Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hiddink hakt knoop door en wil met Ivoorkust naar WK'

Laatste update:

Guus Hiddink hoopt per direct onder zijn contract bij de Russische voetbalbond uit te kunnen komen. De Nederlander heeft nog een verbintenis die tot de zomer doorloopt, maar wil aan de slag gaan bij Ivoorkust. Daarmee kan hij in de zomer naar het WK gaan.

/

Hiddink, die na het WK in dienst treedt bij de Turkse nationale ploeg, heeft volgens Voetbal International een definitieve beslissing gemaakt. De Achterhoeker kon ook met Noord-Korea en Nigeria naar het WK, maar Hiddink ziet meer in Ivoorkust. Hij hoopt snel te kunnen beginnen bij het Afrikaanse land.

Tegenover de NOS bevestigde de trainer eerder op deze maandag dat Didier Drogba, de sterspeler van Ivoorkust, hem had benaderd. De spits en Hiddink werkten bij Chelsea al eens met elkaar samen en dat is de aanvaller klaarblijkelijk goed bevallen. Ivoorkust zit op het WK in de poule bij Brazilië, Portugal en Noord-Korea.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is het nou? Turkije of Ivoorkust!?

22 februari 2010 om 21:44

Hij pakt het WK nog even mee met de Ivoorkust en gaat daarna naar Turkije.

22 februari 2010 om 21:44

Eerst Ivoorkust, dan Turkije

22 februari 2010 om 21:44

Ivoorkust alleen het Wk!na het WK begint ie bij Turkije als ik het goed begrijp!

22 februari 2010 om 21:46

Zo ingewikkeld is het echt niet mensen. Hij doet even het WK met Ivoorkust en meteen daarna gaat die aan de slag bij Turkije en gaat Ivoorkust opzoek naar een andere trainer.

22 februari 2010 om 21:48

Turkije na het wk Ivoorkust ervoor en tijdens als Rusland dat toestaat

22 februari 2010 om 21:55

Turkije gaat niet eens naar het wk dus lastig om het te begrijpen was het niet maargoed....
Hiddink dus toch naar het wk en nog met een redelijk team ook, ik vind het alleen erg lastig om in te schatten of ze door de poule komen want portugal en brazilie zijn natuurlijk niet de minste. Het wk wordt er voor ons nederlanders in ieder geval leuker op!!

23 februari 2010 om 00:07

Als hij die Ivorianen een beetje tactisch besef en discipline bij kan brengen kan hij heel erg ver komen met Ivoorkust, want in potentie zijn ze minstens gelijkwaardig aan de Portugezen. Portugal is individueel en technisch iets beter, Ivoorkust heeft veel meer kracht en werken harder voor elkaar als team.

23 februari 2010 om 16:01

Ik vind het wel een beetje raar hoor. Net alsof hij Ivoorkust eventjes wereldkampioen maakt en daarna Turkije Europees.

Ik wens Hiddink veel succes in de poule met Portugal en Brazilie. Daar zal flink wat houthakkers en steenkolen voetbal aan te pas moeten komen maar als iemand daar groot mee geworden is dan is het Guus Hiddink.

Mooi land voor Guus!
zou voor de 5e x zijn dat ie met een verschillend land naar het WK gaat!
Ivoorkust Heeft leuke voetballers maar qua team toch stuk minder taak aan Guus om dat te veranderen

Kijk dát zou nou wel een uitdaging zijn, in die poule doorgaan. Zelfs met Hiddink aan het roer geef ik Ivoorkust minder kans dan Portugal om 2de te worden maar het zou er wel spannender op worden. Grappig toch om te zien hoe dat elke trainer ter wereld er alles voor doet om een WK mee te mogen maken en Hiddink de deelnemers voor het uitkiezen heeft..

23 februari 2010 om 08:07

Ik snap er weinigtot nikvan, dat iedereen Portugal zo hoog inschat. Zie al die reacties hieronder.

Ik denk dat Ivoorkust een heel gevaarlijke outsider is en kans maakt op de titel. Dat basseer ik op de inividuele kwaliteiten van de spelers en als Hiddink er een team van kan maken, dan gaan we mooie dingen zien..

Yes, ik hoop eindelijks dat Ivoorkust nu verder komt dan vorige WK ze hebben een Helden Team en Hiddink nu als Coach. Drogba zal hier echt blij mee zijn.

22 februari 2010 om 22:13

Drogba blij met Hiddink? Misschien wel, maar was Hiddink niet degene die Drogba langs de kant hield bij Chelsea, omdat hij wou verjongen?

22 februari 2010 om 22:19

@ Sleebos,

Ik citeer uit de tekst:
"tegenover de NOS bevestigde de trainer eerder op deze maandag dat Didier Drogba, de sterspeler van Ivoorkust, hem had benaderd."

Als Drogba een hekel aan Hiddink heeft, dan zal Drogba Hiddink niet gaan benaderen om Bondscoach te worden van Ivoorkust.

22 februari 2010 om 22:19

Hoe kom je daarbij? Drogba was altijd een vaste waarde onder Hiddink.

22 februari 2010 om 22:33

Ik dacht dat Drogba hem en zijn trainer bij Chelsea vroeg om coach te worden. Corrigeer me if i am wrong.

23 februari 2010 om 05:12

Dan heb je toch niet goed opgelet in die tijd. Drogba speelde juist niet onder Scolari en maakte daardoor een dramatisch seizoen door. Toen Hiddink aan het roer kwam te staan gaf hij Drogba meteen weer het vertrouwen en we hebben gezien wat dat opgeleverd heeft. Hij speelde magistraal en zal Hiddink nog steeds dankbaar zijn voor het feit dat hij hem meteen de kans gaf zonder dat Drogba ook maar iets van wedstrijdritme en vorm had.

22 februari 2010 om 22:15

En dan zullen we ook nog wel de pech hebben dat we hem tegenkomen in een mogelijke eindronde.

Zal hij wel weer een tegentactiekje tegen ons Nederlanders hebben

Zo heeft Ivoorkust ook een toptrainer binnen. Ik zie Ivoorkust als misschien wel DE outsider voor het wk

Ondanks dat Ivoorkust als een stelletje ongeregeld de Afrika Cup heeft gevoetbald, denk ik dat het met Hiddink toch een stuk beter moet gaan.

Heeft vaak genoeg bewezen, dat hij het beste uit het team kan halen. Wordt nog een loodzware opgave voor Portugal om zich door de poulefase te knokken. Met Brazilie in de poule zal de eerste plaats waarschijnlijk een uitgemaakte zaak zijn, Noord-korea zal als bonuspunten gaan fungeren. Dan zal de tweede plaats toch echt geen tussen de portugezen en Ivoorkust. Wordt in ieder geval een prachtige poule.

het is nog niet officeel naar buiten gebracht , maar het zou mooi zijn voor Guus als hij alsnog naar het WK kan. Dan word de poule van Ivoorkust met Brazilie , Portugal en Noord-korea nog aantrekelijker.

22 februari 2010 om 21:54

Ik denk Dat Brazillie 1ste gaat staan dan pakt Ivoorkust de 2de plaatse want Ivoorkust gaat 1ste wedstrijd winnen van portugal want ik weet zeker dat portugal het gaat floppen met 50 .000
vuvuzelas achter elk afrikaanse team en klimaat alles is in het voordeel van tropische landen
en met hiddink als coach gaat dat makkelijker . en wie gaat drogba stoppen ?
ronaldo gewoon geen gevaarlijke vrije trappen of ruimte geven dan ben je zo goed als door.
want ik zie niemand anders van die portugesen verrasssen.
dan 2de wedstrijd tegen brasil miss een punt pakken of 2-0 ofso verliezen dan weer winne tegen die koreanen. Go Brasil Go Ivoorkust. kwa namen heeft ivoorkust toch wel een betere ploeg dan portugal be real mainn.

22 februari 2010 om 22:32

Tropische landen? Heb je wel enig idee waar Zuid-afrika ligt? Bovendien is het er ook nog eens winter tijdens de WK.

22 februari 2010 om 22:44

Hoezo flopt Portugal..? Omdat, Ivoorkust een warm land is en dat de spelers het gewend zijn..? Volgensmij voetbalt Drogba in Engeland waar het niet zo warm is als in Afrika en nog meer spelers voetballen in niet zo warme klimaat als daar. Portugal is ook een Redelijk warm land.

22 februari 2010 om 23:11

@ Roel
Ja in Afrika en Zuid-afrika is wel Veel warmer dan jou 'landje'
Er is winter maar denk je echt dat het gaat sneeuwen? dan moet je echt vaker piets weerbericht volgen mischien dat je de 2de pietjespaulusma word haha.

23 februari 2010 om 02:43

@voetbalsterr
Ik zou zeggen zoek eens op hoe warm het in Zuid-afrika word tijdens onze zomer (hun winter) want in Z-afrika is het helemaal niet zo warm.
Er is een groot verschil qua temperatuur tussen Afrika en Z-afrika.

In Z-afrika is het lang niet zo warm als je zou denken. Vooral omdat het land erg ver in het zuiden ligt en grotendeels omringd is door water.

In hun winter (onze zomer) is het daar meestal kouder dan hier bij ons.

23 februari 2010 om 05:41

Je hebt wel een punt maar die praat over klimaat is natuurlijk onzin. De temperaturen kunnen overdag nog wel redelijk oplopen tot 20-25 maar in de avond koelt het daar soms enorm af dus die klimaatsvoordelen slaan nergens op. Voor de rest benikhet met je eens en ik sluit me ook bij de gedachte aan dat Portugal te pakken is voor Ivoorkust, met of zonder Hiddink.

Ivoorkust is zeker geen slechte ploeg, eens kijken wat Hiddink ervan kan maken op het Wk.

Verstandige keuze als je kijkt naar de andere opties. Ik denk dat dit toch wel een land is waar Guus voor een stuntje zou kunnen zorgen. Zo lang dat maar niet weer ten koste gaat van Nederland.

Ik hoop echt zo veel dat Guus met Ivoorkust naar het WK gaat.
Ivoorkust is een team dat heel goed zal luisteren naar Hiddink en onder zijn leiding goeie kans maakt.
Spelers als Didier Drogba en Salamoun Kalou kennen hem al van Chelsea, en dat is een voordeel.

Vind het wel erg slap van hem. Had niet gedacht dat hij nog een team zou coachen want hij is met zijn eigen team Rusland niet naar het Wk gegaan en gaat hij via de achterdeur toch met Ivoorkust niet echt respectvol tegen over Rusland en de spelers. Ik gun het hem echt ook al denk ik dat hij poulefase niet overleeft. Maar een goede coach kan alles.

22 februari 2010 om 22:45

Precies, ik dacht ook dat de beste man had aangegeven niet via een achterdeur alsnog naar het WK af te reizen als coach. Hij heeft zich niet kunnen kwalificeren. Maar goed Ivoorkust heeft wel fantastische spelers dus wie weet wat Guus er van maakt. Ze zitten ook in een heerlijke poule dus dit kan alleen maar meer goede wedstrijden vroeg in het toernooi opleveren

23 februari 2010 om 08:34

Maar nu is het toch te begrijpen waarom hij voor Turkye heeft gekozen en niet voor een club,.....
Bij een club had hij of direct of vlak na het huidige seizoen aan de slag gemoeten,...bij Turkye niet daar (meen ik) pas in September,...alle tijd om naar het WK te gaan en,......niet geheel onbelangrijk dubbel zn zakken te vullen!
Een echte hollandse VOC mentaliteit!

Lijkt me een leuke uitdaging voor hem maar ik vind het niet kunnen tegenover Rusland.

Verrassend, maar ook wel weer echt iets voor Hiddink om er even een WK tussendoor te doen voor een exotisch land. Volgens Tioté lag het aan gebrek aan mentale scherpte dat Ivoorkust tijdens de Africa Cup niet naar verwachting gepresteerd heeft. Dat zal Hiddink in ieder geval niet laten gebeuren. En dan zou Ivoorkust inderdaad best eens voor verrassingen kunnen gaan zorgen.

s-070 domme opmerking ?
wie is er nou de deur uit gegooit?
Guus of het Team?

22 februari 2010 om 21:59

@ Robinrmcf

Nou lijkt me logisch als je het Wk niet haalt met rusland dat je dan de deur uitgegooid wordt. Met alle respect Rusland moet tegen zo een Slowakije/ Slovenie kunnen winnen. Nou als hij gewoon door was naar het WK zou die ook de deur uitgegooid worden wil je zeggen ? Lekker slim van jou.

Zou zeer goed zijn voor Ivoorkust,ze heben toch wel een aantal toppers in de ploeg.
Ik denk dat ze met Hiddink wel iets kunnen bereiken op het WK

Niet doen Hiddink, je gaat je reputatie beschadigen..there's no way dat je uit die groep komt. Brazilië lijkt me logisch en die geniepige Portugezen met C.ronaldo erbij zullen ook te sterk zijn.. Je gaat de eerste ronde niet overleven....

22 februari 2010 om 22:05

Die geniepige portugal had moeite met een land van ibisevic ooja bosnia heet dat en dat terwijl bosnia grote kansen missten
Hiddink weet heus wel wat hij doet
met je reputatie dus je wilt zeggen hij is een coach die aan zichzelf denkt?
hij deed het ook met de de raarste landen dus waarom nu niet het WK is in Afrika.!
Ergens waar Italie het moeilijk had in de Confederation cup en USA eingelijk moest winnen maar de kracht van De gele Kanaries was just too much

22 februari 2010 om 22:15

Dus wat is het probleem? Niemand verwacht van hem dat hij met Ivoorkust de volgende ronde gaat bereiken,, als hij dat wel doet,, is het weer een grootse prestatie...
Dus hij heeft daar helemaal niets te verliezen.

En nog een keer de boel verstieren voor Oranje zeker?
Nee danku!

Kies aub een andere club Guus

ON: Ik geef hem groot gelijk.
Het is een mooi team met heel veel potentie.

Ben benieuwd hoeveel guus geluk hier weer voor vangt

Misschien dat guus er een goed voetballend team van kan maken.. Ivoorkust heeft toch de beschikking over aardig wat goede spelers. Als iemand ze aan het voetballen krijgt is het Guus wel

@ scc4ever

Ja hij zou er misschien wel een voetballend land kunnen van maken. Maar of ze doorgaan is de vraag daar is het antwoord van de meeste denk ik : Nee. Ze hebben de beschikking maar kijk naar Brazilie en Portugal nou daar zit een verschil in hoor. Guus krijgt ze niet aan het voetballen daar is het te laat voor. Guus geluk had kunnen kiezen voor Juve en Liverpool dan heb je op korte termijn veel meer aan dan zo een WK.

22 februari 2010 om 22:58

Dat die landen die jij opnoemt, en nog vele anderen, veel beter zijn staat vast ja. Ook was het eerste wat ik dacht: 'er is wel heel weinig tijd.' Hij kiest natuurlijk voor Ivoorkust omdat hij in die tijd daar veel meer zal verdienden en hem waarschijnlijk vette bonussen te wachten staan als hij evt. de volgende ronde bereikt.

Ik lees nergens over een eventuele huidige bondscoach van Ivoorkust? Weet iemand of Ivoorkust op dit moment een bondscoach heeft? Aan de ene kant vind ik het vreemd dat Hiddink toch naar het wk gaat, omdat hij het niet zelf heeft afgedwongen. Aan de andere kant: (ik ga er maar even vanuit dat Ivoorkust geen bondscoach heeft) zoekt Ivoorkust een bondscoach, en heeft Guus tijd over deze zomer. 1 en 1 is 2. En het is altijd mooi zoveel mogelijk Nederlandse bondscoaches te zien. Daarnaast heeft Hiddink al zo vaak bewezen te kunnen verrassen. Al met al dus positief als hij hij het doet, mits Ivoorkust geen bondscoach heeft.

Ben benieuwd met hoeveel hij z'n zakken deze keer weer vult,
Na Rusland en Turkije.. lijkt hij nu af te streven op een miljonair.

22 februari 2010 om 22:16

af te streven op een miljonair? xd
Dat was hij 15 jaar geleden ook al wel hoor

22 februari 2010 om 22:20

Hahaha! Hiddink is al lang en breed multimiljonair, man..

22 februari 2010 om 22:59

Nu moet ie nog oppassen dat hij niet weer gaat frauderen want dan zit ie straks in de bak in plaats van dat hij in Zuid-afrika zit

Goed gewaagd van Guus om mogelijk nog het wk erbij te doen met Ivoorkust. Zou wel leuk zijn om Portugal met Ronaldo eens een lesje te leren, dat gun ik die olifanten wel.

Guus gaat deze keer het niet redden, hij is geen tovenaar Hij is iemand die een land kan klaarstomen voor een WK, als die wat meer tijd heeft zou ik hem eventueel een lichte kans geven Maar dat heeft die deze keer niet

Leuk voor Ivoorkust en Hiddink. Wel een beetje vreemd eigenlijk want zoveel kans hebben ze niet. Het zou een ware Houdini act zijn als het hem lukt om ten koste van Portugal of Brazilie door zou gaan.

Het was ook grappig als hij met Noord-korea was gegaan en had gestunt , dan was hij gelieft in zowel Zuid als Noord , en dat lukt maar heel weinig mensen

22 februari 2010 om 22:17

Nee hoor,, dan was hij niet geliefd meer in Zuid-korea,,, Denk niet dat ze hem dat zouden vergeven.

Hiddink heeft het wel goed voor elkaar:
Eerst Rusland waar hij veel geld verdiend.
Dan word het Ivoorkust op het WK, leuke uitdaging. Het is een zware poule en ik zou het knap vinden als hij er door komt met Ivoorkust.
En laatst Turkije: Een prachtige uitdaging voor Guus om Turkije naar het Ek te loodsen
Veel succes verder

Mocht Hiddink coach worden daar dan denk ik wel dat Ivoorkust een betere kans op de 2e plek heeft dan Portugal in deze groep. Portugal had in de kwalificatie al genoeg moeite tegen landen die een stuk minder als Ivoorkust zijn. Als dan ook nog Hiddink zijn magie toepast, denk ik niet dat Portugal veel kans heeft. Om wat te presteren op een WK heb je helaas meer nodig dan één C. Ronaldo.

Ik hoop het niet, want wil dat Brazil&portugal beiden doorgaan,en met Hiddink bij Ivoorkust zal dat lastig worden,en daarbij mochten beiden landen doorgaan,dan vind ik het ook jammer voor Hiddink,dus hoop echter dat die met Nigeria ofzo naar het Wk gaat.

Brazilie en Portugal gaan door.... Ivoorkust redt het weer niet, net als in 2006. Daarvoor zijn de Portugezen en Brazilianen gewoonweg te slim en geniepig voor

Hiddink kiest zijn landen wel slim uit! Hij kiest landen uit, waarbij het geen schande zou zijn als ze zich niet zouden plaatsen of niet doorgaan naar de volgende ronde. Hierdoor kan hij dus eigenlijk alleen maar winnen. Als hij verliest zegt hij dat het klasseverschil te groot is, en als hij wint is het weer eens een held.

22 februari 2010 om 22:33

Waarbij gezegd mag worden dat hij meestal als held uit de bus komt.

Ben benieuwd of ze in een poule met Brazilie en Portugal kunnen overleven.

Echt wat een belachelijk man vind ik Hiddink toch. Misschien kan hij week-contracten gaan tekenen ergens! Ieder jaar een ander land en dan weer een paar maanden een club. Ben dan zo eerlijk als Adriaanse dat het je niks boeit zolang ze maar de hoofdprijs betalen!

22 februari 2010 om 22:41

Ieder jaar een ander land? Ik zou je feiten eens even gaan controleren.

Typisch Hollands gezeur ook weer. Met het vingertje wijzen als iemand niet hard genoeg werkt. En als iemand flink veel hooi op de vork neemt, dan is het een graaier.
Het is nooit goed.

22 februari 2010 om 22:53

Ja inderdaad Voskat je hebt gelijk niet ieder jaar maar mijn standpunt en voor mening! is duidelijk.

Hoezo is het dan nooit goed? Gewoon 1 contract !

23 februari 2010 om 00:08

Onzin, Jij doet net alsof hij bij landjes van niks aan de slag gaat. En sommige waren inderdaad niks (australie, Rusland en Zuid-korea) maar daar zag Guus gewoon meer in dan wij allemaal bij elkaar. En zijn gelijk heeft hij toch gekregen, gezien de resultaten. Een dik salaris, sluit een sportieve uitdaging helemaal niet uit. Guus heeft en het dikke salaris, en een mooie sportieve uitdaging. Hoe mooier kan het leven zijn. Vooral met teams als Turkije en Ivoorkust, waar toch wel wat potentie inzit, kan het heel mooi worden.

/ik vind het een goed idee van hem, Hij wil gewoon in elk continent successen behalen denk ik, na Zuis-korea, Australie, en zijn europese successen nu Ivoorkust. Na Turkije misschien VS ? haha, nja ik denk dat Hiddink veel zou kunnen bereiken met Ivoorkust. Aan individueel kwaliteit ontbreekt het cker niet bij Ivoorkust. En wie is er beter dan Hiddink in het maken van een echt team.

@sleebos:

Hiddink heeft Zuid-korea het enige echt succes ooit bezorgd met voetbal. Hij heeft ze naar een 4de plaats geloodsd op een WK. Heb je het feest gezien dat in Zuid-korea werd gehouden? Hiddink werd door duizenden mensen op handen gedragen.
Er is daar een standbeeld voor hem opgericht!! Hiddink is daar zo ongelofelijk geliefd.
Nee, ik denk eerder dat de Zuid-koreanen gewoon zullen volhouden dat Hiddink meer van Zuid-korea houdt omdat hij daar eerder voor koos enzo... En misschien een goed argument dat Zuid-korea beter zou zijn dan Noord-korea (wat volgens mij ook wel zo is): Met dezelfde trainer zou Zuid-korea verder komen op een WK dan Noord-korea. (ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat Noord-korea, ook met Guusje, nooit 4de zal worden de komende tijd.)

Hmm... ik bedenk me nu dat dit wel erg off-topic is

23 februari 2010 om 08:46

Hiddink heeft Zuid korea succes bezorgd,......??

Laten we daar nu eens over ophouden,..tuurlijk heeft hij een hoop bereikt met dat land en wordt hij er als een god behandeld,..maar er is er maar 1 die Zuid korea de 4de plek heeft bezorgd en dat is Blatter!

Zonder alle scheidsrechterlijke dwalingen hadden ze nooit zo ver gekomen!

23 februari 2010 om 10:46

Laten we het nou niet over italie en wk 2006 hebben.....
Zo kunnen we eindeloos doorgaan.

ik vind het goed van hem
Daarna lekker naar turkije toe

On-topic:

Ik vrees dat Hiddink niet genoeg tijd zal hebben om van Ivoorkust een echt team te smeden. Ze hebben natuurlijk fantastisch voetballers (drogba, Kalou, Bakari Koné, Arouna Koné (wat is daar eigenlijk van geworden na Sevilla? etc.) maar een echt team was het bij de Africa Cup zeker niet.

Werkelijk waar diep respect als Hiddink deze poule overleeft.
Een lichtpuntje voor hem: ik vind Brazilië de laatste tijd niet zo wervelend spelen als vroeger. Ze hebben het vaak moeilijk tegen mindere landen (bij mijn weten), alhoewel ze de Confederations Cup wel wonnen. Maar goed, afgelopen WK konden ze het namelijk ook niet waarmaken...

En die Portugezen zijn de laatste tijd ook niet zo fantastisch, maar goed, als die net zulke trucjes tegen Hiddink gebruiken als dat ze tegen Nederland deden (moet je echt eens op youtube kijken: 'portugal-netherlands many cards' of zoiets; alle kaarten van die wedstrijd, je lacht je kapot )

Nou, ik denk dat er heel veel mogelijk is in deze poule. Het wordt met name afwachten of Hiddink Ivoorkust op tijd klaargestoomd krijgt voor het echte werk.

Beetje raar dit nu.. Zei hij niet ooit 1x dat hij niet een land ging trainen dat al geplaatst is voor het WK ofzo? Hij wou iig niet naar het WK met een land dat de kwali al heeft gehaald.. zo iets was het..

Maar hoe dan ook.. wordt nog wel spannend.. ik moet wel zeggen Ivoorkust met of zonder Hiddink aan het roer.. ik denk niet dat ze de groep overleven.. een kans is er altijd wel maar moelijk zal het zeker zijn..

Dit wordt wel eng zeg. Hiddink bij een ploeg met veel kwaliteiten.

Was al te verwachten dat hij naar het WK wil gaan met een subtopploeg Ivoorkust heeft geen slechte selectie hoor zou kunnen verassen net als Rusland.

Slim gedaan van Guus zo is hij toch aanwezig op het WK ! Ik wens hem veel succes op het WK als het maar niet ten koste van Nederland gaat vind ik alles prims

ik had ivoorkust al voorspeld als wereldkampioen!

en heb er nu nog meer vertrouwen in

Dit is toch ongelooflijk!
Ik vond het al bizar nieuws dat hij naar Turkije gaat, en nu nog ff snel Ivoorkust, wat heb je hier aan?
Ivoorkust gaat echt niet stunten met hiddink, wat heb je er aan om 3 weken een land te coachen?
Helemaal niks!
Heeft hij dan ook geen enkel natoniaal gevoel? Als Nederlander word je toch geen bondscoach van Zuid-kora, Australie, Ivoorkust, Rusland, Turkije. Volgens mij snapt hij niet precies wat bondscoach inhoud, je word coach van een land, en met al die landen heeft Hiddink helemaal niks, kent de cultuur niet, spreekt de taal niet, helemaal niks!
dan ga je toch geen bondscoach worden van die landen?
Ik snap die man echt niet, laat hem nooit meer een Nederlandse club trainen. Blijf maar voorgoed in al die vreemde landen van je...

22 februari 2010 om 23:27

Met het eerste deel van je reactie ben ik het met je eens.
Hij gaat een team coachen voor 3weken dan is de kans op succes zeer klein.
Ik vind het ook een domme keuze van Ivoorkust, ok het is een geweldige trainer maar voor een kleine periode heb je niks aan hem.

23 februari 2010 om 00:03

Dat Wilders gevoel waar je het over hebt, heeft ie misschien minder dan jij. Maar je kan toch juist genieten van totaal verschillende culturen.

23 februari 2010 om 01:08

Gert94;

Jij hebt wel een zware antipathie. Ga een psychiater bezoeken zou ik zeggen.

Dat zou geweldig zijn voor Ivoorkust. Ik weet zeker dat hij daar een geolide machine van kan maken met spelers als Kone, Kalou en Drogba!

Ik vind het wel mooi dat hij naar het WK gaat, Maar wel lafjes dat hij heeft gezegd niet via de achterdeur alsnog naar het WK te gaan.. Dat doet ie blijkbaar dus wel.. Toch gun ik hem de finale plaats tegen ons. (revenge!)

Vind het niet loyaal naar ons toe. Hij wordt op handen gedragen daar, heeft Slovenië volledig onderschat waardoor we zelf het WK misliepen en nu gaat Hiddink ons huilend achterlaten om ff een WK met Ivoorkust te pakken. Ga maar lekker je contract uitdienen en zorg dat de jeugdopleiding eindelijk eens een fatsoenlijke centrale verdediger krijgt met de kwaliteiten van een Vidic.

22 februari 2010 om 23:55

Was het niet zo dat de nieuwe bondvoorzitter hem niet meer wou? of haal ik hiddink in de war met iemand anders :P?

23 februari 2010 om 00:02

Zijn contract wordt niet meer verlengd nee maar de nieuwe bondsvoorzitter zei ook dat hij verwacht dat Hiddink gewoon zijn werk blijft doen totdat zijn contract afgelopen is. En als je als Guus zijnde aangeeft dat hij niet via de achterdeur naar het WK gaat omdat hij dat niet sjiek vindt tegenover ons dan moet hij zich gewoon aan zijn woord houden.

Leuk dat hij eindelijk weer een land gaat trainen met een oranje shirt.

Helaas net de verkeerde.

Poeh poeh, dit zou nog wel eens de verrassing van het WK kunnen worden. Ze hebben sowieso een geweldig elftal. Maar het Hiddink krijgen ze toch wel wat extra klasse. Sowieso gaat Drogba hoge ogen gooien denk ik, die was voordat Hiddink kwam echt hopeloos uit vorm. Hiddink was daar twee weken, heeft hard met hem gewerkt. En hij maakt weer enorm veel goals.

Ivoorkust komt zo wel dicht in de buurt tot outsider. Al denk ik nog steeds dat Engeland gewoon Wereld Kampioen wordt.

Ivoorkust heeft hele goede spelers, alleen misten ze een tactisch goede trainer wat je aan hun wedstrijden op de Afrika Cup kon zoen. Nu ze Hiddink hebben aangesteld denk ik dat ze dé verassing kunnen worden op het WK. Wel hebben ze het nadeel dat ze gelijk tegen Portugal en Brazilië moeten, maar onmogelijk zal het niet worden omdat ik Ivoorkust niet veel minder vind als een Portugal.

Guus kiest dit land volgens mij zodat hij weer lekker kan stunten tegen de grote landen, ik hoop dat het lukt. Maar het is wel een beetje triest dat hij heel erg veel voor geld doet. Hij had dit niet gedaan als hij nog zwembaden met geld kreeg van zijn grote vriend in Rusland. Nu hij dit niet krijgt interreseert Rusland hem geen reet meer maarja ik geef hem aan de ene kant ook wel weer gelijk.toch vind ik het niet netjes omdat hij er zelf duidelijk over was, IK GA Niet Naar HET WK.

dit kan die toch niet maken!!

met rusland net niet gehaald,ooh dan ga ik toch met ivoorkust,en dan maar naar turkije.pfffffffffffff

23 februari 2010 om 07:52

ja ben ik met je eens! vooral omdat guus een paar weken geleden aangaf dat hij het niet netjes zou vinden "via de achterdeur" alsnog naar het wk te gaan.

Tja die guus regelt het allemaal perfect, een wk niet halen met rusland dan maar met een ander land:-
)
Ik denk dat die guus gewoon de 2de ronde haalt, hij kan een team als geen ander tactisch neerzetten.
Ik zie een gelijk spel tegen Brazilie, en winnen van portugal en N Korea.
En dan stuiten wij weer tegen ivoorkust (guus) en gaan wij naar huis.

Ivoorkust heeft wel de meeste potentie. Noord - Korea\ zit in een kansloze poule en Nigeria hangt als los zand aan elkaar.

Hiddink is geen wondertrainer.
het lijkt nie dat hiddink op de bank zit en opeens winnen ze alles.
je moet toch eerst iederen leren kennen etc
je moet de tijd nemen als bondscoach lijkt me.

23 februari 2010 om 10:24

"misschien dat je inmiddels kan spreken van het "hiddink" effect,
als de spelers zijn naam horen denken ze al dat ze beter zijn, en de tegenstander denkt dat dan waarschijnlijk ook.....haha

Ik vind dat iedereen zo positief doet, ik snap er niks van. Ik vind dat Hiddink een gigantische lul is. Hij heeft topmateriaal bij de Russen, verliest in de play-offs van een matig elftal, en loopt dan gewoon met het contract verscheurd in de broekzak weg! Hij heeft z'n kans toch zeker gehad om met de Russen het te halen. Bah!

Ivoorkust heeft een goed team, ik denk dat Hiddink hier wel mee kan stunten ( ik zal niet zeggen de finale halen, maar hij zou toch wel ver kunnen komen ). Mooi dat Drogba zo goed bevriend is gebleven met hem.

Ik vind dit niet kunnen. Hij plaatst zich niet met een land dat zich gewoon moet plaatsen, maar dan gaat hij wel leuk bij iemand anders aan de slag. Als hij bij de kwalificaties nou niemand had gecoacht kon ik het wel begrijpen, maar nu niet.

Dit kan tich niet, had ik niet verwacht van Guus. Met Rusland niet plaatsen voor WK en daarna met Ivoorkust ff een maandje deelnemen. Terwijl hij ook een nieuwe contract heeft met Turkije.

Ook Ivoorkust is zi dom om een coach te halen voor max. een maand.
En Turkije is genaait omdat Guus pas in juli kan beginnen doordat hij tot dan nog contract heeft bij Rusland.

Sorry hoor jongens !! maar ivoorkust wint niet van portugal , alleen maar omdat guus daar gaat ?? ik heb ivoorkust zien spelen in de afrikacup , en het was niet om aan te zien , portugal heeft ook niet best gespeelt in het begin van de kwalificatie maar er zat duidelijk een stijgende lijn in (beter gezegt ) ze speelde gewoon goed de laaste 3 wedstijden (denemarken,zweden,en de laaste beslissende wedstrijd .) het is niet super goed , maar wel genoeg om ivoorkust te verslaan , maar het is effe afwachten , het wordt spannend jongens , het wordt 1 groot Feest , en nederland gaat ook goed presteren .

Waar de meeste mensen klagen dat ze minder willen werken, laat Hiddink zien dat het ook anders kan. Ik heb respect voor Hiddink dat hij ondanks zijn leeftijd nog altijd vol gaat voor zijn passie.
Hij zal toch de geschiedenisboeken in gaan als één van de beste trainers ter wereld en kennelijk gaat ie ook voor een record wat betreft Wk's / Ek's.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren