Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Wilshere staat positief tegenover FC Twente'

Laatste update:

FC Twente wil zich deze maand nog sensationeel versterken. Steve McClaren maakt zich sterk voor de tijdelijke komst van supertalent Jack Wilshere, de jonge middenvelder van Arsenal die op huurbasis elders ervaring mag gaan op doen. Volgens De Telegraaf gaat Twente proberen om Wilshere naar Nederland te halen.

/

De achttienjarige creatieve middenvelder staat te boek als één van de grootste Britse talenten in zijn leeftijdscategorie, maar bij Arsenal is hij nog niet toe aan een basisplaats. De technicus kan zodoende verhuurd worden en werd in eigen land al met Burnley, Bolton Wanderers en Everton in verband gebracht. Een tijdelijke overgang naar Twente is nu ook een optie.

Zowel Wilshere zelf als Arsenal-manager Arsène Wenger staat positief tegenover een verhuur aan de Tukkers, meldt een welingelichte Engelse bron. Als het FC Twente lukt de deal financieel rond te krijgen, lijkt niets een tijdelijke overgang in de weg te staan. Wilshere is de jongste Arsenal-debutant ooit in de Premier League én de Champions League en speelde tot dusver acht officiële wedstrijden voor The Gunners.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow, gister Kahlenberg en vandaag Wilkshire! Morgen komt Seedorf nog de gelederen hier in het mooie Twentse landschap versterken!

14 januari 2010 om 08:08

hij heeft er wel een concurrent (beckham) bij dus met het oog op het Wk....? Wie weet

14 januari 2010 om 09:07

JA en een maand geleden Luca Toni en Klaasjan Huntelaar..maar alleen Javadov is aangetrokken. Even afwachten dus

14 januari 2010 om 11:33

Ik denk dat dit bericht best serieus kan worden genomen. Wilshere komt veel te weinig aan de bak bij Arsenal, en Wenger heeft al aangegeven dat ie naar voetballende club moet, en welke club is geschikter dan Twente in de NL competetie?

14 januari 2010 om 12:24

Even newsflash je gaat m huren niet kopen....snap niet waarom Twente al die spelers gaat huren :S. Je maakt spelers beter voor een andere club, houd er zelf niks aan over, je eigen spelers minderen in waarde en eigen talent krijgt geen kans :s..... Dan hoor ik al jaaaaren dat Akram zo'n geweldig talent is haha...nou blijkbaar niet als ze voor die positie een speler moeten huren. Willen ze volgend seizoen met 11 gehuurde spelers op het veld staan?

14 januari 2010 om 12:38

waarom word je er niet beter van? als hij komt en hij speelt misschien sterk zou hij heus wel wat kunnen inbrengen en soms twente net even over die punten heen helpen waar hij nodig is. je maakt hem wel beter voor een andere club maar hij kan voor twente ook heus wel wat gaan betekenen hoor! dus zie niet waar jij het vandaan haalt? misschien geen verstand van huren?

14 januari 2010 om 14:02

Goed voor de nederlandse competitie. Maar ik denk dat wel voorzichtig moet zijn met dit soort geruchten. Bovendien, als hij komt geeft dat nog steeds geen garanties. Deze jongen kan aanpassingsproblemen krijgen, heimwee etc. Hij is pas 18. Zlatan was in zijn 1ste jaar bij Ajax ook geen stuiver waard, en Wilshere gaat maar voor een half jaar naar alle waarschijnlijkheid.

14 januari 2010 om 18:21

Wilshere is nu al een betere voetballer dan Zlatan. Hij is een versterking voor iedere Nederlandse club!

14 januari 2010 om 12:53

Oh ja idd en wat doe je dan met jullie geweeeeeldige supertalent Akram waar jullie al jaaaren over aan het praten zijn. Die zet je vrolijk op de bank. Zal hem idd heeeeel veel vertrouwen geven lol. 2 jaar lang mooie woorden en dan is de kans er en dan huren ze een jeugdspelertje lol.

En ja een speler huren voor de lange termijn daar heb je iets aan. Zoals PSV deed met Alex. Maar een speler voor een half jaar huren (wat het blijkbaar gaat worden). Wat heb je daar aan? De halve selectie bestaat al uit gehuurde spelers....

14 januari 2010 om 13:05

@ajacied777

Ja mooie kans voor Akram als die geblesseerd is :S, anders had die er echt wel gestaan. even beter op de feiten letten.

14 januari 2010 om 13:06

Geen jaloezie Ajax.. Twente heeft gewoon de Connecties in Engeland ( Lees: Mcclaren) En de halve selectie uit huurspelers? wat praat jij dan? Volgens mij is alleen Rajkovic, stoch, en Mihailov gehuurd.. Maargoed Sulejmani presteert goed bij Ajax man(y) goed bezig. en Olequer goede aankopen allemaal haha.. al 5 jaar geen schaal gewonnen als echt topclub.. allemaal goed bezig.. Laat ze lekker huren heb jij toch niks mee te maken of ben je bang dat ajax er niet meer bijkomt dan?..

Btw: Zou heel mooi zijn als deze speler in Nederland komt voetballen. Zo'n talent die in Nederland gaat rijpen. Twente is goed bezig de laatste 3/4 seizoenen. En gaan nog een hoop bereiken denk ik met dit beleid. Goede trainer en ook een goede staf erom heen!

14 januari 2010 om 13:22

sorry hoor, maar ga jij afgeven op het beleid van Twente? kijk ff naar je eigen club? Jullie betalen miljoenen voor spelers en presteren niks. Twente huurt dit seizoen een aantal spelers en menig een kan zich er niet in vinden, prima. Maar iedere club heeft een ander beleid en elk beleid kent zijn voordelen en nadelen/risico''s..

14 januari 2010 om 13:25

Als je kampioen kan worden met oa deze gehuurde jongens is het wel degelijk een slimme move naar mijn idee.

14 januari 2010 om 13:45

@ajacied777

Waar gaan je reacties toch over jongen, ik als mede ajacied schaam me voor zulke posts! Wilshere is schijnbaar een talent met uitzonderlijke kwaliteiten, kwaliteiten die in Engeland gewaardeerd worden, hoezo zou hij dan geen toegevoegde waarde kunnen zijn voor FC Twente ?? Hij komt twente een half jaar voorzien van zijn diensten, hier kan Twente dus helemaal niet op achteruit gaan!!

Ga de volgende keer alsjeblieft iets volwassener reageren, dit is toch gewoon top voor de Nederlandse competitie!!
Ajax huurt ook 2 spelers en achteraf heb je ook niks aan Kerlon gehad. Ze Eduardo speelt zeer goed bij de jeugd maar daar hoor je de rest toch ook niet over klagen?? Beetje lafjes om hier commentaar op te hebben terwijl je zou staan te juichen als Ajax zulke toptalenten weet te strikken.

14 januari 2010 om 13:54

@ Knexx

Ja en hoe lang is Akram geblesseerd?? IDD dat is nog niet bekend dus even op de feitjes letten. Pantelic zou er in eerste instantie ook 1 maand uitzijn en is nu weer bijna fit. Dat kan ook met Akram.

En Arsenal verhuurd altijd onder voorwaarden dat een speler bepaald aantal speelminuten moet maken. Tiote is over 2 weken terug van de Afrika Cup. De schorsing van Theo Janssen (die het uitstekend doet) is over 2 weken voorbij dus waarom zou je een speler voor een half jaar huren waar je zelf totaal niet sterker van word en dan 3 van je eigen spelers in hun ontwikkeling stagneren door ze lekker op de bank te gaan zetten????

14 januari 2010 om 13:59

@ Josephke

Oh omdat dus iemand jou tegenspreekt moet ie volwassner reageren. Reageer zelf volwassen gast want dat doe je nu eenmaal in een discussie...elkaar aanspreken op argumenten. En daarbij omdat je een Ajacied bent betekend het niet dat we het met elkaar eens hoeven te zijn dus die opmerking slaat al helemaal nergens op lol....
Daarbij heb ik uitgelegd waarom ik de toegevoegde waarde van hem niet inzie. Wil het nog wel voor je herhalen hoor....

Tiote is over 2 weken terug van de Afrika Cup. Akram is niet bekend hoe lang hij geblesseerd is... (misschien een week, misschien 3 wie zal het zeggen) De schorsing van Theo Janssen (die het uitstekend doet) is over 2 weken (eind januari geloof ik) voorbij dus waarom zou je een speler voor een half jaar huren waar je zelf totaal niet sterker van word en dan 3 van je eigen spelers in hun ontwikkeling stagneren door ze lekker op de bank te gaan zetten????

Daarbij lijk je totaal geen inhoud te hebben van het gene want Kerlon is een optie tot koop afgedwongen. Ze Eduardo idem dito en dat zijn de Grote verschillen. Een speler huren met een optie tot koop is goed want maak je hem beter na een jaar dan koop je hem. Bij deze speler is geen optie tot koop.
Daarbij weet je helemaal niet hoe ik daar tegenover sta dus helemaal niet lafjes. Want toen er sprake was dat Babel misschien voor een half jaar gehuurd zou worden was ik daar ook op tegen. Waarom zou je spelers voor een half jaar beter maken en daarmee de ontwikkeling van je eigen talenten / goede spelers stagneren? Daar bouw je als club op want dat is je toekomst en niet 1 of ander gastje die goed kan voetballen maar die op de lange termijn niks voor je club zal opbrengen.

Daarbij zeg ikook niet dat huren altijd slecht is want Alex met PSV dat was een goede overeenkomst maar dat was dan ook niet voor een paar maanden maar die heeft uiteindelijk 2-3? jaar bij PSV gezeten. Maar voor 6 maanden dat is dom. Nu heeft Twente het aanbod van 18 maanden gedaan las ik en dan zou je er nog over na kunnen denken want dan heb je misschien nog iets aan hem maar ook dan is het zonde want dan zal Akram waarschijnlijk op de bank zitten....en dat is wel het kapitaal dat Twente later geld op moet leveren.

14 januari 2010 om 14:09

omdat ze zeker 3 weken zonder een goed middenveld zitten, en nu je de koppositie nog hebt, is elk talent welkom. daar komt nog eens bij dat arsenal er blij mee is, wilshere ook en twente ook.

Ik begrijp je wel over de situatie als tiote en janssen weer terug zijn. maar dan zien we wel weer verder

14 januari 2010 om 14:12

@ajacied777
Ik wil je er alleen maar op wijze dat je manier van communiceren niet bij iedereen in de smaak valt, waarom moet je provoceren?? En waarom maak je jezelf zo druk om FC Twente ??? Wat maakt jou het toch uit wat FC twente doet. Nee je moet hier direct op iedereen reageren en zeggen hoe slecht je het wel niet vind van Twente. Vind jij het als echte Ajacied het erg dat de spelers van Twente stagneren ?? Zo ja, waarom ???

Ik zal enkele zinnen voor je herhalen die mensen onnodig frustreren:

Dan hoor ik al jaaaaren dat Akram zo'n geweldig talent is haha...nou blijkbaar niet als ze voor die positie een speler moeten huren. Willen ze volgend seizoen met 11 gehuurde spelers op het veld staan?
Wat interesseert jouw dit nou weer ???? Als je er zo druk om maakt ga dan voortaan in de Grolsch veste zitten

2 jaar lang mooie woorden en dan is de kans er en dan huren ze een jeugdspelertje lol.
Waarom spelertje ??? Haha 1 van de grootste talenten van Brittanie.

Zoals ik al eerder zei. Maak je toch niet zo druk over Twente, En dan erop Kerlon en Ze Eduardo opties zijn bedwongen weet ik wel, daarbij zie ik wel degelijk het nut in van iemand huren.
Als je een uitzonderlijk goed talent kunt huren die je de mogelijkheid geeft op meerdere opties dan doe je dat toch. Gaat Twente erop achteruit als ze kampioen worden mede dankzij Wilkshere ???

14 januari 2010 om 14:14

@ Tt

Zeg ik dat het beleid van Ajax goed was dan de afgelopen jaren? Nee.... dus ga geen woorden in de mond leggen. Maar hoe vervelend ook voor jou dit artikel gaan nu eenmaal over beleidszaken bij Twente en niet over beleidzaken bij Ajax dus het volle recht aan iedereen hier om daarop te reageren.... Zodra er een artikel gaat over beleidszaken over Ajax mag je je blijkbaar gefrustreerde opkropsel daarin afreageren...

14 januari 2010 om 14:14

volges mij gaat het daar nu niet om, niet meteen gaan zeuren over ajax als 1 ajaxfan onzin praat. ajax heeft nou eenmaal te maken met de stilstand van de afgelopen tien jaar, terwijl twente volges mij zelfs vanuit de eerste divisie (correct me if i'm wrong) opgeklommen tot de top van nl. als het zo doorgaat met twente, gaan ze zeker kampioen worden, dit jaar of het volgende, zeker als kahlenberg en wilshere erbij komen. het zou dan voor twente helemaal mooi zijn als ze wilshere dan 2 jaar zouden kunnen huren ofzo, als ze dat zou lukken bevestigd dat de naam van twente ook internationaal, want zoiets is ajax helaas niet met bojan gelukt.

14 januari 2010 om 14:20

@ Josephke

Als jij dit al provoceren noemt dan zul je het behoorlijk zwaar hebben in het leven. Ik geef mijn mening en als die jou aanstaat dan is dat niet provoceren maar je mening verkondigen.

Het maakt mij ook niks uit dat Twente het doet maar newsflash voor jou...voetbalzone is om je mening te geven over voetbalzaken Wat maakt het jou uit dat ik het niet verstandig vind om te doen?? Dus waarom zou ik in de Grolsh Veste moeten gaan zitten..jij komt toch ook niet hier in de huiskamer zitten om je mening te verkondigen die anders is dan de mijne.

En met spelertje doel ik op zijn leeftijd. Je hebt Akram (dat volgens velen een geweldig talent is)...je hebt Tiote die ook nog jong is en veel beter kan worden en je hebt een Theo Janssen die het gewoon heel goed doet dit seizoen. Dus waarom zou je die minder speelminuten geven en hun ontwikkeling stagneren om een jonkie (misschien vind je dat minder beledigend klinken) binnen te halen.

En denk je nou echt dat Twente wel of geen kampioen worden afhangt van een Wilkshere?? Kampioen word je met 25 man niet met 1 man. Een feit is dat Twente op de lange termijn niks aan deze speler heeft...hij brengt ze volg seizoen geen goed voetbal, hij brengt ze geen geld op en hoe goed hij zich ontwikkelt daar profiteert Twente niet van. En met Tiote, Akram en Janssen is dat wel zo. Die 3 spelers kunnen je op de lange termijn succes/middelen/geld opbrengen...

14 januari 2010 om 14:30

@ Eastfct

Eindelijk een supporter die de 'gevaren' wel inziet. En ik snap best dat de komende 3 weken lastig zit in de spelers maar daar hadden ze op voorhand rekening mee moeten houden en in zien dat hun selectie te smal is. Niet voor niks dat velen denken dat PSV daarom kampioen word want je ziet de personele problemen bij Twente nu beginnen...

Zoals je vast wel weet neemt Arsenal bij huurconstructies altijd bepaalde voorwaarden op dat een speler ik geloof 60-70% van het totale aantal wedstrijden moet spelen (mits niet geblesseerd) anders verhuren ze hem niet want een speler verhuren en dan op de bank zitten daar word ie niet beter van. Dan kan ie beter bij het grote Arsenal mee blijven trainen. Dus hij zal meer moeten spelen dan deze 3 wedstrijden dus hoe je het ook wend of keert Janssen, Tiote en Akram zullen er de dupe van worden.

Deze speler heeft in die 3 weken periode ook gewenning nodig en moet automatismes in dit team vinden (nog nooit mee getraind, kent zijn medespelers totaal niet qua spel). Dus ik denk dat met die 3 weken overbrugging meer hebt aan een speler als Vuijevic of De Jong die dat probleem niet hebben. En dan zal deze speler vast wel beter zijn dan die 2 maar die staat echt niet in wedstrijd 1 al gelijk op. Elke speler heeft gewenning nodig in een nieuw team.

14 januari 2010 om 14:41

@ Ajacied777

In het dagelijks leven heb ik het niet zwaar hoor want ik kan daar wel tegen, sterker nog discussieren is iets wat ik graag doe en daar hoort natuurlijk een beetje provocatie bij, dit terzijde.

Voetbalzone is inderdaad een site waarop iedereen zijn mening mag geven. Maar ga dan niet op een twente topic zitten zeuren over dat het niet goed is om Wilkshere te halen. Daarbij ben jij Ajacied en vertegenwoordigt dus de club Ajax en andere Ajacieden. Ook jij bent verantwoordelijk voor de beeldvorming die andere mensen over Ajacieden creeren. Als er dan allemaal posts staan met in mijn ogen onzin en dingen waar jij je eigen niet eens druk om Moet maken zeg ik daar iets van. Vind je het logisch dat mensen op Ajax topics hun afgunst botvieren??? Dat komt mede door jouw omdat jij precies hetzelfde doet!

Jij moet in de Grolsch Veste gaan zitten omdat jij je teveel bezig houdt met FC Twente.nogmaals ik snap niert waarom jij je druk maakt om twente als je een Ajacied bent. mij maakt het inprincipe niet uit wat Twente doet. Als Ajax maar goede zaken doet de rest boeit me geen klap.

Daarbij kom ik inderdaad niet in je huiskamer zitten. Feit is wel dat ik een mening over onderwerpen vorm die mij zelf aangaan. Dus niet over dingen waar ik geen klap om geef. Iets wat jij wel doet en daarbij ook nog op een vervelende manier.

Nee het kampioenschap zal niet in Wilkshere zijn handen liggen. Maar ik denk wel dat deze speler twente beter maakt. Dus een beter twente kan ook resulteren in meer punten/of meerdere goals. Als Twente sterker wordt van zo'n speler vergroot de kans op een mogelijk kampioensschap toch ook??? Of ben ik nu zo stom??

Dat ze op lang termijn niks aan zo'n speler hebben is waar daar geef ik je gelijk in. Feit is dan ook weer wel dat je gerust iets op kort termijn mag doen om je tijdelijk te versterken.
Kijk naar Pantelic!

14 januari 2010 om 16:03

@ Josephke

Je spreekt jezelf vrij veel tegen in deze post. Want ik als Ajacied mag niet reageren in een Twente topic want ik moet mij er niet druk om maken maar jij als Ajacied mag dat wel?? Want waarom zou jij die mening over Twente wel mogen geven en ik niet? Dat even terzijde... Zal ik je voortaan eerst een privebericht sturen dan als het artikels betreft die niet over Ajax gaan en ik daar op wil reageren om te kijken ofdat jou mening dezelfde is en als die dat is dat ik hem dan pas post. Gast ga toch even lekker spelen lol... Net zoals er Twente, Psv, Feyenoord en voor mijn part Telstarsupporers reageren in een Ajax artikel reageer ik gewoon in een Twente artikel

Nu weer ontopic:
Ik heb al meerdere malen verkondigd waarom ik het geen goede 'versterking' zou vinden dus ik ga niet in herhaling vallen. Daarvoor verwijs ik je terug naar mijn vorige posts.
En over je laatste alinea dat isook weer een totaal ander voorbeeld net als Kerlon en Ze Roberto. Pantelic is niet gehuurd maar transfervrij naar Ajax gekomen met een kortlopend contract en bij tevredenheid van beide een verlenging (wat er nu ook naar uit gaat zien..ajax wil 2 jaar verlengen Pantelic wil zelfs 3 jaar verlengen). Daarbij had Ajax op deze positie geen goede speler lopen die voldeed aan wat nodig is. Met Akram, Tiote, Perez en Janssen heeft Twente dat wel. Pantelic is op dit moment ook eigendom van Ajax waar deze speler slechts 4 - 5 maanden naar Twente zou komen. Dus je vergelijking slaat kant nog wel.

14 januari 2010 om 18:58

@groothuis

Je huurt meestal als jezelf niemand anders op die positie beschikbaar hebt.
Dat heeft Twente wel, huur je hem dan kunnen andere spelers zich niet ontwikkelen, terwijl deze speler alleen geld kost, niks oplevert. Misschien helpt hij Twente aan wat punten, maar dat is niet zeker en Twente doet t nu toch niet slecht?
Als hij gekocht zou worden als nieuw talent kon ik t begrijpen, maar Ajacied777 heeft gewoon gelijk en misschien snap jij ook niet veel over huren.

14 januari 2010 om 19:26

Stel je wordt elk jaar kampioen met gehuurde spelers... Wat is er dan nog voor een nadeel? Dit zie ik niet zo gebeuren, maar dit kan uiteraard de intentie zijn van Munsterman & Co

14 januari 2010 om 23:12

Dan hebben ze er maar 1 jaar of een half jaar profijt van. 't is natuurlijk geweldig om spelers als stoch en wilshere er voor 1 jaar bij te hebben, maar het volgende jaar moet je weer nieuwe gaan zoeken die evenveel of zelfs betere kwaliteiten hebben. Dus als je met al die gehuurde spelers kampioen wordt, gaat het het haar erna mis.

Als Twente dit lukt, om dit toptalent naar Nederland te halen dan zou dat geweldig zijn voor Twente zelf!

14 januari 2010 om 08:09

voor twente zelf alleen? Ik denk dat het toch ook geweldig is voor de Nederlandse competitie om dit supertalent te verwelkomen als dit gerucht waar blijkt te zijn.

14 januari 2010 om 09:01

Vraagje: mag die jongen wel in de europa league spelen??

14 januari 2010 om 10:39

Leuk, maar zeker niet geweldig. Met huurcontracten van een half jaar kan je nooit aan de club gaan bouwen. Het vreemdenlingen legioen begint zich steeds meer uit te breiden, nog even en ze hebben meer spelers rondlopen dan Ajax ;-)

14 januari 2010 om 12:30

@joostfan 14 januari 2010 om 10:39 #76
Op zich heb je een punt... Bouw je een team, vertrekt de helft van de spelers uiteindelijk weer naar de ”eigen” club...

Aan de andere kant.. Als dit soort talenten zich via FC Twente in de basis spelen van een club als Arsenal, dan wordt Twente vanzelf aantrekkelijker voor andere talenten die dan wellicht wel te koop (en betaalbaar) zijn. Ik denk dus dat de gedachte achter het huren van dit soort spelers is, dat Twente met behulp van die spelers stijgt in aanzien. Talenten zien dat Twente een geweldige tussenstop is voor de Europese top, waardoor ze wellicht sneller geneigd zijn voor een paar jaar te tekenen..

14 januari 2010 om 09:35

@TT 14 januari 2010 om 09:01 #35
Volgens Soccerbase heeft hij dit seizoen 3 wedstrijden in de Champions League gespeelt.. Of dat betekent dat hij niet meer in de Europa League uit mag komen moet iemand anders even beantwoorden, want dat weet ik niet (zeker).

Edit: even de ”regulations” van de Uefa doorgenomen.. Die vermeldt het volgende:

Subsequent registration
18.17
For all matches from the start of the round of 32, a club may register a maximum of three new eligible players for the remaining matches in the current competition. Such registration must be completed by 1 February
2010 at the latest. This deadline cannot be extended.

18.18
One player from the above quota of three who has played Uefa club competition matches for another competing club in the current season may exceptionally be registered provided that the player has not been fielded:
- in the same competition for another club,
- for another club that is currently in the same competition.

Furthermore, if the player’s new club is playing in the Uefa Europa League, his former club must not have played in the Uefa Europa League at any point in the current season.

Mijn conclusie is dat hij zou mogen spelen, mits hij voor 1 februari wordt aangemeld.

14 januari 2010 om 10:38

Jawel, want de CL is een andere competitie dan de EL, dus hij is wel speelgerechtigd.

14 januari 2010 om 10:54

Europees voetbal is europees voetbal, hij mag niet voor Twente uitkomen in europa.

14 januari 2010 om 11:00

Vorig seizoen waren CL en Uefa Cup niet hetzelfde. Volgens mij geldt het argument van Tufke, niet dat van Emilesteele. In dat geval zou Wilshere dus wel mogen spelen in Europa.

14 januari 2010 om 11:14

ik heb me ff verdiept op de europa leauge site van de fifa.
deze zegt dat ”als een speler in de europa-leauge niet is uitgekomen hij hier gewoon mag spelen, of hij nu wel of niet heeft gespeelt in de champions leauge maakt dan niet uit.”
met andere woorden ”als”hij komt mag hij wel meespelen in de europa leauge!!!!

Gisteren Kahlenberg, vandaag Wilshere, hoe serieus moeten al die berichten genomen worden?
Dit is per definitie geen versterking voor de lange termijn dus heb ik wel lichte twijfels over een overgang maar als hij ons versterkt voor de korte termijn is dat ook wat waard. Laat me graag verassen maar zoals gezegd word er veel geschreven maar is het afwachten wat er van terecht komt.

14 januari 2010 om 11:24

gezien dat het een noodoplossing is zeg ik verstandig.
het voordeel werkt aan 2 kanten!!
gezien de aankomende WK kan hij zich bewijzen ten opzichte van de bondscoach van engeland.
en twente heeft er een zeer goede speler bij die theo en cheik even kan vervangen.
hij is natuurlijk wel een stuk beter dan de 2 voorgenoemden.
zo zie je maar als je een coach hebt met naam dat het wel degelijk helpt betere spelers aan te trekken en wie weet speelt hij wel een seizoen langer in enschede dan verwacht wordt ivm de spelers die arsenal daar heeft rondlopen.
we hebben osei met optie tot koop, raikovich en stoch van chelsea huren we gewoon door omdat ze bij chelsea toch niet aan de bak komen, michailov van liverpool hebben we ook met
1ste koop optie.
dus ik zeg maar zo alle spelers kosten geld of je ze nu koopt of huurd dat maakt niet uit.
Als we kampioen kunnen worden met gehuurde spelers teken ik hier ook voor.
met een titel achter de clubnaam kun je gewoon weg eerder spelers aantrekken dan zonder.
dat is gewoon een feit die reeds vaker bewezen is.

Dit is een ramp!

Moet je denken, wat voor een flater Ajax en Psv slaan als uitgerekend dat talent bij Twente speelt.
Dan stellen we zelf niets meer voor, internationaal.

14 januari 2010 om 08:11

Wat een onzin, PSV bijvoorbeeld heeft hem helemaal niet nodig. Het huren is pas interessant als het een geweldige speler is (alex) .anders kun je het beter niet doen omdat je aan het eind van het seizoen er niks aan verdient.

14 januari 2010 om 09:36

@spotlight

Haha, als die jongen er nu 15 intrapt en Twente word daardoor kampioen verdien je er wel degelijk wat aan...

14 januari 2010 om 12:19

Nou, als we jouw criteria volgen en een club alleen geweldige spelers zou moten huren, dan is dit dus een uitstekende huur van Twente. Ik weet niet of jij Wilshere ooit heb zien spelen, maar ik denk aan je reactie te lezen van niet

14 januari 2010 om 08:17

Hoeze? Als PSV of Ajax hem huurt heef hij weinig kans dat hij speelt want, ze hebben al mensne op die positie.

14 januari 2010 om 10:16

@psvkampioen: En Twente heef toch ook al genoeg opties op die positie?
Ik hoorde iedere Twente supporter altijd al roepen dat Akram het grote talent was, maar waarschijnlijk blijkt het dus toch wel mee te vallen....

Ik ben alleen benieuwd voor hoelang je zo'n jongen zou kunnen huren. Het zou als het echt zo'n groot talent is een mooie opvolger van Perez kunnen zijn maarja voor een opvolger moet je geen huurling nemen lijkt mij....

14 januari 2010 om 10:19

@ sebasjuh

Arsenal midfielder Jack Wilshere poised to agree loan deal with FC Twente
FC Twente, the Dutch league leaders, are hopeful that they have agreed a deal to take Arsenal teenager Jack Wilshere on loan.

By Jason Burt
Published: 7:00am GMT 14 Jan 2010

Jack the lad: Dutch league leaders FC Twente are hopeful that they have agreed a deal to take Arsenal teenager Jack Wilshere (left) on loan Photo: PA
It will be intriguing to see whether Arsenal and Wilshere – who turned 18 on New Year's Day – accept the offer, but Twente president Joop Munsterman is confident of concluding the temporary move this week.

Indeed Twente, who are coached by former England manager Steve Mcclaren, have proposed signing Wilshere for 18 months, rather than until the end of the season. However, it would seem unlikely that Arsenal manager Arsène Wenger would want the midfielder, who is only one year into life as a senior professional, to be absent for so long.

Zoals te lezen is heeft Twente een voorstel gedaan om hem 18 maand te huren...het lijkt echter onwaarschijnlijk dat Wenger hem zo lang wil laten gaan!

14 januari 2010 om 10:43

@vak 305

Hier nog een stukje over de mogelijke huur van Wilshere, lees vooral ff de laatste alinea. (er moet eerst geld vrij gemaakt worden mede door een verkoop van een speler, weet niet als dit bevestigd kan worden?!

================================================
BBC Sport News
By Matt Lawton

Jack Wilshere

Going Dutch? FC Twente want Jack Wilshere

Steve Mcclaren has moved to sign Arsenal superkid Jack Wilshere on loan until the end of the season.

The former England manager has guided his FC Twente side to the summit of the Dutch League this season but injuries have forced him to search for a new playmaker.

That search has taken him to Arsenal and over the next few days he will attempt to lure the hugely promising 18-year-old to Enschede.

Sportsmail understands that Mcclaren must first offload a member of his squad to free up the money to cover the wages for the England under-21 international, who signed a lucrative new deal in July after bursting on to the scene last season.

14 januari 2010 om 12:34

@peter

Ik denk dat dat geld vrijmaken wel mee zou vallen! Twente heeft cash genoeg,en ik vermoedt dat Wellington het einde van de winterstop ook niet haalt bij Twente...!

14 januari 2010 om 12:40

In de VI stond dat zowel Parker als Wellington op de nominatie staan om te vertrekken, Parker verhuur Engeland en Wellington zou naar Israël gaan

14 januari 2010 om 13:03

@wandering

Bedankt voor de bevestiging! Ik zie ook 10x liever Wilshire dan Wellington, ik snap niet waarom ze die vent gehuurd hebben als je ook Luuk de Jong hebt.,..

14 januari 2010 om 13:24

wellington gaat misschien in Israel aan de slag en Mcclaren wil Parker verhuren in Engeland.

14 januari 2010 om 17:29

@vak305

Cash heeft Twente zeker wel maar dit is natuurlijk geen verantwoorde investering mits die 18maand blijft! Al met al krijg je er (niets) voor te terug, in de zin van transfer geld! Maar goed ik zie hem graag komen en daarvoor, blijkt ook uit jouw opmerking. moeten er mensen terug of verhuurd worden wat betekent dat er geld wordt vrij gemaakt!

14 januari 2010 om 19:05

Twente heeft geen cash genoeg, ook Twente kan niet zomaar spelers kopen, zelfs niet huren. Ik las al een tijd geleden ook al een bericht over een keeper die ze wilden huren/kopen? Ook daarvoor moest eerst iemand weg of geld gevonden moeten worden, wat volgens mij niet is gebeurt. Iet sin die strekking was het, Twente staat als een van de weinige niet in het rood, maar geen enkele Nederlandse club kan op het moment spelers kopen (van enig formaat)

14 januari 2010 om 08:17

@ the hawk tuurlij is dat geen ramp toch mooi voor twente als ze hem als versterking zien?? PSV heeft geen interesse en Ajax ook niet. Dus het is helemaal niet van toepassing. ajax heeft zijn eigen talent en waarom zou je er dan nog een talent binnen halen waar je op de lange termijn niet veel aan hebt? Psv heeft hem volgens mij helemaal niet nodig.

14 januari 2010 om 09:01

Achja, mij als PSV supporter interesseert het niet hoor. Op ons middenveld is geen plaats voor iemand als hem. We hebben immers als Bakkal en Afellay als aanvallende spelers op het middenveld, liever eigen spelers ontwikkelen dan een hoop dokken en spelers van Arsenal ontwikkelen waar je later 0,0 voor terug krijgt..

14 januari 2010 om 11:34

beste gijsb,
je weet dat je bakkal niet kunt vergelijken met deze jongen.wilshire is stukken verder.
wat betreft affelay, als hij deze winter niet weggaat dan is hij deze zomer weg dus kan PSV hem echt wel erbij gebruiken.
en over het financiele, al krijg je er financieel 0,0 voor terug een 3de x 2de worden in de competitie of (mischien) een kampioenschap daar door komt er wel een financiele groei bij de desbetreffende club.
kijk alleen maar eens naar de begroting van twente!! sinds we meedraaien in de top hoe de begroting is gestegen.
dus hoe je het ook wend of keert het is op dit moment wel degelijk een goede keus voor twente.

14 januari 2010 om 09:27

Vergeet niet welk voordeel Twente nu heeft, namelijk dat ze een Engelse trainer hebben die toevallig ook best bekend is in Engeland (of dat nu in positieve of negatieve zin is). Die Mclaren heeft gewoon ontzettend veel contacten in Engeland, dat kun je van Ajax en PSV toch wel wat minder zeggen.

14 januari 2010 om 12:33

Ik vraag me wel af of dit wel z'on heel groot voordeel is, De goede spelers in engeland zijn toch te duur voor twente en met Mclarens goede contacten zijn vast hier en daar wat bankzitters weg te halen. maar deze kosten zeer veel geld en zijn niet echt een garantie voor heel veel kwaliteit. Denk dat je dan toch beter contacten kan hebben in landen waar de talenten nog wel voor nederlandse clubs te betalen zijn.

14 januari 2010 om 10:46

The Hawk, ben je er nog steeds niet achter dat je club al jaren achter de feiten aanloopt en liever 16 miljoen uitgeeft voor een speler. Twente is gewoon al jaren qua beleid, visie enzo beter bezig dan Ajax.

14 januari 2010 om 16:17

Arnautovic verhuren was een misser eerste klas.... je zit nu met een ongemotiveerde speler die waarschijnlijk terug moet en een jaar lang in zijn ontwikkeling stil heeft gestaan en waar je alleen een lage huursom voor zult krijgen. Daarbij is zijn transferwaarde drastisch verminderd.

Elia voor 9 mijoen verkopen?? Nou ook niet bepaald een super beleid. Babel en Drenthe gingen met veel minder bewezen te hebben voor veel meer geld weg. Een speler voor een half jaar huren vind ik nou niet bepaald goed beleid....

Daarbij kijk wat Utrecht uit heeft gegeven waarmee ze niks bereikt hebben de laatste jaren. Dat is een groter gedeelte van hun begroting dan die van Ajax. Nee er zat geen 16 miljoen tussen nee maar 3 miljoen is voor Utrecht net zoveel als 16 voor Ajax.

14 januari 2010 om 12:33

@thehawk 14 januari 2010 om 08:07 #4
Ajax en PSV zouden pas een flater slaan als deze clubs ook geinteresseerd zouden zijn, maar hij alsnog voor Twente zou kiezen...

Maar ze zijn niet geinteresseerd (tenminste... nog niets van gezien), dus is er niets aan de hand..

14 januari 2010 om 09:00

wie heeft hier nou de connecties in Twente. Das t voordeel voor die tukkers dat ze 2 jaar geleden de gok met die mislukte bondscoach genomen hebben. En die pakt dus prima uit.

Als Arsenal fan zeg ik: ga je gang! De club speelt voetbal, hij kan op de vleugel, in de punt van het middenveld of als centrale middenvelder. Twente speelt Uefa Cup, Nederland is een fysieke competitie en toch spelen sommige clubs voetbal... Dit is een goed idee, of natuurlijk de geruchten van Everton... Beiden meer dan prima!

14 januari 2010 om 08:13

Volgens mij mag hij niet meedoen in de uefacup als hij al bij twente komt.

14 januari 2010 om 08:18

waarom niet? Hij heeft dit seizoen CL gespeeld, geen EL?

14 januari 2010 om 08:22

nieuwe regel martsolze Je mag niet mee doen in europa als je cl of el heb gespeeld voor een ander team. Maargoed wilshere naar twente zal goed zijn vooral hoe theo janssen nog geschorst is zou hij op de linkshalf positie kunnen spelen.

14 januari 2010 om 08:22

Er is altijd één uitzondering, pas bij de tweede speler mag je die niet inschrijven. Dus Wilshere zou wel mee mogen doen.

14 januari 2010 om 11:38

@clintje,
deze regel die je nu citeerd is dit jaar bedacht en doorgedrukt maar gaat pas in het volgende seizoen gelden omdat ze tijdens het seizoen de regels van een lopend seizoen nooit mogen veranderen, "zo staat het in de statuten van de Uefa en de Fifa"!!!!!
dus hij mag WEL meespelen in de europaleauge

bron:
Site van de Uefa en de site van de Fifa

14 januari 2010 om 12:00

@alexensche,
en waarom mag Heitinga dan na de winterstop nog niet spelen voor Everton, omdat hij in de voorronde van de CL voor Atlético Madrid uitkwam?
Het lijkt me dat Wilshere dan ook niet uit mag komen voor FC Twente.

ont; Mooie versterking voor Twente, alleen beetje jammer volgens mij?
Ze hebben Perez, Jansen, Tiote, Brama, Akram, en nog wel meer middenvelders, waar kiest Twente voor? De toekomst op de bank, of de oudere basisspelers op de bank? Ik neem toch wel aan dat ze Wilshere willen laten spelen als hij komt..

14 januari 2010 om 12:09

omdat zowel atletico als everton beide spelen in de europa leuge voorrondes cl tellen alleen dan niet mee als het team ook daadwerkelijk het hoofd tournooi haalt dus als atletico de cl had gehaald en everton was uitgekomen in de el was er niets aan de hand geweest.

gezien de schorsing van theo en de afwezigheid van tiote en de blessure van akram en dat perez geen hele wedstrijd meer volhoud op dit niveau is het een goede keus

14 januari 2010 om 14:22

het eerste wat je zegt klopt, maar atletico heeft de CL gehaald? Groep met Chelsea, Porto en nog een andere club!

Zo hé als dit waar is, complimentje voor Twente dit is echt een supertalent .

14 januari 2010 om 09:01

Ik zal alle kritikasters vast voor zijn:

Een Brit, die hadden ze nog niet... Kan Twente niet gewoon een Nederlandse speler kopen?

14 januari 2010 om 09:39

Als er in NL dusdanige talenten rond zouden lopen, die dan ook nog eens tegen een normaal bedrag te koop of te huur zou zijn, zou dat kunnen inderdaad...

Vooralsnog zit Twente nog redelijk bovenin als het gaat om aantal Nederlandse basisspelers trouwens...

14 januari 2010 om 11:56

Met alleen nederlanders red je het niet.
Kijk Arsenal zelf nou, speelt het mooiste veotbal ter wereld, met misschien één engelsman per wedstrijd.
Het is misschien jammer, maar het is ook de realiteit.

14 januari 2010 om 15:44

het is een keuze van een team, je kunt je niet verschuilen achter een zin als ' dat is nu eenmaal de realiteit', nee het is een bewuste keuze van twente en arsenal.

14 januari 2010 om 16:57

Wanneer je ziet dat er voor een speler als Strootman al 4,5 miljoen wordt gevraagd is het een keuze tussen gezond en financieel wanbeleid.

Als ze dit lukt zou het erg knap zijn. Twente heeft op dit moment in mijn ogen meer lef en succes dan PSV qua transfers. Waar PSV toch vaak voor de makkelijke weg kiest in Oost-europa en zelfs nietmeer in zuid-amerika gaat shoppen in verband met grote clubs die daar op de loer liggen, klopt Twente gewoon bij Arsenal aan voor het huren van hun grootste jeugdtalent. Ik had hem graag bij PSV gezien, al hebben we hem inderdaad zolang Affelay er staat niet nodig.

14 januari 2010 om 08:36

Mcclaren heeft natuurlijk contacten in het Engels voetbal die Rutten en Jol niet hebben. Het is gemakkelijker voor Mcclaren om Engelse talenten te halen dan voor menig andere club in Nederland.

14 januari 2010 om 11:41

sorry tomasvds
maar ik denk dat jol meer contacten heeft in engeland dan dat we denken.
hij heeft er lang genoeg rond gelopen om deze te hebben en te verkrijgen!!

14 januari 2010 om 12:17

Bij Arsenal krijgt hij niks voor elkaar als tottenham man Sowieso niet erg geliefd door zijn norse en arrogante uitstraling..

14 januari 2010 om 15:48

en door de 200 miljoen die hij bij de spurs aan miskopen heeft besteed, met alle respect natuurlijk. Mc Claren heeft als voormalig engels bondcoach natuurlijk een ontzettend groot netwerk in engeland, ben alleen bang dat twente de financien niet heeft of hun hand overspeelt.

Kunnen ze goed gebruiken, ook met oog toekomst voor perez, evt vertrek Brama naar spaanse Sevilla. Wel erg lekker dat twente De huurlingen veel laat spelen. Is het interesant voor top spelers om ze bij de top van Nedelandse competitie mee te laten spelen. Ook Mac Claren belangrijke rol

14 januari 2010 om 08:33

Brama naar Servilla? Vertel!

14 januari 2010 om 09:00

hij wordt gehuurd hoor. Hebben we met het ook op de toekomst dus weinig aan..

14 januari 2010 om 12:43

Er is maar een mogelijk goede rede voor de huur, Deze speler moet voor twente het verschil maken tussen kampioen worden of 2e worden. In alle andere gevallen is een huur voor een half jaar volkomen zinloos.

Ik denk dat het grote probleem voor Twente de centen wordt. Wilshere verdient 30.000 pond per week. Als ze hem huren, moeten ze zelf dokken... Dat is nogal veel voor de Nederlandse competitie, het is zo'n 1.8 miljoen in euro's (of negen ton voor een half jaar natuurlijk). Ik weet niet of Twente dat kan betalen, en of ze dat willen betalen.

14 januari 2010 om 09:00

ik denk dat wilshere water bij de wijn moet doen. Twente kan en gaat dat nooit betalen. Momenteel kunnen ze de lasten nog dragen, omdat men een salarisplafond heeft. Bij twente zit het wel goed. Als t niet kan, dan kan het niet...

14 januari 2010 om 09:05

Dat gaat Twente natuurlijk niet betalen, er zal een huursom worden afgesproken of een (klein) deel van het salaris worden overgenomen.

Stoch, Rajkovic en Mihaylov krijgen ook echt hun salaris van hun Britse werkgever overgemaakt, Twente betaalt alleen een vergoeding aan de desbetreffende club (dan moet je denken aan een paar ton).

14 januari 2010 om 09:52

Ik denk ook dat de Britse clubs (eigenaren van de spelers) een gedeelte van het loon betalen. Ze verhuren deze spelers en hebben er straks alleen maar profijt van. kijk naar stoch die anders alleen met Chelsea 2 zou spelen. Die jongen heeft tot nu toe al een hele ontwikkeling meegemaakt in een half jaar tijd. Naast veel speelmiuten op het hoogste niveau ook "grote" wedstrijden gespeeld. Sporting 2x, Steau Boekarest 2x, Fenerbahce 2x, Psv, Ajax, AZ enz.

14 januari 2010 om 10:41

Kan me niet voorstellen dat een speler die net 2 weken 18 is, en nog nauwelijks in het 1e gespeeld heeft, al een dergelijk salaris verdient. Ook al is het een groot talent in het Engelse voetbal.

14 januari 2010 om 10:54

Jawel, is allemaal vantevoren vast gelegd. Zodra Wilshere 18 zou worden, zou hij dat verdienen.

14 januari 2010 om 10:55

Das dan een hele hoop zakgeld voor zo'n jonge knaap...

Als Arsenal supporter (en stiekem ook als Ajax supporter) zie ik hem toch liever in de PL blijven. Hij dient vooral te wennen aan het tempo (snel doorspelen) en het fysieke aspect. Het voordeel van Twente is natuurlijk dat die club in de top meedraait en daardoor vergelijkbaar is met Arsenal. Veel spel op de helft van de tegenstander enzo.

Voor Twente zou het wel een uitstekende versterking zijn, al zie ik hem niet direct een basisplaats verroveren. Of Ruiz moet naar het centrum gaan verhuizen.

14 januari 2010 om 12:20

Bij arsenal geen plaats. Bij een laagvlieger in de PL heeft hij ook geen baat, want hij moet wennen bij een ploeg die op de helft van de tegenstander speelt en niet afhankelijk is van een enkele aanval per wedstrjid. Twente lijkt mij prima!

Ik heb liever dat Wilshire in Engeland blijft zodat hij kan wennen aan het fysieke spel. Maar als het dan een club uit het buitenland wordt, dan graag twente. Geweldig sympathieke trainer, club met een goede uitstraling en ze spelen het voetbal dat past bij Arsenalspelers.

Het voetbal van Arsenal en Twente lijkt op elkaar ?
Mis ik iets? Het spel van Twente lijkt er in de verste verte niet op.

Arsenal speelt weergaloos positiespel met veel wisselingen en altijd met de intentie om aan gte vallen.

Twente doet het op hun manier goed ,gezien de stand, respect daarvoor, maar om nou te zeggen dat het zo leuk is om naar te kijken?? nee sorry

14 januari 2010 om 08:46

Herinner je de vorige seizoenen nog?
Iedereen loofde en roemde het aanvallende technische spel van Fc Twente.
Met El Ahmadi Bakicorglu, engelaar, elia, arnautovic etc.

Nu willen ze meer, en daarvoor hebj e een andere speelstijl nodig.
Het is ook al lang geleden dat Arsenal kampioen werd.

Geweldig voor de Nederlandse competitie, dat er toch nog (aanstaande) toppers naartoe komen. Want dat hij een topper wordt staat vast.
Hieruit blijkt Mclaren's invloed bij de grote engelse clubs maar weer eens, zo'n trainer opent deuren!

WOW Woooww ik word gek , hopelijk is dit waar en mogen we EN Wilshere EN Kahlenberg verwelkomen deze week ..
In Joop we trust !

14 januari 2010 om 08:58

Kahlenberg is onzin. Stond vanochtend in de krant. Munsterman en Mcclaren zeggen daar dat er niet per se iemand bijhoeft te komen.

tegen utrecht missen wel zoweizo Stam en Akram. Wordt dus puzzelen op het middenveld..

Geweldig als Wilshere naar FC Twente komt s'werelds grootste talenten van zijn leeftijd prachtig voor de Eredivisie. Kent Mcclaren hem?

Super hoor, maar vind het ook nou niet echt een versterking, al helemaal niet met al die vleugelspelers die twety al heb :s ik weet nou niet of twente het nou moet doen of niet

Ajax heeft niks aan hem.. Ze hebben al de Jong, Aisatti en Erikssen :D
En uiteindelijk verdienen ze niks aan deze jongen dus is niet gunstig.

14 januari 2010 om 09:19

@ Fizzo als zo'n jongen er aan bijdraagt dat je kampioen wordt en dus CL speelt verdien je dus wel degelijk aan de huurling. Lange termijn denken is heel lastig in deze tijden aangezien veel NL clubs steeds weer opnieuw moeten beginnen ieder jaar. waarom niet huren dan.

14 januari 2010 om 10:43

Punt is dat Ajax met Eriksen over een vergelijkbaar talent beschikt. En dan voegt het huren van Wilshere weinig toe..

14 januari 2010 om 13:35

klopt. Gelukkig lopen er in de eredivisie nog zulke talenten rond. Twente kan hem denk ik wel goed gebruiken, omdat hij (neem ik aan) er meteen staat..

Het is allemaal wel leuk dat Mcclaren allemaal spelers gaat huren... maar als aan het einde van het seizoen de helft van het basis team weer terug naar hun clubs gaan, blijft er van twente weinig over...
Wordt eens tijd dat twente spelers gaat kopen i.p.v. huren!

14 januari 2010 om 09:23

@ Tank11 en dan vinden ze vast wel weer een paar spelers die ze kunnen huren uit de grote competities. Waarom kopen op deze manier loop je ook minder risico en kun je wellicht een naam maken als goede club waar grote clubs hun spelers kunnen stallen. Niks mis mee.

14 januari 2010 om 09:40

@eltanque

Vergeet niet dat Twente ook veel talenten gekocht heeft de afgelopen seizoenen die op doorbreken staan...denk aan Rendla, Vujicevic, de keepers
Verder denk ik dat ze na dit seizoen wel weer goede spelers kunnen kopen!

14 januari 2010 om 09:32

Als je dankzij de gehuurde spelers ver komt in Europa / hoog eindigt in de competitie, creëer je wel weer middelen om voor het volgende seizoen hetzelfde maar dan nog beter te doen.

Het zou super zijn zo een talent te verwelkomen..
Hij heeft bij arsenal al in de basis gestaan en CL gevoetbald, dan kun je in nederland wel meekomen!

Al denk ik wel dat met het oog op de toekomst een huuroptie prima is, zodat we gered zijn tot het eind van het seizoen en ondertussen rustig bekijken wat er gaat veranderen en wat we nodig hebben.

Daarnaast zou de kahnenberg met optie op koop (als ze dat kunnen krijgen) een betere investering zijn.

Als Wilshere naar Fc Twente komt , gaat Wilshere zeker de show stelen hier in de Eredivisie.
Maar als Arsenalfan heb ik toch liever dat Wilshere ervaring op gaat doen in de Engelse competitie.

@ Tank11

waarom kopen , wilshere is niet te betalen en als je dit seizoen wat wil zul je moeten huren !
En miss. mag ie volgend jaar nog een seizoen verhuurd worden toch ? ; )
Kijk naar Mihajlov , Rajkovic , die spelen al jaren in nederland en zijn van Liverpool en Chelsea worden ook gehuurd en Twente heeft bij beide spelers inmiddels een goed beentje voor om ze ook daadwerkelijk in te lijven , dus te kopen.

Met Wilshere erbij heb je ineens weer 10% meer kans op de titel durf ik te zeggen.

Zou het een erg goede tijdelijkse oplossing vinden. Tiote op de Afrika Cup, Akram geblesseerd, Janssen nog geschorst en niet wedstrijdfit en Vujicevic nog niet klaar voor de volle 90 min. denk ik.. Ik zeg Doen! Laat dit talent maar voor een half of liever nog anderhalf jaar naar Enschede komen!

Zou leuk zijn als deze jongen voor een avontuur in Nederland zou kiezen. Hij heeft in Engeland namelijk ook genoeg opties, zeker in de Championship. Zou voor hem veel makkelijker zijn, dus mocht het Twente lukken zou ik dat best knap vinden.

Zou geweldig zijn. Voor Twente is het een zeer goede voetballer, zeer multifunctioneel. Hij kan zowel op het middenveld spelen(centraal of aanvallend) als op de vleugel). Twenthe heeft een centrale middenvelder nodig, dit kan hij in principe wel maar ik denk dat hij er nog wat te klein en te licht voor is. Op de vleugel was hij geniaal begin van het seizoen, maar hier heeft Twente al goede voetballers.

Ik vind dit een goed verhuur voor Wilshere, het systeem van Twente lijkt op dat van Arsenal. Alleen speelt Arsenal met 2 centrale middenvelders en 1 verdedigende, en Twente met 2 centrale/verdedigende en 1 aanvallende. Bovendien kan ik zondag 's avonds om 7 uur rustig kijken naar de verrichtingen van Wilshere. Van mij mag het, ik zou het beter vinden dan Burnley.

14 januari 2010 om 12:24

Zowel arsenal als twente spelen met 1 verdedigende mid (brama en song), 1 spits ('n kufo en rvp normaalgesproken) en verder een hoop aanvallende impulsen vanuit het middenveld

14 januari 2010 om 12:45

Mwa Jansen staat normaal gesproken aast naast Brama en Perez staat ervoor. Arsenal staat Song er echt achter met Fabregas en Diaby naast elkaar ervoor.

Voor Wilshere zou het gunstiger zijn als Perez iets terug ging en hij naast Perez kwam te staan. Maar Perez houd er niet echt van om mee te verdedigen dus ik weet niet of dit bespreekbaar is.

Nou, we weten ondertussen wel dat je goede contacten hebt in engeland Mcclaren. Hoef je echt niet meer te bewijzen hoor.... Is ondertussen al wel duidelijk.
Wilshere (ik was even bang dat het om die australier ging) is leuke speler hoor. Maar staat er niet al genoeg voorin bij twente?

Zo positief ben ik niet. Een jongen van 18 (met heel veel talent) die een half jaar komt. hoeveel tijd heeft hij nodig om aan te passen. daarbij komt dat de jongens die gekocht zijn jongens als Akrahm zijn dan voor niets gekocht. je kan niet verwachten dat een jongen van 18 naar een ander land gaat en gelijk de sterren van de hemel speelt. Vooral een engelsman. ik zou het geweldig vinden maar ben ook realistisch. Twente moet er niet aan denken als Mclaren weg gaat.

14 januari 2010 om 13:17

@wadda

Als ie net zo weinig aanpassingstijd nodig heeft als Stoch komt het wel goed! Valt me op dat over het algemaan de jongens uit de PL er wel staan, ook Rajkovic en Michailov staan er...komt bij dat hij makkelijk met Twente mee kan, vermoedt ik...

Wat een geweldige aanwinst zou dat zijn voor Twente én het Nederlands voetbal!
Ben benieuwd of het gaat lukken!

Beetje korte termijn al dat huren. Zorgt alleen maar voor onrust in de selectie. Kan me ook niet voorstellen dat Wilshere gelijk een basisplek krijgt.

14 januari 2010 om 10:14

Volgens The Telegraph wil Twente Wilshere voor 1,5 jaar huren.

Andere huurlingen zoals Mihaylov (liverpool) en Rajkovic (chelsea) spelen inmiddels toch al een aantal jaren in Nederland waarbij Twente achter de schermen bezig is om Mihaylov definitief over te nemen van Liverpool. Ook Stoch zie ik ook komend seizoen nog zomaar bij Twente spelen,

Je weet dus nooit wat zo'n huurcontract oplevert, in het slechtste geval gaat een speler na een half jaar weer terug naar zijn oude club, in het beste geval kun je een speler aantrekken die normaal gesproken onhaalbaar zou zijn geweest.

Voor de 'mindere goden' (wellington/osei) wordt een optie tot koop bedongen en kun je de huurperiode als een proefperiode beschouwen. Bevalt de speler dan wordt de optie gelicht, valt hij tegen dan gaat hij terug naar zijn club.

14 januari 2010 om 10:36

Als het voor 1,5 jaar is kan ik het nog begrijpen. En Twente heeft vaak een gelukkige hand met gehuurde spelers (bv Bakkal en Aissati en nu weer Stoch) maar het zijn over het algemeen geen blijvertjes. En deze Wilshere zal dat zeker niet worden, En als ik bv Akram zou zijn, was ik niet blij met die (vermeende) belangstelling voor spelers die op mijn positie spelen. Is toch een motie van wantrouwen naar hem. Ook weer niet onlogisch trouwens want ik vind hem bepaald geen aanwinst voor Twente.

Diep respect voor de wijze waarop Twente de club bestuurt de laatste jaren. Ik verwacht dat het ze lukt om ook deze speler te huren en dat hij zich onder de vleugels van Mcclaren verder gaat ontwikkelen. Dat was hem bij een andere Nederlandse topclub misschien niet gelukt, maar ik heb veel vertrouwen in Twente, die hebben bewezen goed te kunnen scouten en handelen.

Whaaauw! Wat een nieuws zo op de vroege ochtend. Echt het beste bericht sinds tijden. Als deze boii naar NL komt.... hoe vet zou dat zijn!
Dit talent zou onmiddellijk de beste speler zijn en ik ben bang dat hij Twente meteen kampioen maakt.
Helaas zal het wel niet doorgaan, maar ja, het feit alleen al dat deze boii zelf graag wil, maakt me trots. Zo belabberd is het NL voetbal dus ook weer niet.

Het lijkt me echt mooi om deze jongen te zien spelen! Ik denk dat het ook wel een grote versterking zou kunnen zijn in het middenveld.

En wie zal zijn salaris gaan betalen?

14 januari 2010 om 11:00

Twente een deel, en de eigenaren van Arsenal een deel, want die hebben er ook een belang bij.

Volgens Daily Mail moet Mclaren eerst een speler lozen om geld vrij te maken voor Wilshere:

Steve Mcclaren has moved to sign Arsenal superkid Jack Wilshere on loan until the end of the season.

The former England manager has guided his FC Twente side to the summit of the Dutch League this season but injuries have forced him to search for a new playmaker.

That search has taken him to Arsenal and over the next few days he will attempt to lure the hugely promising 18-year-old to Enschede.

Sportsmail understands that Mcclaren must first offload a member of his squad to free up the money to cover the wages for the England under-21 international, who signed a lucrative new deal in July after bursting on to the scene last season.

But if the former Middlesbrough boss is successful in doing that, there is a good chance he will land Wilshere.

Burnley and Portsmouth have both expressed an interest in taking the teenager on loan, but Arsene Wenger is understood to prefer a move to a team full of confidence and playing attractive, technically excellent football.

Wilshere and indeed his advisors also think six months of first team football in the Dutch League would be beneficial to his development.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-...

Jack Wilshere.. Dat zou nog eens een mooie aankoop zijn!

Leuk al die woorden, maar nu nog de daden. Voor zover ik weet zijn ze nog niet verder gekomen dan een Oostblokker.

prachtig dit.
vooral voor de twente-fans natuurlijk, maar ook voor de rest van de eredivisie. dit is een spelertje met heel veel inzicht en verfijning, nu al. ik hoop dat het doorgaat. een speler die in de toekomst misschien net zo groot wordt als kaka of lampard. kunnen we in nederland weer zeggen dat we aan zijn ontwikkeling hebben bijgedragen.
het bericht lijkt wel te kloppen. ook in de engelse media speelt dit. en wilshere mag idd verhuurt worden. hij kan natuurlijk nog naar een degradatieclub in de Epl, maar ik denk dat twente heeft bewezen met stoch dat ze een hele mooie leerschool zijn voor zulke broekies. ik kan niet wachten in ieder geval!
ik ben ook benieuwd wat voor gevolgen dat zou hebben voor perez of n'kufo.

14 januari 2010 om 10:49

Waarom? N'kufo speelt gewoon op de mid-voor positie en daar zal hij ook blijven staan. Daar kan Wilshere geen verandering in brengen. Al ben ik wel blij als Kufo het veld ruimt voor een andere aanvaller.

Zou een zeer bruikbare speler zijn voor twente

Zou een mooie versterking zijn voor Twente, maar ook voor de eredivisie!

Ik als Ajax fan zou het echt super vinden als hij in de Eredivisie komt spelen. Een paar weken terug kwam hij na rust in het veld (beker wedstrijd) en je zag meteen hoe gevaarlijk hij is, en wat voor drive hij heeft. Ik zou het wel slim van hem vinden om naar Twente te gaan, overal waar hij meer minuten maakt dan Arsenal lijkt me een goede stap voor hem.

ik vermoed dat bernard parker dan word verhuurd om zo het geld vrij te maken voor de komst van Wilshere...

Dit is een voordeel van Steve Mclaren als coach hebben binnen je ploeg. Hij heeft natuurlijk veel ingangen in het Engelse voetbal en ik denk dat hij onder coaches en spelers in Engeland nog steeds een heel goede naam heeft.

Zou daarbij voor Twente zeker een goede speler zijn om te huren, al is het alleen al dat Perez toch langzaam wat aan de oude kant begint te raken.

En dan vinden mensen het vreemd dat Twente 9 punten boven Ajax staat.....
Er wordt nogal vaak beweerd dat Ajax van alle Nederlandse clubs het meest te besteden zou hebben maar daar geloof ik niet meer zo in. Gisteren zou Kahlenberg op de nominatie staan om gehuurd te worden en nu weer Wilshere. Je vraagt je af waar een club als Twente het geld vandaan haalt want ze hebben al een hele ruime selectie maar als er even een speler geblesseerd raakt of afwezig is voor de Afrika Cup hebben ze ook zo weer geld liggen om een nieuwe speler te huren.
Het zou mooi voor Twente zijn hoor als ze hem naar Nederland kunnen halen maar het wordt me inmiddels wel duidelijk dat Twente over financiële power kan beschikken waar Ajax op dit moment niet meer in mee kan gaan en dan is het ook vrij snel verklaard waarom Twente 9 punten boven Ajax staat op het moment.

14 januari 2010 om 11:23

Even voor de duidelijkheid. Het gaat zowel bij Wilshere als bij Kahlenberg om verhuur. Dat is dan wel te betalen. En met Mcclaren en zijn Britse contacten komen er leuke jeugdproducten van de Engelse topclubs in de Nederlandse competitie. Hetzelfde wat Hiddink deed bij Chelsea PSV en Alex.

Wilshere is een bijzonder groot talent. Een beetje type Seedorf vind ik hem. Een geboren middenvelder.

14 januari 2010 om 11:37

Tuurlijk ik lees ook wel dat het om verhuur gaat maar dan zal toch het salaris of in ieder geval een groot deel van het salaris overgenomen moeten worden.
Twente kan dat kennelijk bekostigen naast de selectie die ze al hebben en die is al aardig ruim dus kun je gerust stellen dat er bij Twente op dit moment veel meer mogelijk is financieel dan bij Ajax en dan is de huidige stand hoe zuur dat ook is voor ons als Ajax supporters gauw verklaard.

14 januari 2010 om 11:57

Volgens mij heeft Ajax nog altijd een begroting die bijna twee keer zo hoog ligt als FC Twente dus als ze daarmee niet meer financiele armslag hebben dan Twente kan dat alleen komen omdat Twente een beter beleid heeft gevoerd dan Ajax. Of omgekeerd Ajax een (financieel) wanbeleid heeft gevoerd.

Ook is het onzinnig en nogal flauw om de stand hiermee proberen te verklaren, en dus voorbij te gaan aan de sportieve prestaties en het goede beleid van Twente. Ajax is toch al die jaren ook niet alleen maar kampioen geworden omdat ze meer centen hadden?

groot talent laat maar komen.ben alleen benieuwd of het haalbaar is.

Je zou bijna supporter van Twente worden! Ze zijn écht goed bezig daar.

Zo zie je maar wat er allemaal kan gebeuren als je een topbeleid voert. joop Munsterman for Feyenoord!
Mijn complimenten aan Twente!

14 januari 2010 om 13:23

@dealwetende

Gelukkig voor jou zit er bij f'noord nu ook een man met verstand en visie, Beenhakker!
Verder ben je van harte welkom om supporter te worden van de mooiste club van nederland

@dealwetende mooi compliment van je ..!!
alleen het rood zit in je bloed ....of je bent succes supp. gelukkig hebben wij er daar heeel weinig van ...
maar ik snap wat je bedoelt ; )

14 januari 2010 om 12:44

@markiefct 14 januari 2010 om 11:41 #105
het aantal succesupporters van Twente zal pas duidelijk worden op het moment dat het een aantal jaren wat minder gaat...

Maar vooralsnog ziet het er goed uit inderdaad...

14 januari 2010 om 15:06

hoezo als het een aantal jaar minder gaat
ook in de mindere tijd zat het stadion altijd vol hoor, of was jij er toen nooit? :D

@ ajaxclub : Ajax heeft wel degelijk het meest te besteden , Twente huurt alleen spelers en inderdaad zo bouw je geen team. Eind van het seizoen zijn ze allemaal weer weg en kan je weer opnieuw beginnen.. dan maar spelers kopen dan heb je de zekerheid en kan je eventueel nog winst maken op ze ook.

Ik weet niet maar hoeveel middenvelders heeft Twente wel niet op het oog ?

14 januari 2010 om 13:41

@pindaaaajax

Welke spelers staan er bij Twente in de basis dan die gehuurd zijn? Stoch en daar houdt ik op met tellen... Dus hoezo bouwen wij niet aan een team? Beetje slechte onderbouwde reactie van je haha

thehawk volgens mij ben jij een beetje vreemd in je gedachtegang.. als dit talent voor twente kiest dan is het eerder zo dat andere grote clubs uit grote competities hun talenten ook gaan stallen bij nederlandse clubs ..en bij psv en twente is daar denk ik minder gauw behoefte aan dan bij twente..de jeugdopleiding van ajax heeft altijd genoeg talenten voort gebracht..en psv heeft vaak gewoon een hele sterke selectie en hoeft dan niet een jeugdige huurling te halen... twente kan die nu blijkbaar wel goed gebruiken en dan is het alleen maar mooi als zo jongen wellicht hier naar toe wil. het is nog niet eens zeker dus we moeten afwachten...

maar dat jij denkt ajax en psv niks meer internationaal voorstellen als ze deze jongen niet huren maar twente wel dan snap je er niet echt veel van..psv en ajax stellen niet zoveel meer voor in europa omdat het moderne voetbal 1 en al commercie is... anti-moderne voetbal!!

14 januari 2010 om 12:10

niemand in Nederland stel iets voor op internationaal gebied. De enige die dat nog enigzins kan stellen is PSV gezien de resultaten in de CL afgelopen jaren.
Topteams uit Europa liggen niet wakker van Twente maar ook zeker niet van Ajax en Psv

Indien Twente dit talent weet te huren is dat weer een compliment aan het scoutingsbeleid. Veel gehuurde spelers zijn te ligt voor een Chelsea of Arsenal het zou ook zo maar kunnen dat ze langer bij Twente gestald worden of overgenomen worden.

Wel mooi dat Pinda hier durft te zeggen dat Twente niet aan een team bouwt, 1 ding is zeker op dat gebied troeft Twente - Ajax zeer zeker af, verdienste van de coach trouwens en dat nog wel met gehuurde spelers, wat doen ze dan in amsterdam veel fout of niet.

Als je met gehuurde spelers prijzen kan pakken, lees geld, kun je vanzelf wel goede spelers kopen. De visie van Twente is op dit moment een erg sterke, anti moderne voetbal, wat een slappe kreet, om je eigen falen te verdoezelen.

Altijd talent voortgebracht, behalve de laatste paar jaar of niet. Geloof mij de jeugdopleiding bij Twente of PSv is op dit moment niets minder dan die van Ajax.

14 januari 2010 om 14:00

ik ben geen ajax fan..dus je hele stuk is getypt in een verkeerde gedachtegang...

ik zeg niet wie wel of niet een betere jeugdopleiding heeft maar ik denk niet dat ajax gauw spelers gaat huren van topclubs uit het buitenland en eerder het vertrouwen willen geven aan eigen jeugd omdat ze daar ook veel succes mee hebben gehaald..

ik reageerde op thehawk..die typte dit:

Dit is een ramp!

Moet je denken, wat voor een flater Ajax en Psv slaan als uitgerekend dat talent bij Twente speelt.
Dan stellen we zelf niets meer voor, internationaal.

ik was het daar niet mee eens en gaf mij mening waarom ajax en psv wellicht nu niet aan deze speler gedacht hebben en ook niet spelers gauw zal huren..dat twente dat wel doet vind ik niet iets slechts of onverstandigs.. mij hoor je niet zeggen dat twente geen goed beleid heeft...

en anti moderne voetbal..ja dat is geen slappe kreet.....en vanwaar die kreet!! dat was het antwoord/aanvulling op thehawk zijn conclussie over waarom we niks meer voorstellen internationaal en waaorm dus psv en ajax weinig tot niks meer voorstellen in europa..dat is gewoon het moderne voetbal! de commercialisering!! ..

en over welk eigen falen heb je het? volgens mij o ver het falen bij ajax? nou ik ben geen ajax aanhanger en weet ook niet waar je dat vandaan haalt..

Pff Twente blijft ook maar huren en kopen als we geruchten mogen geloven, ben benieuwd met hoeveel selectie spelers zij gaan eindigen. Ik dacht, die zijn goed bezig voor de breedte, maar ze blijven bezig...

14 januari 2010 om 15:09

tja feankenner
en wat doet jouw club ?

geef toch eens een keer toe feankenner dat twente een goed beleid voert , je bent altijd en alleen maar negatief over twente jij, ik weet nu wel hoe je in elkaar steekt onderhand, ben benieuwd of ik het mis heb door eens een pos. reactie van je te lezen

14 januari 2010 om 17:13

Als je mee wil draaien aan de top heb je een brede selectie nodig, en aangezien huren goedkoper is dan kopen, waarom niet. iedereen wordt er beter van.

Het is opvallend dat zelfs de Engelse media een dergelijk talent koppelen aan Fc Twente.
Dat was 2 jaar geleden niet mogelijk geweest.
Maar door het daadkrachtige optreden van de beleidsbepalers bij de Fc ( van der Laan en Munsterman) om Mcclaren aan te trekken, zijn er toch spelers zoals Ruiz, Stoch, Osei, om er maar een paar te noemen die daarom voor Twente kiezen.

Hopelijk komt hij naar Twente is echt een fantastische middenvelder. Maar is het zeker dat hij komt of nog niet? Want er is toch ook interesse van andere clubs?

Het lijkt me stug dat deze jongen naar Enschede komt, als clubs als Bolton en Everton ook interesse in hem hebben. Hij blijft dan gewoon in de PL spelen, en went eerder aan het hoge niveau. Daarbij heeft deze jongeman een geweldig salaris en bij een huurperiode van een half jaar bv, mag je alsnog zo rond de miljoen neertellen..

En Jack heeft natuurlijk ook nog een zegje; zelf zou ik Everton boven Twente verkiezen; hoger niveau, spelen ook nog EL, beter salaris, mooiere wedstrijden, betere sfeer...

14 januari 2010 om 13:29

@zalim

Een paar dingen:

1: Hoger salaris? Denk je dat hij bij Everton meteen een salarisverhoging krijgt? Everton legt dan ook gewoon een deel van zijn salaris bij, dus hij verdient hetzelfde als bij Arsenal
2: Twente speelt ook EL, dus dat argument valt weg
3: Ooit eens een voet in de Veste gezet (om over stadion van Everton maar te zwijgen)? Dan weet je dat de sfeer super is, ook gezegd door Stoch en Ruiz
4: Hij heeft zelf ook de voorkeur voor Twente, dus waarom zou hij dan naar Everton gaan?

14 januari 2010 om 16:43

1: Everton is kapitaalkrachtiger ja, misschien biedt Everton wel aan om 70 te betalen van zijn salaris, wat Twente vervolgens niet kan.. Daar doelde ik op.

2: prima.

3: Nee, ben er niet geweest. Heel makkelijk van je, 1 stadion erbij te betrekken. Moet jij eens raden waar 99 van de 100 mensen( jij bent de 100e) liever speelt: Op Old Trafford, Anfiedl, Emirates, White Hart, Stamford, Craven Cottage, City of Manchester Stadium....

Of spelen die liever in de Arena, de Kuip, Philipssatdion, de Koel, Euroborg etcetera..

Antwoord: die spelen liever in de PL; de sfeer en voetbalgekte is in Engeland 100 x groter dan hier, tempo 10 x hoger etcetera..

4: Ja, dat heet politiek correct zijn; Hij houdt gewoon alle opties open om niet iets al meteen af te schrijven of ergens op te hopen en dat het dan niet rond komt.

Geloof me, had er in plaats van Twente '' Ajax'' gestaan, had ik hetzelfde gezegd..

slim van maclaren...de vraag is alleen hoeveel hij nu al kan toevoegen....bij stoch pakt het erg goed uit...

Hierboven zegt een pinda ajacied dat twente niet aan een team bouwt, maar ajax wel??? Denk je nu echt dat je met spelers als rommedahl/kennedy wél aan een team bouwt?? Dan kun je toch veel beter een voetballer als stoch hebben ipv rommedahl???....
En wat denk je wat spelers als lindgren/wielaert/atouba/ogararu/ toevoegen op zowel de korte als lange termijn?? Verschil is alleen dat ajax ook nog eens afkoopsommen betaalt voor matige voetballers, en deze spelers veelal hogere salarissen hebben dan een talent van 18...

Ik vind het slim van twente...voor hetzelfde geld weten ze hem nog een seizoen langer vast te houden...zie psv met bijv. een alex!

Wilshere zal uiteindelijk de Premier League verkiezen boven de Eredivisie.

Maar het toont in ieder geval aan dat veel deuren die eerst hermetisch gesloten waren nu op een kier staan. Twente heeft een ontzettend sterke zet gedaan met Steve Mcclaren. Hier zullen ze nog veel profijt van gaan hebben.

als dit egt is, dan zou 't wel egt geweldig zijn. grootste talent van de engelse velden en als hij dan in Nl bij twente aan de slag gaat, zie je hem elke week voeballen en het is gweldig om te zien hoe goed hij is.

denk evengoed dat hij tog wel in de Pl aan de slag zal gaan.. het niveau is een stuk hoger en hij is te goed voor Nl, dus lijkt het me niet de beste keuze.. als arsenal fan, zou ik liever hebben dat hij naar burnley zou gaan..

14 januari 2010 om 12:43

Hennie en Gooner4:

Voor jullie beleving een stuk uit de engelse media:

....burnley and Portsmouth have both expressed an interest in taking the teenager on loan, but Arsene Wenger is understood to prefer a move to a team full of confidence and playing attractive, technically excellent football.

Wilshere and indeed his advisors also think six months of first team football in the Dutch League would be beneficial to his development....

Dus of hij in de PL aan de slag zal gaan is allerminst zeker.

Zou leuk zijn zo'n groot talent in Nederland .wel de tigste aanvallend ingestelde speler bij Twente. Maar ze hebben veelvoud aan nationaliteiten lopen in de aanval, maar een Welshman hadden ze nog niet, en een Nederlander ontbreekt nog, o nee Luuk de Jong hebben ze nog ergens onder de bank gestopt tussen een stuk of 12 tropische verrassingen... Met de internationale scouting is niet veel mis zo lijkt het...

goede voetballer die wat kan toevoegen bij twente steve begint het temenen gaat voor het kampioenschap

Twente heeft met Mc Claren een prima coach en ook een man met goede contacten, over de scouting ben ik minder positief dan de vele hier voor mij, tegenover 2 hele goede gescoute spelers kan ik zo uit mijn hoofd er al 4 zetten die (nog) niet voldoen, Rukavitya, Parker, Wellington en Akram. Dus bij mij is het gevoel over de scouting een beetje dubbel.

14 januari 2010 om 13:16

Op zich een goed punt, maar over de iets langere termijn kun je met o.a. Elia, Wilkshire, Maijstorovic, Wielaart, Kennedy, Touma toch stellen dat de scouting goed werk heeft verricht.

14 januari 2010 om 13:27

Komt bij dat ze niet echt mislukt zijn, of ze hebben de pech dat de concurrent op die positie de strren van de hemel voetbalt op die positie.

Denk ook niet dat ze veel kansen hebben gekregen om te laten zien wat ze waard zijn.

Akram speelde een puike pot tegen bayer leverkussen
Wellington is gehuurd en idd geen goeie
Parker, kan zeker wel voetballen, krijgt weinig kans.
Rukavitya was geen slechte voetballer kreeg alleen geen kans net als Parker.

14 januari 2010 om 13:29

Ja, dat klopt, maar ze moeten nu op een ander niveau scouten, de spelers die jij opnoemt is er hooguit 1 of 2 die op dit niveau mee kunnen, niet vergeten dat toen de door jou genoemde spelers er waren Twente zo tussen de 4e en 8e plaats eindigde. Ik denk dat in het huidige Twente alleen Elia en heel misschien Wielaert nog mee zouden kunnen.

14 januari 2010 om 13:17

Ben ik met je eens, alleen voor een speler als Wilshere heb je niet een super scoutingsapparaat nodig. Dat zou iedereen kunnen die de PL volgt.

14 januari 2010 om 13:29

Nee, maar wel weer goede onderlinge contacten, die toevallig ook onderdeel zijn van de noemer 'scouting'.

14 januari 2010 om 13:33

@ wandering

Ik vind dat de scouting gewoon goed werk verzet! Ze scouten spelers die relatief weinig kosten, dus het brengt weinig risico's met zich mee...verder hebben de spelers die jij noemt gewoon de pech dat er een knettergoed Twente staat, basiselftal dan he...

Laten we afwachten hoe ze het doen als e over langere tijd de kans krijgen! Alhoewel ik net ook al postte dat ik niet snap wat je met Wellington moet. En Ruka die weg is...

Ook spelers zoals Tientientiendalli die hier zo binnen lopen, perez...beide niet gied genoeg bevonden door de oude clubs en bij Twente spelen ze telkens sterke wedstrijden en groeien ze! Zelf geven ze ook aan dat ze lekker in hun vel zitten bij Twente, dus Twente in het totaal steekt op dit moment gewoon goed in elkaar :D

14 januari 2010 om 13:49

Dat Tiendalli binnen komt lopen is natuurlijk niet het werk van de scouting, overigens wel weer heel goed dat Twente hem een kans heeft gegeven, Perez is eigenlijk het zelfde verhaal. Als Twente (om in jou terminologie te blijven) knettergoed draait, lijkt mij dat je ook op zulke spelers moet concentreren, althans als je op dit niveau wil blijven.. Zoals Javadov, daar heb ik een goed gevoel bij, Stoch en Ruiz zijn natuurlijk goudhaantjes. Maar ik vind de scouting van Twente niet slecht hoor, ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

Leuk talent, alleen is het de vraag of je d'r wat aan hebt... voordat hij de club heeft leren kennen zou die alweer vertrokken zijn. Men zou beter aan een vast team kunnen gaan bouwen dan over te gaan lopen van gehuurde spelers.

14 januari 2010 om 13:45

@wijze_neus

Twente heeft normaal maar 1 gehuurde speler in de basis, Stoch! Dus hoezo bouwen ze niet aan een team???????
Verder kan deze jongen voor dat half jaar mooi ervaring opdoen, en Twente even door deze ”magere” periode helpen qua middenvelders!

Dus voordat je een dergelijke post hier neerkwakt, lees je dan wel ff in, dan weet je waar je over praat...

14 januari 2010 om 14:06

Rajkovic is ook gehuurd.

14 januari 2010 om 14:15

@blacksnow

Ja, en? Osei ook, maar ze staan toch niet in de basis... En ik sprak over de basis, want door mensen in de basis te zetten bouw je aan een team...

14 januari 2010 om 14:05

wijze_neus, als Wilshire komt zal hij de plek van kenneth Perez overnemen. overeenkomst tussen die twee: ze hebben allebei geen financiële waarde voor FC Twente met het oog op een verkoop, en Perez stopt waarschijnlijk ook na dit seizoen. dus of ze nou Perez houden, of voor Wilshire kiezen, na enige tijd zullen ze hoe dan ook naar een vervanger moeten kijken. en ik zie persoonlijk liever Wilshire bij FC Twente spelen dan Perez die over zijn top heen is.

Maar bij Everton komt hij waarschijnlijk weinig aan spelen toe... Die Bilyaletdinov, Arteta, Pienaar, Neville en ga nog maar door.. Opzich is Twente wel goed want hij komt hier wel zowiezo aan spelen toe. Hij is de beste middenvelder van Twente als hij naar Twente gaat.

Iedereen kan van alles vinden over huren / kopen. Punt is gewoon dat Twente dit jaar kans heeft op de titel. Een kans die zich niet vaak voordoet (en vermoedelijk voor gaat doen). Als een extra huurling het verschil maakt tussen wel of geen kampioen, is hij meer dan welkom

Ik hoop dat ze hem kunnen lenen! Helaas heeft Wilshere tot nu toe weinig minuten gespeeld maar dat zou helemaal goed kunnen komen bij Twente.

zou een goede versterking voor twente zijn en wilshere krijgt speelminuten.

Ja inderdaad, bij Twente krijgt hij zowiezo minuten.

Twente doet het inderdaad wel slim met die spelers, nadeel is inderdaad dat je er geen geld mee kan verdienen. En zo'n talent zit wel weer de nederlandse talenten in de weg.

Ik gun Twente het kampioenschap wel. Zondag krijgen ze nog een zwaar klusje bij ons in de galgenwaard

Zeker doen Wilshere.
Twente is een leuke club waar mooi voetbal word gespeelt, dus zeker een geschikte club voor hem.
En het kan goed uitpakken hé het huren van talenten, kijk maar naar Stoch!

iedereen schreeuwt nu dat er bij twente te veel gehuurd wordt en ze dus volgend jaar opnieuw kunnen beginnen als er een aantal weggaan of stoppen. Echter, dit is elk seizoen het geval. We moeten nu al minstens 3 jaar op rij opneiuw beginnen en telkens schrijft iedereen ons af en we komen ook telkens weer terug en presteren ''boven verwachting''.

Deze jongen voegt direct iets toe, waarschijnlijk. Asl hij komt dan kunnen we het schijnbaar betalen en eindigen we waarschijnlijk in de top 3 en spelen we volgend seizoen wederom europees voetbal.

Trouwens, als theo niet gedronken had, was deze discussie er nooit geweest, want ik heb wel het idee dat het eigenlijk een oplossing voor Januari is. Was theo niet geschorst geweest, dan had hij er deze maand gewoon gestaan en was de spoeling niet zo dun geweest.

sweet dreams, hij gaat naar Bolton,
over twente jammer zou mooi zijn geweest voor het nl voetbal. maar helaas

14 januari 2010 om 14:38

Hoezo gaat die naar Bolton, graag bron of iets. Of je bent toevallig Wilshere zelf, maar dat geloof ik niet.

lijkt me super als het twente lukt deze jongen binnen te halen echt een aanwinst voor de eredivisie

Man wat is die Mclaren toch van grote waarde voor Twente zeg! 1-2-tje met Munsterman en ze hebben deze jongen ook weer te pakken.

Ik weet niet of hij wel nodig is, Theo Janssen is straks ook weer terug en dan heb je weer het middenveld met Perez, Brama en Janssen wat het toch niet onaardig deed dit seizoen ofniet? Mochtend Wilshere en/of Kahlenberg komen, dan komt Perez zijn positie denk ik in gevaar, het zijn beiden spelers met drang naar voren en erg technisch zijn ze ook, Perez raakt op leeftijd en hij moet spelen om zijn klasse te behouden dus het lijkt me zeker dat met de komst van deze spelers op huurbasis Perez kan inpakken. terugkomen nadat je eruit bent gespeeld door een van deze spelers zal heel lastig worden en omdat hij al op leeftijd is word dat ook heel lastig. Ik juig de komst van Wilshere wel aan! hem binnenhalen zal Twente meer bekendheid geven en als er zulke spelers komen dan versterkt dat het hele team, hij is toch wel een beetje een bekende naam! daardoor kun je weer andere spelers aantrekken die nu ineens wel geinteresseerd zijn in jou project. Als Wilshere komt dan zeg ik dat Mcclaren puik werk verricht heeft en Nederland er een sensatie bij heeft op het veld(tijdelijk).

Ik heb hem een paar keer zien spelen en het is echt een van mijn favoriete spelers. De laatste wedstrijd die ik van hem gezien heb, was de wedstrijd in de voorbereiding tegen Atletico. Daar speelde hij super, hij voetbalde als iemand als Gerrard die al velen jaren op top niveau speelt. Als Twente hem kan halen dan is dat echt een prestatie. Ik hoop zo dat hij komt, hij is namelijk iemand die beslissend kan zijn in een wedstrijd en misschien wel beslissend kan zijn voor het kampioenschap.

Geweldig talent, een echte aanwinst voor de eredivisie.
Ook al is het voor een half jaar, deze jonge man heeft meer talent dan wie dan ook in de eredivisie.
Als supporter van Ajax kan ik alleen maar jaloers zijn op deze tijdelijk overgang.
Ik denk wij als sportliefhebbers vanaf dag 1 gaan genieten van dit geweldig talent.

14 januari 2010 om 21:20

ik vind het echt raar dat jullie denken dat hij direct een basisspeler wordt bij twente? (want anders wordt hij niet aan twente verhuurd he...speelminuten)

Hij is net 18,tuurlijk hij heeft talent maar om dan de sub(top) te dirigeren in Nederland? ik vind dit bericht eerder denigrerend tegenover de Nederlandse competitie dan mooi.want als dit doorgaat denkt iedereen dat het zo zwak is dat alle jonge spelers hier direct spelen..en dat gaat weer ten koste van de transferwaarde van de topspelers van de eredivisie....

En ja,iedere aankoop of huur, die twente doet is een wereldspeler,ook al spelen de meeste helemaal niet/zelden en zijn ze dus mislukt...(akram,parker,rakatusva,denneboom,carney... enzo.) raar beleid...

wilshere is een goeie versterking voor fc twente zeker op het middenveld want perez is nog wel goed maar die heeft zijn beste tijden gehad
maarja hoop dat ie naar twente komt komt het kampioenschap steeds dichterbijer met al die top spelers

Zegt 96 tegen 4 procent in de poll al niet een heleboel?

Geweldig talent die voor iederen club in de eredivisie een aanwinst zou zijn.

Geweldige techniek heeft hij vooral, op het Arsenal-toernooi aan het begin van het seizoen, ( ben de naam kwijt), speelde hij echt geweldig.

ik hoop dat fct khalenberg en wilshere huurt met een optie tot koop

Ik vind dit echt heel leuk nieuws, ondanks dat ik voor Ajax ben. Tis een enorm talent en om die in onze competitie te zien lijkt me prachtig. Ik ben heel benieuwd wat hij op deze leeftijd al kan brengen. En Twente wordt er nog sterker op, kunnen ze PSV van de titel afhouden
En mensen moeten niet roepen van dat huren geen goede keuze is, pure jaloezie. Want de meeste ajacieden hoopten ook dat Huntelaar of VDV gehuurd ging worden, dat is precies t zelfde.
Waarom elkaar zo weinig gunnen, hoe sterker onze competitie, hoe mooier de wedstrijden en des te meer vermaak.
Ik hoop dat t rond komt, ben benieuwd.

Prima toekomst visie voor FC Twente.

Nu investeren is straks de vruchten plukken met beker s en titels.

ik hoop dat ie komt zou een goede versterking zijn nu tiote en janssen niet mee kunnen doen

boschker
stam
douglas
rajkovic
tiendalie
wilsher
perez
janssen
ruiz
de jong
stoch
14 januari 2010 om 17:24

Brama eruit???? jij bent echt van de pot gerukt. Brama is het grote succes van Fc Twente. Brama is de eerste speler die je in de basis zet.

Ik denk dat dit een heel groot gerucht is. Ik geloof er niks van dat zo iemand naar Nederland wil komen en al helemaal niet naar een kleine club als Fc Twente. Maar ja we kunnen nog wel een middenvelder gebruiken voor de maand februari.

Als Wilshere wilt en Twente kan het betalen laat dan maar komen.

Wilshere. Ja wat kan je erover zeggen?. Zoals geschreven wordt, zal hij een groot talent zijn. Maar hij is wel 18 jaar, dat moet je niet vergeten. Dat hij, vooral door zijn leeftijd en dus ook ervaring, niet veel aan spelen toekomt bij Arsenal is meer dan begrijpelijk. Maar laten we wel wezen. Om dezelfde reden zal hij ook niet veel aan spelen toekomen in Enschede. Misschien wel meer als bij Arsenal, maar dan hebben we het over invalbeurten en echt geen basisplaatsen, al helemaal niet omdat Twente in haar jacht op de titel zich zoiets niet kan veroorloven, plus het feit dat de vraag gerechtigd is, wie van de huidige groep dan plaats moet gaan maken?. Wanneer dit een dealm betreft, die verder strekt dan slechts het lopende seizoen....dan kan het wel eens een mooie deal zijn voor Twente, maar dan moet je hem wel voor minimaal anderhalf jaar en liefst nog langer huren, zodat je hem rustig kan brengen en dat hij misschien al wel met 1 jaar al wel een basisplaats kan veroveren. Maar met zijn 18 jaar moet je gewoon niet al teveel verwachten, dat zou niet eerlijk zijn tov die jongen. En als ie voor slechts 6 maanden komt dan vrag ik me af of dit eigenlijk wel zo noodzakelijk is voor Twente.

@rodenski

dan weet jij weinig van Wilshere af!
Dit is een speler van de buitencategorie

FC Twente, Wilshere en Arsenal staan positief over een veruur van 1,5 jaar!! aan FC Twente.

On: Fantastisch als deze voetballer ons komt versterken. Het is echt een topper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren