Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Joël Veltman kan het nooit meer goed doen, maar gelukkig kan hij dat aan’

Laatste update:

Joël Veltman kwam vorig seizoen vooral als rechtsback in actie namens Ajax, maar in de huidige voetbaljaargang wordt hij tijdens belangrijke wedstrijden vaak in het hart van de verdediging geposteerd. Afgelopen dinsdag speelde hij daar ook in de Champions League tegen Lille OSC en Henk Spaan merkt op dat de waardering voor Veltman in het buitenland eigenlijk hoger ligt dan in eigen land.

“Op alle Franse sites die ik zag, kreeg Veltman een hoger cijfer dan Daley Blind”, begint Spaan in Het Parool over Veltman, die in Nederland vaak met kritiek te maken krijgt. “Niet gehinderd door een verleden, noch door de vooroordelen die daaraan waren ontsproten, beoordeelden de Fransen Ajax’ centrale verdedigers op hun waarde. Veltman was dinsdagavond beter dan Blind”, vervolgt de columnist. Edson Álvarez, met een doelpunt belangrijk voor Ajax, was dinsdagavond eveneens onderwerp van gesprek, zo merkt Spaan op.

Sergiño Dest was na afloop van de wedstrijd tegen Lille OSC te spreken over het optreden van Ajax.

“‘Álvarez speelt nooit een bal vooruit’ is ook een waarheid die aan Frankrijk voorbijgaat, gezien die bal over veertig meter op Promes”, schrijft hij over de Mexicaan, die kritiek kreeg omdat hij als middenvelder niet vaak genoeg de offensieve optie zou zoeken. Spaan is echter kritisch over de manier waarop spelers op tv benaderd worden: “Wat me de laatste maanden opvalt, is de mate waarin de officiële analisten, een mavo van deskundigheid, elkaar nababbelen.”

“Zo kan Veltman het nooit meer goed doen, behalve op deze plek, maar gelukkig beschikt hij over een psyche die alles aankan. Gezien een reactie van Álvarez op Twitter, een grappig gifje, is ook hij niet van plan zich te laten kisten door de permanente babbelbox, zo typerend vormgegeven op FOX Sports”, doelt hij op een gevatte reactie van de centrale verdediger annex controlerende middenvelder op een artikel met kritiek van Ronald de Boer.

Ajax-aankoop reageert met cynisch gifje op kritiek Ronald de Boer

Edson Álvarez reageerde gevat op de kritiek.Lees artikel

Ben jij het eens met Henk Spaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Compleet mee eens en ik roep het hier al weken: Veltman wordt beoordeeld op de speler die hij was voor zijn blessure. Sindsdien is ie verdedigend ijzersterk en jawel: hij heeft een hele goede inspeelpass. Speelt verder altijd naar zijn kwaliteiten, zal nooit gekke dingen doen in tegenstelling tot zijn concurrent Dumfries bij Oranje. Ik ben ook helemaal klaar met al die analisten, wat zijn het er tegenwoordig een hoop, die allerlei superpositieve of supernegatieve dingen roepen, beoordeeld op 1 wedstrijd of 1 moment. Het niveau ligt echt enorm laag. Ook erg vervelend hoe dat hier op VZ neergezet wordt, met titels als: analist haalt enorm hard uit naar speler.

19 september 2019 om 17:15

Deels eens met je reactie. Maar om te zeggen dat hij nooit gekke dingen doet gaat me wat te ver. Stond tegen Lille erg goed te verdedigen en won vrijwel ieder duel, maar ik houd toch telkens mijn hart vast als Veltman in komt. Pakt vaak domme gele kaarten en ook in de tweede minuut tegen Lille had de bal zomaar op de stip gekund vanwege overduidelijk shirtje trekken door Veltman. Zie hem liever op de rechtsback dan in het centrum vanwege die 'gekke dingen' die hij soms in zijn hoofd haalt, maar daar staat Dest nu terecht opgesteld.

19 september 2019 om 17:35

Niet vrijwel ieder duel, hij won ieder duel. kijk de stats er maar op na. Geen enkel duel verloren en dat in de Champions league.

19 september 2019 om 17:19

Heeft vaak genoeg laten zien dat hij gekke dingen doet. Vind je niet echt objectief hierin. Tegen Lille had je na 2 minuten een penalty tegen kunnen hebben.

19 september 2019 om 17:25

Hij heeft het over na zijn blessure en daarin is hij nu redelijk solide en doet hij inderdaad niet al te gekke dingen meer

19 september 2019 om 17:29

Daarvan speelde hij de meeste wedstrijden als rechtsback. Daar heeft hij ook gekke dingen laten zien alleen valt het minder op dan wanneer hij CV staat, zoals tegen Lille.

19 september 2019 om 17:39

In Nederland houden we gewoon heel erg van hokjesdenken en stempels plakken. Elke verdediger maakt wel eens een fout, maar bij Veltman noemen we het een Veltmannetje. We gaan dus met zijn allen zitten wachten en ook al speelt hij 5 wedstrijden foutloos, het eerste de beste slippertje roepen we: zie je wel! Veltmannetje.

Zelfde geldt voor Alvarez. Mexicaans, dus bij voorbaat een "slager". 1.85m, dus bij voorbaat een "houthakker" die alleen maar kan verdedigen en niet vooruit denkt. Pure vooroordelen, zonder te kijken naar hoor hij het werkelijk doet. Johan Derksen is hier overigens de koning in.

20 september 2019 om 06:49

Idd, napraters eerste klas

19 september 2019 om 17:29

@ajaxaddict wat voor gekke dingen doet Dumfries dan? ik hoor graag wat voorbeelden van je. Dumfries verdedigd altijd prima maar de kritiek was dat hij voetballend niks toevoegt. nou, exact hetzelfde geld dus ook voor Veltman. verdedigend prima maar voetballend voegt hij 0,0 toe aan Oranje

19 september 2019 om 17:40

In dit systeem kan hij prima mee omdat hij niet veel kop duels te verwerken krijgt
Eigenlijk speelt Ajax een soort 2-4-1-3
Met blind en Veltman achterin en kort daarvoor Martinez en Alvarez en aan de zijkanten hoogstaande backs en dan 4 spelers daarvoor die wisselen van positie.
Leuk dat je hem nu weer ziet opbloeien, heb ik toch wel bewondering voor zeker na zo'n zware blessure!

19 september 2019 om 17:43

Nee, niet mee eens. Hij doet nog steeds rare dingen en maakt keuzes die je niet begrijpt. Gelukkig valt dat allemaal niet zo op omdat hij vaak op rechts speelt, waar een fout of domme overtreding niet fataal is. Hij vertraagd het spel nog te vaak en voegt voetballend niet heel erg veel toe. Ik zou als Ajax zijnde gewoon een rechtsback ophalen met goede aanvallende kwaliteiten die zo’n 8 assists per jaar kan afleveren. Misschien dat ze die zelf ook wel kunnen opleiden. Veltman is inderdaad solide, doet inderdaad voetballend gezien niet vaak gekke dingen en scoort meestal wel een 6’je, maar niet veel meer dan dat. Dingen als een goede inspeelpass zijn simpelweg ook gewoon te leren.

Veltman speelde afgezien van de niet zo slimme overtreding na 2 minuten een uitstekende partij. Hij won 11 van zijn 11 duels, had 9 intercepties en een Passingspercentage van 96 %. Niks mis mee , heeft alleen de publieke opinie om één of andere reden tegen zich.

19 september 2019 om 17:20

Ach ja Suarez werd ook door iedereen gehaat. Daarbij valt Veltman nog mee. Gewoon een heerlijke bloedzuiger met af en toe rare fratsen. Die onsportieve actie had hij niet moeten doen maargoed iedereen maakt fouten. Beetje zielig als mensen hem daarom nog steeds haten. Wat was hij goed zeg Dinsdag

19 september 2019 om 17:30

@baradona nou, ik heb hem ook gezien tegen Apoel en toen vond ik hem echt heel matig spelen. leuk dat hij nu een keer goed speelt maar vaak genoeg is dat ook niet het geval. ik vind het een hele beperkte verdediger die af en toe een voldoende scoort maar die vaak niet veel toevoegt en nog wel eens wat steken wil laten vallen achterin

19 september 2019 om 18:52

@Japie, jij bevestigd wat menigeen hierboven beweert. Termen als voegt niets toe, doet het een keer goed maar vaak niet, af en toe een voldoende. Veel woorden die weinig zeggen en dat zie je vaak bij onderbuik gevoel. Veltman heeft dit seizoen voornamelijk prima gespeeld en is een van de weinige spelers die als back naar CV omschakelt zonder grote problemen. Zijn momenten die zomaar een kaart zouden kunnen zijn waren geen kaarten. Nico heeft veel meer “bijna” kaart gevallen maar hoor je niemand over. Zijn combinaties met Ziyech getuigd van voldoende voetballend vermogen. Laatste weken 2 prachtpasses over 30 meter op maat geeft aan dat hij een goede lange pass heeft. Tuurlijk is het geen wereld topper maar voor Ajax oh zo belangrijk. Gelukkig zien menig supporter van Ajax dit wel en wij zijn blij dat hij er nog is zolang hij zo blijft spelen als dit seizoen.

19 september 2019 om 19:33

@thamike dan zien wij beiden een andere Veltman spelen. ik heb hem laatst ook weer bij Oranje en Ajax gezien en ik vind het nog steeds een trage beperkte speler die zich staande houd maar die verder echt niet veel toevoegt. tegen Estland vond ik hem echt niet goed net zoals ik hem tegen Paok en Apoel ook matig vond

19 september 2019 om 20:47

Japie je hebt de wedstrijd tegen Apoel helemaal niet gezien denk ik. Wat vond je matig aan zijn optreden? Nul kansen weggegeven die pot. Won elk duel, elk kopduel echt alles. Ik denk dat jij met een raar offensief bezig bent maar is wel beetje eng. Je gaat er zelfs wedstrijden bijhalen waarin echt alles 100% onder controle was verdedigend. Vreemd

19 september 2019 om 21:45

Japie is de founder van de Anti-Veltman campagne. Wanneer Veltman een goede dag heeft, schakelt ie direct over naar Blind. Dat terwijl er bij zijn clubbie verdedigers rondlopen die bij pak em beet Volendam nog niet op zouden vallen.

20 september 2019 om 00:02

@nl_modric wanneer heb ik iets over Blind bij Ajax gezegd dan? ik vind hem bij Ajax meer dan prima spelen. alleen in Oranje heb ik kritiek op hem omdat hij als back samen met Dumfries meestal de zwakste schakel is, is maar toen heb ik ook eerlijk gezegd dat dat niet Blind zijn fout is maar Koeman zijn fout omdat die hem op die plek opstelt

20 september 2019 om 02:07

Precies! Zelfs na deze feiten zijn er nog mensen die beweren dat Veltman duels verloor tegen Lille. Hij is te klein, komt drukkracht tekort etc. Nou Veltman wint gemiddeld gewoon 8 van de 10 kopduels. Ook van spelers die een stuk langer zijn. Maar waar ik vooral na kijk is de intercepties. Tactisch goed staan, alert zijn en anticiperen om voor je tegenstander te komen en met name bij de counters. Daar is Veltman gewoon een meester in. Dan is er nog een ander argument dat hij domme overtredingen zou maken. Nou als er iemand domme overtredingen maakt is het Tagliafico wel. Maar bij hem is het passie en bij Veltman een lompe Hollandse boer. Statistisch is Veltman gewoon een erg sterke speler. Niet voor niets staat hij ook altijd basis bij de verschillende trainers die hij gehad heeft.

Veltman eindigt zijn carrière over een jaar of 8 met een geweldige staat van dienst, bij mooie clubs en als internationel, met prima statistieken en een vette bankrekening. In de jeugd al werd hij nooit bij de besten geschaard maar hij heeft elke schifting overleeft. Wie doet hem wat?

Vooropgesteld, Veltman is een echte Ajacied en een echte prof, je kan hem er zeker bij hebben. Voor Eredivisie begrippen is het ook een prima verdediger. Echter vind ik hem tekort komen op topniveau (CL of Nederlands elftal). Ja hij speelde tegen Lille oke, maar uiteindelijk gaat hij je vroeg of laat punten kosten. Kwalitatief komt hij tekort om constant op dat niveau goed te spelen. Ajax moet een hoger niveau nastreven dan Veltman als CV. Ik verwacht ook dat Alvarez een linie zakt als Donny terug is.

19 september 2019 om 17:25

Als rechtsback is het gewoon een topper en 9 van de 10 keer slimmer dan z'n directe tegenstanders. Voetballend weet ie perfect wat ie wel kan, maar het is ook een spelletje dat je speelt met je hoofd.

19 september 2019 om 17:28

@fcexclusief Cafu was een topper als rechtsback. Walker vind ik dat momenteel ook maar in Veltman zie ik echt geen topper als rechtsback. hij is niet wendbaar, niet snel, niet fysiek sterk en voetballend brengt hij ook niet veel. hij is op zijn best nuttig en bruikbaar maar een topper gaat me iets te ver

19 september 2019 om 17:30

Als rechtsback is hij degelijk inderdaad. Toch zie ik daar liever een Dest.

19 september 2019 om 18:56

@Japie, volgens jou kan Veltman niet voetballen, is hij niet fysiek, niet wendbaar. Klinkt als een verdediger die niet eens op Jupiler niveau mee kan maar speelt gewoon CL. Tenminste ik zou bij geen enkele Jupiler club een verdediger gratis willen hebben die niet kan voetballen, geen fysiek heeft en niet wendbaar is.

19 september 2019 om 19:36

@thamike hij is toch ook niet wendbaar? heb je hem tegen Douglas Costa gezien? Veltman heeft totaal geen atletisch vermogen. sterk vind ik hem ook niet. dit is geen speler die een fysiek sterke gozer even opzij duwt met een bodycheck. dat heb ik iig nog nooit van hem gezien. andersom overigens wel

19 september 2019 om 21:45

Komt ie weer aan met zn Douglas Costa. Een nieuwtje speciaal voor jou Japie, Costa is wendbaarder dan iedere verdediger op deze aardkloot.

20 september 2019 om 00:03

@nl_modric neemt niet weg dat Veltman erbij stond als een paspop. iedereen kan zien dat Veltman niet wendbaar is, of dat nou tegen Douglas Costa is of een andere buitenspeler

Eerlijk gezegd ben ik meestal meer bang voor wat Onana gaat doen dan Veltman. Onana is een absolute kanjer, maar hij kan nog steeds ineens iets raars doen. Als je toch ziet hoe het komt dat hij geel krijgt, zo dom. Ik was het restant van de wedstrijd best bang dat hij nog een keer geel zou pakken, bijvoorbeeld voor tijdrekken. Want ook dat doet hij veel te opzichtig. Maar goed, ik vind wel dat Spaan gelijk heeft als het over Veltman gaat. Een aantal "experts" zal altijd wat over hem te zeuren hebben, maar volgens mij deed hij het prima tegen Lille.

19 september 2019 om 17:45

Spaan is dan toch ook gewoon een pseudo journalist die eigenlijk gewoon Ajacied is?

Veltman is een echte king en gewoon een hele goede verdediger geworden.die jongen krijgt al z'n hele leven shit over hem heen en het kan hem geeen moer schelen. Hij speelt lekker elke week bij Ajax, verdient miljoenen, heeft een mooie en lieve vrouw en dochter. Goede speler zeg, wint nooit de schoonheids prijs en Europees to niveau is hij niet, maar het is zeker een goede verdediger. Niet voor niets dat West Ham hem graag wilden halen.

waar heeft die Spaan het allemaal over? als je al die atletische, fysiek sterke, lange en wendbare verdedigers ziet in het Europese voetbal dan mag je Veltman toch gewoon een hele beperkte verdediger vinden? verder zie ik in Alvarez ook geen middenvelder. zijn handelingssnelheid ligt vrij traag, hij is niet dynamisch, heeft weinig voetballend vermogen en zijn passes gaan ook vaker opzij en terug dan vooruit omdat hij de oplossing naar voren niet snel genoeg ziet. iedereen mag toch een mening hebben? Ajax wil aanhaken bij de Europese top maar als ze dan kritisch benaderd worden omdat sommige mensen de lat wat betreft Ajax hoger hebben gelegd dan zijn ze allemaal beledigd? wat wil je nou?

19 september 2019 om 17:26

Mag zeker maar niet iedereen hoeft het daarmee eens te zijn.

19 september 2019 om 18:05

@vulpix natuurlijk mag dat maar Spaan doet hier net of de analytici er allemaal niks van snappen omdat ze toevallig niet dezelfde mening delen als Spaan zelf

19 september 2019 om 17:27

Eens. Die jongen komt gewoon tekort voor de top. Niks mis mee. Kan bij Ajax prima z’n wedstrijden pakken maar een heel seizoen met Veltman als CV in Europa is niet het niveau dat Ajax nastreeft. Zie Sanchez en de Ligt. Veltman is gewoon een paar klasse minder. Alvarez en Schuurs (gezien hun leeftijd) hebben die potentie wel om het gestreefde Ajax niveau aan te tikken.

19 september 2019 om 17:31

Hoeveel van die verdedigers (backs eigenlijk) zijn intelligenter of positioneel sterker dan Veltman? Ik kan er weinig bedenken. Zanetti was ook zo'n speler, al mag je die fysiek niet onderschatten, net als Veltman.

19 september 2019 om 17:34

@fcexclusief dat zijn er genoeg en bovendien hebben ze ook nog eens extra kwaliteiten die Veltman niet heeft. Veltman vind ik van hetzelfde niveau als een Dumfries uit vorm

19 september 2019 om 17:40

Lekker makkelijk.. "dat zijn er genoeg" Maar goed, dat zijn we van je gewend, om koste wat kost je gelijk te halen en ik vind het helemaal prima. Nu ook weer met een totaal zinloze vergelijking met Dumfries.

19 september 2019 om 17:46

@fcexclusief hoezo is dat een zinloze vergelijking dan? je hebt het met Dumfries en Veltman over twee spelers die strijden om dezelfde positie bij Oranje. verder neem ik aan dat als je het internationale voetbal volgt dat je zelf ook wel ziet dat er genoeg backs zijn die veel meer kwaliteit hebben als Veltman en dan heb ik het ook over positionering en intelligentie

19 september 2019 om 21:47

Noem eens een verdediger in de Eredivisie op (het liefst een rechsback) die qua positie kiezen en intelligentie een streepje voor heeft op Veltman. Ik ben benieuwd naar je reactie. Nieuwkoop ?

20 september 2019 om 00:08

@nl_modric nee natuurlijk Nieuwkoop niet maar een Dest, Karsdorp en Dumfries in vorm vind ik wel veel betere backs als Veltman. nu die laatste twee uit vorm zijn is Veltman na Dest idd de beste back op de Nederlandse velden maar dat zegt ook meteen alles over het niveau van de backs in de Eredivisie. zo intelligent vind ik Veltman overigens niet. ik heb hem de domste overtredingen en de raarste fouten zien maken

19 september 2019 om 17:39

Of Veltman beperkt is of niet is dan ook niet zozeer de discussie. Dit gaat in eerste instantie over de beoordeling na afloop van Lille.

19 september 2019 om 17:42

@jjvh91 toen speelde hij redelijk inderdaad maar de analytici hoeven natuurlijk niet omdat Veltman 1 goede wedstrijd speelt gelijk hun hele mening om te gooien over wat ze van hem vinden als speler

19 september 2019 om 19:43

Waar Spaan het over heeft is dat Veltman al niks goed kan doen terwijl de wedstrijd nog niet is gespeeld. En dat Veltman misschien niet de beste verdediger is , ok , maar op dit moment staat hij vaak in de basis bij Ajax en zit hij bij de selectie van het Nederlands elftal. Niet slecht voor een bepekte , niet zo wendbare , niet zo lange en niet zo fysiek sterke speler.

Dat krijg je als je een stempel opgedrukt krijgt. Er zijn maar weinig analisten in Nederland die vaak zinnige dingen zeggen. Of ze worden overschreeuwt door mannen zoals Driessen en Derksen. Tot nu toe vind ik Hans Kraay toch een van de betere analisten . Zijn interviews daar zou hij eigenlijk mee moeten stoppen , dat kunnen andere weer veel beter. En voor de rest moet ik eerlijk toegeven dat ik weinig voor - en nabeschouwingen volg. Af en toe zie lees ik wat op het internet of zie een filmpje .veltman wordt toch telkens weer door verschillende coaches opgesteld, zie die het dan verkeerd? Het is geen spectaculaire verdediger, maar wel nuttig.alvarez heeft ook bij zijn vorige club op het middenveld gespeeld , kan dus daar en in de verdediging gebruikt worden. Niet zo als sommige analisten zeggen dat hij als verdediger is gehaald.

19 september 2019 om 17:35

@bossie ik hoor de analisten genoeg zinnige dingen zeggen maar als het dan opeens toevallig over een speler van Ajax is, dan is dat meteen tegen het zere been in Amsterdam. als Ajax zo overtuigd was van Veltman dan hadden ze toch niet Kristensen, Orejuela, Alvarez, Schuurs etc. gehaald? die Dest vind ik nu al een klasse beter en Avarez is dat waarschijnlijk ook als CV

19 september 2019 om 17:49

Waren die spelers niet gehaald toen Veltman geblesseerd was, je moet altijd afwachten hoe een speler daar van terug komt . Regeren is vooruit zien. En het wil niet zeggen dat als ze tevrede zijn met Veltman dat ze geen andere spelers zouden moeten halen voor die positie. Voor het zelfde geld vertrekt Veltman naar het buitenland. En Veltman is voor mij een rechtsachter in de eerste plaats en daarnaast ook een CV. Dat er veel commetaar geleverd wordt als het om een Ajax speler gaat , dat is natuurlijk heel simpel. Ajax leeft onder de bevolking. je beet veel supporters en veel mensen die er tegen zijn vandaar; Hoge bomen vangen immers veel wind.......dest is een talent , waarvan je nog moet afwachten hoe hij het over een lange termijn het gaat doen. Neem Mazroui , vorig jaar de ontdekking dit seizoen een stuk minder en ook geblesseerd.

19 september 2019 om 17:57

@bossie Ajax heeft de ambitie uitgesproken weer bij de Europese top te horen. dan gaan mensen je ook op zo een schaal beoordelen en zijn de verwachtingen hoger omdat ze verwachten dat er spelers voetballen die de potentie hebben de Europees topniveau te gaan halen. dan snap ik wel dat ze daarbij niet gelijk aan Veltman denken of aan Alvarez als middenvelder. Veltman is niet twee jaar geblesseerd geweest en zo een Orejuela bv die is al 2 seizoenen geleden gehaald. Kristensen is overigens ook gehaald toen Veltman nog fit was want die hield Veltman toen hij er net was zelfs nog even op de bank

19 september 2019 om 19:10

En het gaat er in het artikel ook niet om of Veltman de absolute nummer 1 is voor een positie , het gaat er om dat Veltman in ogen van bepaalde analisten al geen goed kan doen voordat er een bal getrapt is . Tot nu toe is Veltman na zijn blessure geselecteerd voor het nederlands elftal en heeft al een paar keer in de basis gestaan in Ajax 1. Blijkbaar vind Koeman en Ten hag dat Veltman op dit moment goed genoeg is voor hun team, dat zegt toch ook wel wat of niet ? Blijkbaar vinden beide coaches dat er op dit moment geen betere speler is op die positie , waar ze veltman opstellen . anders zou het wel heel erg raar zijn dat hij in de basis staat? Nu weet ik niet wat de ambitie is van het Nederlands elftal ?

19 september 2019 om 19:39

@bossie dat is weer een ander verhaal inderdaad maar dat Veltman er in staat zegt imo meer over het aankoopbeleid bij Ajax en aan het gebrek aan goede rechtsbacks bij Oranje dan dat het ligt aan de kwaliteiten van Veltman.

19 september 2019 om 21:54

Tjah, Ajax heeft genoeg backs aangetrokken. Blijkbaar is Veltman gewoon beter dan die aankopen, want hij overleefd ze allemaal. Zouden Ten Hag, Bosz, Koeman en Blind het dan toch beter zien dan Japie_krekel ?

20 september 2019 om 00:09

@nl_modric nee maar imo koopt Ajax gewoon extreem slecht in voor de backposities en bij Oranje hebben we alleen Dumfries als alternatief en die is hopeloos uit vorm maar zelfs uit vorm vond ik hem tegen Duitsland niet minder als Veltman tegen de veel zwakkere tegenstander Estland

Veltman speelt altijd een voldoende idd, maar het is toch niks speciaals? Bij Dest zie ik bijv een absolute meerwaarde aanvallend gezien en bij blind door zijn inspeelpass en tactisch vermogen. Ik snap wel dat hij speelt aangezien tagliafico vaak naar voren is en hij belangrijk is in de restverdeding. Maar het is niet de top wat Ajax nastreeft en dat is mijn persoonlijke mening. Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij het verassend goed doet op beide posities, vooral als je ziet hoe hij terug kwam na zijn blessure en meteen mee kon in het niveau van Ajax. Ik vraag me alleen oprecht af hoe de reacties zouden zijn als die bal tegen lille na 2 min op de stip gelegd wordt en die goal van Heerenveen gewoon goed was gekeurd. Beide gevallen was het toch gewoon dom en totaal onnodig?

Veltman haalt altijd wel een voldoende en incidenteel kan hij best wel eens beter spelen dan Blind. Veltman is ook geen slechte voetballer. Hij is opbouwend heel aardig en maakt zelden een grote fout. Ik vind hem voor een cv echter fysiek wel pover. Hij mist snelheid en kracht. Dat hoeft geen ramp te zijn als zijn collega dat aanvult, maar Blind mist diezelfde eigenschappen. Dan vind ik het erg mager. Op rechtsback biedt Veltman meer defensieve zekerheid dan Mazraoui, maar mist hij drive en handelingssnelheid. Veltman gaat geen back zijn die aanvallend veel brengt. Ik vind Veltman een ideale twaalfde man, die op meerdere posities de honneurs waar kan nemen als dat nodig is. Zakt nooit door het ijs, je weet wat je aan hem hebt. Als basisspeler vind ik het echter wel matig

19 september 2019 om 17:43

Precies, zo zie ik het ook. Ideale twaalfde man maar geen basismateriaal voor het niveau wat Ajax nastreeft.

Veltman trok na 2 minuten aan iemands shirtje en had een penalty kunnen veroorzaken. Daarnaast stond hij een stuk of 3/4 keer te slapen tien er ballen de 16 in werden gepomt, maar dankzij Onana is geen van die ballen erin gegaan. Aan de bal is hij opbouwend gezien niet van waarde geweest, terwijl Daley Blind wel regelmatig met goede scherpe Pasen strooit. Afgezien van deze minpuntjes heeft hij inderdaad goed gespeeld en veel ballen veroverd en dat mag je best benoemen. Spaan moet nou niet doen alsof Veltman steeds onterecht kritiek krijgt. Meestal is die kritiek gewoon terecht.

19 september 2019 om 21:50

Ik zou de wedstrijd nog een keer bekijken, want je analyse raakt kant nog wal.

De kritiek van buiten Amsterdam komt meer door zijn onsportiviteit. Verder toch gewoon een degelijke speler.

Ben het niet gauw met hem eens, maar nu 100% eens met hem. De meeste annalisten branden veltman af en de nepfans praten deze dan na.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren