Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Weer een duel stilgelegd in de Keuken Kampioen Divisie: ‘Ongelooflijk maar waar’

Laatste update:

De wedstrijd tussen PEC Zwolle en FC Dordrecht is vrijdagavond tijdelijk stilgelegd vanwege een beker op het veld. Bij een 1-0 voorsprong voor de Blauwvingers vloog er een beker in de richting van Dordrecht-middenvelder Jari Schuurman, waarna scheidsrechter Martin Pérez zich door de nieuwe regelgeving genoodzaakt voelde om het duel tijdelijk te staken. “Ongelooflijk maar waar”, schrijft RTV Oost in een Tweet. Inmiddels rolt de bal weer en staat het 3-0 voor promovendus PEC.

Is de nieuwe regel van de KNVB te overdreven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook verschikkelijk!

28 april 2023 om 20:41

De afschrikkende werking van de nieuwe maatregelen is in ieder geval al goed merkbaar...

28 april 2023 om 20:50

Echt verschrikkelijk dat een klein kind niet snapt dat je niets mag gooien. Nu nog een keer een kleuter die dit doet en dan kan gewoon een volledig stadion naar huis. Geweldige maatregel.

28 april 2023 om 20:56

Dit gaat een heel ding worden.
Veel jeugd zal dit nu gaan doen met het doel de wedstrijd gestaakt te krijgen. Likes en clicks... Mocht je denken, dat gebeurd niet. Dan maar is kijken naar de idioten die met spullen gooien in winkels of de laatste "challenge" een willekeurig iemand knock out te slaan.

28 april 2023 om 21:00

Ruiz. Ik weet niet hoe het bij jou zat, maar ik wist echt wel op jonge leeftijd dat het niet normaal was om bekers drinken op het veld te gooien.

28 april 2023 om 21:03

Als dit jochie al een voorbeeld van z'n generatie is, wat zijn al die volwassen mannen die het hiervoor deden dan?

28 april 2023 om 21:08

Niet iedereen is zo snel volwassen als jij Ducktaildo 😀.

28 april 2023 om 21:11

Ruiz. Heeft vrij weinig met volwassenheid te maken hoor. Genoeg volwassenen die begin van het seizoen meerdere bekertjes per wedstrijd op het veld gooide. Heeft te maken met normen en waarde en die kan je echt al snel overbrengen op een kind hoor. Dat jochie dat toen het veld op was gerend om met Memphis op de foto tegaan werd aangemoedigd door zijn ouders. Daar gaat het dan dus fout.

28 april 2023 om 21:20

Je leeft in een illusie als je denkt dat elk kind (of volwassene) goed wordt (of is) opgevoed.

28 april 2023 om 21:26

Ruiz. Ik zeg nergens dat ik deze verwachting heb? Ik weet ook wel dat er genoeg kinderen slecht of gewoon niet worden opgevoed. Maar het dan maar door de vingers gaan zien? Het lekker op zijn loop laten? En hoeveel kinderen gooiden er precies bekers drank op het veld? Het is er nu 1 van de vele kinderen in het stadion. Je doet net of het schering en inslag is, maar dat is gewoon niet zo. Zonder deze regels was het wel schering en inslag met spullen op het veld gooien. Gelukkig is dat nu al flink ingedamd.

28 april 2023 om 21:34

Dat kind weet dondersgoed dat dit niet mag. Regels zijn regels dus prima afgehandeld

28 april 2023 om 21:36

Ik heb nooit gezegd dat je het door de vingers moet zien, maar wat je sowieso niet moet doen is alle anderen in het stadion de dupe laten worden.

Duidelijk te zien wie het bekertje gooit, voorbeeld van maken en hem/haar eruit gooien.

28 april 2023 om 20:38

Ik hoor van iemand dat het een kind van 12 is?

28 april 2023 om 20:45

Dus? Gewoon eruit gooien en papa/mama mee en daarna een stadionverbod opleggen.

28 april 2023 om 20:50

Doe me niks, kinderen krijgen ook straf als ze stout zijn.

28 april 2023 om 20:51

Ohh nee, een kind van 12, nee, dan mag het en is het goed natuurlijk...

28 april 2023 om 20:58

Jullie snappen toch wel dat een kind niet geheel toerekeningsvatbaar is? Nog 1 zo'n kattenkwaad actie en iedereen kan gewoon naar huis. Lol.

28 april 2023 om 21:04

Misschien een stukje opvoeding ik gooide en gooi nog steeds niets op het veld

28 april 2023 om 21:09

Gelukkig zijn jullie geen criminologen of beleidsmakers. Stadionverbod voor een kind van 12 jaar voor een bekertje gooien? Je maakt een grapje

28 april 2023 om 21:13

@Ruiz, onzin. Fout is fout. Zo'n scheidsrechter heeft duidelijke instructie; beker in het veld is staken. Wat denk jij dan, dat de arbiters de hele tribune in de gaten houden om mogelijke bekergooiers in de gaten te houden, zodat als het een kind is ze niet gaan staken? Nee, natuurlijk niet. En als het een kind is, moet ook hij worden gestraft. Een kind van 8 jaar of ouder kan je echt wel duidelijk maken wat goed en slecht gedrag is. Juist doordat we dat al die jaren, op jouw manier, hebben laten versloffen zijn de problemen nu zo structureel. Gewoon aanpakken.

28 april 2023 om 21:24

Nee, wat ik denk is dat deze maatregel volslagen debiel is en dat je als scheids prima onderscheid kan maken tussen een gevaarlijke situatie/massaal bier gooien, of een enkel leeg plastic bekertje. Als je denkt dat dit kind nu een levenslang stadionverbod verdient of een enorme boete ben je ook niet helemaal lekker.

28 april 2023 om 21:34

Ruiz. Je ziet toch de afschrikkende werking van de regel? Bijna alle wedstrijden worden nu uitgespeeld zonder bekers of andere dingen op het veld. En ik vind dat zo'n halfbakken regel van '10 bekertjes mogen, maar 11 niet' dus nooit gaat werken. Zorgt er alleen maar voor dat je het weer gaat uitlokken dat mensen het gaan doen.

Gebeurde 1 rij voor me. Jochie van 8 jaar.....geen idee waarom hij dit deed. Heel suf

28 april 2023 om 20:40

Kreeg hij ook een klap in zijn gezicht net zoals die kerel bij Groningen - NEC?

28 april 2023 om 20:43

direct weggehaald door z'n vader

28 april 2023 om 20:54

8 jaar ... Lang leven social media, TikTok en dat soort spul... Kids zien meer dan wij denken

28 april 2023 om 21:05

Was idd niet zo spannend, maar die volwassen man erachter met bodywarmer en petje die de speler van Dordrecht begint uit te schelden en de schuld geeft. Wat een triest persoon.

De regel werkt prima. 1e x ff stil leggen daarna stoppen. Niemand gooit per ongeluk een beker op t veld en de hele tribune begon te zingen over zn waardeloze gedrag. Mooi om te zien

Tja, ik vind het eerlijk gezegd niet "ongelooflijk", maar "verwacht". Simpelweg omdat je in één keer regels gaat invoeren dat als er ook maar één persoon ook maar een heel klein beetje over de schreef gaat. je de wedstrijd gaat staken, terwijl je het decennia lang hebt gedoogd.

Ik praat het niet goed, geenszins, maar dit was gewoon te verwachten. En zo gaan we elke week een of meerdere wedstrijden krijgen die gestaakt gaan worden.

28 april 2023 om 21:01

Het is te verwachten en we gaan het vaker zien maar toch moet je het doen hoe irritant ook. Je ziet nu dat de jongste jeugd idioot gedrag van anderen kopieert. Teken dat we het juist moeten doen en vol moeten houden hoe irritant ook. Wie weet keert het dan ten goede. Daders altijd stadionverbod geven

28 april 2023 om 21:39

Ik denk dat het vrij snel geleerd gaat worden, in het begin is het waarschijnlijk iets wat vaker voor gaat komen, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen dit nog lang blijven doen.

28 april 2023 om 21:50

Nee maar wel combo-acties. Je kunt het in je voordeel gebruiken en dat zal ook wel gebeuren. Scoren, naar de harde kern rennen en juichen en hop, je hebt je tegenstander op een time out. Was al bij Sparta toch?

29 april 2023 om 00:23

Dan moet je als harde kern je maar inhouden. Ik heb nooit de neiging gehad om iets te gooien naar iets of iemand in het stadion en ik heb genoeg graf wedstrijden gezien in een stadion.

Een beker uit vreugde neem ik aan? Neemt niet weg dat dat natuurlijk ook niet kan.

Zo ongelooflijk is het niet. In deze samenleving is het toch niet zo moeilijk te geloven dat minstens 1% in het stadion gewoon debiel is? Deze regel gaat nooit stand houden.

28 april 2023 om 20:52

1%?
Houd het maar op meer dan 20%.
Het is echter zo dat de groter meerderheid eerst over zijn mede supporters moet gooien en dit dus niet snel zal doen. Ook het veld halen is natuurlijk niet realistisch.

Vuurwerk en andere dingen kan ik me nog in vinden. Maar een plastic beker met drinken er in... Waar hebben we het over.

28 april 2023 om 21:00

Je moet ergens de grens trekken..

28 april 2023 om 21:00

1 op de 5 lijkt me wel wat veel laurens, maar ik waardeer je donkere kijk op de mensheid haha. En eens. Deze maatregel is net zo debiel als het volk waar we het nu over hebben.

28 april 2023 om 21:09

Ruiz. Zoek eens voor de grap samenvattingen op van begin van het seizoen. Toen werden er honderden bekertjes op het veld gegooid, hoeveel nu nog? Toch knap van een 'debiele' regel dat het gewoon werkt.

28 april 2023 om 21:13

Misschien wat veel haha.
Echter is het bijna 100% bij een doelpunt op een belangrijk moment. Als ze bekers bier ook afstraffen is het gewoon niet te hanteren. Dan ga je krijgen waarom bij het ene moment wel werd stil of gestaakt en bij het andere niet?

Ik bedoel kijk alle spelers eens naar de scheids lopen. Zelfs hun vinden het idioot dat voor een bekertje de hele wedstrijd stil gelegd wordt.

28 april 2023 om 21:14

Als het zo goed werkt, waarom worden er dan constant wedstrijden gestaakt? Ik vind het goed dat ze dat massale gooien weten in te demmen, maar die enkeling hou je toch. Dat is ook het enige waar ik me aan stoor bij deze regel.

28 april 2023 om 21:18

Ruiz. Constant wedstrijden gestaakt? Procentueel worden 5% van de wedstrijden gestaakt gok ik zo? De overige 95% van de wedstrijden worden gewoon uitgespeeld zonder dat er dingen op het veld worden gegooid. Dus de regel werkt gewoon goed en die paar wedstrijdjes die nu nog gestaakt worden heb je volgend seizoen ook niet meer. Sociale controle terug in stadions.

28 april 2023 om 21:32

Het is tot nu toe elk weekend toch gewoon raak? Sociale controle is ook een grap. Als een groep van 50 doorgesnoven hooligans op tilt slaan gaat echt niemand dat 'corrigeren' hoor.

28 april 2023 om 21:37

Ruiz. 'het is tot nu toe elk weekend toch gewoon raak'. Ja en bij hoeveel wedstrijden is dit het geval? Er worden iets van 20 wedstrijden per weekend gespeeld (kkd + eredivisie) en daarvan is het 1 wedstrijdje? En sociale controle is geen grap op dit gebied. Je ziet nu al hoe er in het stadion wordt gereageerd als er iets op het veld wordt gegooid. Je ziet al bijna geen incidenten meer? Ik snap niet hoe je de regel debiel kan noemen terwijl het al een stuk verbeterd is hierdoor.

28 april 2023 om 21:50

Er zijn vandaag nu al 2 wedstrijden in de kkd tijdelijk gestaakt. Hoe is dat een verbetering?

En ook al is het enorm vervelend voor het publiek en voor de mensen die het meekijken. Ik vind het een goede ontwikkeling. Ik verwacht dat dit een half jaar vervelend gaat zijn, maar daarna is de sociale controle wel zo groot dat het goed gaat.

Kanttekening vind ik wel dat als het over een jaar nog niet werkt de knvb de regel weer moet afschaffen, want dan is het onzinnig. Al denk ik ook dat dit de planning is, maar dat kunnen ze natuurlijk niet van te voren zeggen.

28 april 2023 om 20:49

Ze moeten het gewoon aanpassen. (gooien, wedstrijd stil met uitzondering van een plastic bekertje drinken).

28 april 2023 om 21:08

Dus jij vind het niet erg om een beker pis over je heen te krijgen?

28 april 2023 om 20:53

Welke sociale controle? Sociale controle is er enkel als het men goed uitkomt. Tegen een groep van 30 van de harde kern gaat er geen sociale controle zijn of het loopt uit op een massale vechtpartij. Bij ventjes van 18 durven mensen er dan vervolgens weer wel wat van te zeggen.

Overigens schijnt het hier om een jochie van 12 te gaan, wat voor sociale controle verwacht je hier dan? Dat ze hem of zijn vader maar een paar klappen geven ofso?

29 april 2023 om 08:42

Nou sociale controle hoeft niet direct klappen te betekenen. En laten we eerlijk zijn, de afgelopen weken zijn de wedstrijden elke keer gestaakt omdat 1 of andere nobody wat doet. De harde kernen hebben er al van geleerd, die doen dit niet meer. Dat is de sociale controle die ik bedoel, mensen krijgen het idee dat ze samen een wedstrijd moeten afkijken.

En dat het een kind van 8 is, is heel jammer. Maar een prima voorbeeld van slechte opvoeding. Die vader had dit natuurlijk gemakkelijk kunnen tegenhouden, en volledig terecht dat ze eruit gezet zijn.

Slaat nergens op en zonde voor bier is al prijzig genoeg 🤪🤣 maar ze moeten kijken of niks gevaarlijk is wat ze gooien bier raakt je niet gewond mee

Hoezo ongelooflijk?
Het was niet eens bier volgens mij.. Het was een kind dat het gooide.

Het gebeurd al heel veel jaren. Mede daarom ook plastic bekers.
Mannen, vrouwen en zelfs kinderen. Om een of andere manier is het prima bij het vieren van een goal van de thuis partij of een wissel, maar alle andere redenen is wedstrijd stoppen?

De bier douche is een heel ding geworden in het voetbal. Hou het mooi op dingen die niet een plastic bekertje drinken is, zoals vuurwerk en aanstekers.

28 april 2023 om 21:05

Ik zit gelukkig niet meer in de vakken waar je een bier douche krijgt bij een goal, maar ik kan mij indenken dat er daar ook wel mensen zitten die blij zullen zijn dat het stopt. Net als
De intrieste teksten die gezongen worden. Mag je ook voor staken.

28 april 2023 om 21:16

Denk zelfs dat je voor die teksten eerder moet staken.
Dat is niet 1 persoon, maar bijna een hele tribune.

Maarja, je mag iemand de huid vol schelden zijn familie aanvallen, maar oh wee oh wee als je een bekertje op het veld gooit.

Bro, het is een fkn bekertje! Zijn we van lucht gemaakt tegenwoordig...

28 april 2023 om 20:50

Of je gedraagt je gewoon.

28 april 2023 om 21:01

Om nou bij elk dingetje een wedstrijd stil gooie slaat ook bijna nergens op.

28 april 2023 om 21:39

Je ziet toch wat het effect is? Normaal lag het vol rond de cornervlag. Nu niet meer. Werkt het dan of niet! Nu loslaten en iedereen gaat weer gooien

28 april 2023 om 22:35

Niks mee te maken, zie jij dat het werkt? Is nu de zoveelste wedstrijd die stil gelegd wordt en nog steeds gebeurd het. In deze moet je er geen aandacht aan besteden dat heeft effect en niet dit.

28 april 2023 om 21:26

Met deze instelling, ben jij onderdeel van het probleem

28 april 2023 om 21:39

Als je één bekertje een probleem vindt, dan ben jij onderdeel van het probleem.

28 april 2023 om 21:45

Waarom zou je een beker naar de artiesten gooien waarvoor je betaalt ?

Volstrekt neanderthaler gedrag .. dat goedpraten pleit niet voor je omgevingsbewustzijn ...

Ben toch heel benieuwd wanneer de clubs harde maatregelen gaan nemen. Ook benieuwd naar de beker zondag wat als de supporters van het team die achter staan zorgen voor twee keer een stop zodat de wedstrijd gestaakt gaat worden dan moet die finale ook ingehaald worden. Ben nog steeds voor het extreem hard straffen door meteen stadionverboden uit te delen ook aan kinderen (wat je leest dat dit was). Moeten de ouders hun kind maar opvoeden.

28 april 2023 om 21:19

De bekerfinale gaat 100% gestaakt worden. En dan komt vd Sar weer het veld op of misschien Brands. Toch ben ik benieuwd wat voor straf je juridisch nou kunt uitdelen aan iemand de een bekertje bier op het veld gooit.

Word doodmoe van dat staken. Pak gewoon de mensen aan die gooien naar spelers. Nu staken we een duel 15 minuten lang omdat een kind van 12 een bekertje gooit.

28 april 2023 om 21:04

En bij nog 1 zo'n actie kan je direct naar huis

28 april 2023 om 21:36

Je moet hier mee doorgaan om effect te krijgen. Heel simpel. Anders is het hek van de Dam. Wat wil je doen als er een grote groep mensen gooien. Allemaal opsporen op de tribune tijdens de wedstrijd? Staken. En vol blijven houden. Je ziet dat het werkt aangezien er al bijna niets meer wordt gegooid.

28 april 2023 om 21:38

Bij massaal gooien is staken geen gekke keuze. Maak onderscheid.

Ze moeten gewoon een flinke geldboete + stadionverbod aan de gooiers geven

Ik begrijp nooit zo goed waarom die presentatoren iedere keer nadat dit weer gebeurt zeggen: 'ongelofelijk!' 'dit snap je toch niet!' en dergelijke uitspraken. Hier is toch helemaal niemand verbaasd over? Alsof die eencellige idioten die dit doen maar direct getemd zijn na de invoering van deze nieuwe regel. Natuurlijk niet.... eencelligen heb je toch overal in elk stadion? Dit blijft nog héél erg lang voorkomen. Tenzij je deze idioten een héél lang stadionverbod geeft of ze financieel hard in hun portemonnee pakt. Dan halen ze het wel uit hun hoofd hoor.. Vaak zijn het mensen met lagere inkomens dus hup!! Je weet waar je ze pijn kan doen! Maak er gebruik van, beleidsbepalers..

Moeten ze wel 1 lijn trekken...De wedstrijd van Groningen wordt gestaakt en deze wedstrijd gaat vervolgens gewoon weer door

28 april 2023 om 21:24

Bij Groningen werd iemand geraakt. Hier gelukkig niet en dan wordt er hervat

28 april 2023 om 21:28

Die beker bier uit de wedstrijd van Groningen was een voltreffer op de kont van de grensrechter. Als je dus raak gooit tegen een speler of scheids/grensrechter dan wordt de wedstrijd dus definitief gestaakt. Gooi je mis, dan wordt hij tijdelijk gestaakt. Gebeurt het daarna nog een keer, dan wordt de wedstrijd ook definitief gestaakt.

28 april 2023 om 21:42

Als een speler of iemand van de wedstrijdleiding geraakt wordt is het gewoon meteen klaar voor die dag, en dat was het geval bij Groningen.

Begin met verbod om drinken mee te nemen naar de tribunes

Er moet een bierverbod komen, want in Qatar ging het zo goed (las ik meermaals hier)... Ohw wacht, 12 jaar?

28 april 2023 om 21:32

Ik las het ook ja, toen ik daarop antwoordde dat een bevolkingsgroep ook zonder drank als beesten tekeer gingen werd daar hatelijk over gedaan hier

28 april 2023 om 21:40

Ik denk dat het kind van 8 zwaar aan de sinaasappelsap zat. Nooit meer sinaasappelsap in het stadion!

Gewoon naar Engelse voetbalwet, daar staken ze niet en sturen ze geen heel stadion naar huis.

Is idd te overdreven dit. 1 leeg bekertje op het veld... dit meen je niet. Als je een bierdouche krijgt dan begrijp ik het nog wel maar dit....

Wat snappen de mensen die dit weer belachelijk vinden nou niet? Je ziet toch dat deze maatregel werkt? Normaal vliegen de bekers en aanstekers je om de oren en nu is het af en toe een. Tot het straks helemaal klaar is. Gewoon zo doorgaan en volhouden met deze maatregel. Nu afkappen en de hel breekt weer los.

29 april 2023 om 08:35

De mensen die het belachelijk vinden behoren voor een groot deel waarschijnlijk ook tot de groep laagopgeleide tokkies die zich met dit soort wangedrag bezighoudt.

Dit is een waardeloze maatregel, hele stadion en tv kijkers worden gestraft door bijvoorbeeld zo'n asbak als bij mvv.
Geef zo'n eikel een megaboete, investeer dit in een pot voor nog betere camerabeveiliging en doe wat met de meldplicht.
Zo hoeven de goeden niet onder de kwaden te lijden.
En breng de foto vooral goed in beeld@

Stilleggen, dader er uit halen en stadionverbod van 10 jaar plus minimaal 5000,- boete. Dan is het met een paar maanden over met dit wangedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren