heeft gestaan. Bassey die constant tussen back en centrum wordt gewisseld. Geen kansen (of ja elke week 2 minuten) voor je enige rechtsbuiten Conceicao die het elke keer leuk doet. Nooit Kudus op 10 proberen (zijn favoriete positie). Blind die van elke week 90 minuten in 1 week naar 3de linksback gaat. Zo kan je doorgaan met rare keuzes. Ik denk oprecht dat er een prima team te maken is als je iedereen op zijn normale positie zet en er een spelpatroon in komt. Dat is Schreuder duidelijk niet gelukt. Dat je er nu nog "redelijk" voorstaat in de Eredivisie is echt te danken aan de onkunde van je concurrentie.

13 november 2022 om 00:01

Dat kan weleens kloppen door de CL wedstrijden zo kort op elkaar . Het fijne is dan wel weer dat ondanks het bar slecht ,ze gewoon weer boven een psv staan

13 november 2022 om 00:03

M city verloor ook gewoon ,en die geven 100 x meer uit . Een chelsea geeft ook 100 miljoen meer uit en op welke plek staan die ook alweer ?

13 november 2022 om 00:05



Zytto, maar als je 100 miljoen kunt uitgeven, waarom laat je in de eredivisie dan nog zoveel punten liggen. Hoeveel miljoen meer heb je nog nodig om van Emmen en het slechtste Vitesse in jaren te winnen?

13 november 2022 om 00:12

Ja PSV heeft dan ook wel het zwaarste programma gehad. PSV had 4 punten achterstand met belangerijke spelers die geblesseerd waren. Die spelers zijn terug en een wat makkelijker programma komt eraan.

13 november 2022 om 00:12

En als je een rijtjeshuis in Utrecht verkoopt voor 500k en je koopt een boerderij in Friesland voor 350k ga je er dan ook op achteruit?

13 november 2022 om 00:14

En dat makkelijke programma geeft nog geen garantie voor punten

13 november 2022 om 00:15

Cambuur uit net zo zwaar als Emmen uit. Ik snap het

13 november 2022 om 00:21

Niet op de bankrekening, Ajax is gewoon een bedrijf/handelshuis.
De dikke sigaren en flessen champie zijn allang al gerookt en opgedronken.

13 november 2022 om 09:01

Yoda. Geen 100 miljoen maar een goede trainer die de spelers op de juiste plaats kan zetten . Dan ben je al een hele stap verder en had je als Ajax zijnde al een voorsprong gehad.

12 november 2022 om 22:58

Schreuder zal morgen in een interview wel zitten glimmen van trots dat ze toch maar mooi zijn ingelopen op de koploper dit weekend. En dat terwijl ze in een proces zitten en dingen aan het opbouwen zijn

12 november 2022 om 23:06

Je vertelt het sarcastisch, maar ik weet honderd procent zeker dat hij de "we staan op doelsaldo boven PSV"-kaart gaat trekken bij kritiek.

12 november 2022 om 22:59

Die trainer mowt een contract krijgen voor altijd perfect die alfred

12 november 2022 om 23:00

Waardeloos vandaag. Zoveel spelers vandaag PSV onwaardig. Kunnen zich alleen opladen voor de grote wedstrijden tegen Ajax en Arsenal bijvoorbeeld. Veerman toch wel de slechtste man op het veld vandaag die soms denkt dat hij ergens in zijn tuin staat te voetballen en alle tijd heeft. Til liet wel zien wat er gevraagd word in dit soort wedstrijden.

Gefeliciteerd AZ, jullie stonden zeer stabiel.

12 november 2022 om 23:02

Het lag gewoon aan az. Heb Luuk never zoveel luchtduels zien verliezen. Hulde voor de verdediging. Die linksback ook echt klasse ondanks die panna. Zelfs clasie was goed

12 november 2022 om 23:06

En de manier hoe ze gakpo uit de wedstrijd hielden. Team prestatie!

13 november 2022 om 03:55

Die gakpo is echt een speler die alleen maar uitblinkt tegen volgende en fortuna en die simons met zijn gezicht wat altijd op janken staat

12 november 2022 om 23:01

Ik zie het ook gewoon voor me in een vergadering binnenkort, word er al misselijk van. Feyenoorders, dit is jullie kans.

12 november 2022 om 23:03

Moeten we nog blij zijn dat we de vroege wedstrijd hadden. Schreuder was in staat geweest dit te zeggen op nationale televisie😂😂

12 november 2022 om 23:03

Wij weten echter hoe dit werkt ... Vanavond polonaise, morgen de gifbeker ...

... gun me dit kortstondige momentje ...

12 november 2022 om 23:06

Ik had het al aan het begin van het seizoen gezegd, maar ik ben bang dat Feye dit seizoen de lachende derde wordt.

12 november 2022 om 23:08

Gek ... dat is totaal niet mijn angst

12 november 2022 om 23:02

Schreuder doet het gewoon goed met dit matige team… RvN is net zo dramatsch, als je Schreuder drama vindt.

12 november 2022 om 23:13

PSV staat over het algemeen verdedigend niet slecht hoor. Ik vind ze juist aanvallend enorm tekortschieten; er wordt bijna geen bal tussen de linies gegeven en de buitenspelers krijgen ze ook altijd in de voeten.

Die goal van vandaag was dan ook geen totale wanorde, maar gewoon een stomme individuele fout van Veerman. Echter verlies je daardoor niet vandaag, je verliest gewoon omdat PSV drie versnellingen terugschakelt zodra ze de middencirkel voorbij zijn. Dat vind ierg vreemd, aangezien ik denk dat Fred Rutten tactisch best een dikke vinger in de pap heeft en die stond juist bekend om zijn mooie aanvallende voetbal, maar miste de verdedigende zekerheid en nu lijkt het juist andersom.

Dat Obispo elke wedstrijd een fout maakt is niet zozeer de schuld van RvN, dat deed hij onder Schmidt en bij Vitesse ook al. RvN doet het pas echt kut als hij Branthwaite niet gewoon laat starten de rest van het seizoen, hopelijk vanaf januari naast Boscagli. Dan ziet het er allemaal heel anders uit.

Echter zijn we daarmee mooi te laat, want ik denk gewoon dat Feyenoord kampioen wordt.

12 november 2022 om 23:19

@PSVMANUNITED.
Gedeeltelijk met je eens dat de verbindingen tussen de aanvallers en middenvelders zwaar onder maat is maar ook daar heeft RVN een aandeel in. Veerman is al een hele tijd slecht. Vandaag grossierde hij in fouten en mocht de hele wedstrijd staan. Obispo moet eras terwijl je branthwaite achter de hand hebt en hij haalt Ramalho eruit. Begint met een soort kamikaze aan de tweede helft.

12 november 2022 om 23:24

Ik vraag me af wat Teze fout heeft gedaan. Onder Schmidt was hij onze 2e verdediger en met 2 linkerpoten spelen ben ik geen fan van.

12 november 2022 om 23:27

Oh je hebt absoluut gelijk dat dit RvN ook aan valt te rekenen, het was meer om aan te geven dat ik het idee heb dat Ajax geen idee heeft wat ze moeten doen als ze de bal kwijt zijn, maar PSV juist niet wat ze met veel balbezit moeten doen.

Dat Branthwaite hoort te starten heb ik denk ik al drie keer gezegd in dit topic, maar Obispo of Ramalho was me vandaag een beetje om het even. Obispo is een verschrikking als hij wil gaan voetballen, maar Ramalho speelde wel zo ontzettend risicoloos met al zijn balletjes richting Benitez dat dat het hele spel vertraagde, dus ik snapte opzich wel dat hij Ramalho wisselde. Obispo vertellen in de rust dat hij vaker Max moet inspelen en die gewoon de pass moet laten geven is makkelijker dan tegen Ramalho zeggen dat hij meer risico moet nemen terwijl Ramalho heel vaak bezwijkt onder de druk. Echter had Branthwaite sowieso moeten starten.

Echter is dat alleen deze wedstrijd, het is gewoon het hele fucking seizoen al zo. Als je als ploeg de energie hebt om PSV negentig minuten lang twintig meter voor je zestien te kunnen houden heb je de wedstrijd al half gewonnen. Echter moet je daar wel de energie voor hebben, want als PSV kan gaan slingeren in de zestien valt er sowieso één. Maar PSV is gewoon veel te makkelijk te bespelen en daar mag zowel Ruud als Rutten zich over gaan buigen tijdens het WK.

12 november 2022 om 23:37

Ik hoop echt dat de wisselvalligheid die we hebben, zo snel
Mogelijk over is. Als PSV moet, dan kunnen ze niet. Dit was de ideale kans om ajax een dreun uit te delen maar dat laten we schieten. Nu heb je met een Feyenoord in Vorm een lastigere tegenstander die op je gaat inlopen. Laten we nu vooral hopen dat de Kralingers winnen van Feyenoord.

12 november 2022 om 23:41

Hoe krijg je die eerste twee zinnen op het scherm als je ziet dat PSV zowel in de ED als in de EL de meeste goals maakt en daarentegen een belachelijk hoog aantal tegengoals noteert en nog geen vijf keer de nul weet te houden dit seizoen. Natuurlijk ligt de grootste ellende achterin; je hebt gewoon een topverdediger centraal nodig, terwijl je Mauro direct voor Max moet brengen als ie weer fit is.

12 november 2022 om 23:55

Ik krijg die eerste twee zinnen prima op mijn scherm als je de rest van mijn reactie leest. Als PSV de ruimte voor zich krijgt omdat een tegenstander hoog wil voetballen komen ze er prima uit omdat ze veel snelheid en goede voetballers voorin hebben en als een tegenstander zich in de zestien laat drukken valt er wel een keer een bal goed voor Luuk de Jong, maar als het er echt om gaat en PSV moet wat creëren is PSV gewoon heel makkelijk op te vangen achter het middenveld.

Dat was tegen Rangers zo, dat was tegen Twente zo en dat was vandaag tegen AZ zo. Dat is vooral een mentaal probleem; ze durven gewoon niet als er echt druk op staat, maar daar kun je ook op trainen. Natuurlijk mist PSV een topverdediger, maar zeker Branthwaite voldoet gewoon. Als de middenvelders beter ingespeeld worden en niet constant Luuk de Jong gezocht moet worden om het spel naar de zijkant te verplaatsen moet de tactiek tegen dit soort tegenstanders gewoon anders. Sneller spelen en korter middenvelders inspelen.

PSV is goed als de ze in de middencirkel de duels opzoeken, maar als de tegenstander zoals vandaag in een verkapte 4-4-2 gaat verdedigen en er kort op zit ligt het speltempo gewoon te laag.

Je kunt zo spelen als je vandaag een Boscagli hebt die een goede en harde inspeelpass heeft, maar als je die niet tot je beschikking hebt moet je een andere tactiek kunnen hanteren en die zit er niet. De aanval en aanvallende middenvelders zijn goed genoeg, dan moeten ze ook een tempootje hoger kunnen spelen.

12 november 2022 om 23:03

Nou, we lopen niet in op de koploper als je PSV bedoelt, we zijn die weer voorbij

12 november 2022 om 23:05

True ... ik was onszelf even vergeten, maar voor deze wedstrijd was PSV de koploper ...

12 november 2022 om 23:06

Feyenoord gewoon bovenaan ja, Hand in Hand, Kameraaaaden. Gefeliciteerd alvast!

12 november 2022 om 23:09

Met het winterkampioensschap misschien, maar dat is helemaal niets waard ...

12 november 2022 om 23:15

Klopt, maar op voorhand hadden we allemaal niet verwacht dat Feyenoord zo mee zou doen toch? Al is het natuurlijk onder Slot een behoorlijk stabiele club geworden weer.

12 november 2022 om 23:20

Ik vind ons weinig stabiel dit seizoen. Naja in de aanval stabiel slecht.

12 november 2022 om 23:22

Jawel, maar ons voetbal houdt ook niet echt over.

Als ik naar de doordeweekse wedstrijden kijk, was AJax tegen Vitesse echt vele malen beter dan Feyenoord tegen Cambuur, maar het resultaat was ons goed gezind itt Ajax.

Ik ben er nog niet zo gerust op ...

12 november 2022 om 23:32

Ben het er mee eens dat de verwachtingen bij Ajax wel hoger liggen. Ajax had ook geen geluk tegen Vitesse, maar dat moet je ook afdwingen vind ik. En Feyenoord won in het verleden die wedstrijden als tegen Cambuur juist weer niet, dus dat is op dit moment het verschil tussen de winterkampioen en Ajax.

12 november 2022 om 23:37

Als we morgen verliezen -ik sluit het niet uit-, is Ajax gewoon winterkampioen

12 november 2022 om 23:45

Excelsior is toch jullie satellietclub? Dat gunnen ze jullie wel toch? Als ik het jullie zelfs gun

12 november 2022 om 23:58

Ze zijn onze satellietclub al sinds jaren niet meer. En hoezeer ze het ons gunnen hebben we gezien in de eerste kampioenswedstrijd van 2017...

Nee, we zullen het morgen (kan nog net) zelf moeten doen....

13 november 2022 om 00:06

Gezien de spelers die gehaald werden en de overall betere selectie dan psv had ik wel rekening gehouden met een 2e plek nu

13 november 2022 om 03:58

Idd hulde aan feyenoord

12 november 2022 om 23:38

Geinige reactie. ...wellicht kan n Excels. eenzelfde inzet vertonen tegen de machtige broer

13 november 2022 om 00:04

Als de koploper een wedstrijd tegoed heeft is het niet echt inlopen

13 november 2022 om 14:11

Feyenoord speelt nog niet altijd goed maar staat wel bovenaan en dat met een nieuw elftal.ik denk dat feyenoord nog sterker word na de winterstop

Wat een enorme, prettige verrassing. Had dit echt niet verwacht. Geknokt voor de winst.

12 november 2022 om 22:57

Verdiend gewonnen

12 november 2022 om 22:59

Vind je? Gelijkspel was sowieso terecht geweest.

12 november 2022 om 23:01

Gelijkspel was wel terecht geweest op zich, maar PSV heeft echt bizar weinig gecreërd. Tel daarbij op dat we de nul niet kunnen houden dit seizoen en AZ heeft optimaal gebruik gemaakt van de zwaktes van PSV.

We hadden de bal, maar hebben amper drie kansen bij elkaar gevoetbald, los van wat zondagsballetjes in de slotfase.

12 november 2022 om 23:03

Op zicht wel, Psv laat het na om te winnen. Daarnaast mag je die wissels van RVN ook aanrekenen. Flanken hield AZ het heel goed dicht, wrm Simons niet naar de 10 positie?

Ook goed verdedigd door AZ met name Kerkez en Beukema

12 november 2022 om 23:21

Iedereen heeft het over Kerkez, maar ik vond Beukema beter eigenlijk, die was echt geconcentreerd en goed aan het verdedigen. Toen Kerkez tegenover Madueke kwam te staan was het direct veel minder.

Ik denk RvN nog twijfelde aan de fitheid van Madueke, vandaar dat hij hem ook tegen Ajax uiteindelijk niet inbracht. Vandaag hebben we echter wel weer gezien dat Madueke gewoon op rechts hoort en Simons op 10. El Ghazi mag wat mij betreft wel een keer in de spits starten als Luuk een keer rust nodig heeft, die snapt gewoon hoe je er een beetje tempo in moet gooien voorin zonder heel spectaculair te worden.

12 november 2022 om 22:58

Gefeliciteerd Oelie! Lekker bezig

12 november 2022 om 22:58

Toch elk jaar verwacht men een nederlaag in Eindhoven bij az en ze winnen alweer voor t 4e jaar op rij! Lekker hoor!

12 november 2022 om 23:00

Overigens een speciaal bedankje aan Kerkez. Die heeft Xavi Simons, die ik van tevoren inschatte als het grootste gevaar echt helemaal opgevreten. Xavi verlangde na een kwartier al naar een wissel. Geweldig die jongen, dan kan een grote worden.

12 november 2022 om 23:03

Achteraf gezien had Ruud veel sneller Madueke op Kerkez moeten zetten en Simons op 10. Simons is een hele goede voetballer, maar geen echte dribbelaar zoals Madueke dat is, voor zo'n bijtertje op de back als Kerkez moet je dat er tegenover hebben staan. Madueke stuurde hem één keer helemaal het bos in en versierde een gele kaart voor Kerkez. Die was niet de hele wedstrijd blijven staan als Madueke vanaf de rust was gekomen.

13 november 2022 om 00:12

Nou zal dat ook te maken hebben met het feit dat Kerkez al een dik uur meen ik op het veld stond toen Madueke erin kwam. Dan komt er meestal wel wat verslapping in de concentratie en kan je wel eens het bos in gestuurd worden. Al helemaal als 18-jarig ventje kan je daar wat last van hebben. Denk overigens wel dat Kerkez net zolang was blijven staan als Madueke er in de rust al was ingekomen, is een hele verstandige jongen die niet zomaar een domme 2e gele pakt.

12 november 2022 om 23:01

Gefeliciteerd met jullie winst!

Ik vind dit zeer prettig voor ons. Hopelijk pakken we morgen de 3 punten. Ik moet wel zeggen dat het allemaal echt dicht bij elkaar zit dit keer. 1tm5 scheelt maar 3 punten van elkaar.

12 november 2022 om 23:45

Gefeliciteerd ! Knappe prestatie, uit in Eindhoven !

Nou, we staan virtueel bovenaan. PSV, dankzij jullie komen we nooit van Schreuder af. Feyenoord gaat de grote winnaar worden van het weekeinde.

12 november 2022 om 23:02

Ik kan er ook nauwelijks blij om worden hoor. Het enige wat me nog enigszins kalmeert is dat een historisch slecht Ajax na veertien speelrondes boven de grootste concurrent staat. Maar als je zo blijft spelen, koop je daar niks voor en wordt je zevende.

12 november 2022 om 23:02

Feyenoord staat virtueel bovenaan nu hè..

12 november 2022 om 23:05

Mijn voetbalscore-app zei wat anders. Nouja, zelfs dat kleine gelukje is me dan niet gegeven. Maar goed ook dat dit historisch slechte Ajax niet bovenaan staat.

12 november 2022 om 23:13

Of de grote verliezer indien het morgen 1. Ajax 2 psv 3 twente en 4 feyenoord is. We zullen het morgen weten.

13 november 2022 om 05:41

Twente heeft vrijdag al 2 punten verspeeld

12 november 2022 om 23:20

Dit is een ongekende titelrace. Feyenoord zal morgen wel winnen en als koploper de winterstop ingaan, maar we zijn nog niet op de helft. Eind januari weten we meer

12 november 2022 om 23:25

Misschien ben ik verblind door emoties, maar zit Ajax in de titelrace? Qua naam en status misschien wel, maar als je onze resultaten erbij pakt moet je eerst maar weer eens drie of vier duels op een rij winnen om in aanmerking te komen voor de status "titelkandidaat".

Eigenlijk ongelofelijk hoeveel meer kritiek er vorig jaar vanuit de media was richting zowel Ten Hag als Schmidt en je dit jaar vrijwel niets hoort. Terwijl Schreuder als Van Nistelrooij nog niet eens in de buurt komen bij de trainers van vorig jaar.

12 november 2022 om 22:59

@Rickert helemaal mee eens ... Wat een armoede bij de coaches van Ajax en PSV. Tactisch slecht, (rest)verdediging matig neerzetten en blijven vasthouden aan spelers die niet leveren. Steeds maar onlogische opstellingen, te lang wachten met wisselen, geen plan b/c en te lang vasthouden aan knullige jongens achterin: Blind, Obispo, Sanches, Ramalho noem maar op ...

12 november 2022 om 23:07

Ik verwijt RvN eigenlijk meer het angstige spel als er een keer gewonnen moet worden en de tegenstander PSV het spel laat maken dan dat het an sich nou zo raar staat. Vandaag had hij in principe gelijk met zijn wissel (veerman op 8/6 was beter dan Guti vandaag); alleen had hij Madueke veel eerder moeten brengen, maar ik wist ook niet hoe fit die was en dat kon RvN misschien ook wel niet helemaal inschatten.

Dat Branthwaite nog geen basisplaats heeft is hem daarentegen wel absoluut verwijtbaar. Ramalho herpakt zich knap, maar Branthwaite is op dit moment gewoon onze beste verdediger. En als we dan eindelijk Boscagli terughebben hebben we ook weer een verdediger die gewoon fatsoenlijk een buitenspeler/middenvelder kan inspelen in plaats van die mislukte halve schoten in de hoop dat Luuk de Jong ze maar naar de zijkant kopt.

12 november 2022 om 23:02

Klopt echt bizar eigenlijk. Ten Hag en Schmidt zijn echt tig keer beter dan Schreuder en Van Nistelrooij.

12 november 2022 om 23:12

Ten Hag heeft het fantastisch gedaan bij Ajax, maar Schmidt was bij PSV niets bijzonders.

12 november 2022 om 23:26

Beker finale gewonnen, 2x ongelukkig uitgeschakeld in een 8e en kwartfinale Europees. Plus 2 punten van Ajax geëindigd met een team wat gewoon veel minder was. Geef Schmidt het team van dit jaar en PSV stond bovenaan en minimaal 4 punten los.

13 november 2022 om 00:42

Mensen hebben echt iets tegen Schmidt. Gewoon een hele goede coach! Psv had echt een matige selectie, slechter dan die van nu en presteerde beter. Terwijl Ajax toen veel sterker was qua selectie en coach dna nu

12 november 2022 om 23:09

Ten Hag trekt langzaam een gigantische club uit een historisch dal, Schmidt is met Benfica de sensatie van Europa en Schreuder breekt negatief record na negatief record bij Ajax, terwijl Van Nistelrooy Europees gefaald heeft tegen een dramatische tegenstander en in de competitie al vier keer verloren heeft in maar veertien duels.

13 november 2022 om 08:13

Er is toch ook enorm veel kritiek op Schreuder? Is echt niet minder volgens mij.

Feyenoord gefeliciteerd met het kampioenschap!

12 november 2022 om 22:58

Waar slaat dit op

12 november 2022 om 22:59

Woow woow, rustig.. nog 20 wedstrijden te gaan, daarnaast zal Ajax of Psv alsnog kampioen worden. Ben al blij dat we niet meer tegen 20 punten achterstand aankijken voor de winter.

13 november 2022 om 04:34

Ik vind Feyenoord net zo wisselvallig. Word een hele spannende titelrace dit seizoen.

Lacht van Nistelrooy nu ook nog??

12 november 2022 om 22:57

nog 20 wedstrijden te gaan ... hold your tits ...

12 november 2022 om 23:00

RvN had alle reden om te lachen. Een concurrent verspeelde punten. Sneue reactie zeg.

12 november 2022 om 23:04

Het lachen zal hem wel zijn vergaan nu... PSV dacht dat ze er al waren voor de wedstrijd was begonnen. Laat dit een les zijn.

12 november 2022 om 23:07

Dan nog mag je toch blij zijn met het slechte presteren van een concurrent? Ik snap dat Ajax fans dingen zoeken om blij van te worden, maar ik snap niet zo goed dat de pijlen gericht worden op de (doodnormale) reactie van RvN

12 november 2022 om 23:08

Iets met een boemerang... Gun een Ajax supporter ook zijn pretje;-))

12 november 2022 om 23:14

Nou ik kan als Ajacied heel weinig zoeken de afgelopen weken om blij van te worden vriend.

12 november 2022 om 23:32

Ik ben hard aan het zoeken, maar een bepaald ontslagbericht waar ik heel blij van zou worden ontbreekt nog😂😂

12 november 2022 om 23:10

Nu lacht Slot….

13 november 2022 om 06:53

Niet te hard hoop ik. Wij moeten vandaag nog. Veel te gevaarlijk

Dacht PSV even AZ makkelijk te kunnen verslaan….Koppositie over te nemen. Eindig je als derde van de eerste helft van het seizoen 22/23.

12 november 2022 om 22:59

Ik weet niet of PSV dat dacht hoor; ik als PSV-supporter in ieder geval niet. PSV is het hele seizoen al gigantisch wisselvallig en we hebben de laatste jaren ontzettend veel moeite met Az; die weten echt heel goed hoe ze PSV moeten bedwingen.

13 november 2022 om 00:18

In dat opzicht is Ajax beter voorspelbaar. Tegen laagvliegers GAE, Vitesse en Emmen drie punten! En ternauwernood gewonnen bij Volendam. Dus zijn wij wel wat vaster qua resultaten;-))

Niet verkeerd dit, Gefeliciteerd AZ (fans). Pascal is wel een topper specialist aan het worden.

Wat een domme fout van Veerman. Dit kost je gewoon de koppositie. Feyenoord de grote winnaar van het weekend.

12 november 2022 om 23:01

Ach op dezelfde manier laat je dus punten liggen tegen Twente, Cambuur en Groningen…. Eigen schuld met dit soort spelers en verdedigende linie

Wat een heerlijke avond als feyenoorder. Weltrusten

12 november 2022 om 22:58

Je zal vast goed slapen onder je FEY dekbed… morgen eerst nog winnen he

12 november 2022 om 23:04

Laat je niet zo kennen joh

12 november 2022 om 23:10

Heerlijke avond? Ajax en PSV hebben zojuist verloren. Dat wordt morgen dus gewoon weer een draak van een wedstrijd.

Sinterklaas van Emmen naar Eindhoven... gek wordt je ervan.

12 november 2022 om 23:02

Ik reageer net met een comment op je bij dit bericht. Sportieve reactie, hulde. Toch zonde als je club dan niet weet te profiteren wanneer een concurrent puntverlies lijdt, om gek van te worden inderdaad

Mooi voor de competitie dit, nu hopen dat feyenoord ook punten verspeeld. Lekker spannend bovenin.

Thuis van een zeer armoedig AZ verliezen…. Puur weer door dat eeuwige geblunder in die verdediging, maar ook doordat je aanvallend niks weet te creëren. Kon je dus uitlopen op Ajax, maar verzaak je lekker en verlies je vandaag gewoon weer eens van jezelf…. Hoeveel punten hebben we niet onnodig laten liggenAls je die verdediging niet gaat aanpakken, dan hoef je niet aan prijzen te denken.

12 november 2022 om 23:43

Tegen RKC min 2 punten laten liggen..soms zat het mee en zit het tegen. De zgn buitenspelgoal zie ik nier als zodaniggg

12 november 2022 om 23:44

Zeer armoedig PSV, ploeg die alleen maar uit voorzetten kan scoren. AZ is nog niet eens op elkaar ingespeeld en winnen nu al

En dan morgen, hup Excelsior, zou toch mooi zijn, vier ploegen op 1 punt verschil de winterstop in?

12 november 2022 om 23:18

Daar teken ik niet voor hoor

12 november 2022 om 23:18

Nee, want Feyenoord wint die wedstrijd gewoon.

Ongelooflijk dat je dit op de mat legt. 4x verloren van AZ thuis, dat maakt me echt razend. Van de zogenaamde grote mannen gaf niemand thuis. Ruud mag ook worden aangekeken dat we voetballend onder geen enkele druk kunnen uitvoetballen. Leuk dat we Luuk terughebben, maar het team is voetballend niet goed genoeg af en toe. En Veerman moet echt heel snel verbeteren want geeft al weken niet huis. Maanden bijna. Madueke mag erin voor hem. Kutweekend zo.

12 november 2022 om 22:58

Die Az goal valt ook weer eens doordat die zwakke verdediging zich weer eens verslikt …. Man wat kun je je aan die droeftoeters ergeren

12 november 2022 om 23:18

Die goal van AZ is gewoon een individuele fout van Veerman hoor. Ramalho lost het allemaal niet netjes op en had zich ervoor moeten slingeren misschien, maar hij was niet de echte schuldige.

Obispo gaf een zaadbal zoals Obispo tachtig minuten lang zaadballen heeft gegeven en bijna nooit Max ingespeeld terwijl die wel gewoon een bal kan trappen zoals het hoort, maar Veerman moet en zal een keer om zijn as draaien als hij de bal krijgt op het middenveld en dat nekt hem.

Maar zoals ik al eerder zei, je verliest hier niet vandaag door een fout van Veerman, je verliest hier doordat PSV aanvallend gewoon gigantisch traag en voorspelbaar is dit seizoen. Tijd voor Madueke op de vleugels en Simons op 10. Veerman en Guti vechten het maar uit, Veerman bracht in de tweede helft iig meer dan Guti vandaag.

Moet Ruud nu dan ook ontslagen worden? Wat een treurig slechte pot zeg. Een verdiende overwinning voor AZ. Gefeliciteerd AZ fans en indirect ook Feyenoord fans.

Als je de balans opmaakt gewoon een heel teleurstellend eerste deel van het seizoen. Uitgeschakeld door Rangers, met 30 punten na 14 wedstrijden op koers voor een historisch slecht puntenaantal. Ruud en Fred bakken er gewoon weinig van en ik blijf mij verbazen over de dramatische verdediging. Ik verlang zelfs terug naar de tijd van Manolev, Marcelo, Derijck en Pieters

Nou dat is toch zeer attent van de heren uit Eindhoven. Keurig AZ

Feyenoord Herbstmeister?

Zul je zien dat dit als reden wordt gebruikt om Schreuder te handhaven. Dat was niet de afspraak!

Psv toch erg lamloos en AZ dapper gestreden. Prachtige goal van Pavlidis, misschien wel de beste spits in NL. Kijken maar wat feyenoord gaat doen morgen

Hahaha en maar lachen en afgeven op ajax. Ajax is bagger. En psv staat er onder op de ranglijst voor de winterstop. Gefeliciteerd lampen

12 november 2022 om 23:26

Wie lacht en geeft af op ajax dan? Zie dat weinig tot niet gebeuren. Enige die niks heel laten van ajax op dit moment zijn hun eigen fans.

Deze verliespartij mag je jezelf aanrekenen RvN. Hoe kan je Veerman de hele wedstrijd laten staan? Je wissels zijn echt om te janken…

Mooie spannende wedstrijd
Twee goede ploegen
Ajax verliest maar nipt van beide (en terecht trouwens), zijn ze toch niet zo slecht
Claasie, van wie ik nooit fan was, vond ik heel heel goed

Ergens was het wel weer te verwachten. Als PSV moet winnen dit seizoen i.p.v. gelijkspelen of niet verliezen wordt het allemaal tachtig minuten risicoloos geschuif en tien minuten ballen pompen.

Mwene slechtste vandaag wmb; Madueke daarentegen geeft weer wat hoop. Enigszins egoïstisch, maar een heerlijke speler. Luuk ook niet best, heeft geen bal gecontroleerd vandaag.

13 november 2022 om 01:43

Helemaal gelijk,

Daarom moest Simons op 10, dan trek je die verdediging open. Want zowel Gakpo werdt dubbel gedekr en Madueke ook. Dan heb je al 4 verdedigers die je bezig houd. Mocht je Simons er nog bij hebben dan zou de middenveld van AZ mee moeten verdedigen wat zij juist niet willen. Die speelde puur op de counter.

Pfff zei het afgelopen week nog... Zal je zien dat je vervolgens van AZ verliest.

Erg zuur de winterstop ingaan op deze manier. Hopelijk komt er nog een defensieve versterking bij!!! Is nodig.

Nou Feyenoord pak je kans morgen

Schreuder 30 punten: crisis
Rvn 30 punten: mwah gaat best prima.

#RuudOut

12 november 2022 om 23:01

Kijk eens ff naar wat beide teams kunnen uitgeven, beetje domme opmerking.

12 november 2022 om 23:02

Alleen kijken naar uitgaven is net zo dom wat dat betreft

12 november 2022 om 23:08

Er staat zoveel meer kapitaal op het veld bij Ajax dan bij PSV, maar dat vind jij dus niet relevant..

12 november 2022 om 23:04

PSV-supporters zijn doorgaans wel iets realistischer en (de afgelopen jaren) minder verwend dan Ajacieden. Wij verwachten geen wonderen van Ruud met dit elftal en deze verdediging. Maar dat het niet goed genoeg is, is uiteraard wel duidelijk. Maar om zijn ontslag roepen is volstrekt zinloos

Zoo dit had ik dus echt niet verwacht hahaha ooh Ajax toch… goed achter je oren krabben.. hoe kan je nou tegen Emmen gelijk spelen.

Maar ff, wij winnen thuis wel van Excelsior toch? Kan me bijna niet voorstellen dat we met zo'n wisselvallig team winterkampioen worden.

12 november 2022 om 23:01

Dat zou echt te bezopen zijn! Maar wel heeeeeel erg lekker!
Bouwen aan een nieuw team en de schade beperken totaan de winterstop werd er gezegd.
De winter in als koploper en overwintering in de EL.

12 november 2022 om 23:01

Vorige keer ging niet zo goed tegen excelsior toen er wat op 't spel stond

12 november 2022 om 23:06

Haha nee 😅

Ik wil hier graag een lans breken voor v.nistelrooy en schreuder.

Ze hebben gewoonweg de tijd nodig, dus ik stel voor dat zowel psv als ajax een verlenging voor minstens 3 seizoenen aanbieden.

12 november 2022 om 23:01

Ja leuk allemaal tijd maar daarvoor moet je ook logische beslissingen maken en niet maandenlang doorgaan met iets waarin alleen jijzelf gelooft. Want dan kan je nog 10 jaar de tijd krijgen maar dan gaat het hem gewoon niet worden.

12 november 2022 om 23:02

Een verlenging van 10 jaar vind ik ook prima

12 november 2022 om 23:01

Jij bent vast voor az of feyenoord

PSV is ook gewoon een simpele ploeg die enkel uit voorzetten kan scoren.

Alles hoog in de zestien pompen en hopen op kopballen of klutsballen. En nee dan heb ik het niet over de laatste 10 minuten dit doen ze 90 minuten lang

Moet Ruud nu ook wegwezen? Ajax speelt een bijzonder slechte eerste seizoenshelft en zelfs nu lukt het Psv niet om boven Ajax te eindigen, dat terwijl bij de 1 de trainer weg moet en er bij de ander niks aan de hand is. De voetbalwereld zit gek in elkaar. Dit seizoen gaat het gewoon tot de laatste wedstrijd spannend worden, de gehele top 3 a 4 kan kampioen worden.

12 november 2022 om 23:10

Heeft te maken met begroting en verwachtingspatroon.

Dit seizoen is de competitie echt armoede... geen enkele ploeg laat ook maar iets van consistentie zien. Als het zo doorgaat kan zelfs Sparta kampioen worden!

12 november 2022 om 23:01

Zouden die dan ook naar de Coolsingel gaan?

Hé Romarky, Sinterklaas is blijkbaar ook al in Eindhoven te vinden 😉.

Veerman was echt slecht. Ziet van gaal goed. Madueke wel echt leuk hoor sheezz. Ben echt fan van die jongen. Wat een talent

13 november 2022 om 00:50

Veerman is een fijne voetballer om erbij te hebben tegen de Eredivisieclubs die vooral tegen je spelen om de schade beperkt te houden. Dat is tegen PSV zo'n 12 van de 18 clubs. Dan krijgt hij de tijd en ruimte om de wedstrijd open te breken. Maar bij het minste tegengas loopt hij er maar verloren bij. De man heeft gewoon geen gif of ruggengraat.

Bloedirritant natuurlijk, want wij kunnen zijn creativiteit dus 12/18 goed gebruiken. En tegelijkertijd weet je dat hij zijn kont tegen de krib gaat gooien als hij die andere 6 (top)wedstrijden niet speelt. Ik zeg: miskoop. Leuke bankzitter, met het karakter van een misdeelde vedette.

Van Gaal ziet het inderdaad goed dankzij zijn 4 pijlers: omschakelen balbezit; balbezit; omschakelen balbezit tegenstander; balbezit tegenstander.

Veerman is alleen nuttig bij balbezit.

Az speelt hele seizoen al slecht en nou klappen ze er weer op. Die scheids was ook weer lekker tegen psv vandaag, maar bovenal was psv zelf weer dramatisch. Wat een zaadpot, alsof ze al kampioen zijn. Helemaal geen bezieling, geen strijd en beleving.

12 november 2022 om 23:06

Weer?

Royale beloning voor AZ. Mijn inziens iets te royaal

Heel erg zuur. Niet eens onverdiend voor AZ. In grote fasen van de wedstrijd tikten ze lekker op het middenveld.

Het is toch ook normaal tegenwoordig dat az bij psv wint we hebben gewoon een scheid trainer met simons te wisselen juist hij kan iets forceren , maar Feyenoord gefeliciteerd met het winterkampioen

Man man man hoe krijgen psv en ajax het voor elkaar om het vreemdelingenlegioen van de club uit rotterdam bovenaan te laten staan…

12 november 2022 om 23:07

Blijf maar lekker huilen clown

12 november 2022 om 23:09

?

12 november 2022 om 23:48

Misschien je 010 reactie?

12 november 2022 om 23:58

010,020,040 wat maakt het allemaal uit?

Hulde Pavlidis, is toch 100 keer beter dan die one trick pony van een Luuk de Jong.

Ligt toch gewoon in de lijn van verwachting, alsof al die middelmaat opeens topspelers zijn na een paar goede potjes.

Wat een toch nog "positief" einde van deze zaterdag. Ajax zo'n ongekend slechte week en toch ben je nog "koploper". Ik zie Feyenoord niet als concurrent, dus na de winterstop fris beginnen met een andere trainer en dat kampioenschap binnen slepen.

Bochherief gaat het nog?

Zo komen we nooit van Alfred af..

Zo weinig voetbal bij PSV van achteruit. Max en Mwene kunnen niet mee op dit niveau. En Obispo, Ramalho, Gerrit hebben allen hun zwakke momenten in een wedstrijd. Droevig. Alsnog met een flinke kater de winterstop in.

Mooi voor Clasey. Een beetje een tweede carriere, Aanvoerder, elke week spelen, aangepast trainingsprogramma. Nog lekker wat jaartjes gegund.

Totale chaos in de Eredivisie atm matig niveau en matig voetbal.

Morgen feyenoord even verliezen en twente winnen en je hebt 4 teams met 30 punten.

12 november 2022 om 23:11

twente heeft al gespeeld dit weekend.

Chagrijn 2.0 dit hoor, maar ik ben helemaal klaar met Joey Veerman. Slome sufkut. Leuk af en toe een goed balletje of een goal, maar een geprakte aardappel heeft meer pit. Die wissel in de rust was echt krankzinnig. Guti was nodig. Dit was ook een Til wedstrijd. En die kwam er puur door de pech van Anwar in. Waar waren Ruud en Fred mee bezig?

Gefeliciteerd, AZ. En Feyenoord. En Ajax. Man man man, wat hebben wij het laten liggen vandaag.

Morgen kan Feyenoord gewoon winterkampioen worden, het circus is echt geopend dit jaar. Wat een triest seizoen. En veel Psv supporters maar om Ajax lachen..

Beide topclubs presteren gewoon dramatisch en de lachende derde is morgen waarschijnlijk Feyenoord. Wonderen bestaan.

12 november 2022 om 23:10

Circus is toch in Amsterdam? Net alsof Feyenoord een degradatiekandidaat is

12 november 2022 om 23:10

Ik zie ons dit opzich wel verneuken. Maar dan wel dat we maar 1 punt uitlopen ipv 3. Naja ik ben wel vaker teleurgesteld.

12 november 2022 om 23:45

Ik heb inderdaad genoten van het circus vandaag. Ik miste nog een clown in het gezelschap, maar toen ik taylor zag juichen wist ik dat de clown van dienst gearriveerd was.

Morgen om 16:45 weer even naar een goede pot voetbal kijken eindelijk.

Dat Ajax nog is een puntje kan inlopen en boven PSV staat is een godswonder haha. Maar goed dit PSV was ook bizar slecht en dat in eigen huis. Hebben amper wat kunnen creëren. Goed verdedigd door AZ deze pot. Madueke was ook wel weer drama met zijn invalbeurt.

12 november 2022 om 23:13

Weet niet waarom mensen zich zo focussen op madueke? Wat heeft hij in al zijn wedstrijden laten zien? Ik kan geen wedstrijden opnoemen waar hij de kar trok ofzo, zoals depay wijnaldum of dergelijke spelers, hij blijft gewoon middelmatig.

12 november 2022 om 23:18

Buiten die eerste paar wedstrijden van vorig seizoen, valt hij vies tegen inderdaad. Blessures helpen natuurlijk niet mee maar is geen schim meer van die speler.

Wat een slap zooitje zeg, kan RvN doe slapjanussen niet motiveren ofzo?
Als je hoort dat Ajax gelijk heeft gespeeld dan loop je voor 2 toch om een gat te slaan?
Heb de persco niet gezien maar hij zal wel weer ontzag hebben getoond naar AZ toe.
Grow some balls Ruud maar denk dat hij ook te licht is om een topclub te coachen

Zooooo, alle PSV supportertjes weer met beide benen op de grond. Heerlijk

12 november 2022 om 23:19

En dat waren ze niet? Volgens mij klaagde de meerderheid dat t gewoon veel te wisselvallig is. Tis maar wat voor beeld je zelf wilt schetsen.

12 november 2022 om 23:31

Echt he? Snap dit soort reacties niet. Achja ze moeten iets om te lachen hebben, hebben ze weinig redenen voor de laatste weken.

12 november 2022 om 23:47

Nee verwaand publiek, constant Ajax uit te lachen en zelf niks beter zijn. Hele wedstrijd lopen fluiten als de scheidsrechter niet voor hun floot, echt het irritantste publiek binnen NL

Schreuder moet blijven! Toptrainer. We worden kampioen!

On: AZ is toch wel onberekenbaar hoor. En de laatste paar jaar goed in de toppers.

Zal je zien dat we straks voor het eerst in jaren 2 plekken in de CL hebben, en dan gaan Feyenoord en AZ die tickets pakken.

13 november 2022 om 01:35

Mooi toch? Een keer wat anders. PSV bakt er iig niks van in de CL

13 november 2022 om 08:42

Leuk voor de fans van Feyenoord en AZ maar ik zat meer te denken aan de coefficienten en voor de neutrale fans. Die willen toch vooral dat er ook wat punten gepakt worden. PSV bakt er inderdaad niks van, dat klopt. Fey en AZ zie ik ook weinig kans maken, die worden ook leeggekocht als ze eerste en tweede worden.

13 november 2022 om 09:16

Ajax in goede doen hoort in de CL. Verder kunnen Feyenoord of AZ het bijna niet slechter doen dan PSV. Dus misschien is afwisseling helemaal niet zo slecht voor de ED.

Nu al zin na de winterstop, allemaal dicht bij elkaar.

Lekker, eindelijk de positie van psv voorbij, goed gewerkt gisteren, om trots op te zijn.

Naja weetje, deze nederlaag gewoon vergeten. We stonden 4 punten achter op koploper Ajax en dat gat is verkleint naar 0. Gewoon focussen op het WK en dan zien we in januari wel verder.

Wel lekker dat de grootste concurrent ook verliest, zo blijft de competitie toch nog spannend. PSV zal nog veel meer punten gaan verspelen. En toch vind ik het jammer dat PSV heeft verloren, nu is de klap voor Schreuders minder hard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren