Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hoe realistisch ik de kans op mijn debuut in Ajax 1 acht? Heel realistisch’

Laatste update:

Noa Lang mag zich deze week bewijzen op het trainingskamp van Ajax. Samen met Kaj Sierhuis, Mitchel Bakker en Jurgen Ekkelenkamp krijgt de talentvolle middenvelder de kans om zich te laten zien aan de technische staf van de hoofdmacht. Op de clubwebsite van de Amsterdammers zegt Lang dat hij de uitnodiging voor het trainingskamp niet aan had zien komen. Hij was onlangs namelijk een tijdlang geblesseerd geweest. ”Aan de andere kant: ik wist dat als ik gewoon mijn ding zou blijven doen, ik vanzelf in aanmerking zou komen.”

De negentienjarige Lang maakte in 2013 de overstap van de jeugdopleiding van Feyenoord naar die van Ajax. Sindsdien maakte hij een goede ontwikkeling door, met een uitnodiging van hoofdtrainer Erik ten Hag voor het trainingskamp als gevolg. “Michael Reiziger belde me na de oefenwedstrijd tegen FC Volendam van afgelopen zaterdag dat ik mee mocht op trainingskamp. Ik heb vervolgens meteen mijn vader gebeld”, aldus Lang. “Hij was de eerste aan wie ik het goede nieuws vertelde.”

Lang, die op het trainingskamp op de kamer ligt met Dennis Johnsen, omschrijft zichzelf als een ‘aanvallende middenvelder of zwervende linksbuiten die een mannetje kan uitspelen en een goed overzicht heeft’. Waar hij bij Ajax Onder-19 of Jong Ajax goed mee kan met het niveau, is het bij het eerste elftal wat lastiger. “Het was anders. Het gaat allemaal een stuk sneller en je moet veel eerder oplossingen klaar hebben. Maar ik kan goed mee in ieder geval.”

De talentvolle Ajacied heeft een duidelijk doel. “Ik wil mijn debuut maken in Ajax 1. Hoe realistisch ik die kans acht? Heel realistisch. Ik ben namelijk dichterbij dan ooit. Ik wil me elke training en wedstrijd laten zien en proberen beslissend te zijn. Daarmee ben ik de laatste weken goed bezig met assists en goals. Dus als ik zo doorga, moet het hopelijk goedkomen.”

Noa Lang maakt nog dit seizoen zijn debuut in Ajax 1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Lang het ook wel gaat redden om in ieder geval zijn debuut te maken. Het is dan aan hem om de volgende stap te zetten. De stap van Jong Ajax naar Ajax 1 is voor sommige spelers echt te groot (kijk naar een Eiting die het heel erg lastig heeft).

Talentvol gozertje in ieder geval!

9 januari 2018 om 14:43

Sowieso is het de laatste jaren lastiger geworden. Van de Beek, Nouri, Cerny, Frenkie de Jong.. Ze stonden niet allemaal zomaar in de basis. Ook Kluivert en De Ligt hebben te maken met dure aankopen voor hun posities als Wober, Bande en Neres. Het komt niet aanwaaien bij Ajax al ben je nog zo'n groot talent. Daarom denk ik dat deze jongen het lastig gaat krijgen om echt door te breken. De concurrentie is moordend..

9 januari 2018 om 14:53

Met je eens dat het lastiger is om door te breken voor de jonge talenten in deze tijd. Soms erg jammer om te zien dat Ajax een aankoop doet waar je ook zo'n jongen de kans kan geven. Gaat helaas tegen de filosofie in waar ik zelf achter sta, ook al brengen die aankopen wel een gezond stukje concurrentie met zich mee.

9 januari 2018 om 15:40

Als linksbuiten wordt het wel lastig met Kluivert, Younes (mits die niet verkocht wordt en Johnson. Volgend jaar Bande die er nog eventueel kan spelen. Als aanvallende middenvelder zie ik het niet gebeuren. Maar hij is nog jong. Wel een leuke speler voor de toekomst wellicht.

9 januari 2018 om 16:24

Dus jij hebt liever een minder sterk team met veelal spelers uit de eigen jeugd dan dat je een sterker team hebt aangevuld met (miljoenen) aankopen? Ik denk dat je altijd moet streven naar het neerzetten van een zo hoog mogelijke prestatie (zolang dit op een financieel verantwoorde manier gebeurd). Als dit kan worden bereikt door jeugdspelers is dat top. Indien dit niet lukt, moet je gewoon verder kijken. Ik zou het nooit aanmoedigen als mijn club een speler opstelt puur en alleen omdat hij uit de eigen jeugd komt. Een speler moet waarde toevoegen aan het elftal, ongeacht hoelang hij al bij de club speelt of zijn aankoopbedrag.

9 januari 2018 om 17:59

Ik vind juist dat het goed gaat. Vanaf de winterstop vorig jaar zijn er vier jeugdspelers basisspeler geworden die daarvoor nog niet of nauwelijks in het eerste elftal hadden gespeeld: de Ligt, v/d Beek, F. de Jong en Kluivert. Vier in een jaar tijd. Kan jij dan een jaar noemen waarin er meer jeugdspelers zijn doorgebroken dan in 2017, als je zegt dat het lastiger is geworden?
Wat je zegt over die 'dure' aankopen klopt ook niet: Wöber (lcv) is geen concurrent van de Ligt (rcv) maar die spelen juist samen in het centrum, en Neres (rb) is geen concurrent van Kluivert (lb) maar die spelen ook samen in de aanval (kijk je wel naar Ajax??).
Ik ben juist blij dat we eindelijk weer wat geld durven uit te geven aan goede spelers als Wöber en Neres.

9 januari 2018 om 14:45

Eiting heeft natuurlijk niet de minste concurrenten. Naar mijn mening is hij nu nog niet klaar maar kan hij uitgroeien tot een hele goede spelverdeler. Ik verwacht in ieder geval veel van die jongen!

9 januari 2018 om 14:54

Klopt. Terwijl ik zelf wel fan ben van Eiting denk ik dat hij het net niet gaat redden. Puur omdat de rest van zijn leeftijdgenoten die stap al wel hebben kunnen zetten en hij helaas nog niet. Hij heeft gewoon de pech dat de rest net ietsje beter is.

9 januari 2018 om 15:14

Eiting is week in, week uit de regisseur bij Jong Ajax. Gaat er wel komen.

9 januari 2018 om 17:48

Hou toch op, die man heeft de bouw en snelheid totaal niet voor om uiteindelijk op het hoogste niveau door te breken, jarenlang wordt er al geroepen wat voor talent het is en hij heeft nog steeds niet de stap kunnen zetten van jupiler league niveau naar linker rijtje eredivisie niveau. Ik heb zelden zo'n trage ajax middenvelder gezien. Eiting moet het hebben van zijn inzicht. Ik vind hem eigenlijk een beetje de zelfde capaciteiten hebben als de Sneijder van nu. Geweldige inzicht 0 loopvermogen.

9 januari 2018 om 18:06

Wat kortzichtig om die 2 spelers op die eigenschappen met elkaar te vergelijken. Daarnaast zijn de 2 spelers buiten die 2 eigenschappen om totaal niet met elkaar te vergelijken.

9 januari 2018 om 18:25

Daarom vergelijk ik ze dus ook basis van die eigenschappen, probeer er meer mee te zeggen dat het evident is dat eiting heel veel het niet na belopen, waarop basis van ik zelf al concludeer dat die het nooit zal redden in de echte top. Het is natuurlijk mijn mening, maar de vele keren dat ik hem heb zien voetballen vond ik het tenenkrommend om te zien dat een speler met zulke goede passing en inzicht zo'n belapperd loopvermogen heeft en zelfs vrij 'gezet overkomt..

9 januari 2018 om 18:30

Eiting dezelfde capaciteiten als Sneijder nu, wauw, dat moet wel de minst treffende vergelijking zijn die ik in tijden heb gelezen. Eiting heeft nieteens 10% van de trap die Sneijder bezit, ook nu nog. Zijn schot komt nieteens in de buurt van Wesley en zelfs de positie is anders. Eiting is een 6 of een voetballende 4, geen 10 zoals Sneijder. Eiting zou je als je hem met een meer toonaangevende speler wilt vergelijken eerder met Busquets vergelijken. Allebei geen echte atleten, relatief traag en spelend op de 6 positie waar ze accelereren met goede positionering, zuivere passing en rust. Laten het team beter functioneren zonder zelf echt op te vallen. Tuurlijk is Busquets nog vele klasse beter dan Carel dat is maar qua type lijkt hij veel meer op Sergio dan op Wesley.

10 januari 2018 om 18:02

Fijn die leesvaardigheden hier, maar ik heb het letterlijk over inzicht en loopvermogen. Mij hoor je niks over schot en dergelijke zeggen. Nogmaals ik zeg alleen dat het erbij eiting nu al uit ziet alsof die het allemaal niet kan belopen. Zoals het erbij Sneijder ook uit ziet terwijl hij een hele carrière achter de rug heeft. Lees wat ik zeg aub voordat je een hele reactie typt die niks te maken heeft met wat ik zeg.

Ik hoop dat Jurgen zich laat zien. Van hem gaan we de komende jaren sowieso genieten.

9 januari 2018 om 14:57

Ekkelenkamp speelt toch nog in de A1, dus is toch niet zo'n super groot talent?

9 januari 2018 om 15:08

Speelt in O19 inderdaad maar dan is hij toch juist wél een groot talent als de trainer hem nu al een keer meeneemt op trainingskamp met het eerste?

9 januari 2018 om 15:16

Ekkelkamp is nog maar 17 jaar oud, is pas in de B-jeugd van verdediger omgeturnd tot middenvelder en scoort er sindsdien op los. Als veel scorende en controlerende middenvelder is hij zeker zeer talentvol.

9 januari 2018 om 15:58

Lang is 3 klasse beter dan Ekkelenkamp hoor , het feit dat Jurgen nu veel goals maakt in de jeugd zegt mij niet zoveel. In de top draait het om balaannames, handelingssnelheid, vooruit denken en daar ligt het probleem van Ekkelenkamp, terwijl dat juist de kwaliteiten van Lang zijn.

9 januari 2018 om 18:35

Heb beetje zelfde al is Jurgen wel echt gigantisch slim in zijn looplijnen, had als hij verdedigend stappen had kunnen zetten echt een goede voetballende CV kunnen worden denk ik. Ja, je haalt zijn grootste kracht -loopacties rond 16 en scoren- weg maar met zijn relatief goede functionele techniek, lengte, kopkracht en timing had hij best op 4 kunnen spelen zoals hij tot eerste jaar B (2 jaar geleden dus) altijd heeft gedaan. Dat hij er in 2017 20+ zou scoren als middenvelder had ik niet verwacht, is nog jong dus wie weet hoe hij er over 2 jaar voorstaat.

Zat er al aan te komen, hoewel het nog onder Keizer steeds net niet lukte lijkt hij onder Reiziger en Bogarde een kans te krijgen, succes Noa!

Van alle spelers in de A1 van Ajax krijgt ongeveer een kwart uiteindelijk echt speelminuten in Ajax 1. Dus in die zin denk ik ook dat het realistisch en logisch is ervan uit te gaan dat hij echt wel zijn debuut gaat maken. Hij behoort al jaren tot de beste spelers in zijn leeftijdscategorie.

Of hij uiteindelijk ook vaste waarde wordt voor Ajax 1, dat is echter afwachten. Want van die kwart van de A1 die speeltijd krijgt blijkt dan weer verreweg de dikke meerderheid uiteindelijk niet goed genoeg voor Ajax. Die eindigen dan bij andere clubs in de eredivisie of in de top van de amateurs.

9 januari 2018 om 18:58

Als dat aantal van 25% klopt, dan verbaast me dat echt. Dat is idioot veel voor een club met zoveel concurrentie.

10 januari 2018 om 10:12

Ja nogmaals, dit gaat over speelminuten krijgen in het eerste. Niet over doorbreken of ook echt een vaste waarde worden. Dan liggen de percentages een enorm stuk lager. Sterker, de meesten van die spelers die debuteren worden uiteindelijk geen vaste waarde in het eerste.

10 januari 2018 om 14:01

Ja, dat snap ik. Maar dat vind ik nog veel. Dat houdt in dat er 6 spelers per seizoen hun debuut maken.

Zat er al aan te komen, hoewel het nog onder Keizer steeds net niet lukte lijkt hij onder Reiziger en Bogarde een kans te krijgen, succes Noa!

Ik denk dat van deze vier alleen Bakker en Ekkelenkamp het gaan halen.
Hierboven zitten sommige mensen te klagen over de doorstroom van talenten maar dat kan echt alleen bij Ajax he, je hebt sinds precies een jaar geleden de Ligt, van de Beek, F. de Jong en Kluivert die zijn doorgebroken en basisspeler zijn geworden. Dat zijn gewoon vier jeugdspelers in een jaar tijd hoor...

Maak mij grote zorgen over de doorstroom onder het nieuwe bewind en kwaliteit van jeugdspelers zonder Bergkamp, maar hoop dat deze gasten dit jaar hun debuut mogen maken, met name Bakker maar ook Lang en Sierhuis moeten een kans krijgen voordat men teveel gaat kopen. Goed dat ze mee mogen, maar uiteindelijk moet je ook het lef hebben als coach om deze jongens te gaan gebruiken en een kans te geven en sterker nog, een fout te maken, te leren en basiswaardig worden. Zeefuik zit nu in leerfase, zoals vele hem voor gingen, ik geloof wel in die jongen.

9 januari 2018 om 17:52

Ik zou niet weten waarom je je daar zorgen om zou moeten maken, het gaat de laatste tijd toch juist heel goed me de doorstroom van jeugdspelers? En hoe weet jij dan in hoeverre dat aan Bergkamp te danken zou zijn? Verder vind ik dat er bij Ajax eerder te weinig dan teveel wordt gekocht, het duurde echt veel te lang voordat er een linksback werd gehaald en is er onwijs veel geld.
En Zeefuik? - sorry hoor maar ik kan je nu alvast vertellen dat zijn plafond bij een NL subtopper ligt, die gaat het echt niet meer redden bij Ajax.

9 januari 2018 om 18:37

@lausho: ajax is geen amateurclub. Ajax is de grootste en rijkste club van NL. Deze club wordt (wellicht) na dit seizoen voor de 4e keer geen kampioen. Dat kan gewoon niet. De huidige jeugdspelers zijn gewoon niet goed genoeg. Mooi dat jij positief bent over Zeefuik maar ik zie hem bij Jong Ajax vrij veel foutjes maken en bij het 1e is het echt een kip zonder kop. Dat voorbeeld bij AZ uit vond ik echt tekenend voor het gebrek aan inzicht. Zoveel tijd om na te denken en dan neemt hij de slechtste beslissing. Daarnaast staat hij positioneel vaak gewoon verkeerd. Tete laten gaan is wel echt een grote fout geweest, die had daar nu moeten spelen.

Niet elke lichting is even talentvol. Ze hebben nu veel te veel buitenlanders in de A1 spelen. Blijkbaar verliezen ze het van AZ.

Wat heeft Bergkamp er precies mee te maken? DIe maakt ze echt niet beter hoor. Dat zijn de jeugdtrainers. Dan zou ik eerder Jonk noemen

9 januari 2018 om 18:54

Naja, de o19 heeft de buitenlanders wel nodig om überhaupt een volledige selectie te hebben. Spelers die in C/B jeugd nog bij Ajax waren die nu qua leeftijd o19 zijn en zijn doorgeschoven of vertrokken moet je opvangen. JFC, Malen, Redan, Nunnely (Speelt vaker Jong Ajax en dan heb je dus iemand voor O19 nodig), Baars en Kluivert als (halve) aanvallers uit deze lichting spelen nietmeer tot amper in de o19. (JFC was in de C jeugd nog aanvaller soms, zodoende er even bijgezet) Noa Lang als middenvelder is doorgeschoven, verdediging heb je dan De Ligt die bij Ajax 1 zit, Ekkelenkamp die middenvelder is geworden in de B-jeugd en nu Bakker en Bakboord die aan Jong Ajax mogen ruiken en er minuten maken. Dan kan je spelers doorschuiven vanuit de o17 maar dan komen die weer in de problemen met een spelerstekort. Dan haal je er dus spelers van buitenaf bij, zeker in de aanval was dat noodzakelijk omdat we geen aanvaller hebben die voldoet. Dus hebben we voor de aanval Thethani, Danilo Pereira, Ylatupa, Horvath en eventueel Jensen gehaald. Dit is een hele ongelukkige groep gebleken door gebrek aan kwaliteit vanuit de '00 groep (muv JFC en Bakker, misschien Baars ook erbij) en de uiteen gevallen '99 groep waar er 2 al basisspeler van Ajax 1 zijn, paar stap naar Jong Ajax hebben gezet en Malen (en eerder Bobby) naar buitenland gingen. Toch speelde ze eerste seizoenshelft PSV op 10 punten achterstand. De o17 liep maar 1x verliespunten op in eerste competitiehelft en o16 met wedstrijd minder tweede geworden achter PSV o16. O15 moest meerdere erkennen in AZ die echt met afstand beste o15 hebben dit seizoen, al was de onderlinge pot (met Unuvar, Hoogewerf en Bonnah terug gehaald uit o16, die zijn doorgeschoven) een gelijkspel.

9 januari 2018 om 18:41

Waarom zou je Sierhuis nu minuten moeten geven, het is de 4e spits. Uit de jeugd komen moet geen vrijbrief zijn om te spelen, hij is momenteel minder dan Dolberg, Huntelaar en Cassierra wat geen schande is gezien zijn leeftijd. Laat hem eerst eens tijdje aan een stuk in Jong Ajax spelen, nu Dolberg geblesseerd is zal hij die kans krijgen, voordat hij in aanmerking moet komen voor eerste elftal. Bakker is er 17, is vervroegd naar Jong Ajax doorgeschoven en zal bij vertrek van Dijks misschien tegen Feyenoord al op de bank zitten. Zal volgend seizoen als Sinkgraven blessure krijgt vaker op de bank bij het eerste zitten, die heeft voldoende perspectief. Als hij nu klaargestoomd gaat worden voor als Tagliafico vertrekt is daar niets mis mee, hij is nogsteeds eerste jaar A en bezit niet de kwaliteiten die Matthijs had toen hij zich Ajax 1 in speelde. Lang ben ik wel van gecharmeerd maar is geblesseerd geweest en is ook nog gewoon A-jeugd qua leeftijd, laat hem dit seizoen in Jong Ajax basis spelen en volgend seizoen kan je hem proberen te betrekken in het eerste team. Daar is dit seizoen nog geen reden voor.

Redelijk goeie speler,heb Lang een paar keer zien spelen.Niks mis met deze jongen,hij is nog jong.Hoop voor hem dat hij het haalt en dat Ajax nog plezier heeft van hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren