Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hoe ver over de hill Sneijder is, werd aangetoond door Vilhena’

Laatste update:

Wesley Sneijder kwam er donderdagavond niet aan te pas tegen Frankrijk (4-0) en werd in de rust vervangen door Tonny Vilhena. In zijn column voor Het Parool stelt Henk Spaan dat het onbegrijpelijk zou zijn wanneer bondscoach Dick Advocaat de middenvelder van OGC Nice zondagavond tegen Bulgarije weer aan de aftrap laat verschijnen.

Volgens Spaan is Sneijder ver over zijn top heen en kwam hij donderdag in Parijs tekort tegenover zijn directe tegenstander. Zijn vervanger liet wat Spaan betreft wel zien hoe het moet. “Hoe ver over de hill Sneijder is, werd aangetoond door Vilhena, een voetballer in wording, die in elk geval Paul Pogba eens durfde aan te vallen en die de kracht en de energie had om te blaffen tegen Franse middenvelders.”

“Als die jongen tegen de Bulgaren niet in de basis staat, mogen we niet langer blind zijn voor ernstige aderverkalking bij de technische leiding van het Nederlands elftal. (Rekik bij de selectie: zijn ze niet goed geworden?)”, vervolgt Spaan. “Heeft er trouwens al iemand uit de leiding, al is het maar een snippertje, verantwoording genomen voor de opstelling en zelfmoordtactiek tegen de Fransen?”

Volgens het Algemeen Dagblad is de recordinternational zijn basisplaats kwijt en wordt hij zondag vervangen door Vilhena. Kevin Strootman, die tegen Frankrijk van het veld werd gestuurd, wordt volgens het dagblad vervangen door Marco van Ginkel. In de achterhoede is een plekje ingeruimd voor Bruno Martins Indi, wat ten koste gaat van Wesley Hoedt.

Wesley Sneijder verdient een basisplaats tegen Bulgarije

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vooral de tactiek was inderdaad bizar. Als advocaat serieus het idee had om met 433 Frankrijk het voetballend moeilijk te gaan maken, mag die man per direct het verzorgingstehuis in.. Je had hier de boel op slot moeten gooien met 532 en hopen op een counter via robben en promes. Door zo te spelen viel het middenveld al binnen 10 minuten uit elkaar.

2 september 2017 om 08:18

Het is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Algemeen genomen was er vertrouwen voorafgaande de wedstrijd. Wanneer er een positiever resultaat was neergezet zou de stemming anders zijn. De gif beker moet leeg.

2 september 2017 om 08:31

je bedoeld er waren dromen bij de spelers groep? Vertrouwen... die gasten dachten dat de bal zichzelf over het veld rolt. Het nederlands elftal en het nederlands voetbal heeft talent genoeg om zich met twee vingers in de neus te kunnen kwalificeren voor eind-toernooien, maar dan moet je wel de opstelling er naar maken en die spelers selecteren.

een verdediging van Martins Indi, Hoedt, de Vrij, Veltman en Fousah staat helemaal niet verkeerd. Eventueel nog Pieters voor links, Van Dijk als back-ups.

Voor het middenveld zou ik gewoon gaan voor een groepje jongens als Daley voor links, Strootman centraal en Wijnaldum op rechts.

Voorin zou ik een combinatie aangaan met op Links Depay, speelt zijn minuten bij Lyon en op Rechts zou ik voor Promes gaan. Met Dost eventueel als vervanger voor 1 van de twee zodat je een aanspeel punt hebt, kopper etc.

In een opstelling als deze heb je een middenveld dat aanvallend de kwaliteiten heeft maar verdedigend ook gewoon kan staan. de verdediding heeft de dekking van elkaar en kan gewoon hier en daar mee in een counter en met 2 snelle spelers voorin of 1 en dost als aanspeelpunt kun je gewoon echt op snelheid spelen.

Maar..... zolang het "samenwerkings" niveau nul is en er geen passie voor elkaar is kun je welke opstelling ook maken die je wilt, het zal nooit werken. Team spirit wise zitten ze allemaal in een dip, 3 trainers gehad nu - slechte kwalificatie positie, wie wordt daar niet bedroefd van?

2 september 2017 om 08:36

Ja? Je zou echt Strootman, de man die bij het NL elftal écht niks kan, in de basis zetten? Zet liever daar een Vilhena, een jongen waarvan ik zijn kwaliteiten niet groter vindt dan middenmotor BPL / Subtop Serie A daar neer.

2 september 2017 om 08:40

Weer komen mensen met Strootman aan zetten in hun opstelling. Wat is dat toch? Als Sneijder ver over de hill is voor oranje, dan is Strootman een veredelde amateur voetballer voor oranje. Die man heeft nu al heel wat wedstrijden het Nederlands voetbal te kakken gezet en mag continu weer vrolijk komen opdraven. Nooit meer oproepen, 100x liever Vilhena op die positie inderdaad.

2 september 2017 om 08:44

Daar los je het probleem niet mee op. Wie geeft de creatieve impulsen af? Welke speler heeft het inzicht en de handelingssnelheid om open te draaien en de bal via een steekpass of welke creatieve manier bij de speler te krijgen die in positie is om de gevaarlijk te zijn? Die hebben we niet.

Wie moet de voorzetgeven aan Dost? Het zijn allemaal spelers die naar binnen snijden.

De samenwerking is nu omdat er geen fatsoenlijke spits van niveau rond loopt. En er geen middenveld is die met één ingeving de verdediging open rijt.
Dat is het probleem.

2 september 2017 om 10:36

Ik zou juist opteren voor een middenveld met De Roon op 6, geflankeerd door Vilhena en Wijnaldum. Voorin Depay en Promes en Robben als valse spits. Bij Bayern heeft Robben paar keer als 10 gespeeld en dat ging niet verkeerd. Zo heb je een middenveld staan die in staat is de tegenstander niet te laten voetbalen en een voorroede om er snel uit te komen.

2 september 2017 om 10:47

Robben op 10. Dat zou zeker een goede optie zijn. Vilhena moet zeker een basisplaats krijgen. Die gozer vind ik echt goed. Hij is nog jong en kan zich goed ontwikkelen. Wat betreft de Roon, die zou idd eens een keer mogen aanhaken maar ook hij heeft nou niet de handelingssnelheid die je nodig hebt op zo'n positie. Ik zou eerder van den beek laten ruiken. Maar goed dat de Roon eens de kans moet krijgen zou ook een goede stap zijn. Dan kunnen we hem eens beoordelen. Ik blijf erbij we missen 2 á 3 puzzelstukjes. En met Robben op 10 zou je idd al eéén oplossing hebben. Hij heeft ook nog eens een goed schot.

2 september 2017 om 11:03

Waarom geen 4-3-3 met Tooistra, Vilhena en van Ginkel op t middenveld. Die hebben tenminste gif en scorend vermogen. Sneijder en Strootman aub nooit meer laten spelen. Wijnaldum ook niet. Laat hem aub bij Liverpool.

2 september 2017 om 11:31

Wijnaldum komt zeker nog van pas. Die moet vastigheid hebben om tot goed spel te komen.

2 september 2017 om 11:59

@Warabe als Toornstea, Vilhena en van Ginkel op het middenveld tegen Frankrijk had gestaan hadden we ook verloren en had iedereen geroepen die 3 nooit meer. Ik denk dat je als speler er liever niet in had gestaan tegen Frankrijk want had je kansen op een nieuwe plaats een stuk kleiner gemaakt. Iedereen zit in de waan van de dag. De gif beker moet idd leeg en de hele instelling van Oranje was zo slecht. Vertrouwen was er niet en Frankrijk was zo goed. Advocaat moet een team proberen te bouwen die er voor elkaar staat en vecht voor elkaar en daar had ie niet meer de tijd voor.

2 september 2017 om 12:25

@Thamike
Je hebt deels gelijk. Het probleem is alleen dat het voor velen wel duidelijk was dat dit niet de juiste samenstelling is om tegen de fysiek sterke Fransen te voetballen.

Ik vind het nogal wat dat iedereen hier zo makkelijk doet over het inleveren aan fysiek bij de selectie. De bondscoach heeft andere dingen dan het doel bij deze wedstrijd voorop gesteld en in zijn selectie cruciale namen niet meegenomen.

Van Dijk was in de eerste ontmoeting de beste man aan Nederlandse zijde. Nu gaat het niet met Southampton vanwege de transferperikelen.. mr we moeten dan niet doen alsof we niet weten dat hij onze beste verdediger is. Hij had ook een positieve impuls nodig. Hij had ook nodig om hem te laten merken dat we hem niet laten vallen. Dat hij belangrijk is. Dit is eerder ook gebeurd bij belangrijke spelers bij wie het even niet bij de club boterde. Even iemand laten voelen dat je onderdeel bent van een missie. Hij zit met frustraties. Met de wil om zich te bewijzen. Hij had iig uitgenodigd moeten worden.

Bazoer en Fer. Ik heb beide namen niet gehoord voor een evt selectie voor deze wedstrijd. Beide doen het gewoon heel goed bij hun club in een sterke competitie. Fer is fysiek ijzersterk, heeft lengte en werkt hard. Ook Vilhena had in de basis moeten starten.

Nederland heeft fysiek sterke spelers. Nederland heeft lengte. Nederland had moeten strijden, en met 3 van deze spelers: Depay / Robben/ Wijnaldum / Promes moeten uitbreken.

Naar mijn mening wordt Sneijder totaal verkeerd gebruikt en dient Strootman even wissel te staan. Sneijder heeft alle kwaliteiten van Pirlo die hij rond deze leeftijd had. Hij dient naar de VM positie te zakken, maar niet als verdedigende speler, maar als spelverdeler. Sneijder moet ook daar blijven en dus geen meters naar voren maken. Voor sneijder dienen er op het middenveld centraal 3 spelers te spelen. Allen bikkelaars die veel meters maken (Promes, Wijnaldum, Fer). Naast Sneijder moet er nog een speler spelen die het vuile werk opknapt (Vilhena). Voorin alleen een valse spits (Robben of Depay) met snelheid, passeerbeweging, of anders gezegd.. een speler die een overtreding weet uit te lokken (je hebt immers ook kopsterke spelers in de selectie zo). Met lopers om hem heen kan die andere spelers in stelling brengen. Deze verkapte 4-5-1 spelen de 3 centrale middenvelders als aanjagers. Bij het veroveren van de bal spelen ze de bal terug op Sneijder en kiezen ze positie door uit te waaieren. Zo speelde Italie met Pirlo.

Doordat Sneijder ver is teruggezakt en de duels meer centraal op het middenveld worden uitgevochten, heeft hij net iets meer ruimte en tijd om met zijn passing openingen te vinden in een counter. Ik had het willen zien of Frankrijk het dan zo makkelijk zou hebben gehad. Vergeet niet dat ze thuis spelen, en als ze niet snel scoren ze veel druk / frustraties zouden voelen.

2 september 2017 om 12:54

@Thamike...van Frankrijk was winnen sowieso geen optie. Als mochten we 13 spelers opstellen. Maar de aankomende wedstrijden pleit ik wel voor dat middenveld.

2 september 2017 om 13:12

Wat een slap ...... allemaal. Vilhena werd x op z voorbin gelopen als een klein jongentje wat hij ook deed tegen Pogba het zag er niet uit. Nederland is ge woon 5 klasses minder dan Frankrijk. Maar als je inderdaad met gasten als Janssen in de basis zet dan weet je dat je niks te zoeken hebt in Frankrijk. Sneijder js nog altijd beter dan Vilhena en de rest van de middenvelders alleen moet je weten hoe je hem gebruikt. Strootman hoort ook op de bank. En Elia en Babel had je nu prina kunnen gebruiken tegen Frankrijk. Maar de ik Mag je gehalte overheerst bij her selecteren. Men wilt liever wisselspelers die de media ophyped dan spelers die week jn week uit presteren. Het is gewoon schandalig en dit Nederland verdient het niet op het Wk aanwezig te zijn

2 september 2017 om 08:24

Ben ik het niet mee eens. Dan hadden de backs van Frankrijk vrije doortocht en kwam je een op een achterin te staan. Nu was het door een niet super fitte Robben alleen Kurzawa die door bleef lopen. 4-3-3 was niet zo'n gek idee gewoon uit defensief opzicht. Echter begreep ik niet waarom we zonder 6 speelden. Strootman heeft deze kwalificatie bewezen dat niet te kunnen. Persoonlijk had ik geopteerd voor Blind op de nummer 6 positie in zo'n topwedstrijd omdat hij niets geks doet. En indien nodig niet compleet incapabel zou zijn om de verdediging te assisteren.

2 september 2017 om 08:52

@ jorisdijk....vrije doortocht en 1 op 1???? Met een andere opstelling lopen er niet ineens 3 van je spelers het veld af he? Je kunt backs gewoon blijven opvangen natuurlijk maar het gaat erom hoe je zelf bij balbezit staat. Echter ik geloof niet dat we het met 5 3 2 wel hadden gered. We zijn gewoon kwalitatief veel minder

2 september 2017 om 08:58

Uhm ja, onze backs komen dan tegen Sidibe en Kurzawa te spelen. om vervolgens een op een te komen achterin. Als je puur defensief denkt (wat wij moeten doen gezien de situatie) dan is 5-3-2 gevaarlijker en miss zelfs aanvallender.

2 september 2017 om 10:27

Bijna iedereen speelde met angst (onzeker) dat was het grootste probleem hoedt strootman Sneijder en liefst promes eruit voor depay vilenha van ginkel en Bruno Martins indi...deze jongens hebben meer schijt om met maar zo tezegge...Ooh ja en Janssen voor dost

2 september 2017 om 10:28

En liefst jan Arie van de Heijden geloof me die speelt gewoon zijn zelfde spel als bij Feyenoord topper!!

2 september 2017 om 10:31

En dan was haps erbij nog best geweest dan kan blind centraal en haps op links!!!! Maar ja papa blind heeft al verpest!!! Voor wie zijn we dan op het WK boys????

2 september 2017 om 12:34

Ongelofelijk. Na IJsland thuis was Martins Indi nog de grote schlemiel en nu schrijft iedereen hem weer de basis in.

2 september 2017 om 08:57

Het systeem vind ik nog niet eens zo cruciaal daarin. We zijn eerder met Blind ook met 5-3-2 ten onder gegaan. Het middenveld was lachwekkend. Sneijder kan echt niet meer in zon wedstrijd. Daar had hij Vilhena moeten zetten. Zijn gif is wel een element dat je tegen een tegenstander als Frankrijk nodig hebt. Dat Strootman in zo'n wedstrijd zo verschrikkelijk slecht was was denk ik niet te voorzien. Dat had ik ook niet verwacht. Hij had wel in de rust moeten worden gewisseld voor bij Van Ginkel of Propper. Dan hadden we denk ik ook niet gewonnen maar hadden we niet 4-0 verloren.

Vilhena viel ook tegen Italie goed in en verdiend zo langzamerhand een basisplaats. Hij is precies wat Nederland mist.. Beleving.. Pit.. Kracht.. Tuurlijk is het niet de beste speler die we hebben, maar de tijden van de keuze tussen Davids (juve) en Cocu (barca) zijn over. Ik hoop wel dat Donny van de Beek en Bazoer zich toe gaan leggen op de nummer 6 positie want ik zie werkelijk geen speler die deze cruciale positie de komende tijd voor ons gaat vervullen. Werkelijk niemand.

Ook een ding dat ik niet verwachtte was de keuze Depay te passeren. Ik had hem eerlijk gezegd inplaats van Janssen verwacht. Tegen 2 slopers was er nooit enige eer voor welke spits dan ook te halen. Dan kun je alleen maar hopen op een uitbraak.

2 september 2017 om 09:34

Een tijdje terug zou ik hebben geroepen Marten de Roon op nummer 6. Degelijke speler. Heeft alleen niet kunnen voorkomen dat Middlesborough degradeerde. Heeft wel laten zien op dat niveau en ook in de serie A mee te kunnen

Voor wat betreft het "incident" tegen Frankrijk moet je gewoon bekennen dat je nu (nog) zo ver niet bent en dat het klasseverschil te groot was. We teren nog op de successen van 2010 en 2014 en dat is exact de reden waarom de oude garde wordt opgesteld. Ervaring om de jonge generatie mee te nemen. De oude garde is echter dusdanig oud dat dit je opbreekt in een wedstrijd zoals die tegen Frankrijk.

Hopen dat de druk er nu zo op staat dat er wel gepresteerd gaat worden en anders maar niet naar Rusland. Hoef ik me ook niet te ergeren aan de instelling van oranje en kan ik genieten van andere voetballanden zoals Frankrijk.

Wat een onzin. Je kunt beide spelers niet vergelijken, zijn totaal verschillend. Snap al helemaal niet dat er wordt gezegd dat Vilenha zo goed speelde...tuurlijk hij joeg meer af en was veel meer aanwezig dan Sneijder maar werd ook vaak van bal gezet en gaf foute passes.

2 september 2017 om 08:48

Ook Vilhena maakte foute maar vergeet niet dat na het wegsturen van Strootman het helemaal open lag. Vilhena was niet zo goed maar de rest was zo ongelofelijk slecht.

2 september 2017 om 08:49

Inderdaad, een kinderhand is wel heel snel gevuld zeg.. al is dat met het niveau van donderdag enigzins begrijpelijk.. dit is zeker niet de messias die Oranje uit het dal gaat trekken. Toch verdiend hij morgen absoluut een basisplaats al is het alleen maar omdat hij in ieder geval de duels ingaat.

2 september 2017 om 09:43

Haha natuurlijkcgaat vilhena iranje niet uit het mieras trekken. Zon type speler is het oik helemaal niet. Hij kan alleen met zn mentaliteit wel zirgen dat je niet zo diep weg zakt als je met strootman doet. Vilhena in de basis, strootman lekker banken. Alleen wie zet je op de plek van sneijder? Klaassen? Propper?

2 september 2017 om 11:34

Van Ginkel waarschijnlijk (klaassen is geblesseerd toch?)

2 september 2017 om 13:35

@chandler, maar daar begint het toch ook mee. Dat de Fransen beter zijn oké. Dat je afgetroefd wordt op instelling onbespreekbaar. Misschien moet de bondscoach daar eens op gaan selecteren mentaliteit in plaats van kwaliteit. We zijn slechter dus moeten we mentaal iets meer brengen. Die spelers hebben we gewoon, maar spelen niet omdat strootman en Sneijder zo nodig moeten spelen. We geven wel af op Wijnaldum, maar alleen kan die het ook niet. Boeit me niet hoe we spelen, als is het 451 op de counter, zonder echte spits op een veld dat 20 meter lang is, met afbraakvoetbal eerste klas en een niet aan te gluren 0-0 wedstrijd. Resultaat is het enige dat telt. De rest is allemaal bijzaak. Clubvoetbal is een ander verhaal, daar heb je de tijd om een elftal te smeden. Dit is niet het geval bij interland voetbal.

Ja Strootman mag voorlopig wel even op de bank plaatsnemen. En Wijnaldum hoeft van mij niet meer met de punt naar achter, die moet (bij afwezigheid van Klaassen) rechts op het middenveld zodat hij meters kan maken.

We missen gewoon een jongen nodig die voor de verdediging de gaten dicht loopt en met pit erin gaat. Type Nigel de Jong. Kijk hoe goed Real het doet sinds Casimero voor de verdediging speelt, Kante bij Leicester / Chelsea, Busquets in zijn goede tijd...
Niet helemaal dezelfde type maar ik vind Donny geweldig op die positie. Blind zou ook op de 6 kunnen spelen, verder houdt het op. Ik zeg geef Donny de kans. Natuurlijk kan hij een mindere wedstrijd spelen omdat hij jong/wisselvallig is, maar ook tegen Nice; die jongen was zo goed!

2 september 2017 om 09:21

Donny is een groot talent, maar alsjeblieft zeg.. Hij heeft nog geen 10 wedstrijden bij Ajax in de basis gestaan.

Zet gewoon je 3 beste middenvelders erin op dit moment. Of we nou met de punt naar voren of achteren spelen tegen Bulgarije, dat maakt niks uit. Een dynamisch middenveld met enige ervaring is er nodig. Er moet gewonnen worden nu, ten koste van alles.

2 september 2017 om 10:58

Vilhena - Sneijder - Wijnaldum moeten spelen dan. Als je na donderdag Strootman nog op durft te stellen wil je gewoon niet naar het WK. Als je Sneijder zo graag eruit wil omdat hij te langzaam wordt kan dat pas als Klaassen fit is mijns inziens, Pröpper vind ik ook te kort komen daarvoor..

Ik vond Sneijder echt niet de slechtste middenvelder van de drie. Makkelijk punten scoren door zo op hem ('de oude generatie' af te geven maar hij liet het elftal minder in de steek dan Strootman (met zijn twee gele kaarten en slechte passing) en Wijnaldum (die geen bal fatsoenlijk kon passen en zelfs fouten maakte in de aannames). Er moet inderdaad doorgeselecteerd worden in de selectie maar ik snap dan niet dat er op de verdediging wordt afgegeven. Hoedt en De Vrij waren niet perfect maar zeker niet de slechtste en Blind en Fosu-Mensah waren juist de enige die hun niveau soms nog haalden. Martins Indi is verder ook een goede verdediger. Vogel eerst maar eens uit wat je voorin gaat doen. Ga je de wisselvallige Depay laten spelen? Russische superster/nl elftal flop Promes? Onzichtbare Janssen? Krijgt Dost de kans? (die jongen weet tenminste hoe het voelt op doelpunten te maken dus wie weet schiet hij er één in).

2 september 2017 om 09:37

Ik snap nog steeds niet waarom er (vooral tegen toplanden) niet met een valse nummer 9 wordt gespeeld bij oranje, de echte spitsen krijgen toch geen voorzetten vd flanken.

Kun je er net zo goed een speler neerzetten die ruimtes creeert voor de flankspelers
en een aanvallende middenvelder maar ook het middenveld helpt .
In mijn ogen een betere oplossing voor dit Oranje dan een statische spits die toch geen bal krijgt

2 september 2017 om 09:57

Helemaal met je eens. Zou zelf zijn gestart met de voorhoede Depay-Promes-Robben met Promes daarbij in een vrije rol. Depay en Robben mogen dan ook lekker naar binnen trekken.

2 september 2017 om 10:48

Welke middenveld? In bal bezit sjokte Strootman tussen centrale duo en Sneijder verstopte zich vlak voor Janssen. En dan had je Wijnaldum die kort gedekt werd door Kante/Pogba. Het durven voetballen zat er niet in geen beweging, geen strijd en verdedigend in duels heb je ook niks aan Sneijder.

Dat Vilhena pit heeft is goed, maar ook de Feyenoorder kon het Franse geweld totaal niet aan. Kom op zeg. Sterker nog, Sneijders kracht was altijd z'n techniek. Vilhena zou dan meer op de plek van Strootman of zo moeten komen. Ik snap dus Spaan ook niet echt. We moeten gewoon realiseren dat we even in een diep dal zitten. Zelfs Bulgarije en Zweden zijn soms te goed voor ons. Je bent wel erg naïef om te denken dat je met Vilhena of andere spelers de oorlog gaat winnen.

2 september 2017 om 10:59

Vilhena speelde dan ook voor een groot deel met alleen Wijnaldum op het middenveld tegen drie Fransen aangezien Strootman er af werd gestuurd. Dankzij Vilhena was Pogba iig niet meer vogelvrij, al kwam hij er nog steeds een paar keer doorheen. Met Vilhena win je inderdaad niet meteen de oorlog maar hij lijkt beter te passen in het elftal dan Strootman.

Wanneer gaan we eindelijk eens eens excuses maken aan Blind.
Volkomen afgebrand,onterecht, het ligt niet aan de trainer,het zijn de spelers.
wat we op het moment hebben is niet goed genoeg,het Nederlandse voetbal
is voorlopig over, neem Psv / Ajax dat is niet toevallig, maar de werkelijkheid.
Helaas.

Ja tegen een betere tegenstander is Sneijder niets in vergelijking net Vilhena. Maar we moeten nu ook niet doen alsof hij een goede wedstrijd speelde want er waren genoeg fouten op verkeerde momenten bij Vilhena.

Het voetbal blijft zich ontwikkelen en het topvoetbal dan ook veel op fysiek gebied. Op dit punt komt Sneijder heel veel te kort. Als daarna zijn rendement aan de bal ook al jaren achterblijft dan is de conclusie snel getrokken. Sneijder heb je op topniveau niet meer nodig.
Tegen een Frankrijk had Advocaat beter voor een heel sterk (fysiek) blok op het middenveld kunnen kiezen met voorin 2 of 3 gelukszoekers in de vorm van bijvoorbeeld een Elia, Babel of Lens.

Sneijder had 30 interlands geleden al moeten banken. 1 topjaar in 2010 heeft hem erg veel krediet opgeleverd. Maar heeft vaker matig gespeeld dan goed

Middenveld met vilhena v ginkel en wijnaldum waarschijnlijk alhoewel ik die zoooooo slecht vind maar dan kan sneijder gewoon op 10
Die moet niet meer te hoeven lopen maar t voetbal spelen ala pirlo
Die strootman srry hoor die had bij vvv gewoon op de bank gezeten wat een wanvertoning is dat op dit niveau
Dus spaan pannekoek hou alsjeblieft je commentaar over sneijder voor je

Vilhena speelde helemaal niet goed. Rende weer als een kip zonder kop overal achteraan en was schuldig aan de eerste gele kaart van Strootman.

2 september 2017 om 11:03

Volgens mij was Strootman zelf schuldig aan de eerste gele kaart van Strootman. Vilhena haalde zeker geen 10 maar heeft meer gif dan de rest van dat hele elftal bij elkaar. Als je een minder team hebt dan je tegenstander heb je op zn minst gif nodig.

wat een waan ván de dag reactie van Henk Spaan. Sneijder is - over de top of niet - onze beste spelverdeler welke wij hebben, nog steeds! Het verschil aanhalen tussen Sneijder en Vilhena is als appels met peren vergelijken. Vilhena is meer een loper en Sneijder meer de creatieve technicus.

Advocaat moet Sneijder in zijn kracht gebruiken en hem niet eindeloos kilometers laten lopen achter een tegenstander met longen als een paard. Advocaat moet zondag spelen vanuit een 4-2-3-1 formatie met Sneijder als spelverdeler achter de spits met 2 defensieve spelers in zijn rug welke de tegenstander kunnen opvangen.

Ik zou de volgende spelers opstellen;

Stekelenburg of Cillissen

Tete of Veltman
De Vrij
Hoedt (is toch beter dan Indi)
Blind

Vilhena
Wijnaldum

Robben
Sneijder
Depay

Dost

Sneijder is natuurlijk een 10x betere speler, dat is gewoon zo, alleen hij is gewoon 'op'en klaar, hij heeft een mooie voetbalcarriã¨re gehad maar zou zijn schoenen aan de wilgen moeten hangen. Hij heeft geen passing meer die die ooit had en de kracht niet meer, hij moet de eer aan zichzelf houden.

De enige optie die slechter is dan Hoedt: Bruno Martins Indie. Hoe veel fouten heeft die man al gemaakt in de defensie van Oranje? Dat heeft ons toch al serieus punten gekost. Hij is echt nog slechter dan Veltman....

Ik vind het schandalig dat een grote meerderheid van de poll stemmers Sneijder niet in de basis wilt tegen Bulgarije. Nederland moet ten kosten van alles deze wedstrijd winnen en dat gaat naar mijn mening het beste met ervaring en kwaliteit in het veld. Sneijder kan nog geniale passes geven en is met zijn vrije trappen ook erg belangrijk voor dit Nederland. Na Robben vind ik Sneijder de belangrijkste voetballer voor dit Nederland en zonder Sneijder in de basis tegen Bulgarije weet ik zeker dat Nederland jammer genoeg niet deze cruciale wedstrijd zal winnen.

2 september 2017 om 11:05

Ik denk dat je beter Sneijder erin kunt zetten als het niet loopt dan Sneijder eraf halen als het niet loopt. Sneijder kan geen 90 minuten meer mee op hoog niveau en zeker niet 3 dagen na een andere wedstrijd. Laat die jongen lekker op de bank beginnen en mocht het nodig zijn, zet je hem er lekker in in de rust. Hij is nog steeds de beste middenvelder van Oranje, maar niet meer 90 minuten lang.

Hij moet gewoon nog een beedje ritme opdoen en laten we voor de rest ook nooit meer naar Henk Spaan luisteren.

Het is jammer maar we moeten maar eens denken aan een nieuwe lichting met een andere trainer. Robben,sneijder,strootman en Advocaat met assistent jullie worden bedankt en vriendelijk verzocht te vertrekken.

2 september 2017 om 11:52

Sneijder was een prachtige voetballer. Het is helaas nu voorbij. De tijd heeft hem ingehaald. Hij kan het fysiek niet meer aan en wordt compleet overlopen. Je moet tegenwoordig zó fit zijn. Je kan met alleen techniek het niet meer redden in het hedendaagse voetbal.

2 september 2017 om 12:34

Precies, dat is wat ik ook zegt. Hij oogt veel te traag met zijn handelingssnelheid. En als je zo een beest "Kante" op je hebt. Tja dan heb je ook bijna niets met je tactisch overzicht en je mooie passjes.

2 september 2017 om 12:04

Robben is nog steeds de beste voetballer uit Nederland. Advocaat mag je niet afschrijven na een nederlaag tegen Frankrijk met notenbenen ook nog een onterechte rode kaart.

Persoonlijk schrok ik van Strootman het meest je kon van te voren al zeggen dat Sneijder kapot gespeeld zou worden tegen die top atleten van Frankrijk. Een foutje die je Advocaat kwalijk kan nemen maar de rest is zo raar nog niet.

Ikzelf had zo gespeeld hard tegen hard en dan het liefst nog met spelers als Bazoer en dergelijke op de bank maar met de Nederlandse school ga je met deze spelers niet winnen van hun. Ik had voor een dynamische speelwijze gekozen en zelfs dan was je redelijk kansloos.

Van Dijk is geblesseerd en weet niet of ik nog iemand mist maar voor bijvoorbeeld Lens kan ook Babel of zelfs liever Huntelaar dan Janssen op dit moment.

Cilissen
Mensah
de Vrij
Hoedt
Janmaat
De Roon
Vilhena
Aanholt
Wijnaldum
Robben
Lens
2 september 2017 om 12:28

Ik ben het volkomen met je eens. Daarbij vraag ik ook dringende versterking voor Blind zijn positie. Het leek wel alsof ie stilstond tegen Coman. Graag vervanging voor die linkerplek achterin. Misschien Willems?!

Aan een ieder hierboven die somber over onze (nederlandse) voetbaltoekomst denken, heb je gisteren Jong Oranje gezien?

Vilhena en Sneijder zijn andere type middenvelders, als het gaat om technische kwaliteteiten en productiviteit is Sneijder op zijn oude dag nog altijd de betere speler. Maar als het gaat om de defensieve taken en duelkracht zie ik liever Vilhena. Dat was tegen Frankrijk wel nodig, want de Franse middenvelders heersde compleet. Vond dat Vilhena goed inviel.

Maar waar ik met mijn gedachte niet bij kon was dat Wijnaldum en met name Strootman er nog minder van terecht brachten. Dat zijn spelers die in clubverband op een hoger niveau voetballen als Sneijder en Vilhena maar die in Oranje totaal niet uit de verf komen. Hetzelfde geld overigens voor Promes, wekelijks uitblinken in Rusland om bij Nederland compleet afwezig te zijn.

Natuurlijk was Sneijder slecht maar wie was dat niet ? En op basis van wat is Villhena nou ineens een topper, ja hij viel redelijk in maar daar is meteen alles mee gezegd ook.
Sowieso kan je Vilhena en Sneijder niet met elkaar vergelijken, 2 totaal verschillende voetballers.

Een blinde kan nog zien dat deze generatie ongebalenceerd is: We hebben 10 spelers die uitstekend als CV kunnen spelen. We hebben een aantal backs, die niet goed genoeg zijn om genoeg dekking te geven in een 4-mans verdediging. +- 10 middenvelders, waarvan geen enkele echte AMF, allemaal verdedigend en controlerend ingesteld. We hebben geen enkele fatsoenlijke spits, alleen een aantal leuke 'zwervers' / buitenspelers.

Dus... Dan kom je automatisch bij een 3-4-2-1 of 3-4-1-2 uit. We kunnen altijd twee échte verdedigers opstellen, samen met één opbouwer (denk aan Blind, Ake, Veltman). Spelers als Mensah, Van Aanholt, Tete en co kunnen prima aan die zijkant spelen, ook Wijnaldum of Vilhena zouden dat kunnen. Op het middenveld kan je controleren, met Stootman, Klaassen, VD Beek, Vilhena en Wijnaldum. Dan houd je 3 posities voorin over. Die hebben zoveel support achterin, dat ze totaal kunnen focussen op aanvallen. Dat is ideaal voor Depay, Promes, Robben, Kluivert, Lens, etc.

Stop met de zogenaamde Hollandse school. De achterliggende gedachte hiervan is: Balbezit, aanvallend voetbal en veelzijdige aanvallen. Dat is exact wat je kan bewerkstelligen met deze opstelling, en juist niet met de gebrekkige 4-3-3.

Het is jammer maar waar. Spelers als De Jong, Sneijder, Van Persie, etc. Kunnen het gewoon niet meer. Het probleem is dat de vervanging hopeloos faalt.

Het wordt eigenlijk bijna de plicht van een trainer als Keizer die zo'n talent als Frenkie de Jong tot zijn beschikking heeft te laten doorbreken, zodat er eindelijk weer een talent is die het overzicht heeft en een pass kan geven a la Sneijder. Want in de generatie die boven hem zit is die er gewoon niet. Ik heb verder te weinig inzicht wat er verder in die leeftijdscategorie van Jong Oranje rondloopt, maar zover ik kan beoordelen is ook dáár Frenkie de Jong de enige die die specifieke kwaliteit heeft. Nouri was daarin natuurlijk nog het meestbelovend, maar dat verhaal kennen we allemaal. Verdedigers en jongens met loopvermogen op het middenveld zijn er voldoende. Ook wat potentieel interessante vleugelspitsen. Maar jongens met een splijtende steekpass of een spits (nog zorgelijker), zijn er veel te weinig.

dit team zou gewoon moeten kunnen en dan op de voorzet spelen, dat is namelijk de sterkste spits die nl op dit moment heeft(dost natuurlijk) en dan promes die een sterk linker been heeft, kan ook met zijn goede rechter been naar binnen trekken

cillessen
fosu-mensah
van dijk
de vrij
van aanholt
vilhena
de jong
wijnaldum
narsingh
dost
promes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren