Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maurice Steijn: ‘Iedereen wilde hem bij Ajax hebben, de staf én de scouting’

Laatste update:

Maurice Steijn baalt ervan dat Nick Olij nooit naar Ajax is gekomen. Te gast in het RTL-programma Casa Di Beau Winterspecial blikt de voormalig hoofdtrainer terug op zijn roerige periode in Amsterdam, waar hij uiteindelijk nooit tot een goede samenwerking kon komen met voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Steijn wilde dolgraag doelman Nick Olij bij de ploeg hebben, maar uiteindelijk kwam Diant Ramaj.

“Het slechte gevoel begon zich steeds meer op te stapelen”, vertelt Steijn in het openhartige gesprek met presentator Beau van Erven Dorens. “Ik had nog wel de spirit en de mentaliteit om van iedere dag het beste te maken.”

“Hoe je het wendt of keert: Ajax is de grootste en meest succesvolle club. Dus als je daar zit, dan wil je er ook alles aan doen om succesvol te zijn. Ondanks de tegenwerking.” Steijn baalt vooral van het gebrek aan samenwerking.

“Wat ik vooral heb gemerkt bij vorige clubs, zoals bij VVV-Venlo of NAC Breda, is dat ik de samenwerking met boven miste. Aan het begin had ik nog wel het idee dat we het samen zouden doen, maar gaandeweg zag ik dat het toch anders liep.”

“Tijdens de voorbereiding zag ik al dat er andere spelers kwamen dan die ik, mijn staf én scouting hadden aangedragen. Mislintat wilde vooral jonge jongens binnenhalen om die binnen een aantal jaar voor veel geld te verkopen.”

“Ik vond dat we op dat moment behoefte hadden aan hele andere spelers. Spelers die een verleden hadden bij Ajax, Nederlands zijn, en ervaring hebben. Ik vroeg naar jongens als Dest, Tagliafico, Noa Lang, Ziyech, maar die kwamen niet.”

“Er werd opeens ook een Duitse keeper gehaald (Ramaj, red.), maar ik wilde Olij. Iedereen wilde Olij. Niet alleen de scouting, maar ook de technische staf. Ik heb dus ook aan Ramaj uitgelegd dat het niet aan hem ligt, maar dat ik graag een ander had gezien. Olij had de leeftijd die we misten, hij spreekt de taal en ik had eerder goed met hem samengewerkt”, aldus Steijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk. Lang als derde linksbuiten, Nico wilde (nog?) niet terug, Ziyech niet te betalen, Dest uitgekotst door vele Ajacieden en een andere derde keeper. Dan was het veel beter gegaan….

7 januari 2024 om 23:34

Of dat het veel beter was gegaan zullen we nooit weten. Maar je ziet wel bij PSV dat Bosz zijn spelers samenstelt met de TD en hierdoor de juiste spelers voor zijn formatie zijn gehaald. Bij Ajax zijn er gewoon prima spelers gehaald, maar allemaal voor verschillende speelstijlen en formaties. Dat werkt al helemaal niet. Ik ben het overigens wel mee eens dat Steijn geen goede trainer is.

8 januari 2024 om 01:48

PSV haalde Bosz voor de lange termijn, dus dan laat je hem ook volledig bouwen aan het elftal. Met zijn staat van dienst gun je hem dat vertrouwen ook wel. Bij Ajax en Steijn heb ik het idee dat ze hem waarschijnlijk vanaf dag 1 als tijdelijke oplossing zagen tot er iets beters kwam. Zelfs de supporters en concurrenten waren verbaasd toen deze man werd gepresenteerd.

8 januari 2024 om 07:42

@linley; Als je nu een ervaren TD met Ajax achtergrond hebt zitten (zeg een Overmars of van Gaal) dan snap ik het, maar nu geef je alle beslissingen in handen van een Duitser die net binnen is en heeft je nieuwe trainer inclusief staf niets in te brengen ??
Volledige onzin. Degene die dat heeft goedgekeurd moet direct verdwijnen.

8 januari 2024 om 11:18

Van de Sar is al een tijdje weg hoor…

8 januari 2024 om 11:44

Wat maakt een goede trainer? Frank de Boer behaald 4 titels met Ajax en dat hadden er eigenlijk 5 moeten zijn, met selecties die bekend staan als 1 van de armoedigste. Echter in het buitenland mislukt alles.

Gio heeft heel veel prijzen gepakt met Feyenoord, maar voetbal was niet altijd leuk om naar te kijken. Geldt voor Ajacieden met Frank ook. Weet niet hoe hij het deed in China. Eerste jaar Rangers fantastisch met finaleplaats EL, maar ook daarna ontslagen.

Koeman heeft ook in zijn gehele trainersloopbaan duidelijk ups en downs.

Bij Van Gaal zie je de downs een stuk minder, maar heeft toch ook gefaald bij MU en zijn eerste periode Oranje.

Fräser moet ook een hele goede trainer zijn, maar zijn voetbal is niet het voetbal wat ik graag zie. Schreuder is men ook lovend over, maar duidelijk gefaald bij Twente en Ajax.

Ik vind het heel lastig te bepalen wat nou een goede of slechte trainer is.

8 januari 2024 om 13:09

Het probleem bij Ajax was dat Td(misnilat) eerder gevonden was ipv trainer. De TD heeft duidelijk een financieel idee met Ajax en mist daarbij het voetbal aspect. op jonge spelers gokken is leuk als er een goed functionerend team staat. Zodat je soms is een talent kan laten ruiken en die kan groeien en verkocht kan worden. Moet de basis gevormd worden met 11 nieuwe spelers en je komt uit een minder jaar, tja.

Daarbij zie je het verschil met PSV afgelopen zomer. Daar stond een team dat het net niet haalde. Maar met gerichte aankopen nu functioneert met routiniers en jeugd. Plus het feit dat PSV de gok wel durft te nemen met een buitenkansje als Lozano.

8 januari 2024 om 17:34

@linley eigenlijk ging bij Ajax alles verkeerd wat er verkeerd kon gaan bij het samenstellen van de selectie en de staf

De selectie zal ongetwijfeld talent in zich hebben maar naast een aantal miskopen is de selectie ook totaal niet in balans. Er zijn te veel talenten gehaald - te weinig ervaring, te veel spelers die op een andere manier speelden en een aantal posities zijn te matig bezet. Daar kan Steijn niets aan doen.

Daarnaast was de staf te onervaren voor Ajax. Je kan best een beginnende trainer neer zetten, of een trainer die voor het eerst in de Nederlandse top werkt, maar zet er dan niet een assistent naast met alleen 2 jaar ervaring in de KKD.

Maar Steijn heeft zelf ook de nodige dingen niet goed gedaan. Los van wat hij riep over de selectie (wat niet handig was, al waren die woorden ook lang niet zo zwaar als ze wel eens gemaakt worden), heeft hij ook tactisch de nodige fouten gemaakt. Ajax begon bijvoorbeeld tegen fortuna met 3 spelers die 1 training mee hadden gedaan, terwijl hij best een redelijk team op had kunnen stellen van spelers die er al wel langer waren. Juist het geen hij goed zou moeten kunnen en waar hij bij een aantal van zijn vorige clubs succes mee had, een verdedigende organisatie neer zetten, is hem geen moment gelukt. En verder lijkt de selectie, ook de spelers die er al langer waren, fysiek niet top fit. Bij de spelers die later aansloten kan hij daar niet veel aan doen, maar wanneer iemand als Bergwijn na 60 minuten uit staat te hijgen dan ligt dat aan de staf en wat zij hebben gedaan in de voorbereiding.

8 januari 2024 om 11:35

Maar wel Forbs kopen voor max 19 miljoen met een vooraf vastgesteld bedrag waarbij MC hem terug kan kopen die tot dan alleen als linksbuiten had gespeeld.

Nico wilde wel terug, maar Lyon verlangde het dubbele dan waarvoor Ajax hem liet gaan.

Ziyech (10 miljoen) wel degelijk te betalen of je moet het over salaris hebben.

8 januari 2024 om 12:51

Bij Forbs was Tadic al weg. Lang had al bij PSV getekend toen Tadic er nog zat.

Gelukkig, na die mediahetze tegen Steijn is er toch nog een programma dat zijn kant van het verhaal wenst te laten horen. Het is heel goed dat hij nu eindelijk zijn versie van het verhaal kan doen. Zoals Steijn door de Telegraaf is aangepakt en vanaf minuut één de kant van Mislintat koos is onacceptabel.

Even serieus, dit gaat toch nergens meer over? Ik heb nog nooit iemand zo slecht zien presteren en behalve weinig kritiek ook nadien nog even leeg mogen zien lopen. De lijntjes tussen Steijn en de media zijn niet dik, maar hebben obesitas. Dit is ongelofelijk.

7 januari 2024 om 23:56

Heb mij echt kapot gelachen op deze reactie haha! Geweldig opgebouwd. Had een zware k*tdag, dus bedankt!

"De lijntjes zijn niet dik, maar hebben obesitas" - Sluitpost.

8 januari 2024 om 00:27

Tot de derde zin dacht ik dat je serieus was haha

8 januari 2024 om 06:36

Volgens mij is de allerslechtste prestatie geleverd door de derde hoofdtrainer na Steijn. Die prestatie bevestigd dat Steijn waardeloos materiaal heeft gekregen. Dag die duitser zich ergens verstopt en niks meer laat horen, betekent niet dat Steijn dat toch ook moet doen?

8 januari 2024 om 07:13

@Genieterr

De selectie is gewoon derde plek waardig, misschien geen kampioen kandidaat, maar minder dan Twente/AZ is het ook niet hoor.

En laten we niet vergeten dat tot op heden Steijn nog steeds betaald krijgt door Ajax.

8 januari 2024 om 08:31

Suga vs. Gaaei/Rensch (1)
Bazoer vs. Sutalo (1)
Indi vs. Hato (2)
Wolfe vs. Sosa (2)

Clasie vs. Tahirovic (1) telt eigenlijk zelfs dubbel
Mijnans vs. Taylor/Bvdb (x)
De Wit vs. Berghuis (2)

Lahdo vs. Forbs (1)
Pavlidis vs. Brobbey (x)
Van Bommel vs. Bergwijn (2)

Wat vooral opvalt is dat het middenveld wat zwaar weegt bij az veel meer in balans is.

Daarnaast zit er nog steeds geen 1 ervaren 10 of rechtsbuiten in je team. Je moet met hlynson en Berghuis spelen. Andere opties zijn er niet.

Ja forbs maar helaas heeft t 5 maanden geduurd totdat nu bijna iedereen wel ziet dat die er echt niets van kan

8 januari 2024 om 13:22

3e plek waardig? Sorry hoor.... je gaat eraf tegen amateurs, hebt moeite met de meest simpele tegenstanders. Deze selectie is subtop en meer niet: er zitten echt teveel gaten in.

8 januari 2024 om 17:10

Dat weten ze dan heel erg goed te verbergen in Amsterdam, ik heb nog geen top-3 waardige wedstrijd van Ajax gezien dit seizoen.

8 januari 2024 om 11:20

Hahahahahaha dit is echt de reactie van het jaar ik kan niet meer

8 januari 2024 om 13:03

Het is inderdaad echt bizar. Daarnaast ben ik heel blij dat Olij niet is gekomen en Ramaj wel. Olij is geen slechte keeper hoor, maar Ramaj is jonger en beter (met meer potentieel). Olij had echt niet met zijn palmares de rest bij de hand gepakt, dat is echt onrealistisch. Ik vond Steijn al een pannenkoek na z'n wanprestatie bij ons, maar hij glijdt steeds verder weg. Ben zo blij dat hij weg is.

Hou toch op zeg haha. De kerel die Ramaj niet wou opstellen door een vete met Mislintat, terwijl Gorter er al helemaal niks van bakte. Ook al krijg je je zin niet dan hoor je niet met Ajax in de onderste regionen te bungelen. Die kerel heeft media bescherming niet normaal. De slechtste Ajax trainer ooit...

8 januari 2024 om 09:51

Ik vond m ook niet goed genoeg hoor. Maar ik wil wel erbij aangeven dat die 18e plek zwaar vertekend was doordat Ajax 2 wedstrijden minder speelde. Wedstrijden die beiden gewonnen werden. Als die potten wel op tijd waren gespeeld, stond Ajax op dat moment 8e volgens mij. Nog steeds waardeloos natuurlijk, maar wat minder heavy dan een laatste plek.

Beetje nuance kan af en toe geen kwaad

8 januari 2024 om 10:24

@fey_88: De 17e plek was statistisch vertekend, maar kwam toch eerder in de buurt van het spel dat Ajax speelde dan de 8e plek. Ajax werd tactisch overklast door ploegen als Utrecht en RKC. Dat had vrijwel niets te maken met welke spelers Steijn wel of niet kreeg, maar puur met de boodschap die hij het team op het veld mee stuurde.

8 januari 2024 om 12:13

We zullen ook nooit weten of Steijn die potten had gewonnen. Het zou me niet verbazen dat hij 1 van die potten niet had gewonnen.

8 januari 2024 om 13:29

Vraag is wel of Ajax die wedstrijden met Steijn gewonnen had.

De man doet z'n PR goed, dat moet ik hem nageven. Het is gewoon een Bn'er voor de rest van z'n leven. Vreselijke keuze van Ajax om van zo'n nobody een miljonair te maken.

Elke keer moet dat rare lijstje ook weer benoemd worden, want dat scoort. Hij durft echter niet de namen van Sambo, van der Berg, Kitolano en Lauritsen te noemen, want die wilde hij ook graag naar Ajax halen. En niemand die hem ermee confronteert.

7 januari 2024 om 23:40

Het is ondertussen wel duidelijk dat Steijn niet zijn straatje schoonvegen met stoffer en blik, maar met een bulldozer. Inderdaad iedere dezelfde onhaalbare namen. Maar ook De Vrij had van Steijn geen Ajax-trainer gemaakt.

7 januari 2024 om 23:44

En hij zei ook dat hij met deze namen voor de titel had gespeeld. Die luiaard zet zichzelf dus op dezelfde hoogte als Arne Slot en Peter Bosz, haha!

Als trainer tegen een jonge buitenlandse speler zeggen dat je liever iemand anders had. Wat een peoplemanager, die Steijn.

7 januari 2024 om 23:41

Precies dit. Dit toont wel aan hoe incompetent Steijn wel niet is. Ook al krijg je niet de speler die je wilt, hoe kom je erop om dat tegen zijn vervanger te zeggen..

8 januari 2024 om 08:13

Het keepersvak draait om vertrouwen. Die Steijn is echt niet helemaal lekker als je zulke interviews ziet. Je moet altijd 100% achter je spelers staan, beschermen in de media en zelf de verantwoordelijkheid nemen. Steijn heeft nog veel te leren van Ancelotti, Van Gaal etc.

Dus hij stelt een veel slechtere keeper op (Gorter) omdat hij wel Nederlands spreekt? Als mijn nieuwe coach zou beginnen met 'ik wilde je eigenlijk niet hebben' dan geef je ook gelijk 0 vertrouwen mee aan zo'n speler, wat ook in veel gevallen overduidelijk is geweest. Stein zou daarom er verstandig aan doen een tijdje zijn mond te houden, want ondanks de wellicht slechte samenwerking met Mislintat heeft hij de situatie met zijn ego en handelen richting de spelers nog een pak erger gemaakt.. met dit soort interviews wordt het dan ook duidelijk dat hij absoluut niet geschikt is voor dit soort grote clubs, want hij heeft niks geleerd van die periode. Dat wordt hier pijnlijk duidelijk.

Steijn mag prima z'n verhaal doen hoor, maar als je de slechtste prestatie ooit bij Ajax hebt weten te bewerkstelligen kom dan 1. bij een fatsoenlijke sportprogramma praten en 2. toon je iets meer bescheiden naar de club die je de verdoemenis in hebt weten te helpen. Achteraf lullen is makkelijk , misschien had hij wat meer draagvlak moeten zoeken toen deze dramatische aankopen daadwerkelijk werden gedaan.

7 januari 2024 om 23:40

Heb je het programma überhaupt gezien? Hij was juist zeer positief over Ajax

8 januari 2024 om 00:12

Ja en hij toonde zichzelf nou niet echt schuldbewust maar weet op alles de externe attributie toe te passen.

8 januari 2024 om 00:24

Moet hij bij studio voetbal gaan zitten met Pierre “Pinokkio” van Hooijdonk? Kijk nou gewoon naar wat er gebeurt is welk programma hij had en trek de conclusie dat hij gewoon kansloos was bij onze club. Dat ligt niet aan zijn kunde maar aan Mislintat en de beleidsbepalers en ook het programma! Het is nu nog steeds niks beter en als dit de groep blijft zullen we weer beginnen met een nederlaag in Deventer. Helaas.

8 januari 2024 om 06:58

Het lag weldegelijk voor een behoorlijk deel aan Steijn. Aan een jong talent, die ook nog eens net nieuw is, vertellen dat je hem niet gaat opstellen omdat je een vete hebt met je (even zo domme) baas... Dat is zo'n ongekende domme blunder. Geen idee wat je bedoelt met programma, maar je kan dat echt niet de schuld geven.

8 januari 2024 om 07:16

Steijn kiest altijd zijn publiek heel zorgvuldig uit. Hij zat een tijdje geleden ook niet voor niets bij Veronica Offside aan tafel. Hij wist dat hij bij dat sektarische programma goed zou vallen als hij Pierre van Hooijdonk een lul zou noemen. Bij een ander programma zouden er na zo'n opmerking kritische vragen gesteld worden over Steijns eigen functioneren bij NAC, maar bij Veronica stonden ze op de banken. Je ziet nu eigenlijk precies hetzelfde patroon als na Steijns ontslag bij NAC. De hele goegemeente krijgt een veeg uit de pan, terwijl hij kritiek op zichzelf vakkundig ontloopt door de kanalen zorgvuldig uit te kiezen. Fans van NAC hadden hier al voor gewaarschuwd.

Was wel behoorlijk surrealistische TV, de slechtste trainer uit de geschiedenis van Ajax die twee maanden na zijn ontslag vrolijk met een glas champagne in een hot tub zit met Gordon, Beau van Erven Dorens en een van de Lama's.

9 januari 2024 om 09:33

Precies zoals we Ibiza Steijn kennen in Amsterdam.

AL die achterhoedegevechten die Steijn nog levert. Ga lekker van je ontslagpremie dik met vakantie, werk aan je gezondheid en bereid je voor op een volgende klus, maar laat deze duistere periode achter je. In deze vlek blijven roeren, straalt niet goed op je af.

jongens jullie moeten niet vergeten... dat het hele steijn nieuws allemaal uit één intervieuw komt en dat er maar telkens een bepaald stukje uit word geknipt en dat gepubliceerd word...

Telegraaf heeft ook connecties bij rtl dus?
Natuurlijk wilde hij Lang. Want hij had maar 4 linksbuitens. Veel te weinig. Tuurlijk wilde hij Dest. Tuurlijk wilde hij de financieel onhaalbare Ziyech. Hoezo zal mislintat Ziyech halen als hij de opdracht kreeg het salarishuis naar beneden te halen. Dan kan je Ziyech niet eens halen. Ik begin de verhalen over Steijn nu meer en meer te geloven. Kijk eens in de spiegel man. Als je ook nog eens in gesprek met die spelers aangeeft dat hij ze eigenlijk niet wilde hebben dan snap je er ook niks van. Zegt genoeg dat John Ramaj boven Rulli verkiest. Ramaj is gewoon een goede keeper die nog kan groeien. Ga lekker fietsen met je Olij. Doe niet alsof je de volgende van de sar binnen had willen halen en er een Hahn voor terug kreeg.

8 januari 2024 om 00:04

"zegt genoeg dat John Ramaj boven Rulli verkiest."

huh? Dat doet Schip nu toch ook?

8 januari 2024 om 00:09

Dat klopt. Dus dat zegt genoeg over de kwaliteiten van Ramaj. En vooral hoe absurd het is dat Gorter onder Steijn de voorkeur kreeg boven Ramaj.

8 januari 2024 om 00:09

De voorkeur voor Gorter destijds is te gek voor woorden

8 januari 2024 om 00:18

Dat vind ik eigenlijk zijn enige echte aanwijsbare fout.

8 januari 2024 om 01:10

@NJ Dat is ook wat er staat toch? John (Schip) verkiest nu Ramaj boven Rulli, en dat zegt dus wel wat.

8 januari 2024 om 10:12

Correct, maar Soccerfan doet alsof Steijn gek was dat te doen.

Het verschil tussen een slechte en een goede trainer: Steijn staat op plek 17. Van ‘t Schip staat op plek 5 met dezelfde selectie.

8 januari 2024 om 00:17

Kijk naar mijn reactie hieronder.. dat is puur een programma kwestie.

8 januari 2024 om 00:28

Nee, het is puur een trainerskwestie. Het waren namelijk niet alleen Fortuna en Excelsior. Maar ook GA Eagles, Utrecht en de volledige wanprestaties tijdens de toppers tegen AZ, Twente en als ultieme dieptepunt Feyenoord. En je argument over die ‘klote interlands’ slaat natuurlijk nergens op. Die heb je namelijk ieder jaar. Maar onder Steijn beleeft Ajax de slechtste seizoenstart ooit… Met dit materiaal had Steijn stukken beter moeten presteren.

8 januari 2024 om 00:52

Ajax is helemaal niet beter gaan voetballen. Sterker nog, de grootste wanprestaties waren na Steijn.

8 januari 2024 om 01:04

Als je na de komst van Van ‘t Schip geen verbetering in het spel ziet, dan ben je simpelweg blind. Brobbey en Berghuis spelen ineens een stuk overtuigender. Taylor speelt weer met zelfvertrouwen. Akpom manifesteert zich als een supersub. Het spel (met name de defensie) is nog steeds bij lange na niet perfect. Maar hier zit een stuk meer muziek in als onder Maurice ‘Facepalm’ Steijn.

8 januari 2024 om 08:01

Elke wedstrijd met billen knijpen je punten pakken en door amateurs worden weggespeeld bedoel je?

8 januari 2024 om 13:35

Hij pakt de punten in ieder geval wel. Onder Steijn gebeurde dat niet. Beter billen knijpend je punten pakken dan iedere keer futloos verliezen. En tegen Vitesse en Heerenveen zagen we eindelijk weer sprankelend voetbal, hopelijk zien we dat snel weer terug. De nederlaag tegen Hercules was inderdaad een schande maar desondanks zie ik Van ‘t Schip onder aan de streep als de betere trainer.

8 januari 2024 om 11:20

Dat had niets met 2 wedstrijden minder en een programma tegen Feyenoord, Twente en PSV te maken ?

Maar onder welke trainer werd er van amateurs in de beker verloren ? Of telt dat niet omdat van het schip bij de bruiloft van zijn zoon was ? Waarbij er wel gezegd is dat er veelvuldig contact was tussen de assistent en van het Schip.

Wat lees ik een berg “anti Steijn” reacties en wat verbaasd mij dat! Hij zegt zelf in het interview dat de resultaten tegen Fortuna en Excelsior zwaar tegen vielen maar hij WEL verantwoordelijk was bijvoorbeeld. Als je heel de tijdlijn pakt vanaf de voorbereiding waar hij met een gemankeerd elftal moest beginnen met heel veel jongajax spelers en waar er heel veel onrust heerste omdat zijn twee beste spelers waarschijnlijk verkocht zouden worden wat ook gebeurde. Het begin zonder de nieuwe aankopen met teleurstelling uit bij Excelsior (die wanneer Brobby doet waarvoor hij er staat gewoon wordt gewonnen) en Fortuna en toen kwamen de nodige versterkingen binnen die achteraf totaal verkeerd gescout of niet gescout zijn maar iedereen vloog uit voor die klote interlands en daarna meteen tegen Twente uit wat al niet lekker is maar met een elftal daar moeten spelen wat nog nooit samen heeft gespeeld tsja dan ga je erop. Het ene zware na het andere zware duel voor je kiezen krijgen met dit vreemdelingen legioen dat ging gewoon niet. Is het onder vh schip dan zoveel beter geworden? Nee toch? Moeizame thuis overwinning op Volendam! Een helft weggespeeld bij Almere en thuis tegen Zwolle 50 minuten van kastje naar de muur gespeeld… dan praat ik maar niet over Hercules! Ik ben Ajacied en echt boos maar niet op hem maar op degene die Mislintat de sleutel van het huis gaven en die nog steeds in het plugje zitten: haal die Hendriks AUB van het ereterras en zo snel mogelijk!! Ajax mijn Ajax is verrot en Kapot zeker niet door Steijn maar door afschuwelijke keuzes van beleidsbepalers!!

8 januari 2024 om 16:36

Alsof het alleen de resultaten waren. Iedere week een volledig andere opstelling het veld in, de volledige afschminkingen in toppers en geen enkel uitzicht op verbetering, het afzagen van eigen spelers in de pers en de kinderachtige vete met je TD ten koste van eigen spelers.

Niemand zegt dat het onder Schip top gaat, maar ik heb er geen en-ke-le vertrouwen in dat onder Steijn, Ajax nu vijfde zou staan.

9 januari 2024 om 03:32

Hendriks heeft niets te maken met het eerste elftal, dan is het best raar om hem de schuld te geven. Hij wordt vooral als gemakkelijk slachtoffer voor de bus gegooid door de Telegraaf.

Natuurlijk lag het niet alleen aan Steijn, maar Steijn heeft het toch zelf ook niet goed gedaan.
De voorbereiding was natuurlijk niet ideaal, maar wanneer is hij dat wel?
De gatenkaas op het middenveld en achterin is zeker wel minder geworden de laatste maanden, daar was hij ook verrantwoordelijk voor. Natuurlijk vertrokken er op het laatste moment nog spelers en kreeg hij er op het laatste moment nog spelers bij. Maar hij had in de wedstrijden tegen GAE, Excelsior en Fortuna ook gewoon spelers op kunnen stellen die wel (bijna) de hele voorbereiding mee hadden gedaan in plaats van spelers die er net 2 dagen waren.

Dat Steijn niet alleen het probleem was denk ik ook, maar een deel van de oplossing was hij ook niet.

Wel lekker voor een keeper/speler om te horen dat de trainer graag iemand anders gewild had .

8 januari 2024 om 00:45

Aan het begin van het seizoen gaf hij in de media ook al aan dat hij liever andere spelers had gezien dan Mislintat heeft aangetrokken. Veel vertrouwen straal je dan uit naar je elftal. Dat zullen ongetwijfeld gezellige trainingen zijn geweest.

Steijn z'n absolute dieptepunt vond ik het compleet negeren van Gaaei nadat ie hem wisselde tijdens die dramatische klassieker

8 januari 2024 om 12:06

Ach, spelers negeren zo vaak de trainer na het wisselen maar daar hoor je niemand over. Spijkers op laag water zoeken.

Angstige mensen die een taak/job hebben gekregen waar ze niet klaar voor zijn worden onzeker en gaan gekke dingen doen. Ik noem een Maurice, Sven en Maurits H. Compleet ongeschikt en niet opgewassen tegen hun taak. Grootheden werken samen, hebben de media niet nodig om hun gram te halen en stellen zich sociaal en professioneel op. Need I say more?

Hoe lang gaan we door met modderen, hoe diep gaan we graven....
Kom op, door en accepteren dat dit verleden tijd is.

Iedereen haat op Steijn, maar vind dat er wel stil moet worden gestaan bij het feit, waarom Mislintat nou zo nodig andere spelers moest doordrukken.

De trainer wilt ze niet, ze passen niet bij Ajax, zijn er niet klaar voor, maar toch moeten ze komen.


Steijn heeft te weinig gedaan vind ik zelfs toen die nog bij Ajax zat om Mislintat te stoppen/tegen te houden.

Te gek voor woorden hoe die incompetente Duitser zijn gang is gegaan en aan de andere kant Steijn die ook nog eens voor het eerst bij een grote club zit, er wat van wilt maken, maar er geen stabiliteit is.

die Steijn die blijft maar een plaat voor zen kop houden, ajax moest gaan snijden in salaris kosten, dus veel spelers waren kwa salaris niet haalbaar

Tagliafico, Lang en Ziyech had ik er graag bij gewild maar ook Schouten.
Mislintat heeft alleen spelers gehaald die in zijn hoofd zaten in de hoop dat zij over een jaar vet verkocht werden en zo hij wat zijn zakken kon vullen of al gevuld heeft, hij had absoluut niet de intensie dat Ajax ver zou komen Europees en in de competitie, puur eigen belang

8 januari 2024 om 07:51

Tagliafico en Ziyech vroegen een te hoog salaris terwijl de opdracht was het salarishuis aan te pakken aan een niet-CL periode. Lang zou dan de derde linksbuiten zijn naast Tadic en Bergwijn.
Ik zou ze alle drie evenals Schouten graag hebben zien komen, maar het is helaas wel gewoon onhaalbaar dus onzinnig om steeds te blijven roepen.

8 januari 2024 om 10:02

ik vind het ook apart dat steeds dezelfde namen worden opgenoemd... ja op papier leuk en aardig en waren zeker een meerwaarde geweest.
maar gewoon onhaalbaar voor de situatie die er op dat moment was, voor alle spelers die genoemd worden moest er eerst iets anders gebeuren. En de concurrenten konden wel toeslaan

een olij was leuk geweest als je rulli had verkocht.
maar persoonlijk vind ik rulli nog wel wat meer hebben dan olij, ook al had die een heel goed seizoen.
dat rulli uiteindelijk vrij snel geblesseerd was is natuurlijk pech.
om dan aan te klooien met gorter, die duidelijk niet het niveau heeft vond ik minder sterk. Ik snap dat je gorter de kans geeft aangezien die langer bij de club zit dan ramaj. Maar het is toch vrij snel te zien dat ramaj beter is.

als het scenario was dat rulli sowieso bleef, gorter werd verkocht/verhuurd en dan ramaj als jonge keeper voor jong-ajax/toekomst en dan olij erbij als reserve keeper... lijkt me iets teveel van het goede. Ook omdat je nog pasveer hebt als ervaren kracht als eventuele 2e/3e keeper.

Ja begrijp dat je niet blij bent dat je een andere keeper krijgt dan je had gewild, maar dat betekent niet dat je uit rancune maar een incapabele keeper als Gorter gaat blijven opstellen.

Uiteindelijk is Steijn ten onder gegaan aan zijn eigen ego. Het was wel duidleijk dat Steijn wilde rebelleren. Hij wilde per se voorkomen dat de spelers van Mislintat zouden slagen en hem daarmee indirect op een voetstuk zou plaatsen. Dus al die spelers uit de koker werden waar mogelijk gewoon genegeerd. Het is hem uiteindelijk gelukt om Mislintat eerder te zien vertrekken waarbij hij zelf nog vertrouwen had van het bestuur. Want ja, fiasco kwam door Mislintat. Maar in zijn proces had hij ondertussen zoveel schade toegebracht in de selectie dat het vertrouwen totaal weg was van de spelersgroep.

"ik heb dus ook aan Ramaj uitgelegd dat het niet aan hem ligt, maar dat ik graag een ander had gezien." Maar Steijn, dit is toch waar alles fout gaat? Je kunt inderdaad zeggen dat er slecht is ingekocht, maar als je nieuwe aankopen zo verwelkomt als coach, dan ben je toch ook gewoon een hork?

8 januari 2024 om 10:46

En dan vervolgens zo'n Ramaj ook negeren he? En de slechtere Gorter de voorkeur geven puur om de TD te zieken. Deze man is echt niet te doen.

9 januari 2024 om 01:42

Nee, iedereen wist het stiekem al, maar hij zegt het gewoon hardop. Niet te geloven. Z'n ego was belangrijker dan het beste team opstellen.

Dat deze man zich zo mag blijven verdedigen is mij echt een godswonder. De slechtste trainer die Ajax ooit gehad heeft qua resultaten en een gniep die een gevecht met een TD uitvocht over de rug van de spelers. Deze man zou met pek en veren het land uit gejaagd moeten worden (gekscherend natuurlijk) maar wordt de complete media met de mantel der liefde bedekt want oh wat had hij het zwaar en oh wat werd hij niet geholpen door een data Duitser. Je kunt het media team van Steijn complimenteren want wat die proberen en nog voor elkaar lijken te krijgen ook is echt bizar.

Steijn kwam, zag en ging af. Gebrek aan aura, géén winnaarsmentaliteit en terecht ontslagen want ook een maatje te klein en rancuneus. Hopelijk de laatste oprisping want de Toekomst is waar het om gaat

Ik vind het echt bizar hoe deze man zich verdedigt en misschien nog erger hoe mensen hiermee mee gaan. Hij is helemaal niet zelf kritisch. Neemt de eindverantwoordelijkheid als een politicus: "ik heb er eigenlijk niets mee te maken, maar omdat ik eindverantwoordelijke ben neem ik wel de verantwoordelijkheid op me".

Ajax heeft onder Steijn met geen enkel idee op het veld gespeeld. Of je op het veld staat met precies de spelers die je wilde, jong Ajax of FC bal op het dak zal daar geen verschil in maken. Steijn heeft op geen enkel moment z'n mond opengetrokken over hoe hij precies wilde spelen. Wat z'n gedachten waren over druk zetten, combineren of hoe er aangevallen moet worden. Enige waar hij blijkbaar mee druk is, is dat de spelers slecht zijn. Kwaliteit van je spelers heeft natuurlijk impact hoe goed ze je ideeen kunnen uitvoeren. Dat zag je bijvoorbeeld bij EtH. Speelde hetzelfde spel bij Go Ahead, daarna bij Utrecht en tenslotte bij Ajax. Iedere keer stond een team met een soortgelijke tactiek, alleen dan een stap hoger. Wat heeft Stejn precies bij Ajax geintroduceerd behalve de fucking lange bal?

Hij heeft het over een slechte samenwerking bij Ajax.
Steijn ging bij VVV Venlo en NAC tekeer als een dictator en weet niet wat samenwerken is.
De schuld geven aan anderen als het niet lukt daar is hij goed in.
Onbegrijpelijk dat deze man nog zoveel aandacht krijgt.



En voor de buhne roepen ik wilde deze spelers halen en dan precies die namen noemen die de supporters ook allemaal wilden. Hoe opzichtig. Toen Noa Lang bij PSV tekende had Ajax nog 4 linksbuitens dus hoezo wilde hij Noa Lang halen. Totale onzin. En hij heeft notabene zelf nog bij Mislintat om Sosa gevraagd. Of die nog kon komen. Nou die heeft ie gekregen.

Heb het helemaal gehad met deze man en zijn totale gebrek aan zelfreflectie. De manier waarop hij met de spelers is omgegaan is gewoon schandalig en gelukkig zien de meeste fans dat ook. Zet hem een keer tegenover iemand die daadwerkelijk kritische vragen durft te stellen. Maar zelfs dan zullen we vast drie weken later een grote Steijn special hebben met al het onrecht dat hem is aangedaan door de kritische interviewer

Vond het altijd een sympathiek figuur maar man wat is deze vent voor mij door de mand gevallen. Begin Pierre steeds beter te begrijpen en dat is de laatste die ik serieus neem normaliter.

Stein is erg dom bezig. man grow up en laat het verleden rusten. Zo kom je over als een jankebalk
dan ook nog steun zoeken door te zeggen: iedereen enz
Maduro is gekomen om ervaring op te doen. Moet hij dan tegen je zeggen; nee ik wil die en die speler niet. Laat het een les voor je zijn en
1. laat je niet door anderen voorschrijven wat je moet doen (bepaalde kranten en oud gedienden)
2. Kies voortaan een club die je kan handelen (dus max middenmoot)

Ik heb van T Schip horen zeggen dat Ajax in 2024 weer moet meedoen voor het kampioenschap.
Ik denk dat dit nog weleens heel erg lastig kan gaan worden. Deze selectie is veel te zwak. Je moet dus flink wat versterkingen halen dan moet dat een team gaan worden. Er moet ook een trainer aangesteld gaan worden die daar een team van kan maken. Meespelen om de titel dat is 1

echt prijzen winnen en weer de dominante club zijn uit het tijdperk Overmars Ten Hag dat gaat nog jaren duren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren