Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Salah troeft De Bruyne opnieuw af en is FWA Speler van het Jaar

Laatste update:

Mohamed Salah is uitgeroepen tot Football Writers’ Association Player of the Year, de prijs voor de beste speler uit de Premier League volgens de Engelse voetbaljournalisten. De Egyptische aanvaller van Liverpool werd vorige maand al uitgeroepen tot PFA Player of the Year, de prijs voor beste speler van het jaar volgens de spelersvakbond PFA. Salah volgt Chelsea-middenvelder N’Golo Kanté op, de winnaar van vorig jaar.

De 25-jarige Salah wordt bekroond voor een uitstekend debuutseizoen op Anfield. In alle competities kwam hij tot dusver tot 43 keer tot scoren. Hij werd samen met Kevin De Bruyne gezien als favoriet. Laatstgenoemde is eveneens bezig aan een sterk seizoen. De Belgisch international werd kampioen met Manchester City. Salah is de eerste speler uit Afrika die de prijs in ontvangst mag nemen en na Luis Suárez en Steven Gerrard pas de derde speler van Liverpool die met de trofee wordt bekroond.

Salah maakte vorig jaar voor circa 42 miljoen euro de overstap van AS Roma naar Liverpool. Mede dankzij zijn inbreng staat de ploeg van manager Jürgen Klopp op de rand van de Champions League-finale. Op Anfield won Liverpool vorige week de eerste ontmoeting met AS Roma met 5-2. Salah wordt tijdens het Voetballer van het Jaar Gala op 10 mei gehuldigd.

Is Mohamed Salah de terechte winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Salah dit jaar echt een fenomeen, naast 31 goals in de premier league ook gewoon 9 assists.
Als je dat dan vergelijkt met De Bruyne 8 goals en 15 assists. Dan heeft Salah echt een behoorlijke meerwaarde voor zijn team.

1 mei 2018 om 11:25

Assists en doelpunten als vergelijking gebruiken bij een aanvaller en een middenvelder..

1 mei 2018 om 11:31

Inderdaad. Assists en goals zeggen lang niet alles. Co Adriaanse had hier een mooi woord voor: scorebordjournalistiek.

1 mei 2018 om 11:35

Aanvallende middenvelder. en zelfs voor een aanvallende middenvelder vallen zijn cijfers tegen.
Hazard, Mahrez en Eriksen hebben betere cijfers.

1 mei 2018 om 11:44

De Bruyne is veeeeeel completer dan Hazard, Mahrez en Eriksen, De Bruyne kan veel beter dan die drie het spel maken, alles naar zijn hand zetten, leiding geven, aanjagen, hij kan ook nog eens verdedigen, en heeft een veel grotere engine/loopvermogen.

1 mei 2018 om 11:46

Wat praat je toch een hoop poep zeg. De Bruyne is regelmatig als centrale middenvelder te vinden, waardoor er andere spelers dieper staan.

Vind wel dat Salah terecht de prijs heeft gewonnen trouwens.

1 mei 2018 om 11:48

Bovendien staat de Bruyne dacht ik ook vaker controlerend geposteerd indien Pep dat wenst of vind dat de wedstrijd dat nodig heeft. Mahrez en Eriksen zullen nooit van het niveau De Bruyne zijn, Hazard is dat wel maar op zijn manier en met een andere stijl en positionering.

1 mei 2018 om 11:48

En dat is exact de reden dat je niet alleen naar cijfers moet kijken. De Bruyne heeft een veel beter seizoen gedraaid dan Hazard en Mahrez, kom op zeg. Je kan waanzinnig spelen en 20 geniale passes geven die leiden tot een assist zonder zelf te scoren of een assist te geven.

1 mei 2018 om 11:52

Dat je niet eens bent met mijn opvatting kan ik begrijpen, maar zeggen dat ik poep praat is nergens voor nodig.

1 mei 2018 om 11:56

Ik noemde de namen van Mahrez en Hazard enkel omdat er om mij werd gereageerd met dat ik de statistieken van Salah en de Bruyne niet kan vergelijken.

1 mei 2018 om 11:57

Het is niet zozeer dat je er een verschillende opvatting op na houdt (wat natuurlijk mag, van mij mag je Vincent Janssen zelfs beter vinden dan Robert Lewandowski) maar dat je de Bruyne als aanvallende middenvelder omschrijft en hem vergelijkt met spelers als Hazard. Duidelijk geen enkele wedstrijd gekeken dit jaar. Ook de vergelijking met Salah slaat natuurlijk nergens op. Overdreven focus op goals en assists. Dan moet je niet verontwaardigd lopen doen.

1 mei 2018 om 12:07

Ik kijk inderdaad weinig wedstrijden van City,
Maar moet ik de Bruyne dan gaan vergelijken met spelers als Casemiro en Kante

1 mei 2018 om 12:12

Nee je moet niet meepraten en mensen gaan zeggen hoe het zit als je een speler niet volgt. Reageer dan puur op wat je van Salah vind, of ga je bij hem ook enkel op stats af? Je kan echt niet gaan zeggen hoe het zit als je enkel op stats af gaat, jij begint zelf met de vergelijking en gaat er dan op wijzen dat de stats puur en alleen betekenen dat Salah beter was en/of belangrijker was voor zijn team.

1 mei 2018 om 12:17

Je zegt dat Mahrez, Eriksen en Haxard betere cijfers hebben, maar ik heb de cijfers even bekeken. Hazard heeft 12 goals en 4 assists, Mahrez heeft 10 goals en 9 assists en Eriksen 10 goals en 10 assists. Als je onder betere cijfers het aantal goals verstaat, oke, maar als je kijkt naar de totale bijdrage van goals en assists (waar meestal naar wordt gekeken als je kijkt naar hoe ‘waardevol’ een speler is) staat de Bruyne op 23 (8 goals en 15 assists). Dit is minstens 3 hoger dan de Eriksen en veel meer dan jouw andere voorbeeld Hazard. Daarbij zijn de spelers die jij opnoemt ook nog eens spelers die meer aanvallend ingesteld zijn, en toch heeft de Bruyne betere statistieken dan zij. Dan zeg je vervolgens dat die andere spelers betere cijfers hebben, wat dus gewoon niet klopt.

1 mei 2018 om 12:22

Is dat zo? Hazard direct betrokken bij 16 goals, eriksen bij 20, nahrez bij 19 de bruyne bij 23. De bruyne heeft 21 kansen meer gecreerr dan eriksen, 26 meer dan hazard en 55 meer dan mahrez. De bruyne heeft bijna het dubbele aantal defensieve acties ten opzichte van eriksen. alle drie de spelers die jij noemt veel aanvallender ingestelde als de bruyne is, een van de 2 middenvelders achter 3 spitsen vergelijken met flankspelers en aanvallende middenvelders achter 1 spits. beetje rare vergelijking dus.

1 mei 2018 om 12:51

@alexdelpiero

Ik heb de wedstrijden van city in de Champions league gevolgd en daar mijn mening op gebaseerd

@madco123

Doelpunten tellen zwaarder mee dan assists dus vandaar dat ik vind dat hun betere cijfers hebben.

1 mei 2018 om 12:01

Wat jullie nog vergeten is dat Man City dit jaar meer dan 100 goals heeft gemaakt en Liverpool 80. Daarnaast heeft City in principe een beter team. Extra knap dus dat Salah bij exact 50 van de doelpunten betrokken is. Legendarische cijfers...

1 mei 2018 om 12:20

31 + 9 is volgens mij nog altijd 40 . Blijft natuurlijk erg knap, is alsnog de helft van de productie van Liverpool.

1 mei 2018 om 12:24

hij is denk ik een % teken vergeten

1 mei 2018 om 12:24

Kaybult bedoeld dan ook 50% van de doelpunten betrokken

1 mei 2018 om 13:49

Precies!

Maar volgens de leden hier heeft De Bruyne ook voorassits, maar dat kan je dus niet echt meten.

1 mei 2018 om 14:25

Bij bent duidelijk een Real fan met je statistieken. Eerst het spelletje bekijken ipv naar de lijstjes jongen..

1 mei 2018 om 21:47

Want salah speelt bij Real, wat een logica

Ik zou eerlijk gezegd niet kunnen en willen kiezen tussen De Bruyne en Salah dit seizoen. Beiden waren fantastisch en een feest om naar te kijken voor elke voetballiefhebber. Daarom heb ik zelf weinig met dit soort individuele prijzen.

Salah is een geweldenaar en heeft deze prijs meer dan verdiend. Ik hoop zo erg dat hij deze vorm weet vast te houden en het niet een blijft bij één superieur jaar. Als dat het geval is, wordt hij absoluut de ballon d'or opvolger van Messi en Ronaldo.

1 mei 2018 om 12:09

Het zou kunnen, maar Salah is 25-26? Die gaat dit volgens mij nooit volhouden, altijd een geweldige speler gevonden, maar Messi en Ronaldo zijn niet voor niets uniek, die twee kennen zelden een dip en als ze die al ervaren komen ze er weer sterker uit. Salah zal volgend seizoen waarschijnlijk een stuk minder scoren.

1 mei 2018 om 12:22

Elke wedstrijd denk ik opnieuw, hij zal toch niet weer het verschil maken? En elke wedstrijd doet ie dit wel, met een subtiele lob of splijtende pass. Ik zie hem volgend jaar echt wel weer top presteren, maar misschien is dit ook omdat ik het zo erg hoop. Heeft Klopp iets in hem losgemaakt wat er voorheen gewoon niet helemaal uitkwam?!

1 mei 2018 om 12:26

Salah was bij Roma al geweldig, liep daar meer dan 1/2 zowel in goals als assists, dus hij presteert al een tijdje erg goed, ik denk daarom dat zijn echte niveau dat hij gaat vasthouden meer dat van zijn Roma periode was, en dat dit echt een uitschieter is. Maar je kan gelijk hebben en zelf hoop ik het ook, ik vond hem bij Basel destijds al een geweldenaar, maar nu is hij echt fenomenaal bezig, zou leuk zijn moest Salah zich kunnen opwerpen als de eerste echte concurrent voor Ronaldo en Messi.

1 mei 2018 om 15:52

Ik zag gisteren de beelden terug van hoe hij Bale dolde in Tottenham-Basel. Liet het toen ook al zien waanzinnig veel potentieel te hebben.. Jammer dat zijn progressie werd afgeremd door de transfer naar Chelsea.

Maar ik denk net als jou dat dit seizoen een uitschieter zal zijn. Volgend jaar gaan de tegenstanders nog meer focussen op hem, de tactiek van Klopp (imo de reden waarom Salah zo waanzinnig presteert) zal wrs ook beter gecounterd worden. Volgend seizoen zal hij moeten bevestigen.

Salah was bijna elke wedstrijd beslissend dit seizoen waar De Bruyne toch een paar keer een offday er tussen had zitten dus ik snap wel dat Salah de prijs wint

1 mei 2018 om 12:31

"was bijna elke wedstrijd beslissend dit seizoen waar De Bruyne toch een paar keer een offday er tussen had zitten"

Zeg je nu niet gewoon hetzelfde over de twee spelers, maar geef je het bij de ene een positieve en bij de andere een negatieve connotatie?

1 mei 2018 om 12:34

nee, Salah had amper offdays, die pikt praktsch elke wedstrijd wel een goal mee, ook als hij niet lekker speelde. De Bruyne heb ik een aantal keer echt niet gezien in wedstrijden

1 mei 2018 om 15:11

Nou ja, doelpuntjes vind ik geen goed criterium om het verschil in offdays tussen beide heren te bespreken. Positioneel blijft het appels met peren vergelijken.

Op hun manier vond ik ze even consistent, paar mindere matchen maar nooit door de ondergrens.

De kracht van de Champions League denk ik. Was City door, zou De Bruyne meer kans hebben gehad op het winnen van deze prijs. Niet dat Salah het ineens minder verdient, maar omdat de publieke opinie echt parten speelt in deze. Dan is De Bruyne ineens beslissender en al die praatjes. Ze verdienen het allebei, maar dit is volgens mij echt de kracht van de Champions League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren