Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax staat na vier duels op 103 doelpogingen

Laatste update:

Dat Ajax dringend behoefte heeft aan een nieuwe spits blijkt wel uit de cijfers. Na vier wedstrijden heeft de club al meer dan honderd doelpogingen gehad: beduidend meer dan nummer twee PSV. De Amsterdammers zijn echter niet de meest scorende ploeg.

Infostrada Sports ging achter de feiten aan en rekende uit dat Ajax al 103 doelpogingen heeft ondernomen. Van die pogingen belandden er 61 ballen binnen de palen, 42 gingen er naast. Nummer twee van de lijst PSV had tot dusver zestig doelpogingen, maar scoorde wel al twee keer meer dan Ajax.

De Amsterdammers moeten ook landskampioen AZ voor zich dulden als het gaat om het aantal gemaakte doelpunten. De ploeg van Ronald Koeman kreeg tot dusver 49 kansen en maakte er twaalf af: een scoringspercentage van 24,5%. Het percentage van PSV (elf treffers) ligt op 18,3%; die van Ajax slechts op 8,7%.

Opvallend is dat koploper Feyenoord op de ranglijst met meeste doelpogingen slechts op de tiende plaats staat. Op het overzicht hierboven staat de top tien, met de mededeling dat FC Utrecht en NEC Nijmegen pas drie wedstrijden hebben gespeeld en daardoor niet in de ranglijst zijn opgenomen.


Tabel met dank aan AD/Sportwereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is natuurlijk een bedroevend scoringspercentage. Vooral voor een club als Ajax, met zulke spelers voorin.

24 augustus 2009 om 15:41

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die pogingen van de voet van Suarez afkwamen.

24 augustus 2009 om 15:49

Klopt voor geen kant hoor. Gisteren had Ajax misschien 4 ballen op goal, maar werden er 41 pogingen geteld.

24 augustus 2009 om 15:53

Als jouw statistieken kloppen beste joostfan, betekend dit dat er gisteren 37 keer naast geschoten is.

Lijkt me geen goeie zaak

Ik heb de wedstrijd niet gezien gisteren, maar ik kan me niet voorstellen dat er maar 4 ballen tussen de palen eindigde en dus door de keeper zijn gepakt.

24 augustus 2009 om 17:12

@ Hilario

Zeker bedroevend. Maar over welke spelers voorin heb je het eigenlijk? Want ik ken maar 2 echte spelers voorin bij Ajax : Luis Suarez , en Cvitanich
Verder vind ik Rommedahl zeer slap, fysiek gezien, en Sulejmani eén vd meest overschatte spelers in de Eredivisie.

24 augustus 2009 om 18:58

jeetje, een nauwkeurigheid van krap 9&.. dat is toch wel diep triest hoor.

24 augustus 2009 om 19:45

Inderdaad niet al te best... Maar echt kwaliteit kan je het voorin niet noemen. Naja, misschien heeft Ajax wel kwaliteit voorin, maar dat is dan nog niet te zien. Enige aanvaller/speler die het bij Ajax echt goed doet is Suarez. Sulejmani is echt niks meer. Even als Rommedahl, snel maar kan niet scoren wat ik jammer vind. En van Cvitanich zie ik de laatste tijd ook weinig, hoop dat Ajax hem voor een Redelijk prijsje kan verkopen aan Argentijnse clubs.

erg slecht dit hoor, 61 schoten op doel, en dan maar 9 scoren. Ze hebben dus, zoals het hier staat aangeven maar 8.7 van alle schoten omgezet in doelpunten. Hmm, je kan veel dingen over Ajax zeggen, maar dit, is erg slecht.

24 augustus 2009 om 20:00

joostfan heeft alleen de samenvatting gezien denk ik

24 augustus 2009 om 20:46

ik vind roda jc en heerenveen nog erger

24 augustus 2009 om 21:31

joh Ajax hoeft zich geen zorgen te maken. gewoon een goede spits halen en dat komt helemaal goed. Vrijblijvend geef ik hieronder een opsomming, soort van advies aan Ajax.

koevermans (kan weg bij Psv als een betere club komt, en Ajax is beter)
En Ajax heeft het geld, ze kunnen halen wie ze willen. Ik ben er van overtuigd dat het met dit Ajax o.l.v. Martin Jol helemaal goed komt en dat kampioenschap een formaliteit is, mits de spelersgroep intactblijft (denk het wel).

Met een friendelijke groet,

R. Jansma

25 augustus 2009 om 00:17

misschien een janko als aanvulling, maakt veel doelpunten in oostenrijk, en is een echte afmaker.
.
en ajax heeft niet het geld om elke speler te halen die ze willen, ze hebben nog geen 7 miljoen voor mccarthy, alves kunnen ze niet betalen dus dat geld is er echt niet.

24 augustus 2009 om 21:43

Vind je het gek als rommedahl en emanuelson in de plaats van Cvitanich en sulejmani spelen.

Lekker beleid...

24 augustus 2009 om 16:07

Nou, geloof me: het waren er niet veel meer. Kansloos.

24 augustus 2009 om 16:40

Mr. Joostfan het waren 22 schoten op doel... Weet niet waar je vandaan haalt dat het er maar vier zouden zijn. Als Sparta met 8-0 had verloren hadden ze zelfs niet eens mogen klagen. Maar goed dit is wel zeer zwak van Ajax, want tegen de kleintjes wordt je kampioen en dat laten ze al verschillende jare na...

24 augustus 2009 om 16:43

Eh, joostfan. Ik kan het mishebben maar volgens mij had ajax geen 41 pogingen maar was dat de uitspraak van Jol. 'ajax 41 pogingen, Sparta 1, eindstand 0-0'. Sla Ad sportwereld van vandaag er nog maar eens op na.
Ps: ik heb alleen de samenvatting gezien, maar daar heb ik al meer dan 4 ballen tussen de palen geteld.

ontopic: bedroevend dat ajax zo'n slecht scoringspercentage heeft...

24 augustus 2009 om 17:59

Klopt uiteraard niet wat joostfan zegt, 41 pogingen waarvan 22 op doel.

24 augustus 2009 om 18:27

hmm dan heb jij toch een andere wedstrijd gezien als ik.. ik ben op een gegeven moment mee gaan tellen en ik kwam toch ook echt aan 41. (ja, ik heb de wedstrijd live gezien)

24 augustus 2009 om 22:26

Eehhh, doelpogingen zijn zowel schoten als kopballen bedoeld om te scoren. De 41 pogingen van Ajax zijn dus geen pogingen tussen de palen... maar ja, dat heeft iedere voetballiefhebbert tijdens de wedstrijd kunnen zien
Misschien moet Jol maar gaan trainen met F-jes doelen. Dan vallen ze zo lekker groot uit tijdens de wedstrijd

25 augustus 2009 om 14:50

Van de 41 doelpodingen zijn er 22 tussen de palen en lat beland. En heeft Seliga dus zeer veel reddingen vericht, al zijn er ook een paar schoten op het ijzerwerkbeland en geblokt door verdedigers.

Psv 60 doelpogingen en 11 doelputen en Ajax 103 doelpogingen en maar 9 goals dat is toch een behoorlijk groot verschil

24 augustus 2009 om 14:36

als mensen de meest waanzinnige pogingen gaan ondernemen krijg je nogal een scheef beeld. Zie de hoge notering van roda, je hebt doelpogingen en doelpogingen.

24 augustus 2009 om 14:45

Ja, dit is nauwelijks serieus te nemen. Volgens mij zijn zelfs de grootste afzwaaiers hier nog bij mee gerekent

24 augustus 2009 om 14:55

41 van de 103 doelpogingen is van de laatste wedstrijd dus als je dat eraf trekt kom je op een gemiddelde wat hoger ligt dan Az.. dus ja, is wel allemaal leuk en aardig dat er mensen zijn die dit graag willen uitrekenen enzo maar aan het einde van het seizoen is het belangrijkste wie kampioen wordt en wie europees gaat voor sommige teams.. er zijn pas 4 wedstrijden gespeeld en mensen vinden het leuk om jullie hoofd ergens mee warm te houden.. erg leuk maar niet relevant

24 augustus 2009 om 18:30

klopt, maar t zegt wel wat over de scorende capaciteiten bij ons aller ajax. En dat is toch wel jammer... Nu vind ik voorgestelde 'aanwinsten' niet echt aanwinsten (mccarthy, koevermans. Alves wel aanwinst,geen ajacied maar geldwolfje) dus dat is dan wel weer jammer.

24 augustus 2009 om 21:50

weet niet hoe jij dat uitrekend maar zelf minus de 41 doelpogingen komen ze niet aan de score die Az heeft of je moet er ook in ene nog 6 doelpunten ofzo bijrekenen

24 augustus 2009 om 17:10

tegen psv waren het er zeer zeker geen 60, of bedoelen ze mischien als de bal richting de kant van de goal wordt gespeeld, ajax moet meer vertrouwen in die argentijn hebben is een goede voetballen anders moeten ze hem maar aan psv geven...

24 augustus 2009 om 21:33

Vind je het gek met zo'n voorhoede.. kun je van Psv niet zeggen

24 augustus 2009 om 14:53

@johndiego, niet met je eens. je mag er van uitgaan dat over 4 wedstrijden dat voor iedere club ongeveer gelijk is verdeeld. Dus, iedere club zal wel ongeveer een zelfde verhouding pogingen dichtbij het doel/ari Haan pogingen (= schieten vanaf de middenlijn) hebben. Ik heb alle wedstrijden van Ajax gezien en ik kan nou niet zeggen dat ik me zo loop te ergeren omdat ze te vaak van afstand schieten.

24 augustus 2009 om 15:17

Ja ik heb Vertonghen toch al een x of 7 van 74 meter zien uithalen. Kansloos

24 augustus 2009 om 15:31

Blijkt wel waar dat Az het makkelijkst doelpunten maakt.

24 augustus 2009 om 14:40

Ik vind het een beetje overdreven, dat Ajax zo hard een spits nodig heeft. Tegen Sparta speelde meerdere spelers dan Suarez niet zo goed. Als je die 41 schoten van de totale 103 afhaalt, en kijkt wat Ajax na 3 speelronden had voor een percentage... Ik snap niet waarom Jol geen gebruik maakt van Cvitanitch, is in mijn ogen toch minstens gelijkwaardig aan Koevermans, bovendien is hij een stuk jonger.

24 augustus 2009 om 14:58

@darkblade, ik snap het ook niet. Zijn commentaar waarom hij dario gisteren niet inbracht; 'dario is geen grote spits, is hetzelfde type als onze andere spitsen, dus zou geen toegevoegde waarde hebben'. Met andere woorden, het is voorbij voor Dario, Jol wil een andere spits. Dikke kans dat je vlak voor sluitingsdatum een deal krijgt Dario naar Argentinie, Ajax krijgt geld en koopt daarvoor de begeerde spits. Hoewel ik niet zeker weet of ze in Argentinie het geld hebben voor Dario.

24 augustus 2009 om 15:26

@cyptrioot; Wel grappig dat die "niet grote speler" vooral in Argentinië uitblonk door zijn kopgoals. Durf te wedden dat als hij aan een Argentijnse club Dario voor een groot bedrag door verkocht gaat worden. Snap die Jol ook niet helemaal dat hij het niet met Cvitanitch aandurft... Zo slecht is hij nou ook alweer niet. En je gaat me niet wijsmaken dat Koevermans beter is. En zoals hier ook al gezegd.. Leuk die doelpogingen maar dat zegt helemaal niks. Ik kan ook vanaf de middellijn op de goal staan schieten. Het probleem van Ajax gisteren was dat Suarez ook dacht dat hij alles in zijn eentje moest doen. Ik durf te wedden dat wanneer hij niet zo gek gepraat was en wat socialer was geweest we gisteren 2 a 3-0 hadden gewonnen. En soms heb je het geluk ook niet. Qua veldspel vond ik het niet eens zo slecht.

24 augustus 2009 om 18:33

hmm wel een punt. Ander punt vond ik dat je zag dat met name Aissati en Rommedahl Suarez de bal liever toevertrouwen dan zelf die zekerheid op te bouwen. Aissati probeerde t nog wel met 3 a 4 schoten mja..

En dat Siem en Miralem niet echt scherp waren in de afronding..

24 augustus 2009 om 14:37

Er zit wel eens een wedstrijd tussen dat de bal er niet in wilt. Dit was zo'n wedstrijd voor Ajax.

24 augustus 2009 om 14:45

Leuke deze statistieken, maar het zegt vrij weinig..zoals Johndiego ook zegt, er is nogal een verschil tussen sommige doelpogingen..

24 augustus 2009 om 14:54

helemaal eens, van de 41 doelpogingen van ajax tegen sparta waren er denk ik al zo'n 25 van meer dan 20 meter

ongeveer dus 42% naast het doel dat zegt ook genoeg he.
iedereen gisteren maar roepen 41 schoten ....ja waarvan 22 op doel.....
Lijkt mij dat ze sowieso is wat beter moeten mikken ipv zomaar te skieten...
Zo komen we nog wel aan 1500 schoten op doel dit seizoen...

Wat een inhoudsloos bericht moet ik zeggen. Wat is het doel, Ajax moet meer naar de afronding van Az kijken? Ik snap best dat het apart is dat Ajax bijna het dubbele aantal doelpogingen heeft vergeleken met de nummer 2 maar ik vind dit niet echt nieuws eerlijk gezegd.

24 augustus 2009 om 14:43

nou ik vind dit bijvoorbeeld heel interessant. het geeft onder andere aan hoe ploegen goals proberen te maken. ajax d.m.v snel en veel op goal te schieten, en Az brobeert bijvoorbeeld elke aanval goed voor te bereiden en als er iemand is die beter voor de goal staat, geven ze hem af zodat hij een grote kans krijgt. daarnaast is een gemiddelde van 1 goal per 4 schoten natuurlijk gigantisch hoog. ik kan me herinneren dat Heerenveen vorig seizoen ook zo ontzettend effectief was en 18% van de doelpogingen een goal opleverde.

24 augustus 2009 om 15:12

ja zo ken ik er wel meer. je kan het op verschillende manieren uitleggen. Ik kan vb zeggen dat ajax veel aanvallender speelt dan Az en Az meer countervoetbal waardoor doelpogingen vaak grote kansen zijn met minder mensen in buurt terwijl ajax aanvalt en in de drukte veel minder tijd heeft om te handelen. Als ajax gister 4-5 scoort dan hoor je niemand erover voor dezewedstrijd was het gewoon goed. Maar is mijn beredeneringt de waarheid geen idee maar het zegt dat je over wat cijfers alle richtingen in kan

24 augustus 2009 om 18:41

wou net zeggen.. wat een onzin verhaal, Tw3nte.. dat is hoe jij het intepreteerd. En al helemaaal na 4 wedstrijden! Misschien zegt het wel dat Az elke keer totaal weggevoetbald wordt en dat ze gewoon heel veel geluk hebben. Of dat Heerenveen afgelopen seizoen maar 5 keer op doel geschoten heeft en dat er 1 inging (die 2% af gerond)

Tja, dat laat meteen de noodzaak zien van het stukje: "ajax: Benni, Alves of Koevermans"

Grappig dat Ado en Roda zoveel doelpogingen hebben, ik zou daar tog eerder wat hoger geschatte teams verwachten..

hoe je het ook wend of keert... deze statistiekjes zijn er altijd en soms boeiend en soms niet...

Feit blijft dat Ajax drastisch een extra spits zal moeten halen om een dag als gisteren waarbij het Suarez op alle mogelijke manieren (vrije trappen, schoten uit 2e lijn, dichtbij, solo actie etc etc) niet lukt om te scoren om er dan iemand bij te hebben die ook een goal kan maken zoals..... Alves? Benni? de Koef?

ben benieuwd...

Weer eenknap staaltje scorebord journelastiek. maar wel leuk om effe te lezen maar of we hier echt wt kunnen betwijfel ik!

Hoe gevaarlijk zou ajax zijn met een spits als makaay alves koevermans die de ballen er wel in krijgen ben benieuwt welke spits ze binnenkort presenteren.

Maar aan de andere kant laat het wel zien welke ploeg de meeste kansen creeert, effectief is het nog niet maar ja.

Heeft ook met geluk te maken. na deze tabel is ajax niet opeens slecht ofzo. voor het zelfde geld werd het gister 4-0 wat realistisch is en dan heeft ajax opeens 13 doelpunten en is er niemand die iets slechts zegt over de kansen van ajax.

Waarom hoor ik niks van Nwanko Kanu?
Weliswaar een oude spits maar heeft al aangegeven graag terug te keren naar Ajax (geen broodje-aap verhaal) en speelt al jaren op niveau in Engeland. Al is dat de laatste tijd wat minder maar het het lijkt me niet dat hij na een paar jaar opeens niks meer kan..

24 augustus 2009 om 14:51

Kanu heeft laatst aangegeven dat hij een nieuw contract gaat tekenen bij pourtsmouth, dus hij zal daarom niet naar Ajax of een andere club gaan

Doet Suarez het dan wel zo goed?? Tuurlijk goede speler..maar als ajax zoveel kansen nodig heeft???

24 augustus 2009 om 18:45

ja hee dit is ook wat! die vent die creert praktisch alleen 41 'kansen' in een wedstrijd (eerlijk, waarvan 25 echte 'kansen' en de rest categorie 'wanhoopsschot' ). Die vent heeft 1 wedstrijd een banaan in zn schoen en dan vraag jij je dit af??

Neem me niet kwalijk maar kijk eerst even de wedstrijden

Bekijk je het vanuit negatief perspectief kun je niet anders concluderen dan dat Ajax schandalig scoort, bekijk je het vanuit het positieve aspect dan creëeren ze enorm veel kansen en moeten ze 'slechts' veel scherper worden. Denk dat een nieuwe spits in dat geval nog wel eens wonderen zou kunnen doen, maar vooralsnog maak ik me nog meer zorgen dan dat ik gerust gesteld ben met een scoringspercentage van 8,7 procent. Supporters klagen de laatste jaren wel vaak over de defensie dat die linie ze de titel meerdere malen heeft gekost, maar met zulke aanvallende percentages verdien je het naar mijn mening ook niet om kampioen te worden. Is niet de eerste keer dat we zulke cijfers krijgen voorgeschoteld. En ja, we waren een paar keer de meest scorende ploeg, maar als je 80 goals uit bijvoorbeeld 1000 kansen scoort zegt me dat alsnog helemaal niks.

Lol wel een zeer laag scoringspercentage van hun zeg haha

24 augustus 2009 om 16:43

Het is maar hoe je het bekijkt, een lage efficientie hebben ze maar aan de andere kant kun je dit ook interpreteren als de meest aanvallende ploeg. En dat mag je toch wel opmerkelijk noemen. Afgezien van de 42 doelpogingen gister tegen Sparta houd je er nog 61 over en dat tegen clubs als Psv, groningen en Rkc, dat noem ik zeker niet slecht. Bovendien gaat het om het uiteindelijke resultaat, niet om de efficientie.

Denk dat het niet alleen aan Suarez ligt dat Ajax' gemiddelde laag ligt... integendeel... hij krikt het gemiddelde nog iets omhoog misschien!

Maar verder kun je hier A en B over zeggen...
A: Ajax creëert dus blijkbaar veel kansen en dat is een goed teken
B: ajax scoort te weinig gezien de gecreëerde mogelijkheden

Worden we iniedergeval ergens kampioen in

Ik vind dit eerder een gebrek aan kwaliteit bij Ajax dan dat je zegt van; 'wow, 103 doelpogingen'. Want bij deze doelpogingen zijn ook de meest kansloze schoten meegerekent, dat moet ook wel anders zou Roda er ook niet zoveel hebben.

Weer zo'n bericht om van die nutteloze anti-ajax berichten uit te lokken. -.-

24 augustus 2009 om 14:53

is denk ik meer om te bevestigen/aan te tonen wat Jol ook roept...we missen scorend vermogen

24 augustus 2009 om 16:11

Het is maar hoe je het bekijkt Basjeh....

Het kan ook een bericht zijn om aan te tonen hoe makkelijk ajax kansen creert.....het is maar wat je er zelf van maakt.

Persoonlijk zegt mij teletekstpagina 819 meer dan dit.

24 augustus 2009 om 16:41

Precies zo denk ik er ook over, vorig jaar hadden we toch echt de meeste doelpunten gemaakt. Maar goed, laat ook maar alles wat Ajax doet wordt meteen een topic van gemaakt, soms zijn het gewoon herhalingen en vooral de anti-ajacieden vinden het heerlijk. Ik kan ook niets met deze uitslag, ja een spits hebben we nodig, maar dat weet iedereen. Suarez moet gewoon lekker naast deze spelen of gewoon vanaf rechts spelen.

Je kan het als iets positiefs zien, maar als je kritisch bent dan is het scoringspercentage eigenlijk gewoon ver onder de maat. Je bent zo sterk als je zwakste schakel en als je veel kansen laat liggen, dan kan dat niet telkens op pech worden afgeschoven. Van de 103 doelpogingen is bijna 41 procent niet op goal. Dat is een vrij hoog percentage. Van de 61 doelpogingen die wel op doel gaan, is slechts 15 procent een doelpunt. Grofweg (op papier) wil dat dus zeggen dat Ajax 6 a 7 goede doelpogingen nodig heeft, voordat het scoort. Ik denk dat deze cijfers veelzeggender zijn dat het aantal doelpogingen.

Hoeveel % zou van Suarez zijn?
35?

On: Wel mooie tabel ja! Leuk om zo te zien. Alleen mag Ajax wel meer scoren!
Mischien komende 7 weken? Niet zo'n moeilijk programma hebben ze dan.

Tsja, Rommedahl heeft voor 20 mislukte pogingen gezorgd dus. Maargoed het is dan nog steeds een laaag percentage. Zet je Cvitanich erin zal het al wat beter gaan. En bovendien is het niet dramatisch als je niet veel scoort, als je maar de 0 houdt.

Onvoorstelbaar zo'n bericht!
Krijgen we morgen de tabellen van de ajax-energierekeningen van de afgelopen 10 jaar of het waterverbruik in de Arena?
Ajaxzone.nl lijkt me een meer toepasselijke naam.

24 augustus 2009 om 15:05

Ik deel je mening.
De conclusie die we hieruit zogenaamd zouden moeten trekken is dat Ajax echt een spits nodig heeft.

Een van de vele conclusies die ik trek is dat Ajax verdedigers en middenvelders misschien is wat minder moeten schieten en de bal af moeten geven aan degene die ervoor staan ; Suarez en co.

Of ze zouden misschien wat meer kunnen trainen op schieten etc. etc.

Voegt helemaal niets toe en is als nieuwsfeit totaal overbodig, hier zit niemand op te wachten lijkt me.

Ja, dat krijg je als je die 20 schoten per wedstrijd van 35 meter afstand meerekent.

24 augustus 2009 om 15:14

Niet zo bedroevend reageren. Feyenoord heeft bijna het laagste aantal schoten op doel maar staat wel bovenaan. Terwijl feyenoord allesbehalve countervoetbal speelt. Zal je ook gebrek aan daadkracht kunnen noemen.

Kan hier maar weinig conclusies uithalen.
Ajax mist gewoon een spits dat is een feit. En gelukkig is er ook geld. Ajax had altijd de schijn tegen zich door te roepen dat er genoeg geld is, elke club vroeg dus de hoofdprijs. Ajax is slim en roept al maanden dat er geen geld is. Toch trekken ze even de buidel openen met 6,5 miljoen voor de Zeeuw, en let op Alves komt ook wel.

Als je Groningen en Psv uit achter de rug heb vind ik over de 100 schoten toch een gruwelijk aantal. Feyenoord zou je met hun tegenstanders weer betreurend kunnen noemen. Maar goed, de ranglijst staat zoiezo een beetje op ze kop op dit moment. Dit weekend Twente in de kuip, ajax naar Heracles. Over een wedstrijdje of 7 valt er meer te zeggen.

24 augustus 2009 om 15:17

Een gebrek aan daadkracht? Eerder dodelijke effectiviteit.

24 augustus 2009 om 15:24

Ik noem het eerder gebrek aan weerstand. Bij een beetje weerstand ga je er (tegen roda buiten beschouwing gelaten) gewoon aan. Nec, Vitesse en ook Heracles lieten ook teveel kansen liggen. En ja blijft dit nog 31 wedstrijden doorgaan voor Feyenoord dan worden ze kampioen, maar ik denk dat de kans groter is dat Ajax de komende 31 wedstrijden een hoger efficiency zal halen.

24 augustus 2009 om 17:22

Je kan het op zoveel manieren bekijken.

Je kan namelijk ook zeggen dat Feyenoord pas schiet als het daadwerkelijk acht een kans te hebben om tot scoren te komen. Als je kijkt bij Ajax schieten ze van alle hoeken en standen, zelfs de meest kansloze schoten worden hierbij ook meegerekent.

En een gebrek aan daadkracht zal het wel niet wezen want 10 uit 4 is alles behalve daadkrachtig.

Heracles heeft nauwelijks kansen tegen Feyenoord gehad, Roda Jc/vitesse/nec hebben een paar kansen weten te creeëren, maar waarbij Nec al 2-0 achterstond en Roda al 3-0 achterstond, dan speel je toch anders. Alleen bij Vitesse stonden we constant onder druk en dat is de verdienste van Vitesse. En Vitesse-uit is altijd lastig, dat moet toch een belletje laten rinkelingen bij jullie van vorig seizoen, of niet?

komt niet van voetbalzone hoor..staat ook al op het Ad

24 augustus 2009 om 16:14

Precies....voetbalzone plaatst hier berichten die waar dan ook in de media verschijnen.
Een soort verzamelpunt van voetbalberichten.
Alleen kunnen sommige fans/supporters het soms niet handelen als er soms een negatief bericht komt over hun club.

Net als het bericht dat Honda Vvv aan een record helpt: leuk, die statistieken, maar waardeloos. ze helpen je helemaal Niets verder. Het record van Vvv betekent nog steeds maar 4 punten, het record van ajax betekent voor zover 7 uit 4. Dus ondanks het vele creëren van kansen koop je hier niets mee.

Overigens is het creëren van kansen over 30 wedstrijden doorgaans wel een goede graadmeter voor de resultaten van een club. Enige efficienty heb je hier echter wel bij nodig. Maar het veldoverwicht en het aantal keren dat Ajax voor de goal komt belooft wel veel goeds. Het houdt wellicht ook de druk wat meer van de verdediging, toch de zwakste linie van dit Ajax.

Wat een onzinnige statistiek. Ik zag schoten nog hoger vliegen dan de penalty van Jaap Stam tegen Italie. Dat kan je toch geen doelpoging noemen

24 augustus 2009 om 15:19

Ajax moet gewoon 20 procent van de echte kansen maken en ze staan op een goal of 16. Ajax is ijzersterk maar kent twee zwaktes, score en verdedigen.

gister tegen sparta konden er gewoon zeker 5 goals in vliegen, en ja buiten dat zaten er ook 5 schoten bij die hoger gingen dan die penalty van stam tegen Italie.

Komt bij dat je een keeper lekker in de wedstrijd laat komen door zó vaak op doel te schieten.....

Ik denk dat je hieruit moet concluderen dat Vertonghen en co wat minder vaak op doel moeten schieten van 35 meter afstand, dat werkt namelijk niet.
Vind het maar een onzinnig stukje tekst, ik zie nog liever een artikel over de interne problemen bij een club uit de hoofdklasse A dan deze onduidelijke statistieken.

24 augustus 2009 om 15:21

Schieten is beter dan dat eeuwige gebrei voor de goal. Ajax moet een afmaker hebben en is gaan werken aan de voorzetten van de zijkant.

24 augustus 2009 om 15:28

Betaald zich dan nog niet echt uit die voorzetten..

24 augustus 2009 om 15:32

Dat Ajax een afmaker nodig heeft was allang bekend. Echter zie ik liever dat ze 15 keer voor dat doel gaan rommelen en iemand er een keer 1 intrapt, dan dat er 20 x van een onmogelijke afstand wordt geschoten. Zo'n bal van 35 meter vliegt er namelijk misschien 1x per seizoen in.

24 augustus 2009 om 15:46

Nou is onzin..bij Dzudszak 2 keer in 90 minuten..en dat kost Ajax meteen 3 punten. Dus ik begrijp die Ajacieden wel.

24 augustus 2009 om 16:45

Dat was gebasseerd op Ajax, Ajax heeft geen specialist op dat gebied. Dzudszak is dat wel. En die 1x is natuurlijk bij wijze van spreke.

24 augustus 2009 om 17:09

die schoten van Dzudszak waren uit standaard situaties,tuurlijk kan je scoren van die afstand, maar dan moet de keeper fout opgesteld staan en je de ruimte hebben voor het schot of je moet hem er onverwacht vol op knallen. wat je ziet bij Ajax is wanneer de goal lang uit blijft de individu naar boven komt en je niet meer richt op een goede steekpass maar die bal van 25 meter lekker zelf op goal schiet. Daar zit het probleem wat je gisteren ook zag ;de Zeeuw komt op en heeft ruimte voor een schot terwijl Suarez zich vrij loopt schiet hij zelf, mooi schot maar gaat er nooit in omdat je hem verwacht als keeper en van die afstand tijdig kan reageren.
en daar waren meer momenten van gisteren!

en als nog niet 1ste staan!!

Wat een overdreven gedoe allemaal, ajax kreeg de bal er toevallig niet in tegen sparta, wat een keer kan gebeuren, en er is direct paniek. Ze scoren wel respectievelijk 3 en 5 keer tegen psv en bratislava, maar dat is dan totaal niet meer interessant. Ik zeg dan suarez verkopen en nieuwe spitsen halen, want dit kan natuurlijk écht niet!!

Trieste cijfers eigenlijk, helemaal als je nagaat dat de daadwerkelijke productie voornamelijk van 1 man komt uit Uruguay. Het is inderdaad broodnodig dat er een spits gehaald wordt die er dit seizoen gewoon nog meer dan 20 in legt. Dat was gisteren ook wel weer pijnlijk zichtbaar, als Suarez ze niet maakt scoort Ajax gewoon niet op het moment!

24 augustus 2009 om 16:06

Heb ik nog wel wat cijfertjes voor je. 4 3 1 0 10 7-0


Maarre statistieken zijn leuk,zeker waar.en het mooie is dat je er tegelijk geen ruk aan hebt.
En dat heeft wel weer wat haha.





24 augustus 2009 om 22:18

Aan veel statistieken heb je wel iets hoor. Het blijkt dat Ajax dringend scorend vermogen nodig heeft. Bij Az zie je dat het prima loopt voorin. Maar ook goals en assists zijn statistieken waar je zeker wat aan hebt.

ajax minst efficient.....az het efficienst.......

24 augustus 2009 om 15:31

Ja, want Az is namelijk het efficienst

Het zou dus mooi nieuws zijn als Ajax een goede spits vindt. Als de spits nou 's al die kansen erin legt verandert de titel opeens: "ajax na vier duels op 103 goals"

Roda 30 schoten op doel en maar 2 goals. Mss moeten ze wat minder oefenen op terugspeelballen!! En hiermee is opnieuw bewezen dat de keepers van de tegenstanders tegen Ajax vaak op hun best zijn

Kan het ook komen doordat Ajax tegen clubs speelt met keepers die zich willen bewijzen? Sparta bijvoorbeeld met Seliga. Seliga keepte de wedstrijd van zijn leven, waardoor er geen enkele bal in ging, met 61 schoten binnen de palen komt het er op neer dat er dus 52 ballen uit het doel gered zijn. Die 52 ballen kunnen toch echt niet allemaal slap recht op de keeper geschoten zijn. Los van de fout van Isaksson in de 2e minuut heeft Isaksson daarna toch wel een vrij degelijke partij gekeept, anders had Ajax wel met 8-4 voorgestaan. Het ligt dus niet zozeer aan de afmakers maar meer aan de keepers van de tegenpartij.

Geen voetbalnieuws. Overigens heb je daar geen drie punten mee verdiend. Het moet namelijk niet bij pogingen blijven.....

Goh ik ben ineens zo benieuwd wie de meeste ingooien heeft mogen nemen?

Wat een non-informatie dit zeg.

24 augustus 2009 om 15:45

Of wie in de eredivisie de hoogste schulden heeft?

24 augustus 2009 om 15:54

Jonge lekker boeiend zeg.
Beetje gefrustreerd dat de club met de hoogste schulden na 4 wedstrijden 3 punten voorsprong hebben op jou club?
En dan ook nog 0 tegen doelpunten met een bejaarde man op doel tegenover een dure international bij jullie?
Beter ga je even afkoelen ofzo..
Eerst huilen dat Ajax de grond in word getrapt maar wat doe je zelf?

24 augustus 2009 om 15:55

Of welke clubs in de eredivisie voor een deel in handen is van externe investeerders en daar niet eens een " club" hart voor hoeft te hebben.... ( Lees van welke club kan je zomaar aandelen van kopen...)

24 augustus 2009 om 17:24

Of wie de hoogste begroting heeft met de minste prijzen de laatste paar jaar?

zo zie je wel dat feyenoord geen nieuwe spits nodig heeft
want 16% van de kansen in het netje is toch niet verkeerd.

24 augustus 2009 om 15:58

Of ze hebben geen Jan Vertonghen die per wedstrijd een keer og 5 de ballen van 30-40 meter op doel probeert te schieten..
Dat scheelt natuurlijk ook een hoop.
Niet te vergeten de kansloze stiftjes van Emmanuelson als de keeper op de doellijn staat/ Scheelt ook weer 10 doelpogingen..

24 augustus 2009 om 16:12

Zo kun je door blijven gaan :s
Feit is dat Ajax niet kan scoren.
Hier de cijfers.

Erg overdreven hoor, de wedstrijd van Sparta moet gewoon vergeten worden, dan hebben ze opeens net zulke statistieken als die van Psv. Meteen blaast de media het op met eventuele aanschaf van Koef, Alves of Benny. Wat een neppe zooi! Cvitanich is goed genoeg voor de eredivisie alleen hij krijgt weer geen vertrouwen. Zo is het altijd met Ajax.

Zo Zo.. Az heeft 24 dat is wel heel veel

suarez moet oppassen,,want als het zodoor gaat komt ''barã§a'' niet meer voor hem..

Het is een beetje selectief nieuwsitem.
Gisteren speelt Ajax 0-0 en zo heeft men dan berekend, dat men 41 kansen, waarvan 22 op doel om zeep heeft geholpen. Dat zijn op zich best opzienbarende cijfers bij zo'n uitslag.
Maar laten we eerlijk zijn, nu loopt het zo en wordt zo'n item geschreven, scoort De Jong de opgelegde kans in de 2de minuut dan weet een ieder dat Sparta wel eens helemaal overlopen had kunnen worden zoals in de twee voorgaande editie's. Wint Ajax dan met 5 a 6-0 dan hoor je niemand dat er 41 doelpogingen nodig waren en had men al helemaal niet staatjes erbij gepakt die dat over de laatste 4 wedstrijden berekenen.

Mensen, die dan weer heel simpel concluderen, dat sommige teams gewoon beter aanvallen en afronden, gaan te kort door de bocht. Spelen die dan ook tegen tegenstanders die met 8 a 9 man teruggetrokken spelen op het eigen doelgebied?. Combineren is leuk, maar met zoveel tegenstanders op zo'n kleine ruimte hoef je niet universitair gestudeerd te hebben om te weten, dat ene tegenstander vrijwel altijd een teentje ertussen kan krijgen en dus aanvallen/doelpogingen kan verijdelen.
Alternatief wordt dan het afstandschot, wat dan ook gisteren veelvuldig werd gebruikt.....alleen is dat van grotere afstand en dus ook uiteindelijk minder effectief om tot doelpogingen te komen.

Dus ja cijfers zijn leuk, maar vertellen absoluut niet het hele verhaal. En al helemaal niet als het over een aantal wedstrijden gaat.

Het enige wat het overduidelijk wel laat zien is dat gezien het aantal doelpogingen een team veel of minder veel weet te creëren an kansen en dus of een team veel of weinig op de aanval speelt danwel countervoetbal speelt òf in geval van geen van beide sprake is er totaal niet aan te pas komt.

Tot nu toe is men in Amsterdam gezien het aantal kansen niet echt gelukkig wbt de afronding en het dus aantal gescoorde doelpunten. Wanneer het creëren van kansen op deze voet doorgaat en men uiteindelijk eens wat effectiever gaat scoren (ook door wat meer geluk af te dwingen) dan mag menig tegenstander die gaat komen het hart vasthouden. Dan is het te hopen dat Ajax met hetzelfde aantal doelpogingen als nu niet het percentage van A Z gaat benaderen, want dan zouden de komende 4 wedstrijden voor Ajax gemiddeld 6 doelpunten per wedstrijd moeten opleveren.

24 augustus 2009 om 17:40

De komende 4 wedstrijden zijn er waarschijnlijk 2 uitwedstrijden bij toch ? En uit is Ajax toch een veel bescheidener ploeg als in de eigen Arena.
B.v. uit tegen P S V 1 kado, 1 eigengoal uit een scrimmage en 1 mooie goal van Emanuelson. daarnaast had Ajax nog 2 kansen, wil zeggen 5 kansen 3 goals is 60 %. Met dat percentage had Ajax tegen Sparta 24 goals moeten maken
Kortom, uit en thuiswedstrijden zijn niet vergelijkbaar en uit tegen Heracles op dat %^&* kunstgras kan gewoon een heel vervelende pot worden als Ajax niet snel scoort.

24 augustus 2009 om 17:50

Ja maar Gerrit.....dat geldt voor elk team. Wanneer je niet snel scoort kan iedere wedstrijd, ongeacht over welk team het gaat, gewoon een vervelende wedstrijd worden.

Je kan wel wat conclusies trekken uit deze tabel.

-ajax heeft een nieuwe spits nodig/aanvoer is oké.
-psv hoeft geen aanvallers meer te halen maar de toevoer kan beter.
-roda, Heracles en Ado hebben behoefte aan een spits.
-heerenveen heeft behoefte aan een type Alves en een creatieve middenvelder
-groningen heeft dringend een vervanger nodig van o zo belangerijke Berg.

Ajax voetbalde tegen Sparta gewoon goed, maar maakte gewoon niets. Zeker 8 grote kansen. Dan moet je niet zeggen dat je slecht speelt maar constateren dat je een afmaker mist.
Maar Jol had natuurlijk ook Cvitanich er in kunnen zetten. Die jongen krijgt gewoon geen eerlijke kans.

24 augustus 2009 om 17:29

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Ajax voetbalde dramatisch tegen Sparta en zoals al eerder gezegt kwamen minstens 25 van die 42 schote van 20 meter of nog verder. Jij concludeert dat ajax een afmaker mist, maar wat heb je aan een afmaker als je geen uitgespeelde kanssen creert ziepsv uit, sparta thuis.) Kolder dus, ajax mist spelers die een steekbal kunnen geven of een fantastische voorzet hebben.

24 augustus 2009 om 18:00

Nee.... weet je wat kolder is?.
dat je wel weet dat 25 schoten van 20 meter of verder zijn, maar gemakkelijk negeert, dat de rest van dei schoten dus van dichterbij waren en dus grotendeels wel tot stand kwamen door uitgespeelde situatie's. 42-25 (als we jouw cijfers aanhouden)= 17.
17 kansen dus, die je 'uitgespeelde kansen' kan noemen.
Veel clubs komen niet eens aan dat aantal, Ajax speelde 95 van de tijd op Spartaanse helft en bij tijd en wijle werd Sparta helemaal uit elkaar gespeeld. Feit blijft wel, dat wanneer een team zich met 8 a 9 man terugtrekt rond het strafschopgebied er bijna altijd wel een tegenstander is die er een voet tegenaan kan zetten, al is het soms maar slechts een teentje......dat noemt men ook wel eens dat je tegen een muur oploopt (waarbij dus ook steekballetjes uiteindelijk niet het resultaat opleveren die men ervan verwacht of hoopt) en dat is de reden dat men dan ook wel gaat proberen van afstand te schieten.
Jij basseert het dramatische spel van Ajax, zoals jij het noemt, puur en alleen op het missen van 41 a 42 mogelijkheden en kansen.
Ik noem dat zeer kortzichtig zijn.

24 augustus 2009 om 19:01

Ajax heeft zeker wel opgelegde kansen gehad, en de spelers die de steekbal kunnen geven zijn aanwezig! het probleem van deze spelers is echter wanneer de goal uitblijft ze van afstand gaan schieten in plaats van de steekpass geven, ze denken wel even zelf te scoren op een manier van laat ik het maar even doen dan. De verlossende goal maken en door het publiek geliefd worden...
Neen aan dat soort spelers heeft Ajax niets! Het is zoals voorafgaande jaren geen team en zolang dat het niet is wordt Ajax geen kampioen!

Als die doelpogingen nou omgezet werden in doelpunten dan hadden we er pas wat aan.

en hoeveel van die pogingen komen op naam van suarez?

Gister schoot de Zeeuw een bal richting Eindhoven, is dat dan een doelpoging? Ze hadden het beter wanhoopspogingen kunnen noemen.

Heel interessant dit, je haald en geen prijzen mee gaat echt nergens over, het lukt een keer niet en meteen krijg je dit.
Wat moet je ermee als ze er wel waren ingegaan hoor je er niks over.
Kijk dat ze meteen willen aanvallen en een doelpoging willen doen, is natuurlijk wel leuk kijken. Je kan ook minder meteen te gaan aanvallen en eerst ruimte creeren (az), voordat je gaat aanvallen. Ziet er misschien iets minder aantrekkelijk uit, maar is vaak wel effectiever en ziet er verzorgender uit.
Vind het wel grappig dat wij boven aanstaan, had ik niet echt verwacht.

Erg subjectief. Een schot wat 10m naast gaat telt ook mee een rollertje dus ook. Zou wel willen zien de ballen die op de goal komen wat daar het percentage van is.

Wat is dit voor onzin-nieuws. Wie zit hier nou op te wachten?
Zo kun je wel ver gaan:
Hoeveel keer heeft een linksback met rechts getrapt?
Hoeveel keer heeft de keeper een bal tegengehouden?
enz.

Bah bah, wat een flauwekul

ja vind je het gek als ze allemaal van 30 meter op goal gaan schieten (vooral vertonghen denkt dat ie gerrard is), dan gaat er een hoop mis ja.

Deze statistieken zeggen niet zoveel. Want sommige ballen kun je gewoon niet meetellen. Zelf vind ik als je bijvoorbeeld kijkt naar de wedstrijd dat ajax te veel van afstand schiet. En veel daarvan belanden naast het doel. Sparta verdedigde redelijk goed. Waardoor ajax die schoten wel moest maken. En dan hopen dat er een invliegt.
Daarom zou het ook verstandiger zijn om die rolletjes of 10 meter naast vliegen. Niet bij op te tellen. En ga nou niet reageren met hoeveel balletjes waren van suarez. Gisteren waren die ballen niet alleen van suarez. Demy De zeeuw kwamen ook veel schoten vandaan. Ik vond hem overigens wel goed spelen. Aissati heeft ook wel aardig op doel zitten schieten. Misschien heeft suarez wel het meeste van die kansen. Maar daarvoor ben je ook een spits. En als je ff op telekest pagina 832 leest ( topscoorders ) zie ik toch echt suarez bovenaan staan samen met honda.

Dit is al een paar jaar zo..

Ajax eindigt altijd met het meest aantal doelpunten maar geen enkele andere club komt bij Ajax in de buurt als het gaat om kansen verprutsen. Maar deze statistieken slaan echt alles. Niet te geloven, waar kan dat nou aan liggen. Ik denk dat het te maken heeft dat Ajax gewoon een heel erg jong en (te) enthousiast elftal heeft. Maar dat is nog geen excuus, Dit is echt niet te geloven.

24 augustus 2009 om 17:08


@ Sander078,
Waar kan dat nou aan liggen? Nou, het is gewoon niet duidelijk wat er onder deze 'schoten' verstaan wordt. Ik ben ervan overtuigd dat als de afzwaaiers van 10 meter of verder naast de goal niet meetelt, je 2x minder doelpogingen hebt.

Het zegt dat gezien het percentage het flink omhoog kan, nee zelfs moet.
Dat het huidige dipje vooral prettig is voor de concurrentie en de tegenstanders van de afgelopen weken en dat het vooral niet te hopen is voor tegenstanders die te gaan zijn, dat Ajax bijvoorbeeld zo blijft spelen, maar het percentage richting dat van A Z gaat tillen......want dat zou betekenen dat Ajax de komende 4 wedstrijden gemiddeld 6x per wedstrijd zou gaan scoren.
Dus is het oppassen voor de anderen dat niet èn het geluk in de afwerking en de scherpte terugkeren, want dat zou dan al voor de tegenstanders betekenen dat het een kansloze missie wordt. Dat is namelijk zo als je statistieken enige belangrijkheid geeft. Het heeft twee kanten.....nu dat je aantoont dat het minder gaat (zoals in het geval Ajax), maar ook dat het heel anders zou kunnen zijn als je percentages wel weet te halen.
En in het geval Ajax zullen de meesten er wel over eens zijn, dat dat eigenlijk alleen maar beter kan dan nu......ookal hopen velen dat natuurlijk om begrijpelijke redenen niet!.

24 augustus 2009 om 17:44

Ajax speelt geen 4 thuiswedstrijden he
Uit zien we een heel ander Ajax wat juist wel enorm effectief is, tegen P S V zelfs 60 %.
Thuis loopt Ajax zichzelf in de weg want anders had het 24 goals tegen Sparta gemaakt.

24 augustus 2009 om 18:03

Bovenstaande statistiek is toch gebasseerd op 4 duels, waarvan 2 uit en 2 thuis????.

Als ik zie wat die doelpogingen zijn van Ajax, dan is het een makkie voor de keepers.
In het strafschopgebied zijn de meeste schoten op doel ernaast of zijn zo zwak dat een keeper nog tijd heeft om te bepalen waarheen hij de bal moet wegstompen. Buiten het strafschopgebied gaan ze meestal over de doel of als een speler de bal van de zijkant krijgt, gaat hij hem eerst aannemen i.p.v. gelijk voluit richting doel trappen. En er wordt veel te veel gepingeld rondom het strafschopgebied. Het lijkt wel of ze bang zijn om te schieten.

Straks gaan mensen ook nog onderzoeken hoevaak een aanvaller een scheet laat tijdens een wedstrijd. Wat een statistieken.

Hmmm, Tja.. Hoe zouden ze dat dan moeten doen? Gezichtsuitdrukkingen?:clown

Ajax heeft net zoals voorgaande jaren geen echt team, gisteren zag je al snel dat je te maken hebt met een stel goedbetaalde individu's. De goal bleef lang op zich wachten en je zag dat spelers voor eigen succes gingen, hierdoor kreeg de doelman van Sparta veel schoten van afstand waar hij makkelijk op kon reageren. het is natuurlijk een wonder dat er geen bal in ging, want de kansen die ze kregen waren royaal en de momenten dat ze voor eigen succes gingen en niet de steekpass gaven waren niet op 1 hand te tellen, Ajax zal zich wel weer herstellen en aan het eind bovenin eindigen, de eerste plaats is al lang geleden voor Ajax-begrippen, te lang. Zelf zie ik ze dit jaar het weer niet helen, weer net niet! Weer net geen derde ster en weer net geen feest...
nee Ajax van toen is niet het Ajax van nu...

24 augustus 2009 om 18:51

ow... ik vond juist dat iedereen de bal constant bij Suarez inleverde, zelfs als ze er zelf beter voor stonden, en dat terwijl Suarez nou net een banaan in zn schoen had (bij wijze van, die bal op de paal was wel weer aardig natuurlijk)

suljmani is ook een mis koop scoort behoorlijk weinig.

Ajax heeft gewoon een echte spits nodig die ballen vast kan houden.
Ze gebruiken nu Suarez die natuurlijk ook hartstikke goed is.
Maar het is geen echte spits, meer een die eromheen zwerft en zijn ding kan doen.
Iemand als Alves kan je zeker goed gebruiken, maar als ze nu echt Koef gaan halen dan breekt echt mijn klomp.
Je hebt ook nog een Darko Bodul lopen die het erg goed doet.
Speel dan met Sulejmani Bodul en Suarez voorin.
Ajax staat bekent om jonge spelers in het diepe te gooien, dus ik begrijp ook niet waarom ze dat niet doen.

Toch is Feyenoord effectiever gebleken dan in Ajax in deze 4 duels, na Psv en Az de beste scoringspercentage!

En nog noemen ze ajax lucky... zit zo goed mee.. jezus echt lucky..

Dit soort statistieken zeggen mij helemaal niets, een getal van 103 is gewoon een getal dat op een gegeven moment gemeten is naar bepaalde maatstaven, en zegt verder vrij weinig, om de volgende redenen:

1. De ene doelpoging is de andere niet. Hoeveel doelpogingen van Ajax in de wedstrijd tegen Sparta waren nou echt het gevolg van een uitgespeelde aanval, vanuit een voetbalsituatie? Dat waren er in elk geval veel minder dan die 41, ik denk zelfs minder dan 10, al zou ik dan de hele wedstrijd nog eens moeten zien. Maar vast staat dat er wanhoopsschoten bij zaten die ergens in de tweede ring belandden.

2. Het is een meting na 4 wedstrijden, waarbij bijvoorbeeld Ajax tegen 4 andere tegenstanders heeft gespeeld dan Feyenoord en Psv. Ajax speelde tegen Psv, Sparta, Groningen en Rkc. Dat zijn de nummers 4, 12, 16 en 18. Hoe kun je dat vergelijken met de doelpogingen van bijvoorbeeld Psv, dat tegen de nummers 2, 6, 8 en 10 speelde? Of anders gezegd, alle tegenstanders waartegen Psv speelde verloren nog geen enkele wedstrijd, of ze verloren van Psv. Appels met peren vergelijken dus.

Leuke statistiek, maar het zegt mij helemaal niets. Aan de ene kant kun je zeggen dat wanneer Ajax haar gemiddelde oppoetst ze veel meer goals gaan maken, aan de andere kant kun je zeggen dat wanneer Suarez geblesseerd raakt Ajax helemaal geen goal meer maakt, aangezien hij 5 van de 9 goals scoorde en in 2 of 3 andere de assist leverde.

Publiceer zo'n statistiek nog maar eens aan het begin van de winterstop, als iedereen een keer tegen elke tegenstander heeft gespeeld, dan heeft het pas enigszins zin om dit te gaan analyseren.

Is toch ronduit schandalig met zo voorhoede bij ajax en dan zo weinig goals suarez heb ze dagje een keer niet en er word gelijk niet gescoord

Johan78: helemaal mee eens. Het enige wat deze statistieken wel zeggen is dat a) Ajax bijzonder veel waardeloze doelpogingen onderneemt, of b) Ajax geen killer in huis heeft die de doelpogingen er behoorlijk intrapt.

Het zegt natuurlijk ook iets over aanvallende intenties van de betreffende clubs, als je loert op de counter krijg je bijvoorbeeld veel minder kansen en zul je veel minder doelpogingen ondernemen dan als je vol op de aanval speelt.

Staan ze in ieder geval ergens bovenaan. Deze cijfers zeggen mij persoonlijk helemaal niets, het vermelden niet waard lijkt me.

Statistiek zegt eigenlijk niet zo heel veel, ja we scoren moeilijk als Suarez het niet doet, maar dat wisten we ook zonder deze statistiek. De media moet wat, en alles wat Ajax betreft verkoopt goed, als een andere club bovenaan stond was er iig niet zoveel aandacht aan geschonken..

Wat een onzin artikel.

Hebben ze weer ergens een lijstje gevonden waar Ajax bovenaan staat, en dan moet natuurlijk meteen heel nederland dat zien. Het is natuurlijk maar net wat je ziet als een serieuze doelpoging.

Haha wat een statistieken

Volgens mij rekenen ze echt alles mee. Zelfs als iemand een eigen goal maakt is het een doelpoging, of als een verdiger de bal over de achterlijn werkt. Weer een doelpoging.

Verder is het natuurlijk wel grappig om te zien

Een paar jaar geleden zat Ajax in een vergelijkbare situatie. Toen was Rosenberg net aangetrokken en ging het pas lopen toen ze Huntelaar haalden. Ik kan me nog herinneren dat ook toen dit soort statistieken opdoken. Raar om te zien dat ze in de tussentijd niet veel verder zijn gekomen. Ik bedoel hiermee dat ze zelden een selectie hebben gehad de afgelopen jaren die op elke positie goed bezet was, m.u.v. de tijd dat ze Huntelaar, Stam, Sneijder, Gabri en Davids hadden.

Wat een onnodige topic weer (over Ajax)!

Als Ajax gister gewoon gewonnen had van Sparta, had niemend 't over de (zogenaamde) 41 kansen, wat later veranderd is in doelpogingen, want klaarblijkelijk waren 't toch allemaal gã©ã©n kansen!



Vreemd dat Sparta er niet bij staat , heeft 4 wedstrijden 4 doelpogingen en 2 doelpunten is toch mooi 50% ,maar goed dat Sparta dus niet 1 poging meer heeft gedaan gisteren zouden ze nog met 0 - 1 gaan winnen ook in de Arena. Had het hek helemaal van de dam geweest

weer een bericht wat sommige ajax supporters niet uit kunnen staan en dan maar zeggen dat dit heerlijk is voor de anti ajax supporters.
en dat dit bericht alleen maar is om de ajaxieden te kl*ten.
terwijl ajax dit zich zelf aandoet.

toch opvallend dat je zoveel kansen creeert tegen niet de beste ploegen en zo weinig scoren.
psv creeert 60 doelpogingen tegen wel wat betere clubs: vv venlo - twente - ajax- - nac. en scoor daarin ook meer.

Als je dit leest zie je Alves toch graag verschijnen in Amsterdam.. Al blijkt vaker dat hij een lastige jongen is in de omgang

kansen creeren kunnen ze wel.. nu nog een goede spits die ze kan afmaken op Suarez na..

25 augustus 2009 om 10:16

Kansen creeeren kunnen ze juist niet, daarom werd het steeds zo moedeloos vanuit de tweede lijn geprobeerd, met als gevolg dat er nog wel eens een doelpoging de tribunes in wil vliegen ja.

Wat mij nog het meeste verbaasd is dat ze tot zoveel doelpogingen komen met dat belabberde spel.

en ik snap het even niet het is na 4 wedstrijden dit nog 30 te gaan en dan al zulke statistieken doe dit gewoon aan het eind van de competitie

Ik zeg het al tijden, Suarez gewoon naar rechts en een spits erbij. Weg met Rommedahl van die vleuegl, hij is snel maar voorzetten zuigen. Waarom Cvitanich niet speelt is me ook een raadsel. En als Bodul niet goed genoeg is koop er dan een spits bij. Simpel, althans zo klinkt het. Waarom krijgt die jongen geen kans? Vroeger kregen de spitsen ook jong een kans zoals Bergkamp en Kluivert... hup erin met die gasten Ajax.

Veel meer van dit soort artikelen over ajax! Hoe meer in de media hoe beter, ws dat het lekker in de koppies gaat rond dwarrelen. Suarez goede spits, scoort veel maar volgens mij kan hij er nog veel meer maken, ik vond het vorig jaar nog geen echte killer, inmiddels vind ik hem dodelijker dan vorig jaar en toch heb ik het idee dat hij er nog meer kan inleggen.

Rommedahl heeft het gewoon niet en is niet Ajax-waardig. Hetzelfde geldt voor Sulejmani heeft nog maar heel weinig laten zien bij Ajax. Cvitanisch leuke spits voor een subtopper, maar bij Ajax kan hij ook geen potten breken. Mocht Suarez nog wegvallen vrees ik een deja-vu dit jaar weer.

Het probleem van Ajax lijkt me vrij duidelijk. Elke keer als ik die opstelling zie, vraag ik me af of ze daar kampioen mee moeten worden. Het zijn over het algemeen redelijke spelers, alleen suarez heeft meerwaarde. Een aantal jaren geleden waren dit er meer: Zlatan, Maxwell, Chivu, Trabelsi, Sneijder, van der Vaart. Één topper is te weinig, een stuk of 3 lijkt me minimaal, de andere 8 spelers kun je opvangen met spelers als Vertonghen, Sulejmani, Alderweireld en de Zeeuw.
Het enige probleem is dat niemand voor Ajax wil voetballen zolang er geen Cl gespeeld wordt, en daarvoor moet je nou net kampioen worden tegenwoordig. Vicieuze cirkel lijkt me...

25 augustus 2009 om 11:56

De zeeuw zie ik ook wel als een topper. Tegen sparta was niet zijn sterkste wedstrijd maar het is toch echt een goede speler.

Iedereen zit hier over ajax te zeuren maar, kijk ook is naar Roda Jc en Heerenveen die hebben pas een slecht doelpunten%. Ik begrijp dat ajax dit beter moet doen omdat het een topclub is. Maar heerenveen wil zich toch aansluiten. Dan moeten zij het ook beter doen.

Ongelovelijk!, ik ergerde me echt dood zondag, het moet echt beter kwa precicie.
Maar sparta was zondag echt laf aan het voetballen ze stonden na verloop van tijd gewoon met zn 4ren op de doellijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren