Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Wat zich daar afspeelt, dat is tussen hem en Ajax’

Laatste update:

Ajax ging donderdagavond in de eerste ontmoeting met Rosenborg BK met 0-1 onderuit. Joël Veltman vertolkte een ongelukkige rol bij het enige doelpunt van de wedstrijd, maar stelde na afloop dat Ajax zelf al eerder toe had moeten slaan.

“Waardoor het niet lukt? Omdat we niet scoren. De tegenstander krijgt dan altijd wel een paar kansen. Nu kregen ze ze laat in de wedstrijd en als-ie dan valt, dan wordt het lastig. Anders sta je in de eerste helft al met 2-0 voor”, zei de rechtsback annex aanvoerder voor de camera van Ziggo Sport.

Of de afwezigheid van Davinson Sánchez een van de redenen was voor de nederlaag, kon Veltman niet bevestigen: “Wat zich daar afspeelt, dat is tussen hem en Ajax. Wij moeten gewoon de 1-0 maken en dat wordt het veel makkelijker. Zij zouden dan moeten komen en dan wordt het spel voor ons ook weer makkelijker.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de aanvoerder verwacht je dan dat 'ie reeel is.

Blijkt niet altijd zo te zijn.

17 augustus 2017 om 23:10

Inderdaad slappe hap. De Noren hadden waarwchijnlijk niet gekomen met een 1-0 achterstand. Bovendien zou het hem sieren als hij aangaf dat de instelling van Ajax te slap was. Bah

17 augustus 2017 om 23:18

Hoe kun je dat van Veltman verwachten als ze bij Ajax het idee geven dat Veltman geweldig is? Zolang ze daar blij zijn dat spelers van zijn niveau langer bij de club blijven en ze hem aanvoerder maken zal Ajax het van uitschieters als afgelopen seizoen moeten hebben.

17 augustus 2017 om 23:27

Hij is reëel en geeft het uitstekend aan. Het probleem is dat er in 4 wedstrijden veel te weinig gecreëerd en gescoord wordt. Dan blijft de verdediging continu onder druk.

Heb het interview niet gezien, maar geeft hij zijn fout toe? Anders mee die band afpakken

17 augustus 2017 om 23:08

Nee.

17 augustus 2017 om 23:10

Dit is dus typisch mee lullen met de menigte! Het was niet Veltman maar de fout van de Ligt, beter opletten de volgende keer! En zet aub je anti Veltman bril af, tegen Rosenborg moet je scoren als Ajax zijnde en dat deden ze niet, kortom het middenveld en de aanval heeft gefaald!

17 augustus 2017 om 23:25

Toch is het elke keer Veltman die altijd bij cruciale fouten betrokken is, zet je pro-Veltman bril af!

17 augustus 2017 om 23:26

Ze waren beide fout, de Ligt had daar niet uit moeten stappen en als je het wel doet moet je de bal hebben. Veltman stond ook verkeerd en kon het helaas niet meer corrigeren maar de goal was grotendeels door de Ligt. Wel was Veltman ook weer erg matig.

18 augustus 2017 om 00:43

@mkber

Mee lullen met de menigte is ondertussen elke fout van Veltman goedpraten. Een artikel van VI met zijn sterke punten, analyses waarin elke fout van Veltman zo gedraaid wordt dat het toch aan iemand anders ligt en opeens roept vooral iedereen maar mee, omdat de 'kenners' dat doen, dat het niet aan hem ligt en het een fantastische rechtsback is. Leuk dat hij goed positie kan kiezen, wat overigens enorm meevalt maar in de eredivisie niet opvalt, maar vastbijten in een tegenstander of sterk in de 1 tegen 1 is hij allesbehalve. Het is geen back en het is geen aanvoerder. Hij is leuk als cv voor Ajax, maar dat is ook wel zijn plafond. Er is echt werkelijk niet één middenmoter of club daarboven in Engeland, Spanje, Italië of Duitsland die Veltman zou willen hebben.

De Ligt stapt uit en zet gewoon druk op de man met de bal, dat die hem gelijk verlengt en Veltman vervolgens tien kuub lucht wegtrapt, is niet zijn schuld. Maar, natuurlijk, in de analyse zegt iemand dat De Ligt niet uit moet stappen en opeens roepen mensen dat hier ook. In het live mee praten slechts 1 iemand die het over De Ligt heeft bij het doelpunt. Hier, na de analyse op Ziggo zijn ze opeens niet te tellen. Oftewel, lul zelf niet mee met de menigte.

18 augustus 2017 om 02:08

Ajax is zijn plafond niet, Ajax gaat door zijn plafond heen. Leuke speler voor een subtopper misschien. Maar deze jongen is echt niet geweldig. Dit zag je 2, 3 seizoenen geleden al. Ik en vrienden van me snappen nog steeds niet dat hij bij Ajax speelt

18 augustus 2017 om 07:14

leuk wat het live meepraten zegt,die jongens zaten 2 maanden geleden ook allemaal te verklaren dat ajax de goede keuze had gemaakt kwa coach en dat de selectie evensterk was als vorig jaar.

kieft had gewoon gelijk .je stapt in en je hebt de bal of maakt de overtreding,of je laat je 2 meter inzakken zodat je je eigen verdediging niet uit positie staat.
je doet net of kieft en gullit nobodies zijn helft van de jongens die hier reageert heeft nog nooit een bal op een beetje niveau gespeeld wat weten zij nou ervan.

de ligt is hoofdverantwoordelijke door hem moest veltman uit positie lopen en corigeren,dat ging ook helemaal fout maar als de ligt 2 meter naar achter had gelopen ipv ingestapt had deze situatie zich nooit voorgedaan.

veltman is trouwens wel echt een lulletje rozenwater en aanvoerder onwaardig maar dat zijn een heleboel spelers in de basis 11.totaal ajax onwaardig en als je dan ook nog eens met een systeem speelt waar je de spelers niet voor hebt.ja dan krijg je vaak de spreekwoordelijke deksel op je neus.

18 augustus 2017 om 11:29

Nee vind ik niet. Ja de fout begon bij de Ligt dat ben ik met je eens. Maar Veltman schat die bal totaal verkeerd in en stond helemaal verkeerd bij zijn tegenstander die dus zo kon doorlopen en scoren. Dus ja wel degelijk ook een fout van Veltman.

17 augustus 2017 om 23:11

Veltman is een geliefde kop van Jut. Hij was niet de enige die bij die goal niet vrijuit ging.

17 augustus 2017 om 23:15

En hoe zou dat nou komen?

Heb je het interview gezien na afloop?

17 augustus 2017 om 23:36

Oh ja we gaan zelf op basis van zijn interview hem aanvallen? Veltman was een van de betere en voorkomt een goal. De ligt maakt een fout maar ook daar gaan we richting Veltman wijzen. 1e helft wilde Ziyech niet meeverdedigen, Schone die te veel tijd neemt en echt een paar keer gevaarlijk balverlies lijdt. Donny was niet goed. Middenveld was vandaag de slechtste schakel. Enige met een dikke voldoende was Youness. Dijks was aardig en had een paar aardige voorzetten. Verder was het wel erg slecht allemaal. Maar als je nu weer Veltman eruit wil halen als kop van jut heb je andere bedoelingen dan reëel naar de wedstrijd kijken.

18 augustus 2017 om 07:37

@NJfromVol
Ik vind dat calimero gedrag om de Veltmannetjes te verhullen ook storend.

Als je mij vraagt van wie de fout is, is het deze keer hoofdzakelijk van Schone. Schone doet nu fout, wat Veltman tegen Nice in de return bij de 2-2 fout deed. Bij een hoge bal, waarin de hele verdediging op het verkeerde been staat (inclusief De Ligt) is het van cruciaal belang dat je als speler - die wel het duel aangaat - dat duel hoe dan ook wint. Desnoods een vrije bal. Maar je mag zo een duel niet verliezen. Zeker niet zo een slap. Dit luchtduel is in zo een situatie het enige moment waar een speler van de verdedigende ploeg echt de tijd heeft om in te grijpen. Schone had bijna ander halve seconde. Noch, De Ligt noch Veltman hadden tijd. Die moeten op de handrem daarna. En daarvoor heb je net dat stukje extra reactievermogen, inzicht, atletische vermogen nodig.

Wie dus ook fout zit is Keizer. Hij had na Nice de fout van Veltman duidelijk moeten belichten. Ajax had never nooit weer zo een fout mogen maken. Dit is wel gebeurd. Ik zou als trainer flippen als ik dit in 2 Europese wedstrijden achter mekaar zou zien.

Het is ook niet de fout van De Ligt, want als die Noor die bal net zo had gegeven, zonder dat De ligt was ingestapt, was het eindresultaat niet anders.

Veltman stond dus niet helemaal goed. En wat ik nog erger vind, en daar wil ik dus van de Veltman-verdediging een keer eerlijke antwoorden (behalve dat leugenachtige statistiek wat op vage normen werd gepresenteerd enkele maanden geleden (de tegenstrijdige conclusie was iig: Veltman doet meer slidings dan Tete, Veltman staat beter opgesteld waardoor die geen slidings hoeft te doen). Iedereen hier ziet de wedstrijden van Ajax, iedereen ziet dat Tete bij noodsituaties in verdedigend opzicht meer te bieden heeft, iedereen ziet Veltman bijna nooit een sliding uitvoeren, iedereen ziet dat wanneer Veltman echt echt moet corrigeren dat die een kaart pakt... en dan vind ik dat dit eens gewoon moet ophouden. Veltman verdient een keer echt om geslachtofferd te worden. Hij is verdedigend gewoon niet goed genoeg. Misschien wel voetballend leuk. Zet hem dan als centrale middenvelder.. maar laten we ajb niet doen alsof hij een leider is op het veld (wat een blunder). En vooral niet dat deze man kan verdedigen. Ik heb het eerder gezegd, en zal het blijven zeggen. Heel Europa ziet dat Veltman matig is, niemand wil hem behalve matige clubs. Mocht die Nederland verlaten, is dit omdat een van de Nederlandse trainers hem als oogappeltje wil hebben, maar vooral Ajax een dienst zou willen doen. Er is gewoonweg geen Ajax verdediger in het afgelopen 20 jaar geweest die met zoveel cruciale fouten was betrokken geraakt en keer op keer basis stond.. en zelfa captain is geworden. Dit is nooit vertoond. Niemand heeft zoveel kansen gehad.

Overigens presenteerde datzelfde statistiek dat Tete aanvallend even succesvol was als Veltman. Daar hoorde je weer niemand over.

18 augustus 2017 om 08:37

@diego

Zo'n lange, uitgebreide reactie op mijn oneliner verdient een reactie.

Ik ben het voor een groot deel met je eens, maar ik stoor me aan het gedrag van supporters om bij het minste of geringste telkens weer Veltman als zondebok aan te wijzen. Het is verre van mijn favoriete speler, omdat hij onsympatieke trekjes heeft, maar gisteren gingen er meer de fout in bij de goal.

Jij beschermt bijvoorbeeld De Ligt. Deze jongen is met veel tam tam gebracht en is het grootste (verdedigende) talent sinds het jaar 0, maar waarom mag deze jongen wel telkens weer fouten blijven maken? Let wel: ik herken zijn talent; hij is nog jong, maar heeft sinds zijn debuut al behoorlijk wat slippertjes op zijn nnaam. Ook gisteren ging hij bij de goal niet vrijuit.

Jij noemt Schone'. Tja ... Die gaat weer als een juffertje het duel aan. Zo'n aanvallende jongen op '6' is leuk tegen de degradatiekkandidaten in de ED, maar als het team niet goed draait en tegen sterkere tegenstanders, is Schone eerder een last dan een asset.

Tot slot: Het team. Vorig jaar was Bosz is staat geweest om (uiteindelijk) van dit Ajax een team te maken; een team dat wat uitstraalde en indruk maakte. Wat er nu staat qua team en spelbeleving is bijna lachwekkend. Daar komt Keizer kijken; een lichtgewicht die zijn kans heeft gekregen. Ik denk dat de arme man in oktober een illusie armer is als dit zo doorgaat.

Tot slot: het bestuur. Als je je selectie afroomt qua kwaliteit, moet je ook voor voldoende aanwas zorgen. Het gehannes met Dijks is symptomatisch voor de daadkracht van Overmars cs. Na de verkoop van Sanchez zal er vast wel weer wat aangekocht worden om de morrende masse tevreden te stellen, zoals Ziyech vorig jaar. Aan Keizer de taak om daar snel een team van te smeden om de schade niet te laten oplopen. Het is allemaal zo voorspelbaaar als wat?

17 augustus 2017 om 23:32

De Ligt is even schuldig of misschien zelfs schuldiger dan Veltman. Als je op zo een manier uitstapt dan moet je de bal hebben. De Ligt mag dan wel een hele grote talent zijn, maar dit is de zoveelste fout van hem. Al ziet het gehele elftal van Ajax er niet goed. Het zegt ook veel dat Rosenborg aanvallend ging wisselen. Die trainer zag gewoon dat er wat te halen viel in de ruimte die Ajax achter zich liet.

Veltman is altijd een degelijke verdediger geweest. Niet meer dan dat. Alleen is hij dit jaar (mede door middel van de aanvoerdersband) gebombardeerd tot de leider van het elftal. Wat hij natuurlijk niet is.

Wat een tenenkrommend interview van onze aanvoerder. Tikkeltje zelfkritiek was wel op zijn plaats geweest. Alles afschuiven op die goal die niet valt.. Net alsof je daarmee ineens een wereldpot had gespeeld. Mijn gevoel zegt dat deze houding die Veltman in dit interview had de houding is die hij altijd heeft. Een verschil van dag en nacht met de passie van Klaassen. Dit moet doorsijpelen in de kleedkamer en op het team. Wellicht is dat de verklaring voor het lusteloze spel?

Doe veltman er maar gratis bij. Als je nog niet eens weet wat instappen is als verdediger om je tegenstander buitenspel te zetten word het nooit wat..

17 augustus 2017 om 23:38

Inderdaad! Hij moet toch ook weleens denken ; hè, ik zit al 5 jaar bij Ajax en nog steeds ben ik niet weg. Terwijl iedereen om mij heen naar het buitenland vertrekt. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

17 augustus 2017 om 23:41

@emielwever
Waarschijnlijk heb je niet goed gekeken naar de herhaling als je doelt op het tegendoelpunt. De Ligt stapt voorledig onnodig in waardoor Veltman in de problemen komt. Veltman kun je op dat moment weinig verwijten die kan alleen maar anticiperen.

Off topic:
De Ligt zakt nu al wedstrijden lang door het ijs. Kan iemand hem bij Ajax is leren wanneer je wel en wanneer je niet moet instappen!! Hij zorgt voor zoveel gaten en wanorde daar hoor ik bijna niemand over.

Hij te samen met een Ongeinspireerde Ziyech zorgt voor het meeste gevaar. Ziyech lijd zoveel onnodig balverlies.

Daarnaast zijn we "qua opbouw" met De Ligt, Viergever en Veltman weer terug in het tijdperk "Frank de Boer".
Eindeloos breien, tikkie opzij.
Dijks heeft nog een beetje drang na voren verdedigd wel wat kwetsbaar.
Veltman is gewoon geen rechtback. Hij heeft totaal geen chemie met de rechtsbuitenspeler(s) en zorgt daardoor never en nooit voor een verrassingselement.

Tenenkrommend!!!!

@Marc Overmars
Er moet echt wat ervaren kwaliteit spelers bijkomen hoor!!! Zeker met het aanstaande vertrek van Sanchez.

18 augustus 2017 om 19:05

Die goede rechtsback had Ajax met Tete...

17 augustus 2017 om 23:39

Schot van Youness, bal van de ligt. Kopbal Huntelaar. Kans van Neres, kans van Donny. Kansen waren er wel degelijk alleen konden we niet scherp zijn.

Onvoorstelbaar dat hij aanvoerder is. Niet alleen onsportief en kwaliteit tekort (zowel op rechtsback als centraal), maar ook totaal geen realiteitsbesef. Als je blind bent voor de problemen, hoe moet je die problemen dan ooit oplossen? Dezelfde fouten blijven dan keer op keer gemaakt worden.

Veltman moet snel in het centrum gaan ballen want rechtsback is het matig tot slecht. Er moet iemand met loopvermogen bij op het middenveld sinkgraven heeft dit. Zyech en dolberg snel verkopen tword niks met hun dit seizoen. Ozyakup halen. 3 miljoen per jaar aanbieden en hij komt wel. Dan heb je 2 snelle mensen op het middenveld met daarachter een paser in de vorm van vd beek. Dan ziet het er al een stuk beter uit. En cerny een kans geven die scoort makkelijk en slechter dan neres kan t niet zijn.

18 augustus 2017 om 00:08

Dus als het aan jou ligt zijn de beste 5 spelers van vorig jaar, Dolberg, Ziyech, Traoré, Klaassen en Sanchez allemaal weg dit seizoen. Dan gaat er echt iets mis bij Ajax hoor.

18 augustus 2017 om 00:35

Doorselecteren heet dat... je kunt aanzien komen dat dilberg een terugval krijgt dit jaar en dat zyech niet nog zo een top seizoen kan draaien. Verkopen nu ze veel waard zijn is mijn advies. Een middenveld met sinkgraven-vd beek-ozyakup is niet zo verkeerd beter dan wat er nu staat. Achterin orejuela-veltman/de ligt-marcano-aankoop is ook niet verkeerd. En je doet gewoon mee om het kampioenschap.

Voor zover er al een kans bestond dat Sanchez zou blijven, die is natuurlijk helemaal verkeken nu. Wat een afgang.

Van de week reageerde er iemand (geen idee meer wie) op mij, dat ik altijd een heel betoog had dat Veltman op de bank terecht moest komen bij Ajax, dat ik onzin sprak en dat Veltman gewoon een prima speler en rechtsback voor Ajax is: nou, hier zie je het!

Dit is echt niet de eerste keer dat Veltman zo'n fout maakt en als rechtsback is hij gewoon niets. Hopen dat Orejuala zijn vergunningen en dergelijke snel rond heeft, want ik ben er wel van overtuigd dat hij een verademing ten opzichte van Veltman zal zijn als back.

En ja, Veltman is aanvoerder, maar kijk wat voor fouten hij maakt en was Luuk de Jong tot een paar weken geleden ook niet aanvoerder van Psv, raakte hij zijn basisplaats en aanvoerdersband (aan van Ginkel, nota bene een huurling) kwijt?

17 augustus 2017 om 23:18

Vergeet niet dat De Ligt wel zorgt dat Veltman deze 'fout' maakt. Als de 'voorfout' van De Ligt, voor zover dat een nederlands woord is, komt Veltman nooit in de situatie om zelf de fout in te gaan.

Ik vraag me af wat er in de kleedkamer gezegd wordt. Het commentaar van Veltman na afloop was bijna gênant en wars van iedere vorm van zelfkritiek. Keizer komt op mij over als een zacht ei dus ik vraag me af wie er met zijn vuist op tafel slaat na afloop.

Zoals ik al zei schaam ik me echt als Ajacied dat Veltman onze aanvoerder. Hij heeft totaal geen uitstraling, blijft domme fouten maken en is gwn niet goed genoeg. Ik zal Schöne aanvoerder maken of Nigel de Jong halen en hem aanvoerder maken.

17 augustus 2017 om 23:22

Sorry maar vind schone ook onderdeel van het probleem, daar moet een type nigel staan zeker als sanchez er niet is. Het is toch belachelijk dat een club als ajax niet eens 1 zon type speler heeft?? Schone loopt ziyech ook in de weg aangezien ze hetzelfde type zijn

17 augustus 2017 om 23:35

Ja snap wat je bedoel, maar als ik een speler moet kiezen uit dit elftal zal ik Schöne het meest geschikt vinden, want van de Beek en de Ligt zijn nog te jong, vind viergever en Ziyech niet geschikt en onana spreekt niet genoeg Nederlands

18 augustus 2017 om 00:11

Ziyech vind ik juist geschikt. Die moet je juist belangrijk maken voor het team. Oké, hij speelt niet goed maar blijft wel altijd inzet tonen. Veltman vind ik echt een schande als aanvoerder.

Heb nieuws voor je veltman , komt wel door afwezigheid van sanchez maar vooral ook door aanwezigheid voor middelmaat zoals jij en viergever schone en dijks. Hoe kan je verwachten dat schone zich staande houd zonder het beeste genaamd sanchez die zijn onkunde op 6 goed maakt. Iedereen ziet toch dat je zonder sanchez een type nigel de jong daar moet hebben?? Of ben ik zo slim?? Dat is heel het probleem van ajax de matige verdediging (vooral back posities) en het middelveld met alleen maar "creatievelingen" en geen stofzuiger.

Zo zie je maar hoe belangrijk 2 "toppers" (klaassen en sanchez) zijn in een selectie en hoe belangrijk de uitstraling van een coach icm met zijn tactisch vermogen wat niet al te best blijkt, al weet ik niet zeker of je keizer hiervoor al te veell schuld aan kan geven

Ik vind Ziyech toch echt het straatschoffie, die nu op moet gaan staan. Overmars moet nu echt een aantal gegarandeerde versterkingen halen, die er gelijk staan. Maar ja, wie wil er nu komen bij een club, die waarschijnlijk geeneens Europees zullen gaan spelen. Ik zou in ieder geval gelijk Larsson halen morgen, dat is misschien zelfs nog een te lichte speler, maar je moet toch wat nu. Daarna echt naar de toppers van Belgische, Deense, Noorse en Zweedse clubs gaan kijken en flink betalen, want dat zijn de enige betaalbare opties.

Heel veel:" als dit, dan......". Ja, zo lusten we er nog wel een paar. Ze lullen veel, maar doen weinig. Zelfkritisch zijn is de huidige generatie voetballers vreemd. Veltman was zoals bijna alle Ajax-spelets slecht. Geef dat gewoon toe. Dat siert de mens. De grootste kans in de 1e helft was voor Rosenborg. Gered door Veltman, dat dan weer wel.

Hoe gaat het met die verdedigers en middenvelder die snel zouden gaan tekenen waarvan ze de namen niet wilden publiceren? Het artikel was 14 Augustus, of is dat weer om de achterban zoet te houden?

Heel Ajax is gewoon slecht. Pff verdediging zo slecht. Niemand kan verdedigen dus niet alleen Veltman maar ook Dijks, Viergever en de Ligt. Pff Sanchez is nog agressiever dan die 4 bij elkaar. Middenveld zeer matig. Van de Beek is geen Klaassen. Zet die maar op 6 en De Jong op zijn positie. De aanval is al helemaal drama. Dolberg kan niks en doet niks. Younes kan maar 1 kant op maar speelde ok en Kluivert en Neres gewoon zwak.

Probleem ligt bij recidivist Overmars! Net zo laks als vorig jaar, pas in actie komend als Ajax er bijna uit ligt. Wat moet Keizer met zo'n uitgeklede selectie?

Ik vind het erg om te denken dat hij alles ook meende van dat interview. Komt zowel tijdens als na de wedstrijd over als een slappe zak. Verbaasd me dan ook niet dat het team, die hij op sleeptouw moet nemen als captain, er dan ook zo bijloopt.

Enigste speler met een voldoende was de Ligt en Dijks. De enigste twee die erin klapte. De rest intresseerde het volgens mij geen moer. Wat heb ik me vandaag zitten ergeren aan Dolberg. Veel goede voorzetten maar hij werkt niet om er maar in de buurt bij te komen. Als er 30 mil komt mag hij wat mij betreft vertrekken.

17 augustus 2017 om 23:30

Dijks???? Qua inzet zeker voldoende, qua spel totaal niet. Heeft het niveau niet. Geen voetbal intellegentie

Weer een fout van international veltman, die Onana kwam ook weer lekker blind uit, heeft ie wel vaker, verder goede keeper.

17 augustus 2017 om 23:27

Nja ben het met je eens dat hij in dit geval beter had kunnen blijven staan maar het is m ook wel vaker gelukt om de bal op deze manier tegen te houden (Lyon)

17 augustus 2017 om 23:38

Zeker, het pakt ook vaak genoeg goed uit maar heb bij hem het gevoel dat ie altijd blind voor uitkomen gaat i.p.v een goede inschatting te maken.

Zal Veldman nog wel eens interviews van zichzelf terug kijken?
Kan me nog herinneren dat hij een paar maanden geleden zei dat "dit elftal ver zou komen in de CL".
Ik moet daar nu hartelijk om lachen, want het is niet de enigste hoogmoedige uitspraak van Veldman.
Ongelofelijk trouwens dat hij aanvoerder is gemaakt, want zet je schrap......de aanvoerder u s meestal wel zeker van zijn basispkek....

Echt een zwakke aanvoerder. Heel knap dat hij de goal toewijst aan een bal die tussen het middenveld en de verdediging invalt en waarop De Ligt te laat komt. Als Veltman moet je er op rekenen dat een andere verdediger te laat komt bij een 50/50 bal. Hoe kan je dan in vredesnaam vaststaan en niet in de lijn van de pass en de aanvaller. Dan heb ik het nog niet eens over de grootste zonde van allemaal dat hij het nodig acht om te corrigeren met een sliding, terwijl regel nummer één is om vooral te blijven lopen als je er niet meer bij kan komen.

Ik denk dat Veldman de wedstrijd anders heeft beleefd als ik. Grootste kansen in de eerste helft waren voor Rosenborg. De eerste was waarbij Veldman goed de bal van de lijn haalde, het tweede moment was waar Onana uitkwam. Ik dacht in eerste instantie aan een strafschop, al snap ik dat de scheidsrechter hem niet geeft, was Onana te laat en raakte hij alleen de speler. Ik vond dan ook ook dat Ajax het meest gelukkig moest zijn met de 0-0 stand bij rust. In de tweede helft begon Ajax sterk, maar na de 0-1 leek het geloof in een goede afloop vervlogen.

Maak een transfer Veltman, bij Ajax waarderen ze je niet genoeg. Spurs en Palace zijn prima clubs voor je.

18 augustus 2017 om 07:15

@Geert
Het verbaast mij toch wel heel erg dat jij hem bij de Spurs wilt zien.

18 augustus 2017 om 13:23

Ik denk dat hij perfect in de stijl en de spelersgroep past. Ideale back-up voor Jan en Toby.

De reden is dat er te weinig kwaliteit voor en achterin is, als er 2 man uitvorm zijn dan heb je al een groot probleem. Dolberg,Veltman,Ziyech en Schöne raken geen pepernoot. Maar ipv in de rust te wisselen, laten we spelers 60 minuten aanklooien en gaan dan pas wisselen. Dit is ook gelijk de onkunde van het TH. Gelijk maar ook Veltman zijn band afpakken.

Veltman hadden ze gewoon afscheid van moeten nemen. Waardeloze speler. Ajax moet betere aankopen doen en niet de heletijd op het geld zitten. Maar goeie uitgave doen voor waardevolle spelers.

De man die in eendrachtige samenwerking met De Ligt weer meewerkt aan een catastrofaal tegendoelpunt. Met de huidige 4 Daltons in de achterhoede, blijft het altijd afwachten wie nu weer flink in de fout zal gaan. Dat het gaat gebeuren is een wetmatigheid. Dat deze 4 jongens de defensie van Ajax vormen is enkel en alleen de zwaar door het ijs zakkende Overmars (enco.) aan te rekenen. Kwaliteit heeft een prijs. En het is niet een kwestie van niet kunnen vinden, want hij heeft al een paar jaar kunnen zoeken. Veltman, Viergever en Dijks acteren al jaren in dit circus. Sanchez was een schot in de roos, dan zie je direct hoe een elftal daar van opknapt. Zie nu 3 of 4 jongens te vinden die uit hetzelfde hout zijn gesneden. Of je doet het niet en haalt met sardonisch genoegen het bloed onder de nagels van de supporters vandaan. Zel vrees ik de laatste optie....

Wat een slecht interview was dit zeg, niet aanvoerder waardig als het aan mij ligt.

Ja als wij scoren wordt het voor ons makkelijker, ja dat weten wij ook wel.
Maar ze krijgen een tegendoelpunt door 2 persoonlijke fouten, eerst de Ligt en daarna Veltman zelf die de bal verkeerd inschat en zijn tegenstander volledig vrij laat.
Hij geeft ook niet toe dat het zijn en fouten van het team zijn waardoor het mis ging, heeft geen zelf kritiek. Bij dat doelpunt kon je het al aan zijn gezicht zien, zag zelf wel degelijk in dat hij fout zat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren