Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal maakt ‘record-deal’ bekend: ‘Het is de langstlopende samenwerking'

Laatste update:

Arsenal en shirtsponsor Emirates zijn het eens geworden over een nieuw vijfjarig contract. Tot en met het seizoen 2023/24 prijkt het logo van de sponsor op de shirts van the Gunners. De club uit de Premier League maakt niet bekend om welk bedrag het gaat, maar spreekt op de clubwebsite wel van een ‘record deal’.

De vliegtuigmaatschappij is al sinds 2006 shirtsponsor van Arsenal en heeft jarne geleden ook de naam aan het stadion verbonden. “Onze samenwerking is de langstlopende in de Premier League”, reageert Ivan Gazidis namens de club. “Emirates is een geweldige partner voor Arsenal, een merk van wereldklasse en een globaal bereik. De nieuwe deal onderstreept hoe beide organisaties de relatie waarderen en hier profijt van hebben.”

In 2004 verbond Emirates de naam aan het nieuwe stadion van Arsenal, dat in ieder geval tot en met 2021 het Emirates Stadium heet. In 2006 verscheen het merk voor het eerst op het shirt van de club. “Onze samenwerking met Arsenal is een fantastische combinatie van twee globale merken en we zijn enorm verheugd dat we vijf jaar langer met elkaar doorgaan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoogtes van Sponsordeals 'vliegen' door het plafond!

Hopelijk een flinke opwaardering, als je ziet hoeveel de overige topclubs krijgen liepen we behoorlijk achter. Ook om het salarishuis te vergroten is extra geld meer dan welkom.

Met de bedragen die hedendaags rondgaan in voetbal kan het voor een sponsor toch niet meer lucaretief zijn om shirt sponsor te zijn. Het gaat hier bijna om tientallen miljoenen per jaar (in het geval van United geloof ik). Ik zit zelf in Marketing dus ik ben me bewust van het enorme bereik dat een club als Arsenal met zich mee brengt, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het financieel gezien te rechtvaardigen is. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei, ik ga met Emirates vliegen, want die sponsoren Arsenal, of ik ga met Etihad vliegen, want die sponsoren City.

Het is ook een stukje goodwill natuurlijk, maar het lijkt me financieel gezien gewoon niet te rechtvaardigen. Moet je nagaan wat voor een winst deze bedrijven maken.

19 februari 2018 om 11:47

Als je zelf in marketing zit, zou je moeten weten dat het niet zo zwart wit is als "ik vlieg wel of niet met hen, want ze sponsoren die club wel of niet". Het gaat om imago en brand awareness. En een pakket aan grote sponsorship deals in de sportwereld draagt daar enorm aan bij.

Ik begrijp echter wel je gedachte. Heb me heel vaak afgevraagd of coca-cola (historisch het bedrijf met het grootste marketing budget, niet zeker of dat nog zo is), nu echt zoveel minder zou verkopen als ze hun budget zouden halveren. Ik ga er echter vanuit dat coca cola, en ook emirates, het beter uit kunnen rekenen dan wij xD

19 februari 2018 om 12:10

Daar heb je uiteraard gelijk in, maar daarom benoem ik ook dat het vooral gaat om de bedragen van tegenwoordig. Vroeger kon ik nog enigszins begrijpen dat je voor een paar miljoen wel een aantal jaar een wereldwijde exposure wil krijgen. Vooral ook aangezien voetbal toch vaak als positief wordt gezien. Maar tegenwoordig heb je het gewoon echt over tientallen miljoenen per jaar.

Dan begin ik me inderdaad hetzelfde af te vragen als jij, zou het nu echt dusdanig minder gaan als je stopt met Arsenal sponsoren. Dus zeg dat Arsenal 5 miljoen per jaar pakt van Emirates, wat ik al redelijk laag in schat. Zou Emirates echt 5 miljoen pure winst mislopen als ze Arsenal niet sponsoren? Dat kan ik me echt niet voorstellen.

En verder snap ik dat wanneer een merk een naam op wil bouwen je voor dusdanige reclame uitingen gaat, waar je dan maar verlies op maakt, maar wel bekendheid van genereert. Maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn, die in de doelgroep zitten van Emirates, die Emirates Airlines niet kennen. Ze zijn hedendaags toch wel éã©n van de bekendere vliegmaatschappijen als het om luxe en verre reizen gaat.

Misschien is het een stukje liefde voor de sport, misschien is het een stukje voorblijven van de concurrentie. Persoonlijk denk ik dat het gaat om een prisoners dilemma. Neem bijvoorbeeld Etihad als concurrent. Deze sponsort een grote engelse club. Zouden beide clubs het niet doen, zijn ze waarschijnlijk het beste af. Doet éã©n van de twee het, dan is die ene club het beste af, doen ze het allebei dan zijn ze allebei slechter af. Maar jij wilt nooit de club zijn die het niet doet want dan ben je als slechtste af. Je zit in principe gevangen omdat je niet kan vertrouwen op je concurrent.

Ik zou het toch wel eens willen bijwonen hoe een bedrijf als Emirates aan haar aandeelhouders kan rechtvaardigen om zoveel miljoen in een voetbalclub te steken.

Maar wat je zegt, ik ga er van uit dat deze grote jongens het beter weten dan wij. Zitten niet de minste mensen op de marketing posities.

19 februari 2018 om 12:11

Het gaat inderdaad om het bereik van de brand. Zelfs kleine jongens die net beginnen met het volgen van voetbal leren Emirates kennen door middel van zulk reclame, wat alvast een positieve stimulans is voor het lange termijn. Het is eigenlijk juist niet bedoeld om verkoop op korte termijn te stimuleren, maar om de potentiële klanten binnen 10-15 jaar alvast kennis te laten maken met Emirates zelf.

Ik durf te wedden dat Emirates (ook zonder Arsenal) het bedrijf dat veruit het meest spendeert aan marketing en ook aan sales. Verkoopactiviteiten boosten ze met andere sales activiteiten, dat staat los staat van het brand zelf.

19 februari 2018 om 12:23

@attacante

Daar zit ook zeker wat in, de lange termijn had ik inderdaad minder aan gedacht.

Toch kan ik me voorstellen dat je als Emirates zijnde nu zegt, nu de bedragen zo ontzettend hoog zijn, nu is het mooi geweest. We kunnen een zelfde exposure krijgen door te investeren in de volgende dingen, voor de helft van de prijs.

Maar goed, zoals eerder gezegd. Ik ga er van uit dat de hoge heren van Emirates het beter weten dan mij. Enkel benieuwd naar de rechtvaardiging. Jullie komen al met goede punten overigens.

19 februari 2018 om 12:33

5 miljoen per jaar? Lol. Man United krijgen 75 miljoen per jaar de komende 10 jaar. Dat is 750 miljoen euro. Dus als Arsenal dit een record deal noemt, dan denk ik dat het om dat soort bedragen gaat. Niet 5 miljoen.

19 februari 2018 om 12:41

Dit is de essentie van marketing, als je niet begrijpt hoe dat werkt dan vraag ik me af hoe goed je in je werk bent. Of dat je baan wellicht minder marketing is dan je beweert.

De concurrentie onder vliegmaatschappijen is letterlijk moordend, je moet dus voortdurend zorgen dat je een top of mind positie verwerft en behoudt in de hoofden van je doelgroep. Daarom zijn er producenten die honderden miljoenen per jaar (want daar praten we in dit geval over) aan marketing besteden. Ethiad speelt daarbij een rol, maar van prisoners dilemma is niet echt sprake aangezien er meer maatschappijen zijn die de reiziger luxe en verre bestemmingen aanbieden.

Dat hoef je de aandeelhouders (als die er al zijn bij Emirates, dat weet ik verder niet) niet uit te leggen als je er voor zorgt dat ze een leuke som dividend uitgekeerd krijgen.

19 februari 2018 om 13:05

Als jij denkt dat dat je een investering van meer dan 100 miljoen (blijkbaar zijn da de bedragen waar we het over hebben volgens Poncke) niet hoeft te rechtvaardigen bij je aandeelhouders dan vraag ik me af of je de juiste persoon bent om mijn marketing kennis in twijfel te trekken.

19 februari 2018 om 13:51

Poncke

Voor deze specifieke deal ontvangt Arsenal 40m per jaar en Utd 47m (in ponden).

19 februari 2018 om 14:46

Als je niet in staat bent om zelf te bedenken dat het bij wijze van spreken is dan zijn we uitgepraat.
Bovendien had je zelf kunnen bedenken (of opzoeken) dat zolang de winsten hoog genoeg zijn, aandeelhouders weinig moeite hebben met zulke marketingbudgetten. Die begrijpen dat het noodzakelijk is om winsten te blijven genereren.
Basic marketing. Hoef je niet eens een specifieke studie voor gedaan te hebben.

19 februari 2018 om 14:52

Je hebt duidelijk nog nooit met investeerders gewerkt als je denkt dat door historische cijfers ze zomaar blind investeren. Leuk dat je in de theorie winst uit het verleden geldt als een indicatie, maar als een investeerder ergens veel geld in steekt of in heeft zitten dan willen ze nog niet dat hun geld weggegooid wordt aan een project dat geen vooruitzichten heeft.

19 februari 2018 om 15:16

@futureboss De bedragen klinken hoog, maar dit is juist een erg efficiente manier van adverteren. Probeer als Emirates maar eens reclame te hebben op alle tv zenders wereldwijd tijdens cl-wedstrijden, in alle social media uitingen omtrent dat team, in alle kranten de dag erop etc. Voor een heel jaar. En zelfs in de jaren erna komen de foto's nog vaak voorbij (al zal dit bij arsenal niet zozeer het geval zijn xd). Ik ben geen expert, maar vermoed dat dat heel veel meer kost.

19 februari 2018 om 15:21

Aandeelhouders en Emirates zijn twee woorden die vrij weinig verwantschap hebben. Het geheel wordt gefinancierd door het staatsbedrijf van Dubai, dat in alle belangrijke sectoren hun vleugels uitslaan; Transport, logistiek, financieel, makelaardij, industrieel en natuurlijk winning van fossiele grondstoffen. De investeringen die ze daarbij doen worden niet gerechtvaardigd door cijfertjes, berekeningen of verwachtingspatronen. Dat is puur geld pompen tot je een partij bent geworden die in de branche meedoet met de giganten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren