Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Usain Bolt gaat stage lopen bij Borussia Dortmund: ‘Ik wil de beste zijn’

Laatste update:

Usain Bolt beëindigde in 2017 zijn atletiekcarrière, maar maakt komend jaar mogelijk zijn debuut in de voetbalwereld. In gesprek met de Daily Express geeft de meervoudig Olympisch kampioen uit Jamaica toe dat hij in maart een stage af zal werken bij Borussia Dortmund. “Het verloop daarvan zal beslissen wat ik met deze carrière ga doen”, laat Bolt optekenen.

“Als ze zeggen dat ik goed ben en alleen een beetje moet trainen, zal ik het doen. Het maakt me een beetje nerveus. Normaal heb ik daar geen last van, maar dit is anders. Het is voetbal, dus het zal me tijd kosten om me aan te passen. Nadat ik een aantal keer gespeeld heb, ben ik gewend. Ik had het ook toen ik met atletiek begon. Maar als ik eenmaal gewend ben, valt alles op zijn plaats”, stelt Bolt, die een groot fan is van Manchester United.

“Mijn grote droom is om voor Manchester United te spelen. Als Borussia Dortmund me goed genoeg vindt, zal ik keihard trainen. Ik heb met Sir Alex Ferguson gesproken en gevraagd of hij op termijn een goed woordje wil doen bij Manchester United. Hij zou kijken wat hij kon doen, als ik fit ben”, vervolgt de 31-jarige Jamaicaan. Bolt is een goede vriend van Paul Pogba en heeft het met hem uitvoerig over de carrièreswitch gehad. “Ik denk dat ik een kans heb, ik kijk veel voetbal, ik begrijp het en ik speel het. Met een beetje training kan ik goed worden.”

“Ik kijk veel naar Pogba en wil graag spelen. Maar alleen op topniveau, want ik neem geen genoegen met minder. Er zijn veel clubs die mij contracten hebben aangeboden, random clubs. Ik wil de beste zijn. Persoonlijk wil ik als buitenspeler gaan spelen. Ik streef ernaar om de beste te worden en als een club als Manchester United komt, zou dat fantastisch zijn. Ik mis de sprinttraining niet, maar wel de competitie”, besluit de wereldrecordhouder op de honderd en tweehonderd meter.

Zie jij Usain Bolt nog een carrière als profvoetballer krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou me verbazen als hij de top van het voetbal zou gaan bereiken. Zeker wat betreft het technische aspect. De profs in het topvoetbal lopen hun hele leven met een bal aan de voet, en dat zal bij Bolt niet zo zijn.

Wel leuk om te blijven volgen overigens.

8 januari 2018 om 13:46

Voor Bolt begon het allemaal met voetbal, hij was alleen zo snel dat hij overgegaan is op atletiek. Hij heeft echt wel een goede techniek. Niet dat ik oprecht denk dat hij het eerste van Dortmund zal halen hoor, maar ik durf te wedden dat hij in een top 10 competitie in Europa best van waarde kan zijn.

8 januari 2018 om 13:52

Wellicht als counterspitsje. Maar speler bij Manchester United of Dortmund? Ik zie dat echt niet gebeuren, daar moet je gewoon je leven lang voor trainen.

8 januari 2018 om 18:34

Haha gaat zijn techniek echt slechter zijn als die van lukaku 😂😂😂

8 januari 2018 om 13:46

Ja, hij heeft het hier al jaren over. Verder is het supernaief en best een arrogante gedachte van Bolt.

8 januari 2018 om 16:32

Dit is gewoon een knap staaltje promotie. Hij trapt zo nu en dan wel een balletje en doet voor een atleet leuke dingen, maar daar blijft het ook bij.

Wat ik dan weer supernaïef en arrogant vind, is dat er mensen zijn die oprecht denken dat een voetballer kans maakt tegen Bolt (of een andere topsprinter) op een sprintje. Al is het maar op 60, 40 of 10 meter... De meesten zullen het al afleggen tegen jochies van 16 jaar of de crème de la crème bij de vrouwen, laat staan tegen een vent die 9.58 op de 100 meter heeft staan...

8 januari 2018 om 19:15

Bolt is op de eerste meters juist langzaam en komt daarna flink op stoom. Dus op 10 meter zie ik een Bellerin of Bale hem wel makkelijk verslaan hoor. En hoe vaak trekt een voetbal speler een sprint van 40 meter met de bal?

9 januari 2018 om 07:49

Bolt op de eerste meters juist langzaam? Een sprinter die meerdere malen onder de 9.70 heeft gelopen is alles behalve langzaam op de eerste meters.
Zijn start en acceleratie zijn inconsistent, maar hij is alles behalve langzaam. Zeker in zijn wereldrecord races heeft hij het tegendeel herhaaldelijk bewezen.

Een Bale of Bellerin zal wellicht sneller reageren dan Bolt, maar als je denkt dat een voetballer, die niet kan sprinten, kijk alleen al naar de wijze waarop zij afzetten, hun knieën inzetten, de positie van hun heupen en schouders en de wijze waarop zij accelereren, makkelijk een atleet kan verslaan die 0 tot 10 meter inclusief een zwakke reactietijd van 0.165 in 1.85 seconden aflegt, dan vergis je je echt ongelooflijk.

Shelly Ann Fraser, een vrouwelijke Jamaicaanse atleet, zal jongens als Bellerin of Bale op 10 meter verslaan.

Als je tijd en zin hebt zoek en een ander op YouTube / Google oid op...

8 januari 2018 om 14:01

Niets meer dan een pr momentje voor Puma. Niet teveel aandacht aan besteden.

8 januari 2018 om 14:04

Haha lekker met Fifa gebruiken op de flanken en dus naar achteren leunen. 👏🏼

Prachtig dit. Waarschijnlijk gedoemd te mislukken (heb even een flashback naar een honkballende Michael Jordan), maar ik zou graag even op de trainingen bij Dortmund willen kijken.

Wat een legende! Liever een sprinter dan een hockey speler!

8 januari 2018 om 14:07

En de reden daarvoor is....?

Absolute held, zonder twijfel! Echter, is 31 niet een beetje laat om je voetbalcarrière te beginnen en de top nog te willen bereiken? Hij heeft natuurlijk wel het voordeel dat hij z’n snelheid mee heeft, dus mocht daadwerkelijk spelen hem niet worden zou het misschien nog een optie kunnen zijn om sprinttrainer te worden voor jeugd!

Dat wordt lachen met FIFA dan!

8 januari 2018 om 13:49

Haha, hij zal snelheid 120 hebben dan!

ON: Ben benieuwd of dit gaat werken. Hij heeft in ieder geval groot gelijk om het in ieder geval te proberen. Stel het wordt niks, dan kan hij later geen spijt krijgen dat hij het nooit heeft geprobeerd.

8 januari 2018 om 14:17

Hij zit al in pes! Was een pre-order bonus. Hij is snel maar heeft totaal geen balcontrole.

8 januari 2018 om 15:15

Ja in PES is het al een tijdje lachen geblazen met deze guy. Sprint iedereen eruit lol

8 januari 2018 om 15:37

Je kunt al met Bolt spelen in pes als linksbuiten. Supersnelle tank.. Kan alleen verder bar weinig.

Is toch anders voetballen toch ?hij kan wel snel zijn maar heeft hij techniek ? Publiciteit stunt van Puma zit hierachter

8 januari 2018 om 14:01

Haha, niet bepaald. Bolt spreekt zich al vanaf het begin van zijn carrière uit over dat hij graag wil gaan voetballen, hij vergeleek zich wel eens met Eto'o. Kan me niet voorstellen dat hij echt iets toevoegt aan Dortmund.

Opvolger van Auba dus, is in ieder geval even snel en scheelt Dortmund 70 miljoen. Hahaha

8 januari 2018 om 13:58

Denk dat bolt wel een niveautje sneller is hoor.

8 januari 2018 om 14:16

Niet met de bal

Wat veel mensen natuurlijk even over het hoofd zien in dit “mooie” verhaal is de gemeenschappelijke factor: Puma. Usain Bolt verdiende tijdens zijn carrière gemiddeld 20.200.000 per jaar. 200.000 euro aan prestatie premies en 20.000.000 aan sponsoring van vooral, ja hoor: PUMA. Ennnnn wat is de shirtsponsor van Dortmund? Nou ik ga het niet nog een keer benoemen. Dit is allemaal gewoon publiciteitsstunt jongens, ik heb hierboven al aangegeven dat Bolt echt wel een bovenmodale voetballer is want ik heb ook filmpjes van hem met een bal gezien, maar Dortmund 1 is natuurlijk van de gekke

8 januari 2018 om 16:07

Ja als ik wat filmpjes ga maken met een bal ben ik dan ook een bovenmodale voetballer? Zegt natuurlijk helemaal niks. Daarbij wil Bolt al zijn hele leven voetballen. Ook al eens meegetraind met Manchester United.

Zou dit nou echt serieus zijn? Het lijkt er wel op, maar hij is 31 jaar, heeft geleefd voor atletiek etc. Dat hij misschien af en toe is een balletje getrapt zou hebben kan, maar dit kan toch nooit. lijkt mij een pure reclamestunt of iets dergelijks.

Overigens een absolute held natuurlijk.

Ik ga ook maar een profcarrière overwegen. Ik kijk veel voetbal, begrijp het en speel het ook nog eens. Nu alleen nog een beetje meer trainen en ik ben straks full time Prof.

8 januari 2018 om 18:47

Wie/wat houdt je tegen?! Mijn steun heb je!

Dit geloofd toch niemand? Het lijkt wel een 1 april grap.
Nee maar serieus, deze jongen is snel natuurlijk, maar als je zijn motoriek bestudeerd zie je dat er totaal geen voetballer in zit. Zo stijf als een hark deze man.

Dit is echt zo'n onzin. Daarnaast draait het in voetbal om startsnelheid en er zijn zat spelers die Usain Bolt daarin kunnen benaderen, dus zijn snelheid heeft niet eens zoveel voordeel.

8 januari 2018 om 16:14

Als jij denkt dat er een speler is in het huidige voetbal die Usain Bolt bij kan houden of binnen 10 meter van hem kan blijven heb je op oudejaarsnacht veeels te veel gedronken. Gozer een bellerin of neymar hebben geen enkele
tegen hem. Je moet niet vergeten dat 1 km in snelheid al een ontzettend verschil is.

8 januari 2018 om 17:09

Ja, dat denk ik, ja. Van der Gijp zei pas geleden al dat ze hadden gemeten dat Mbappe pas geleden sneller liep dan Bolt. Alleen houdt hij die snelheid natuurlijk niet 100meter vol. Dus ja, ik denk dat bijvoorbeeld Mbappe bij Bolt in de buurt kan blijven op de eerste meters. Ervan uitgaande dat Mbappe ook goed kan starten.

8 januari 2018 om 17:36

@Boris19,

Ik zal het straks proberen op te zoeken wat Van der Gijp zei, maar het klopte van geen kant. Hij heeft met zijn achtergrond geen flauw idee wat Bolt z’n topsnelheid was in zijn wereldrecordrace(s), en wat acceleratie en topsnelheid nu werkelijk betekent. Mbappe is voor een voetballer vlug (over de eerste meters), maar geen enkele voetballer maakt kans of blijft ook maar enigszins bij Bolt in de buurt. Voeg daar ook maar tieners van 16 (en ouder) die knetterhard lopen op de sprintnummers of de absolute top bij de vrouwen.

8 januari 2018 om 22:04

Maat, get your facts straight, Mbappe sprintte met een topsnelheid van 35 km/h en Usain Bolt zijn topsnelheid was 45 km/h. En zoals ik al zij dat is een veeel groter verschil dan het lijkt.

8 januari 2018 om 17:03

"daarnaast draait het in voetbal om startsnelheid en er zijn zat spelers die Usain Bolt daarin kunnen benaderen, dus zijn snelheid heeft niet eens zoveel voordeel."

Haha. Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Er zijn jongetjes van 16 jaar die gasten als Cr7, Aubameyang, Mbappe, Bellerin etc. het leven zuur maken over een afstand van 10, 20 of 40 meter. Zelfs de crã¨me de la crã¨me bij de vrouwen houdt zich staande over een afstand van 40 meter tegen 'vlotte' voetballers.

Jij denkt toch niet werkelijk dat een man die 9.58 meter op de 100 meter loopt, het aflegt tegen een voetballer die niet kan sprinten? Ik heb het niet over doelloos rennen om zo snel mogelijk van a naar z te komen, maar écht sprinten...

Natuurlijk een publiciteitsstunt, maar los daarvan denk ik dat het heel blessuregevoelig is voor Bolt om zijn snelheid op een grasveld te gebruiken. De spierafwikkeling is anders en daarnaast staat hij vaster in het veld vanwege de noppen.

8 januari 2018 om 14:24

Op het voetbalveld kun je toch bijna nooit, of gewoon nooit, een meter of 50 zo explosief sprinten als dat Bolt kan. Bij voetbal telt startsnelheid juist heel erg en laat dat nou net zijn minpunt zijn.

8 januari 2018 om 15:56

Nou in de Eredivisie kan alles hoor. Hoe daar soms verdedigd wordt...

8 januari 2018 om 16:52

"bij voetbal telt startsnelheid juist heel erg en laat dat nou net zijn minpunt zijn."

Dit wordt door veel mensen klakkeloos overgenomen, maar dit is niet (helemaal) waar.
In al zijn wereldrecordraces (100 meter) lag hij vanaf de eerste stap al op kop of liep hij op de 2e, max 3e positie. Er is data beschikbaar met betrekking tot zijn splittijden en ik dacht, als ik het goed heb, dat er maar twee atleten sneller zijn geweest vanaf 0 tot 10 meter, dan Bolt.

Zijn reactietijd was wel trager dan beide heren (resp. Ben Johnson en Maurice Greene), maar zou je dat gelijktrekken, dan zou hij sneller zijn geweest. Ik weet dat dat natuurlijk niet geldt, maar ik haal het wel aan, omdat vaak wordt gezegd dat zijn start (het is eigenlijk meer zijn acceleratie) zwak is.

Daarnaast is gras voor hem niet onbekend. Veel atleten in Jamaica trainen op gras en lopen vooral in de jeugd hun wedstrijden op gras.

Dan mag hij wel snel beginnen met aanpassen aangezien hij 31 is

Leuk dat hij zegt dat hij alleen op top niveau wil voetballen en “ random” clubs afwijst. Maar als je echt goed bent laat je het bij de random clubs zien voor een stap naar de echte top. Beetje een naïef mannetje

Zo'n stage krijgt hij ook alleen maar omdat hij Usain Bolt is. Het gaat dan meer om media-aandacht dan de kwaliteiten. Ik heb filmpjes van hem gezien, maar zijn motoriek en techniek zijn niet eens naar behoren voor de Derde Divisie, laat staan de Bundesliga. Ik vind de arrogantie van Bolt dan ook altijd schrijnend. Voetbal is wel even heel iets anders dan 100 meter op topsnelheid sprinten.

8 januari 2018 om 15:10

Vergeet niet dat Puma de sponsor van Bolt is. Laat net zijn dat Puma de shirtsponsor van Dortmund is.

Wat een hoop minachting hier. Voetbal is tegenwoordig 90% fysieke gesteldheid en 10% talent. Vandaar dat veel talenten nooit doorbreken of dat de talentvolle doorgebroken voetballers gelijk bij de besten horen. Als bijvoorbeeld een Gattuso of Materazzi het tot internationals kunnen schoppen zou een Bolt die fysiek een van de besten op aarde is het zeker goed kunnen doen. Zelfs bij Dortmund! Als een Wout Brama captain Kan zijn bij een topper als Twente in zijn tijd zou Bolt niet misstaan bij Feyenoord nu. En dat Bolt 31 is hoeft niks te betekenen. Hij heeft niet te maken gehad met aanslagen op zijn benen en is nog steeds gewoon topfit. Zou nog jaren mee kunnen. Zoiets zie je ook bijvoorbeeld bij Robben die het geluk heeft gehad bij zijn vele blessures geen terminale blessures te hebben gehad. Dankzij de rust die zijn lichaam daardoor kreeg haalt hij itt bijvoorbeeld Sneijder nog steeds een top niveau.

9 januari 2018 om 02:02

Ik zou zeggen; bekijk eens wat filmpjes van een voetballende Usain Bolt. Het is toch erg duidelijk dat hij verre van goed genoeg is voor profvoetbal op wat voor niveau dan ook?! Pure topsnelheid is bij lange na niet goed genoeg om profvoetballer te worden. Zelfs als zijn startsnelheid onder de 0.2 seconden was, is zijn techniek en motoriek bij lange na niet ver genoeg om hoge ogen te gooien.

9 januari 2018 om 11:17

"pure topsnelheid is bij lange na niet goed genoeg om profvoetballer te worden."

Wat bedoel je precies hiermee? Bolt heeft de hoogste pieksnelheid ooit gehaald in een van zijn wereldrecordraces. Een voetballer of andere sporter komt hier niet aan te pas...
Zijn basissnelheid (en dat van andere wereldtoppers ligt sowieso vele malen hoger, dan dat van een voetballer, en dat is ook niet vreemd).

"zelfs als zijn startsnelheid onder de 0.2 seconden was..."

Wat bedoel je hiermee? Startsnelheid over hoeveel meter? 0.2 is 2 tienden van een seconden? Hoeveel meter verwacht je dat hij vanaf de startschot tot aan 2 tienden van een seconden weet af te leggen?

9 januari 2018 om 12:53

En jij denkt dat alleen snelheid genoeg is om profvoetballer te worden? Bolt heeft simpelweg niet de motoriek en de techniek om profvoetballer te zijn. Dan kun je wel erg snel zijn, maar als je niet genoeg met een bal kunt, heb je niet heel veel aan snelheid.

Met startsnelheid bedoel ik de tijd tussen hersenen en het reageren van het lichaam. Overigens ook totaal niet belangrijk om die vraag te stellen, want dat heeft weinig te maken met het punt dat ik wou maken...

10 januari 2018 om 14:21

Ik las je reply in eerste instantie verkeerd. Vandaar dat ik jou niet goed begreep.
Uiteraard komt er meer dam alleen het hebben van snelheid bij voetbal kijken.

"met startsnelheid bedoel ik de tijd tussen hersenen en het reageren van het lichaam." Dit wordt reactietijd genoemd en een reactietijd van 0.2 seconden is - voor sprintersbegrippen - absurd slecht. Buiten het gegeven dat ik je eerste opmerking verkeerd las, was mijn tweede vraag niet (per se) overbodig, want het was mij onduidelijk wat je met startsnelheid bedoelde...

Heeft dit niet te maken met de sponsor PUMA?

Heb een paar jaar terug een filmpje gezien waarbij bolt tegen ronaldo (cr7) moest sprinten, op de rechte stukken rende hij ronaldo eruit maar bolt is niet behendig genoeg om een bocht te maken, een mbappe die veel behendiger is is veel sneller (met en zonder bal).

8 januari 2018 om 20:24

CR7 heeft nooit tegen Bolt gelopen, maar tegen een Spaanse sprinter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren