Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax eist miljoenen meer voor Kluivert; AS Roma wil niet meewerken’

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Justin Kluivert naar AS Roma gaat verkassen. De aanvaller van Ajax heeft volgens verschillende Italiaanse media een persoonlijk akkoord bereikt met de grootmacht, maar door de moeizame onderhandelingen tussen de clubs laat een transfer op zich wachten. La Gazzetta dello Sport meldt dat Ajax aanzienlijk meer geld wil vangen dan aanvankelijk werd gedacht.

De afgelopen tijd deed het bedrag van rond de twintig miljoen euro de ronde, maar de roze sportkrant claimt donderdag dat de Amsterdammers 30 tot 35 miljoen euro willen toucheren. Dat Ajax ook daadwerkelijk een dergelijk bedrag gaat ontvangen voor een speler met een tot medio 2019 lopend contract, lijkt echter onwaarschijnlijk.

Volgens La Gazzetta dello Sport wil Roma in ieder geval niet zoveel geld op tafel leggen om de jongeling binnen te hengelen. Roma zou denken aan een veel lagere som, waarbij twintig miljoen als acceptabel wordt gezien. Naar verluidt ligt er een contract voor vijf jaar klaar in Rome voor Kluivert, die een startsalaris van anderhalf miljoen euro per seizoen krijgt.

Kluivert wilde woensdag weinig kwijt over zijn toekomstplannen: "Wat ik er over kwijt kan, is dat het nu lekker vakantie is. Daar ga ik van genieten. Uiteindelijk moet ik het doen. Linksom of rechtsom. Het ligt allemaal bij mezelf. Ik sta nog nergens honderd procent achter. Ik ga er nu rustig over nadenken. Ook bij Ajax blijven zou zeker kunnen. Dat zit er zeker in."

Verwacht jij dat Justin Kluivert deze zomer gaat verkassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker contract uitzitten en 5-10m tekengeld vragen. Lekker hoor!

31 mei 2018 om 12:17

Hij kan ook arbitrage zaak beginnen.

31 mei 2018 om 11:07

Lekker hoor je carriere naar de klote. Een jaar staat je ontwikkeling stil, je bent niet wedstrijdfit, je komt binnen als een "nobody" en de kans dat je niet meer in de belangstelling staat van grote clubs. Die schakelen ontzettend snel door naar een ander.

31 mei 2018 om 11:11

Carriere naar de klote? Zijn zat spelers van zijn leeftijd die een jaartje missen door blessure of wat dan ook. Zou me ook niets verbazen als Raiola al een dergelijk voorstel heeft liggen.

31 mei 2018 om 11:19

Ja,maar die spelers die een jaartje missen door een blessure die zijn er al en die zitten al bij de grote club en vechten de weg terug. Deze jongen moet gekocht worden door een andere club, lukt waarschijnlijk wel, maar je bent niet fit, je bent er niet klaar voor, dus je moet tijd besteden om fit te worden en daarbij moet je ook nog tijd besteden om in het spel te geraken en te wennen. Alles is dus dubbel op, en een grote club laat jou echt niet bij de selectie als je één jaar niks hebt gedaan en je niet al bij de selectie zat en dan alsnog spelers met een blessure moeten vaak meedoen met het B elftal. De deuren staan nu voor hem open, die sluiten bij een jaar afwezigheid.

31 mei 2018 om 11:25

@dylan8071 Oh ja terugkomen van rust is natuurlijk dubbel zo moeiilijk als terugkomen van een blessure ..

31 mei 2018 om 11:38

Dat zeg ik toch niet, misschien beter lezen. Het is alleen hetzelfde dat je er een jaar uit bent, de omstandigheden zijn anders. Alleen krijg je met een blessure een terugkeer bij de selectie als je weer kan gaan, hij komt net binnen en heeft totaal geen enkele zekerheid. Hij heeft niet eens een contract en komt als niemand binnen. Je krijgt dan niet dezeltde kansen als een speler met een blessure, daarbij vergelijk jij het met een blessure wat totaal niet opgaat en je er voor de rest niet zoveel van af weet en daarom laat ik het maar zo. Als jij vindt dat het zo is, dan moet je dat blijven denken en is het prima zo.

31 mei 2018 om 11:47

Ik zei "of wat dan ook". Feit is dat de opmerking "lekker hoor je carriere naar de klote" nergens over gaat. Maar ja zelfs zonder een jaar stil zitten, lijkt iedereen hier te denken dat een carriere van een jonge speler gedoemd is te mislukken als het niet bij ajax is.

31 mei 2018 om 11:54

Maakt niet uit wat je zei, je haalt het aan. Het is geen feit, het is jouw mening.. jij denkt dat het maar zo makkelijk is en alles soepeltjes gaat waardoor het geen probleem is, maar dan snap je er bar weinig aan. Jonge spelers moeten speeltijd maken, lekker banken zoals jij vindt dat hij moet doen houdt hem in alles tegen. Als je niet snapt dat je moet spelen om jezelf te ontwikkelen en zeker voor een jonge speler, dan houdt het op. Dat mensen zo denken is hun pakkie aan, ik vind het persoonlijk een groot risico, maar als hij denkt daar te spelen.. lekker doen.

31 mei 2018 om 12:23

@dylan:
en wat jij zegt is toch jou mening? Dus het is die van jou tegen die van hem dus wat is er anders aan?

Tuurlijk is het niet goed een jaar niet spelen. Maar wat Dante zegt is erger een jaar een blessure is ook nog eens niet trainen. Dus veel zwaarder daarna. jij zegt einde carriere/kapot en dat is het zeker nog niet.

31 mei 2018 om 12:36

Er zijn niet zoveel spelers die er zo maar één jaar uit zijn en terugkomen. Banken betekent ook niet mee trainen, waarom zou je hem mee laten trainen als je een jeugdspeler erbij kan betrekken die zich dan kan ontwikkelen? Hij kent Roma niet, hij komt er met een achtergrond waar hij een jaar nutteloos was, spelers met een blessure kennen de speelstijl en zijn gewend.. hij is dat niet.. spelers krijgen meestal een jaar om te wennen, als hij binnenkomt en hij is niet fit..dan moet hij dus wennen en fit worden. Je kan niet na 1 jaar fit worden in een paar weken. Dus nee een blessure is niet veel zwaarder, een speler met blessure moet terugkomen op niveau.. Kluivert moet terugkomen op niveau, fit worden en wennen. Als hij nu een jaar bankt, dan komt er echt niks meer van. Dat begrijp je zelf ook wel.

31 mei 2018 om 12:48

@dylan:
Hij kent Roma niet en kent de speelstijl niet.....
Wat een onzin zeg, hij moet gewoon voetballen en zijn ding doen. Als Ajax een nieuwe trainer krijgt kent hij ook de speelstijl niet...

Iemand met een blessure kent wel de speelstijl..het is geen hogere wiskunde het is maar voetballen.

En al mag hij niet mee trainen bij Ajax.. Wat wel moet anders kan hij een rechtszaak beginnen. Is Ajax verplicht.. Maar al zouden ze dat net doen dan neemt hij een personal trainer toch...

31 mei 2018 om 16:43

Makkelijk te zien dat je zelf nooit hoog hebt gespeeld, anders zou je het wel weten. Ajax is alleen verplicht om zijn salaris over te maken, waar ze hem voor de rest neerzetten maakt helemaal niks uit. Je weet er bar weinig van, Jammer. Dat je denkt dat een personal trainer werkt bij voetbaltrainig op topniveau... haha.. je kennis is rampzalig te nomen.

31 mei 2018 om 11:08

Ja heerlijk. En in dat jaar dat je op de tribune zit zie je dat de concurrentie zoals Bergwijn & Depay steeds beter worden en hijzelf stil staat of zelfs achteruit gaat in ontwikkeling en dan helemaal niet meer geselecteerd worden voor Oranje.

31 mei 2018 om 11:12

Ja dat houdt voetballers tegenwoordig veel meer bezig dan een dik contract binnenslepen ..

31 mei 2018 om 11:17

@Dante

Hoeveel interesse heeft AS Roma nog over een jaar als Kluivert een jaar stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling? Ik gok weinig.

Raiola heeft een goede deal onderhandeld met Roma voor hem en Kluivert, dat is zijn goed recht. Wil hij het door laten gaan moet hij ook maar een goede deal voor Ajax onderhandelen.

Raiola/Kluivert zijn aan zet in ieder geval.

31 mei 2018 om 11:20

Ik vind deze hele situatie enorm vervelend hoor, en wat mij betreft mag hij zo snel mogelijk vertrekken. Geld incasseren en hem geluk wensen. Maar dit wens je hem toch serieus niet toe? Ik vind hem momenteel amper goed genoeg voor een basisplek bij Ajax, maar ik wens hem iig succes toe.

31 mei 2018 om 11:24

@D Ik denk dat alle partijen er baat bij hebben, maar ajax minstens zoveel. Ze kunnen niet zomaar 20m over de balk gooien. Zelfs niet met al het geld dat ze hebben. En ik denk zeker wel dat Raiola een mooi contract voor hem weet te scoren na een jaartje in het 2e.

31 mei 2018 om 11:24

Dr Mario

Het staat wel vast dat Kluivert gaat vertrekken. Die weet ondertussen dat Ajax een gepasseerd station is. Dus het is nu slechts uitzoeken welke club aan de eisen van beide partijen wilt voldoen.

Justin kan naar AS Roma willen, dat is zijn goed recht. Het is het goed recht van ajax om te kijken of er andere clubs meer bieden.

Aan het einde zullen allebei de partijen samen akkoord moeten komen over een club. Of ze verliezen allebei.

31 mei 2018 om 11:27

@Dante

Kluivert kan naar Roma voor 1,5 mil per jaar (niet uitzonderlijk) zeker niet als hij bij Ajax 1 miljoen kan verdienen. Een jaar niet spelen gaat hem niet 2 miljoen aan salaris op leveren in ieder geval.

Kluivert wil naar Roma vanwege de financiële voorwaarden. Ajax wil daar aan gerust mee werken op basis van hun eigen financiële voorwaarden.

Het is Justin zijn goed recht om niet te verlengen, het is Ajax zijn goed recht om hoog te starten.

Raiola moet nu maar gaan werken voor de centen van Justin om een deal te krijgen tussen Ajax en Roma. Want komt die deal er niet heeft hij een tribune klant van een jaar waar aan zowel Kluivert als Mino veel minder verdienen.

31 mei 2018 om 11:33

Want komt die deal er niet loopt ajax 20 miljoen mis. Kunnen we met zn allen ophouden en doen alsof dit een computerspelletje is, en Ajax het allemaal niet nodig heeft omdat ze toch al zoveel geld hebben? Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat alle partijen baat hebben bij een goede afloop. Kluivert Raiola en Roma zullen dus niet de enigen zijn die water bij de wijn moeten doen.

31 mei 2018 om 11:46

Daarom is het goed dat Overmars hoog in de boom gaat zitten. Zodra en nog een paar clubs bijkomen kan Overmars een stuk meer eruit halen. Dus lekker op het gemakje afwachten lijkt me voorlopig het beste voor Ajax.

En ondanks dat Ajax dat geld natuurlijk erg goed kan gebruiken (stadion moet in eigen beheer) wilt dat niet zeggen dat je hem moet verkopen. Een statement maken als club zijnde tegen zulke kaapacties van Raiola en zijn clienten zal je vroeg of laat toch moeten maken en bespaart je op lange termijn misschien zelfs meer dan dit bedrag. Anders heeft iedere Ajax speler straks een clausule in zijn contract die hem recht geeft op 20% van de transfersom.

31 mei 2018 om 11:52

@ Dante

Als die deal er niet komt zijn er voldoende andere clubs die alsnog 15 miljoen willen betalen. Het is pas halverwege mei en eind augustus sluit de transfermarkt pas. Oftewel Ajax heeft nog 3,5 maand lang de tijd om Kluivert te verkopen.

Nogmaals, zoals ik zeg zullen beiden partij-en een gezamelijke club moeten vinden die aan de eisen van beide partij-en kan en wil voldoen. Kluivert kan hard op roepen dat hij naar Roma wilt, dat is zijn goed recht. Ajax kan zeggen: wij willen minimaal 30 miljoen, dat is hun goed recht.

Op het moment heeft Ajax de overhand over Kluivert/raiola.
Voor Kluivert is er namelijk geen weg meer terug, die is persona non grata geworden in Amsterdam en dat weet hij zelf ook. En zowel hij als Mino weten dat ze deze zomer een club moeten vinden omdat Kluivert anders een jaar tribune beleeft. Dat is voor Kluivert vele malen erger dan dat voor Ajax is (ondanks de forse som geld)

Ajax heeft nog 3,5 maand om af te wachten in deze transferzomer, en zoals Kluivert zelf heeft aangegeven zijn er meer dan voldoende clubs geintresseerd. Oftewel Ajax kan rustig meerdere clubs af wachten.

Wil Kluivert alleen naar Roma? Dan gebeurt dat op de voorwaarden waar Ajax mee akkoord gaat. Gaat Ajax daar niet mee akkoord zal het geen AS Roma worden en moet Kluivert gaan kiezen. Of gaan we akkoord bij een andere club die meer betaald aan Ajax. Of gaan we een jaar tribune zitten.

Ajax wacht rustig af, die hebben geen haast.

31 mei 2018 om 11:53

@origineel Wederom .. Jij denkt echt dat als ajax nu Kluivert een jaar op de bank laat rotten dit de onderhandelingspositie van ajax met andere spelers beter maakt? Dit is zo oliedom gewoon. Het zal er juist voor zorgen dat spelers veel voorzichtiger zijn lange/nieuwe contracten bij ajax te tekenen. Sterker nog, het zou onverantwoord zijn van zaakwaarnamers om dit niet stellig af te raden. Omdat je weet dat zodra er getekend is ajax alleen nog maar aan de eigen portemonnee denkt.

31 mei 2018 om 11:56

@D-Bergkamp Ja ik weet dat je dit gelooft, want je blijft het maar herhalen xD Maar ik geloof helemaal niet dat iemand de overhand heeft. Ze hebben beide baat bij een goede afloop, maar ze hebben ook beide een stok om mee te slaan. Ik geloof dat hij zelf al zei lekker vakantie te gaan vieren, dus ook hij lijkt niet superhaast te hebben.

31 mei 2018 om 12:40

Volgens mij vergeet je 1 ding. Zodra ze een contract bij Ajax tekenen is Ajax juist die stap omhoog of salarisverhoging.. Je doet net alsof ze bij Ajax tekenen op het moment dat ze ook hogerop kunnen. Nee, ze tekenen bij Ajax en ontwikkelen zich dan door en wanneer er dan weer een stap hogerop gezet kan worden willen zowel Ajax als de speler het maximale eruit halen. Lijkt me toch vrij simpel allemaal.

Nogmaals, als er straks weer een colombiaan ofzo word gescout gaat die echt niet Ajax afwimpelen omdat Kluivert aan zijn contract werd gehouden, want Ajax is een grote stap vooruit vanuit zijn competitie.

En voor spelers uit de eigen jeugd gewoon standaard beleid aanpassen, op 16e gewoon een goed contract geven als ze potentie hebben voor standaard 3 jaar. dan op 17e opnieuw evalueren en weer 1 jaar verlengen met bijbehorende salarisverhoging en ditto op hun 18e. indien er niet verlengd word met 2 jaar resterend contract gewoon geen basisspeler meer in het 1e laten zijn.

En die gasten die daar niet aan willen voldoen ben je sowieso liever kwijt dan rijk.

31 mei 2018 om 12:45

@origineel Het zou verstandig zijn van zaakwaarnemers rekening te houden met deze instelling. Veel geld op leveren en anders pesten, carriere proberen te stagneren, afzeiken in pers etc. Ja het zou me niets verbazen als op termijn spelers gaan zeggen bijtekenen prima, maar als er een bod van x komt dan laat je me gaan. Je moet niet vergeten dat goede voetballers schaarser zijn dan clubs die ze kunnen betalen.

31 mei 2018 om 12:51

Goede opleidingen nog schaarser.

Verder lijk je een nogal eenzijdig beeld te hebben van de pestende club Ajax tegen de onschuldige tiener Kluivert die vooruitgang niet gegund word.

De waarheid is natuurlijk heel anders en dat weet je best wel. Er zijn al zat spelers vertrokken voor te lage prijzen na bewezen diensten, en daar is niets mis mee. Echter is er in dit geval geen sprake van bewezen diensten lijkt me.

31 mei 2018 om 14:30

@D-Bergkamp Jij hebt het wiel ook niet uitgevonden merk ik wel. Als Kluivert niet tekent en nog een jaartje uitzit ondanks dat hij dan bij Jong voetbalt of niet, hierdoor verlies Ajax dan 30 miljoen wat ze dus blijkbaar Willem hebben. Napoli betaald dat bedrag minder dan kunnen ze volgend jaar de helft in zijn extra salaris duwen en maakt Napoli en Kluivert er allebei dikke winst op. Napoli betaald 15 miljoen minder en Kluivett zou evt meer dan 1 miljoen extra per maand kunnen verdienen. Dus jij snapt het niet helemaal met je feiten van Kluivert en Napoli moeten akkoord gaan. Want als Kluivert zegt tegen Ajax als jullie geen akkoord kunnen krijgen met Napoli ga ik nergens heen dan moet Ajax akkoord gaan. Dus bedankt voor je reactie maar dat gaat niet gebeuren.

31 mei 2018 om 15:00

@julesarts De ironie. Je weet nog niet eens om welke club het hier gaat en je wijst een ander terecht..

Dat Roma* 1 miljoen per maand meer gaat betalen omdat het 10-15 miljoen bespaard kan je wel op je buik schrijven. Een contract heeft een looptijd van meerdere jaren dus 1 miljoen per maand extra komt neer op minstens 36 miljoen extra, waarschijnlijk zelfs 48 of 60.

Enfin, ik vrees dat deze soap nog wel een paar maanden gaat duren. Ajax heeft geen reden om haast te maken, die laten liever clubs tegen elkaar opbieden. Heb liever dat Overmars hem voor 3 miljoen minder laat vertrekken deze maand dan pas eind Augustus.

20 miljoen + doorverkoop percentage van 15% of meer lijkt me wel een schappelijke bodemprijs. Is voor Ajax een stuk minder als dat ze gehoopt hadden over een jaar of 2/3 te vangen na gebruik te hebben gemaakt van zijn talenten. En zal ook iets meer zijn dan Roma in eerste instantie wilde betalen.

31 mei 2018 om 11:16

Gelijk heeft kluivert Ajax denkt alleen maar aan zijn eigen portemonnee

31 mei 2018 om 20:38

Intentie van Ajax is dat de speler blijft. Wil hij dat niet, dan gaat Overmars er zoveel mogelijk geld uithalen. Hartstikke logisch volgens mij. Heeft niks met alleen maar aan de portemonnee denken te maken. Intentie van Ajax is een zo sterk mogelijk elftal formeren.

31 mei 2018 om 11:49

Als hij dat zou doen (1 jaar blijven) dan zal hij denk ik op de tribune belanden.
Ajax zou gewoon moeten zeggen 20 miljoen is goed maar dan wel 30/40% doorverkoop percentage bedwingen voor wanneer Kluivert bij Roma vertrekt. Dan heb je kans dat het nog flink veel hoger kan oplopen.

1 juni 2018 om 16:02

De beleidsvoerders bij Ajax kennende komen ze er wel uit.
20 miljoen is altijd beter dan dat hij een jaar later gratis de deur uit loopt.

Maar wat zou ik het een goed signaal vinden als men tegen dat ventje zegt dat hij maar lekker een jaartje wachten moet. Lekker thuis op de bank, of op de tribune in de Arena.

Indien Ajax hier aan meewerkt, kunnen we de jeugdopleiding wel opdoeken.
Maar of ze de kloten ervoor hebben? Ik denk het niet.

1 juni 2018 om 16:11

Gaat niet gebeuren. Marc heeft een plan en perst er gewoon ff wat extra eurootjes uit.

Ik zou als Overmars zijnde mijn poot stijf houden en hoog in de boom blijven zitten, zeker niet klakkeloos alles accepteren. Geld op de bank is er al voldoende, laat Kluivertje anders maar een jaartje tribune zitten.

Jammer genoeg kan je dit niet maken als beursgenoteerd bedrijf verwacht ik en zullen ze toch ergens een bod moeten accepteren en dat weet AS Roma.

31 mei 2018 om 11:03

Ajax is een bedrijf en je kan het naar je aandeelhouders niet verantwoorden dat je 20 miljoen aan kapitaal vernietigd.

31 mei 2018 om 11:17

Joh het is nog mei, als het half augustus rond is, is het prima. Wie weet komt er nog wel een club langs die geld over heeft, uit de BPL bijvoorbeeld.
Tegelijk geef je een signaal af zo, voor de clubs die denken ff te kunnen shoppen bij Ajax, als iemand met 1 jaar contract als zoveel moet kosten, worden Ziyech en de Ligt helemaal lastig. Los van of ze het waard zijn. Uiteindelijk komt het wel rond, denk dat het meer een spel is om ook bij andere zo hoog mogelijk bedrag eruit te halen

31 mei 2018 om 11:18

Het voordeel is dat het geen kapitaal is, aangezien Kluivert voor zijn aanschafwaarde (nul euro) op de balans staat zou een transfersom pure winst zijn.

Daarnaast zijn er voldoende aandeelhouders die lange termijn kijken en niet snelle winst. Die zullen het spelletje dat Overmars speelt waarderen en steunen.

31 mei 2018 om 11:19

Ajax heeft zelf 70% van de aandelen en de rest van de aandeelhouders boeit het geen ster.

31 mei 2018 om 11:23

Ik denk dat het op termijn duurder is wanneer Ajax al zwalkend akkoord moet gaan met de vertrekwens van een mondige puber.

31 mei 2018 om 12:03

Wanneer beseffen mensen nou eens dat Ajax een sentimenteel aandeel heeft en geen divident uitkeert? Ze hoeven niets te verantwoorden aan de aandeelhouder.

31 mei 2018 om 12:26

@surreal:
Ze zijn een BV en moeten wel zeker verantwoorden!
Was het niet dat Overmars liep te klagend at hij nooit toestemming kreeg voor grote uitgaven..........

31 mei 2018 om 13:03

@ Capis Ajax is geen bv, maar een nv. De vereniging Ajax heeft een meerderheidsbelang (70% van de aandelen). De Raad van Commisarissen vertegenwoordigd het belang van de aandeelhouders, ic de vereniging Ajax. Zo moeilijk is het allemaal niet. Het probleem van deze constructie is dat bepaalde mensen binnen de vereniging Ajax andere ideeen hebben dan de directie van Ajax N.V., over de koers die Ajax moet varen. Die personen proberen via de RvC invloed uit te oefenen op het beleid van Ajax N.V.. Dus ja, Overmars moet zich verantwoorden tegenover de aandeelhouders (de vereniging Ajax, vertegenwoordigd door de RvC), maar anders dan in normale NV's, is het maximaliseren van de winst niet het grootste belang van de aandeelhouders (de vereniging Ajax). Het hoofdbelang is het winnen van prijzen. Het gevolg van de bemoeienissen van bepaalde personen binnen de vereniging Ajax op het beleid van Ajax NV, is een zwalkend beleid.

2 juni 2018 om 20:48

Volgens mij is 80% van de aandelen in handen van 1 partij.nl AFC Ajax. Als die het er mee eens zijn, kan het dus wel.
Ik snap de afweging wel. Laten we zien dat het hier niet zo werkt. Of vangen we snel geld. In dat laatste geval zijn er nog een paar die misschien gaan denken dat ze weg moeten en dan. Wat gaat het meeste kosten.

31 mei 2018 om 11:15

Daarnaast duurt het nog een kwart jaar voordat de transfermarkt sluit.

31 mei 2018 om 11:18

Warom praat iedereen elkaar altijd dom na? Wie zijn de aandeelhouders van Ajax? Wordt er uberhaupt weleens in het Ajax aandeel gehandeld op de beurs?dit heeft er niks mee te maken man!
Ajax en geen enkele andere club kan een speler tegenhouden als ie weg wil en de club die m wil hebben betaald een goede transfersom. Anders is de speler niet meer gemotiveerd en vang je niks meer voor m. Dit is menselijk en zakelijk niet te doen. En al niet meer sinds de Boertjes naar Barca wilden.
Een prof club moet winst maken en die maximaliseren in alle gevallen. Daarom verkoopt Ajax liever voor de juiste prijs dan uit principe een jaar vasthouden en dan niks verdienen.
In de commercie bestaan er geen principes. Alleen geld verdienen. Zou mooi zijn als mensen dat eens begrijpen.

31 mei 2018 om 11:39

Jeetje, slechte ochtend gehad? Je beschrijft nogal wat tegenstrijdigheden.

Punt 1 - de Beursgang van Ajax: Een beursstatus maakt financiële transparantie, verplichte rapportage en een raad van commissarissen noodzakelijk en werkt daardoor soms vertragend bij het voornemen snel en onopvallend zaken te doen of grote veranderingen binnen een club te forceren. En die raad van commissarissen behartigt tot op zekere hoogte ook weer de belangen van de aandeelhouders, die gebaat zijn bij goede winstcijfers. Een aandeelhouder zal een uitgaande transfer dus toejuichen.

Ofwel, wanneer Overmars compleet lak zou hebben en Kluivert een jaar langer bij Ajax willen houden uit principe, komt bovenstaande om de hoek kijken. Het heeft er wel iets mee te maken, 'man'!

Punt 2 - Transfer Kluivert: Als Roma zegt dat ze maximaal 10 miljoen betalen, moeten ze dat dan maar gewoon doen? Want ja, er bestaan geen principes in commercie. Voetbal is commercie, maar het is geen gewone commercie. Ik denk dat Ajax ieder bod onder de 15 miljoen principieel afwijst.
Ja, het is een miljoenenbedrijf, maar bij geen enkele tak is er zoveel emotie, principe en gevoel als bij de sport, dat zie je ook wel aan alle reacties hier over Kluivert en Raiola.

Het zou mooi zijn als mensen dat eens begrijpen..

31 mei 2018 om 11:56

punt 1: Je verkoopt theoretische onzin. Aandeelhouders komen in opstand als de winstgevendheid of dividend uitkering in geding komt. En dan voornamelijk activistische aandeelhouders. Ajax heeft maar 18% vd aandelen vrij verhandelbaar op de beurs en dat zijn dan ook nog aandelen die vanuit sentiment zijn aangeschaft en niet om te verhandelen. Dat "aandeelhouders"in opstand zouden komen omdat ajax een transfertje niet of wel doet, is je reinste onzin. Bijna alle aandeelhouders zitten er niet in voor de winst maar om Ajax beter te laten presteren. En daarbij, financieel doet ajax het al geweldig. Kluivertje wel of niet transfereren doet daar niks aan af.

Punt 2: rare redenering. Ik zeg niet dat Ajax elk bod maar moet accepteren. Ik stel allen dat als de transfersom hoog genoeg is, en de speler perse weg wil, Ajax zal accepteren. Omdat het risico om een jaar lang met een mokkende speler te zitten die daarna gratis wegloopt, niet genomen wordt.
Niet omdat aandeelhouders of de beurs dan gaan wanken....
Maar omdat het niet praktisch en commercieel is. Je hebt een mokkend speler die ook andere spelers negatief beïnvloed. Je verliest 20 miljoen euro terwijl je genoeg jongens achter Kluivert hebt zitten die rechtsbuiten kunnen spelen (bande, Jonson, Labyad)

Ik ben het met je eens dat er in de bedrijfstak voetbal veel emotie komt kijken. Maar het zou leuk zijn als mensen gaan inzien dat die emotie vooral nog heerst bij de supporters op de tribune. De directie van Ajax en spelers zijn allang overgeschakeld naar de 'money making modus'.
Als je me niet gelooft moet je niet naar Kluivert kijken met zn "evil"zaakwaarnemer. Maar naar ideale schoonzoon en echte ajacied de Ligt die na amper een jaar alweer weg wil.

31 mei 2018 om 12:03

1. Theoretische onzin? Dit zijn pure feiten over de daadwerkelijke situatie van de beursgang van Ajax. Daarbij benoem jij dat ze in opstand zullen komen, terwijl ik dat nergens benoem.

2. Klopt, maar als Overmars en Ajax niet tevreden zijn met de transfersom (wat klaarblijkelijk het geval is), waarom moeten ze het dan accepteren? Ze vinden blijkbaar dat het niet hoog genoeg is, anders willen ze geen miljoenen meer. Ofwel, ze staan voor het dilemma dat de transfersom niet hoog genoeg is, maar wat moeten ze dan doen, toch accepteren?

31 mei 2018 om 14:30

we naderen elkaar...

1. wat ik wil zeggen is dt het feit dat ajax beursgenoteerd is en aandelen uit heeft gegeven. Geen invloed heeft op beslissingen op transferbeleid. Dat roept iedereen maar dat is niet zo.

2. Hier zijn we het over eens. Ajax heeft altijd het recht de transfersom te accepteren of niet. Maar elke club, ook Ajax maakt dan de afweging. 1 jaar contract, ongemotiveerde speler,.... ik schat dat ze voor 20 miljoen plus bonussen hem verkopen.

31 mei 2018 om 11:18

Roma moet gewoon zijn poot stijf houden. Voor deze snotaap ga je toch niet meer dan 10 miljoen betalen. Ajax wil toch van hem af.

31 mei 2018 om 11:32

@ Feyenoord1910

Als Roma zijn poot stijf houd (wat ik zou begrijpen) dan is het einde verhaal in de transfer. Ajax gaat niet voor 10 miljoen een Justin Kluivert/mino Raiola hun zin geven. Dan hebben Kluivert/mino toch echt een verkeerde club uitgekozen voor zichzelf.

31 mei 2018 om 11:39

Ajax moet gewoon zijn poot stijf houden. Deze snotaap met zijn vieze spelletjes laat je toch niet zijn zinnetje krijgen door slechts een fooi te krijgen? Plus een signaal afgeven is ook belangrijk. Of bijtekenen of op de bank of een club wil de portemonee voor hem trekken.

31 mei 2018 om 12:48

Het zal mij niks verbazen als deze snotaap met nog maar een eenjarig contract straks meer op gaat brengen als dat jou Feyenoord ooit voor een speler heeft gehad.
Laat ze maar even zweten daar in Rome, Kluivertje en Raiola en natuurlijk gaat Ajax op een gegeven ogenblik overstag, die weten ook wel hoe het zit en dat ze niet anders kunnen om hem nu te verkopen.
Ze lachen het hemt toch echter uit de broek als ze straks bijna 20 miljoen gaan beuren voor een nog veredelde jeugdspeler die nog lang niet overtuigd heeft.



31 mei 2018 om 13:33

Waarom moet Ajax een bod van AS Rina accepteren? Ze betalen ook zo netjes op tijd het geld de Italiaanse clubs. Daarnaast is het pas mei en sluit de transferwindow pas in augustus. Zijn wel meer clubs dan AS Rona die kluivert willen

1 juni 2018 om 01:35

Ik hoop dat jij geen zaken doet ofzo of een eigen handel hebt want dan ben je wel heel snel failliet!

Ajax speelt hier wel een gevaarlijke spel. 30/35 miljoen voor een spelers die nog maar een jaar contract heeft is wel iets teveel van het goede. Straks trekt Roma het bod in en kan ie volgend jaar gratis erheen.

31 mei 2018 om 11:09

Ajax speelt gewoon het bekende spelletje. Uiteindelijk zal Kluivert gewoon lachend zn contract in Roma tekenen.

31 mei 2018 om 11:16

Gewoon om duidelijk te maken dat Ajax geen supermarkt is. De tijd van 12 miljoen voor Eriksen is voorbij.

31 mei 2018 om 14:30

Een te laag bod, een te hoge vraag.
Zo beginnen onderhandelingen toch altijd, is bij iedere club zo hoor
De koper wil niet te veel betalen en de verkoper wil niet te weinig krijgen
Ze zullen elkaar ergens in het midden vinden met misschien nog wat bonussen.

Van publiekslieveling naar meest gehate ajacied. Ik vind het knap.
En kom niet met "laat hem zijn eigen toekomst bepalen" of "wie zijn wij om te oordelen".
Hij had dit op zoveel andere nette manieren kunnen doen.

Maargoed niemand gaat 30mil neerleggen voor hem. Kans blijft groot dat ie gewoon nog een jaar blijft. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

31 mei 2018 om 11:11

En hoe zien we De Ligt als hij straks sneaky een transfer maakt ?
dan heb ik meer respect voor Kluivert die tenminste open kaart speelt,en er niet omheen draait.

31 mei 2018 om 11:15

Dan heb ik meer respect voor Ziyech die vanaf dag 1 al aangeeft dat bij Ajax als tussenstap zit en niet doet alsof hij van de club houdt en het clublogo kust. Hij is tenminste eerlijk tegenover de fans.

31 mei 2018 om 11:20

ik vind het niet erg dat hij weg wil....dat is zn eigen keuze. Maar hij praat nu die dikke italiaan na en zegt steeds dat ajax zich vreemd opstelt omdat ze daar willen dat hij bijtekent en niet gewoon zn contract uit zit. Hij snapt toch zelf ook wel dat elke voetbalclub dat liever heeft...en hij krijgt er nog een beter salaris voor ook.
Dan moet ie niet zo dom gaan lopen l*llen dat het ajax alleen om het geld gaat.

31 mei 2018 om 11:21

Psgparis

De Ligt kan een transfer aanvragen maar ligt tot 2022 vast. Een transfer zal hem gegund worden mits het juiste bedrag op tafel komt. Ajax vind het niet erg om te verkopen en spelers kansen te gunnen, dat hebben ze nooit tegen gehouden. Ajax wil, net zoals de speler, zoveel mogelijk financieel belang eruit halen.

Doe je dat gezamenlijk, dan werkt Ajax prima mee.

31 mei 2018 om 11:27

De Ligt is altijd netjes geweest, heeft zich opgewerkt tot een bepalende speler en was zelfs (reserve) aanvoerder dit jaar. Van hem kan je verwachten dat hij een stap omhoog wilt maken.

Kluivert heeft vrijwel alleen tegen clubs uit het rechterrijtje gescoord en de rest van de wedstrijden kwam hij er niet aan te pas. Die heeft nog meer dan genoeg te bewijzen.

31 mei 2018 om 11:38

@dvv20 Logisch. Een speler die het geweldig doet mag weg, een speler die er weinig van bakt vasthouden. Sterk sportief beleid xD De ligt is trouwens 18 jaar .. Opgewerkt

31 mei 2018 om 11:39

Waar haat het Ajax dan om?

31 mei 2018 om 12:05

Gaat om gunnen. De supporters merken dat De Ligt nu al te goed is voor Ajax. Dus dan weet je dat zo'n jongen een stap wilt maken. Clubliefde bestaat niet meer en iedereen zal het snappen als De Ligt de stap nu al maakt. Het grootste verdedigende talent van de wereld, dan hoor je niet in de Eredivisie.

Ajax krijgt er een enorme transfersom voor. Supporters begrijpen het, Ajax ontvangt veel geld en De Ligt kan zich verder ontwikkelen.

Kluivert is een ander geval. Een speler die amper bepalend is voor Ajax die een hele verkeerde houding heeft. Pure arrogantie om na aan handvol doelpunt tegen laagvliegers je op te stellen als een grote vedette waar Ajax heel blij mee moet zijn.

Als Kluivert er dit jaar 20 had gemaakt en Ajax was kampioen en half Europa zat achter hem aan en Ajax kan veel ontvangen snapt iedereen dat hij een stap wil maken op sportief gebied.

Kluivert wilt nu alleen de stap maken voor het geld. Volgens mij vind hij dat iedereen bij Ajax God op zijn blote knieën moet bedanken dat de grote Kluivert een jaartje voor Ajax heeft gespeeld.

Situatie is niet te vergelijken...

31 mei 2018 om 12:10

@false9 Je verzint gewoon van alles. Kluivert vraagt een salaris dat overeenkomt met wat hij elders kan verdienen. En ajax wil dat niet betalen omdat het niet binnen hun salarishuis past. Jij maakt er echt totaal iets anders van "volgens mij vind hij dat iedereen bij Ajax God op zijn blote knieën moet bedanken dat de grote Kluivert een jaartje voor Ajax heeft gespeeld.".

31 mei 2018 om 12:14

Als Kluivert denkt dat hij 1.5 miljoen per jaar (startsalaris) waard is wat volgens jou marktconform is mag Ajax toch een transfersom eisen wat marktconform is bij een salaris van 1.5 miljoen als tiener uit de Eredivisie. En dan komt 30 miljoen in de buurt. Kluivert heeft eisen die horen bij een speler die een club kampioen heeft gemaakt in de Eredivisie. Dan eist Ajax ook een bedrag wat daarbij hoort.

31 mei 2018 om 12:29

@arsenalfanboy:
Zal ik je dan uit een droom helpen?
Iedere beetje normale voetballer ziet Ajax en Nederland als tussenstop!

Je kan toch best van Ajax houden maar wel grotere ambities hebben? Wat een onzin altijd zeg.

31 mei 2018 om 12:37

@dante; je volgt voetbal nog niet zo lang? Omdat je de ligt pas net kent?

31 mei 2018 om 12:39

Hahah False9 jij bent echt niet goed he? De salariseis van Kluivert is marktconform omdat hij het elders ook kan krijgen. Als ajax elders ook 30m voor hem kunnen vangen, dan is het niet meer dan logisch dat ze dat ook aan roma vragen. Maar is dat zo?

31 mei 2018 om 12:40

@iseldiroed Want de Ligt heeft al een erg lange carriere erop zitten? Hij is 18!!!

31 mei 2018 om 12:47

Nee, jij bent niet lekker in je kop. Waarom zou Ajax 20 miljoen accepteren in mei terwijl Ajax nog maanden kan wachten. Er zij genoeg clubs met rijke eigenaren. Ajax wilt gewoon meer dan 20 miljoen omdat ze denken dat ze dat elders ook kunnen krijgen, marktconform dus. Niet aan ons om te denken dat het niet zo is. Dus Ajax eist een transfersom wat volgens hun marktconform is.

Beide partijen doen hetzelfde. Kluivert weet dat hij 1,5 kan krijgen en Ajax denk dat ze 30 kunnen krijgen. En Kluivert kiest alleen maar voor het geld dus Ajax kan daar ook rekening mee houden. Het boeit Kluivert weinig welk shirt hij aan heeft. Als hij 100.000 meer kan verdienen bij Wolverhampton bijvoorbeeld gaat hij daarheen.

Dat weet Ajax ook. Roma zal richting de 25 miljoen kruipen en ik zie Ajax dat ook accepteren omdat ze ook van het gezeik af willen met de entourage om hem heen die gedreven word door financieel gewin.

31 mei 2018 om 15:00

@False9 Dat zeg ik nergens. Ajax moet proberen er zoveel mogelijk uit te slepen. Dat is sws waar ze tegenwoordig hum sucessen behalen xD ik heb het alleen over de absurde kritiek die hier op die jongen neerdaalt sinds duidelijk wordt dat hij misschien niet bij gaat tekenen.

31 mei 2018 om 16:26

Jezus is dat echt de 'nederlandse manier van denken'? Als er een goede speler bij jou club snel weg wilt dan doe jij iets niet goed. En als dit talent ook niet denkt ooit terug te keren, dan ben je er 100% zeker van de je mis zat met de behandeling van de speler. Echt brainpower hoe jullie dat noemen lekker 1 jaar laten blijven bij Ajax om 20 millioen mis te lopen op zijn minst. Goed gedaan. Als Ajax ook er zo over denkt, dan mag je in Nederland de voetbalcultuur binnenkort gaan begraven, lekker trots tulpen gaan verkopen aan toeristen.

Dit moet zo snel mogelijk afgerond worden voor alle partijen. Ik gun Justin zijn waarschijnlijke flater in het buitenland en Ajax hun centen. Wees gewoon kerels en los dit z.s.m. op. Het laten aanmodderen word niemand beter van.

31 mei 2018 om 11:20

Dan moet je bij Roma zijn. Als die 28 miljoen bieden, heeft Kluivert vandaag nog zn gewenste transfer.

31 mei 2018 om 11:22

Daar word je toch juist beter van? Van nu al een bod accepteren niet. Plus, iedere club waar Ajax aanklopt gaat ook weer meer vragen als je nu overbetaald wordt voor Kluivert.

Dit is wel een beetje debiel en kapitaalsvernietiging. Younes kon weg voor 15, ging nu voor 5. Dolberg kon weg voor 50, wie weet hoe hij er na volgend jaar op staat. Nu Kluivert voor 20 en loopt ie volgend jaar gratis de deur uit. Overigens is 20 miljoen al bijzonder veel voor iemand die een seizoen goed heeft gedraaid maar verder nooit iets heeft bewezen.

31 mei 2018 om 11:09

Dolberg 50 is nooit bevestigd (en je gaat hoe dan ook dikke winst op hem pakken) en mbt Kluivert, de transfermarkt is nog 3 maanden open, dus er kan altijd nog een club lang komen.

31 mei 2018 om 11:12

De situatie Younes ligt toch wat complexer dan je nu schetst. De man had onderhand een contract bij 3 clubs.
Dolberg heeft de pech gehad dat hij tegen een blessure aanliep. Ik snap dat Ajax dan liever een trouwe werkgever is. Een goede spits is op dit moment belangrijker dan 50 miljoen, en bovendien geef je Dolberg nu vertrouwen wat Ajax nog wel eens terug kan gaan krijgen.
Kluivertje heeft zijn eigen glazen ingegooid. Daar zou ik als club ook niet aan mee werken. Jammer van de transfersom, maar dit statement is meer waard dan die 30 miljoen. Nee, ik snap Ajax wel.

31 mei 2018 om 11:25

Hoe zeer het mij ook pijn doet dit te schrijven: in een wereld waar 45 Miljoen Euro wordt neergeteld voor een Braziliaan van een jaar of 17 is 20 Miljoen voor Kluivert helemaal niet zo vreemd meer. Aangezien hij door een erkende partij tot groot talent is uitgeroepen. Het zijn de grote kopers die de prijzen tot aan het idiote toe opdrijven.

Klasse Overmars. Zet die Raiola maar is flink onder druk door 30 miljoen af te dwingen en anders Justin een jaartje met Jong Ajax te laten mee trainen. Overigens is het pas mei. Er kan nog altijd een gekke PL eigenaar langs komen die zo 25 miljoen af tikt.

Ik deel de mening die Overmars eerder al had uitgesproken, het kan echt niet dat jonge talenten al op hun 18e / 19e de deur uit willen bij Ajax. Kluivert moet gewoon blijven, het liefst gewoon tot hij duidelijk laat zien constant 1 van de uitblinkers is, dan ben je klaar voor een stap, zoals Ziyech. Maar nu echt nog niet. De Ligt zou ik zeker graag behouden maar dat is wel een geval apart, die is dan misschien pas 18 jaar maar wel al 2 seizoenen constant 1 van de beste.

"ook bij Ajax blijven zou zeker kunnen. Dat zit er zeker in."

Denk het niet Ronal.. Kuivert.
Daarvoor is het al te erg verziekt of misschien bij Jong Ajax op de bank.

30 miljoen voor iemand die nog maar 1 goal maakte tegen een ploeg uit het linker rijtje?

Dit is echt te belachelijk en dat zeg ik als Ajacied... Dit naar verhouding zoveel meer dan de 100 miljoen van Bale.

Aan de andere kant snap ik Ajax ook... die laten zich niet piepelen door zo'n ontzettend vol van zichzelf zijnde blaag.

Wat mij betreft 20 miljoen, strik erom heen en hopen dat Veltman hem ooit nog eens tegen komt en hem net zo hard aanpakt als hij bij Lozano deed, alleen dan nog wat harder! Dat is tenminste een echte Ajacied!

31 mei 2018 om 11:24

Het verhaal kan natuurlijk ook onzin zijn.

31 mei 2018 om 11:55

Dat kan je onder elk artikel plaatsen. La Gazzetta Dello Sport is vrij betrouwbaar...

“Volgens Italiaanse clubs is het al rond” hoe kunnen zij dit nou weer weten?...

Terecht, Roma denkt lekker goedkoop uit te zijn, het schijnt dat ze 9 miljoen hadden geboden. Kluivert hoeft niet beloond te worden voor het feit dat hij z'n contract niet wil verlengen, dus laat geïnteresseerde clubs maar lekker aan de vraagprijs voldoen. Goed signaal ook naar de andere talenten die mogelijk weg willen en hetzelfde kunstje zouden flikken als Kluivert

Als Roma 20 miljoen heeft geboden, op laten lopen tot 25 miljoen, strik er omheen en weg ermee. Zien we Kluivert over 3 jaar terug bij een degradatiekandidaat in Duitsland of Frankrijk, toch mooi 25 miljoen voor gevangen dan

En daarom komt Kluivert/raiola met de uitspraken dat ie misschien wel blijft (en voor niets weggaat aan het einde van het seizoen) puur om de prijs te drukken. Anders haakt Roma dadelijk af en heeft Kluivert niets en blijft hij een jaartje op de tribune zitten waar die echt niet op zit te wachten.

Dit gaat gewoon rondkomen voor 20 miljoen euro, indien Ajax meld dat ze 20 miljoen willen hebben halen ze er max 15 uit , indien Ajax 30 miljoen eist kunnen ze er 20 miljoen voor vangen.. dat is het transferspelletje.

31 mei 2018 om 11:25

Hoeveel krijgt Ajax als ze 50 miljoen eisen?

31 mei 2018 om 12:17

Een handdruk en een ‘tot nooit meer ziens’ denk ik

31 mei 2018 om 11:28

Hahaha onze technisch directeur. Ik denk niet dat AS Roma hier zo makkelijk in meegaat...

Gedurfd. Toch goed denk ik om als Ajax zijnde hoog in te zetten, zoveel mogelijk eruit zien te slepen. Al zou ik niet koste wat kost deze hoge vraagprijs blijven hanteren.

Ongelofelijk hoe tijden veranderen. Paar jaar geleden was het compleet belachelijk dat Van Persie 30 miljoen kostte met een eenjarig contract, terwijl die de beste spits van de Premier League was. Nu wordt het gevraagd (en al een eind in de richting geboden) voor een grillig talent uit de Eredivisie.

Kan je voorstellen dat Overmars het voor elkaar krijgt om 25 miljoen te krijgen voor een 1 jarig contract van een speler die het vooral moet hebben van wedstrijden tegen Roda JC. Talent is zeker aanwezig maar hulde als Overmars meer dan 20 er voor krijgt. Ik hield rekening met een bedrag van tussen de 12 en 15 miljoen.

Wel mooi hoe het gaat. Aan de ene kant is het fijn om Kluivert en Ziyech zo snel mogelijk te verkopen en weten waar je aan toe bent, aan de andere kant mag je (ook richting je achterban) wel laten zien dat je er alles voor doet om ze te behouden of een flinke som. Daarnaast toch ook al aardig actief spelers gekocht. Er lijkt wel geleerd te zijn van voorgaande jaren. Maar als de Jong, Onana, de Ligt en Neres nu alsnog verkocht gaan worden is het natuurlijk weer compleet anders. Op papier lijkt Ajax een team te hebben van 200 tot 250 miljoen.

Zelfs 20 miljoen vind ik vrij veel voor hem. Zo'n geweldige speler is het nou ook weer niet, waarom zou je daar 20 miljoen euro voor willen uitgeven?

natuurlijk gaan ze eruit komen, het is een schrikbeeld voor Ajax (wij zijn Ajax wij zijn gek op geld) Kluivert voor niets de deur uitgaat. Toch verbaas ik me erover dat het zo uit de klauwen is gelopen, zo wordt je bewierookt zo word je de grond in getrapt. Ik vind het een hetze tegen Kluivert. Want ook Ajax is hele slechte en zwak geleide club. Dat voelen spelers.

31 mei 2018 om 11:23

Ajax is niks te kwalijk te nemen. Ajax investeert al jaren in Kluivert. Hij krijgt de kans in Ajax 1 en Kluivert laat constant in interviews merken dat hij een echte Ajacied is. Kust het logo bij een doelpunt en de fans denken dat Kluivert net zoals hun een echt gevoel heeft met Ajax.

Om vervolgens elk contractvoorstel te weigeren, Ajax is nu al 9 maanden bezig met onderhandelen. Dan neemt hij Raiola als zaakwaarnemer, de zaakwaarnemer die je neemt als je weg wilt. Maar Kluivert doet nog steeds alsof hij een Ajacied is door te gaan onderhandelen over een contract.

Maar met zulke absurde eisen dat hij de Ajax fans nogmaals in de rug steekt. Kluivert denkt alleen aan zichzelf en heeft elke Ajacied voorgelogen en is een groot schijnheil.

En dan praten over een hetze...

31 mei 2018 om 11:27

Wat weten wij nu wat er op de achtergrond speelt. Het is zijn goed recht om niet te meteen tekenen en dat pas te doen bij een basisplaats. Heb je meer te vragen. Zo is het spel, Maar Kluivert zal ook wel de in gaten hebben dat het bij Ajax voorbij is als hij de opinie leest. Het is al langer he, de analisten met het Kluivertje dit Kluivertje dat. Ik vind het ook een brevet van onvermogen van Ajax dat het zover gekomen is. Het is zijn mensen zonder enig inlevingsvermogen of gevoel. Dat is dit jaar wel gebleken.

31 mei 2018 om 11:43

Kluivert heeft een basisplaats, volg je Ajax niet? 27 keer in de basis begonnen in de Eredivisie dit seizoen. En als je voordoet als een Ajacied maar je vraagt 1.5 miljoen salaris en 40 van een toekomstige transfersom is het publiek klaar met je.

En door dat te eisen weet hij dat hij weg gaat want dat zijn onrealistische bedragen voor de Eredivisie. En al helemaal voor een speler die 10 doelpuntjes heeft gemaakt (vooral tegen rechterrijtje).

En wat had Ajax dan moeten doen. Kluivert wil weg en vraagt daarom expres een salaris wat 300.000 boven het plafond ligt plus 40 van de transfersom. Kluivert is de schuldige, Ajax was best bereid te verlengen, maar niet tegen Premier League salaris, dat is namelijk onmogelijk.

31 mei 2018 om 11:44

@false9 Nee tuurlijk hoe kan ajax nou iets verkeerd doen? Misschien bieden ze wel al 9 maanden te weinig? Misschien vindt hij het er helemaal niet gezellig? Misschien irriteert het hem dat hij volwassen mannen als vd sar en overmars hem en zijn zaakwaarnemer af hoort zeiken in de pers. Misschien leest hij de totaal walgelijke reacties van ajax supporters die alles en iedereen afbranden die niet exact doen wat de club wil?

31 mei 2018 om 11:46

@willempiedebok.
Je schrijft wat weten wij, maar je neemt stellig een zeer anti Ajax houding. Dan spreek je jezelf tegen. Voor mij als fan is het uitermate teleurstellend dat een jongen die zich profileert als een grote Ajacied niet eens wil bijtekenen zodat "z'n liefde" er ook op beter gaat worden. Ik ga er van uit dat de Ligt best kan vertrekken, maar hij is bereid dat de club die hem de kans heeft gegeven om te groeien ook een mooi bedrag gaat krijgen. De fans zijn terecht boos op Kluivert/Raiola. Na al dat gezeik ook nog in de slachtofferrol duiken is helemaal schandalig. Er is en blijft ook terechte kritiek op Ajax zelf, maar niet in deze zaak.

31 mei 2018 om 11:50

@Dante
Je kent Vilhena toch? Volgens mij zat hij ook bij Raiola, was op weg naar de uitgang in de Kuip, maar na dat ie met de zaakwaarnemer brak bleef hij langer in de Kuip. Volgens mij gaat het hier niet over Overmars en v.d Sar, maar vooral om de eisen van een jonge speler en z'n zaakwaarnemer.

31 mei 2018 om 11:51

@dante Maar dat is allemaal hypothetisch omdat we dat niet weten. Wat we wel weten is dat de 'ajacied' vanaf dag 1 al nadenkt over hoeveel geld hij kan verdienen in het buitenland en Ajax als opstapje gebruikt en puur denkt aan zichzelf. En dan zich voordoen als een jonge van de club, walgelijk. En voordat Kluivert belachelijke eisen ging stellen waren er helemaal geen negatieve reacties van Ajax supporters.

Dat kwam toen de supporters er achter kwam dat de zogenaamde Ajacied zijn clubliefde aan het acteren was door 1.5 miljoen te eisen terwijl hij weet dat Ajax dat niet kan betalen zodat hij weg kan.

31 mei 2018 om 12:00

@false9 Beetje zoals die club en supporters die doen alsof ze jonge spelers de kans geven in het 1e omdat ze het beste met ze voorhebben, maar puntje bij paaltje gewoon ordinair 40m ipv 20m willen vangen.

En hou op hoor. Ik lees hier dagelijks dat ajax 20m moet afwijzen om deze knaap een lesje te leren, maar ze kunnen hem niet een 5 jarig contract van 7.5m aanbieden Dat ze het niet willen is iets anders. Maar hij vraagt een marktconform salaris en ajax wil het niet betalen. Prima toch? Geen reden om allemaal deze jongen af te branden omdat hij liever geen afstand doet van miljoenen euro's.

31 mei 2018 om 12:03

@Dante, je zit nu wel heel makkelijk Ajax af te zeiken enzo maar was je ook zo makkelijk toen Wijnaldum en Fer niet wilde verlengen en daardoor verkocht werden? Achteraf misschien wel omdat je dat jaar 2de werd maar op dat moment zelf had je waarschijnlijk een andere mening.. Het valt namelijk wel erg veel op dat je elke kans aangrijpt om even te zeiken op Ajax

31 mei 2018 om 12:04

@007 Ja die ken ik! En ik denk dat dat wel een iets langer verhaal is dan wat jij hier schetst.

Maar je kent Pogba toch? Die wilde Mino een paar jaar terug naar Chelsea brengen. Pogba wilde niet. Ok dan niet zei hij, en bracht hem 1 of 2 jaar later ergens anders naartoe.

Ik denk dat het voor een gastje van 18 schokkend moet zijn 2 volwassen mannen publiekelijk zo te horen praten omdat ze dreigen wat miljoenen mis te lopen. Ik zou iig gelijk genezen zijn!

31 mei 2018 om 12:06

@kokkieafca0341 Ondanks dat ik er natuurlijk van baalde dat we goede spelers kwijtraakten, begreep ik het volledig. Ze konden zich sportief en misschien ook wel financieel verbeteren, iig op termijn in hun ogen. Wie ben ik om te eisen wat mensen met hun eigen leven doen? Ze hebben hard voor ons gewerkt toen ze onder contract stonden. Dat is alles dat we kunnen vragen.

31 mei 2018 om 12:11

Ajax gunt jonge spelers de kans om zich te ontwikkelen en uiteindelijk willen ze daar wat voor terug krijgen, is zo gek toch niet. Moet van beide kanten komen. Niet als speler alles voor lief nemen.

En ze vragen geen 40 miljoen, je overdrijft om je mening te versterken. Ajax wilt 30, dat vragen ze waarschijnlijk omdat Roma dan iets omhoog zal gaan.

En wat heeft een transfersom te maken met het salaris wat Ajax kan bieden. Die dingen staan los van elkaar. En kan je voorstellen dat jeugdspelers in hun debuutjaar als 1.5 miljoen per jaar verdienen. Dan gaan ze hun 3e jaar al 3 miljoen verdienen, want het meer vragen stopt nooit.

En het is geen marktconform salaris. 1.5 miljoen in de Eredivisie als tiener die een paar leuke potjes heeft gespeeld tegen Roda JC etc.

En het gaat erom dat hij doet alsof hij liefde heeft voor de club, dat doet de supporters pijn. Van Ziyech weet je dat hij dit als opstapje ziet en weggaat als hij weg kan. Kluivert acteerde alsof hij van de club hield, dat doet de supporters pijn.

31 mei 2018 om 12:37

Ach gossie heb je pijn? Wat een vreselijk mens is die Justin hij heeft een gastje op het internet pijn gedaan. Zelf mag hij niks voelen, want hij is een prof. Maar moet wel rekening houden met de hele wereld. Zelf afzien van miljoenen.

Ja ze vragen nu 30. Maar mensen waren vooral pissig dat hij niet bij wilde tekenen, zodat ze 40m (of nog meer) konden vragen.

En het is marktconform als hij het elders ook kan krijgen! Dat dat niet in de eredivisie is staat daar los van. Justin kan er ook niks aan doen dat ajax in de ed actief is.

31 mei 2018 om 12:49

Hij mag voelen wat hij wilt maar wees dan ook eerlijk en niet achterbaks. Als hij vanaf dag 1 aangeeft te willen vertrekken houd iedereen daar rekening mee. Maar hij stelde zich op als een echte Ajacied dus verwacht je niet dat hij na 1 jaar voor het geld kiest.

Welke mensen waren pissig?

En Ajax kan ook ergens anders 30 ophalen, ook marktconform dus.

31 mei 2018 om 15:06

Dan is dat idd marktconform. Ik weet niet hoeveel biedingen van 30m er voor hem binnen zijn gekomen.

Groot gelijk.

Ajax heeft niet de noodzaak om te verkopen. Laat Raiola maar een club vinden, die boven de 20 miljoen wil dokken. En anders kan Kluivert jr lekker een jaartje trainen en op wedstrijddagen op de tribune zitten.

Ajax moet een voorbeeld stellen aan verwende spelers. Kluivert hield Ajax aan het lijntje door alle beslissingen uit te stellen. Nu is Ajax aan de beurt en zal het kamp Raiola max een jaartje moeten wachten...

Haha bij elke bericht toch even vermelden dat hij 1.5 miljoen per jaar gaat verdienen. Mag hopen dat niemand hem wil en hij volgend jaar gratis vertrekt. 20 miljoen met 1 jaar contract is onwijs mooi mee genomen.

De transfer deadline sluit pas in begin september. We leven pas in 31 mei. Heus, Kluivert gaat weg en Ajax krijgt een mooi bedrag. Het zal heus geen dertig miljoen worden, maar ook niet minder dan vijftien miljoen euro. Ajax is gewoon pissed off op Kluivert en vooral die zaakwaarnemer van hem die de club proberen zwart te maken. Dit lijkt me gewoon een manier om de andere kant wat dwars te zitten.

31 mei 2018 om 11:42

Als Kluivert en Raiola een % van de transfersom willen hebben dan moet Ajax zeker wel 30 - 35M vragen. En in de huidige transfermarkt is dat ook geen gek bedrag.

31 mei 2018 om 11:54

Ik ben geen expert op het gebied van prijzen van spelers, maar heb het gevoel dat niemand dertig miljoen gaat betalen voor een speler met een eenjarig contract. Ik ben zeker dat Justin gaat vertrekken.

31 mei 2018 om 12:22

De Engelsen en de Italianen kan je van alles wijs maken als het om Nederlandse spelers gaat. Die hebben de Nederlandse grootheden van vroeger (en die van nog niet zo lang geleden) op hun netvlies staan. En zeker Raiola kan een club zo een bedrag laten ophoesten.

Als hij blijft en niet verlegt, gewoon op tribune zetten tot het eind van zijn contract. Het lijkt mij geen goed idee om zo een jongen in de groep te hebben. Che doorschuiven en misschien nog een vleugelaanvaller halen. Ajax moet ook gewoon aan zichzelf denken.

Justin moet gewoon blijven en veder ontwikkelen bij Ajax!!!

31 mei 2018 om 11:56

Het gaat alleen om het geld, zijn carrière is nu niet zijn prioriteit.

Goh Justin, vervelend hè? als de wederpartij met onrealistische bedragen aan komt zetten...

Oeps! Alle partijen die tot een akkoord zijn gekomen hebben 1 belangrijke partij vergeten, Ajax. Geloof mij, Marc gaat het nu zo hard spelen dat zelfs Raiola er van schrikt.

Zou erg knap zijn van Overmars als hij 30 miljoen kan vangen voor Kluivert die nog maar 1 jaar contract heeft. Dan moet hij voor Ziyech minimaal 40 miljoen kunnen ontvangen want die heeft nog 3 jaar contract. Als De Ligt dan ook nog wordt verkocht voor 60 miljoen en Frenkie De Jong ook voor 60 miljoen dan harkt Overmars gewoon even een kleine 200 miljoen bij elkaar voor 4 spelers!!! Daarmee kan Ajax wel spelers als Mount en Pavon mee binnen halen. Voor 35 miljoen heb je die twee wel binnen. En over twee jaar verkoop je ze weer door voor 50 miljoen per stuk. De rest van de winst mag weer op de bank haha.

31 mei 2018 om 13:11

Haha 60 miljoen vpor F de Jong ik weetnie wat jij voor wiet rookt zal ongetwijfeld goeie zijn volgens mij haha 60mln voor een speler die nog niks bewezen heeft 40 voor Ziyech ga je ook niet redden hooguit 20 25 max blijft een risico of hij t red op een hoger niveau

31 mei 2018 om 13:23

Ajax mag vragen wat het wilt voor Ziyech en Frenkie. Frenkie heeft pas zijn contract verlengd tot 2022. Het gaat er dus niet meer om of hij het waard is maar wat de gek bereid is om te betalen. Omdat Ajax gigantisch veel geld op de bank heeft staan kunnen ze voor elke speler belachelijk hoge prijzen vragen ook al zijn ze dat daadwerkelijk bij lange na niet waard.

31 mei 2018 om 13:24

Ajax is 1 van de weinige clubs die financieel onafhankelijk is en daarom zitten ze in een sterke positie aan de onderhandelingstafel. De 20 á 25 miljoen voor Ziyech daar krijgen ze zijn broer voor.

Als ik zo naar de markt kijk snap ik best dat Overmars er nog zoveel voor wil hebben.
Als ik naar zijn contract "kijk" zeg ik 20-25mil direct accepteren.
Het blijft een gok om meer te vragen, zeker als je weet dat die volgend jaar gratis vertrekt.
Bij tekenen zie ik hem echt niet doen of er moet financieel iets extra's in zitten voor Kluivert dan zou het misschien nog kunnen.

Hou je hem een jaar hier met kans dat die dus gratis weg loopt, je een ongemotiveerd persoon in je selectie heb zitten of een gevalletje Younes, die de kluts kwijt is door alles wat gezegd, geschreven, beloofd is?

Denk niet dat je het onderste uit de kan moet proberen te krijgen in dit geval.
De gok kan heel duur zijn.

Jongens laten we eerlijk zijn: ik ben ook Ajacied en vind het een verschrikking wat er gebeurtnze publiekslieveling in handen van mino en wil natuurlijk (of mino wil dat) weg! Heeft een een jarig contract en roma bied zoals ik nu begrijp 20 miljoen.... dan is het helaas voor ons dat we hem kwijt raken maar reeel gezien kan Ajax dat niet weigeren en is dat zelfs een risico want gaan de heren arbitreren verlies je het op alle vlakken en krijg je uiteindelijk misschien wel minder. Als ik naar de club roma kijk en naar de speelwijze zoals ik ze zie voetballen Europees geloof ik eigenlijk op de lange termein in de kansen van Justin daar dus dit is qua club en spelopvatting een veel betere keuze dan indertijd met bouy en juve.
Als Ajax toch een statement wil maken en dat zou ik niet nalaten zou ik nu mijn jeugdopleiding doorlichten en iedere speler met mino als zaakwaarnemer eruit filteren en aanbieden door te gaan zonde mino maar met een ander zo niet stopt het hier ongeacht hoe groot het talent en dat voortaan als regel: mino komt de club niet meer in nooit al brengt hij Messi!

Verder hoef ik Justin nooit meer in ons mooie shirt te zien na de manier hoe hij de pers heeft bespeeld maar wens ik hem alle succes in het buitenland toe!

Houd inderdaad maar vast, Ajax mag ook best een signaal af geven dat er niet met hun gekloot moet worden. Het is toch van de domme dat dat jochie zich zo opstelt. De zomer is pas net begonnen en er zijn genoeg clubs inclusief in Engeland die voor wat meer geld hem kunnen kopen. Desnoods laat je hem weg vallen op de bank, maar je meot een teken durven geven.

Voor dat bedrag werd Depay verkocht en dat was veruit de beste speler van de eredivisie.. Heeft een 1-jarig contract dus snap niet dat Ajax dit bedrag wil hebben. Anders loopt die volgend jaar gratis de deur uit..

31 mei 2018 om 15:38

Ach, dan verkoopt Ajax Ziyech toch even en hebben ze weer genoeg transferinkomsten voor deze zomer. En kunnen ze een statement maken richting Justin en andere talenten die veel te vroeg willen vertrekken.

31 mei 2018 om 18:30

Ja en waarom zou een talent niet vroeg mogen vertrekken? Zijn contract loopt toch volgend jaar af? Veel mensen op VZ zitten hier altijd te zeiken over spelers die een transfer eisen omdat ze een contract hebben voor meerdere jaren en die met gezond verstand hebben getekend. Dan mag een speler toch ook zeggen dat die niet gaat verlengen omdat die niet aan dat contract vast wil zitten. Als hij zijn contract uitdient dan is dat toch hetzelfde principe.

31 mei 2018 om 19:20

Nederlandse clubs hebben ook een bepaalde verantwoordelijkheid om spelers niet te vroeg te verkopen om te voorkomen dat er straks weer een gevalletje Kishna uit komt rollen. Zo wordt het natuurlijk nooit meer wat met het Nederlandse voetbal als we zulke jonge talenten al gaan verkopen en die vervolgens niks klaar spelen in het buitenland.

31 mei 2018 om 23:50

Wie zegt dat die daar niks klaar gaat spelen? Kans is inderdaad groot maarja..

1 juni 2018 om 12:29

Dat gebeurt bij elk nederlands talent die raiola als zaakwaarnemer heeft.

Prima houding van Ajax, vooral volhouden. Al was het alleen al om een voorbeeld te stellen dat Ajax geen grabbelbak is waar omhooggevallen talenten en opportunistische kopers de koers van het uitgaande transferbeleid bepalen. Justin Kluivert wilde drie maanden geleden Ajax over enkele jaren voor 160 miljoen euro verlaten en klaagde vervolgens dat Ajax geld aan hem hoopt te verdienen. Hoewel het eerste onlogischer is dan het tweede, lijkt me - volgens Kluiverts eigen retoriek - 35 miljoen een bedrag dat zich helemaal verhoudt met de waarde die hij zichzelf toedicht.

Nu is het spel op de wagen en gaan we komende weken lezen hoe Kluivert een slachtoffer is geworden van Ajax' geldlust - LOL - en zal Raiola betogen dat de Amsterdammers niet meer van deze tijd zijn. Ik hoop van harte dat deze transfer gecanceld wordt, Ajax maling zal hebben aan het mislopen van miljoenen voor een talent waar ze toch al geen geld voor kwijt waren en Kluivert volgend seizoen vanaf de bank toekijkt wat zijn collega's in de Jupiler League elke vrijdag presteren. Kijken wie er daarna nog een transfer forceert na een heel seizoen logootje kussen!

Ik vind het logisch dat ie wil vertrekken. Of hij er klaar voor is, laat ik in het midden. Maar maak de rekening eens: mooiere club, mooiere competitie Champions League, mooiere stad, lekker eten, lekkere wijven...

Neen, inderdaad bij Ajax in Nederland blijven is veel logischer. Als Ajax echt geen medewerking wil verlenen, is dat toch ook prima? Volgend jaar gratis naar een andere club, geen geld voor de club. Je respecteert tenminste je contract en ze kunnen je niks maken.

Als ze niet zoveel geld voor zo'n jonkie willen betalen dan moeten ze gaan zoeken naar een speler met ervaring. Blijkbaar is die er niet, dus gewoon betalen of stoppen met die onzin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren