Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Stand-in van Messi’: ‘Ik denk dat we prima samen zouden kunnen spelen’

Laatste update:

In aanloop naar het tweede WK-duel met Kroatië neemt de druk op de Argentijnse ploeg behoorlijk toe. Argentinië kende een tegenvallende start van het toernooi, met een 1-1 gelijkspel tegen IJsland. Paulo Dybala bleef in die wedstrijd negentig minuten op de reservebank, maar hij stelt dat hij prima naast Lionel Messi zou kunnen spelen.

“Messi heeft hier, bij Barcelona of ergens anders in de wereld geen stand-in. Ik denk dat we prima samen zouden kunnen spelen”, wordt Dybala tijdens de persconferentie geciteerd door verschillende Argentijnse media. Messi speelt bij Argentinië in principe op dezelfde positie als de aanvaller van Juventus. Daarom lijkt Dybala tijdens het WK vooral een stand-in te zijn voor Messi, maar daar kan hij zich zelf niet in vinden.

“Hoe ik in het team zou passen, zouden we moeten bekijken, omdat ik normaal gesproken op dezelfde positie speel, maar ik denk natuurlijk zeker dat het moet kunnen”, vervolgt de twaalfvoudig Argentijns international. “We zijn ons bewust van het feit dat de beste speler ter wereld tot onze selectie behoort, dus daar moeten we gebruik van zien te maken. Hij creëert bijvoorbeeld ruimtes, doordat spelers van de tegenstander zich vooral op hem focussen.”

“Van die ruimtes moeten we gebruik maken, omdat we dan op een betere manier kunnen aanvallen. Dat hij een penalty mist, verandert daar niets aan. Hij is de eerste die dat wil rechtzetten. Hij weet dat hij meer dan ooit op ons kan rekenen”, besluit Dybala. Argentinië neemt het donderdag in Nizjni Novgorod op tegen Kroatië, dat zijn eerste duel met 2-0 wist te winnen van Nigeria.

Moet Paulo Dybala een basisplaats krijgen bij Argentinië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dybala zou in mijn ogen ook zeker in de basis moeten staan.

Meza eraf, in de plaats daarvoor Dybala, en dan Messi naar hangend links en Dybala achter Aguero.

Dat lijkt me toch veel creatiever?

20 juni 2018 om 10:23

Ze lopen elkaar in de weg. Messi en dybala blijven vaak centraal spelen. Willen vaak de bal hebben en zullen elkaar in de weg lopen.

20 juni 2018 om 11:24

Spelers met zoveel inzicht en overzicht lopen elkaar niet in de weg, maar doordat ze veel in dezelfde ruimte opereren zal het veld wel snel klein en druk worden. Bovendien helpt het niet dat ze geen natuurlijke klik lijken te hebben op het veld. Toch zou ik altijd proberen om ze allebei op te stellen, zeker als je de concurrenten op het middenveld in ogenschouw neemt. En op papier kunnen ze elkaar best goed aanvullen. Als ze elkaar beter leren aanvoelen kunnen ze prima ruimte voor elkaar cereeren en/of elkaar wegsturen. Waarbij ik vind dat Dybala meer diepte in zijn spel heeft en intelligente loopacties en Messi de betere dribbel en (steek)pass.verder is Dybala niet vies van wat verdedigend werk, dus ook op dat gebied hoef je niet heel veel in te leveren.

20 juni 2018 om 12:10

Ik begrijp maar al te goed dat ze op dezelfde positie spelen, maar ik vind dat Messi moet doorschuiven naar rechts en Dybala achter Aguero (eventueel Higuain) met op links Pavon (eventueel Dimaria). Mascerano samen met Banega of iemand anders als verdedigende middenvelders en de verdeiging met Tagliafico, rojo, otamendi en mercado..

Ben het met hem eens, maar ik ben misschien een beetje partijdig aangezien ik gewoon een fan ben van deze jongen. Maar ik zie veel liever Dybala in het midden en Messi vanaf de zijkant. Als de tegenstanders er allemaal voor gaan kiezen om Messi constant dubbel gedekt te hebben dan heb ik liever dat hij een man extra meeneemt naar de breedte om ruimte bij de box te creëren.

20 juni 2018 om 11:08

Ben het helemaal met je eens. Dybala loopt meer dan Messi en is daarom meer geschikt om in de as te spelen. Daarnaast zorg je er zo voor dat er meer variatie is in het spel bij Argentinie en dat niet alles via Messi loopt. Zo ontlast je Messi zodat hij zich kan concentreren op dribbels van buiten naar binnen. En met Dybala centraal kan Messi ook makkelijker combineren in en rond de zestien.

Messi heeft zelf al gezegd dat het moeilijk is om samen te gaan spelen omdat ze beide op de zelfde positie spelen en als dan iemand moet afwijken naar een ander positie diegene niet tot zijn recht komt..

20 juni 2018 om 10:25

Oh Messi heeft het gezegd, dan is dat de waarheid.

20 juni 2018 om 10:50

Klopt, als dat niet zo was dan speelde Dybala wel toch? Of zou Messi liever een Meza willen ipv Dybala naast zich?

20 juni 2018 om 10:57

Hahahaha maar Argentinië heeft zowiezo een shit coach.

20 juni 2018 om 11:10

En daarmee leg je meteen de vinger op de zere plek. Het is niet aan Messi om te bepalen wie er opgesteld moeten worden zodat hij zijn ieigen posities kan uitkiezen.

Het is aan de coach om een zo sterk mogelijk elftal op de been te brengen. En de coach bepaald hoe de spelers moeten lopen, niet de spelers zelf. Als Messi dat niet heel snel in ziet, is het WK voor Argentinie echt zo voorbij.

20 juni 2018 om 11:19

Het was juist Dybala die gezegd heeft dat hij moeite heeft om met Messi te spelen en toen heeft Messi gereageerd door te stellen dat hij weet wat Dybala bedoeld, maar dat er geen onenigheid tussen beide heren is (daar ging de media vanuit). Dus het is niet Messi die gezegd heeft niet met Dybala te kunnen spelen, maar juist Dybala die gezegd heeft het lastig te vinden.

Maar alsnog zou het in mijn ogen hartstikke prima moeten kunnen. Hopelijk ziet Sampaoli dat ook in, want Di Maria en Meza zouden er in mijn ogen zo snel mogelijk uit moeten.

Trainer snapt er niet veel van.. als je tegen ijsland bijna een uur lang met 2 verdedigende middevelders speelt ben je een hele slechte trainer.. dybala moet gewoon in de basis.. als de trainer niks veranderd gaan ze het heeeel zwaar krijgen

20 juni 2018 om 10:35

Heb me er groen en geel aan geërgerd... Als je Messi en Dybala samen zet, kunnen ze rouleren en onvoorspelbaar zijn voor elke tegenstander, met alle respect, zeker voor Ijsland. De verdediging zou dan keuzes moeten maken, wat nu zeker niet het geval was.

Het is ook vreemd van Dybala maar die coach is waarschjinlijk in de broekzak van Messi. Ik ken Meza niet echt maar die zou je eruit kunnen halen voor Dybala. Dan speelt die maar op rechtsbuiten. Bij Argentinie hebben ze zoveel kwaliteit voorin maar toch zijn ze ontzettend afhankelijk van Messi. Best belachelijk eigenlijk.

Ik zou gewoon Dybala, Messi en Aguero met zijn 3en voorin opstellen en laat ze het maar uitzoeken. Die 3 zouden toch tegen eke ploeg doelpunten moeten maken. Daarcahter gewoon een sterk middenveld met 2 controleurs en wellicht nog een pure loper/aanvallende middenvelder. Ik zou het zo neerzetten.

Caballero
Mercado
Otamendi
Rojo
Tagliafico
Lo Celso
Marcherano
Banega
Dybala
Messi
Aguero
20 juni 2018 om 10:39

Daar ben ik het mee eens. Dybala die wat druk van Messi zijn schouders kan nemen en een stabiel middenveld met bijvoorbeeld Banega, Mascherano en Di Maria.

20 juni 2018 om 10:53

Hangt ook een beetje van de tegenstander af. Denk dat je tegen compacte ploegen beter met een Lo Celso op het middenveld kan spelen, aangezien hij zeer goede passing heeft en in de kleine ruimte de aanvallers kan bereiken. Tegen ploegen die meer het initiatief nemen inderdaad met Di Maria spelen aangezien hij goede de ruimte kan bespelen en veel snelheid heeft.

20 juni 2018 om 10:55

Ze spelen toch vaak met een 4-2-3-1 en dat is ook de perfecte opstelling voor Dybala en Messi.
Banega natuurlijk op CM want die is fantastisch naast N'zonzi bij Sevilla dus dat kan vast ook met Mascherano en het is dan niet zo verdedigend.

Caballero
Mercado
Fazio
Otamendi
Tagliafico
Mascherano
Banega
Messi
Dybala
Di Maria
Agüero
20 juni 2018 om 11:26

Messi en Dybala spelen het liefst vanuit de as, ook bij hun clubs. Aguero is daarentegen een echte spits... Met die drie voorin gaat het lastig worden, omdat ze elkaar, inderdaad in de weg gaan lopen. Er zou kunnen worden gekozen voor een 4-2-3-1 met Dybala/messi op 10 en Aguero in de spits.

20 juni 2018 om 11:43

In mijn ogen maakt het niet uit op welke positie die 3 staan, ik vind het hele bewegelijke spelers die gewoon continu van positie zouden moeten wisselen, als je er vervolgens een sterk middenveld achter zet moet het wel goedkomen. Je moet Messi niet vastpinnen op een flank, of Dybala vastpinnen op CAM of Aguero vastpinnen in de spits, gewoon laten zwerven en ze vinden zelf wel de ruimte waar ze in kunnen duiken.

Hoe raar dit ook klinkt, ik denk dat Argentinie beter af is zonder Messi, het is totaal geen team en de enige tactiek die ze al jaren hanteren is alle-ballen-op-Messi, dat heeft ze door zijn uitzonderlijke kwaliteiten 2 finales opgeleverd voor de Copa America en een WK finale maar winnen zul je er uiteindelijk niks mee.

Messi is een uitzonderlijke voetballer en zonder discussie een van de beste ooit misschien wel de beste maar voor je groepsproces is het niet ideaal, zeker ook omdat hij een van de weinige spelers is bij Argentinie met leiderschapskwaliteiten en ze dus ook alle ballen bij hem inleveren.
Bij Barcelona was hij ook de grote man maar liepen en lopen er ook altijd spelers omheen die ook het team op sleeptouw nemen en sturen.

20 juni 2018 om 11:12

Dat zagen we goed toen ze zonder hem teams kapot speelde tijdens de kwalificatie.. Argentinië met Messi is beter alleen zoals hier al boven me is aangegeven hoor je gewoon te spelen met een Dybala ipv Meza of Maria, heb je tenminste meerdere spelers in je team die gevaar kunnen stichten en laat je zo de verdedigers van de tegenstanders keuzes maken.

20 juni 2018 om 11:30

De speler die ze naar 3 finales op rij (!) bracht en al een jaar of 10 wordt gezien als de beste/een-na-beste ter wereld maar op de bank zetten ja? Daar zal het inderdaad beter van worden, hahahaha. Gast, hoe kom je er bij om zo'n stuk onzin te typen?! Als Messi die laatste kwalificatiewedstrijd nog niet fit was geweest was Argentinië nieteens op het WK aanwezig.. Hij zat niet lekker in de wedstrijd tegen IJsland en dan is ie alsnog veruit de beste aan Argetijnse zijde en had ie buiten die penal, die ie overigens misschien beter door Aguero kan laten nemen, nog een paar gevaarlijke kansen. Die theorie 'misschien is veruit m'n beste speler er af halen wel beter voor het team' is echt compleet idioot. Hij beslist zo onvoorstelbaar veel wedstrijden voor Argentinië, doet hij het 1 keer niet willen mensen hem uit de basis halen..? Ik kan er met m'n verstand niet bij.

Als je icardi niet meeneemt als topscorer van serie met 29 goals dan ben je sws niet serieus te nemen.
Icardi die nog wilt spelen en vechten voor zijn plek en dan de te dikke higuain die al een jaar uit vorm is die met minuutjes mag doen die je daar niet blij mee maakt waar icardi voor zijn kan zou gaan.
En dybala wissel.
Met 2 verdedigende middenvelders spelen tegen ijsland. Deze man moet ontslagen worden zodra het toernooi klaar is.
Hij had niet eens aan het wk mogen beginnen

20 juni 2018 om 12:13

Met alle respect voor Icardi, maar iemand moet je thuislaten.. ze kunnen moeilijk 5 spitsen meepakken..

Vind dybala echt een geweldige speler die in mijn ogen altijd zou moeten spelen. Je kan toch met aguero spelen en hem er vlak achter? Messi hangend vanaf rechts en vanaf links miss een iets defensievere speler? Miss tagliafico wel.

Ik begrijp het niet, altijd dat gezeur over: 'die kan niet met die spelen'. Waar slaat dit op? Kom op zeg. Net als in het Belgisch kamp dat Hazard niet samen zou kunnen gaan spelen met de Bruyne, vind ik zo'n onzin. Je maakt toch onderdeel uit van een team? Doe wat de coach van je verlangt het draait niet alleen maar om jou..

Betreft Messi, die kan overal voorin spelen, Rechts, centraal, zelfs links zou geen probleem voor hem moeten zijn. Dat betekent dat er een plekje vrij zou kunnen komen voor Dybala.

Ik weet het tevens niet met die Argentijnen... Matige kwalificatie gedraaid en goed spelers materiaal, maar het 'klikt' niet. Ik heb het idee dat ze meer bang zijn om te verliezen dan dat ze genieten om het shirt van Argentinië te dragen.

20 juni 2018 om 11:50

Precies, ik snap het ook niet. Di Maria, Aguero, Messi, Dybala. Ga nou eens lekker voetballen met elkaar. Met zo’n aanval maak je altijd drie goals meer dan je tegenstander. Maar ik leg de schuld hiervan mede bij Sampaoli. Je stelt Biglia op terwijl je rasvoetballer Banega op de bank zet tegen IJsland.... Ik had graag Van Gaal gezien!

12-voudig international.. Een speler als Dybala hoort er gewoon in te staan, kan prima op links of op rechts. De trainer speelt dan met Di Maria die er niet veel van bakt de laatste tijd en Salvio die alleen voorzetten geeft maar er staat geen spits die kan koppen. Ze willen alles door het midden doen maar als die gewoon Icardi had meegenomen had je een geweldige spits gehad voor naast Aguero. Daarachter Dybala en Messi..

Argentinië moet Lionel Messi eruit gooien !!
En Dybala nemen in hun elftal ..
Messi is alleen goed voor Barca ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren