Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong van repliek gediend: ‘Veel mensen genieten van ons spel’

Laatste update:

Getafe plaatste zich vorige week donderdag ten koste van Ajax voor de achtste finales van de Europa League en rondom het tweeluik tussen de twee clubs klonk in Nederland veel kritiek op de speelstijl van de Spanjaarden. Frenkie de Jong stelde onder meer dat hij het spel van los Azulones ‘irritant om naar te kijken’ vond, wat er weer toe zou hebben geleid dat trainer José Bordalás deze uitspraken als motivatie voor zijn spelers in de kleedkamer hing.

De oefenmeester is donderdagavond in gesprek met Radio Marca nogmaals ingegaan op de uitlatingen van de middenvelder van Barcelona: “Toen wij tegen Barça speelden, verstuurde hun keeper 69 passes. Ik wil helemaal niet dat mijn keeper 69 passes geeft, dat zouden wij helemaal niet kunnen. Ik wil gewoon zorgen dat er kansen worden gecreëerd.”

Bordalás merkt dat er regelmatig kritiek is op de manier waarop zijn elftal speelt. Hij denkt echter ook dat Getafe inmiddels genoeg zieltjes heeft gewonnen: “Veel mensen genieten van ons spel, er zijn veel verschillende smaken. We kunnen er gelukkig van uitgaan dat veel mensen inmiddels het voetbal dat Getafe speelt op waarde kunnen schatten.”

“We moeten ook de tijd nemen om even van de triomfen te kunnen genieten, de mooie momenten zoals donderdag tegen Ajax in Amsterdam. Vaak denk je alleen maar aan de volgende wedstrijd, maar geniet je er niet van”, sluit hij af. Getafe neemt het in de achtste finales van de Europa League op tegen Internazionale, terwijl in LaLiga Celta de Vigo zaterdagavond de eerstvolgende tegenstander is.

Denk jij dat Getafe ten koste van Internazionale nog verder door zal bekeren in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik geniet ook van Getafe, wie bepaalt wie hoe moet voetballen? Getafes voetbal vraagt ook veel tactisch vaardigheden, discipline, sluwheid. Hoezo moet iedereen op balbezit voetballen? Wie bepaalt dit? In alle sporten heb je wel verschillende stijlen.

6 maart 2020 om 07:48

Ik snap dat je meer fan kunt zijn van de ene voetbalopvatting tov een andere. Ik zie liever veel kansen voor beide doelen dan, wat ik steriel en saai voetbal vind, de speelstijl van Ajax. Ik kijk liever naar een Engelse wedstrijd (over het algemeen) dan dat ik Ajax kijk. De Amsterdamse leus “ voetbal zoals voetbal bedoelt is” vind ik dan ook raar, want toen voetbal ontstond was er nog geen Ajax. Tot zover. Maar wat Getafe liet zien heeft weinig met voetbal te maken. Ze frustreren, dmv toneel, zeiken, zuigen etc hun tegenstanders, zodat die niet tot voetballen komt en zelf pakken ze 1 of 2 momenten uit een counter. Net zoiets als vroeger het Portugese voetbal, ook intimiderend dmv anti gedrag.

6 maart 2020 om 08:26

@ FR_Ronnie. Ik heb nog nooit vanuit de Amsterdamse club gehoord, dat er een leus is als: ‘voetbal zoals het bedoeld is’. Waar je dat vandaan hebt, is me een raadsel. Maar misschien is het mij ooit ontgaan. Verder ben ik het met je eens, dat het (toneel)spel wat Getafe speelt, niets met voetbal te maken heeft, tenzij men anti-voetbal ook als voetbaltactiek bestempeld. Een verschrikking om naar te kijken, dat aanstellerige, vertragende en irritante gedrag van die Spaanse ploeg. Vechtvoetbal, op de counter spelen en als collectief strijden om elke meter is prima, maar Getafe speelt één grote mindfuck, vooral met de arbiters en doet er alles aan om de speeltijd zo onzuiver mogelijk te maken tegen tecnisch betere ploegen. Ik heb me zelden zo geërgerd aan wedstrijden als in het tweeluik tegen Getafe.

6 maart 2020 om 08:43

Ik denk dat je de campagne "bier zoals bier bedoeld is" van Heineken misschien verward met "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste".

6 maart 2020 om 10:27

@buitenspelval: ik hoor zo vaak supporters van Ajax zeggen dat Ajax voetbal speelt zoals het bedoeld is. De club zelf draagt dat niet uit. Ik heb liever acties voor de goals, passie etc.@ijspegel: ik ben gek op bier, maar Heineken komt mijnbouw niet in. We hebben het hier toch over bier?

6 maart 2020 om 11:17

@FR_Ronnie, als supporters zoiets dergelijks bezigen over hun club, dan is het mijns inziens geen ‘Amsterdamse leus’, maar zijn het slechts persoonlijke meningen van het individu. Verder speelt Ajax in goede doen de afgelopen 2, 3 seizoenen normaliter (naar mijn idee) best wel wat jij beschrijft als wat jij graag wilt zien: acties voor de goal, passie, etc. Ajax zit momenteel echter in een dip, dat gebeurt elke club zo nu en dan. Dat je Ajax hierboven echter saai en steriel vind voetballen en het zijn speelstijl noemt, dat snap ik niet zo goed. Ajax eindigde vorig seizoen met bij tijd en wijlen attractief, aanvallend voetbal op een doelsaldo van 119 doelpunten en liet in de CL soms spectaculair voetbal zien met klinkende resultaten.

6 maart 2020 om 07:53

Iedere tactiek vereist tactische vaardigheden en discipline.... Waar geniet je bij een team als Getafe of in de tijd van Mourinho bij Chelsea dan precies van? Wat vind je er zo mooi aan? Ben ik oprecht benieuwd naar.

6 maart 2020 om 08:35

Het grappige is dat iedereen denkt dat de speelstijl van Mourinho zo verdediggend is terwijl zijn denkwijze puur gaat om de snelst mogelijke omschakeling. Dus aanvallende is dan vele andere speel opvattingen zoals het wel bekende Ajax systeem waar balbezit niet meer perse zich uit in kansen.maar in doelloos balbezit. Zie ook Getafe zelfde wijze. Ze leunen naar achter omdat ze opbouwende minder zijn. Ajax schuift naar voren en met drie pijlsnelle aanvallers en een creatieve 10 slaan getafe de opbouw over door de lange bal te geven. Ajax kon dit niet belopen en de ballen vlogen om de oren. De maniertjes schwalbes etc..das niet mijn ding.

Ik kon genieten van Mourinho zijn inter.. tuurlijk hadden ze prima spelers maar de eenheid was de kracht. Niet alles om 1 man bouwen..lees messi Ronaldo etc. Maar collectief.. Eto'o offerde zich op om links back te gaan spelen.. de spits dus om messi uit te schakelen dat lukte dus ook.

Dat heb ik messi en Ronaldo bijvoorbeeld in hun teams nooit zien doen. Ook niet toen dit soort nodig waren. Die hebben een andere kracht de individuele actie. En daar leunde Barça en madrid vaak op. Vaak met succes maar ook vaak niet wat er nodig was om te winnen.

Atletico won de titel bij Barça. Omdat ze 90minuten lang niet verzaakte. Ze lieten Barça het spelmaker en wisten dat ze als collectief alle gaten moesten dichtlopen. Super verdediggend en beperkte zich enkel hier toe.. kotsend stond Arda langs de lijn.. Het moest...geen keus... alles anders was er niks...

De machine haperde maar stopte nooit.
Resultaat het kampioenschap. Hele andere spelopvatting dan Barça toen.. Maar in mijn ogen niet zo mooi. He begint immers bij een goede organisatie achterin..

6 maart 2020 om 08:37

Het mooie aan Getafe is dat ze ons vertellen dat er soms slimmere wegen zijn om je doel te bereiken. Getafe houdt ons die spiegel voor. We gaan er prat op Spanje met 5-1 te verslaan in een louzy voorronde,madrid en Juve met tiki taka te verslaan,om ons vervolgens naief af te laten troeven als het er echt om gaat. Als voetballandje zijn we op sommige vlakken absoluut onderontwikkeld. Getafe leerde ons duidelijk een lesje.

6 maart 2020 om 08:46

Ik vind dat lesje leren z’n onzin. Als je kijkt naar de verhoudingen tussen voetballende ploegen en counterende/verdedigende ploegen zie je dat het voetbal 75% van de keren wint. Zie Liverpool, Man City, Barca, Real, Arsenal, Bayern etc. Op sommige jaren met enkele uitzondering na van de verdedigende ploegen (Chelsea, Atlético, Inter etc).

6 maart 2020 om 09:07

Als Mourinho echt de snelste weg naar een goal had willen als tactiek dan had hij eerder en hoger op het veld druk gezet aangezien de afstand van eigen helft naar de goal van de tegenstander groter is dan wanneer je de bal door druk zetten hoog op het veld af pakt. Het voetbal waar jij het over hebt is gebaseerd puur op winnen door tegenhouden en er uit te komen. Je zegt het zelf dat een eto’o zich tot linksback liet omtoveren. Dit zegt toch al alles? De pot dicht gooien en hopen op een twee goede counters noem ik niet aanvallend. Betreft de teamspirit ben ik het volledig met je eens. Dat ze er als collectief alles aan doen om de winst binnen te slepen.

6 maart 2020 om 10:00

Dat zijn dat ook ploegen die de middelen hebben om zo te spelen. Maar zelfs als je de middelen hebt, mag je als club of trainer gewoon bepalen hoe je denkt succesvol te kunnen zijn. Dus die 25% die hun succes op een andere manier halen moeten ook lof krijgen.

6 maart 2020 om 10:06

Tuurlijk, ik begrijp het volledig dat wanneer je al kleine ploeg tegen Barca speelt je gaat counteren. Maar je hebt ook een ploeg als RKC die ook de middelen niet hebben maar wel gewoon lekker voetballen.

6 maart 2020 om 10:52

Het is ook een manier om de zwaktes bloot te leggen van de tegenstander. Bij veel pressie ontstaan er ruimte tussen het middenveld en de laatste linie. Of er achter daar kan je dan gebruik van maken. In het geval van eto o was het nodig door een rode kaart zover ik weet. Ik doel op het gedachte goed. Niet het structureel op offeren van een spits om te verdediggen. Jij geeft jou mening over het hoog druk zetten dit betekend dat je andere spelopvatting hebt. Maar dat is dan niet direct de manier op iets altijd zo te doen.
Ik heb bewondering voor teams die kunne spelen zoals het Chelsea van di mateo.. Het inter van Mourinho.. Atletico van simeone... Maar ik zie liver ook het Milan van ancelotti...het barca van rijkaard en layer pep... real Madrid van Zidane...

6 maart 2020 om 12:10

@dcvoetbal23wat zeg jou nou? Ik zou Real en Liverpool zeker scharen onder de coutnerende ploeg of ploegen om omschakeling. Daarnaast hoezo noem je Arsenal? Die winnen niet eens 75% van hun normale wedstrijden. Verder was het United van SAF een dodelijke machine op de omschakeling en wonnen bijna alles onddanks ze vaak niet het spel maakten

6 maart 2020 om 13:35

Ja, je hebt vooral bewondering van de discipline die ze als collectief op de mat leggen! Daar ben ik het volledig mee eens. Die vechtlust en wil om te winnen is ook mooi om te zien. Maar het is nog mooier in combinatie met het spel van pepp😉

6 maart 2020 om 13:37

Real speelt altijd tegen ploegen die zich ingraven en counteren. Liverpool speelt tegenwoordig alleen maar op de helft van de tegenstander. Ik bekijk beiden ploegen wekelijks in de competitie. Nee klopt het Arnsenal van Wenger en Bergkamp kon er geen reet van😉

6 maart 2020 om 08:12

Cmg - ik kan ook genieten van Getafe en hun fans volgens mij ook. Dit is het beste seizoen voor hun ooit in de geschiedenis van deze Madrileense club.

6 maart 2020 om 08:12

Allemaal waar natuurlijk. Maar wordt voor mij teniet gedaan door het zuigen, tijdrekken, toneelspel, etc. Walgelijk, zuigerig gedrag. Van ploegen als Atletico kan ik prima genieten. Systemen als het oude catenaccio ook. Getafe speelt het andere uiterste. Zoveel mogelijk zuigen en naaien om de tegenstander uit hun spel te halen. Is tot een bepaald punt tactiek, daarna is het erover. Wat mij betreft bedenkt de FIFA hier iets tegen.

6 maart 2020 om 08:21

Met het voetballende gedeelte was niks mis bij Getafe, hoog druk zetten, kort erop, dat was prima voetbal om te kijken. Maar die manieren, de schwalbes, tijdrekken, dit was echt verschikkelijk en heeft niks met voetbal te maken. Het had niet voor niets de laagste effectieve speeltijd sinds 10/20 jaar ofzo. Als neutrale toeschouwer kan je daar niet van houden lijkt me

6 maart 2020 om 09:00

Ik ben al een tijdje helemaal klaar met het Spaanse voetbal. Het is hun goed recht hoor, maar bij elk contact gaan spelers moedwillig liggen, en het is geaccepteerd door het publiek en de scheidsrechters. De wedstrijden liggen continu stil en het is het aankijken niet waard. Wel behalen ze er resultaat mee, dus je kan er weinig van zeggen, maar het is geen reclame voor het voetbal

6 maart 2020 om 09:29

De kritiek van Getafe is meestal niet eens zo zeer gericht op de tactiek of spelwijze maar meer op he sportieve aspect en de spelopvatting om Alles te doen om de tegenstander ujit hun spel te halen.jij zegt te genieten van het spel van Getafe, prima: als kaarten aannaaien, veel theatre maken, grove overtredingen maken en continue ruzie maken met de tegenstander en scheidsrechter jouw ding is...good for you.

6 maart 2020 om 10:07

Hoe kan je dit soort voetbal nou waarderen? Ga dan naar het theater, dan zie je ook acteurs. Of het circus, want het zijn clowns. Ze vallen, mekkeren, stellen zich aan, naaien kaarten aan, maken (grove) overtredingen en rekken heel heel veel tijd. Ik kan er niet naar kijken en deel Frenkie de Jong z’n mening; irritant om naar te kijken. Maar zoals jij zegt moeten ze zelf weten hoe ze spelen, dat is zeker waar. Alleen moeten scheidsrechters de slaap uit hun ogen wrijven voor de wedstrijd en die anti-gedrag bestraffen met kaarten.

6 maart 2020 om 10:41

Op zIch kan ik goed verdedigen nog wel waarderen, verdedigen is ook een kunst. Wat Getafe doet heeft echter helemaal niks met voetbal te maken. Het is meer een toneelgezelschap Dan een voerbalteam. Die coach is een intense nare narcist en de club is een schande voor her voetbal. Scheidsrechtera zouden dit sport Rommel onmogelijj moeten maken, stuur Maar elke wedstrijd 2 van die mafketels van het veld.

6 maart 2020 om 14:37

Tactische vaardigheden, discipline, inzet enz zijn allemaal goede dingen voor een team. Onsportiviteit, gemene en harde overtredingen, poppenkast en tijdrekken zijn naar mijn mening geen dingen die op het voetbalveld thuis horen, maar ook elementen waar Getafe om bekend staat. Normaliter zou de Fifa en de scheidsrechters moeten bepalen wat tactiek is en wanneer het richting onsportief gedrag gaat, maar dan moet een scheidsrechter dat ook door hebben en dat hebben ze niet altijd.

Ik kan ook nog wel genieten van ploegen die georganiseerd staan en dodelijk toeslaan vanuit de counter. Het inter van 2010 bijvoorbeeld, het Atletico van 2014 (daarna namen helaas het vieze spel en theater het over) vond ik geweldig om te zien. Zodra een ploeg het vooral van provoceren, hard spel en bedrog moet hebben haak ik, en met mij vele voetbalfans af. En ik ben uiteraard zuur dat Ajax is uitgeschakeld maar dat hebben ze totaal aan zichzelf te danken, die hadden in huidige vorm er tegen elke Europese ploeg afgegaan. Doet verder niets af van het feit dat deze ploeg het vooral van vervelende randzaken moet hebben. Prima dat ze dat bij Getafe mooi vinden, al doet het vaak niet eens uitverkochte stadionnetje anders vermoeden

6 maart 2020 om 08:02

Veel hangt natuurlijk af van persoonlijke voorkeur qua club. Ik heb persoonlijk meer sympathie voor Real dan voor Barca. Daarom vind ik spelers als Ramos en Casemiro goede spelers, terwijl ik een Piqué en Alba gewoon enorme kwallen vind. En dat terwijl Ramos en Casemiro niet onderdoen voor het duo van Barca. Persoonlijk zie ik ook liever mooi voetbal, maar als Lierse de champions league kan winnen met het grootste zaadvoetbal dat er is, zul je me zeker niet horen klagen.

6 maart 2020 om 08:39

Het zal nog even duren voor Lierse die kans krijgt, nietwaar? Maar wat een elftal had Lierse destijds! Ik denk dat gans België hen de titel toewenste. Als ik het me goed herinner werden jullie kampioen op Standard( de ploeg waarvoor ik supporter) en vierden de fans van Standard gewoon mee met die van Lierse😀

6 maart 2020 om 09:07

Inderdaad, de legendarische 0-3 op Standard. Echt een uitzonderlijk seizoen toen voor Lierse met ook nog de topschutterstitel voor (verdediger!) Eric Van Meir. Zoals je zegt zal het helaas nog heel lang duren (ik vrees dat het nooit meer plaats zal vinden) voor die hoogdagen terugkeren. Maar mocht het met het lelijkste voetbal ooit gebeuren, graag!

6 maart 2020 om 09:19

Het Inter van 2010 kon ook heel verzorgd voetbal spelen hoor. Was een genot om naar te kijken met oa die 0-4 bij aartsrivaal Milan of die 3-1 tegen Barcelona.

Ik geniet ook van hun spel, niet omdat het attractief of aanvallend is maar omdat het een kleine club met een klein budget is dat gewoon geweldig presteert. Beetje vergelijkbaar met het leicester verhaal ( al worden ze denk geen kampioen haha)

Volgens mij wordt er weer een discussie gevoerd die er niet is. Althans, niet in Nederland. De discussie is helemaal niet aanvallend vs. verdedigend voetbal. Het gaat de mensen er volgens mij veel meer om dat de tactiek van Getafe samenhangt met fopduiken, blesures faken, tijd rekken, opnaaien etc. etc. Dat is m.i. geen verschil van smaak, maar gewoon bloedirritant.

6 maart 2020 om 08:53

Inderdaad, ik snap ook niet dat er zoveel reacties komen in de trent van "ja maar Getafe speelt naar hun mogelijkheden" enz. Tuurlijk doen ze dat, dat is ook dikke prima. Sterker nog, ik vind ze voetballend eigenlijk best wel goed. Gegroepeerd druk zetten en razendsnel uitvallen (en dan niet met 2 spitsen, maar gewoon met 4 - 5 man), daar zijn ze meesters in dus het lijkt me nogal wiedes dat ze die tactiek hanteren. Daar klaagt ook werkelijk niemand over. Maar dat er toch mensen zijn die, ondanks dat ze niets met Ajax hebben, bagatelliseren hoe extreem irritant die gasten waren m.b.t. schwalbes, irriteren en tijdrekken, dat snap ik gewoon niet. Als ik deze ploeg tegen Feyenoord of PSV had zien spelen had ik het evengoed bloed- en bloedirritant gevonden. Ik heb in de 20 jaar dat ik voetbal kijk oprecht nog nooit een ploeg gezien die dat zo extreem doet als Getafe deed in dit tweeluik. Snap ook echt niet waarom ze dit zo extreem doen want zoals ik al zei: ze kunnen alleraardigst voetballen!

6 maart 2020 om 09:22

Precies. Iedereen heeft een schijthekel aan de dingen die jij noemt. Het voetballende gedeelte vond ik prima bij Getafe.

Getafe speelt gewoon goed voetbal, ja ze gaan op het randje maar spelen gewoon goed.
De Jong heeft dat laatste ook duidelijk gezegd.
Ben benieuwd of Getafe volgende jaar de CL in, gaat.

6 maart 2020 om 09:11

De laagste effectieve speeltijd in een Europees duel sinds 11 jaar en echt tientallen schalbes in 2 duels. Dat is wat mij betreft niet het randje opzoeken maar echt ruim over het randje heen; het is niet voor niets dat het maar zeeeer zelden in deze mate vertoond wordt. Voorafgaand aan het tweeluik met Ajax dacht ik a.d.h.v. hun stand in La Liga nog "wauw, zou gauf zijn als zo'n clubje de CL zou halen", nu nadien kan ik alleen concluderen dat het een grote schande zou zijn om deze gasten in de CL te zien. Europees voetbal gaan ze wel halen, dat verdienen ze ook wel natuurlijk, maar laat het maar bij de EL blijven hoor. Ik zie dan liever Atletico Madrid, Real Sociedad of Valencia die 4e CL plek pakken.

6 maart 2020 om 09:18

Ik blijf het te simplistisch vinden. Voor een kleine club als Getafe maken ze echt een uitzonderlijk seizoen door. En ik snap volledig dat het de supporters en bestuurders van Getafe geen zier uitmaakt hoe ze die resultaten behalen. Dit is zeker geen persoonlijke aanval, maar als supporter van een grote club als Ajax is het toch wel eenvoudig om harde kritiek te hebben op de club Getafe zelf (over de speelstijl is de kritiek gewoon terecht natuurlijk). Op deze manier behalen ze voor hun doen gewoon weergaloze prestaties en dan is het logisch dat ze daar aan vasthouden.

6 maart 2020 om 09:49

Ik heb helemaal geen kritiek op de club Getafe zelf, waar haal je dat vandaan? Ik heb ook geen kritiek op hun manier van voetballen, die vind ik zelfs vrij goed zoals ik mijn reactie eerder in dit topic ook beschrijf (let op: voetballen). Ik heb enkel kritiek op alles naast het voetbal wat ze lieten zien. Ik weet dat tijdrekken en een beetje aanstellen her en der er blijkbaar bij hoort in het hedendaagse voetbal. Iedere club maakt zich daar van tijd tot tijd in zekere zin schuldig aan, zelfs de allergrootsten doen het weleens als het nodig is en ja, ook mijn eigen club Ajax doet het weleens. Maar wat Getafe liet zien was toch van een hele andere orde grootte dan wat we normaliter zien, daar kunnen we het gewoon over eens zijn lijkt me? Voor hun mag het misschien logisch zijn dat ze eraan vasthouden (als ze er mee winnen) maar ik vind het niet raar dat je dan uit verschillende hoeken kritiek krijgt op je overdreven toneelspel.

6 maart 2020 om 09:55

Zoals je zegt is hun manier van spelen (dan doel ik dus op al het tijdrekken en aanstellen) absoluut een reden voor kritiek. Maar het feit dat je hoopt dat ze geen CL spelen lijkt me toch eerder kritiek op de club dan op het spel. Verder doelde ik verder ook niet specifiek op jou, maar eerder op de vele mensen die Getafe tegenwoordig een verschrikkelijke club vinden en hen weinig goeds toewensen.

6 maart 2020 om 10:06

Ja dat is dan nevenschade die Getafe oploopt door zo te spelen denk ik. Doordat ze in zulke mate theater maken en tijdrekken zie ik persoonlijk liever een frisse ploeg als Real Sociedad in de CL dan deze club. Zoals ik al aangaf, als zij het volhouden en in de top-6 van La Liga eindigen spelen ze geheel terecht wederom Europees voetbal, en zij zullen zelf wellicht maling hebben aan hoe ze dat bewerkstelligen want het is een uitzonderlijke prestatie voor zo'n clubje om 2 jaar op rij Europees af te dwingen in La Liga nadat ze in 16/17 nog Segunda Division speelden. Maar ik vind het begrijpelijk dat er mensen zijn (waaronder ook ikzelf) die de CL dan meer gunnen aan een leuk voetballende ploeg dan aan Getafe.

6 maart 2020 om 10:17

Dat begrijp ik volledig, een wedstrijd van Getafe is dan vaak ook geen streling voor het oog (al kunnen ze zoals je opmerkt wel echt goed voetballen). Maar anderzijds begrijp ik ook dat dat de mensen van Getafe geen ruk uitmaakt. Deze hoogconjunctuur zullen ze niet snel evenaren lijkt me.

6 maart 2020 om 11:32

@lierse1967: niet waar. Ik zou me echt de ogen uit mijn kop schamen als mijn club Willem II zo zou spelen. Sterker nog, ik zou mijn seizoenskaart opzeggen ook Al zouden ze er langskampioen Mee worden, en ik weet zeker de hele harde kern met mij. Hier werd nog kortgeleden het ontslag van van der Looij geeist. Die deed het heel behoorlijk Maar het spel stond niemand aan, en dat was Dan nog zonder toneelspel, geschop en geduik. Die narcistische coach zou hier met pek en veren de stad uit worden geschopt

6 maart 2020 om 13:23

Dan ben jij toch een van de enige naar mijn idee hoor. Daarnaast is het makkelijk te stellen dat je dan geen fan zou zijn, want kampioen worden blijft iets speciaals. Ik ben zelf een grote Lierse fan en helaas zit eersteklassevoetbal er sinds het faillissement niet meer in. Als ik moet kiezen tussen Getafe-voetbal en terug succes beleven of blijven schipperen waar we nu zitten (1ste amateur), zal ik altijd voor het spelen op een degelijk niveau kiezen.

Als ajax fan moet ik eerlijk zeggen dat ik Getafe best goed vond voetballen. Wel jammer dat je ze over twee wedstrijden maar 60 min heb zien voetballen. Tijdrekken en swalbes zijn de oorzaak dat ik helemaal niks met dat elftal heb. Ze zullen wel van inter winnen omdat inter toch de serie a op nr1 zal zetten. Maar daarna zal het over zijn voor ze

De FIFA pretendeert fairplay hoog in het vaandel te hebben te staan. Echter zie ik hier niets/weinig van terug bij het aanpakken van het spel van ploegen als Getafe. Hun voetbaltactiek is helemaal prima en hier moeten ze ook zeker mee doorgaan. Maar het gedrag van spelers en trainer, dat moet keihard aangepakt worden! Dat heeft niets met voetbal te maken, een compleet disrespect voor het voetbal zoals het bedoeld is. Bewust een tegenstander in diskrediet brengen, een scheidsrechter voor de gek houden en het grootste gedeelte van de voetballiefhebbers in de maling nemen. Het mooie spelletje voetbal wordt verziekt en totaal onaantrekkelijk door het gedrag van spelers en trainer van ploegen zoals Getafe.

6 maart 2020 om 10:45

Helemaal mee eens. De hele opvatting is zo vreselijk negatief.

Het allerergst vind ik die lui die zichzelf nu op de borst kloppen omdat ‘Getafe juist kunnen waarderen en dat er meerdere spelwijze zijn’. Apekool is dat, het spel verzieken is gewoon onsportief, een enorm slecht voorbeeld naar de jeugd, vreselijk voor het publiek.

Hoe een ploeg voetbalt maakt me niet zoveel uit. Natuurlijk heb ik een zware voorkeur voor aanvallend ingesteld ploegen. Getafe kan behoorlijk voetballen, maar wat de meeste mensen irriteert is het zwaar overdreven toneelspel wat werkelijk niks met voetbal te maken heeft. Ze beginnen vanaf de aftrap bij wijze van spreken al met tijdrekken en irriteren. Ik heb me tijdens de wedtrijden van Ajax behoorlijk gestoord aan hun gedrag.

Uiteraard, dat zijn natuurlijk de mensen die fan zijn van de club Getafe. Dat was het. Iedereen die 'voetbal' een warm hart toedraagt hoopt dat Getafe zo spoedig mogelijk uit de EL vliegt. Jammer dat Johan Cruijff er niet meer is. Wat had ik graag zijn mening gehoord over wat hij van Getafe vond!

Ik kan genieten van goed countervoetbal zoals bv AZ dat speelde tegen Ajax maar echt de bus parketen zoals we dat kennen van bv Mourinho vind ik helemaal niks. Getafe speelt best leuk voetbal alleen dat acteerwerk mogen ze van mij achterwege laten

Waar haalt ajax de stuitende arrogantie vandaan dat het zogenaamde ajax-spelletje de hoogste vorm van entertainment is en hun spelopvatting de norm hoe voetbal gespeeld moet worden??? Alles is gebaseerd op het - volgens hen -o zo moeilijke positiespelletje wat gewoonlijk uitdraait op eindeloze rondo'tjes op het middenveld waarbij het aantal terugspeelballen de diepe bal verre overtreft. Kortom, ajax heeft breien tot de hoogste kunstvorm verheven en kan dus gekwalificeerd worden als puur "oude wijven" voetbal zodat groeiend gras op tv meer enyertainment voor de kijker biedt. Ik zie dan ook per definitie geen ajax wedstrijden tenzij de tegenstander op efficiënte wijze afrekent met dat stomvervelende geschuif. Dus heb ik toch het genoegen mogen smaken de laatste maanden ajax veelvuldig aan het werk te zien.

6 maart 2020 om 11:44

@Apolytos ik vind Ajax dit seizoen ook niet zo bijzonder. Tegen Chelsea en FC Utrecht heb ik van ze genoten maar voor de rest vind ik het spel niet echt bijzonder dit seizoen

6 maart 2020 om 13:52

Och, als je bijvoorbeeld Blind en Tadic bezig ziet dan is het volkomen duidelijk dat zij de voornaamste inspiratiebron zijn van "walking football".
Heeft ajax dit decennium toch nog iets innovatiefs gebracht.

Frenkie is echt een hele fijne speler. Snap wel dat Barça hem wilde hebben.

6 maart 2020 om 17:01

Wat hebben we vorig jaar genoten van Ajax. Ajax = Cruijff van Basten Keizer Vanenburg Krol Swart de Boer Rep Rijkaard etc. Het Nederlandse voetbal is Ajax schatplichtig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren