Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Liverpool laat Karius onderzoeken op hersenschade na botsing met Ramos’

Laatste update:

Loris Karius heeft naar verluidt een scan ondergaan in een ziekenhuis in Boston om te kijken of de doelman van Liverpool hersenschade heeft opgelopen. De Duitser kwam vorige week zaterdag tijdens de Champions League-finale in botsing met Sergio Ramos. Liverpool heeft besloten Karius naar de Verenigde Staten te laten afreizen om de sluitpost te onderzoeken.

Dokter Ross Zafonte geldt als een expert op het gebied van hersenschuddingen en Karius zou bij de medicus op bezoek zijn geweest om zich te laten checken, weet ESPN maandagmiddag te melden. Liverpool houdt rekening met het scenario dat Karius een hersenschudding heeft overgehouden aan de confrontatie met Ramos.

Na het voorval met Ramos blunderde Karius twee keer: de doelman zag Karin Benzema bij een uitgooi over het hoofd, waarna de Franse spits kon binnentikken. Vlak voor tijd maakte Gareth Bale er 3-1 van via een afstandsschot die houdbaar leek voor Karius. Jiri Dvorak, neuroloog en voormalig directeur van FMarc, het wetenschappelijk bureau van FIFA, zegt dat Karius door het incident met Ramos zomaar eens een hersenschudding zou kunnen hebben opgelopen.

"Ramos had rood moeten krijgen", stelt de neuroloog vast bij een congres van de wereldvoetbalbond, geciteerd door onder andere Het Nieuwsblad. De Zwitser houdt er net als Liverpool rekening mee dat de 'elleboogstoot' van Ramos voor hersenschade heeft gezorgd. De dokter wijst bij zijn theorie onder meer op de blunders van Karius.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou wat zijn als hij daar last van heeft gehad! Maakt het verhaal alleen maar sneuer voor hem.

Maar als hij dat niet had gehad was het verschil toch te groot geweest vind ik.
Liverpool was na het uitvallen van Salah compleet de weg kwijt.

4 juni 2018 om 17:15

Ze waren het niet kwijt, Real kon simpelweg vrijer voetballen zonder Salah op het veld. Buiten die blunders ging het redelijk gelijk op.

4 juni 2018 om 17:37

Dan zou dit dus best eens doorslaggevend geweest kunnen zijn voor zijn blunders. Ramos is een van de meest onsportieve spelers die er op dit moment zijn, maar als ie in je team zit ben je gezegend.

4 juni 2018 om 22:28

Ik denk dat ie al van het begin van het seizoen een hersenschudding had.
Het is gewoon een drama deze keeper.

Tsja, ik geloof nou niet dat die hersenschudding de bron van al het kwaad is geweest.

4 juni 2018 om 17:16

Naja een hersenschudding kan best wel wat veroorzaken maar als Karius er zo veel last van had dan had die zich moeten laten wisselen

4 juni 2018 om 21:38

Precies. Daar zit ook een stuk eigen verantwoordelijkheid hoor. Aangeven dat je niet meer kan is ook topsport

4 juni 2018 om 18:08

Desoriëntatie is een veel voorkomend symptoom bij hersenschuddingen. Hoewel ik hier nooit aan gedacht zou hebben lijkt het me helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat dit een dergelijke invloed heeft op iemand die normaal wel prima keept.

4 juni 2018 om 19:24

Wat een geweldige onderbouwing ook ....
De fouten waren wel erg vreemd op dit niveau dus het zou een verklaring kunnen zijn.

Ik vraag mij af of ze op zoek zijn naar een reden of een excuus voor zijn blunders. Als speler moet je zelf aan kunnen geven of je fris genoeg bent na een botsing.

4 juni 2018 om 17:20

Makkelijker gezegd dan gedaan. Als jij je een beetje duizelig voelt in een CL finale, zeg je niet zomaar dat je niet verder kan. En hoe vaak zie je niet dat spelers na een botsing gewoon terug in het veld willen komen? En hoe ging het met Strootman, zijn blessure? Hij had eraf gemoeten toen, maar wilde door. Nou, dat heeft hij geweten ook (helaas).

Het is aan de medische staf. En ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk een hersenschudding te zien is aan een speler.

4 juni 2018 om 17:46

Dat klopt niet helemaal. Er zijn veel mensen die hersenletsel hebben zonder dat door te hebben. Of andersom, denken dat ze letsel hebben, maar het niet hebben. Je hebt een beschadiging op een plek waar beschadigingen (en hun gradatie) worden waargenomen.

4 juni 2018 om 18:02

Een hersenschudding wordt bepaald door medici aan de hand van de waarnemingen van de persoon, het is dus zijn verantwoordelijkheid om hier open en eerlijk over te zijn.

Wat Rody zegt over dat veel mensen het niet door hebben komt voornamelijk doordat er weinig algemene kennis over is. Spelers op dit niveau dienen juist geïnformeerd te zijn, de kans dat ze dan onbewust met een hersenschudding of zelfs erger lopen is dan bijna uitgesloten.

Als er naderhand toch twijfel is kunnen er nog altijd scans worden gemaakt. Een speler dient tijdens de wedstrijd altijd in bescherming te worden genomen

Klinkt misschien een beetje gek, maar ik hoop een beetje voor hem dat het waar is. Kan die tenminste dat als oorzaak aanwijzen.

Sorry hoor maar als het echt zo een harde klap was geweest dan had Karius moeten aangeven dat hij gewisseld had moeten worden, dan heeft hij dus niet 2 maar 3 blunders op zijn geweten.

4 juni 2018 om 17:17

@TheSpy


Ach, zou dan ook nier de eerste hersenschudding zijn die hij heeft bij liverpool. Erg jammer dat de media Ramos zo erg in diskrediet wil brengen.

4 juni 2018 om 18:29

Serieus?? Nu is het de media die Ramos in diskrediet brengen. Als dit aantoonbaar is moet Liverpool er een zaak van maken tegen Ramos. Het verschil tussen de CL winnen of de finale verliezen is niet alleen de eer, maar scheelt financieel zomaar 10-20 miljoen. Die moet allereerst maar eens verhaalt gaan worden op Ramos. Ik snap dat mensen zeggen zo’n speler wil je altijd in je eigen team, maar in de finale ging hij weer eens veel te ver

4 juni 2018 om 18:55

Ach wat een onzin. Verhaal het anders lekker op Van Dijk want die duwt hem tegen Karius aan. Ramos keek niet eens richting Karius met die zogenaamde bewuste 'elleboog'. Mensen kunnen steeds slechter tegen hun verlies zeg.

4 juni 2018 om 19:22

@markerazzi

Jaaa inderdaad de media die voetballers dagelijks in diskrediet brengt. Dit is al de zoveelste artikel over Ramos. Neem je verlies move on. Liverpool(Karius) heeft gewoon verloren van de druk die topwedstrijden brengt. Het was al duidelijk dat dit mogenlijk was, het is ironisch dat het 2x gebeurt.

4 juni 2018 om 19:44

Lol serieus, ook al krijgt ie een duw kijk naar de beweging die Ramos maakt.

Net zoals dat Ramos niet probeert de arm te breken van Salah of dat Ramos bijna iedere week wel een voetballer ze carriã¨re probeert te vernietigen.??

Denk eerst ff na voor je wat zegt met je niet tegen het verlies kunnen want verliezen kunnen mensen tegen, maar oneerlijkheid niet en dat is het probleem.

en eerlijk is eerlijk Real is kampioen in oneerlijkheid.

4 juni 2018 om 19:53

Laat mij anders eens die wekelijkse overtredingen van Ramos zien waarbij hij carrières vernietigt? Ik wacht wel hoor. En niet met 2 dingen aan komen zetten he !Besef je wel wat je zegt ? Ramos wordt in zijn rug geduwt terwijl hij onafgebroken naar de bal kijkt maar alsnog is het opzettelijk dat hij Karius raakt? Hoe dan? Heeft hij een zesde zintuig ofzo?

4 juni 2018 om 20:11

@Enrico026

Misschien was die elleboog half opzet nadat hij geduwd werd? Who cares, Real heeft verdient gewonnen 70% balbezit in de finale. Salah zijn rechterarm hield Ramos vast, maar zijn linkerschouder was geblesseerd. Gewoon pure pech voor Salah.

4 juni 2018 om 17:49

Dan snap je niet hoe het zit met hersenletsel. Veel mensen hebben een beschadiging zonder het door te hebben. Of andersom ook, denken dat ze letsel hebben zonder dat ze het ook echt hebben. Als je een pijn hebt in je been, wordt dat geregistreert door je hersenen. Maar wat nou als je een beschadiging hebt op de plek waar beschadigingen (en hun gradatie) worden waargenomen?

4 juni 2018 om 17:57

Ter aanvulling: de hersenen hebben geen pijnreceptoren. Het weefsel er omheen wel (hoofdpijn is dus ook pijn in dit weefsel, niet je hersenen). Je kunt dus een knal tegen je hoofd krijgen, daar een beetje last van hebben (pijn), maar niet door hebben dat je hersenen er nog wel wat meer last van hebben. Niet voor niets dat een algemeen protocol bij hersenschuddingen het monitoren van het slachtoffer is, ook een tijd na de hersenschudding. Ik heb zelf ooit een vrij zware hersenschudding gehad (struikelen over iemands been en met mijn hoofd vol tegen een muur aan), en hoewel de pijn na een paar dagen weg was, moest ik toch om de zoveel uur wakker gemaakt worden om te controleren of mijn hersenen wel normaal functioneerden. Mensen die dit dus niet weten kunnen denken van ''als de pijn weg is, is alles weer in orde'', maar daar moet je dus heel erg mee oppassen.

Het is technisch gezien mogelijk om de hersenen van mensen te opereren zonder dit voelen en dat kan zelfs als je nog wakker bent.

4 juni 2018 om 18:04

Ter aanvulling: Mijn schoonzus heeft ooit een botsing gehad met skien, waarbij ze haar helm droeg, maar wel onderuit ging. Lacherig over gedaan, verder kunnen skien en zelfs de volgende dag nog op de piste geweest. Daarna uren in de auto gezeten, zelfs gereden ook en louter wat hoofdpijntjes.

Nu, 2 jaar later, heeft ze nog steeds last, kan ze zich niet goed meer concentreren en nog meer van die klachten. Op het moment zelf had ze nergens last van, behalve een normale hoofdpijn, maar door de afwezigheid van pijnreceptoren gewoon haar ding gaan doen en daardoor niet voldoende kunnen herstellen.

4 juni 2018 om 20:53

Klopt, daar ben ik met jou eens. Hersenbeschadigingen kunnen meestal vroeg of laat ontdekt worden door neurologen om aan de patient te zien hoe zij of hij anders functioneert dan normaal. Meestal kan dit ook vrijwel makkelijk ontdekt worden via MRI-scan of CT-scan. Ik heb een familielid die 3 maanden in coma heeft gelegen, en heeft toch hersenletsel opgelopen via ongeluk met een auto, samen met zijn voormalige collega die bij ons in de zaak heeft gewerkt. Hij is heel goed afgekomen via intensieve revalidatie en hij werkt zowel weer bij ons in de zaak. Hij had erg veel geluk nadat hij niet ernstig invalide is geraakt na zo'n lange coma. Minstens mensen met een hersenbeschadiging is meestal verschillend in vormen van lichtere tot zware invaliditeit, meestal zijn ze vooral wel arbeidsongeschikt verklaard door Uvw. Wel is zeker dat deze mensen nooit meer oude persoon van voor dat ze hersenletsel opliepen, terwijl karakter en gedrag hierdoor erg veranderd is en accepteren ze hun eigen beperkingen veel moeilijker dan mensen met een aangeboren hersenletsel.

Kijk naar Nouri, dat is echt verschrikkelijk wat hem overkomen is dat hij heel ernstig hersenletsel heeft gekregen na een hartaanval op het veld in Oostenrijk. Hij kan volgens de artsen nooit meer lopen en praten, terwijl hij als een kasplant leeft. Naar mijn mening vind ik dat mensen als een kasplant echt geen zelfstandige volwaardige leven kan leiden, zowel dat zij of hij erg veel hulp (24 uur) voor nodig heeft om verder te kunnen leven. Zowel kan zij of hij niet meer zelfstandig beslissen over zijn of haar eigen leven, dat doen de nabestaanden echt voor hun wat het beste is: verder te leven of een euthanasie aanvragen.

Ik ben echt zelf geen arts, maar ervaringsdeskundige. Het kan iedereen overkomen dat vroeg of laat toch hersenletsel krijgen via ongeluk, ziekte, beroerte, coma en hersenoperatie. Het is ook echt mooi dat iemand met een beperking(hersenletsel) zo positief in het leven staat, en zo hard geknokt om terug te komen in de maatschappij. Meeste mensen met een hersenletsel hebben wel vaak professionele begeleiding nodig om dagelijks een structuur te hebben, activiteiten ondernemen, iets aanleren met huishoudelijke taken of koken, geldzaken te beheren, leren zelfstandig te worden en veel meer. Dat is voor die doelgroep mensen nooit makkelijk om snel bepaalde doelen te halen met een persoonlijke begeleider.

Een aparte poging om zijn blunders te bagataliseren mocht dit kloppen. Hij kreeg inderdaad wel een fikse optater van Ramos, maar die werd, als ik de beelden goed heb gezien, ook weer geduwd door iemand anders.

4 juni 2018 om 17:21

Wie er schuld aan heeft doet er natuurlijk niet zoveel toe als je de gevolgen ervan onderzoekt. Lijkt mij een beetje vergezocht dat Liverpool dit gebruikt om zijn fouten te maskeren oid.

Hij zal niet zomaar naar de Verenigde Staten gestuurd worden, dus er zal op dit moment nog wel wat last worden ondervonden. Lijkt me sterk dat dit is om zijn fouten goed te praten, want hij heeft nog voldoende goede reddingen verricht.

Blijf er wel bij dat Ramos hier nog gerust voor geschorst zou mogen worden. Ook al kreeg hij een duw mee van van Dijk, dan nog is het geen normale reactie om je elleboog om die manier uit te steken, ofwel een bewuste elleboog uitdelen aan Karius. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

4 juni 2018 om 17:26

Ik weet niet hoe dat bij jou werkt maar als ik tegen iemand aanren, vlieg, geduwd word, val of wat dan ook hou ik wel degelijk mij onderarm dwars voor mij om me te beschermen. Precies wat Ramos doet. Dat men dan van een elleboog wil spreken vind ik onzin, hij raakt hem met zijn onderarm terwijl de elleboog het puntje van het gewricht tussen onder- en bovenarm is. Bij een opzettelijke elleboogstoot komt er ook nog een trekkende beweging van de arm aan te pas, ook niet het geval hier. Hij steekt zijn voorarm dwars voor zich uit en dus kun je spreken van een duw of stoot, elleboog vind ik onzin.

4 juni 2018 om 17:30

Ik weet niet of jij het moment daadwerkelijk hebt gezien (ongetwijfeld gezien je naam), maar je reactie doet anders vermoeden. Hij probeert zichzelf te beschermen? Ik snap heel goed wat je bedoelt en dat is inderdaad een normale reactie, maar dat is in de verste verte niet de reactie van Ramos.

4 juni 2018 om 17:40

Tijdens de wedstrijd zelf volledig gemist hoor, heb het met beelden achteraf moeten doen.

Nou ik zie Virgil hem een zet geven op het moment dat hij nog maar een dikke meter van Karius af is en die richting op rent. Hij krijgt dus die zet al rennend naar het doel, wijkt nog wat af naar links en steekt zijn rechter voorarm horizontaal voor zich uit waarmee hij Karius raakt.

Of het te vermijden was of niet kan ik uit de beelden niet opmaken. Ik ga er van uit van niet maar zeker weten doe ik het niet. Een elleboogstoot is desalniettemin iets heel anders naar mijn mening

4 juni 2018 om 18:10

Rare manier om jezelf te beschermen, ik zou denken dat de meeste mensen hun handen gebruiken.

4 juni 2018 om 18:14

Echt waar? Hahaha nee dat zijn domme mensen. Je breekt zo makkelijk vingers of je pols. Je voorarm zetten is veel veiliger en dat doen de meeste mensen dus ook instinctief. Kijk maar eens een potje ijshockey bijvoorbeeld.

Vallen is weer iets anders.

4 juni 2018 om 18:20

Je hebt inderdaad misschien gelijk, maar goed het gaat niet over de elleboog van Ramos maar over Karius. Ben benieuwd naar de resultaten.

Als hij inderdaad een hersenschudding heeft opgelopen na het contact met Ramos, dan heeft laatstgenoemde en Salah en Karius uit de wedstrijd gewerkt. Een sloper, en een winnaar die steeds over het randje gaat. Ramos houdt zich niet bepaald in en lijkt zich meer te kunnen permitteren dan een ander. Vreemd!

4 juni 2018 om 17:31

Het lijkt bewust, zie ik nu.
Check deze beelden: https://youtu.be/bg4ZqHvUTa8

4 juni 2018 om 18:10

Kan je niet op basis van één camerashot zeggen.

Ramos had rood moeten krijgen omdat van Dijk hem tegen zijn eigen keeper aanduwt. Tot zo ver de geloofwaardigheid van deze expert. Het feit dat je neuroloog bent maakt nog niet dat je spelsituaties kunt beoordelen en op de stoel van de scheidsrechter kunt gaan zitten.

Was geen botsing he. Maar een koekie van Ramos. Als Karius niet veel vaker raar geblunderd had in het verleden, dan had ik me ook echte afgevraagd of het er mee te maken had. Nu denk ik niet, al had Ramos rood moeten hebben natuurlijk maar zonder video ref gebeuren die dingen zonder repercussie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren