Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea-flop over mentale gezondheid: ‘Nog nooit zo diep gezeten’

Laatste update:

Danny Drinkwater heeft in een interview met Sky Sports zijn mentale problemen van de afgelopen jaren naar buiten gebracht. De Engelse middenvelder had in 2016 een belangrijke rol in het kampioenschap van Leicester City en dwong later een megatransfer van 37 miljoen naar Chelsea af. Daarna belandde Drinkwater in een zwart gat.

Inmiddels is Drinkwater transfervrij en blij dat de periode bij Chelsea erop zit. De 32-jarige middenvelder hoopt een mooie club te vinden om zijn carrière op een goede manier te beëindigen. Hij houdt geen warme gevoelens over aan de club uit Londen. “Ik ben opgelucht, want het was duidelijk een situatie die niet goed was voor mij en de club. De manier waarop het is gegaan en hoe ik ben behandeld, maakt me boos. Maar ik ben niet verbitterd. Het heeft lang genoeg geduurd."

Drinkwater baalt ervan dat er vijf jaar uit zijn carrière zijn weggegooid. Bij Chelsea speelde hij nauwelijks. "Dat is frustrerend, honderd procent. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan." Toch is hij van mening dat de schuld niet bij hemzelf ligt. Drinkwater geeft aan dat dat hij worstelde met zijn geestelijke gezondheid. “Uiteindelijk vond ik het wel prima om niet te spelen. Ik heb nog nooit zo diep gezeten. ”

Drinkwater speelde maar 23 officiële wedstrijden voor Chelsea. In vijf jaar bij de club werd hij vier keer uitgeleend. Bij Burnley, Aston Villa en Kasimpasa kwam hij echter ook niet vaak aan spelen toe. In het afgelopen seizoen speelde hij voor Reading in de Championship. In 34 officiële wedstrijden scoorde Drinkwater 1 keer. Daarnaast gaf hij een assist.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een miskoop van het hoogste kaliber en uiteindelijk alleen aangekocht om te voldoen aan Homegrown regelgeving.. Emenalo’s masterpiece… Wat heeft die clown de club toch een hoop ellende gebracht

8 juli 2022 om 15:11

Ja, en diezelfde 'clown' heeft jouw club een hoop succes gebracht. Of was je die twee PL titels en CL vergeten? En het feit dat door zijn inbreng jullie een van de beste jeugdopleiding en scouting hebben.

8 juli 2022 om 16:22

Nou, nee.. Het succes bij Chelsea is te danken geweest aan de centen van Abramovich en de aantrekkingskracht van de managers die we gehad hebben. Het eerste succesvolle Chelsea team van Abramovich’s tijd bij Chelsea is samengesteld door Ranieri en veranderd in een team van winnaars door Mourinho. Dat team won de Champions League bijna 8 jaar later. Die kern met spelers. Emenalo drukte in de tussentijd een matige (alhoewel me het zeer doet om te schrijven) Fernando Torres in de mik van Ancelotti. Emenalo heeft daarna nog legio missers gemaakt. Hazard, De Bruyne en Lukaku kwamen uit de koker van Piet de Visser. Daar had Emenalo niets mee te maken. Emenalo had een hand in de komst van Benayoun en Marko Marin. Emenalo werkte Mourinho tegen toen deze terugkeerde, hij kreeg geen deal over de finish line. Geen Rooney, geen Modric.. Dus kreeg Mourinho het jaar erop een actievere rol. Gevolg: Diego Costa en Fabregas tekenden! Mourinho werd na de titelwinst weer wat opzij geschoven door Emenalo en we kregen spontaan de allerslechtste transferperiode die Chelsea ooit gehad heeft. De zomer 2015 is de grootste misser in het tijdperk van Abramovich. Uiteindelijk heeft het Mourinho de kop gekost en die klaploper mocht blijven zitten. Vervolgens kwam Conte en is hij kampioen geworden door een gebrek aan Europese wedstrijden, dus een overvloed aan rust, en zijn eigen enorme kwaliteiten. Emenalo heeft in 2017 Conte ook laten vallen, op zo’n zelfde manier als Mourinho en is daarna ongelofelijk terecht aan de kant geschoven! Bij Chelsea spreken we over prijzen en succes ondanks Emenalo, niet dankzij..

8 juli 2022 om 17:01

Piet Visser is een scout, dat betekent dat zijn functie adviserend is van aard. Emenelo was voordat hij technisch directeur werd van Chelsea, de hoofdverantwoordelijke voor de scouting. Dat betekent dat hij wel degelijk grotendeels inbreng heeft gehad in de komst van al die toptalenten. Die ondanks zijn inspanningen toch allemaal geen speeltijd gegunt is geweest (onder meer door Mourinho destijds). En nog steeds ga je doelbewust voorbij aan het feit dat mede door Emenalo jullie een productieve jeugdopleiding hebben.

8 juli 2022 om 17:03

Wat een empathische reactie zeg. Hij vertelt over zware mentale problemen en jij vindt hem een clown die de club ellende heeft gebracht. De warmte spat er vanaf.

8 juli 2022 om 18:41

Yoeri noemt Emenalo de clown en niet Drinkwater.

8 juli 2022 om 19:16

Ja ik zie het, excuus

je kan een mooit rijtje maken denk ik, met spelers die in Engeland 1 jaar goed presteren en daarna voor (te)veel geld worden weggekocht. Uiteindelijk blijft het voor weinigen weggelegd om continu te presteren bij een topclub.

8 juli 2022 om 13:13

Een heel aantal goede jaren bij Leicester achter de rug

Moet echt meer acceptatie en begrip komen voor mentale problemen. Nu heb je al die oude klootzakken die zeggen: "vroegaahh hadden we dat ook niet, niet zo aanstellen". Groot probleem is de onwetendheid van met name oudere mensen over dit onderwerp. Een ander groot probleem is onze werkdruk/cultuur hier in het westen die veel mensen niet kunnen volhouden waardoor mentale problemen en burn outs ontstaan. Jonge mensen zoeken andere manieren om (online) geld te verdienen met bijvoorbeeld eigen bedrijfjes en dat helpt weer niet mee met het personeelstekort. Mensen zien het probleem niet of willen het niet zien.

8 juli 2022 om 13:23



Het woord "klootzakken" gebruiken is wellicht wat onnodig. Kan ook zijn dat mensen uit een andere tijdsperiode gewoon anders denken en dat er niet zo makkelijk uit te krijgen is? Dat de gedachten die zij hebben voor hun en heel veel andere mensen heel "normaal" is?

Nu lijk jij wel een klootzak door geen enkel begrip te tonen voor mensen die anders in het leven staan.

8 juli 2022 om 13:27

Svenieman, ik snap wel dat die mensen een andere mindset hebben en op een andere manier zijn opgevoed. Ik vind je alleen een klootzak als je geen enkele moeite probeert te doen om te begrijpen waar mentale problemen vandaan komen en het maar gewoon wegwuift.

8 juli 2022 om 13:37



@elfenbankje: Dat ben ik met je eens, maar dat is een andere benadering en toon dan die je in je oorspronkelijke post had.

8 juli 2022 om 19:40

@svenieman

Nee het woord klootzakken gebruiken is niet onnodig als het om dezelfde mensen gaat die zeggen dat mensen bijvoorbeeld bij depressies gewoon janken. Empatisch gezien schijt hebben aan de problemen van anderen, maakt je nou eenmaal gewoon een klootzak net als dat stelen je een crimineel maakt.

Als dat je vader zou zijn hoef jij hem niet vaak meer te zien als je ouder bent.

8 juli 2022 om 13:24

Moet zeker meer begrip komen voor mentale gesteldheid. Neemt niet weg dat mentale weerbaarheid ook drastisch afgenomen is in de huidige jonge generatie. Iedereen moet met zijdezachte handschoentjes aangepakt worden. De “oudere” mensen hebben/hadden toch een stuk meer karakter dan al het kleinzerige volk van tegenwoordig.

8 juli 2022 om 13:30

In welke zin hadden oudere mensen meer karakter? Dat ze maar zonder te klagen door bleven werken van 9 tot 5 voor hun baasje? Ik vind het juist karakter dat je je durft uit te spreken dat je ergens last van hebt ondanks dat dat nog niet door iedereen begrepen/geaccepteerd wordt. Dit zorgt voor progressie in de samenleving. Wel heb ik het idee dat veel jonge mensen doen alsof ze mentale problemen hebben om aandacht te krijgen maar dat is weer een ander probleem. Onze huidige werkcultuur, gerund voor voornamelijk oudere mensen is gewoon niet gezond.

8 juli 2022 om 13:53

Je hebt toch ook de mogelijkheid om minder te werken? Men doet net alsof parttime werken geen optie is. Als je 40u per week niet aankunt kun je altijd minder werken. Daarin heb je veel meer vrijheid dan vroeger. Men raakt tegenwoordig al in een burn out als ze maar 3 in plaats van 4 uur Netflix kunnen kijken op een avond. Je bent letterlijk van alle gemakken voorzien in de tegenwoordige tijd, in principe hoef je niet eens de deur meer uit. Dit is letterlijk het tijdperk waarin de minste aanleiding is om mentale problemen te krijgen. De grote tumor in de samenleving is de social media, waardoor mensen denken dat een luxueuze levensstijl normaal is en mensen zichzelf spiegelen met het leven wat ze online zien. De werkdruk valt toch reuze mee? Ikzelf ervaar dat tenminste zo.

8 juli 2022 om 13:58

Precies, je slaat de spijker op de kop. Maar hierin heeft @elfenbankje toch gelijk. Wij zijn van alle gemakken voorzien, maar de generatie(s) voor de jongeren die nog in een bepaald bedrijf zitten bepalen de werksfeer. Waarin de jongeren denken dat het allemaal minder omslachtig hoeft heb je oude boze grijze meneer die niet van werkwijze veranderd want " dat doen we al jaren zo ". Waar er wel veranderd wordt raken de oudere generatie in een mentale ziekte en waarin niet veranderd worden krijgen de jongeren een mentale kwestie, door simpelweg de werkwijze. Je moet elkaar niet persoonlijk alles aanrekenen, je baas is hierin een grote factor, zij moeten persoonlijk gaan kijken wat het beste voor iemand is.

8 juli 2022 om 14:02

De jeugd heeft al last als er tegen hun gezegd wordt dat iets beyer gedaan moet worden. Gaan daan meteen in discussie en zijn verontwaardigd op het moment dat ze geen gelijk krijgen. Daardoor zijn ze meteen in de stress. Dat is wat anders dan de grenzen aangeven. Dat werd vroeger ook gedaan, alleen lomper

8 juli 2022 om 14:15

Zo erg mee eens dat de tumor van deze samenleving social media is

8 juli 2022 om 14:41

Parttime werken is totaal geen optie in veel situaties Dylan. Het gaat ook niet per se om de uren want in veel andere landen werken ze meer uren maar op een relaxter tempo. Je denkt te makkelijk en geeft zelf al 1 van de problemen aan. "Je hoeft de deur niet meer uit", denk je dat dat gezond is? Hoezo zijn er zoveel mentale problemen als dit de tijd is met de minste aanleiding voor mentale problemen? Dit klopt rationeel gezien gewoon niet. Het gedeelte over social media ben ik volledig met je eens, dat is echt brainwashing. Veel mensen zien een gemakkelijker leven gelijk aan een leven met minder mentale problemen maar dat is een fout. Als dat zo was geweest hadden onze voorouders allemaal zelfmoord gepleegd.

8 juli 2022 om 14:51

Is wel erg makkelijk om te zeggen dat parttime werken ook prima kan. Als je alleen bent en je werkt parttime (of zelfs met 2) dan heb je financieel al bijna geen mogelijkheden. Als jij graag een fijn huis wil in een fijne buurt en op vakantie wil kunnen gaan, dan mã³et je vaak dus fulltime werken.
Social media is zeker een grote tumor, vooral bij de jongere generaties. Zorgt voor enorm veel stress, negatief zelfbeeld en ga zo maar door. Ik denk ook dat een fulltime baan voor de meeste ook echt prima te doen is, maar het gaat voornamelijk om wat er nog meer speelt in je leven. Ik ken mensen die zich verder nergens druk om maken en het prima vinden, maar ik ken er ook die (onbewust) heel veel bezig zijn met alle andere dingen in het leven. Dat zorgt voornamelijk voor de druk. In principe dus ook vooral door Social Media denk ik ja.

8 juli 2022 om 17:14

@frdylan

Ik weet niet of het klopt dat de mentale weerbaarheid is afgenomen. Het klopt in elk geval wel dat veel kinderen te beschermd worden opgevoed, en dan later nergens tegen kunnen.

Tegelijk is de wereld veel ingewikkelder geworden. De prikkels vliegen je om de oren, in vergelijking met 30-40 jaar geleden. De TV heeft een oneindig aantal kanalen, het internet, de social media en zeker de smartphone zorgen voor een constante stroom aan informatie. Je bent ook nergens meer alleen of onbespied. Ook in opleidingen is er steeds meer informatie die je op moet nemen, de druk is hoger, er is minder tijd om je studie af te maken, etc etc. Dat er meer mensen zijn die problemen krijgen, door dit soort dingen, is niet gek.

8 juli 2022 om 13:24

Gedeeltelijk eens. Er moet inderdaad meer begrip en acceptatie komen. Maar ik denk wel dat er vroeger minder mentale problemen waren

8 juli 2022 om 13:36

Ik kan me moeilijk inbeelden dat een Atheense hektemoros uit de 6e eeuw voor Christus een betere mentale gesteldheid had dan de gemiddelde Nederlander nu. Ik denk wel dat het concept mentaal welzijn toen gewoon nog niet bestond waardoor er geen aandacht aan besteed werd.

8 juli 2022 om 13:42

Daar verkijk je je op Lierse. Het leven was toen harder maar de mensen toen hadden nog niet zulke complexe problemen als wij nu hebben. Ons brein is niet gemaakt om bijvoorbeeld van 9 tot 5 op een kantoortje te zitten om vervolgens gebrainwashed te worden door de miljoenen indrukken van social media. Als je per se meer mentale problemen zou hebben als het leven wreder en harder wordt zouden alle dieren in bijvoorbeeld de jungle mentale problemen hebben. Wij mensen stonden vroeger nog dichter bij de natuur dus daarom waren er geen of nauwelijk mentale problemen.

8 juli 2022 om 13:45



@lierse: Hoewel elke generaties hun eigen zaken hadden om zich druk over te maken is de druk die mensen (vooral jongeren) zich in deze tijd zelf opleggen wel groter dan in de 6e eeuw denk ik hoor.

Vroeger maakte mensen zich vooral druk om basis dingen, zoals familie en het zorgen voor onderdak en eten.

In deze tijd wil iedereen van alles, overal bijhoren, niet onder doen voor een ander, overal wat van vinden, drie keer per jaar op vakantie, etc. en dit veelal onder de druk van Social media, TV, influencers en ga zomaar door.
Mensen kunnen ook aangeven niet aan die onzin mee te doen, dan is de kans op druk om "erbij te horen" vele malen kleiner. Denk ik...

@elfenbankje: Ik was wat langzamer met typen, maar precies wat jij schrijft bedoel ik ook.

8 juli 2022 om 13:47

De logica van geluk moeten jullie lezen. Goed boek hierover.

8 juli 2022 om 14:06

@Lierse. Die mensen hadden de luxe niet om zich er aan over te geven. Als je een burnout had toen kom je niet thuis in bed gaan liggen. Deed je dat had je geen eten geen drinken niets

8 juli 2022 om 15:33

Zoals gezegd het concept bestond toen nog niet. En dingen waarvan men het bestaan niet kent, daar kan men niet mee inzitten.

8 juli 2022 om 15:43

Lierse meen je dit? Dus toen men zuurstof nog niet kende kon men ook niet stikken?

8 juli 2022 om 16:02

"Het concept" bestond zeker. In de vierde eeuw voor Christus heeft Hippocrates de humorenleer opgesteld. Waaronder andere het melancholische temperament (zwart gal) beschreven werd, en waar je neerslachtig van zou worden. Blijkbaar waren depressies, toen ook al, een veelvoorkomend probleem.

8 juli 2022 om 16:03

Ja natuurlijk. En totdat Newton de zwaartekracht omschreef, zweefde alles en iedereen wat in het rond.

8 juli 2022 om 17:18

Eens met Elfenbankje

Ons brein is gemaakt om op dieren te jagen, te gaan slapen als het donker wordt, en de dag erna weer op dieren te jagen en om hout te hakken. Maar wij besteden onze tijd met staren naar een compterscherm, telefoneren, vergaderen, auto rijden (file als je pech hebt), en dan 's avonds TV te kijken.

8 juli 2022 om 13:24

Maar niemand geeft erom en iedereen doet eraan mee. Dit gaat niet veranderen, werkdruk kan niet omlaag want dat betekent minder centen

8 juli 2022 om 13:26

Moet zeker meer begrip komen voor mentale gesteldheid. Neemt niet weg dat mentale weerbaarheid ook drastisch afgenomen is in de huidige jonge generatie. Iedereen moet met zijdezachte handschoentjes aangepakt worden. De “oudere” mensen hebben/hadden toch een stuk meer karakter dan al het kleinzerige volk van tegenwoordig.

8 juli 2022 om 13:28

Beetje respect voor die ‘oude klootzakken’ mag wel. Hebben altijd kei hard gewerkt en liepen niet zo te janken op een voetbalforum.. Overal een probleem van maken tegenwoordig vind ik nog een groter probleem dan ‘werkdruk’. Iedereen is veel te gevoelig en moet overal wat van vinden denk dat dat meer invloed heeft op de toekomst cq jongeren dan de onwetendheid in werkdruk/cultuur

8 juli 2022 om 13:33

Kijk daar hebben we er al eentje. Dat jullie nooit liepen te klagen is niet ons probleem. De nieuwe generatie komt tenminste voor zichzelf op en is minder slaafs.

8 juli 2022 om 13:35

Kom uit de jaren 90 dus spreek voor jezelf Heeft niks met voor jezelf opkomen/slaafs te maken. De enige manier hoe de jongere generatie tegenwoordig voor zichzelf opkomt is met een mes. Stel je voor je zou is hard moeten werken terwijl je de hele dag thuis kan zitten en op voetbalzone kan klagen.. En zo onwetend zijn in hoe hard de ‘oude klootzakken’ voor ons bestaan hebben geknokt wat wij nu aan het vernietigen zijn. Laten we vooral niet meer hard gaan werken zal het land goed doen gaat namelijk al zo goed in dit land met al dat slappe gedoe. Vind het mooi dat er nu wel meer acceptatie is qua seksuele geaardheid dan vroeger etc. Maar in sommige dingen draven we veel te veel door en om de oudere generatie nou weg te schrijven als ‘oude klootzakken’ gaat mij veel te ver.

8 juli 2022 om 13:37

Zijn ook genoeg jongere mensen met een nog ouderwetse mindset, daar ben jij dus het bewijs van.

8 juli 2022 om 14:56

Het gaat niet puur om het werken. Normaal gesproken kunnen mensen prima 40u per week werken. Het probleem zit het vooral in het feit dat er tegenwoordig veel en veel meer speelt dan vroeger. Toen ging je lekker zuipen daarna, je hoefde niets, je mocht veel meer en er sociaal was het lang niet zo 'moeilijk'. Nu zitten mensen met, en ik citeer even Svenieman hierboven:
"in deze tijd wil iedereen van alles, overal bijhoren, niet onder doen voor een ander, overal wat van vinden, drie keer per jaar op vakantie, etc. en dit veelal onder de druk van Social media, TV, influencers en ga zomaar door."

En natuurlijk is dit eigen keus, maar ook zo makkelijk is dit niet.

8 juli 2022 om 15:13

En als je 40 uur werk doet dat je passie is is het prima. Als je 40u iets doet dat je niet leuk vindt gaat dat je vanzelf mentaal opbreken.

8 juli 2022 om 17:52

Je klinkt zelf zo onwetend. Het zijn juist diezelfde zogenaamde hardwerkende ouderen die voor inflatie zorgen, de boeren het zo moeilijk maken, kinderen die afgepakt werden, de huizenmarkt zo slecht is voor de starters. De jongeren van nu zijn juist creatief met het maken van geld en op hun eigen manier hun passie uiten. We leven in een mooie tijd met veel mogelijkheden, maar de beperkingen komen vooral door de mensen die voor 1980 zijn geboren. Met gevolg dat er dus jongere en jong volwassen zijn die het mentaal ook zwaar krijgen.

8 juli 2022 om 13:28

"werkdruk/cultuur hier in het westen"... dit is niet normaal. Ik reis graag en ben meerdere malen in het buitenland verbleven voor een bepaalde periode. Heb nu mijn prive leven gebouwd in NL maar wij zijn echt hartstikke gek hier, hollen, draaien, rennen en niet meer omkijken. Zet in het westen 85% van de wereldbevolking neer en zij redden het niet.

8 juli 2022 om 13:35

Ik reis ook graag Deenb en je hebt volledig gelijk. Wij kunnen heel veel leren van andere culturen over werkdruk. Alles draait hier om efficentie terwijl niemand daar gelukkig van wordt. Godzijdank komen jongere mensen meer voor zichzelf op.

8 juli 2022 om 13:57



@elfenbankje, 'alles draait hier om efficentie terwijl niemand daar gelukkig van wordt'

Uh wat?! Mensen worden juist supergelukkig van efficientie. Waar men niet gelukkig van wordt is al het extra onefficiente gedoe van ieder dingetje moeten registreren wat gigantisch veel tijd kost. Al die zorg, onderwijs mensen klagen hierover.

Wasmachine, ook zo'n prachtige vorm van efficientie. Echt niemand wil terug naar de tijd dat grootmoeders met de hand de was deden en niemand is jaloers dat ze in sommige gebieden dit nog moeten doen. Of water opwarmen, of auto's ipv paard en kar.

8 juli 2022 om 14:17

Je hebt gelijk primetime, in die zin is efficentie heel goed. Wat ik vooral bedoel ik dat werknemers zo hard mogelijk moeten werken om zo meer voor elkaar te krijgen en ze er daardoor aan onderdoor gaan. Of ook bijvoorbeeld bij onze grote supermarktketens waar alles zsm afgerekend moet worden, dat gaat ten koste van het menselijk contact. Als je in een Arabisch land een lokale supermarkt bezoekt maak je een praatje met de werknemer/eigenaar in de winkel en is alles veel relaxter. Dit is een klein voorbeeld uit eigen ervaring maar zo zijn er talloze van dit soort dingen.

8 juli 2022 om 14:23

En je wordt ook nog een soort van gedwongen. Als je niet meegaat in die gekte heb je geen werk, geen inkomen, geen huis etc.

Eigenlijk niet normaal nee, maar kleine kans dat dit gaat veranderen.

8 juli 2022 om 14:57

Gooner4 jij begrijpt het volledig. Gelukkig zijn er ontsnappingsroutes. Digital Nomad life here I come.

8 juli 2022 om 21:59

@elfenbankje, alles moet zo snel mogelijk afgerekend worden omdat klanten er ook helemaal niet op zitten te wachten om een praatje te maken met de cassiere. Het personeel in de supermarkt kan genoeg met elkaar ouwehoeren. Met de andere cassieres of vakkenvullers. Of als je als vakkenvuller werkt, ook met andere klanten. Tegenwoordig komt iedereen in de lunchpauzes etc langs en men heeft echt geen zin om hun hele pauze in de supermarkt door te brengen. Vroeger deed moeders de vrouw 2 keer per week de boodschappen en namen man en kids brood van thuis mee, dan kon je prima een praatje maken want al die andere vrouwen hadden toch geen haast. Nu gaan sommigen iedere dag of zelfs meerdere keren per dag.

9 juli 2022 om 12:20

En dat is dus het probleem van onze werkcultuur

8 juli 2022 om 13:59

Ze moeten kinderen weer weerbaar opvoeden. Nu is het ja zoon ja zoon. Nee horen ze alleen als de ouder zegt nee zo had ik het niet moeten doen. En nee dit is niet mijn mening maar daar is onderzoek naar geweest. Clubs moeten wel anders omgaan met spelers die de problemen hebben. Ik geloof best dat mensen zich zo kunnen voelen.

8 juli 2022 om 14:18

Zeker waar Kenada maar dat neemt niet weg dat de werkcultuur hier ook moet veranderen.

8 juli 2022 om 22:25

De weerbaarheid moet omhoog en bedrijven moet geen rekening houden met te zere zieltjes. Als er 1 een burnout of iets heeft moet die goed begeleid worden en bedrijven moeten meer oog hebben met hoe ze ermee omgaan en belangrijker het signaleren en voorkomen. Want het is er nu.

8 juli 2022 om 14:38

Toch begrijp ik die oudere generatie vaak wel. Ondanks dat ik zelf bij de nieuwe generatie hoor uit jaren 90 werk ik heel veel samen met de oudere generatie. Zeker mensen die in de haven gewerkt hebben of werken of bijv. in de visserij hebben weinig begrip voor de jonge generatie die op hun 20e al met een burnout zitten en ergens kan ik me dat voorstellen. Die ouderen hebben jarenlang moeten buffelen voor een rooie rotcent en werken dagen van vroeg in de ochtend tot laat in de avond en/of continue diensten wekenlang. Vervolgens zie je nu mensen van 20 maandenlang in de ziektenwet zitten omdat ze teveel stress ervaren met de kantoorbaan van 9-17....

Verhaal heeft altijd twee kanten maar ik begrijp het onbegrip ook wel eens. Zelfde met Drinkwater, heeft miljoenen en hoeft geen f*ck te doen maar heeft het mentaal o zo zwaar gehad met op de bank zitten. Dat is echt iets van tegenwoordig omdat iedereen zichzelf een enorme druk oplegt om iets te bereiken voor de naasten.

8 juli 2022 om 14:58

Wat heeft geld te maken met mentale gesteldheid?

8 juli 2022 om 15:12

Over het algemeen zijn mensen met geld gelukkiger dan mensen zonder omdat het leven dan makkelijker is en je jezelf meer kan veroorloven in vergelijking met anderen. Maar verder zegt het niet alles maar dat zeg ik ook niet. Dus wat wil je precies vragen of zeggen met je reactie? Ik leg alleen het onbegrip uit wat er soms leeft en waar dit vandaag kan komen.

8 juli 2022 om 15:15

Er is een bepaalde grens waarop mensen met meer geld niet meer gelukkiger zijn. Zolang je met het geld kan doen waarvan je écht gelukkig wordt ben je ook gelukkig. Mensen die teveel geld hebben geven het vaak uit aan materialistische bullshit en dat maakt ongelukkiger omdat een ander altijd meer en betere spullen heeft. Geluk door materialisme is een grote illusie die ook nog is wordt versterkt door social media.

8 juli 2022 om 15:26

Snap de frustratie van veel oudere mensen wel, als jij je hele leven 5-6 dagen in de week gewerkt hebt en nu wil 3 kwart van de mensen niet meer als 3 dagen werken omdat ze anders overspannen worden

8 juli 2022 om 16:10

Doe niet zo uit de hoogte zeg. Alke clubs hebben allang psychologen en therapeuten in dienst om de sporters de helpen. Dat taboe is allang doorbroken.
De generatie Gullit/van Basten hadden al haptonomen die ze begeleidde en zelfs meegingen naar eindtoernooien.

8 juli 2022 om 17:35

Dacht al, ik heb ze niet, maar dat komt omdat ik oud ben. Is de flower power periode toch nog ergens goed voor geweest;-)). Relax, man!

8 juli 2022 om 18:35

Offtopic; Kijk de podcast van Andrew Tate over therapie, therapie lost niks op ik heb er veel ervaring mee (de 2 meiden met wie ik ging) hielp het beide niet ze kwamen meer in de put te zitten. Mensen moeten een lijstje maken waarvan ze gelukkig worden

OT; Jammer dat Drinkwater er zo over dacht want hij kan echt voetballen alleen kwam het omdat Chelsea dan aan de homegrown spelers zat dat Chelsea m haalde?



Ik denk dat ik het niet snap. Hij geeft aan dat de schuld niet bij hemzelf ligt, maar bij zijn geestelijke gezondheid. Dan ligt het toch wel aan hem, ongeacht of je aan de mentale problemen zelf wat kunt doen?

Of bedoelde hij dat het niet aan zijn voetbalkwaliteiten zou hebben gelegen?

8 juli 2022 om 13:25

Misschien kwamen zijn mentale problemen (deels) door de werkdruk bij Chelsea.

8 juli 2022 om 13:27



Ja misschien, maar misschien ook niet.
En dan nog is het zijn geestelijke gezondheid en van niemand anders.

8 juli 2022 om 14:32

Beetje mierenneuken dit

8 juli 2022 om 14:36

Zijn mensen goed in Sitostick. Niet inhoudelijk reageren maar hele kleine details in een tekst uitvergroten en verbeteren.

Ik vind het echt een goede ontwikkeling dat spelers steeds vaker ook de persoonlijke aspecten van het voetbal belichten. Het bespreekbaar maken van de mentale gezondheid, zoals hier, maar ook bijvoorbeeld het laten weten hoe de discriminerende berichten op social media toch echt kwetsend zijn of hoe men het idee heeft niet hun seksuele geaardheid te kunnen uiten. Supporters zullen over het algemeen vooral de prestaties op het veld of het betaalde salaris beoordelen, wat begrijpelijk is, maar uiteindelijk gaat het wel over mensen. Doordat die andere kant minder duidelijk naar voren komt, lijkt die soms ook even vergeten te worden.

In zo'n gevallen vraag ik me af of je dat dan ook mee naar huis neemt. Ik snap dat als je ergens 40 uur in de week op kantoor zit of in een magazijn staat je de mentale problemen mee naar huis neemt. In dit geval begrijp ik heel goed dat je er mentaal compleet doorheen kunt zitten, je moet iedere dag ergens naartoe waar je het niet naar je zin hebt. Aan de andere kant, hij heeft in vijf jaar tijd 35 miljoen euro verdiend. Met zoveel geld zou je het buiten je werk om heel gemakkelijk moeten hebben en in je vrije tijd echt doen wat je maar wilt.

8 juli 2022 om 14:27

"je moet iedere dag ergens naartoe waar je het niet naar je zin hebt." Ik snap ergens wat je bedoeld, maar met zo'n uitspraken is het misschien verstandig om verder te kijken...

8 juli 2022 om 19:51

@jermainejenas

Als depressies lang genoeg niet behandeld worden en dit fout gaat is bij deze mensen zelfs hun leven het niet waard.

Depressie heeft werkelijk niks te maken met geld. Enorm enorm rijke mensen plegen aan de vleet zelfmoord of lopen bij psychologen. Dat komt omdat velen 'dachten' dat rijk zijn ze gelukkig zou maken, maar in werkelijkheid alles dus went, zelfs kunnen doen wat je wilt wanneer je wilt zorgt er uiteindelijk snel voor dat dit je ook verveeld.

Ook de Bahama's worden saai na de 7de keer in 2 jaar tijd.

Hij had een heel dik contract getekend omdat hij goed was en net kampioen was geworden en hij kwam vaak in de krant met vechten en huislijk geweld en dacht dat hij de man was. Ipv slachtoffer spelen kon hij ook normaal doen en hij liet zich nooit verhuren van ik trek het niet ga naar een andere club en omgeving bleef op zijn contract zitten a la Bogarde. Ze wouden hem al jaren weghebben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren