Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Laporta bevestigt twee aankopen, target bij Atlético en mogelijke ruildeal

Laatste update:

Joan Laporta bevestigt in een interview met RAC1 dat Barcelona reeds twee transfervrije versterkingen voor het nieuwe seizoen binnen heeft. De voorzitter van de Catalanen verklapt dat het om een middenvelder en een centrale verdediger gaat. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldde vorige week dat Franck Kessié al heeft getekend, terwijl Barça een mondeling akkoord heeft met Andreas Christensen.

Romano meldde vorige week dinsdag dat Kessié AC Milan gaat verlaten voor Barcelona. De 25-jarige middenvelder zou zijn handtekening hebben gezet onder een vierjarig contract, dat hem vanaf komende zomer tot medio 2026 aan de Catalanen gaat verbinden en een nettosalaris van 6,5 miljoen euro per jaar gaat opleveren. Kessié doorliep eerder al de medische keuring van Barcelona in Zwitserland, waardoor zijn komst al even in de lucht hing. Romano en de Spaanse krant Sport maakten eerder eveneens melding van een mondeling akkoord tussen Barcelona en Christensen.

Laporta wil de komst van Kessié en Christensen tegenover RAC1 echter niet bevestigen. “We hebben twee aanwinsten voor volgend seizoen binnen: de ene is een middenvelder, de andere een centrale verdediger. Maar ik mag hun namen niet noemen”, zegt de president van Barcelona. Laporta laat zich tegenover het Catalaanse radiostation ook ontvallen dat João Félix vorig jaar een transferdoelwit van los Azulgrana was. “Ik hou echt van Felix. Het is een plezier om hem te zien voetballen. Afgelopen zomer werkten we aan een ruildeal met Atlético tussen hem en Griezmann, alleen mislukte dit”.

Xavi kon tijdens de winterse transferwindow wel de nodige offensieve versterkingen verwelkomen. Maar waar Pierre-Emerick Aubameyang en Ferran Torres de komende jaren aan de club zijn verbonden, wordt Adama Traoré slechts tot het einde van het seizoen gehuurd van Wolverhampton Wanderers. Laporta is lovend over de 26-jarige vleugelaanvaller en sluit een langer verblijf in het Camp Nou niet uit. “Ik denk dat een ruildeal met Wolverhampton tussen Francisco Trincão en Adama Traoré een zeer goede optie zou kunnen zijn", laat Laporta weten. "We zijn echt blij met Adama zijn impact, houding en prestaties.”

Voor Barcelona zal de focus de komende maanden niet alleen liggen op het halen van versterkingen, want Gavi weigert ondanks meerdere verhoogde aanbiedingen zijn contract bij de Catalanen te verlengen. Precies hetzelfde probleem doet zich voor Barcelona voor met nog een speler: ook Ronald Araújo weigert zijn medio 2023 aflopende contract te verlengen. Laporta verwacht desalniettemin dat er in de komende maanden witte rook komt. “De gesprekken over nieuwe contracten voor Gavi en Araújo verlopen goed”, stelt de voorzitter. “Zij willen hier bij Barça blijven. Het is ook belangrijk om te begrijpen dat we salarislimieten hebben, dus daar moet rekening mee worden gehouden in de onderhandelingen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 maart 2022 om 10:54

Barca moet haar schulden afbetalen.

29 maart 2022 om 11:09

In principe niet. Barca word er zelf ook niet moe van toch?

29 maart 2022 om 11:33

@benfica. We hopen niet op de ondergang van de club. We zien een club met minimale middelen en die enorm moet bezuinigen. Want de lasten zijn vele mager hoger dan wat er binnen komt. Tegelijkertijd word er van spelers gevraagd om in te leveren terwijl er doodleuk concurrenten voor ze word binnen gehaald. Ook transfervrije spelers kosten geld, want er komen namelijk ook tekenpremies en zaakwaarnemer kosten bij. Er zijn nog heel wat spelers die tijdelijk hebben afgezien van een deel van de salaris en ook die moet Barca nog betalen. Punt is, dat ze de huidige salarissen niet kunnen betalen en de spelers nog salarissen en bonussen moet betalen vanaf begin pandemie. Daarbuiten vragen ze nog meer offeringen van de spelers. Dat gaat niet samen en zorgt niet alleen in de kleedkamer, maar overal ter wereld voor scheve gezichten. Leningen dienen terugbetaald te worden en Barca had al een enorme lening waarbij dus laatst weer 1.5miljard bij is gekomen. Wel heel positief dat je denkt dat de gigantische schuld een 'normale' schuld word, maar een schuld is niet normaal. En verwacht je dat Barca daadwerkelijk binnen enkele jaren 'normale' schulden hebben? Verwacht je dat ze 100m aan schulden per seizoen zullen aflossen ofzo?

29 maart 2022 om 11:53

@benfica. Barca is geen milajrden club momenteel, Overigens is geen enkele club een miljardenclub. Door de Covid zijn de omzetten enorm gedaald. Dus een club van een omzet van, weet niet wat we laatst hebben gelezen? 650m? Een lening neemt van 1.5miljard. Heel leuk dat het kan en ze daar een reden voor hebben (stadion uitbreinding) en nog heel wat anders. Maar zelfs als je dat wilt aflossen in 20 jaar kost alleen deze lening je al 75m per seizoen. Wat gewoon veel te hoog is voor een voetbalclub. De spelers gaan overigens schoorvoetend akkoord, niemand is bereid om zijn salaris op te geven door wanbeleid van het bestuur. Barcelona heeft meerdere keren aangegeven, de salarissen niet te kunnen betalen en heeft meerdere keren om de tafel gezeten met de spelers om de salarissen uiteindelijk met terugwerkende kracht te betalen. Nu de stadions open gaan en er meer inkomsten worden gegenereerd, zullen de spelers hun geld willen hebben. Waar Barcelona nog steeds geen geld voor heeft. Ondanks wij niet weten wat Kessie en Christensen zullen verdienen, gaan wij er sowieso niet vanuit dat ze akkoord gaan voor een salaris van 3m netto, dat weten we allemaal. Dus raar om je spelers om een opoffering te vragen en vervolgens twee spelers haalt.

29 maart 2022 om 12:17

De oudere spelers verdienen veel te veel. Het is hun goed recht om hun salaris op te eisen. Maar ze verdienden meer dan elders omdat Barcelona voor Covid een hoge omzet had. En omdat Bartomeu een drama was. Het lijkt me logisch te vragen dit aan te passen aan de huidige tijd. Een andere optie is om dure spelers zoals Sergi Roberto niet te verlengen. De echt grote besparingen komen ook het vertrek van dure spelers zoals Griezmann, Coutinho, Sergi Roberto en Dembele.

29 maart 2022 om 12:42

Hahaha volgens mij wil jij het ook gewoon niet zien... Dat kan hoor. Maar voor een club dat zich zo uitspreekt pro voetbal te zijn is dat al jaren niet meer het geval. Barca heeft het voetbal deels gemaakt maar is nu ook leider in het kapot maken daarvan. Een grote KIJK MAAR FF naar andere clubs. Mega schulden maar toch nog smijten met geld.

29 maart 2022 om 13:12

@visca. Niet alleen de oudere spelers zoals Alba, Pique en Busquets verdienen te veel. FDJ, Ter Stegen en de rits die jij opnoemt verdienen allemaal teveel. Maar dan is het toch zaak om eerst spelers weg te doen en om daarna spelers te halen? Want dan creeer je ruimte in je salarisbudget. Wat Barca nu doet is spelers halen en in de hoop een aantal te verkopen. Wat als dat niet gebeurt?

29 maart 2022 om 13:48

Frenkie heeft dat door zijn verlenging wel verdiend. Hij had er ook voor kunnen kiezen om langzaam uit zijn contract te lopen.

Er werd ook nog naar Messi gevraagd trouwens. Gelukkig bevestigde Laporta dat er helemaal niks speelt tussen Barça en Messi. Waarom blijven journalisten tijdens interviews elke keer deze vraag stellen. Laporta heeft gedaan wat hij moest doen in de zomer. De meeste fans zijn ook helemaal de weg kwijt. Ben je na jaren eindelijk bezig met een nieuw elftal zonder Messi en gaat het goed, en dan willen ze hem weer ineens terughalen. Willen ze dan echt weer dat we afhankelijk raken van hem? Van een 34 jarige? En dan heb ik het nog geen eens over z’n salaris gehad. Laporta zal ook wel weten dat je hier niet aan moet beginnen.

29 maart 2022 om 11:09

Terugkeren na zijn carrière zou inderdaad prachtig zijn. Alleen vraag ik me altijd af wat voor rol hem zou passen. Trainen zie ik hem niet doen. Krijg nu nooit echt het idee dat hij per se een groot tacticus is. Vaak zie je bij trainers al in hun spel als speler dat het er in zit. Dat ze anderen op de juiste plek zetten en vaak aanvoerder zijn geweest. Analyst zie ik hem ook niet doen. Daar heb je toch wat meer persoonlijkheid voor nodig. Daarbij spreekt hij alleen Spaans - en dan ook nog die rare Argentijnse variant. Daar zal hij ook niet zo ver mee komen. Dan blijven alleen de bestuursfuncties nog over. Dat moet je in je hebben en is nu, van al deze rollen, het lastigst te duiden. Toch vind ik hem ook geen gedroomde technisch directeur (of president in geval van Barca). Daar heb je dan toch ook weer meer personality voor nodig. Het zal mij benieuwen! Desalniettemin zie ik hem dolgraag nog vaak voorbijkomen, ook na zijn carrière als voetballer.

29 maart 2022 om 11:44

Nou ja dan blijft alleen scout functie over .. Btw ik denk dat jeugdtrainer wel iets voor hem is.

29 maart 2022 om 13:09

Ik blijf het knap vinden hoe media geil deze man is, der is geen dag dat ik deze man niet 400 x in het nieuws zie verschijnen. Ze hebben in middels 20 x gezegd dat ze halaand niet kunnen betalen. Mensen snappen het na 1x ook wel.

29 maart 2022 om 13:21

Misschien ligt dit niet aan laporta maar aan de nieuwsgeving. Ik gok zomaar dat hij niet zelf elke dag een media statement maakt dhr. Utreg

29 maart 2022 om 17:06

Je kunt als voorzitter ook interviews/persconferenties/vragen afslaan.

29 maart 2022 om 19:40

Ik snap je punt, maar waarom lees ik bijna niks over real heel misschien komt 1 artikel per week. Over perez lees je bijna nooit wat. Alles word daar binnen huis gedaan.

Benieuwd of het lukt om Braithwaite, Lenglet, Umtiti, Neto en Roberto (aflopend contract) kwijt te raken. Dat gaat wat schelen in salariskosten. En Depay zal waarschijnlijk ook op de transferlijst staan, past niet echt in het spelletje wat Xavi wil spelen.

29 maart 2022 om 11:35

Tjsa inderdaad het ding. Het feit dat je iemand wil verkopen, betekend niet automatisch dat je hem ook kan verkopen. Een aantal van die gasten heeft een dusdanig riant salaris, dat ze best op de tribune plaats willen nemen om het op te strijken. Depay zie ik nog wel ergens aan de bak willen komen. Atletico vind ik wel een club voor hem. Geen idee of hij er ook goed genoeg voor is.

29 maart 2022 om 11:42

Neto verdiend bijna niets dus daar ga je het niet op winnen, je dient ook nog een vervanger voor hem te halen. Umtiti en Lenglet ga je met hun salaris echt niet kwijtraken. Welke club gaat dat betalen voor 2 spelers dat al tijden niet speelt en hebben aangetoond het niveau van topclub niet aan te kunnen.

Braithwaite kan je inderdaad wel geld schelen maar is geen grootverdiener. Roberto is alleen maar gebleseerd, daar ga je blij mee zijn als je die kwijt bent.

29 maart 2022 om 12:01

Neto verdient niks ja? 6,5m terwijl hij in 3 seizoenen maximaal 10 wedstrijden heeft gekeept. Zijn vervanger hebben we al. Iñaki Peña. Umtiti kwijtraken zal inderdaad lastig zijn maar Lenglet wilt de club verlaten in de zomer. Er zijn een aantal Spaanse en Franse clubs geïnteresseerd had ik gelezen.

29 maart 2022 om 12:23

6,5 miljoen? Waar haal je dat vandaan? Die jongen verdiend rondom de 3 toch? Dat is gewoon het laagste wat je bij Barcelona ongeveer kan geven. Bij een andere wisselkeeper zal dat ongeveer hetzelfde zijn. Je hebt bij een topclub ook gewoon een goede 2e keeper nodig.

Leuk dat die clubs interesse heeft, ook voor Umtiti zal er interesse zijn maar het salaris zal ze afschrikken en de vraag is of ze willen inleveren? Ik acht van niet.

29 maart 2022 om 12:36

Als Umtiti wegging had ie 2 maanden geleden niet nog verlengd bij Barca en zijn nog resterende salaris uitgesmeerd over meerdere seizoenen.

29 maart 2022 om 14:48

Ik krijg het idee dat jij redelijk veel weet van Barcelona, vraagje..

Hoe serieus was een van de laatste artikelen. Dan Piqua, Jordi en Sergio een deel van het salaris moeten inleveren?

Blijf het knap vinden dat Barcelona 190 miljoen boven de salarycap van Laliga zit en toch doodleuk 2 spelers kan aantrekken tegen 6.5m per jaar. Das niet echt bezuinigen.

29 maart 2022 om 11:22

@benficainsider; sommigen moeten zo blijven reageren als ze Barca horen. Stel Barca deed niks op de transfermarkt, Laporta maakt de club nog meer kapot. Als Barca wel actief is op de transfermarkt, Laporta maakt de club alsnog meer kapot.

29 maart 2022 om 11:35

Maar wat denk je dan zelf dat ze gaan verdienen? Als je Ac Milan verlaat omdat 5 miljoen salaris te laag is, dan zal het echt niet om 5,5 gaan maar meer. Christensen verdiende bij Chelsea 4,5 miljoen. Denk je dat Barcelona dan met bijvoorbeeld 5 het gaat redden? Als je logisch nadenkt nee, tenzij ze tekengeld geven waar je u tegen zegt. Dat zou eventueel kunnen uit het potje geleend geld.

Edit: aanvallend, Bayern kon Christensen niet halen omdat het buiten hun salariseisen past. Dan gaat het wel om een flink bedrag hé?

29 maart 2022 om 11:42

@janter dat is niet alleen met Barca maar ook met een Lang, Neymar, Raiola etc. Mensen houden er van om heel makkelijk punten te scoren. Ik hoop dat Barca er snel bovenop komt. Het enige wat ze momenteel kunnen doen is hun voeten laten spreken en dat doen ze zeker. Volgend jaar een mooie selectie en knallen!

29 maart 2022 om 11:47

Het is niet bizar dat Barca richt op transfervrije spelers, maar wel de salarissen die het voor die spelers biedt. Barcelona biedt Christensen om en nabij het dubbele van wat Chelsea bood (voor de problemen rondom Abramovich) en ook nog eens een 5-jarig contract. Dan kom je er ook niet makkelijk onderuit als het niet loopt (zie een Umtiti). Dat is toch vrij apart als je al jaren problemen hebt met je salarissen. Bovendien wordt ook Kessié een buitengewoon hoog salaris geboden. Het voelt een beetje als een herhaling van zetten bij Barcelona, net als het herhalend vragen om salarisvermindering aan Alba, Busquets en Piqué.

29 maart 2022 om 12:28

We zullen het niet weten nee maar wat we wel weten is dat ze meer zullen gaan verdienen dan bij hun huidige werkgever anders zouden ze niet vertrekken.
Ferran is lijkt mij een duidelijk verhaal. Spaanse speler en bij Man City weinig uitzicht tot basis. Dat je dan terug gaat naar je eigen land lijkt mij een logische keuze.

29 maart 2022 om 12:32

Nou ik moet toch reageren. Ik vraag me oprecht af hoe Barcelona het financieel rond gaat breien. Met deze schulden en de bijbehorende lasten kan ik me voorstellen dat er ergens een probleem ontstaat.
Positief is dat Laporta continue spreekt over een salarislimiet, dus het lijkt in ieder geval of hij ook het niet aantrekken van spelers accepteert of het vertrek omdat het financieel niet past. Het geeft een gevoel dat hij begrijpt waar het over gaat.

29 maart 2022 om 12:39

Salarissen en transfersommen weten we bijna nooit exact, omdat clubs dat vrijwel nooit volledig publiceren. Toch kunnen we daar bijna altijd over praten, omdat er genoeg betrouwbare journalisten zijn die dicht genoeg bij het vuur zitten om dit te weten. Als je die niet vertrouwt, prima, maar dan kun je nooit discussiëren over transfersommen en salarissen “omdat het exacte bedrag nooit met zekerheid te zeggen is”. Zoals SergioRamosHM zegt, je bent naïef als je denkt dat Barcelona niet significante salarisverhogingen biedt om de transfervrije spelers binnen te halen. En als je dat niet wil geloven, dan is er maar 1 iemand met een plaat voor z’n hoofd, maar dat ben ik niet.

29 maart 2022 om 13:23

Fabrizio Romano heeft getweet over het salaris van Kessié. Verder hebben Sport en journalisten als Roger Terello, Gerard Romero, Nicolo Schira en Matteo Moretto nieuws geplaatst over het salaris van Christensen. Geen garantie dat het klopt, maar ze zullen het vast niet uit de lucht gegrepen hebben.

Bovendien, waar zie je dat ik zeg dat Christensen hetzelfde gaat verdienen als Umtiti? Ik zeg alleen dat je een soortgelijke situatie wil voorkomen als club. Als je dan een dergelijk hoog salaris biedt in combinatie met een 5-jarig contract, neem je als club zeker weer grote risico’s.

Laten we dan maar hopen dat de vraag naar Alba, Piqué en Busquets niet klopt, want dat zou vrij beschamend zijn.

29 maart 2022 om 11:23

Sergi Roberto wordt niet verlengd zo maakte Laporta ook al duidelijk. Naast Griezmann, Coutinho en Dembele die allen vertrekken een van de hogere salarissen.

29 maart 2022 om 12:23

Frenkie heeft de club al geholpen door de contractverlenging. Daardoor is ie nog steeds zoveel waard. Ik dacht dat hij ook iet aan verlaging had gedaan.

29 maart 2022 om 11:21

Die berekening ging ervan uit dat Barcelona dit seizoen hetzelfde verlies zou maken als het vorige. De verkoop van Griezmann en Coutinho ontbraken ook.

29 maart 2022 om 11:47

Coutinho is nog niet verkocht he. Als Aston Villa hem wil kopen zal hij minimaal 10 muiljoen per jaar moeten inleveren, gaat die dat doen, of gaat Barca hem geld meegeven om maar van hem af te zijn? Of ze daadwerkelijk dan nog het transfergeld krijgen van 40 miljoen van Griezman vraag ik me ook af, want de volledige som naar Atletico is volgens mij ook nog niet betaald. Het salaris van Griezman hebben ze nu ook al niet meer, want die betaald Atletico volledig. Barca betaald alleen een deel nog van Coutinho zijn salaris dacht ik.

29 maart 2022 om 14:46

Als Coutinho fit blijft en zo blijft spelen dan is 40 miljoen een schijntje voor een club als Newcastle. De signalen zijn dat ze hem willen houden.

29 maart 2022 om 11:53

Die salary cap is berekend op basis van het enorme verlies tijdens corona. Veel inkomsten zijn nu weer terug: tickets, de shop, toeristen die Camp Nou komen bezoeken. Daarnaast is er een enorme sponsordeal gesloten. Die cap gaat dus omhoog en op basis hiervan trekken ze spelers aan. Daarnaast gaan er een hoop spelers vertrekken en zijn er topsalarissen weggepoetst.

29 maart 2022 om 12:13

In die betekening is bijvoorbeeld de deal met Spotify en de verkoop van 49% van Barca studios niet meegerekend.

Wil overigens niet zeggen dat ze dan al onder die salary cap zitten, zullen ook wel spelers weg moeten gaan.

29 maart 2022 om 12:40

De deal met Spotify heeft er nauwelijks invloed op omdat die nauwelijks hoger ligt dn de huidige sponsordeals. Barca studios is inderdaad nog niet meegerekend omdat dat helemaal nog lang niet rond is.

29 maart 2022 om 14:02

Sinds mij uitgelegd is dat in Barca studios geen uitzendrechten zitten, snap ik werkelijk niet hoe men hier een waarde van honderden miljoenen euro's aan kan koppelen?

29 maart 2022 om 15:28

Het is FC Barcelona. Voor hun gelden andere regels natuurlijk.

29 maart 2022 om 15:42

Dat is mogelijk wegens de 4-1 regel. Voor elke euro salaris dat je nieuw aantrekt moet je er vier bezuinigen. Haal je een spits met een salaris van vijf miljoen, dan moet er twintig miljoen op je salarisbudget bezuinigd worden. Tot nu is Barcelona daar in geslaagd, door bijvoorbeeld het vertrek van Messi, Griezmann en Coutinho.

29 maart 2022 om 11:11

Dybala lijkt de voorkeur te hebben gegeven aan Atletico Madrid.

29 maart 2022 om 11:43

Best gel ja maar ook prima want de bedragen die clubs vandaag de dag vragen gaat nergens meer over. En was het voor de absolute top 5 beste spelers oke prima maar nee zelfs voor middelmaat. Zie Maguire, maar ook 115 mil voor Grealish is bizar. Dus dan is dit een prima ontwikkeling. En ook wel leuk, elk zomer gegarandeerd leuke transfers.

29 maart 2022 om 12:35

Prachtig om te zien. Self empowerment! Net als in de NBA en NFL. Persoonlijk groot voorstander van dat spelers steeds meer zelf te vertellen krijgen.

Kessie is best wel een nuttige speler hoor bij Milan. Maar ik zie in de verste verte niet hoe dit een Barcelona speler is of op welke plek hij op het overvolle middenveld zou moeten komen te staan. Busquets en Frenkie heb ik liever controlerend, en Pedri/gavi/puig vind ik in de creatieve rollen leuker. Echt een overbodige aanwinst onder het PSG principe van het "kopen om het kopen."

Christensen daarentegen juich ik toe. Een goede verdediger erbij bij het zooitje ongeregeld achterin kan nooit kwaad.

29 maart 2022 om 11:35

Busquets heeft ook niet het eeuwige leven hè. Hij is alweer bijna 34 en kan geen 40+ wedstrijden meer op topniveau spelen in een seizoen. Als je dan Kessiè transfervrij op kunt pikken dan heb je met hem, Frenkie, Gavi en Pedri 4 middenvelders voor de komende 10 jaar.

Ik vind het persoonlijk een hele sterke zet van Barcelona om hem op te pikken en ik denk dat hij bij menig Europese topclub niet had misstaan.

29 maart 2022 om 11:40

Nee, maar daar heb je Nico toch ook al voor? Je hebt nu 4 spelers voor 1 (controlerende) positie (nico, Frenkie, Busquets, Kessi) en je hebt maar 2,5 spelers voor 2 posities (pedri, Gavi en Puig die er 9/10 niet bij is). Dan lijkt het me meer prio hebben om een aanvallend ingestelde middenvelder aan te trekken. Die transfervrije Kessi is leuk, maar qua salaris is het wel een extra mond om te voeden, terwijl je prio's niet op die plek liggen.

29 maart 2022 om 11:50

@westend Xavi gaat Frenkie waarschijnlijk niet op 6 zetten. Hij ziet hem meer als een 8 of een 10. Dus je hebt dan 3 verdedigende middenvelders: Busquets, Kessie en eventueel Nico, die overigens ook niet echt een typische 6 is noch de ervaring heeft om daar consequent te spelen.

Pedri en Gavi zijn dan de aanvallende middenvelders, Frenkie en Nico zitten er een beetje tussenin. Puig gaat waarschijnlijk wel vertrekken. Kessie is dus gewoon een prima aankoop :-)

29 maart 2022 om 12:17



Nico heeft welgeteld 1 seizoen op de plek van Busquets gespeeld bij Barca B. Als je zijn aanvallende drang aan de bal ziet en het loopvermogen dat hij heeft: hij fungeert juist uitstekend op de rechtshalf positie (of linkshalf mag ook) (in een box to box rol). Ik weet niet of je slaapt? Maar Frenkie speelt onder Xavi vooral als rechtshalf (de plek waar Xavi zelf ook altijd speelde).

Dus als ik jouw namen en posities even opnieuw moet aanduiden ziet het er als volgt uit: 2 spelers (busquets en Kessie) voor de controlerende positie (6/punt naar achter) en 5 spelers voor de 2 half posities (op 8 en 10): Pedri, Frenkie, Gavi, Nico en Riqui. Prima dubbele bezetting toch?

Kanttekening: Nico en Kessie zijn beiden allrounders die je op alle 3 de posities zou kunnen posteren in geval van nood.

Kijk simpel uitgelegd he? Geen dank maat.

29 maart 2022 om 13:03

In mijn ervaring is iemand die je op alle plekken neer kan zetten, zelden een specialist. Als je kijkt naar Frenkie bij het Nederlands elftal is het gewoon zonde om hem op 10 neer te zetten. Dan gebruik je niet zijn beste kwaliteit, en er zijn betere alternatieven voor de 10 beshcikbaar op de markt. Dan kan je Frenkie beter ruilen voor een 10.

29 maart 2022 om 15:36

Frenkie speelt bij Barcelona niet als 10 gozer. Ze spelen niet eens met een 10. Je bent echt een aparte vent met een heel aparte kijk op het spelletje. Zlatan en Haaland al vergelijkbare types noemen: eigenlijk had ik vanaf toen al nooit meer op je moeten reageren. Je plaatst alleen maar onwaarheden of dingen die nergens op slaan. Als als 1 van de 2 half spelers fungeert in een 433 met de punt naar achter dan ben je dus een 10? Was Xavi ook een 10 dan? Zelfs Iniesta (en nu Pedri) die als meest aanvallende middenvelders spelen zijn niet eens een nummer 10. Weet waarover je het hebt aub. Dit is vermoeiend.

29 maart 2022 om 16:09

Zeg vriend spijker, zoals gewoonlijk reageer je selectief. Ik heb het namelijk over
Hakkenenzagen die zegt:

Xavi gaat Frenkie waarschijnlijk niet op 6 zetten. Hij ziet hem meer als een 8 of een 10.

wat me onzinnig lijkt. Ik vind het eerder vermoeiend dat jij je, als voorvechter van Barca, meer doet aan krantenkoppenreacties. Je pakt een zinsnede zonder context en gaat daar heel verontwaardigd op reageren. Dat is geen discussieren natuurlijk.

29 maart 2022 om 11:46

Wie FM heeft gespeeld weet dat zulke transfers ook wel gewoon kunnen zijn om lekker wat winst te maken. Neem Memphis, kan deze zomer verkocht worden, pakken ze hun winst. Denk dat zoiets ook met Kessie zal gebeuren. Maar het is daarnaast ook gewoon een goede speler. Dit zijn prima transfers voor barca en ze komen transfervrij over he dus tsja.

29 maart 2022 om 11:50

Zeker waar. Depay is gelukkig slim geweest door maar voor twee jaar te tekenen, daardoor heeft die zelf nog wel iets in de hand en kan Barca niet de hoofdprijs vragen. Kessie bieden ze wel een giga salaris aan, leuk dat hij geld op brengt bij een verkoop, maar wie is bereid dat loon aan hem te betalen?

29 maart 2022 om 12:20

Ze krijgen daar sowieso een transfersom voor want contract is contract. Ik zou gewoon lekker elk bod tussen de 20 en 30M accepteren. Voor Depay zal wel interesse zijn. Is soort van samen met Virgil de ''vedette'' van Oranje en heeft z'n stats mee. Vast wel een club die daar in trapt .

29 maart 2022 om 12:35

Alsof Depay niet heeft afgesproken dat hij een behoorlijke bedrag krijgt bij vertrek? Heeft echt niet genoegen genomen met een laag salaris zonder mee te profiteren. Dus je rijk rekenen met Depay? Denk dat het wel mee zal vallen anders zou toch elke club zulke spelers halen om een jaar later weer te verkopen?

29 maart 2022 om 12:41



Alsof jij bij die onderhandelingen bij was? Je doet nu alsof je inzage hebt in de onderlinge afspraken tussen Depay en Barca (als die uberhaupt gemaakt zijn, want ook daar heb jij geen kijk op) Zit rustig en wacht het af. In Barca gerelateerde zaken ga jij altijd van het negatieve uit (is de hoop die je uitspreekt). Gek genoeg doe je bij je eigen clubbie het omgekeerde. Beetje doorzichtig.

Je vergeet trouwens dat dit geen bewuste aankoop tactiek was van Barcelona. Depay is alleen maar gekomen omdat ene Ronald Koeman hem zo graag wilde hebben. Achteraf kun je eigenlijk zeggen: geluk bij een ongeluk (indien hij daadwerkelijk geld in het laatje gaat brengen). En al zou het 15 a 20M zijn dan is dat nog steeds mooi meegenomen.

29 maart 2022 om 13:05

Uh nou Depay deed het gewoon goed de eerste seizoenshelft (en was de topscorer van barca) en is bij Oranje altijd wel de meeste belangrijke man voorin. En dan 20 a 30 mil te optimistisch noemen. Lol volg je de transfermarkt wel? Real kocht Cama voor 30 (max 40) mil met een 1 jarig contract. Depay kan makkelijk voor 30 mil verkocht worden op z'n minst. En clubs als Milan of Inter kunnen hem best goed gebruiken. Of wie weet een PL team.

29 maart 2022 om 14:40

Wat maakt het uit als ie gratis op te pikken is? Uh nou vandaag de dag zijn wel meerdere meer spelers gratis op te pikken, ook goede spelers. Denk meer dat Depay gewoon erg onderschat wordt. Die jongen was de beste speler bij Lyon, aanvoerder en vaak belangrijk. Bij barca was hij in het 1e seizoenshelft de beste voorin, en kreeg laatst met blessures te maken. Hij komt nu in zijn prime jaren dus snap de minachting niet zo echt. En mijn voorbeeld ging er meer om dat clubs best veel betalen voor spelers, ook al hebben ze nog een 1 jaar contract.

Dus jongens als Pique, Busquets en Alba smeken dan wel dwingen om met minder salaris genoegen te nemen maar wel al deze twee spelers weten te contracteren. Wow. Ik vind het toch allemaal bijzonder wat er bij Barca gebeurd.

29 maart 2022 om 12:19

Is 20 miljoen voor Pique tijdens een pandemie nog wel normaal? Pique heeft er recht op want Bartomeu gaf hem dat maar het is zeker nu te veel.

29 maart 2022 om 13:25

Nee, dat zijn geen normale bedragen. Ook niet buiten een pandemie om. Niettemin hebben spelers bij Barca mooie contracten getekend. Dat kun je hen niet aanrekenen. Nu er ineens een andere wind waait onder Laporta hoeven zij niet toe te geven. Contracten dienen gerespecteerd te worden. Maar het is wel bijzonder dat als je nog midden in een mega-operatie zit om de salariskosten naar beneden te krijgen je wel al volop spelers aan het halen bent. Als spelers blijven zitten waar ze zitten komende zomer dan wordt het opnieuw een uitdaging om spelers als Kessié en Christensen ingeschreven te krijgen bij La Liga.

29 maart 2022 om 13:42

Laporta moet en versterken en de salarissen onder controle krijgen. Gelukkig lijkt een top 4 plaats nu in zicht. Zonder CL zou de club een grote verkoop hebben moeten doen.

Deze vent is zo mediageil. Wat is et nut nou van zo popiejopie te lopen doen en wat 'geheimzinnig te zijn' ipv gewoon net als elke club een officiele mededeling te doen online om een transfer te bevestigen?

29 maart 2022 om 13:10

Lol ja dat is wel zo, grappig. Kijk wat deze persoon zei, die dichtbij kamp Haaland staat. ...

@JanAageFjortoft about Haaland: "They (Barcelona) love to say they're linked with the best players in the world but at the end of the day they're rejected and come out to say 'Yes, we rejected them because of our financials'."

29 maart 2022 om 17:06

@real8madrid

Heeft denk ik contractueel te maken en het feit dat zowel Christensen als Kessié op dit moment nog steeds spelers zijn van Chelsea & Milan.

Misschien is er afgesproken geweest om dit pas na het seizoen officieel te maken.

29 maart 2022 om 17:20

Dat zou kunnen maar dat maakt dit nog erger hoor.

Barcelona moet het tijdelijk hebben van transfervrije spelers. Dat zijn meestal dus spelers met een dik salaris. En de vraag voor ons is hoeveel ze er voor betalen + het tekengeld.
Als ze transfervrije spelers voor 2 jaar kunnen vastleggen dan heb je de optie om ze na 1 jaar te verkopen en dan hebben ze eventueel gratis gespeeld. Tenzij de spelers al te oud zijn op dat moment. De speler inse zal ook terug goed willen onderhandelen met die nieuwe werkgever waardoor er geen kandidaten zijn.

Als de spelers niet te oud zijn is het goed om ze te kopen voor een korte termijn van idealiter 2 jaar dus, ondanks een te hoog loon. Zijn ze te oud dan kan je beter spelers gaan huren.

Het beste is natuurlijk vertrouwen op de eigen productie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren