Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willem II wint rumoerige streekderby en promoveert

Laatste update:

Willem II is na een jaar weer teruggekeerd in de Eredivisie. Het team van trainer Jurgen Streppel was zondag voor eigen publiek met 2-1 te sterk voor streekgenoot FC Den Bosch. De eerste krachtmeting tussen beide ploegen was vorige week donderdag in De Vliert in 0-0 geëindigd. In de slotfase moest Richard Liesveld vanwege diverse misdragende supporters de wedstrijd tijdelijk staken.

/

De thuisploeg had in de beginfase meer balbezit, terwijl FC Den Bosch geen haast kende. De druk op het doel van Kevin Begois nam toe en in de zeventiende minuut viel de 1-0. Marc Höcher omspeelde op links zijn directe tegenstander en schoot de bal met rechts heerlijk in de verre hoek. Begois was kansloos: 1-0. Willem II ontsnapte enkele minuten later toen Benjamin van den Broek over kopte.

Het was aan Begois te danken dat Willem II niet al in het eerste bedrijf verder uitliep. Virgil Misidjan en Donny de Groot kregen de bal niet langs de doelman van de Bosschenaren, terwijl Danny Guijt op de paal kopte. De druk op het doel van de bezoekers nam toe, maar Misidjan en De Groot konden zich niet revancheren voor hun pogingen.

Na de onderbreking kroop FC Den Bosch uit haar schulp en werd Willem II-keeper David Meul aan het werk gezet. Pogingen van Bart van Brakel en invaller Ralf Seuntjens waren een prooi voor de sluitpost, die ook een zeker doelpunt van Tom van Weert in de weg stond. In de 72e minuut moest Seuntjens aan de noodrem trekken en kwamen de bezoekers met tien man te staan. Hoewel dat aanleiding was voor onrust op de tribunes, gaf Willem II de wedstrijd tegen tien man niet meer uit handen. Na de noodzakelijke staking van het duel zorgde invaller Jens Podevijn voor de 2-0 en daardoor was de rake vrije trap van Van Brakel alleen zinvol voor de statistieken.

Willem II is de verdiende winnaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Willem II terug in de Eredivisie, erg leuk! Hopen dat ze er nu wel inblijven, maar dat moet toch lukken

Overigens, wat een idioten die supporters van Den Bosch, trieste actie om met kratten te gooien…

Edit: Niet alle supporters van Den Bosch natuurlijk, en ook niet alleen die van Den Bosch, maar zij leken mij toch de aanstichters.

20 mei 2012 om 14:46

Benieuwd hoe consequent de Knvb is. Het veld betreden is, op straffe van een stadionverbod, niet toegestaan. Worden dus een berg Sv'tjes in Tilburg. Spelen volgend jaar voor lege tribunes

20 mei 2012 om 14:49

Nou geloof me, de tribunes waren al niet heel vol recentelijk..

20 mei 2012 om 14:50

Ik geloof dat de clubs dat nog altijd zelf bepalen hoe dat gaat
De dingen van Den Bosch daar kan de Knvb wel wat aan doen

20 mei 2012 om 14:54

Dat denk jij verkeerd. Het zou namelijk zomaar gevaar voor de spelers van Den Bosch kunnen opleveren.....misschien handig om eerst eens even de reglementen er op na te slaan voordat je wat roept.

20 mei 2012 om 16:24

@ehv0416: waar heb je het over? Het stadion was helemaal uitverkocht. Ik neem aan dat ik je fout begrijp....

20 mei 2012 om 16:37

Hij zal het wel over de wedstrijden in de JL hebben.

20 mei 2012 om 17:57

Frsouthside

het was vandaag inderdaad uitverkocht, maar dat is het hele seizoen niet zo geweest en zelfs in een beslissende nacompetitiewedstrijd tegen Sparta zat het stadion bij lange na niet vol.

20 mei 2012 om 18:25

Klopt, maar desondanks nog steeds verreweg de meeste toeschouwers van de hele Jupiler League... Willem II kan er ook weinig aan doen dat de meeste clubs mij 6500 toeschouwers al uitverkocht zijn...

20 mei 2012 om 19:54

@ehv0416

Nou, geloven doe ik je zeker niet... , want wat jij nu zegt slaat werkelijk nergens op!!

20 mei 2012 om 22:36

@ehv0416 en @mm_food:

Tijdens thuiswedstrijden van Willem II in de JL waren er gemiddeld 10.000 man op de tribunes... Idd niet heel erg vol recentelijk. Bovendien waren alle uitvakken iedere uitwedstrijd uitverkocht.. Ook niet heel vol.

20 mei 2012 om 14:52

Ik probeer niets goed te praten voor de Den Bosch supporters. Maar misschien moeten de Willem II supporters eens iets minder provoceren. Het is bij bijna elke club die daar op bezoek gaat weer raak met dat geprovoceer. Met NAC elke keer als ik er kom( dat is niet gek is een derby). En het is natuurlijk niet echt slim van de club om het uitvak tussen de twee harde kernen in te zetten...

Verder na dit gezegd hebbende wil ik alle Willem II supporters van harte feliciteren met de promotie naar de Eredivisie. Leuk dat de derby weer terug is! Tot volgend jaar bij Nac-willem II en Willem Ii-nac!

20 mei 2012 om 20:42

Klopt, ik kom er regelmatig in het uitvak (als Psvér) en met name op vak E doen ze daar niks anders dan 93 minuten uitdagen. Die gasten hebben geen idee wat er op het veld gebeurt..

20 mei 2012 om 22:39

Vak E zijn ook een stelletje randdebielen bij elkaar.. Die lopen alleen maar met hun muts op. Kun je ook geen supporters noemen want die komen absoluut niet voor het voetbal. Eigenlijk zou je die gewoon moeten weren uit je stadion..

21 mei 2012 om 13:13

@fcb_siempre:

Wat je zegt klopt natuurlijk niet helemaal. Het uitvak is niet tussen de twee harde kernen gezet, de harde kernen zitten op die plekken omdat het uitvak zich daar bevindt. Als het uitvak aan de andere kant zou zitten zou de harde kern waarschijnlijk ook opschuiven. En met alle respect voor de fanatieke Willem 2 supporters, zoveel stelt die harde kern niet voor.
Ik stoor me eraan dat je de nadruk legt op het provoceren van de W2 supporters. Natuurlijk wordt er geprovoceerd en gebeurt er wel eens iets, maar de supporters van Den Bosch hadden de horeca overmeestert en het personeel (wat er niks mee te maken heeft dus die mensen dien je met rust te laten) daar bedreigd zodat ze de volledige inboedel van de frietkraam het Willem 2 vak in konden kieperen. We weten allemaal dat die jongens in vak E een stelletje haantjes zijn die als t puntje bij t paaltje komt met de staart tussen de benen naar huis gaan. We moeten echter niet vergeten dat er altijd twee partijen schuldig zijn bij zulke schermutselingen. Je kan dus wel zeggen dat de W2 supporters provoceren maar de uitsupporters reageren er zwaar agressief op.

20 mei 2012 om 14:52

De grootste idioot vanmiddag was scheidsrechter Liesveld. Die 1e gele kaart voor praten okee, maar dan daarna die 2e gele sloeg nergens op zeg. Het was een hele lichte overtreding, echt geen kaart waard, en zeker niet als t pas zn eerste overtreding was. Die scheidsrechter is de grote veroorzaker van alle onrust op de tribune. En de willem ii aanhang begon ook meteen te provoceren naar het uitvak, tja dan krijg je zoiets ja.

20 mei 2012 om 14:54

Dat de scheidsrechter fout zat en dat er geprovoceerd was is absoluut geen excuus voor die mensen om zich als wilde dieren te gedragen. Tuurlijk wordt je belazerd en is dat jammer, maar de manier waarop deze fans zich uitten ging alle perken te buiten en ik hoop dat ze flink lang geen stadion in Nederland meer in mogen. Net als sommige van de Willem II fans trouwens.

20 mei 2012 om 14:56

Ewout heeft gelijk, heeft vervelend dat de scheidsrechter fout zat, maar je zo gedragen slaat natuurlijk helemaal nergens op!

20 mei 2012 om 15:01

Ik praat het ook niet goed. Ik zeg alleen dat je zulke dingen krijgt bij onze supporters als de scheids zo gruwelijk fout zit en willem II loopt te provoceren constant.

20 mei 2012 om 15:03

Ik praat mijn medesupporters absoluut niet goed, maar uit wat telefoontjes heen een weer bleek de rode kaart Niet de reden waardoor de bossche supporters los gingen. Er werd vanaf de Kingside constant vuurwerk in het uitvak gegooid, stewards traden niet op en de vlam sloeg daardoor in de pan.

We waren als club in den bosch weer net lekker bezig, mensen kwamen weer naar het stadion de ongeregeldheden leken tot het verleden te behoren.
Deze zwarte dag werpt ons weer terug, dit gaat sponsers, publiek kosten.

Zo komen we nooit bij de top van de juup of terug in de eredivisie.
Dit wordt weer scherven rapen, de boel oppoetsen en de schade incasseren...voor de zoveelste keer.

De uitslag zit ik niet mee, het randgebeuren wel...zwaar balen.

23 mei 2012 om 21:22

Schei uit man met het proberen recht te praten wat krom is. FC Den Bosch supporters waren vooraf al van plan om de boel kort en klein te slaan daar in het uit vak. Geplande brand in de Wc's en ook het horeca personeel in het uitvak is voor de wedstrijd al bedreigt dat de boel er aan zou gaan. Het enige wat er ontbrak was een aanleiding..... en dat was de rode kaart. Als ze met 22 graden met een bivakmuts naar een uitwedstrijd gaan dan weet je van te voren dat ze niet voor het voetbal komen. Heel jammer voor de overige 750 supporters die wel hun club wilde steunen en niets met deze kansloze figuren te maken wilde hebben.

20 mei 2012 om 14:57

Ik begrijp die fans wel, wat een onterechte 2e gele kaart was dat, dan vind ik het niet gek zat ze zo doen, maar om met kratten te gooien gaat weer te ver.
Jammer voor Den Bosch, had ze liever in de Eredivisie zien spelen.
Gefeliciteerd Willem II

20 mei 2012 om 18:44

Ik zag heel duidelijk vuurwerk wat door een Willem 2 supporter in het Den Bosch vak werd gegooid.

20 mei 2012 om 14:57

Willem II krijg dan ook boete, rennen op het veld terwijl spelers ernog oplopen. Den Bosch speler kan zomaar klappen krijgen of een mes in zijn ribben? Zelfde liedje als bij Ajax - AZ. Maar dit nog 10x erger. Er was niks gebeurd maar het kon. En beveilig? je kan toch wel 200 man controleren? Een kratje kan je nooit over het hoofd zien.

20 mei 2012 om 16:39

Gast als je van niks weet, reageer dan gewoon niet, je bent nu een hoop onzin aan het neer schrijven, ten eerste hebben de supporters netjes gewacht, totdat de scheids affloot met het betreden van het veld, ze bleven rustig langs de zijlijn staan.
Daarbij komt dat kratje, net zoals , de koelkasten, koffiezetapparaten, nagnetrons ed van uit het winkeltje wat de DB supporters geplunderd hebben, daar konden zelfs de suppoosten van DB niks meer tegen doen, de aanleiding hiervoor ligt dan weer wel bij de Tilburgse supporters

20 mei 2012 om 18:22

Ja, hele trieste actie van Den Bosch om met kratten te gooien, inderdaad. Maar dan moet je natuurlijk niet vergeten dat Willem II supporters vuurwerk in het uitvak (en op de stewards) liepen te gooien. Dat is nog wel een stukje erger, of niet?

Willem II in de eredivisie!

Maffe supporters, allebei de kanten.

20 mei 2012 om 15:26

Veel plezier met die gasten uit Tilburg! Geef ons maar gewoon Den Bosch in de Jupiler League, veel leukere club met veel leukere gasten voor onze hobby. Willem Ii'ers koppen alleen barkrukken en belanden in het ziekenhuis.

Willem II gelukkig terug naar de Eredivisie, met kampioen PEC Zwolle en VVV of Helmond?

Niet normaal wat er op het veld werd gegooid.

Congrats Willem 2.

Ik denk dat de Scheids wel een pluim krijgt van de Knvb.
Wat een drama was dat he..
Jammer want met 11vs11 had het nog spannend kunnen zijn!

welkom terug willen I I ! verdient gewonnen en een mooie club voor de eredivisie!

20 mei 2012 om 14:54

Verdiend gewonnen niet. Dan hadden ze in de eerste helft meer goals moeten maken. 2e helft was den bosch de betere ploeg en kreeg het net paar goeie kansen op de 1-1 en dan wordt willem II geholpen door de scheidsrechter, echt belachelijk gewoon

20 mei 2012 om 17:06

Wed maar dat het een verdiende overwinning was. Den Bosch heeft ongeveer 2 kansen gehad, en vooral in de eerste helft waren ze betaald-voetbal onwaardig.

20 mei 2012 om 15:27

Denk dat bepaalde gasten van voornamelijk jouw cluppie liever Den Bosch hadden zien promoveren...

Gefeliciteerd alle Willem II supporters!

Yes!! Willem ll terug waar het hoort. Spannende wedstrijd en meer dan verdient dat Willem ll gewonnen heeft.

20 mei 2012 om 14:50

Waar 't hoort..? Vroegâh wel ja, tegenwoordig niet meer man. Was laatst bij de wedstrijd Willem II - Fortuna, toen ik dat gedrocht aanschouwde had ik nooit durven denken dat ze daarmee nog zouden kunnen promoveren.

20 mei 2012 om 14:54

Qua selectie moeten ze inderdaad nog spelers halen maar de club zelf hoort gewoon in de eredivisie.

20 mei 2012 om 15:04

Die zijn binnen 1 a 2 jaar weer terug bij af denk ik. Voeren al jaren wanbeleid en dat ze nu promoveren is ook echt niet terecht op basis van het vertoonde spel van afgelopen jaar. Maar ja we gaan het zien, de potentie is er natuurlijk wel want het is een grote club.

20 mei 2012 om 16:42

Idd ze voeren al jaren een wanbeleid, en jij leeft nog in 2009 zo te zien, want de laatste jaren is die club zich financieel weer aan het opkrabbelen

Gewoon helemaal gekkenhuis hier in Tilburg, Willem ll is weer terug!

Gefeliciteerd Willem II. Verdiende overwinning en jullie horen thuis in de Eredivisie.
Edit: Jammer wat er tussendoor allemaal op het veld werd gegooid.

Goede zaak, kwa historie, stad, stadiongrootte en kwaliteit van de jeugdopleiding hoort Willem II ook in de Eredivisie. Hopelijk komt Sparta volgend jaar ook terug.

20 mei 2012 om 15:11

Den Bosch heeft een betere opleiding dan Willem II en voeren beter beleid als je ziet geen cent uit mogen geven en toch zo'n goede selectie met 8 spelers in de basis uit eigen opleiding!

20 mei 2012 om 16:38

Den Bosch een betere opleiding??? Ik denk dat de opleiding van Wii-rkc heel wat meer jeugdinternationals heeft dan Den Bosch! Dat betere beleid heeft er zeker voor gezorgd dat ze thuishoren in categorie 1????

20 mei 2012 om 18:25

Met de huidige situatie zou Den Bosch al weer in categorie 2 moeten zitten.

''vorige maand werd al duidelijk dat FC Den Bosch op de goede weg is. Volgens het laatste meetmoment van de Knvb behaalde de club een score die recht geeft op indeling in categorie 2. FC blijft echter voorlopig in categorie 1, omdat de behaalde score even moet worden gecontinueerd.''

En wie niet springt en wie niet springt die is voor Nac

Kan niet wachten op die derby

20 mei 2012 om 14:55

Haha derby? Voor mij geld Willem II niet meer als dé aartsrivaal, wat niet wegneemt dat ik een gruwelijke hekel aan ze heb. Veel Bredanaars hebben een grotere hekel aan Rotterdammers, al spreek ik niet voor hen allemaal natuurlijk.

20 mei 2012 om 15:56

Ach een derby is het wel, maar hier in Tilburg hebben ze meer een hekel an NAC dan andersom, heb veel NAC fans in mijn familie (woont in Breda) en het klopt idd wat je zegt met die hekel aan Feyenoord, maar toch bliojven het mooie wedstrijden tussen W2 en NAC

21 mei 2012 om 19:20

Ga nou niet Calimero uithangen hier.. Leuk dat jullie niet naar Willem II kijken, Feyenoord kijkt net zo goed niet om naar jullie club.
Volgend jaar kijkt er niemand meer naar om als jullie failliet gaan of degraderen.

WE ARE Back !

20 mei 2012 om 14:57

Ja weet je het zeker? Kom maar op hahah. Tot volgend jaar! Heb er nu al zin in! Heerlijk

Congratz!

jammer dat die tilburgers beginnen met brandend vuurwerk in het uitvak te gooien..

21 mei 2012 om 19:21

jammer dat die bosschenaren magnetrons, frietpannen, stoelen, grillplaten, stenen, flessen, blikken, theekannen, koffiezetapparaten, brandblussers en kroketten het thuisvak op gooien.

Als NAC supporter toch wel blij, heb ze dit jaar gemist! Al weer zin in beide krakers!

@wtk_nlbr Ik ben zelf een bosschenaar en ik wil niet de acties van onze supporters goedpraten maar jullie tilburgers moeten ook eens stoppen met dat continue provoceren enzo. Net zo idioot en triest!

Gelukkig dat Willem II weer terug is in de Eredivisie, daar hoort die club gewoon thuis, nu moet VVV Venlo nog winnen en dan zitten alle goeie clubs weer in de Eredivisie.

Die Den Bosch supporters werden natuurlijk wel opgefokt door de fanatieke Willem II supporters, niet dat de actie van de Den Bosch-support goedgepraat mag worden natuurlijk. Maar het is wel een faal van Willem II dat de harde kernen zo dichtbij elkaar zitten, ze moeten hier direct aan wat gaan doen.

20 mei 2012 om 15:01

Niet alleen door de Willem II fans hoor.

Liesveld was 1 groot drama.
Ik kan me voorstellen dat je daar als Den Bosch supporter flink de kriebels van krijgt. De rode kaart sloeg natuurlijk nergens op.

Maar goed ik denk dat het wel goed voor de Eredivisie is dat Willem II terug is.
Het voetbal lijkt nog nergens op, maar ze hebben in ieder geval een aardige achterban.

20 mei 2012 om 16:11

Op de misschien licht gegeven 2e gele kaart heeft Liesveld Willem II niet bevoordeeld, het waren juist de spelers van Den Bosch die de meeste overtredingen maakten, omdat Willem II beter speelde.

Willem II, club met een van de betere jeugdopleidingen in Nederland, verdiend weer op het hoogste niveau.

20 mei 2012 om 15:47

Dat opfokken gebeurt aan beide kanten maar om dan de mensen die hun eten en drinken verzorgen weg te jagen uit hun hok en totaal te slopen en dan met stoelen en bierkratten te gaan gooien slaat nergens op!

Hopelijk zetten ze die supporters van den Bosch op de zwarte lijst en komen ze de 1e 10 jaar geen stadion meer in dat triest volk!

@ Superb de rode kaart was gewoon terecht want hij werd na zijn gele kaart al weer gewaarschuwd door Liesveld en ging gewoon door met zijn slecht voetbal!

Willem II weer in de Eredivisie

20 mei 2012 om 16:13

Den Bosch heeft verre van triest volk. Triest volk is die kudde uit Tilburg, die wel een grote bek hebben voor het hek van het uitvak, maar daar zelf niet in durven te stappen.

Deze wedstrijd is door externe factoren gewoon opgelaaid en dat is natuurlijk niet verkeerd, maar het zorgt er natuurlijk wel voor dat er maar 1 vonkje hoeft overslaan om de boel te doen ontvlammen...

Ten eerste, Zwakke Kern van Willem II hun King-side hadden nooit bij het uitvak moeten kunnen komen. Helemaal wetende dat je een paar meter naar beneden moet springen voor je als uit-supporter achter een stalen hek op de begane grond komt te staan. Ten tweede had deze scheids nooit aangesteld mogen worden, maar moest er een scheids met ervaring op gezet worden. Ten derde, wtf doen die mensen nog in het catering hokje? Ze hadden die luiken en dat staaldraden hek moeten sluiten toen de tweede helft begon, zoals ze dat normaal ook doen.

Veel te simpel om alleen Den Bosch hierop aan te spreken...

20 mei 2012 om 16:23

@la-roja

In je eerste 2 alinea's praat je nog als een normaal mens..
Maar daarna begin je toch een partij onzin uit te kramen..

Rode kaart terecht? Hou toch op man..
Als er in die aktie 1 een rode kaart verdiende was het Mulder die in zijn val behoorlijk natrapte richting Seuntjens..
En speelde Seuntjes slecht voetbal?
Juist door zijn inbreng werd Den Bosch steeds sterker en begon WII te wankelen.

Ik heb het nooit geloofd maar ga steeds meer geloven dat scheidsrechters echt instrukties krijgen over wie ze het beste kunnen laten winnen..

20 mei 2012 om 20:47

Jouw verhaal samenvattend. Dat ''supporters'' het hele vak afbreken en alles wat ze kunnen bemachtigen het veld opgooien en keook allerlei vuurwerk dat ze het vak in hebben gekregen, ligt dus 1) Omdat ze naast de harde kern vam WII staan, 2) door de scheudsrechter die een terechte rode kaart gad en 3) Door de werknemers van een cateringhokje??

En vooraal niet aan de supporters zelf? Kijk eens wat vaker in de spiegel

Heel matig voetbal. Supporters die ver over de schreef gaan. dit was nou een echte alles of niets play offs wedstrijd.
Willem II is kwa supporters aanhang Eredivisie waardig. maar het voetbal is nog heel makkelijk. ik denk dat ze het heel moeilijk krijgen volgend jaar.
ze hebben ook niet echt veel te besteden. dat wordt creatief huren net als Rkc.
degraderen en Promoveren in één jaar tijd is financieel wel een klap als je niet gezond bent. ben benieuwd hoe Willem II dit opvangt.

20 mei 2012 om 16:46

Willem II zit gewoon in catagorie 2 hoor, net zoals bijna alle clubs in ons land, dus dan zouden de overige clubs hetzelfde probleem moeten hebben

20 mei 2012 om 20:20

Dat is waar, de club leeft wel bij de fans.
prachtig om te zien hoe ze het veld opstormen.

Belachelijke wedstrijd dit. Natuurlijk staat fcdb achter maar 1 goal is genoeg, en dan zo'n onterechte Belachelijke tweede gele, pff ik begrijp de frustratie goed.. zeker nu het ook nog 2-1 werd

En volgend jaar weer alde de sodemieter uit de eredivisie hoop ik

20 mei 2012 om 14:57

Dacht ook iedereen van Rkc, en nu spelen ze voor een ticket El...xd

Ik had liever Den Bosch in de Eredivisie gezien, ik ben geen NAC fan, maar hier vandaag hebben ze dankzij Liesveld gewonnen. Die 2e gele kaart sloeg helemaal nergens op.

20 mei 2012 om 17:11

Ik zal niet ontkennen dat dat voordelig was voor Willem2, maar DB speelde gewoonweg een dramatische wedstrijd, wat niet eens op professioneel voetbal leek. 3 kansen gecreeërd en 100x onnodig balverlies.

Ok kom volgend seizoen maar naar RKC en jullie kunnen weer terug naar (s)tilburg

Gefeliciteerd Tilburg!

Of de club er hoort...
Ach dat dachten ze over RKC ook.

Laat ik het zo stellen ik vind Willemii met een stad als Tilburg een waardigere eredivisieclub dan bijvoorbeeld Excelsior. Er zit in ieder geval altijd meer dan 10.000 man ongeveer dus dat zegt genoeg.

Wel relaxed voor Zwolle dat Willem II nu ook is gepromoveerd. Dan maakt Zwolle een goede kans om er in te blijven!

Allereerst gefeliciteerd Willem2 met de promotie.
Willem2, een club die gezien zijn historie in de eredivisie thuishoort.

Wat betreft de onrust;
Helaas is het elk jaar weer een terugkerend probleem in tilburg met supporters die in het uitvak ingeklemd zitten tussen de harde kernen op de korte en de lange zijde.
Misschien dat de club daar eens beter over kan gaan nadenken want dit zal ook in de toekomst helaas problemen op blijven leveren tussen supporters die er op uit zijn om op een negatieve manier de media te halen.

20 mei 2012 om 15:02

Hoe los je dat probleem op dan?
Als je het uitvak verplaatst gaat die harde kern zich vanzelf ook verplaatsen...

20 mei 2012 om 15:07

Dat is onzin...

In Den Bosch zit de harde kern al jaren niet meer in de buurt van het uitvak, terwijl het wel mogelijk is op die oost tribune..

20 mei 2012 om 15:08

Het is idd moeilijk op te lossen, misschien is de enige oplossing keiharde straffen uit te spreken met daar aan vast gekoppeld een stadionverbod voor de duur van vijf tot tien jaar.
ik zou het eerlijk gezegd niet weten hoe zoiets makkelijk opgelost kan worden.
de nederlandse wetgeving laat helaas nog steeds te veel ruimte voor dit soort excessen.
helaas.

Leuk dat Willem ll weer terug is in de eredivisie. Hoe dan ook vind ik dat beide supportersgaren ernstig negatief tekeer zijn gegaan. De tweede gele kaart voor de Den Bosch speler was lachwekkend, maar dan hoef je niet minuten lang een ander vak met alles en nog wat te bekogelen. We kunnen alleen inschatten wie is begonnen, maar aangezien er ook van uit het Willem ll vak van alles en nog wat gegooid werd mogen beide clubs gestraft worden.

Toch een ding, is het niet eens tijd dat mensen die onder invloed zijn buiten het stadion blijven? Soms heb ik echt het gevoel dat teveel gasten nooit het stadion in mogen. Hoe dan ook zijn beide vakken mooi gefilmd, ik verwacht dat de daders eens echt gestraft worden.

20 mei 2012 om 16:34

@007, het gedrag van FC Dne Bosch aanhang had niks met die rode kaart te maken, maar met het publiek van Willem 2 dat constant brandend vuurwerk in het uitvak bleef gooien, het mocht blijkbaar allemaal van de stewards.

20 mei 2012 om 19:44

Ik kan aleen oordelen over wat ik gezien heb, en dat waren dat twee groepen elkaar met van alles en nog wat bestookten. Wie is begonnen en wie er gestraft moet worden is niet aan mij, maar op tv was duidelijk te zien dat beide supportersgroepen zich aan het misdragen waren.

Waarom moeten de clubs boeten, nu dus Willem 2, terwijl er een stel debielen het in de hoofd halen om allerlei dingen op het veld te gooien!!!!!

Politie moet gewoon die klanten aanpakken, vak dicht gooien, en niet eerder laten gaan voordat ze zich gemeld hebben. Anders iedereen een stadionverbod geven. Het zijn gewoon mafkesen die dit doen.
De normale supportes blijven weg door deze zogenaamde "supporters".

En let op de supporters van Den Bosch zeggen dat het ligt aan de supporters van Willem 2 en andersom.
Maar wie is de dupe, de club.

Zie die achtelijke supporter van Den Bosch nog op tv dat hij een speler van SC Amersfoort had getrapt en toch altijd naar wedstrijden kon kijken, leve de supporters van Den Bosch. Moet je trots op zijn hij zal vandaag wel weer iets hebben gedaan?

Zo'n leuke middag gewoon weer naar de klote.

Even kort uitleggen hoe ik me voel...

Ik ben gewoon een normaal redelijk realistisch iemand, en heb sympathie voor Den Bosch.
Eerste helft WII stuk sterker en Den Bosch mocht handjes dichtknijpen dat het maar 1-0 stond.

Tweede helft werd Den Bosch sterker, mede door de inbreng van Seuntjes..
En dan op zo'n manier uitgeschakeld worden??
Sorry maar ook ik kan mn woede niet onderdrukken..
Wat supporters daar doen praat ik niet goed, maar tikkeltje begrijpelijk is het wel..

20 mei 2012 om 21:23

Lol@tikkkeltje begrijpelijk. Dat op het oog normale nederlanders als jij dit al een tikkeltje begrijpelijk vinden. Laat zien hoe ver we heen zijn. Dit schandalige gedrag is op geen enkele wijze goed te praten.


Congratzz Willemll

Beter dat Den Bosch niet Promoveert Je wiltt die Supps toch niet in je Stadion hebben?

( Die supps bedoel ik die in Tilburg zaten ) Want andere zijn vast wel normaal

Mooi, Liever Willem II dan FC Den Bosch in de eredivisie. Nu nog Vvv.

Ben blij dat ze terug zijn ook leuk voor één van de meest onderschatte derby Nac vs Willem. Ik vind sowieso dat clubs als Willen 2 en vooral Sparta in de eredivisie horen op basis van Historie.

Gelukkig, ik kijk nu al uit naar de derby's en dan vooral de uitwedstrijd!!

In iedergeval 6 punten extra volgend seizoen voor Nac....!

Leuke pot! Kan de supporters van fcdb niet goed praten maar het is te idioot voor woorden dat ze tussen 2 vakken met fanatieke supporters zitten! Daarbij kwam er uit een vak continue rook van vuurwerk vanaf minuut 1 was net een vuurwerk show! Maar de manier waarop er word gereageerd is dom! Ook mag er een grote bos bloemen naar Zeist de scheids verpest de hele wedstrijd! En willen II heeft na die ene goal eigenlijk naar achteren gelopen jammer! Wie er ook promoveerde voor beiden ploegen word het een onmogelijke taak in de Eredivisie!

Ik weet niet wat iedereen loopt te klagen over een onterechte overwinning van Willem Ii?
Ok, de rode kaart was wat overdreven. Maar tot op dat moment had Den Bosch geen enkel recht om naar de Eredivisie te gaan. Mooie sfeer ook in het stadion, jammer dat die idioten uit Oeteldonk met alles wat los en vast zit gaan gooien.

Willem II heeft de beste kansen gehad en i.t.t. gisteren (chelsea) heeft het beste team gewonnen!

Forza Willem II

20 mei 2012 om 16:16

we zijn weer terug!

21 mei 2012 om 19:35

weet jij meschien of marc Höcher nouw gekocht of geleend is van Ado Den Haag?
en als hij geleend is speelt hij dan volgend jaar nog voor willem 2?

zou die FC Den Bosch supporter het hebben overleefd? Dat gekke baasje die op t.v kwam.

Ik hoop echt dat ze gelijk weer degraderen! Echt de enige club waar ik me niet veilig voel in een uitvak.

20 mei 2012 om 17:02

Ik ook, ga bijna alle uitwedstrijden van NEC maar meestal skip ik deze, ben er nu 2x geweest en je voelt je daar niet veilig hoor tussen al die malloten die niet voor het voetbal gaan maar gewoon voor het opnaaien van de uitsupporters. Het is eigenlijk een wonder dat het daar nog nooit goed fout gegaan is.

Zoals Aad de Mos al zei, het is belachelijk en onverantwoord om de 2 harde kernen naast elkaar te laten zitten, en komt ook bijna nooit voor. Snel aanpassen Willem II! Welcome Back.

20 mei 2012 om 15:23

Het is vrij makkelijk te verhelpen.
Laat ik beginnen om te zeggen dat 2 harde kernen naast elkaar juist voor meer sfeer zorgt waardoor ik met meer plezier naar een wedstrijd kijk.

Oplossing;
Hetzelfde als in stadion De Vijverberg gewoon een scherm tussen de harde kernen plaatsen waar men niet doorheen kan kijken en een net ertussen hangen. Kost ook nog eens vrij weinig (:

20 mei 2012 om 18:14

Dat hing er, maar is verwijderd omdat Sparta met een vol uitvak kwam en het zicht werd belemmerd.

20 mei 2012 om 18:07

@rmasr

Bij NAC zaten ze jarenlang ook naast elkaar en dat ging ook altijd wel goed. Nu is het alleen een beetje ingebouwd door die vissenkom waar ik zelf als Nac-supporter ook een fel tegenstander van ben. Ik vraag me af waarom het in bijvoorbeeld Engeland wel kan en in Nederland niet? Daarnaast is dit ook echt een van de weinige incidenten in de Nederlandse stadions.....

Het wordt weer eens onder een vergrootglas gelegd. Misschien moet de Knvb eerst eens fatsoenlijke scheidsrechters aanstellen die niet zo makkelijk overal intuinen (zie ook VVV - Helmond).

Gefeliciteerd met de promotie Tilburg.
Het is jullie gegund om Eredivisie te spelen.
Vind dat jullie fantastisch publiek hebben die het niet verdienen om Jupiler League te spelen
Veel succes volgend seizoen

Is Hocher nou gehuurd of is die definitief overgenomen van Ado?

20 mei 2012 om 18:10

hij is van ons, nog 1 seizoen hierna als ik het goed begrepen heb

Verdiend en gefeliciteerd, Willem ll heeft alles om in de Eredivisie te spelen t.o.v. Den Bosch. Heb me mateloos geërgerd aan het uitvak, wie denken ze dat ze zijn? Harde kern uithangen en met kratten/flesjes gooien, kom op. King Side van Willem ll kon er ook wat van met uitdagen e.d.

Nu voor Willem ll hopen dat ze niet na 1 seizoen degraderen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe Virgil Misidjan het gaat doen in de Eredivisie.

Ik zelf vind Willem ll samen met Sparta Rotterdam de twee mooiste clubs van Nederland.

Mooi ik miste deze club al is gewoon een eredivisie club.

omeerlijk tezijn ik gunde het meer den bosch die hebben al heel lang niet mer in de eredivisie gezeten dus

maar gefeliciteerd willem2

Den Bosch gooide van alles en nogwat, er werd gegooid met koelkasten,pannen, frikandellen etc. Niet dat het W2 publiek zich rustig hield maar toch wel rustiger dan het uitvak.

Ontopic: W2 toch wel de verdiende winaar en volgend jaar eredivisie!!!!!!!!

Forza Willem II !!!!!!!!!!!!!

20 mei 2012 om 18:31

Nee klopt, vuurwerk gooien is ook gewoon normaal gedrag!

'' In de 72e minuut moest Seuntjens aan de noodrem trekken ''
Als spits op de helft van de tegenstander aan de noodrem trekken,wie dit geschreven heeft heeft de wedstrijd niet gezien.
Was echt geen gele kaart,de scheids gaf hem ook pas nadat Willem2 erom vroeg,maar het betekende wel einde wedstrijd,dus is de scheids de matchwinner.

20 mei 2012 om 18:30

Liesveld had zelf nog toegegeven dat die kaart heel zwaar gestraft was.

we zijn weer terug en verdiend ook!
wat een wedstrijd zeg ongelofelijk!
die suporters van den bosch wat een tuig zeg bierkratten gooien prullenbakken van de muur halen en ook mee gaan gooien.
maar goed willem 2 is weer terug yes!

20 mei 2012 om 16:29

Kijk eens naar je eigen supporters en club. Vuurwerk in het vak gooien van de bezoekende club. Het is inderdaad niet goed om met dingen te gooien, maar als jij met vuurwerk word bekogelt zou je dan gewoon blijven staan?

Het is elke keer raak bij jullie, wie verzint het dan ook om een uitvak tussen de harde kern van je eigen supporters te plaatsen?

Maar veel succes in de eredivisie we zien jullie over 2 jaar wel weer.

20 mei 2012 om 18:37

wij zijn weer terug jaja!
jullie zijn ook geen lieverdtjes hoor even ons stadion slopen prullenbakken van de muur ruken bier kratten gooien de hele tijd lpen uitdagen nee jongen jullie vroegen er zelf om en dat vuurwerk kwam niet alleen van ons.
en een paar randebielen bij jullie die tijdens de wedstrijd even in de gracht springen en proberen te vechten met anderen suporters.
gelukig kwam de ME er bij en is het goed afgelopen.
trouwens mij boeit het niet want wij zijn terug in de eredivisie!

gefeliciteerd willem ll. welkom terug in de eredivisie. erg jammer van de ongeregeldheden.

Ik was vandaag met Den Bosch in Tilburg en kan jullie haarfijn vertellen wat er is gebeurd.

We kwamen al binnen, er waren relatief weinig Willem 2ers toen we binnenkwamen dus alles verliep nog soepel, we gingen wat eten, hadden zin in de wedstrijd. Toen de spelers op het veld kwamen werd het al gauw drukker in het stadion, vanaf dat moment begon het gezeik, mensen van VAK E begonnen tegen het plexiglas te slaan bier te gooien en ga zo maar door. Vanzelfsprekend gingen wij een beetje in het gedoe mee door ook wat bier te gaan gooien etc etc. Het ging ons pas echt te ver toen ze begonnen met knalvuurwerk en siervuurwerk in ons vak te gooien, onze supporters hebben zeker 3 a 4 fakkels moeten ontwijken en ook nog enkel zwaar knalvuurwerk naast ons af gegaan. We zijn toen massaal naar het horecapunt gestormd, hebben eerst de medewerkers weggejaagd, Alles wat we dar tegenkwamen hebben we richting vak E gegooid, frikadellen, hamburgers, krattenbier, flesjes water, plastic stoelen, de meeste dingen haalde vak E niet, zo is er ook nog een koelkast in de gracht gegooid, nadat alles was geplunderd is het horecapunt in de fik gestoken. Het probleem was vooral dat Willem 2 stewards Niet optraden tegen het vuurwerk, we hadden het gevoel van, we moeten nu iets terug gaan doen anders gaan er dalijk gewonden aan onze zijde vallen.

20 mei 2012 om 16:59

Ik kan het zeer begrijpen wat jullie gedaan hebben, bij mijn club NEC was er 2 jaar terug ongeveer hetzelfde gebeurd. Tijdens onze Europese wedstrijd tegen Dynamo Boekarest werd er heel veel vuurwerk vanuit het uitvak richting het NEC vak geschoten, een gezinsvak nog wel, vanzelfsprekend treden de laffe stewards niet op(doen ze nooit, bij geen enkele club), toen zijn er 50 man van de harde kern voor het uitvak gaan staan om de andere vakken van NEC te beschermen. Het ergste moet nog komen, de ME viel toen aan de kant van NEC binnen, en hebben toen de NEC supporters weggejaagd. Maar nu komt het ergste, de uitsupporters mochten gewoon doorgaan, er zijn toen nog een stuk of 5 vuurpijlen afgeschoten en er werd niks aan gedaan. Ik snap daarom ook volkomen dat de supporters van Den Bosch dit gedaan hebben als het verhaal klopt zoals jij het zegt. Als de laffe stewards niet voor jou veiligheid kunnen zorgen moet je het maar zelf doen. Dadelijk krijgt iemand vuurwerk in zijn capuchon ofzo, dan zijn de supporters van Willem II dichtbij een stadionverbod.

20 mei 2012 om 18:43

zielig voor jullie!

Willem II gefeliciteerd met de promotie. Zojuist VVV ook door. Net als Den Bosch is ook de tweede Jupilerploeg, Helmond Sport genaaid door de scheidsrechter.

mooi dat willem 2 terug is in de eredivisie , heeft ook veel meer uitstraling dan den bosch
aan alle willem 2 supporters gefeliciteerd!!

off: weet niet wie die gast op die foto is maar hij lijkt verdomd veel op die gast van new kids

Ik had toch liever Den Bosch terug in de eredivisie gezien. Die gasten maken tenminste sfeer in het stadion. In Tilburg is het altijd stil. Misschien dat ze in het jaartje jupiler league wat geluid hebben gemaakt, maar toen stonden ze er ook goed voor. In de eredivisie zijn ze weer het lelijke eendje in dat koude kille stadion.

In ieder geval gefeliciteerd Willem II supporters !

hoop trieste reacties hierboven weer. de meeste weten weer nergens iets van af en praten wel mee. erg zwak weer. het slaat nergens op dat wij provoceerden, wij waren vanaf minuut 1 fanatirk aan het supporteren maar niet provoceren. overigens idls dit zeer verdiend! wij hebben vandaag het beste voetbal gespeeld en zeker over 2 wedstrijde. alleen 2e helft paar keer gebinberd. nu feestje vieren op de heuvel! wij promovereeeeeen jaaaaaaaa! super kruiken! de derby is weer terug.

20 mei 2012 om 17:52

luister kerel, zijn jou ''vrienden'' gecontroleerd bij binnenkomst ? ( en dan praat ik over vak E, en Kingside..)
Al dat vuurwerk konden wij niet meenemen uit den bosch, aangezien wij WEL werden gefouilleerd.. Willem2 zou eens naar hun eigen supporters moeten kijken, en hier iets aan doen..
Een uitvak tussen 2 ''harde kernen'' in is al vragen op problemen, er dan OOK nog eens geen controle over hebben en je krijgt dit.

Gefeliciteerd met je promotie, drink er samen met v Liesveld maar eentje op de heuvel.

20 mei 2012 om 23:34

ok kerel...
allereerst de grap m.b.t. je twee harde kernen.... Vak E is oorspronkelijk geen harde kern van, dus willem II kan er niks aan doen dat het uitvak daar toevallig zit. Al had het aan de andere kant van het stadion gezeten, dan zou de 'harde' kern van de supporters er ook naast gaan zitten.
Wij zijn niet gecontroleerd op frikandellen en brandblussers nee.. klopt. Daar gooien wij dan ook niet mee. Vuurwerk is toch logisch aangezien we dat niet naar jullie hebben gegooid, maar puur om de overwinning te vieren.

Dan nog iets, als je het over stewards hebt die niks doen dan waren die van jullie het wel, ze stonden gewoon te gapen. Andere uitploegen hebben wel fatsoenlijke stewards dat is het verschil

Veel plezier in de juup he volgend jaar

21 mei 2012 om 17:35

Bij dat stuk van ´´al had het aan de andere kant van het stadion gezeten, dan zou de 'harde' kern van de supporters er ook naast gaan zitten´´ geef je dus zelf al aan dat ze daar meer zitten voor het uitpubliek?
Weet je wat het is, er stond veel op het spel en het had met een stuk ertussen, of wat meer stewards/politie etc makkelijk tegen gehouden kunnen worden..

Die stewards staan er overigens in veel gevallen ook maar vrijwillig, dus dat die (net als de w2 stewards) de handen er vanaf trekken is niets meer dan normaal..
En beweren dat het vuurwerk alleen werd gebruikt voor de overwinning te vieren is tegen beter weten in, dat weten we allebei.

Feit is dat het helaas is gebeurd, en dat ik hoop dat Willem2 hier echt iets mee gaat doen, evenals DB hun boete toch wel weer tegemoet zullen zien en hun eigen rotte appels gaat weren.

20 mei 2012 om 18:02

Je moet die 1e goal van Höcher maar eens terugkijken, jullie keken niet naar het voetbal maar staken meteen de middelvingers naar ons op met bijbehorende spreekkoren. Ik feliciteer iedere Willem 2 supporter met de overwinning maar ik hoop dat jullie die mennekes van 14 jaar eens in bedwang kunnen houden. Ik heb met Dave van Tilbo.com regelmatig een lekker biertje gevat!

20 mei 2012 om 23:36

Ben je nou een den bosch supporter of een sittard supporter, want snap er eerlijk gezegd geen bal van.. En als we het over specifieke supporters hebben, die waren er vandaag bij de nbosch ook, iedere club zal wel van die: grote bek achter het hek supporters hebben.

Willem II allereerst gefeliciteerd natuurlijk. Maar ze moeten toch wel even iet sgaan doen aan dat uitvak. Het zit daar echt op een verkeerde plek. Bij Willem Ii-sparta zat ik er ook. Overgoten met spreekkoren en wegduikend voor de liters bier moest ik daar naar de wedstrijd kijken. Bovendien stewards die er dan maar een beetje bij staan te lachen en er ook niks aan doen. Dus zorg of dat deze mafkezen normaal doen of verplaats het uitvak.

Maar het is Willem II verder gewoon gegund. Is samen met Sparta toch de club die in de eredivisie thuishoort!

mmm, ik meen mij te herinneren dat er vaker problemen waren met supporters en Den Bosch. Gedrag wat je niet van brabanders zou verwachten; wonen er veel mensen die ook fan zijn van utrecht, feyenoord? Of hoe kan het anders dat er toch altijd problemen zijn met en Bosch.

Triest eigenlijk, een leuke voetbalmiddag is weer verpest, niet door een enkeling maar door een grote groep. Je zou daar maar met je kindjes naast staan. Die kids krijgen waarschijnlijk een shock waar ze hun leven niet meer van af komen.

20 mei 2012 om 18:23

Even voor jou info in het bossche uitvak waren ook kinderen van 7-11 jaar, schandalig dat er vuurwerk in zo'n vak gegooid kan worden. Alleen jammer dat het niet op beeld staat. Fakkels en mortieren werden er gegooid. Het W2 vak zelfs van die 1000 klappers (fouileren geslaagd lijkt mij bij thuispubliek).. 3 bossche supporters naar ziekenhuis voor behandeling van vuurwerkwonden. 1 aan het hoofd geraakt en 2 bij de enkels door zo'n ontploffende mortier. De stewards van tilburg kwamen Niet in actie. Dat de bossche supporters zo dom zijn om hier als een stel wilden op te reageren en het hele vak te slopen gaat ook nergens over. Al met al zo'n 20-50 bosschenaren die gek deden. Daar staan dan nog 720 bosschenaren achter die hier Niets mee te doen hebben.
Maar gooi die ook maar voor het gemak op die hoop van de raddraaiers.

20 mei 2012 om 18:30

Die beelden zijn er wel Bozzie..
Je mag ze hier alleen niet posten..

Gedrag van de Bossche supporters absoluut niet goed te praten...
Maar ik denk toch dat daar in Tilburg ook wel het 1 en ander dringend veranderd dient te worden..

20 mei 2012 om 18:33

Nou ik waser ook, maar er werd geen enkele mortier gegooid, dat is iets wat ik 200% zeker weet, je kan van een mug een olifant maken.

20 mei 2012 om 18:36

de beelden liegen niet vriend...
staan gewoon op youtube..

20 mei 2012 om 20:46

mortieren niet jongen dan zat er een heel gat in het uitvak!

20 mei 2012 om 21:42

Onee het waren zeker rotjes.. man het waren flinke klappers die afgingen! actie=reactie alleen ging het van beide kanten veel te ver.

Belachelijk wat er allemaal in Tilburg kan , nogmaals ik keur de reactie van onze eigen aanhang af, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Tijdens de wedstrijd net voordat jullie het veld op wouden, haalden jullie supporters de cornervlag al weg terwijl de wedstrijd nog bezig was. Vervolgens fluit Liesveld af, gaan jullie supporters het veld op om feest te vieren prima! Maar dat wij dan minutenlang moeten aanzien hoe er een deel van jullie aanhang voor ons vak aan het provoceren en uitdagen is, dat is te gek voor woorden, verolgens houden de stewards onze spelers tegen die ons wouden bedanken voor de wedstrijd, maar al het Tilburgse tuig wat staat de provoceren mag lekker blijven staan.

Gefeliciteerd met de promotie( al denk ik dat jullie er OOK niks te zoeken hebben)

21 mei 2012 om 00:02

ja oke dat onze suporters na de wedstrijd voor jullie vak feest zaten te vieren is ook niet netjes maar ik weet zker dat als jullie hadden gewonnen hadden jullie het zelfde gedaan en dat wij op het veld komen is omdat iedereen na de weddtrijd een feest willen vieren en dat was echt leuk.
ik den dat stewards jullie spelers tegen hielden voor hun eigen veiligheid want met al de willem 2 suporters voor het uit vak is best gevaarlijk.
en in den bosch loopt ook genoeg tuig rond hoor niet alleen in tilburg.

Ik wil ook nog wel even verhaal doen. Ik zat in het uitvak. Voordat de wedstrijd begon was het gewoon nog wat zingen over en weer. Toen de spelers het veld op kwamen, werden er allemaal rookbommen gegooid voor/in het uitvak. Een aantal blauwe van Den Bosch, maar vooral witte en rode van Willem II. Ook werd er een steward bekogeld met vuurwerk door Willem II supporters, wat zeer triest was.
Toen werd er veel geprovoceerd door beide supportersgroepen, ik weet niet wie er mee begonnen was. Voor de rest werd er wat met drinken gegooid.

Later in de wedstrijd begonnen de Willem Ii'ers vuurwerk te gooien in het uitvak. Den Bosch supporters pikten dat niet en begonnen met allerlei dingen terug te gooien, bijvoorbeeld bevroren frikandellen, een magnetron en een telefoon afkomstig uit de catering.

Ik vind het echt schandalig wat er gebeurd is, jammer dat al die Bossche kutventjes met zwarte capuchon herrie gingen schoppen terwijl ze er normaal nooit bij zijn. Wat ik ook niet snap is dat de Tilbugers gewoon vuurwerk mee het stadion in konden nemen, ze hadden zelfs zo'n hele mat, en dat zie je niet snel over het hoofd als je iemand fouilleert.

Mooie club. Zeker een club met meer kleur dan bijvoorbeeld excelsior. Jammer dat Swinkels er volgend jaar niet meer bij is. Vond ik verreweg de leukste speler om naar te kijken bij Willem II!

Wat een discusie zeg! Mijn conclusie is duidelijk: mooie camerabeelden van zowel Willem ll als FC Den Bosch 'supporters' die alleen maar naar zo'n wedstrijd (al of niet onder invloed van drugs of alcohol) komen om keet te trappen en willen provoceren. Na bestudering van de beelden zullen allen die geïdentificeerd worden een zware straf moeten ondergaan, want met die milde straffen van tegenwoordig lachen ze gewoon.
Al slaan ze elkaar verrot, het mag van mij, maar dan onschuldigen (vrijwilligers van de horeca en stewards) bedreigen en de boel slopen en in de hens zetten? Geen woorden voor en zéér zwaar beboeten! Gooien met vuurwerk, kratten, ijskast, volle flessen? Opzettelijke Slagen EN Verwondingen, en niks minder! En géén werkstrafje van een paar uurtjes! De échte supporters (zowel van Willem ll als FC Den Bosch) zijn jullie spuug- en spuugzat! Even lekker met je kleine naar een voetbalwedstrijd.... Overigens Proficiat aan Willem ll en zijn trouwe ''normale'' supporters!!!

20 mei 2012 om 18:37

Kijk dit is een reactie waar ik alleen respect voor kan opbrengen.

Gefeliciteerd met de promotie, ik hoop dat we bij beide BVO het gezwel kunnen verwijderen die onze clubs kapot proberen te maken.

Als ik mezelf zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat ik een rustige jongen ben. Ik studeer rechten, ben bijna afgestudeerd en mijn passie is FC Den Bosch, al van jongs af aan. Zo af en toe bezoek ik ook uitwedstrijden, zo ook vandaag. Wat ik vandaag heb meegemaakt slaat alles, en de reacties in de media en op dit soort sites zijn tenenkrommend en doen geen recht aan de werkelijkheid. Laat ik voorop stellen dat ik hiermee op geen enkele wijze het schandalige gedrag van een aantal Den Bosch supporters goed wil praten, maar ook dit verhaalt heeft twee kanten. Twee kanten die mijns inziens niet voldoende worden belicht.

Voor de wedstrijd wordt er door de aanhang van Willem2 een (tien?)duizendklapper afgestoken, gewoon onder het oog van de stewards. Lekker uitrollen en aansteken, geen enkel probleem in Tilburg. Ik vraag me echt af hoe je zo'n ding het stadion in krijgt. Om nog maar te zwijgen over de tientallen fakkels die de supporters van Willem2 zonder probleem het stadion in hebben kunnen krijgen. Is er uberhaupt gefouilleerd? De eerste minuten van de wedstrijd worden er consequent rookbommen voor het uitvak gegooid, er is niks van de wedstrijd te zien. Dat is allemaal niet zo heel spannend, al slaat de sfeer al snel om. De fakkels die normaal gesproken sfeerverhogend zijn worden stuk voor stuk in het uitvak gegooid. Ook worden er verschillende stukken rondvliegend vuurwerk gegooid. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties in een uitvak met 800 man.

Na de rode kaart van Den Bosch wordt dit gecombineerd met het van twee kanten uitdagen van de uitsupporters wat onvermijdelijk tot zo'n situatie lijkt.

Dan slaat de vlam in de pan en wordt de wedstrijd gestaakt. De rust in het uitvak keert terug en er wordt niet meer gereageerd op het gedrag van de Willem2 aanhang. Er is nog niet afgefloten maar er betreden wel tientallen Willem2 supporters het veld. Hier wordt niet voor afgefloten. Is dit dan geen gevaarlijke situatie voor de spelers?

Na het eindsignaal wordt de situatie helemaal lachwekkend. De spelers van Den Bosch willen de eigen supporters bedanken maar worden tegengehouden door een aantal stewards van Willem2. Lachwekkend en schandalig wanneer er op datzelfde moment honderden Willem2 supporters op het veld staan.

De spelers van Den Bosch staan nu voor het uitvak en er is geen sprake meer van onrust in het uitvak. Toch besluit de ME op dat moment het vak te betreden en er op los te slaan. Degene die hiertoe opdracht heeft gegeven snapt er erg weinig van. Dat ingrijpen was veel te laat en buiten alle proporties. Het schoot zijn doel compleet voorbij.

Verder wil ik bij deze onze selectie bedanken voor het geweldige seizoen. Met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar hebben ze het fantastisch gedaan. Helemaal als je je bedenkt dat we aan het begin van het seizoen aan de rand van de afgrond stonden. Liesveld lijkt ons niet echt in de eredivisie willen hebben, maar goed, we hebben het zelf ook niet afgemaakt.

Het veiligheidsbeleid van Willem2 faalt echt op alle fronten, en ik hoop dat ik dat op deze manier duidelijk heb kunnen verwoorden. Verplaats dat uitvak, fouilleer fatsoenlijk en grijp in als de supporters zich misdragen.

Gefeliciteerd en veel succes in de eredivisie, hopelijk tot volgend jaar in een veilig uitvak tijdens de playoffs.

20 mei 2012 om 21:01

waar moet dat uitvak dan komen zeg jij het maar.
kijk is wel leuk bedoelt maar heeft echt geen zin want de hardekern van willem 2 verhuist gewoon mee en dan zitten ze er weer pal naast gaat hem niet worden denk ik
en er is ook niet echt een plek waar het uitvak nartoe kan.

20 mei 2012 om 22:09

Simpel...

Het uitvak laten waar het is maar aan beide zijden een buffer vak creeeren, zoals in zoveel stadions al het geval is..
Leuk is anders maar het schijnt nodig te zijn...

20 mei 2012 om 23:33

zou best kunnen ja want tussen de stoeltjes en de want zit een trap kan werken.
maar ik zie het niet gebeuren ik denk dat ze het zo laten.

20 mei 2012 om 23:38

kijk oetel wat niemand hie zo'n beetje snapt is dat vak E helemaal geen oorspronkelijk 'harde kern' vak is. Het vak is door de supporters zo omgedoopt, dus willem II kan hier niks maar dan ook niks aandoen..

21 mei 2012 om 00:07

Wie is er dan de baas in het stadion??
Willem II is toch hoofd verantwoordelijke voor de veiligheid en comfort van de bezoekers, ook die van de tegenstander lijkt me.

21 mei 2012 om 02:02

Oetel, Als de supporters volgende week bepalden dat de ere tribune de harde kern wordt dan kan dat ook gewoon hoor..

Daarnaast waren het de stewards van den bosch die met een glimlach boven in het uitvak gingen staan en alles lieten gebeuren, terwijl de stewards van willem II de beiden supportersgroepen tegenhielden.

21 mei 2012 om 16:42

de gemeente is de baas van het stadion.

5e eindigen en toch weer promoveren, hoe raar kan het zijn? Op het juiste moment pieken is dus van doorslag om promotie, erg raar als je het mij vraagt..

Sparta verdiende het wat mij betreft om te promoveren naast Zwolle en niet Willem Ii.. maar goed zo zijn die play-offs helaas al een tijdje.

20 mei 2012 om 23:34

ja eingelijk hoort sparta ook in de eredivisie het is ook jammer dat willem 2 tegen sparta moest maarja het is niet anders.

21 mei 2012 om 08:48

Helemaal gelijk, ze zouden het 'songfestivalsysteem' moeten toepassen: daar mogen een aantal landen altijd meedoen, zonder een halve finale te zingen, en dit op basis van hun verleden (duitsland, Groot-brittanië en nog een paar). Willem ll én Sparta horen gewoon (alleen al op basis van hun 'roemrijke' verleden) in de eredivisie, permanent!

21 mei 2012 om 00:36

Ik als Willem Ii-supporter vind ook dat Sparta in de Ere thuis hoort. Een mooie trditionele club, net als de onze. Ik weet zeker dat Sparta binnen nu en twee jaar weer gaat promoveren!

Het is natuurlijk een belachelijke rode kaart van liesveld... wanneer hij zo consequent hier voor fluit, moet hij eigenlijk dit de gehele wedstrijd doen ( en dan hadden er meer mensen in moeten rukken ) maar totaal onnodige actie.

Vervolgens komt er fout 2
Welke idioten zetten het uitvak naast een groep fanatiekelingen van willem 2

fout 3:
lekker lopen provoceren met vuurwerk in het uitvak gooien

gevolg:
Een uit de hand lopende situatie bij de Den bosch fans, en geef ze maar is ongelijk. Natuurlijk horen deze acties niet, en je mag veiligheid van spelers nooit in gevaar brengen, maar ergens kan ik het wel begrijpen uit emoties.

Er wordt veel gereageerd dat de FC Den Bosch fans de boosdoeners zijn. Afgaande op de beelden gaat de politie, veiligheidsmensen en natuurlijk heel veel mensen die de wedstrijd zien op wat te zien is. Het natuurlijk hartstikke fout als Bossche bollen de catering gaan slopen en alles wat los en vast zit naar de Willem II aanhang gaat gooien (ook al is het de fanatieke aanhang van Willem Ii). Maar gezien mijn ervaringen in het uitvak bij Willem II - NAC heb ik regelmatig mee gemaakt dat er van alles wordt gegooid (ook van onze zijde). Maar vuurwerk gooien in een vol uitvak (seizoen 2006/07) waar je geen een kant uit kan is ronduit gevaarlijk. Zelf gezien dat er supporters op tijd een nitraat uit iemands capuchon moest halen voordat hij afging. Een steward van NAC lichtgewond raakte omdat er diverse voorwerpen en vuurwerk uit de weg moest gaan. Het zit al jaren niet goed daar in Tilburg.

Ik hou mijn hart vast als het beleid zo doorgaat en NAC komt eens een bezoekje brengen. Ik ben er sinds 2003 altijd bij geweest in Tilburg. Maar het lijkt steeds erger te worden.

Ik kan de mensen uit Oeteldonk goed begrijpen als reactie. Maar de uitvoering was natuurlijk ronduit slecht. En natuurlijk de reacties van de Politie/me was te verwachten. Als ze ergens de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. En dan er maar op los gaan.

20 mei 2012 om 20:46

Je hebt dezelfde ervaringen als wij! In het begin gooide die zogenaamde supporters als fakkels onder in de gracht van ons vak. Kon niks zien. Later werd het bier/cola en dat werd opgevolgd door brandende fakkels en knalvuurwerk! Tussen de mensen! Heel fijn wanneer je met 800 man op elkaar gevrot staat!

Maar een uitvak tussen de harde kern van de thuisclub. Knap hoor Willem II en dan vooral suppoosten die geen ene flikker uitvoeren. Ik las meerdere verhalen van ook Zwolle en Fortuna supporters die daar hetzelfde meemaken.

Willem II is hier grotendeels schuldig aan want zij kunnen geen veilige situatie creëren en hebben zeer oncapabele mensen in dienst!

Verder slaat de reactie van een aantal van ons natuurlijk helemaal nergens op...

20 mei 2012 om 20:57

Onbegrijpelijk overigens dat er ook bier geschonken wordt. Als je na kan gaan dat het een risicowedstrijd betreft. En de politie was veel te laat als ik het zo hoor. Bij die bewuste bekerwedstrijd waar de ME aan te pas moesten komen waren ze er als de kippen bij.

Je kan toch op je vingers natellen dat de laatste wedstrijd alles-of niets wedstrijd is. Den Bosch met een bepaalde reputatie evenals Vak E van Tilburg dat er gewoon gechecked moet worden bij de ingang?

Hoe is het trouwens daarna afgelopen ik las op Nu.nl dat de de DB Fans af werden gevoerd door de ME? Was het na de wedstrijd of buiten het stadion nog onrustig?

20 mei 2012 om 21:06

De pot verwijt de ketel ofnie? en die emmers zeik en die golfballen die we bij jullie mochten ontvangen in het uitvak das wel normaal natuurlijk en ook helemaal nie gevaarlijk hou toch op man.

20 mei 2012 om 23:40

er is niks meer gebeurt naar de rel want naar de wedstrijd kwam de ME in het vak en die hebben de den bosch fans naar buiten begeleid of uit het vak gedreven.
wat er buiten het vak eventuweel nog is gebeurt weet ik niks van want ik zat nog in het stadion voor de huldeging.

Dat het uitvak er tussen zit, zal niet veranderen door het uitvak te verplaatsen. De 'supporters' op vak E zullen dan toch daar naar toe verhuizen. De supporters geven de 'vuurwerkbom' de schuld, maar waarom wordt er dan in de rust al een toilet in de fik gestoken? Ik snap niet dat je dan naar een wedstrijd komt, blijf lekker thuis en kijk het op Eredivisie Live.

20 mei 2012 om 23:44

ik denk ook dat den bosch vuurwerk bij had want ik zag opeens 2 kleine vuurpeltjes uit het vak vliegen richting het veld.
ach ja wij zijn terug in de eredivisie!

Knvb is de dader van dit.. Ik zweer het je , ze hebben van te vore een vergadering gehad met liesveld en zijn assistenten om te zeggen dat ze liever willem II op het hoogste niveau willen omdat die financieel gezonder zijn , groter stadion , meer supporters , grotere naam , minder erge supporters.
En je kan wel zeiken dat willem II ook erge supporters heeft maar den bosch heeft hier gewoon bewezen dat niemand moet spotten met den bosch , ze hebben geluk dat ze dit vroeger niet hebben gedaan , toen gingen er 500 man los en toen ging echt alle plexie glas eruit , en niet een klein stukje waar vervolgens van willem 2 kant knalvuurwerk/fakkels doorheen word gegooid..
Ik geef den bosch het goed recht dat ze helemaal dol worden.
Als willem 2 supp tochzo stoer zijn moeten ze net doen als ''de Gekske'' van den bosch en het uitvak uitgaan en dan vervolgens op het veld je lopen om uiteindelijk het thuisvak in te gaan voor zon menneke dat stoer zat te doen omdat hij daar stond.. Jonge jonge , die dikzak die beneden stond heeft gerend .. uiteindlijk kwamen de helmen om hem te arrestere/mishandelen.. maar zo zie je weer , de oude vak-p/m-side komt weer terug , en hoe!

20 mei 2012 om 23:37

Ja, iedereen is natuurlijk altijd tegen Den Bosch, dat is toch algemeen bekend? Ik heb gehoord dat er voor volgend seizoen in Zeist plannen liggen om Den Bosch de Topklasse in te krijgen.

De 'fans' hebben zich vandaag gewoon schandalig gedragen. Gasten met een te lage frustratie tolerantie die denken dat je de boel maar moet gaan verbouwen als het niet gaat zoals ze gehoopt hadden. Triest dat je nog een excuus gaat zoeken voor zo'n hufterig gedrag.

21 mei 2012 om 19:32

Stel je niet zo aan. Jullie hadden ook geluk in de 93e minuut met die pingel.

Ook voor die rode kaart waren wij heer en meester !

Gelukkig dat Den bosch mooi blijft zitten waar ze zitten.
Dat boeventuig hoef ik niet in de eredivisie te zien. Zit niet te wachten op nog een risicowedstrijd, al staan hierboven wel een paar reacties waar ik wel respect voor oan opbrengen.
hoop dat ze via tv beelden allemaal opgepakt worden, ook die jochies van een jaar of 14..

welkom terug Willem II

Te triest voor woorden dat "mensen" begrijpen dat supporters als reactie op gebeurtenissen bepaald gedrag vertonen. Nog vreemder vind ik het dat de situatie van het uitvak bij w2 als oorzaak wordt aangeven....
Waar het echt om gaat is dat er op veel plaatsen Debielen rondlopen die het nodig vinden de zaak te verzieken en we begrijpen dat ook nog. Het is gewoon jammer dat er stadions zijn waar ik niet met mijn zoontje op de tribune kan zitten tussen het thuispubliek.
Kom op mensen, hou eens op met begrijpen ! En zeker met het goedpraten.

Knap om na één jaar als nummer 5 weer terug te komen in de eredivisie. Daar horen ze eigenlijk ook wel thuis. Misschien moeten ze er eens over denken om dat uitvak naar een ander plek in het stadion te verplaatsen.

Ik snap echt niet waar al deze commotie over de plaats van het uitvak nu opeens vandaan komt. Sta zelf vaak op ks of vak e, en doorgaans zijn er helemaal niet zulke problemen zoals vandaag, zelfs niet tegen (br Nac. Ook als willen 2 uit speelt is de sfeer altijd goed bijv. Fortuna uit toen er meer dan 1000 man in sittard was. Imo moesten die kneuzen uit den bosch zich weer bewijzen, het begon al toen ik voor de wedstrijd bij het stoplicht stond te wachten en de bussen met db supporters arriveerde, ze sloegen toen al als gekke op de busruiten, staken middelvingers op en lieten hun geslachtsdelen zien.bij db thuis zongen ze al over swinkels en hocher dat hun moeder een h**r was en nu het vandaag niet mee zag gingen ze helemaal los. Daarbij gooide de db supporters zelf ook fakkels en munten naar de w2 supporters. En vervolgens breken ze het hele cateringpunt van het uitvak af. Willem : daar in tgen heeft het hele seizoen al vele uit suporters gehad en daarbij geen enkelr problemen gekend.

Persoonlijk vind ik dat de db supporters eens bij zichzelf te rade moeten gaan

20 mei 2012 om 23:56

klopt in het hele seizoen is er niks ergs gebeurt tussen de uitsuporters en vak E ja oke soms op de want slaan en een keer bier gooien maar kom op dat gebeurt niet alleen bij willem 2.
ik vind da den bosch hier zelf om heeft gevraagd
zag laatst een filmpje dat een stel Debielen van den bosch een willem 2 shirt in de fik steken en dan roepen kk willem 2 echt triest
maar nog veel belangrijker wij zijn weer terug in de eredivisie!

21 mei 2012 om 00:35

Tuurlijk jongens....er gebeurt nooit iets...

Zoekopdracht: youtube.
Opstootje Vak E....

Komt er me toch een lijst tevoorschijn..
Nee er gebeurt nooit iets.....laat me niet lachen man..

21 mei 2012 om 16:50

eh zullen we maar niet over jullie beging even een stadion slopen een catering kraampje overvllen en alles wat je vind op het veld gooien flikker op man
ja ik vind ook wel eens filmpjes van vak E maar dat s meestal van een paar jaar terug dit jaar viel het wel mee tot dat den bosch kwam echt waar heb het nog nooit zo erg mee gemaakt en allemaal lopen zeggen dat wij alles hebben gedaan jonge heb zelf gezien dat jullie vuurwerk zaten te gooin en niet alleen willem 2 suporters.
maa goed wij hebben jullie op een manier stil weten te krijgen en dat was toen die 2-0 viel en wij promoverden!

Lets'go Eredivisie!
Volgend jaar gaan we vriend en vijand verrassen. Ik zeg niet dat we bij de top 9 gaan eindigen, maar rond plek 12 t/m 15 gaat zeker gebeuren, let op mijn woorden.
Ik heb in ieder geval een geweldige dag gehad! Dit pakken ze me nooit meer af!

Geweldige overwinning, geweldig feestje! De supporters van Den Bosch moeten zich schamen voor het vertoonde gedrag. De mensen uit Tilburg werkend in het eethok hebben het gelukkig met een paar schrammen er goed vanaf gebracht. Alles uit het eethok is in Vak E, gracht of op het veld belandt, waaronder ovens koelkasten brandblussers en hele voorraden eten en drinken. Voor dit gedrag is geen excuus. Tuurlijk wordt de boel een beetje opgejut door vak E en de Kingside maar dat gebeurd overal. En daarnaast stelt de Kingside en vak E volgens heel Nederland niks voor, maar laat iedereen er zich door op jutten inclusief de Den Bosch supporters. Het gedrag wat ze hebben vertoont is van heel laag niveau en dus spelen ze volgend jaar waar ze thuis horen. Met zulk gedrag hoor je simpel weg niet in de eredivisie.

De eerste Den Bosch supporter kwam het uitvak in en rende meteen naar het glas toe om er vervolgens met zijn kop tegen aan te slaan, provoceren was dus niet eens nodig voor dit hersenloze gedrag. Daarnaast kwamen de bussen met de bosschenaren aan en stonden ze met geslachtsdelen voor het raam, bonkend op het glas en waren ze de mensen langs de weg voor vanalles en nog wat aan het uitmaken. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de bosschenaar die het veld betreedde en voor vak E ging staan provoceren. En toen er een paar man op af kwam was hij snel weer achter de hekken, echt z''n geval van grote bek achter het hek.

Conclusie: Geweldige wedstrijd, geweldig feestje, en de bosschenaren hebben laten zien dat ze nog hersenlozer zijn dan die vent van Den Bosch bij voetbal fans.

Foto van de gracht: http://www.tilbo.com/images/2012-05-20 15.43.37.jpg

21 mei 2012 om 18:19

Ook ik zat in het uitvak in het W2 stdion. Doe gee vlieg kwaad en kom puur voor het voetbal Vanaf de aftrap hebben W2 supporters vuurwerk in het vak gegooid. Op een gegeven moment werd het zo erg dat sommige Bossche fans hierop met verkeerde en niet te toleren gedrag reagerden. Absoluut afkeurenswaardig, maar het was reactie op actie. Elk verhaal heeft twee kanten en daarom is het belacheliujk om alleen Bossche fans te veroordelen, hoe fout sommigen ook waren. Van chauvische supporters kan me dat nog indenken, maar een zogenaamd objectief medium als Omroep Brabant zou je tocj verwachten dat ze hoor en wederhoor toepassen?

Mooie wedstrijd, Den Bosch helemaal van de mat gespeeld en dik terecht gewonnen !

Wij zijn terug waar wij horen te zijn !

Leuke wedstrijd, erg leuk dat Willem 2 weer terug in de Eredivisie is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren