Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Juventus dreigt Italiaans international Bonucci drie jaar te moeten missen

Laatste update:

Juventus werd afgelopen seizoen kampioen van Italië, nadat de club in 2006 nog was teruggezet naar de Serie B. Destijds was dat een van de straffen die de club uit Turijn opgelegd kreeg naar aanleiding van het Calciopoli-schandaal. Nu dreigt Juve echter wederom ‘slachtoffer’ te worden.

/

Verdediger Leonardo Bonucci hangt zelfs een schorsing van drie jaar boven het hoofd, omdat de Italiaans international direct betrokken zou zijn bij het nieuwe omkoopschandaal in de Serie A en (als speler van Bari) de uitslagen van wedstrijden bewust zou hebben beïnvloed. Volgens diverse Italiaanse media moeten ook Bonucci’s ploeggenoot Simone Pepe en trainer Antonio Conte zich op 2 augustus melden in Rome.

Daar vindt dan een hoorzitting plaats en moet het trio zich verantwoorden. Conte wordt ervan verdacht zich bezig te hebben gehouden met illegale praktijken in zijn periode als coach van Siena. Middenvelder Pepe moet een verklaring geven voor het feit dat hij als speler van Udinese getuige zou zijn geweest van onreglementaire gebeurtenissen, zonder dat hij hierbij heeft ingegrepen. Op 10 augutus wordt er uitspraak gedaan in deze zaak.

Denk je dat Leonardo Bonucci lang geschorst gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het probleem is dat er tegen Bonucci en Conte sowieso te weinig bewijs is. Daarom een hoorzitting, in de hoop ze te kunnen pakken op iets.

26 juli 2012 om 11:24

Want jij hebt inzicht in de bewijslast die er tot nu toe is? Doe alsjeblieft niet zo interessant en laten we gewoon afwachten waar de tuchtcommissie mee komt.

26 juli 2012 om 11:38

Waarom zou ik interessant willen doen? Je kunt gewoon vrijuit alle nieuws en media uit Italië doorlezen. Dan ben je meer op de hoogte dan een artikel van VZ.

26 juli 2012 om 11:40

Rare reactie Alkmaar.. Dikke kans dat dit soort informatie gewoon in de italiaanse media te vinden is, en dat hij hiervan op de hoogte is?

Klinkt mij niet onlogisch in de oren. Mocht het zo zijn dat ze inderdaad rare geintjes hebben uitgehaald, dan hoop ik dat ze gepakt worden. Op wat voor manier dan ook.

edit: jep, analyse heeft het al aangegeven inmiddels

26 juli 2012 om 11:52

Als informatie over de aanwezige bewijsstukken 'gewoon in de Italiaanse media te vinden is', mag die Italiaanse aanklager wel ontzettend sympathiek en vrijgevig heten.

26 juli 2012 om 12:10

@ Lighters;

het is in Italië, anders dan in andere Europese landen, heel normaal dat de openbare aanklager zijn bewijslast van te voren bekend maakt.
De uitleg hiervan heb ik ook nooit begrepen maar het is wel degelijk een feit dat je in de kranten de zaken haarfijn kunt volgen.

26 juli 2012 om 12:20

Really?
Oke oke, in theorie niet eens heel gek, de maatschappelijke controle en dus de volkse legitimiteit van het rechtssysteem kent op een dergelijke wijze wel een maatschappelijk sterker karakter. In theorie.

26 juli 2012 om 12:25

Azalkmaar2 ik zie je altijd haat reacties uitoefenen naar supporters van andere ploegen buiten de nederlandse.

ik denk dat Analyse meer weet over de situatie dan jij...

26 juli 2012 om 12:32

Ja theoretisch is het op die manier uit te leggen, maar iedereen voelt aan zijn water dat een rechter haast nooit zonder beïnvloeding aan een zaak kan beginnen. De lokale pers kan makkelijk het volk ophitsen en de legitimiteit van de rechter ondermijnen. Dat is, zeker als je weet dat vrijwel elke Italiaanse krant wel op de een of andere manier te linken is aan dubieuze figuren, een erg slechte zaak. Mocht je hier meer over willen weten raad ik je aan eens wat te lezen van John Dickie, die schitterende onderzoeken heeft verricht.

26 juli 2012 om 12:32

Beetje rare reactie Ugur91gs.. Ik heb namelijk alleen een keer kritiiek gehad op het beleid van de Turkse clubs, dat was gewoon gefundeerd. Dat heeft niks met haten te maken, want dat doe ik niet. Ik gun iedereen zijn club en zijn voorkeur, alleen heb ik wel een mening over bepaalde dingen. Denk je nu echt dat ik supporters ga zoeken van andere clubs om daar maar negatief over te doen? Waar zou dat in hemelsnaam op slaan?

Hier wordt nu gewoon een uitspraak gedaan alsof die persoon weet wat de complete bewijslast is, dat weet niemand. Ook de media in Italie weten niet wat er exact voor bewijs is. Vandaar mijn reactie. Ik heb verder helemaal niks met Juventus of tegen die club. Het gaat mij gewoon om de opmerking in het algemeen.

26 juli 2012 om 22:18

Conte Bonucci en Pepe hebben gewoon een probleem vooral Bonucci die kan 3 jaar krijgen
Pepe en Conte ieder 1 jaar

jij doet als of de rechters iets tegen Juventus hebben als een club is die is benadeeld in de laatste 20 jaar dan in Inter wel maar Juve houd om de slachtofferrol te spelen,allen in Italië worden daders slachtoffers,schande.

Mocht het waar zijn, dan is het niet meer dan terecht!

26 juli 2012 om 12:42

Originele one-liner!

on:
Als dit waar is, is het niet meer dan terecht.

26 juli 2012 om 12:51

Ontzettend ja!

'middenvelder Pepe moet een verklaring geven voor het feit dat hij als speler van Udinese getuige zou zijn geweest van onreglementaire gebeurtenissen, zonder dat hij hierbij heeft ingegrepen."

Is het niet zo dat je liever niemand tegenspreekt in deze business. Vaak zijn die gasten die dit regelen ook wel heel nauw met de italiaanse maffia toch?
Lijkt me dan niet dat je 'nee' zegt...
Die gasten pakken je familie, je vrouw, je vrienden, wie dan ook om te zorgen dat je doet wat hun zeggen...

26 juli 2012 om 11:24

Dan moet je dat zeggen. Stilzwijgen is meewerken en dus deelname aan maffiose praktijken.
Het is een beetje makkelijk om mee te werken en later te zeggen ''maar anders..''
Al zou het feitelijk best het probleem kunnen zijn inderdaad.

Als Juventus zijnde is het wel tenenkrommend dat je elke keer weer genoemd wordt in dit soort zaken al heb je er niks mee van doen.

26 juli 2012 om 11:27

Ja ik denk ook echt dat je dat gaat zeggen:

'hoi, ik bel even aangezien ik wordt bedreigt door de maffia omdat ik niet mee werkt. Kunnen jullie die mensen stoppen?'

Zo werkt dat niet echt, stilzwijgen is inderdaad deelname voor de buitenwereld maar ik vraag me af of ze zulke praktijken wel meenemen tijdens het onderzoek?

26 juli 2012 om 11:59

ach dat is slechts relevant voor de strafmaat, het zou eventueel als strafuitsluitingsgrond kunnen worden aangedragen. Maar of dat goed is moet je betwijfelen want dan heeft de lokale maffia dus precies wat het wilt.

De enige manier om dit tegen te gaan is als iedereen gaat praten, dan zijn intimidaties weinig waard. Bovendien is Bonucci wel een heel prominent figuur, die omleggen (of zijn familie) is wel heel risicovol.

Angst is zelden een goede raadgever in elk geval.
En ik realiseer me best dat ik makkelijk praten heb hoor.

26 juli 2012 om 11:25

Hij is alleen getuigen geweest van gebeurtenissen, hij heeft dus nergens ja of nee tegen hoeven zeggen. Hij had ze alleen moeten verlinken, wat hij logischerwijs niet gedaan heeft natuurlijk.

26 juli 2012 om 11:27

Ja precies, en dan is mijn vraag, nemen ze dat niet mee in het onderzoek?

26 juli 2012 om 12:03

Logischerwijs toekijken bij een misdrijf?
Interessante benadering. Het zijn drie letters en de eerste is een N.
Als samenleving moet je dit afkeuren en je uitspreken, anders geef je de macht uit handen.

26 juli 2012 om 12:07

Hangt ervan af wat er gebeurt. Al zie jij voor je neus een verkrachting plaats vinden dan vind ik dat wel even wat anders dan dit. Ten eerste zijn de impact en de gevolgen heel anders. De impact voor het slachtoffer is bij een verkrachting veel groter, terwijl je normaal gesproken weinig van de dader te vrezen hebt als je tegen hem getuigt. Bij dit soort gokpraktijken is dat anders. De impact op het slachtoffer (wie is dat eigenlijk? Het publiek?) is te verwaarlozen terwijl jij en je familie je leven niet zeker zijn als je de maffia gaat verlinken. Dan kijk ik wel even de andere kant op ja.

Weet je wat het verschil is met dit soort georganiseerde misdaad netwerken, als normale burger normaal gesproken geen last van ze. Ze hebben meestal onderling problemen, laat ze lekker. Daar ga ik me niet druk om maken.

26 juli 2012 om 12:25

@ Azalkmaar2:

nu ja, ik kan er ook best inkomen dat je voor jezelf een grens bepaald, voor mij als jurist is dat niet te doen. die grens is bepaald in een sociaal contract dat de wet heet. die is van ons allemaal. snap dat dit een beetje zweverig klinkt, maar feit is wel dat maffia's alleen bestaan bij de gratie van de zwijgers.
Je laat je domweg chanteren.

In de Italiaanse geschiedenis van Calabrie, Sicilie en Campanie zijn juist de burgers de grootste slachtoffers geweest, niet op zijn minst omdat de parlementariërs en de maffiosi door elkaar gaan lopen en het land op den duur bestuurd wordt door vage figuren (cynisch genoeg met name na de val van Mussolini, door de Engelse onwetendheid). Dan is de burger altijd het grootste slachtoffer. Of in elk geval de gevormde staat waar de burger deel van uitmaakt. Maar goed dit wordt wel een heel bestuurlijke kwestie, het basisprincipe is en blijft dat eerlijkheid het langste duurt.

Dat zie je nu aan Bonucci. Als hij destijds had gepraat (had hij waarschijnlijk nooit zijn transfer naar Juve gekregen maar goed...) had hij zich hier nu niet voor hoeven verweren.

26 juli 2012 om 12:34

Klopt. Heb je helemaal gelijk in. Ik begrijp jouw redenatie ook wel hoor. Wilde alleen even aangeven hoe het voor sommige mensen kan zijn.

26 juli 2012 om 11:28

@ Donshining

Ja dat dacht ik ook al. Dit zijn geen gasten waar je even tegenin gaat.

26 juli 2012 om 11:28

Dat dacht ik ook.. Die reporters van VI hadden toch ook zo'n afspraak met een voetballer waar ze naar op zoek waren in Hongarije ofzo en die bleek in een ravijn gevallen te zijn en al dood te zijn...

Vind het nog wel een verschil of een speler z'n wedstrijden verkoopt of dat hij het voor kennisgeving aanneemt maar verder niets doet...

Maar bij Juventus hangt ook wel een zweem van corruptie omheen de laatste jaren.. Dan had je in het Heizeldrama ook nog een misplaatst juichende Platini tussen de lijken door... Zo hebben diverse prijzen die Juventus gewonnen heeft nogal een pikzwarte rand..

26 juli 2012 om 11:44

Doping gebruik in de Champions League finale tegen Ajax in 1996.
Hier is overigens nooit verder onderzoek gedaan.
Ik geloof dat die arts Fuentes (correct me if i'm wrong) dit wel heeft toegegeven maar de Uefa (omkoopmaffia nr 1) heeft hier nooit wat aan gedaan...

26 juli 2012 om 12:22

Er is uiteindelijk alsnog onderzoek gedaan, en er is niks gevonden qua doping. Die arts Fuentes is toen betaald om te zeggen dat Juve spelers doping hebben gebruikt. Hij is zelf dus omgekocht!

26 juli 2012 om 11:41

Ja, dat vond ik dus ook al. Die mensen bij de bond en justitie hadden ook niets gezegd in het belang van eigen leven en die van zijn familie en vrienden. Beetje raar...

Vind 3 jaar veels te weinig voor betrekking bij omkoping, beter levenslange schorsing op professioneel niveau zodat je andere spelers meer angst injaagt

26 juli 2012 om 11:38

Liever een schorsing dan een kogel in je kop.. Denk je nou echt dat alle spelers die betrokken zijn bij omkoopschandalen dit vrijwillig doen? Onder druk van criminelen die jou bedreigen en in staat zijn ook je familie te vermoorden, wil je wel meewerken hoor. Erg makkelijk gesproken.

26 juli 2012 om 12:46

grapjas , dus dan moet je over die gast in Denver ook maar zeggen " Denk je nou egt dat hij het vrijwillig deed " want hij is ook nog niet veroordeeld. Word wakker die Bonucci heeft het voor geld gedaan die Bonucci. Gewoon levenslang schorsen

26 juli 2012 om 11:51

daarmee versterk je alleen maar de angst dat zoiets naar buiten komt en is een aanjager van rare praktijken om alles maar geheim te houden.
Zware straffen zijn lang niet altijd goede straffen, dat is extreem kortzichtig. Zeker als het gaat om cultureel fenomeen.

Zal Juve ,door deze situatie, met de aankoop van Lucio vooruit hebben gedacht?

26 juli 2012 om 11:39

Nee dat denk ik niet.

Lucio vind ik sowieso een belachelijke aankoop.
Hij verdiend een mega-salaris als bankzitter. Waarom ga je dan niet gewoon voor een talent? Want Lucio kan echt nog niet 3 jaar mee als Bonucci geschorst word

En het is ook nog maar de vraag of ze genoeg bewijs bij elkaar kunnen krijgen om Conte en Bonucci te vervolgen! Ik hoop natuurlijk van niet, maar mochten ze daadwerkelijk bij omkooppraktijken betrokken te zijn geweest, dan is een straf natuurlijk terecht.

Verder is dit wel een flinke stoot weer voor het imago van Juventus/italiaanse voetbal. Ik hoop echt dat het nu eens ophoud. Bonucci is echt een fantastische verdediger, dit zou echt een smet op zijn loopbaan zijn, zo niet het einde.

26 juli 2012 om 11:49

Lucio werd gewoon aangetrokken als back up omdat Juventus dit seizoen een soort van 352 zal gaan spelen en ze met Barzagli, Chiellini, Bonucci en Caceres maar vier spelers hadden voor drie posities. Nu vind ik Lucio ook maar een matige keuze, al twee blunders op twee matchen.. Mocht Bonucci een schorsing krijgen dan hoop ik echt dat ze voor een Dede of Musacchio gaan.

@superb
Zelfs als ze geen bewijs hebben tegen Conte en Bonucci, het zou zomaar kunnen dat zij hun gaan straffen omdat zij ook niet kunnen bewijzen dat ze onschuldig zijn. Er zijn in het verleden al vaker zaken geweest waarin een verdachte gestraft werd omdat hij zijn onschuld niet kon bewijzen maar ze tergelijkertijd ook geen directe bewijzen hadden. Het is natuurlijk jammer dat juist deze drie nu bij Juve actief zijn, echter gaat dit over praktijken bij hun vorige club.

26 juli 2012 om 12:27

Die 2 blunders van Lucio was echt wel erg maar het wil niets zeggen het kan goed zijn dat hij een heel goed seizoen gaat spelen en dan is iedereen die blunders vergeten.en ik hoop dat Conte,bonucci geen straf krijgen maar ik denk dat ze er goed zullen ervan afkomen want ze worden maar verdacht.

Wordt zoiets dergelijks bestraft als fraude op grote, dan wel kleine, schaal?
Want dan hangt deze spelers mogelijk een niet misselijke gevangenisstraf boven het hoofd, mochten ze voor de rechter veroordeeld worden.

Het is altijd wat met Juve. Doping, omkoping etc. Het roept bij mij een grote weerstand op. Het heeft Ajax een vijfde championsleague gekost, want zelfs de oud dokter van Juve heeft toegegeven dat in '95/'96 zo'n beetje de hele selectie onder invloed was. Ajax spelers merkte ook al op dat de Juve spelers gigantische pupillen hadden en niet moe te krijgen waren. Er is zelfs een rechtszaak geweest om de cup alsnog naar Amsterdam te krijgen, maar tevergeefs helaas.

26 juli 2012 om 11:54

Ik moest hardop lachen na het lezen van jouw post. Zoveel onzin in één stukje, chapeau. Ajax was destijds de mindere ploeg en hebben verloren. Dat hele doping gebeuren leeft alleen in A'dam. Wel een leuk fabeltje hoor.


26 juli 2012 om 12:18

Wat heeft dit met juve te maken dan?? dit gaat alleen om een speler en een trainer van Juve. Dit is niet gebeurt in het voordeel van juve. Deze reactie slaat dus nergens op!

26 juli 2012 om 12:30

Vriend,waar haal je die onzin vandaan die CL finale is gewoon verdiend gewonnen door Juve en als je de tekst goed leest dan weet je dat het niet om Juve gaat maar over spelers en een trainer die er worden op verdenkt van illegale praktijken bij hun vorige club.

26 juli 2012 om 13:00

Beetje Calimerogedrag

Hoe moet je zoiets bewijzen? Ja, als een speler geld zet op zijn tegenstander is het overduidelijk. Maar hoe beoordeel je of iemand expres verliest? In de eredivisie lijkt 95% van de verdediging wekelijks omgekocht..

Een dikke maand geleden is Conte naar Rome moeten gaan en hebben ze daar helemaal niets kunnen doen tegen hem. Omtrend Conte, hij zou sowieso niet gestraft worden wegens sportieve fraude omdat ze daar helemaal niets hebben van bewijs. Waar men hem mogelijk wel voor kan straffen is het weten van eventuele omkoping. Het is eigenlijk zijn woord tegen dat van de tegenpartij, hoe kan je in hemelsnaam bewijzen dat je er niets van weet op dat moment? Je kan het alleen maar zeggen, Conte zei een goed gevoel te hebben over die zaak, ik ben benieuwd..

Hoe dat precies zit met Bonucci weet ik niet. Massielo, voormalig ploeggenoot van Bonucci zegt dat Bonucci hiervan afwist, Bonucci zelf ontkent dit. Denk dat dat sowieso een zeer ingewikkelde situatie is. Hebben ze zwart op wit bewijzen tegen hem en kan Bonucci bewijzen dat hij onschuldig is? Stel dat er geen bewijzen zijn dat hij het heeft gedaan maar ook geen bewijzen dat hij het niet heeft gedaan, dan ben ik benieuwd. Er zijn in het verleden al vaker onschuldige mensen gestraft omdat ze hun onschuld niet konden bewijzen. Men zou eigenlijk pas iemand moeten straffen als ze effectief bewijzen hebben en niet op basis van vermoedens.

Pepe moet gewoon ja of nee gaan zeggen, als hij iets afwist van heel die tralala. Hij zou iets geweten hebben maar zou zijn mond hebben gehouden, kan best. Voor hetzelfde kreeg hij hiervoor geld, voor hetzelfde dreigde ze ermee zijn familie iets aan te doen. In deze zaak word er telkens iets anders gezegd over de betrokkenen en de situatie waarin zij zich begaven.

Mocht Bonucci drie jaar geschorst worden dan is dat zeer jammer voor zijn carriere. Is nog jong en speelde een goed ek en dat zou toch echt zijn ontwikkeling in de weg staan. Echter is die drie jaar de hoogste straf die hij kan krijgen, kan ook gewoon helemaal niets zijn of misschien een jaar of zes maanden. Hoe dan ook, Juventus zal hierdoor extra geld moeten uitgeven op de transfermarkt. Caceres out na schade aan de ligamenten & Bonucci misschien geschorst, hopelijk gaan ze hierdoor voor een Musacchio van Villareal.

#azalkmaar2# heeft gelijk. Ik woon al jaren in Italië en als je de media een beetje volgt, dan lees dat er genoeg bewijs is. Wacht maar af, dan zul je het wel zien.

Bonucci, kom in Turkije voetbal. Daar zien ze zulke goedkope omkopingen door de vingers! Zie maar voorzitter en bestuurders van Fenerbahce. Ze zijn allemaal opgevangen als helden!

On: Nja, eindelijk begon ik een goed gevoel te krijgen over de kwaliteiten van Bonucci en nu gebeurt er zo iets. Wel jammer, maar als het wordt bewezen, vind ik het zeer terecht!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren