Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van den Brom krijgt enorme trap na: ‘Hij heeft mijn carrière gebroken’

Laatste update:

John van den Brom is weer terug in Nederland, na een avontuur in België bij Anderlecht. De oefenmeester werd weliswaar kampioen met de Belgische grootmacht, maar een goede indruk heeft Van den Brom lang niet op iedereen achtergelaten. Zo haalt Roland Juhász hard uit naar de coach.

/

Juhász vertrok al in januari 2013 bij Anderlecht, maar nam pas zondag afscheid van de supporters. Dat heeft alles te maken met Van den Brom, stelt de naar het Hongaarse Videoton verhuisde verdediger in La Dernière Heure. “Ik wilde geen afscheid nemen zolang Van den Brom er coach was. Die man heeft mijn carrière gebroken, op zijn minst toch die bij Anderlecht.”

“Ik zou aanvaard hebben dat hij voor een andere speler koos, maar qua mens heeft hij me enorm teleurgesteld. Hij heeft me niet in mijn gezicht gezegd waarom hij me niet meer wilde. Na acht seizoenen bij Anderlecht, de club van mijn hart, verdiende ik beter. En ik ben niet de enige die in de clinch lag met hem.”

Ik vind John van den Brom een goede trainer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er kunnen er maar elf spelen en dat moet een prof accepteren. Het is netjes als een trainer een waarom aangeeft zodat de speler er van kan leren, maar hij is tot niets verplicht. Dan moet je als speler gewoon of je voeten laten spreken of het de trainer zelf op de man af vragen maar dat lijkt gezien het interview ook niet gebeurd.

9 oktober 2014 om 10:51

Een coach kan toch ook zijn mond open doen. Hoe kan een speler nu iets leren als de coach niet eens zegt waarom hij op de bank zit daarvoor heb je toch teambesprekingen en zo. Juhasz heeft meer dan 200 wedstrijden gespeeld voor Anderlecht. Dan kan er toch wel een klein uitlegje af.

9 oktober 2014 om 11:07

Als je met alle respect vertrekt naar club als videoton. Dan heb je geen promotie gemaakt. Natrappen is altijd makelijk, ga zelf eens voor de groep staan. Moet je kijken hoeveel spelers jouw een trap nageven.

9 oktober 2014 om 11:14

"ga zelf maar eens voor een groep staan"
Daarom ben je trainer, volgens mij is dat je werk.
Natuurlijk kan niet elke trainer met elke speler even goed overweg. Maar er zijn toch trainers die meer 'natrappers' hebben dan andere.

9 oktober 2014 om 11:42

Moet u eens in het gewone bedrijfsleven doen. Iemand van een opdracht halen en vervangen door iemand anders, zonder uit te leggen aan de betrokkene waarom.

Mensen zijn geen binaire machines. Het zijn eerder emotionele machines die je op zijn minst een woordje uitleg geeft waar nodig.

Je kan daar allemaal aan verzaken, maar dan ben je ook gewoon een slechte leider die niet het maximum uit zijn mensen haalt. En kijk eens aan zie, John haalde niet het maximum uit zijn mensen.

Roland Juhász was een monument bij Anderlecht. Hij moest weg, gewoon omdat John 'zijn' ventje in de plaats er wou zetten. Dat ventje 'bram Nuytinck' mag niet eens de veters strikken van Roland Juhász.

Als we vandaag een enquête zouden houden onder de Anderlecht supporters: Roland IN, Bram Out, dan weet ik dat Roland met een Noord-Koreaanse score zal winnen.

9 oktober 2014 om 12:21

Leuke vergelijking die natuurlijk helemaal niet op gaat.
Het bedrijfsleven is in generlei opzicht te vergelijken met het voetbalwereldje.

De regels wetten en normen liggen geheel anders.

Als U het nu op menselijk vlak zou vergelijken werd het een ander verhaal.
Maar ja , hoe goed of hoe groot je ook bent er is niemand in de wereld die met iedereen goed kan in een groepsproces.

Overal ter wereld tref je mensen aan die wel met elkaar werken en nooit met elkaar praten.

Ik ben geen voor of tegenstander van deze speler, vd brom of anderlecht simpelweg omdat ik ze alle drie niet goed genoeg volg maar ik vind achteraf de beerput open gaan trekken is nutteloos onnodig en dom.

9 oktober 2014 om 12:28

Zowel in het voetbal, als in het reguliere bedrijfsleven gaat u in de eerste plaats met mensen om. Mensen waarmee je dus menselijk omgaat.

Dat collega's soms niet met elkaar praten, doet er niet toe. Dit is ook geen relatie collega-collega, maar één van chef-ondergeschikte. En als chef mag men verwachten dat die wel praat met zijn onderdanen. Anders ben je gewoon een slechte chef.

Ja, als je een vaste waarde uit de ploeg zet, dan mag je daar wel even mee gaan praten 'waarom'. Is de normaalste zaak van de wereld.

Lekker boeiend, net of iemand zit te wachten op mening van deze nobody.

9 oktober 2014 om 10:46

Je zegt het zelf al :'

Het is niet sjiek van hem, al kan ik me voorstellen dat vd Brom niet de fijnste coach is. Komt vaak theatraal over zoals met Tankovic. Bespreek dat intern en geef hem een standje maargoed.

9 oktober 2014 om 11:14

Denk dat basenparen het heeft over de speler en niet v/d Brom

9 oktober 2014 om 11:32

Deze 'nobody' heeft dit palmares:

Belgisch kampioen 4x 2006, 2007, 2010, 2012
Beker van België 1x 2008
Belgische Supercup 4x 2006, 2007, 2010, 2012
Beker van Hongarije 1x 2000

Individueel

Hongaarse Gouden Bal 2x 2009, 2011

Wat is uw palmares nu ook weer?

9 oktober 2014 om 11:37

Bedankt om mijn punt nog eens duidelijk te maken.

9 oktober 2014 om 11:46

Basenparen,

Ja, want u bent pas iemand wanneer je bij Barcelona of zo speelt.

De duizenden spelers die héél wat bereiken met kleinere clubs stellen niks voor.

Het is niet omdat u Roland niet kent, dat het een nobody is.

En nogmaals, wat is uw palmares nu ook weer? Immers Roland mag geen mening hebben, maar u wel. U moet dus vast volgens uw eigen gedachtegang een groter palmares hebben.

Ik heb respect voor elke voetballer die zijn gezondheid ter vermaak van u en mij op het spel zet. Ook al speelt die mens bij een andere club, ook al heeft die 'maar' bij Anderlecht jarenlang gezeten.

9 oktober 2014 om 12:35

Fucking hell, wat lul allemaal slap man. Misschien moet je eerst eens normaal leren lezen en schrijven voordat je reageert. Die bijdehante toon is nergens voor nodig mafkees. Ik mag gewoon mijn mening geven. Ik ben niet geïnteresseerd om nog na anderhalf jaar een of ander conflict te horen over deze niet zeggende speler en van den Brom. De speler is niet interessant, van den Brom maakt met iedereen ruzie. Wat is dan nog het nieuws. Als die jongen een probleem heeft met van den Brom, laat hen het met elkaar oplossen.

9 oktober 2014 om 12:43

"wat lul allemaal slap man". En dan daarna direct klagen over de lees en schrijfcapaciteiten van een ander. Ja ja.

U mag zeker gewoon uw mening geven, maar misschien mag die speler dat dan ook doen? Ook al is hij iemand die u niet kent, noch dat u respect heeft voor zijn prestaties bij Anderlecht.

En als het u allemaal niet interesseert waarom er dan toch een mening over neerschrijven?

Vind het ook maar een vervelende man. Dat stukje over Tankovic die na zn doelpunt in de dugout ging zitten en vd Brom dan even stoer in de media vertelt dat ie tegen zn technische staf zei "die is van mij"..echt typerend voor die man, grote en stoere praatjes voor iemand die in het trainerschap nog maar weinig heeft gepresteerd.

9 oktober 2014 om 10:47

hij heeft europees voetbal gehaald met ado dat noem ik toch echr wel een prestatie

Van der Brom zit er voor zijn eigen ego. Hoe hij overkomt is gemaakt en niet oprecht.

9 oktober 2014 om 10:53

Hoi, afgelopen tijd nog VI gekeken?

9 oktober 2014 om 11:00

Zelfs hun hebben het wel eens bij het juiste eind. Walchelijk mannetje, als hij met ado tegen nec speelt, dan speelt hij tegen nec. Speelt hij met vitesse tegennec dan speelt hij tegen nek. Lult gewoon met alle winden mee. Carrieretijger is het meer niet.

9 oktober 2014 om 11:10

Raar dat als iemand zijn mening geeft en die is al dan niet dezelfde als bij de mensen van Vi dat dat dan volgens jou napraterij is,

Kan toch zijn dat ze die mening delen ?

9 oktober 2014 om 11:21

Je kent de man persoonlijk begrijp ik?

haha mieten altijd natrappen ipv het gelijk durven zeggen

Ik vind dat altijd zo n kansloze reactie : met stront gooien achteraf..........

Jammer ook te zien dat er al gelijk weer velen zijn die die snor en leegganger blindelings na gaan blaten.

Als die wat schreeuwen vind meteen een deel niet zelf denkende dat ook terwijl ze de persoon helemaal niet persoonlijk kennen en niet weten hoe hij dagelijks werkt.

En dit is niet voor de eerste keer , cocu branden ze wekelijks tot op de grond toe af wat ronduit schandalig is.
Benieuwd of er nu weer een favoriete nieuwe hetze gecreeerd wordt tegen vd brom .
De voetbalbond en alles wat eromheen hangt predict respect misschien een idee om die galbakken op vrijdag en maandag ook zo n bandje te geven.

9 oktober 2014 om 11:25

Ben het met je eens dat VI een walgelijk programma is, kijk het dan ook al een tijd niet meer, ieder seizoen begin ik er weer aan, maar na een aflevering of 3 heb ik het alweer gezien.

Maar zelfs al zou 50% hier de gasten van VI napraten, zie niet zo in wat hier mis mee is, jij praat dan toch die andere 50% na, die zeggen dat je VI napraat.

Buiten dat hebben zelfs de grootste oelewappers wel eens gelijk.

Als iemand zegt " die is van mij" dan betekent dat in mijn optiek dat hij hier op heeft zitten wachten, en dat alleen om zijn autoriteit te laten gelden.
Persoonlijk vind ik dat net zo walgelijk als wat die gasten van VI iedere week laten zien..

Ps; Zoiets als deze reactie is ook al eens gezegd, dus ik besef goed dat dit ook een vorm van napraten is.

9 oktober 2014 om 11:58

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Cocu heb ik vaak als speler en trainer aan het werk gezien en ik vind dat hij prima werk levert en erg goed met die gasten om gaat .vd Brom ken ik niet net zo min als de assistent trainer van twente wiens naam en handelswijze schandalig in discrediet gebracht wordt wekelijks.
Ik kan daar geen oordeel over geven en die 2 aan tafel ook niet want die staan nooit aan de zijlijn.

Ik praat niemand na , ik kijk alleen wat ik zelf zie en geef daar mijn eigen mening op.
Ik ben verslaafd aan voetbal , lees hoor en kijk het liefst alles maar nergens in europa wordt zo schandalig op de man gespeeld als in nederland.

Ik weet dat ze er in Engeland ook wat van kunnen maar dat is boulevardpers die schaal ik niet in op sportniveau maar meer onder de noemer "story of prive"

9 oktober 2014 om 12:10

Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of (bijvoorbeeld) Cocu belachelijk gemaakt wordt bij VI Het zou mij overigens niets verbazen, ze zoeken ieder x weer iemand op om belachelijk te maken.
Voorbeelden ten over, trouwens ook van hu inconsequentie, als de Boer langs de lijn loopt te tieren is het passie en beleving, ieder andere coach is dan een dorps idioot.
Zit v Marwijk rustig langs de lijn wordt dat geprezen, bij een ander is dat een dood vogeltje zonder beleving.

Maar daar gaat het mij niet zozeer om, ook iedere mening is al eens geformuleerd, dus je kunt eigenlijk niets anders dan bewust of onbewust napraten.

Stel ik heb dezelfde mening als Derksen, maar ik kende die van Derksen nog niet, dan zou het goed zijn, maar als ik die mening wel kende is het napraten, dat terwijl er in mijn mening niets veranderd is.

9 oktober 2014 om 12:24

Daar heb je een punt , maar hopelijk ben je het toch met me eens dat velen (ook hier) gevoed worden door de willekeur van een paar overbetaalde pseudo analisten.

9 oktober 2014 om 12:33

Haha, mooi geformuleerd.
Ben het zeker met je eens, maar denk dat dit onontkoombaar is, een mening vorm je nu eenmaal door de informatie die je krijgt.

Kunnen dan alleen maar hopen dat mensen niet een mening vormen via 1 informatie bron, maar ben bang dat dit in veel gevallen ijdele hoop is.

Van den Brom was één van de minst geliefde coaches in België. De uitspraken die hij deed en het gedag dat hij zowel in de dug-out als tijdens de interviews liet zien werd niet echt geapprecieerd.

In het begin waren het enkel de Clubsupporters die er niets van moesten weten (wat logisch is) , maar gaandeweg hoorde ik van uit verschillende kampen komen (standard , Genk , Gent) wat een onaangenaam type ze het wel niet vinden. Toen hij ook nog eens openlijk in de clinch ging met Vanderbiest van Oostende , was zijn sympathieke masker volledig weg.
Voetballend was hij het ook vaak kwijt , constant zijn ploeg veranderen , rare positiewissels , slechte relatie op het einde met enkele spelers.
Van den Brom kon de druk en de stress die bij een ploeg als Anderlecht horen niet aan.

Hoop nu dat hij zijn naam weer kan wat kan zuiveren op voor hem bekender terrein. Dus bij deze John , leer van je fouten en hou af en toe eens je mond. Maar vooral veel succes.

Dit verschilt gewoon per persoon. Sommigen kunnen (harde) waarheid niet aan en gaan dan klagen. Anderen appricieren het juist als er eerlijk en rechtstreeks kritiek wordt geuit. Kijk maar naar Wesley Sonck bij Ajax en ook Tom Soetaers die allebei moeite haddden met de ´harde´ cultuur in Nederland. In Belgie zit het in de cultuur om met problemen of kritiek niet naar de persoon in kwestie te gaan.

Ik heb eerder het idee dat Juhasz zichzelf wat te hoog inschatte. Zoals het verhaal van mourinho en de racisme in voetbalwereld: als je goed bent in wat je doet kom je er echt wel.

9 oktober 2014 om 11:18

Begin nu maar niet over racisme. Mourinho heeft gemakkelijk praten als blanke man. Er zijn nog heel veel problemen met racisme in het voetbal, gaande van racistische fluitconcerten tot racistische trainers en met het clubbestuur.

Harde waarheid en kritiek hebben er niet noodzakelijk iets mee te maken.
Als trainer is het de kunst om de spelers opbouwende kritiek te geven zodat ze zichzelf kunnen verbeteren en de ploeg beter maken.

Juhasz was een monument bij Anderlecht. Jarenlang vaste waarde centraal achterin en zorgde elk seizoen voor een hoop doelpunten ook nog. Levensgevaarlijk bij vrije trappen en stilstaande fases,voetballend heel wat minder. Daarom heeft hij Nuytinck gekocht en Wasilewski en Juhasz weggedaan. Nuytinck kwam als de voetballende verdediger die regelmatig zijn doelpuntje mee zou pikken, nou daar hebben wij nog niets van gezien.

Mooi dat Juhasz en Wasilewski nog altijd op handen worden gedragen bij het publiek,ondanks deze erg slechte trainer die er helemaal niets van bakte. Kon totaal niet met de druk van een topclub (in België dan toch) om.

Deze 2 spelers hadden hun loopbaan bij ons moeten afsluiten en hadden veel meer respect moeten krijgen.

9 oktober 2014 om 11:50

Precies. Grootste faaltrainer in de geschiedenis van Anderlecht. Nooit eerder verloor een coach zoveel wedstrijden in één seizoen als den John.

En dan niet eens met een slechte ploeg. Zijn opvolger die tijdens het seizoen overnam, zette direct andere lijnen uit en speelde zowaar nog kampioen met dat 'zwakke' Anderlecht.

En ondertussen verklaren ze den John hier nét niet heilig.

9 oktober 2014 om 12:02

Beste iedereen komt.
Er is hier niemand die John vd Brom heilig verklaard .

Het is gewoon nutteloos om achteraf met dit soort teksten te komen .
Een echte kerel had destijds een 1 op 1 gesprek met de trainer geeist.

VD Brom werd kampioen en daarna kwam er de klad in. Dat een nieuwe trainer daarna alsnog kampioen wordt is geen wonder .
Anderlecht wordt in belgie 7 op 10 x kampioen ongeacht welke trainer er voor de groep staat.

9 oktober 2014 om 12:16

lookwhoshere,

Ik vind dat die heiligverklaring van den John hier toch wel leeft.

U en ik, wij zouden naar onze chef stappen voor een uitleg waarom we van een project zijn gehaald. Maar u mag niet aannemen dat iedereen dit doet.

En ja, in de pers uithalen, het is niet goed, maar u weet vast wel hoe journalisten werken. Ogenschijnlijke onschuldige vragen worden nog onschuldiger beantwoord, waarna er een kop van wordt gemaakt die niet alleen een overdreven weergave is van wat er echt is gezegd, meestal is het nog eens uit zijn context getrokken ook.

John was de leider en had uit zichzelf moeten gaan praten met hem. Dat is wat echte leiders doen en geen angsthazen zoals den John.

Natuurlijk wordt Anderlecht makkelijker kampioen dan een andere Belgische club. Ze hebben het grootste budget voor iets.

Waar het om gaat, is dat niet de klad in de groep kwam, maar eerder de klad in de trainer.

Exact dezelfde groep begon onder een andere trainer een stuk beter te voetballen en werd nog kampioen ook. Dat was met John echt niet gebeurd.

9 oktober 2014 om 12:28

Ik heb nog even de reacties hier aandachtig doorgenomen maar er is er niet 1 die vd brom op een voetstuk plaatst laat staan heilig verklaren.
Waar U dat uit op maakt is mij even volstrekt onduidelijk.

9 oktober 2014 om 12:44

lookwhoshere,

Dan zou ik het draadje nog eens doornemen. Er is er hier wel meer dan één die zomaar de verdediging van den John op zich neemt. En niet alleen in dit draadje trouwens.

9 oktober 2014 om 16:42

De "verdediging " van John opnemen omdat een ex speler ruim een half jaar na dato met een bak stront gaat gooien is in mijn beleving en ik denk die van ons allemaal compleet iets anders dan heilig verklaren.

Ik weet natuurlijk niet in welke denkwereld U leeft.

9 oktober 2014 om 17:45

lookwhoshere,

Ik leef alvast niet in een denkwereld waarbij ik gooien met bakken uitwerpselen gelijk stel aan een klaagzang over een trainer die niet de moeite nam om even met de speler het waarom van zijn verwijdering te communiceren.

10 oktober 2014 om 10:21

Hoe U het ook wend of keert , vd brom wordt nergens heilig verklaard.

Wat een jankert deze kerel.. als het een vent was geweest had ie het toen in zn gezicht gezegd.. niet een eeuw later nog er over piepen. Het enige dat zijn carriere heeft "kapot gemaakt" is zijn gebrek aan professionalisme.

De verdediger was sinds 2007 nochtans de defensieleider van de Belgische kampioen, maar toen John van den Brom trainer werd in het Astridpark wilde hij een meer voetballende verdediger. ‘iedereen weet dat hij me niet moest hebben', vervolgt Juhasz die de naam van Van den Brom geen enkele keer uitspreekt. ‘Ik kan verstaan dat een coach voor een andere speler kiest, maar in het voetbal heb je naast een sportief aspect ook een menselijk aspect. Het getuigde van weinig respect dat ik niet mee mocht op winterstage en plots moest meetrainen met de -21-jarigen.

Elk verhaal heeft twee kanten, dit verhaal ook. Het is nogal makkelijk om in de media zo na te trappen nu van den Brom net een nieuwe baan heeft.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, dat hij vroeger veel bereikt heeft met Anderlecht is geen garantie voor een eeuwige basisplaats..

9 oktober 2014 om 11:42

Dat is het hem net,die basisplaats hoefde ook niet. In die tijd was hij ook aan het sukkelen met een blessure,maar hem bij de -21 jarigen plaatsen doe je gewoon niet.

Wat een watje deze vent. Van den Brom betichten van het feit dat hij niets in zijn gezicht durfde te zeggen en nu doet hij hetzelfde van een afstandje. Videoton past perfect bij zijn kwaliteiten.

9 oktober 2014 om 11:55

Haha exact, in de media klagen dat hij het niet van man tot man heeft uitgelegd, en dan na maanden als John net een een nieuwe klus begint achter zijn rug om zo uit te halen..

Het feit dat hij uitendelijk naar Videoton verkast zegt denk ik genoeg over zijn kwaliteiten (en dus het feit waarom hij niet speelt). ls hij wil horen waarom hij niet speelt kan je dat ook aan je coach vragen nietwaar?

9 oktober 2014 om 12:07

Het is toch niet zo raar dat je als 30-jarige terug gaat naar je thuisland? Na 8 jaar Anderlecht zal je financieel wel binnen zijn. Tenzij je alles hebt vergokt of hebt uitgegeven aan dure vrouwen.

Videoton FC is trouwens wel een topclub in Hongarije.

Schakelde twee seizoenen geleden AA Gent en Trabzonspor Europees uit. In dat zelfde jaar wonnen ze van Sporting Lissabon en FC Basel.

Het is natuurlijk geen Barcelona of zo, maar een pruts club zou ik het toch niet noemen. De meeste Eredivisie clubs zijn echt wel een stuk zwakker dan Videoton FC.

Een jaar daarvoor kon hij nog naar Glasgow Rangers,maar spijtig genoeg heeft hij toen een blessure opgelopen en is hij in zijn thuisland gaan voetballen. Hij heeft ook al een bepaalde leeftijd eh.

9 oktober 2014 om 18:51

Hangt ervan af, want dat jaar is Rangers denk ik wel failliet gegaan en gedegradeerd.

De grootste naaier die er is die vd Brom. Doet altijd alles achter iemand zijn rug om

9 oktober 2014 om 12:47

Dat moet een hagenees zeggen??? Dankzij hem speelde jullie wel na 30 jaar weer in europa.dus over naaier kan je het niet hebben.

Hij is gewoon een zielige speler. En karakter heeft hij ook niet. Trainer vind hem niet goed klaar , zit je op de bank, ga je zelf weg naar een andere club en achteraf ga je smerig doen omdat je niet verteld is waarom je weg moet?? Achter iemand z'n rug praten dat is wel goed dan ??? nadat je weg bent gegaan verraad ook die andere spelers die ook zo denken( hij geeft geen naam). Naai maar ook ff die andere spelers

Is toch echt een fatsoens kwestie , fatsoenlijk met je spelers communiceren. Als je als coach in een groep van dertig man niet de waarheid durft of wilt zeggen ben je verkeerd bezig

Wel lomp van vd Brom .
Maar kom op zeg je raakt je plek kwijt en een concurrent speelt .
Ja wat denk je dan , had het anders gevraagd .
Had hij een schriftelijke melding in viervoud gewild ?
Carrière geknakt , als mens teleurgesteld overdrijven is ook een vak

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren