Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV kan vanavond ten koste van PEC Zwolle clubrecord uit 1987 evenaren

Laatste update:

PSV won sinds 5 november 2016 elke thuiswedstrijd in de Eredivisie. Toentertijd kwam het team van Phillip Cocu in eigen huis niet langs FC Twente (1-1). PEC Zwolle verloor liefst drie van de laatste vier officiële ontmoetingen; de ploeg van John van 't Schip kon alleen van NAC Breda (1-0) winnen. Opta blikt vooruit op de krachtmeting in het Philips Stadion, zaterdag vanaf 19.45 uur.

O PSV won de laatste zes Eredivisie-duels met PEC Zwolle en kwam in die ontmoetingen achttien keer tot scoren; een gemiddelde van drie goals per duel.

O PSV maakte de laatste zeven Eredivisie-treffers tegen PEC Zwolle allemaal in het laatste kwartier van de wedstrijd.

O PSV won de eerste negen thuisduels van het seizoen, In de laatste zes Eredivisie-seizoenen dat de Eindhovenaren dat presteerden (1985/86, 1987/88, 1988/89, 2005/06, 2006/07 en 2014/15) won men de landstitel.

O PSV won de laatste twintig thuiswedstrijden in de Eredivisie en kan een clubrecord evenaren. De Eindhovenaren wonnen tussen oktober 1986 en december 1987 21 opeenvolgende thuisduels.

O Luuk de Jong die in zes wedstrijden zes competitiegoals maakte tegen PEC Zwolle, kwam alleen in zijn meest recente ontmoeting met de Zwollenaren niet tot scoren.

O PEC Zwolle kwam dit kalenderjaar twee keer tot scoren en beide doelpunten kwamen van buiten het strafschopgebied. Alleen Feyenoord (11) en Ajax (9) scoorden dit seizoen vaker van buiten de zestien dan PEC (7).

O PEC Zwolle verloor in de laatste drie competitiewedstrijden even vaak als in de voorgaande zeventien Eredivisie-duels dit seizoen: twee keer.

O Van alle verdedigers die minimaal tien keer in actie kwamen dit seizoen heeft Philippe Sandler het hoogste succespercentage wat betreft persoonlijke duels: 69 procent.

O Geen speler creëerde dit seizoen zoveel kansen zonder een assist te geven als Kingsley Ehizibue: 29.

O Younes Namli (56 schoten, 47 gecreëerde kansen) is één van de vier spelers die dit Eredivisie-seizoen bij minimaal honderd doelpogingen betrokken was.

PSV - PEC Zwolle eindigt in een ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat PEC wint die doen tenminste nog hun best om het publiek te vermaken. Ik begrijp niet dat mensen een kaartje kopen om te kijken naar dit PSV.

1 februari 2018 om 21:39

Ik begrijp niet dat mensen die geen fan van PSV zijn daar maar over blijven zeuren. Dan kijk je toch lekker niet?

1 februari 2018 om 21:55

Ik snap niet dat mensen naar het Cruijff Stadion gaan. Wat verwachten ze? Attractief voetbal?

1 februari 2018 om 22:32

Laten we met z'n allen een seizoenskaart bij az nemen.

1 februari 2018 om 22:41

Ja die 3-0 tegen PSV bijvoorbeeld.

1 februari 2018 om 23:29

Tja...., nog steeds niet genoeg om PSV in te halen....

1 februari 2018 om 23:29

AZ is de NL Europa redder.

2 februari 2018 om 10:17

Ja en het verlies tegen Vitesse en Utrecht idd echt super

2 februari 2018 om 12:19

@afnanticus1:

"az is de NL Europa redder."

Coefficienten van de afgelopen vijf seizoenen:

Ajax 53.500
PSV 36.000
AZ 25.000

3 februari 2018 om 18:55

En plak daar ook eens de budgetten van de clubs naast. Ben wel benieuwd naar die ratio. Kan je de coëfficiënten naar mijn menig beter vergelijken.

2 februari 2018 om 10:38

Ondanks het schijtbakkenvoetbal dat PSV schijnt te spelen, zijn de wedstrijden van PSV (ook voor de neutrale kijkers) erg vermakelijk om te zien. Veel fouten, veel kansen, veel goals en spanning tot de laatste minuut. Heracles PSV, was vele malen leuker dan de klassieker; Twente PSV was leuker dan Utrecht Ajax.

3 februari 2018 om 02:31

Er wordt ook vaak heel makkelijk negatief gesproken over het spel, maar je hoort weinig mensen over de gemiste kansen en wel mooi uitgespeelde mogelijkheden! Dit terwijl de verdediging nog steeds dramatisch is (behalve arias en schwaab enigZins). Net zoals de anders topclubs moeten ze de wedstrijd eerder beslissen en het niet laten aankomen op 1 doelpunt verschil!

2 februari 2018 om 10:58

@cruijffstadion:

- PSV is op Ajax na de vaakst op doel schietende ploeg van Europa.
- PSV heeft dit seizoen al 10x 3 of meer goals gemaakt in een wedstrijd.
- PSV heeft dit seizoen al 7 wedstrijden gespeeld waarin 5 of meer goals vielen.
- PSV heeft dit seizoen 3x de wedstrijd beslist in de blessuretijd.
- En wij als supporters hebben onze club 17 van de 20 wedstrijden zien winnen.

Inderdaad, saaie boel, hoor...

2 februari 2018 om 12:28

cabinessence

Het is simpel. De massale kritiek op het spel van PSV is gewoon 100% terecht, gepast en op zijn plaats. Maar de conclusie die daaraan wordt verbonden 'naar PSV kijken is vreselijk saai, wie wil dat nou' die deugt in objectieve zin (mocht zoiets bestaan overigens) voor geen meter.

Want de wedstrijden zijn, juist door de zwakte van Psv, in verreweg de meeste gevallen juist bijzonder amusant en soms zelfs spectaculair om naar te kijken. Nog niet eens zozeer vanwege het aantal goals dat er valt (dat zijn meer puur statistieken, net als dat 'schoten op doel/doelpogingen' mij zonder toelichting weinig zeggen. Daar zitten de afzwaaiers van Bergwijn die bij de cornervlag eindigen óók bij, zeg maar. Maar wel omdat in bijna alle wedstrijden gewoon sprake is van een 'wedstrijd' in de zin dat het in de meeste gevallen geen uitgemaakte zaak is dat PSV wint, de tegenstander vaak ook erg goed speelt tegen PSV en de beslissing vaak pas heel erg laat valt. Volgens mij is dat neutraal gezien een omschrijving van een leuke en boeiende wedstrijd om naar te kijken.

Maar dat is natuurlijk anders als je als Ajaxfan of als fan van AZ of Feyenoord naar een PSV werdstrijd kijkt. Tuurlijk wil je dan PSV zien verliezen of punten zien verspelen. Dat is logisch. Als dat dan niet gebeurt, tja dan vind je de wedstrijd, achteraf, vast erg saai. Maar als je dan echt een neutrale kijker bent, zijn de wedstrijden van PSV gewoon heel erg spannend en uitermate boeiend om naar te kijken.

2 februari 2018 om 13:20

@constant kante:

Mee eens.

Als ik naar Ajax kijk, dan kijk ik hoofdzakelijk omdat ik ze punten wil zien verliezen. Ongetwijfeld kijkt het merendeel van de Ajax-supporters ook zo naar wedstrijden van Psv. En als PSV dan 8x met maar 1 goal verschil wint, waarvan ook nog eens 3x in blessuretijd, dan is dat frustrerend. Dat begrijp ik.

En dat PSV niet oogstrelend speelt begrijp ik ook. Maar wie doet dan wel in de eredivisie? Ajax en AZ spelen misschien relatief leuk, maar als je het vergelijkt met de Europese top, dan stelt het ook geen reet voor. Dan zijn zij ook maar eenoog in het land der blinden. De eredivisie moet het vooral hebben van z'n vermakelijkheid. Van spanning en verrassingen. En wat dat betreft zit je dit jaar hartstikke goed bij Psv.

3 februari 2018 om 16:45

Nee die massale kritiek is niet terecht. Er wordt gedaan alsof PSV speelt als een degradatiekandidaat. Nou die zetten een Twente, Heracles en welke club niet in de eerste helft zo vast als PSV dat wel doet. Dat ze het niet over een hele wedstrijd kunnen laten zien, dat klopt.

3 februari 2018 om 18:39

Blijkbaar kijk jij niet elke wedstrijd van Psv, anders zou je wel inzien dat wedstrijden (sowieso thuis) van PSV vaak vermakelijk zijn. Veel doelpunten en veel spanning. Je komt nogal gefrustreerd over zo.

Vond het wel lachen om te zien dat we sinds nov 16 niks hebben verloren thuis.. het 'lucky Psv'.

2 februari 2018 om 01:11

Ach, nu huilt iedereen dat PSV zoveel geluk heeft. Even worden voor het gemak een paar dingen vergeten. Vorig seizoen heeft PSV zo ongelooflijk veel pech gehad. Het voetbal was vooral in de eerste seizoenshelft gewoon goed. De wagonlading aan kansen die toen gemist werden hebben PSV de titel gekost. De kwaliteit was er, maar het zelfvertrouwen was gewoon laag na die periode. Nu is het andersom. Dit gebrekkige team (stuk slechter dan vorig seizoen) blijft 90 minuten lang knokken voor elke bal. Ze winnen van de mindere teams op basis van werklust en karakter. Uiteindelijk rollen ze er altijd wel een balletje in. 1+1=2. Na vorig seizoen mag dit ook wel.

En kritiek op het spel moeten de supporters niet hebben. Dit is niet het beste PSV van de afgelopen jaren, maar het presteert alsof het dat wel is. Knap van Cocu en de spelers om er gewoon in te blijven geloven.

Al moet ik het nog wel zien of het gaat werken tot het eind. Locadia is weg en De Jong is al 1,5 seizoenen de kluts kwijt. Wie gaat ze nu scoren?

2 februari 2018 om 10:00

Je mist nog het missen van 7 penaltys volgens mij.

2 februari 2018 om 11:23

Precies. En het jaar daarvoor zat het misschien weer mee. Dat is voetbal. Als PSV die 7 pingels vorig jaar niet had gemist had het seizoen er waarschijnlijk heel erg anders uitgezien.

2 februari 2018 om 12:15

@ Juga,

Vorig jaar kreeg PSV echt veel te weinig in veel wedstrijden en toen konden we echt wel stellen dat het Unlucky PSV was.

Maar dit jaar mogen we ook wel stellen dat het al redelijk vaak heeft meegezeten in de blessuretijd en dus wel Lucky zijn.

Ik denk ook dat heel veel mensen er een mening over hebben omdat eigenlijk niemand onder de indruk van dit elftal is terwijl ze wel fier aan kop staan. Het is voor de tegenstanders makkelijker te accepteren als je een ploeg boven je hebt staan dat echt sterk is en overtuigend speelt. Het PSV met Wijnaldum/depay vond ik een heel sterk en overtuigend team. Dat heb ik bij dit team helemaal niet. Maar de meeste supporters zal dat niks uitmaken want die willen gewoon de titel. Ik denk dat alleen de kritische supporter meer verlangt van hun club.

PSV is thuis gewoon ijzersterk, heeft niks met geluk te maken. Je kunt niet bijna 1,5, jaar thuis steeds winnen door alleen maar geluk. Feit is dat PSV bijna de meeste doelpogingen van Europa heeft (2de plaats). Dus meer doelpogingen dan ploegen als Barcelona, Manchester City, Bayern München etc... Ik snap niet dat de mensen deze feiten niet kennen voordat ze hun simpele commentaar geven...

2 februari 2018 om 10:19

Is een nietszeggende statistiek. Een schot van 70 meter op doel is ook een doelpoging.
Ik wil niks afdoen aan de prestatie van Psv, maar deze statistiek is echt nietszeggend. Ziyech zal wel veruit de meeste schoten hebben gelost in Europa, maar kijk eens voor de gein hoe vaak hij gescoord heeft.
PSV heeft (op papier) nog drie zware wedstrijden, te weten uit Feyenoord en AZ en thuis tegen Ajax. Als ze niet verliezen van Ajax, denkt ik dat de titel binnen is. Maar goed, als de kampioensdruk toeneemt, dan kan zomaar een tegenstander van het kaliber de Graafschap je teveel worden.
Maar de kans is natuurlijk enorm dat PSV met de titel aan de haal gaat.

2 februari 2018 om 13:50

Toch is het beter op feiten af te gaan dan op een mening. OK, nog een feit dan: Doelpunten gescoord. 1. Ajax 56, 2. PSV 53, toch erg goed lijkt me. O ja, het zgn. swingende AZ heeft 37x gescoord, erg saai....

2 februari 2018 om 17:17

Een statistiek is zeker een feit, maar tevens kun je daar geen waarde aan hechten omdat de totstandkoming van het feit/de statistiek er niet bijstaat.
Als een keeper 25 schoten recht in zijn handen op doel afgevuurd ziet worden en
ze allemaal zonder te bewegen kan klemmen, dan slaan feiten c.q. statistiekenmeters als Opta op hol en moet het wel de best gekeepte wedstrijd uit de historie zijn. Terwijl wanneer je de wedstrijd kijkt je een heel ander beeld hebt.
Wanneer je 10 keer in een wedstrijd op doel schiet en ze gaan alle tien via de binnenkant van de paal eruit, dan heb je 0 schoten op doel.
Onder de Boer waren het aantal succesvolle passes extreem hoog, maar tevens zo risicoloos als mogelijk. Het werd ook wel betonvoetbal genoemd, en terecht.
M.a.w. je kunt pas iets zeggen en concluderen over een wedstrijd en ook over de bijbehorende statistieken, wanneer je een wedstrijd gezien hebt. Dat is mijn mening over statistieken vs. de werkelijkheid.

2 februari 2018 om 23:02

Wanneer je 10 keer in een wedstrijd op doel schiet en ze gaan alle tien via de binnenkant van de paal eruit, dan heb je *10* schoten op doel.

Schot op doel is gedefinieerd als een schot dat tussen of op de palen belandt.

Verwacht eignelijk niet heel veel moeite voor Psv. PEC heeft het al een paar wedstrijden niet, en ze missen ook nog een van de grootste sterkhouders hun keeper Boer. Van der Hart is toch een stuk minder.

Psv is gewoon heel realistisch in hun spel. De verdediging van Psv echt waardeloos, dit zullen ook de psv-supporters toegeven, maar het middenveld en aanval zijn meer dan prima. Dus bouwt Cocu extra zekerheid in om de verdediging te beschermen. Dit is toch gewoon slim als je weet dat je verdediging niks is en je aanvallers en aanvallende middenvelders er altijd wel een doelpuntje in leggen.
Je ziet vaak dat wanneer Psv in de laatste minuten nog gelijk of achter staat dat het spel beter wordt. Dat komt omdat de tegenstander dan inzakt en Psv vol op de aanval gaat.
Als Zwolle blijft voetballen ook als ze voorkomen of het gelijk blijft dan hebben ze een kans anders gaat Psv weer in de laatste minuten scoren.

Jaja morgen ben ik in het Stadion!! Ik denk dat het 3-1 wordt. Come on PSV!!

Dat de verdediging waardeloos is slaat ook als kut op dirk. 5 goals meer tegen dan bijvoorbeeld Ajax. Is inderdaad het minste gedeelte van het elftal, maar als je een waardeloze verdediging hebt win je geen 17 van de 20 wedstrijden. En over entertainment waarde gesproken speelt psv zeker (gedeeltes) van de wedstrijd sterk aanvallend voetbal. ik verwacht dat het tot het einde spannend blijft, en vindt dat zowel ajax (hebben ook genoeg slaapverwekkende wedstrijden gespeeld dit jaar) als psv er dit jaar niet uitspringt als uitgesproken en afgedwongen titelkandidaat. Mogen de beste winnen

3 februari 2018 om 14:38

Tja, als Ajacied vind ik de wedstrijden van PSV niet leuk om naar te kijken, maar dat is behoorlijk subjectief. Daarnaast vind ik het automatisch minder leuk omdat ze zo weinig verliezen (ook niet geheel verrassend). Wat de verdediging van PSV betreft, die is PSV-onwaardig en de zwakste linie van het veld, maar om nou te doen alsof het niveau van die mensen de Jupiler League is, is schromelijk overdreven. PSV heeft niet absurd veel tegengoals gehad en kan dat over het algemeen compenseren met de goede aanval en een prima middenveld.

Helaas voor mij, maar ik zie PSV uiteindelijk kampioen worden, niet in de laatste plaats door al het gedoe rondom Ajax. Bijzonder klote voor mij als supporter, ook omdat ik vind dat de selectie van Ajax beter is, maarja, daar koop je niks voor.

Succes aan alle PSV'ers, hopelijk verliezen jullie onderweg nog wat punten!

Las net op andere site dat pec nog steeds een aantal spelers mist door blessure gevallen. Zeker voor een kleinere ploeg als pec heeft dit de laatste wedstrijden veel invloed op het spel.

3 februari 2018 om 08:54

Klopt, van Polen,Saymak,Boer,Thomas en Ligeon zullen niet mee doen vanavond

3 februari 2018 om 17:32

Alleen Boer is een groot gemist, de rest zijn waterdragers en kunnen moeiteloos vervangen worden.

3 februari 2018 om 17:42

Van Polen is de aanvoerder en Thomas een smaakmaker. PEC is en blijft een ploeg met een smalle selectie en vergeet niet dat Sandler ook al weg is. Dit soort blessuregolven zijn voor elke club een groot probleem. Daar is PEC Zwolle geen uitzondering in.

Snap niet waarom men er zo'n issue van maakt. PSV speelt gewoon naar z'n mogelijkheden en doet dat effectief. Met deze selectie kun je niet blind gaan aanvallen en PSV heeft nou eenmaal een selectie dat beter speelt in de omschakeling.

Verder heeft PSV niet de luxe die kleine clubs als PEC wel hebben. Bij topclubs telt het resultaat en is de druk om te presteren erg hoog, terwijl de druk bij kleine clubs beperkt blijft tot het niet degraderen. Als PEC een keer 5de wordt, is het een topprestatie. Als PSV een keer derde wordt, is het direct een rampseizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren