Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dumfries behoedt PSV in extremis voor smadelijke nederlaag in Venlo

Laatste update:

PSV is op een tegenvallende manier aan de tweede seizoenshelft in de Eredivisie begonnen. Het elftal van interim-trainer Ernest Faber speelde slechts met 1-1 gelijk tegen laagvlieger VVV-Venlo. PSV dwong de nodige kansen af in Noord-Limburg, maar het ontbrak aan scherpte voor het doel van VVV. Ruim twintig minuten voor tijd leek het helemaal mis te gaan voor PSV, toen Boscagli een strafschop weggaf en de thuisclub daarvan optimaal profiteerde. In de tweede minuut van de blessuretijd bracht Dumfries al koppend redding voor PSV.

Debutant Oussama Darfalou, door VVV gehuurd van Vitesse, begon zeer slecht aan de wedstrijd. De aanvaller leed al in de tweede minuut op knullige wijze balverlies, waardoor Steven Bergwijn een vrije doortocht had richting doelman Thorsten Kirschbaum. De PSV-aanvaller gleed echter op ongelukkige wijze onderuit, waardoor de grote kans voor de bezoekers in rook opging. Kirschbaum redde luttele minuten later zeer bekwaam op een harde knal van Cody Gakpo, maar raakte wel geblesseerd na een botsing met Denzel Dumfries. De Duitse sluitpost moest enkele minuten behandeld worden, maar kon de wedstrijd toch een vervolg geven.

VVV kreeg na een kwartier spelen een unieke mogelijkheid om te scoren. Darfalou wist doelman Lars Unnerstall niet helemaal te omspelen, al kwam de bal wel bij Jerome Sinclair terecht. De van Watford gehuurde aanvaller zag zijn inzet van de lijn worden gehaald door de alerte Timo Baumgartl. VVV liet zich halverwege de eerste helft weer gelden, maar het schot van Darfalou vloog over het doel heen. Met een klein halfuur op de klok had Armindo Bruma PSV op voorsprong moeten brengen, na goed voorbereidend werk van Cody Gakpo. Kirschbaum stond echter goed op te letten en redde van dichtbij op de inzet van de Portugese buitenspeler. Enkele minuten voor het rustsignaal tikte Unnerstall een harde kopbal van Nils Röseler op katachtige wijze over de lat. Een enerverende eerste helft leverde zodoende geen treffers op.

Ook na de hervatting was PSV dicht bij de openingstreffer. Bergwijn begon gelijk aan een fraaie dribbel, maar de razendsnelle aanvaller van de bezoekende ploeg faalde in de afwerking door toedoen van Kirschbaum. Darfalou liet zich korte tijd later weer zien bij een aanval van VVV door de bal vanachter zijn standbeen voor het doel te krijgen. Het leverde de thuisploeg evenwel geen scoringskans op. Na een uur spelen hield Kirschbaum de koppende Dumfries van scoren af, na een goede voorzet van Ryan Thomas. Faber voerde vervolgens een wissel door bij PSV, met Jorrit Hendrix als vervanger van Gakpo. Het veldoverwicht van de Eindhovenaren zei niet zoveel, want VVV nam halverwege de tweede helft brutaal de leiding. Roel Janssen werd in het strafschopgebied onderuit gehaald door Olivier Boscagli, waardoor de bal op de stip kwam te liggen. Jonathan Opoku faalde niet vanaf elf meter, al zat Unnerstall er nog wel met een voet tegenaan.

PSV ging vervolgens op jacht naar de gelijkmaker. Faber gunde aanvaller Noni Madueke zijn debuut in de hoofdmacht van de Eindhovense club. De tegenvallende Bruma werd hiervoor ruim een kwartier voor tijd naar de kant gehaald. Dumfries werd kort na de entree van Madueke gestuit door de uitblinkende Kirschbaum, waarna Mohamed Ihattaren in de rebound naast schoot. VVV hield dapper stand in de slotfase. Ver in blessuretijd kwam PSV alsnog langszij dankzij een rake kopbal van Dumfries, uit een goede voorzet van Thomas. Verslagenheid bij VVV en onvrede bij PSV, dat gelijk twee dure punten morst.

PSV is definitief afgehaakt in de strijd om de landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verlang weer terug naar de winterstop, hoef ik niet elke week te kijken naar deze ploeg.

19 januari 2020 om 14:21

Ik verlang naar het einde vh seizoen. Maakt me geen reet meer uit hoeveelste we staan. Dit is toch echt bagger. Sta je 1-0 achter kan je nog niet eens opbrengen om een tandje erbij te doen. Bergwijn in de spits gaat hem niet worden. Bruma nooit meer opstellen. Weet je wat. Laat alleen maar jeugdspelers spelen. Die brenegn iig nog wat pit.

19 januari 2020 om 14:21

Madueke was echt scherp. Koppie naar voren en gaan.

19 januari 2020 om 14:24

Maakt 2 gevaarlijke acties vanaf zijn positie op rechts en vervolgens denkt Faber dat het logisch is om hem spits & linksbuiten te zetten.. verschrikkelijk slechte beslissingen van Faber vandaag.

19 januari 2020 om 15:27

Afscheid nemen van Boscagli, Rosario en Bruma. Dan gewoon bouwen aan een ploeg die graag wilt, ipv dit.. krijg het gevoel dat zij al maanden geen salaris krijgen zo lopen ze dr bij. Alleen dumfries gaat er altijd voor 200% voor.

19 januari 2020 om 14:21

Doe mij maar de zomervakantie. Dat is echt genieten.

19 januari 2020 om 16:07

Ik verlang weer naar het Cocu-tijdperk. Toen speelde PSV veel meer op de counter

19 januari 2020 om 17:10

En toch denk ik dat we kunnen stellen dat Van Bommel het nog niet eens zo slecht deed

Ik hou mijn hart vast voor 2 februari a.s.

19 januari 2020 om 14:17

Ajax gaat jullie laten slingeren als jullie zo doorgaan inderdaad.

19 januari 2020 om 14:19

Ik weet zeker dat ze het dan wel kunnen! Toppers zijn altijd eedstrijden op zich.

19 januari 2020 om 14:19

PSV maakt geen schijn van kans tegen dit Ajax.

19 januari 2020 om 14:25

‘dit’ Ajax is ook verre van geweldig hoor. Die gaan echt ook nog wel punten verliezen. Ik denk ook dat Ajax die wedstrijd wint, maar het steeds zo hoog verheffen van Ajax gaat me een beetje de keel uit hangen. Deze ploeg heeft veel mankementen, met name het middenveld

19 januari 2020 om 14:26

Dat werd ook over de klassieker in November gezegd toen feyenoord in een vergelijkbare situatie als psv zat. Na 40 minuten stond er een 4-0 op het scorebord. Als Ajax het benaderd als een topwedstrijd, wat ze zullen doen, dan zie ik een zware middag voor psv.

19 januari 2020 om 14:33

Ik zeg nergens dat Ajax geweldig is. Maar wel 3 klasse beter dan PSV.

19 januari 2020 om 14:40

Ja en vorig seizoen werd gezegd dat Ajax wel ff zou winnen in de kuip en dat werd 6-2. Wedstrijden op zich zijn niet te voorspellen.

19 januari 2020 om 15:13

Ik boek een reis naar een ver oord waar ik he-le-maal niets mee ga krijgen van deze wedstrijd. Nou ja, wedstrijd...... walk over. Dat kan het totale demasqué van PSV worden. Iets wat Feyenoord ooit is overkomen in Eindhoven.

19 januari 2020 om 16:34

@sneekpsv dat gaat noet gebeuren. Als Ajax wint dan zal met 1 of max2 doelpunten verschil zijn. Daarnaast kent Ajax ook problemen met de topspelers. Blind is er dan niet bij, kans groot Ziyech ook niet. Dat zijn wel de belangrijkste spelers voor dit Ajax

19 januari 2020 om 14:31

Alleen al een wereld van verschil hoe de spelers van Ajax voor de aftrap verschijnen... Zelfvertrouwen en kracht uitstralen.... Tja. Jaloezie.....

19 januari 2020 om 14:40

Er zit ook gewoon meer voetbal in dan bij PSV en Feyenoord. Zo eerlijk moet je ook zijn.

19 januari 2020 om 14:44

Klopt. En dat ga je er bij PSV met deze spelers ook nooit in krijgen.

19 januari 2020 om 16:06

PSV moet gewoon gerichter inkopen dan dat ze nu gedaan hebben. En een keer grondig de bezem door de selectie halen, en minder spelers uit de Eredivisie kopen. Want eerlijk, buiten de top 4 voetbalt er niet heel veel wat een aanwinst voor PSV zou zijn. En gewoon spelen met spelers op hun eigen positie.

Faber na van Bommel is echt van regen in de drup, of misschien wel in een waterval. Wat triest dit. Bruma kost 15 miljoen! Dat is echt een grotere miskoop dan Sulejmani, in ieder geval in wat het oplevert. Bergwijn heeft niets te zoeken op het EK in deze vorm. Rosario en Thomas spelen ook niets klaar enz.en dan om terug te komen op Faber. Hoezo houtenklaas Hendrikx voor Gakpo, terwijl Bruma alles fout doet? Waarom valt Doan niet in? PSV moet blij zijn als ze bij de eerste 3 eindigen.

19 januari 2020 om 14:18

Vond bergwijn juist op bepaalde momenten goed spelen. Je ziet aan alles dat die vent onwijs goed Lan voetballen en op t EK thuis hoort. Als hij betere spelers om zich heen heeft zoals bij het nlse elftal is ie echt van meerwaarde

19 januari 2020 om 14:20

Ja, maar wanneer je spits staat hoor je ook te kunnen scoren.... Daar is Steven niet zo sterk in.

19 januari 2020 om 14:23

Klopt, maar dat lijkt me meer een fout van de coach. Ik zou dan eerder Gakpo spits zetten, die is doelgerichter

19 januari 2020 om 14:25

Steven mist idd killerinstinct. Kan leuk voetballen en erg sterk aan de bal, maar krijg nooit het idee dat hij echt graag wilt scoren.

19 januari 2020 om 14:25

Doelgericht is wat anders dan efficiënt. Zowel Bergwijn als Gakpo zijn in niks spits. Uitzitten tot Lammers fit is.

19 januari 2020 om 14:26

Ik had gewoon gespeeld met Gakpo, Madueke en Bergwijn.

19 januari 2020 om 14:56

Nou.. Bij het Nederlands elftal is hij meestal vrij zwak, vind ik.

Dit PSV is kwalitatief zo armoedig dat iedere club uit de Eredivisie van ze kan winnen. Al 4 maanden geen uitwedstrijd meer gewonnen wat de selectie en vooral John de Jong moet worden aangerekend. Er mist een hoop passie, inspiratie en creativiteit in het elftal. Over 2 weken wacht een slachtpartij in de ArenA. Ik heb nog nooit opgezien voor een wedstrijd tegen Ajax maar voor alles een eerste keer.

19 januari 2020 om 14:18

Kwalitatief zeker zeer matig maar nog altijd goed genoeg om VVV te verslaan. Zal dan wel weer mentaal niet goed zitten, totaal geen vertrouwen natuurlijk. PSV doet er verstandig aan gewoon het verlies op Bruma deze maand al te nemen en Madueke vanaf nu maar de kans geven.

19 januari 2020 om 14:23

Middenveld en verdediging is PSV onwaardig. Alleen wat talentjes voorin. Het is te weinig voor een topclub. En weer geen CL. Terwijl Ajax het geld maar binnen blijft harken. Indien PSV toch nog tweede wordt is het niet geplaatst. En worden de voorronde CL een schier onmogelijke opgave. Met een volleyballer als AD, een groentje als TD en een nietszeggende trainer wordt het echt een hels karwei om er nog iets van te maken met deze matige selectie.

19 januari 2020 om 14:25

Idd. En deze selectie levert je echt niks meer op. Daar ga je de komende jaren nog last van houden. Ajax loopt hierdoor wel erg hard en ver weg.

19 januari 2020 om 15:24

Op Bruma, Guti, en Romero ga je bruut verlies draaien. Op Pereiro waarschijnlijk ook, want alles lijkt erop dat hij transfervrij vertrekt. Maar wat misschien nog wel erger is dat bijvoorbeeld van Bergwijn nu ook de marktwaarde gehalveerd is. Dat is ook gewoon 20 miljoen door de plee gespoeld. Malen zal door zijn blessure nog wel een jaartje blijven, maar voor Bergwijn leek dit toch echt zijn laatste seizoen. Ook Dumfries is nu veel minder waard. Zoet is niks meer waard. Hendrix kan misschien nog wat opleveren als een Italiaanse club zo gek is om rond de 8 miljoen te betalen. Rosario zal dat niet opleveren. En bij de rest (doan, Baumgartl) moet je al heel blij zijn als je qua transferbedrag quitte speelt. We hebben leuke spelers in de jeugd rondlopen, maar daar zul je niets aan verdienen als je ze niet in een draaiend elftal kunt inpassen. We moeten echt oppassen dat we niet in een negatieve financiële spiraal terechtkomen.

19 januari 2020 om 16:10

Bergwijn en Malen leveren waarschijnlijk wel een flinke zak geld op, en Ihattaran ook, maar verder? Doan heeft nog het voordeel dat hij commercieel interessant kan zijn, maar dan moet hij wel enigszins presteren, dan zie ik een Aston Villa echt nog wel 10 miljoen voor hem neerleggen. Maar verder heb ik ook niet echt het idee dat er grof geld neergelegd gaat worden voor deze selectie. Ik denk dat de sportieve spiraal belangrijker is dan de financiele, PSV is financieel redelijk sterk volgens mij, ze kunnen wel een klap vangen, maar de komende twee a drie jaar zijn enorm belangrijk. Als er niemand kan aanhaken bij Ajax, en Ajax het niveau kan vasthouden, dan wordt de Eredivisie een competitie zoals die van Oostenrijk, Oekraine of Kroatie, waar 9 van de 10 keer dezelfde club kampioen wordt.

19 januari 2020 om 16:29

@stravven, ik zie op dit moment al een negatieve sportieve spiraal waarin PSV zit, en ik bedoelde meer dat we niet ook nog eens, daardoor, in een negatieve financiële spiraal terecht komen. Dus dat interessante spelers niet naar PSV willen komen, en dat de goede spelers die we hebben veel minder opbrengen omdat ze weinig succesvol waren. Die sportieve spiraal kan denk ik alleen doorbroken worden met een impuls van buitenaf. Een nieuwe middenvelder, sowieso. Maar ook de volgende coach zal heel belangrijk zijn. Maak je hierin twee keer de verkeerde keuze dan bloedt Psv, nu aangeschoten wild, langzaam dood. Er zijn zat voorbeelden van grote clubs die dit pad al bewandeld hebben, ook binnen de Eredivisie. Dus ik vind het belangrijk om te beseffen dat dit ook bij PSV kan gebeuren. Soms gaat dat zo snel.

19 januari 2020 om 16:39

@wouterSL voeg daarbij ook Vennegoor als hoofdscout...Op te veel belangrijke posities te weinig ervaring. Ik weet niet of je ook komende jaren veel kan verwachten vanuit scouting en JdJ als TD. Gelukkig hebben ze een aantal grote talenten in de jeugd. Dit zal redding zijn, vooral als eem Ihattaran voor record bedrag verkocht gaat worden.

19 januari 2020 om 16:44

@PSVCHamps niet dramatiseren. PSV heeft nog genoeg spelers die miljoenen zullen opbrengen. Zelfs Zoet zal nog rond de 8 mil kunnen opbrengen en ideaal als 2e keeper in Engeland. Hendrixs ook rond de 8 mil. Rosario verwacht ik zelfs 12 mil. Raiola gaat jullie groot plezier doen en hem verkopen aan Napoli. Dumfries zelfs -als hij op het EK basisspeler is - rond de 20 mil. Bergwijn blijfr rond de 30 a 35 mil. Is gewoon international. Voor Bruma zal er altijd belangstelling zijn, ook uit Portugal. Gakpo is een groot talent. Malen zal rond de 45 kunnen opbrengen. Afhankelijk hoe Lammers gaat ontwikkelen maar kan ook voor miljoenen weg. En natuurlikjk Mo Ihattaran als jackpot.

19 januari 2020 om 14:23

Middenveld en verdediging is PSV onwaardig. Alleen wat talentjes voorin. Het is te weinig voor een topclub. En weer geen CL. Terwijl Ajax het geld maar binnen blijft harken. Indien PSV toch nog tweede wordt is het niet geplaatst. En worden de voorronde CL een schier onmogelijke opgave. Met een volleyballer als AD, een groentje als TD en een nietszeggende trainer wordt het echt een hels karwei om er nog iets van te maken met deze matige selectie.

19 januari 2020 om 14:23

Ach, mooie is dat je nu al op een 5 of 6-0 kunt rekenen. Alles minder is mooi meegenomen. Ga er niet vanuit dat we daar ook maar enig resultaat gaan halen.

19 januari 2020 om 14:26

Dit vind ik wel heel makkelijk. John de Jong heeft ongetwijfeld verkeerde inschattingen gemaakt, maar je kan hem toch niet aanrekenen dat PSV al 4 maanden geen uitwedstrijd wint? Hij heeft een selectie neergezet die beter is dan iedere andere selectie, op die van Ajax na

19 januari 2020 om 14:33

Nou, je staat op plaats 4 dus je laatste zin gaat al niet op.... Verder is hij toch verantwoordelijk voor de kwaliteit van deze selectie? Als die kwaliteit geen uitwedstrijden kan winnen, dan is hij toch gewoon verantwoordelijk?? Makkelijk om je alleen achter trainers te verschuilen. Wanbeleid gaat top-down!

19 januari 2020 om 14:34

De selectie van AZ is toch niet minder dan die van PSV. De gehele selectie misschien wel, maar de basiself toch niet?

19 januari 2020 om 17:07

Dus jij vindt dat Willem 2 een betere selectie heeft dan PSV, Feyenoord en Vitesse? Zo simpel als jij het stelt is het niet. Dan speel je dus 34 wedstrijden en aan het eind staan de clubs op volgorde van wie de beste TD heeft. Het is toch de taak van een trainer om een team aan de praat te krijgen en op een bepaalde manier te laten spelen?

19 januari 2020 om 17:11

Dat betwijfel ik ten zeerste. Het lijkt me eerder juist een duidelijk voorbeeld van wat voor verschil een trainer kan maken. Een centrum Hatzidiakos/Vlaar-Wuytens sprak tot dit jaar ook niet echt tot de verbeelding. Maar er zijn wel hele duidelijke structuren in dat team, waardoor het zo goed kan functioneren. Kooomeijners-Midstjo idem, al is PSV daar idd niet beter.

Wat een armoedig elftal heeft dat psv zeg niet normaal. Ik denk dat die linksback wel 2x achter zijn oren gaat krabben of dit wel de juiste stap zou zijn. Die blijdschap van Faber spreekt al boekdelen bij die 1-1. VVV ook... laatste kans van de wedstrijd loopt er gewoon 2 man vrij in de 16. Dan wil je niet winnen.

PSV... De club van Romario, Van Nistelrooy, Ronaldo en noem maar op.... Hoe kan het zover afglijden dat je nu niks meer dan niveautje Groningen hebt rondlopen? Ik ben er zo klaar mee, maar het incompetente beleid gaat maar door... Je staat als club jezelf wekelijks belachelijk te maken en vergooit in een seizoen bijna al je toekomst perspectief.... De spelers die je nu hebt rondlopen, brengen geen donder op en je mag blij zijn voor de playoff te kunnen gaan... Wat een drama om met een puntje uit Venlo te geraken. Ik schaam me diep voor dit wanbeleid en deze eens zo prachtige club....

19 januari 2020 om 14:51

Jij bent veel te negatief. PSV heeft in deze selectie genoeg spelers die geld op gaan leveren, spelers als: Lammers, Madueke, Ihatarren, Gakpo, Bergwijn, Malen, Dumfries gaan gewoon mooie bedragen op leveren. De aankopen van dit seizoen zijn natuurlijk helemaal niks en daarnaast loopt het ook gewoon niet door de blessures van Lammers en Malen staat er continu iemand in de spits die het gewoon niet kan. De wedstrijd van vandaag was ook gewoon een drama maar PSV moet gewoon al veel eerder op voorsprong komen en dan maakt die Boscagli ook nog zo'n stomme overtreding.

19 januari 2020 om 15:20

Dumfries brengt alleen geld op bij eindigt

19 januari 2020 om 15:21

De spelers met potentie zullen dit zinkende schip zsm willen verlaten. Spelers brengen vooral iets op bij aansprekende internationale resultaten. Die zijn er in de verste verte niet geweest. De opbrengst gast dan ook vies tegenvallen.

Pff ongelofelijk, altijd in de laatste minuut haha. Op basis van de 1e helft is een gelijkspel wel verdiend natuurlijk. Al moet ik zeggen dat als Bruma een klein beetje kwaliteit had hij in de 1e helft al 2/3 goals had gemaakt. Wat een slechte aankoop is dat achteraf.

Wat zou Willy van de kerkhof nu denken? Dat ze nog steeds kampioen worden?

Wat een bedroevend niveau laten ze weer zien. De laatste minuten waren een parodie op een slotoffensief. Ballen worden zonder druk zomaae uitgeschoten of ingeleverd. Echt om je te schamen als speler of supporter van PSV. Je vind het als PSVer nog bijna sneu dat VVV de punten zo verspeeld.

Typisch Psv om in blessuretijd nog een punt te stelen.

19 januari 2020 om 16:32

Als je zoveel goede kansen krijgt dan kunnen moeilijk over stelen spreken.

Hoe viel Madueke in? (Ik heb de wedstrijd niet gezien want ik ben geen PSV fan)

19 januari 2020 om 14:20

Kon niet veel laten zien, werd op de linksvoor positie gezet wat niet zijn positie is en kreeg eigenlijk geen enkele bal. Valt niet te beoordelen.

19 januari 2020 om 15:06

Hij hoort op rechtsbuiten te staan daar is hij veel beter. Verder vond ik hem best aardig aan de bal. Durft gewoon vooruit te spelen en trekt vaak naar binnen. Maar idd daarna weinig aangespeeld.

En de directie had zoveel vertrouwen erin dat faber het beter zou doen dan van bommel?🙄

19 januari 2020 om 14:25

Denk dat ze het vooral belangrijk vonden Van Bommel te ontslaan. Even de druk van de ketel. Zoals gezegd door De Jong: "de voetballerij is een emotionele wereld." Dan maakt het kennelijk niet uit of je er verstandig aan doet, of dat de vervanger niet toevallig bewezen heeft het trainersvak niet in de vingers te hebben.

Zo pijnlijk om naar dit PSV te kijken.. Zo armoedig als wat. En dan heb je een trainer die Hendrix op 10 zet. Binnen halfuur speel je wel goed en had je 0-3 voor moeten komen. Doe je niet en dan weet je wat voor wedstrijd het wordt. VVV ruikt bloed, wint tweede ballen en PSV voetbalt tegen zichzelf. Terechte penalty en kom je ook nog is 1-0 achter. Typisch PSV dan om in de laatste minuut nog te scoren, waardoor je met iets naar huis gaat. Maar je moet echt kapot schamen. Echt een dramatische elftal met nul kwaliteiten. Dit PSV wordt gewoon vierde of niet eens als het zo doorgaat. Van Bruma, tot Schwaab. Allemaal middelmaat.

19 januari 2020 om 14:34

Denk dat Feyenoord nog wel over ons heen gaat, Advocaat heeft de boel op de rit en die zijn toch echt op stoom gekomen. Vitesse nu onder Sturing moet ik nog zien, maar dat is qua spelersmateriaal ook een serieuze concurrent voor de plekken onder AZ en Ajax. En dan heb je Utrecht nog, dat ook onderpresteert, op slechts 5 punten achterstand. Zelfs als Willem II zakt, moet dit team echt heel erg aan de bak voor plek 4. Ik zie in ieder geval geen aanknopingspunten dat het tij nog gekeerd kan worden.

19 januari 2020 om 16:13

Je mag er normaal vanuitgaan dat PSV toch wel minimaal 3e wordt. Ik denk niet dat Willem II deze vorm vast kan blijven houden. Ajax is denk ik een schip wat de haven heeft verlaten, en ook AZ word lastig, maar Willem II zou moeten kunnen.

19 januari 2020 om 16:37

@stravven, in de huidige vorm en met de huidige coach durf ik echt niet naar boven te kijken. Zelfs als Willem II zakt, dan zijn er op dit moment nog drie clubs die ons in de nek hijgen. Malen is geblesseerd en ik heb nog geen enkele acceptabele wedstrijd zonder hem gezien. Dus mijn enige hoop voor plek 3 is dat Lammers zich straks ontpopt als de ultieme aanvalsleider. Maar nu ik dat typ klinkt dat eigenlijk uiterst onrealistisch.

19 januari 2020 om 15:09

Boscagli en Bruma zijn echt middelmaat. Rosario veel te statisch en voorin ontbreekt echt een spits. Mits Pereiro niet vertrekt zou ik hem daar zetten en anders is het afwachten op Lammers, want Bergwijn als spits gaat hem niet worden.

Ga er geen woorden meer aan vuil maken, iedereen heeft het met eigen ogen gezien. "Bonuspunten" tegen PSV zoals Driessen zegt heeft ook geen betekenis meer, als je verliest van dit PSV is het een schande. Prima gevoetvald van VVV, verdiende zeker de overwinning maar helaas voor VVV viel hij dan alsnog.
Bruma is bij deze gratis af te halen op Markplaats trouwens.

19 januari 2020 om 16:14

Niet echt. Als je als pakweg RKC van PSV verliest is het geen schande, ook nu niet. Ieder punt wat je daartegen pakt is bonus.

En wie verzint deze polls? “ PSV is definitief afgehaakt in de strijd om de landstitel” Is dit nu echt nog nodig? Alsof we al niet lang waren afgehaakt...

19 januari 2020 om 14:22

Pol had "is PSV definitief afgehaakt voor de 2e plaats?" Moeten zijn, dan had ik nog ja geantwoord ook want AZ en Willem2 zijn gewoon zo veel beter.. Bedroevend.

Enige positieve van deze partij was de invalbeurt van Madueke. Voor de rest vreselijk

Die boscagli, hoe domme overtreding kan je op zo’n ongevaarlijke plek maken. Verder gewoon een drama pot van PSV-kant, eigenlijk niks gecreëerd tot een voorzet 10 seconden voor tijd en een enkele halve kans. Nu Feyenoord weer in de buurt komt gaat het onwijs spannend worden voor de plekken achter Ajax.

19 januari 2020 om 14:23

Niks gecreëerd? Alleen Bruma had al 3x moeten scoren

... dit ga je met de aankoop van Rodriguez alleen niet oplossen. Nog zo'n tien dagen in het winter transferwindow. Die middenvelder gaat het niet worden. Mag ook niet meer nu, want op paniekaankopen zit niemand te wachten. John de Jong, dit elftal is Niet goed genoeg. Niet om mee tedoen bovenin de Eredivisie, laat staan Europees te overwinteren. Erken dat nou eens. Met elke wedstrijd wordt die uitspraak van De Jong na het ontslag van Van Bommel lachwekkender. En Faber, lekker wisselbeleid, pik. Goed bezig. Ik kijk in ieder geval geen enkele wedstrijd meer waar Bruma basis staat. Kan het niet aan. Wat een enorm zooitje. En dit heeft niks met gifbekers te maken, maar met wanbeleid. Voor ons supporters is het klote, maar bedenk maar dat die gif beker door PSV zelf van hogerhand steeds wordt bijgevuld.

19 januari 2020 om 15:21

Iedereen basht hem op Viergever, maar als hij vandaag LB stond had PSV hier wellicht gewonnen.

19 januari 2020 om 15:33

Ik bash nooit op Viergever, dat is onze beste verdediger. Zou het daarom ook zonde vinden hem op linksback te moeten (bij gebrek aan beter) zetten, hoewel hij dat wel goed invult. Maar hij is een centrale verdediger en zo voelt hij zich ook. Kwalitatief zie ik bij Viergever dat het hem alleen tegen CL en goede EL teams te snel gaat, maar dat is ruimschoots genoeg voor de Eredivisie, en ook voor Psv, want vind maar eens een betere die betaalbaar is. Hele degelijke speler.

Tsja, Boscagli, Schwaab, Rosario, Ryan Thomas, Hendrix en Bruma. Die schieten nog geen deukje in een pak boter, zo slecht zijn ze. Dit PSV mist zoveel, slechtste elftal van de afgelopen 20 jaar. Ze misten stootkracht voorin, een verbindingsspeler op het middenveld, een goede linksback en graag twee centrale verdedigers. John de Jong moet echt in de spiegel gaan kijken.

19 januari 2020 om 16:16

Vond baumgartl gwn goed spelen, met Rodriguez kan viergever naar het centrum en is de verdediging gwn goed genoeg voor de ed. Alleen mag er wel een middenvelder bijkomen. Zou het een idee zijn om boacagli op het middenveld neer te zetten, aangezien die wel voetballen vermogen heeft

19 januari 2020 om 16:24

Voetballend vermogen? Weet niet welk duel jij hebt gezien maar heb van hem geen een goeie pass gezien. Ik zie dan liever Schwaab op het middenveld.

19 januari 2020 om 17:05

Bedoelde ovw het algemeen. En schwaab op het middenveld is helemaal een slecht idee, als je ziet dat hij het achterin het al helemaal niet kan belopen

Snap de frustratie bij de PSV'ers, alleen toch wel weer een goal in blessuretijd Het komende half jaar zal in het teken staan van rustig kijken wat er volgend seizoen moet gaan gebeuren. Het team staat er slecht voor en aangezien jong PSV ook aan een heel slecht seizoen bezig is zal men goed moeten gaan scouten. Hopelijk is een tweede plek nog een optie voor de Eindhovenaren want men moet bij PSV ook oppassen dat het financiële gat met Ajax niet te groot gaat worden...

19 januari 2020 om 16:54

@007 zou wel ideaal zijn als financiele gat groter wordt. Mogelijk kan Ajax dan eind van dit seizoen Bergwijn kopen (heb nog steeds veel verwachtingen van hem en als Amsterdammer bij Ajax voetballen met mattie Promos, gaat hij loskomen) en eind volgend seizoen Mohammed Ihattaran 😍😍😍. Mag ik dromen . Heb je over paar jaar op de flanken Bergwijn en Promes, op 10 Ihattaran en Traore spits, die aangemoedigd worden door assistent coah Tadic.

19 januari 2020 om 16:55

Op plek van Promes staat Unuvar dan natuurlijk .

zo zie je toch dat de tegenvallende prestaties van PSV niet alleen aan Van Bommel lagen maar toch ook voor een groot deel aan de selectie

19 januari 2020 om 14:29

En dus aan degene die het aankoopbeleid bepaald.... Mag echt een goede bezem door de clubleiding!

19 januari 2020 om 14:31

mee eens! die De Jong heeft aardig wat kapitaal om zeep geholpen samen met de scouts bij PSV

Ik hoop dat wij met ADO dit PSV snel treffen dan valt er nog wat te halen, die John de jong mag wel een voorbeeld nemen aan onze directeur die haalt gelijk 5 nieuwe spelers in deze tijden van nood. PSV heeft volgens mij nog niks binnen gehaald... Ik had als PSV toch wat meer moeite gedaan om bijvoorbeeld een Jeffrey bruma ofzo er bij te halen.

19 januari 2020 om 16:47

Citaat John de Jong van voor de winterstop: " Ik denk dat we zowel kwalitatief als kwantitatief een uitstekende selectie hebben waarmee we om alle prijzen kunnen vechten." PSV heeft inderdaad nog niets gehaald. Denk dat je hier kunt lezen waarom.

Wat speelde psv dramatisch. En dan die Bruma.... ach laat ook maar.

De Jong OUT! Valcx IN! Ik begrijp
Niet dat zowel van Bommel als Faber vast blijven houden aan Rosario. Rosario heeft totaal geen meerwaarde en Boscaglie is weer eens een foutieve scout geweest.
GK: Unnerstall LA: Rodriguez CV: Viergever CV: Baumgartl RA: Dumfries CM: Thomas CM: Affelay LAM: Gakpo CAM: Mo RAM: Bergwijn SP: Lammers.

Natuurlijk was het gedeeltes van de wedstrijd niet goed, maar het blijft jammer / een probleem dat je op de momenten dat je redelijk tot goed speelt geen doelpunten maakt. Je maakt het je dan ook een stuk makkelijker. Maar als je beseft dat de Jong en Lozano weg zijn, Lammers en Malen geblesseerd zijn dan mis je natuurlijk wel heel veel scorend vermogen.

PSV mist een LEIDER op het veld.
Nu heb je niemand, voorheen had je Van Ginkel Strootman Guardado. Dit is de grootste aderlating. Met respect maar Dumfries is geen leider evenmin zoals Affelay dat is. Je moet als leider ballen hebben, kunnen sturen , de kar trekken en sturen op gedrag. Waar nodig moet je iemand ip z’n falie geven, iemand terug kunnen roepen om vervolgens weer in elkaars armen te lachen schreeuwen huilen van blijdschap. Dan weet je dat er loyaliteit is en wederzijds respect.

19 januari 2020 om 15:56

Ja als zelfs de aanvoerder zijn band verstopt onder zijn shirt. Was via tv niet te zien.

Al deze reacties vanuit psv perspectief en ik zit hier als vvv'er nog steeds te balen.. wat is voetbal toch frustrerend af en toe.. eindelijk eens de kans om (niet eens zo onterecht) te winnen van psv en dan een goal tegen in de laatste seconde.. Aaaaarggh

Je hebt geen 2 punten verspeeld maar 1 gestolen. Falend technisch beleid. Met dit team ga je geen Europees voetbal halen. 75% van de spelers is PSV onwaardig. Zoals ze al ruim een jaar spelen is het slechtste PSV wat ik in 40 jaar heb gezien. Bruma, Doan en Baumgartl is 34 miljoen weggooien. Voor dat geld zijn toch echt vele betere spelers te halen die een team wel beter maken.

Erg pijnlijk als je nu naar ajax - sparta kijkt en allemaal (Ex-)PSV'ers zoals Rigo, Rahi, Abels en Piroe wel ziet voetballen en vooral ziet strijden ....

Ik was zo in 'n betcenter om wat wedstrijden te spelen. Ik kijk zo op een van die schermen. Zie ik vvv-psv 0-0 rond de 55ste minuut 🤔hmm oke kan dacht ik, zal dan misschien een 0-2 worden met 2 late goals. Kijk ik na een tijdje weer 1-0 vvv 😬->🤭->🤣. Uitgerekend Dumfries maakt de gelijkmaker. Ik persoonlijk kan niet wachten op 2 Februari.

19 januari 2020 om 17:08

Tja het is dat vvv een penalty cadeau kreeg van boacagli anders hadden ze nooit gescoord de 2e helft. Tweede helft was slecht maar tot de penalty niks aan de hand. Vind trouwens het verschil beleving wel opvallend psv en Ajax hebben een goed half uur gespeeld en zakte daarna weg. Bij de een is het drama en bij de ander is het onnodig.

20 januari 2020 om 05:44

Beide hebben zeer zwak gespeeld. Maar had echt verwacht dat psv het wel zou winnen.

Tja Bergwijn in de spits. Die man is kampioen in 100% kansen missen. Als dat het nieuwe plan is ben je echt verloren.

Dit team (psv) is hard op weg om de nieuwe Feijenoord te worden met middelmaat en anti-voetballers als Rosario en dumfries die keer op keer spelen en spelers als Pereiro moeten banken. Ook geen lef om 12 miljoen te betalen voor Angelino om hem zonder constructie binnen te halen omdat dit zogenaamd een risico zou zijn maar vervolgens wel doodleuk 15 miljoen neerleggen voor Bruma.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren