Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Braafheid en Schaars in voorselectie Oranje

Laatste update:

Bert van Marwijk heeft 25 spelers opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland in en tegen Tunesië, de huidige nummer 45 op de ranglijst van de wereldvoetbalbond FIFA. De samenstelling van de definitieve spelersgroep wordt volgende maand, op vrijdag 6 februari, bekendgemaakt.

Het oefenduel met Tunesië staat voor woensdag 11 februari op het programma. De aftrap in Stade 7 Novembre in Tunis is om 20:30 uur. De vriendschappelijke ontmoeting tegen de Noord-Afrikanen is voor Van Marwijk het zevende optreden als keuzeheer. Tot dusver won Oranje onder zijn leiding vier keer en werd alleen van Australië verloren. In zijn debuutwedstrijd werd tegen Rusland gelijkgespeeld.

Edson Braafheid en Stijn Schaars zijn de meest opvallende namen in de voorselectie. Schaars speelde ruim twee jaar geleden zijn laatste interland en heeft na een periode van blessureleed weer zijn draai gevonden. Braafheid, net als Schaars voormalig jeugdinternational, ontving nog nooit een uitnodiging voor de nationale trots.

De voorselectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Michel Vorm (FC Utrecht)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (FC Twente), Giovanni van Bronckhorst, Tim De Cler (beiden Feyenoord), Dirk Marcellis (PSV), André Ooijer (Blackburn Rovers), Joris Mathijsen (Hamburger SV) en John Heitinga (Atlético Madrid)

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart (beiden Real Madrid), Mark van Bommel (Bayern München), Nigel de Jong (Manchester City), Orlando Engelaar (Schalke 04), Stijn Schaars, David Mendes Da Silva, Demy De Zeeuw (allen AZ),

Aanval: Ryan Babel, Dirk Kuyt (beiden Liverpool), Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar (beiden Real Madrid) en Robin van Persie (Arsenal).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 januari 2009 om 16:14

mooi dat schaars erbij zit, dat vind ik nou echt een klasse speler.
speelt altijd voor het team, en ook al speelt hij geweldig hij prijst nooit zichzelf de hemel in zoals veel spelers dat wel doen naar een goede wedstrijd

28 januari 2009 om 18:02

Ik Vind dat je gelijk hebt, iedereen bij Az vind de aanval zo goed. Natuurlijk is deze goed, maar ik vind vooral het middenveld zo sterk.

On: Goede selectie, al ben ik gewoon niet zo'n fan van Ooijer. En timmer, tja.... Van Marwijk denkt misschien dat zijn ervaring mee teld. Al vind ik dat hij niet nederlands elftal waarig is.

Naar aanleiding van vi afgelopen maandag: waarom Timmer? Kan beter een jongeling als Krul of Velthuizen meenemen in plaats van deze grabbelaar

28 januari 2009 om 15:45

Vorm zit er al bij?
Maar dan zou je idd bijvoorbeeld een Vermeer ofzo kunnen meenemen!

28 januari 2009 om 16:36

Vorm zit er wel bij, maar die gaat niet mee. Van marwijk is te eigenwijs en blijft Timmer meenemen. Totdat volgend jaar echt blijkt dat Timmer niet meer kan, en dan moet ineens een paar maanden voor het Wk toch Vorm mee als 2e doelman.

Die heeft dan nog niks geen ervaring, dus mag je maar hopen dat Stekelenburg niks overkomt tegen die tijd.

Oplossing: gewoon Vorm constant meenemen en laten trainen met de grote jongens. Mocht het nodig zijn dan hebben we iig een keeper waarop je kunt vertrouwen

28 januari 2009 om 17:52

Ja Timmer moet hij echt niet meer meenemen, doe dan Vermeer, Velthuizen, Krul om ervaring op te laten doen. Maar Sander Boschker vind ik ook een prima keeper!

Vind het ook leuk dat van Marwijk Schaars meeneemt!

28 januari 2009 om 19:51

Ten Rouwelaar gwoon oproepen. De kans dat ie er dan inkomt is toch klein... en als het dan nodig is is het ook wel een redelijk betrouwbare doelman.

28 januari 2009 om 20:49

Mooi dat jij dit ook inziet. Normaal gesproken zijn het alleen de Naccers die Jelle ten Rouwelaar tippen maar na Stekelenburg en Vorm, heb je toch nog een jonge keeper nodig. Want een Boschker is misschien wel beter maar die gaat het Wk waarschijnlijk toch niet houden.

28 januari 2009 om 16:15

yup en ik was het ook zeer met van der Gijp eens over de kwestie van Bommel.

28 januari 2009 om 17:15

En niet alleen Timmer... snap niet wat de Cler nog altijd in de selectie van Oranje doet, dat vind ik al een half jaar een van de slechtste feyenoorders (dus dat is wel héél slecht). Met Braafheid en van Bronckhorst kan de Cler nog afvallen, maar hij is op dit moment nog te slecht voor Oranje B

28 januari 2009 om 20:22

Ach nee he! Ik had het nog niet eens gezien. Die Timmer denkt dat ie fantastisch keept, maar is niet meer dan een matige keeper hoor. Pfff, let die van Marwijk wel op? En met alle respect hoor, want Braafheid is een goeie back, maar nog niet van het niveau dat het Nederlands Elftal na streeft. Maar hij doet het goed en als ie zo door gaat komt ie er wel in. Maar als je dan toch Braafheid meeneemt, waarom dan niet Elia als we even gek blijven doen?

Geen vreemde namen als je afgelopen maandag voetbal insite hebt gezien was het wel zeker dat van marijwk vertrouwen heeft in timmer

Goeie selectie bij oranje, vooral omdat Khalid Boulahrouz erbij zit ben benieuwd hoe hij zal optreden tegen Tunesie.
Ik hoop dat het tunesische ploeg toch kan stunten tegen oranje hoewel de kans enorm klein is maar als oranje niet scherp in hun duel staan is het altijd mogelijk voor tunesie om een overwinning weten te kunnen maken.

Waarom Timmer is me een raadsel??

28 januari 2009 om 16:01

gast, Vermeer is de 2e keeper van Ajax, die kan je dan toch niet oproepen, tevens vind ik dat het Nl geen spelers meot oproepen om ervaring op te doen, maar die er gelijk staan

28 januari 2009 om 16:20

Maar toch liever Vermeer in het doel dan Henkie. Die man wordt nu toch wel minder. Heeft ook lang niet het niveau van Steekelenburg.

28 januari 2009 om 17:13

Geef me een reden waarom Vermeer niet meekan omdat hij 2e keeper is... Hij heeft de laatste tijd wel regelmatig gespeeld. Ik denk dat Vermeer meer te bieden heeft dan alle andere keepers die nederland heeft.
-hij is een stuk zekerder van Steek.
-timmer heeft geen niveau meer...
-vorm is een degelijke keeper, maar haalt het niet bij Vermeer.
- Krul zou ik inderdaad als 3e keeper nemen. Kan hij lekker ervaring opdoen
- Boschker is in mijn ogen ook niet meer wie hij vroeger was
- Velthuizen twijfel ik ook aan of hij het niveau aankan.
Ik denk dat Vermeer eigenlijk nog geeneens zo'n slechte optie is.

Verder ben ik niet weg van Van Bommel en Andre Ooijer. Voor Ooijer hebben we jamer genoeg niet al te veel alternatieven en Van Marwijk durft z'n schoonzoon niet te passeren

Verder vind ik het een mooie selectie.

eindelijk! braafheid vind ik echt onderschat. en niet alleen omdat ik een Twente supporter ben nederland heeft niet veel betere opties voor de linksback positie. het enige minpunt was dat braafheid nog nooit op topniveau had gespeeld.

het aantrekken van braafheid 3 jaar geleden is echt een stukje topscouting. op een dood spoor bij fc utrecht, speelde daar slecht. en nu niet meer weg te denken uit de basis van Fc Twente. hij verdient het gewoon!

28 januari 2009 om 15:49

Nounou wat een topscouting. Hij speelde bij Utrecht goed, Utrecht had hem een nieuw contract aangeboden maar hij wou naar Twente. Topscouting in een notendop zal ik maar zeggen!

28 januari 2009 om 16:07

Fc Twente had al langer interesse in Braafheid...

Het verbaast mij trouwens wel. Leuk voor hem, maar ik had eerder Ronnie Stam verwacht!

28 januari 2009 om 17:24

Braafheid een betere optie dan Van Bronckhorst? Ondanks Van Bronckhorst bij Feyenoord speelt is die verre weg een betere linksback dan Braafheid!

28 januari 2009 om 20:03

En toen werd je wakker? Want alleen in dromen kan van Bronckhorst beter zijn dan elke andere speler. Had het goede voorbeeld van Bergkamp moeten volgen en stoppen toen het zijn tijd was en misschien in het trainersvak gaan aangezien ie dat ook al overneemt bij Feyenoord.

Stijntje Schaars maakt het helemaal waar, we zullen het allemaal zien.

28 januari 2009 om 21:13

'het aantrekken van braafheid 3 jaar geleden is echt een stukje topscouting. op een dood spoor bij fc utrecht, speelde daar slecht'

Ik weet niet waar jij dit vandaan haalt of waar je dit op baseert, maar dit is echt de grootste onzin die ik vandaag heb gelezen op het internet.

Topscouting is een (jonge) goede speler ergens wegplukken waar de desbetreffende speler bij andere clubs niet was opgevallen. Bijvoorbeeld uit Brazilië, waar veel prof. clubs wedstrijden bezoeken om goede spelers te spotten, maar er lopen er altijd meerdere rond die niet zijn opgevallen om wat voor een reden dan ook! Dat is topscouting, niet een goed spelende linksback weghalen bij een club die ook nog eens in dezelfde competitie speelt, en qua niveau (lees: op dit seizoen na) hetzelfde is.

Braafheid wilde echter weg en Twente had al een tijd belangstelling. Zijn vader speelde hier ook een grote rol in. Bij Utrecht heeft Braafheid ook jong Oranje gehaald, dus heel raar is het niet dat het nu bij een goed draaiend Fc Twente ook lukt, Oranje.

28 januari 2009 om 16:08

Ceaser je hebt helemaal gelijk. heb net de archieven wat doorgespit en het klopt wat je zegt. maar er zaten meer clubs achter hem aan, en Fc Twente bleek het slagvaardigst.

ik denk dat we in de toekomst nog meer uitnodigingen voor Braafheid kunnen verwachten. ik denk niet dat Van Marwijk lukraak spelers uit gaat proberen zoals van basten, die dan 1 of 2 keer geselecteerd worden.als je er eenmaal bijzit zoals Engelaar, de cler en timmer moet er wel het iets gebeuren voordat je structureel niet meer word opgeroepen.

28 januari 2009 om 17:45

Grapje zeker? Ronnie Stam kom op zeg

28 januari 2009 om 17:52

Braafheid speelde goed bij Utrecht, maar papa Braafheid vond hem nog veel beter dan hij in werkelijkheid was.
Hij dacht zijn zoon bij een topclub onder te kunnen brengen en junior en senior hebben toen een aantal vieze spelletjes gespeeld om bij Fc Utrecht te kunnen vertrekken.
Vervolgens bleek echter dat geen enkele topclub interesse had en dat hij zichzelf bij Utrecht onmogelijk had gemaakt.
Uiteindelijk is hij als een dief in de nacht naar Fc Twente vertrokken, omdat niemand anders hem nog wilde hebben.

Inderdaad Tw3nte: dat was een stukje topscouting van Twente.....

Timmer snap ik eerlijk gezegd niet. Is volgens mij ook ongeveer net zou oud als van der Sar. Verder vind ik Timmer de laatste tijd niet best. Ik zou wat jongelingen de kans geven. Vermeer heeft toch het grootste gedeelte van de eerste competitie uitstekend gekeeped, dus zou ik die ook een keer een kans geven.

De Cler heeft laatste tijd nauwelijks gespeeld net als Babel, waarom komen deze jongens dan in de voorselectie?

28 januari 2009 om 15:47

Babel dat begrijp ik nog wel die gast heeft veel kwaliteit maar komt door de moordende concurrentie niet aan spelen bij Liverpool, De Cler had idd beter achter wegen gelaten kunnen worden.

28 januari 2009 om 15:56

Het heet daarom niet voor niks een vóórselectie..

Ikzelf denk dat met dit team winnen van de ´grote´ ploegen gewoon te doen is...
Ik zou tegen mindere teams 3-5-2 spelen eigenlijk, maar tegen de goede landen niet, omdat de verdediging dan nu eenmaal te kwetsbaar is...
Het liefst zou ik 4-4-2 willen spelen, met een ruit op het middenveld...
Maar aangezien we nu vasthouden aan 4-5-1 zou dat waarschijnlijk niet doorgaan...
Toch zie ik het graag zo...

Stekel`burg
Boulahrouz
Marcellis
Heitinga
Bronckhorst
De Jong
Robben
Sneijder
V.d. Vaart
Huntelaar
van Persie
28 januari 2009 om 16:50

Robben 2 linies achter de diepste man?!
Als je Van Persie op de plek van Vdv zet, Robben op de plek van van Persie en dan Van Persie op de plek van Vdv kom je ergens..

28 januari 2009 om 17:04

Ik had Robben en Sneijder ook meer naar de flank en meer aanvallend willen laten spelen, maar dat gaat niet aangezien je dat niet kan selecteren..

28 januari 2009 om 18:36

Zo lijkt me wel redelijk.. Alleen jammer dat er geen plek meer is voor v d Vaart.. Kun je altijd nog brengen..

Stekelenburg
Marcellis
Boulahrouz
Heitinga
Bronkckhorst
De Jong
v Bommel
v Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar
28 januari 2009 om 18:42

wat dacht je van Van Persie naar de plek van Huntelaar en Vdvaart op de plek van Van Persie.

28 januari 2009 om 19:31

Ik zou engelaar een basisplaats geven. Hij heeft heel veel indruk gemaakt op het Ek. Marcellis verdient ook een basisplaats..... hij kan het niveau wel aan

stekel
heitinga
marcellis
boulah
v.bronck
v.bommel
engelaar
v.persie
sneijder
v.der.vaart
kuyt

Waarom geen van der wiel??

28 januari 2009 om 15:46

Persoonlijk vind ik hem nog te licht voor in oranje net als Marcellis

28 januari 2009 om 15:49

Van der Wiel en Marcellis zijn allebei beter dan De Cler. Licht of niet, ik zou ze allebei eerder selecteren dan De Cler.

28 januari 2009 om 15:54

Marcellis speelt altijd een voldoende en is de enige zekerheidje bij de Psv defensie, dus vind het wel terecht want ik vind hem op dit moment wel beter dan Ooijer die staat te kwakkelen bij Black Burn.

28 januari 2009 om 15:55

Mazzel, dat is echt gelul,

De Cler is gewoon een goede speler, omdat het nu even wat minder gaat wil niet zeggen dat hij het ineens verleerd is. En vd Wiel? Laat me niet lachen. Het Nl is voor gevestigde spelers. De tijd dat elk 'talent' van ajax na 3 wedstrijden in het Nl elftal komt is gelukkig voorbij

28 januari 2009 om 15:57

Of Van der Wiel en Marcellis beter zijn dan De Cler doet helemaal niet ter zake. De Cler is namelijk geselecteerd voor een andere positie.

28 januari 2009 om 16:01

@ Agamemnon. In mijn ogen moet je de beste speler selecteren die je op dit moment hebt. Als het Nl voor gevestigde spelers is kun je net zo goed Hofland ook selecteren ipv Marcellis en Hasselbaink meenemen in plaats van Ryan Babel. Net zo overdreven als jou 3-wedstrijden-in-ajax-1 argument.

@ De Goey. Van der Wiel en De Cler zijn toch allebei backs?

28 januari 2009 om 16:03

@ Dani Guiza

Wat heeft vd Wiel gespresteerd om een selectie te rechtvaardigen dan? Laten we wel reeel blijven

28 januari 2009 om 16:07

je kan ze niet vergelijken want de cler staat linksback en marcellis en vd wiel centraal achterin of rechtsback.en als je die meeneemt heb je 5 spelers die op rechts kunnen en dan 1die op links kan.

braafheid id wel verrassend maar ook terecht.doet t gewoon goed bij twente

ik zou zou eerst spelen,alhoewel t een oevenwedstrijd is kan je van bommel vervangen voor 1 van de az'ers.en kan je braafheid laten spelen en kijken hoe die t doet

stekel
boula
marcellis
heintinga
van bronckho
van bommel
de jong
v persie
snijder
robben
huntelaar
28 januari 2009 om 16:13

daniguiza: allebei backs ja, maar de ene links en de ander rechts.
Dat is nogal een verschil.

28 januari 2009 om 16:46

Inderdaad. De Cler is in deze selectie toch derde linksback. Dat vind ik ook wat overdreven. trouwens Als Braafheid erbij blijft val De Cler volgende keer waarschijnlijk definitief af als Bouma fit is.
V.d.wiel is momenteel vaste rechtsback en dat is ook wel prettig om er een van te hebben, daarbij is hij gewoon goed bezig en als een van de betere nederlandse verdedigers van nu, dus niet zo'n rare suggestie. Denk dat Mendes da Silva hier het meest in de buurt komt van een rechtsback, Heitinga, Marcellis, Boulahrouz zijn geen natuurlijke backs. Zeker Heitinga moet je met zijn huidige zelfvertrouwen daar niet zetten.
Trouwens , liever talenten als Marcellis, V.d.wiel al laten instromen dan Ooijer nog een Wk meesleuren.

Goed voor Schaars. Hij is sterk terug gekomen van zijn blessure.

Had gehoopt dat Emanuelson en Van der Wiel ook wel werden beloond voor hun spel de afgelopen weken. Helaas.

28 januari 2009 om 15:49

Furby moet niet tegen te lastige tegenstanders komen, hij heeft weliswaar inzet 100% en knokt ervoor, wat bij vele overbetaalde nl elftal spelers ontbreekt. maar zie hem nog niet tegen een topper overeind blijven staan. Zit genoeg potentie in zeker met zijn aanvallende impuls maar verdedigend....

28 januari 2009 om 15:54

Emanuelson geselecteerd als linker aanvaller, waar we Robben, Persie, Babel hebben staan? Ammenooitniet! En als linksback al helemaal niet!

Wat betreft de selectie: ziet er aardig uit dacht ik, alleen zie ik liever Timmer niet meer verschijnen. Mooi voor Schaars dat hij er weer bij zit, dat is een prima voetballer. Ik ben benieuwd of Braafheid een kans krijgt!

28 januari 2009 om 16:19

Geweldig! Alle namen die jij noemt zijn geen echte linksvoor en spelen dat ook niet bij hun club (babel misschien daargelaten, maar die speelt op dit moment gewoon niet). Dus dan heb je tenminste nog iemand in de selectie die op die linksvoorplek is ingespeelt als je Urby mee zou nemen.
Ideale opstelling met deze selectie: Huntelaar eruit gelaten -> mist wedstrijdritme na blessure en komt wel weer terug.

Stekelenburg
Bouhlarouz
Heitinga
Mathijsen
Bronckhorst
De Jong
Sneijder
v. Bommel
Robben
v. Persie
Babel

prima selectie. met zo'n selectie hoor je toch wel bij de wereldtop

Goede selectie???
zeker geen top. vooal met mensen als Timmer en de Cler. pffff drama die 2

28 januari 2009 om 16:03

Ieder landenteam moet nu eenmaal mindere spelers selecteren...
Zeker als op die positie niet genoeg spelers zijn en/of spelers daar kunnen uitvallen/uitgevallen zijn of gestopt zijn...

28 januari 2009 om 16:50

De Cler en Timmer vallen volgens mij volgende keer definitief af. Meestal nemen ze toch maar 2 keepers mee en De Cler speelt bij oranje nou ook niet echt veel. Bijna nooit.
Ik ben wel blij deze verdediging te zien. Vreemd genoeg zie ik nu al meer kwaliteit dan de afgelopen 4 jaar. Al hoop ik nog wel dat Bouma er bijkomt, en misschien Zuiverloon, v.d.wiel en misschien een fysiek echt sterke, lange verdediger(toch maar Vlaar proberen te reanimeren ? )

Is Vennegoor nog geblesseerd dat hij er niet bij zit ?
Verder had ik Emanuelson er wel bij verwacht eigenlijk maarja.

goed dat schaars en vind braafheid beter dan de cler op dit moment

ik als feyenoorder begrijp er ook niets van, de cler en timmer en dan vooral timmer ik zit al weken te wachten totdat deze vliegenmepper eruit gaat voor of van dijk of darley en waarom een paar spelers oproepen die blessures hebben.

Braafheid en schaars vind ik terecht had ook een beetje hoop op elia als stand in voor robben en vermeer erbij en zoals hierboven van der wiel we spelen tegen Tunesie niet Brazilie.

Mooi voor braafheid en schaars. Schaars een goede middenvelder, alleen ik denk dat het enederlandselftal al genoeg goede middenvelders heeft en ik denk ook dat hij een beetje overbodig is. Braahfeid is een goede linksback en als Gio niet op de linksback positie speelt ( waar hij de beste is) dan vind ik braafheid een goede optie; hij is snel, hij kan goed verdedigen, moeilijk te verslaan aan de zijkant en hij komt veel op en heeft soms een goede actie. Hij is alleen wat minder met koppen en ik denk dat hij nog niet basisplek waardig is, want hij heeft nog te weinig ervaring op internationaal niveau. Ik snap ook niks van de keepers, timmer=drama vormer=laatste tijd slecht en stekelenburg= gemiddeld, maar ook niet basisplaats waardig. Hij moet gewoon velthuizen en een andere keeper meenemen ( bv. vermeer en velhuizen) doen ze ervaring op en ik vind ze beter dan vormer,timmer en stekenburg.

Opvallend genoeg maar 1 speler van ajax: een keeper.
daarentegen het hele middenveld van az. Zegt wel iets van hoe de bondscoach wil voetballen

28 januari 2009 om 15:57

Ja inderdaad. Maar zo zie je maar dat trainers altijd een eigen kijk op het spelletje hebben. Zo selecteerde Van Basten ongeveer heel Ajax wat echt onzin was.
Nu zie je dat Van Marwijk dat gelukkig niet doet. Maar hij heeft misschien nog een beetje een Feyenoord-bril op, want ik begrijp werkelijk niet waarom De Cler geselecteerd is en Timmer eigenlijk ook niet.

28 januari 2009 om 16:05

valt niet echt veel van ajax te selecteren..over het algemeen allemaal buitenlanders..
of je moet die jonkies gaan selecteren.

voor de rest op de cler en Timmer na een leuke ploeg

28 januari 2009 om 16:20

toen van basten bonscoach was speelden veel ajaxieden bij ajax,nu spelen ze in t buitenland,dus ze komen bij andere teams vandaan,maar de spelers blijven t zelfde...bijna elke speler die nu is geselecteerd waren er bij van basten ook bij

28 januari 2009 om 19:25

Ik mag verwachten dat Vermeer/vanderwiel/emanuelson toch wel van een hoger niveau zijn dan Braafheid/decler en Timmer.

28 januari 2009 om 15:58

Hoe realistisch is het dat spelers van Az in de basis beginnen? De spelers die zijn geselecteerd komen alleen in aanmerking voor de controlerende posities op het middenveld. Mits fit spelen daar gewoon v. Bommel en de Jong. Bovendien zegt het meer over Az dat zij meer spelers leveren dan Ajax. De internationals van Ajax zijn vaak snel weggekocht door grote buitenlandse clubs.

En zeer terecht dat Schaars erbij zit. Een echte leider die bij Az wekelijks laat zien waarom we hem vorig jaar zo gemist hebben. Topper in de dop, in mijn ogen zelfs een verbeterde uitvoering van Cocu. Heeft veel meer leidinggevende capaciteiten dan Cocu.

Eigenlijk ongelofelijk dat Feyenoorders als Timmer en De Cler hier tussen staan... Spelers die zo gigantisch uit vorm zijn, zijn niet Nl-elfal waardig. Bah. Shame on you v. Marwijk!

Bizar dat Timmer en De Cler nog geselecteerd worden. Die gasten hangen tegenwoordig liever in de Skihut dan dat ze hun best doen op het veld. Behoren tot de slechtste spelers van Feyenoord dit seizoen.

Voor beide posities zijn zeker betere spelers te vinden.

Zou mooi zijn als Braafheid ook nog speeltijd krijgt. Maar hij zal wel afvallen ten faveure van van Bronckhorst.
Ik denk dat Braafheid al beter is...hij is alleen nog wat te speels. Van Bronckhorst is een zekerheidje misschien..maar bij Feyenoord zie je wel dat zijn beste jaren voorbij zijn. Verder ziet de selectie er aardig uit..al heb ik niet zoveel vertrouwen in de doelmannen. Vorm vind ik het overigens nog wel goed doen maar of dat genoeg is voor het Ned elftal..

Nou Schaars laat het zien dat je het niveau weer aankan!

28 januari 2009 om 17:42

Hij had samen met Seedorf tegen Engeland Lampard en Gerrard eruit gespeeld. ik opteer voor Schaars en Seedorf, laat de jong en V Bommel lekker wieberen

De cler vind ik ook geen goede verdediger erbij. Gooi dan Vd wiel erin, maar die wordt dan weer te licht bevonden. Ben ik het overigens wel mee eens. Maar De cler verdiend op het moment geen plaats in de selectie. Timmer zou ik ook idd niet doen. Dan heb je mogelijkheden als Boschker, Vorm(hij is nu 3de keeper) en Vermeer nog bij de hand. Timmer vind ik de laatste tijd ook niet erg goed. Wel terecht dat Braafheid erbij zit. Goed voor op de linksback, beter als De Cler.

Wel vraag ik me af waar Emanuelson is. Vind ik de laatste tijd bij Ajax sterk spelen. Mendes en Schaars deden het ook zeker goed bij hun club Az, maar Emanuelson ook, en had er dan ook wel bij gemogen, maargoed.

schaars vond ik altijd top, en laat nu ook weer zien bij Az waarom. Zoals Hanzz hier al eerder zegt, veel leidinggevende kwaliteiten, en een echte leider. Topper in wording. vond het jammer dat Hij toen geblesseerd raakte, anders had hij misschien al wel meegekunt naar het Ek 2008.

Liever geen Timmer die speelt een heel slecht seizoen. Boschker zou beter zijn.
Ik hoop dat De Jong in de basis start, speelt goed het laatste half jaar.

Timmer momenteel een van de zwakste keepers!! De Cler die nog geen gat in een pakje boter schopt? Hoe is dit in godsnaam mogelijk. Sorry van Marwijk dit vind ik toch een van de grootste blunders die je kunt maken.

28 januari 2009 om 16:12

Elia zou kunnen zeker omdat Babel niet tot nauwelijks speelt en naast Robben heb je geen speler met een actie aan die kant. Dan komt Elia dus in aanmerking. Ook kan je natuurlijk voor Sneijder of Affelay of Vdv kiezen op die positie. Hangt dus ervan af wat je wil.

Boschker vind ik te oud, zelfde verhaal als Timmer. Die halen het Wk 2010 niet en daar moeten we nu naar toe. Gun dus liever iemand als Veldhuizen een kans. Die jongen heeft de potentie om door te groeien naar het Nederlands elftal.

Vorm mag er van mij ook uit. Ben totaal niet onder de indruk en op internationaal niveau vrees ik dat deze jongen zich niet staande kan houden bij standaard situaties. Zie alleen al Gomes, die heerste in Nederland en zie hoe die loopt te schutteren in Engeland. Nee dat zal hem niet worden.

De Cler lijkt me vrij logisch. Eruit, haalt zijn niveau niet en dan heb je met Gio en Braafheid 2 andere die wel een gewenst niveau halen.

Vdv vind ik onverstandig om eruit te laten. Die jongen zit nu in een moeilijke fase maar hij heeft toch al vaak bewezen een uitstekende voetballer te zijn die ons niveau makkelijk aan kan. Gun hem dus nog even de tijd en laat hem lekker het goede gevoel bij Nederland terugpakken. Dit kan je trouwens ook voor Babel laten gelden maar ben minder onder de indruk van hem dus die zou ik dan eerder thuislaten.

Voor de rest vraag ik me af wat we met Mendes moeten. Hij speelt op een positie die bij Nederland vervult word door totaal andere type voetballers. Mensen die veel aanvallender spelen dan Mendes die vullen dit in of wil de bondscoach zijn team nog verdedigender laten spelen zoals hij al aangaf afgelopen maandag?

Ik mis elia in de voorselectie!
Elia is in topvorm en is toch wel een speler die we in het nederlands elftal kunnen gebruiken omdat Robben(die ik absoluut niet beter vindt dan Elia) vaak geblesseerd is

Echt jammer had het Elia wel gegund!

28 januari 2009 om 16:04

nou ik vind de laaste tijd robben we beter dan elia hoor maar ik vind wel dat geselcteerd had mogen worden ja
en de selectie zit er goed uit ben benieuwt wie er afvallen

28 januari 2009 om 16:05

Je kan duidelijk merken dat je een Twente Supporter bent (met alle respect). Maar Robben is als hij fit is 1 van de beste spelers van nederland. Elia komt daar nog niet eens in de buurt.

Alleen Elia heeft wel de potentie om beter te worden, Robben zit nu op zn top.

28 januari 2009 om 16:07

Elia is toch geblesseerd?althans dat dacht ik. Er word toch een scan gemaakt van zijn lies of iets dergelijks?dus begrijpelijk dat hij er dan niet bijzit. Jammer, de kans had ik hem van harte gegund!

28 januari 2009 om 16:10

gast
elia is inderdaad goed voor nederlandse eredivisie
Robben is de beste van Real Madrid op dit moment...

28 januari 2009 om 18:40

Elia mag nog niet eens ruiken aan het niveau Robben! Goed zijn bij Real Madrid of goed zijn bij Fc Twente is toch wel een wereld van verschil.

28 januari 2009 om 19:48

Ja wij gunnen het Elia ook wel, maar een fitte Robben is (zonder overdrijven) een van de beste spelers ter wereld. Hoe kan je die nou vergelijken met een Elia die het leuk doet in de Eredivisie...

29 januari 2009 om 13:05

Ten eerste is Elia Geblesseerd,
ten tweede draagt robben op dit moment Real Madrid,
De grootste club van de wereld, dat zie ik Elia op dit moment nog niet doen!

Het selecteren van Timmer en de Cler is natuurlijk het logische gevolg van het Feyenoord verleden van Van Marwijk,het enige logische argument op de vraag "'waarom Timmer ?". Is natuurlijk dat Timmer een doelman met de nodige ervaring is en dat hij de jongere goden het nodige kan leren. Maar op de vraag "waarom de Cler" kan met geen enkel redelelijk argument komen, ik zie nog liever Emanuelson dan de Cler omdat die misschien nog kan groeien.

Ik vind het ook harstikke zonde dat bijvoorbeeld Krul of Vermeer niet een kans krijgen, ook al krijgen ze geen speelminuten ik denk dat het toch heel goed voor hen is om al snel in het Nederlands elftal mee te trainen, Timmer kan nu alleen maar slechter worden en zal zeker niet meer beter worden.

Voor de rest is de selectie wel aardig maar nu we Edje niet meer hebben zal er nog meer kritiek/druk komen op de defensie, dat is nog altijd de enige linie die zonder twijfel niet van wereldklasse is.

Het enige wat ik me afvraag is; Waar is Melchiot ? Toch de aanvoerder van het geweldig presterende Wigan Athletic dan is het best vreemd als hij er niet bij zit...

Stekelenburg
Heitinga
Boulahrouz
Ooijer
Gio
Van Bommel
De Jong
Sneijder
Van Persie
Robben
Huntelaar

Deze selectie staat nog altijd bol van de kwaliteit. Alleen enkele namen vind ik opvallend in negatieve zin. Van Marwijk vind ik een uitstekende trainer maar de keus voor Timmer en De Cler snap ik niet. Timmer blundert er al het hele seizoen op los. Voor de Cler geld hetzelfde, maar hij is ook nog eens geblesseerd geweest de afgelopen 2 maanden. Jammer dat Ten Rouwelaar niet is geselecteerd. Ik heb hem tegen Fc Groningen geweldig zien keepen, maar ook in andere wedstrijden. Hij maakt misschien af en toe een foutje maar compenseert dit vaker meteen met enkele goed reddingen. De keuze voor Braafheid verbaast me niets. Fc Twente draait fantastisch en Braafheid presteerd goed in het team. De Selectie van Schaars in niet meer dan terecht. Deze man is Az. Zijn terugkeer betekende weer succes voor Az, het is misschien wat overdreven maar hij is de stille kracht achter dit team. Ik las ook wat negatieve reacties over Marcellis, maar ik heb de statistieken er op nagekeken en zelfs in dit kwakkelend Psv heeft hij altijd een 6 of een 7 in het kwaliteitsblad de Vi. Hopelijk durft Van Marwijk aanvallend te spelen tegen Tunesie, het betreft maar een oefeninterland! Stekelenburg zal wel op doel staan. Redelijke keeper, kan beslist nog groeien. Centraal zie ik het liefst Marcellis, op deze positie is hij op zijn best met naast hem of Mathijssen, die gewoon goed presteerd bij Hsv of Boularouz waar ik meer gecharmeerd van ben dan Heitinga. Linksback Gio, betrouwbaar maar met het oog op de toekomst word het wel eens tijd voor een waardige vervanger. Ik zou tegen Tunesie met een 4-mans middenveld spelen met de befaamde ruit!. Mark van Bommel zou ik rechtsmidden zetten, Robben linksmidden, Sneijder of Vdv achter de spitsen, het liefst Vdv, vind ik een betere teamspeler en defensief Nigel de Jong Of Stijn Schaars als aanjager die voorop in de strijd gaat, iets wat hij moeiteloos kan. Voorin word de keuze wat moeilijker. Ikzelf ga voor de genialiteit van Van Persie aangevuld met Huntelaar die alleen maar zich hoeft te focussen op die ene bal( hopelijk gaan er meer ballen in dan 1). Ook zou ik Braafheid gewoon laten debuteren, gewoon eens kijken of hij het niveau van internationaal voetbal aankan!

Stekelnburg
Ooijer?
Marcellis
Boulahrouz
Gio
Schaars
Van Bommel
Robben
VDVaart
Huntelaar
Van Persie

Gewoon goede voorselectie hoor.
De Cler mag van mij wel weg.

Van Persie en Robben zijn op dit moment de beste spelers die we hebben denk ik?

De cler en Timmer enige logische verklaring is dat Van Marwijk zijn feyenoord verleden/hart hier laat spreken beide spelen weken/maanden onder niveau

Ik zou zo spelen met deze selectie. zie opstelling. Robben moet nog leren afspelen
Veel creativiteit op het middenveld, slot op de deur met De Jong en opkomende backs. Persie en Kuyt die kunnen scoren.
Kortom: Braafheid en Schaars erin. Dan kunnen ze alvast wennen aan het shirt

Stekelenburg
Heijtinga
Boulahrouz
Matthijsen
Braafheid
De Jong
Afellay
Schaars
Sneijder
Kuyt
van Persie
28 januari 2009 om 18:17

je zet de beste nederlander van dit moment op de bank ?

Dhr. Arjen Robben is op dit moment het beste wat er rond loopt in Madrid.. Zelfs al speelt die niet af is die gewoon te goed om in de wissel te zetten

Verder zou ik Timmer vervangen door Velthuizen, hij mag dan wel niet in topvorm op het moment maar is potentieel goed genoeg en dan kan die aan zijn zelfvertrouwen werken. Ook zou ik de Cler vervangen voor Ronnie Stam of toch Zuiverloon (die goed speelt bij Wba).

Dan zou dit mijn opstelling zijn: v. Persie moet je achter Huntelaar denken voor de steekpassen op Robben, Huntelaar of Babel. Robben op rechts, waar die hoort. Sneijder centraal voor het overzicht. Van de Vaart op links voor de actie naar binnen en de voorzetten. Achterin:
v. Bronckhorst (toch nog belangrijk en strijd) - Heitinga (goede speler) - Marcellis(goed genoeg en heel veel potentie) - Boulahrouz (waarom niet) en op doel Stekelenburg.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Marcellis
GIO
Sneijder
De Jong
Robben
v. Persie
Van de Vaart
Huntelaar

Eindelijk Braafheid erbij. Veruit de beste linksback dat Nederland op dit moment heeft. De Cler is ok maar zeker geen Nederlands elftal materiaal. Gio is opkomend ok maar Braafheid is verdedigend veel sterker en kan goed opkomen.
Timmer hoort niet op deze lijst thuis. Hij gewoonweg te slecht voor het Nederlands elftal. Wat betreft 2e keerper zijn er genoeg mogelijkheden. Veel keepers die gewaagd zijn aan elkaar, zoals Vorm, Velthuizen, Vermeer, Ten Rouwelaar en Boschker. Ik zou persoonlijk kiezen voor Boschker vanwege diens ervaring. Als derde jonge keeper zou ik gaan voor Velthuizen.
Wat betreft terugkeer van Schaars is terecht. In mijn optiek ook een basisspeler. Alleen twijfel ik tussen de Jong/de Zeeuw en van Bommel ernaast. Ik nijg naar van Bommel vanwege zijn goede periode bij Bayern.
In de spits zou ik Kjh de vertrouwen blijven geven. Robben zou ik op rechts laten spelen en van Persie op links. Sneijder erachter. Ik zou wel Van persie en Robben veel met elkaar laten switchen.
In de verdediging zou ik spelen met Marcellis op rechts, Boulahrouz en Heitinga in het centrum en Braafheid op links. De reden hiervoor is omdat Marcellis zowel opkomend als verdedigend goed is(op termijn zal ie moeten concurreren met vd Wiel). Boulahrouz en Heitinga zijn beide goede mandekkers waarvan Heitinga goed is in inschuiven wanneer het nodig is. Mijn keuze voor Braafheid heb ik net ook al uitgelegd.
Genakshalve zie mijn opstelling voor het totale plaatje...commentaar altijd welkom.....

Stekelenburg
Marcellis
Boulahrouz
Heitinga
Braafheid
Van Bommel
Sneijder
Schaars
Robben
Huntelaar
Van Persie

Kijk zo zie ik het graag. Achterin is keeper Stekelenburg de logische vaste opvolger van Van der Sar. Daarvoor in het centrum van de verdediging 'de Kannibaal' Boularous en Heitinga. Boularouz is meer voor het opruimende werk en Heitinga voor het opbouwen. Aan de flanken heb je leuk voetbal met van Bronckhorst en Mathijssen die op kunnen komen.

Het verdedigende (aansluiting) middenveld De Jong en van Bommel. Toch twee blokken beton in het centrum van je vmiddenveld met een oog naar achteren. Van Bommel wil nog wel eens naar voren lopen of zijn man achter zich weg laten lopen, maar dit kan worden opgevangen door de verdediging.

Als aanvallende middenvelder de creativiteit van Sneijder. Hij kan goed het spel verdelen en heeft uiteraard een fenomenale traptechniek. Naast hem de behendigheid en snelheid van Robben (die de achterlijn weet te halen) en de werklust en inzet van Kuyt (die in elk team onmisbaar is en het vuile loopwerk opknapt).

Als echte spits niemand minder dan Van Persie. In Nederland hebben we veel goede spitsen en willen we ze het liefste allemaal opstellen, maar op deze manier heb je aan de flanken veel voetbal en energie en in het midden scorend vermogen.

Prachtig

Stekelenburg
Mathijssen
Boularouz
Heitinga
Bronckhost
De Jong
Van Bommel
Kuyt
Sneijder
Robben
Van Persie
28 januari 2009 om 16:45

Sorry dat ik misschien zo reageer, maar waarom heb je een compliment gekregen? Mathijssen is een linksbenige centrale verdediger die jij rechtsback zet? Heitinga is al te vaak door de mand gevallen, zowel bij het Nederlands elftal , als ajax en Atletico. Hij is goed voor de bank, maar geen basis. Waar ik het wel met je eens ben is dat Van Persie in de spits moet, of in elk geval naast de spits. De man is fantastisch.

30 januari 2009 om 13:24

Als je het zo wil stellen, dan spelen we met oranje gewoon zonder verdediging. Misschien een wisseling Mathijssen-ooijer, maar veel verbetering kan ik er ook niet in verzinnen. Heitinga heeft behoorlijk moeten wennen bij Atletico en kampte lange tijd met blessure. Afgelopen wedstrijden komt hij langzaam maar zeker terug met als hoogtepunt een aantal doelpunten. Hij is zeker in voetballend opzicht best sterk. Bij Ajax was Heitinga zeker niet slecht. Aan de andere kant heb je Braafheid en Marcellis op de centrum positie, maar die zie ik er nog helemaal niet klaar voor zijn.

De verdediging is een beetje het zorgenkindje van Nl, met dien verstande dat een verdediger meer moet kunnen dan simpelweg verdedigen en wegwerken. Een Nederlandse verdediger moet opbouwen, opkomen en het liefste scorend vermogen hebben. Ik zou daarom Van Bronckhorst en Van Bommel als verdedigende middenvelders neerzetten om de verdediging te ondersteunen en zeker op opbouwend niveau aan kunnen vullen...

28 januari 2009 om 18:23

ik ben het bijna eens met jou opstelling maar ik vind dat van der vaart erin moet voor sneijder omdat sneijder niet een speler is voor achter de spits wan schiet veel van afstand(waar ik me aan heb geérgerd de laatste wedstrijden)en vd vaart beter kan combineren. een beetje net als bij Hsv. en Ik vind vermeer persoonlijk beter als al die 3 keepers. gewoon laten keepen en hij groeit door.

vermeer
bularouhz
ooijer
heitinga
bronckhorst
bommel
de jong
robben
vd vaart
babel
v persie

Braafheid? Het moet niet gekker worden. En dat Timmer er nog steeds bij is, vind ik ook zeer lachwekkend. Als ik zijn prestaties vergelijk met die van bijvoorbeeld Vermeer, dan lijkt het me toch vrij duidelijk wie een plaats in de voorselectie zou verdienen.

28 januari 2009 om 16:16

Ik denk dat Van Marwijk liever een keeper selecteert die wekelijks speelt. Momenteel is Vermeer gewoon reservekeeper van Ajax hoor.

Ben het met je eens dat Timmer niet geselecteerd moet worden. Maar Vermeer al helemaal niet.

Dan zou ik eerder Boschker of Velthuizen meenemen, al zijn dat ook niet ideale opties.

28 januari 2009 om 16:21

Daar heb je opzich wel gelijk in, maar Vermeer heeft het afgelopen half jaar toch bijna alles gekeept. Hij is nu weliswaar 2e keeper achter Stekelenburg, maar het zou me niet verbazen als Stekelenburg komende zomer naar het buitenland vertrekt en Vermeer hem opvolgt.
Je zou dan in principe wel een keeper mee kunnen nemen waarvan je zeker bent dat die heel het seizoen onder de lat staat, maar ja wie dan? Dan kun je dus kiezen uit Boschker, Velthuizen of Timmer, wat inderdaad ook geen ideale opties zijn nee. Velthuizen heeft potentie, maar het komt er maar niet uit de laatste tijd.

28 januari 2009 om 16:59

Wat is er mis met Braafheid? Erg knap dat je daar geen onderbouwing voor geeft.

Hij is goed in vorm, heeft snelheid,schakelt zijn man uit, en komt ook nog eens goed mee op, om Elia te ondersteunen. Uitstekende keuze van Van Marwijk.

28 januari 2009 om 18:37

Ik denk dat jouw mening vooral bepaald wordt door je clubvoorkeur en niet door een objectieve beoordeling van de kwaliteiten van Braafheid.

Er is slechts sprake van een voor(!)selectie voor een vriendschappelijke wedstrijd.
De kans dat Braafheid ooit geselcteerd wordt voor een officiele interland lijkt me te verwaarlozen.

30 januari 2009 om 13:52

Ook al laat iemand zijn club voorkeur blijken wil dit nog niet zeggen dat het een onjuiste conclusie is.
En dat hij uit Utrecht op vervelende manier is weggegaan is uit jou reactie te zien.

Braafheid is momenteel een van de betere linksbacks die er op de Nederlandse velden rondloopt verdedigend sterk, goed opkomende acties en durft aan de handrem te trekken.

Leg mij maar eens uit wie er volgens jou dan allemaal meer recht hebben op een plek in de (voor)selectie?

Goed zo V Marwijk, geef Schaars ook meteen de taken van Cocu mee, de enige echte opvolger van Cocu, ik durf ook te zeggen dat Cocu(assistent trainer bij Oranje) V Marwijk heeft overtuigd van Schaars net als Cocu Schaars 2/3 jaar geleden bij Psv heeft aangeraden. Braafheid is ook een goeie back, aanvallend en verdedigend

Op zich goede selectie voor een oefenpotje.

Timmer: Tsja... die zie ik liever niet, maar misschien zal hij 3e keeper zijn en Vorm tweede keeper.

Melchiot: Wel een beetje raar, want speelt toch wel redelijk goed bij Wigan.

Van der Wiel: Die zou ik wel een kans willen geven, het is slechts een oefenpotje. Geen wedstrijd die ertoe doet qua resultaat, al is het leuk dat je wint.

Schaars: Die verdient het, is de motor van de ploeg. Mentaal brengt hij Az heel veel denk ik, en laten we niet vergeten dat hij al eerder in Oranje heeft gespeeld en het niveau denk ik aankan. Vooral voor de 2 posities voor de verdediging is hij erg geschikt.

het is natuurlijk mooi voor zoon jongen als braafheid dat hij in de voorselectie zit ik vondt hem de laatse wedstrijden vooral goed spelen de keuze van tim de cler snap ik niet en timmer ook niet geef dan jelle ten rouwelaar een kans boven timmer timmer maak veel blunders en zo

Ik vind inderdaad dat timmer er niet in had gemogen maar de cler vind ik een goede voetballer met aanvallende impulsen, hij speelt de laatste tijd overginds wel drama maar dat komt ook doordat feyenoord zo slecht is. En ik vin van bronckhorst op dit moment toch ook niet echt goed spelen. Verder is het wel een mooie selectie ik vrees alleen dat er nog 1/2 spelers van az zullen afvallen, omdat we nu 4/5 spelers hebben op de plaats van verdedigende middenvelder, maarja het gaat hier niet om az maar om het nederlands elftal

de cler en mendes da silva mogen van mij part thuis blijven, die hebben echt geen meerwaarde,

is trouwens iedereen seedorf vergeten, hij wordt momenteel boven ronaldinho verkozen bij ac milan, dat zegt toch wat !

28 januari 2009 om 16:28

Dat heeft Van Marwijk meerdere malen uitgelegd:

Hij wil verder met de huidige middenvelders en hij vindt het niet kies om Seedorf op de bank te zetten. Van Marwijk zei daarover: 'als je Seedorf selecteert, dan moet hij ook spelen' .

Welnu, hij zou onder Van Marwijk niet spelen en dus wordt hij niet geselecteerd. kan je het eens of mee oneens zijn, dat is de stand van zaken momenteel.

Doel: Maarten Stekelenburg (ajax), Henk Timmer (feyenoord), Michel Vorm (fc Utrecht)

Timmer dus zeker niet!

Verdediging: Khalid Boulahrouz (vfb Stuttgart), Edson Braafheid (fc Twente), Giovanni van Bronckhorst, Tim De Cler (beiden Feyenoord), Dirk Marcellis (psv), André Ooijer (blackburn Rovers), Joris Mathijsen (hamburger Sv) en John Heitinga (atlético Madrid)

Ooijer?? De Cler?? Pfff.. Geef mij maar dan Maduro en Emanuelson. Doen het allebei weer goed bij hun club en weten tenminste te hoe te voetballen.

Middenveld: Ibrahim Afellay (psv), Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart (beiden Real Madrid), Mark van Bommel (bayern München), Nigel de Jong (manchester City), Orlando Engelaar (schalke 04), Stijn Schaars, David Mendes Da Silva, Demy De Zeeuw (allen Az),

Engelaar presteert momenteel bagger! Geef mij dan maar Wijnaldum! Enige lichtpunt van Feyenoord momenteel!

Aanval: Ryan Babel, Dirk Kuyt (beiden Liverpool), Arjen Robben, Klaas-jan Huntelaar (beiden Real Madrid) en Robin van Persie (arsenal).

Elia had zeker in de voorselectie gekunnen op basis van zijn resultaten in de eerste seizoenshelft.

28 januari 2009 om 18:59

Behalve Timmer hebben we nou eenmaal weinig opties. Ben het er ook niet mee eens, maar hoe groot is de kans dat Timmer daadwerkelijk keept, die lijkt me vrijwel uitgesloten.

Emanuelson? Die speelt bij zijn eigen club geen eens in de verdediging, waarom dan bij oranje wel..? En daarbij heeft hij al lang en breed bewezen niet te kunnen verdedigen, daar liggen zijn kwaliteiten gewoon niet. en Maduro speelt de laatste weken ook als een natte krant, werd niet voor niets afgelopen weekend al in de rust naar de kant gehaald.

Wijnaldum lijkt me ook niet echt een goede optie, laat het hem eerst maar een heel seizoen zien. En daarna zich bewijzen bij ( Jong ) / oranje B. Dat hij echter ooit een plek in oranje krijgt, lijkt een kwestie van tijd.

En Elia heeft nou eenmaal de pech, dat er in de voorhoede gewoon een luxe probleem is. Elia valt er daarom gewoon buiten. Ook liever eerst een voorselectie in Oranje B, om het daarna bij het grote oranje te proberen. Maar dan zal hij zich toch eerst, nog een beetje meer moeten door ontwikkelen.

hoe speelt boulharouz eigenlijk bij stuttgart

Inderdaad, Seedorf wordt gewoon vergeten! Ode aan deze klasse voetballer. Zou dit oranje op sleeptouw kunnen nemen! Liever dan Mendes Da Silva of Engelaar!

28 januari 2009 om 19:02

@ Dios,

seedorf wordt niet vergeten, er wordt echter de voorkeur gegeven aan andere spelers. V.marwijk vind Seedorf een Tã© grote naam, om hem op de bank te laten zitten. Hij vind dat als hij Seedorf meeneemt, deze ook een plek in de basis hoort te hebben. V.marwijk kiest op dit moment voor andere opties in zijn basiself, en dus neemt hij Seedorf niet mee.

Waarom De Cler? Die jongen heeft het hele seizoen nog niets gepresteert bij Feyenoord.

Het lijkt mij een goed idee dat, gezien de kwaliteit van de verdediging, we gaan bouwen aan een nieuwe verdediging. Gewoon wat jonge jongens erbij halen ipv de Cler en Gio.. En dan heb je Boulahrouz en Heitinga als de ervaren mannen.
Vd Wiel erbij, Pieters er misschien bij, Donk en bv. Ronnie Stam. Vervolgens kijken hoe het loopt en een keuze maken. Wellicht zou je ook nog naar iets oudere spelers kunnen kijken als Zomer of Wielaert, dan kan Heitinga op de flank..
Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat Timmer reserve-keep is. Hij is niet goed genoeg voor oranje en je hoeft hem er ook niet bij te hebben om ervaring op te doen en zich te ontwikkelen.. Neem dan een Vermeer of een Velthuizen mee!

Persoonlijk had ik Vermeer gepakt ipv Timmer. Vind Vermeer ook stukken beter.
Voor de rest natuurlijk een wereld opstelling vooral die aanval!
Verdediging iets minder hoewel we bijna nooit tegendoelpunten krijgen.

Laat Timmer en de Cler liever buiten de selectie. Ik heb Timmer nooit een topkeeper gevonden. Neem dan liever Kenneth Vermeer of Piet Velthuizen mee deze jongens zijn misschien nog geen topkeeper maar hebben wel zeker de potentie om dit te worden. Bij Timmer zit deze potentie er niet in.
En over de Cler. Hij maakt een dramatische seizoen mee. Ik denk dat je niet erg realistische overkomt op andere Nederlandse jongens die dit seizoen wel goed presteren. Bijvoorbeeld Eljero Elia. Wat moet hij er wel niet van denken dat de Cler wel geselecteerd wordt en hij niet. Natuurlijk speelt Elia op een hele andere positie dan de Cler, maar ik vind dat je beter jongens die goed draaien een kans kan geven dan weer de oude garde mee te nemen die dit seizoen minder presteren.

Idd. ik vind Veldhuizen of Vermeer een klasse beter dan Timmer! Moet je hem eens zien bij corner's, daar stelt hij niks voor.
Verder vind ik De Cler ook de afgelopen 2 seizoenen niet goed voetballen. Stam lijkt me een betere keuze.

ik zou het zo doen:
het is een oefenduel tegen tunesie dus je hoeft niet je beste opstelling te doen enwe moeten ook denken dat op het wk iedereen 2jaar ouder is dan nu.
dus braafheid ipv gio omdat gio dan 35 is ofzo kan edson nu ervaring op doen
marcellis is een prima verdediger heitinga kan lekker opkomen op rechts want vpersie zal veel naar binnen komen als 2e spits
de jong is de beste controler die we hebben en ik zie vbommel ook niet op het wk spelen en demy doet het prima bij Az
robben is in bloedvorm
en sneijder de beste n10 van Nl
robin trekt veel naar binnen
en huntie is de targetman
halverwege zou ik
ibi inbrengen voor robin
rafael voor wesley
babel voor arjen
en schaars voor demy

stekelenburg
Heitinga
Boula
Marcellis
Braafheid
De Zeeuw
De Jong
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Van Marwijk heeft echt een bord voor zijn kop, hij selecteert die Henk Timmer nog steeds ! Wat een drama zeg

Schaars zeer terecht en Braafheid zeer onterecht. Die jongen kan natuurlijk nooit het niveau van het Ned. elftal aan. Schaars is naar mijn mening het verschil bij Az tussen vorig jaar en dit jaar. Braafheid komt gewoon te kort voor de top maar is voor Twente een prima speler.

percies wat iedereen zegt, de keepers zijn goed op Timmer na. Wanneer rot die gast eens op, Vermeer, Velthuizen. Die moeten Erbij zitten.
De verdedging is oke, ik hoop dat hij het met braafheid door zet, kan hij zich ook eens bewijzen, het zou mooi zijn als hij met boulahrouz, braafheid en marcellis zou spelen.
Maar waarom zit die koekenbakker van De Cler er nog bij. Zelfde geval als Timmer.

Middenveld, gaat wel ik snap niet waarom hij nog steeds engelaar oproept, van die gast hoor je nooit wat, volgens mijn staat hij nog eens in de bassis bij schalke(srry als ik me hierin vergis). Dan krijg je nog zo'n geval mendes da silva. Ik vind hem echt niet zo goed spelen hoor. Het is wel mooi dat hij Schaars heeft opgeroepen. hopelijk krijgt hij ook minuten.
De aanval is gewoon goed. Alleen ik vind babel echt geen goede aanvaller. Die had er dus niet in gehoven.

28 januari 2009 om 16:52

Engelaar vind ik een hele goede middenvelder en ik denk dat hij centraal op het middenveld smaen met de zeeuw een basisplek moet hebben. Hij heeft een super techniek en wat iedereen vergeet hij heeft heel veel inzicht en diepte in zijn spel. Ik zou engelaar er altijd bij houden, hij kan tog zorgen voor dat kleine beetje extra op het middenveld waardoor het veel makkelijker voetballen is voor de rest. Hij speelt bij schalke (haast) altijd in de basis, hij is denk ik de belangrijskte speler bij schalke.
mendes da silva, Goede speler, alleen niet genoeg voor het nederlands elftal, hij doet het heel goed bij Az en scoort ook wel eens, maar voor het middenveld van het nederlands elftal komt hij tekort.
babel, niet een geweldige voetballer, maar tog. Hij kan zorgen voor net dat gene wat nederland nodig heeft, namelijk een speler die op de flanken naar binnen kan trekken maar ook naar buiten en de voorzet kan geven. Babel kan soms geweldig spelen en heeft soms ook goede acties, maar lang niet genoeg voor een basisplek

28 januari 2009 om 17:22

Overdrijven is ook een vak he. Niet voor niets zakt hij nu door het ijs bij Schalke. Zo goed is hij dus niet. Tegen Italië heeft hij 1 goede wedstrijd gespeeld voor Nederland. De rest was weer op zijn oude vertrouwde niveau waarin hij laat zien dat hij het Nederlands elftal niet waardig is.

Hoe kan Timmer nu geselecteerd worden. Hij moet iets weten van Van Marwijk, anders is er geen reden te bedenken.

Snap niet wat je met De Cler en Timmer moet, 2 spelers die de laatste tijd serieus door de mand zijn gevallen bij Feyenoord, voor de rest vind ik het wel een goede selectie. Maar Timmer moest eruit en Vermeer erin

Wat een rampzalige verdediging weer zeg, tja er is niet veel beters.
De Cler, Bronkhorst, Heitinga spelen allen al maanden belabberd.
Braafheid is gewoon terecht.

Ik zie ook een keepersprobleem komen, Steek,timmer zijn allebei niet goed genoeg om 1ste keeper te zijn.
Denk dat het in de toekomst zal gaan tussen Vorm en Velthuizen.

neeeeeeee niet timmer in ons team die verkloojt de bank al
en ik wil seedorf weer eens zien man

Timmer mee?! De Cler mee?!

Afschaffen die spelers. Ze worden zelfs bij Feyenoord uitgelachen.
Zoó slecht; dat ze zijn. Valt mee dat Lucius niet wordt opgeroepen.
Gewoon te triest, omdat als Feyenoorder te moeten zeggen.

Schaars een hele goede! Braafheid moeten we maar zien... Kan kan!

Ik vind het team er trouwens wel steeds teleurstellender uitzien...

Waarom altijd met 4 verdedigers spelen terwijl we er zo weinig goede hebben?

Leg dan je kracht waar écht je kracht ligt, middenveld en aanval wel te verstaan.

Onze aanvallende spelers kunnen hartsikke goed wat controlerender spelen. Zoals Kuyt en Sneijder bijvoorbeeld.

Ik vind dat je met deze opstelling een goede balans hebt hierin.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Gio
Kuyt
Van Bommel
Sneijder
Robben
Van Persie
Van der Vaar
Huntelaar
28 januari 2009 om 19:40

Als je tegenstander met 3 spitsen speelt speel je dus 1op1, of een middenvelder moet steeds meelopen met 1 van de aanvallers. ik blijf toch een voorstander van 4 verdedigers met een opkomende back, werkte prima met gio.

prima allemaal alleen vind ik een probleem wat ik zonde vind...ik denk dat kenneth vermeer de 2de keeper moet zijn..en daar is het probleem hoe leg je uit dat een reserver doelman van ajax de 2de keeper van nederlands elftal is...een conclusie vermeer aub zoek een mooie club

van de Cler en Timmer is het schandalig dat ze worden opgeroepen dan verwacht ik eerder dat spelers als Ronnie Stam en Wielaert erbij komen.

Ik had persoonlijk graag Elia ipv Babel gezien. Babel bakt er gewoon echt helemaal niet van in Liverpool en speelt heel erg weinig. Elia is ook een linksbuiten met een rechtse poot. Maargoed Bertje ziet het anders.
Braafheid en Schaars vind ik meer van terecht. Ik denk dat Schaars langzaamaan naar de basis toe gaat groeien van het Nl-11tal. Vaak zijn de coaches liefhebbers voor een links en rechtspoot. Als je Schaars op links neerzet en daarnaast V Bommel/de Jong of De Zeeuw heb je een heel aardig verdedigend blok dacht ik zo.
Braafheid wat ik zei, ook al terecht. De Cler speelt gewoon niet goed dit seizoen en Gio zit toch in zijn nadagen. Ik moet nog zien of Gio een basisplek heeft op het Wk 2010. Hij is dan toch al 35 jaar ofzo, en ik zie hem nog niet in de mandekking staan tegen C. Ronaldo of Messi.

Tim De Cler?

belachelijk...

waar is melchiot idd ik vind dat spelers als mendes da silva ook niet in oranje horen ik zou liever een gokje nemen met een siem de jong

Stekelenburg
Boulah
Heitinga
Marcellis
Gio
von Bommel
Sneijder
vd Vaart
van Persie
KJH
Robben
28 januari 2009 om 19:42

@rubenoku

Siem de Jong?? sorry hoor maar deze speler komt zelfs nog te kort voor Ajax, laat staan het Nederlands Elftal! Deze jongen gaat het denk ik wel redden om bij ajax een basisspeler te worden maar of hij ooit het Nl Elftal gaat redden lijkt me niet. Maarja zeg nooit nooit. Alleen kom hij voorlopig echt nog niet in Oranje.

Ik denk dat zelf het Feyenoordkamp Timmer en de Cler er niet bij wil zien dus van Marwijk mag z'n Feyenoord sentimenten nu ook even opzij doen. Ik vind het echt vreemd, Boschker is niet beter dan Timmer? Ik ken ze niet uit mijn hoofd, maar hebben Twente, Groningen, nec of elke andere ploeg die hoger staat dan Feyenoord geen betere links back dan de Cler? Ook Elia had er bij mogen zijn zeker omdat Robben 99 procent toch weer niet fit zal zijn. Meer dan logisch dat het az middenveld erbij is, die doen het gewoon goed. De verdediging blijft een probleem, maar beter is er niet. Trouwens Tunesiã«? waarom niet lekker in Europa spelen? maar goed dat is niet mijn zaak.

28 januari 2009 om 17:29

Heb jij Robben de laatste tijd niet in actie gezien bij Real? Die man is in topvorm! Timmer mag inderdaad thuis gelaten worden, Boschker zou zeker niet voor hem onder doen. Braafheid is opgeroepen voor de linkerkant van de verdediging dus eventueel voor de Cler. Elia had ook wel een kans kunnen krijgen ja, maar hij heeft het nadeel dat Babel en Robben op die plek al spelen!

Mooie selectie!

Iets minder goede selectiespelers:

- Tim de Cler, is twee maanden afwezig geweest door een blessure en moet dus nog terugkeren in het wedstrijdritme van het Nederlands Elftal.

- Henk Timmer, waarom Hij mee als hij over anderhalf jaar toch niet mee kan naar het Wk?

P.s. Ik heb Robben op rechts gezet, want op Die positie presteert hij fantastisch onder Ramos.
Verder lijkt deze opstelling me het beste:

Stekelenburg
Heitinga
Marcellis
Mathijsen
Gio
Afellay
Sneijder
De Jong
Robben
Huntelaar
Van Persie

@killdargon je hebt alles goed behalve Boulahrouz ipv Heitinga

Ik hoop eg dat Van Marwijk voor Vorm kiest achter Stekelenburg en niet voor Timmer kiest. Die man is gewoon niet klaar meer voor de top.. Het is jammer waar wel de waarheid! Verder leuk om te zien dat Braafheid erbij is gehaald, ik wil wel is zien of hij het niveau goed aan kan. Weet namelijk niet of hij een speler als Mathijsen of Gio buiten de basis houd. Kuyt ook weer terecht erbij! Zo belangrijk die vent voor Oranje ook!

Stekelenburg
Boulahrouz
Marcellis
Mathijsen
Gio
De Zeeuw
De Jong
Kuyt
Sneijder
Robben
Van Persie

ik denk dat nederland het moeilijk gaat krijgen tegen tunisie. tunisie kan verrassen. en nog iets ik denk als marokko tegen nederland speelt en als ze in marokko spelen dan wint marokko van deze matige selecite van nederland

28 januari 2009 om 17:48

Hoezo zou Marokko van deze ''matige Selectie'' winnen ?

is jullie selectie zoveel beter dan ?

ga ff naar de specsavers koop een bril en lees de clubs waar deze ''matige spelers'' spelen nog ff goed door: Real Madrid, Liverpool, Arsenal, Bayern Muchen enz

En waar spelen de spelers van Marokko ?

timmer kan die beter weg laten uit ze selectie.

naar mij mening horen: André Ooijer , Orlando Engelaar , en al helemaal tim de cler daar niet. er moeten tog nog wel ergens op de Nederlandse velden een bikkel van een verdediger te lopen.

En Waar Is Seedorf?????

Met de meeste spelers kan ik wel leven maar met de volgende 6 niet:
1)timmer vervanger Veldhuizen
2)braafheid vervanger Stam
3)de Cler vervanger Wieleart
4)schaars vervanger Seedorf
5)mendes da Silva vervanger Janssen
6)babel vervanger Elia

28 januari 2009 om 18:11

Ik vind dat hij Timmer ook wel mag vervangen door Boschker
Braafheid en stam hele goed backs zijn
Jansen vind ik hier niet tussen horen te staan
Elia wel hij voetbalt heel goed en mooie acties
Dat van Wieleart zou wel gek zijn want hij voetbalde vorig jaar net zo goed als dit jaar zijn en als hij dan naar ajax vertrekt meteen met oranje mee mag

28 januari 2009 om 19:37

@jbmarle

Waarschijnlijk had geeneen ook al dezelfde mening voordat Wielaert naar Ajax vertrok. En zeg nou zelf, een voor de hand liggende keuze is het niet om hem mee te nemen, maar doet Bert dit wel, dan zullen er weinig mensen echt raar opkijken toch?

28 januari 2009 om 19:43

Elia voor Babel?? hou toch op man, Babel voetbalt Elia er dubbel en dwars uit.

Jammer dat Braafheid erin zit, ik zou eerder Van der Wiel voorlopig nomineren, daar heb je meer aan in de toekomst. Niet dat Braafheid slecht is, maar Van der Wiel is niet veel slechter en heeft meer potentie

Terecht dat Braafheid in de voorlopige selectie is opgenomen. Één van de betere, al dan niet de beste linksback van Nederland op dit moment.

Braafheid zit erin omdat hij linksback is, vd wiel is rechtsback.
Daar hebbe we heitinga, boulahrouz, ooijer en marcellis ook al voor die daar kunnen spelen.
Alhoewel ik verwacht dat bronkhorst speelt, zou ik het mooi vinden voor Braafheid om te laten zien wat hij kan op een hoger niveau.
Ik zet Kuyt in de spits, want huntelaar heeft de laatste tijd ook niks meer laten zien

Stekelenburg
Boulah
Heitinga
Mathijssen
Braafheid
Bommel
De Jong
Van Persie
Sneijder
Robben
Kuyt

Ik begrijp dat Van Marwijk in plaats van Van Basten uit een select groepje Nederlanders kiest om vastigheid in het Nederlands Elftal te krijgen. Op die manier raakt het Nederlands elftal op elkaar ingespeeld en is het niet zo zoals in de tijd van Van Basten, dat er elke keer zelfs een andere as in het veld staat waardoor spelers niet aan elkaar konden wennen. Nu worden er bij Van Marwijk wel een keer 1 of 2 andere spelers opgeroepen, maar spelen niet meteen een stuk of 5 in de basis.

Je zag wel op het Ek dat wanneer je een groep goede Nederlandse spelers bij elkaar houdt, deze aan elkaar kan wennen en zo zelfs Italië en Frankrijk van de mat kunnen spelen. Dit was ook voor het eerst in vier jaar tijd Van Basten, dat een maand lang dezelfde spelers voor het Nederlands elftal uitkwamen.

Ik prijs hierboven de manier van Van Marwijk, echter vindt ik wel dat spelers als Timmer, De Cler en Engelaar het op dit moment niet verdienen om deel uit te maken van deze selecte groep Nederlanders, en echt heel wat zouden moeten veranderen om dat wel weer te mogen. Timmer en De Cler zijn het afgelopen half jaar zwaar achteruit gegaan, en ik ben bang dat ze niet eens meer op hun oude niveau geraken. Engelaar heb ik altijd al mijn twijfels bij gehad, maar bij hem is het wel heel dramatisch. Wanneer je de afgelopen tijd naar Schalke hebt gekeken kan iedereen concluderen dat Engelaar elke week de zwakste schakel is.

Wanneer Van Marwijk reël is laat hij deze drie spelers afvallen en roept hij als het mogelijk is, zelfs een vervanger op om de selectie weer aan te vullen tot 23 man.

waar is Wielaert
ik bedoel die is kats goed

Zeer verrasend??? Engelaar, De Cler, Timmer, Van Bronckhorst,van Der Vaart, Timmer, Braafheid. Als je het mij vraagt allemaal spelers die of niet in vorm zijn of gewoonweg niet spelen bij hun club of 2e garnituur. Als we ooit nog een keer kampioen willen worden moet er een bondscoach van formaat komen en niet Bert vanmarwijk. Het spijt me zeer maar deze coach is niet de man die we moeten hebben voor grote momenten. Doe maar Rijkaard of Martin jol dat zijn tenminste trainerd ie spelers kunnen inspireren. Van marwijk is maar een grijze muis.

Ik weet het niet hoor Bert, Maar Timmer? komop nou, Man staat elke week te schutteren bij ons en jij neemt um mee, Van de week zei je bij voetbal International dat als je naar Zuid-afrika gaat je altijd voor de 1e prijs gaat, Dan heb ik nieuws voor je, Ik als Feyenoorder zegt dan, Enne nee Bert, Jammer weer !

28 januari 2009 om 18:48

Timmer is belachelijk, maar wat dacht je van Tim de cler?? Er is toch wel een betere linksback??

28 januari 2009 om 18:14

@ Fsecasual

je hebt gelijk waar is Elia?
en dan De Cler wel selecteren, ik zou elia miss niet gelijk in basis maar cker meenemen.
en de Cler is de laatste tijd niet echt lekker bezig.
dus ik zou zo spelen:

Van mij mag Braafheid direct in de basis. Hierdoor kan Gio opschuiven naar het middenveld, waar hij beter tot zijn recht komt m.i.

Tegen Tunesiã« lijkt het me echter niet nodig met 4 verdedigers te spelen en kan Boularouz of Ooijer plaatsmaken voor een van de Az-middenvelders.

Stekelenburg
Boularouz
Ooijer
Mathijsen
Braafheid
Robben
Sneijder
Gio
De Jong
Huntelaar
v. Persie

Ik vind dat Bvm een hele logische voor selectie heeft, hij houdt gewoon aan de vaste kern vast en dat moet ook.
Het verbaasd mij eigenlijk wel dat Voh niet in de voorselectie zit maar dat zal er mee te maken hebben dat hij net terug komt van een blessure.
Voor de rest ben ik tot nog toe zeer te spreken over van Marwijk, we staan ongeslagen bovenaan in de poule, het is mssn niet de sterkste poule maar evengoed moet je het toch maar doen, en hij doet het toch maar.
van Marwijk

Stekelenburg
Boulahrouz
Marcellis
Ooijer
Gio
De Jong
Van Bommel
Van Persie
Sneijder
Robben
Kuyt

Terechte uitverkiezing van Stijn Schaars is in mijn ogen ver uit de beste middenvelder die rond loopt op de nederlandse velden.
Keuze voor braafheid kan ik met leven , alhoewel er ook andere opties zijn.

Keuze voor Tim de Cler en Henk Timmer bevreemd mij nog steeds.
Vind beiden niet Nederlands elftal waardig.

het zou mooi zijn als nederland afstapte om met 4 verdedigers te spelen zoals hieronder en met onze twee gevaarlijkste aanvallers in de spitsposities

Stekelenburg
Bouhla
Mathijssen
Bouma
Kuyt
Van Bommel
de Jong
Schaars
Van Persie
sneijder
Robben

tgen tunesie vol op de aanval en braafheid op de plek van gio, kan die alvast wennen aan t shirt als opvolger van gio

de cler & timmer waarom hun nou weer

stekel
sjonnie
boula
braafheid
kuyt
bommel
de jong
robben
kjh
vdv/snij
v persie

waarom maken de meeste hier een opstelling wat totaal zinloos is?
4 verdedigers is goed ja , maar dan 1 centrale middenvelder (vanbommel of de jong) en de rest van der vaart , robben , van persie , kuyt , sneijder wat allemaal aanvallende middenvelders zijn , begrijp nog steeds niet waarom mensen dat een opstelling maken met 1 verdedigende/centrale middenvelder ongelooflijk

ik vindt het top dat Schaars is uitgenodigd. Maar wat ik niet snap is dat Timmer er nog tussen zit!! datzelfde geldt voor De Cler en Engelaar!!
Timmer heeft het hele seizoen nog geen goede wedstrijd gespeeld. De Cler komt net terug van een blessure en daarvoor was het drama. En Engelaar zit de laatste tijd vaker op de bank dan hem lief is en heeft nog geen indruk gemaakt dit seizoen.

Als nederland in deze opstelling gaat spelen dan moeten ze het wel redden. Ik denk overigens dat Braafheid het nu nog niet zal redden, maar hij kan een grote worden in het hedendaagse voetbal. Ik denk dat Schaars zeker een aanwinst is.

moderator :niet-onderbouwde opstelling verwijderd.

Eindelijk ziet van Marwijk eens in dat Braafheid op dit moment toch wel de beste linksback is die Nederland heeft. Dat de Cler erbij zit vink ik echt ongelooflijk. De man heeft nog maar 1 wedstrijd gespeeld na zijn blesure en hij zit er gelijk bij. De Cler is gewoon een heel matige back. Bij Az deed hij het redelijk maar hij laat gewoon wekelijks zien dat hij kwetsbaar is. Van Bronkhorst vind ik zowel als back en zowel als middenvelder niet meer echt top. Bij Feyenoord kan hij de kar niet meer dragen en bij Oranje wordt dit door anderen gedaan. Maar met zijn ervarig is het een nuttige kracht voor Oranje.

Verder vind ik het raar dat Timmer geselecteerd is. De man kan het niveau gewoon niet meer aan. Ieder Nederlander ziet dit volgens mij wel. Geef dan liever jeugd een kans bv: Velthuizen, Maar als van Marwijk toch een ervaren keeper wil dan kan hij beter Bosckher nemen, een betrouwbare en degelijke doelman.

Verder had ik Elia en Stam ook verwacht. Elia is een toplinksbuiten die in Europa heeft bewezen dat hij het niveau aankan. En stam is een opkomende rechtsback die Nederland niet echt heeft. Stam heeft zich geweldig ontwikkeld bij Fctwente. Is verdedgend ijzersterk, daarnaast speelt hij wekelijks als een halve rechtsbuiten. Een prima speler die niks minder is dan Oojer, Mathijsen, van Bronkhorst, de Cler, Marcelis.

Ben net ff wat opstellingen in dit topic langsgegaan, en vind het idd wel een goed idee om met 3 echte verdedigers te spelen omdat we geen echte diepgaande backs hebben (behalve Gio). Misschien dus maar zo spelen?

3 verdedigers is in principe verdedigender, omdat kuyt en gio de complete vleugels bestrijken, en je dus eigenlijk met 3 centrale verdedigers speelt. Daarom van Bommel die de opbouw naar voren kan verzorgen.

Ipv van vdv misschien Schaars

Vorm
Bouhlarouz
van Bommel
Braafheid
Kuyt
de Jong
van der Vaar
Gio
van Persie
Sneijder
Robben

Aardige (voor)selectie. Ik mis eigenlijk alleen Lucius en vooral Hofland...
Tijd voor een ander brilletje Bert !!!

28 januari 2009 om 19:23

Nickson meen je nou echt dat Lucius en Hofland erbij moeten?
niet om lullig te doen maar Lucius is nooit super geweest en Hofland raakt gebleseerd door een paar rare dingen en hij speelt ook niet goed.

28 januari 2009 om 19:36

23afca23, sarcasme!! natuurlijk meen ik dat niet. Ik reageer
op de voorselectie van Timmer/de Cler...

28 januari 2009 om 19:39

gelukkig ik dacht dat je echt helemaal geen verstand van voetbal had maar ik snap ook niet wrm er timmer en cler tussen staan??

Opvallend 3 Feyenoorders (helaas slechts 1 terechte). Ik had toch een naam als Roy Beerens verwacht, die staat toch wekelijks aan de deur van oranje te rammelen.

Henk Timmer mogen ze van mij nu wel weglaten, ik denk dat je aan bijv. een Vermeer veel meer hebt. Voor de rest een prima voorselectie.

Off: Valt wel ineens op dat er geen huidige Ajacieden in de voor selectie zitten op Stekelenburg na, toch denk ik dat na een paar jaar wel het nodige talent in Oranje kan meespelen. De eerste wordt denk ik Gregory vd Wiel.

Prima voorselectie, denk echter wel dat iemand als David Mendes da Silva hier niet bijhoort, niet omdat hij geen kwaliteit heeft maar door de kwaliteit van de overige middenvelders is hij een beetje overbodig.

Waarom wel Braafheid maar geen Wielaert.. waarschijnlijk omdat we genoeg rechtspoten achterin al hebben.

Maar ik vind Wielaert duidelijk veel beter dan Ooijer op zn ouwe dag.

Ik hoop dat Bouma snel terug keert, die kunnen ze ook gebruiken.

Verder mooi voor Schaars dat hij er weer bij zit, hij verdiend het wel. Maarja we hebben opzich genoeg controlerende middenvelders.

Links: Engelaar, Van Bronckhorst, Schaars
Rechts: Van Bommel, De Jong, De Zeeuw.

Deze jongens verdienen het allemaal. Maar 6 spelers voor 2 plaatsen is een btje overdreven. (en van Marwijk heeft dan ook nog Mendes da Silva erbij...)

Braafheid vind ik inderdaad een zeer onderschatte speler.
Die jongen kan echt wel wat op de linksbackpositie en op een toernooi heb je hem ook altijd nog achter de hand om linkscentraal te spelen.
Daarom zou ik Braafheid op de linksback positie neerzetten om Van Bronckhorst naar zijn favoriete middenveld te schuiven.
En ik zie trouwens liever van Persie als diepste spits dan Huntelaar.
Dan heb je een dodelijke aanval met ongelofelijk veel snelheid en handelssnelheid.
Van der Vaart heb je dan achter de hand voor Sneijder en Babel en Robben kunnen af en toe van flanken wisselen.
Zo zou ik gaan spelen.

Stekelenburg
Marcellis
Bouhlarouz
Matthijsen
Braafheid
Van Bommel
Van Bronckho
Babel
Sneijder
Robben
Van Persie

goed dat hij braafheid selecteert, verdient het

zo zou hij kunnen gaan spelen, met kuyt die dan nog mee terug verdedigt, zodat je verdedigend 4 3 3 staat

Stekelenburg
Heitinga
Marcellis
Bouhlarouz
Gio
De Jong
Sneijder
Kuyt
V.D Vaart
Robben
V.Persie

Eigenlijk vrij logisch dat hij Schaars en Braafheid oproept. Schaars is voor de toekomst de man die Van Bommel vervangt en De Jong en De Zeeuw zal verdringen naar het bankje. Braafheid daarentegen is qua fysiek (snelheid met name) een betere optie voor de positie linkscentraal achterin/linksback. Want Van Bronckhorst is een middenvelder en met het Wk in zicht te oud en met een Mathijssen linkscentraal achterin is de bezetting voor die positie minimaal. Sowieso zijn linksbenige centrale verdedigers een zeldzaamheid.

>>. Opstelling.
Zo ging het tijdens het Ek ook goed maar dan met 3 spitsen waarom nu niet?
Het is dat de selectie 1 wedstrijd gehusseld werd en toen 't volledig mis ging tegen Rusland maar voor de rest puike wedstrijden om je vingers bij af te likken .
Gio als Opkomende back en je hoeft niet echt een stofzuiger op de rechterkant want daar staat Dirk Kuyt en als Kuyt iets zakt kan sneijder opkomen voor de voorzet.
Van Persie achter de spitsen & robben linksvoor 2 mannen met snelheid en de actie in huis.
Verdediging wel goed georganiseerd met gio en boula als bikkels.
Stekelenburg, tjah wie anders?

Stekelenburg
Boula
Ooijer
Matthijsen
Gio
Sneijder
Van Bommel
Vdv
Van Persie
Dirkie
Robben

Om te beginnen is Stekelenburg qua prestaties de beste doelman. Centraal achterin kun je op dit moment het beste Heitinga (constante factor bij Atletico) en Mathijsen (linksbenig en ervaren) kiezen. Op de backposities kun je tijdens het vriendschappelijke duel experimenteren met Marcellis (rechtsback) en Braafheid (linksback), terwijl Boulahrouz als rechtsback een zekerheidje is. Als controlerend verdedigende middenvelder is Schaars vanuit tactisch oogpunt de beste optie. Centraal op het middenveld Van Bommel (controlerend) en Van der Vaart (aanvallend). Op de plek van Van der Vaart zou je ook kunnen experimenteren met Robben (blessuregevoelig en flegmatiek). Op de 10 positie Sneijder (zie Ek). Met voorin als targetman Huntelaar bij wijze van experiment. Met daaromheen Van Persie in een vrije, creatieve rol. Kuyt heeft zich reeds bewezen als targetman.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
Schaars
Van Bommel
V/d Vaar
Sneijder
Kuyt
Van Persie

Ik zou toch gaan voor de volgende opstelling,
om het probleem met de aanvallende middenvelders/second strikers optelossen zet ik van Persie in de spits. Robben doet het momenteel zeer goed bij real op de rechterkant en van der Vaart is altijd een echte nummer 10 geweest.

Stekelenburg
Heitinga
Boulahrouz
Mathijssen
v.Bronkhorst
de Jong
van Bommel
Robben
v.d.Vaart
Sneijder
van Persie
28 januari 2009 om 21:54

Hè, hè. Goede opstelling. Eindelijk iemand die van Persie, Robben en Sneijder op de plekken neerzet waar ze wekelijks spelen. Kijkt hier niemand naar de Primera Division of de Premier League? Robben speelt de sterren van de hemel bij Real Madrid als rechtsbuiten. En Van Persie is al jaren geen buitenspeler meer, maar een pure spits. En dat maakt hij wekelijks waar bij Arsenal, waar hij nu de gevaarlijkste en belangrijkste man is.

Verder staat Van der Vaart in geleen15's opstelling ook goed. Bij Real Madrid moet hij op die positie Raúl voor zich dulden maar bij het Nederlands elftal is hij daar dé perfecte speler voor. Met als afpakkers op het middenveld De Jong en Van Bommel, met achter de hand nog De Zeeuw en Schaars.

In de verdediging zou Wilfred Bouma wanneer hij weer 100% fit is de plek van Joris Mathijsen in moeten nemen, en misschien dat Heitinga en Boulahrouz wisselen van plek maar zo kan het ook.

geleen15 heeft de sterkst mogelijke opstelling op dit moment.

Sinds braafheid bij Twente speelt schreeuw ik al moord en brand dat hij in oranje hoort. en nu eindelijk!!!! Elia, mis ik nog op de lijst. Verdedigend vind ik overigens dat het er toch beter uitziet. Met Marcellis heb je een toekomstie Top verdediger. maar ze missen denk ik nog een goede opbouwende verdediger. Optie voor de toekomst ondanks dat hij een middenvelder is is Strootman ombouwen naar een Centrale verdediger. Als rechts back tip ik toch Tiendalli, ondanks het slechte seizoen van Feyenoord.

Schaars en Braafheid??? Kom op zeg, twee spelers die het niveau van het Nederlands elftal totaal niet aankunnen. Héél slechte beslissing van Bert.

Hmm..lijkt me prima selectie in principe.

zoiets als opstelling?

Stekelenburg
Ooijer
Marcellis
Mathijsen
Gio
Van Bommel
Schaars
Robben
Schaars
Babel
Van Persie
28 januari 2009 om 23:04

Moet Schaars op twee posities tegelijk spelen?

wat heeft iedereen met die Gio
zwaar overschatte speler bij barcelona moeten stoppen toen hij op zijn (hoogtepunt) was
maar hij speelt nu toch ook drama laten we eerlijk zijn
doe mij braafheid maar

Ik zou ervoor kiezen om Marcellis op rechtsback te zetten. Hij doet het toch goed en als hij wat brutaler wordt met zijn rushes moet het goed komen op de vleugels van de verdediging. Daarnaast vind ik het beter als V. Persie (niet op 10) maar net achter de spits speelt en de gaten eventueel ingaat. Kuyt moet je gewoon in de basis hebben want die rent gewoon achter iedere bal. Daarnaast heb je met v. Bommel en Nigel gewoon een blok in het centrum.

Robben is idd veel gevaarlijker op rechts ondanks zijn linkspoot. En Sneijder die doet het prima op linkshalf. Met zo'n opstelling moet het goedkomen. Ook zou ik Vermeer die het meer dan goed heeft gedaan selecteren. Hij heeft voorlopig genoeg ritme in zijn vingers en benen. Hem vond ik de beste keeper in de Eredivisie van de afgelopen periode tot na de winterstop.

Huntelaar vind ik net als V.d Vaart momenteel niet overtuigend genoeg om ze meteen een basisplaats te geven.

Stekelenburg
Marcellis
Heitinga
Mathijsen
Gio
V. Bommel
De Jong
Robben
V. Persie
Sneijder
Kuyt

Andre ooijer of tim de cler mag van mij wel vervangen worden door van der wiel,
en timmer? man die haalt het niveau van de eredivisie bij niet, ik kan er zo 3 opnoemen die meer geschrikt zijn dan hij. verder, wat een aanval, met zo'n voorhoede kan je toch bijna niet verliezen?

de jong en van bommel controlerend, en de rest aanvallen maar

stekelenburg
Heitinga
Boulahrouz
Mathijsen
Van der wiel
de jong
van bommel
van persie
snijder
robben
Huntelaar
28 januari 2009 om 23:22

Haha was het maar zo simpeel!!
Enne.. Huntelaar in de spits?? nee geef mij maar gewoon Van Persie of Kuyt als afmaker. En Van der Wiel wil je het erg lastig maken als linksback neem ik aan.

Ik zit een beetje te kijken naar de selectie van Van Marwijk en naar de reactie van sommige mensen.. maar ik krijg echt geen hoogte van bepaalde mensen. Kom op.. Timmer en De Cler spelen dit jaar echt niet goed genoeg om in aanmerking te komen voor Oranje. Ook heb ik niks van Engelaar gezien bij Schalke en zou ik spelers als Mendes en Ooijer liever niet in Oranje zien.

Ik zie dat veel mensen vinden dat Timmer er niet in moet maarja dan is de vervanger voor hem aanwijzen niet moeilijk lijkt mij. Krul en Vermeer zijn wisselspelers dus die mogen Niet eens in aanmerking komen voor Oranje. Dan houd je over Velthuizen, die toch een doelman voor de toekomst is. Daarnaast kan je gewoon niet meer om Elia om, hij speelt heel goed en moet gewoon een kans in Oranje krijgen ( net als Braafheid die nu krijgt ) en ik vind ook dat Beerens een keer de kans moet krijgen. Daarnaast is het absurd dat Seedorf er gewoon maar niet bij gehaald word, hij speelt bij Ac Milan gewoon goed en moet van waarde kunnen zijn in Oranje. Als je in aanmerking wilt komen voor Oranje moet je ook basisspeler bij je club zijn willen we ooit Kampioen worden. Dus Van der Vaart, Huntelaar, Van Bommel enz. dit is niet jullie moment in Oranje.

Ik ben dan wel een beetje partijdig maar mensen als je ziet wat we verdedigend erin hebben staan kan je je beter zorgen maken... De Cler, Ooijer, Boulahrouz, Mathijsen, Hetinga ( volgens die ene Spaanse pers dan he ) doen het niet zo indrukwekend. Ik zou Verhaegh graag eens bij Oranje zien... en mensen Wielaert?? omdat hij nu bij Ajax voetbalt moet hij opeens Oranje in... neee... Verhaegh was een van de betere afgelopen weekend.

Had wat meer van Van Marwijk verwacht kwa selectiebeleid. Ben wel blij dat die Linksback Braafheid er nu bij zit. Denk daarnaast dat Verhaegh de toekomstige Rechtsback kan gaan worden.

Stekelenburg
Marcellis
Hetinga
Mathijsen
V. d Vaart
Van Bommel
De Jong
Sneijder
Van Persie
Kuyt
Robben
28 januari 2009 om 23:53

Verhaegh?? cdie staat niet eens bij het B-elftal en terecht! Aub hou toch op met die domme opties, we willen spelers van de top en niet van middenmoters en subtoppers.

Ten opzichten van Dirk Kuijt zou ik het niet eerlijk vinden als Dirk niet (basisspeler Liverpool) in de basis zou staat, en Huntelaar (bankzitter Real wel. Daarom zou ik zo gaan spelen:

Stekelenburg
Marcellis
Boulahrouz
Heitinga
Gio(C)
Van Bommel
De Jong
Robben
Van Persie
Sneijder
Kuijt

Goed dat Braafheid er bij zit.. erg goede speler. Alleen snap ik niet dat Wieleart er bij zit, toch wel een beter verdediger in mijn ogen dan bijv. Matthijsen. En dat de Cler er bij zit vind ik ook niet terecht, Braafheid kan ook op links, en dan haal je wieleart er bij als het ware. Maargoed, Van Bronckhorst zal waarschijnlijk toch wel linksback spelen.
Maar mooi dat er wat nieuwe gezichten bij zitten.

Timmer, Mendes en De Cler lijken mij de kanshebbers om af te vallen ..

28 januari 2009 om 23:49

Nee, kan niet op tegen Babel en Robben. Braafheid, wat moet hij doen? Gaat hij de tassen dragen van de grote jongens?? Wat moeten we daarmee, hoort er niet bij!!

29 januari 2009 om 12:19

braafheid staat ook achterin dus hij hoeft ook niet op tegen robben.
is gewoon een degelijke linksback, de enige op dit moment. terecht dattie er bij zit

Van mij mogen Seedorf en Drenthe wel eens een kans krijgen, als hij toch Schaars en Braafheid in de voorselectie opneemt.

Braafheid is momenteel veruit de beste optie op links , zonder concurrentie. Een moderne verdediger, Fysiek goed, snel , balvaardig , goede inspeelpass en verdedigend veel beter dan van Bronckhorst en de Cler die beiden alleen in balbezit bruikbaar zijn. Ik voorspel dat hij de komende jaren zich ontwikkeld tot een prima international. Succes ! Stijn Schaars gewoon een prima allround middenvelder die altijd een constant niveau haalt en in dienst van het elftal speelt.

Beste tomvitesse. Ik volg Ac Milan zoveel als maar kan. Ik zie Seedorf ook graag terug in Oranje maar ik kan toch echt zeggen dat zijn laatste 2-3 wedstrijden niet echt goed waren. In de thuiswedstrijd in het San Siro tegen (sorry ik weet niet meer wie..) werd hij vaak uitgefloten door de eigen aanhang omdat hij heel vaak balverlies had. Uiteindelijk werd hij gewisseld. De week erna speelde hij wat beter. Een ongelukkige periode waar hij zeker wel boven komt. Maar het is beter als Seedorf aansluit als hij weer zijn goede vorm terug heeft.

En Elia. Helemaal mee eens. Hij verdient minstens een plekje op de bank. Lijkt me een goede stand-in voor Robben of voor een andere middenvelder op de vleugels.

elia, seedorf, van der wiel en vermeer mis ik,
de cler, van der vaart en huntelaar mogen van mij iets beter hun best doen hebben te weinig laten zien vind ik!

vind dat vermeer beter is dan stekelenburg
boulahrouz is altijd van onschatbare waarde
marcellis altijd stabiel
van der wiel is een speler die nooit opgeeft!
van bronkhorst heeft al champions league gewonnen (dus goed voor de rust van het elftal)
de jong is een duitse bikkel die nooit opgeeft! geldt ook voor van bommel
seedorf is een speler die een status heeft waar iedere team beter van wordt. Vergeet niet dat seedorf meer heeft laten zien dan affelay, van der vaart, sneijder. Kwaliteit van seedorf is dat hij effectiviteit op nummer 1 zet en de teambelang belangerijker vind dan individuele acties zoals sneijder met zijn gehaaste afstandschoten of van der vaart die te vaak afwisselend is of affelay die te gehaast speelt!
robben is een speler die dit jaar echt gaat vlammen
elia dolt elke verdediger!
van persie is de beste spits van dit moment.



vermeer
van der wiel
marcellis
boulahrouz
van bronhors
de jong
van bommel
robben
seedorf
elia
van persie

Dit lijk mij een mooie opstelling.

Bank: Vorm
Mathijssen, V. Bronkhorst
V.d Vaart, De Jong
Babel, Huntelaar

Jammer dat Elia en Stam er niet bij zitten!

Stekelenburg
Boularouzh
Marcellis
Heitinga
Braafheid
V. Bommel
Sneijder
Engelaar
Robben
V. Persie
Kuyt

Ik zou Braafheid een basis plaats geven.
Ik zou met een B elftal spelen tegen Tunesie het is toch vriendschappelijk.
En ik zou Huntelaar en Van Der Vaart enz. laten spelen om ritme op te doen want bij hun club zitten ze op de bank.

Ik speel 4-2-3-1 ik zet Mendes en Braafheid als vleugelverdedigers om te kijken hoe ze het daar doen.
Boulahrouz en Heitinga heb ik in het centrum gezet ipv Ooijer en Mathijsen want met Heitinga en Boulahrouz krijg je simpel weg geen doelpunten tegen.
Ik heb ook Engelaar en Schaars verdedigende middevelders gezet om te kijken hoe zij het daar doen maar normaal zou ik daar De Jong en Van Bommel daar zetten.
Daarvoor heb ik Kuyt,van Der Vaart en Ryan Babel omdat Ryan Babel wissel is bij Liverpool.
En Kuyt om te kijken hoe hij het hier doet.
En Van Der Vaart en Huntelaar om ritme op te doen.

Bert Van Marwijk moet meer aanvallender gaan spelen en hij moet meer Ajacieden selecteren zoals Emanuelson ipv De Cler en Van Bronckhorts want zij doen het momenteel niet zo goed.

Stekelenburg
Mendes
Heitinga
Boulahrouz
Braafheid
Engelaar
Schaars
Kuyt
Van Der Vaar
Babel
Huntelaar

Goede selectie, is had alleen verwacht dat er wel iemand zou worden opgeroepen die bij z'n club rechtsback zou staan. Die mis ik. De Cler kan wel worden weggestreept.
De rechtsbackpositie is eigenlijk niet ingevuld al kunnen natuurlijk Boulah, Heitinga en Marcellis daar wel spelen, toch zijn dat centrumverdedigers.
Ronnie Stam is heel belangrijk bij Twente en ik vindt ook Verhaegh een goeie al komt die voor de basis van oranje nog niet in aanmerking. Stam zeker wel.
Het is een oefeninterland, dus kun je spelers als Stam en Verhaegh wel ervaring op laten doen.

29 januari 2009 om 19:53

Okee Stam kan ik inkomen, hoewel ik hem niet bijzonder goed vind omdat hij Altijd naar binnen kapt en altijd een trage handelingssnelheid heeft, maar opkomend en verdedigend is hij sterk. Wat betreft Verhaegh moet ik bijna huilen van het lachen die kerel is verdedigend echt zwak gewoon, hij wordt door bijna elke willekeurige linksbuiten uit de eerste en eredivisie gedold Ook hij kan wel goed opkomen, maar hij kiest niet altijd de goede momenten waardoor zijn verdediging in de problemen komt. Maar ik ben het wel met je eens dat er een echte Rb moet staan, geen omgeturnde Cv ofzo

als ik zou kiezen zou ik ook afellay opstellen dan kan hij zijn talenten laten zien maar waarom neemt hij stekelenburg mee? ik zou iemand anders meenemen

mwah.. op Timmer en De Cler na een goede selectie.. ik zou deze opstelling nemen in balbezit en in balbezit tegenstander zouden vdv en sneijder kunnen terugzakken naast de jong, lijkt me wel kunnen. Ook had ik Elia meegenomen, want als van Marwijk dan een keer probeert om 433 te spelen, kan het middenveld
Afellay/schaars(rm)-de jong/engelaar/vbommel(cvm)-sneijder/vd. zijn en de aanval Robben-vp/huntelaar-elia.. dan heb je twee wingers aan de zijkanten..

Stekelenburg
Boulahrouz
Ooijer
Mathijsen
Braafheid
Robben
VdV
Sneijder
De Jong
Huntelaar
van Persie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren