Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ploeggenoot De Jong kraakt vrije trappen Ronaldo: ‘Hij maakte er twee’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo wordt gezien als een specialist in het nemen van vrije trappen, maar is dat eigenlijk wel zo? Juan Arango, ploeggenoot van Luuk de Jong bij Borussia Mönchengladbach, vond uit dat de sterspeler van Real Madrid vorig seizoen met slechts twee directe vrije trappen het net vond. De 32-jarige Venezolaan is dan ook van mening dat hij betere vrije trappen neemt dan Ronaldo.

/

“Ik hoef me in het geval van vrije trappen niet achter Cristiano Ronaldo te verschuilen. Vorig seizoen maakte hij er twee, ik maakte er drie”, legt de aanvallende middenvelder uit in de Duitse media. “En dit seizoen wil ik er meer maken. Dat is echt een doel voor mij. Ik hoef na de reguliere training geen halfuur te oefenen, ik heb slechts een paar minuten nodig. Ik weet hoe het moet.”

In de eerste competitiewedstrijd van het seizoen was het al raak: elf minuten voor tijd vond Arango het net voor de winnende 2-1 tegen TSG Hoffenheim. “Vorig seizoen stond hij in de schaduw van Marco Reus, nu kan hij echt laten zien waartoe hij in staat is”, zegt Gladbach-manager Max Eberl.

Vind jij Cristiano Ronaldo een specialist op het gebied van vrije trappen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

CR7 specialist??? hij eist elke bal op maar is lang niet zo succesvol als de echte specialiste zoals: Juninho/ R Carlos etc

27 augustus 2012 om 12:53

Ja, en wat te denken van Pirlo, de Guzman en Beckham, dat zijn echte specialisten.

27 augustus 2012 om 12:58

En wat te denken van Ronaldinho? Hij wist al direct nadat hij de bal raakte of hij erin zou gaan, en liep dan ook weg om te juichen. Wat een fenomeen!

27 augustus 2012 om 13:01

Beste vrije trap van Ronaldinho was toen hij de bal onder de muur trapte. Iedereen sprong erover

27 augustus 2012 om 13:03

Bij die trap ging ik helemaal stuk haha. Dat was gewoon echt simply genius. Maar dat was Dinho sowieso

27 augustus 2012 om 13:04

vergeet Kolarov niet, die heeft zeker op dit moment de beste traptechniek samen met nog 2 andere, ronaldo schiet ze altijd over :D

27 augustus 2012 om 13:04

@joostvans

Nou, dat vind ik minder knap. Als je een bal goed raakt, dan weet je al meteen hoe hij zal vallen. Althans, ik heb dat ook en zo´n speciale speler ben ik nou ook niet . Verder had Ronaldinho wel fantastische vrije trappen. Maar we vergeten Juninho natuurlijk, dat was pas een specialist.

27 augustus 2012 om 13:11

Kan ook de slechtste vrije trap ooit zijn. Ik heb hem namelijk ook weleens zo gemaakt ver voordat Ronaldinho bekend was. Verschil was alleen dat ik de bal compleet verkeerd raakte en dus als een streep over de grond ging en 'het muurtje' opsprong.
Kan natuurlijk ook zijn dat Ronaldinho en Makaay deze vrije trap van mij afgekeken hebben
Neemt natuurlijk niet weg dat Ronaldinho een echte specialist is.

27 augustus 2012 om 13:13

Waarom noemt niemand Pierre van Hooijdonk? Volgens mij heeft niemand van bovengenoemde zo'n hoog scoringspercentage!

27 augustus 2012 om 13:19

Ik ben nu al de vrije trappen van Ronaldinho op youtube aan het zien. woooooow

@zola

Ja ik verschoot er ook van. Ronaldinho come back!!!!!;;

@frankapf

Ja mij is het ook eens overkomen. Verschil is dat het geen goal werd, maar 10 meter er naast ging

27 augustus 2012 om 13:19

Mee eens. Die man schoot ze er uit alle hoeken in.
Frank de Boer kon ook wel een aardige vrije trap nemen en Ronald 'het kanon' koeman raakte ze ook lekker.

was reactie op robdk

27 augustus 2012 om 13:32

Del Piero en natuurlijk Rogério Ceni kunnen er ook wel wat van.

27 augustus 2012 om 13:41

Chilavert de keeper in Brazilië die meer dan 100 keer gescoord heeft. Zidane ook niet te vergeten.

27 augustus 2012 om 13:44

Geef mij maar gewoon Theo Janssen in zijn Twente jaren, wat een heerlijk schot heeft die arnhemse rokert!

27 augustus 2012 om 13:49

Of Ugur Yildirim van Heerenveen en eenmalig oranje international onder Van Basten.
Die won eenmalig Vrije trappen toernooi waaronder Zidane etc. meededen. Hij kon ook wel aardig een bal in de kruising schieten met vrije trappen

27 augustus 2012 om 13:49

@lapulga,

haha, ik ook! Als je een bal goed raakt, weet je gewoon waar die terecht komt! CR7 is daarnaast natuurlijk geen echte specialist. Juninho, dat was een regelrecht fenomeen! Had bij Lyon op een gegeven moment een seizoen waar al zijn goals vrije trappen waren, haha! Een stuk of 15 dacht ik! :D

27 augustus 2012 om 13:53

Luuk Nilis was ook heel goed

27 augustus 2012 om 14:07

Deed dat truukje nog eens over tegen Internacional vorig jaar met Flamengo. Zoek maar eens op, het is abnormaal mooi.

27 augustus 2012 om 14:55

Ik mis Rasmus Elm ook nog. Die heeft ook echt een heerlijke trap!

27 augustus 2012 om 15:42

Van Hooydonk iemand? Voor hem was een vrije trap vanaf dertig meter, tikkie naar links, bijna hetzelfde als een penalty.

27 augustus 2012 om 15:55

ronaldinho is de beste speler die de wereld ooit heeft gekent jammer helaas kon hij niet omgaan met de roem

ik vindt ronaldinho in zijn hoogtijdagen nog beter dan dat ik messi ooit heb gezien jammer helaas is hij ervan gaan genieten

27 augustus 2012 om 16:58

Maradona was ook één van de beste vrije trappen nemers aller tijden. Scoorde een prachtige vrije trap in de box tegen Juve. En wat de denken van jouw held Zola

27 augustus 2012 om 18:48

@atl_madrid

ben je die vrije trap tegen jouw clubbie vergeten vorig seizoen haha?

on:

ff serieus, ronaldo is het vrije trappen een beetje verleerd. Waar hij bij man-u en in zn eerste seizoen bij real, de vrije trappen er regelmatig inschoot, trapt hij ze meestal de tweede ring in.

Ik denk dat ronaldo niet tot nauwelijks meer oefent...

28 augustus 2012 om 01:08

Vergeet Denis Kolodin niet.

27 augustus 2012 om 12:55

Voor Roberto Carlos was het zelfde van toepassing.. Hij nam alle vrije trappen, en af en toe vloog er eentje in. Puur naar het rendement kijkend heb ik Roberto Carlos ook nooit een vrije trappen specialist gevonden..

27 augustus 2012 om 13:07

hey, vergeet sneijder niet. hij kan de beste vrije trappen nemen van iedereen

27 augustus 2012 om 13:14

Pierre van Hooijdonk is pas een specialist !

27 augustus 2012 om 13:19

Waarom zie ik van Hooijdonk niet in dit rijtje terug? Dat was de specialist der specialisten!

27 augustus 2012 om 13:34

Voor alle van Hooijdonk geilers hierboven, er waren veel spelers die de afgelopen 15 jaar geweldig vrije trappen hebben genomen, Beckham, Ronaldinho, Nakamura, Roberto Carlos, Mihajlovic, maar Juninho steekt er met kop en schouders bovenuit! Ongelofelijke trap en 50% van de op doel geschoten vrije trappen zit. En mooi ook nog de 40 meter goal tegen Ajacio bijvoorbeeld of tegen Olympiakos.

27 augustus 2012 om 16:17

Vriend..... 50 op doel geschoten vrije trappen zit....
Dat betekent dat wanneer hij er 100 schiet en er 10 op doel is, dat er 5x gescoord wordt.

Weet je percentage van Van Hooijdonk? 33 van zijn vrije trappen werd een doelpunt. Ja ja.... das nog eens ander koek he? Reken dat maar eens na ;;

Het beste voorbeeld? Zijn goal tegen Dortmund in de finale. 2x ging het in de muur en 2x mocht hij opnieuw nemen omdat mensen te vroeg uit de muur kwamen. En ja...... precies volgens zijn percentage ging de 3e er in :D

27 augustus 2012 om 17:23

En in de finale schoot hij op de paal.
Dat was echt de beste vrijetrappennemer Ooooit.
Dan mogen mensen komen met Juninho en weet ik veel wie.
Maar Niemand was beter dan Pi-air.

27 augustus 2012 om 17:23

En in de finale schoot hij op de paal.
Dat was echt de beste vrijetrappennemer Ooooit.
Dan mogen mensen komen met Juninho en weet ik veel wie.
Maar Niemand was beter dan Pi-air.

27 augustus 2012 om 17:50

nee dat was tegen juventus in de poulefase van de CL 2002/2003. Toen ging die inderdaad de 3e keer erin. In de finale tegen Dortmund schoot ie eerst op de paal en toen erin

27 augustus 2012 om 14:01

Van Hooijdonk, Beckham, Zidane, Ronaldinho, Yildirim. Inderdaad, Juninho! Tegenwoordig zien we dat niet meer zo, een vrijetrappenspecialist. Erg jammer, aangezien het altijd mooie goals oplevert.

Vond het ook altijd al een overschatte kracht van hem. Hij heeft genoeg andere kwaliteiten maar dit is er niet echt een in mijn ogen. 2 vrije trappen en hij mag ze allemaal nemen. Dat is gewoon een zeer slecht gemiddelde voor een 'specialist'

27 augustus 2012 om 12:55

yep, een Xabi alonso/ Ozil zou het veel beter doen ik zie zelfs Ramos een beter vrijetrap nemen, maar eerlijk is eerlijk als CR7 uit een vrijetrapscoort zijn het meestal wel van die geweldige snelheid goals

27 augustus 2012 om 12:56

Hij wil gewoon ff zijn spieren laten zijn terwijl alle ogen op hem gericht zijn (die houding voor hij aanloopt)

On topic:
Overschatte vrije trappen nemer. Heeft enorm veel pogingen nodig om tot scoren te komen uit een vrije trap. Beckham is wat dat betreft mijn grote favoriet met Juninho als goede tweede.

Platini was echt een goeie vrijetrappenspecialist.

Ronaldo was een specialist in zijn United tijd, echter bij Madrid zijn ze vrijetrappen achteruit gegaan.

27 augustus 2012 om 13:00

Ronaldo was een tijd geleden bij een programma van Rtl. Iets met 'greatest players' of iets dergelijks. Daarin werd gevraagd hoevaak hij per week specifiek aan z'n vrije trap werkt. Het antwoord was "zo af en toe 1 keer in de week". Dat is echt minimaal voor een specialist vind ik en ik kan me voorstellen dat dat in zijn Manchester tijd meer was.

27 augustus 2012 om 13:01

Het enige waar hij bij Madrid op vooruit is gegaan is het positioneren om zichzelf in stelling te brengen om te kunnen scoren. En fysieke kracht, de rest is helaas drastisch achteruit gegaan.

27 augustus 2012 om 13:14

Haha, klopt. En dan beweren mensen dat hij vooruit is gegaan, vooruit op wat precies...

Hij maakt meer goals. Dat is dan ook het enigste.

27 augustus 2012 om 13:28

En het belangrijkste

27 augustus 2012 om 13:33

Alleen scorebord mensen denken zo. Blijkbaar ben jij er een van.

27 augustus 2012 om 13:44

Balbehandeling is veel belangrijker.

Cristiano Ronaldo heeft wel een unieke trap, maar ik denk niet meer dat je hem een specialist kan noemen op het gebied van vrije trappen. Hij is een beetje hetzelfde geval als Dani Alves; hij heeft ook een geweldige vrije trap in de benen, maar scoort gewoon veel te weinig uit dergelijke situaties. Bij Real Madrid zouden Özil, Benzema en Xabi Alonso ook de vrije trap kunnen nemen. En op het EK zagen we dat Sergio Ramos ook een aardig trap in de benen had.

27 augustus 2012 om 13:19

^ Deels mee eens. Ik zou Benzema niets laten nemen. Ozil, Alonso wel (van dichtbij). Als Cr7, Alonso en Ozil rouleren is dat ook prima.

27 augustus 2012 om 13:51

Ramos nam ook regelmatig een vrije trap in sevilla dacht ik.

pierre, kon het ook wel!

Ronaldo's vrije trappen hebben mij nooit echt kunnen bekoren. Ik denk dat hij gefrusteerd is door Beckham in zijn Man-utd-tijd. Hij kan het waarschijnlijk niet verkroppen dat hij nooit zo'n grote meneer zal worden op dat gebied en blijft alles maar opeisen.
Niet om Ronaldo verder te bashen want verder is het een gigant maar 2 goals uit vrije trappen is gewoon heel slecht als je ziet dat hij werkelijk alles opeist en 90 direct op goal schiet.

Hij is ook niet de enige die meer vrije trappen scoort dan Ronaldo,als je ziet hoeveel procent hij van zijn vrije trappen erin schiet, dan kom je op een laag gemiddelde uit. Hij is dus zeker geen specialist, maar zijn vrije trappen zijn daarin tegen wel uniek.

Ronaldo was een specialist, maar nu raakt hij niks meer met vrije trappen, ik vind hem ook geen specialist hij zal toch meer moetten oefenen hij kan het wel maar niet constant.

Het was nergens voor nodig om Ronaldo bij te halen! Maar hij heeft wel gelijk.
Ronaldo zijn vrije trappen zijn niet zo effectief.

Hij moet de andere(xabi, Ozil,..) meer kans geven om vrije trappen te nemen.

27 augustus 2012 om 13:07

Hoezo was het nergens voor nodig om Ronaldo erbij te halen??

het is toch alleen maar mooi voor Ronaldo dat mensen zich aan hem meten, daar moet hij juist blij mee zijn.

Sinds zijn rare traptechniek is hij geen specialist meer. BIj man utd trapte Ronaldo de bal vaak nog met binnenkant voet , en bij Real Madrid heeft hij een techniek ontwikkelt waarbij de keeper weliswaar meer moeite heeft, maar waarbij Ronaldo zelf moeilijk kan mikken.
Ogen dicht en beuken..

De vrije trappen van CR zijn allemaal op goed geluk. Amper een kwart van zijn pogingen zijn ook daadwerkelijk op doel.
Altijd weer die stappen en dat zijstapje pppffff ben echt blij dat ik nauwelijks wedstrijden van Real zie.
Hij kan belachelijk goed voetballen, maar alle vrije trappen eist hij op zo goed als alles moet rechtstreeks richting doel.
Is toch frustrerend als je zijn teamgenoot bent een de bal nog goed kunt nemen ook?

Arango is zelf vgm ook wat minder effectief geworden met vrijetrappen, kan me herinneren dat hij in zijn jaren bij mallorca er zo'n 5-10 per seizoen maakte

Haha dit seizoen heeft c.ronaldo 6 prachtige vrije trappen gescoord 2 daarvan bij zijn nationale elftal , vooral die tegen lyon , apoel en atletico madrid waren schitterend .je kan ook terugkijken naar zijn tijd ibij man utd . dat waren onmogelijke vrije trappen in de kruising . deze grapjas van BMG mag dromen van een traptechniek zoals cr7 die heeft

27 augustus 2012 om 14:04

Deze grapjas zegt het ook met een twinkslag. Buitendat heeft Ronaldo een dodelijke vrije trap. Dodelijk als die hem ook goed raakt. En dat doet ie 8 vd 10 keer niet.

Waarom vergeet iedereen toch een echte vrije trappen specialist zoals Rasmus Elm ?

27 augustus 2012 om 13:24

Of de geweldige pegels van balazs dzsudzsak ?

beckham en Juninho waren echt de beste

En dan vergeten we Pierre v Hooydonk....schande!

Goeie vrijetrappen nemer met een speciale trap, die niet altijd even effectief is. Deze statistiek verbaast mij wel enigzins. En indd de échte specialisten zijn/waren toch Juninho, Ronaldinho, Pirlo en volgens mij kon Nedved er ook wat van? Voor de rest kan ik niet écht iemand bedenken die boven deze staat?!

27 augustus 2012 om 13:08

Beckham kan ook in dat rijtje! Zijn vrije trap is echt ziek.

27 augustus 2012 om 13:11

Whaha en hoe! Beckham! Shame on me....
Thnx!

27 augustus 2012 om 13:11

Laten we Willie Overtoom niet vergeten

27 augustus 2012 om 13:45

Chilavert.

Vrije trappen specialist?

Jop van der Linden??

Als we dan toch favorieten opnoemen... vroeger was het altijd een waar spektakel als Koeman vrije trappen moest nemen. Knoeihard en messcherp. Het was zo'n groot wapen, iedereen wist het, je moest geen vrije trap tegen krijgen met Koeman erin, pure angst bij de tegenstander die vaak zelfs wegdook van de bal. Ook het publiek ging mee met het fenomeen.

De ballen waren bijna net zo snoeihard als bij Hulk, M A A R vergeet niet, de ballen van toen waren een stuk zwaarder!

Dat was toch wel de beste vrije trap nemer die ik me kan herinneren, eentje die er ook echt mee bekend stond en in de tijd meest gevreesd op dit gebied.

Als we zo gaan renderen is Selcuk Inan een van de beste vrije trappen nemers op de wereld, wat hij eigenlijk al is. Stuk of 7 vrijeballen erin getrapt op belangrijke momenten ook nog zoals de 1-1 tegen Fener in de playoffs of de 1-0 tegen Manisa in de laatste wedstrijd van de competitie/


Prekazi was ook een van de beste vrijetrappen nemers, wat een snoeiharde vrije trap had die man zeg, sjonge.

Ronaldo is nooit een specialist geweest in het nemen van vrije trappen. In mijn ogen zijn er maar een aantal spelers die daadwerkelijk experts/ specialisten in het nemen van vrije trappen genoemd kunnen worden: Juninho(absolute nummer 1), Pierre v. Hooijdonk, Beckham en Ronaldinho. Ik geloof best dat spelers als Platini en Zico ook fantastisch waren in het nemen van vrij trappen, maar die zijn helaas van voor mijn tijd en ik heb ook niet genoeg beelden bekeken om daar over te oordelen. Ik moet wel zeggen dat ik me moeilijk kan voorstellen dat er iemand in de geschiedenis van het topvoetbal beter was in het nemen van vrije trappen dan Juninho. Man man man, wat was dat een koning zeg, kreeg ze er echt van álle hoeken van het veld in. Net zoals je bij v. Hooijdonk bij een vrije trap kon zeggen dat het 90% zeker een doelpunt was, kon je daar bij Juninho 98% van maken. A true legend, zeggen ze dan.

Ronaldinho is de vrijentrappen specialist. Vorig jaar met Flamengo een paar prachtige vrije trappen erin geschoten en ook weer zo eentje onder de muur. CR7 schiet te vaak in de muur.

CR7 is geen specialist. Het is ronduit schandalig dat op sommige posities Ozil of Xabi niet de vrije trap nemen.
Ik zou rond de 16 altijd Ozil de vrije trap laten nemen. Die heeft een betere traptechniek.

Nakamura van Celtic was ook een echte vrije trappen specialist en wat te denken van Ugur Yildirim van Heerenveen toen. Hij werd toen nog verkozen als beste vrije trappen nemer van de wereld. Rasmus Elm deed t vorig jaar bij Az ook niet onaardig. Ronaldo eist ze allemaal op en schiet ze dan toch heel vaak veel te wild.

27 augustus 2012 om 13:19

Yildirim werd niet verkozen, hij heeft het zelf gepresteerd!
Er is toen een WK georganiseerd, met Canizares en nog een keeper (weet niet weer wie) en toen schoot Yildirim de meest ballen er in van allemaal.

27 augustus 2012 om 13:21

ik ga toch voor van hooidonk! schoot ze erin vanuit elke hoek

27 augustus 2012 om 13:25

Ja, inderdaad. Die heeft dankzij zijn vrije trappen ook in z'n eentje de UEFA cup gewonnen

Ugur Yildirim, won ooit nog het WK vrije trappen en eindigde daarmee boven spelers zoals Zinedine Zidane

27 augustus 2012 om 13:17

Was dat niet die jongen die toen moest kiezen tussen Turkije en Oranje en toen 1 interland voor Oranje speelde?

27 augustus 2012 om 13:20

Yep, daarna nooit meer opgeroepen. Kwam ook wel tekort voor de top trouwens, maar zijn trap was nagenoeg perfect.

27 augustus 2012 om 14:02

In football manager haalde ik die vent altijd naar een middenmoter in Eredivisie als dode spelmoment pinchhitter

De vrije trappen van Dzsudzsak waren ook niet misselijk.

Specialisten zijn : Juninho / R. Carlos / Yildirim / Hooijdonk.

Ronaldo mist veel te vaak en meestal nog ruim ook!

Waarom mag Ozil nooit een vrije trap nemen bij Real? Ik zie hem er ook wel een aantal scoren. Wanneer Ronaldo een tijdje zijn trappen mist, laat Ozil het dan proberen.

Ach, ik snapte nooit waarom Ronaldo als vrije trappen specialist werd genoemd. 54 vrije trappen, 14 op doel, 1 op de paal/laat en twee goals. Dus 37 vrije trappen van hem gingen gewoon naast of over. Een gemiddelde van 1 op de 27. En dat is zogenaamd een vrije trappen specialist.

Ik snap niet echt waarom hij ze nog bij Real Madrid mag meenemen. Een Özil of Xabi moet ze gewoon nemen. Eventueel kan Di Maria ze ook nog wel nemen.

Ronaldo is een geweldenaar, maar zeker geen specialist als het gaat om vrije trappen. Types als Juninho, Van Hooijdonk, Pirlo, Chilavert, Rogério Ceni en Mihailovic waren echte specialisten.

Ik ben er ook van overtuigd dat er bij Real minimaal 1 speler rondloopt die een betere vrijetrap in zijn voeten heeft. Alleen is Ronaldo de absolute vedette en zal hij de bal blijven opeisen.

Juninho, Roberto Carlos, Hooijdonk en ga zo maar door.

En natuurlijk Rasmus Elm Is er trouwens een record van meeste directe corner goals? (rasmus heeft er al 2 à 3 in zijn prille loopbaan)

27 augustus 2012 om 15:05

Beckham zal dat record wel hebben, maakt er gigantisch veel op die manier.

27 augustus 2012 om 15:17

1 of 2 weken geleden nog inderdaad! Verrek nu je het zegt.

27 augustus 2012 om 16:14

Roberto Carlos zal ook wel aardig in de buurt komen, kan me herinneren dat ze zelfs een muurtje neerzette als hij een corner nam, haha, geweldig om terug te zien!

Ik snap ook echt niet wat iedereen in die kansloze vrijetrappen ziet van ronaldo hij heeft er wel 80 genomen en 2 raak geschoten.

De beste 2 waren nog Dinho en Juninho, Vind zowiezo technisch gezien Dinho de beste ooit jammer dat het maar voor een paar jaar was.

27 augustus 2012 om 16:03

juist dinho is veel beter dan messi, maar het duurde maar 1a 2 jaar en hij speelde in een veel minder team, dinho is de beste ooit jammer helaas geniet hij nu iets te veel van het leven

Frank de Boer, Stoichkov en volgens mij konden de Laudrup broers er ook wel wat van

27 augustus 2012 om 13:30

Kom een heleboel namen tegen maar, de naam van Sinisa Mihaijlovic (als ik het goed spel) kom ik nergens tegen. Die schoot er voor Fiorentona ook behoorlijk wat in.

Suarez schiet er ook wel aardig wat vrije trappen in, wel meer dan de 2 per seizoen van c.ronaldo. En heeft goede vrije trap, dat zag je gister wel.

Tsjah als je het zo bekijkt, en je neemt ingedraaide corners erbij mee, dan is Rasmus Elm toch wel een geweldige specialist. Ik zelf vind Ronaldo ook geen vrije trappen specialist, want hij maakt er een groot spektakel van, terwijl zijn techniek erg goed is, maar niet effectief doordat het om de kleinste details gaat.

hij is totaal geen specialist.
hij probeert het altijd en dan vliegen er wel eens een paar in maar het gros gaat over of komt zelfs niet eens in de buurt van het doel.
maar ja, dat zijn wel gewoon vrije kansen die hij dan om zeep helpt hè en als je de beste speler van de wereld wil zijn mag dat gewoon niet.
mede daarom zal hij het nooit worden... (ja tenzij ze er allemaal in gaan maar voorlopig gebeurt dat niet verwacht ik)

In zijn United tijd vond ik hem wel een specialist scoorde wel vaak vanuit een vrije trap. Maar als je ook goed kijkt zie je dat hij bij United de vrije trappen anders nam met een kortere aanloop en zat ook een goeie wreef in , bij Real Madrid weet ik ook niet wat hij probeert te doen allemaal gaan hoog over en neemt een te lange aanloop

Kijk naar die goal tegen Porstmouth geweldige vrije trap en die tegen Atletico Madrid wereld van verschil hou hij ze beide nam

Ronaldo is geen specialist. Hij mag ze allemaal nemen en scoort heel af en toe.
Van Hooijdonk scoorde het vaakst in een seizoen uit een vrijetrap

Ook de naam R. Koeman heb ik nog niet gezien.

Hij is er ook niet zo goed in. Wat wel opvallend is want hij oefent er duidelijk vaak op. De enige reden dat veel mensen zijn vrije trap prijzen (denk ik) is omdat ze bijna onhoudbaar zijn als ze wel tussen de palen gaan. Maar een specialist is het totaal niet.

DAt is inderdaad geen hoog redement voor een vrijetrappenspecialist.
Van wat ik gezien heb vond ik de Guzman altijd een specialist.
Als hij bij jong Oranje een vrije trap nam, wist je bijna gegarandeerd dat die bal erin ging

"hij maakte er 2".

Mooie reactie dat nog berust is op feiten ook. Ik schiet soms ook echt in de lach als Cristiano weer eens gaat aanleggen met al zijn poes pas erbij, het afgemeten aantal stappen etc. om dan alsnog de bal helemaal verkeerd te raken en weer niet te scoren uit een vrije trap. Vraag me af waarom mannen als Xabi Alonso zich niet ergeren hier aan, wetende dat ze een betere trap in de voeten hebben.

27 augustus 2012 om 17:25

Ja maar als ze erin gaan dan gaan ze de hele wereld over, hij scoort wereldgoals. Die gemiste trappen kijkt niemand na over 10 jaar...

27 augustus 2012 om 17:29

Niet elke vrije trap die hij scoort is gelijk een wereldgoal. Dat zijn goals de hele wereld overgaan heeft meer te maken met het feit dat hij bij Real speelt.

27 augustus 2012 om 17:38

jawel allebij die vrije trappen vorig seizoen waren wereldgoals. Komt niet omdat hij bij Madrid speelt, maar omdat hij de enige is die zo'n techniek gebruikt en succesvol ook nog.

ronadlo is ook geen vrije trap specialist... hij schiet er 48948948949 waarvan er 2 binne gaan fzo...

van hooijdonk, juninho, del piero, pirlo, beckham

en selcuk inan van mijn ploeg galatasaray ! hij heeft er vorig jaar 5 gemaakt via vrije trap...
http://www.youtube.com/watch?v=ppli13f_yfa

er zijn nog wel wat namen te noemen in dit rijtje, sommige wat minder als juninho, roberto carlos, pierre etc.

Figo?
Henry in zijn arsenal tijd?

hoe heet die speler in Nederland die altijd de lat raakte? die had ook een aardige vrije trap? heeft gespeeld bij Heracles, Ado den haag, Sparta en nog 1 club? van de bergh ofzo?

27 augustus 2012 om 13:40

Dat is inderdaad Ricky van den Bergh, maar dat is meer een latspecialist.

27 augustus 2012 om 13:52

Dat is inderdaad Ricky van den Bergh, Kevinm.. Ik vond het wel jammer dat hij de lat altijd te laag legde!

27 augustus 2012 om 15:27

Haha good old ricky van de bergh, speelt nu bij spakenburg

Ik vond Luc Nilis ook altijd een specialist zoveel gevoel als hij in een bal kon leggen. Van Hooijdonk uiteraard ook. Neymar is trouwens ook een specialist, Ronaldo word hierin denk ik meer gehypt om zijn speciale techniek om de bal te trappen.

Sinisa Michajlovic kon er ook wat van..

Ok, hij heeft statistisch gezien een punt ten opzichte van Ronaldo, maar als we het toch over effectiviteit hebben.... dan is Ronaldo op alle andere vlakken 10x beter als deze man. Terwijl Ronaldo niet eens een echte specialist is.

Juninho had bijvoorbeeld een moyenne van 1/2. Dan ben je specialist.

Voor mij is het rijtje van Hooijdonk, Juninho, Beckham, Roberto Carlos en Mihajlovic.

Vooral van Hooijdonk en Juninho.. Om van te smullen!

Ik ben een grote fan van Ronaldo en vind hem met Messi de 2 'beste/ effectiefste' speler van het moment. Maar wat betreft vrije trappen is hij niet zo geweldig. Hij trapt er wel eens eentje leuk binnen maar daarvoor heeft hij er al 50 (overdrijving) erover getrapt. Maar voor de rest geweldige speler!
Wat betreft vrijtrapspecialisten zijn onderstaande spelers buitenaards:
- Juninho
- Rogerio Ceni
- Beckham
- Mihajlović

Juninho nr 1 vrije trappen specialist. Niemand schiet/schiet net als hem!

Zoek maar op youtube. Bijna alle goals uit vrije trappen.

mensen zijn we de vrijetrappen van Ronaldo vergeten in zijn Man Utd tijd? Elke vrijtrap ging erin maakte niet uit, uit welke afstand.

Die tegen Arsenal wauw die vergeet ik nooit meer!

Specialist vind ik toch wat overdreven.

Juninho, Pirlo, Del Piero, Assuncao, Ronaldinho en Beckham zijn de echte artiesten in dat soort dingen.

Die Ronaldo is een gevaarlijke speler, maar die vrijetrappen haha wat een idioot die domme pasjes eb dan.... het stadion uit.. Lekker voorgeven ipv van proberen van 35 meter!

Haha,ik heb er 3 Zegt die"

Jah,schiet er 2 eerst in La Liga voor je met onzin komt aub.
Wat een rare reactie van een 32jarige Voetballer

27 augustus 2012 om 16:08

een vrije trap er inschieten is in elke competie even moeilijk bundesliga, eredivisie, primera division een vrije trap is en blijft een vrijetrap op welk niveau maakt geen bal uit

ik vind een speler als v hooijdonk en onder ander ook dzsudszak een specialist !

als ronaldo scoort zijn ze alleen wel heel mooi

''specialist'' akkoord hij kan geweldige vrije trappen geven maar je hebt (had) nog betere vind ik persoonlijk kijk naar beckam/ ronaldinho /juninho/ roberto carlos / pirlo dit zijn geen mindere .

Heeft ie gelijk in, je kan Ronaldo geen specialist noemen. Maar als ze zitten, dan zijn ze prachtig. Juninho is de aller aller allerbeste ooit.

27 augustus 2012 om 17:23

Je vergeet van Hooijdonk ; dat was de beste.

27 augustus 2012 om 20:18

Juninho was absoluut beter. Die schoot ze van links rechts, van 35 of van 18 meter erin. Hij heeft letterlijk de helft van al zijn vrije trappen gescoord he. Van Hooijdonk was enorm goed maar vooral vanaf de linkerkant.

27 augustus 2012 om 20:44

Ben ik niet mee eens, ik weet zeker als je een compilatie pakt van beide dat je erachter komt dat Pierre er meer scoorde.
Want van Hooijdonk schoot destijds echt bijna elke bal erin 2 jaar lang. Na zijn Fenerbache periode was het een beetje minder.

Hij is geen specialist. Vooral niet als je het vergelijkt met Juninho, Beckham en consorten.

Bij united was hij nog wel een specialist. Die vrije trap tegen portsmouth was echt ongelooflijk.

Ricky van de Bergh......ook een fenomeen.... maar dan op de lat.

On:

Als je als Ronaldo zoveel ballen opeist, dan vliegen er vanzelf twee in.

Dzudszak ook levens gevaarlijk bij vrije trappen. Die vrije trap (pen) tegen Ajax thuis.. Vooral die bij de 4-3 overwinning was goddelijk

die man heeft het helemaal mis. Uit mijn hoofd heeft ronaldo er vorig seizoen 5 ingeknald. 3 met real en 2 met portugal.

olympique lyonnais(1x)
apoel nicosia(1x) die zat er lekker in!!
osasuna(1x) werd van richting nog veranderd, maar kwam op zijn naam te staan.
Bosnie (1x)
denemarken(1x)

dan kom ik op een totaal van 5. Maar het zou ook kunnen zijn dat hij er meer heeft gescoord, maar dit bedenk ik even terplekke.

Juninho van O. Lyon was echt de beste me vrije trappen.
Hij trapt ze met gemak van 35 meter in de goal.

Jullie vergeten Mihajlovic, enige speler in de historie die een hattrick maakte met vrije trappen.

Kennen jullie Zico nog..??
Maybe omdat hij vrijwel niet in europa heeft gespeeld.. Maar deze man was de koning van de vrije trap..

Hij heeft gewoon groot gelijk het is gewoon niet leuk meer elke vrije trap maar weer hopen op een goed resultaat en dan weken maanden lang tot het een x raak is en dan hoor je weer allerei verhalen dat ie ze als de beste neemt het zit em gewoon in de hoe de camera het extra vergroot als hij achter de bal gaat staan en ze cristina beentjes open gaat waardoor je elke x gaat denken nu gaat er wat gebeuren maar nee hoor 9 van de 10 is gewoon een losse flodder ik zou als teamgenoot ook helemaal gek worden die denken vast in hun hoofden daar gaat cristina weer hoor

Ronaldo neemt echt zo veel vrije trappen dat het een schande is dat er maar 2 zijn binnengegaan. Als eender welke andere speler zo vaak een vrije trap zou nemen zou die er ook 2 scoren. Spijtig genoeg heeft Ronaldo zijn naam mee en blijft hij die kansen krijgen.
De vrije trappen van Ronaldo zijn zeer gevaarlijk als ze binnen het kader zijn. Dat is dus in 10% van de gevallen. Dan moet hij ook nog voorbij de keeper geraken, want van die 10% gaan er nog eens 80% in het midden van het doel.

Ik weet dat Messi hier niets te zoeken heeft, maar die zijn vrije trappen zijn zelfs dreigender geworden dan die van Ronaldo, terwijl dat juist iets is waar hij vroeger op werd afgerekend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren