Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Ajax wil komst Erik ten Hag donderdag definitief afronden’

Laatste update:

Ajax en FC Utrecht zijn het nagenoeg eens over de overgang van trainer Erik ten Hag, zo meldt De Telegraaf woensdagmiddag. De Amsterdammers zijn akkoord gegaan met de eisen van FC Utrecht, waardoor de verwachting bestaat dat de overeenkomst snel wereldkundig wordt gemaakt.

Er zijn voorlopig nog geen details bekend over het akkoord tussen Ajax en FC Utrecht, maar volgens de krant hebben de Domstedelingen hun huid duur weten te verkopen. De Amsterdammers zouden in ieder geval een stuk meer betalen dan de eerder genoemde gelimiteerde afkoopsom van 700.000 euro. Ajax wil Ten Hag echter dusdanig graag binnenhalen, dat het besloten heeft te voldoen aan de eisen van FC Utrecht.

Het Algemeen Dagblad wist woensdagochtend al te melden dat Ten Hag er zelf ‘al lang en breed’ uit was met Ajax. Eerder liet de oefenmeester al weten dolgraag naar Amsterdam te verkassen. “Wie zou dat niet willen. Ajax is een aansprekende club, de meest fascinerende club in Nederland. Natuurlijk wil je daar heen”, aldus Ten Hag, die bij Ajax de opvolger wordt van de vorige week ontslagen Marcel Keizer.

Update 27 december 22.50 uur - ‘Ajax wil komst Erik ten Hag donderdag definitief afronden’
Ajax hoopt donderdag een definitief akkoord te bereiken met FC Utrecht, zo meldt het Algemeen Dagblad woensdagavond. De twee partijen hebben volgens de krant ‘nagenoeg’ overeenstemming bereikt over een afkoopsom voor Erik ten Hag, die ‘veel hoger’ zou liggen dan de 700.000 euro waarvan eerder sprake was. De clausule in het contract van de trainer gaat namelijk pas na het seizoen in. Ajax had de komst van de opvolger van Marcel Keizer eerder af willen ronden, maar de onderhandelingen liepen vertraging op doordat niet alle betrokkenen vanwege het begin van de winterstop in Nederland verbleven.

Snap jij dat Ajax een aanzienlijk bedrag over heeft voor Erik ten Hag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten ze het maar zo snel mogelijk regelen en vervolgens doorpakken en Tagliafico binnen halen.

Ben overigens wel benieuwd naar de speelstijl van Ten Hag met Ajax, omdat hij in het verleden heeft laten vallen dat spelen met vleugelspelers achterhaald is. Lijkt me alleen dat hij er bij Ajax niet omheen kan.

Verder ben ik wel voorstander van hem.

27 december 2017 om 17:37

Wat flankspelers betreft bedoelde hij misschien steevast aan de zijlijnen. Wat dit betreft ben ik hier wel mee eens.

De huidige voetbal is meer positie wisseling om tegenstanders te verwarren.

27 december 2017 om 17:49

@ Lapaloma,

Ben ook wel een voorstander van ten Hag en inderdaad, Ajax moet snel doorpakken en Tagliafico binnenhalen, want een nieuwe linksback is wat spelers betreft wel prioriteit nummer 1 voor Ajax en ten Hag in de aankomende weken.

Ook denk ik inderdaad dat ten Hag niet om vleugelspelers heen kan bij Ajax. Hij gaf ooit aan dat het achterhaald is, maar ik denk wel dat ten Hag de vleugelspelers van Ajax zal gebruiken en afgelopen zondag tegen Willem ll, hebben Kluivert en Neres Ajax toch wel langs Willem ll geholpen, ook al speelden ze niet best.

Daarnaast hoop ik ook dat ten Hag Frenkie de Jong gewoon op het middenveld neerzet, maar op de een of andere manier sluit ik niet uit dat ten Hag de Jong gewoon naast de Ligt laat staan. Bij Utrecht heeft ten Hag ongeveer hetzelfde gedaan met Janssen (van oorsprong een middenvelder), door hem centraal in de verdediging neer te zetten, maar ik hoop dat Ajax onder ten Hag gewoon in deze formatie en opstelling zal spelen (zie opstelling, mits iedereen fit is) en dan hoop ik dat er op het middenveld regelmatig gerouleerd zal worden, tussen van de Beek, Schöne, Frenkie de Jong en Ziyech.

Onana
Veltman
de Ligt
Wöber
Tagliafico
vd.Beek
Schöne
Ziyech
Neres
Dolberg
Kluivert
27 december 2017 om 23:44

Ja, hoop erg op tagliafico. Echt een goeie linksback die stiekem al wel iets hogerop kan. Zowel aanvallend als verdedigend redelijk goed. Zou zuur zijn dat psv ermee wegloopt.

Lijkt me een goede keuze heeft bewezen dat hij spelers kan beter maken bij FC Utrrecht.

27 december 2017 om 18:33

Ik moet het nog zien. Ik vind Utrecht dit seizoen toch erg wisselvallig spelen. Zeg niet dat dit per se aan Ten Hag ligt, maar ik vraag me af of Ten Hag hier al klaar voor is.

27 december 2017 om 22:59

Ja, je kan je afvragen of de ploeg wat aan kwaliteit ontbeert en daardoor zo wisselvallig is. Maar goed, dan heb je het over FC Utrecht die met een magere begroting werken en vrij constant voor de plekken 4/5/6 strijd sinds een paar jaar. Ajax heeft een goede aan Ten Hag, let maar op!

27 december 2017 om 19:00

Hij geeft in een aantal keukens kunnen kijken. Waaronder dus bij Bayern München en dus bij Guardiola. Ik hoop dat hij zijn visie verder eigen kan maken en bij Ajax kan implementeren. Nog meer beweging in het spel en de tegenstanders volledig kapot spelen. Welkom Ten Hag!!!

27 december 2017 om 19:49

Ik zou er ook tevreden mee zijn, heeft in ieder geval duidelijk meer potentie en bagage dan Keijzer. Na een mislukt gokje met een onervaren coach ben je geneigd om daarna voor iemand met ruime ervaring te kiezen, ik vind het leuk dat Ajax het aandurft om toch weer een (kleiner) gokje te nemen, dit keer begrijp ik de keuze ook.

27 december 2017 om 23:16

Kan ook geen kwaad voor t Nederlands voetbal, een talentvolle coach die een stap omhoog doet

27 december 2017 om 23:24

Ajax gokt echt niet met Ten Hag. de ploeg staat er,en of je nu Winter of Ten Hag voor de groep zet maakt weinig uit. Voordeel van Ten Hag is dat ie zeer goed bevriend is met Overmars,altijd leuk als 2 vrienden met dezelfde visie in hetzelfde bedrijf kunnen werken .

Tja, Overmars kon niet meer terug, dus daar heeft FC Utrecht prima gebruik van gemaakt. Wel vermoed ik dat Ten Hag die Labyad van de zomer wel eens over kan nemen naar Ajax. Gratis af te halen toch?

27 december 2017 om 17:32

Nee Ajax stikt in de middenvelders. Dat gaat ze niet doen. Er is geen plek voor labyad

27 december 2017 om 17:50

Je weet niet wat ziyech en schone aankomende zomer gaan doen, dan zou er best eens een plekje vrij kunnen komen. Al zie ik t liefste eiting gewoon doorschuiven.

27 december 2017 om 23:17

Eiting is een heel ander type dan ziyech

27 december 2017 om 23:27

Niet voor de nummer 10. Daar loopt enkel Ziyech als creatieve middenvelder. Of Labyad de gewenste vervanger is betwijfel ik, al laat hij wel bij Utrecht leuke dingen zien.

28 december 2017 om 00:02

Labyad is niet gratis op te halen.

27 december 2017 om 20:31

Attractieve, scorende speler die ook tussen middenveld en aanval kan spelen. Natuurlijk afhankelijk of er spelers bij Ajax vertrekken, maar zou me niet verbazen dat Ten Hag een rol voor Labyad voor ogen heeft. We will see.....

27 december 2017 om 18:20

Nee je bent in de war met ayoub die is transfervrij labyad lig nog tot 2020 vast dacht ik maar er zijn afspraken gemaakt waardoor hij makellijker wegkan.

27 december 2017 om 18:24

Voor Labyad zou wel betaald moeten worden. Ayoub is transfervrij in de zomer.

27 december 2017 om 19:33

Ayoub lekker overnemen dan. Prima speler voor erbij

27 december 2017 om 19:50

Tja of je vult aan met eigen jeugd en trekt de subtoppers niet leeg om je bank mee te vullen.

27 december 2017 om 23:17

Nee maar eiting kan de plek van ayoub wel opvullen. We moeten een vervanger voor ziyech hebben

27 december 2017 om 18:54

Dat weten we niet, er gaan diverse verschillende verhalen. De een zegt dat hij komende zomer 4 ton moest kosten, de ander heeft het over 7 ton. Dat je dan nu extra moet betalen, dat is wel duidelijk en mijn inziens ook terecht. Utrecht heeft ook nadeel van het verstrek van de trainer en dus recht op compensatie.

Daarnaast moeten topclubs ook niet gierig zijn naar de subtop toe, een financieel gezonde subtop is in ieders belang. Dus Ajax blij en Utrecht blij, een echte win-win.

Prima gedaan door Overmars.

27 december 2017 om 19:53

Nee. Labyad heeft een contract tot 2020

Waarom blijft veel media vasthouden aan die 7 ton. Het bleek gewoon 4 ton te zijn in de zomer.

27 december 2017 om 17:33

En in de winter is er geen clausule, dus Utrecht kan nu Ajax een poot uitdraaien en over de 7 ton heen zelfs

27 december 2017 om 17:49

Ajax een poot uitdraaien? Over de 7 ton zelfs? Nounou, om zulke bedragen lachen ze in Amsterdam met de huidige bankrekening

27 december 2017 om 17:35

Ik dacht dat die 4 ton pas inging vanaf de zomer. En dat Utrecht daarom nu meer kon vragen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben haha.

27 december 2017 om 18:44

Ja dat zei ik ook. In de zomer.maar de media blijft maar roepen dat die clausule 7 ton is terwijl dat allang ontkracht is. 4 ton en in de zomer telde dat pas.

27 december 2017 om 18:55

Is onduidelijk, de een zegt 4 ton, de ander 7 ton. Nu meot er in ieder geval een stuk meer betaald worden want utrecht verliest ook haar trainer die het daar op zich prima deed. Logisch dat Utrecht dus ook een voordeeltje eruit wilde halen.

Goede trainer, maar niet geschikt voor Ajax. Zou mij verbazen als hij er volgend jaar rond deze periode nog zit

27 december 2017 om 23:46

Op basis waarvan? Uitstekend gedaan bij utrecht, zowel in de competitie als in europa. Heeft van spelers als labyad echt weer een goeie voetballer gemaakt.

Jammer, had toch liever Bosz gezien. Ten Hag lijkt me ook een goede trainer en hij zou het zeker kunnen gaan maken, maar Bosz heeft recentelijk nog zoiets speciaals neergezet bij Ajax dat ik hem als Ajax-directie toch de voorkeur zou geven. (En hij kon nu met zijn eigen assistenten gaan werken, nu die Oempa Loempa's van een Spijkerman en Bergkamp er eindelijk uitgetrapt zijn.)

Maar terug naar Ten Hag: heeft het bij Utrecht met middelmatig materiaal natuurlijk top gedaan! Ondanks dat de clubleiding telkens zijn beste spelers verkocht heeft hij het toch telkens weer op de rit gekregen en prima resultaten neergezet. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij Ajax!

27 december 2017 om 17:54

Nadat de topspelers vertrokken bij Utrecht zijn er wel direct weer spelers opgestaan of aangekocht die het ook prima deden. Ik vind dat je niet echt kan spreken over middelmatig materiaal, zeker voor een subtopper niet. Ze zijn gewoon steeds geëindigd op de plek waar ze, gezien het materiaal, gewoon horen te staan.

27 december 2017 om 18:47

Ik ben ook een fan van bosz maar heb afgelopen seizoen ook dingen gezien waar ik en echt aan stoorde. Zo eigenwijs vast blijven houden aan je eigen ding en je niet aanpassen. Daarmee heeft ie de finale ook verprutst want van dat Man Utd kon Ajax ook gewoon winnen als het zich een beetje aangepast had. Plus die wedstrijd uit tegen PSV. Waarbij hij na een zware Europese wedstrijd gewoon vermoeide spelers op ging stellen terwijl er opties waren sommige spelers te vervangen. PSV was toen helemaal niet sterk maar bosz maakte daar ook vreemde beslissingen. Ten Hag schijnt tactisch erg sterk te zijn dus op dat punt ben ik zeer tevreden.

27 december 2017 om 21:00

Ondanks dat ten Hag tactisch sterk is werd Utrecht thuis wel met boter en suiker ingemaakt door Psv.

27 december 2017 om 18:56

Iedereen heeft een zwak voor Bosz maar hij had een goed contract bij Dordmundt. Terughalen kan dan gewoon te duur blijken immers hij wordt gewoon doorbetaald met zijn super salaris.

27 december 2017 om 20:42

Iedereen? Ik niet in elk geval. Niks gewonnen, eigenwijs en bij een beetje tegenwind wegrennen en dan janken in de media. Redelijke wissels weggestuurd, rechtsbuiten verwaarloosd voor een huur speler. Blijf maar lekker weg Bosz.

28 december 2017 om 00:06

Dat middelmatig elftal staat wel op plek 6 en wint bij Ajax. Afgelopen twee jaar plek 4 en 5. Middelmatig valt ook wel mee.

28 december 2017 om 08:41

Echt schandelijk hoe er over Bergkamp wordt gesproken. Bosz is een grote muiter die gewoon naar Dortmund wou, wat ten koste ging van Ajax, logisch dat hij dat wou, maar dan moet hij niet over Ajax gaan zeiken. Bosz hoef ik nooit meer bij Ajax te zien, dan had hij maar moeten blijven.

Weet iemand wanneer ajax zelf het bekend maakt?

Waarom Erik ten Hag binnenhalen als je Peter Bosz kunt halen? Peter Bosz heeft zich bij ajax al bewezen.

27 december 2017 om 18:06

Omdat beide partijen geen gezichtsverlies willen lijdem? Er zal best wat ongein geweest zijn, maar uiteindelijk is Bosz gewoon voor het grote geld gegaan. Gegokt en verloren. Ik hoef hem niet terug bij Ajax.

27 december 2017 om 18:47

Omdat bosz misschien zelf ook niet wil.....

27 december 2017 om 18:57

Het moet dan wel financieel haalbaar zijn. Bosz is dol op Ajax maar echt niet bereid om miljoenen terug te betalen aan Dordmundt omdat hij weer naar Ajax kan. Daarnaast is er natuurlijk wel een en ander gebeurt dus moeten alle partijen daar wel over heen kunnen stappen (lees, ego'tjes opzij zetten).

Maar goed, het is Ten Hag geworden. laten we het beste er maar van hopen.

Dan komt Schreuder dus ook. Die is ook niet goed bij zijn hoofd. Die zit bij Hoffenheim als assistent in de bundesliga. Een van de grootste competities van de wereld.En dan doe je een stap terug naar Ajax.

27 december 2017 om 19:25

Bij een club die in Nederland om de prijzen speelt. Tja noem dat maar niet goed bij je hoofd.

27 december 2017 om 19:28

Als nagelsmann aan het einde van het seizoen weggaat kan hij misschien wel hoofdtrainer worden in de bundesliga. Nu is hij assistent in een competitie die niks voorstelt.

27 december 2017 om 21:33

Wellicht heeft hij helemaal geen trek meer in een baan als hoofdtrainer en alle bijkomende verantwoordelijkheden. Wellicht biedt Ajax meer salaris dan Hoffenheim. Wellicht heeft hij heimwee en kiest hij voor Ajax omdat Amsterdam-Barneveld korter is dan Hoffenheim-Barneveld. Wellicht hebben Schreuder en Ten Hag een hechte vriendschap overgehouden aan hun gezamenlijke periode bij RKC en wil hij graag met zijn maatje samenwerken. Er kunnen zoveel factoren van invloed zijn, dat ik niet vind dat je de stap van Hoffenheim (met uitzicht op het hoofdtrainerschap) naar Ajax per sé als stap terug moet zien.

Niet te filmen dit hoor. We zijn weer terug bij af, het wordt nog een hele opgave om tweede te worden. Alweer wordt er een complete lichtgewicht aangesteld. Net zoals Keizer zal Ten Hag er snel uit liggen ( ik verwacht al deze zomer).

27 december 2017 om 18:09

Ik vind Ten Hag veel minder een lichtgewicht dan Keizer.

Ten Hag heeft wel eea laten zien in de subtop, waar Keizer niet verder kwam dan kelder ED en Eerste Divisie. Verder is Ten Hag meer een persoonlijkheid en heeft hij goede ideeen over voetbal.

Wel voor het eerst een topclub, zowel als trainer of als speler. Ben benieuwd hoe hij met die dynamiek omgaat.

27 december 2017 om 19:04

Ten Hag is in 3 dingen beter denk ik:
- ervaring, Keizer had zo goed als geen ervaring
- tactisch vernuft, niet het sterkste punt van Keizer, maar wel van Ten Hag, en Ajax moet het juist van tactiek hebben
- stabiliteit: duidelijke visie, komt zekerder over (geeft spelers meer vertrouwen in trainer)

Of Ten Hag het beter gaat doen, who knows. Keizer leek ook een prima kandidaat destijds. Alleen te weinig ervaring en dat heeft hem inderdaad opgebroken. Maar Ten Hag heeft ook niet zo heel veel ervaring, wel duidelijk meer dan Keizer, maar nog nooit een topclub gecoached. Ook Ten Hag is een risico.

27 december 2017 om 19:14

Keizer heeft me nooit een prima kandidaat geleken.

Ten Hag heeft op zich een goed CV, maar inderdaad met een risico, maar veel minder dan Keizer destijds.
Ik denk dat Ten Hag het goed kan doen bij Ajax (iig met een grotere kans dan Keizer).

27 december 2017 om 19:03

Dat ben ik echt niet met je eens, zo heeft Ten Hag 23 jaar lang op eredivise niveau gespeeld. Een stuk hoger dan Keizer die voornamelijk in de eerste divisie heeft gespeeld.

Daarna zes jaar hoofdopleidingen geweest van de Twente / Heracles voetbal school tijdens de hoogtij dagen van Twente.

Verder als assistent bij Twente kampioen geworden van Nederland. Ook assistent bij PSV geweest.

Tweede elftal van Bayern getraind, qua organisatie echt een veel grotere club dan Ajax.

Eerste trainer bij Go Ahead geweest en inmiddels alweer dire jaar eerste trainer bij Utrecht, eredivisie subtop.

Daar kan je de CV van keizer echt niet mee vergelijken, Ten Hag heeft veel meer ervaring en weet wat het is om bij een topclub te werken terwijl het voor keizer allemaal relatief nieuw was.

28 december 2017 om 08:36

Ach de trainer, zo belangrijk is die niet, maar wat nog veel erger is, is dat de revolutie dood is, geen technisch hart meer dus dit hele besluit wordt niet gedragen door oa. de opleiding. Er gaan dus weer twee eilandjes ontstaan en dit gaat ten koste van de opleiding.

Wel grappig, Sparta heeft Dick Advocaat, Fred Grim en Cor Pot en Ajax straks Ten Hag en Schreuder

27 december 2017 om 18:12

Dat is zeker wel een bizar idee ja. Uiteindelijk moeten de spelers het laten zien op het veld. Ik ben erg benieuwd wat Advocaat gaat doen met Sparta. Ik vermoed dat er een hele boel nieuwe spelers komen. Met deze selectie kom je niet ver.

Dick Advocaat bij Ajax zie ik ook echt niet zomaar gebeuren. Speelt ook totaal geen Ajax voetbal. Is veel te behouden. Dat past dan wel weer bij Sparta.

27 december 2017 om 18:42

Daarom snap ik de combi Ten Hag en Schreuder ook niet zo. Alfred is nog meer behouden dan Advocaat en Ten Hag speelt vanuit de aanval.

27 december 2017 om 19:10

Ziyech is dol op Schreuder, daarnaast heeft Schreuder een lange carriere als speler bij de eredivisie (sub)top gehad. Als assistent heefrt hij het prima gedaan bij Twente. Heeft nu buitenlandse ervaring als assistent opgedaan. al met al meer dan gekwalificeert om als assistent bij Ajax aan de slag te gaan.

Een coach kan je alleen beoordelen t.o.v. zijn spelers materiaal. Bij Ajax is aanvallend spelen in de eredivisie wel een stuk eenvoudiger dan bij de subtop of lager. De meeste tegenstadners hebben niet zoveel aanvallende intenties en krijg je een keertje een tegengoal, dan hoeft dat nog geen ramp te zijn omdat Ajax zelf gemiddeld drie keer per wedstrijd scoort.

27 december 2017 om 19:26

Hoe zou Sparta heel veel nieuwe spelers moeten betalen?

27 december 2017 om 19:57

Ik zeg dat ik de combi tussen die twee niet snap omdat het verschillende types zijn, niet omdat Schreuder niet de juiste kwalificaties zou hebben.

Daarnaast heb ik je nu al een aantal maal de band tussen Ziyech en Schreuder zien aanhalen, maar weet je ook waarom Hakim zo gek met hem was? Omdat hij geen meters van hem hoefde te maken op het veld en een vrije rol kreeg. Hakim was zijn troetelbeertje, en die situatie wil je bij Ajax echt niet hebben.

27 december 2017 om 21:34

Tja dat ligt eraan hoe hij rendeert. Messi maakt ook weinig meters bij Barcelona maar ik geloof niet dat men in Barcelona daar een probleem mee heeft. Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat Ziyech veel beter kan dat hij tot nu toe dit jaar laat zien. En als Schreuder dat eruit weet te halen, vind ik het prima.

Ik hoop werkelijk dat ik ongelijk krijg, maar heb zo het donkerbruine vermoeden dat we weer gaan zitten kijken naar voetbal met een rondspeelfactor van 150, 0 risico en tikkie breed....of is het mijn opgebouwde complex/ aversie tegen dit risicoloze spel? I hope so

27 december 2017 om 19:07

Geef hem eerst een kans. Utrecht bijv. speelde meestal ook niet echt verdedigend en behoudend en als ze dat wel deden was dat vaak ook omdat de tegenstander een paar klassen beter was.

Zelfs tegen Ajax, Psv en Feyenoord speelde Utrecht best agressief en met durf, dus dat rondspelen zal wel meevallen, zeker gezien het verschil in spelersmateriaal.

27 december 2017 om 19:11

Ik denk dat het wel meevalt, met de huidge aanval van Ajax heb je zoveel scorend vermogen, dan kan je weleens wat risico nemen met een steekballetje hier en daar. En dat doet Ziyech heel graag. Geen enkele reden om breed of achteruit te spelen.

Ik snap al dat negatieve gedoe over Ten Hag niet zo. Het is een trainer die speelt naar de mogelijkheden van zijn spelers. Dat heeft hij bij Utrecht laten zien. Bij Ajax heeft hij heel andere spelers dan in Utrecht, als hij de spelers naar hun mogelijkheden laat voetballen, kan het geweldige voetbal van Bosz worden geëvenaard. Dat willen alle Ajax supporters toch? Geef die man gewoon een kans.

Ik heb helemaal niks met deze man,
Past naar mijn mening helemaal niet bij Ajax.
Maar we gaan het zien.

27 december 2017 om 18:35

Veroordeel hem aub niet voordat hij überhaupt is begonnen. Ik denk dat hij veel potentie heeft. In tegenstelling tot Keizer heeft hij het goed gedaan bij de clubs waar hij heeft gewerkt.

28 december 2017 om 08:37

Keizer deed het bij Jong Ajax goed en kende de club beter en is bovendien een Amsterdammer en komt uit de opleiding. Het trackrecord is minder, maar dat was die van Frank de Boer ook niet, die won meer dan bv. Peter Bosz.

28 december 2017 om 10:40

Zijn prestaties bij Jong Ajax zijn niet indrukwekkend omdat hij goed materiaal had. Bij Jong Ajax heb je goede jeugdspelers en je selectie wordt aangevuld door spelers die eigenlijk in Ajax 1 horen te spelen. Bij Emmen en Cambuur heeft hij ook geen bijzondere prestaties geleverd. In zijn 2 seizoenen bij Ajax heeft hij 4 wedstrijden gespeeld. Dus om dan te zeggen dat hij een ajacied is is een beetje overdreven. Hij had als speler niet het niveau voor ajax. Voorts kende ik een voetballer die onder hem had gespeeld bij SV Argon en hij gaf ook aan dat Keizer geen bijzondere trainer was; geen visie of inzicht. Hij was niet verbaasd toen Keizer niet slaagde bij Ajax. Ik vind Keizer een zeer aardige man en heb niets tegen hem. Hij had van mij bij Ajax kunnen blijven in een andere functie en de ruimte gekregen om meer ervaring op te doen als trainer. Ajax speelde rommelig. Er was geen idee. Er was geen visie. Dat is de verantwoordelijkheid van de trainer. Bosz had een heel aanvallende speelstijl. Veel druk. Bij Keizer was dat gewoon niet het geval. Hij heeft veel pecht gehad maar hij heeft ook veel fouten gemaakt in tactiek en wissels.

Ik opteer voor een 5-3-2 formatieopstelling voor ajax en dan van daaruit naar de mogelijkheden voetballen oftewel omschakelen naar 3-4-3 supersnel overspelen,doordekken op de man en niet uit positie lopen en van links naar rechts en van rechts naar links doordekken op elke linie in het veld.

27 december 2017 om 19:13

Nee bedankt, we hebben al zo weinig tegengoals dus geen reden om verdedigender te gaan spelen. Straks wil je Kluivert of Neres nog opofferen om Viergever of Dijks in te brengen.

Gewoon 4-3-3 is prima, en soms is 3-4-3 zelf gewoon mogelijk afhankelijk van de kwaliteit van de aanvallers van de tegenstander. Maar in de eredivisie moet Ajax niet met vijf verdedigers spelen, nergens voor nodig.

Ik zie dit totaal niet zitten! En met een beetje geluk zit ie aan het eind van het seizoen ook nog te pronken met een kampioenschap dat grotendeels door Keizer is voorbereid en gewonnen! Bah!

27 december 2017 om 18:37

Keizer heeft punten laten liggen. Je kan hem zelfs aanrekenen dat ajax dit seizoen geen europees voetbal meer speelt. Slechte wissels en opstellingen in europees verband

27 december 2017 om 18:49

Europees verband..... nadat ze net iets vreselijks hadden meegemaakt!!!!

27 december 2017 om 20:46

En dan ook nog eens pech in de wedstrijd, lastige loting, het weggaan van sanchez en het weg zijn van klaassen...

28 december 2017 om 08:39

Dat kun je dus niet, door het hele gedoe rond Nouri.

Heb zo mijn twijfels of deze man wel bij Ajax past. Had Keizer gewoon het seizoen af laten maken. Uit de commentaren van de spelers blijkt verbazing en teleurstelling over het ontslag van Keizer. Het voetbal ging juist vooruit. Hij lag goed in de groep en met name bij de jonge spelers.

27 december 2017 om 19:17

Dan hadden de spelers dat moeten laten zien in de beker en niet op dezelfde wijze afgedroogd moeten worden als in de El.de spelers hebben de trainer in de steek gelaten, niet het bestuur. We gingen helemaal niets vooruit, we lagen er gewoon op dezelfde domme manier uit als tegen Rosenborg. Weer na onbegrijpelijke wissels van Keizer en op instelling van de spelers.

Leuk dat je goed ligt in de groep omdat je hartstikke lief bent voor de spelers maar je ligt uit de CL, uit de EL, uit de beker en je hebt vijf punten achterstand op Psv. Dan heb ik liever een bully die gehaat en gevreesd wordt, zoals van Gaal destijds maar die wel prijzen pakt. En ook dat is maar relatief, uiteindelijk lopen de winnaars weg met de bully's zoals van Gaal of Mourhino.

Ik snap de reacties niet over het feit dat Bosz terug moet keren. Ten eerste zou het vreemd zijn gezien hoe hij weg is gegaan, ten tweede wie zegt dat Bosz het weer flikt, hij heeft het bij Dortmund niet voor elkaar gekregen.

Ten Hag is binnenkort binnen. Ik kan niet wachten om hem aan het werk te zien met de groep. 2018 een nieuwe frisse start op weg naar de titel. Zolang Ten Hag het positieve laatstaan wat er al was en gaat werken aan wat nog verbeterd moet worden, word het een goeie start. Dat is op dit moment het allerbelangrijkste, de start van Ten Hag. Verder Younes verkopen, een verdediger halen (liefst 2 linksback en een cv) dan kunnen we weer aan de slag.

Ajax haalt een van de beste trainers van dit moment binnen. Als Utrecht supporter baal ik hier enorm van. Voor alle Ajax supporters...jullie gaan mooie tijden tegemoet met deze trainer, zelden een trainer gezien die Utrecht zo heeft laten voetballen en resultaten heeft behaald. Alvast van harte Ajax supporters!!

28 december 2017 om 08:43

Ik heb er nul vertrouwen in en ben doorgaans positief ingesteld.

Zou toch geweldig zijn, als Ten Hag naar Ajax gaat, dat de FC Bosz binnenhengelt en gaat knallen in de tweede seizoenshelft.

Ten Hag is tactisch flexibel en heeft aangetoond spelers individueel beter te maken en kan omgaan met lastige persoonlijkheden. Die past wel bij het jonge Ajax...

Ik had liever Bosz als nieuwe trainer gehad, die past veel beter bij de filosofie van Ajax (en heeft dat ook bewezen).

Ten Hag schijnt tactisch goed onderlegd te zijn en is een teambuilder. Maar ik ben pas echt overtuigd als hij pressie en aanvallend voetbal durft te spelen, waarin spelers hun technische bagage mogen etaleren en ze ook in staat gesteld worden om risico's te ondernemen. Want aan schuifvoetbal hebben we een schijthekel.

28 december 2017 om 00:02

In de hele Eredivisie wordt 4-3-3 gespeeld en van hoog tot laag zijn de ploegen eerder op aanvallen dan verdedigen uit. Ook lijken de meeste clubs er alles aan te doen om de jong talent door te laten stromen, met AZ wel als mooiste voorbeeld momenteel. Ik begrijp daarom dat gedweep met de Ajax-filosofie nooit zo. Maar als het op bovenstaande aankomt ben ik het wel met je eens dat je aan Bosz weet wat je hebt: goed en aanvallend voetbal, durf, een prima trainer en uitstekend coach, die op een heldere manier een weldoordachte kijk op voetbal kan overbrengen op spelers, media en derden en die Ajax weer eens Europees aanzien gaf met zijn werkwijze.

Als je niet te groot bent om je trots in de voorbije clash opzij te zetten, zouden Bosz en Ajax hun huwelijk gewoon weer kunnen hervatten. De man kent de selectie en kan afmaken waar hij zonder het gekibbel met het Bergkamp-syndicaat en de interesse van Dortmund graag mee door had willen gaan. Natuurlijk zijn we niet bekend met de details (heeft Bosz andere ijzers in het vuur en hoe ziet de doorloop van zijn betaling door Dortmund eruit) maar je bent toch gek als je überhaupt niet informeert naar zijn interesse voor een tweede termijn?

Niettemin vind ik Ten Hag ook een goede trainer en met het wegvallen van het technisch hart, de steun van Overmars (en nu dus ook Van der Sar) en de vrijheid om zijn eigen staf samen te stellen is er geen excuus meer om niet in alle vrijheid aan succes te kunnen werken. Bij Utrecht heeft hij mooie dingen gerealiseerd, ik hoop voor hemzelf dat hij alleen wat leniger wordt met de media. Wat ik nu wekelijks zie is een schorre boer die met de grootste tegenzin ter wereld zijn verhaal naar de media doet. Wat overigens een behoorlijke trend lijkt te worden; ik kan hooguit een handvol namen opnoemen die nog een beetje plezier uitstralen als ze na een zege iets gevraagd wordt...

Op voorhand heb ik bij Ten Hag hetzelfde gevoel als bij Keizer en bij Bosz. Die blijft niet al te lang bij Ajax.
Daar waar Bosz bij meerdere clubs op minimaal Eredivisie niveau al wat had bewezen en zijn clubs ook redelijk “des Ajax” liet spelen, daar had Keizer dat slechts bewezen bij Jong Ajax.
Ten Hag heeft nu alleen bij FC Utrecht laten zien wat hij zou kunnen brengen bij Ajax als hoofdtrainer. Daarnaast speelt Utrecht niet echt “des Ajax” en zijn de prestaties toch ook erg wisselvallig. Winnen van Ajax, tot verliezen van NAC en maarliefst een 7-1 nederlaag in eigen huis tegen Psv. Bij Utrecht kan dat nog wel. Bij Ajax word je voor minder eruit getrapt.

Absoluut de grootste fout die Ajax maakt om Ten Hag aan te trekken!
Op geen enkele manier een gefundeerde beslissing.
Peter Bosz terug halen.. kent de club.. heeft meer dan goed gepresteerd bij Ajax met nagenoeg hetzelfde elftal... ervaring met het werken bij een top club onder extreme druk..
Een ervaren trainer is wat Ajax nodig heeft en geen beginneling die bij verschillende clubs in de keuken heeft mogen rondneuzen! Als hij echt zo goed was of is... dan hadden ze hem wel bij Bayern behouden.
Het gaat om de club Ajax en niet om Van der Sar of Overmars!
Haantjesgedrag hebben we niets aan bij Ajax.. trots opzij en Peter Bosz terug halen.. per direct!

28 december 2017 om 08:44

Ten hag is met Bayern wel gewoon kampioen geworden, maar ging weg omdat Utrecht hem wou hebben. En is een oplossing met Bosz niet wat vergezocht? Nu Bergkamp en Spijkerman weg zijn is dat probleem niet ineens opgelost. En ik zie Ten hag dus wel graag komen, Speeld aanvallend voetbal, snapt het spelletje, hij balanceert ervaring met jong talent en was naar mijn mening in 2016 ook verdiend coach van het jaar. Laat maar komen of was van Gaal bijvoorbeeld geen beginneling? Dat Frank Rijkaard na een jaar Sparta bij Barcelona kwam en het daar ook niet onverdienstelijk deed? Ervaring zegt vaak toch niet zo veel.

28 december 2017 om 08:46

Bosz hoef ik nooit meer bij Ajax te zien, je wilt ook iemand die loyaal is en bovendien is Bosz een eigenwijs en weet hij niet wanneer er iets anders gevraagd wordt, trekt niks over de streept en wint daarom ook geen prijzen.

Mocht Peter Bosz niet willen... dan Henk Ten Cate uit het midden oosten halen.
Een zeer ervaren trainer die bekend is met de Ajax stijl van voetballen en kent de club zeer goed.

Michael Reiziger en Winston Bogarde ervaring laten opdoen bij het 2e en op termijn laten doorstromen als volwaardige trainers bij het 1e elftal.

Ajax moet eigen trainers opleiden .. niet afhankelijk zijn van de nukken van een trainer die de Ajax stijl niet kent .. pffff

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren