Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik hoef achteraf niet te bedenken of dit de goede keuze was’

Laatste update:

Hakim Ziyech kreeg van bondscoach Danny Blind geen kans in het Nederlands elftal en hoefde vervolgens niet lang na te denken toen hij een oproep kreeg voor de nationale ploeg van Marokko. Waar Oranje komende zomer thuisblijft, heeft Marokko zich reeds geplaatst voor het WK in Rusland. De middenvelder van Ajax heeft geen moment spijt gehad van zijn keuze voor Marokko.

Door een 2-0 overwinning op Ivoorkust plaatste Marokko zich afgelopen weekend voor het WK. “Dit was een van de mooiste weken in mijn leven”, zegt Ziyech in gesprek met de NOS. “Het was een echte vechtwedstrijd, met veel duels en lange ballen op een slecht veld. Maar na de wedstrijd was het feest met de spelers, met de trainers. En daarna is het in Marokko ook een groot feest geworden.”

Marokko was de afgelopen twintig jaar afwezig op het WK, maar daar komt in de zomer van volgend jaar dus verandering in. "We hebben veel goede spelers", vertelt Ziyech. "Dat was vaker zo, maar nu zijn we echt een team. Iedereen gaat voor elkaar door het vuur en ik denk dat we dat ook hebben uitgestraald. Als een van ons het moeilijk heeft, dan komt de ander al om te helpen. En ook binnen de organisatie was het rustig.”

Terwijl het Nederlandse voetbal in zwaar weer verkeert, beleeft Marokko eindelijk weer eens succes. Zijn keuze voor Marokko is de juiste gebleken. “Dat wist ik al van tevoren", aldus Ziyech. "Ik hoef achteraf niet te bedenken of dit de goede keuze was. Dat is voetbal hè? Het kan soms raar lopen."

Hakim Ziyech is rijp voor de stap naar een buitenlandse topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima zo. Niet steeds dat Blind-Van Basten gedoe erbij halen. Die gozer heeft met zijn hart gekozen. Achteraf voor hem ook sportief de beste keuze.

14 november 2017 om 16:58

Voor nu wel ja. Na zijn carrière kun je pas oordelen of het sportief de beste keuze was.

14 november 2017 om 17:24

Maar de keuze voor je land gaat toch om eer en niet om sportieve gronden. Als je met je hart kiest, kan je nooit een foute keuze maken in dit geval.

14 november 2017 om 18:46

Over 4 jaar is oranje niet beter dan Marokko nu. Dus nu in de kracht van je leven naar het WK met een groep waarin je je thuis voelt is de beste keuze. Uiteraard onder aantal
voorbehouden zoals het oplopen van een zware blessure in een wedstrijd voor Marokko..

15 november 2017 om 09:24

Supervo schrijft: Achteraf voor hem ook sportief de beste keuze.
Desteek77 schrijft: Voor nu wel ja. Na zijn carrière kun je pas oordelen of het sportief de beste keuze was.
Iets beter lezen hè, foei

15 november 2017 om 09:26

Over 4 jaar is oranje niet beter dan Marokko nu? Verklaar jezelf nader?
ps. geef mij aub de lottogetallen voor over 4 jaar door, please!!

14 november 2017 om 17:06

Niet echt. Ziyech werd opgeroepen onder Hiddink en wilde toen voor NL spelen, maar haakte geblesseerd af. Anders had ie voor NL gespeeld. Vervolgens had ie voor Marokko gekozen. Hij twijfelde dus zeker, kijk Amrabat die heeft wel met z’n hart voor Marokko gekozen. Maar als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, moet je zeker niet meer achterom kijken.

14 november 2017 om 17:39

Amrabat moest kiezen tussen een land dat sowieso niet mee zou doen op het WK of een land dat zich nog kon plaatsen voor het WK, lijkt me dus ook een makkelijke keuze

14 november 2017 om 17:55

Haha hij heeft zn blessa gafaked...denk je als je hij niet wilde dat hij dan niet direct had gekozen of gewacht tot zn blessure over was...echt blijven teren op het feit dat ie geblesseerd was...nl in serieuze verval vriend vechten tegen de balkan dat is wat nl gaat doen gezien mijn club psv altijd gepresteerd heeft gun ik het ze van harte maar al die bashers jegens Marokko, Ik weet het het is en blijft een open wond

14 november 2017 om 18:35

Objectieve en echt een mening van toegevoegde waarde! Ziyech is een professionele voetballer, geen straatjochie die een blessure zou gaan faken.

Daarnaast; vechten tegen de Balkan? Dan wens ik Marokko veel succes dat ze geen jantje krijgen van Kroatië.

Het is absoluut geen open wond hoor, de meeste Nederlanders zijn blij dat er weer eens een land meedoet dat al 20 jaar ontbrak! Altijd fijn om nieuwe landen te ontdekken!

14 november 2017 om 18:44

@messirini: Dit is wat hij zei in de periode dat hij geblesseerd raakte: Dinsdag liet hij dus weten dat hij momenteel alleen aan Oranje denkt: "Voor elke speler is dit een moeilijke keuze, maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven, is dat Nederland vaak op grote toernooien uitkomt" ik heb dus het idee dat hij niet echt met zijn hart heeft gekozen.

14 november 2017 om 18:57

NL is niet meer wat het was ja, maar zeker goed genoeg om elke toernooi te halen. Enige wat nodig is is een goede trainer, die een basis vormt en dezelfde spelers vertrouwen geeft. Genoeg spelers in een topcompetitie. 4-4-2 spelen, de Vrij en v.Dijk centraal. Middenveld in een ruit met Blind (CVM), Strootman/v.Ginkel en Propper op (CM) en Wijnaldum op 10. Daarvoor 2 vleugels/spitsen: Memphis en Promes.

14 november 2017 om 19:00

Klopt Delpay...maar Ziyech heeft zelf gezegd met zn hart gekozen te hebben, nu en ten tijden van Blind en VB. Dan moeten we niet zeuren op B en VB. Ziyech kiest voor Marokko. Punt

14 november 2017 om 19:08

Ach houd op, ik word zo moe van die opmerking dat ie met zijn hart gekozen. Die gozer heeft helemaal niet met zijn hart gekozen maar met zijn gekrenkte trots. Als hij met zijn hart gekozen had dan had ie zich bij Hiddink ook niet beschikbaar gesteld.

14 november 2017 om 21:49

Ook prima. Maar in dat geval is het gewoon een ongeduldige oelewapper. Gaat mij erom dat men maat steeds begint over VB en B als oorzaak. Onzin. Z zegt zelf dat hij met zn hart heeft gekozen. Als dat zo is dan heb je dat te respecteren en treft niemand blaam. Als Z nu Marokkaanse international is vanwege trots dan treffen VB en B ook geen blaam. Z zat er 1 pot niet bij na 1x bij de voorselectie te hebben gezeten...

Natuurlijk moet je daar geen spijt van hebben.
Gewoon genieten en voor je kansen gaan op het wk.

Mwa, ben het niet helemaal met hem eens. Nu halen ze het WK, maar als ze daarna niets meer presteren en Nederland staat weer op dan praat je over een aantal jaar weer anders. Het is zijn keuze, zijn gevoel, dus daar ga ik verder niet over oordelen, maar dit is tijdelijk

14 november 2017 om 17:04

Hij is 24!! Als Nederland zich de volgende wk zich niet weet te kwalificeren dan praten we over 8 jaar en dan is zijn interlandcarrière al afgelopen op z’n 32ste

14 november 2017 om 17:20

Ik denk dat je om de 4 jaar bedoelt...

14 november 2017 om 17:21

De WK wordt om de vier jaar gespeeld... Hij is dus 28 jaar tegen die tijd, vier jaar daarop 32.

14 november 2017 om 17:30

Dank je buitenspelval

14 november 2017 om 20:55

Het gaat niet alleen om een WK, maar ook om een EK.. Dus om de 2 jaar een groot toernooi. Alleen daarin zit al onderscheid in tussen beide landen. Daarnaast is er over het algemeen meer interesse voor een Nederlander dan een Marokkaan in het huidige voetbal. Net als Brazilianen, Argentijnen, Fransen en Spanjaarden is een Nederlander een mooi export product. Een speler van Marokko is dan toch anders

Is een belangrijke schakel bij Marokko voegt veel toe aan het spel bij Marokko ik ben blij dat hij en Renard het hebben bijgelegd. Nu in de zomer lekker genieten hij gaat een WK spelen met Marokko mooi toch. Sinds hij er is hebben we volgens ook geen duel meer verloren dus dat zegt genoeg.

14 november 2017 om 17:07

Ze hebben de gehele kwalificaties geen tegendoelpunt geïncasseerd (en dus niet verloren). Dat moet vertrouwen geven. Ik zie bij een gunstige loting mogelijkheden om de poulefase te overleven.

14 november 2017 om 17:11

Wat heeft marokko een mooie team ! Concurentie is hevig daarom werkt iedereen hard voor zijn plek. Als je ziet dat basis spelers harit ( shalke ) en boufal ( southampton ) bank zitten. Weet je hoe sterk het team is. Maar op wk verwacht ik dat boufal en harit meer zullen spelen. Op mooie europeese velden tegen niet zo fysieke teams komen die 2 goed van pas.

Ik hoop dat dit nu eindelijk gesloten kan worden. Hij koos voor Marokko en dat lijkt de juiste te zijn geweest. C’est la vie.

14 november 2017 om 17:17

Exact. Wij Nederlanders doen vaak kinderachtig over dit soort zaken. Elke speler met een dubbele nationaliteit is verplicht om te kiezen en dan kies je uit twee dingen: of je kiest voor loyaliteit of je kiest met je hart. Ziyech koos met zijn hart, wie zijn wij dan om hem daarom te bekritiseren? Hij is met Marokko naar het WK en Nederland niet en daar kunnn we niet tegen en dan gaan we vervelend doen.

14 november 2017 om 17:47

Nee hoor. Hij heeft hier een heel goed punt, sommige kunnen het niet verkroppen dat hij voor het Marrokaans elftal heeft gekozen. ‘Want je woont hier dus moet je ook voor NL spelen’. Zo en typische reactie wat ik vaak tegenkom. Bullshit!! Kies met je hart astublieft! Als ik voor Suriname kon kiezen had ik het ook gedaan.

14 november 2017 om 19:00

Ik ben zo'n persoon, die erg veel moeite heeft met jongens als Ziyech. Ik ben een trotse Nederlander, en het voelt alsof mijn land zwaar word misbruikt door dit soort figuren. Als puntje bij paaltje komt, laten ze ons, het land waar zij vaak ook geboren en getogen in zijn, keihard vallen.

Hoe moeten wij ooit een eenheid vormen in dit land, als de neuzen niet dezelfde kant op (willen) wijzen? Ook dat gefeest destijds met de Turken, en nu met de Marokkanen, een Nederlandse stad/plaats op zijn kop zetten op een agressieve manier, de ''wij en jij'' in stand blijven houden in een multiculturele samenleving.

Nederland verliest steeds meer haar eigen identiteit, onze eigen cultuur. En in ruil daarvoor krijgen we nog steeds te vaak dit soort situaties, geen affiniteit/liefde met/voor Nederland.

We moeten continue op onze woorden letten, anders worden we weer voor racist uitgemaakt, of word er gezegd dat we discrimineren. Als we zeggen waar het op staat krijgen we een slachtofferrol tegenover ons. Er wordt echter totaal niet beseft wat wij, Nederland, al gegeven heeft en nog steeds geeft. Hoe willig het volk is om andere met open armen toe te laten en dit mooie land te delen.

Kom aub niet met Geert Wilders en krant koppen met negatief - allochtoon positief -- autochtoon aan. Negativiteit krijgt altijd meer aandacht, positiviteit word als normaal beschouwt en dus veel minder aangeprezen/gepubliceerd.

Als je wilt weten hoe het voelt voor een ras Hollander, stel je dan eens voor dat het land dat jij als ''origine'' ziet (marokko/turkije/etc) wordt bevolkt door 1.000.000 Hollanders, 700.000 Belgen en 800.000 overig landen. Die grotendeels hun eigen cultuur, normen en waarde, taal en noem maar op krampachtig vast blijven houden. Dat je dit terugziet in vorm van scholing, werk, gebouwen, hele woonwijken. Dat een groot deel van deze groep weinig tot geen inzet toont om zich aan te passen aan de oorspronkelijke bewoners, hoog criminaliteit gemiddelde hebben, dat hun ''vaderland'' alles voor ze is en ze soms zelfs uitlaten het huidige land waarin ze verblijven maar niks vinden.

Voor mij voelt het ondankbaar en onbegrijpelijk aan.

14 november 2017 om 20:12

Nee, Integratie komt van beide kanten, jullie willen dat we assimileren, en dat gaat helaas niet gebeuren er is een reden dat Nederland een Multi culturele land is en niet een Noord-Korea, je hoeft je niet druk te maken aangezien je geen ene reet geeft aan die personen die een ander land kiezen, dat doen de clubs en die krijgen hun geld zeker terug als hij een transfer maakt, gewoon stoppen met janken.

14 november 2017 om 20:14

Ik snap wat je bedoelt en ik ben het eens dat Nederland haar eigen cultuur moet blijven behouden en haar eigen normen en waarde. Maar je moet de allochtonen( hatelijke term) niet over een kam scheren, sommige hebben zich wel (volledig) aangepast en accepteren de Nederlandse normen en waarden. Echter zijn er altijd rotte appelen die zich misdragen en van mij mogen ze keihard aangepakt worden net als de "volbloed" Nederlander. Nederland is ons land en het zou ook altijd ons land blijven maar scheer de allochtonen niet over een kam, want het is ook hun land.

15 november 2017 om 14:03

@jordyb

Als ik kort en bondig mag reageren op jouw post: get over it, life is too short.

15 november 2017 om 14:04

Het woord allochtoon is al lang niet meer van toepassing. Met die achterhaalde termen ga je inderdaad iedereen in hokjes blijven plaatsen

"en ook binnen de organisatie was het rustig" een sneer richting de Knvb. We moeten accepteren dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen en dat heeft voor Ziyech voor dusver goed uitgepakt.

14 november 2017 om 17:13

Ja, van Oostveen en Blind hebben ons weinig successen opgeleverd.

14 november 2017 om 17:25

Het probleem ligt niet alleen bij hen. Heel Nederland is schuldig. Waar zij de touwtjes trekken en verkeerde beslissingen maken, willen "wij" als Nederlands iets zien wat er niet meer is. Wij moeten ons aanpassen qua speelwijze, maar als we enkel resultaten halen is het ook niet goed. Zie ook hoe wij elke prestatie van andere landen naar beneden willen halen, terwijl zij wel het WK hebben gehaald en wij niet. Dan zie je uitspraken als: " nou als zij erbij zijn hadden wij dat ook gemoeten/wat doet dit land nou op een WK, die en dat hebben er niks te zoeken". Nou wake up, er is geen reden waarom wij er wel iets te zoeken hebben. Landen die erbij zijn spelen naar hun mogelijkheden, terwijl wij nog steeds proberen te vliegen met een fiets. Accepteren dat we ons moeten aanpassen en niet afgeven op landen die het wel halen, maar niet op de manier zoals wij dat willen zien..

@ wazza Als koop je niks voor Marokko heeft gewoon een goede ploeg een veel goede talenten. Ik noem een Boufal ( 23 Harit ( 21 ) En Nesyri ( 20 ) Mendyl ( 20 ) Hakimi ( 19 ) Labyad ( 24 ) Ziyech ( 24 ) S.amrabat ( 21 ) Ait Bennasser ( 21 ) genoeg talenten. Met deze talenten zie ik ze in de toekomst ook gewoon goed presteren.

Ondanks de beroerde staat van ons voetbal vegen wij ook Ivoorkust met 5-0 van de mat. Doen alsof Marokko een zo veel beter elftal is gaat helemaal nergens over. 3 potjes en dan weer naar huis.

14 november 2017 om 17:29

Marokko heeft in 6 wedstrijden van de kwalificatie geen enkele tegengoal geïncasseerd. Hoezo zou dat tijdens het WK dan wel zo veel gebeuren.
Op dit moment heeft Marokko ook gewoon een beter elftal trouwens.

14 november 2017 om 18:02

Hangt van de loting af natuurlijk. Maar het is goed mogelijk dat je een sterke ploeg uit pot 1 krijgt, een ploeg uit Zuid Amerika en nog eentje uit de Europese pot. Dan krijg je het als Marokko heel lastig hoor.

Denk zelf dat Oranje en Marokko elkaar qua elftal weinig ontlopen. Afgelopen zomer hebben beiden ploegen tegen elkaar geoefend en er was niet echt een ploeg beter. Beiden ploegen waren erg armoedig en Oranje won. Het is natuurlijk maar vriendschappelijk, maar het zegt wel iets over het krachtverschil of juist het ontbreken van krachtverschil.

14 november 2017 om 18:38

Het was de maand ramadan en zeker meer dan de helft van het marokkaans elftal was aan het vasten en ziyech speelde niet.. er hing een hele rare sfeer in die periode bij het Marokkaans elftal. Zou leuk zijn om ze nog is te laten spelen zonder al die dingen

14 november 2017 om 18:39

Volgens mij heb je geen potten meer op basis van continent, maar gewoon op fifa ranking.

14 november 2017 om 18:44

Marokko is op dit moment volwassener dan het Nederlandse elftal. Ze spelen met veel routine en staan verdedigend zeer sterk. Dat was in het verleden wel anders. Het is echt een team geworden zonder eenheidsworsten. Tevens hebben ze aardig wat spelers die in goeie vorm verkeren. Ik durf wel te zeggen dat ze op dit moment Nederland kwalitatief voorbij gesteven zijn.

14 november 2017 om 20:24

Omdat je een poule met Gabon, Mali en Ivoorkust gewoon simpelweg niet kan vergelijken met een poule op een WK.

14 november 2017 om 17:34

Ik zeg niet dat Marokko veel beter is of iets in die trant alleen je typt wel beetje zwart wit. De wedstrijd van oranje tegen ivoorkust was vriendschappelijk, op een goed veld met een niet-afrikaanse scheidsrechter..

14 november 2017 om 18:50

Misschien de velden met elkaar vergelijken? Als NL in Ivoorkust zou spelen dan was het een compleet andere wedstrijd.

15 november 2017 om 09:57

Geloof me in Abidjan uit tegen Ivoor-Kust "in een belangrijk wedstrijd!" Geen nutteloze vriendschappelijke wedstrijd zal Nederland never never nooit niet winnen van Ivoorkust...

15 november 2017 om 14:08

Oh huilie huilie. Iedereen weet dat Marokko geen topteam heeft, moet je niet zo verzuurd over doen hoor. Verloren van Bulgarije man, g*dverdomme Bulgarije man.

@ Sandoroverman jah want een oefenwedstrijd kan je vergelijken met een belangrijke wedstrijd waarin er WK plaatsing op het spel staat.

Blijf het wijzen naar Blind onterecht vinden. Hij heeft Ziyech 1x niet opgeroepen in september en toen hebben we niemand gehoord die het onbegrijpelijk vond dat Ziyech er niet bij was. Pas een maand later toen Ziyech voor Marokko koos had Blind hem met terugwerkende kracht moeten oproepen in september of hem moeten bellen.

Een keuze gemaakt o.b.v. de huidige situatie. Of het goed of slecht afloopt? Niet interessant. Al denk ik dat spelers van oranje pas over 10 jaar een beetje volwassen worden en voor echte prijzen gaan vechten. Naja mijn mening.

15 november 2017 om 14:10

Zoals hij zei: het kan soms raar lopen. Dat de coach hem passeerde, kan hij weinig aan doen. Dat was een domme zet van de coach gebleken, zoals we allemaal konden zien. Marokko zit niet in de positie om goeie spelers te negeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren