Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wisselbeleid Ten Hag ‘dramatisch’: ‘Ajax is niet zo goed als iedereen denkt’

Laatste update:

Met nog negen wedstrijden voor de boeg is de titelstrijd in de Eredivisie volgens Aad de Mos al beslist. De analist is ervan overtuigd dat het kampioenschap dit seizoen naar PSV gaat, dat een voorsprong van zeven punten heeft opgebouwd op achtervolger Ajax. De Mos meent dat de Eindhovenaren de voorsprong niet meer weg gaan geven en het spel van de ploeg van trainer Phillip Cocu er in het slot van de competitie beter op gaat worden.

Vorige week deed PSV goede zaken door met 1-3 te winnen van Feyenoord, nadat Ajax eerder op de dag punten had verspeeld tegen ADO Den Haag (0-0). "PSV komt nu in een flow, waarin het 'schijtbakkenvoetbal' wordt omgezet in aanvallend voetbal met druk naar voren. Bovendien heeft PSV een makkelijk programma. In maart spelen ze drie van de vier wedstrijden thuis", laat De Mos optekenen in Trouw. "Daarnaast is Ajax niet zo goed als iedereen denkt. In Amsterdam gaan ze de komende maanden nog veel over zich heen krijgen. En dat is terecht.”

Volgens De Mos gaat het bij Ajax helemaal niet zo goed als door sommigen wordt gedacht. "Ik kan zo een lijstje met miskopen opnoemen. Davinson Sanchéz verbloemt bijvoorbeeld dat twee andere Colombianen, Mateo Cassierra en Luis Orejuela, totaal niet in beeld zijn, terwijl ze Ajax veel geld hebben gekost", klinkt het. "Verder is het wisselbeleid van Erik ten Hag dramatisch. Ik zeg altijd: de wijzen komen uit het oosten, maar niet de 'voetbalwijzen'. Ajax is geen club voor dat soort trainers. Als je je in Amsterdam staande wilt houden, moet je een zekere flair hebben of het Ajax-DNA in je hebben. Ten Hag heeft dat niet.”

De Mos stelt dat er bij PSV meer duidelijkheid is. Dat is volgens hem de verdienste van Cocu. De trainer stond aan het begin van het seizoen nog onder druk wegens tegenvallende resultaten, maar De Mos zegt dat de coach bij de club zelf nooit ter discussie heeft gestaan. “Cocu heeft bij PSV een aantal mindere fases gehad, maar die wist hij altijd kort te houden - en nooit zeven, acht wedstrijden op rij, zoals bij Van Bronckhorst met Feyenoord. Waar hij een aantal seizoenen geleden nog de hulp van Frank de Boer en Ajax kreeg, behaalt hij het komende kampioenschap volledig op eigen benen. En dat is knap.”

PSV geeft de voorsprong in de titelrace niet meer uit handen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie beweert er dat Ajax zo goed is dan? Denk dat er weinig mensen zijn die op dit moment onder de indruk zijn van Ajax..
2e trainer in korte tijd helpt daarbij natuurlijk ook niks, was wel al duidelijk dat dit een verloren seizoen is voor Ajax waarbij ze beter naar AZ kunnen kijken dan naar de club uit Eindhoven!
Of Ajax nou wint of niet in Eindhoven doet er denk ik niet meer toe, Ajax gaat is die 9 wedstrijden nog wel punten laten liggen waarbij de het eerste verlies wel al tegen Vitesse zal zijn. Vitesse speelt toch altijd goed tegen Ajax en Ajax laat daar wel vaker punten liggen.
Ik ben zelf nog niet onder de indruk van Ten Hag, komt bij mij over als een nietszeggende trainer eigenlijk net als Keizer. Van mij hadden ze Keizer niet hoeven te vervangen voor Ten Hag zelfde niveau in mijn ogen.
Ajax moet zich lekker richten op de 2e plek en het team zoveel mogelijk bij elkaar houden met eventueel een gerichte aankoop als er iemand vertrekt en zorgen dat ze ingespeeld op elkaar zijn voor dat de vCL beginnen ipv weer door nietszeggende clubjes uitgeschakeld te worden in de eerste beste ronde.
Zullen nog wel genoeg slechte wedstrijden aankomen voor Ajax, ik hoop iig dat Ten Hag het allemaal op de rails krijgt met leuk voetbal.

3 maart 2018 om 09:16

"Wie beweert er dat Ajax zo goed is dan? "
Nooit gehoord van wzawzdb?

3 maart 2018 om 09:24

Wij zijn Ajax wij zijn de Beste! Uiteraard gehoord, zing hem zelf ook vaak genoeg!

"daarnaast is Ajax niet zo goed als iedereen denkt" ik bedoel toch meer dit stukje he
Ik ken iig niemand die zegt dat Ajax goed is op dit moment..

3 maart 2018 om 11:04

Ja en in Eindhoven roepen ze boeren, terwijl ze ook gewoon bij Philips werken. In Rotterdam iets met hand in hand, maar dat staan ze ook niet. Wzawzdb is gewoon een leus.

Overigens zijn we wel de beste natuurlijk, alleen niet op dit moment

3 maart 2018 om 11:38

Als Ajax kampioen is zijn ze de beste omdat ze kampioen zijn. Als ze geen kampioen zijn, zijn ze de beste omdat ze vroeger kampioen werden.. Zo werkt het toch ongeveer?

3 maart 2018 om 11:41

"overigens zijn we wel de beste natuurlijk, alleen niet op dit moment."

Het schoolvoorbeeld van een contradictio in terminis.
Of in andere woorden, 'we zijn niet de beste'.

3 maart 2018 om 11:45

Tuurlijk, we zijn gewoon altijd de beste! Nee mensen moeten dat niet zo serieus nemen, dat soort liedjes worden gezongen als er van een rivaal wordt gewonnen of het goed gaat op de ranglijst. Denk dat elke club daar zo wel z'n liedjes voor heeft, die dat misschien iets minder direct verwoordt

3 maart 2018 om 14:01

@nabbejh

Ik hoor en lees dit seizoen wel heel erg vaak dat Ajax veruit de beste selectie heeft en dat ze 'gewoon' kampioen gaan worden. Ik ben het niet vaak eens met Aad de Mos, maar hier slaat hij toch wel de spijker op z'n kop en dan vooral de zin "daarnaast is Ajax niet zo goed als iedereen denkt".

Ajax heeft een erg getalenteerde ploeg, maar met alleen talent wordt je geen kampioen. Vechtlust, een goede balans, teamwork en constantheid zijn ook belangrijke aspecten.

Ajax heeft voor de toekomst natuurlijk heel veel potentie, maar dit jaar is de ploeg niet zo geweldig als een aantal wil doen geloven. Dat "wzawzdb" is gewoon een leus zoals Leidsehood al aangeeft. Daar heb ik geen problemen mee.

Laat ik vooropstellen dat PSV terecht op de eerste plaats staat. Maar ik kan mij mateloos irriteren aan de ‘het glas is halfleeg’ mentaliteit van de Mos. Ja het is geen denderend seizoen van Ajax maar daar is iedereen het bij Ajax wel mee eens. Ze falen op de momenten dat ze er moeten staan en dat doet PSV dit jaar gewoon beter. Wat betref Ten Hag, mag die man ook een eerlijke kans krijgen? De wijzen komen niet uit het oosten zegt de Mos maar de in Badhoevedorp geboren Keizer had die wijsheid ook niet echt. Zijn wissels hebben ons plaatsing voor de EL gekost. Kortom, dit seizoen snel vergeten en hopelijk brengt seizoen 18/19 ons meer.

3 maart 2018 om 09:56

Hoop voor Ten Hag dat ie volgend seizoen kampioen wordt,want met minder neemt denk ik niemand genoegen. Dit seizoen is niet boeiend meer voor Ajax,en kijk eigenlijk al uit naar volgend seizoen met Ajax in een iets gewijzigde vorm. Denk dat met name De Ligt zomaar opeens een grote klapper kan maken,en iets zegt me dat ook Ziyech vertrekt. Transfers komen er zeker !,
Hoop dat Ajax volgend seizoen,met wijzigingen,snel een geoliede machine wordt,want dat is iets wat we op topnivo alleen soms zagen in de thuiswedstrijden EL onder Bosz.

Daar hebben we Aad "afkoopsom" De Mos weer. Hem hoor je alleen als Ajax punten verspeelt in de titelrace. Voor psv-heerenveen hoorde je hem steevast (voorsprong was immers 7 punten), na die wedstrijd hoorde je niks van Aadje. Nu is de voorsprong weer 7 punten en prompt hoor je hem weer. Wat onnozel te stellen dat de voetbalwijzen uit het Westen komen. Hijzelf natuurlijk ook.
Hij is soms co-commentator bij Ziggo. Daar doet hij ook vaak onzinnige opmerkingen. Het meest opvallend was nog een wedstrijd uit de PL tussen twee laagvliegers. De Mos wist met zekerheid dat de ploeg die als eerste zou scoren ook zou winnen; uitslag 1-1. Of een wedstrijd uit Spanje. Toen zei hij dat er rode kaarten zouden vallen en de wedstrijd nooit met 22 spelers beëindigd zou worden; aantal rode kaarten:0.
Of Cassierra en Oreluela miskopen zijn zal de toekomst uitwijzen. Zeker eerstgenoemde zou ik zeker nog niet afschrijven. Een jonge speler uit een ander werelddeel kan soms langer nodig hebben zich aan te passen. Neres werd ook door sommigen als overbodige aankoop bestempeld. Inmiddels is dat ook achterhaald.
Laten we maar afwachten hoe de titelstrijd zich ontwikkeld. Psv heeft de beste kansen. Om dat te constateren hoef ik geen voetbalwijs man uit het westen te zijn.

3 maart 2018 om 09:25

Wat maakt het uit dat die 2 miskopen zijn. Als je er 3 haalt waarvan er 1 absolute top en is en voor 45 miljoen verkocht kan worden, dan noem ik dat succesvol beleid.

Hee daar je pro PSV’er Aad weer! Man wat kan die man een hoop onzin verkopen.. kampioen open deuren in trappen.

3 maart 2018 om 10:50

Dat is dezelfde Aad die vindt dat Obispo nu al veel beter is dan De Ligt, snap niet dat er nog media zijn die om zijn mening vragen

Psv speelt verrassend sterk in de uitwedstrijd bij Feijenoord en ik hoor overal dat het spel steeds beter wordt. Lachwekkend. Ik ben geen analist maar volg het voetbal, met name van psv, al decennialang. Dit seizoen vind ik het spel en de spelers alles behalve stabiel en aantrekkelijk. Ik ben natuurlijk blij met de voorsprong van 7 punten, want hoe je het ook wend of keert, dat puntenaantal is gewoon goed. Maar dit psv kan zomaar in de problemen komen, met name als ze te veel willen gaan vertrouwen op de defensie. Dat is de achilleshiel waar ze ver vandaan moeten willen blijven. En dat is wat ze tegen Feijenoord deden, maar wat ik in het gros van de overige duels niet terug zie.

Een brutaal Utrecht kan gewoon punten pakken vanavond. En als dat gebeurt zal de mening van menig analist over psv wel weer bijdraaien. Maar die van mij niet.

Ajax daarentegen haalt tot nu toe niet genoeg punten, maar ik vind dat ze veel positiever spelen en veel kansen creã«ren. De punten die ze verloren, maar ook de wedstrijden die moeizaam werden gewonnen, kwam omdat ze de kansen niet afmaakten, niet omdat ze ze niet creã«ren. En ook niet omdat ze legio tegengoals incasseerden.daarnaast vind ik de ontwikkeling van veel jonge spelers goed om te zien. Er is eigenlijk niet veel reden om te klagen over de gang van zaken, alleen de achterstand op psv kleurt allee zwart. Mocht psv volledig instorten, waardoor Ajax toch nog kampioen wordt, dan hoeven ze niet eens beter gespeeld te hebben om alsnog de lof te krijgen.

3 maart 2018 om 09:45

Helemaal mee eens. Hoogmoed komt voor de val. Eerst maar is puntjes pakken tegen Utrecht. Ajax zal wel wakker geschudt zijn na ADO. Bovendien had Ajax daar ook gewoon kunnen winnen. Eerste helft was niet al te best, maar daarna genoeg kansen gehad om het recht te zetten. Kampioenschap is wat mij betreft nog niet beslist.

3 maart 2018 om 09:54

En dan is die hoogmoed er vooral bij de zogenaamde analisten. Bij psv zelf zijn ze realistisch genoeg om niet verder te kijken dan de volgende wedstrijd. Een wedstrijd waarbij ik niet uitsluit, dat bv Pereiro gewoon weer kritiek gaat krijgen als hij niet zo doorslaggevend zal zijn als tegen Feijenoord. Dan is de sjaggerijn zo weer terug. Terwijl ik dan denk dat dat komt omdat je er met zijn allen, om voor mij onduidelijke redenen, veel te veel van bent gaan verwachten. Voor mij is Pereiro gewoon Pereiro, goede voetballer. Soms beslissend en heel ook vaak niet. Dat is niet van de ene op de andere dag anders. Ik zeg niet dat er over 3-4 jaar geen Pereiro bestaat die ons allemaal op t puntje van de stoel gaat krijgen. Maar nu gewoon niet. En of je daar 8 miljoen voor had moeten neerleggen.....

3 maart 2018 om 10:03

Ach, over de wedstrijd tegen Utrecht hoef je je echt geen zorgen te maken. Die hebben altijd opeens een 'off day' tegen PSV, of dat nou uit of thuis is

3 maart 2018 om 10:03

Uhm, voor aanvang van dit seizoen dachten de kenners dat PSV onder Utrecht zou eindigen. Dus waar heb jij het in godsnaam over? Brands verdient alle credits. Ik denk dat hij heeft ingezien dat de rest gewoon slechter is dan psv. Dus waarom zou je dan je best doen om je te versterken? En het bewijs? kijk naar het wekelijkse spel van concurrenten als Ajax en Feyenoord. Az speelt op 1 op 7 duel prachtig voetbal, maar daarmee word je geen kampioen. Voor goed spel moet je wachten tot volgend seizoen: voorhoede van PSV zal nog beweeglijker worden, middenveld nog stabieler en verdediging eindelijk sterker.

3 maart 2018 om 12:06

Waarom zou Brands alle credits verdienen? Het spel van PSV is overduidelijk slechter dan dat van vorig seizoen en ik vind persoonlijk het toch wel stom dat ze geen linksback hebben gehaald of een betere centrale verdediger. Uiteindelijk heeft het gelukkig allemaal goed uitgepakt hoor maar het had zo maar anders af kunnen lopen.

3 maart 2018 om 12:14

PSV heeft geen 100 mio op de rekening staan. En waarom had het zomaar anders gekund? Ik denk het juist niet. Kwestie de concurrenten bestuderen. ED heeft psv alleen last van Ajax. Als Ajax vervolgens niet erin slaagt met hoogste begroting stabiel team neer te zetten, dan is PSV gewoon kampioen. Prcs het proces dat zich thans voltrekt. Volgend seizoen heeft PSV meer te besteden en dan zul je zien dat Brands weer paar geweldige aankopen gaat doen. Mark my words.

3 maart 2018 om 12:25

Ja en vorig seizoen werd PSV 3de.

Wat kan die man toch kletspraat uitslaan.

3 maart 2018 om 11:45

Ja, vind je?

Nou, ik vind zijn opmerking dat Ajax (lang) niet zo goed is als iedereen denkt eigenlijk helemaal juist en correct. Vind het kletspraat om te stellen dat Ajax wel zo goed zou zijn. Want dat zijn ze overduidelijk absoluut niet.

Teveel fragiele jeugdspelers, die het prima doen thuis tegen GA Eagles en Nac, maar die zodra het echt mouwen opstropen wordt het laten afweten of niet hun niveau weten te halen dat ze in potentie best hebben. Te weinig goede routiniers om zich heen om de jongeren bij de hand te nemen en te leren hoe professioneel voetbal nou precies werkt. Tijd om eens niet een peperduur jeugdspelertje te halen voor jong Ajax of het eerste, maar om eens een ervaren kracht te halen die het hele team beter maakt.

Ten Hag heeft zich nog niet kunnen profileren waarom Ajax hem zo nodig wilde halen. Het spel is er na de winterstop zeker niet beter op geworden.

IK hoor het woordje 'controle' ook iets te vaak bij Ten Hag. Ik denk dat hij het Ajax dna mist om het uiteindelijk te redden bij Ajax. Zijn filosofie past veel meer bij Ajax.

Maar goed, het duo Reiziger-Bogarde wordt klaar gestoomd....

Aadje afkoop heeft altijd wat te mekkeren op Ajax. Ja, PSV gaat waarschijnlijk kampioen worden. Maar zo slecht speelt Ajax echt niet. Sterker nog: ik vind dat de ploeg zich knap herstelt van de klap omtrent Appie. Ik denk dat niemand hiervan echt de impact kan inschatten.
Daarnaast is het ongelofelijk dat Ajax niet wint bij Twente en thuis tegen ADO, kansen te over.
Zet dit tegenover de 3 wedstrijden die PSV in blessuretijd wint en het gat is minder groot dan de ranglijst doet vermoeden.
Alleen jammer dat Keizer het niet af mocht maken. Hij had meer krediet verdiend.

3 maart 2018 om 11:52

Dnsdkr

Zo slecht speelt Ajax wel degelijk. Jij bent volgens mij het type dat zich focust op die 20 minuutjes waarin Ajax wel leuk druk wist te zetten op ADO en die ploeg in de tang had, maar vergeet daarbij dat wij allemaal die andere 70 minuten waarin het ploeteren en hard werken was ook gezien hebben. En kennelijk ligt jouw lat daar waar jij vindt dat dit afdoende is voor topclub Ajax. Maar dat is het natuurlijk niet. Ik leg een veel realistischer meetlat langs Ajax want Ajax is de top van Nederland. En daarin is 20 minuten leuk spel Niet voldoende. Als dat wél zo zou zijn dan kun je met datzelfde argument óók niet meer volhouden namelijk dat PSV dit seizoen schijtbakken voetbal speelt. Want zelfs dit PSV is nog wel in staat om Excelsior in eigen huis 20 minuten lang onder druk te zetten. Daarna vervalt het bij PSV maar ik zie exact datzelfde bij Ajax. En wat dat betreft vind ik jouw reactie wel exemplarisch voor veel Ajacieden. Wel heel veel afgeven op het matige spel van PSV (en terecht ook in mijn ogen PSV speelt labbekakkerig) maar exact hetzelfde bij je eigen cluppie wordt bedekt met de mantel der liefde. De mantel der clubliefde zelfs!

Open je ogen. Dit Ajax is gewoon bijzonder matig en je mag daar echt wel een stuk kritischer op zijn want als jouw norm dé norm wordt voor Ajax dan zijn ze wel heel erg diep gevallen moet ik stellen.

3 maart 2018 om 12:00

"zet dit tegenover de 3 wedstrijden die PSV wint in blessuretijd en het gat is minder groot dan de ranglijst doet vermoeden."

Ah, zo werkt het dus. Winnen in blessuretijd levert minder punten op! Als je zo gaat redeneren: tegen Groningen speelde PSV gelijk in blessuretijd en tegen Heerenveen verspeelden ze 2x punten door een rode kaart. Dat zijn 3/4 wedstrijden waarin PSV punten verspeelden. Ik vind dat ze daar gewoon 3 punten voor krijgen, dan is jouw gecreã«erde nieuwe ranglijst weer aangepast naar de huidige.

En ja hoor Aadje is weer eens negatief op Ajax en klein beetje op Feyenoord. Gelukkig prijst hij zijn ploeg PSV niet de hemel in. Aankopen van talenten is een gok van drie colombianen heb je 1 topper waarbij je toch winst maakt op de andere 2 aankopen. Daarnaast krijgt Cassiera vast nog wel eens een kans gezien zijn prestaties bij jong ajax en heeft die gewoon een langere wentijd nodig gehad. Daarnaast vind ik het wisselen ook niet sterk van Ten Hag maar om hem nu al af te schrijven komop zeg hij zit er net

3 maart 2018 om 11:56

Ja, Cassiera krijgt vast nog wel een keer een kans ergens. Zoals afgelopen weekeinde. Toen spits nr. 1 en spits nr. 2 allebei niet inzetbaar waren en we dus allemaal ervan uit gingen dat spits nr. 3 (cassiera dus) wel ingezet zou gaan worden. Alleen verscheen toen Siem de Jong in de basis. Als spits. Blijkt Cassiera, dus gewoon spits nr. 4 te zijn....

Nee, je hebt gelijk, die krijgt vast nog wel eens een kans.

3 maart 2018 om 13:15

Agja als het wel een miskoop is haal je het verlies ermee weer op door de verkoop van Sanchez met zelfs nog wat winst erbij

Bij Ajax komt het gewoon niet meer goed met deze beleidsbepalers.
Ten hag is een nog mindere trainer als Marcel keizer. Dit is weer zo'n gevalletje net als toen ze de keuze hadden uit van dijk en die verdediger van Utrecht en je gaat voor die van Utrecht. Die maakte de ene blunder na de ander maar had toch meer potentie volgens onze beleidsbepalers..
Nu had je je keizer maar volgens onze beleidsbepalers heeft ten hag veel meer potentie... man wat een slappe dweil is dat zeg... met zijn wisselbeleid en opdrachten aan spelers... wat een bras

Lekker makkelijk allemaal. Voor de winterstop en ook daarna zei iedereen PSV gaat nog punten morsen. Toen hadden ze veel geluk. Nu spelen ze een goede wedstrijd tegen een Feyenoord dat helemaal niet bezig was met winst (de beker is hun redding) en opeens is het bij PSV allemaal hosanna.

Ajax heeft dit seizoen veel punten verloren, omdat ze de kansen niet benutten. PSV, omdat de bal net goed viel.

Ik moet het nog maar zien hoor. 2 wedstrijden gelijkspelen en dan moet Ajax nog tegen PSV met een beter doelsaldo.

3 maart 2018 om 09:55

Ja PSV pakt alleen punten omdat de bal steeds net goed valt... Man man man wat een onzin.

3 maart 2018 om 11:36

Ga de wedstrijden maar na... Ajsx verloor bij Heracles, had het 0-3 bij rust moeten zijn. Idem bij Ado uit.

3 maart 2018 om 11:40

Ja had gemoeten, was het niet. En dus: geen punten.

Wie is iedereen? Ik roep al sinds het aantrekken van type spelers als schone, viergever, Veltman, Dijks etc. dat Ajax niet meer het Ajax van wat het ooit is geweest. Hun beste speler lijdt in duel tegen nr. 15 31x balverlies. En dat dus bij een club met de hoogste begroting en dus eigenlijk ook de beste spelers. Laatst leed hun beste speler 51x balverlies tegen met alle respect aso den haag. Een middenvelder hebben het over he. Sinds 2012 is men daar bezig met een fluwelenrevolutie of zoiets. Keizer aanstellen, spelers uit zuid Amerika halen die glansrijk falen op momenten dat het moment: neres, 15 mio, maar in zijn eerste half jaar niet gezien, CL en EL toen moest hij het laten zien: faalde sierlijk. Voetbalde vervolgens 'fantastisch' tegen nac, Willem ii en vvv...tja. Gelukkig verbloemt de gok van Sanchez veel. En behalen van EL finale mag gewoon wonder heten. Helemaal na duels shalke uit en Lyon uit. Ook de nieuwste zuid amerikaan wordt wederom de hemel ingeprezen, maar na paar duels weet ik al voldoende: neen. Dat wordt hem niet. Sommige dingen kun je zien als je zelf gevoetbald hebt. Ik zal zo bijv. al meteen dat Klaassen een nuttige kracht zou worden bij een onbekende middenmoter in het buitenland. En zelfs bij Everton faalt hij nu sierlijk, ik heb dus bijna ongelijk. Ten hag aantrekken...dat is lood om ijzer. Wat is de filosofie van dit Ajax? Ja, vracht kritiek leveren op spel van de nr. 1 en aankomende kampioen. Psv, d club die met min. inspanning, max resultaat behaalt. Maar Ajax verbloemt daarmee wel pover spel dat ze wekelijks op het mat leggen. Gelukkig is kwaliteit van grassprietjes in de arena van een injectie voorzien, anders was het echt helemaal een drama geweest. Tot slot: media moet eens wat kritischer worden op Ajax. Ook hier op vz is het enkel hosanna bij achterban van Ajax. Uit je kritiek, dan wordt je mond gesnoerd of je reacties worden verwijderd.

3 maart 2018 om 10:24

Wat moet jij een zwaar leven hebben he legende? Om bij ieder artikel alles wat ajax is naar beneden te praten. Lijkt me wel pijnlijk voor jou. Wel grappig dat je het spel van ajax pover noemt. Dan is de term schijtbakkenvoetbal voor psv nog teveel eer. En ook leuk dat je over wonder begint van ajax bij lyon en schalke uit. Je bent zeker alweer vergeten dat ajax thuis tegen beide clubs veel ruimer had moeten winnen. Maarja dat selectieve geheugen van psv ers als jou ben ik wel gewend. Dit zie ik namelijk ook terug bij scheidsrechterlijke beslissingen en de term "jodenbond".

3 maart 2018 om 10:38

Mwoah, als je kampioen wordt terwijl zowel media als knvb tegen je is, dan is dat nog knapper. I mean, 2 weken geleden werd dat nog maar eens getoond: Klaasje jan en Lozano. Exact dezelfde actie..afin, de rest is geschiedenis. De media, je moet voor de grap commentator bij een PSV duel volgen en dat tegenover Ajax duel. Afin. En ja, nogmaals, PSV heeft knvb tegen zich. Vanaf begin van seizoen heeft PSV simpelweg te veel nadeel ondervonden als gevolg van scheidsrechters beslissingen. Denk alleen al aan eerste duel thuis. Gelukkig gaat PSV uit van zijn eigen kwaliteiten. Winnen, winnen, en winnen. Thats the spirit.

3 maart 2018 om 12:00

mickey12

Je kunt zeggen wat je wilt maar als legende zegt dat het spel van Ajax pover is, dan heeft hij gewoon heel erg gelijk. Wat wilde jij precies stellen? Dat het spel van Ajax Niet pover zou zijn? Wow, nou dan zijn de standaarden van hoe Ajax zou behoren te spelen in de afglopen jaren wel heel erg drastisch omlaag gegaan zeg!

Kom op zeg, je gaat hier toch niet met droge ogen beweren dat het spel van Ajax acceptabel zou zijn??

3 maart 2018 om 12:34

Man man man. En afgelopen zondag dan? Toen ajax geen penalty kreeg? En toen psv 1 1 maakte bij sparta na overtreding? Toen hendrix ziwel rood had.moeten hebben tegen ajax en zwolle? Och och wat zielig calimero gedrag grow up man

3 maart 2018 om 14:03

Mickey12

Wat is er met afgelopen zondag precies? Jij wilde hier dezelfe nonsens verkopen als Erik ten Hag de wereld dacht te verkopen door te gaan roepen dat Ajax 'zo goed gespeeld had' tegen Ado. Omdat er 'minstens vijf goede kansen' gecreerd waren en Ajax (voegde hij er gisteren ook nog aan toe) zoveel goeie 'loopacties' had laten zien? Aperte onzin man! Ga jij nou eens even rustig na bij jezelf wat jij dus eigenlijk zegt. Ajax is tevreden als er vijf kansen gecreerd worden thuis tegen een ploeg als Ado. Heb jij wel enig besef over wat voor een enorme kaalslag dat is eigenlijk? Dat je dus eigenlijk zegt, we zijn maar een hele matige club, want hoewel we eigenlijk dé standaard moeten zijn van Nederland en hoewel wij de toon moeten zetten zijn we tevreden met een handvol kansen in een thuiswedstrijd die we koste wat kost moeten winnen.

Oftewel het is dikke armoede. Dat je dat niet beseft is nog wel het ergste van alles. Sterker nog dat vind ik nog een paar slagen erger dan je reactie om volkomen tereche kritiek op het (bijzonder matige) spel van Ajax te kwalificeren als 'zielig calimero gedrag'. Hoezo is dat Calimero gedrag precies? Pak een spiegel, en je zult zien dat het eierdopje daarbij op jouw hoofdje staat. Suggereren dat andere clubs hulp krijgen van de scheidsrechter, en klagen over die pingels die je niet kreeg is Calimero gedrag in optima forma! Proficiat daarmee, er is maar één ding zieliger dan het vertonen van Calimero gedrag en dat is Calimero gedrag bij Ajaxfans. Dank dat je dat nog even onderstreept.

3 maart 2018 om 10:45

@legende: Je hebt helemaal gelijk. Ajax is Ajax niet meer en inderdaad dat signaal wordt afgegeven door hun belangrijkste speler. Zoals die voetbalt dat is ongelooflijk en dan nog zijn er mensen die vinden dat het mag. Want de speler creëert zoveel moois.

3 maart 2018 om 10:52

Ik krijg altijd volle laag nav mn kritiek, maar ik vind het zo jammer te zien dat spelers van Ajax tegenwoordig meer met tegenstander en kritiek van buitenaf bezig zijn. Vroeger had je dat niet. Hakim Z. is veel meer bezig met zijn eigen spel, show erbuiten dan met spel van zijn Team Ajax. Totaal voetbal is totaal verdwenen. Hun aanvoerder is niet alleen zwakste schakel, maar voor microfoon gedraagt ie zich als een klein kind. zie vorige week toen ie het over 'hoe heet ie speler ook alweer' doelend op topscorer en beste speler van ED Lozano. Dat had je vroeger niet bij Ajax. Want er werd enkel op veld gepresteerd en zo monden van buitenwacht gesnoerd. Maar nu...

3 maart 2018 om 11:09

Ik draag Ajax een warm hart toe maar ik moet je in deze gelijk geven. PSV presteert gewoon uitstekend. Ik kan mij er ook ontzettend aan storen als een Veltman of Schöne weer denigrerend over PSV of vorig jaar Feyenoord praat. Het is gewoon amateurpsychologie van de bovenste plank, alleen het is nogal doorzichtig. Bij Ajax moeten ze zich lekker met Ajax bezig houden, wat dat betreft zou ik liever zien dat ze het credo van de aartsrivaal gebruiken: geen woorden maar daden.

3 maart 2018 om 11:40

"Neres, 15 mio, maar in zijn eerste half jaar niet gezien, CL en EL toen moest hij het laten zien: faalde sierlijk." Wat een onzin gast. Iedereen wist dat Traore de voorkeur kreeg boven Neres. Neres heeft in de CL en EL ook maar 90 minuten meegedaan dus hoezo faalde hij? Vind jij romero van psv ook een miskoop omdat we die het 1ste half jaar niet gaan zien?

3 maart 2018 om 12:05

Voorronde Cl/el DIT seizoen. na half jaar wennen had er moeten staan. Waar was hij? Ik nkan me hem herinneren toen hij verzoop in de voorronde duels. 15 mio. Gelukkig was zijn beste duel tegen nac thuis.

3 maart 2018 om 12:44

Waar was hij? Dat Keizer Kluivert de voorkeur gaf kon Neres niks aan doen toch? 2 maanden later besliste hij de klassieker in de kuip met 3 assists en een maandje later scoort hij en geeft hij een assist tegen psv. Als Keizer hem opstelde tegen Nice of Rosenborg had hij dat wellicht ook gedaan, maar dat weten we niet. Vooral lekker blijven dromen dat hij alleen tegen nac goed speelt.

3 maart 2018 om 12:48

Je hebt kort geheugen blijkbaar. Neres stond in de basis tegen Rosenborg. En het was echt een pijnlijke optreden van zijn zijde. Afin.

3 maart 2018 om 16:53

Zo.. Dat lucht op of niet legende? Zelden zo'n brok frustratie in één post gezien.

Het is altijd zo makkelijk praten he, achteraf. Vooraf aan het seizoen gaf ik psv geen schijn van kans. En ik ben eigenlijk nog steeds verbaasd dat ze zoveel punten hebben. Behalve Lozano en van Ginkel zijn het matige spelers. Maar blijkbaar mis ik iets, want de resultaten spreken voor zich.

Ajax verwachtte ik niets van, te jong, te licht, te weinig spelers in de breedte. En het blijkt ook dat ze tekort komen als het spannend wordt.

Feyenoord is wel extreem. Ik dacht dat die op hetzelfde niveau als vorig seizoen zouden zitten. En aangezien psv en ajax naar mijn mening minder zijn, had ik een nieuwe titel verwacht.

3 maart 2018 om 10:12

ik vind Hendriks geen matige speler. Ik vind bergwijn geen matige speler. Ik vind zelfs onze luie Pereirro geen matige speler. Schwaab werd tegelijkertijd met die ene mislukte speler bij Ajax gehaald..hoe heet ie ook alweer? afin, schwaab bewijst iedere week weer zijn meerwaarde. 0,0 artikelen daarover gewijd. Hij moet het idd doen met een van de slechtste spelers van ed, brenet, en opportunist als isimat. Maar hij staat fier overeind. Zoet is geen slechte keeper. Uitstekende keeper dit seizoen, mega veel safes gehad oa tegen Twente thuis. Wat mij betreft onbetwiste nr 1 van oranje. arias speelt vooral laatste weken ijzersterk en gaat eind van het seizoen naar een topclub. Mauro jr. scoorde bij debuut, leverde vervolgens assist en ontwikkelt zich ijzersterk dit seizoen. Ramselaar is geen slechte speler, vooral nu hij heeft ontdekt dat hij vooruit moet ballen. De jong is gewoon de beste spits in nl. Zijn duelkracht, ballen klaar leggen zijn meesterlijk en zorgt voor aansluiting van de rest. etc meer. Kortom, als PSV thuis met geweldige cijfers Ajax oprolt, dan zijn zij kampioen. Meer dan terechte kampioen als je 32 weken bovenaan hebt gestaan.

3 maart 2018 om 10:50

Nu niet nee, maar dat is dus precies het makkelijke praten waar ik het over heb. Ik praat over inschatting aan het begin van het seizoen. Arias lag ook bij veel psv'ers onder vuur. Usimat en Schwaab waren vooral bruikbaar naast Moreno. Hendrikx was een simpele stofzuiger. Bergwijn speelde nog in het tweede en De Jong had een dramatisch seizoen achter de rug. Nu zeggen dat ze zo goed zijn is achteraf praten en hetzelfde als De Mos hier ook doet.

3 maart 2018 om 10:54

Wat bedoel je met achteraf? Deze spelers zijn nav kritiek die jij daar opsomt niet vervangen. Hetgeen erop duidt dat leiding gewoon het goed zag. En ja, kritiek hebben we allemaal. Maar je kunt niet ontkennen dat door mij genoemde spelers matig zijn. Arias..presteert gewoon jarenlang naar behoren, stabiele factor en dit seizoen is hij echt heel goed bezig. Hendrix was en blijft een stofzuiger, maar die heb Jewel nodig. Zoals een van bommel, de jong etc. De jong was vorig jaar dramatisch, maar had gewoon aandeel in 2 titels. Kan gebeuren. Achteraf praten? neen. Achteraf constateren dat de leiding en spelers gelijk hadden? Ja.

Ik zag dat het spel van Ajax in de laatste maand van Keizer de positieve kant opging. De uitschakeling tegen Twente was een ongelukkige en dat is altijd mogelijk. Daarbij heeft Keizer gewoon een hele moeilijke start gehad door het dramatische wegvallen van Nouri. Dat gaat zo'n jonge ploeg waarvan de meeste spelers elkaar al vanaf de jeugd kent niet in de 'koude kleren' zitten. Neem daarbij het slechte transferbeleid van Overmars en je hebt de oorzaak van de moeizame start van Keizer.
Ik zie in Ten Hag op dit moment ook niet de trainer die Ajax kan leiden naar grote successen.
Maar ik vind vooral dat de beleid makers er een potje van maken. Overmars bestuurt niet zoals hij ooit speelde. Als voetballer was hij een speler die in de hoogste versnelling voorbij zijn tegenstander vloog. Als bestuurder constateer ik dat hij continu de handrem erop zet. Waarom niet het geld uitgeven na vorig seizoen. Het ijzer smeden als het heet is, heet dat!
Toen speelde Ajax voetbal zoals iedere Ajaxfan dat voor ogen heeft. Toen was Ajax hot! Dan moet je dat te gelde maken door belangrijke spelers kost wat het kost te houden maar ook door grote aankopen te doen waarmee je deze spelers (eventueel) kan behouden. En met grote aankopen bedoel ik niet een topspeler uit de Eredivisie. Neen, een grote speler uit het buitenland of pik van Ginkel van Psv. Speler komen heus als je maar betaald. Geld uitgeven dat er is. Laat zien dat je echt wilt gaan meedoen. Dat je echt stappen wilt gaan maken. Geef het geld uit. Nu zit Ajax met een Eigen Vermogen van rond de 170 miljoen maar is het spel niet om aan te zien en doen ze nergens meer aan mee.

Wat een onzin, kwa individuele kwaliteiten is Ajax gewoon de beste elftal van de Eredivisie alleen ontbeert het mentaliteit en een ervaren kracht /leider zoals Klaassen vorig jaar was.

Als je de elftallen op een rij gaat zetten

Onana-Kameroens International
Veltman-Oranje International
De Ligt- Oranje International
Frenkie De Jong-Jong Oranje
Tagliafico-Argentijns International
Schone-Deens International
Vd Beek-Oranje International
Ziyech-Marokaans International
Neres- Word gevolgt door de Braziliaanse Bondscoach maar nog niet opgeroepen, maar Brazilianen zijn wel lyrisch over Neres
Huntelaar-Oud Oranje International
Kluivert- Jong Oranje..

PSV dan bijvoorbeeld.

Zoet-Oranje International
Arias-Colombiaans International
Isimat-Niks
Swaab-Niks
Brenet-Niks
Hendrikx-Niks
Van Ginkel- Oranje International
Pereiro- Uruguyaanse International
Lozano-Mexicaans International
De Jong-Oranje International
Bergwijn-Jong Oranje.

Nou kijk de verschillen maar eens.

3 maart 2018 om 10:59

De ligt: oranje klant, maakte cruciale fout tegen bulgeraije uit waardoor we nu..afin. hoeveel min in oranje?

Taglia: argantiaans int. uhm, sinds wanneer? afin. Dat ie paar oefenpotjes mag spelen is okã©. hoeveel min bij Argentiniã«?
Zyich: Marokkaans int. Wat heeft ie daar laten zien afgezien van alleen maar ruzies met trainer en media? Helemaal niets. He, daar zie patroon opstaan: ruzie met trainer en media..afin.
Neres: wordt gevolgd? Pardon? hahaha. Doe aub normaal.
vd beek: oranje int. voor wat het waard is. worden hendirx, brenet en vooral schwaab met zn huidige reeks niet gevolgd denk je? als jullie mainstream linksbuiten paar duel mag spelen voor grote dui, dan zal hij ook snel volgen.
Huntelaar: oud int. idd, op zn retour dus
Kluivert: jong oranje, maar dat is pietje van nac of nee ook tegenwoordig. Dus wat wil je daarmee zeggen?
Veltman: oranje int. dat is ook een vd redenen waarom we niet meer bij absolute top horen.
Oanana: int. van zijn eigen land ja? Ah, de speler die weigerde voor zijn land uit te komen omdat ie Ajax daarboven prefereerde. Lekker international ben je dan.

3 maart 2018 om 11:06

De Ligt speelde ijzersterk tegen Roemenie samen met Van Dijk centraal achterin, maar dat mag niet meer vermeld worden, vorig jaar tegen Bulgarije op zijn 17e maakte hij fouten inderdaad, maar De Ligt is een Toptalent, en kan wel zeggen de beste centrale verdediger van de Eredivisie, dus daar doe je veels te negatief over, vorig jaar maakte hij fouten, dit jaar zeer stabiel en sterk.
Ziyech Marokkaans International klopt, is zelfs zeer belangrijk voor Marokko, heeft maarliefst 7 goals gemaakt in 13 interlands, daarnaast heeft hij ook een aantal assist op zijn naam voor Marokko, betere cijfers dan bijvoorbeeld een Lozano bij Mexico.. maar maakt niet uit joh... hij kan er niks van volgens jou, vraag Marokanen maar wat ze over Ziyech vinden... hij zal ook basisspeler zijn tijdens het Wk.
Neres word zeker gevolgt door de Bondscoach van Brazilie, en die is ook zeer lyrisch over hem, hij vind hem echt een goede speler, maar zegt daarbij dat ook bijvoorbeeld een Richarlison of Malcom kansen maken voor het WK, maar in Persconferenties meldde hij ook de naam David Neres, dan meldde hij dat een van de outsiders voor het WK zijn, Malcom,richarlison of Neres, ... Neres zal het nog niet worden, ik verwacht Malcom, maar hij word zeker al gevolgt door de Braziliaanse Bondscoach.
Vd Beek is Oranje International, weliswaar bankzitter, en heeft een paar minuten gemaakt, maar is wel een International, is ook nog jong.
Huntelaar is een oud international, klopt, op zijn retour.
Kluivert Jong Oranje, ja daar heeft hij ook in 3 wedstrijden 2 goals gemaakt, maar ja , hij doet mee voor spek en bonen volgens jou.
Veltman, Oranje International, heeft ook minuten gemaakt, maar ook geen basisspeler, dat niet, net zoals Vd Beek, maar ook bijvoorbeeld net zoals V Ginkel bij Psv.
Onana is sinds kort Kameroens International, had mot met de vorige bondscoach , maar nu is hij wel International, en is ook een uitstekende doelman.

3 maart 2018 om 11:07

Tagliafico is trouwens sinds afgelopen Juni International heeft de pot tegen Brazilie gespeeld, heeft wel nog maar 1 cap, is nu weer opgeroepen voor oefenpotjes, maar de Bondscoach meldde ook dat hij Tagliafico ziet voor een van de spelers voor zijn selectie tijdens het WK.

3 maart 2018 om 11:22

Wat een onzin, volgens mij lees je de tekst niet.

Dit PSV , Verdediging op Arias is topclub onwardig, Van Ginkel is goed op het middenveld, en voorin zijn ze wel sterk..

Individueel is dit PSV echt niet zo sterk.. wel super goede mentaliteit.

3 maart 2018 om 12:24

Leuk dat je de Ajacieden een voor een fileert, maar nu even je mening over de PSV spelers?
Aangezien je alleen maar reageert op de Ajacieden, wat jou lekker uitkomt

Ben het met iedereen eens dat Ajax dit seizoen ondermaats presteert, maar ik heb volgend seizoen toch liever het elftal van Ajax omdat daar rek en groei in zit.
Bij PSV heb ik het idee dat dit wel hun top is, daarnaast zie ik geen resultaat weggelegd in de voorronden CL als ze dit povere eredivisie spel op de mat blijven leggen.

3 maart 2018 om 12:36

Als afstevenen op een puntenrecord in de Eredivisie de top van dit PSV is, zou ik me als ik PSV was niet zoveel zorgen maken....

3 maart 2018 om 11:08

Tagliafico, vd beek onana en de ligt hebben bij elkaar nog geen 10 interlands gespeeld. Beetje voorbarig om die te tellen als international. Brenet heeft 2 interlands gespeeld maar die reken je niet mee.. daarnaast is het voor een isimat als fransoos moeilijker international te worden met al die wereldtoppers, dan als Deen

3 maart 2018 om 11:18

Brenet Oranje International? Of Jong Oranje?

3 maart 2018 om 11:19

Daaarnaast Onana,tagliafico , Vd Beek en De Ligt zijn toch gewoon Internationals,?? dat zijn feiten.

3 maart 2018 om 11:36

Hechten aan feiten, maar niet weten dat een feit is dat brenet oranje klant is. Maar wel aantal secondes van zijn Ajacieden optellen om hen vervolgens als international te bestempelen. Foei.

3 maart 2018 om 11:45

Dat ik Brenet over het hoofd had gezien is niet gek toch? Brenet kan er namelijk helemaal niks van.

3 maart 2018 om 11:49

Brenet speelt de laatste tijd prima. Geen geweldenaar, maar hij doet zijn ding aardig. Mensen die zeggen dat hij er helemaal niks van kan zien hem nooit spelen of praten maar elkaar wat na. Is hij het PSV niveau? Nee. Is hij zo slecht als iedereen zegt? Ook niet.

3 maart 2018 om 12:14

jawel, dat is wel gek. Als je een uitgebreide balans wilt maken moet je alles meenemen en je evt te verdiepen in de spelers van Psv.

3 maart 2018 om 12:26

Helaas zit daar met het oog op de toekomst weinig interessants in om te volgen.
Denk ook dat PSV volgend jaar de gebeten hond is, want de resultaten verbloemen wel degelijk de matigheid van dit Psv, en de beleidsmakers zichzelf maar op de borst slaan.
Ben ook bang dat als PSV niet meer talenten een kans geeft ze toch financieel in de problemen gaan komen. Ewcht lekker loopt het in Eindhoven ook niet financieel. CL is broodnodig...

3 maart 2018 om 12:40

Welke beleidsmaker slaat zichzelf op de borst? Brands die in een interview aangeeft dat hij trots is op het feit dat hij een internationaal gewilde speler naar de ED kan halen? Is dat jezelf op de borst slaan?

Geeft PSV talenten niet genoeg kansen? Zoet, Brenet, Hendrix, Bergwijn, Mauro Jr, Rosario?
Dat het financieel niet lekker loopt in Eindhoven is echt totale onzin. Ik snap niet hoe mensen dat nog gewoon kunnen zeggen. Die praten mensen maar wat na maar hebben totaal geen idee van de financiën van Psv. Meer hoop dan realiteit dus.

Wat jij zegt, werd voor dit seizoen ook gezegd. PSV zou nog moeite hebben om 5e te worden, zo slecht was het allemaal. En zie nu...
Ik maak me eerlijk gezegd totaal geen zorgen om volgend seizoen. Er stromen goede talenten door, en wat ik lees heeft Brands een aantal interessante opties op het oog om het team te versterken.

3 maart 2018 om 12:46

Ik zou mij even in het financiele plaatje van PSV verdiepen en dan nog eens de discussie aangaan..

3 maart 2018 om 13:04

Nouja, dat advies heb ik dus voor jou... PSV is financieel helemaal niet in de problemen. Dat ze niet het eigen vermogen van Ajax hebben wil niet zeggen dat je het dus moeilijk hebt..
Jaarverslagen staan gewoon online dus die kun je inzien als je wilt.

3 maart 2018 om 13:47

@skede: leken hebben ergens gelezen dat de begroting van PSV dit jaar niet goed liep en amas schreeuwen ze dat PSV in problemen is. Neen, dat is juist beleid. Mensen moeten eens leren boekhouden alvorens ze nonsens uitkramen. Balans van PSV is niet zo mooi als die van Ajax, maar die van Ajax is niet uitgangspunt voor sportieve successen. Dat laten ze nu 4 jaar lang zien.

3 maart 2018 om 11:46

Haha wat is dit nou weer voor belachelijk slecht argument dan? Ajax mag van mij een sterkere selectie hebben (maar heb je dat als je geen kampioen wordt?), maar dat beargumenteer je door te kijken wie wel of geen international is? Tegenwoordig word je als Nederlander na twee oefenwedstrijden in de voorbereiding al opgeroepen, en dan ga je dat vergelijken met de Franse (Isimat) en Duitse selectie (schwaab)?

3 maart 2018 om 12:03

Twente moet maar gewoon de hele selectie van Luxemburg kopen, dan hebben ze alleen maar internationals en dus de beste selectie! Succes gegarandeerd!

3 maart 2018 om 12:07

@skede

Een goede selectie hebben betekend niet dat je meteen kampioen word, zie de kampioensschappen onder De Boer, we zijn kampioen geworden met een aanval Ebicilio Siem De Jong en Boerrigter, herriner jij dat nog?
Was dat een goede aanval? , hadden wij toen veel kwaliteiten op Eriksen na??.. nee toch?.. dat elftal was over het algeheel dramatisch slecht , we werden wel kampioen, door Mentaliteit.
Die Mentaliteit ontbeert, en was afgelopen zondag weer pijnlijk duidelijk tegen Ado, een uur lang halve bak spelen, laatste half uur aanzetten, iets van 5 open kansen creeëren maar helaas niet scoren en te laat daardoor een 0-0, wel veel beter... maar nonchalant begonnen, daar ontbeert dit Ajax aan, wij hebben geen echte Leiders, jullie hebben Van Ginkel, wij hadden Klaassen, maar nu pas weten we hoeveel Klaassen betekende voor dit Ajax, sinds Klaassen weg is hebben we geen echte mentalteit meer, vorig jaar hadden we dat wel, niet voor niks een Europa League finale, toen vochtten we ook voor iedere meter, dat zie je nu niet meer terug.
Maar als je onze selectie bekijkt, zie ik veel meer kwaliteiten dan PSV selectie, ik durf ook te stellen dat deze selectie van Ajax , meer gaat opbrengen(transfersommen) dan die van Psv, maar je koopt er inderdaad niks voor als je geen mentaliteit/leider hebt in je elftal, want dan word je geen kampioen.

3 maart 2018 om 12:08

Wat een klets, Tagliafico (argentijns International ) , en al die Oranje Internationals, nee dat stelt geen klote voor..

Dit Ajax , is zeer talentvol, niet voor niks dat alle Elite clubs heel veel talenten van Ajax in de gaten houd , en bij PSV houden ze eigenlijk alleen Zoet/arias en Lozano in de gaten.

3 maart 2018 om 12:08

Echt he. Sommigen hebben totaal geen connectie met de realiteit. Lees: voetbal over langere periode volgen en dan conclusie trekken. Veel van kenners reageren aan de hand van waan van de dag. FC knudde is daar perfect voorbeeld van. Allerei non argumenten gebruiken voor wat..eigenlijk? Juist, om vervolgens doodleuk zijn eigen verhaal onderuit te halen.

3 maart 2018 om 12:13

Fcknudde

Jij spreekt niet veel scouts van eliteclubs he? Want dan snap ik dat je dit zegt namlijk. Want feit is dat naast Zoet, Arias en Lozano worden bij PSV ook Bergwijn, Pereiro, Brenet (daar is zelfs nog vijf miljoen op geboden), Gudmundsson, Mauro Jr. en zelfs Luuk de Jong in de gaten gehouden. En daarnaast geldt dat ook voor Obispo, Gakho, Rosario en Rigo.

Maar, als je liever gelooft dat de complete selectie van Ajax en alleen drie spelers van PSV in de gaten worden gehouden, dan zou ik dat als ik jou was ook lekker blijven geloven!

3 maart 2018 om 12:18

Kijk, fc knudde kan daar zelf niets aan doen dat hij zoiets kalkt hier. het is de schuld van de media die zowat ieder debutant van Ajax ophemelen, terwijl er 0,0 aandacht uit gaat naar andere talenten van andere ed clubs. Zoals PSV dus. Ik moet hier ook elke keer 20 artikelen lezen over een talent dat zoals verleden heeft uitgewezen straks bij fc Groningen, Heracles dan wel Zwolle gaat eindigen. Totaal geen realiteitszin. Ook praatprogramma's wordt enkel over talenten van Ajax gesproken alsof we nog in jaren 90 leven. word wakker mensen. Het is 2018. Het is alweer 1995 waarin Ajax grote prijs won met talenten. Toen hadden we videobanden.

3 maart 2018 om 12:30

nou, wat mij betreft mogen ze de talenten blijven ophemelen, want dat is een van de redenen dat Ajax er financieel zoveel beter voorstaat dan Psv.
Bij Ajax gaat men er al van uit dat ze veel talenten hebben en als deze dan ook nog eens lekker gehyped worden tonen de grote clubs met de miljoenen weer wat meer aandacht en dat levert dat toch weer een lekker sommetje op.

Daarnaast is Ajax hofleverancier van spelers in de eredivisie, dus ja er slagen er veel bniet in de top, maar die verdienen wel hun brood als prof.voetballer in de eredivisie.
Zonder de opleiding van Ajax, Feyenoord en AZ was de competitie nog armoediger. Want je kan zeggen wat je wilt, maar een PSV heeft bij lange na niet de talenten, spelers en wereldvoetballers voortgebracht die een Ajax heeft voortgebracht.
Dus zwelg maar lekker in je jaar dat PSV beter is, en dan vooral Ajax bashen, want dat doe je in veel artikelen.
Daarnaast probeer je veel te ontkrachten en vooral over Ajax spelers, met veel onderbuik argumenten. En dan zeggen dat je zoveel kritiek van Ajacieden krijgt terwijl je zo lekker objectief bent?
Koop een woordenboek en zoek even de betekenins van objectiviteit of gegronde kritiek op...prettig weekend nog.

3 maart 2018 om 12:34

Nogmaals: van mij mag Ajax de beste selectie van de ED hebben hoor. Maar om dat te beargumenteren met wie wel of geen international is raakt natuurlijk kant noch wal.
'al' die Oranje internationals... hoeveel interlands hebben van de Beek, de Ligt en Veltman bij elkaar nou gespeeld? Bovendien hebben in jouw bovenstaande overzicht beide clubs evenveel Oranje internationals, namelijk 3. En dan staat Ramselaar er nog niet bij.

Dat dit Ajax talentvol is ontken ik niet, dat grote clubs ze in de gaten houden ook niet, maar of ze echt dat talent hebben betwijfel ik. Alleen bij de Ligt heb ik echt het idee dat die internationaal nog echt wat voor gaat stellen. Van een de Jong, van de Beek lopen er internationaal wel 100 rond, zijn gewoon vergelijkbaar met een Ramselaar. Kluivert moet het nog maar laten zien, leuk tegen Willem II en Nac, maar die heeft vooral zijn naam mee.

Als je denkt dat ze bij Ajax iedereen in de gaten houden, maar dat die clubs niet kijken naar de ontwikkeling van een Bergwijn (afgelopen zomer bod van 10 miljoen van Torino), of een Pereiro (staat al jaren op lijstjes en Uruguayaans international) dan vergis je je behoorlijk denk ik.

3 maart 2018 om 12:10

Fcknudde1988

Dus als we jou mogen geloven heeft Ajax een selectie waar iedereen zich de vingers bij kan aflikken, terwijl PSV een selectie heeft die vooral heel matig is. Ik zag wel dat een aantal van je aanwijzingen niet klopten trouwens, maar ik ga daar verder totaal niet op in omdat het ten eerste nutteloos is (ik laat jou graag in je eigen wereldje) en ten tweede slaat het verder ook totaal nergens op.

Voetbal is namelijk een teamsport. Zelfs al zouden we uitgaan van jouw vergelijkingen (en al slaan die nergens op, je vergelijkt onder meer Ziyech met Lozano (why??) en roept dingen als 'ja maar Neres wordt gevolgd door de bondscoach... Ja? So what?) en vaststellen dat Ajax op iedere positie een betere speler heeft, wat dan nog? Wat levert je dat op precies? Geld? Roem? Prijzen? Ik help je op weg, het levert je verder echt totaal niets op. Uiteindelijk is niet de kunst om op iedere positie de beste speler te hebben (wat Ajax sowieso al niet heeft), de kunst is om zoveel punten te behalen als team dat je de landstitel wint.

En zo werkt topsport Fcknudde! Misschien is de les hard, maar de les is zoals die is. En daarin heeft Ajax, dus gefaald, en PSV glansrijk succesvol. Misschien kunnen ze volgend seizoen een team gaan formeren dat wél in staat is ov er 34 wedstrijden de sterkste te zijn.

psv speelt nu echt op de top van zijn kunnen
heeft dus volgend jaar niets te zoeken in welke europesche competitie dan ook.
kost nederland alleen maar punten.
Ajax gaat deze zomer weer cashen , verhoogt het eigen vermogen met zo een 75 mio en begint weer
met een verzwakte selectie en dus 5 punten achterstand die het aan het eind tekort komt.
vroeger werd het beleid bij ajax bepaalt door het management nu door te jonge spelers die voor hun 21ste multi multi willen zijn (vergeet ook de rioola's niet)
kijk maar eens welke ex ajax spelers nu CL spelen
met deze spelers zou de poulefase met een lach worden overleefd
wat is de oplossing?
de jeugd langer aan je binden met mooie constructies
niet in de salaris sfeer maar in een bonusconstructie.
deze zomer heeft ajax +/- 250 mio op de bank staan
doodgeld
en doodzonde
ajax wordt creatief en doe nu eens iets goeds met dat kapitaal
bij deze bied ik mij aan om dit te verwezenlijken!

3 maart 2018 om 11:09

PSV heeft volgend seizoen een gruwelijk aanval, beste middenveld en sterker verdediging. Die worden sowieso kampioen MET mooi spel dit keer. En ja, laat Ajax maar EV stijgen naar 300 miljoen. So what? 4x op rij geen prijs. Voor spel met hoogste bankrekening moet je statutaire doel wijzigen in een private Equity oid.

3 maart 2018 om 11:19

Beste middenveld heeft Feyenoord man, Beste verdediging Ajax , beste aanval inderdaad Psv.

3 maart 2018 om 11:23

Ow je hebt het over volgend jaar , Kans bestaat dat Lozano weer weg is , Van Ginkel is gehuurd dus is weer weg en de vraag is of hij terug komt, Zoet gaat waarschijnlijk weg en Arias ook , al jullie betere spelers, ben benieuwd hoe je dus aan deze wijsheid komt.

3 maart 2018 om 12:15

Dat jij nog reageert op Legend respect! Vind wel dat je grotendeels gelijk behalve dat ik dit jaar het middenveld van Feyenoord ook niet goed vind. Te statisch en weinig creatief en El ahmadi en Villehna halen ook niet hun niveau.

3 maart 2018 om 12:44

ach daarvoor wel vier keer op rij kampioen...

Bij Ajax zitten al jaren niet de mensen met de juiste voetbalknowhow aan het bewind. De belangrijkste reden dat er niet al te veel wordt geklaagd komt door de verdiensten van de afdeling verkoop, Daardoor draait Ajax al jarenlang met financiã«le winst. Wel is men vergeten het eerste elftal te voorzien van de nodige kwaliteitsinjecties, al lijkt het er nu op dat er wel een ander verandert. Maar het aankoopbeleid kent nog vele miskopen, al is het een vanzelfsprekendheid dat je risico loopt met het binnenhalen van spelers. Cruciale missers het laten lopen van Richarlison en Bailey vanwege het gebrek aan doortastendheid. Juist deze soort spelers hadden Ajax kampioen kunnen maken. Nu blijf je zitten met middelmaat als b.v. de eeuwig falende Veltman, de op zijn laatste benen lopende Schone en tot overmaat van ramp weer een trainer die vanaf dag 1 de weg al kwijt is. Dat belooft wat voor de toekomst. Hopelijk wordt volgend seizoen wel een kampioenswaardige selectie gepresenteerd en heeft Ten Hag geleerd van zijn missers. Het geld is niet het probleem, de voetbalkennis wel...

vind het zo leuk, PSV komt weer een kampioenschapje dichterbij en meteen staan de PSV Fans klaar om de Ajacieden te Bashen.
Doe je best, uiteindelijk trekt Ajax zoals gewoonlijk wel weer aan het langste touwtje, nu even een kampioenschap voor PSV en dan komen er binnenkort wel weer een paar voor Ajax.
Zolang PSV zich niet kan beroepen op evenveel prijzen en voortgebrachte wereldspelers, zou ik als Psv'er gewoon lekker blij zijn met de resultaten en daarbij mag je best even in je vuistje lachen dat het grote Ajax het dit jaar heeft laten liggen, maar verder zou ik toch een beetje stil blijven...
Maak je borst maar nat als Psv'er zijnde want als PSV niet genoeg weet te verkopen komend seizoen gaat het niet lang meer duren voordat er weer financiële rampspoed aankomt, kijk maar eens even goed naar de creatieve boekhouding van de o clubleiding...
hoop voor het Nederlandse voetbal dat ze ellende kunnen voorkomen. Wij hebben in Nederland op zijn minst een redelijk sterke top vijf nodig willen we nog enigszins aanhaken bij de buitenlandse middenmoot...

3 maart 2018 om 13:06

Zo lang je niet kan beroepen op evenveel prijzen en voortgebrachte wereldspelers mag je niks zeggen? Ik kan er niet omheen: dit is een stereotype Ajax-reactie. Niet te geloven. Misschien moet je als Ajacied zijnde wat minder naar het verleden kijken en wat meer naar het heden.

Ik denk dat je eerder een beetje stil moet blijven als je al 4 jaar geen prijs pakt, maar dat is mijn mening.

3 maart 2018 om 13:40

Ik zeg niet dat er niets gezegd mag worden, maar ik zie veel reageerders de vergelijking met Ajax maken. Dan moet je dat wel realistisch doen en niet alleen betrekken op een momentopname.
Daarnaast kom je met een tegenargument (quote);
Als je denkt dat ze bij Ajax iedereen in de gaten houden, maar dat die clubs niet kijken naar de ontwikkeling van een Bergwijn (afgelopen zomer bod van 10 miljoen van Torino), of een Pereiro (staat al jaren op lijstjes en Uruguayaans international) dan vergis je je behoorlijk denk ik.

Dan noem je twee jongens waar dan bij PSV naar gekeken wordt? een goede scout kijkt bij elke club naar talentvolle spelers, alleen heeft Ajax wat dat betreft een naam en komen internationale scouts eerder naar Ajax en zijn ze vaak bereid dieper in de buidel te tasten voor speler van Ajax dan voor spelers van de overige clubs in Nederland..
Een talent als Bergwijn krijg je een bod op van tien miljoen, denk dat het bij Ajax zomaar 50 hoger zou liggen.

Daarnaast een stereotype Ajaxreactie? dat in deze tijd? je beseft dat dat best discriminerend en generaliserend is?
Als je niet Ajacied zou zeggen maar een huidskleur of een afkomst zou noemen dan werd je reactie verwijderd.

Daarnaast maak ik me verder niet druk, een mooiere club dan Ajax is er voor mij niet, maar ja, kan ook niet veel anders als Amsterdammer.
Daarnaast kun je niet altijd klampioen zijn en dat zou ook de spanning in de competitie teniet doen.
Ik ben blij met de spanning in de competitie de afgelopen jaren, los van het feit wie er kampioen wordt. Hoop alleen dat het algemene niveau hoger wordt zodat we misschien ooit weer gewoon mee mogen doen in de CL

3 maart 2018 om 14:22

Er staat zoveel onzin je reactie, en je haalt er zoveel irrelevante dingen bij en door elkaar, dat ik hier niet eens meer verder op inga. Wel hoop ik dat je derde alinea een grapje is. Zo ja: top, ik vond het oprecht grappig. Zo nee: ga je schamen.

Ik snap ook al die vooringenomen zelfverzekerheid niet van sommige ajacieden. Vrijwel elk jaar hoor ik keer op keer precies dezelfde borstklopperij en we weten allemaal dat het al een aantal jaar anders is gelopen dan dat men had verwacht en dan laat ik de periode daarvoor nog maar achterwege, want dan zijn de titels al helemaal niet aaneen te rijgen. Zou het dan kunnen zijn dat Ajax dan misschien tóch niet zo goed is?

We hebben de beste jeugdopleiding met daarin spelers die potentieel het hoogste kunnen gaan bereiken, we hebben de beste selectie, we hebben de meeste kwaliteit etc etc... Ik denk dat mensen zich eens moeten gaan realiseren dat Ajax gewoon helemaal niet zo goed is als dat men denkt/verwacht? Als je pretendeert de nr 1 club van NL ter zijn(wat ze dus niet zijn!)-resultaten uit het verleden bieden immers totaal geen garantie voor de toekomst) , dan gedraag je daar dan ook naar,maar daar ligt nu juist het probleem, alleen willen vele supporters dat niet inzien en gaat men vervolgens doodleuk de papegaai uithangen door alle goede prestaties bij andere (concurrerende) clubs te bagatelliseren.het is kommer en kwel op deze club-het gezeik binnenskamers houdt niet over.het elftal voetbalt gewoon matig. Je hebt veruit het meeste geld, maar er wordt (al jaren) geen sodeju mee gedaan. En dan zijn er ook nog mensen die beweren dat je door 'dure' spelers te kopen kwalitatief een betere selectie hebt. Neen! Je elftal is pas een team wanneer alle puzzeltjes goed in elkaar steken, je voor elkaar wilt werken en je tot het gaatje wilt gaan, dus ook t/m minuut 93!!! Dat is namelijk pas wilskracht en veerkracht tonen. Het heeft alles met mentaliteit te maken. Maar hou je lekker allemaal voor de gek en geloof idd dat je de beste bent! Wat een ridicuul gelul zeg!

Tegen Feyenoord hadden ze het makkelijk omdat die Ajax het kampioenschap niet gunnen en dus zich focussen op de beker .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren