Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Kuiper voor vijf jaar naar FC Twente'

Laatste update:

Nicky Kuiper verdedigt de komende vijf jaar de clubkleuren van FC Twente, zo meldt TC/Tubantia. De twintigjarige linkervleugelverdediger komt over van Vitesse, waar de jeugdinternational nog maar tien wedstrijden in de basis heeft gestaan. Ook AZ en HSV hadden interesse in de speler. Volgens AZ en Vitesse was er zelfs al een overeenkomst tussen de landskampioen en Kuiper.

Aleksander Bursac, belangenbehartiger van de talentvolle verdediger, ontkent de beweringen van AZ en Vitesse. “Nicky heeft in een gesprek met AZ zijn sympathie voor de club uitgesproken, maar er is zeker geen akkoord gesloten”, aldus Bursac. “Door het vertrek van twee mensen naar München (Louis van Gaal en Edson Braafheid, red.) is de situatie opeens veranderd. Hij heeft een heel goed gevoel bij Twente en kan gaan spelen bij de nummer twee van Nederland. Dat is toch een stap hoger dan Vitesse.”

De Tukkers moeten er nog wel uit zien te komen met de Arnhemse club, maar de verwachting is dat beide partijen donderdag of vrijdag overeenstemming zullen bereiken. Kuiper, geboren in Arnhem, doorliep de jeugdopleiding van Vitesse vanaf de D’tjes. De linksback maakte pas dit seizoen zijn debuut voor de hoofdmacht van de equipe van trainer Theo Bos.

Onbegrip
In het kamp van de Alkmaarders is met verbazing gereageerd op het nieuws. Zij hoorden tot hun verbijstering dat Kuiper een contract bij Twente heeft getekend. “Dat is in ieder geval wat Joop Munsterman (voorzitter FC Twente, red.) mij vertelde”, laat Marcel Brands, directeur voetbalzaken bij AZ, weten in de weekblad Voetbal International. “Kuiper zegt dat hij dat niet heeft gedaan. Dus iemand liegt.”

“Die jongen moet alleen naar AZ komen als hij dat zelf wil”, aldus Brands. “Ik heb nu geen idee waar hij en zijn makelaars mee bezig zijn”, gaat de technische man van AZ verder. “Graag of niet. Wij waren al rond met Vitesse, die jongen zou daar nog een seizoen spelen. Zelf wilde hij dat ook graag zo. Ik heb alle mails liggen, alleen de medische keuring moest nog even verricht worden.”

In Arnhem snapt men ook weinig van de opvallende gang van zaken. “Wij begrijpen er ook niets van”, zegt technisch directeur Marc van Hintum. “Vitesse en AZ hebben een overeenkomst over de transfer. Dat klopt. AZ dacht met Kuiper rond te zijn, mondeling met getuigen erbij naar ik begreep. Maar blijkbaar is FC Twente daar nog ergens doorheen komen fietsen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cisse, Kuiper. Twente is lekker bezig de laatste tijd.

10 juni 2009 om 16:34

het lijkt wel of er altijd gezeik is rond de transfers van Twente. Hoop toch niet dat dit aan munsterman ligt! heb die man heel hoog zitten, omdat hij ons heeft gebracht waar we nu staan, maar het is wel opvallend dat het telkens raak is.

we moeten trouwens ook niet meteen dingen gaan roepen, in de voetbalwereld worden altijd dingen uit de lucht gegrepen en geroepen terwijl dat misschien maar de halve waarheid is.

10 juni 2009 om 16:40

trouwens, dat van Cisse, ligt meer aan Cisse zelf. Die heeft meerdere personen die hem vertegenwoordigen terwijl ze dat niet mogen/bevoegd toe zijn. kan twente weinig aan doen!

Cisse geeft eerst zijn woord, wil daarna opeens naar feyenoord en nu dat niet doorgaat wil hij zogenaamd weer naar Twente. Wie verteld mij nou wie hier de schuldige is?

10 juni 2009 om 17:14

Ik vind het mooi dat Kuiper naar Twente komt..maar als ik het zo lees...is het erg lullig voor Az als die dachten dat die serieus naar Arnhem zou komen. Misschien heeft Kuiper zich bedacht doordat Braafheid is vertrokken. Ik denk dat die de concurrentie bij Az eerder aan durde te gaan dan met Ronnie Stam,franco Douglas,peter Wisgerhof,edson Braafheid en Slobodan Rajkovic.
Niet zo'n vreemde gedachte.
Maar als Twentesupporter kan je je echt wel voorstellen hoe Az zich nu voelt.
Maar we gaan er inmiddels wel maling aan krijgen..bij ons wordt ook de inhoud van spelerscontracten naar bijvoorbeeld Ajax gesluisd...hey Braafheid heeft een clausule..op het moment dat ze bezig waren het contract open te breken..tenhag die ontslag neemt op verzoek van Reker,zodat ze geen afkoopsom hoeven te betalen...feyenoord die met zaakwaarnemers bezig zijn van Cissé...terwijl die al rond is met Twente..en ook gewoon wil komen.
Ik vind dus dat het vooral de zaakwaarnemers zijn die een hoop verpesten.

10 juni 2009 om 17:40

ik vind het niet alleen lullig voor az.. wat moeten wij dan? een jongen die jaren bij vitesse heeft gespeeld.. die gaat na 10 wedstrijden in het 1e al weg.. weer een talent weg bij vitesse..

10 juni 2009 om 18:22

Ik vind het ook erg jammer. Precies wat je zegt. Weer een talent weg!
Ik hoop dat Vitesse snel uit de schulden komt zodat we zelf de jongens kunnen houden en dat we kunnen bouwen aan een team. Net als alle andere subtoppers in de eredivisie

10 juni 2009 om 18:40

Zo zeg dat is snel handelen van Fc Twente, Braafheid een dag weg of de opvolger Kuiper is al binnen petje af voor Munsterman.
Nu nog even Cisse, v.d. Gun en Velthuizen definitief binnenhalen en Twente is klaar voor de nieuwe seizoen.
Je kunt zeggen wat je wilt maar niemand kan ontkennen dat er een uitstekend beleid bij Twente wordt gevoerd.
En wie weet krijgt Twente ook nog 12 miljoen voor Elia van Ajax nou van mij mag het, gun het Elia wel want hoe je ook tegen Ajax aankijkt het is en blijft natuurlijk wel de topclub in Nederland, al zie ik hem liever bij een buitenlandse topclub.

10 juni 2009 om 20:49

Goed beleid?? Tja je laat de beste spelers weggaan en koopt spelers die 10 wedstrijden gespeeld heeft bij vitesse.
Twente heeft weinig keus meer en moeten dit soort spelers kopen.

10 juni 2009 om 16:54

Cisse. Kuiper,de Jong, Akram

10 juni 2009 om 17:18

dat dacht ik ook in 1ste instantie maar nu denk ik ff verder en zou het niet zo kunnen zijn dat het verhaal cisse zich hier herhaald?
cisse twente feyenoord twente
Kuiper az twente az? ik weet het niet

10 juni 2009 om 20:04

Dat doen ze zeker goed een erg goede linkerverdediger die zeker net zo goed ( mischien nog wel beter wordt) dan Braafheid

Lijkt me dan toch dat Twente niet heel netjes heeft onderhandeld. Naar mijn weten moet je eerst de club vragen of je met de speler mag praten. Doe je dat niet dan ben je niet goed bezig. Daarbij kan die wel een overeenkomt met Twente hebben, maar twente moet toch ook nog rond komen met Vitesse

10 juni 2009 om 16:36

Als er uberhaupt regels zijn in de voetbalwereld wat betreft onderhandelingen enzo, dan houdt helemaal niemand zich daaraan! Dus het is niet alleen twente of munsterman. Iedereen heeft er een handje van...


10 juni 2009 om 16:52

@ Luc 20: Waarom zou Twente niet eerlijk onderhandelt hebben als Az en hij een overeenkomst hadden, moet Az het nog eens zijn met Vittesse dat is niet gebeurd. Verder ken ik deze speler niet echt maar ik vind het wel goed dat je investeerd in de jeugd ook al denk ik dat deze jongen er meteen moet staan.

10 juni 2009 om 18:48

Denken jullie nu werkelijk dat Vitesse nergens van wist, geloof daar niets van. Het is in het voetbal toch zo dat in 1e instantie altijd alles ontkend wordt.

10 juni 2009 om 19:38

Zo denk ik er ook over.

Vitesse speelt hier wel de onschuldige club, maar stel dat je eerst tot een akkoord komt met een club die een miljoen wil betalen en vervolgens komt er een andere club met een bod van twee miljoen... Plus het feit dat je speler over een jaar gratis de deur uitloopt... Dan wordt er tegenwoordig niet snel meer gezegd: een akkoord, is een akkoord. Een spelerscontract stelt tegenwoordig ook niet veel meer voor, dus zo'n akkoord ook niet...

Neemt niet weg dat Vitesse gewoon goede transferzaken kan doen en dat Kuiper de mogelijkheid heeft zich bij een grotere club te ontwikkelen.

hahah je ziet dit steeds vaker gebeuren tegenwoordig

10 juni 2009 om 16:10

Inderdaad Twente wordt een beetje Fchollywood.

on: eerst Cisse nu kuiper. heb het gevoel dat munsterman hier de liegende man is. Ik vertrouw die man de laatste tijd niet echt en volgens mij ben ik niet de enige

Lekker Twente. Winkelen graag in Arnhem, maar op deze manier is de lol van het zaken doen snel voorbij...

10 juni 2009 om 16:51

Als ik nu de update lees, heeft twente niks verkeerd gedaan! kan iedereen die weer eens commentaar had zijn woorden terug nemen!!

10 juni 2009 om 17:10

ze benaderen spelers achter de rug van de club om en dat mag simpelweg niet........dat is er loos! Dat soort dingen doe als je denkt dat je alles kunt maken, net als bij dat veld incident.

10 juni 2009 om 18:59

En ja hoor een ieder weet zeker dat Twente spelers benaderd buiten de club om. Een ieder weet toch zo langzamerhand dat elke club in het begin stadium in de ontkenningsfase zit, zie ook Az met van Gaal.
Ik neem aan dat de clubs wel op de hoogte zullen zijn van allerlei onderhandelingen, en zeg erbij dat dit bij mijn club Twente niet anders zal zijn.
Dus ook niet bij Vitesse of Roda ef welke club dan maar ook.
Een ander voorbeeld is Kaka van Milaan naar Real Madrid, hoe lang is dat niet ontkend dat er geen onderhandelingen waren.

voorspelbare reactie gw1988.. zullen we het maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen..
en daarbij.. az heeft ook een geschiedenis wat betreft spelers contracteren (zaak alves)

10 juni 2009 om 15:57

Klopt en daarom vind ik de afwachtende houding van Brands zeer correct. De opmerking "die jongen moet alleen naar Az komen als hij dat zelf wil" vind ik dus ook zeer juist en op z'n plaats.
Az heeft geleerd van de zaak Alves. Ze hebben daar misschien niet heel correct gehandeld maar de zaak is natuurlijk zo groot geworden door louche zaakwaarnemers van Alves zelf.

gelijk afgeven op Twente (zoals veel mensen hier) gaat mij te ver, daarvoor weet ik te weinig. Echter is het wel vreemd dat er nu twee zaken spelen.

10 juni 2009 om 16:21

Dat is zeker zo, maar in dit geval moet Twente eerst maar eens tot een akkoord komen met vitesse, want vitesse weet nog van niets.

10 juni 2009 om 16:24

Ik vind het heel normaal dat mensen zich afgeven op Fc Twente nu voor de 2de keer deze de club zo in het nieuws komt. Munsterman vind ik sinds deze zomer een eng mannetje, het begon bij Robbie toen hij naar Ajax wou. Toen ging hij ontkennen dat er nooit een nieuw akkoord was gekomen tussen twente en robbie, wat achteraf wel zo was. Toen Cisse en nu Kuiper, verder zijn er nog een aantal spelers die naar andere clubs willen maar vraagt daar bedragen voor die nergens over gaan.

Ik begrijp dat hij met Twente in de top 5 wil blijven maar dan moet je niet zulke smerige spelletjes spelen. Az heeft zo te zien goed geleerd van de zaak Alves en geeft een goede reactie op dit voorval

10 juni 2009 om 16:41

Tel daarbij op het rare gedrag rondom de transfer van Braafheid, die absoluut geen clausule in zijn contract zou hebben staan.

10 juni 2009 om 16:55

@jonagold

Hoezo heeft munsterman helemaal niet over gelogen want iedereen zei dat hij een clasule van $2 miljoen in zijn contract had staan maar dat klopte niet

hij had een clausule van $2,5m in zijn contract dus heeft hij niet gelogen

maar ik geef zelf toe als dit waar is dan is het niet echt netjes geregeld

maar je moet niet vergeten in de media word alles onzettend opgeblazen en heel erg overdreven !!

Vitesse laat weer een jeudige talent voor een schijntje weggaan...
en ik laak de werkwijze van Paul en Cs Die pannenkoeken bakkers mogen van mij nu toch echt Oprotten!!!

10 juni 2009 om 16:22

Wat moeten ze anders, volgend jaar zou hij transfervrij de deur uitlopen. Nu kan je er nog wat voor vragen.

10 juni 2009 om 16:25

Er is heel wat aan te merken op het bestuur, maar hier weinig. Kuiper brak pas dit jaar door en heeft nog 1 jaar een contract. Dat wil hij niet verlengen en dus moet je nu verkopen om toch nog geld te maken... Weinig keus dus.

10 juni 2009 om 17:02

Ik ben het volledig met je eens Nevare. Om te zeggen dat zijn contract eerder verlengt had moeten worden is ook maar koffiedik kijken. Hij speelde toen in jong Vitesse. Omdan gelijk een vet contract te geven is dan ook zeer risicovol. Als hij wel getekend had met contract dat bij Jong Vitesse past kan je vervolgens heel simpel naar zeist bellen voor een afspraak want waarschijnlijk verdient hij ook 5 keer zo veel als nu en speelt hij nu voor een club dat europees actief is....... Het doet pijn dat ben ik mee eens maar helaas kan vitesse niet anders.... gewoon weer verder gaan en jeugdspelers de kans geven en wie weet breekt er weer een door.

11 juni 2009 om 10:57

Er valt vooral wat aan te merken op de speler zelf. Is nog maar 19 jaar, komt uit de eigen jeugd, heeft nog maar zo'n 15 wedstrijden in de basis gestaan en zegt een Vitesse supporter te zijn....!
Dan teken je toch een verbeterd contract bij je eigen club en blijf je daar nog een paar jaar spelen. Of niet soms?

Alweer Twente wat in een dergelijke situatie naar voren komt.

Zal niet lang duren voordat de topic vol zit met Twente fans om hun geliefde Munsterman te verdedigen.

Ot: Natuurlijk vreemd wat hier gebeurt. Lijkt me handig de verklaringen af te wachten.

10 juni 2009 om 16:02

hoi, ik ben een twentefan.
Ik stel ook voor om eerst maar eens af te wachten wat er uiteindelijk gebeurd en hoe het precies zit, voordat we munsterman afschilderen als een leugenaar of wat dan ook.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs dat Munsterman liegt of een vuil spel speelt, in dit geval niet, en in de gevallen cisse en clausule elia, wieleart en braafheid ook niet. Hij is dus nog gewoon onschuldig. Zo gaat dat in Nederland.

Waar haalt Munsterman al die handtekeningen vandaan de laatste tijd?

Kuiper lijkt me geen slechte linksback voor Twente, ik zou zelf ook naar Twente willen, daar is veel meer kans op speeltijd dan bij Az, en deze 2 clubs doen nauwelijk onder voor mekaar, bij Az zat hij eerst nog een jaar bij Vitesse en bij Twente neem ik aan dat hij meteen mee mag doen als Braafheid vertrekt. Het kan aan Twente liggen, maar volgensmij zijn de zakenwaarnemers tegenwoordig niet meer loyaal aan contracten enzo, je ziet dit overal steeds vaker gebeuren die vaagheden bij transfers.

Cisse, Kuiper. Spelers zijn lekker bezig de laatste tijd.

Is Zoiets ookal niet aan de gang met een andere speler, dat die bijna verkocht was en toen Twente ook aan de bel trok dat zo zogenaamd ook al een akkoord hadden?
Was dat Cisse?

Munsterman en twente die krijgen het te hoog in hun bol de laatste tijd.
Hoog moet komt voor de val.

10 juni 2009 om 16:01

Hihi... Hoog moet

On: Wat zit iedereen te zeiken op Twente, zeer onterecht. Zo gaat dat overal in het voetbal!

Twente maar zeuren dat hun club wordt leeggekocht maar inmiddels gaat Twente als een dolle door het land. Cisse nu Kuiper, gaat inderdaad lekker daar. Ze hebben met iedereen waterdichte contracten maar toch lopen ze zo de duer uit. Pff Reker praat veel maar die Munsterman kan er ook wat van.

10 juni 2009 om 16:46

hoezo zeuren? voor elke spelers die vertrekt moet een nieuwe capabele vervanger worden gehaald! Niet meer dan normaal lijkt mij. Dus die reactie slaat werkelijk nergens op.

Twente doet geen uitspraken over transfers en dergelijke, dus kun jij helemaal niet weten hoe de contracten eruit zien. De media moet je al helemaal niet geloven..

Sjongejongejonge, Die topclubs jatten ook echt alle talenten weg met mooie beloftes..

10 juni 2009 om 16:13

Eerst moeten er feiten op tafel komen voordat mensen hier maar keihard Munsterman uit gaan schelden.

10 juni 2009 om 16:13

Ik verdedig mijn club niet, ik rep zelfs met geen woord over Twente of Munsterman. Ik val enkel de ongebreidelde en ongefundeerde galspuwerij aan. Ook beweer ik hier niet dat Twente onschuldig is in deze zaak. Wat ik wel beweer is dat het absurd is om schuldigen aan te wijzen zonder dat ook maar iemand hier de feiten kent. Dat er toevallig een Rood shirtje onder mijn naam staat heeft hier niks mee te maken.

10 juni 2009 om 16:29

Ik heb mijn club in het verleden echt niet altijd verdedigd hoor. Genoeg redenen om het niet te doen. Als ik echter vind dat het wél nodig is doe ik het ook te vuur en te zwaard...

10 juni 2009 om 16:10

Ik zeg niet per definitie dat Munstermand de boel belazerd. Maar ik vind het wel toevallig dat er 2 van dit soort zaken tegelijk zijn. De tijd zal het leren wie er gelogen heeft, als wij er al ooit achter komen.
Voor sommige mensen is dit inderdaad de kans om Twente af te kraken, en deze pakken dat ook graag met beide handen. Maar ik zie er geen reden toe.

Echter kan je het ook van de andere kant bekijken, de meeste Twente supporters zijn er al zeker van dat Munsterman niks verkeerds heb gedaan. Dat is net zo hypocriet als de mensen die gal spuwen.

Het beste is dan ook afwachten hoe de zaak zich ontwikkelt. Dan kan er altijd nog gal gespuwd worden

10 juni 2009 om 16:16

Kijk aan zo'n reactie van jou hebben we wat!

Jij als "neutrale" toeschouwer kan natuurlijk makkelijker een neutraler antwoord geven en ik vind dat je dat hier heel goed doet.
Munsterman zit bij de meeste twentefans erg hoog ( en terecht ook) en dan kun je moeilijk iets fout doen.

Dus ik sluit me aan bij jou reactie, dat het het beste is dat we gewoon afwachten hoe de vork nou precies in de steel zit voordat we elkaar gaan lopen uitschelden

Schuld van (de inmiddels ex) zaakwaarnemers, ze wilden naar de club waar het meeste viel te halen ten koste van die jongen. Als je clubs tegenover elkaar gaat uitspelen krijg je dit. Denk nog wel dat hij naar Twente gaat.

Ik weet niet of je Twente in deze de schuld moet gaan geven. Zij zijn op zoek naar een nieuwe linksback en zijn uitgekomen bij Kuiper. Als hij dan net doet alsof er geen overeenkomst is tussen A Z en hem dan kunnen ze gerust hun verhaal doen. Ook de toestemming van Vitesse zullen ze wel gekregen hebben anders had Marc dat hier wel even gezegt dat Twente buiten hun boekje is gegaan. Ik verwacht dat hij er op het moment dat Twente hem benaderde er nog niet uit was met A Z of dit heeft verzwegen voor de andere partijen. In ieder geval is het niet netjes om een afspraak niet na te komen maar een zaak zal het niet worden gezien de woorden van Brands.

Daarnaast zou ik het heel goed begrijpen als hij naar Twente wil. Daar zullen ze hem waarschijnlijk direct toevoegen aan de selectie i.p.v. eerst een verhuur. Dit toont toch aan dat er meer plaats is voor hem bij Twente dan bij A Z. Want na volgend seizoen wil het natuurlijk nog niet zeggen dat hij de plaats in zal nemen van Poco, die kan namelijk gerust langer blijven. Zie dus meer kansen voor hem bij Twente dan bij A Z.

10 juni 2009 om 16:08

Als ze toestemming zouden hebben van Vitesse zou v. Hintum nu wel wijselijk zijn mond houden lijkt me. Daarnaast zal een Twente niet naar Kuiper zijn gegaan maar naar zijn zaakwaarnemer en die kan niet doen alsof zijn neus bloedt.

10 juni 2009 om 16:15

Waarom moet hij zijn mond houden? Als hij hoort dat Kuiper een akkoord heeft met A Z(mondeling weliswaar) en zij dus Kuiper voor komend seizoen behouden en nu ineens geconfronteerd worden met deze ontwikkeling kan ik me best voorstellen dat hij verbaasd is....

Vergeet niet dat ze beide clubs toestemming hebben kunnen geven en dat bij hun misschien de voorkeur uitging naar A Z i.v.m. het feit dat ze dan nog 1 seizoen kunnen genieten van Kuiper.

10 juni 2009 om 16:20

Als Vitesse al overeenstemming had met Az en nu komt Twente met een hoger bod en Vitesse gaat daar op in is dat niet heel netjes. In dat geval zou v. Hintum beter zijn mond kunnen houden in deze dan de vermoorde onschuld te spelen.

Ik kan me dat scenario (nog) niet voorstellen dus ik zoek het vooralsnog bij Munsterman / Twente

10 juni 2009 om 16:16

Nou Hans...van Hintum was anders net zo verbaasd als Brandts. En ik weet wel haast zeker, dat wanneer Twente aan de bel had getrokken bij Vitesse om te mogen praten met Kuiper, dat diezelfde Van Hintum hem had gezegd, dat Vitesse er al uit was met A Z en dat de speler nu alleen persoonlijk nog moest rondkomen.
En zelfs als bovenstaande noet het geval was, dan had diezelfde Van Hintum dus wel gezegd dat zij, Vitesse dus, op dat moment aan het onderhandelen waren met A Z wbt de transfersom.

Hoe dan ook Twente is gaan praten met de wetenschap, dat er meer speelde ( A Z) en heeft nog voordat het met Vitesse om de tafel is gaan zitten om de transfersom te bespreken al een handtekening op een contract gekregen van Kuiper......

Waar zagen we dergelijk handelen al eerder?. Juist Cissé....eerst een handtekening van Cissé alvorens er nog moest worden uitgekomen met Roda.

Twente draait voor het eigen gemak maar de volgorde om en dat kan niet en dat is laakbaar!.

Hier spreekt een rasechte Twente-fan, maar ik vind het de laatste tijd ook niet heel erg prettig hoe Twente bezig is.

Maar voordat ik mij daar helemaal over ga uitlaten, wil ik eerst de definitieve transfers zien, voordat ik mijn mond ga opendoen. Het zijn allemaal maar woorden in de pers en nog niets officieel. Dus ik wacht af.

Maar als het allemaal waar is, zal ik ook mijn vuur spuwen over de zaken hoe Twente die behandeld en dat ze niet correct zijn.

Volgens mij is Twente wederom laakbaar in deze.
Is de volgorde niet eerst, je spreekt met een speler, daaruit blijkt dan wederzijdse interesse, daarna gaan de clubs om de tafel, komen die eruit dan pas ga je de onderhandelingen voeren met speler/zaakwaarnemer over het contract.

Zowel bij Cissé als nu weer Kuiper heeft Twente eerst al een handtekening van de speler nog voordat het überhaupt met de huidige club van de speler om de tafel is gaan zitten.

Twente doet gewoon maar waar het zin in heeft en stoort zich niet aan anderen en houdt zich al helemaal niet aan de gedragsregels omtrent het doen van transfers.....maar oh wee als een andere club per ongeluk zich niet aan de regels houdt daar waar het een Twente-speler betreft......dan is de voetbalwereld te klein voor Munstermann en consorten bij Twente.

10 juni 2009 om 16:13

man rodenski,

wat weet jij ervan, twente had toestemming van roda om met cissã© te gaan praten, en die stemmingmakerij van jou is al helemaal dwars tegen alle gedragsregels in, valt me op dat je ook overal wel wat over te zeiken hebt, terwijl er nog helemaal niets echt bekend is, jij bent wel heel erg naief om over alles wat er maar in de pers staat meteen zo te reageren, tot nu toe heeft onze voorzitter altijd gelijk gehad.

10 juni 2009 om 16:19

Toestemming om te praten met een speler houdt nergens in de voetbalwereld in, dat het ook tegelijk is toegestaan om maar een contract te laten ondertekenen.

10 juni 2009 om 16:22

@rodenski,

Ik begrijp goed dat jij je twijfels hebt bij deze gebeurtenissen maar ik kan je verzekeren dat clubs vaak genoeg een akkoord bereiken met de spelers alvorens dit met de club te hebben. Daar is dus niets raars aan.

Fctndal wil liever dat twente een grijze middenmoter is... welkom in de wereld van het topvoetbal
Ik heb je niet je gal zien spuwen toen we de bekerfinale bereikten of de 2e plek aan het vieren waren dit seizoen..... laat joop zijn gang maar gaan

Voetbal is oorlog, maar de transferperikelen van de laatste tijd gaan helemaal nergens over.

Als alle berichtgeving op de waarheid berust zou ik als ik mijn aanbieding terugtrekken, of ik nou vanuit het perspectief van Twente of dat van Az spreek. Een speler die op deze manier met clubs omspringt zal niet zo snel een echte clubspeler worden in mijn ogen. Hij doet met deze actie 3 (!) clubs aan hem twijfelen.

10 juni 2009 om 16:18

Helemaal mee eens, het is alleen de vraag of het er 2 of 3 zijn.

Het lijkt me dat Twente op het moment van "tekenen" van Kuiper, best afwist dat Az en Vitesse aan het onderhandelen waren, via Kuiper zelf, danwel via media of Vitesse zelf.

Kan er niet trots op zijn dat mijn Fc Twente nu weer zo in het nieuws komt. Of ze nu rechtmatig gehandeld hebben of niet, je krijgt zo in ieder geval de schijn tegen. Het zou geen kwaad kunnen een en ander op te helderen.

Braafheid is vertrokken zonder enige problemen, als Elia een gelimiteerde transfersom had en een club wou dat bedrag betalen was hij allang vertrokken, zelfs top-artsen bij Chelsea worden het niet eens over de blessure van Arnautovic, Cissé heeft al aangegeven dat hij naar Twente wil en zegt dat mensen zich ten onrechte hebben voorgedaan als zijn zaakwaarnemer en alleen Kuiper kan verantwoordelijk zijn in deze zaak. En hoogstwaarschijnlijk vergeet ik nog wel wat waar Twente van wordt beticht.

Iedereen heeft volgens mij een hekel gekregen aan Twente, gezien de reacties, en dat is jullie goed recht. Maar het zou niet dom zijn om dat ergens op te baseren.

Munsterman heeft denk ik het een en ander uit te leggen. Denk wel dat hij bij Fc Twente meer kans op speeltijd heeft dan bij Az.

10 juni 2009 om 16:31

Vandaar ook dat Az Kuiper nog een jaar aan Vitesse zou verhuren...
Begrijp je ook meteen waarom Vitesse dat wel zag zitten!

Ik vraag me wel af wat er nu helemaal waar is aan alle verhalen die in de pers verschijnen hoor. Als alles klopt ben ik de eerste die zegt dat dit slecht is van twente als de verhalen van cissee en die van kuiper kloppen.

Wordt alleen wel een beetje moe dat er geen hoor en wederhoor plaatsvindt. brands zegt dat munsterman zegt dat kuiper heeft getekend bij hem.

Sorry hoor maar bel munsterman, bel vitesse aangezien daar iets meer mensen zitten die over de transfers gaan. Omdat hij in de talent pool zit zijn er meer verantwoordelijk voor deze speler.

Maar ik wacht eerst de feiten af en dan veroordeel ik iemand. Het kan zijn munsterman het kan zijn brands het kan zijn vitesse maar de meeste kans acht ik momenteel dat ik de pers toch echt moet veroordelen.

Dus eerst de feiten dan de straffen.

10 juni 2009 om 16:22

Zou wel de juiste volgorde zijn, maar ongenuanceerd iets roepen is vele malen leuker

10 juni 2009 om 16:28

Maar dan liever niet op Vz

10 juni 2009 om 16:32

Vitesse is gebeld en heeft gereageerd, Munsterman en Kuiper wouden geen reactie geven..

Raar , hoe kan je een speler (cisse) contracteren zonder er met roda over de transfersom overeen te komen?
En nu weer blijkt dat vitesse (m/v Hintum) niet op de hoogte was van Twente rondom Kuiper.
Dus Twente hanteert een andere manier van spelers aan zich te binden.
Eerst spelers een contract laten tekenen en pas daarna onderhandelen met de club van die speler.
En dan volhouden dat Munsterman goed bezig is!!!

Voor het Bosman arrest konden clubs spelers onder contract aan het lijntje houden en spelers werden tekort gedaan in hun rechten. Inmiddels is dat Bosman arrest zijn doel aan het doorslaan en zonder dat mij de ins en outs van deze specifieke zaak bekend zijn, krijg ik steeds meer het idee dat clubs moeten worden beschermd van spelers die alle vrijheid nemen tot 'sportieve verbetering'.

In Enschede begeven ze zich op glad ijs door zich ten op zichte van andere clubs a sociaal te gedragen.
Munsterman denkt dat hij zich als een Berlusconi kan gedragen en iedereen naar zijn hand kan laten zetten.
Wij hier in het oosten van het land leven onder de cencuur van Fc Tubantia (directeur Munsterman)
Dit soort berichtgeving komt bij ons niet in de krant en terwijl z,n hele krant vol staat met de meest onzinnige verhalen over Fc Twente

10 juni 2009 om 16:41

Ga verhuizen zou ik zeggen. Of koop een Ad, is ook wel in Enschede te krijgen.

Kuiper voor vijf jaar naar Fc Twente
woensdag 10 juni 2009 | 16:04 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 10 juni 2009 | 16:09

Tekstgrootte

Nicky Kuiper (midden) verruilt Vitesse voor Fc Twente. Foto: Hans Broekhuizen

Enschede - Nicky Kuiper speelt de komende vijf jaar voor Fc Twente. De 20-jarige linkervleugelverdediger is afkomstig van Vitesse. Opvallend is dat de jeugdinternational nog maar tien wedstrijden in de basis heeft gestaan bij de Arnhemse club. Ook Az en Hsv hadden interesse in de speler. Volgens Az en Vitesse waren de club zelfs al rond.



Ook met de speler zelf. Aleksander Bursac, de zaakwaarnemer van Kuiper, ontkent dat. ,,nicky heeft in een gesprek met Az zijn sympathie voor de club uitgesproken, maar er is zeker geen akkoord gesloten. Door het vertrek van twee mensen naar Munchen (trainer Louis van Gaal en Edson Braafheid, red.) is de situatie opeens veranderd. Hij heeft een heel goed gevoel bij Twente en kan gaan spelen bij de nummer twee van Nederland. Dat is toch een stap hoger dan Vitesse.’’


Twente en Vitesse moeten nog wel tot een overeenkomst komen, maar de verwachting is dat die zaak donderdag of vrijdag wordt beklonken.

(bron) tc tubantia

10 juni 2009 om 16:37

Dit bedoel ik dus bron Fc Tubantia ,munsterman grijpt in

Munsterman dan toch een wolf in.....

Prima maar dan moet je het spel ook als een kerel spelen. Dus ook met uitgaande transfers. Niet 'jengelen' als je zelf ook meedoet aan het 'hengelen'.

Dat word een hoop betalen lijkt me... Hoop toch dat v Hintum twente duidelijk gaat maken dat dit niet de juiste manier is!

Min. dubbelen dan wat Az bood, aangezien we met die deal Kuiper nog een jaar in Arnhem hadden en we nu opzoek moeten naar een andere back..

Ik wil wel eens weten hoe A Z supporters, Vitesse supporters erover denken.
En natuurlijk van de vergelijkbare zaak van Cissé ben ik benieuwd naar wat Roda supporters en Feyenoorders over dit alles denken.
Want veel reaktie's die je leest hier zijn afkomstig van Twente supporters en vele andere supporters maar van veel betrokken clubs hoor je de supporters niet echt.

Wat denken zij er dus van?.

10 juni 2009 om 16:44

Ik denk dat de media gewoon alles rondom Twente gigantisch opblaast, want Twente is gewoon "hot" op dit moment en dan is het leuk om daar stukjes over te schrijven (goedschiks of kwaadschiks).

10 juni 2009 om 16:55

@twenteunited, jij denkt dat de pers Twente gewoon zwart probeert te maken omdat ze toevallig een leuk seizoen doormaakt? Grappig dat dit niet gebeurt is met bijvoorbeeld Heerenveen of bijvoorbeeld Groningen want zij zijn ook zoals jij zegt 'hot' gezien de manier zij zich ontwikkelen. Ik denk toch dat de media dit vermeldt omdat er wel degelijk sprake is van onfrisse praktijken. Ik vind het ook zeer vreemd dat Dhr. Munsterman geen reactie wil geven op de zaak. Als alles eerlijk was gegaan dan is het geven van een reactie toch geen enkel probleem? Er zal dus vast wel meer achter zitten denk ik zo.

10 juni 2009 om 16:55

@twenteunited,
Is het niet een beetje vroeg om het "top" te noemen. Ik denk dat elke club wel in staat is om een nieuwe speler binnen een week binnen te halen...

Als blijkt dat het een waardige opvolger is dan heeft twente het inderdaad goed gedaan. Vind het nu een beetje te vroeg om dat te suggeren.

En of twente "hot" is.. tja.. ik denk dat dat meer komt doordat meneer munsterman zoveel praatjes heeft (dan is het voor de media alsof je honing aan je reet hebt). Ben blij dat de media een nieuwe "zondebok" gevonden heeft

10 juni 2009 om 16:44

Het is niet interessant van supporters van welke club dan ook ervan vinden. Zolang wij (als supporters) niet alle details en feiten weten, blijft het giswerk en moddergooien.

10 juni 2009 om 16:47

@rodenski,

maar ik ben ook erg benieuwd naar de reacties van az die vast nog wel gaan volgen.. Dan wordt vast alles nog wel duidelijk.

10 juni 2009 om 16:54

Als prive-achtige voetbalsites alles en iedereen quoten zonder dat goed te checken, krijg je dit soort onduidelijkheden. Helemaal als de gemiddelde Vz bezoeker dit soort berichtgeving als feit overneemt en daar ongegrond op reageren.

Wacht nou eerst eens af wat alle feiten zijn, je verwacht toch niet dat ze bij Twente op elk bericht in een krant of op een voetbalsite reageren.

10 juni 2009 om 17:09

Vitesse Supporters hebben er weinig van te vinden. Hij had nog een contract voor 1 jaar en heeft aangegeven deze niet te willen verlengen. Dan kan je beter verkopen. Ik moet je wel zeggen dat de deal tussen Az en Vitesse mij beter leek. Eerst nog een jaar bij Vitesse stallen en dan naar Az. Toch een jaar plezier en heb je toch een paar centen gebeurd. Nu afwachten hoe de onderhandelingen tussen Twente en Vitesse verlopen. Zelfde contructie??? zo nee dan zal er meer boter bij de vis moeten.

10 juni 2009 om 16:52

Twente is zich goed aan het versterken om misschien wat te bereiken in Cl. In ieder geval denk ik, dat Twente een topper gaat worden, en dat ze volgend seizoen weer grote concurrenten zijn van bv Psv en Ajax. Met een speler als Kuiper, een jonge getalenteerde Nederlandse verdediger, heb je ook gelijk wat voor de toekomst! Goeie Nederlandse verdedigers zijn er niet veel, dus wie weet gaat hij zich goed ontwikkelen bij Twente.

Kuiper was gekocht door van gaal voor pas volgend jaar(06-2010) , maar had nog niks getekend en kan nu per direct met twente de Cl in. Tuurlijk doet hij dat.

De landelijke media verzinnen gewoon veel spookverhalen rond transfers bij twente. Kijk na cisse , braafheid en elia, volgens de landelijke media komend seizoen allemaal te bewonderen bij de trad. top 3. Ik zeg geen van die 3 speelt komend seizoen bij de trad. top 3. Cisse heeft al zelfs verteld dat hij gewoon na twente wil en hij zit in afrika en het Ad komt met een onzin verhaal dat ie na feyenoord wil, Munsterman zij gelijk dat ie allang een contrct had getekend bij twente en dat dat beaamde cisse.

10 juni 2009 om 16:54

Laat Twente nou maar eerst door de voorrondes komen, ze zijn nog lang niet in de C L.

2x in een week negatief in het nieuws met betrekking tot duistere transfers....is het louter toeval of is er iemand onfrisse spelletjes aan het spelen? Over lijken gaan om de top te bereiken?

10 juni 2009 om 16:53

hier wordt gewoon gehandeld zoals het hoort..

10 juni 2009 om 17:02

Als er juist gehandeld zou zijn dan zouden er nu niet verschillende partijen een conflict situatie hebben. Ik denk dat er meer aan de hand is dan dat men denkt. En 2x in een week beschuldigd worden van onzuivere transfers, dat stinkt naar meer dan toeval of onzorgvuldigheid.

Grappig inderdaad, om te zien dat iedereen Twente aan het afkraken is, terwijl zij uit goeder trouw gehandeld hebben. En zelfs al wisten ze af van de overeenkomst tussen Kuiper en Az, als je die speler wilt en andersom is dat ook zo..dan ga je ervoor, de uiteindelijke keuze ligt toch bij hem!

Ik zou bijna het idee krijgen dat Kuiper 2 contracten tegelijkertijd probeert te scoren.

10 juni 2009 om 17:04

Ja klopt je mag ervoor gaan, maar dan laat je zo'n jongen pas een contract tekenen N A D A T je er met Vitesse over de transfersom uit bent gekomen.

Ik zou het nu wel grappig vinden, wanneer Vitesse er à la Roda Jc met een transfersom komt die Twente te gortig is. Dan gaat het alsnog niet door en wordt Twente opnieuw afgestraft voor het onconventionele handelen dat het doet.

Ik ben over het algemeen niet zo snel van oordeel, dus er zal wel meer aan de hand zijn dan wat er in dit artikel staat.

Wat aan de andere kant wel erg verdacht is, is dat twente in amper 2 weken tijd toch 2x zo in het nieuws komt. Kijk bijvoorbeeld naar psv waar het de afgelopen maanden ook niet zo lekker verliep, dankzij verhalen omtrent Reker. Ik heb in die topics ook aardig wat negatieve twente supporters gezien, hetzelfde gold toen het niet zo boterde bij Ajax. Zo zal het altijd blijven, je hebt altijd supporters van andere clubs die er een beroep van maken om zo snel mogelijk "concurrenten" door het slijk te halen.

Ik zou zeggen, kijk zelfs ook eens critisch naar je eigen cluppie, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Of dubieuze beslissingen genomen, dit gebeurd echt niet alleen bij Twente(feijenoord, ajax en psv hebben ook een roerig jaar achter de rug)

Men moet zich weleens goed bedenken : waar rook is, kan er vuur zijn

10 juni 2009 om 16:58

@sjimmy

als dit allemaal klopt is het ook helemaal niet netjes geregeld van Munsterman en twente..!!

maar je moet niet vergeten dat alles in de media onzettend word opgeblazen..!!

10 juni 2009 om 16:58

Er is niet eens bewijs tegen Munsterman en in Nederland ben je Opnschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Maar laten er eerst wat feiten naar boven komen voordat je jan en alleman zit te beschuldigen van bedrog... Het ziet er niet altijd zo uit zoals het lijkt!

Tja Voetbal is niet meer zoals vroeger, en ja nu klink ik wel als een ouwe ... maar toch. Ik vind het alleen maar vreemder en vreemder worden. Als we uitgaan van bovenstaande tekst betekend het dus dat het kamp van Kuiper al contract heeft getekend zonder dat er eerst overeenstemming is bereikt met de clubs.
Kijk naar transfer van Vermaelen naar arsenal. Ajax en Arsenal zijn akkoord en dan is het aan de speler en de nieuwe club. Nu lijkt het er op dat Az en Vitesse een akkoord hebben en ineens is er sprake van dat speler akkoord gaat met Twente. De waarheid zal wederom weer in het midden liggen.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het is zeker een talent, maar of hij volgend jaar gelijk het niveau van fc Twente haalt betwijfel ik. Maar met oog op de toekomst zeker een aanwinst!

ik ben meer benieuwd wat vitesse voor hem krijgt????

10 juni 2009 om 17:03

daar gaan ze donderdag/vrijdag over onderhandelen. hopelijk komt het tot een akkoord.

Het feit dat iedereen nu zo over Twente en Munsterman heen valt is een bewijs dat ze bang voor Twente beginnen te worden. Twente is geen kleintje meer en daar moeten de anderen nog even aan wennen.
Het is geen toeval dat juist Munsterman en Scheringa zoveel kritiek te verduren krijgen.

Jammer voor Twente en Nicky, maar na 1 voorronde is het Cl-avontuur al voorbij...


On: Wat moet Az met Kuiper, die hebben Poco, Klavan en voor nood Moisander al, dus die hebben ze niet nodig.

10 juni 2009 om 17:05

tja, die kans is natuurlijk erg groot. scheelt jullie weer een paar miljoen. Maar het is toch prachtig dat we er staan. in ieder geval 1 mooie thuiswedstrijd (hopelijk minimaal 2, zodat we meteen instromen in de groepsfase europa league)

10 juni 2009 om 17:07

aztopper laten we nog maar afwachten want als je 2 wedstrijden verliest is het niet leuk maar als je er 6 verliest dat is helemaal klote dat is wat az gaat doen

10 juni 2009 om 19:23

aztopper, dat is een domme reactie, want bij Az gaat hij helemaal geen Cl spelen, hij gaat naar Vitesse als hij bij Az tekent, dus liever 2 vcl dan helemaal geen Cl(vitesse)

Ik vind dat joop het perfect doet, hij heeft de ambitie om een grote club van twente te maken en soms moet je dan de grens van de regels opzoeken. als je een zielig mietje blijft zul je nooit een belangrijke rol in de eredivisie gaan spelen. misschien lukt het dan wel 2 of 3 jaar, maar dan wordt je weer leeggekocht. en hoe moet je dat weer opvangen. kijken wie er haalbaar zijn en dan gaan onderhandelen. het maakt niet uit hoe als je maar de beoogde spelers binnen kunt krijgen

Hier ben ik goed ziek van.

Die gast speelt net een half jaar bij het eerste van Vitesse en hij gaat al pleite.
Hoezo Vitesse misbruiken om hogerop te komen?

En dan dat bestuur van ons. Allemaal lullen dat het beter moet en dat we omhoog moeten kijken maar verdomme weer een eigen talent laten lopen. Als je echt ambitie hebt dan moet je deze speler behouden of anders absoluut de hoofdprijs vragen die Twente niet kan betalen. Maar natuurlijk gebeurd dat weer niet.

Zal me niets verbazen als ie weer voor een appel en ei is verkocht net zoals Schaars destijds. Wordt weer een grijs en kleurloos seizoen voor Vitesse. Bedankt V/d Kraan en V Hintum.

10 juni 2009 om 17:17

Ik snap dat je baalt, maar je vergeet ook even de speler Kuiper he. Vitesse heeft aangegeven zijn contract open te breken en te verlengen maar hij wilde niet luisteren naar een voorstel. En tuurlijk hoopt iedere supporter op een hele hoge transfer bedrag maar die zal tegenvallen.
Als Vitessen (ik noem maar een bedrag) 10 miljoen vraagt dan stapt hij gelijk naar abitrage commissie en die kijkt wat hij nu verdient en wat hij kan gaan verdienen (persoonlijk verbeteren) verder kijken ze naar de sportieve kant (europees voetbal, club dat 2e is geeindigd).
Vervolgens geven ze een transferbedrag op die de knvb redelijk lijkt.

Verder heeft Vitesse niet het budget om alle jonge spelers een heel vet contract aan te bieden want niet iedereen haalt het eerste. Deze spelers kan je moeilijk hoge salarissen bieden voor lange periode.

10 juni 2009 om 17:31

Allereerst had ik begrepen dat hij zijn contract dat tot 2010 loopt niet wilde verlengen vanwege de overweldigende interesse. Dus begrijp me niet verkeerd maar als je dan een mooie zak geld ter beschikking krijgt zie ik het probleem niet zo heel erg.

Overigens mag je blij zijn dat hij nog in het eerste heeft gespeeld. Er zijn genoeg clubs die spelers kwijt raken aan het buitenland alvorens deze jongens ook maar 1 wedstrijd in het eerste heeft gespeeld!

Twente heeft de verliezen van Braafheid en wellicht Elia en Arnautovic al goed weten op te vangen. Het enige wat ze nu nog nodig hebben is een vleugelaanvaller aangezien ik de kans vrijwel gering acht dat Elia en/of Arnautovic in Enschede blijft. Hopen op Dos Santos van Malaga, maar deze speler had meer clubs voor het uitkiezen, maar mocht dat wel doorgaan hebben ze er volgend jaar gewoon weer een goed team staan. Mochten ze Jan Voh ook nog aantrekken (waarvan ik de kans niet reeel acht aangezien hij toch voor Psv zal gaan kiezen) hebben ze mijn inziens gewoon een Cl waardig team.

Boscker
Stam
Douglas
Wisgerhof
Kuiper
Tiote
Brama/Ja
Cisse
Perez/Ak
Dos Santos
N`kufo

ik ben het trouwens helemaal eens met piksie. Twente komt dran en iedereen in Nederland is bang. En eenmaal zullen wij de Kampioenen zijn, Twente

10 juni 2009 om 17:11

Wat de transfer betreft, ze mogen het van mij tot op de het bot uitzoeken wat er hier precies aan de hand is want deze zaakt stinkt gewoon. Er is een overeenkomst tussen Az en Vitesse en Twente gaat er met de prijs vandoor. Vreemd zaakje als je het mij vraagt

10 juni 2009 om 17:22

Juist....twente kan er alleen maar vandoor als zij er uit zijn gekomen met Vitesse.......maar als Vitesse eruit is gekomen met A Z en nog helemaal niet eens met Twente heeft gesproken wbt Kuiper...... Ik zou het leuk vinden als Van Hintum dus nu à la Van Geel bij Roda met een dergelijk hoog transferbedrag op de proppen komt dat Twente ervan af moet zien....... Tsjah.....hadden ze eerst maar er met Vitesse uit moeten komen alvorens al Kuiper een contract voor te leggen en te laten ondertekenen.

10 juni 2009 om 17:55

als ze een absurbt hoog bedrag vragen wordt het een arbitrage zaak en dat kan nog wel is nadelig uitvallen voor vitesse dus ik verwacht een 1,5 miljoen euro ofzo. Vergeet niet braafheid vertrekt ook voor 2 milj naar bayern met ook een contract tot 2010...zelfde principe dus.

10 juni 2009 om 19:20

Helemaal niet, Vorige keer had Ajax van Groningen verloren betreft Suarez, Twente haalt nooit Cl, dus is hetzelfde als Twente en Vitesse(die gat is zelfs kleiner dan Ajax en Groningen

lees net op www.fctwente.net dat het rond is... kuiper voor 5 jaar naar twente jopie for president

10 juni 2009 om 17:16

Zullen ze toch eerst met Vitesse eruit moeten komen.
En we weten hoe het liep met Cissé..... die had ook getekend en toen kwam de transfersom van 6 miljoen en een getekend contract of niet, Twente moest dat voorbij laten gaan.

Dus als Van Hintum straks een naar de mening van Twente te hoge vergoeding vraagt als transfersom, ja dan is het ook weer van de baan......ondanks getekend contract.

Trouwens kunnen spelers als Cissé en Kuiper nog iets doen als ze nadat ze een contract hebben getekend toch niet de stap kunnen maken omdat de transfersom te hoog blijkt te zijn?. (want ja normaal wordt een contract pas getekend nadat de clubs eruit zijn en dan is de weg vrij.....nu is het de omgekeerde wereld)

10 juni 2009 om 17:20

Ja dat kunnen ze.... Ze kunnen een abitragezaak aanspannen bij de knvb! Die kijkt naar persoonlijke en sportieve verbeteringen. Ook nemen ze de huidige voorwaarden mee!

@ dreef

Jij bent ook lekker snugger. Twente betaald voor Kuiper niet een al te hoog bedrag, ik denk dat Az ook niet een al te hoog bedrag betaald omdat hij nog maar 1 jaar contract heeft. en als hij dan 1 jaar in arnhem blijft dan is die dat seizoen erna wel transfervrij weg. en dan heb je er helemaal niks meer aan gehad

10 juni 2009 om 17:17

Vitesse kan vragen wat het wil. Als ik Vitesse was, zou ik zo rond de zes miljoen vragen.
Happen ze niet toe, dan is er altijd nog Az. Vang je misschien minder, maar heb je volgend seizoen wel weer een back

Twente heeft na de zaak met Cissã© duidelijk de schijn tegen in deze transfer. Zowel Van Hintum als Brands reageerden verbaasd op Munstermans verkondiging dat Kuiper een contract bij Twente heeft getekend. Getuigd van erg grote klasse Twente... eerst de speler lekker maken en vervolgens pas praten met de club. En daarnaast wel lopen zeuren op bijvoorbeeld Psv dat zij Ten Hag wegkapen. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet, en niet zo'n beetje ook. Er is daar een heel mooi woord voor: h y p o c r i e t.

10 juni 2009 om 18:30

Rapengaar
Ja zo gaat dat nu in de voetballerij zie Ten Hag, als Twente je niet laat gaan neem je gewoon op advies van de heer Reker ontslag kost lekker niets.
Soms zit je met het handelen net tegen de toelaatbare grens aan en af en toe er zelfs iets overheen.
Maar ga dan ook niet zitten bleeren als Twente een succesje haalt.
De ene keer verlies je en de andere keer heb jij geluk.
Dus Twente heeft vandaag geluk (kuiper) en pech (ten Hag).

10 juni 2009 om 18:46

Doet niks af aan de handelwijze. Het boeit mij weinig of Twente een succesje boekt of niet, het gaat me meer om de manier waarop het tot stand komt. Daarbij moet je als Twente zijnde niet op dezelfde dag gaan lopen zeiken over Ten Hag, maar tegelijkertijd een zelfde soort smerige handelswijze vertonen; dan ben je gewoon hypocriet bezig.

@ Rodenski;

Erg sneu om nu andere supporters op te roepen ook te reageren in de hoop dat die ook twente de grond in rammen. Had uiteraard ook al eerder door dat je ontzettend anti-twente bent, maar nu wordt het ronduit lachwekkend..

On: Ben het eens met Brands maar dan in Twente opzicht; hij moet alleen naar Twente komen als hij dat echt wil, simpel zat.

10 juni 2009 om 17:29

Nou jij mag het sneu vinden, maar ik vroeg me af wat supporters ervan vonden die door dit handelen rechtstreeks beïnvloed worden en dus de supporters van Roda, Feyenoord en nu dus ook A Z en Vitesse.

Hoe Twente supporters erover denken en supporters van tal van andere clubs was duidelijk. Vond alleen dat er vanuit die andere hoek wat weinig response kwam.

Maar het is wel een teken aan de wand, dat supporters die doorgaans elkaar in de haren zitten over tal van zaken, zoals we hebben de supporters van de grote 3 clubs o.a........ in deze zaak toch grotendeels wel elkaars opvatting delen en dat zelfs supporters van Grunn en Heerenveen hun vraagtekens plaatsen......

maar zoals gesteld miste ik dus de meningen van supporters van clubs die er bij betrokken waren. Maar dat is gelukt, want ook van hen zag ik al reaktie's langskomen.

10 juni 2009 om 17:28

ik vind het zelf ook heel verrassend. Ik was echt verbaasd, want ik dacht dat dit toch niet serieus te nemen viel, de berichtgeving over Kuiper naar Twente. Maartoch....

Waar hebben wij het over?

Munsterman of Twente zouden wat hebben afgesproken met Kuiper zonder Vitesse daarvan in kennis te stellen?

Nu wat zou dat, laten wij het niet mooier maken dan het is, dat is de praktijk van alledag vanaf het laagste tot het hoogste niveau zo liggen eenmaal de feiten. Zie de transfers van Makaay destijds van Deportio naar Bayern.

Ik vind dat Munsterman gewoon goed bezig is, en blijkbaar moet het op deze manier.

Ik ben ook verbaasd, maar dan meer over het feit dat Vitesse talenten verkoopt. Ik dacht dat ze in Arnhem weer de weg naar boven wilde inslaan?

10 juni 2009 om 17:28

Willen ze ook maar moet je ook spelers hebben die hun contract willen verlengen. Ondanks dat ze bij andere clubs meer kunnen verdienen.
Anders lopen ze gratis weg......

10 juni 2009 om 17:33

Ik weet niet hoe lang zijn contract nog doorloopt, maar als het nog een aantal jaren was dan is dit gewoon dom van Vitesse.

10 juni 2009 om 17:35

hij had nog een contract tot einde van seizoen...

Ik zei het gister nog: let op Kuiper gaat nu naar twente nu Braafheid weg is! en wat lees ik nu! hahaha. ben benieuwd wat vitesse ervoor krijgt. hoop dat ze hem niet voor te weinig hebben weggedaan al zal het denk ik wel onder de 1 mil liggen. jammer want hij heeft egt de potentie om een echte top linksback te worden voor vitesse, maarja ik begrijp zijn keuze natuurlijk ook.

Iedereen heeft een mening over munsterman, maar niemand kent de feiten. Onze voorzitter heeft maar 1 belang en dat is het belang van fc twente. Hij wil voor veel geld spelers verkopen en voor weinig kopen, dat doet toch elke marktkoopman. Vitesse gaat zeker ook al het geld over de brug gooien om een dure speler te halen, deze willen ook voor weinig een vervanger halen. We waren jaren de hofleverancier van de topclubs in nederland, nu we zelft spelers voor veel geld verkopen, hebben we opeens de arrogantie van diezelfde topclubs. Braafheid zou voor 2 miljoen euro vertrekken, maar ging voor 2,5 miljoen euro weg. Een groot verschil met wat ze in de media schreven. Als wij komend seizoen een toonaangevend elftal ben ik tevreden, en wie er komt, maakt me helemaal niks uit. Zolang we maar met de bovenste 9 meedoen.

10 juni 2009 om 17:39

"zolang we maar met de bovenste 9 meedoen"

En dat zegt een supporter van een club die 2de is geworden?. Een club die Ajax al 2 jaar op rij de weg naar de C L versperde?.
En dan kom je met, dat je al tevreden bent met het linkerrijtje?. Dat is weinig ambitieus eerlijk gezegd. Zeker als je er nog bij optelt, dat men het verkassen van een speler naar Psv, Feyenoord of Ajax geen sportieve verbetering vind...........

Wees dan ambitieus en wens na de 2de plaats van dit jaar voor volgend seizoen meespelen om de titel tot de laatste dag en dan het liefst het veroveren van die schaal.

Met dat soort van doelstellingen zullen andere clubs als Psv, Ajax, A Z en ook zelfs Feyenoord misschien zelfs wel altijd een sportieve uitdaging zijn voor een speler, ja ook een speler van Twente. Op die manier blijf je in ieder zijn ogen een kleintje ookal wordt je dan 2de een keer in een seizoen.

10 juni 2009 om 19:35

Ik zal voor jouw mijn doelstelling bijstellen, we gaan voor het kampioenschap, beker en natuurlijk de champions league titel.
Is dit onrealistisch, tuurlijk niet, alles kan.

Het kan niet anders of Vitesse moet aan Twente toestemming hebben geven om met Kuiper te praten ? zoniet dan overtreed Twente de regels ,je mag immers niet eerder praten alvorens je toestemming heb gekregen van desbetreffende club.

10 juni 2009 om 17:59

Bijna goed. Toestemming hebben om met een speler te praten betekent niet dat men dan gelijk de speler een contract mag voorleggen, dat dan ook nog eens getekend wordt. Dan kom je eerst mondeling overeen (net als A Z dat overigens eerst had gedaan bij Kuiper) en dan ga je als clubs met elkaar eruit proberen te komen wbt transfersom en pas daarna ga je definitief de puntjes op de i zetten met de speler en rolt er een contract uit dat ondertekend kan gaan worden......

10 juni 2009 om 18:49

@rodenski
Jij weet toch ook heus wel hoe het in de voetballerij werkt
Dat een speler niet zo maar even een contract voor gelegd wordt om gauw een krabbel te krijgen.
Daarom vind ik het vreemd dat juist jij hier zo op reageert.
Er zijn beslist geen dingen gebeurt die niet door de beugel kunnen.
Maar ja het zelfde werd geroepen in de zaak Cissé, en dat bleek toch echt heel anders in elkaar te steken.
Dus ik zou niet al te voorbarig mijn oordeel vellen over iemand, want dan moet je jezelf bij een tegen bericht weer in alle bochten wringen om een geloofwarige verhaaltje te tikken.

Weer niet de schoonheidsprijs. En dan heb ik het vooral over het zomaar benaderen van een speler zonder dat de club er van af weet. Bij mijn weten is dit nog altijd verboden.

Vreemd dat van Hintum nergens van weet Kuiper stond bij Vitesse onder contract volgens mij. Door het vertrek van Braafheid denkt hij blijkbaar een basisplaats te krijgen in Enschede. Vitesse is hier zelf de dupe van want Az had hem nog een jaar in Arnhem gelaten. En zoals Brands al zegt een speler moet graag voor Az willen spelen en anders maar niet.

rare gang van zaken, maar wij weten niet wie nou eigenlijk de waarheid spreekt. Iedereen wil zorgen dat zij het beste voor de dag komen in de media.
En om nou meteen op Fc Twente af te geven gaat me wat ver, want wij weten natuurlijk allemaal dat twente in de media niet over contracten gaat praten zoals in zake braafheid en wielaert zoals sommigen nu beweren.
En wat cissé betreft vind ik het ook allemaal raar, maar dat krijg je als je 50.000 zaakwaarnemers hebt, een van die zaakwaarnemers zal vast wat hebben getekend bij twente, anders wil die jongen nu niet opeens zo snel meer naar twente toe terwijl hij voor 100% naar feyenoord wou.
En als Nicky gewoon een contract heeft getekend, waar het nu erg op lijkt dan gaat hij gewoon en moeten we als vitesse-supporter misschien even balen. maar er komt vast wel geld vrij, dus eind goed al goed.

gewoon schandalig hoe twente hier (weer) handelt.
dan kunnen twente supporters nog beweren dat munsterman het beste voorheeft met fc Twente, maar dan nog moet je je aan de regels houden.
Dus eerst toestemming hebben om met de speler te praten en een akkoord met de club hebben alvorens een contract te tekenen met de speler zelf. Precies zoals Az gehandeld heeft dus.
Als Vitesse zijnde moet je nu gewoon de hoofdprijs vragen, dan leert Twente (lees: Munstermann) het wel af om op dergelijke wijze te handelen.
Voor Vitesse is het namelijk ook aantrekkelijker om de speler te verkopen aan Az (ook al krijgen ze er dan iets minder voor), want dan zijn ze volgend jaar nog verzekerd van de speler.

10 juni 2009 om 18:22

en als Nicky daar nou geen contract wil tekenen?
heeft vitesse niks, en nog steeds een mooi schuldje

10 juni 2009 om 18:31

uiteraard dient eerst bij de speler zelf gepolst te worden voor een dergelijk overgang (dus niet dat het opgedrongen wordt zoals bv. bij de transfer van Kaka, maar dat terzijde).
Maar zoals uit het verhaal ook al een beetje na voren komt, is dat Kuiper eerst gewoon na Az wilde (voordat van Gaal wegwas, en Braafheid vertrok bij Twente).

Daarnaast had Twente eerst gewoon toestemming moeten vragen aan Vitesse om te onderhandelen met de speler, en met Vitesse tot overeenstemming moeten komen, alvorens een contract te tekenen met de speler.

10 juni 2009 om 19:15

Dan houdt hij niet van Vitesse, want hij was wel rond met Az

ik voel een zaakje kargbo weer aan komen waaien, dat iedereen al zijn oordeel geveld heeft zonder ook maar iets te weten over de feiten, lang leve ons schaapjes gedrag \o/
ik wacht wel vrolijk af, tot alles is uit gedokterd.

De sensatie tikkers zijn weer uit hun holen gekropen.
Ze zien een berichtje en nemen alles zo maar weer klakkeloos over.
Gistermorgen was Munsterman nog een crimineel, maar gistermiddag bleek dat deze man voledig in zijn recht stond met zijn handelen, maar wel 200 galspuwende berichten over zich heen kreeg
Nu weer een pers bericht en meteen weer veroordeeld.
Munsterman is onderhand de grootste misdadiger van Nederland volgens veel Vz bezoekers.
Maar geloof me deze man ligt nog geen minuut wakker van deze berichten.
Twente heeft er weer een goede aanwinst bij.
En zo zie je maar dat er genoeg spelers zijn die graag voor de club uit Enschede
willen spelen dus hier is dan ook weer gelijk het tegendeel bewezen dat ze alleen maar voor Ajax, Psv of feyenoord kiezen.
Dus zitten de mensen die beweren dat Twente niet mee telt en geen uitstraling heeft er totaal naast.

10 juni 2009 om 18:35

wie zegt dat Twente er een nieuwe speler bijheeft.
Die handtekening van Kuiper is niks waard zolang Twente geen overeenstemming over de transfersom heeft bereikt met Vitesse. (iets wat eerst had moeten gebeuren, voordat het contract met de speler getekend was) .

En op die reactie dat men niet alleen voor de tradionele top3 wil spelen vind ik ook een beetje apart, aangezien veel spelers voor een tussenstap kiezen voordat ze na bijv. Ajax of Psv gaan.

10 juni 2009 om 19:11

Met alle respect, maar hij heeft alleen maar voor Twente gekozen omdat hij daar meteen basisklant is, bij Az zou hij naar Vitesse moeten en dan terugkomen en dan nog wachten of Klavan of Pocognoli worden verkocht of niet goed doen, let op, hij gaat alsnog van Twente naar de top 3 of Az(als Hsv of Real hem niet meteen kopen)

ik sluit me aan bij Rudino en rijvers , de enige verstandigen hier zo te zien.

ik vint het een ra verhaal maar ik denk dat
hij beter bij fctwente past dan bij az zeker na dit zeizoen van az ik ben in hart en neren fctwente fan dat wel maar je snapt huus wel dat fctwente wat moet halen en kuipers is een koment talent en dan kan hij met jansssen spelen zijn grote faforit van twee jaar geleden bij vitesse of fctwente moet pietes halen van psv

Ik zou het niet netjes vinden van Munsterman als de zaken zo zijn gelopen dat hij Kuiper onder de neus van A Z weg haalt. Als daar inderdaad een overeenstemming was met A Z dan is het niet correct. Maar ook niet door Kuiper zelf.

Ik heb het hele artikel gelezen op de T C Tubantia, maar daar staat duidelijk:

Volgens de zaakwaarnemer Aleksander Bursac:
Nicky heeft in een gesprek met Az zijn sympathie voor de club uitgesproken, maar er is zeker geen akkoord gesloten. Door het vertrek van twee mensen naar Munchen (trainer Louis van Gaal en Edson Braafheid, red.) is de situatie opeens veranderd. Hij heeft een heel goed gevoel bij Twente en kan gaan spelen bij de nummer twee van Nederland. Dat is toch een stap hoger dan Vitesse.’’

Hypocriet . Stel munsterman speelt het idd nite netjes(wat ik betwijfel) dan doen jullie nu net of dat nieuw is. geloof me het gebeurd overal, echt overal. Maar ik ken de feiten niet de waarheid ds ga niet oordelen.
Ik ben gewoon blij met kuiper. Volg hem al langer en vind het zeker een goede vervanger voor braafheid.

10 juni 2009 om 18:35

Als het zo is, zeg ik ook. Ik weet bijna wel zeker dat het niet zo is gegaan als het aan het begin werd gezegd.

Kuiper is slim geweest en heeft waarschijnlijk een fantastisch contract bij Twente getekend. Ik ben ook zeer blij met Kuiper.

Van mijn part blijft Munsterman zo doorgaan, maar als alle beweringen die op voetbalzone worden gedaan waar zijn, dan is het niet netjes, maar wel een echte zakenman. Ik ben daar alleen maar blij mee.

De naam van zijn zaakwaarnemer klinkt al niet al te fris. Verder heeft het weinig zin om te gissen naar de echte waarheid.

Briljant hoe Munsterman erdoorheen komt fietsen. Die man is zijn gewicht in goud waard voor de club. mooie transfer ook voor Kuiper. Tevens ook goede aankopen van Twente De Jong, Akram, Cisse en Kuiper. Nu alleen die Dos Santos nog en we kunnen vrolijk verder gaan waar we vorig seizoen gestopt zijn. Hoe je het ook wend of keert de voetbalwereld is een louche bende. Het is meedoen of afhaken. Zeker in de categorie spelers waar Twente, Heerenveen, Az, Psv en Ajax op loeren is het eten of gegeten worden. Wat een ophef. Moet je eens kijken hoe trasfers in de andere landen tot stand komen. Het is een malafide zooi en ik moet dan ook zo lachen om al die verontwaardige reacties van velen op de handelswijze van Munsterman. zooo Naief..

10 juni 2009 om 18:42

Volgens mij was de vraagprijs van Roda een stap te ver voor Twente (6 miljoen) en moet ook eerst nog maar blijken of Twente en Vitesse er wel uitkomen wbt transfersom.
Misschien is Van Hintum wel helemaal "not amused" met de hele gang van zaken, dat ie een vraagprijs heeft à la Roda (ivm Cissé), dat daarop twente moet afhaken.

Dus effe afwachten..... misschien gaat Kuiper alsnog wel naar A Z na een jaartje verhuren bij Vitesse.

10 juni 2009 om 18:44

Kijk nu vind jij het briljant. Als het andersom was geweest had je hier moord en brand komen schreeuwen over Scheringa. Ik kan de keuze van Kuiper wel begrijpen zijn kansen bij Twente zijn groter dan bij Az. Alleen zijn mondelinge overeenkomsten dus niets meer waard en daar heeft Az inmiddels diverse ervaringen mee.

10 juni 2009 om 18:54

Nou nee....het komt er gewoon op neer dat iedereen nu, nog voordat je dus met de huidige club van een speler gaat onderhandelen over de transfer, eerst een contract laat tekenen.
Dus de mondelinge overeenkomst die Kuiper in een eerder stadium had met Scheringa had Scheringa eerst in een getekend contract moeten gieten.....en dan pas kijken of je er met de club kan uitkomen.
Want dat is nu de taktiek die Munstermann en Twente op na houden. Schijnt te werken want het mag.
Ajax kan dus Elia een contract voorleggen en laten tekenen à la Kuiper en Twente en dan mede door die overeenkomst een sterkere positie zien te verwerven in de transfersom onderhandeling. Immers de bewuste speler heeft dan al voor ons getekend, dat moet voldoende zeggen.

10 juni 2009 om 19:26

ja dat kan kijk naar elia en arnautovic. elia was in de winterstop prsoonlijk rond met ajax, maar transfer ging niet door. arnautovic was zelf rond met Chelsea terwijl die nog met Twente om tafel moet. Nu de topclubs komen leert Munsterman hoe die grote jongens dat doen. Naks mis mee toch.

10 juni 2009 om 20:15

rond zijn met een club is ook niets mis mee als speler zijnde, maar het tekenen van een contract kan pas als de clubs eruit zijn wbt transfersom. In dat opzicht vind ik het niet juist als dit al bij voorbaat gebeurd is. Maar ik begreep nu ook, dat Kuiper ontkent heeft iets getekent te hebben.
Dan zal Vitesse dus gezien het accoord dat men schijnt te hebben wbt transfersom eerst wel Kuiper naar Alkmaar sturen.....kan ie daar vertellen niet meer te willen òf als ie wel wil, daar een contract tekenen. We zullen het wel zien hoe het gaat aflopen.

10 juni 2009 om 21:49

Ja dat zullen we zeker, maar nog even ter illustratie dat Az met Alves hetzelfde, alleen pakte dat voor Az niet goed uit, maar als ze Alves wel binnen hadden gehaald hadden ze het gewoon slim gespeeld. Maar in de voetballerij moet het soms op deze wijze, anders wordt je afgetroeft. Kijk Twente verloor Braafheid en heeft alles op alles gezet om hun eerste keus alsnog binnen te halen. Dat is vanuit het standpunt van Twente toch goed te snappen.

Lullig voor Az die op Kuiper heeft gerekend en dacht dat ze dit talent, die ze niet gelijk nodig hadden, voor een appel en een ei binnen hadden. Maar het was in maart al rond, az had ook zelf eerder aan alle onzekerheid een einde kunnen maken. Nu hebben ze ergens zelf een opening laten liggen en zijn blijkbaar uitgegaan van een mondelinge afspraak. Das heel naief in de voetballerij.

Zoals ik eerde al zei zijn ajax az heerenveen en twente de clubs die kunnen kopen en zij zullen elkaar waar het kan de vliegen afvangen.

Kijk dat Kuiper eieren voor zijn geld kiest valt nogwel te begrijpen daar gaat het hier niet over .het gaat over de handelswijze van Twente en dat is niet de juiste ,je hoort eerst de club op de hoogte te brengen daarna ga je pas met de speler in kwestie praten en dat is in deze duidelijk niet het geval

Volgens mij zelfde situatie hier als met Cisse, hebben al een mondeling toezegging en misschien zelfs al een voorcontract, alleen als de transfer bijna rond is, gaat de speler naar een andere club.

Wat is twente toch een trieste club aan het worden tja munsterman komt zich eigen nog wel tegen.
Tja prijzen win je hier niet mee maar zie de leegloop bij twente dat doet ze pijn blijkbaar en gaan ze zo te werk.

Dat is echt heel vies gespeeld van Twente(munsterman!). Ze weten dat het al 98 rond is met Az en dan gaan ze even voordat die 2 ook gladgestreken is er heel snel inmengen en hem ompraten, omdat Twente hem meteen een basisplaats kan geven en Az hem zou verhuren aan Vitesse, slim, sluw, maar ook onterecht, vooral omdat hij zelf jankt als het hem en zijn spelers overkomt, Az is weer slim om niet weer een arbitragezaak te regelen, dat is gezeik. Niet netjes van Twente en heel gentle van Brands.

10 juni 2009 om 19:47

Is dit dan ook niet andersom gebeurt bij Cisse ?

Twente is hard op weg om zichzelf een lelijk karakter te geven. Nog even en vitesse is niet meer de meest gehate club in het oosten.

10/04/2009 09:09

Vitesse dreigt Nicky Kuiper komende zomer kwijt te raken. Az sprak al met de linksback, terwijl nu ook Fc Twente en Hamburger Sv belangstelling tonen voor de negentienjarige verdediger.

Kuiper heeft in Arhem een contract tot de zomer van 2010. De eerste vierjarige aanbieding van Vitesse was niet interessant genoeg voor Kuiper om zijn verbintenis te verlengen.

'maar wij hebben inmiddels met Nicky Kuiper gesproken', zegt technisch directeur Marc van Hintum in De Gelderlander. 'hij heeft een verbeterde aanbieding gekregen met een looptijd van vier jaar.'

Kuiper maakte op 29 oktober zijn debuut voor Vitesse in het uitduel met Sc Heerenveen (2-0). De linksback speelde dit seizoen elf wedstrijden, waarvan tien als basisspeler.
(bron voetbal international)

blijkbaar was er wel interesse vanuit twente voor hem, echter zegt dit ook weinig over het zogenaamde "contract", maar ja iig een bevestiging dat er interesse is.

en blijkbaar is er weinig te vinden over het zogenaamde "contract"afspraken die hij gemaakt/ondertekent heeft, dus ik vind het knap dat iedereen zo weet dat hij al bijna rond was met az. (correct me if I am wrong)

beide officiã«le sites van vitesse en die van az melden niks over een gesprek met kuiper of een eventueel vertrek.
zeg jij me maar wie hier nu aan het liegen is.

10 juni 2009 om 19:26

Knap stukje copy paste van je!.
Maar als je het bovenstaande nieuwsitem leest met uitspraken van Van Hintum en Brands, dan mag toch wel duidelijk zijn, al helemaal als Vitesse en A Z er ook nog eens wbt transfersom uit waren dat het niet zomaar prietpraat is dat Kuiper in principe naar A Z zou gaan.
Zelfs de onderhandelingen over transfersom heeft niet eens plaatsgehad tussen Vitesse en Twente...... en contracten worden pas getekend en definitief overeengekomen nadat clubs overeenstemming hebben wbt de transfersom. Alleen al in dat opzicht was dus A Z verder dan Twente.

10 juni 2009 om 19:35

danku...
maar ik doel hier dus op dat beide websites niks melden over een eventueel vertrek van kuiper. en als beide heren dat beweren waarom is er dan niks terug te vinden op hun websites of andere? alleen op de Vi staat dat het eerste gesprek plaats gevonden heeft tussen az en kuiper.

lever mij is bewijs dat de clubs beide bijna over een gekomen waren, als je dan toch je gelijk wil halen

10 juni 2009 om 19:43

Het gaat niet om gelijk halen, maar het moment dat er getekend gaat worden en dus dat club en speler eruit zijn is vaak het moment dat sites er melding van maken. Dan wordt er tevens gemeld dat eerder de clubs er al uit waren......dat weet je toch ook wel.

10 juni 2009 om 19:44

ja daar ben ik ook van op de hoogte, maar het feit is dat sites zoals vz en vi of andere voetbalsites meestal de geruchten en dergelijke maar al te graag plaatsten. waarom valt hier dan niks te vinden over een eerder contact van az met kuiper?
snap waar ik heen wil over de vaagheid van dit hele gebeuren?

Die Munsterman mag ik echt niet, eerst zeuren over Cissé (ik hoop alsnog dat Cissé naar een andere club gaat weet hij het eens een keer hoe het voelt om genaait te worden) ach ja Az moet geen zaak gaan indienen (zaak Alves) Kuiper en Az hadden al een akkoord en als met Vitesse en dan komt Twente ineens:s hoop dat Cissé ook op het laatste moment toch naar een andere club gaat Munsterman met z'n voorcontract:@

@vanderkaart

Volgens mij bepalen spelers altijd nog zelf waar ze heen willen! Als Kuipers zo graag naar Az wilde, waarom gaat hij dan niet? Hij hoeft bij Twente niet te tekenen. Of denk je dat Jopie weer z'n ouwe shotgun uit de kast heeft gepakt? hehe lol..

10 juni 2009 om 19:35

Dat typ ik toch of ben je blind?? Minsterman kan Kuipers hebben omgepraat, door meteen zeggen dat hij de basisplek van Braafheid kan overnemen bij Twente en alle voordelen benoemen, en hij kan verwijzen naar die 3 jonge linksbacks die Az al heeft, waardoor hij misschien een verkeerde keus heeft gemaakt(volgens minsterman dan he)

10 juni 2009 om 19:50

Zouden ze zo;n praatje ook niet bij Az hebben gedaan ? volgens mij doen ze bij alle clubs dat soort dingen om een speler een goed gevoel te geven en te laten tekenen.

10 juni 2009 om 20:21

Nou dat vraag ik me ten zeerste af en wel om de reden, dat toen men daar met Kuiper sprak er nog helemaal geen sprake van was dat Twente in beeld was en zo-wie-zo zich nog niet concreet gemeld had bij Vitesse. Dus ik denk niet dat men daar bij A Z zich van bediend heeft.

10 juni 2009 om 19:39

precies zutphen de spijker op de kop. Kuiper bepaalt zelf waar hij gaat spelen. Niet Twente, Az of Vitesse. Kijk als Twente hem een beter contract biedt, of een beter perspectief voorschotelt, zal hij voor Twente kiezen. Zo simpel is dat. Braafheid zegt Ajax en Psv ook af, omdat Beieren beter betaalt. Je kunt Twente toch niet kwalijk nemen dat zij ook proberen om dit talent te strikken? concurrentie heet dat.

Ik begin me een beetje zorgen te maken of er nog wel spelers naar Alkmaar komen...
Kuiper is een goede back maar Az heeft daar al wat mensen lopen die daar prima kunnen spelen en dus zou Kuiper alleen spelen als bijv. Pocognoli geblesseerd zou raken, geschorst is of vertrekt, dat is zonde want Kuiper moet zich juist verder ontwikkelen door wedstrijden te spelen. Bij Twente krijgt hij daar de kans voor omdat Braafheid vertrekt. Of Twente zich aan de regels heeft gehouden maakt niet uit want als Kuiper zelf niet wil dan zal hij met tegenzin komen of niet komen en dan kan hij alsnog beter naar Twente gaan.

Ik zie hier vele mensen schrijven dat Twente geen fris spel speelt.
Maar kan het niet zo zijn dat Vitesse en Az buiten Kuiper om hebben gehandeld?
Az heeft aangegeven het contract tussen Kuiper en Twente te respecteren, dit zegt volgens mij genoeg.
Per slot van rekening bepaalt de speler waar hij voetbalt en niet de club.

Vitesse en Twente moeten uiteraard nog wel tot overeenstemming komen.

Ik ben benieuwd wat Vitesse doet.
Zij zeggen overeenstemming te hebben met A Z over de transfersom.
Misschien zullen zij Kuiper wel vertellen dat ie eerst maar eens met A Z moet gaan praten. Dan kan ie daar eventueel een contract tekenen òf de Heren Brandts en Scheringa hartelijk danken voor de belangstelling, maar toch te kiezen voor een avontuur in Enschede.
En als ie dat zou kiezen, dan zal Twente dus nog om de tafel moeten met Vitesse om de overgang definitief te maken. Hopelijk valt dan de transfersom mee in vergelijking met de 6 miljoen die ter sprake kwam in geval Cissé, toen men achteraf nog met Roda om de tafel moest in die zaak.

Ik denk dat er ook een of twee twentespelers in de deal wordt betrokken:gerritsen en Hersi prima aankopen voor de Arnhemmers

Luister allen. Dit is en blijft een bericht van Tubantia een 'biased' krant, die waarschijnlijk gewoon de woorden van munsterman heeft gekopieerd. Wat ik er tot nu toe van heb begrepen is twente hier een vuil spelletje aan het spelen, en ik hoop voor die jongen dat ie gewoon lekker met az een overeenstemming bereikt, zich nog een jaartje bij vitesse ontwikkelt en dan bij az aan de slag kan. Die overgang naar twente is gewoon geen zuivere koffie.

ik hoop dat het van vitesse uit komt, dat twente gewoonweg meer bood.

Maakt het nog allemaal uit, wat er gebeurt is. Donderdag of vrijdag tekent hij waarschijnlijk een contract in enschede. En dan zal hij tekst en uitleg geven of de gebeurtenissen die zich hebben voorgedaan. En over een maand is iedereen deze discussie vergeten.

wat een onzin weer, jeugd spelers krijgen het hoog in hun bol. eerst v.wolfswinkel en nu kuiper. de club maakt ze en zij breken de club. maar laat em lekker naar twente gaan want als het op deze manier moet gaan wil je zo'n speler volgend jaar toch niet in je verdediging. zijn kwaliteiten zijn top maar zo'n instelling naar de club die je ondekt heeft pff. gelukkig hebben we de eerst komende jaren de beste verdediger van vitesse rond lopen die ook nog kan scoren. nilsson tekend voor 3 jaar en aanvallen is je beste verdediging zeggen ze dan he. kuiper vul je zakken en laat je kop lekker niet meer zien op de club.

10 juni 2009 om 19:54

Als aanvallen de beste verdediging is dan zijn er weinig clubs die goed kunnen aanvallen, want over het algemeen hebben de clubs met een goede aanval veel tegen doelpunten gehad(heerenveen-ajax). Maar ik ben het wel met je eens als je goed kan aanvallen dan is er veel minder druk op de verdediging. Nillsen vind ik overigens een hele goede aanvaller.

Kuiper is inderdaad nog jong en ik moet zien wat hij er van bakt, maar ik denk dat hij het wel kan overnemen die positie. En als kuiper e rniks van bakt dan hebben we altijd nog Heubach

Verhaal kuiper is zo duidelijk als maar kan. Hij kon na Az en hij kiest voor Twente.

Mensen die nog steeds twijfels hebben over cisse zijn niet echt op de hoogte. Cisse was in afrika voor een interland en de westerse media hebben allemaal spookverhalen de wereld in geholpen (cisse wil na feyenoord) . Bij terugkomst heeft cisse gelijk aangegeven dat hij het liefst bij twente speelt en daarom ook al een contract bij twente heeft getekend. Braafheid, elia allemaal spookverhalen van de media. De westerse media hebben gewoon dubbel agenda's. Want braafheid en elia zouden toch allang bij ajax spelen...................? ..................nope

10 juni 2009 om 20:14

Precies, er is natuurlijk ook het eea veranderd sinds zxjn bespreking bij Az, groot gelijk dat hij naar Twente gaat!

Dit verbaasd me niet. Als er al 3 keer zulke 'akkefietjes' zijn onstaan omtrent een bepaald persoon zal er heus wel ergens een kern van waarheid in zitten. waar rook is is namelijk meestal vuur'. Bepaalde Twente supporters hebben zich er al bij neergelegd en zeggen: 'dit is zakendoen'. (overigens zullen ze hier zich flink in de eigen vingers snijden, maar dat merken we vanzelf wel). Wat me dan wel verbaast is dat er bij elke akkefietje de vinger naar de andere club gewezen word. Dat die fout handelt. Neem dan wel je standpunt in vind ik.

Laat ik wel duidelijk maken dat ik geen partij trek in deze kwestie. Maar het is wel zeer opmerkelijk te noemen dat van Hintum van niets weet. Maar goed. Op naar de volgende akkefietje!

10 juni 2009 om 20:56

ik denk dat die supporters zichzelf niet in de vingers snijden
de supporters kopen de spelers niet het bestuur

"die jongen", "die jongen" volgens mij heeft het beestje een naam meneer Brands...


Waarom is het iedere keer gezeur met Munstermann?? Die man lult alles bij elkaar!
Braafheid heeft Geen clausule, maar Bayern mag hem wel ophalen voor 2 miljoen, nu dit weer...dag meneer Munsterman! Hij zal het vast goed doen voor Twente, maar voor de buitenwereld is het een vervelende man!

twente heeft dus ook al een vervanger van braafheid het is op zich een goede linksback met veel groei potentie. Ik wens hem veel succes hier bij mijn clubbie jammer van az maar ik denk dat de komst van Schreuder weer terug bij twnte er ook te maken mee heeft ik denk toen braafheid weg ging heeft hij hem aangeraden en twente heeft gewoon goed en daadkrachtig gehandeld.

10 juni 2009 om 22:50

Bij Az zou hij niet bij de selctie horen en bij een club als twente wel daarom zou hij wel voor twente gekozen hebben,
Bij az zou hij weer verhuurd worden.

Zo weer een componenet van de Vitesse opleiding die wordt verkocht. Ik weet het niet, maar dit zegt wel iets over de plaats die Vitess in het Nederlandse voetbal landschap inneemt. Opleiders voor de middenmoot. Aan de andere kant is voor de trouwe supporters van Vitesse volgend jaar wel leuk om Twente europees te gaan volgen, want Twente neemt al jaren de nodige spelers van ons over...zou dat iets te maken hebben met het verleden...geloof het wel he...,maar goed....volgend jaar dus ook weer een nieuwe linksback. Zolang hij maar van buiten komt want binnen de huidige selectie hebben we geen linksback rondlopen....het zal dit jaar dus weer neerkomen op creativiteit in Arnhem...afgelopen jaar heeft dat onder Bos gewerkt....wellicht aankomend jaar. Zonder Kuiper en Van Wolfwinkel en de halve bank wordt het in ieder geval in de oefencampagne spannend om te gaan kijken wie er nu waar speelt...kortom Kuiper veel succes in de rest van je carriere. Twente is sportief en financieel vast een grote sprong voorwaarts...spijtig dat wij weer een attractieve speler moeten missen.

Spelers komen en gaan, als kuiper niet het talent was geweest, hadden ze bij vitesse ook afscheid van hem genomen en had geen vitesse-aanhanger hier woorden vuil aan gemaakt. Tuurlijk is het niet leuk als een speler uit eigen jeugd doorbreekt en vervolgens vertrekt naar een andere club, zou ik ook niet leuk vinden. Maar het is gewoon realiteit. Braafheid gaat ook voor een schijntje naar bayern, kun je ook niks aan doen. De club uit arnhem kan met het geld wat ze verdienen hiermee een goede vervanger halen en zo doorgroeien naar de subtop van nederland. Gun kuiper het succes en ga hem niet uitfluiten als hij straks in het gelredrome weer terug komt.

10 juni 2009 om 22:54

Sas32 ja jullie gunnen jullie spelers ook alles?
Dat hebben we allemaal kunnen zien.
Vitesse moet gewoon de hoofdprijs vragen voor kuiper ook omdat ze deze zelf hebben gebracht waar die nu is.
Vitesse moet gewoon 7 miljoen vragen.

11 juni 2009 om 00:18

Vitesse kan helemaal geen goede vervanger halen met het geld van Kuiper. Dit omdat het geld nauwelijks geld is. Kuiper had een jeugdcontract tot 2010, die hij niet wilde verlengen; oftewel Kuiper is noodgedwongen voor een dubbeltje verkocht.

11 juni 2009 om 00:22

Die jongen is opgeleid door Vitesse, heeft nog geen half jaar in de basis gestaan en gaat er dan al vandoor. Kortom Vitesse gewoon gebruikt om hogerop te komen terwijl hij ook nog een mooi verhaal ophangt dat ie vroeger zo begaan was met Vitesse als supporter.

Ik zal hem zeker niet uitfluiten maar als het wel gebeurd dan zal ik daar zeker niet rouwig om zijn. Hoop van harte dat ie op de bank wegkwijnt.

En weer 1, tss leegloop gaat lekker door zo. Die jongen speelt net een jaartje in de basis en clubs gaan er al aan trekken? Lekker nutteloos zo'n eigen jeugdopleiding, kun je beter hetzelfed gaan doen en dan in het buitenland.

En Twente ga eens een keer ergens anders shoppen of leidt zelf een keertje wat op!!

12 juni 2009 om 15:43

deze reactie slaat werkelijk nergens op!! je doet net of Twente alleen bij Vitesse komt shoppen. daarnaast leid Twente ook wel zelf spelers op en die worden ook verkocht. een voorbeeld is Arnautovic

Vieze geld wolf, die jongen heeft 10 wedstrijden gespeeld en verkast nu al!
Onbegrijpelijk, hij mag oprotten en nooit meer terug komen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren