Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kindsterretje Hato is volstrekt ongeschikt om leiding aan dit Ajax te geven’

Laatste update:

Hugo Borst spreekt maandagochtend in zijn column voor het Algemeen Dagblad meerdere ergernissen uit. De schrijver en voetbalcriticus begrijpt onder meer niet waarom de zeventienjarige Jorrel Hato afgelopen donderdag tijdens het gewonnen Europa League-duel met AEK Athene (3-1) de aanvoerdersband bij de Amsterdammers droeg.

Hato droeg de aanvoerdersband tegen AEK vanwege de absentie van Steven Berghuis (geschorst) en Steven Bergwijn (blessure). Hij werd daardoor de jongste aanvoerder ooit in de Ajax-basis.

Het zorgde voor gefronste wenkbrauwen bij Borst. “Vindt u ook niet dat al die analyserende oud-voetballers die zo hijgerig talenten willen ontdekken, best eens mogen zeggen dat Jorrel Hato helemaal nog niet zo goed is als hij zou kunnen zijn?”, schrijft Borst in zijn column.

De schrijver vindt het ‘belachelijk’ dat Hato op zeventienjarige leeftijd de aanvoerdersband bij Ajax droeg. “Dat was omdat hij nu slechts een kindsterretje is. Hij is volstrekt ongeschikt om leiding te geven aan de defensie van Ajax.”

Hato droeg al een keer eerder de aanvoerdersband. De jonge verdediger groeide in november uit tot de jongste aanvoerder ooit van Ajax in de Eredivisie. Hij nam de band toen over van Steven Bergwijn toen de aanvaller gewisseld werd in de uitwedstrijd tegen Almere City FC (2-2). Overigens was Berghuis afgelopen zondag tegen PEC Zwolle (2-2) bij zijn rentree de aanvoerder van de Amsterdammers.

Wim Kieft zette donderdag in de studio van Veronica ook al zijn vraagtekens bij de keuze van John van ‘t Schip om Hato bij afwezigheid van Bergwijn en Berghuis tegen AEK tot aanvoerder te benoemen. “Zeventien jaar, dan denk ik: ja. Maar het is misschien ook meer een beetje symbolisch. Want wat moet je nu doen als aanvoerder?”

“Als je het een keer bent, dan moet je na afloop even het interviewtje doen. En je moet de toss doen. In dit geval is het denk ik iets symbolisch, een jongen van de club. Hij doet het hartstikke goed en dit is hem”, aldus Kieft.

Vind jij Jorrel Hato een geschikte aanvoerder voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij was op dat moment het beste alternatief dat voor handen was. De slechte selectie samenstelling is de schuld van Mislintat. Die is weg, dus daar kunnen we verder helemaal niets meer mee. Hopelijk komt er een ervaren 6 deze winter

18 december 2023 om 08:22

Je kan ook met een iets meer teruggezakt middenveld spelen. Op 6 mannsverk en dan als dubbele 8 vd boomen en Taylor. Dan is je basis prima. Er zit alleen niks achter als er iemand wegvalt

18 december 2023 om 08:32

Of ze zetten eens geen aanvaller op 10. Iedere keer als er een aanvaller in plaats van een middenvelder op 10 wordt gezet zakt het elftal door de ondergrens.
Kijk voor de lol de aanvallen van PEC in de eerste helft eens terug en tel hoe vaak Akpom in beeld is.
Een Taylor speelt zo veel minder als hij puur controlerend moet spelen omdat je een middenvelder mist en Tahirovic kan dit op dat moment gewoon niet meer belopen.

18 december 2023 om 08:49

Dus eigenlijk zeg je dat de trainer tactisch de verkeurde keuzes maakt.

Daarbij weet ik niet of de gaten op het middenveld alleen komt door Akpom op 10. Komt het niet doordat er niemand in de selectie zit (of langs de kant) die het geheel bij elkaar kan houden ?

18 december 2023 om 09:08

Wat een slecht middenveld. Geen loper en geen speler die met een man in z'n rug goed wegdraait

18 december 2023 om 09:28



Gezien de huidige kwaliteiten in de selectie heb je heel erg behoefte aan een 6 die niet een controleur, maar een breker is. Ik denk als je Alvarez nu nog gehad dat je echt de helft minder tegendoelpunten had gehad. Iemand die kon opruimen en passlijnen continu dichtliep en de bal ook naar de juiste kleur weet te spelen. Tahirovic begon leuk in de voorbereiding, maar je ziet aan alles dat het nog een jeugdspeler is en eigenlijk na 30 minuten al op is. En als je dan ook nog Taylor en Akpom in op het middenveld hebt die beiden aanvallend denken, dan word je geslacht in de omschakeling.

Daarnaast inderdaad het gebrek aan leiderschap en karakter in de selectie. Het is een verzameling jeugdspelers met middelmatige aankopen (die grotendeels ook alleen maar jeugd hebben gespeeld). Waar de afgelopen jaren de jeugdspelers in een warm bad zich konden ontwikkelen, met spelers als Blind, Tadic, Alvarez en Klaassen die hun konden sturen op het veld, lijkt het nu alsof de jeugdspelers dit nu zelf moeten oppakken richting de aankopen.
Een Blind en Klaassen zouden nu gewoon de eerste namen op het wedstrijdformulier zijn.

Benieuwd wat we in de transferperiode straks kunnen verwachten.

18 december 2023 om 09:44

En indd een breker ontbreekt ook. Kortom het gehele middenveld is ongeschikt. Met de middenvelders in dit Ajax win je nooit wat. Te weinig kwaliteit

18 december 2023 om 09:49

Waardeloos middenveld dan speel je met 3 middenvelders van Ajax die alle 3 het niveau niet hebben voor een Ajax middenvelder.. met Berghuis en Bergwijn op de flanken heb je geen enkele snelheid dat word een drama. Geen creativiteit en geen snelheid, dat word weer fdb voetbal

18 december 2023 om 10:20

@janssen; klopt. Met Hlynsson stond het beter. Die verdedigt wel mee terug. Ondanks dat de middenvelders niet overlopen van kwaliteit kun je met drie spelers meestal nog wel meekomen. Je ziet dat ze steeds overlopen worden als er een aanvaller op 10 staat. Kijk alleen maar eens naar hoe Taylor speelt. Is volgens mij geen toeval dat hij veel beter speelt met Hlynsson op 10.
Ik begrijp ook echt niet waarom Hlynsson opgeoffert wordt om Akpom te laten spelen. Dit werkte onder Steijn ook niet.

18 december 2023 om 10:33

Pardon? Sinds Hlynsson erin kwam wist ik bijna zeker dat er puntenverlies zal komen. Zeker gecombineerd met geen Brobbey meer.
Hlynsson hield geen bal vast. Passing slecht. Slap in de duels, maar hij liep indd mee terug. Puur voor de vorm, want hij deed amper wat. Ajax was echt slechter met hem erin. Hij deed dingen die de rest niet eens begreep.
Ik snap de hype omtrent Hlynsson, Vos, Martha en velen andere Ajax jeugpelers echt niet. Dit soort spelers horen echt niet te spelen in Ajax 1.
Vinden jullie het gek dat we zo een achterstand hebben op PSV en tevens ook Feyenoord (zelfs AZ en Twente met alle respect).
Dit soort spelers die bij ons de nodige vlieguren hebben gemaakt zouden nog in jong PSV spelen of zelfs geen contract hebben bij PSV.
Alleen Hato zal hebben gespeeld/ kans maken.
Bij een topclub horen topspelers. meer dan de helft van de selectie is naar mijn mening echt te min



18 december 2023 om 11:28

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat een Rotterdamse jongen die uit een echte Feyenoordfamilie komt, en zelf ook gewoon Feyenoordsupporter is, de aanvoerdersband krijgt bij Ajax. Er zullen veel mensen zijn die zeggen dat dat niet uitmaakt, maar ik vind dat de aavoerder van je club wel meer betekenis heeft dan dat je alleen voor de wedstrijd handjes moet schudden en de toss moet doen. In een ideaal scenario zou dat een echte Amsterdamse jongen zijn, in het geval van Ajax. De Ligt was ook heel jong, maar in mijn ogen wel geschikt. Hato niet.

Nou, Berghuis maakte gisteren ook niet bepaald veel indruk met die band. En over Bergwijn zullen we het maar niet nogmaals hebben.

Uiteindelijk is het gebrek aan leiderschap een van de grootste problemen in de selectie. Hato als aanvoerder is vooral toekomstmuziek. Bij gebrek aan hedendaags leiderschap mik je daar dan maar op. Het is een van de weinige Ajacieden die fatsoenlijke stappen heeft gezet afgelopen maanden.

18 december 2023 om 10:09

De afgelopen wedstrijden was Berghuis op een enkele prachtige pass of voorzet na, echt een drama. De lofzang was overdreven en je ziet nu helaas hetzelfde patroon als destijds bij Feyenoord. Hij rendeert niet in een team waarin hij de beste is, dan gaat ie zich enorm ergeren aan z'n medespelers. Je zag bij die gele kaart alweer de frustratie, anders zwaai je toch niet zo met je armen.

Het gebrek aan leiderschap was gisteren echt schrijnend. Rulli mag wat mij betreft vanaf de volgende wedstrijd gewoon weer basis en ook tweede aanvoerder zijn, die straalt tenminste nog enige senioriteit uit. Die Ramaj ben ik ook wel zat, staat bij ieder tegendoelpunt aan de grond genageld.

18 december 2023 om 11:46

Berghuis is als een verwend kind dat in de speelgoedwinkel niet krijgt wat het wil. Hij wil bepalen waar hij speelt, wanneer hij speelt en hoe hij speelt. En dan het liefst ook nog bepalen met wie hij speelt. En als een van die zaken niet het geval is dan loopt hij als een frustie over het veld om zich heen te schoppen en slaan en cynische opmerkingen naar medespelers en tegenstanders te maken. Berghuis is echt zo gevaarlijk om in je selectie te hebben. Daar zijn Schreuder en Steijn inmiddels ook achter.

18 december 2023 om 10:18

Maar zo'n jonge jongen moet zich vooral lekker op zijn eigen ontwikkeling kunnen focussen. Die moet nog niet bezig zijn met Ajax 1 op sleeptouw nemen en/of coachen. Daar moet je iets meer ervaring en body voor hebben, maar dit is mijn mening. M

Laat dat nou net het probleem zijn bij Ajax, er loopt geen ene echte aanvoerder rond in dat elftal. Dan krijg je dit soort taferelen

Hij is wel 1 vd beste op het veld.
Nu vielen berghuis en bergwijn weg tegen de Grieken en gok dat vh Schip een verdediger wilde en je kan geen Sutalo of Sosa doen en Rensch staat niet altijd in de basis ja dus hou je Hato over, keeper zou ik raar vinden want die mogen altijd veel praten dus beter er nog 1 bij.

18 december 2023 om 09:07

dat hij 1 van de beste van het veld is wil nog niet zeggen dat een leider is. Te gelijke tijd zou ik ook niet weten wie het wel zou moeten zijn. Dat zegt ook het meeste over deze selectie van Ajax. Je kunt twijfelen over kwaliteit, maar dat er leiderschap ontbreekt is geen twijfel geval maar een vast gegeven.

18 december 2023 om 11:49

Dan nog eerder Brobbey dan Hato zou ik zeggen. Al zal de welbespraaktheid hier ook een rol in spelen en dat is natuurlijk niet de sterkste kant van Brobbey.

Het is 100% een statement van de coach.

Dan is het treurig dat daar allerlei voetballers rondlopen die op een wk hebben gespeeld en al veel langer in de top rondlopen, maar ineens zouden moeten luisteren naar een jeugdspeler die even de lijnen uitzet… Geef die sociale druk toch ook niet mee aan een 17 jarige…

18 december 2023 om 08:11

Naar wie is dat statement bedoeld dan?

18 december 2023 om 11:55

Vooral naar zichzelf en de achterban. Wat dat betreft doet hij het niet veel anders dan Steijn: zie mij eens jeugdspelers opstellen omdat de aankopen allemaal bagger zijn. Je ziet heel duidelijk dat van ‘t Schip is neergezet met een opdracht: de negativiteit rondom Ajax weghalen door het weer over de eigen jeugd te laten gaan. Want om nou te zeggen dat Hlynsson en Martha de sterren van de hemel spelen en het zoveel beter doen dan de aankopen: nee. Alleen pruimt de achterban dat beter van eigen jeugdspelers dan van aankopen met het Mislintat-luchtje er nog aan. Ik hoop alleen maar voor die jonge jongens dat ze er niet door beschadigd raken, omdat ze eigenlijk te vroeg voor de leeuwen worden gegooid of gewoon niet goed genoeg zijn (en dat ook nooit gaan worden).

18 december 2023 om 12:49

Ik heb ook al eens gezegd dat van het Schip 1 heel groot voordeel heeft. Steijn heeft de oorlog in eerste instantie van Mislintat gewonnen maar van het publiek verloren. Van het Schip heeft daarna een vrij makkelijk programma met Ajax gekregen en heeft daarin de nodige punten gepakt (ook 4 belangrijke punten verloren tegen laagvliegers). Maar door alles wat er gebeurd is zijn de supporters eigenlijk overal al blij mee. Zelfs een overwinning op AEK en het daarmee bereiken van de tussenronde van de conference league werd gevierd als een prijs. En na een hele slechte wedstrijd van Ajax tegen PEC werd er nauwelijks gesproken over het onsamenhangende spel maar bijna alleen over het moment van de 2-2.

18 december 2023 om 13:07

Een statement naar zichzelf en de achterban? Wat heeft dat nou voor zin? Van 't Schip en de achterban zijn toch niet verantwoordleijk voor het beleid? Wat voor zin heeft een statement maken dan?

Er was gewoon geen beter alternatief. Hato is meer een leider dan een Brobbey, een Taylor of een Rensch en de rest heeft de handen vol aan het eigen spel. Een aanvoerdersband zou hen meer tot last zijn.

Steijn maakte statements naar Mislintat. Laten zien wat hij van het aankoopbeleid vond.

18 december 2023 om 13:30

Wat een statement maken naar de achterban voor zin heeft? De achterban gaf aan zich niet meer te identificeren met ‘hun club’. Het ‘Ajax DNA’ moest terug. Van Praag en Van Gaal werden nota bene teruggehaald om oude tijden te doen herleven. En onder die oude tijden hoort dus ook dat een club als Ajax altijd dreef op de eigen jeugd. Maar in plaats daarvan werd de afgelopen jaren met honderden miljoenen gestrooid, alleen maar om met de grote jongens mee te kunnen doen. Maar voor elke 100 miljoen die Ajax uitgeeft, geeft een City of Real er nog eens 400 uit. Dus ik denk dat alles wat afgelopen maanden is gebeurd een goede wake up call is geweest en wellicht zelfs een lesje nederigheid. Het is nu te hopen dat Ajax weer een duidelijke koers kiest, geld gaat pompen in de eigen jeugdopleiding om zelf een Tadic, Tagliafico of Martinez op te kunnen leiden in plaats van je weer voor tientallen miljoenen met schimmige makelaars en constructies in te moeten laten om een strijd aan te gaan met clubs als City, Real, Bayern, PSG die je in de long run toch niet gaat winnen.

Geweldig talent, maar dat geforceerd hem een zelfde route te laten volgen als De Ligt slaat nergens op.

Het is ook vreemd, maar dit geeft toch aan wat een vreselijke puinhoop het is bij Ajax?
Je kan gisteren inlopen en misschien wat goed maken van dit vreselijke seizoen. En op Hato en Brobbey na lopen er alleen zoutzakken rond. Als ik Rensch en Taylor weer zie rond wandelen en Berghuis die uitstraalt geen zin meer te hebben…..
Donderdag win je van een zwak AEK door twee vreselijke blunders van de keeper. Dan zijn ze al heel blij met het waardeloze spel. Na diverse wedstrijden met de hakken over de sloot gewonnen te hebben, konden ze het net als tegen Almere niet opbrengen de 2-1 over de streep te trekken. Niet opbrengen en de kwaliteit.
En Hato die gisteren wat ongelukkig was, is een van de weinigen die wel verdient het Ajax shirt te dragen, mag van mij dan ook de band krijgen. Maar het is natuurlijk compleet absurd deze situatie.

Hoop dat er in de winterstop toch nog wat gebeurt. Ten eerste saneren en ten tweede wat aan het middenveld. Gisteren speel je weer compleet zonder middenveld. Hoop dat zowel Tahyrovic en Taylor direct vertrekken. Zolang je afgezien van de instelling zonder middenveld blijft spelen, blijft het hopeloos.

Maar ja, Forbes, Martha, Berghuis…… mijn God

18 december 2023 om 07:46

Van Taylor, Rensch en ik vrees ook Martha zijn we voorlopig niet af. Eigen jeugd he... echt in werkelijk niets ademt deze club ambitie. Zo'n Obispo zou bij Ajax ook tot in treurnis opgesteld worden. 5 backs en geen 1 heeft het niveau, geen enkele buitenspeler heeft het niveau, geen 6, geen creatieve 10. Bizar dat de ene topclub bijna iedere positie dubbel bezet heeft en de ander op de helft van de posities niet eens 1 geschikte speler.

18 december 2023 om 07:50

Ik baal zo ontzettend. Je ziet wat er nu weer gaat gebeuren. We gaan weer terug naar de tijd waarin middelmatige eigen jeugd continu de hand boven het hoofd gehouden wordt en de voorkeur krijgt. Dat heeft ons geen succes opgeleverd op Europees gebied. Als je wil groeien dan moet je spelers als Martha en Banel er niet bij halen. Die hebben het niveau niet. Je moet de echt grote talenten door laten breken en daaromheen moet je gewoon goed inkopen. Niet puur omdat het Ajax is maar alles wat in jong Ajax rondloopt opstellen en dan alle fouten met de mantel der liefde bedekken en anderen die niet uit de eigen jeugdopleiding komen na 1 fout na 45 minuten wisselen.

18 december 2023 om 08:11

Ja, sommigen willen weer terug naar het lukraak uitproberen van eigen jeugd. En dat is een groot verschil met het concept van de jaren 70-80 waar je eigen jeugd liet invallen in een stabiele basis. En dan komt wat goed genoeg is vanzelf boven drijven.
Maar bij Ajax is door wanbeleid niets stabiel meer. De directie, de staf en de selectie zijn allen een puinhoop

18 december 2023 om 08:54

Het enige wat ze nu doen is die eigen jeugd kapot maken. Er zit totaal geen fundering in deze selectie. Er hoort in iedere linie een topper te staan met ervaring waar zo'n jonkie zich aan kan optrekken en doorselecteren als zo'n jonkie het niveau niet lijkt te hebben. Onder Ten Hag werden spelers als de Wit, Eiting, Ekkelenkamp etc ook uitgeprobeerd maar wel degelijk op den duur doorgeselecteerd. Het is een liefdadigheidsinstelling geworden en veel supporters gaan er in mee. Al vanaf het aanstellen van Schreuder heeft deze club zichzelf in de voet geschoten en vakkundig een einde gemaakt aan een mogelijke nationale dominantie

18 december 2023 om 09:14

@scoccerfan,
Zoals Johan ooit zei moet je kijken wat je met jeugd in kunt vullen en wat je niet in kunt vullen moet je goede spelers halen. Dat betekend dat je dus niet moet doen was Sven deed maar of wat van het Schip nu doet het beste is is ook maar de vraag.

Ten aanzien van de jeugd is het natuurlijk ook lastig. Nous was in de jeugd een speler die nooit 1 van de beste was (kreeg ook vaak als 1 van de laatste een contract) maar hij heeft het wel goed gedaan. Dit terwijl talenten die er beter voor stonden het niet gered hebben.

Inzake Martha heb ik vanaf het begin geroepen dat het mij verbaasd dat hij erbij zit. Was bij Jong Ajax vooral wisselspeler. Waarom mag hij dan in het eerste elftal spelen ??

18 december 2023 om 10:23

@diego
Het gaat al mis dat EvdS geen technisch directeur aanstelt. Laat Hamstra en Huntelaar maar wat aan rotzooien. Toen was de selectie al niet meer in balans.
Maar hoe je een club in twee jaar zo de vernieling in kan draaien. En dan lees je hier dat nog velen het fantastisch vinden als we van het nietige AEK winnen met dan aan twee blunders van de keeper.

18 december 2023 om 10:35

Grappig dat jij nu net goed inkopen noemt, omdat je tot de dag van vandaag Mislintat en al zijn miskopen met hand en tand verdedigd hebt. En tot nu toe vind ik er nog geen 1 echt overtuigen (ook die keeper niet). Ik denk dat bijna alle Ajacieden voor goed inkopen zijn, maar als je de inkopen niet kan krijgen of als je dramatisch inkoopt, zoals nu 2 zomers gebeurt is, dan geef ik wel de voorkeur aan eigen talenten boven de drama spelers die gekocht zijn.

18 december 2023 om 13:12

@realiste2.0
.
Ik denk dat bij elke club het wel leeft dat je liever de jeugd ziet als de gekochte spelers niet presteren. Het is daarbij wel vreemd dat een Martha die in de KKD geen potten kan breken en bij Jong Ajax vooral wissel stond blijkbaar ineens beter is dan de rest van de jeugd. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik hem de eerste wedstrijden als opkomende back best wel oke vond, maar waar ook wel heel duidelijk is dat hij totaal niet kan verdedigen.

18 december 2023 om 08:52

Ik keek gister eens naar waar de opbouw stuk liep, maar je hebt inderdaad geen middenveld. Tahirovic kan er niets van en Taylor moet naast hem gaan lopen, balletjes opeisen, dat zou hij nog enigszins kunnen ook, maar hij wandelt gewoon de hele eerste helft expres ergens in de dekking lijkt wel. Dat is dan nog tot daar aan toe, maar dat het meerdere trainers dan kennelijk niet lukt of uberhaupt proberen te zeggen van hé Kenneth Taylor, jij gaat in ieder geval dicht tegen de verdediging aanlopen zodat je per ongeluk misschien nog eens een bal krijgt?

18 december 2023 om 10:17

Je zag het vorig jaar al met Taylor. Dan hadden Timber en Bassey al 86 keer breed gespeeld omdat niemand zich aanbiedt op het middenveld en dan eindelijk kreeg hij de bal en dan.....
Deze huiskamer vraag stelde ik hier een jaar geleden al. Het antwoord wat het dichts in de buurt kwam, was dat hij hem inleverde over over de zijlijn speelde. Maar wat je het meest zag, is dat hij hem gewoon weer terug speelde naar Timber.
Deze jongen kan niet opbouwen en heeft ook als Gravenberch niet de capaciteit om er iets creatiefs mee te gaan doen. Dit middenveld is gewoon al anderhalf jaar dood. Misschien zit ik er wel naast hoor, maar dat is mijns inziens al anderhalf jaar ons grote probleem.
En ja dat de helft van je elftal Ajax onwaardig is, staat natuurlijk ook als een paal boven water

Tuurlijk is hij er niet geschikt voor. Hij zegt zelf ook ik ben geen prater. Dan ben je sowieso al niet geschikt. Je kan niet iemand die band geven omdat hij goed staat te voetballen. Je moet leiding geven en dat zie je Hato ook niet doen maar dat kan je ook niet verwachten van een introvert persoon. Maar ja wie geef je hem dan? Niemand is geschikt.

18 december 2023 om 08:03

Je hoeft geen prater te zijn om rake dingen te zeggen. Er zijn zoveel interviews naderhand van aanvoerders die veel praten en niets zeggen. Bij Hato is het andersom, ik vind hem uiterst geschikt en hij zal de leider worden van het nieuwe Ajax.

18 december 2023 om 08:15

Is misschien een stimulans voor hem om bij te tekenen. Maar wat je zegt, die interviews van Tadic zijn daar een goed voorbeeld van. De kraamde alleen maar onzin uit na een wedstrijd mede door zijn Nederlands.
Maar Hato geeft wel als een van de weinigen het goede voorbeeld. Hij laat wel zien er voor te willen gaan. Moeten idioten als Berghuis dan weer die band om?

18 december 2023 om 08:40

@soccerfan_1
Een aanvoerder is in eerste instantie toch gewoon het verlengstuk van de coach in het veld? Per se een prater hoef je niet te zijn, zo lang je maar meer rake dingen zegt dan onzin. Als je zijn interviews terugluistert, komt er weinig onzin uit. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Tadic eens. Die zij nooit waar het op stond en vooral een hoop onzin er omheen.

18 december 2023 om 08:46

Je bent buiten het veld ook een aanvoerder he. Als wij er niet met ons neus bovenop zitten. Je kan over Tadic zeggen wat je wil maar wat die gast met zn medespelers deed buiten het veld. Dan ben je een leider.
Op voetballend gebied een leider zijn is iets heel anders en dat zie je gelukkig wel bij Hato. Maar aanvoerder....nee, daar voor heb je echt iemand met meer pit nodig.

Ahjaa afgelopen weken een paar wedstrijden gewonnen en het was hosanna in de kranten.
Wereldspelers stonden op!

Nu lukt het een wedstrijdje niet en is Hato kind van de rekening

18 december 2023 om 10:39

Weet niet welke krant jij leest, maar ik denk de fabeltjes krant. Ik heb letterlijk overal gelezen dat Ajax weliswaar de weg naar boven heeft gevonden, maar dat het nog steeds erg fragiel is met een open huis in de verdediging.

Ach Hugo.... Zoveel om in je column te zetten en zoveel om over te schrijven. Zelfs om een kritische noot over Ajax te schrijven.... De keuze is reuze... En wat kiest Hugo Borst? Om Hato, een jongen van 17, af te zagen. Een jongen die per toeval een keertje te band om had.

Had het gister op de radio ook helemaal niet meer over voetbal en kon inhoudelijk niet meer meekomen. Het ging alleen maar over Vd Poel. Volgens mij kijkt hij niet eens meer. Zou top zijn dit stukje in het AD naar iemand anders kan.

Hij is dan wel 17 jaar , maar afgelopen donderdag speelde dit ventje als een baas en als aanvoerder .
Hij was 1 van de beste op het veld , dus een keertje die band dragen moet totaal geen probleem zijn .
Wie had hem dan moeten dragen ?

Ik ben het met Hugo Borst eens. Met een Brobbey in je selectie hoort een 17 jarige Hato nooit je aanvoerder te zijn. Maar het is je nieuwe cashcow en het is leuk voor de statistieken en daar zal het ook wel mee te maken hebben.

Hugo doe dit nou niet, kritiek leveren op de jonge Hato. Dat wordt natuurlijk door niemand niet geaccepteerd want tjsa de beste jongeman is ''pas'' 17 jaar oud.

Tsja, bij gebrek aan beter. Bergwijn en Berghuis waren er niet. Sutalo is misschien toekomstig aanvoerder, maar kan niet eens normaal Engels, dan is het wel lastig hé...

Hato is gewoon een toptalent. Doet het meer dan uitstekend en dan is die aanvoerdersband ook wel een soort van beloning.

Vind hem sowieso al meer aanvoerder dan andere, oudere, spelers zoals een Rensch, Brobbey en Taylor bijvoorbeeld...

Ik vind een column vaak interessant als het ofwel grappig is (en zo bedoeld is en zichzelf niet al te serieus neemt), of het is serieus bedoeld maar dan wil ik ook onderbouwing zien die me aan het denken zet. En als ik ik er niet over hoef na te denken dat ik al meteen een standpunt kan innemen.

Maar stukjes van Borst zijn niet grappig, en ik heb ook geen idee of hij het grappig bedoelt, en ze zijn niet goed onderbouwd..,en daarmee vind ik ze niet leuk om te lezen, niet interessant

Borst heeft een punt, iemand van 17 hoort niet je aanvoerder te zijn. Maar de manier waarop hij dit schrijft is echt minachtend, ook al bedoelt hij het 'satirisch' waarschijnlijk... de bewoording is echt belachelijk.

Tjongejonge, ga eerst eens die column (goed) lezen voor je deze onzin hier neerplempt.

Dan had je geweten dat Hugo Borst dit helemaal niet zo vindt.

Geeft al aan dat deze jongen meer verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan de rest van het ondermaatse gezelschap. Deze selectie heeft een keiharde trainer nodig die orde op zaken stelt. En ze net zo lang laat lopen dat ze op een Psv/feijenoord waardige intensiteit een wedstrijd kunnen spelen. En een andere mentaliteit aan laten meten. Dat houdt in dat de eigen verwende jochies het veld zullen moeten ruimen voor volwassen spelers die wel weten wat het is je iedere wedstrijd 100% te geven. In plaats van elke keer na weer een zeperd hetzelfde liedje te horen dat dit nooit meer mag gebeuren. De laksheid van niet thuis geven is namelijk het nieuwe Ajax DNA.

Ik vind Taylor steeds beter voetballen en neemt het team steeds meer op sleeptouw.

Ik vind hem samen met vd boomen het meest geschikt als aanvoerder van dit team.

18 december 2023 om 10:05

Taylor is een slappe voetballer die je in de winter direct moet weg doen. Kan er echt helemaal niks van. Net als Rensch,Gaaei,Berghuis,Akpom,Tahirovic,Sutalo. Weg met die middelmaat

Ik vind de term kindsterretje nogal denigrerend van superster Borst....

Goed of niet goed voor Hato, de aanvoerdersband had naar Satulo moeten gaan. 7 maart 2024 wordt Hato 18 jaar en dan zullen verscheidende clubs hem binnen willen halen. De vooruitzichten voor Ajax is de Conference league en misschien met gerichte aankopen EL.

18 december 2023 om 10:13

Het is de vraag of Hato zich daar al goed genoeg voor vind. Soms heb je nog wel is verstandige spelers. De 1 blijft en de ander niet. Ik snap niet waarom de media hier alweer wat probeert te zoeken. Voor hetzelfde geldt verlengt hij gewoon. Afwachten dus.

Wat bezielt die Borst om iemand een kindsterretje te noemen? Wat een baklap is die vent zeg. Het is weer om te huilen, het niveau van onze analisten.

18 december 2023 om 10:15

Hugo is echt een zielige engnek. De man die niks meer met het voetbalwereldje te maken wou hebben geeft toch wel vaak zijn mening over voetbal. Ik zie hem ook geen beter alternatief opperen voor Hato.

Niemand hier die doorheeft dat Hugo Borst een satirische column heeft geschreven waarin hij alle zogenaamde meninkjes op de hak neemt? En dat de redactie van VZ hier vervolgens een zinnetje uitpikt, volledig uit de context op de site zet en wij hier met z'n allen op aanslaan...

Hato was de beste keus die er was op dat moment. Zegt eerder Ajax gewoon amper leiders heeft in het team. Dat is zeer kwalijk te nemen aan Mislintat met zijn rare selectiebeleid.

Lekker bashen. Maar noem eens een alternatief. Ik zie misschien Rensch of Brobbey? Maar als ik dan moet kiezen zou ik denk ik toch echt voor Hato gaan. Rensch is teveel een softie in het veld en Brobbey kan/wil niet praten, behalve boos worden als ie wordt vastgehouden.

Laat hem nou is eerst een paar jaar lekker ballen voordat iedereen hem ligt af te zeiken. Is nog jong en moet nog veel leren. Ik wordt moe van al die journalisten

Zegt genoeg over de rest van de selectie helaas

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren