Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lars Veldwijk hoort megaschorsing na rijden onder invloed

Laatste update:

Lars Veldwijk heeft een schorsing gekregen van vijftien wedstrijden van de Korea Professional Football League (K League). De Zuid-Koreaanse voetbalcompetitie straft hem daarmee voor het rijden onder invloed. Veldwijk, spelend voor Suwon City, werd in de nacht van zondag op maandag om 04:00 uur 's nachts staande gehouden met te veel alcohol in zijn bloed. Ook moet hij een boete betalen van 3.000 euro.

Veldwijk, die alleen in de auto zat, heeft volgens de politie Seoul Gangnam geen schade aangericht. Toch zijn de gevolgen groot voor de aanvaller. De Zuid-Koreaanse voetbalorganisatie heeft namelijk besloten om hem uit te sluiten voor de komende vijftien wedstrijden, zo is bekend geworden. Ook heeft hij een boete van 4 miljoen won (circa 3.000 euro) gekregen.

Ook zijn werkgever Suwon City treft 'disciplinaire maatregelen' tegen Veldwijk, maar benadrukt dat zijn contract niet wordt ontbonden. Een jaar geleden overkwam de Japanse voetballer Takahiro Kunimoto hetzelfde: zijn club Jeonbuk Hyundai Motors besloot de samenwerking wel per direct te beëindigen na een dronkemansrit.

Een woordvoerder van Suwon City gaf eerder deze week bij Shownieuws toelichting op de zaak. "In Zuid-Korea is het zo dat ze je kunnen aanhouden als je alcoholpromillage boven de 0,03 ligt. Als het hoger is dan 0,08 kunnen ze het rijbewijs afpakken. Lars had een alcoholpromillage van 0,19. Ik weet niet precies wat dat betekent voor zijn rijbewijs. Hij heeft een internationaal rijbewijs, dat kunnen ze tijdelijk intrekken." 0,19 promille staat gelijk aan het drinken van één biertje.

Veldwijk vertrok in januari 2020 bij Sparta Rotterdam om in Zuid-Korea te gaan spelen, eerst bij Jeonbuk Hyundai Motors. Na een jaar stapte hij over naar Suwon City, dat toen nog uitkwam op het tweede Zuid-Koreaanse niveau. In zijn eerste seizoen promoveerde Veldwijk met de club, waardoor hij sindsdien weer actief is in de K League 1. Veldwijk is de onbetwiste eerste spits van Suwon, ook dit seizoen. Hij staat in totaal op 39 goals en 21 assists in 110 officiële duels voor de club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rijden onder invloed hoort altijd gestraft te worden 👍

10 augustus 2023 om 13:46

1 bier kerel waar hebben we het over

10 augustus 2023 om 13:51

Je moet ergens de grens trekken toch…

10 augustus 2023 om 13:57

Idd 1 bier waar hebben we het over. Drink gewoon een colaatje als je gaat rijden

10 augustus 2023 om 13:59

Ja, niet bij 1 biertje dat tegen de tijd dat hij ging rijden al half afgebroken was door zijn lichaam. Hysterisch gedoe in de Zuid-Koreaanse wet, maar zo'n Veldwijk moet natuurlijk ook beter weten. Leuk man, om in december pas weer minuten te mogen maken omdat je een half biertje in je bloed had tijdens het rijden...

10 augustus 2023 om 14:01

De regels zijn zoals ze zijn.hij heeft genoeg geld om een über te bestellen.moet je achteraf ook niet klagen als je gepakt word.

10 augustus 2023 om 14:11

@magnetics: Dat zijn nou eenmaal de regels in Korea en die dient hij te respecteren, anders moet hij daar niet gaan voetballen. Dat de regels hier anders zijn, doet daar niets aan af.

10 augustus 2023 om 14:17

Een Kersen bonbon kan daar ook niet.

10 augustus 2023 om 14:22

Dus omdat het promillage miniem was en de suggestie door een of andere talkshowhost/-gast werd gewekt dat het 'waarschijnlijk' maar om 1 biertje ging, wordt dat gelijk als zoete koek genomen??? Ik kan ook zat voorbeelden van mensen die negatief bliezen terwijl ze bij wijs van spreken een vat bier op hadden...

10 augustus 2023 om 14:25

Geluk van de sterktsten toch? Gewoon een snel bloedsomloop

10 augustus 2023 om 14:30

Het is 0.8 promille volgens de Koreaanse media

10 augustus 2023 om 14:42

Het was niet 1 biertje. Jullie geloven in sprookjes.

10 augustus 2023 om 14:49

Klopt, het was een half biertje volgens het artikel.

10 augustus 2023 om 16:11

@Universum Daarom zeg ik inderdaad ook dat Veldwijk natuurlijk beter moet weten. Zeker van een profsporter mag je ervan uitgaan dat hij hyperbewust is over iedere druppel alcohol die hij binnen krijgt. Maar mijn reactie was een reactie op "Je moet ergens de grens trekken" - wat mij betreft is het absurd om die grens te trekken nog voordat je een half biertje in je bloed hebt. Maar goed, in Zuid-Korea hebben ze andere keuzes gemaakt - Veldwijks fout, Veldwijks probleem.

10 augustus 2023 om 15:53

Theoretisch rijdt iedereen onder invloed. Het lichaam maakt namelijk ook alcohol aan. De grens moet je ergens leggen dat reëel is. Lager dan een biertje, hoger dan het eten van een stuk fruit.

Prima beslissing. Zouden ze in Nederland ook moeten doen.

10 augustus 2023 om 13:46

En als je niet op een sport zit. Alleen een boete ?

10 augustus 2023 om 14:11

15 weken onbetaald thuis zitten met enkelband en in het weekend meldplicht. Zo zal ze leren... agh sommige landen zijn gewoon heel streng en dat lijkt voor ons onwerkelijk, maar de inwoners weten niet beter.

10 augustus 2023 om 13:49

Na het drinken van 1 biertje ja?

10 augustus 2023 om 14:42

Dat was het niet. Sprookjesgelover.

10 augustus 2023 om 15:02

Maar dat wordt toch zo benoemd in het artikel? 0,19 promilage is echt heel wienig.

10 augustus 2023 om 16:38

Wat mij betreft wel. Gewoon geen alcohol in het verkeer. Ook niet 1.

10 augustus 2023 om 15:10

Klopt maar dan heeft half Nederland op maandag personeelstekort

Mooi dat de bond zulke zaken serieus neemt en ook voor zaken buuten het veld straffen geeft. Hij heeft niemand kwaad gedaan, maar regels zijn er. Het kan ook snel fout gaan achter het stuur. Zie Kluivert en Vloet.

10 augustus 2023 om 13:40

Ja, en de regels worden gehandhaafd door de rechterlijke en uitvoerende macht, niet door de voetbalbond. Veldwijk heeft zijn straf gehad van de handhavers in Zuid-Korea, dat de voetbalbond er als spuit elf nog even overheen komt slaat nergens op.

10 augustus 2023 om 13:42

Want jij kent het hele statuut en regels van de Koreaanse competitie?

10 augustus 2023 om 14:31

Het is dit of ontslag (wat nog zeker gedaan kan worden)

10 augustus 2023 om 16:23

Ja want Kluivert en Vloet zijn exact dezelfde gevallen als nu.... Het gaat om minder dan 1 biertje. Veelst te disproportioneel gestraft

10 augustus 2023 om 16:45

Zelfs Kluivert en Vloet zijn niet eens met elkaar vergelijkbaar, want Patrick Kluivert stapte niet met alcohol op achter het stuur. Hij reed te hard in de bebouwde kom en raakte een vrouw die op dat moment met haar auto een "illegale" manoevre uithaalde. Die factoren tezamen hebben helaas tot haar dood geleid. Maar van alcohol was geen sprake.

Dat was bij Danny Blind wel het geval. Die crashte met zijn auto tegen een vrouw en diens dochtertje. Gelukkig was niemand hierbij om het leven gekomen.

Dat is nog eens een straf. Wij stellen doodleuk een speler op die onder invloed een kind doorrijdt. Wat een verschil is dit.

10 augustus 2023 om 13:43

‘Wij’. Maak je hier ook nog even het verschil tussen werkgever en vakbond? Hij heeft zijn straf al gehad volgens het rechtssysteem van Zuid-Korea. Zijn werkgever heeft de situatie beoordeeld en een beslissing gemaakt. Wat heeft de vakbond er dan nog mee te maken?

Als jij 70 km/h te hard rijdt en je veroorzaakt een botsing en rijbewijs wordt ingenomen, vindt jij het dan terecht als je wordt ontslagen of, als je werkgever je niet ontslaat, de FNV bepaalt dat je een half jaar niet mag werken? Belachelijk.

10 augustus 2023 om 13:48

Jij hebt het elke keer over vakbond, maar het gaat niet om de vakbond, het gaat om de 'koreaanse Knvb'. Iedereen die werkzaam is op en rond een voetbalveld van een bij de KNVB aangesloten club is lid van de Knvb. Daarmee is ook het KNVB-tuchtrecht op die persoon van toepassing. Afhankelijk van de regels kan de KNVB jou dus gewoon schorsen, los van justitie, de rechtbank, politie en je werkgever.

10 augustus 2023 om 13:51



Dat het kan wordt door bovenstaand artikel denk ik wel voldoende beschreven, mijn punt is echter of dit wel terecht is. Veldwijk nam op het moment van handelen niet aan een door de 'koreaanse Knvb' georganiseerde activiteit deel noch was hij aan het werk. Als een van deze twee wel het geval was geweest, prima. Nu vind ik het echter niet terecht.

10 augustus 2023 om 13:52

Jij zit zelf zeker vaak dronken achter het stuur Fcb_catalunya? Bizar dat je je zo inzet om een debiel als Lars Veldwijk te verdedigen. Wat mij part had de bond hem voor eeuwig geschorst, zwaar optreden tegen dit soort gasten.

10 augustus 2023 om 13:53

Zit je zo ter tieren en weet je het verschil tussen een sportbond en een vakbond niet... wauw.

10 augustus 2023 om 13:53

Gedragscodes en andere regels waar je je ook in privetijd aan moet houden zijn heel gewoon, ook in Nederland. Check je eigen arbeidsovereenkomst maar eens, inclusief personeelshandboek/-gids/-handleiding, of hoe ze het in jouw geval noemen.

10 augustus 2023 om 13:55

@hotsince95 een prachtig ad hominem, die eerste zin. Heeft er niets mee te maken. Ik verdedig Lars Veldwijk geenszins, ik geef in mijn reacties aan dat wat hij heeft gedaan oliedom is. Het gaat juist om of het terecht is dat de bond hem straft, zonder dat hij aan het werk was. Neem mijn laatste alinea nog eens in overweging, hoe klinkt dat voor jou?

10 augustus 2023 om 13:55

Kan je lezen promillage gelijk aan 1 biertje. D8e gast is 2 meter lang die is echt niet dronken van 1 biertje.

10 augustus 2023 om 13:59

@kakadu Klopt ja. Je hebt daarin ook gelijk. Deze zijn echter tussen mij en mijn werkgever en hebben vaak betrekking op handelingen in de privesfeer die te herleiden zijn aan mijn werkgever, zoals het verspreiden van dingen op social media. Ik heb het ook even nagezocht, maar volgens de wet heeft de werkgever niets te zeggen over gedragingen buiten werk en kan dit alleen tot ontslag leiden als het effect heeft op het functioneren van de werknemer. Dus hoe doodnormaal het volgens jou ook is, volgens de wet niet.

10 augustus 2023 om 14:00

Als je in Nederland ergens voor veroordeeld wordt heb je ook een kans dat je werkgever je op straat zet. Verschil is alleen dat we hier in Nederland minder streng zijn als het op dat soort dingen aankomt. In ZuidKorea zijn ze wat minder vergevingsgezind.

10 augustus 2023 om 14:02

Dronken? Met een biertje op ben je niet dronken!

Extreem straffen klinkt leuk totdat je zelf een keertje een foutje maakt. Niet gestopt maar zachtjes doorgereden voor een stop bord, twee jaar de cel in. Meer dan drie kilometer te hard gereden, drie jaar de cel in.

Keihard aanpakken, dat zal ze leren die verkeers aso's!

10 augustus 2023 om 14:06

@hotsince: van 1 biertje wordt je niet dronken hoor. Dan lopen er in Nederland echt miljoenen debielen rond

10 augustus 2023 om 14:12

Dus als je dronken bent loop je direct rond als een debiel?

10 augustus 2023 om 14:18

Nouja goed, dan trek je het allemaal maar in twijfel. In Nederland kun je zelfs ontslagen worden als je strafrechtelijk veroordeeld bent indien, en ik citeer de Hoge Raad losjes, het strafbare feit zich niet verhoudt met je werkzaamheden. Daarbij kan er dus een gedragscode of iets dergelijks in het lidmaatschap van Veldwijk van de bond staan, of in zijn contract met zijn club. In Nederland is dat ook zo. Dus je kunt het overdreven of onterecht vinden, beide niet relevant, maar het is zo.

10 augustus 2023 om 14:43

Meeste mensen wel, alleen beseffen ze het niet.

Wat hij heeft gedaan is niet goed, maar dit is echt wel overdreven wat mij betreft. Sowieso een schorsing nadat hij iets in zijn privéleven fout deed vind ik onzinnig.

10 augustus 2023 om 13:42



Door dit soort mensen gaat het dus nooit stoppen he. Overdreven dat iemand gestraft wordt vanwege alcohol in het verkeer??? Niks overdreven. Kappen met rijden onder invloed! En doe je het wel dan gewoon flink straffen. Je weet dat ze hier flink tegen optreden daar en weet je, dat zouden ze hier ook moeten doen. En als je het dan op je werk ook merkt qua straf dan komt de boodschap misschien iets beter binnen.

10 augustus 2023 om 13:50

We hebben het over 1 biertje he. Tuurlijk, lokaal regels zijn regels. Maar in algemene zin hoeven we het niet groter te maken dan het is.

10 augustus 2023 om 13:52

Hij heeft niet gereden onder invloed. Hij had alcohol in zijn bloed. 1 biertje heeft geen invloed.

10 augustus 2023 om 14:30

Het begint altijd met 1 biertje. Als je deelneemt aan het verkeer kan je beter geen alcohol drinken.

10 augustus 2023 om 14:32

Ik snap je punt, maar als de Knvb een speler schorst omdat hij door rood gereden is dan is dat toch ook raar?

10 augustus 2023 om 18:13

Dan is dat inderdaad raar, totdat een speler door rood rijdt, daardoor op een fiets knalt en er een kind overlijdt. Dan schreeuwen we allemaal moord en brand. Wat dat betreft doen ze het zo onaardig niet in ZuidKorea, gewoon voorkomen dat zo'n situatie kan gebeuren. Veel mensen zeggen nu ook dat hij maar 1 biertje ophalen en het dus allemaal wel meevalt, maar als Vloet maar 1 biertje ophad met het incident vonden we het nog steeds een schande als Heracles hem nog op zou stellen.

10 augustus 2023 om 22:43

@soccerfan_1

Dat hij gestraft moet worden vind ik prima, maar een schorsing is raar.
Stel je voor dat ik morgen gesnapt wordt met alcohol in m'n bloed zegt m'n branche ook niet jij hoeft 3 weken niet te komen toch?

Dus straffen oké, maar schorsen vind ik echt bizar.

11 augustus 2023 om 00:31

@musi26 ook na 1 biertje ben je onder invloed, natuurlijk niet dronken maar wel onder invloed. Onderzoeken genoeg die aantonen dat je reactie vermogen ook na 1 glas bier al af neemt. Niet veel maar wel iets, en bij 100 km/uur heb je het toch al snel over een paar meter verschil.
In Nederland, en de meeste west Europese landen vinden we die paar meter een acceptabel risico. Maar ook binnen Europa zijn er landen, bijvoorbeeld zweden en noorwegen waar ze die paar meter niet acceptebel vinden en de limiet daarom op 0 hebben gezet.

Even advocaat van de duivel hoor, maar wat heeft de Koreaanse voetbalbond met dit voorval te maken? Als ik word aangehouden in het weekend, schorst de vakbond mij toch ook niet? Het is niet eens zijn directe werkgever.

Zelfs Rai Vloet is bij ons niet geschorst na dat vreselijke voorval. Wat Veldwijk heeft gedaan is enorm dom, maar de voetbalbond heeft er niets mee te maken.

10 augustus 2023 om 13:41

Als dat in je CAO of andersoortige overeenkomst met de bond hebt staan, dan wel.

10 augustus 2023 om 13:45

Een CAO dat ingaat op zaken in het privéleven van een werknemer, ben heel erg benieuwd.

10 augustus 2023 om 13:52

Lees je arbeidsovereenkomst maar eens, sommige zaken hebben inderdaad gevolgen voor je privesituatie. En zoals ik je hierboven in een andere reactie al verteld heb, gaat het in het geval van Veldwijk niet om de vakbond in Zuid-Korea. Het gaat om de voetbalbond, waar zowel Lars als zijn club lid van zijn, aangenomen dat het op een zelfde soort manier geregeld is als in Nederland. In dat geval kan de voetbalbond hem schorsen, los van zijn club en los van eventuele straf- en/of civielrechtelijke gevolgen.

10 augustus 2023 om 14:07

Een CAO in principe niet maar in een arbeidscontract staan vaak wel bepalingen die te maken hebben met het privéleven zoals het verplicht melden van nevenactiviteiten (bijvoorbeeld een bestuursfunctie bij een vereniging of vrijwilligerswerk) en het concurrentiebeding. In het contract van een profvoetballer zal onder meer staan dat het gebruik van (overmatig) alcohol of verdovende middelen niet is toegestaan en dat de contractant zich strikt houdt aan diëetafspraken. Overigens dienen we in de discussie sportbond en vakbond niet te verwarren, maar dat terzijde.

10 augustus 2023 om 14:11

@Fcb,

Kakadu heeft wel gelijk. 1 voorwaarde kan zijn dat je een vog zonder bezwaar moet kunnen overleggen. Dit kan zeker gevolgen hebben voor je werk

11 augustus 2023 om 00:44

@fcb_catalunya In mijn arbeidscontracten hebben eigenlijk altijd bepalingen gestaan die ook ingaan op mijn prive leven. Het is in mijn huidige contract redelijk vaag geforumleerd maar daar staat wel iets in de zin dat ik mij buiten het werk zo moet gedragen dat ik mijn werkgever niet in discrediet kan brengen.

10 augustus 2023 om 16:08

Genoeg sportbonden waar je uit de compeittie kan worden geschopt wegens het "in diskrediet brengen van de sport", een veroordeling voor een DUI valt daar waarschijnlijk wel onder.

Dit is nou lik-op-stuk beleid. Maar hoe groot is de pakkkans? (weegt het risico t.o.v. mogelijke boete of straf). En dan nog: heeft het ook het gewenste effect? (ik ken de criminaliteitcijfers van Zuid Korea niet).

De mensen, de gebruiken en de justitie in Nederland zijn natuurlijk heel anders dan in Zuid Korea, dat kun je niet over een kam scheren. Maar indien effectief, spreekt me zo'n aanpak wel aan.

Ik vind het wel een beetje overtrokken allemaal. Het drinken van een biertje heeft 0,5 promille als gevolg. Lars Veldwijk blies 0,19 promille, dat betekent dus dat hij nog maar minder dan een half biertje in zijn bloed had. In Nederland volledig legaal, misschien wist hij niet dat er in Zuid-Korea andere regels hierover waren. Ik vind de vergelijking van mensen met Kluivert of Vloet ook totaal niet relevant omdat die 1) veel meer alcohol in hun bloed hadden en 2) in die voorbeelden een fataal ongeluk het gevolg van de alcohol was.

10 augustus 2023 om 13:56

Eventuele gevolgen zijn delicten extra. Het is niet dat omdat je niemand dood hebt gereden, het minder kwalijk is dat je met een slok op achter het stuur bent gekropen. Dat zou het niet moeten zijn.

10 augustus 2023 om 14:09

Eenieder dient zich aan te passen aan de wetten en regels van het land waarin hij/zij/hen verblijft.

10 augustus 2023 om 14:28

/Ik vind de vergelijking van mensen met Kluivert of Vloet ook totaal niet relevant omdat die 1) veel meer alcohol in hun bloed hadden en 2) in die voorbeelden een fataal ongeluk het gevolg van de alcohol was.
/
Ik blijf me afvragen waarom mensen denken dat Patrick Kluivert dronken was tijdens dat ongeluk.

Hij reed te hard en de dame die aanreed haalde een "illegale" maneuvre uit. Ze keerde op een punt waar dit niet was toegestaan. Die twee factoren tezamen hebben tot het noodlottige ongeval geleid.
Dus alcohol was NIET in het spel en heeft ook niet tot een fataal ongeluk geleid.

Danny Blind estapte dronken achter het stuur en reed daardoor een vrouw met haar dochtertje aan. Gelukkig had dit en betere afloop.

10 augustus 2023 om 14:33

/In Nederland volledig legaal, misschien wist hij niet dat er in Zuid-Korea andere regels hierover waren.
/
Ik snap dat je dit aankaart, maar dat maakt het nog dommer / kwalijker, aangezien het zijn verantwoordelijkheid is om zich in te lezen en aan te passen aan de wetten en regels van het land waarin hij te gast is...

Zen contact word niet ontbonden dus hij krijgt dan gewoon doorbetaalt? Dan word het ff lekker vakantie vieren voor hem

10 augustus 2023 om 13:56

er is (volgens mij) nog niet duidelijk wat de straf vanuit de club wordt.
ik kan mij voorstellen dat hij die komende 15wedstrijden niet betaald gaat krijgen. maar ik weet het niet

We kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat Lars gedurende de door de K-League opgelegde schorsing ook geen salaris ontvangt van zijn werkgever Suwon City. Is bekend wat de rechtsgeldige consequenties zijn van de overtreding, moet Lars voorkomen, achter slot en grendel, en/of een boete betalen? Is er mogelijk sprake van uitzetting? Ik ben niet bekend met de rechtspraak en wetgeving in Zuid-Korea en wacht nadere berichten af.

Dus jullie blijven maar volhouden dat Takahiro Kunimoto Zuid-Koreaans is?

Zo zie je maar! Andere landen.. andere culturen.. andere regels. Een misstap als deze wordt gewoon keihard afgestraft. Veldwijk mag blij zijn dat hij zijn contract niet verloren is. Al zie ik de KNVB hier geen speler schorsen als hij met een borreltje op achter het stuur gekropen is. Ik weet niet in wat voor cultuur ik liever leef.. de Zuid-Koreaanse met zeer strenge regels of onze losbandige en milde cultuur!

10 augustus 2023 om 14:03

Nou de dag dat jij je rijbewijs verliest omdat je een half biertje hebt gedronken had bij het eten maar daarna toch ging rijden, denk dat je dan toch liever hier gewoond had.

Pittige schorsing voor 1 glaasje bier.....

even ter vergelijking met die japanner die er vorig jaar voor werd ontslagen bij zijn club, die jongen was echt dronken en overtrad dus meerdere regels.
veldwijk overtreed ook regels, maar is wel een gradatie minder dan die japanner.

allebei niet goed te praten dat snap ik.

Die boete van drie kilo vind ik verhoudingsgewijs dan weer tegenvallen als je het afzet tegen een schorsing van 15 wedstrijden. Wellicht is een bijkomend gevolgd dat hij geen salaris ontvangt of een stevige reductie kan verwachten. Wat ik logisch zou vinden, want 15 is een aanzienlijk deel van de competitie die je gaat missen.

Ik hoop dat hij ervan leert en zo niet, dan moet hij z'n hoofd maar nog een keer stoten. Hopelijk is het alleen zijn eigen hoofd en krijgen we geen Danny Blind of Rai Vloet toestanden.

Dit zijn gewoon de regels en cultuur van die landen, bevalt het je niet prima moet je er niet gaan spelen.
Niet meer dan terecht dus

Beste straf. Goed dat ook de club de betreffende persoon straft voor zijn daden. De overheid kan iets doen, maar als club is deze persoon een uithangbord, dus goed dat zij dit ook nog eens bestraffen.

Volledig terecht! Vind het zelf nog aan de lage kant

10 augustus 2023 om 14:22

Waarom aan de lage kant?
Had je verwacht dat hij een hogere straf zou krijgen van de voetbalbond?
Hier in Nederland had hij geen straf gekregen van de KNVB.
Die zouden het hebben overgelaten aan de Politie en het Openbaar Ministerie.

Haha bij 1 biertje wat een onzin dit

10 augustus 2023 om 14:32

Geen onzin.
De wet van een land is nooit onzin.
Wanneer je in een ander land op vakantie gaat of werken moet je voor je vertrekt inlezen over de wetten van een land.
Doe je dat niet zijn de consequenties voor jezelf.

10 augustus 2023 om 16:10

"de wet van een land is nooit onzin."

Ehm... Zeker weten? Ik kan met een beetje moeite waarschijnlijk wel snel wat voorbeelden bedenken. Niet elke wet is per definitie... logisch. Dat gezegd hebbende, het boeit me niet genoeg om het voor Veldwijk op te nemen. Jammer voor hem. Eigen schuld ook.

10 augustus 2023 om 16:15

Inderdaad TheRoscoe.
Ben benieuwd wat Thomas vindt van de regels van China hahaha.
1 biertje en dan zo'n hoge straf is bizar en disproportioneel

Volgens mij heeft de helft hier het verhaal niet gelezen.
Veldwijk heeft 1 (of wellicht 2 biertjes op). Dan ben je nog steeds bij zinnen in mijn ogen.

Het is nog steeds niet goed, maar kom ff op zeg.

10 augustus 2023 om 15:34

Totaal niet van belang of hij wel of niet bij zinnen was.
Wat van belang is zijn de regels en wetten in het land waar je de overtreding begaat. Als die regels schrijven dat een bepaald promillage alcohol is toegestaan, dan heb je je daar aan te houden.

Als je zelf het risico neemt om deze wet te overtreden, moet je ook de strafmaat accepteren. Wanneer je in een land gaat wonen en niet weet wat de geldende regels en wetten zijn had je je in moeten lezen.

Vanuit Nederlands oogpunt is de straf misschien extreem en veelte hoog en op hun beurt denken de mensen daar dat wij hier gek zijn.

Het gaat om een promillage van 0.8 wat gewoon een beschonken toestand is (volgens diverse Koreaanse media) en gaat denk ik nog wel een staartje krijgen, hoewel Suwon FC (niet te verwarren met het prachtige Suwon Bluewings waar Bulthuis speelt) nog geen actie ondernomen heeft.

10 augustus 2023 om 14:57

En volgens VZ gaat het om een alcohol promillage van 0,19. Volgens VZ heeft Suwon FC wel actie ondernomen en hem geschorst plus een boete gegeven.

Het beste zou een zero tolerance beleid zijn voor iedereen. Geen druppel drinken als je moet rijden. Simpel.

10 augustus 2023 om 14:56

Dit soort teksten zijn juist simpel. Alsof het drinken van een wijntje bij het eten ineens de hele avond je rijvaardigheid beïnvloed. Wat een onzin.

'ja maar er zijn mensen die het niet bij een enkel wijntje houden'. Dat is dan het probleem van die mensen, niet mijn probleem.

Er zijn in Nederland gewoon duidelijk normen gesteld die gebaseerd zijn op de impact van alcohol op je reactie vermogen. Zit je onder die norm, dan is de impact zo laag dat er werkelijk niets aan de hand is en kan je gewoon zonder problemen deelnemen aan het verkeer.

Het vergelijken met een dronkemansrit en dan blijkt het om 1 biertje te gaan. Je zou de gemiddelde journalist toch ook een klap willen verkopen met hun clickbait onzin altijd.

Met alle respect maar dit slaat nergens op... rijden onder invloed moet zwaar gestraft worden maar mag geen invloed hebben op je werk.. in NL moet de officier binnen 10 dagen een beslissing nemen.. die houdt zelfs rekening met bijvoorbeeld chauffeurs en bezorgers zodat ze niet in hun werk benadeeld worden.. onder invloed rijden en vervolgens gestraft worden met wedstrijden vind ik echt onzin...
Rijbewijs afpakken als dat gehalte echt zo hoog was voor een half jaar daar kan ik inkomen.. die pepe bijvoorbeeld die schopt iemand de vernieling in op het veld en wordt voor 3 wedstrijden geschorst..

10 augustus 2023 om 16:58

Je zegt het zelf al: "in NL moet...

Het gaat over Z-Korea.

Mensen op VZ beweren allemaal engeltjes te zijn die uit de hemel komen en nooit iets fouts doen. Alsof niemand hier ooit 1 biertje op had voordat hij/zij weg reedt.
Volgens het artikel van VZ gaat het om minder dan een biertje. Absurd om zo disproportioneel gestraft te worden.
Dit scenario lijkt wel een Telegraaf artikel dat tot leven is gekomen, xo sensationeel doet het overkomen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren