Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lovende Ronald de Boer: ‘Fysiek is hij al klaar voor Barcelona’

Laatste update:

Ronald de Boer vindt Matthijs de Ligt op dit moment rijper voor Barcelona dan Justin Kluivert, Frenkie de Jong en Donny van de Beek. Barcelona’s jeugdcoördinator José Maria Bakero was zondagmiddag aanwezig bij de competitiewedstrijd tussen PEC Zwolle en Ajax (0-1) om het viertal te bekijken. In de optiek van De Boer hebben alle vier ‘de X-factor’, maar is De Ligt degene die het meest klaar is voor een transfer naar Barcelona.

“Het zijn exceptionele talenten die de potentie hebben om voor Barcelona te spelen”, vertelt De Boer dinsdag in gesprek met De Telegraaf. Hij benadrukt dat de status van talent echter niet voor niets is en dat ze er verstandig aan doen om nog een paar jaar bij Ajax te blijven. “Ze moeten bij Ajax zó aanwezig zijn dat ze echt een aanwinst voor Barcelona kunnen worden. Laat Matthijs, Justin, Frenkie en Donny eerst maar eens heel veel vlieguren maken en Ajax kampioen maken.”

De Boer looft het volwassen spel van de achttienjarige De Ligt, die ‘geen gekke dingen doet’ en ‘fysiek klaar is’ voor Barcelona. “Het mooie bij Matthijs vind ik zijn natuurlijke overwicht. Ondanks zijn achttien jaar is hij al bezig met de mensen om hem heen. De meeste jongens op die leeftijd zijn nog niet zo ver. De ontwikkeling die Matthijs doormaakt, is geweldig.” Een zomerse transfer van Kluivert zou te vroeg zijn, oordeelt De Boer. “Justin is nog veel te wispelturig. Het ene moment is het alles, het andere niets.”

De Jong is evenmin klaar voor Barcelona, oordeelt de voormalig voetballer van de Spaanse topclub. “Simpelweg, zoals mijn broer Frank ook aangaf, omdat hij op zijn huidige positie als linker centrale verdediger nooit de top zal halen. Maar op het middenveld of voor de verdediging zou hij op termijn bij Barça, Manchester City of Bayern München kunnen uitgroeien tot een heel belangrijke speler.”

De Boer vindt dat Van de Beek van alle vier het best moet nadenken naar welke club hij wil, omdat hij ondersneeuwt in een team dat niet draait. “Donny moet bij de filosofie van een club passen, omdat hij minder specifieke kwaliteiten heeft dan Frenkie, Matthijs en Justin. Hij is een echte teamspeler. Qua mentaliteit is hij verder dan Frenkie en Justin.”

Zie jij Matthijs de Ligt nog anderhalf jaar voor Ajax spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk niet dat we nog lang van m kunnen genieten. Jongen maakt dit seizoen een sterke ontwikkeling door. Zou t ijdele hoop zijn dat hij nog 2 seizoenen blijft na de huidige? Denk t wel. Maar hopen mag altijd😁

20 februari 2018 om 08:57

Dat denk ik ook niet. Ook het enige talent in Nederland die ik eventueel ooit de top zou zien halen.
Maar aan de andere kant. Zijn enige "grote" wedstrijden dit seizoen zijn tegen PSV en misschien Feyenoord. En we weten allemaal hoe hoog het niveau op dit moment is. We kunnen hem dan onmogelijk reëel beoordelen voor een grotere competitie.

20 februari 2018 om 09:06

Heb je gelijk in. Des te meer hoop ik dat hij nog zeker twee jaar blijft.

20 februari 2018 om 10:02

Op zijn 17de hield hij zich wel makkelijk staande tegen Schalke, Lyon en United. Voor De Ligt wel beter om nog 1 of 2 keer kampioen te worden en in de CL tegen teams als City, Barcelona en Dortmund spelen.

20 februari 2018 om 10:20

OM in de champions league tegen die teams uit te komen moet hij dus vertrekken bij ajax lijkt me

20 februari 2018 om 10:28

Want? Ajax loot altijd 2 topclubs in de poule.

20 februari 2018 om 10:47

Als Ajax kampioen wordt speel je voorrondes en we weten allemaal hoe Nederlandse clubs het doen in voorrondes dus de kans dat we dan CL halen is niet heel groot, laat de Nederlandse clubs zich lekker richten op de Europa League, dat is al lastig zat

20 februari 2018 om 11:44

@ Zytto, Als de geschiedenis ons één ding hebben bewezen, is dat de ontwikkeling van onze "grootste" talenten niet altijd lineair verloopt. Ik zou een speler niet snel beoordelen op wedstrijden die hij een jaar geleden heeft gespeeld. Zeker niet aangezien hij daarna ook een mindere periode heeft gekend.

20 februari 2018 om 12:35

Ik ben het zeker mee eens dat deze vier ver kunnen komen als discipline bij hun op nummer een staat. Zoals Kluivert daar spat echt veel klasse vanaf. De Ligt die op jonge leeftijd al de finale heeft gespeeld en nu nog steeds niet naast zijn schoenen loopt. Donny die nadat zijn vriend een hartstilstand heeft gehad toch ineens een van de beste spelers is bij Ajax. Frenkie die ondanks spelende op zijn niet favoriete positie, toch aardig zijn ding doet. Deze vier spelers moeten minstens 2 jaar bijelkaar blijven en vooral heel down-to-earth blijven. Alleen dan zie ik hun alle vier bij de top 10 clubs in Europa spelen. Alleen mag Frenkie en Kluivert wat meer op de voorgrond treden. Want zij laten het bij vlagen zien en dat mag wel 90 minuten lang. Het is wel zo dat als die twee aan de bal komen, dan gebeurt er vaak wel wat. Moment-voetballers noemt men dat. Ik zou eigenlijk Frenkie zo dicht mogelijk bij Kluivert en Neres zetten. Beetje centraal mid, waardoor hij het spel naar zich toe kan trekken, want ik heb echt het gevoel dat dit Ajax nog zeker twee niveau's omhoog kan als de coach de spelers op de juiste plek zet.

Die zal niet lang meer bij Ajax te zien zijn. Maximaal nog een jaar. Bayern zou een mooie club zijn. Daar zie ik ‘m eerder in de basis komen dan bij Barcelona.

20 februari 2018 om 07:37

Hoe dat zo? Boateng en Hummels zijn beter dan Pique en Umtiti. Vooral Pique zal toch niet al te lang meer verzekerd van een basisplek kunnen zijn. Die speel je er eerder uit dan dat Bayern duo.

20 februari 2018 om 07:41

Heb je pique dit seizoen wel zien spelen? Die speel je er niet zomaar uit hoor

20 februari 2018 om 07:43

Zelfs dan, hij is 2 weken geleden 31 geworden. Die heeft niet het eeuwige leven en ik denk dat je meer kans maakt om hem op den duur te vervangen dan die twee Duitsers. Dan kan hij rustig het stokje overnemen zonder al te veel druk lijkt me.

20 februari 2018 om 07:50

Druk bij Barcelona is veel groter dan bij Bayern. Ook zie ik Bayern eerder een jonge talentvolle speler de kans geven. Barcelona zal eerder voor een gevestigde bekende naam gaan.

20 februari 2018 om 08:39

@blackpool:
Hoezo is de druk groter bij Barca dan bij Bayern?

Bij Bayern zie ik hem alleen minder snel er in komen die hebben naast Boateng en Hummels ook nog eens Sule 1 van de grootste talenten in Duitsland.

Al denk ik dat de Ligt beter eerst naar de subtop kan gaan en daar nog 2/3 jaar rijpen voor hij naar de echte top gaat dan.

20 februari 2018 om 09:02

Süle speelt de laatste tijd meer dan Boateng en doet het ook beter naar mijn mening.

20 februari 2018 om 09:04

Bij Bayern is alles toch wat gemoedelijker. Als je bij Bayern speelt kijken natuurlijk veel mensen over je schouder mee. Bij Barcelona kijkt echt de hele wereld met je mee.

20 februari 2018 om 10:04

Nationaal is er geen druk, want zoals dit jaar stonden ze in Oktober 7 punten achter op Dortmund en 4 maanden later staan ze alweer boven aan met een gat van +- 20 punten.

20 februari 2018 om 10:14

Bij Bayern kijkt net zo de wereld met je mee.
Daarbij is er binnen Duitsland altijd wat met Bayern, zoals aan word gegeven FC Hollywood is niet voor niets de bijnaam.

En juist nationaal is er ook veel druk. Alles binnen DE draait om Bayern en wat daar gebeurd.

Ik word zo moe van Frank de Boer, eerst met kluivert en nu de ligt. Oké we zien allemaal dat de ligt een meer dan goede verdediger gaat worden maar aub hou op met ze naar topclubs te praten...

20 februari 2018 om 07:20

Dit is Ronald de Boer. Wel opletten he.

20 februari 2018 om 08:23

hahaha bedankt voor de wake up call, het was vroeg he
bedoelde inderdaad ronald, frank maakt me niet zo heel erg moe

20 februari 2018 om 07:21

Gelukkig dat er dan in de titel staat dat zijn broer Ronald dit zegt. Scheelt jou weer vermoeidheid 😉

20 februari 2018 om 07:23

Het gaat hier om Ronald de Boer. Daar zal je ook wel moe van worden en ja, ik ook.

20 februari 2018 om 07:24

Ronald?

20 februari 2018 om 07:25

Frank de Boer? Lees op z'n mist de titel voordat je reageert.

20 februari 2018 om 08:28

sorry meneer

20 februari 2018 om 08:55

Ik word zo moe van mensen die niet lezen. Buiten het feit dat Ronald niet Frank is, gaat dit hele interview erom dat Bakero in Zwolle op de tribune zat om genoemde vier spelers te bekijken. Barcelona is dus geinteresseerd en Ronald zegt juist dat ze weleenswaar de potentie hebben, maar moeten wachten omdat ze nog niet klaar zijn. Eerst Ajax maar eens kampioen maken, zijn zijn woorden en daar ben ik he mee eens. Ik zou zelfs nog verder willen gaan: zorg er eerst voor dat je sterkhouder bent in de Champions League en Ajax door de poulefase heen dirigeert.

20 februari 2018 om 08:04

De reactie boven mij suggereert dat Ronald de Boer alleen lovend is over spelers als ze bij Ajax spelen. Ik geef alleen aan dat dat niet klopt. Of het te snel is of niet heb ik geen oordeel over gegeven.

20 februari 2018 om 09:02

Het is alleen wel erg vaal dat spelers van Ajax extra pluimen in hun reet krijgen van hem

20 februari 2018 om 09:08

Omdat ajax nu eenmaal ook de meest talenten en grote spelers heeft voortgebracht, dua het is niet helemaal vreemd dat daar meer naar gekeken wordt.

20 februari 2018 om 09:10

Nee, ik vul je dan ook alleen aan. Er valt inderdaad weinig te corrigeren aan wat jij zegt.

20 februari 2018 om 11:27

Omdat er , iig alleen al dit seizoen, er veel talenten spelen. Die nog lang niet constant genoeg zijn maar daarvoor zijn t talenten. Sommige hebben hun visitie kaartje al vorig seizoen gegeven. En die zijn duidelijk gegroeid in hun spel. Dan verdien je een pluim. Als dit t geval was geweest bij pak m beet Vitesse, zou je die namen weer veel horen.

Uuuu, je hebt echt helemaal gelijk als hier een Voetballer rond loopt die een paar goede wedstrijden speelt in de competitie is het gelijk Barcelona,city of andere grootmachten.en altijd en eeuwig gaat het over de voetballers van Ajax bij de Boer,volgens mij staan ze nog steeds tweede uitgeschakeld in de beker dus of er wat te winnen valt is nog maar te bezien.niemand loopt op het WK rond internatinale ervaring is 0 maar er gaan nu al bedragen rond van de 25/40 miljoen op welke basis DE Nederlandse competitie hahaha.het mooiste of slechtste voorbeeld is toch wel Klaasen die zou het ook wel gaan doen in het buitenland het probleem is, je moet er gelijk staan en die ervaring ontberen de Nederlandse spelers op dit moment 1 wedstrijd in de week tegen een roda,excelsior dat gaat ze goed af maar 5 top wedstrijden in 14 dagen dat trekken ze niet en daarom slagen er zo weinig op dit moment in het buitenland

20 februari 2018 om 07:31

Klaassen kwam bij verkeerde club. Koeman is toch ook geen slechte coach of wel? Everton was voor beide foutieve keuze. Waarom stond onze colombiaanse vriend Sanchez er wel meteen dan? Beetje kortzichtig vind je niet?

20 februari 2018 om 08:20

Haha ja lag aan de club toch , een subtopper met een ned coach.
Verschrikkelijk keuze , kon hij niets aan doen...

20 februari 2018 om 11:14

Klaassen is gewoon niet goed genoeg. Heeft niets met de club te maken.

20 februari 2018 om 11:32

Ten eerste had hij veel concurrentie. Kochten ze sigurdson nog ff kort voor einde transfermarkt. 'Ff voor 50+milj " . Daarbij had niemand verwacht dat t team , jahaa.. het hele team zo belabberd speelde. Ook Klaassen heeft er moeite mee gehad en dan werk en de wetten al helemaal. Als je 2 wedstrijden t niet laat zien, is de ander ad beurt.

Lekker vertekken aankomende zomer en met schone lei beginnen. Nog jaren te gaan voor een mooie carrière. Bij welke club (s) dat ook zijn 😉

20 februari 2018 om 07:34

Maar andersom net zo goed. Van Suárez werd hier ook geroepen dat hij nooit het niveau van Barcelona zou halen. Eriksen werd door "kenners" op VZ zelfs omschreven als de meest overschatte voetballer van de Eredivisie met Ajax als absoluut plafond. Wijnaldum, Vermaelen, Vertonghen, Sanchez etc zijn ook allemaal naar Europese topclub gegaan. Allemaal Eredivisie spelers waarover steeds twijfel was of ze dat niveau wel aankonden.

20 februari 2018 om 07:35

5 wedstrijden in 14 dagen komt alleen maar voor in Engeland en zelfs daar weinig. Er zal ook geen speler zijn die geen rust krijgt in zo’n periode. Begrijpelijk dat hij het vaak over Ajax heeft. Hij heeft er gespeeld, gewerkt en is fan. Als hij wat zegt over bv Feyenoord zegt m’n dat hij het lekker bij zijn eigen clubje moet houden. Ik geef je gelijk dat spelers veel te snel worden omhoog geschreven. Vaak zijn dat Ajax spelers maar de laatste jaren zijn ook vaker spelers van Ajax verkocht voor hoge transfersommen dan spelers van andere Nederlandse clubs.

20 februari 2018 om 10:50

Volgens mij pakt Ajax flink wat geld voor hun spelers dus zien die (top)clubs ook iets in spelers als Milik, Klaassen en Dolberg (bod van 50 miljoen)...

Mooi centrum voor Nederlands elftal. De Ligt en Van Dijk. De Jong moet vanaf volgend seizoen naar het middenveld. Achterin zal hij best wel wat geleerd hebben. Fysiek ook gegroeid, maar ik mis zijn passing. Middenveld volgend seizoen, De Jong, van Beek, Eiting. Hakim zal vertrekken. Justin is groot talent maar moet nu veel vlieguren maken. Dat gaat niet gebeuren bij een topclub. Voor Donny geldt een beetje hetzelfde als voor Klaassen. Verkeerde keus is fataal. De Ligt kan nu al mee bij een topclub, maar hoop hij blijft nog minimaal 1 seizoen. Frenkie moet volgend jaar eerst eens een jaar op zijn eigen plekkie spelen en Carel gaan we zien hoe hij zich ontwikkeld. Worden mooie tijden voor Ajax.

Centrum van Nederlands elftal zal De ligt nog even moeten wachten want De Vrij en Van dijk zijn toch zekerheidjes, geen slechte backup voor deze 2 maar zal moeten wachten op zijn beurt.

By far het grootste talent van Nederland, en dat al bijna twee seizoenen lang. Vorig jaar in Europa (toen 17), liet hij toch ook al duidelijk zien de potentie te hebben om in de toekomst door te kunnen stromen naar een grote club in het buitenland. Hij heeft een kleine terug val gehad, maar heeft daarna snel genoeg alle negatieve meningen de monden gesnoerd. Maar aub laat deze jonge nog zeker 2 seizoenen bij Ajax blijven, hij is nog zo jong en is ook dan pas 20(!) jaar..

Wordt hier echt gek van! Eerst roepen dat talenten langer in nl moeten blijven en nu weer dit zeggen... wil hij dat Ajax verzwakt? Verder gisteren tikkietakka Touzani gekeken met Justin en toen het over transfers ging gaf ook hij een antwoord dat ik dacht:”die is ook weg straks” .
Ik hoop dat als Ajax contracten verlengt zoals die Vd licht gedaan is men hem ook verteld dat hij koste wat het kost 2 jaar moet blijven van de afgesproken en overeengekomen 5.

Wordt hier echt gek van! Eerst roepen dat talenten langer in nl moeten blijven en nu weer dit zeggen... wil hij dat Ajax verzwakt? Verder gisteren tikkietakka Touzani gekeken met Justin en toen het over transfers ging gaf ook hij een antwoord dat ik dacht:”die is ook weg straks” .
Ik hoop dat als Ajax contracten verlengt zoals die Vd licht gedaan is men hem ook verteld dat hij koste wat het kost 2 jaar moet blijven van de afgesproken en overeengekomen 5.

Wordt hier echt gek van! Eerst roepen dat talenten langer in nl moeten blijven en nu weer dit zeggen... wil hij dat Ajax verzwakt? Verder gisteren tikkietakka Touzani gekeken met Justin en toen het over transfers ging gaf ook hij een antwoord dat ik dacht:”die is ook weg straks” .
Ik hoop dat als Ajax contracten verlengt zoals die Vd licht gedaan is men hem ook verteld dat hij koste wat het kost 2 jaar moet blijven van de afgesproken en overeengekomen 5.

20 februari 2018 om 08:08

Ronald zegt ook letterlijk dat De Ligt er goed aan doet dat hij nog een paar jaar bij Ajax moet blijven.

Ik vind het hele team (Ajax)al klaar voor Barcelona.
En als ze bepaalde spelers niet willen dan zijn er altijd nog clubs zoals real, juv, city, man u, Chelsea en dat soort clubs.
Vind ook het bestuur , trainers( jeugd trainers ook)rest vd staf ook al klaar voor Barca.
Ook de toeschouwers / fans zijn er al klaar voor.
Mooie tijden voor het Nederlandse voetbal.

Net als Bazoer natuurlijk, die was ook bijna klaar voor Barcelona een jaar of 2 terug en zit nu te banken in de relegatiezone van de Bundesliga.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik de Ligt ook wel een goed talent vind.

20 februari 2018 om 09:04

Hier zijn toch tal van voorbeelden van, van elke club. Overal worden veren uitgedeeld, en zeker door journalisten en supporters.

Depay zou ook gaan schitteren in het buitenland als ''super'' talent, maar is ondertussen vaak bankzitter is bij Lyon, je weet wel, die club die Ajax vorig jaar uit de EL knikkerde.. Klaassen zou makkelijk mee kunnen bij Everton, Kongolo zou ook een kans maken bij het grote Monaco.

En ga zo maar door, hier in Nederland kijkt en lijkt het allemaal heel mooi, maar het niveau verschil is gewoon gigantisch groot. De Ligt moet zich eerst hier bewijzen, en dat voor een langere tijd.

Geen van deze 4 spelers is klaar voor Barcelona. Let wel de stap van Eredivisie naar absolute wereldtop is heel groot.

Daarom zouden alle 4 eerst nog eens 2 seizoenen bij Ajax moeten blijven. Laat daar maar zien, dat je alle wedstrijden de beste bent, dus heersen tijdens de wedstrijden, elkaar coachen, prijzen pakken en voornaam zijn in de europese wedstrijden.

En eens; ik denk dat De Ligt daar het eerste aan toe is. Fysiek goed, werkt aan zijn loopwerk en startsnelheid en heel evenwichtig in zijn mind !

Altijd maar de hemel in prijzen die jonge spelers maar dit komt puur omdat Ajax al zolang bekend staat om goede spelers en zijn mooie voetbal en dat laatste vooral vroeger.
Soms erg frustrerend want er lopen meer goede spelers rond in de eredivisie zoals bv die jonge linksback van Feyenoord blijf nuchter dan komt hij er wel.

20 februari 2018 om 09:13

Nee, je hebt gewoon gelijk. Het verschil met het buitenland is verschrikkelijk groot. En dat Ronald dan ook nog eens Barca noemt, een van de grootste clubs ter wereld, die bijna alleen bestaat uit sterren.. Daar heeft De Ligt nog niets te zoeken. Hij is dan ook pas 18 jaar oud, en heeft daardoor nog genoeg tijd om zich te kunnen ontwikkelen tot een speler die voor ons Oranje van grote waarde kan gaan zijn. De toekomst zal laten blijken of hij het niveau aan kan.

Kasdorp is een goed voorbeeld, naar mijn mening was/is hij echt een speler die toen hij weg ging bij Feyenoord het zou gaan maken bij Roma, maar nu al een hele tijd geplaagd wordt door blessures.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de top halen ook afhangt van een vleugje geluk, er komen meer belangen bij kijken dan alleen het talent hebben en goed kunnen voetballen.

20 februari 2018 om 10:14

Precies, en Sanchez heeft er naar mijn mening ook goed aan gedaan om eerst voor Ajax te kiezen en niet voor Barca B, je weet gewoon niet hoe iemand zich dan ontwikkeld. Het europeese voetbal heeft denk ik ook een grote rol gespeeld, daar liet hij toch in een hele korte tijd aan de hele voetbalwereld zien dat hij eigenlijk al klaar was voor een stap hogerop. Buiten dat natuurlijk ook prettig voor de kassa van Ajax, in een jaar tijd je geld omzetten van 5 naar 42 miljoen, is een gouden aankoop geweest.

Nee klopt, foutloos is hij nu nog steeds niet. ik volg de Spurs op de voet, en hij doet het daar zeer naar behoren, Jan had het eerste jaar ook wisselvallige momenten, maar is nu ondenkbaar uit de defensie. Sanchez lijkt net als bij Ajax zich toch vrij snel aan te kunnen passen aan het niveau en tempo dat er in de PL gevraagd wordt.

Nu je het zegt, Affelay... ook hij was ooit een van de grootste talenten op de Nederlandse velden, ook mede door blessures nooit op het gewenste niveau kunnen komen. Toch jammer, want wat hebben we toch een hoop goede spelers in de voetballerij gebracht, en dat voor dit kleine kikkerlandje.

Hopen op de toekomstige lichting die ons weer eens een EK of WK finale kan gaan bezorgen!

20 februari 2018 om 11:42

Nope. Je hebt ook gewoon gelijk. Vele hier in Nederland hunkeren naar een speler van onze competitie, die weer es een keer bij de absolute top komt te spelen. Alleen Robben is nog over van een lange lijst verleden. En kom op.. moet t nou Barça real of Bayern zijn? Wat mij betreft spelen ze gewoon sterke seizoenen bij clubs als Arsenal.. of Lazio zoals de Vrij. Daar weer stappen maken. Wie weet daarna een stap weer wanneer mogelijk. En zo niet.. is dat nog steeds op hoog niveau. Al die Analisten zouden de naam Barça of wat ook niet eens moeten gebruiken. Ook al zitten die scouts op tribune. Boeien. Ze zitten dit weekend hier en volgend weekend weer bij PSG of Anderlecht. Houden gewoon alle opvallende talenten in de gaten. Ik heb vertouwen in De Ligt. Vooral in dat koppie. Een slimme en realistische knul die een mooie carrière tegemoet gaat. Waar dan ook.

Gewoon nog zeker 2 seizoenen lekker laten rijpen. Gelukkig is De Ligt ook lekker een nuchtere jongen die zich niet snel laat gek maken en weet wat goed voor m is.

Enige jongens die echt de top hebben bereikt de laatste jaren zijn Eriksen, Vertonghen en Alderweireld. En deze waren toch echt stukken beter dan deze gastjes die alweer naar Barcelona kunnen hoor, terwijl de stap voor die eerste 3 zelfs zou zijn geweest, wat een grap.

Word er zo moe van dat alles wat leuk een balletje raakt in een Ajax shirt 100 artikelen krijgt om hem als de nieuwe Ronaldo en Messi te beschrijven, lachwekkend.

20 februari 2018 om 09:27

En van die drie zie ik alleen Eriksen nog de stap naar de absolute top maken. En die was op zijn 19e een bepalende speler bij Ajax. Gasten als De Jong en vdBeek zijn 20 en hebben zich pas net de basis in geknokt. Kluivert is super wisselvallig. Alleen de Ligt zou ik als supertalent durven bestempelen en die moet het dan ook nog maar waarmaken.

20 februari 2018 om 09:27

Dubbelpost

20 februari 2018 om 11:46

Doen we en ze ook bij talenten in t van t buitenland. Die namen die jij opnoemt, zouden volgens vele hier ook overschat zijn. Vooral bij Erikssen was men hier kritisch. Zou t fysiek niet aan kunnen en was middelmaat.

Ook zijn al die jongens die jij opnoemt vertrokken rond de leeftijd 23/24. Na eerst minimaal 4 jaar in Ajax 1 hebben gespeeld. Minstens 2 seizoen daarvan sterkhouders waren. Zouden die jongens als Kluivert..de Ligt.. Beek etc ook moeten doen.

Barca, Bayern of City? Serieus? Wat is dat toch met dat ophemelen van talenten, in het bijzonder die van Ajax... De Jong is 20 jaar en heeft nog geen 30 optredens in het eerste van Ajax gehad. Noem me sceptisch, maar volgens mij ben je dan geen supertalent. Tuurlijk kan die jongen voetballen en zeg nooit nooit, maar om nu al over de absolute top te beginnen... Het is meer dan 10 jaar geleden dat we vanuit Nederland iets opgeleid hebben voor de absolute top.

20 februari 2018 om 12:23

Is die in Nederland opgeleid dan? Bovendien speelt hij nu nog niet bij de absolute top. Hij lijkt daar qua niveau wel klaar voor, maar daar kun je pas over oordelen als hij er ook echt speelt. Dat laatste geldt ook voor van Dijk en De Vrij.

20 februari 2018 om 17:24

Bij opleiding denk ik aan het traject tot aan het eerste elftal. Eriksen speelde binnen anderhalf jaar dat hij in Nederland was al in het eerste. Volgens dezelfde redenatie is Suarez ook in Nederland opgeleid.

Dan kan hij samen met Bazoer daar samen spelen idd....

Je spel bij Ajax zegt vrijwel niets over hoe je het bij Barcelona of elders in de top zou doen. Klaassen deed het ook top bij Ajax, Siem de Jong ook. Aan de andere kant heb je jongens als Suarez en Eriksen die het wel redden.

Als ik het nu zou moeten zeggen, geef ik De Ligt ook de meeste kans. Frenkie de Jong daarna, vooral omdat ik dat gewoon een leuke speler vind. Kluivert en Van de Beek zie ik de top niet halen. Beide niet echt bijzondere spelers. Goed voor de Eredivisie, maar voor daarbuiten heb je echt exceptionele kwaliteiten nodig die ik bij hun niet terug zie.

20 februari 2018 om 10:09

Het meeste pure voetbaltalent wel, maar ik zie hem de top echt niet halen. Wordt denk ik een Brian Ruiz verhaal. Hij is te flegmatiek en naar mijn mening nog steeds niet volwassen genoeg in zijn spel. Ziyech is maar een jaar jonger dan De Bruyne en even oud als Pogba. De absolute top zit hij dan nog heel ver vandaan. Een niveau daaronder zie ik hem wel spelen. Middenmoot of subtop in Spanje, of een mooie club in Portugal oid.

20 februari 2018 om 12:45

Kevin de Bruijne wordt in juni alweer 27 jaar en Ziyech wordt in maart 25 jaar. Ze schelen dus 2 jaar.

20 februari 2018 om 13:59

Ja ik zag het, maar soms zitten die stomme feiten m'n betoog in de weg en dan moet je creatief zijn

Ik vind dat de boer wel gelijk heeft, de ligt heeft dit seizoen echt stappen gemaakt vergeleken met vorig jaar toen hij elke wedstrijd wel een foutje maakte.
Ik zie hem graag in oranje de volgende wedstrijden om te kijken hoe hij zich staande houd.

20 februari 2018 om 11:46

Hij heeft geen stappen gemaakt. Hij speelt tegen zwakke teams en ook niet Europees meer.

20 februari 2018 om 11:54

Geen stappen gemaakt? Hij is vrijwel elke wedstrijd de enige centrale verdediger en houd zich prima staande en is nu ook een leider geworden

20 februari 2018 om 12:07

Hij speelt met 4 verdedigers tegen 1 aanvaller en Ajax heeft bijna altijd de bal.
In de arena tegen Twente stapte hij helemaal verkeerd bij het tegendoelpunt. De ligt wordt enorm gehyped.

20 februari 2018 om 19:55

@bombanera, De Ligt kon het niveau vorig jaar ook moeiteloos aan in Europa, dus wat je zegt is gebaseerd op onzin. Als er èèn talent in Nederland stappen heeft gemaakt is het De Ligt wel, dat jij dat ontkend heeft dat meer met je afgunst te maken dan een realistische kijk op voetbal.

20 februari 2018 om 21:48

@grasveld

Ja hoor against. Laat me niet lachen. Echt een calimero antwoord bij een gebrek aan feite n.
Hij liep vorig jaar te schutteren in de wedstrijden tegen Schalke en Lyon. Dramatisch verdedigen in de uitwedstrijden. Dit seizoen twee keer in de luren laten leggen in zowel tegen Nice als tegen. Rosenborg.
Hij speelt tegen Zwolle. Welke stap heeft hij in hemelsnaam gezet? Hij mag blij zijn dat hij niet Europees speelt zodat zijn mankementen niet teveel opvallen. Het is een gehypet speler die teert op zijn fysieke voorsprong.
Vorige week nog in de wedstrijd tegen Twente stapt hij helemaal verkeerd uit met als gevolg een tegentreffer.

Als de ligt naar hef buitenland wilt moet hij eerst een overstap maken naar het subtop of hij wt ergens op de bank belanden, ik zie trouwens al die hype niet waar men over praat

Bakero is jeugdcoördinator toch geen scout.
Niemand van Ajax komt in aanmerking voor Barcelona. Geen van allen zal dat niveau bereiken.
De Ligt komt enorm tekort. Het is optisch bedrog. Hij speelt dit jaar geen Europees en speelt alleen potjes tegen zwakke teams waarbij Ajax constant de bal heeft. De Ajax verdediging speelt tegen 1 spits. Daar roemen we de Ligt voor? Mensen zijn echt volledig het spoor bijster.
De meningen van de Boers neem ik niet serieus.

Die gaan het natuurlijk nooit allemaal redden. Ik ben ook fan van alle 4, maar ik was bijvoorbeeld ook fan van Bazoer in het begin, en velen met mij die het nu zullen ontkennen. De Ligt heeft denk ik de meeste kans van slagen, aangezien hij nu ook wat beweeglijker lijkt en hij verdedigend echt bizar sterk is.

Kluivert nu al naar de top praten is waanzin. Die jongen staat er net en is inderdaad lekker op dreef, thats it.

Dan Donny van de Beek, ik vind het een groot talent en hij laat zien met zijn goals en assists zich snel te ontwikkelen. Maar waar blinkt Donny verder nou echt in uit, behalve zijn veelzijdigheid. Hij doet het gewoon zeer goed, maar die jongen gaat echt niet basis spelen bij de top 6 van Europa. Als ik hem met iemand bij Barca moet vergelijken (qua speelstijl, begrijp me niet verkeerd) is het Rakitic, dan zou Donny dus eerst een tussenstap moeten maken bij een subtopper en daar het spel volledig naar zijn hand moeten gaan zetten.

Frenkie de Jong: ook ik ben fan. Maar na de vele floptransfers van de laatste jaren van onze Nederlandse jongens bekijk ik ook hem anders dan ik pakweg 5 jaar geleden zou doen. We snakken gewoon naar een creatieve topspeler, maar Frenkie staat op dit moment als CV te ballen. Eerst maar eens op het middenveld belanden en daar laten zien wat hij waard is. Gelukkig beseft hij dat zelf volgens mij ook goed en hij is fysiek natuurlijk ook nog lang niet klaar met zijn tengere bouw.

Waar bemoeit hij zich mee , rancune ?
Om nu ajax -spelers te promoten of ruikt Ronald geld ?

Het is met toptalenten net als met talenten. Iedereen kent een talent uit zijn eigen voetbaljeugd die de potentie had om profvoetballer te worden maar het uiteindelijk niet haalde. De Ligt, Kluivert en al die andere jeugdige basisspelers, tieners van Ajax hebben de potentie om door te groeien tot de absolute top. Ik had het eerlijk gezegd van vooral Sneijder nooit verwacht dat hij de absolute top zou halen. Eigenlijk had ik het helemaal niet verwacht van heel die generatie, Robben en co. Ik zag potentie maar niet dat ze met Oranje respectievelijk 2e en 3e van de wereld zouden worden.

Ik hoop dat ze de top gaan halen, vooral aanvallend hoop ik dat er meer talent naar voren gaan komen, weet iemand of we naast kluivert nog meer aanvallende talenten hebben rondlopen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren