Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Trainer Helmond Sport mist laatste duel voor winterstop door vakantie

Laatste update:

Mario Verlijsdonk zit komende zaterdag niet op de bank bij Helmond Sport. De oefenmeester vertrekt dinsdag voor een vakantie voor tweeënhalve week naar Zuid-Afrika en mist zodoende het laatste duel voor de winterstop, de uitwedstrijd tegen De Graafschap.

Verlijsdonk, interim-coach, benadrukt dat het een samenloop van omstandigheden betreft. “Deze reis is lang geleden geboekt toen ik nog gewoon assistent-trainer was en ik absoluut niet vermoedde dat ik hoofdtrainer zou zijn als het zover was”, legt de opvolger van Eric Meijers uit aan het Brabants Dagblad. “De clubleiding had er toen geen problemen mee.”

“Nu komt het beroerd uit, maar omboeken is erg duur en bovendien moet ik rekening houden met de vakantie van mijn kinderen.” Zodoende is niet Verlijsdonk maar Remond Strijbosch zaterdag de eindverantwoordelijke in Doetinchem.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

haha zoiets heb ik nog nooit gehoord.

17 december 2013 om 21:13

Wel begrijpelijk opzich.

17 december 2013 om 21:35

Ja het is nou niet zo dat hij bakken met geld verdient om het te kunnen omboeken.

17 december 2013 om 22:42

ach bij fm ga ik ook wel een keer op vakantie als ik in de beker tegen een amateur ploegje moet

17 december 2013 om 23:41

Hahaha G.royale. Dat komt me bekend voor ja.

Moet kunnen vind ik, denk dat Helmond wel een wedstrijdje zonder hem op de bank kan.

17 december 2013 om 21:14

Ja dat moet, in mijn optiek, kunnen maar dan wel in de 2de klasse. Niet op dit niveau en zeker niet als je jezelf een professionele voetbalorganisatie bent of wilt zijn..

17 december 2013 om 21:17

één wedstrijdje Jl... Hij kan slechts de hele vakantie omgooien, en als je dit plande tijdens het coach zijn zou ik het ook niet goed vinden, maar hij was destijds assistent en kon niet weten dat hij hoofdcoach zou zijn nu.

17 december 2013 om 21:21

Ook als assistent hoor je toch gewoon op de bank te zitten? Of zat de beste man er voor spek en bonen en kan hij gerust een wedstrijdje weg zijn? Dan zou ik mij afvragen of ik wel belangrijk/nodig was.

Nee, ik vind de hele situatie onprofessioneel en apart..

17 december 2013 om 21:29

@kebm

Hij is sowieso maar interim coach he, dus echt belangrijk is hij dus niet.

17 december 2013 om 21:33

Mario Verlijsdonk zit al jaren in de organisatie van Helmond Sport en heeft al meerdere keren als interim-coach op de bank gezeten. Hij is ook hoofd jeugdopleidingen geweest en was bij meerdere jeugdelftallen betrokken, terwijl hij ook nog eens assistent-coach was.

17 december 2013 om 21:37

Kevink..

Dat las ik inderdaad. Maar daarvoor was hij assistent coach. Het lijkt mij dan toch dat je wacht met het op vakantie gaan tot de wedstrijden gespeeld zijn?! Het is wel professioneel voetbal. Nu je, al is het maar tijdelijk, hoofdcoach bent lijkt mij dat al helemaal, toch?

17 december 2013 om 21:39

Dit heeft hij in oktober 2012 gevraagd, vanwege zijn 25-jarig huwelijk. Mag dat al niet meer dan? Toen de club hem als interim-coach aanstelde, was 1 van de voorwaarden van de club zijn kant, dat hij gewoon op vakantie ging.

17 december 2013 om 22:00

Nijogeth..

Allemaal leuk en aardig. Maar waarom niet gewoon een paar dagen later of in de zomerperiode? Als professionele voetbalorganisatie zit je nu zonder hoofdtrainer én zonder interim-trainer. Lekkere reclame!

17 december 2013 om 22:06

Waarschijnlijk omdat ie in deze periode van het jaar getrouwd is en dus ook in deze periode op vakantie wil. En een paar dagen later is al genoemd, vanwege de kosten. Zijn vakantie is waarschijnlijk al geboekt voordat de speelkalender bekend werd.

17 december 2013 om 22:24

@kebm
Tjonge jonge, wat ben jij een sneue vent zonder enig inlevingsvermogen.

Allereerst heb je totaal geen benul wat Verlijsdonk eigenlijk voor de profclub Helmond Sport al jaren betekend heeft en al zestien (16!!) jaar in dienst is.
Verder heb je geen enkel idee dat deze vakantie al meer dan een jaar geleden was aangevraagd en goedgekeurd (nog afgezien van het feit dat dit wel een vakantie is met een speciaal tintje).
Daarboven ben je nog onbenulliger door te stellen dat Helmond Sport een hoofdtrainer en een interim-trainer mist. Verlijsdonk is dan wel interim, maar als vervanger van Meijer dus de hoofdtrainer (met assistent-trainers)

Ga jij ook zo stompzinnig zitten te redeneren als - pak 'm beet - ene Frank de Boer wegens ziekte een paar trainingen en wedstrijden moet laten schieten en is dit dan onprofessioneel gedrag?

Zeveraar...

17 december 2013 om 22:44

Volgens mij kan je die man helemaal niets aanrekenen. Hij is nu de hoofdtrainer daar en dit was een afspraak die al stond, ook met de club. Als het zo belangrijk is dat hij daar zit voor die ene wedstrijd zou de club naar mijn mening voor de kosten opdraaien. Willen ze of kunnen ze niet moet je niet zeiken dat die man gewoon gaat.

Dat kan je niet afschuiven op die man die waarschijnlijk geen vetpot verdiend en ook rekening moet houden met vakantie van kinderen.

17 december 2013 om 22:56

@joecartoon
Verlijsdonk val inderdaad helemaal niets te verwijten.

Verlijsdonk heeft nog naar een oplossing zitten zoeken maar Algemeen Directeur Captein heeft gezegd dat Helmond Sport zich aan de gemaakte afspraak houdt en Verlijsdonk de reeds meer dan een jaar tevoren geplande vakantie gewoon door moet laten gaan.

18 december 2013 om 05:15

Kebm, wat kan hij zaniken zeg! Er zijn redenen genoeg waarom dit niet zo vreemd is nat toch blijf je hameren op dat ene puntje van professionaliteit!
Die man moet ik rekening houden met de schoolvakantie en heeft dit bovendien al ruim een jaar geleden gepland iom Helmond sport die kun je beter de verantwoordelijkheid bij de club zelf leggen en niet bij hem!

Hahaha wat een amateurisme dit zeg. Kom op dit kan je toch niet serieus nemen als profclub? :S

17 december 2013 om 21:11

Misschien als je de moeite eens neemt om de tekst te lezen, weet je waarom.

17 december 2013 om 21:17

Ik heb de tekst gelezen maar vind het nog steeds onprofessioneel overkomen als je als profclub zonder coach op de bank zit omdat hij op vakantie is..

17 december 2013 om 21:19

Al laat je een team van taalkundigen de tekst 100 keer overlezen... Er is hier gewoonweg sprake van amateurisme. Elke letter in de tekst schreeuwt dat uit.

17 december 2013 om 21:28

Ja, dit is voor de club een goedkopere oplossing dan de omboeking betalen en voor Mario Verlijsdonk de enige oplossing omdat zijn kinderen anders niet meekunnen. Ik vind ook dat dit moet kunnen.

17 december 2013 om 22:42

@deach en Kebm dan hebben jullie er duidelijk weinig van begrepen.

Ik citeer: “deze reis is lang geleden geboekt toen ik nog gewoon assistent-trainer was en ik absoluut niet vermoedde dat ik hoofdtrainer zou zijn als het zover was” en “Nu komt het beroerd uit, maar omboeken is erg duur en bovendien moet ik rekening houden met de vakantie van mijn kinderen.”

Als trainer van Helmond verdien je geen jackpot en tevens was hij hiervoor gewoon 'assistent'. Zoals hierboven ook te lezen is, is deze vakantie voor zijn 25-jarig huwelijk, maar dit is voor jullie blijkbaar geen punt.

Misschien moeten jullie jezelf maar even testen, want jullie leven echt met een gebrek aan inlevingsvermogen.

18 december 2013 om 00:20

@Bless-me: Volgens mij moet je gezin en kinderen zeker boven alles gaan. Zelf wanneer je trainer bent bij een bvo.

17 december 2013 om 21:12

Wat moet je dan doen, de vakantie van een hele familie omgooien omdat terwijl toen hij het boekte het gewoon mogelijk was. Moet gewoon kunnen vind ik.

17 december 2013 om 21:18

Als je achter de kassa van de AH werkt absoluut. Als trainer van een 'prof'club ligt dit toch wel anders.

17 december 2013 om 21:29

Je vergeet echter dat de club akkoord is gegaan met deze vakantie en dit gewoon een makkelijke oplossing, die op zich best moet kunnen voor 1 wedstrijd.

17 december 2013 om 21:31

@deach

En wat is het verschil tussen die twee dan? In beide gevallen moet je natuurlijk gewoon professionaliteit tonen maar nog belangrijker, in beide gevallen geldt: afspraken zijn afspraken.

17 december 2013 om 21:56

Met alle respect maar ik beschouw weinig clubs in de jupiler league als profclub.ze hebben dit in goed overleg allang geregelt ik snap niet waar je je druk om maakt.

18 december 2013 om 05:21

Deach en kebm, ik benoem jullie hierbij Tot "azijnzeikers van de maand"
Gefeliciteerd, jullie kunnen en snoepzak op gaan halen bij de dichtstbijzijnde ah!

17 december 2013 om 21:52

De club heeft hem toestemming gegeven, en laten we eerlijk zijn: Mario Verlijsdonk zal geeneens een ton per jaar verdienen, dus hij zal wel degelijk op de centjes moeten letten en kan niet zomaar even omboeken.

Omboeken kost hem waarschijnlijk zijn maandsalaris, begrijpelijke keuze.
Trainer zijn van Helmond Sport is geen dikke vetpot helaas.

17 december 2013 om 21:22

En niet te vergeten dat het een vakantie is met zijn kinderen die ook te makem hebben met school.

17 december 2013 om 21:30

En dat Helmond Sport ook niet zoveel te makken heeft en zij het omboeken ook niet voor hem kunnen betalen.

Haha zelfs als assistent zo het eigenlijk niet moeten kunnen om dan je vakantie te plannen tijdens een wedstrijd. Dat hij het nu niet verzet is trouwens zeker begrijpelijk, trainer bij Helmond zijn, zal hem waarschijnlijk niet heel veel opleveren.

Vraag Eric Meijers of hij voor je invalt...

Veel negatieve reacties, maar denken jullie dat deze man een vetpot verdiend? Daarnaast is een voetbalclub een organisatie, lees een bedrijf, en bij elk bedrijf kan je in goed overleg extra vakantie opnemen.

17 december 2013 om 21:34

Ja, dat bedoel ik. Het is ook niet zo dat ie nu heel veel mist en dat dit totaal niet opgevangen kan worden.

17 december 2013 om 22:49

@draj
en in het bedrijfsleven is het ook normaal dat wanneer het echt noodzaak is dat de vakantie omgeboekt moet worden, de werkgever voor de extra kosten opdraait. Die afweging zullen ze aan de onderhandelingstafel ook wel gemaakt hebben. Ik begrijp alle negatieve reacties ook niet zo..

Ach ja, moet toch kunnen. Iedereen zou met zijn 25-jarig huwelijk 2 weken op vakantie moeten mogen. Het is al bij al toch een hele prestatie tegenwoordig. Verder denk ik dat omboeken voor hem en de club geen optie was in verband met de kosten en dat het voor hemzelf ook makkelijker was, omdat op deze manier de kinderen gewoon meekunnen en niet nog iets met school hoeven te regelen.

Haha dit toont hoe amateuristisch er in de Jupiler blijkbaar gehandeld mag worden.
Zou wat zijn als Helmond Sport absoluut de pannen van het dak speelt in zijn afwezigheid.
Stel je voor dat ze winnen met 7-0 ofzo, dan zullen ze zich toch even achter de oren krabben daar. Haha!

18 december 2013 om 00:57

Of met 7-0 verliezen en dat hij ontslag krijgt :P

Kan gebeuren......als je de uitleg leest dan is hier niets vreemds aan.

17 december 2013 om 21:44

In de tekst staat verder niet dat hij dit al in oktober 2012 gevraagd heeft en dat het voor zijn 25-jarig huwelijk is.

Helemaal niets mis mee. Iedereen kan het wel onprofessioneel of amateuristisch noemen, maar iedereen mist blijkbaar het belangrijkste van het verhaal. Namelijk dat hij rekening moet houden met de vakantie van zijn kinderen!

Het is inderdaad een samenloop van omstandigheden. Destijds de afspraak gemaakt werd, was hij assistent-coach. Inmiddels hoofdcoach en de gemaakte afspraak wordt gewoon negaleefd. Omboeken is duur (en ze zullen vast wel wat verdienen, maar ook niet belachelijk veel).

Ik zie het probleem er niet van in. Als hij destijds hoofdcoach was had ik het nog begrepen, maar assistent-coach.. ik kan me ergere dingen voorstellen. We hebben het ook zovaak meegemaakt dat een hoofdtrainer niet aanwezig kon zijn vanwege een familiefeest, dat vind ik erger, maar accepteren we ook!

Bovendien, het lijkt me dat er genoeg vertrouwen is in de overige leden van de technische staf, die tijdens wedstrijden en trainingen ook belangrijk zijn. De hoofdtrainer mist één training en één wedstrijd. Ooh wat een ramp.. Als hij ziek was geweest zou je niemand horen en zou iedereen ook vertrouwen hebben in de overige technische staf. Nu wordt gewoon een afspraak nageleefd, punt uit.

Laten we alsjeblieft dit soort punten niet opblazen tot problemen. Ik vind het alleen maar netjes dat Helmond Sport de afspraak gewoon naleeft. De trainer heeft zelf ook aangegeven dat hij er liever bij was geweest en zal vast en zeker ook wel alle opties bekeken hebben om het om te gooien. Ik vind het dus nogal diep triest dat mensen meteen over amateurisme of niet-professioneel praten. Laat die man lekker genieten van z'n kinderen! Die vakanties lopen toch niet synchroon met de winterstop, dus dat zou betekenen dat hij elke kerstvakantie thuis zou moeten blijven... En dat te betekenen dat het in Engeland nog erger is...

17 december 2013 om 22:08

Volgens het Eindhovens Dagblad is hij vandaag vertrokken, dus zal hij wel iets meer missen dan 1 training. Maar dan nog moet dat opgevangen kunnen worden, net zoals wanneer hij ziek zou zijn.

18 december 2013 om 00:59

Ik vraag me alleen af, hebben de kinderen daar 2,5 3 weken vrij? Ik bedoel mogen die zomaar 4 dagen eerder weg van school?

18 december 2013 om 08:36

Kinderen kunnen vrij krijgen voor speciale gevallen (bruiloft, begrafenis, crematie etc.). De school zal dan zijn verzoek tot verlof van de kinderen geaccepteerd hebben. Anders is er nog zoiets als ziek melden :P

18 december 2013 om 12:09

Ik gok dat ze dat vast wel met de school geregeld hebben, aangezien dit wel een aparte reden is.

18 december 2013 om 13:22

Als ik mijn kinderen van school hou, krijg ik de schoolinspectie op mijn dak. Er zijn speciale regels voor top sporters, maar die gelden alleen als je niet anders kunt. Hij had gewoon in het weekend kunnen vertrekken en dan had hij 15 dagen. Niet dat mij dit wat uit maakt, maar vind dit wel een beetje vreemd.

18 december 2013 om 09:45

Hoezo rekening houden met de vakantie van zijn kinderen.De vakantie begint pas komend weekend.Gewoon slecht gepland.Onprofessioneel gewoon.

Wanneer het een bouwvakker/ambtenaar of verkoper is maakt het niet uit wanneer je op vakantie gaat, maar als je assistent bent van helmond sport dan kan je ineens niet meer weg..
Volgens mij moet een assistent bij uitzondering gewoon vrijaf kunnen krijgen.. Dat ie nu interim hoofdtrainer is doet daar niets meer aan af..
Dat je dat als hoofdverantwoordelijke niet doet snap ik, maar de assistent moet bij uitzondering toch gewoon weg kunnen..

Ook al ben je assistent, dan kun je toch zeker niet verstek laten gaan.Hij verdiend geld genoeg dacht ik zo.Dat moest ik eens doen op mijn werk.Daarbij had hij het ook al meteen kunnen omboeken.

18 december 2013 om 12:10

Verstek laten gaan is iets anders dan gewoon je vakantiedagen opnemen. Of mag dat ook al niet op jouw werk?

Nou en?! Hij had een vakantie geboekt. Laat hem lekker gaan. In het bedrijfsleven is er ook zoiets als een overdracht! Wanneer de beste man ziek zou zijn geweest, had hij er ook niet bij kunnen zijn. Geen drama van maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren