Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Man City en PSG zijn altijd al de grote inflators geweest, Real niet’

Laatste update:

Manchester City en Paris Saint-Germain hebben de transfermarkt opgeblazen, vindt Karl-Heinz Rummenigge. De algemeen directeur van Bayern München stelt dat vast nadat de club uit Engeland na de komst van Josep Guardiola tientallen miljoenen uitgaf en PSG zich versterkte met Kylian Mbappé en Neymar.

Les Parisiens namen de Braziliaanse aanvaller voor 222 miljoen euro over van Barcelona, terwijl Mbappé werd gehuurd en vervolgens voor 180 miljoen werd weggehaald bij AS Monaco. “Josep Guardiola zei dat ze (Manchester City, red.) van plan waren om een paar spelers te kopen, maar daar uiteindelijk tegen waren omdat ze niet wilden meedoen met alle gekkigheid”, aldus Rummenigge tegenover Merkur.

“Ik was enigszins verrast toen ik dat hoorde. Daarna vond ik het prachtig indien ze dat statement ook tot het einde van de Engelse transferperiode waar zouden kunnen maken.” Guardiola besloot echter alsnog om veel geld uit te geven; zo betaalde hij onder meer 68 miljoen euro voor de komst van aanvaller Riyad Mahrez van Leicester City.

“Manchester City en PSG zijn altijd al de grote inflators geweest. Real Madrid niet. Die hebben de afgelopen jaren nagenoeg niets uitgegeven en dat bewijst maar weer dat je niet hoeft mee te doen aan de gekte om de Champions League te winnen. Dat is ook de weg die wij kiezen. Het is ons doel om de Champions League-trofee omhoog te houden. Hoe eerder, hoe beter”, besluit de sportbestuurder van der Rekordmeister.

Ben jij het met Karl-Heinz Rummenigge eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

als Real Madrid 90 plus miljoen uitgeeft voor 1 speler is het inderdaad altijd een speler waarvan je weet dat hij zich al ruimschoots heeft bewezen in de internationale top al kan je dat bij PSG eerlijk gezegd ook wel zeggen over Neymar. dat is ook echt een absolute geweldenaar en spelers als Mbappe en Cavani zijn achteraf gezien natuurlijk ook topaankopen geweest dus ze voeren daar wel beleid. die Veratti bv hebben ze destijds voor een koopje gehaald en is nu een wereldtopper

1 augustus 2018 om 18:36

Inderdaad. De aankoop van Neymar nu is te vergelijken met die van Ronaldo destijds. Met Mbappe heeft PSG echt visie getoond want dat is de nieuwe nr. 1 van de wereld. Ze geven veel geld uit, maar voeren wel een duidelijk beleid. Alleen jammer dat ze in zo’n relatief kleine competitie meedoen. Voor City geldt dat voeren van een beleid ook wel, maar op een andere manier, eerder in de breedte, plus dat ze ook veel steken in de opleiding. Al moeten daar de vruchten nog wel geplukt worden. Nee in dat opzicht zijn juist Real, Man United en de laatste jaren ook Barca die veel te hoge bedragen betalen voor niet-toppers.

1 augustus 2018 om 20:14

Lekker om nu aankopen van Real te gaan vergelijken met die van PSG en City.

Toen Real Madrid Figo kochten...koste een top speker niet eens boven de 25 miljoen.

Toen zij Zidane kochten voor 65 miljoen kosten toen een top speler niet eens 40 miljoen.

Toen zij Ronaldo kochten voor 90 miljoen koste een top speler niet eens 60 miljoen.
Toen zij Bale kochten voor 101 was een top speler niet eens 65 miljoen.

Real Madrid is juist en enige team die ooit met deze gekte begon.
Dus om nu PSG en City de schuld te geven is beetje hypocriet.

Pas nog stond Real Madrid met een team van 600 miljoen euro op het veld.

Dan wil ik het nog niet eens hebben over vieze spel van Real om met transfers te bemoeien om de prijzen te krikken.

1 augustus 2018 om 23:30

Wat een bizarre manier van analyseren hebben een aantal hier.
Er is een groot verschil tussen de aankopen van Real Madrid en de teams als PSG en Manchester City.

Ja, Real Madrid verbrak meerdere keren het record. Maar de spelers die voor die records werden aangekocht waren de beste spelers voor hun posities. Als jullie beginnen over Figo, Zidane en Ronaldo (r9) dan mogen jullie direct ook stoppen. Dat was absolute wereldtop.

Dat is net als dat Real Madrid vanaf nu plotseling Messi, Neymar en Kane weet te kopen. Spelers met de grootste marktwaarden.

Manchester City kocht doodleuk spelers als Mangala voor een bedrag waar Real Madrid Xabi Alonso voor kocht. Dan heb je Walker die voor een bedrag wordt gekocht waarvoor Real Madrid Zidane had gekocht. Iets minder dan James Rodriguez die de topscorer was van het WK. Het grootste toernooi ter wereld.

PSG betaalde toen ook enorme bedragen voor een speler als Cavani die enorm goed was maar qua naam misschien net als Suarez (liverpool) werd gezien op dat moment of zelfs net iets beter. Je zou haast zeggen dat Fernando Torres (liverpool) een veel grotere speler was op dat moment.

Als dit nog niet duidelijk is dan zal ik iets anders zeggen wat misschien logischer klinkt. Real Madrid koopt Ziyech bijvoorbeeld voor 15 miljoen. Terwijl PSG Boetius koopt voor 14 miljoen en Hendrix voor 13 miljoen door Manchester City.

Andere spelers voor andere posities maar qua prestaties, daadwerkelijke waarde en kwaliteit is Ziyech dan veel verder in dit voorbeeld.

2 augustus 2018 om 02:46


2 augustus 2018 om 02:46

-

1 augustus 2018 om 18:41

Die spelers van +90 miljoen zijn aangekocht in een iets andere markt met lagere prijzen. En James was ook bijna 90. Had die zich ruimschoots bewezen?
T is afwachten wat real nu doet want n waardige vervanger voor Ronaldo krijgen ze niet voor 90 miljoen.

1 augustus 2018 om 19:12

Japie/ inderdaad, Real Madrid koopt geen koekbakkers meer, als je naar ons toe mag komen dan heb je het ook echt verdiend of ben je een topper in wording. Beste Vz'ers lees aub goed wat Rumm hier zegt. Dat Real Madrid dus niet met die gekte mee aan het doen is en alsnog gewoon Ucl's bij elkaar spaart alsof het pokemon plaatjes zijn. Het is jammer dat de wereld niet van Real Madrid houdt en ze het liefst ziet vallen maar het beleid van Perez de afgelopen jaren bewijst dat hij niet de idiote-geld-gek is die iedereen claimt dat hij is. Alle contracten zijn verlengd en het lijkt er op dat Perez dit seizoen weer geen grote klappers gaat maken, het zou mij niet plezieren maar het ziet er wel naar uit dat er niemand komt. Onderhandelen kan geen enkele club op een normale manier doen als Real Madrid langskomt. Daarnaast heb ik t gevoel dat heel veel mensen Real Madrid misgunnen vanwege CR7 en zn patser gedrag. Nou hij is nu weg, dus allemaal weer juichen voor Real Madrid net alsof het een club is als Bayern of Tottenham is, die wel veel liefde van de voetbalwereld krijgen. People hate us cause they're not us

1 augustus 2018 om 19:25

Oh boe boe het ligt altijd aan anderen.

Real wekt veel aversie door de arrogantie die het uitstraalt, het in het verleden altijd massaal kopen van sterren omdat ze het niet wonnen van anderen, JUIST perez die in het verleden altijd alles kocht wat los en vast zat en in het verleden 5 transferrecords gebroken heeft en zijn domme machtvertoon. Sommige mensen misschien om Ronaldo. Ik ben benieuwd hoe ze het nu gaan doen nu er niet 1 specifiek iemand staat die letterlijk ELKE bal binnen 30 meter van het doel opeist. Andere spelers gaan nu hun moment pakken denk ik!

Mijn aversie voor Real kwam van het in het verleden verpesten van talent, de tijd dat nergens eigenlijk echte topspelers op de bank zaten behalve bij Real en ze toch weer voor dezelfde posities een 'galactico' kochten. Vervolgens door Mourinho, die nog nooit een club een dienst bewezen heeft sinds Porto, laat altijd gedemotiveerde spelers achter, zorgt ervoor dat talentvolle jeugd vertrekt en verpest 'gevoelige' sterren en het imago van de club. Letterlijk overal is een puinhoop na hem. De laatste jaren komt er juist heel veel sympathie voor Real terug bij veel mensen, omdat dit niet meer is. Ancelotti is het tegenover gestelde van Mourinho, de beste zet die Perez ooit gemaakt heeft.

1 augustus 2018 om 19:31

Eerst en vooral, 'ons'? Die spelertjes weten niet eens dat jij bestaat. Ten tweede, die CL's die Real heeft gewonnen zijn zeer dubieus en heeft zich nog niet veel voorgedaan in de geschiedenis. Makkelijke tegenstanders, opvallend veel offsidedoelpunten, megaveel geluk, 50/50 beslissingen die steeds weer in het voordeel van Madrid vielen, etc. Dat scheidsrechtersgeluk hadden ze minder in La Liga en dat resulteert dan in hoeveel landstitels de voorbije 15 jaar? Perez heeft inderdaad zijn strategie de laatste jaren bijgesteld maar verandert niets aan het feit dat hij enkele jaren geleden bekend stond om het kopen en kopen van spelers. En dat arrogante gedrag van je kunnen we wel missen hoor. Vergeet trouwens niet dat Barça jouw teampje een bus parade heeft laten regelen voor een Copa del Rey bekertje. Vind het wel schattig dat Madrid supportertjes steeds weer terugkomen op die CL. Jullie zien het echt niet, hé?

1 augustus 2018 om 19:46

Hond/

Ons als de supporters in het stadion. En de CL is waar deze club voor leeft, jij zegt dat wij alleen maar over de UCL praten maar jullie haters praten alleen maar over alles Behalve de Ucl. Nu met Lopetegui denk ik dat de Spaanse prijzen voorrang gaan krijgen en dat het zonder Ronaldo lastig wordt in de Ucl. Maar jouw toon in je tekst staat me totaal niet aan. Makkelijke tegenstanders zeg je???

2016 Roma Wolfsburg City Atletico
2017 Napoli Bayern Atletico Juve
2018 PSG Juventus Bayern Liverpool

Als dit jouw standaard is voor makkelijke tegenstanders dan zijn wij snel uitgepraat. En toon aub wat meer respect voor de reigning defending undisputed 3 times Uefa Champions. En dat in 3 jaar tijd dat Flo niemand kocht, wat helemaal vergeten wordt door alles en iedereen.

1 augustus 2018 om 19:51

Roboort/ Ook nu zitten er echt nog geweldige spelers vaak op de bank zoals Kovacic Isco Asensio Ceballos Casemiro en straks ook Odriozola, die zouden overal basis spelen maar niet bij Real. Het hoort er bij, Real Madrid wil 18 goede spelers en Real zit qua blessures altijd hoog. Jij doet het echter overkomen alsof die jongens Nooit een kans krijgen, dat is echt niet waar.. daar zijn bekerwedstrijden voor en wedstrijden tegen de onderste teams of een wedstrijd als we al door zijn in de UCL poule of als de competitie al is gespeeld of de Club World Cup wedstrijden. En nee voor deze jongens is helaas geen plek in de grote wedstrijden als je Modric Kroos voor je hebt lopen. Welkom in Madrid, de concurrentie is moordend, dat is de reden dat het Bernabeu altijd vol zit met laaiend enthousiaste mensen. On top of the game

1 augustus 2018 om 20:07

'Deze club leeft voor de CL'. Haha, mooi excuus om het onvermogen om binnenlands iets te winnen te verbergen. 2016 was er de offsidegoal van Ramos. Tegen Juve waren er ook weer dubieuze momenten, maar vooraal veel geluk. Tegen Liverpool kwam Ramos (opnieuw) goed weg om van het veld gestuurd te worden en waren 2 van de 3 doelpunten het gevolg van een blunderende Karius die ook nog eens een hersenschudding had door je kan al raden wie. Roma en Wolfsburg zijn zulke wereldtoppers, wow. Een Napoli die voor het eerst in lange tijd weer eens de knock-out fase heeft bereikt. En tegen 85% van de andere tegenstanders werd Madrid gedomineerd (zie bv. Bayern) en ook daar hadden ze een blunderende doelman nodig, zucht. En als er nou iemand is die respect verdiend (voor het winnen van een voetbaltornooi??) dan zijn het in ieder geval de spelers en staf, maar niet jij.

2 augustus 2018 om 11:42

Hond/ er zit jouw duidelijk iets dwars als het om Real Madrid gaat, ik heb geen idee wat dat is maar zeggen dat ze geen 3 Ucl's op rij verdienen is mij te krankzinnig. Het waren niet zomaar 3 Ucl's, het waren er drie met Zidane aan het roer, waardoor we al 1-0 voor stonden voor de wedstrijd begon en met drie jaar lang de onbetwiste topscorer van de UCL Cristiano Ronaldo, onze superster. En niet te vergeten met wereldspelers als Marcelo Kroos Modric Isco Bale Ramos Varane Carvajal, dat zijn allemaal toppers die allemaal in de piek van hun carriere lijken te zitten, zeker Ramos Kroos Modric en Marcelo. De anderen zouden nog zelfs een tandje beter kunnen. Nogmaals ik heb geen idee waarom Real Madrid jouw hartslag zo laat stijgen maar leg je er bij neer dat de Koninklijke haar zaken prima op orde heeft en dus Niet mee doet aan alle transfer gekte. Dan nog vinden mensen zoals jij ergens de energie om toch te haten op Real. Don't hate us cause you ain't us

Wat een onzin. Kroos verliet bayern omdat die bij real veel meer kon verdienen. Ronaldo en bale in die tijd de duurste transfers dus real begon er zelf mee. City heeft veel spelers gekocht maar absoluut niet door bizarre bedragen.

1 augustus 2018 om 18:31

Real Madrid geeft weleens veel geld uit voor een speler, maar die blijven er meestal jaren voetballen en bouwen echt toe naar een team. Dat kun je van de meeste Engelse clubs en Barcelona niet zeggen.

1 augustus 2018 om 18:35

De laatste jaren mee eens, maar bij Real zijn er ook genoeg sterren geweest die na een korte periode weer vertrokken.

1 augustus 2018 om 18:34

@protheus

nou bij elkaar opgeteld hebben ze naar verluid bijna een miljard euro in spelers geinvesteerd onder Guardiola. dat is toch erg veel geld

1 augustus 2018 om 18:36

Nou, misschien niet heel bizar, maar wel forse bedragen hoor. Ik denk dan aan een Mangala, Mendy of Walker bijvoorbeeld.

1 augustus 2018 om 18:59

Inderdaad. Meen dat Mahrez, Cities duurste transfer ooit is, gekocht voor de om en de nabij 75 miljoen. Dat gaf Real al jaren geleden uit aan spelers. Tel daar nog eens bij dat ze talenten (die zich nog amper hebben bewezen, ja weliswaar als groot talent te boek staan) kopen voor dik 40 miljoen.

2 augustus 2018 om 09:21

De Bruyne was de duurste ooit. Hij kostte 74 miljoen en Mahrez kostte 68 miljoen.

1 augustus 2018 om 19:17

Prutheus/ .

Pogba, Dembele, Coutinho, Mbappe, Neymar en daarna nog Cristiano naar Juventus, al deze transfers zijn grover dan Bale en Ronaldo die jij zo bizar vindt. Waarom praat je niet over deze transfers? Omdat je heel graag wil laten overkomen dat het Real Madrid was die dit veroorzaakt heeft, zelfs nu clubs het bonter hebben gemaakt wil jij wijzen naar Real Madrid. Laat ik het makkelijker maken voor je, Mbappe en Neymar zijn voor dubbel zoveel geld naar hun clubs gegaan dan Bale en Cristiano. En Kroos verliet Bayern omdat hij in een andere rol wilde spelen die zij hem nit konden bieden. Probeer eerst wat research te doen voordat je hier anti-RealMadrid propaganda komt verspreiden. Het siert je namelijk niet.

1 augustus 2018 om 19:30

Zizoulogy, je ziet alles als anti-Real, maar feit blijft dat sinds de vrije transfermarkt (Bosman arrest) Real (vooral Perez) het vaakst het transferrecord gebroken heeft (5x). De recordtransfer bepaalt de marktinflatie dus wat Rummenige zegt klopt niet en wat je 'haters' hier zeggen is een duidelijk punt. Het klopt wel dat het de laatste jaren sneller gaat omdat er meer clubs mee doen, maar Figo, Zidane, Kaka, Ronaldo en Bale waren op het moment van kopen allemaal 'de duurste aller tijden'.

Het is inderdaad bewonderenswaardig dat Bayern met relatief weinig geld zo'n topteam heeft weten te bouwen. Alleen al Hummels 35m, Boateng 13,5m, Kimmich 8,5m, Alaba gratis, dat is ongeveer net zoveel geld dat een City betaalde voor een beperkte verdediger als Stones.

1 augustus 2018 om 18:36

Dat klopt allemaal wel maar sowieso zijn de prijzen in engeland een stuk hoger clubs weten dat ze veel te besteden hebben en door de druk van de concurrentie word er veel uitgegeven. Maar nu wilt city het anders gaan doen, maar ze worden nog steeds beoordeelt op het verleden. Bayern laat lewandoski toch ook niet vertrekken voor 40 miljoen waardoor ze zelf toch ook aan alle gekte meedoen.

1 augustus 2018 om 18:48

Dat lijkt me ook verstandig, maar ook logisch. Bij City staat er een zeer jonge lichting met een visie. Dan hoeven ze de komende jaren ook niet mee te doen met de gekte.

1 augustus 2018 om 18:46

Dat heeft niks te maken met goed beleid, maar met geluk en nul concurrentie. Bayern Munchen hoeft niet veel te betalen, omdat zij spelers weten in te fluisteren hun contract niet te verlengen, waardoor Bayern die spelers transfervrij of een goedkoop 1 jarig contract weet af te kopen. Bayern heeft verder ook geen een concurrent in de Bundesliga, dus alle Duitse (top) spelers/talenten willen graag naar Bayern. Bayern zit gewoon in een luxe positie daardoor. Ze kunnen rustig afwachten tothet contract van spelers aflopen, terwijl de Engelse clubs een risico nemen dat de concurrent ermee aan de haal gaat, waardoor zij achter het net vissen. Iets wat Bayern helemaal niet heeft

1 augustus 2018 om 18:48

Alsof alleen Bayern München dat trucje in Duitsland kan uithalen en andere Europese grootmachten niet......

1 augustus 2018 om 18:56

Dus je wil zeggen dat er voor spelers als Tiago, Lewandowksi, Coman, Rodriguez, Vidal etc. geen buitenlandse clubs waren geïnteresseerd?

1 augustus 2018 om 19:03

Nee maar hij heeft in deze wel gelijk. Helemaal met betrekking tot Duitse talenten. Bayern heeft natuurlijk geen tot nauwelijks concurrentie van andere clubs. Waar clubs in Engeland met bijvoorbeeld een City, United, Chelsea en Liverpool concurreren met mekaar. Allen hebben ze grote budgetten beschikbaar en kunnen ze flinke salarissen betalen itt in Duitsland waar München natuurlijk een monopolie heeft.

1 augustus 2018 om 18:53

Nou vergeet het niet de salarissen die de spelers van Bayern München krijgen. Dat zou iedereen willen verdienen hoor.

Voor niets blijven Robben en Ribery lang bij Bayern.

1 augustus 2018 om 20:26

Plus de beste speler van de directe concurrent, maakte ze het hoofd op hol zodat hij niet bijtekende en gratis overstapte. Zo kan het natuurlijk ook. Heb je een speler van 100 miljoen euro gewoon gratis en geen centjes voor Dordtmund.

Aan de ene kant slecht misschien, maar aan de andere kant veranderd er ook niet zo heel veel. Tuurlijk is 70 tot 100 miljoen veel geld voor een speler, maar as verkoopt ook al spelers voor 25 miljoen. Kunnen ze dat geld weer goed uitgeven en goede aankopen doen of jeugd opleiden, dan liggen er qua scouting en opleiden, waar we altijd goed in zijn geweest wel mogelijkheden natuurlijk. Ik zie het nog niet zo somber in wanneer we net als Ajax af en toe zo'n uitschieter als een finale kunnen halen. Dan het geluk hebben dat een van de aankopen of talenten super wordt wereldwijd en dan kan het ook snel gaan weer. Maar zo ver is het nog niet.

Real is ermee begonnen met Ronaldo, Bale en iets minder James. Die trend is voortgezet door City/psg, die er nog een schepje bovenop doen. Real is ook gewoon een koopclub, alleen spelen die al best een tijdje met dezelfde selectie, of je ze nou 5 jaar geleden kocht of je koopt ze nu.. daar is niks anders aan.

1 augustus 2018 om 19:05

De transfer van Neymar was meer dan het dubbele als die van Ronaldo. Dat vond ik toch echt wel een stapje verder dan wat Real deed.

1 augustus 2018 om 19:09

Er zit ook verschil in van 10 jaar.. daarbij zeg ik ook dat Psg er een schepje bovenop deed.

1 augustus 2018 om 19:11

Je kan die prijzen niet vergelijken! Gebruik je verstand nou toch eens! Alan Shearer was op een bepaald punt de duurste (Engelse?) speler van z'n tijd. Voor hoeveel werd ie gekocht? 15 miljoen. Daar koop je vandaag nog niet eens 1 teen van Neymar voor. De markt is gewoon gek geworden. En 90m voor Ronaldo was toen een wereldrecord als ik me niet vergis. Zoals ze ook voor 100(?)m Bale haalden.

1 augustus 2018 om 19:23

Toch blijf ik er bij en ga ik alsnog een stuk verder terug (misschien omdat ik voetbal langer volg dan gemiddelde VZ-er?) .
Mensen vergeten dat Italiaanse clubs er mee begonnen, dat was nog voor dat Real galactico gedoe.
50 milj 100 milj of 200 milj.. t maakt mij niks uit t is alle drie belachelijk imo.
Helaas is het hoe het is en wij dragen er ook wat aan bij natuurlijk.

Maar city en psg slaan echt alles idd wat dat betreft vind ik dat Rumm een goed punt heeft.

Verder wat Real aankopen betreft, de meeste spelers hebben hun waarde dubbel en dwars terugverdiend.., zo roept men Bale dit bale dat maar men vergeet dat Real zwaar veel had verkocht ..dat geld voor Bale hadden ze allang. Mensen kijken te veel ook wat er binnenkomt zonder te bedenken dat er ook spelers voor verkocht zijn.

Real heeft absoluut meegedaan aan de gekte maar mensen die beweren dat Real begon mogen even verder terug in de tijd gaan.

1 augustus 2018 om 19:42

De enige die ik noemenswaardig vindt is die van Zidane en wie kocht hem voor 73 miljoen? Of de 58 miljoen voor Figo en wie kocht hem? Dit is dan minimaal 15 jaar terug aangezien jij terug in de tijd wil gaan. Ik heb geen idee over wie je het hebt en kom nou niet met Crespo van 55...

1 augustus 2018 om 19:44

Zoals ik alzei.. 50 of 200.. tboeit niet t was toen al belachelijk. Dus ja crespo ook!

1 augustus 2018 om 19:50

Dat was ook belachelijk, zeker in 2001, we wisten niet wat we meemaakten met Crespo en Zidane. Maar goed, het ziet er alsnog naar uit dat Real de club is die nog een stap verder is gegaan dan bijvoorbeeld de Italianen en Psg/city hebben die markt nu nog erger verkloot.

2 augustus 2018 om 01:02

1 jul. 1992.. Jean Pierre Papin van Olympique Marseille naar het grote AC Milan voor (omgerekend nu) 12m euro..dat was toen wereldnieuws; The times they are changing. Binnen 30 jaar lijkt die 100m voor Bale ook weinig waarschijnlijk. En elke club heeft op een bepaald moment wel meegedaan aan die gekte. Mn grootvader zei indertijd dat de gekke prijzen begonnen zijn bij Internazionale. Het vooroorlogse inter wel te verstaan

1 augustus 2018 om 19:34

@dylan8071

dat geld voor alle grote clubs. wat hebben United, Barca en Chelsea bv de afgelopen jaren wel niet allemaal uitgegeven aan spelers. belachelijke bedragen ook

1 augustus 2018 om 19:47

Inderdaad, ze geven de laatste jaren bedragen uit.. niet normaal. Ze kopen alles wat los en vast zit, het lijkt wel alsof het gat de laatste 5 jaren gigantisch veel vergroot is t.o.v. de kleinere topclubs. Je krijgt altijd van die lekkere reacties "marktconform" en daar hebben ze ook gelijk in maar het is niet normaal.

Onzin natuurlijk. Real heeft bakken met geld uitgeven aan de selectie die 3x de cl won. Alleen ze hebben die ploeg lang bij elkaar gehouden waardoor het de laatste paar jaar mee viel met de uitgaven

Best gek dat Real sinds 2014 geen grote bedragen meer uitgaf voor een speler en juist daarna titels binnensleepte waar je u tegen zegt.

Ja Real gaf ook veel geld uit daarvoor maar altijd voor de allerbeste. Nu gaan er bedragen doorheen waar je weinig van snapt. Higuain 90 mil, City betaalde elke keer ong. 70 mil. voor 'geen' wereldtoppers. Stones, Mendy, B.silva e.d. Psg gooide de markt helemaal omver met die zieke bedragen ondanks het wel om Neymar ging. En ja over Vinicius' bedrag kan je twijfelen, maar doen ze dat nu niet, dan kost hij straks 150 miljoen.

En ik ben blij dat Real niet meegaat met die transfergekte, want dat moet echt teruggedrongen worden. Hazard moet bijna 200 mil. kosten, Lewa zal 150 mil. moeten kosten pff, het gaat nergens meer over. En Real kan het met gemak betalen, maar het is goed dat ze daar niet in meegaan. Maar het blijft lastig, want een spits is wel nodig, maar ja dan moet je wel veel geld neerleggen. Een dilemma. Lope houdt i.i.g. vertrouwen in de spelersgroep en spelers zoals Asensio. Die moet de nieuwe basisspeler worden.

1 augustus 2018 om 18:52

Real heeft natuurlijk absoluut geholpen de markt op te blazen. Jaren de duurste aankopen op hun naam gehad. Wel grappig dat je het bedrag voor Vinicius goedpraat waar je kritiek levert op de rest. Misschien is Vinicius over 3 jaar wel 10miljoen waard. Is gewoon een mega gok en een bizar bedrag voor een jongen van 16. Dat draagt zeker bij aan de idiotie van de markt.

1 augustus 2018 om 18:56

Klopt, Mozias. Ik snap nog steeds niet waarom mensen bedragen van vandaag vergelijken met bedragen van enkele jaren geleden. ''Barça is een koopclub'', en dan halen ze er de cijfers van Coutinho en Dembele bij. Vriend, 100 miljoen vandaag kan je toch niet vergelijken met 100M 10 jaar geleden? Toen kocht je een gevestigde wereldtopper als Ronaldo voor die prijs.

1 augustus 2018 om 19:10

@mozias Zeer zeker niet, het is altijd binnen de grenzen gebleven. Je mist dan het feit dat de economie groeide en vooral de komst van de euro is alles duurder geworden. Ook in de voetballerij ging er meer geld in rond. De prijzen in toernooien groeien, televisie gelden groeien. De mensen hebben meer uit te geven aan tickets en merchandising. Dat alles zorgt ervoor dat er meer binnenkomt en dat er mee uitgegeven kan worden. Dus dat de prijzen sinds toen steeds hoger werden is een logische gevolg van de markt en de groei in de voetballerij. Maar altijd bleef Real binnen de grenzen wat betreft het uitgeven van geld voor 'wereldspelers'. Als het een keer toeslaat dan was het altijd voor de beste speler ter wereld op dat moment en dat had meteen meerdere profijten (wat betreft inkomsten en prestaties).

Maar nu is de transfergekte de grens overgegaan en is het bijna niet meer te houden. Teveel wordt er betaald voor middelmaat en 100 mil. wordt er betaald voor jonkies die nog wereldtoppers moeten worden. En daarbij is mijn punt over City en PSG gewoon duidelijk, dat zij grote invloed hebben gehad op de markt waardoor het de grens is overgegaan en daar ben ik het met Rummunige gewoon mee eens. En dat ik Vinicius probeer goed te praten, ...is het niet logisch? ...real wil altijd de beste spelers hebben, en als zij hem nu laten gaan, dan kost hij straks 150 mil. , dan wordt het lastig om hem te kopen en daar wil Real zo blijkt niet in meegaan, dan is het begrijpelijk (en ja ook een risico) dat ze hem nu halen voor 40 mil.

1 augustus 2018 om 18:52

Jij vergelijkt bedragen van vandaag met bedragen van 4-5 jaar geleden. Wat is 70 miljoen nou nog vandaag de dag?

Vind het grappig dat mensen Real niet in het lijstje bij betrekken. Als er nou een ploeg is die bekend staan om het uitgeven van belachelijk veel geld waardoor ze vele prijzen wonnen is het wel de Madrileense subtopper. Daarbij betaalden ze ook nog eens immens grote bedragen voor de aankoop van spelers.

Het begon allemaal bij Real/perez, want hij kon de druk niet aan dat ze al jaren lang niet meer de CL hadden gewonnen, waardoor ieder seizoen er een nieuw Galactico gehaald moest worden om met Barcelona en de top 4 in Europa te concurreren. Dat liep opgeven moment een beetje uit de hand en de andere grote clubs moesten in actie komen om geen achterstand op te lopen.

Wat PSG zover heeft uitgegeven lijkt belachelijk, maar het zijn geen koekenbakkers ofzo. Ik vind eerder dat je naar clubs als United of City moet kijken waar spelers gehaald worden voor bizarre bedragen met grote risico. Geldt overigens ook voor Barcelona met Dembele, want ik vind dat hij nog minstens een seizoen zichzelf had moeten bewijzen voordat hij gehaald werd.

Ik ben dit gelul echt zat. Hij denkt dat hij heel wat is maar Bayern gaat op een gegeven moment ook meedoen. Hoe vang je Robbery, Boateng, Lewa op? Bayern kan niet aanzetten met allerlei B-garnituur. Verder moet Bayern gewoon aankopen doen anders vrees ik dat Juve of PSG Bayern voorbij gaat.

Ik zie helaas vergelijkingen met Barca .. dat is nou juist ook een koopclub geworden.
Bedragen tegen de 100 miljoen aan voor Neymar, Suarez, dembele... tientallen miljoenen voor spelers als paulinho etc
Miskopen voor de verdediging...dat is wel barca trend verdedigers halen die mislukken

1 augustus 2018 om 19:40

Man, man, man. Neymar haalden ze voor 57M van Santos, die hebben ze verkocht voor 222M. Dembele is een immens talent, binnen enkele jaren is die 100M alweer niets waard en blijkt dit een koopje geweest te zijn. Paulinho is geen miskoop gebleken. Had inderdaad niet al te veel Barça fans voor zich in het begin maar heeft getoond wat ie kan betekenen. Die hebben ze nou ook verkocht met 10M winst. Barça had vorig seizoen volgens mij het minst aantal tegengoals, ik twijfel of Atleti er minder had. Umtiti, een geweldig groot talent, hebben ze gekocht voor 25M, stelt helemaal niets voor. Jouw comment is één en al emotie.

1 augustus 2018 om 23:11

Neenee, 57 miljoen is wat ze aan Santos betaalde. Een deel van het totale bedrag ging naar Neymar senior en dat totale bedrag bedroeg bijna 85 miljoen hoor. Nog steeds is het een goede aankoop gebleken natuurlijk

Bayern speelde Real vd mat, ze hebben pech gehad maar de bal is rond. Bayern heeft goede bestuurders en maakt goed beleid met veel omzet. Grote achterban, goede sponsors en een goed en gezond voetbalklimaat. Weinig clubs kunnen dat evenaren dan wel nastreven.

Waarom maakt iedereen zich druk over de transfersommen? Als clubs het kunnen betalen dan is het toch prima? We willen voetbal zien en dat krijgen we te zien. Laten we ons liever druk maken over echte problemen zoals de doorstroming van goede jeugd. Goede opleidingen. Wereldkampioenschappen. Oranje.

Ik vind dat Chelsea toch wel een groter aandeel heeft gehad in het opblazen van de transfermarkt. Zij strooide al met astronomische bedragen voor spelers die of uit vorm waren of simpelweg niet goed genoeg. Ook heeft Liverpool hier wel een handje van gehad. Al met al hebben alle clubs hier een steentje in bijgedragen en kan de schuld echt niet op PSG en City worden geschoven. Sterker nog vind ik dit een teken van zwakte aangezien bijna alle andere topclubs al jaren aan deze gekte hebben bijgedragen.

Eerst City betichtend van de transfermarkt te hebben opgeblazen en dan in dezelfde zin zeggen dat ze het niet hebben gedaan.
Wat hij wil zeggen is dat City en PSG door de oliesjeiks hun geld nu meedoen om dezelfde spelers die Bayern ook wil, waardoor ze concurrenten zijn geworden in dat opzicht.
PSG is toch al redelijk op de vingers getikt door de Uefa/fifa.
Benoem dan ook even Barcelona die Coutinho en Dembele voor 100+ miljoen halen, want die hebben de gekte mede versterkt na het debiele transferbedrag dat men vroeg voor Neymar en ook kreeg.

De bedragen zijn absurd geworden. Maar Real heb ook 40 mil voor Odriozola uitgegeven en ook dik 90 voor Vinicius en Rodrygo deze periode. Dus het is niet zo dat er niks word uitgegeven. Het is nu eenmaal geworden wat het is toen het grote geld in het voetbal werd gepompt door mensen die niet weten wat ze ermee aan moeten. En ik vind dat elke club het wel aangerekent kan worden. Ze gaan er zelf in mee.

Clubliefde maakt wederom blind. Wat ik nu toch weer lees. Wat goed dat Real Madrid niet meer meedoet met de megabedragen. Nee? Jouw club betaalt recordbedragen voor twee talentvolle tieners! Tieners die nu al duurder zijn aangekocht dan de prijzen waarvoor bewezen basisspelers van Europese middenmotors wisselen. Ja, maar misschien wordt het een topper en is die straks 150 Euro waard... Nee, nee en nog eens. Als het grootste tienertalent al 40 miljoen Euro ''waard'' is, dan kost elke gearriveerde topper binnenkort 200+ miljoen. Mark my words: Door deze nieuwe recorduitgaven van Real Madrid zal straks worden gezegd dat PSG de tijd vooruit was en Neymar en Mbappe achteraf gezien voor spotprijsjes heeft binnengehaald.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren